Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SonnyBBQ
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-12 17:08
Hangt af van de verkoper - bij otto.de moet de persoon zelf het pakket afhalen. Dus zelf aanwezig zijn en foto-ID bijhebben

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02:55

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
SonnyBBQ schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:03:
Hangt af van de verkoper - bij otto.de moet de persoon zelf het pakket afhalen. Dus zelf aanwezig zijn en foto-ID bijhebben
Can confirm; ik moest me legitimeren.

RobIII wijzigde deze reactie 16-06-2018 21:39 (80%)

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij | Wat vervelend

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:06
Amazon france heeft de echo in de aanbieding voor 49,95... helaas geen verzending naar NL 😡

Youtube: DashcamNL

• RobIII

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
dfrenner schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:51:
Amazon france heeft de echo in de aanbieding voor 49,95... helaas geen verzending naar NL 😡
dapluiz in "Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd" ;)

Over mij | Wat vervelend

• DaGrimreaper
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-12 10:56
Ik wil graag mijn klik aan klik uit schakelaars bedienen met Alexa.
Ik bedien ze nu via een JBmedia lighmanager pro welke aan mijn pc is gekoppeld die altijd aanstaat. Heeft iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen ? Of ben ik verplicht over te stappen op de ICS-2000 of een Pi met domoticz ?

• Fraggar
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-12 15:12
quote:
DaGrimreaper schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 05:26:
Ik bedien ze nu via een JBmedia lighmanager pro welke aan mijn pc is gekoppeld die altijd aanstaat. Heeft iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen ? Of ben ik verplicht over te stappen op de ICS-2000 of een Pi met domoticz ?
Je zou een losse Hue emulator kunnen draaien om je apparaten voor Alexa zichtbaar te maken. Die emulator moet dan gekoppeld worden aan je JBmedia lightmanager.

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:31
Schoonbroer uit USA zei dat ik zot was om geen Echo te bestellen aan 49,99¤ bij amazon.fr.

Heb er dus maar ene besteld, nen witte. Gelukkig woon ik niet ver van de Franse grens en staat er een Amazon locker praktisch op de grens.

Ben benieuwd.

• untflanked
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:01
Ik heb zojuist op V&A ook maar een Echo Dot als inpulsaankoop gekocht. Maandag mooi binnen. Ik ga hem heel licht op mijn studentenkamer gebruiken, muziekje als ik opsta, muziekje als ik thuiskom.
Enige probleem wat in me opkomt; ik wil Alexa aansluiten op mijn Z623. Mijn pc is daar echter ook op aangesloten. Kan ik ze tegelijkertijd aansluiten op een mogelijke manier? Alexa moet ook werken als mijn pc uitstaat.

i7-4790K @ 4.7GHz | Noctua NH-D15 | MSI Z97 Xpower AC | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical | MSI R9 FURY X 4GB | Corsair HX850W

• SonnyBBQ
3.5mm hoofdtelefoon splitter omgekeerd gebruiken?

zoiets: https://www.gearbest.com/..._1261837.html?wid=1433363

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-12 15:14
quote:
untflanked schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:23:
Ik heb zojuist op V&A ook maar een Echo Dot als inpulsaankoop gekocht. Maandag mooi binnen. Ik ga hem heel licht op mijn studentenkamer gebruiken, muziekje als ik opsta, muziekje als ik thuiskom.
Enige probleem wat in me opkomt; ik wil Alexa aansluiten op mijn Z623. Mijn pc is daar echter ook op aangesloten. Kan ik ze tegelijkertijd aansluiten op een mogelijke manier? Alexa moet ook werken als mijn pc uitstaat.
Je kunt de dot ook prima via Bluetooth koppelen dus als je PC ook Bluetooth heeft dan zo doen ( heb je ook geen extra kabel vanaf de Dot lopen ) Zodra de verbinding dan wegvalt schakelt de Echo Dot vanzelf over naar de interne luidspreker!

• untflanked
@SonnyBBQ @lowo
Bedankt voor de reacties. Splitter werkt niet heb ik gelezen. Ik heb gezien dat mijn Z623 ook tulp aansluitingen heeft. Ik denk dat ik dus een aux naar 2tulp kabel koop en die vanuit Alexa laat lopen. Geen idee hoe de interactie is, maar dan zijn ze wel beiden aangesloten.

i7-4790K @ 4.7GHz | Noctua NH-D15 | MSI Z97 Xpower AC | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical | MSI R9 FURY X 4GB | Corsair HX850W

• RobIII

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
Dat is mogelijk zelfs funest voor je input van waar je het ding in stopt. Daar zijn die splitters niet voor bedoeld. In het beste geval klinkt het bagger als allebei de signalen binnenkomen.

Wat je moet hebben is een tweekanaals mixer; die heb je vanaf een tientje of 2, 3. Of, als je een soldeerbout kunt hanteren, je soldeert met nog geen 5¤ aan onderdelen zelf een "mixer" zonder de afzonderlijke volumecontrols. Genoeg over te vinden op google en youtube.
quote:
lowo schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:15:
[...]

Je kunt de dot ook prima via Bluetooth koppelen dus als je PC ook Bluetooth heeft dan zo doen ( heb je ook geen extra kabel vanaf de Dot lopen ) Zodra de verbinding dan wegvalt schakelt de Echo Dot vanzelf over naar de interne luidspreker!
BT is zéker een optie (mits de speaker het ondersteunt uiteraard). Hou er wél rekening mee dat multi-room audio alléén met 3.5mm jack werkt en niet met BT (ivm potentieel verschillende latencies per BT connectie vermoed ik). Als je echter een enkele echo gebruikt is dat uiteraard geen probleem. Wil je in de toekomsy uitbreiden dan moet je daar dus wel even rekening mee houden.

RobIII wijzigde deze reactie 16-06-2018 12:54 (47%)

Over mij | Wat vervelend

• dfrenner
quote:
DaGrimreaper schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 05:26:
Kan de HomeWizard switch dat al?

De HomeWizard kan het maar is duur en ik bebruik het zelf met de link.

• SonnyBBQ
quote:
RobIII schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:35:
[...]

