Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
steef84 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:16:
Is er al wat meer bekend bij jullie? Ik zou ik ook wel de preview willen joinen, maar heb geen uitnodiging ontvangen.
Net een mail gehad. Lijkt nog niet heel spannend...

"Hello,

Welcome to our beta program in the Netherlands!

Thank you for helping us shape the future of Amazon Alexa in English (UK). In this program, you will have exclusive access to experiences with Alexa in your country.

Things to try

Try out the following interactions with Alexa and take advantage of your Echo device with a screen.

Play video:

“Alexa, play 'The Boys' on Prime Video.”
“Alexa, play dog videos on YouTube*.”
“Alexa, play 'Movie Name' trailer.”
“Alexa, rewind 30 seconds.”
“Alexa, pause.”
Note: Commands must include the name of the movie or series that you want to play (e.g., replace 'Movie Name' for the title that you are looking for).

(*) YouTube will open on the web browser as there is no app available for Echo devices.

Control your smart home devices:

“Alexa, dim lights to 50%.”
“Alexa, show my Main Door camera.”
“Alexa, increase temperature in the Living Room.”
Note: Commands must include the name of the smart home device (e.g., Main Door) and/or the group (e.g., Living Room).

Make everyday tasks easier:

“Alexa, give me the hourly weather.”
“Alexa, add milk to the shopping list.”
“Alexa, call 'Contact Name'.”
Note: The name of the person that you want to call (e.g., 'Contact Name') must be part of your contacts in the Alexa app. You and your contact should both own an Echo device with a screen and have Communications activated. Please ensure that the mute button is not activated and the camera is not closed when starting a video call.

Set up Amazon Photos*:

Open the Alexa App.
Go to Devices > Echo & Alexa.
Tap on your Echo device with a screen.
Tap on the Settings wheel on the top right corner.
Under Photo Display, select 'Manually Select My Photos'.
Tap 'Continue' and agree to the camera roll permissions.
Select the photos that you wish to upload.
Tap 'Done' when you are finished selecting photos.
Choose up to 10 photos to add to your device and tap 'Add'.
Wait for the upload to complete.
Your Photos will now rotate in the Home Screen of your device.
Note: You can also ask Alexa to show your photos by saying “Alexa, show my photos”.

(*) Photos are uploaded to Amazon Photos. You can download the Amazon Photos app to add more photos, create collections and view them in your Echo device with a screen.

Thank you,
The Alexa Preview team"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer_Life
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-04 14:07
Nou ik ben heel benieuwd zit al dagen te proberen om de heos skill te te kunnen installeren(activeren) maar de customer service snapt er niks van.
Wat ik al heb gedaan is de store location veranderen naar us(en germany ook al geprobeerd) en met de us versie zie ik via deze link https://www.amazon.com/So...2#a2s-languages-supported wel de skill maar installeren is nog steeds geoblocked. Iemand enig idee hoe ik dit wel werkend krijg?

Heb een Denon receiver die je met alexa kan bedienen en mijn ouders een soundbar ook met heos en ook alexa enabled maar de skill is dus het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer_Life
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-04 14:07
dragon2 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Net een mail gehad. Lijkt nog niet heel spannend...

"Hello,

Welcome to our beta program in the Netherlands!

Thank you for helping us shape the future of Amazon Alexa in English (UK). In this program, you will have exclusive access to experiences with Alexa in your country.

Things to try

Try out the following interactions with Alexa and take advantage of your Echo device with a screen.

Play video:

“Alexa, play 'The Boys' on Prime Video.”
“Alexa, play dog videos on YouTube*.”
“Alexa, play 'Movie Name' trailer.”
“Alexa, rewind 30 seconds.”
“Alexa, pause.”
Note: Commands must include the name of the movie or series that you want to play (e.g., replace 'Movie Name' for the title that you are looking for).

(*) YouTube will open on the web browser as there is no app available for Echo devices.

Control your smart home devices:

“Alexa, dim lights to 50%.”
“Alexa, show my Main Door camera.”
“Alexa, increase temperature in the Living Room.”
Note: Commands must include the name of the smart home device (e.g., Main Door) and/or the group (e.g., Living Room).

