Euh nee, maar dat word toch redelijk duidelijk gemaakt dat de Nederlandse taal niet word ondersteund? Zo ongeveer iedereen zet hem dan ook op de Engelse taal.vinno86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:40:
[...]
Ik zou graag dezelfde communicatie met de Amazon shop hebben bv en wat meer lokaal nieuws enzo.
Eigenlijk gewoon alles wat in US kanmaar dat is (nog) niet reëel
Recepten werken trouwens ook niet op de Echo show 8.. krijg de melding dat de "feature not supported" is
Ik heb het niet over de Nederlandse taal, dat zal me een zorg wezen..Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:50:
[...]
Euh nee, maar dat word toch redelijk duidelijk gemaakt dat de Nederlandse taal niet word ondersteund? Zo ongeveer iedereen zet hem dan ook op de Engelse taal.
Doel meer op de integratie.. zoals een "Alexa, order AA-batteries" ofzo..
Het zal hem wel in het account zitten ja, mijn echo show zit op m'n Nederlandse account en krijg bij sommige vragen (zoals: Alexa, what can you do?) de melding dat ik de locatie moet instellen op de Amazon.com website, hij herkent Nederland niet blijkbaar.. dat is dus nog het nadeel van een Nederlands account.ppeterr schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:50:
[...]
Werkt hier dan weer wel op mijn Echo Show (2nd Gen). (wel met US account dan)
Wat ik dan wel weer vervelend vind is dat sommige skills zomaar verdwijnen, en ik dan met manke routines blijf zitten. Wat ik ook wel jammer vind is dat IFTT naar een betaal model is overgestapt, wat ook weer resulteerde in applets die niet meer werken.
Och zo blijf je bezig
[Afbeelding]
Anoniem: 93986
Hoe je gebruik moet maken van bepaalde diensten en wat je daarvoor moet doen is tot in den treure besproken in dit topic.vinno86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:50:
[...]
Het zal hem wel in het account zitten ja, mijn echo show zit op m'n Nederlandse account en krijg bij sommige vragen (zoals: Alexa, what can you do?) de melding dat ik de locatie moet instellen op de Amazon.com website, hij herkent Nederland niet blijkbaar.. dat is dus nog het nadeel van een Nederlands account.
Het is 5 minuten werk om de boel compleet te hebben draaien.
Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd
Ik heb ook redelijk vaak dat ze niet helemaal correct reageren of soms helemaal niet.evadnl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:37:
Is het bij anderen ook dat Alexa de laatste dagen raar aan het doen is? Dan zeg ik "Alexa, turn on livingroom" en dan reageert ze met "Ok here is Spotify" en dan gaat er muziek spelen... Ook reageren alle Alexa's heel traag in huis. Met van de stroom halen gaat het dan weer eventjes goed maar vrij snel weer de vage responses...
Ik heb mijn Alexa gekoppeld met mijn Klik Aan Klik Uit en dat ging altijd goed, tot begin deze week...
Ze werken in elk geval wel want als ik star trek kijk en de "computer" in star trek wordt aangesproken dan reageert alexa altijd, nog nooit een misser gehad. En ook op het gene wat ze vragen in star trek reageert alexa, alleen kan alexa daar niet zo veel mee. Ik heb als wakeword computer
Wat het precies is weet ik niet, ik heb wel het idee dat alexa (dot2) heel erg gevoelig is vanuit welke hoek ik spreek en of ik naar mij naar alexa richt.
Maar ook iets complexere dingen heeft alexa wel moeite mee, zoals bijvoorbeeld: Computer... turn [up/down] the volume by 10 on audio.
De ene keer gaat het goed, de andere keer herhaal ik 2 of 3 keer, vaak uit irritatie pak ik de afstandsbediening.
Dit herken ik niet. Leunt je accent meer aan bij UK English dan US English misschien? Het kan helpen om dan je Alexa device ook op die taal in te stellen.
Dit is voor het eerst 
:strip_exif()/f/image/5s5ZdTHX4Ma76xIUtD9ePAVE.jpg?f=fotoalbum_large)
Echo show gen 2 - spannend
:strip_exif()/f/image/5s5ZdTHX4Ma76xIUtD9ePAVE.jpg?f=fotoalbum_large)
Echo show gen 2 - spannend
[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 04-12-2020 16:46 ]
Ik heb sinds een paar maanden de "Echo Dot 4th gen" in mijn woonkamer staan, en had al een "dot 3rd gen" in de keuken. Het is één grote ruimte, maar ze staan wel zover mogelijk van elkaar verwijderd en een hoek om.
Nu merk ik dat de 3rd gen vaak de commando's oppikt terwijl ik letterlijk naast de 4th gen sta. Dit probleem had ik niet toen er op de plek van de 4th gen een 2nd gen dot stond. Dus het lijkt erop dat de 4th gen niet zo goed luistert?
Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen met de 4th gen dot?
Nu merk ik dat de 3rd gen vaak de commando's oppikt terwijl ik letterlijk naast de 4th gen sta. Dit probleem had ik niet toen er op de plek van de 4th gen een 2nd gen dot stond. Dus het lijkt erop dat de 4th gen niet zo goed luistert?
Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen met de 4th gen dot?
Ik heb hier een echo show gen 2 staan, ben een beetje aan het rondkijken voor een slimme deurbel, en zit in de hoek van unifi.
Iemand die bekend is met UniFi Protect G4 spul en of dat iets kan met de gen 2 ?
Iemand die bekend is met UniFi Protect G4 spul en of dat iets kan met de gen 2 ?
Ik heb een Eufy deurbel gekoppeld aan mijn (3) echo dots. Tot vandaag kreeg ik netjes de melding 'someone is at the doorbell' en de beltoon via alle echo dots te horen. Sinds vandaag opeens niet meer. De meldingen op de telefoon en eufy homebase komen wel netjes binnen, alleen op de dots dus niet meer.
Ik heb de deurbel al verwijderd uit alexa, alexa eufy skill opnieuw gekoppeld, settings gedubbelchecked, maar helaas....
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Update: issue speelt nog steeds. De meldingen op mijn echo dots komen wel binnen, echter met een flinke vertraging van zo'n 12-15 minuten. Herkend iemand dit?
Ik heb de deurbel al verwijderd uit alexa, alexa eufy skill opnieuw gekoppeld, settings gedubbelchecked, maar helaas....
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Update: issue speelt nog steeds. De meldingen op mijn echo dots komen wel binnen, echter met een flinke vertraging van zo'n 12-15 minuten. Herkend iemand dit?
[ Voor 15% gewijzigd door Rennie01 op 25-04-2021 04:38 ]
Binnenkort wordt er hier luxaflex powerview geïnstalleerd. Ik wil graag een aantal
routines gaan maken die de panelen bij volle zon op een bepaalde positie zet.
Nou kan dat vrij simpel met op tijd gebaseerde routines. Maar liever heb ik dat door
een meting van de zon sterkte oid. Ik heb gekeken naar lux sensoren die werken met
alexa. Maar ik kom er niet echt uit.