Dat is mogelijk zelfs funest voor je input van waar je het ding in stopt. Daar zijn die splitters niet voor bedoeld. In het beste geval klinkt het bagger als allebei de signalen binnenkomen.
Oei, ik was niet echt zeker, vandaar het vraagteken. Maar goed dat je hier even inspringt dan. (y)

Waarvoor gebruiken jullie de Echo het meest? Ik hoop zo misschien wat nieuwe mogelijkheden te ontdekken...
Mijn lijst, random order:
- 'Good morning' - weer, nieuws, quote en dan radio
- Spotify muziek
- Opvragen van en soms toevoegen aan kalender
- Sports Update
- Shopping list
- Kleur kiezen van verlichting (yeelight)
- Random vragen - zeer wisselend resultaat

en oh ja... de power nap. :) Timer + ocean sounds (geen routine)

• RobIII

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

Drop in. Drop in. Drop in.
En announcements.

Intercom dus. Fantastisch. Met 7 van die dingen in een drie verdiepingen huis scheelt het heel wat geschreeuw in het trappegat :D
"Alexa, drop in living room", "Alexa, drop in <naams> room", "Alexa, drop in kitchen" en "Alexa, announce dinner is ready" of "Alexa, announce it's time to go". _O_

De rest (spotify, sonos aansturen, vragen/nieuws etc) is leuk maar bijzaak.

RobIII wijzigde deze reactie 18-06-2018 10:15 (11%)

Over mij | Wat vervelend

• MadDog11
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:50
Meestal standaard routines:
Alexa, tell stringify goodmorning:
TV slaapkamer gaat uit, Sonos aan, verlichting slaapkamer uit na 5 minuten, verlichting overloop, trap en hal aan voor 5 minuten.

Alexa tell stringify goodbye:
Alle lichten beneden uit en Sonos cq TV beneden uit.

Alexa tell stringify home:
Verlichting woonkamer aan en TV beneden aan

Alexa tell stringify Sonos:
Sonos aan

Alexa tell stringify TV:
TV beneden aan

Alexa tell stringify goodnight:
TV beneden uit, TV boven aan, verlichting overloop, trap en hal aan voor 5 minuten, verlichting beneden na 5 minuten uit, verlichting slaapkamer aan

Alexa tell stringify bedtime:
TV boven aan, verlichting overloop, trap en hal aan voor 5 minuten, verlichting slaapkamer aan

Verder alle ruimten verlichting aan of uit (Hue, Innr, Trafidi of Osram via Hue Bridge)

ThermoSmart thermostaat hoger of lager

In de ochtend fff nieuws, weer en verkeer laten vertellen, door de week 5.30, weekend 8.00.

De WAF was laag maar wordt steeds hoger, een nadeel is dat de vrouw niet altijd de goede commando's roept en dan is het toch een beetje zender ontvanger verhaal met ruis op de lijn :+ maar ze krijgt het wel steeds meer in de vingers.
quote:
SonnyBBQ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:40:
[...]

- Opvragen van en soms toevoegen aan kalender
Welke kalender skill gebruik je ?

MadDog11 wijzigde deze reactie 18-06-2018 10:22 (7%)
Reden: vraag

• SonnyBBQ
quote:
RobIII schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:53:
Drop in. Drop in. Drop in.
En announcements.

Intercom dus. Fantastisch. Met 7 van die dingen in een drie verdiepingen huis scheelt het heel wat geschreeuw in het trappegat :D
"Alexa, drop in living room", "Alexa, drop in <naams> room", "Alexa, drop in kitchen" en "Alexa, announce dinner is ready" of "Alexa, announce it's time to go". _O_

De rest (spotify, sonos aansturen, vragen/nieuws etc) is leuk maar bijzaak.
Nice - ben ook aan het overwegen om wat extra Echo's in huis te halen.
quote:
MadDog11 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:20:
Meestal standaard routines:
Alexa, tell stringify goodmorning:
TV slaapkamer gaat uit, Sonos aan, verlichting slaapkamer uit na 5 minuten, verlichting overloop, trap en hal aan voor 5 minuten.

Alexa tell stringify goodbye:
Alle lichten beneden uit en Sonos cq TV beneden uit.

Alexa tell stringify home:
Verlichting woonkamer aan en TV beneden aan

Alexa tell stringify Sonos:
Sonos aan

Alexa tell stringify TV:
TV beneden aan

Alexa tell stringify goodnight:
TV beneden uit, TV boven aan, verlichting overloop, trap en hal aan voor 5 minuten, verlichting beneden na 5 minuten uit, verlichting slaapkamer aan

Alexa tell stringify bedtime:
TV boven aan, verlichting overloop, trap en hal aan voor 5 minuten, verlichting slaapkamer aan

Verder alle ruimten verlichting aan of uit (Hue, Innr, Trafidi of Osram via Hue Bridge)

ThermoSmart thermostaat hoger of lager

In de ochtend fff nieuws, weer en verkeer laten vertellen, door de week 5.30, weekend 8.00.

De WAF was laag maar wordt steeds hoger, een nadeel is dat de vrouw niet altijd de goede commando's roept en dan is het toch een beetje zender ontvanger verhaal met ruis op de lijn :+ maar ze krijgt het wel steeds meer in de vingers.

[...]

Welke kalender skill gebruik je ?
Dat is een goed doordachte opzet. Heb je al mooi voor elkaar.
De WAF was hier wel in orde, met de nieuwe Echo in zijn stoffen jasje. Zelfs de vriendinnen waren enthousiast, 'Komt dat daar uit?' :*)

Voor de kalender gebruik ik geen aparte skill, gewoon google calendar gekoppeld. Dit werkt wel goed met vragen als What's on this week? of What's on next Tuesday? Enige nadeel, ik kan geen meldingen aan een event koppelen. Ik kan wel apart een reminder opzetten, maar niet om bvb een melding op mijn telefoon te ontvangen.

• untflanked
Zijn er mensen hier die Echo samen met Spotify gebruiken? Ik krijg het niet voor elkaar om Alexa nummers af te laten spelen die ik aanvraag, alleen afspeellijsten. Daarnaast alles wat op mijn PC is opgeslagen lijkt geen probleem te zijn.

untflanked wijzigde deze reactie 18-06-2018 17:01 (18%)

• RobIII

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
untflanked schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:58:
Zijn er mensen hier die Echo samen met Spotify gebruiken?
Nee ;)

Works for me
quote:
Daarnaast alles wat op mijn PC is opgeslagen lijkt geen probleem te zijn.
Huh? Hoe dat dan? Bedoel je offline opgeslagen nummers in Spotify? Of gewoon random MP3's van je PC? Either way zie ik de relatie niet waarom dat wel/niet zou werken :?

RobIII wijzigde deze reactie 18-06-2018 18:19 (32%)

Over mij | Wat vervelend

• untflanked
Het is gefixt. Mijn adres op amazon.co.uk stond op nederland. Dat werkte blijkbaar niet. Staat nu op een fictief adres in engeland en werkt nu wel.