Make everyday tasks easier:

“Alexa, give me the hourly weather.”
“Alexa, add milk to the shopping list.”
“Alexa, call 'Contact Name'.”
Note: The name of the person that you want to call (e.g., 'Contact Name') must be part of your contacts in the Alexa app. You and your contact should both own an Echo device with a screen and have Communications activated. Please ensure that the mute button is not activated and the camera is not closed when starting a video call.

Set up Amazon Photos*:

Open the Alexa App.
Go to Devices > Echo & Alexa.
Tap on your Echo device with a screen.
Tap on the Settings wheel on the top right corner.
Under Photo Display, select 'Manually Select My Photos'.
Tap 'Continue' and agree to the camera roll permissions.
Select the photos that you wish to upload.
Tap 'Done' when you are finished selecting photos.
Choose up to 10 photos to add to your device and tap 'Add'.
Wait for the upload to complete.
Your Photos will now rotate in the Home Screen of your device.
Note: You can also ask Alexa to show your photos by saying “Alexa, show my photos”.

(*) Photos are uploaded to Amazon Photos. You can download the Amazon Photos app to add more photos, create collections and view them in your Echo device with a screen.

Thank you,
The Alexa Preview team"
kan dit niet standaard al? bedoel mijn echo dot kan ook mijn firestick (min of meer zelfs disney+) besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:08
Ik heb een ring video doorbell pro 2 maar het schijnt ook te kunnen dat je automatisch beeld krijgt bij beweging

Ik krijg wel beeld bij indrukken bel maar niet bij beweging

Wat doe ik verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22

JB

Cédric roelt!

Sinds kort krijg ik bij Amazon.de een notificatie van (zo lijkt) GLS verzendingen uit Duitsland. Op zich best leuk, want had de gele ring nog niet eerder gezien.

Doet/kan DHL dit ook? 99% van mijn leveringen komen namelijk van DHL af. Ik heb hier geen skill voor geïnstalleerd, kijkende naar die GLS tracking notifications. Ik zie ook geen DHL skill die je hier eventueel voor kan installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r7CFGTPTOFZne0Xatjg5VXu8Dk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xx1GcLaHiSRmUsJCdKg7jZ2f.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 07-12-2022 12:00 ]

Mijn boefje is liev!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JB schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:58:
Sinds kort krijg ik bij Amazon.de een notificatie van (zo lijkt) GLS verzendingen uit Duitsland. Op zich best leuk, want had de gele ring nog niet eerder gezien.

Doet/kan DHL dit ook? 99% van mijn leveringen komen namelijk van DHL af. Ik heb hier geen skill voor geïnstalleerd, kijkende naar die GLS tracking notifications. Ik zie ook geen DHL skill die je hier eventueel voor kan installeren.

[Afbeelding]
Ik krijg ook bij leveringen van DHL sinds kort notificaties op mijn Echo show 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ndjong schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:20:
[...]

Hier nu ook inderdaad, maar niet altijd zo lijkt. Hoe ervaar jij dat? Echt elke bestelling?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Jammer dat Amazon.nl niet mee doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Ik krijg notificaties van al mijn bestellingen van Amazon.nl hoor.

Sinds de laatste grote update die ook firetv naar de echo show heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:42:
[...]

Hier nu ook inderdaad, maar niet altijd zo lijkt. Hoe ervaar jij dat? Echt elke bestelling?
Tot nu toe wel met elke bestelling, maar dat zijn er iets van 3 geweest sinds de grote update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48
Ook hier gele ring ten teken van bestelling via Amazon.nl, was er al via Amazon.com, Amazon.de en Amazon.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ndjong schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:20:
[...]