Iemand een idee hiervoor ?
Nou kan dat vrij simpel met op tijd gebaseerde routines. Maar liever heb ik dat door
een meting van de zon sterkte oid. Ik heb gekeken naar lux sensoren die werken met
Het mooiste is om Alexa te combineren met een home automation-systeem, bijvoorbeeld een zelfbouw oplossing met Domoticz of Home Assistant, of een commerciële oplossing zoals de Fibaro Home Center.ppeterr schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:14:
Binnenkort wordt er hier luxaflex powerview geïnstalleerd. Ik wil graag een aantal
De lichtsensor rapporteert aan het home automation-systeem en dat is dan ook de basis om acties uit te voeren.
Ik kan je de Home Center 3 (Lite) aanraden. Daar kun je eenvoudig een z-wave lichtsensor aan koppelen. Ook je Alexa en Powerview kun je er aan koppelen.
Je hebt helemaal gelijk, en goed dat je het benoemt. Mijn plan was inderdaad om een watFraggar schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:27:
[...]
Het mooiste is om Alexa te combineren met een home automation-systeem, bijvoorbeeld een zelfbouw oplossing met Domoticz of Home Assistant, of een commerciële oplossing zoals de Fibaro Home Center.
De lichtsensor rapporteert aan het home automation-systeem en dat is dan ook de basis om acties uit te voeren.
Ik kan je de Home Center 3 (Lite) aanraden. Daar kun je eenvoudig een z-wave lichtsensor aan koppelen. Ook je Alexa en Powerview kun je er aan koppelen.
"professioneler" systeem te gaan gebruiken. En Alexa een beetje uit te faseren.
Nieuw huis, nieuwe systemen en toch dacht ik dit weer met alexa aan de gang te krijgen.
Ik ga mij inlezen op Fibaro, dat lijkt mij inderdaad een veel beter uitgangspunt.
@Fraggar ik zoek me suf, maar is er een fibaro/homecenter topic op got ?
[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 19-04-2021 16:39 ]
Er zijn diverse kleine topics, maar geen groot topic rondom de Home Center, lijkt het...ppeterr schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:58:
[...]
@Fraggar ik zoek me suf, maar is er een fibaro/homecenter topic op got ?
Fibaro heeft zelf ook een prima forum overigens.
Ik ga een Echo 4th gen bestellen. Is het nog steeds zo dat ik een usa vpn locatie moet hebben bij het inloggen in alexa app om de echo device setjo te doen. Krijg ik dan meer toegang tot skills?
Of is dat nu opgelost nu dat hij via amazon.nl verkrijgbaar is.
Tegenwoordig ben je volgens mij beter af wanneer je hem gewoon op de normale manier installeert. Misschien dat je dan een specifieke skill mist die enkel in de VS is gelanceerd, maar ik verwacht dat dat niet geldt voor grote merken.Zoldar42PFL9664 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:11:
Ik ga een Echo 4th gen bestellen. Is het nog steeds zo dat ik een usa vpn locatie moet hebben bij het inloggen in alexa app om de echo device setjo te doen. Krijg ik dan meer toegang tot skills?
Zelf heb ik recentelijk mijn account laten overzetten van de VS naar de UK. Dit gaat niet over mijn Amazon-account, maar over een service pool waarin mijn apparaten geregistreerd stonden. Blijkbaar ben ik daarin terecht gekomen toen ik als vroege gebruiker een Echo installeerde, terwijl ze in Europa nog niet te koop waren.
Deze aanpassing was nodig omdat ik een eigen smart home skill ben gaan hosten in AWS. Ik merkte dat mijn voice services voor die skill via de VS liepen en dat ik daarom een slechte latency had. Nu alles is overgezet naar de UK is merkbaar sneller. De normale interacties met Alexa had ik in beide situaties geen probleem mee qua latency.
Kan verwijderd worden.
[ Voor 112% gewijzigd door Stefan22 op 04-05-2021 23:22 ]
Dank voor je bericht. Ik bestel hem gewoon via nl
Fraggar schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:26:
[...]
Tegenwoordig ben je volgens mij beter af wanneer je hem gewoon op de normale manier installeert. Misschien dat je dan een specifieke skill mist die enkel in de VS is gelanceerd, maar ik verwacht dat dat niet geldt voor grote merken.
Zelf heb ik recentelijk mijn account laten overzetten van de VS naar de UK. Dit gaat niet over mijn Amazon-account, maar over een service pool waarin mijn apparaten geregistreerd stonden. Blijkbaar ben ik daarin terecht gekomen toen ik als vroege gebruiker een Echo installeerde, terwijl ze in Europa nog niet te koop waren.
Deze aanpassing was nodig omdat ik een eigen smart home skill ben gaan hosten in AWS. Ik merkte dat mijn voice services voor die skill via de VS liepen en dat ik daarom een slechte latency had. Nu alles is overgezet naar de UK is merkbaar sneller. De normale interacties met Alexa had ik in beide situaties geen probleem mee qua latency.
Ik krijg straks dit wall-switch'je binnen:
https://www.robbshop.nl/wandzender-8v-zigbee-robb-smarrt
Ik ben in de veronderstelling dat ik deze kan pairen met mijn echo show gen 2, om zo
met de knopjes routines te selecteren die ik gemaakt heb voor mijn powerview raam bekleding.
Nou raak ik in twijfel door de handleiding waar eigenlijk alleen gesproken wordt over verlichting.
Iemand die meer weet ?
Ik ben in de veronderstelling dat ik deze kan pairen met mijn echo show gen 2, om zo
met de knopjes routines te selecteren die ik gemaakt heb voor mijn powerview raam bekleding.
Nou raak ik in twijfel door de handleiding waar eigenlijk alleen gesproken wordt over verlichting.
Iemand die meer weet ?
Ik weet zelf ondertussen meer, en dit werkt nietppeterr schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:43:
Ik krijg straks dit wall-switch'je binnen:
Iemand die meer weet ?
De switch wordt als een generic device gevonden zonder end-points of instel mogelijkheden.
Retour - next
Iemand die weet, hoe je bij alexa Notificaties voorgelezen krijgt. Zonder "alexa, what are my notifications"
Dus als er een notificatie komt, het gelijk uitgesproken wordt.
Ik lees hier dat het blijkt te kunnen: https://iot.stackexchange.com/a/4022ppeterr schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:38:
Iemand die weet, hoe je bij alexa Notificaties voorgelezen krijgt. Zonder "alexa, what are my notifications"
Binnenkort eens testen.
Ah, juist dat is mooi. Kwam vandaag ook een soortgelijk iets tegen die ook het TTS gebeurenFraggar schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:35:
[...]
Ik lees hier dat het blijkt te kunnen: https://iot.stackexchange.com/a/4022
Binnenkort eens testen.
direct aan kan spreken van een Echo show. Zodat je met een stukje LUA code op de homecenter een zinnetje kan laten spreken op de echo. Helaas ook via php, en heb even niks waar dat op draait.