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 04:04
quote:
Zijn er mensen hier die Echo samen met Spotify gebruiken? Ik krijg het niet voor elkaar om Alexa nummers af te laten spelen die ik aanvraag, alleen afspeellijsten. Daarnaast alles wat op mijn PC is opgeslagen lijkt geen probleem te zijn.
Ik heb het opgegeven, zelfs mn playlists wil ze niet afspelen, terwijl ik ze janet's echo dot + genre heb genoemd...

Dus nu connect ik mn echo met mn soundbar, speel ik via de tel mn spotify af via de echo en dan kan ik iig nog wel Alexa stop roepen.

• RobIII

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
untflanked schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:26:
Het is gefixt. Mijn adres op amazon.co.uk stond op nederland.
En toch moet je niet je adres van je account wijzigen (waarom?); je moet zoals aangegeven in de links het adres van je "country & region settings" veranderen. Heb je ook niet als je vandaag-of-morgen wat bij Amazon bestelt dat ze 't ergens in de UK leveren :X En zo moeilijk zijn de gelinkte instructies toch ook weer niet (inc. screenshots notabene), wel :?

RobIII wijzigde deze reactie 18-06-2018 19:49 (18%)

Over mij | Wat vervelend

• untflanked
@RobIII Bedankt, maar die optie werkte dus niet bij mij. Anders had ik hier simpelweg gebruik van gemaakt.

Ik heb het zojuist nog even gecheckt, maar een NL adres blokt mijn commando's aan Spotify direct. Als ik switch naar een Engels adres is het prima.

• RobIII

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

Raaaaaaar dan :P

Edit: Collega heeft een héle tijd gefrot met 1 (van 3) Echo Dot's die wars was en 't vertikte de helft te doen. Daar bleek uiteindelijk FreeTime aan te staan. Worse: de app gaf het weer als uit, maar bij killen van de app en opnieuw openen bleek die toggle dus "uit sync" met de werkelijkheid. FreeTime uitgezet et voila!

Dus als je een Echo hebt die 't vertikt te spelen van spotify: vraag 'm eens "Alexa, who am i" en als 'ie dan komt met "You are <jou> on <kinds> account" dan is de kans groot dat dáár je probleem zit.

RobIII wijzigde deze reactie 18-06-2018 21:21 (114%)

Over mij | Wat vervelend

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:53
https://www.digitaltrends.com/home/amazon-echo-spain-italy/
Naast Frankrijk (recentelijk) komt Alexa ook naar Spanje en Italië. Hopelijk ook snel naar NL. Ze moeten natuurlijk wel blijven concurreren met Google.

• oertje
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 15:47
quote:
dfrenner schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:28:
[...]

Kan de HomeWizard switch dat al?

De HomeWizard kan het maar is duur en ik bebruik het zelf met de link.
Duur? Oh wacht je hebt over de switch... normale oude is 117,Vind meevallen 117 euro ofzo en nu tot 16 juli maar 107 met korting. ik gebruik ook en het werkt goed.

oertje wijzigde deze reactie 11-07-2018 18:48 (7%)

• dfrenner
quote:
oertje schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:46:
[...]

Duur? Oh wacht je hebt over de switch... normale oude is 117,Vind meevallen 117 euro ofzo en nu tot 16 juli maar 107 met korting. ik gebruik ook en het werkt goed.
De link is nu 59 euro zie ik, die gebruik ik.

https://www.homewizard.nl/shop/link/alles-voor-link

Probleem is als je al heel veel hebt, dat de link misschien een dure grap wordt.

Ik heb een homewizard en een link staan en ik ben langzaam alles naar de link aan het migreren. Voor de 868 devices is dat makkelijk: verwijderen uit de homewizard en toevoegen aan de link. De 433 devices moet ik vervangen voor 868 devices. Dat kan kostbaar zijn...

Maar het werkt zo veel stabieler met 868 en de link, dat ik nu de homewizard alleen nog voor temperaturen en het rolluik (433) gebruik.

Ik wil op termijn helemaal van de homewizard af en alles via de link. De app is veel duidelijker, ook voor mijn vrouw en stabiliteit is veel hoger. 868 creeert een mesh network.

Ik gebruik Alexa dan ook uitsluitend met de link.

Edit:
Is er een manier de sound settings aan te passen?

Alexa decrease bass
Alexa decrease woofer

werken niet...

dfrenner wijzigde deze reactie 11-07-2018 19:22 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-12 07:46
Iemand al een enigszins betaalbare import fire tv cube gespot? Nog geen datum voor Duitsland voorbij zien komen, dus denk er aan hem uit de VS te laten komen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
boefje79 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:49:
Iemand al een enigszins betaalbare import fire tv cube gespot? Nog geen datum voor Duitsland voorbij zien komen, dus denk er aan hem uit de VS te laten komen...
Misschien morgenmiddag via amazon.de, en dan via huifkar naar nl?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:51
quote:
dragon2 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:16:
[...]

Misschien morgenmiddag via amazon.de, en dan via huifkar naar nl?
Hij zegt notabene in z'n post die je quote dat er nog geen datum wanneer het beschikbaar komt voor Duitsland is... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
quote:
Panzer Dean schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Hij zegt notabene in z'n post die je quote dat er nog geen datum wanneer het beschikbaar komt voor Duitsland is... 8)7
Morgen is het kortingsdag bij amazon, fire tv's zat... Oh is een cube weer wat anders dan een box, die heb ik zelf nl vandaar.

Een cube ~= een fire tv + een echo plus?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:10
Laat ze de internationale echo dot ook maar eens terugbrengen naar 40 euro. Ik vertik het 60 euro te betalen als in de zoekopdracht op Amazon de Duitse versie voor 40 langskomt. Ik heb helaas geen Duitse kennissen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-12 07:46
De cube is idd een fire tv met ingebouwde echo (en ir booster) 😉...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
quote:
Chrisje1983 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:55:
Laat ze de internationale echo dot ook maar eens terugbrengen naar 40 euro. Ik vertik het 60 euro te betalen als in de zoekopdracht op Amazon de Duitse versie voor 40 langskomt. Ik heb helaas geen Duitse kennissen.
Moet je 'm vandaag of morgen kopen, 35 euro EUR 33,77 of 2 voor EUR 57,54 : https://www.amazon.de/dp/...rd_r=ME477ZWF1BVGZSVGBQNQ

dragon2 wijzigde deze reactie 16-07-2018 12:56 (3%)

• meesje
Zoals @dragon2 aangeeft is de Echo Dot nu voor 35 euro te koop bij amazon.de. De gewone Echo (2nd gen.) is nu 65 euro (normaal 99). Ik denk er over om ze beide te kopen: de 2nd gen in de eetkamer en de dot aangesloten aan mijn stereo receiver in de woonkamer.