Nu pas? Ik heb dat alweer zolang geleden uitgezet dat ik niet eens meer weet hoe ik dat gedaan heb... Is nogal overbodig die notificatie imo 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
MadDog11 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:09:
Ook hier gele ring ten teken van bestelling via Amazon.nl, was er al via Amazon.com, Amazon.de en Amazon.co.uk
Waaar zet je dat aan heb een echo show

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48
Sorry, heb alleen 2 Echo Dot's atm, Show komt pas in januari, dan kan ik je wellicht meer vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
dragon2 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:25:
[...]

Nu pas? Ik heb dat alweer zolang geleden uitgezet dat ik niet eens meer weet hoe ik dat gedaan heb... Is nogal overbodig die notificatie imo 🤷
Ja nu pas, sinds 2 a 3 weken op de echo show 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 20:56
Was het andere recent ook opgevallen dat de tekst in de Alexa App naar Nederlands was veranderd? Ik heb denk ik een maand geleden ongeveer een week gehad dat dus alle tekst naar Nederlands was veranderd in plaats van Engels. Inmiddels is het weer automatisch terug veranderd naar Engels, maar het zou mij niks verbazen als het een tijdelijke test was en we hopelijk binnenkort een Nederlandse Alexa krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 13:51

lizardking77

----------------

Ik heb vorige week een mail gehad van Amazon of ik mee wilde doen met een test programma voor de Nederlandse taal. Ik heb toen een formulier ingevuld met een aantal vragen over het gebruik van smart devices. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een mail dat er een echo show mijn kant op komt om hiermee te gaan testen. Krijgen we toch eindelijk de Nederlandse taal.

i am the lizardking, I can do anything

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 08:09
lizardking77 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:04:
Ik heb vorige week een mail gehad van Amazon of ik mee wilde doen met een test programma voor de Nederlandse taal. Ik heb toen een formulier ingevuld met een aantal vragen over het gebruik van smart devices. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een mail dat er een echo show mijn kant op komt om hiermee te gaan testen. Krijgen we toch eindelijk de Nederlandse taal.
Hier ook het geval, alleen echter nog geen idee welke Amazon device ik ga ontvangen. In de mail staat “ We hebben goed nieuws voor je: jouw test apparaat is onderweg! ”

Een show zou we relaxt zijn 😁

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 13:51

lizardking77

----------------

Magicw00b schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:37:
[...]

Hier ook het geval, alleen echter nog geen idee welke Amazon device ik ga ontvangen. In de mail staat “ We hebben goed nieuws voor je: jouw test apparaat is onderweg! ”

Een show zou we relaxt zijn 😁
De mail bevat de zin:

Instructies voor het instellen van je Echo Show

Dus ik ben benieuwd.

i am the lizardking, I can do anything

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:59
Hier ook onderdeel van het NL betaprogramma. Ik krijg volgens de email de Echo Pop, helaas vanmiddag de bezorging gemist.

Wel jammer van de Pop, in de ruimte waar ik Alexa het meest gebruik staat namelijk nu een Echo Show.

• Magicw00b
lizardking77 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:59:
[...]

De mail bevat de zin:

Instructies voor het instellen van je Echo Show

Dus ik ben benieuwd.
Ah nice!

Hier een pop ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magicw00b
dataSlut schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:15:
Hier ook onderdeel van het NL betaprogramma. Ik krijg volgens de email de Echo Pop, helaas vanmiddag de bezorging gemist.

Wel jammer van de Pop, in de ruimte waar ik Alexa het meest gebruik staat namelijk nu een Echo Show.
Hier idem..
Maar die staat inmiddels op Nederlands. Heb gevraagd “alexa speak dutch” en nu doet hij het in het Nederlands😎

[ Voor 14% gewijzigd door Magicw00b op 15-02-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS99
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-05 08:24
Ik heb gisteren de Echo Show8 3rd gen ontvangen, snel geïnstalleerd, Nederlands heeft ie nog redelijk moeite mee. Vraag ik het licht uit te doen in de woonkamer, gaat het licht in de keuken uit 😀.
Het weekend maar flink mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 16:29

