Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Heb je de replays gezien? Dat was gewoon een onhaalbare actie van RAI. Niks uit het boekje.NickThissen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:43:
Hahah best grappig dit. Omdat Kimi hem raakt is het ineens een kamikaze actie. Als Bottas zijn auto van de baan had gestuurd dan was het ineens een inhaal actie uit het boekje. Wat een grap
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Wie kegelt er hem uit?MegaTronics schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:44:
Plek 9 is de volgende race voldoende voor Hamilton om kampioen te worden. Zou in de pocket moeten zijn voor hem.
Verwijderd
Hij zat er niet voldoende langs, niet zo'n slimme actiesanderb schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:44:
[...]
Heb je de replays gezien? Dat was gewoon een onhaalbare actie van RAI. Niks uit het boekje.
Ik heb genoeg onhaalbare acties gezien die wel werkte omdat de ander van de baan stuurt. En omdat daar geen ongeluk uit voorkomt (omdat de ander van de baan stuurt) is het ineens wel een mooie actie. Dit was bijna identiek, alleen stuurt Bottas gewoon in zoals hij dat zou moeten doen. Jammer dat het zijn race kost, maar dit is dus een prima voorbeeld van hoe de "inhaal acties" in de F1 op dit soort circuits zijn. Gewoon naar de binnenkant duiken en maar hopen dat de ander plek maakt.sanderb schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:44:
[...]
Heb je de replays gezien? Dat was gewoon een onhaalbare actie van RAI. Niks uit het boekje.
Saaie race? Serieus?AzzKickah schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:44:
Rommelige race. Beetje saai wel, maar wellicht nog een puntje voor Max
Lees ff 1,5 uur terug.Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:45:
Waarom kon Max niet voorbij de McLarens? Anders had ie nog punten gehad ook.
Omdat Max z'n auto 'schade' heeft opgelopen in bocht 2 in de eerste ronde.Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:45:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
True, daar twijfelt denk ik niemand aan. Enige wat hem kan tegenhouden is mechanische ellende, wat natuurlijk altijd kan gebeuren.MegaTronics schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:44:
Plek 9 is de volgende race voldoende voor Hamilton om kampioen te worden. Zou in de pocket moeten zijn voor hem.
Tsja, zoiets was vanaf Australië zo ongeveer al bekend.MegaTronics schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:44:
Maar TR heeft geen goede beurt gemaakt deze race. Niet eens de McLarens voorbij komen. Dat is normaal voorbehouden aan Sainz.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Denk dat hij gewoon aero schade had van de 1e ronde. Hele race helaas geen potten kunnen breken.Erapaz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:45:
Ik zou zo niet kampioen willen worden hoor .. compleet geen uitdaging, alleen rijden zoals er van je verwacht wordt. Boring..
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Race van vorig jaar niet gezien zeker?AzzKickah schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:44:
Rommelige race. Beetje saai wel, maar wellicht nog een puntje voor Max
Jah, qua race wel redelijk. Het slot met Perez toch nog op het podium was leuk, maar verder een eitje voor HAM, ROS snel weg, weinig kans voor VES en een baan met de uitstraling van een baksteen.
De regel is nog altijd dat je ernaast moet zitten. Dat was zeker niet het geval aangezien hij op z'n voorwiel werd geraakt door het achterwiel van Bottas. Dat er wat rijders zijn die de ander dan ruimte geven doet niks af aan het feit dat Kimi hier fout zat.NickThissen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:45:
[...]
Ik heb genoeg onhaalbare acties gezien die wel werkte omdat de ander van de baan stuurt. En omdat daar geen ongeluk uit voorkomt (omdat de ander van de baan stuurt) is het ineens wel een mooie actie. Dit was bijna identiek, alleen stuurt Bottas gewoon in zoals hij dat zou moeten doen. Jammer dat het zijn race kost, maar dit is dus een prima voorbeeld van hoe de "inhaal acties" in de F1 op dit soort circuits zijn. Gewoon naar de binnenkant duiken en maar hopen dat de ander plek maakt.