Is bovenstaande een werkbare situatie. Kun je tegen Alexa zeggen dat een Spotify stream opgestart moet worden via de Dot? Ik heb zo'n vermoeden van wel aangezien multiroom wordt ondersteund. Maar voor de zekerheid toch maar een vraag in dit topic. ;)

• Janet_
quote:
dragon2 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:22:
[...]

Moet je 'm vandaag of morgen kopen, 35 euro EUR 33,77 of 2 voor EUR 57,54 : https://www.amazon.de/dp/...rd_r=ME477ZWF1BVGZSVGBQNQ
Wat goed dat ik dit nu zie! Had er net 1 gekocht voor 33,77. Gauw geannuleerd en 2 genomen.

• Chrisje1983
Oké gaaf!! Zie trouwens niet de 33 euro prijs maar de 35 euro prijs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
quote:
Chrisje1983 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:29:
Oké gaaf!! Zie trouwens niet de 33 euro prijs maar de 35 euro prijs
In je winkelmand doen en gaan afrekenen. Dan zie je dat de prijs iets wijzigt. Dat is overigens bij veel artikelen op Amazon. Het produkt wordt iets duurder en dan zie je een korting verschijnen waardoor het totaal bedrag iets lager wordt.

• Chrisje1983
Gelukt! 2 stuks voor 57 euro! Toevallig gister nog de mail gezien van Amazon over prime kortingen en niks over de echo dot dus had de hoop al opgegeven! Dank voor de melding!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-12 09:44

JB

Cédric roelt!

Al nieuws over talen die toegevoegd gaan worden? Aardig stil op dat gebied zo lijkt :/ Zouden ze Google dan toch het marktaandeel in NL laten?

Mijn boefje is liev!

• Fraggar
Recentelijk zijn Spanje, Frankrijk en Italië toegevoegd. Ik heb daar geen vooraankondiging van gezien.

Ik verwacht dat Nederland ook zal worden toegevoegd. Maar het blijft gokken op wat voor termijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-12 10:10
Volgens mij is die Harmony skill nu regiovrij,ik kan het gewoon installeren

• waterstof
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:04
quote:
haaymaan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:35:
Het was vandaag wel nog steeds nodig om in de desktop software van Logitech (osx versie, maar pc zal hetzelfde zijn) de taal op Engels te zetten en het land op UK (of USA) om te koppelen. Daarna kon alles weer op NL.

• ppeterr
  • Laatst online: 03:59
quote:
Wat mij voorheen om een of andere reden niet lukte, werkt nu inderdaad gewoon in een keer.

• haaymaan
quote:
ppeterr schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:31:
[...]

Wat mij voorheen om een of andere reden niet lukte, werkt nu inderdaad gewoon in een keer.
Lukt het ook om de tv uit te zetten???

• ppeterr
quote:
haaymaan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:33:
[...]

Lukt het ook om de tv uit te zetten???
https://vimeo.com/280686686

• dragon2
  • Niet online
Een leuke oplossing voor handsfree alexa in je auto: klik.

Wat een gaaf dingetje :) Er zit al een spraakassistent op dus alexa heb je op zich niet eens nodig, maar ik zocht specifiek iets dat kon koppelen met mijn eigen alexa en niet duur is. EUR 8,29 is een erg mooi prijsje voor een pratend dockje toch 8) De witte dan, de andere kleuren zijn 'iets' duurder

Er zitten 2 verschillende adapters bij (metalen plakplaatjes), welke je gebruikt en locatie is afhankelijk van of je draadloos wilt kunnen laden of niet en of je hem op je hoesje op of je telefoon wilt plakken. Ik heb zelf de ronde adapter (de sterkste van de 2) onderin mijn hoesje gestopt, gewoon los omdat ik binnenkort van hoesje wil veranderen. Eens kijken hoe dit voorlopig gaat, vastplakken kan altijd nog.

Ze begroet me met 'Hi <naam>!'.
Navigeren met sygic moest ik teveel op het scherm klikken dus die maar gewisseld voor maps, hiermee gaat navigeren erg soepel.
'Call mom' enz werkt goed :)
Berichten en mail doe ik niets mee, mij teveel gedoe als ik rij.
Na in de alexa app de zero touch ingesteld te hebben kan ik op deze manier gewoon het weer enz opvragen zoals thuis.

Of ik helemaal blij ben met de zero touch app weet ik niet; iets als je alexa account veranderen kan vlgs mij alleen maar door de app te herinstalleren :|

• RobIII

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

Over mij | Wat vervelend

• fredkroket
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
meesje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:57:
Zoals @dragon2 aangeeft is de Echo Dot nu voor 35 euro te koop bij amazon.de. De gewone Echo (2nd gen.) is nu 65 euro (normaal 99). Ik denk er over om ze beide te kopen: de 2nd gen in de eetkamer en de dot aangesloten aan mijn stereo receiver in de woonkamer.

Is bovenstaande een werkbare situatie. Kun je tegen Alexa zeggen dat een Spotify stream opgestart moet worden via de Dot? Ik heb zo'n vermoeden van wel aangezien multiroom wordt ondersteund. Maar voor de zekerheid toch maar een vraag in dit topic. ;)
Ik had dit vandaag eens getest... Beneden heb ik een Echo Dot en in de slaapkamer heb ik een Echo. Als ik mijn Spotify start via mijn iPad\iPhone kies ik als afspeelapparaat de Echo Dot kies dan begint netjes de muziek te spelen over de Echo Dot (onverwachts he ;)).

Als ik dan bijvoorbeeld in mijn slaapkamer ben en ik zeg "Alexa play Spotify", dan neemt de Echo gewoon de muziek van de Echo Dot over.

Ik heb het alleen nog niet lekker voor elkaar dat ik mijn afspeellijst aan de gang krijg met spraak. Enkel de lijst "Rock & Oldies" lijkt het te doen, de lijst "Skihut" heb ik nog niet gestart gekregen.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:33
Het lukt mij niet om in de app een verificatiecode via sms te ontvangen. Weet iemand waar het zou kunnen liggen? Het ingevoerde telefoonnummer klopt en ik kan gewoon andere smsjes ontvangen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• dragon2
  • Niet online
quote:
g0tanks schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:48:
Het lukt mij niet om in de app een verificatiecode via sms te ontvangen. Weet iemand waar het zou kunnen liggen? Het ingevoerde telefoonnummer klopt en ik kan gewoon andere smsjes ontvangen.
Welke verificatiecode? Ik heb dat vlgs mij nooit nodig gehad..?
Wat probeer je precies te doen?