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Het is me al flink wat keren gebeurd dat mijn Hue en Spotify Skills in eens ontkoppeld zijn, waardoor de Alexa automations m.b.t. Hue en Spotify niet meer werken. De eerste keer dat het gebeurde heb ik me suf gezocht naar het probleem. Na het vinden van het probleem was het een kwestie van opnieuw koppelen van de Skills. De laatste tijd gebeurd het regelmatig dat in eens deze Skills ontkoppelt worden. Heeft iemand hier wellicht ook deze ervaringen óf een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidelinez
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-02 18:47
Ik ben ook uitgenodigd voor het bètaprogramma om Alexa in het Nederlands te testen. Het vreemde is alleen dat Nederlands nog niet tussen de talen staat van mijn apparaten. Het lijkt erop alsof het bètaprogramma nog niet geactiveerd is op mijn account. Ook spraakcommando’s zoals “Alexa, speak Dutch” werken niet. Uitloggen en opnieuw inloggen in de app heeft ook niet geholpen. Zijn er meer Tweakers die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:55
Guidelinez schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:09:
Ik ben ook uitgenodigd voor het bètaprogramma om Alexa in het Nederlands te testen. Het vreemde is alleen dat Nederlands nog niet tussen de talen staat van mijn apparaten. Het lijkt erop alsof het bètaprogramma nog niet geactiveerd is op mijn account. Ook spraakcommando’s zoals “Alexa, speak Dutch” werken niet. Uitloggen en opnieuw inloggen in de app heeft ook niet geholpen. Zijn er meer Tweakers die hier last van hebben?
Hier idem, gisteren mail ontvangen dat ik deel mag nemen aan het bèta programma. Met instructie het op de Alexa devices in te stellen. Nu heb ik heel veel oude devices waar het niet op beschikbaar was (echo 1 en dot 1), maar ook een Dot 4 die bij de ondersteunde devices stond. Ook daar staat Nederlands niet tussen de taalopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoLXO
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:24
Tweak_ers schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:35:
[...]

Hier idem, gisteren mail ontvangen dat ik deel mag nemen aan het bèta programma. Met instructie het op de Alexa devices in te stellen. Nu heb ik heel veel oude devices waar het niet op beschikbaar was (echo 1 en dot 1), maar ook een Dot 4 die bij de ondersteunde devices stond. Ook daar staat Nederlands niet tussen de taalopties.
Wij net zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Denk dat ze iets vergeten zijn open te zetten?

Het gekke is wel, als ik zeg “change language to Dutch” lijkt ze het eerst te willen doen, met een disclaimer dat niet alle features beschikbaar zijn in het Nederlands. Maar daarna verwijst ze naar settings in de Alexa app.

[ Voor 38% gewijzigd door Tweak_ers op 25-04-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoLXO
Als ik het die van mij vraagt, dan zegt ze: “Sorry, I don’t speak Dutch.”

Ik heb vandaag contact gehad met Amazon via de chat. Ze hebben het doorgezet naar de Alexa afdeling en ik zou binnen 72 uur bericht krijgen. Dus ik wacht af, en check af en toe of er iets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
HugoLXO schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:28:
Als ik het die van mij vraagt, dan zegt ze: “Sorry, I don’t speak Dutch.”

Ik heb vandaag contact gehad met Amazon via de chat. Ze hebben het doorgezet naar de Alexa afdeling en ik zou binnen 72 uur bericht krijgen. Dus ik wacht af, en check af en toe of er iets veranderd is.
Op welk device probeer jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoLXO
Tweak_ers schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:36:
[...]

Op welk device probeer jij het?
Ik heb op alle apparaten geprobeerd waaronder 2 echo dots 4, maar allemaal spieken ze geen Dutch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
HugoLXO schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:39:
[...]

Ik heb op alle apparaten geprobeerd waaronder 2 echo dots 4, maar allemaal spieken ze geen Dutch…
Raar dat ik dus weer een andere reactie krijg dan jij… (Dot 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoLXO
Tweak_ers schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:41:
[...]