Ach kom. Je hebt de herhaling toch gezien? Dit was een dive-bomb eerste klas. Hij zat er 10 meter achter, Bottas heeft hem nooit gezien totdat hij naast de baan stond.NickThissen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:43:
Hahah best grappig dit. Omdat Kimi hem raakt is het ineens een kamikaze actie. Als Bottas zijn auto van de baan had gestuurd dan was het ineens een inhaal actie uit het boekje. Wat een grap
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Sinds MonzaiTeV schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:47:
Sinds wanneer heeft hamilton zijn haren blond? staat m echt niet imo
"When you grow up your heart dies"
Ik zeg ook niet dat het niet Kimi zijn schuld was, natuurlijk wel.Grrrrrene schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:47:
[...]
De regel is nog altijd dat je ernaast moet zitten. Dat was zeker niet het geval aangezien hij op z'n voorwiel werd geraakt door het achterwiel van Bottas. Dat er wat rijders zijn die de ander dan ruimte geven doet niks af aan het feit dat Kimi hier fout zat.
Ik overdrijf natuurlijk een beetje
alexbl69 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:48:
HAM looks like a pint of Guinness
Nee, hij heeft wel de handen geschudvhal schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:48:
Loopt Perez nou zo voorbij Putin?
Maar wel met zijn helm op. Dus als Perez er volgende race niet bij is, dan is hij vergiftigd door Putin
Het is misschien saai om te kijken, maar als je zelf in die auto zit moet je er echt nog wel wat voor doen. Winnen verveelt niet.Chrosser schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:49:
Bayern wordt toch ook elk jaar onbedreigd kampioen. Ze doen wat er verwacht wordt. Die spelers zeggen ook niet: laat ik maar eens bij een mindere ploeg gaan voetballen want daar is meer uitdaging
Nee hoor, wij delen het liefst kritiek uit.
Wat een ongemakkelijk zooitje daarzo zeg met Poetin.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ja, he. Grappig is dat.Rivanov schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:49:
LOL. Net kleine jongetjes die tijden staan te vergelijken na een potje karten.
Zeker van die oranje opblaasexemplaren, die hebben we volgend toch niet nodig tijdens het EK.
Wat een aanfluiting dit voor het woord "racen".
Mess with the best, die like the rest
ach, gelukkig zijn we het Schumacher tijdperk vergeten...StealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:51:
Na 1 seizoen zou k het wel hebben gezien bij Mercedes eigenlijk. Hij weet gewoon bijna niet meer wat hij voor nieuws moet verzinnen om te zeggen aan het einde van de race.
Hopelijk weet Ferrari het gat wat verder te dichten volgend seizoen, dan hebben we tenminste vier auto's die om de overwinning vechten. En gelukkig gebeurt er in het middenveld genoeg tijdens een race, hoewel dat deze race ook wat tegenviel.StealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:51:
Na 1 seizoen zou k het wel hebben gezien bij Mercedes eigenlijk. Hij weet gewoon bijna niet meer wat hij voor nieuws moet verzinnen om te zeggen aan het einde van de race.
Ja, briljant droogRivanov schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:54:
I love your sense of humour.
https://streamable.com/xhtn
Hij was gewaarschuwd voor de champagnevhal schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:54:
Putin was wel heul snel weg van het podium...
⏩ PVOutput☀️
Ik dacht aan een Russische pyjama party.gambieter schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:56:
Terechte opmerking van Brundle vooraf: kiezen ze van die mooie Russische pitpoezen, kleden ze ze in een theezakje.
Wel met VettelStealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:57:
Zit er iemand echt op dit gezever te wachten eigenlijk?
BBC aan laten staan...sjaool schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:54:
Ik ben nu wel benieuwd naar de reactie van Max over de wagen.
Vorige race was de nabeschouwing best wel goed met redelijk wat interviews.