• DakuGosuto
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 05-12 17:35
quote:
Heb het gister geprobeerd maar kon m niet gebruiken, heb uiteindelijk maar gewoon via IFTTT wat applets aan elkaar geplakt. Alexa, trigger watch tv en dan gaat alles gewoon goed.

Niet echt een issue wat mij betreft, maar beter zetten ze die regiobeperking wel op enig moment uit.

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:13
Ik ben sinds gister eigenaar van de nieuwste Dyson luchtreiniger/ventilator. Deze kun je volgens de handleiding ook besturen via Alexa, echter is de skill niet beschikbaar in verband met geo-restricties:

https://www.amazon.co.uk/...seRedirectOnSuccess=1&amp;

Bestaat er toch nog een omweg om dit weekend te krijgen?

• dragon2
  • Niet online
quote:
outlandos schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 09:47:
Ik ben sinds gister eigenaar van de nieuwste Dyson luchtreiniger/ventilator. Deze kun je volgens de handleiding ook besturen via Alexa, echter is de skill niet beschikbaar in verband met geo-restricties:

https://www.amazon.co.uk/...seRedirectOnSuccess=1&amp;

Bestaat er toch nog een omweg om dit weekend te krijgen?
Je hebt een US amazon account en je app/devices adres staat op een US adres?

• SonnyBBQ
quote:
meesje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:57:

Je kan met elke echo perfect kiezen waar je afspeelt. In jouw situatie kan je bvb tegen je Echo in de eetkamer zeggen, 'Alexa play spotify on Echo Dot' (als dat je device naam is) en zal de Echo Dot in de woonkamer beginnen spelen. Of 'Alexa, play spotify everywhere', voor multi-room (wel even instellen).
quote:
fredkroket schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:19:
[...]

Ik heb het alleen nog niet lekker voor elkaar dat ik mijn afspeellijst aan de gang krijg met spraak. Enkel de lijst "Rock & Oldies" lijkt het te doen, de lijst "Skihut" heb ik nog niet gestart gekregen.
Het volgende werkte voor een aantal van mijn playlists die initieel niet rechtstreeks startten. Na een aantal keer 'Alexa, play <naam van playlist> playlist on spotify' te zeggen kon ik de playlist ook starten door enkel' Alexa, play <naam van playlist>' te zeggen.
Maar er zijn er toch enkele waarbij dit niet werkt. Ik denk er dus over om ze te hernoemen.

Wij kijken eigenlijk meer Netflix en YouTube. Heeft iemand al een goede manier gevonden om dit te bedienen via Alexa? Ik begrijp dat je bvb met de Harmony Hub bij Netflix niet door het menu kan navigeren.

• dragon2
  • Niet online
quote:
g0tanks schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:48:
Ik kwam net dit tegen, probeer je zoiets te doen? Dat gaat dan blijkbaar niet idd :/

• outlandos
quote:
dragon2 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 09:56:
[...]

Je hebt een US amazon account en je app/devices adres staat op een US adres?
Ik heb wel een us account maar volgens mij staat de echo op de Duitse. En m'n device staat gewoon op een Nederlands adres. Dat moet beiden dus naar USA?

• waterstof
  • Laatst online: 22:04
quote:
DakuGosuto schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Heb het gister geprobeerd maar kon m niet gebruiken, heb uiteindelijk maar gewoon via IFTTT wat applets aan elkaar geplakt. Alexa, trigger watch tv en dan gaat alles gewoon goed.

Niet echt een issue wat mij betreft, maar beter zetten ze die regiobeperking wel op enig moment uit.
Even de desktop app van Logitech Harmony installeren. Voor het inloggen de taal op Engels zetten en bij instellingen in de desktop app het land op UK of USA, afhankelijk van het land waarop je Amazon staat en koppelen maar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
quote:
outlandos schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:51:
[...]

Ik heb wel een us account maar volgens mij staat de echo op de Duitse. En m'n device staat gewoon op een Nederlands adres. Dat moet beiden dus naar USA?
Niet je DEVICE. Maar het adres op je amazon account onder APPS/DEVICES (oid). Zoals al vaker staat beschreven in dit topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
quote:
dragon2 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Niet je DEVICE. Maar het adres op je amazon account onder APPS/DEVICES (oid). Zoals al vaker staat beschreven in dit topic.
Dit ja:

To solve it, log into your amazon account then go to your account —> Content and devices —> . Once there modify your country setting to USA.

Probleem is dat ik daar geen devices en settings tab heb... Ik heb Amazon. DE en .com geprobeerd. Maar mijn device is op geen van beiden zichtbaar. Iemand tips?

Edit: .NL it is!

• Frankvbr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:52
Ik wil een Amazon echo in m'n auto plaatsen en ook gebruiken om telefoonnummer mee te kiezen. Bellen dient dan gewoon te gebeuren via m'n telefoon. Echo is al met telefoon verbonden via een hotspot.

Weet iemand of dit mogelijk is? Nu probeert ie via Amazon service te bellen en dat kan alleen via US nummers.

• Boreth
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 28-07 05:50
Krijg Amazon Music Unlimited met geen mogelijkheid op de Dot en/of de Alexa app. Geen probleem met de PC of de Mobiel. Volgens Amazon.DE is het omdat de link naar Amazon.co,uk wijst , volgens Amazon Uk omdat de link naar Amazon.DE wijst en volgens mijn settings is de boel gelinkt naar Amazon.NL. Gooi maar in mijn pet. Denk er hard over om de Echo te linken met de vuilcontainer aan de overkant van de straat.

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:
Frankvbr schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:14:
Ik wil een Amazon echo in m'n auto plaatsen en ook gebruiken om telefoonnummer mee te kiezen. Bellen dient dan gewoon te gebeuren via m'n telefoon. Echo is al met telefoon verbonden via een hotspot.