Raar dat ik dus weer een andere reactie krijg dan jij… (Dot 4)
Ja best wel. Ik vraag mij af of er iets in mijn account niet goed is. Hij is echt al heel oud. Eerst in US, daarna Duitsland, nu Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoLXO
Email van Amazon:
Thanks for contacting Amazon

The Beta test version is not available for all devices. This means even if you have devices from Amazon.nl might the option not be available to you.

You can however check during the next few days to see if the option might still become available for your devices.
Ik dacht dat de dots 4 ondersteund waren. Het is een no-reply mail, dus ik laat het hier maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
HugoLXO schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:59:
Email van Amazon:

[...]

Ik dacht dat de dots 4 ondersteund waren. Het is een no-reply mail, dus ik laat het hier maar bij.
Die waren inderdaad ondersteund... Raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:14
Ik heb mij ook voor de Amazon Echo aangemeld, meer met het idee dat de kans toch klein was. Nu krijg ik echter een mail dat die aanwezig is, maar ik heb verder geen apparaten om eraan te linken... Maar wel een leuk iets om mijn dochters mee te laten spelen, al is de jongste van 5 ook via de tv afstandsbediening nooit verstaanbaar als ze weer wat op YouTube opzoekt :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:29
Waar kun je je daarvoor dan aanmelden? Heb je een link?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidelinez
Ik heb momenteel contact met de Engelse klantenservice van Amazon. Onder mijn account bleek amazon.com als preferred marketplace te zijn ingesteld met daarnaast ook een Amerikaans woonadres. Waarschijnlijk heb ik dat jaren geleden zo ingesteld om alles aan de praat te krijgen toen het hier nog niet ondersteund werd. De preferred marketplace moet op amazon.nl staan met een Nederlands woonadres. Dit zijn de instructies van de klantenservice (kan niet via de app aangepast worden).
  • Go to Manage Your Content and Devices (https://www.amazon.com/hz/mycd/digital-console/alldevices) and select Preferences.
  • Select Country Settings, and then Change.
  • Enter your new address and phone number, and select Update.
  • A message displays the current country or region where you can shop. Select the here hyperlink to show the marketplace where you can shop.
  • Select Learn about, and review the details about shopping in the available marketplace. If you agree, to transfer your Amazon digital account, select Update your default Kindle Store to....
  • Once you select this option, follow the prompt to log in again in the new country, completing the transfer.
Ik werd op deze pagina in eerste instantie doorverwezen van amazon.nl naar amazon.com en op amazon.com werd ik weer doorverwezen naar amazon.nl. Via een incognitosessie kon ik wel overal bij.

Toevoeging:
De eerste customer service agent heeft mij erg goed geholpen en ik had er vertrouwen in dat het zou gaan werken. Na de bovenstaande instructies ben ik uitgelogd en ingelogd in de Alexa app en heb ik al mijn apparaten herstart. Maar helaas nog steeds geen Nederlands onder de talen van mijn apparaten. Een tweede customer service agent kon alleen maar bevestigen dat mijn account nu in orde is (region en marketplace), maar dat Nederlands inderdaad nog niet is toegevoegd. Dus helaas nog steeds geen Nederlands. En dat terwijl ik wel al een vragenlijst heb ontvangen over mijn ervaringen met de Nederlandse Alexa.

[ Voor 17% gewijzigd door Guidelinez op 30-04-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidelinez
Blijkbaar is er toch iets veranderd, want ineens spreekt één van mijn apparaten (een Denon Home 150 speaker met Alexa) Nederlands. 🎉 De app geeft aan dat de taal nog op Engels (US) staat en Nederlands staat nog steeds niet in de lijst met talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Nou, ik heb een echo pop gratis van Amazon ontvangen als beta voor de Nederlandse taal.

- herinneringen instellen gaat prima in het Nederlands
- Shelly verlichting aan/uit zetten werkt prima
- timer zetten werkt
- radio aanzetten lukt, kan meerdere zenders kiezen (omroep Delft, slamfm)
- raadsel van de dag in het Nederlands
- mop vragen
- een vraag zoals 'wat is 8 plus 6' of 'hoe lang kan een walvis vragen?'