Heb wel een quickapp (ook lua) op mijn HC3 die via notifyme notificaties kan rondsturen bij een event.
Enkel zijn dat dus weer die gare toast messages.
Misschien ooit toch een rpi of iets dergelijks erbij pakken om dit soort dingen te proberen, zal
wel even duren, ik heb heel die HC3 nog lang niet onder de knie
Ik heb het inmiddels getest en kan zeggen dat het goed werkt. Zelf ga ik dit script in mijn home automation-systeem integreren zodat ik Alexa ongevraagd feedback kan laten geven.
Top, ik hoop dat je mij iets de juiste richting in kan duwen. Dit is toch wel een van de dingenFraggar schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:24:
Ik heb het inmiddels getest en kan zeggen dat het goed werkt. Zelf ga ik dit script in mijn home automation-systeem integreren zodat ik Alexa ongevraagd feedback kan laten geven.
die ik werkend wil hebben. Nou heb ik hier geen linux draaien. Maar ben dus wel van plan
een rpi er voor aan te schaffen.
Het fijnste zou zijn als ik een VM of shell emulator oid kan draaien op deze windows pc.
Zodat ik het ook even kan testen? Zou dat werken ? Is daar een simpelete setup voor ?
edit - probeer het wel even met virtualbox en ubuntu
Áhhhhh het werkt
[ Voor 57% gewijzigd door ppeterr op 30-07-2021 17:58 ]
Heb het ondertussen een beetje voor elkaar, als nu de verlichting aangaat
omdat het onder de 300lux komt bij de achter pui. Dan zegt Alexa een zinnetje
Nice.
Nu nog een beetje uitwerken
omdat het onder de 300lux komt bij de achter pui. Dan zegt Alexa een zinnetje
Nu nog een beetje uitwerken
Hey mede-Tweakers!
Gisteren net een Echo 4th generation in huis gehaald. Best wel leuk gekoppeld aan mijn Philips Hue.
Ik gebruik momenteel routines als mijn wekker, zodat ik zowel mijn eigen muziek van Deezer kan gebruiken maar ook dat de lichten automatisch aan gaan.
Mijn probleem is dat ik rare dagen heb, dus dat betekent dat ik niet altijd gewekt moet worden. Ik heb geprobeerd om via Alexa mijn routines uit te schakelen (of inschakelen), maar ze zegt gewoon dat ze dat niet weet. Is dit bij jullie ook?
Gisteren net een Echo 4th generation in huis gehaald. Best wel leuk gekoppeld aan mijn Philips Hue.
Ik gebruik momenteel routines als mijn wekker, zodat ik zowel mijn eigen muziek van Deezer kan gebruiken maar ook dat de lichten automatisch aan gaan.
Mijn probleem is dat ik rare dagen heb, dus dat betekent dat ik niet altijd gewekt moet worden. Ik heb geprobeerd om via Alexa mijn routines uit te schakelen (of inschakelen), maar ze zegt gewoon dat ze dat niet weet. Is dit bij jullie ook?
Iemand hier bekend met https://monoclecam.com/ ?
Dit zou een video stream moeten kunnen tonen op een echo show.
Dit zou een video stream moeten kunnen tonen op een echo show.
Komt dit probleem iemand bekend voor?
Ik heb mijn Tradfri lampen via de IKEA Home Smart skill gekoppeld aan Alexa en ben in het verleden aan de gang gegaan met routines om mijn lampen op vaste tijden aan en uit te zetten. Ik heb inmiddels geen routines meer ingesteld staan op mijn Alexa app, maar nog steeds gaan enkele lampen elke dag op een vaste tijd aan. In mijn IKEA Tradfri app heb ik ook geen timers staan.
Ik vermoed dat dit is ontstaan nadat ik mijn Amazon account ooit eens naar een ander land heb overgezet vanwege de Kindle store of mijn Fire TV stick. Het lijkt er dus op dat er nog ergens wat spook-routines actief zijn maar hoe verwijder ik die?
Ik heb mijn Tradfri lampen via de IKEA Home Smart skill gekoppeld aan Alexa en ben in het verleden aan de gang gegaan met routines om mijn lampen op vaste tijden aan en uit te zetten. Ik heb inmiddels geen routines meer ingesteld staan op mijn Alexa app, maar nog steeds gaan enkele lampen elke dag op een vaste tijd aan. In mijn IKEA Tradfri app heb ik ook geen timers staan.
Ik vermoed dat dit is ontstaan nadat ik mijn Amazon account ooit eens naar een ander land heb overgezet vanwege de Kindle store of mijn Fire TV stick. Het lijkt er dus op dat er nog ergens wat spook-routines actief zijn maar hoe verwijder ik die?
Gewoon rösti
Een case aanmaken voor de helpdesk. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met hun hulp rondom dit soort problemen.mno schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:11:
Het lijkt er dus op dat er nog ergens wat spook-routines actief zijn maar hoe verwijder ik die?
Zou Alexa nog ooit Nederlands leren?
Mijn boefje is liev!
Ik kreeg net deze mail, dus wie weet?JB schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:27:
Zou Alexa nog ooit Nederlands leren?
"Hi there,
Thank you for being an Alexa user. Amazon invites you to play an exclusive role in shaping the future of Alexa in the Netherlands!
We are looking for people that would be interested in exploring a range of Alexa features and provide us feedback about Echo devices with a screen. We will use your inputs and interactions with Alexa to help improve the experience we offer customers in your country.
Interested in joining Alexa Preview? It’s easy. Simply confirm your interest by clicking the link below within 7 days of receipt of this email. If selected to participate, you will be notified in the coming weeks with next steps."
Hmm interessant! Niet specifiek over taal maar wat zou het anders kunnen zijndragon2 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:31:
[...]
Ik kreeg net deze mail, dus wie weet?
"Hi there,
Thank you for being an Alexa user. Amazon invites you to play an exclusive role in shaping the future of Alexa in the Netherlands!
We are looking for people that would be interested in exploring a range of Alexa features and provide us feedback about Echo devices with a screen. We will use your inputs and interactions with Alexa to help improve the experience we offer customers in your country.
Interested in joining Alexa Preview? It’s easy. Simply confirm your interest by clicking the link below within 7 days of receipt of this email. If selected to participate, you will be notified in the coming weeks with next steps."
Mijn boefje is liev!
Is er al wat meer bekend bij jullie? Ik zou ik ook wel de preview willen joinen, maar heb geen uitnodiging ontvangen.
Vraagje, ik ben van plan een Amazon Echo show aan te schaffen. Met name om hem voor beeldbellen te kunnen gebruiken. Maar kun je met je mobiel of een app op een tablet of laptop naar een Echo show bellen?
Van wat ik online lees krijg ik de indruk dat dat alleen in Amerika kan.
Is het anders wel mogelijk om met twee Echo shows (op twee verschillende locaties) met elkaar te bellen?