Weet iemand of dit mogelijk is? Nu probeert ie via Amazon service te bellen en dat kan alleen via US nummers.
enkel is nummers, of contacten met Alexa. Verser niemand (ofwel, heb je nix aan)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com ˇ Ć Origin HollandHards ˇ Ʊplay HollandHards

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-12 17:18
Even een vraagje over het aanpassen van het adres onder content and devices. Momenteel staat het op een adres in Duitsland, maar ik wil het naar US aanpassen.
Ik krijg dan alleen de melding dat ik geen aankopen meer kan doen op Amazon.de met mijn account, wat ik nogal regelmatig doe. Komt dit iemand bekent voor? Is het daadwerkelijk zo dat het wijzigen van het adres onder 'content and devices' dat als resultaat kan hebben?

Reviewtjes.. PSN: Vraag maar (Overwatch) Blizzard: DVX#2743

• dragon2
  • Niet online
quote:
dennisk. schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:55:
Even een vraagje over het aanpassen van het adres onder content and devices. Momenteel staat het op een adres in Duitsland, maar ik wil het naar US aanpassen.
Ik krijg dan alleen de melding dat ik geen aankopen meer kan doen op Amazon.de met mijn account, wat ik nogal regelmatig doe. Komt dit iemand bekent voor? Is het daadwerkelijk zo dat het wijzigen van het adres onder 'content and devices' dat als resultaat kan hebben?
Volgens mij valt dat wel mee, maar ookal is het wel zo, maakt dat uit dan? Ik heb echt tig amazon accounts, waarvan 1 speciaal voor alexa.

Iedere keer dat ik prime nodig heb maak ik weer een nieuw .de account O-)

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-12 17:18
quote:
dragon2 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:10:
[...]

Volgens mij valt dat wel mee, maar ookal is het wel zo, maakt dat uit dan? Ik heb echt tig amazon accounts, waarvan 1 speciaal voor alexa.

Iedere keer dat ik prime nodig heb maak ik weer een nieuw .de account O-)
Ah, niet gek om een nieuw account aan te maken voor de Echo inderdaad. Heb zelf standaard prime op mijn account, dus daar blijf ik verder van af ;)

Reviewtjes.. PSN: Vraag maar (Overwatch) Blizzard: DVX#2743

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SonnyBBQ
Dat is geen probleem met dezelfde account hoor. Ik heb mijn content and devices adres op US en kan nog gewoon op amazon.de bestellen (inclusief Prime). Ik heb wel mijn leveradres natuurlijk op thuis staan en neit in de US.

• Janet_
Ik begin ergens te twijfelen over de echo nu ik google assistent in het Nederlands op mn telefoon heb... Mn meest gebruikte apps werken prima met assistent. (Rabobank, postnl, spotify, chromecast enz) zal dat straks ook met Alexa zijn. Zullen Nederlandse bedrijven wel instappen op de Amazon boot.. twijfels twijfels...

• chundo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09-12 12:36
Ik heb Alexa en gebruik het met mijn Ikea verlichting. We hebben een algemene Stroompanne gehad op straat waardoor de electriciteit gekeken aan en uit sprong en zo is meer dan de helft van mijn Ikea lampen gereset. Ik heb ze allemaal terug aangemeld (verwijderd en opnieuw toegevoegd), ook in Alexa ze terug gezocht (na eerst verwijderd).
De lampen die niet gereset zijn geweest werken met Alexa maar de opnieuw toegevoegde krijg ik niet aan de praat, ze zijn gevonden door Alexa maar unresponsebel volgens Alexa. Iemand een oplossing

• haaymaan
Werken die lampen via die IKEA app?? Verwijder alle devices in Alexa, en uit zetten en weer opnieuw zoeken

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-12 22:58

zeef

#Elected

Gezocht: tweakers die met mij en mijn Tweakers/Persgroep collega's willen praten over het gebruik van je Amazon Echo. Meer details in het topic hierover: Welke tweaker wil over digitale assistenten komen praten?

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• capsoft
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 03-12 15:35
haaymaan in "Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd"

Ik heb contact gehad met Logitech en sinds 5 juli is de blokkade aan de kant van Logitech opgeheven. Echter kan ik nog steeds niet mijn account linken. Ik heb een UK account op amazon zodat ik skills kan toevoegen en had in de harmony desktop app mijn account ook op UK gezet. Ik krijg nog steeds de melding dat het niet is ondersteund in mijn regio. Volgens Logitech is het Amazon die het tegenhoudt momenteel. Ze werken aan een oplossing maar hebben nog geen idee wanneer het ongeveer geregeld is.

Ik heb hiervoor ook al contact gehad en toen was de officiele verklaring van Logitech dat veel mensen een workaround gebruikten en dat extra load op hun servers gaf waardoor ze dus die blokkade moesten regelen. Toen heb ik gezegd dat Alexa skills altijd in de cloud draaien en dat een van de voordelen daarvan is dat je eigenlijk nooit capaciteit te kort kan komen en heel schaalbaar bent. Toen kreeg ik de reactie: "Nou ja, dit is wat ik van bovenaf te horen krijg dat de reden is."

Dus ik gok dat de myharmony accounts niet in de cloud draaien.

• Fraggar
Ik heb de koppeling met de Logitech-skill gisteren juist weer verwijderd. Het werkte net niet lekker genoeg en ik heb het nu beter werkend op een andere manier.

Als ik de TV aan had gezet via de Harmony-skill kon ik het volume van de TV prima wijzigen en ook zappen. Maar na een tijdje geen activiteit (20-30 mins), werkten beide functies niet meer omdat Alexa dan de focus op de TV kwijt was. Dan moest ik opnieuw eerst vragen om de TV aan te zetten.

Als ik de TV eenmaal aan had staan via de skill moest ik hem daarmee ook weer uitzetten. Deed ik dat niet dan werkte de volgende dag het commando niet om de TV aan te zetten. Ik moest dan eerst het commando geven om de TV uit te zetten.

Deze twee onhandigheden hebben me ertoe gebracht om het zelf beter op te lossen. Dat heb ik gedaan met routines. Zodra ik nu “35” zeg tegen Alexa wordt er een routine aangeroepen die, via een Hue-emulator, een HTTP-call doet naar de receiver om het volume op 35 te zetten. Zo ook voor andere volume-waardes en andere commando’s. Door bijvoorbeeld de woorden “wait” of “go ahead” te gebruiken zorgen routines ervoor om content te pauzeren of hervatten.

Mijn tip is dus om gebruik te maken van routines in combinatie met een Hue-emulator gekoppeld aan een home-automation-systeem. Daarmee kun je bouwen wat je wilt.

Ik heb dit overigens ook met de Google Home geprobeerd, maar die ondersteunt geen lokale Hue-functionaliteit meer, dus daarmee kun je dit niet bereiken.

Tenslotte heb ik dit ook getest met IFTTT. Waar je met Alexa met een Hue-emulator een effect ziet binnen enkele tienden van een seconde, kan dit middels IFTTT 1-15 seconden duren. Dat was voor mij echt te lang om goed bruikbaar te zijn.

• capsoft
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 03-12 15:35
Fraggar, ik heb juist de Harmony hub gekocht zodat ik die met Alexa kan bedienen omdat ik ongeveer de laatste windows 10 mobile gebruiker ben en dus geen app kan gebruiken, leek mij dit ideaal. Nu ik alles in huis heb en aangesloten heb schijnt logitech het dus tegen te houden al zegt logitech dat de block sinds 5 juli bij amazon/echo ligt.
Op de support pagina's van logitech krijg ik wel nuttige info, maar ik kom er nog niet uit. https://community.logitec...-us-uk-canada-and-germany

• Fraggar
quote:
capsoft schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:56:
Fraggar, ik heb juist de Harmony hub gekocht zodat ik die met Alexa kan bedienen omdat ik ongeveer de laatste windows 10 mobile gebruiker ben en dus geen app kan gebruiken, leek mij dit ideaal. Nu ik alles in huis heb en aangesloten heb schijnt logitech het dus tegen te houden al zegt logitech dat de block sinds 5 juli bij amazon/echo ligt.
Op de support pagina's van logitech krijg ik wel nuttige info, maar ik kom er nog niet uit. https://community.logitec...-us-uk-canada-and-germany
Mijn ervaring is dat je de skill beter niet kan gebruiken omdat het niet lekker werkt.

De Harmony hub is een prima apparaat om je tv of andere apparaten te bedienen met infrarood. Je kunt de hub aansturen met HTTP-calls. Als je deze optie combineert met routines en een Hue-emulator behaal je het beste resultaat.

• g0tanks
Ik ben aan het overwegen een Sonos One aan te schaffen vanwege de Alexa-ondersteuning.

Op internet ben ik een aantal oude posts tegengekomen die zeggen dat de microfoon niet zo goed is in het oppikken van commando's. Heeft iemand hier recente ervaring mee?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• wann0wfhc
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21:50
Goedemorgen,

Ik krijg binnenkort een Amazon Echo Dot binnen. Nu zat ik alvast even in de app wat skills en voorkeursinstellingen er in te zetten.

Nu zag ik bij sports update wel: PSV / Feyenoord / AZ en Netherlands staan.... Echter ik ben fan van Ajax en zou dan graag daar een update van krijgen. Maar ik kan hem nergens vinden, niet onder Ajax, AFC of Amsterdam. Heeft iemand hier toevallig dit al wel voor elkaar gekregen?

• RobIII

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
wann0wfhc schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:38:
Nu zag ik bij sports update wel: PSV / Feyenoord / AZ en Netherlands staan.... Echter ik ben fan van Ajax en zou dan graag daar een update van krijgen. Maar ik kan hem nergens vinden, niet onder Ajax, AFC of Amsterdam. Heeft iemand hier toevallig dit al wel voor elkaar gekregen?
Het is heel goed mogelijk dat niemand nog een "Ajax skill" gebouwd heeft; dat is ook een optie ;)

Over mij | Wat vervelend

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:12
Echo's zijn weer in de aanbieding op Amazon.de.

• g0tanks
quote:
ciris schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:02:
Echo's zijn weer in de aanbieding op Amazon.de.
Bedoel je die Duitse Echo Dots? Die zijn volgens mij al heel lang ¤40 en de internationale versie is nog steeds ¤60. Op de normale Echo of Echo Plus zie ik geen korting.

• Hertog
  • Laatst online: 14-12 09:19

Hertog

Aut bibat, aut abeat

quote:
g0tanks schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:00:
Ik ben aan het overwegen een Sonos One aan te schaffen vanwege de Alexa-ondersteuning.

Op internet ben ik een aantal oude posts tegengekomen die zeggen dat de microfoon niet zo goed is in het oppikken van commando's. Heeft iemand hier recente ervaring mee?
Ik heb een Sonos One en een (eerste generatie) Echo. De Sonos is inderdaad wat minder goed in het oppikken van commando's. Omdat ik ook een Echo heb gebruik ik Alexa eigenlijk nooit meer op de Sonos, maar volgens mij was de skillset ook wat beperkter. De Sonos heeft overigens wel een veel betere geluidskwaliteit voor muziek. Als je een goede speaker zoekt die ook Alexa ondersteunt is de Sonos wel goed, maar als het je alleen om Alexa te doen is kun je beter een Echo halen.

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• g0tanks
quote:
Hertog schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:16:
[...]

Ik heb een Sonos One en een (eerste generatie) Echo. De Sonos is inderdaad wat minder goed in het oppikken van commando's. Omdat ik ook een Echo heb gebruik ik Alexa eigenlijk nooit meer op de Sonos, maar volgens mij was de skillset ook wat beperkter. De Sonos heeft overigens wel een veel betere geluidskwaliteit voor muziek. Als je een goede speaker zoekt die ook Alexa ondersteunt is de Sonos wel goed, maar als het je alleen om Alexa te doen is kun je beter een Echo halen.
Thanks voor je reactie. Ik heb inmiddels de Sonos Beam in huis en nog geen enkele problemen gehad met stemcommando's. Spotify en lichten besturen gaat vlekkeloos. Daarnaast klinkt Alexa zelf een stuk beter dan op de Echo Dot (die laatste heb ik naar de slaapkamer verplaatst). :)

• ciris
quote:
g0tanks schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Bedoel je die Duitse Echo Dots? Die zijn volgens mij al heel lang ¤40 en de internationale versie is nog steeds ¤60. Op de normale Echo of Echo Plus zie ik geen korting.
https://www.amazon.de/Ama...rd_r=5PBXYVZ94K0XDPGKT5VM

• Varifocus
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 04-09 13:56
Ik heb vorige week een Echo dot2 gekocht in Aken.
Thuis geinstalleerd. Praat nu Engels..
Wat me niet lukt is mn iPhone agenda koppelen..
Om de simpele reden dat ik in de Alexa app onder het Setting menu geen Calendar optie heb staan..
Iemand enig idee???

Heb trouwens al tig keer Amazon om hulp gevraagd maar daar krijg ik geen reactie van.