Dat werkt allemaal prima in het Nederlands, al pakt de echo de stem van mijn jongste dochter (5) vaak niet

Mijn kinderen willen graag 'europapa' af en toe luisteren, maar het is mij nog niet gelukt om een lied af te spelen. Ik heb dan waarschijnlijk Spotify of Amazon music nodig, maar vind een betaalde muziek service zonde van mijn geld aangezien ik amper muziek luister

[ Voor 20% gewijzigd door President op 05-05-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
HugoLXO schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:59:
Email van Amazon:

[...]

Ik heb zojuist reactie gekregen het nog een keer te proberen en het werkt op de dot 4!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
President schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:44:
Nou, ik heb een echo pop gratis van Amazon ontvangen als beta voor de Nederlandse taal.

- herinneringen instellen gaat prima in het Nederlands
- Shelly verlichting aan/uit zetten werkt prima
- timer zetten werkt
- radio aanzetten lukt, kan meerdere zenders kiezen (omroep Delft, slamfm)
- raadsel van de dag in het Nederlands
- mop vragen
- een vraag zoals 'wat is 8 plus 6' of 'hoe lang kan een walvis vragen?'

Dat werkt allemaal prima in het Nederlands, al pakt de echo de stem van mijn jongste dochter (5) vaak niet

Mijn kinderen willen graag 'europapa' af en toe luisteren, maar het is mij nog niet gelukt om een lied af te spelen. Ik heb dan waarschijnlijk Spotify of Amazon music nodig, maar vind een betaalde muziek service zonde van mijn geld aangezien ik amper muziek luister
Mop en raadsel werken hier niet

Edit:
Irritant dat de “mijn Shazam-nummers” playlist niet te starten is vanaf Alexa.

Al lijkt dit in de koppeling te zitten. De app ziet heel die playlists niet terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Tweak_ers op 06-05-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoLXO
Tweak_ers schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:41:
[...]

Ik heb zojuist reactie gekregen het nog een keer te proberen en het werkt op de dot 4!!!
Bij mij nu inderdaad ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
“Vertel eens” wordt vaak: “vertaal eens”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Hoort de alexa normaal ook vragen te kunnen beantwoorden zoals 'Alexa, hoe laat gaat de Jumbo in Leiden vandaag open?'?

Verder snapt alexa mij vaak niet, maar ik moet maar eens op zoek gaan naar een Nederlandse lijst met mogelijke commando's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Tweak_ers schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:53:
“Vertel eens” wordt vaak: “vertaal eens”
Ik merk dat herinneringen instellen erg lastig is. Heel veel woorden worden verkeerd omgezet waardoor jij vaak amper weet wat het ding zegt.

Hebben jullie trouwens enig idee hoe we feedback kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
@President In de mail stond:
Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via de Alexa-app volgens de onderstaande stappen:

Alexa App → Meer (More)→ Hulp & Feedback (Help & Feedback) → Feedback geven (Provide Feedback) → Selecteer je apparaat → Iets anders (Something Else) → Ander probleem (Other Issue) → Overig en verzend je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kom er zojuist (pas) achter dat Alexa ook Nederlands kan spreken nu...

Het heeft helaas wel wat zaken stuk gemaakt :( Zo heb ik geen linked account meer voor mijn Bose Soundtouch speaker. De API loopt gewoon niet door als ik weer opnieuw wil linken :/

Verder heb ik bij routines, dat mijn NOS voorlees nieuws ook niet meer werkt. Hoe doen anderen dit met het nieuws? Want vragen naar lokaal nieuws, krijg je een US NPR gebeuren door de speakers...

Somfy screen doet ook vaag, die krijg ik wel omlaag, maar met moeite want bij veel termen zoals "sluit screen" zegt Alexa "screen ondersteund dat niet". Als ik dan zeg "doe screen keuken omlaag", dan werkt het wel maar het werkt niet met dezelfde zin "doe screen keuken omhoog" waarbij ik wel een acknowledge geluidje krijg zoals ook bij omlaag 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door JB op 07-09-2024 21:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nou na wat stoeien ben ik weer wat verder. De Nederlandse Alexa vreet het woord "screen" klaarblijkelijk niet. Hernoemd naar zonwering en voila alles werkt in de ruimste zin van vragen.