Van wat ik online lees krijg ik de indruk dat dat alleen in Amerika kan.
Is het anders wel mogelijk om met twee Echo shows (op twee verschillende locaties) met elkaar te bellen?
madzib
Net een mail gehad. Lijkt nog niet heel spannend...steef84 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:16:
Is er al wat meer bekend bij jullie? Ik zou ik ook wel de preview willen joinen, maar heb geen uitnodiging ontvangen.
"Hello,
Welcome to our beta program in the Netherlands!
Thank you for helping us shape the future of Amazon Alexa in English (UK). In this program, you will have exclusive access to experiences with Alexa in your country.
Things to try
Try out the following interactions with Alexa and take advantage of your Echo device with a screen.
Play video:
“Alexa, play 'The Boys' on Prime Video.”
“Alexa, play dog videos on YouTube*.”
“Alexa, play 'Movie Name' trailer.”
“Alexa, rewind 30 seconds.”
“Alexa, pause.”
Note: Commands must include the name of the movie or series that you want to play (e.g., replace 'Movie Name' for the title that you are looking for).
(*) YouTube will open on the web browser as there is no app available for Echo devices.
Control your smart home devices:
“Alexa, dim lights to 50%.”
“Alexa, show my Main Door camera.”
“Alexa, increase temperature in the Living Room.”
Note: Commands must include the name of the smart home device (e.g., Main Door) and/or the group (e.g., Living Room).
Make everyday tasks easier:
“Alexa, give me the hourly weather.”
“Alexa, add milk to the shopping list.”
“Alexa, call 'Contact Name'.”
Note: The name of the person that you want to call (e.g., 'Contact Name') must be part of your contacts in the Alexa app. You and your contact should both own an Echo device with a screen and have Communications activated. Please ensure that the mute button is not activated and the camera is not closed when starting a video call.
Set up Amazon Photos*:
Open the Alexa App.
Go to Devices > Echo & Alexa.
Tap on your Echo device with a screen.
Tap on the Settings wheel on the top right corner.
Under Photo Display, select 'Manually Select My Photos'.
Tap 'Continue' and agree to the camera roll permissions.
Select the photos that you wish to upload.
Tap 'Done' when you are finished selecting photos.
Choose up to 10 photos to add to your device and tap 'Add'.
Wait for the upload to complete.
Your Photos will now rotate in the Home Screen of your device.
Note: You can also ask Alexa to show your photos by saying “Alexa, show my photos”.
(*) Photos are uploaded to Amazon Photos. You can download the Amazon Photos app to add more photos, create collections and view them in your Echo device with a screen.
Thank you,
The Alexa Preview team"
Nou ik ben heel benieuwd zit al dagen te proberen om de heos skill te te kunnen installeren(activeren) maar de customer service snapt er niks van.
Wat ik al heb gedaan is de store location veranderen naar us(en germany ook al geprobeerd) en met de us versie zie ik via deze link https://www.amazon.com/So...2#a2s-languages-supported wel de skill maar installeren is nog steeds geoblocked. Iemand enig idee hoe ik dit wel werkend krijg?
Heb een Denon receiver die je met alexa kan bedienen en mijn ouders een soundbar ook met heos en ook alexa enabled maar de skill is dus het probleem.
Wat ik al heb gedaan is de store location veranderen naar us(en germany ook al geprobeerd) en met de us versie zie ik via deze link https://www.amazon.com/So...2#a2s-languages-supported wel de skill maar installeren is nog steeds geoblocked. Iemand enig idee hoe ik dit wel werkend krijg?
Heb een Denon receiver die je met alexa kan bedienen en mijn ouders een soundbar ook met heos en ook alexa enabled maar de skill is dus het probleem.
kan dit niet standaard al? bedoel mijn echo dot kan ook mijn firestick (min of meer zelfs disney+) besturen.dragon2 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:25:toon volledige bericht
[...]
Net een mail gehad. Lijkt nog niet heel spannend...
"Hello,
Welcome to our beta program in the Netherlands!
Thank you for helping us shape the future of Amazon Alexa in English (UK). In this program, you will have exclusive access to experiences with Alexa in your country.
Things to try
Try out the following interactions with Alexa and take advantage of your Echo device with a screen.
Play video:
“Alexa, play 'The Boys' on Prime Video.”
“Alexa, play dog videos on YouTube*.”
“Alexa, play 'Movie Name' trailer.”
“Alexa, rewind 30 seconds.”
“Alexa, pause.”
Note: Commands must include the name of the movie or series that you want to play (e.g., replace 'Movie Name' for the title that you are looking for).
(*) YouTube will open on the web browser as there is no app available for Echo devices.
Control your smart home devices:
“Alexa, dim lights to 50%.”
“Alexa, show my Main Door camera.”
“Alexa, increase temperature in the Living Room.”
Note: Commands must include the name of the smart home device (e.g., Main Door) and/or the group (e.g., Living Room).
Make everyday tasks easier:
“Alexa, give me the hourly weather.”
“Alexa, add milk to the shopping list.”
“Alexa, call 'Contact Name'.”
Note: The name of the person that you want to call (e.g., 'Contact Name') must be part of your contacts in the Alexa app. You and your contact should both own an Echo device with a screen and have Communications activated. Please ensure that the mute button is not activated and the camera is not closed when starting a video call.
Set up Amazon Photos*:
Open the Alexa App.
Go to Devices > Echo & Alexa.
Tap on your Echo device with a screen.
Tap on the Settings wheel on the top right corner.
Under Photo Display, select 'Manually Select My Photos'.
Tap 'Continue' and agree to the camera roll permissions.
Select the photos that you wish to upload.
Tap 'Done' when you are finished selecting photos.
Choose up to 10 photos to add to your device and tap 'Add'.
Wait for the upload to complete.
Your Photos will now rotate in the Home Screen of your device.
Note: You can also ask Alexa to show your photos by saying “Alexa, show my photos”.
(*) Photos are uploaded to Amazon Photos. You can download the Amazon Photos app to add more photos, create collections and view them in your Echo device with a screen.
Thank you,
The Alexa Preview team"
Ik heb een ring video doorbell pro 2 maar het schijnt ook te kunnen dat je automatisch beeld krijgt bij beweging
Ik krijg wel beeld bij indrukken bel maar niet bij beweging
Wat doe ik verkeerd
Ik krijg wel beeld bij indrukken bel maar niet bij beweging
Wat doe ik verkeerd
Sinds kort krijg ik bij Amazon.de een notificatie van (zo lijkt) GLS verzendingen uit Duitsland. Op zich best leuk, want had de gele ring nog niet eerder gezien.
Doet/kan DHL dit ook? 99% van mijn leveringen komen namelijk van DHL af. Ik heb hier geen skill voor geïnstalleerd, kijkende naar die GLS tracking notifications. Ik zie ook geen DHL skill die je hier eventueel voor kan installeren.