Klopt. Onder het mom 'een gewaarschuwd mens telt voor twee' had Bottas ook eieren voor zijn geld kunnen kiezen met een aanstormende Kimi in zijn spiegels. Dit moet je natuurlijk los zien van de schuldvraag.NickThissen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:48:
[...]
Ik zeg ook niet dat het niet Kimi zijn schuld was, natuurlijk wel.
Ik overdrijf natuurlijk een beetjeMaar ik heb genoeg inhaal acties gezien deze race die identiek waren geëindigd als de ander een wijde lijn had gepakt maar op de baan was gebleven.
Ik denk dat dit wel analoog is aan in het verkeer voorrang hebben/voorrang krijgen verhaal. Je kunt voorrang nemen, maar niet krijgen en in een aanrijding eindigen, of je geeft je voorrang schoorvoetend af aan de ander om een botsing te voorkomen.
[ Voor 18% gewijzigd door Bee.nl op 11-10-2015 15:07 ]
Vetel is super relaxt geworden bij de rooie jongens...
Overigens, die vrijage van Hamilton met Rusland vind ik wel wat vergaan
Cogitationis poenam nemo patitur
Inderdaad. Z'n Russisch is overigens niet echt goedBullet NL schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:00:
[...]
Vetel is super relaxt geworden bij de rooie jongens...
Overigens, die vrijage van Hamilton met Rusland vind ik wel wat vergaan

[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-10-2015 15:06 ]
Ach, foutje van een rookie.StealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:06:
Ben wel benieuwd wat voor hel er los zou barsten als Max een actie zoals RAI had gedaan.
⏩ PVOutput☀️
Verstappen heeft weinig fouten gemaakt deze race, waarom zou je dan willen speculeren dat Verstappen de fout van Raikonnen zou maken? Ben je op zoek naar sensatie ofzo?StealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:06:
Ben wel benieuwd wat voor hel er los zou barsten als Max een actie zoals RAI had gedaan in de laatste ronde voor podium
Het laat zien dat een van de meest ervaren mensen uit het veld, een voormalig wereldkampioen ook foutjes kan maken. Beetje vreemd om het op Max zijn jeugdigheid te betrekken.
Dit is ook helemaal niet wat ik bedoel.Bee.nl schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:00:
[...]
Klopt. Onder het mom 'een gewaarschuwd mens telt voor twee' had Bottas ook eieren voor zijn geld kunnen kiezen met een aanstormende Kimi in zijn spiegels. Dit moet je natuurlijk los zien van de schuldvraag.
Ik denk dat dit wel analoog is aan in het verkeer voorrang hebben/voorrang krijgen verhaal. Je kunt voorrang nemen, maar niet krijgen en in een aanrijding eindigen, of je geeft je voorrang schoorvoetend af aan de ander om een botsing te voorkomen.
Dit was 100% de schuld van Kimi, laat ik dat voorop stellen.
Wat ik bedoel is dat eerder in de race (en dit is al jaren zo) inhaal acties gedaan werden die eigenlijk heel veel leken op de actie van Kimi. Die van Kimi was dan iets extremer omdat hij van verder naar achter kwam, maar het principe blijft hetzelfde. Inhaal acties waarbij de auto aan de binnenkant te laat remt om de bocht met een krappe binnenlijn te kunnen nemen, en daardoor maar gewoon helemaal uitwijkt naar de buitenkant van de bocht op de exit. De andere auto moet dan maar van de baan rijden of remmen om zijn inhaler te ontwijken. Dit vind ik puur onzin. De auto die inhaalt zou ruimte moeten laten op de exit zodat de andere auto kan proberen te verdedigen door een buitenbocht te nemen. Dit is zo in elke andere auto sport, behalve in de F1. In de F1 is het ineens normaal dat dit niet gebeurt en dat iedereen elkaar van de baan drukt.
Bij de inhaal actie van Vettel op Kimi vroeg in de race had Kimi ook zijn auto op de baan kunnen laten staan en dan was hij door Vettel aangereden. Dan was het ook een belachelijke actie van Vettel, hij had de binnenbocht nooit kunnen halen en rijdt zomaar Kimi van de baan! Maar omdat Kimi van de baan af stuurt ontwijkt hij het contact. Dat hij dan zijn positie moet teruggeven bewijst dat de "regel" is dat Vettel hier ok zat en dat hij dus elke centimeter van de baan mag gebruiken, en dat Kimi maar moet zorgen dat hij daar niet meer zit. Had er nou een muur gestaan of had er gras gelegen, dat had Kimi in het gras / in de muur gezeten en was het waarschijnlijk wel een penalty voor Vettel. Maar puur omdat er runoff ligt mag je elkaar gewoon van de baan drukken, en dat vind ik gewoon onzin
Of het nou een regel is of niet, het slaat nergens op en het is geen racen.
Misschien kunnen ze met die Russen spreken die de barrière aan het begin van de race hebben gerepareerd met ducttapealwind schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:13:
Benieuwd of Lotus nu echt failliet is nu er weer een auto afgeschreven is.
Kijk hem nog maar eens na, maar bij die acties zat de binnenste auto er wel echt naast en kwam hij niet van zo ver van achteren met een do-or-die actie.NickThissen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:13:
[...]
Wat ik bedoel is dat eerder in de race (en dit is al jaren zo) inhaal acties gedaan werden die eigenlijk heel veel leken op de actie van Kimi.
Klopt, daarom zeg ik ook dat ik wat overdrijfGrrrrrene schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:15:
[...]
Kijk hem nog maar eens na, maar bij die acties zat de binnenste auto er wel echt naast en kwam hij niet van zo ver van achteren met een do-or-die actie.
Pfffff, gezellige reactieBullet NL schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:11:
[...]
Verstappen heeft weinig fouten gemaakt deze race, waarom zou je dan willen speculeren dat Verstappen de fout van Raikonnen zou maken? Ben je op zoek naar sensatie ofzo?
Het laat zien dat een van de meest ervaren mensen uit het veld, een voormalig wereldkampioen ook foutjes kan maken. Beetje vreemd om het op Max zijn jeugdigheid te betrekken.

Ik ga ook niet eens de moeite doen om me te verdedigen tegen zulke pessimistische reacties. Verkeerde been uit bed gestapt? Pfffff.....

Noem die andere inhaalacties dan eens?NickThissen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:16:
[...]
Klopt, daarom zeg ik ook dat ik wat overdrijfDe actie van Kimi was veel erger. Maar het principe mid-corner blijft hetzelfde: men drukt elkaar van de baan af. Of je nou van 100 meter terug komt of er al naast zit, je zou bij een inhaal actie moeten zorgen dat er ruimte blijft op de exit. Tenminste, in elke andere race sport die ik ken is dat zo, maar niet in de F1 blijkbaar.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 8% gewijzigd door ScrooLoose op 11-10-2015 15:18 ]
Smiling as the shit comes down...
Tsja wat verwacht je met zo'n vraag? Het is gewoon uitlokken. Negeren is dan het beste.StealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:17:
[...]
Pfffff, gezellige reactie.
Ik ga ook niet eens de moeite doen om me te verdedigen tegen zulke pessimistische reacties. Verkeerde been uit bed gestapt? Pfffff.....
In ieder geval VET op RAI en iemand op Sainz vlak daarvoor, vlak daarna nog twee waar ik geen herhaling van heb gezien dus kon niet zien wie het was. En dat was alleen deze race, het gebeurt bijna elke race wel een paar keer.
Maar waar slaat jouw vraag ook op?StealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:17:
[...]
Pfffff, gezellige reactie.
1.42.639 (12e tijd)Danielson schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:18:
Iemand enig idee wat Max's zijn snelste raceronde was?
Precies, ik zie ook niet waarom de verwijzing naar Verstappen moet worden gemaakt.AzzKickah schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:19:
Wat een nuttige discussie over iets wat niet gebeurd is
Je leest het verkeerd. Verstappen krijgt vaak straffen om de rookie een lesje te leren, terwijl het halve veld zich van dezelfde acties bediend. Zie bijvoorbeeld het enginecover verhaal in Monza en nu de wingendplate van Sainz. Zou Sainz ook een straf krijgen voor het indirect in gevaar brengen van die marshall? Of Hulkenberg voor het uitschakelen van drie auto's incl hemzelf?Bullet NL schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:11:
[...]
Verstappen heeft weinig fouten gemaakt deze race, waarom zou je dan willen speculeren dat Verstappen de fout van Raikonnen zou maken? Ben je op zoek naar sensatie ofzo?
Dit bedoel ik dus. Iedereen is dit na 1 race weer vergeten, maar als een rookie deze actie had gemaakt was er meer aan de hand geweest.ScrooLoose schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:18:
Het is gewoon zo dat als Verstappen die fout had gemaakt in plaats van Raikonen dat er veeeel meer gezeik op Verstappen was geweest dan Raikonen nu krijgt.
Ik val Ves niet aan hoor, rustig maar

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-10-2015 15:23 ]
Maar die zaten er toch gewoon voldoende naast voordat ze de bocht in draaiden? Dat is gewoon netjes inhalen.NickThissen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:19:
[...]
In ieder geval VET op RAI en iemand op Sainz vlak daarvoor, vlak daarna nog twee waar ik geen herhaling van heb gezien dus kon niet zien wie het was. En dat was alleen deze race, het gebeurt bijna elke race wel een paar keer.
Inderdaad, als de buitenste man dan naar de binnenkant van de bocht stuurt, heb je een ongeluk, maar dat is volgens mij gewoon de regel. Anders kan je nooit binnendoor inhalen.
Hoe zou je in jouw visie binnendoor moeten inhalen?
Je kan prima met twee auto's langs elkaar door de bocht. Je moet dan gewoon meer afremmen zodat je niet de hele breedte van de baan nodig hebt op de exit. Maar dat doet men dus niet, ze gaan gewoon net zo hard door de bocht alsof ze er alleen rijden, en dan past het inderdaad niet. Kijk elke andere auto sport en naast elkaar door de bocht komt vaak genoeg voor.JvS schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:23:
[...]
Maar die zaten er toch gewoon voldoende naast voordat ze de bocht in draaiden? Dat is gewoon netjes inhalen.
Inderdaad, als de buitenste man dan naar de binnenkant van de bocht stuurt, heb je een ongeluk, maar dat is volgens mij gewoon de regel. Anders kan je nooit binnendoor inhalen.
Hoe zou je in jouw visie binnendoor moeten inhalen?
De buitenste auto moet ook niet naar de apex sturen, want daar zit een auto

Volgens jou is dus het feit dat je de auto er naast hebt al genoeg om er langs te mogen? Waar ligt het racen dan nog? Even de DRS open en je zit er naast, ok dan moet de ander maar van de baan sturen anders ram jij hem eraf? Als je de binnenbocht kiest dan moet je ook de binnenbocht rijden en niet na de apex ineens naar de buitenbocht sturen.
Dan bedoelt hij dus het zelfde dan wat ik hierboven schrijf, alleen gezien de reacties schijft hij het behoorlijk onduidelijk op. Sainz krijgt geen staf, de vraag alsof hij wist dat zijn Wingendplate los zat.Señor Sjon schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:21:
[...]
Je leest het verkeerd. Verstappen krijgt vaak straffen om de rookie een lesje te leren, terwijl het halve veld zich van dezelfde acties bediend. Zie bijvoorbeeld het enginecover verhaal in Monza en nu de wingendplate van Sainz. Zou Sainz ook een straf krijgen voor het indirect in gevaar brengen van die marshall? Of Hulkenberg voor het uitschakelen van drie auto's incl hemzelf?
Er wordt veel te veel met een vingertje naar Max gewezen, alles wat hij doet wordt uitvergroot...
De race van vandaag laat zien dat ervaren mannen zich ook schuldig maken aan relatief domme fouten.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.