NOS komt ineens weer wel mee, dus ook dat is voor elkaar nu.

Blijft alleen het linken van de Bose skill over, want ik kan de Soundtouch speaker nu niet meer bedienen via spraak. Dit zal waarschijnlijk eerder bij Bose zelf liggen... :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:15
JB schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:50:
Nou na wat stoeien ben ik weer wat verder. De Nederlandse Alexa vreet het woord "screen" klaarblijkelijk niet. Hernoemd naar zonwering en voila alles werkt in de ruimste zin van vragen.

NOS komt ineens weer wel mee, dus ook dat is voor elkaar nu.

Blijft alleen het linken van de Bose skill over, want ik kan de Soundtouch speaker nu niet meer bedienen via spraak. Dit zal waarschijnlijk eerder bij Bose zelf liggen... :/
Leuk dat het eindelijk beschikbaar is. Maar ook een goede opmerking om gekoppelde diensten te bekijken vooraleer om te schakelen.

• JB

JB

Cédric roelt!

SonnyBBQ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:00:
[...]

Leuk dat het eindelijk beschikbaar is. Maar ook een goede opmerking om gekoppelde diensten te bekijken vooraleer om te schakelen.
Ja zeker een goede tip, maar ik heb daar nooit echt problemen mee gehad. Behalve bij Bose.

Die heeft ook na een update jaren terug iets stuk gemaakt, waardoor het niet meer werkte met Alexa. Toen had je nog een forum waar je kon klagen, maar zoals met zoveel diensten/bedrijven verstoppen ze zich achter een chat en is het forum gesloten...

Ik heb nu een support ticket gekregen, maar dit slaat nergens op. Het is een centrale aangelegenheid waarbij de API gewoon niet goed werkt, zo lijkt. Het linken vanuit Alexa na inloggen op Bose (middels Bose account) gaat gewoon niet. Het stopt op;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKLGHw1fylRUSDsuxCUWCZ7Kqe0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ACyCPzWGlv0hWo3xaCrZgRJF.png?f=fotoalbum_large

Als je dan vraagt van wie bovenstaande URL "is", krijg je geen reactie. Als het aan de Amazon/Alexa kant zit, moeten zij iets doen, maar ik vermoed dat dit aan de Bose kant zit...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:19
Zijn er hier mensen die een Amazon Echo Show gebruiken? Ik zit te kijken naar een Show 8 (3e generatie), maar lees er weinig over in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik heb net een echo binnen gekregen en ben er een beetje mee aan het klooien. Nu wil ik ook skills gebruiken maar blijkbaar staat mijn amazon account op DE ingesteld. Ik krijg het maar niet aangepast... iemand hier een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Oq2nRTov5m-GRH7h3cEjpiXs7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9KqgrjbIpXveIdvJ7JlXVgiU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoLXO
Ga naar amazon.nl > apparaten > voorkeuren > land wijzigen. Volgens mij krijg je ook nog ergens de keuze daarna om alles naar NL te verhuizen… maar weet niet meer precies hoe en wat zonder mijn eigen account te verhuizen om te kijken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik heb nu ook al een tijdje één van de Echo's in het Nederlands staan. De meeste basis functies werken wel, maar muziek aanvragen (1 van de meest gebruikte functies hier) blijft een probleem. Voor zowel Spotify als TuneIn krijgen we geen resultaten. Herkennen jullie dit? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm ik dacht ik ga eens spelen met motion detectie, maar volgens mij is het dat helemaal niet beschikbaar in de NL ingestelde Alexa app? Ik zie de optie in ieder geval niet terug in de settings bij mijn Show 5 gen 3.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SonnyBBQ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:20:
Ik heb nu ook al een tijdje één van de Echo's in het Nederlands staan. De meeste basis functies werken wel, maar muziek aanvragen (1 van de meest gebruikte functies hier) blijft een probleem. Voor zowel Spotify als TuneIn krijgen we geen resultaten. Herkennen jullie dit? Iemand een oplossing?
Vind sowieso veel in NL niet goed werken. De ene keer pakt Alexa het prima, de andere keer spreekt ze gewoon met "apparaat ondersteund dat niet" 8)7

Voel me soms een beetje;

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
SonnyBBQ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:20:
Werkt hier nu wel. Nouja, als ik 'speel Christmas music ' zeg dan krijg ik netjes kerstliedjes te horen. Bij andere muziek opdrachten krijg ik nog wel eens het verkeerde nummer.