• dragon2
  • Niet online
quote:
Varifocus schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:15:
Ik heb vorige week een Echo dot2 gekocht in Aken.
Thuis geinstalleerd. Praat nu Engels..
Wat me niet lukt is mn iPhone agenda koppelen..
Om de simpele reden dat ik in de Alexa app onder het Setting menu geen Calendar optie heb staan..
Iemand enig idee???

Heb trouwens al tig keer Amazon om hulp gevraagd maar daar krijg ik geen reactie van.
Je mist dus de hele settings > alexa preferences > calendar optie? En je mist die optie ook als je via de website inlogt ipv de app?

• Varifocus
Bedankt voor je reactie dragon2..
Indetdaad. Onder preferences alleen Music&Media, Traffic, Sports update en Lists. Via de website alexa.amazon.com (via FireFox) precies hetzelfde.
Bizar toch?
Word ik ‘gestraft’ door Amazon omdat ik een goedkope (¤40,99) dot2 heb gekocht in Aken. Kan toch bijna niet..
Heb inmiddels dot2 al gereset, app verwijderd en weer geladen, gederegisterd, mijn adres gewijzigd naar Duitsland (Saturn Aken :-) )
Verder werkt het wel ok. Lichten en zo.

• ciris
Dat heeft niets te maken met welke versie van Alexa je hebt.

Je device location mag gewoon je eigen adres zijn. Welk adres gebruik je voor je Amazon account en heb je een uk of us amazon account aangemaakt?

• Varifocus
Ik zag dat g0tanks op 23-8 ook meldde een duitse dot te hebben besteld.
Heb je nu ook last van de ontbrekende optie Calendar?

• dragon2
  • Niet online
quote:
Varifocus schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:22:
Ik zag dat g0tanks op 23-8 ook meldde een duitse dot te hebben besteld.
Heb je nu ook last van de ontbrekende optie Calendar?
Mensen hier hebben alle versies van echo's, zonder problemen. Ik heb zelf US+UK+DE, overal zie ik die optie. Ik zou inderdaad eens beginnen met een nieuw amazon.com account aanmaken.

• Varifocus
@ciris, mn hostname in de app staat op amazon.co.uk
Mn account heb ik aangemaakt vanuit de app. Geen idee waar dat dan is.
Hoe kom ik daar achter ?
Voor mn taal heb ik gekozen voor engels/us

• ciris
Ga gewoon eens naar je amazon account via je browser? Is het dan een .co.uk of een .de of .nl? Je kan in je account kijken onder devices of je dot daar bij staat.

Dit is tig keer besproken in dit topic. Even zoeken doet wonderen.

• Varifocus
Beste ciris,Natuurlijk staat mijn dot onder devices binnen mijn account.
Ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt met ‘dit is al tig keer besproken’.
Je kunt beter aangeven welke combinaties van account, adres, etc nu wel of niet mogen.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-12 09:44

JB

Cédric roelt!

Mooie van de support bij Amazon is ook dat als je 'm in Engels instelt (hier ook 2x Duitse Dot) ze geen support verlenen op je .de device 8)7

Had laatst ook vanalles overhoop liggen ivm Homewizard troubleshoots.
quote:
Hello JB,

This is a follow up email regarding our chat conversation.

I'm sorry for the inconvenience caused by this situation.

I've checked your account and see that you have purchased the device from Amazon.de. In this case I request you to contact the Amazon.de customer service for further assistance.

I'm really sorry for the inconvenience. Let me assure you that we are here to take care of your problem and we do take full responsibility for any trouble you have.

We always endeavor to assist our customer with the best of our service. It is certainly not our intention for our customers to have anything but a pleasant experience using Alexa. I realize that at this point of time asking you to contact us again would be disappointing, however, we would really like to assist you better.

If you still need any help, please feel free to contact us again at your convenient time so that we'll definitely assist you with your issue.
En het word tijd voor NL spraak...!

Mijn boefje is liev!

• ciris
quote:
Varifocus schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:56:
Beste ciris,Natuurlijk staat mijn dot onder devices binnen mijn account.
Ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt met ‘dit is al tig keer besproken’.
Je kunt beter aangeven welke combinaties van account, adres, etc nu wel of niet mogen.
quote:
ciris schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:36:
Ga gewoon eens naar je amazon account via je browser? Is het dan een .co.uk of een .de of .nl? Je kan in je account kijken onder devices of je dot daar bij staat.

Dit is tig keer besproken in dit topic. Even zoeken doet wonderen.
Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12-12 14:10
Ik krijg het niet snel gevonden maar kan je radio stations ook hernoemen?
Want als ik nu hotmixradio dance zeg of arrow classic rock vindt hij niet wat ik zoek.
Kan ik die favoriet maken?

Want wat ik gevonden heb werkt niet ik krijg nergens een optie om iets favoriet te maken.

icecreamfarmer wijzigde deze reactie 11-09-2018 19:40 (19%)

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-12 11:04
Hi,

Zit beetje te kijken naar zo Echo. Is dat nou wat? Ben nog helemaal nieuw maar zit wat te kijken en wat ik mij bv afvraag, is die beter dan zo Google Home?

• ppeterr
Frid0 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:35:
Hi,

Zit beetje te kijken naar zo Echo. Is dat nou wat? Ben nog helemaal nieuw maar zit wat te kijken en wat ik mij bv afvraag, is die beter dan zo Google Home?
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je er mee wilt doen, en wat je verwachtingen zijn.

Vertel eens.

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-12 11:04
ppeterr schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:07:
[...]

Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je er mee wilt doen, en wat je verwachtingen zijn.

Vertel eens.
Ik wil het gemak wel eens zien om veel dingen te kunnen bedienen met je stem. Benieuwd hoe dat werkt met mijn HUE lampen, Chromecast/Shield met bv Netflix of Plex.

• ppeterr
Frid0 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:11:
[...]

Ik wil het gemak wel eens zien om veel dingen te kunnen bedienen met je stem. Benieuwd hoe dat werkt met mijn HUE lampen, Chromecast/Shield met bv Netflix of Plex.
Ik ben eigenlijk nog steeds heel happy met mijn dotje.
De dingen waar ik hem voornamelijk voor gebruik zijn:

"turn on the radio" en dan speelt vrolijk 538 op mijn setje
"turn on the tv" of "trigger watch ziggo sport" "turn on netflix" "pause netflix" - werkt 100%
(in combi met de harmony elite)

HUE zal ongetwijfeld goed werken, ik heb nog een aantal andere dingen die ook goed
werken maar meer het gadget gehalte ondersteunen.

"place an event in calender" "set a reminder for" "put on my shopping list"

Al met al voor die paar tientjes het proberen waard vind ik.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True