Doet/kan DHL dit ook? 99% van mijn leveringen komen namelijk van DHL af. Ik heb hier geen skill voor geïnstalleerd, kijkende naar die GLS tracking notifications. Ik zie ook geen DHL skill die je hier eventueel voor kan installeren.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xx1GcLaHiSRmUsJCdKg7jZ2f.jpg?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door JB op 07-12-2022 12:00 ]
Mijn boefje is liev!
Ik krijg ook bij leveringen van DHL sinds kort notificaties op mijn Echo show 😀JB schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:58:
Sinds kort krijg ik bij Amazon.de een notificatie van (zo lijkt) GLS verzendingen uit Duitsland. Op zich best leuk, want had de gele ring nog niet eerder gezien.
[Afbeelding]
Hier nu ook inderdaad, maar niet altijd zo lijkt. Hoe ervaar jij dat? Echt elke bestelling?ndjong schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:20:
[...]
Ik krijg ook bij leveringen van DHL sinds kort notificaties op mijn Echo show 😀
Mijn boefje is liev!
Jammer dat Amazon.nl niet mee doet
Ik krijg notificaties van al mijn bestellingen van Amazon.nl hoor.MarioMark1541 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:57:
Jammer dat Amazon.nl niet mee doet
Sinds de laatste grote update die ook firetv naar de echo show heeft gebracht.
Tot nu toe wel met elke bestelling, maar dat zijn er iets van 3 geweest sinds de grote update.JB schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:42:
[...]
Hier nu ook inderdaad, maar niet altijd zo lijkt. Hoe ervaar jij dat? Echt elke bestelling?
Ook hier gele ring ten teken van bestelling via Amazon.nl, was er al via Amazon.com, Amazon.de en Amazon.co.uk
Nu pas? Ik heb dat alweer zolang geleden uitgezet dat ik niet eens meer weet hoe ik dat gedaan heb... Is nogal overbodig die notificatie imo 🤷ndjong schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:20:
[...]
Ik krijg ook bij leveringen van DHL sinds kort notificaties op mijn Echo show 😀
Waaar zet je dat aan heb een echo showMadDog11 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:09:
Ook hier gele ring ten teken van bestelling via Amazon.nl, was er al via Amazon.com, Amazon.de en Amazon.co.uk
Ja nu pas, sinds 2 a 3 weken op de echo show 15.dragon2 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:25:
[...]
Nu pas? Ik heb dat alweer zolang geleden uitgezet dat ik niet eens meer weet hoe ik dat gedaan heb... Is nogal overbodig die notificatie imo 🤷
Was het andere recent ook opgevallen dat de tekst in de Alexa App naar Nederlands was veranderd? Ik heb denk ik een maand geleden ongeveer een week gehad dat dus alle tekst naar Nederlands was veranderd in plaats van Engels. Inmiddels is het weer automatisch terug veranderd naar Engels, maar het zou mij niks verbazen als het een tijdelijke test was en we hopelijk binnenkort een Nederlandse Alexa krijgen.
Ik heb vorige week een mail gehad van Amazon of ik mee wilde doen met een test programma voor de Nederlandse taal. Ik heb toen een formulier ingevuld met een aantal vragen over het gebruik van smart devices. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een mail dat er een echo show mijn kant op komt om hiermee te gaan testen. Krijgen we toch eindelijk de Nederlandse taal.
i am the lizardking, I can do anything
Hier ook het geval, alleen echter nog geen idee welke Amazon device ik ga ontvangen. In de mail staat “ We hebben goed nieuws voor je: jouw test apparaat is onderweg! ”lizardking77 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:04:
Ik heb vorige week een mail gehad van Amazon of ik mee wilde doen met een test programma voor de Nederlandse taal. Ik heb toen een formulier ingevuld met een aantal vragen over het gebruik van smart devices. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een mail dat er een echo show mijn kant op komt om hiermee te gaan testen. Krijgen we toch eindelijk de Nederlandse taal.
Een show zou we relaxt zijn 😁
De mail bevat de zin:Magicw00b schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:37:
[...]
Hier ook het geval, alleen echter nog geen idee welke Amazon device ik ga ontvangen. In de mail staat “ We hebben goed nieuws voor je: jouw test apparaat is onderweg! ”
Een show zou we relaxt zijn 😁
Instructies voor het instellen van je Echo Show
Dus ik ben benieuwd.
i am the lizardking, I can do anything
Hier ook onderdeel van het NL betaprogramma. Ik krijg volgens de email de Echo Pop, helaas vanmiddag de bezorging gemist.
Wel jammer van de Pop, in de ruimte waar ik Alexa het meest gebruik staat namelijk nu een Echo Show.
Wel jammer van de Pop, in de ruimte waar ik Alexa het meest gebruik staat namelijk nu een Echo Show.
Ah nice!lizardking77 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:59:
[...]
De mail bevat de zin:
Instructies voor het instellen van je Echo Show
Dus ik ben benieuwd.
Hier een pop ontvangen.
Hier idem..dataSlut schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:15:
Hier ook onderdeel van het NL betaprogramma. Ik krijg volgens de email de Echo Pop, helaas vanmiddag de bezorging gemist.
Maar die staat inmiddels op Nederlands. Heb gevraagd “alexa speak dutch” en nu doet hij het in het Nederlands😎
[ Voor 14% gewijzigd door Magicw00b op 15-02-2024 22:22 ]
Ik heb gisteren de Echo Show8 3rd gen ontvangen, snel geïnstalleerd, Nederlands heeft ie nog redelijk moeite mee. Vraag ik het licht uit te doen in de woonkamer, gaat het licht in de keuken uit 😀.
Het weekend maar flink mee spelen.
Het weekend maar flink mee spelen.
Het is me al flink wat keren gebeurd dat mijn Hue en Spotify Skills in eens ontkoppeld zijn, waardoor de Alexa automations m.b.t. Hue en Spotify niet meer werken. De eerste keer dat het gebeurde heb ik me suf gezocht naar het probleem. Na het vinden van het probleem was het een kwestie van opnieuw koppelen van de Skills. De laatste tijd gebeurd het regelmatig dat in eens deze Skills ontkoppelt worden. Heeft iemand hier wellicht ook deze ervaringen óf een oplossing voor dit probleem?
Ik ben ook uitgenodigd voor het bètaprogramma om Alexa in het Nederlands te testen. Het vreemde is alleen dat Nederlands nog niet tussen de talen staat van mijn apparaten. Het lijkt erop alsof het bètaprogramma nog niet geactiveerd is op mijn account. Ook spraakcommando’s zoals “Alexa, speak Dutch” werken niet. Uitloggen en opnieuw inloggen in de app heeft ook niet geholpen. Zijn er meer Tweakers die hier last van hebben?
Hier idem, gisteren mail ontvangen dat ik deel mag nemen aan het bèta programma. Met instructie het op de Alexa devices in te stellen. Nu heb ik heel veel oude devices waar het niet op beschikbaar was (echo 1 en dot 1), maar ook een Dot 4 die bij de ondersteunde devices stond. Ook daar staat Nederlands niet tussen de taalopties.Guidelinez schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:09:
Ik ben ook uitgenodigd voor het bètaprogramma om Alexa in het Nederlands te testen. Het vreemde is alleen dat Nederlands nog niet tussen de talen staat van mijn apparaten. Het lijkt erop alsof het bètaprogramma nog niet geactiveerd is op mijn account. Ook spraakcommando’s zoals “Alexa, speak Dutch” werken niet. Uitloggen en opnieuw inloggen in de app heeft ook niet geholpen. Zijn er meer Tweakers die hier last van hebben?
Wij net zo…Tweak_ers schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:35:
[...]
Hier idem, gisteren mail ontvangen dat ik deel mag nemen aan het bèta programma. Met instructie het op de Alexa devices in te stellen. Nu heb ik heel veel oude devices waar het niet op beschikbaar was (echo 1 en dot 1), maar ook een Dot 4 die bij de ondersteunde devices stond. Ook daar staat Nederlands niet tussen de taalopties.
Denk dat ze iets vergeten zijn open te zetten?
Het gekke is wel, als ik zeg “change language to Dutch” lijkt ze het eerst te willen doen, met een disclaimer dat niet alle features beschikbaar zijn in het Nederlands. Maar daarna verwijst ze naar settings in de Alexa app.
[ Voor 38% gewijzigd door Tweak_ers op 25-04-2024 19:37 ]
Als ik het die van mij vraagt, dan zegt ze: “Sorry, I don’t speak Dutch.”
Ik heb vandaag contact gehad met Amazon via de chat. Ze hebben het doorgezet naar de Alexa afdeling en ik zou binnen 72 uur bericht krijgen. Dus ik wacht af, en check af en toe of er iets veranderd is.
Ik heb vandaag contact gehad met Amazon via de chat. Ze hebben het doorgezet naar de Alexa afdeling en ik zou binnen 72 uur bericht krijgen. Dus ik wacht af, en check af en toe of er iets veranderd is.
Op welk device probeer jij het?HugoLXO schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:28:
Als ik het die van mij vraagt, dan zegt ze: “Sorry, I don’t speak Dutch.”
Raar dat ik dus weer een andere reactie krijg dan jij… (Dot 4)HugoLXO schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:39:
[...]
Ik heb op alle apparaten geprobeerd waaronder 2 echo dots 4, maar allemaal spieken ze geen Dutch…
Ja best wel. Ik vraag mij af of er iets in mijn account niet goed is. Hij is echt al heel oud. Eerst in US, daarna Duitsland, nu Nederland.Tweak_ers schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:41:
[...]
Raar dat ik dus weer een andere reactie krijg dan jij… (Dot 4)
Email van Amazon:
Ik dacht dat de dots 4 ondersteund waren. Het is een no-reply mail, dus ik laat het hier maar bij.Thanks for contacting Amazon
The Beta test version is not available for all devices. This means even if you have devices from Amazon.nl might the option not be available to you.
You can however check during the next few days to see if the option might still become available for your devices.
Die waren inderdaad ondersteund... Raar...HugoLXO schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:59:
Email van Amazon:
[...]
Ik dacht dat de dots 4 ondersteund waren. Het is een no-reply mail, dus ik laat het hier maar bij.
Ik heb mij ook voor de Amazon Echo aangemeld, meer met het idee dat de kans toch klein was. Nu krijg ik echter een mail dat die aanwezig is, maar ik heb verder geen apparaten om eraan te linken... Maar wel een leuk iets om mijn dochters mee te laten spelen, al is de jongste van 5 ook via de tv afstandsbediening nooit verstaanbaar als ze weer wat op YouTube opzoekt :-P
Waar kun je je daarvoor dan aanmelden? Heb je een link?
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Ik heb momenteel contact met de Engelse klantenservice van Amazon. Onder mijn account bleek amazon.com als preferred marketplace te zijn ingesteld met daarnaast ook een Amerikaans woonadres. Waarschijnlijk heb ik dat jaren geleden zo ingesteld om alles aan de praat te krijgen toen het hier nog niet ondersteund werd. De preferred marketplace moet op amazon.nl staan met een Nederlands woonadres. Dit zijn de instructies van de klantenservice (kan niet via de app aangepast worden).
Toevoeging:
De eerste customer service agent heeft mij erg goed geholpen en ik had er vertrouwen in dat het zou gaan werken. Na de bovenstaande instructies ben ik uitgelogd en ingelogd in de Alexa app en heb ik al mijn apparaten herstart. Maar helaas nog steeds geen Nederlands onder de talen van mijn apparaten. Een tweede customer service agent kon alleen maar bevestigen dat mijn account nu in orde is (region en marketplace), maar dat Nederlands inderdaad nog niet is toegevoegd. Dus helaas nog steeds geen Nederlands. En dat terwijl ik wel al een vragenlijst heb ontvangen over mijn ervaringen met de Nederlandse Alexa.
Ik werd op deze pagina in eerste instantie doorverwezen van amazon.nl naar amazon.com en op amazon.com werd ik weer doorverwezen naar amazon.nl. Via een incognitosessie kon ik wel overal bij.
- Go to Manage Your Content and Devices (https://www.amazon.com/hz/mycd/digital-console/alldevices) and select Preferences.
- Select Country Settings, and then Change.
- Enter your new address and phone number, and select Update.
- A message displays the current country or region where you can shop. Select the here hyperlink to show the marketplace where you can shop.
- Select Learn about, and review the details about shopping in the available marketplace. If you agree, to transfer your Amazon digital account, select Update your default Kindle Store to....
- Once you select this option, follow the prompt to log in again in the new country, completing the transfer.
Toevoeging:
De eerste customer service agent heeft mij erg goed geholpen en ik had er vertrouwen in dat het zou gaan werken. Na de bovenstaande instructies ben ik uitgelogd en ingelogd in de Alexa app en heb ik al mijn apparaten herstart. Maar helaas nog steeds geen Nederlands onder de talen van mijn apparaten. Een tweede customer service agent kon alleen maar bevestigen dat mijn account nu in orde is (region en marketplace), maar dat Nederlands inderdaad nog niet is toegevoegd. Dus helaas nog steeds geen Nederlands. En dat terwijl ik wel al een vragenlijst heb ontvangen over mijn ervaringen met de Nederlandse Alexa.
[ Voor 17% gewijzigd door Guidelinez op 30-04-2024 15:49 ]
Blijkbaar is er toch iets veranderd, want ineens spreekt één van mijn apparaten (een Denon Home 150 speaker met Alexa) Nederlands. 🎉 De app geeft aan dat de taal nog op Engels (US) staat en Nederlands staat nog steeds niet in de lijst met talen.
Nou, ik heb een echo pop gratis van Amazon ontvangen als beta voor de Nederlandse taal.
- herinneringen instellen gaat prima in het Nederlands
- Shelly verlichting aan/uit zetten werkt prima
- timer zetten werkt
- radio aanzetten lukt, kan meerdere zenders kiezen (omroep Delft, slamfm)
- raadsel van de dag in het Nederlands
- mop vragen
- een vraag zoals 'wat is 8 plus 6' of 'hoe lang kan een walvis vragen?'
Dat werkt allemaal prima in het Nederlands, al pakt de echo de stem van mijn jongste dochter (5) vaak niet
Mijn kinderen willen graag 'europapa' af en toe luisteren, maar het is mij nog niet gelukt om een lied af te spelen. Ik heb dan waarschijnlijk Spotify of Amazon music nodig, maar vind een betaalde muziek service zonde van mijn geld aangezien ik amper muziek luister
- timer zetten werkt
- mop vragen
Dat werkt allemaal prima in het Nederlands, al pakt de echo de stem van mijn jongste dochter (5) vaak niet
Mijn kinderen willen graag 'europapa' af en toe luisteren, maar het is mij nog niet gelukt om een lied af te spelen. Ik heb dan waarschijnlijk Spotify of Amazon music nodig, maar vind een betaalde muziek service zonde van mijn geld aangezien ik amper muziek luister
[ Voor 20% gewijzigd door President op 05-05-2024 20:45 ]
Ik heb zojuist reactie gekregen het nog een keer te proberen en het werkt op de dot 4!!!HugoLXO schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:59:
Email van Amazon:
[...]
Ik dacht dat de dots 4 ondersteund waren. Het is een no-reply mail, dus ik laat het hier maar bij.
Mop en raadsel werken hier nietPresident schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:44:
Nou, ik heb een echo pop gratis van Amazon ontvangen als beta voor de Nederlandse taal.
- timer zetten werkt
- mop vragen
Edit:
Irritant dat de “mijn Shazam-nummers” playlist niet te starten is vanaf Alexa.
Al lijkt dit in de koppeling te zitten. De app ziet heel die playlists niet terug.
[ Voor 8% gewijzigd door Tweak_ers op 06-05-2024 12:49 ]
Bij mij nu inderdaad ook!Tweak_ers schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:41:
[...]
Ik heb zojuist reactie gekregen het nog een keer te proberen en het werkt op de dot 4!!!
Hoort de alexa normaal ook vragen te kunnen beantwoorden zoals 'Alexa, hoe laat gaat de Jumbo in Leiden vandaag open?'?
Verder snapt alexa mij vaak niet, maar ik moet maar eens op zoek gaan naar een Nederlandse lijst met mogelijke commando's
Verder snapt alexa mij vaak niet, maar ik moet maar eens op zoek gaan naar een Nederlandse lijst met mogelijke commando's
Ik merk dat herinneringen instellen erg lastig is. Heel veel woorden worden verkeerd omgezet waardoor jij vaak amper weet wat het ding zegt.Tweak_ers schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:53:
“Vertel eens” wordt vaak: “vertaal eens”
Hebben jullie trouwens enig idee hoe we feedback kunnen geven?
@President In de mail stond:
Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via de Alexa-app volgens de onderstaande stappen:
Alexa App → Meer (More)→ Hulp & Feedback (Help & Feedback) → Feedback geven (Provide Feedback) → Selecteer je apparaat → Iets anders (Something Else) → Ander probleem (Other Issue) → Overig en verzend je feedback.
Kom er zojuist (pas) achter dat Alexa ook Nederlands kan spreken nu...
Het heeft helaas wel wat zaken stuk gemaakt
Zo heb ik geen linked account meer voor mijn Bose Soundtouch speaker. De API loopt gewoon niet door als ik weer opnieuw wil linken 
Verder heb ik bij routines, dat mijn NOS voorlees nieuws ook niet meer werkt. Hoe doen anderen dit met het nieuws? Want vragen naar lokaal nieuws, krijg je een US NPR gebeuren door de speakers...
Somfy screen doet ook vaag, die krijg ik wel omlaag, maar met moeite want bij veel termen zoals "sluit screen" zegt Alexa "screen ondersteund dat niet". Als ik dan zeg "doe screen keuken omlaag", dan werkt het wel maar het werkt niet met dezelfde zin "doe screen keuken omhoog" waarbij ik wel een acknowledge geluidje krijg zoals ook bij omlaag
Het heeft helaas wel wat zaken stuk gemaakt

Verder heb ik bij routines, dat mijn NOS voorlees nieuws ook niet meer werkt. Hoe doen anderen dit met het nieuws? Want vragen naar lokaal nieuws, krijg je een US NPR gebeuren door de speakers...
Somfy screen doet ook vaag, die krijg ik wel omlaag, maar met moeite want bij veel termen zoals "sluit screen" zegt Alexa "screen ondersteund dat niet". Als ik dan zeg "doe screen keuken omlaag", dan werkt het wel maar het werkt niet met dezelfde zin "doe screen keuken omhoog" waarbij ik wel een acknowledge geluidje krijg zoals ook bij omlaag

[ Voor 27% gewijzigd door JB op 07-09-2024 21:59 ]
Mijn boefje is liev!
Nou na wat stoeien ben ik weer wat verder. De Nederlandse Alexa vreet het woord "screen" klaarblijkelijk niet. Hernoemd naar zonwering en voila alles werkt in de ruimste zin van vragen.
NOS komt ineens weer wel mee, dus ook dat is voor elkaar nu.
Blijft alleen het linken van de Bose skill over, want ik kan de Soundtouch speaker nu niet meer bedienen via spraak. Dit zal waarschijnlijk eerder bij Bose zelf liggen...
Blijft alleen het linken van de Bose skill over, want ik kan de Soundtouch speaker nu niet meer bedienen via spraak. Dit zal waarschijnlijk eerder bij Bose zelf liggen...

Mijn boefje is liev!
Leuk dat het eindelijk beschikbaar is. Maar ook een goede opmerking om gekoppelde diensten te bekijken vooraleer om te schakelen.JB schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:50:
Nou na wat stoeien ben ik weer wat verder. De Nederlandse Alexa vreet het woord "screen" klaarblijkelijk niet. Hernoemd naar zonwering en voila alles werkt in de ruimste zin van vragen.
Ja zeker een goede tip, maar ik heb daar nooit echt problemen mee gehad. Behalve bij Bose.SonnyBBQ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:00:
[...]
Leuk dat het eindelijk beschikbaar is. Maar ook een goede opmerking om gekoppelde diensten te bekijken vooraleer om te schakelen.
Die heeft ook na een update jaren terug iets stuk gemaakt, waardoor het niet meer werkte met Alexa. Toen had je nog een forum waar je kon klagen, maar zoals met zoveel diensten/bedrijven verstoppen ze zich achter een chat en is het forum gesloten...
Ik heb nu een support ticket gekregen, maar dit slaat nergens op. Het is een centrale aangelegenheid waarbij de API gewoon niet goed werkt, zo lijkt. Het linken vanuit Alexa na inloggen op Bose (middels Bose account) gaat gewoon niet. Het stopt op;
/f/image/ACyCPzWGlv0hWo3xaCrZgRJF.png?f=fotoalbum_large)
Als je dan vraagt van wie bovenstaande URL "is", krijg je geen reactie. Als het aan de Amazon/Alexa kant zit, moeten zij iets doen, maar ik vermoed dat dit aan de Bose kant zit...
Mijn boefje is liev!
Zijn er hier mensen die een Amazon Echo Show gebruiken? Ik zit te kijken naar een Show 8 (3e generatie), maar lees er weinig over in NL.
Ga naar amazon.nl > apparaten > voorkeuren > land wijzigen. Volgens mij krijg je ook nog ergens de keuze daarna om alles naar NL te verhuizen… maar weet niet meer precies hoe en wat zonder mijn eigen account te verhuizen om te kijken…
Ik heb nu ook al een tijdje één van de Echo's in het Nederlands staan. De meeste basis functies werken wel, maar muziek aanvragen (1 van de meest gebruikte functies hier) blijft een probleem. Voor zowel Spotify als TuneIn krijgen we geen resultaten. Herkennen jullie dit? Iemand een oplossing?
Hmm ik dacht ik ga eens spelen met motion detectie, maar volgens mij is het dat helemaal niet beschikbaar in de NL ingestelde Alexa app? Ik zie de optie in ieder geval niet terug in de settings bij mijn Show 5 gen 3.
Mijn boefje is liev!
Vind sowieso veel in NL niet goed werken. De ene keer pakt Alexa het prima, de andere keer spreekt ze gewoon met "apparaat ondersteund dat niet"SonnyBBQ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:20:
Ik heb nu ook al een tijdje één van de Echo's in het Nederlands staan. De meeste basis functies werken wel, maar muziek aanvragen (1 van de meest gebruikte functies hier) blijft een probleem. Voor zowel Spotify als TuneIn krijgen we geen resultaten. Herkennen jullie dit? Iemand een oplossing?

Voel me soms een beetje;
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeAlexa after man goes to dentist
Mijn boefje is liev!
Werkt hier nu wel. Nouja, als ik 'speel Christmas music ' zeg dan krijg ik netjes kerstliedjes te horen. Bij andere muziek opdrachten krijg ik nog wel eens het verkeerde nummer.SonnyBBQ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:20:
Ik ben vooral benieuwd hoe het zit met meerdere Alexa apparaten in huis. Heb je dan nog meerdere Spotify accounts nodig met verschillende Google accounts op de verschillende apparaten?
Ook ik kan geen NOS nieuws instellen.HugoLXO schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:26:
Ga naar amazon.nl > apparaten > voorkeuren > land wijzigen. Volgens mij krijg je ook nog ergens de keuze daarna om alles naar NL te verhuizen… maar weet niet meer precies hoe en wat zonder mijn eigen account te verhuizen om te kijken…
En als ik deze oplossing probeer krijg ik bij apparaten het volgende:
Digitale content
Je inhoud- en apparaatvoorkeuren worden ingesteld via Amazon.com
Ga voor inhoud, apparaten, voorkeuren en privacy-instellingen naar de pagina Je inhoud en apparaten beheren op Amazon.com.
Maar kom er helaas niet uit hoe ik dit doe, iemand een idee?
Het is gelukt!timbe schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:44:
[...]
Ook ik kan geen NOS nieuws instellen.
En als ik deze oplossing probeer krijg ik bij apparaten het volgende:
Digitale content
Je inhoud- en apparaatvoorkeuren worden ingesteld via Amazon.com
Ga voor inhoud, apparaten, voorkeuren en privacy-instellingen naar de pagina Je inhoud en apparaten beheren op Amazon.com.
Maar kom er helaas niet uit hoe ik dit doe, iemand een idee?
Hoi!
Ik heb gisteren een tweede echo dot gekregen. De eerste staat in de keuken en de tweede nu in de woonkamer. Ik heb ze genoemd naar de locatie.
Echter als ik nu zeg “Alexa speel XXXX af in de woonkamer” gaat speelt ie spotify af in de keuken. Krijg het maar niet voor elkaar om het dan in de woonkamer aan te krijgen.
En tweede vraag; hoe kan ik zorgen dat ie muziek op beide afspeelt?
Ik heb gisteren een tweede echo dot gekregen. De eerste staat in de keuken en de tweede nu in de woonkamer. Ik heb ze genoemd naar de locatie.
Echter als ik nu zeg “Alexa speel XXXX af in de woonkamer” gaat speelt ie spotify af in de keuken. Krijg het maar niet voor elkaar om het dan in de woonkamer aan te krijgen.
En tweede vraag; hoe kan ik zorgen dat ie muziek op beide afspeelt?
Heb je ook kamer aangemaakt? Zoals woonkamer en keuken? Die moet je eerst aanmaken en daar stop je de apparaten dan in.
Om beide tegelijk af te spelen, moet je daarna nog een groep maken van beide speakers. De groep kan je bijvoorbeeld “beneden” noemen en dan kan je Alexa vragen om Spotify beneden af te spelen. Dat gaat dan synchroon over alle apparaten in de groep 😀
Om beide tegelijk af te spelen, moet je daarna nog een groep maken van beide speakers. De groep kan je bijvoorbeeld “beneden” noemen en dan kan je Alexa vragen om Spotify beneden af te spelen. Dat gaat dan synchroon over alle apparaten in de groep 😀
Weet iemand of en hoe je (in het Nederlands) tijdelijk aankondigingen uit kunt zetten? Ik heb ingesteld staan op mijn Echo Show, dat als er beweging wordt geconstateerd op Ring camera, dit getoond wordt op de Show incl de melding "Er is beweging gedetecteerd...". Ik zou dit soms graag tijdelijk uit willen zetten, zodat ik niet om de haverklap een melding krijg, maar eventueel alleen het beeld getoond wordt.
Mijn boefje is liev!
Sinds ik in november/december van vorig jaar geswitched ben van de .com naar de .nl werken mijn routines en skills via spraak niet meer, ik kan ze nog wel via de app activeren. Maar dat begint toch beetje irritant te worden, zeker als dingen als vragen over weer of tijd/etc. wel gewoon werken.
Iemand toevallig hier of iets vergelijkbaars ervaring mee gehad en hoe je dat toen hebt opgelost? Want de klantenservice is hulpeloos, die wouden mij de Alexa mijn stem laten leren om het te verhelpen terwijl dat echt niks doet voor dat Alexa de routine woorden als een groet ziet.
Iemand toevallig hier of iets vergelijkbaars ervaring mee gehad en hoe je dat toen hebt opgelost? Want de klantenservice is hulpeloos, die wouden mij de Alexa mijn stem laten leren om het te verhelpen terwijl dat echt niks doet voor dat Alexa de routine woorden als een groet ziet.