Ik ben vooral benieuwd hoe het zit met meerdere Alexa apparaten in huis. Heb je dan nog meerdere Spotify accounts nodig met verschillende Google accounts op de verschillende apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:06
HugoLXO schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:26:
Ga naar amazon.nl > apparaten > voorkeuren > land wijzigen. Volgens mij krijg je ook nog ergens de keuze daarna om alles naar NL te verhuizen… maar weet niet meer precies hoe en wat zonder mijn eigen account te verhuizen om te kijken…
Ook ik kan geen NOS nieuws instellen.
En als ik deze oplossing probeer krijg ik bij apparaten het volgende:

Digitale content
Je inhoud- en apparaatvoorkeuren worden ingesteld via Amazon.com
Ga voor inhoud, apparaten, voorkeuren en privacy-instellingen naar de pagina Je inhoud en apparaten beheren op Amazon.com.

Maar kom er helaas niet uit hoe ik dit doe, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:06
timbe schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:44:
[...]

Ook ik kan geen NOS nieuws instellen.
En als ik deze oplossing probeer krijg ik bij apparaten het volgende:

Digitale content
Je inhoud- en apparaatvoorkeuren worden ingesteld via Amazon.com
Ga voor inhoud, apparaten, voorkeuren en privacy-instellingen naar de pagina Je inhoud en apparaten beheren op Amazon.com.

Maar kom er helaas niet uit hoe ik dit doe, iemand een idee?
Het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Hoi!

Ik heb gisteren een tweede echo dot gekregen. De eerste staat in de keuken en de tweede nu in de woonkamer. Ik heb ze genoemd naar de locatie.

Echter als ik nu zeg “Alexa speel XXXX af in de woonkamer” gaat speelt ie spotify af in de keuken. Krijg het maar niet voor elkaar om het dan in de woonkamer aan te krijgen.

En tweede vraag; hoe kan ik zorgen dat ie muziek op beide afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoLXO
Heb je ook kamer aangemaakt? Zoals woonkamer en keuken? Die moet je eerst aanmaken en daar stop je de apparaten dan in.

Om beide tegelijk af te spelen, moet je daarna nog een groep maken van beide speakers. De groep kan je bijvoorbeeld “beneden” noemen en dan kan je Alexa vragen om Spotify beneden af te spelen. Dat gaat dan synchroon over alle apparaten in de groep 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Weet iemand of en hoe je (in het Nederlands) tijdelijk aankondigingen uit kunt zetten? Ik heb ingesteld staan op mijn Echo Show, dat als er beweging wordt geconstateerd op Ring camera, dit getoond wordt op de Show incl de melding "Er is beweging gedetecteerd...". Ik zou dit soms graag tijdelijk uit willen zetten, zodat ik niet om de haverklap een melding krijg, maar eventueel alleen het beeld getoond wordt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 20:56
Sinds ik in november/december van vorig jaar geswitched ben van de .com naar de .nl werken mijn routines en skills via spraak niet meer, ik kan ze nog wel via de app activeren. Maar dat begint toch beetje irritant te worden, zeker als dingen als vragen over weer of tijd/etc. wel gewoon werken.

Iemand toevallig hier of iets vergelijkbaars ervaring mee gehad en hoe je dat toen hebt opgelost? Want de klantenservice is hulpeloos, die wouden mij de Alexa mijn stem laten leren om het te verhelpen terwijl dat echt niks doet voor dat Alexa de routine woorden als een groet ziet.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste