Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fraggar
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-05 17:45

Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd

Introductie
De Amazon echo is een van de eerste producten die het mogelijk maken je huis spraakgestuurd te bedienen.
Het apparaat is al een tijd op de markt (US), maar op Tweakers.net zijn er nauwelijks posts te vinden rondom dit product.
Omdat ik iedere dag met veel plezier gebruik maak van de mogelijkheden van dit product, wil ik deze mogelijkheden ook graag met jullie delen.

Amazon Echo
Voor de exacte specificaties wil ik graag verwijzen naar de product-website
Ook de support pagina laat duidelijk zien wat er mogelijk is.
Daarnaast is er een goed overzicht te vinden op de Wikipedia-pagina.

Enkele belangrijke mogelijkheden zijn:
  • Luisteren van muziek en audiobooks
  • Spelen van muziek vanaf bluetooth gekoppelde apparaten
  • Verkeersinformatie geven
  • Weerinformatie geven
  • To do-lijst aanvullen
  • Boodschappenlijst aanvullen
  • Beantwoorden van kennisvragen
  • Timer (kookwekker)
  • Alarm
  • Bedienen van specifieke apparaten
De Amazon Echo reageert op het 'wake word' Alexa (of Amazon / Echo / Computer).

Amazon Echo Dot (april 2016)
Inmiddels is er een nieuwe versie van de Amazon Echo: Amazon Echo Dot.
Dit product is bijna identiek aan de originele Amazon Echo, op de volgende punten na:

- Hij is kleiner, er zit een kleinere speaker in
- Er is een analoge line-out toegevoegd om je muziek op andere speakers af te kunnen spelen
- Er kan middels bluetooth muziek naar andere bluetooth-speakers worden gestuurd.

Waarom is de Amazon Echo interessant voor tweakers?
Afgezien van de prima standaardfunctionaliteit, heb ik het product aangeschaft om te koppelen met mijn home automation-systeem.

Hardware
Ik heb de Amazon Echo gekocht omdat dit momenteel een van de weinige hardware-oplossingen is die erop gericht is om centraal te worden geplaatst, waarbij personen tegen het apparaat kunnen praten.
Er zitten meerdere microfoons in de Amazon Echo verwerkt, die ervoor zorgen dat men over het algemeen goed wordt verstaan.
Of de spreker nu één meter of tien meter verderop staat.
Uiteraard speelt volume en achtergrond geluid hier wel een rol, maar ik beoordeel het product op dit gebied als uitstekend.
Als ik hard genoeg roep, worden commando's vanuit 3 kamers verderop toch nog uitgevoerd.
De hardware-matige basis als home automation-interface vind ik daarom erg goed.

Software: Philips Hue emulator
Standaard kan dit product diverse apparaten rechtstreeks aansturen. Voor mij als tweaker is dit echter niet genoeg.
Gelukkig zijn er op diverse plekken op internet 'hacks' opgedoken die de mogelijkheden flink uitbreiden.

De Amazon Echo kan standaard Philips Hue-lampen aansturen door commando's te verzenden naar de Philips Hue-bridge.
De 'hack' die ik in mijn situatie gebruik bestaat uit een Philips Hue-emulator.
Deze emulator toont een twintigtal apparaten aan de Amazon Echo, waarvan deze denkt dat het lampen zijn.
Zo heb ik een apparaat in deze emulator gedefinieerd wat "Television" heet.

Wanneer ik nu roep: "Alexa turn the television on", verloopt de communicatie als volgt:

1. Ik roep: "Alexa turn the television on"
2. Amazon Echo stuurt een commando naar de Philips Hue bridge emulator: zet de lamp 'television' aan
3a. De emulator stuurt feedback terug naar de Amazon Echo dat het gelukt is
3b. De emulator stuurt een trigger naar mijn home automation-systeem dat de televisie aan mag gaan
4a. Amazon Echo zegt 'Ok' om te bevestigen dat de actie is uitgevoerd.
4b. Het home automation-systeem zet mijn beamer en media-pc aan, en start de live tv.

Dit is één voorbeeld, maar middels deze virtuele apparaten kun je de meest uiteenlopende triggers activeren.
Omdat Philips Hue-lampen ook gedimd kunnen worden, kun je ook zeggen: "Alexa turn the tv to 20"
Hiermee wordt voor mij het volume van mijn media-pc op 20 procent gezet.
En met "Alexa turn the channel to 4", wordt het live tv-kanaal naar RTL4 geschakeld.

Deze functionaliteit is te koppelen met diverse andere home-automation-systemen zoals Domoticz en Home Assistant.

Software: Bouw zelf skills voor de Amazon Echo
Amazon biedt ontwikkelaars ook zelf de optie om een uitbreiding te bouwen op de standaardfunctionaliteit van de Amazon Echo.
Meer informatie daarover is hier te vinden.
Het standaardprincipe is dat er zinnen worden uitgesproken als: "Alexa ask Kodi to play the next song"
Het gedeelte 'ask Kodi' geeft aan welke service er gebruikt dient te worden.

Fraggar wijzigde deze reactie 17-05-2017 14:41 (39%)

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:53
Hebben jullie iHeartradio in je Alexa app? Bij mij komt ie onder home af en toe voorbij, maar als ik op link account druk, dan staat ie niet tussen de services.

• Cabbie_86
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14-05 13:35
quote:
HansSoest schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:29:
[...]

Nou, mij lukt dat niet, hij wil een credit card met een amerikaans adres en weigert het omschakelen...
Misschien recent veranderd???? :'(
Inderdaad vreemd. Als ik nu in itunes kijk dan zie ik nog steeds de optie NONE staan bij de betaalmethoden. (account staat wel weer in het nederlands).
iTunes Payment Type.
Inderdaad geldt dit waarschijnlijk alleen voor Nederland en moet je als je een US account heb altijd een betaalmethode invullen....

Misschien dat je de stappen van onderstaande site kan volgen om een US account zonder betaalmethode aan te maken.
https://support.apple.com/en-us/HT204034

Cabbie_86 wijzigde deze reactie 11-11-2016 12:04 (22%)

PVOutput: 4200 Wp op SE3680H

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:35

ToolkiT

brit-tweaker

voor de geinterreseerden:
black friday op amazon.co.uk

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• zing
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-05 13:45
Probeer Echo Dot (Alexa) met WEMO led bulbs te linken maar krijg altijd deze melding als ik de skill in Amazon wil activeren:

Heeft iemand ervaring ermee?
Network naam en WEMO MAC invoeren doet niks. Krijg daarna deze melding:

Ik heb Ziggo Cisco modem/router. Heeft dat iets te maken misschien?
Ik kan wel andere skills op mijn netwerk toevoegen. Dus vind ik het vreemd.

zing wijzigde deze reactie 29-12-2016 03:01 (37%)

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18-05 17:51
quote:
zebsite schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:12:
[...]

Kan in de app (via pc) alleen het land veranderen...in geen enkel menu op pc of app (ipod) is een taal in te stellen..
Hier ook niet:

https://s23.postimg.org/ejfmo4umv/Taal_Harmony.jpg

• Cabbie_86
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14-05 13:35
quote:
SoSnl2016 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:19:
Hoi

Het is misschien een stomme vraag maar ik kan het niet meer vinden.
Ik heb in het begin mijn dot gekoppeld aan een Bluetooth Logitech adapter. In plaats van losgekoppeld apparaat. Is er een mogelijkheid om de dot vanaf het begin af aan in te stellen.
Want als je zegt disconnect Harmony adapter dan doet Alexa dat maar verbindt meteen weer met de adapter.
Dus is makkelijker om het te zeggen dat ze moet koppelen wanneer ik dat wil in plaats van dat het automatisch gaat.
Want staat stereo uit dan hoor ik haar niet.

Dus is dat mogelijk om hem te resetten en raak je dan niet je skills kwijt in je Alexa app.
Want neem aan dat al je Discovery zegt dat alles er opgezet wordt
Je kan op de Alexa pagina, alexa.amazon.com, in Settings->(jouw naam)'s echo Dot-> Bluetooth, het apparaat dat gepaired is vergeten, met de "Forget Device" optie. Zie onderstaande afbeelding.
https://tweakers.net/ext/f/CrdWS31jcPCEAtwN8mMcwgEB/thumb.png

Je Echo vergeet dan wel je apparaat, zodat je deze opnieuw moet pairen.
Ik denk dat je Harmony adapter actief een verbinding zoekt met de Echo zodat deze weer automatisch paired. Dus zodra je gepaired bent, blijf je het probleem houden.

PVOutput: 4200 Wp op SE3680H

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Stekeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:35

Stekeltje

Nothing to see here move along

quote:
mimang schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:04:
[...]

Zodra je het antwoord weet: graag laten weten... Heb er zelf ook last van.
Zeau, het heeft me even wat tijd gekost maar volgens mij heb ik een fix. Ik las vaak dat de support van IFTTT pas in december naar alexa was gekomen en dat mensen daarvoor nog helemaal niets konden doen. Aangezien IFTTT een locatie loze dienst was kon ik mij niet voorstellen dat het lag aan IFTTT.

Vervolgens ben ik mijn (nieuw opgezette) amazon account gaan doorlopen en had ik uiteraard nog geen adres toegevoegd aan dat account. 'Hey' misschien ligt het aan mijn niet aanwezige adres/Nederlandse adres (vorige account). Ik vul een random adres uit UK in en jep, het werkt!

Kleine how-to:

Login op Amazon en hover over jouw account en klik op 'Manage your content and devices':

Klik op 'Settings':
https://i.imgur.com/WIdqspQ.png

Klik bij Country Settings op change:

Vul hier een random adres in engeland + een adres:

Done, bij mij werkte het hierna :) !

Bezig met een kistradio? Check AccuSafe.nl

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
dragon2 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:42:
[...]

Maar is er ook een vervanger voor kaku dimmers?

Verder heb ik naast een rits schakelaars en dimmers ook een fitting met dimmer en een motion sensor, die hoeven niet perse vervangen te worden/mee met de echo bediening. Maar die dimmers wel...
Okayyy...

Tada:

8)7 _O-

Een Hue lamp in een tafellamp zonder kap vind ik niet mooi, ik heb er nu een mooie grote led bol inzitten maar die is te fel ongedimd. Een dimmer te bedienen met echo kon ik niet vinden. Een snoerdimmer die led aankan is duurder tot veel duurder dan een kaku dimmer, en die kaku dimmer had ik al. Dus dan maar stapelen...

Ja, dit werkt. Ziet er niet uit, maar werkt :) Kaku dimmer 2/3 gedimd standaard "aan", gevolgd door tp-link switch te bedienen met alexa.

Ik verander niet zo heel vaak van diminstelling, dat moet dan via de app. Maar aan/uit kan nu ook via stem dat is het belangrijkste :)

• rudyhattem
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11-05 10:20
Ik zie nergens meer waar ik een muziekdienst toe kan voegen. Weet iemand hoe dit zit? Ik zou graag spotify willen toevoegen.

rudyhattem wijzigde deze reactie 11-03-2017 19:39 (15%)

• rudyhattem
quote:
peptalk schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:11:
@rudyhattem
Kleuren kun je volgens mij niet via de hue skill veranderen. Voor Spotify nog even op Çhoose default music services' klikken en dan veranderen naar Spotify.
Hmm... Balen.... Er zit altijd vertraging als je het niet gelijk via DOT doet...

Om één of andere vage reden kan ik echt geen spotify toevoegen...

• rudyhattem
quote:
jkool07 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:19:
[...]

Zit je echt in het menu "manage your content and devices" . Daar werd mij niet om een adres gevraagd. Alleen landinstelling. Ik had bij mijn (bezorg)adressen
wel al een uk-adres opgegeven. Misschien dat ik daarom niet om een adres werd gevraagd. Maar jij hebt de echo dot via amazon.de ? Misschien overal een Duits adres gebruiken?
Euhm.. Dit toch?

edit: gelukt met wat meer gegevens invullen.....

rudyhattem wijzigde deze reactie 12-03-2017 19:38 (11%)

• Simpele1986
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06-05 21:08
Zojuist De Echo Dot besteld via Amazon.de !!!!!!!!!!!!!!!!

https://www.amazon.de/Ama...csubtag=trd-1930693773-21

Het vreemde is als ik via de reguliere amazon.de ga, zegt hij dat verzending niet mogelijk is...

Simpele1986 wijzigde deze reactie 28-09-2017 15:50 (108%)

• Berend.
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-11-2018
quote:
wvdl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:09:
[...]

Ik kon em via mijn telefoon en de site vinden: https://alexa.amazon.com/...L/?ref=skill_dsk_skb_sr_0

Op je telefoon, heb je daar ook al toegang tot routines en multi-room audio? (die opties hebben bv nederlandse account gebruikers weer niet)
Nog nergens tegen gekomen!

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:45
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:27:
[...]

Nope, dat is enkel de informatie over de skill. Idem op de site van Marantz.
Alle andere links op de Denon + Marantz sites ook al gecheckt.
Tis toch echt een skill - account gekoppeld? Ik heb geen Heos dus kan het niet testen voor je.

ZiSE wijzigde deze reactie 15-12-2017 12:31 (6%)

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:45
quote:
ndjong schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:28:
[...]

De app mag wel op Nederlands staan, maar je hebt een US account nodig, en je moet op de website van Amazon nog naar: Your Account > Your Content & Devices > 3e tabblad > Amerikaans adres nogmaals invoeren.
Waar ?

en ik heb toch echt een NL adres hoor op Amazon.com:

5k iMac Late 2014 | W10 HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Sony KD-55XE9305 | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Fire TV Stick | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:
Coen010 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:35:
Ik heb de Amazon Echo Dot 2nd generation en hij werkt perfect met Spotify Premium.
De taal staat staat op US en de tijdzone in Duitsland. Ik heb een Philips Hue Bridge (1.0, die ronde) en 3 lampen. Ik kan ze via mijn smartphone bedienen en via de myhue website. Alleen werkt het aansturen via Alexa niet. Alles is goed ingesteld via de Alexa App, ik heb de Philips Hue skill enabled, m?
Hoe heb je spotify aan de gang gekregen?
Hier en op reddit lees ik dat device/account via app op US/de ingesteld moet worden.

Dat heb ik gedaan, diverse malen herstarts etc. Maar spotify blijft grijs....

De alexa app heb ik uit store gelukt (geen 3th party APK)

Via setting bij owel device als mijn account, staat adres van vrienden uit NYC

Maar selectie blijft onbeschikbaar na 2uur frotten, zit op Android overigens

Editie: gelukt .... Sukkel ... Wel .com pakken ipv .nl :F :F moet je een spotify premium hebben, dat stond niet op de doos/site grrrrr beetje teleurgesteld. Maar goed, wel gekoppeld, alleen heb er nu niet veel aan

himlims_ wijzigde deze reactie 27-12-2017 10:13 (15%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Armageddon_2k
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-05 13:42

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Het allemaal,

Ik heb net mijn Alexa Echo Dot binnen en probeer de Harmony skill te installeren maar krijg onderstaande mededeling. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik begreep dat ik een aantal zaken op engels moest instellen, maar naar mijn idee staat dat allemaal al op engels. Wat zie ik over het hoofd?

Koppeling met Wifi en mn hue lampen werkt al wel :)

Kleine update maar nog niet klaar, na veel gemorrel kwam ik er achter dat ik bij Amazon nog een adres moest opgeven. Toen ik daar een amerikaans adres heb ingevuld, kon ik in elk geval de Skill vinden via de skills finder. Helaas krijg ik op MyHarmony nog steeds wel dezelfde melding.
Ik heb mij MyHarmony aangemaakt als gekoppeld account aan mn Gmail.
Maar ook Gmail heb ik al op Engels staan....

Screenshot_Harmony

Armageddon_2k wijzigde deze reactie 30-12-2017 17:51 (27%)

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 08:16
Gisteren hier de echo ook in gebruik genomen, spotify e.d. werkt allemaal prima (weliswaar met een US adres) maar onder alexa.amazon.com heb ik iets "vreemds".

Wanneer ik naar settings ga heb ik onder devices mijn Echo staan maar staat daar ook "R.'s Alexa Apps" (zie onderstaande afbeelding). Iemand enig idee wat dat precies inhoud? De app welke ik op mijn iPhone geïnstalleerd toevallig?

http://extern.vout.nl/alexa.png

Het viel me op omdat ik binnen de app eigenlijk niets toe kon voegen aan skills wanneer deze optie geselecteerd was, schakelen naar de Echo loste dat op maar als ik met dat onderdeel toch weinig kan ben ik hem net zo lief kwijt :+

R2D2 wijzigde deze reactie 03-02-2018 13:00 (27%)

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02:03

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
SonnyBBQ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:11:
Laten leveren aan een Hermes punt vlak over de grens
Hoe werkt dat nou precies? Pik ik gewoon een willekeurig Hermes punt op hun site zoals deze:

En vul ik dan bij Otto.de gewoon mijn eigen naam in maar het adres van dat Hermes punt?

En dan? Dan wacht ik een dag of 2 of tot 't volgens T&T geleverd is, dan rij ik daar naar toe en zeg ik "Ich komme eine pakete hölen fur RobIII bitte"? :P :X

Of moet ik daar (Hermes) eerst een account aanmaken, iets voormelden ofzo...

Want het is nu wel erg aantrekkelijk...
https://tweakers.net/ext/f/6BEDSdhpInZtSc4WrOPvni37/thumb.png

RobIII wijzigde deze reactie 30-05-2018 17:39 (32%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• RobIII

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Eindelijk de knoop doorgehakt en besteld:
https://tweakers.net/ext/f/6BEDSdhpInZtSc4WrOPvni37/thumb.png

*O*

Voor degenen die moeite hebben een spotify account te koppelen: ik ben al even begonnen spelen met de Alexa app ondanks dat ik er nog niet veel mee kan tot m'n dotjes binnen zijn. Maar veel makkelijker dan dit krijg je 't niet. Ik heb mijn "gewone" Amazon account (met NL adres en al) gebruikt en deze methode toegepast en dat werkte meteen. Heb wel de Alexa app (iOS) even gekilled en opnieuw gestart en ik kon Spotify selecteren en inloggen en linken.

Mocht die pagina nog offline gaan ooit; dit zijn de reacties waar je 't mee zou moeten kunnen doen:
quote:
Hi, I had the some problem and It is related with the country set in your amazon account.

To solve it, log into your amazon account then go to your account —> Content and devices —> Settings Tab. Once there modify your country setting to USA.

This should solve the problem.
quote:
There is a lot of confusion for non-American users apparantly. I lve in Belgium and looked for 2 full days for a solution. But I found it. You have to change the address in your Amazon account (.co, or .co.uk or whatever Amazon shop you use) BUT NOT YOUR DELIVERY ADRRES. Read on: in the long list of options under your account, choose "Your Content and Devices", Choose the "Settings" TAB (3rd) and there change the address to any Address in US or Germany. Keep your delivery address of course to your home address.
In the Alexa App or alexa.amazon.com, now you will immediately see Spotify under Music & Books appear. Also Keep the location of your Alexa in this App on your home address. It needs this for your local weather forecast.
(* screenshots van mij)

Als adres heb ik daar Google's adres ingevuld:
quote:
1600 Amphitheatre Parkway
Mountain View, CA 94043
USA
Sterker nog; ik heb zojuist via diezelfde tab het adres terug gezet op m'n thuis-adres en hoewel Spotify verdwenen is uit 't lijstje music services in de Alexa app, de default staat nog op Spotify. Ik vermoed dat dit (uiteindelijk) niet gaat werken maar is 't proberen waard. Heen-en-weer switchen tussen de adressen werkt en spotify verschijnt/verdwijnt afhankelijk van of ik een US adres heb gekozen of niet respectievelijk.

RobIII wijzigde deze reactie 31-05-2018 01:04 (98%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

*O*

Afgelopen vrijdagavond opgepikt bij 't Hermes punt (thanks @SonnyBBQ ):

https://tweakers.net/ext/f/ULtYpX3YIjCBYECfIzfZ4PKU/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/sKPYhUVlXj80n0zLBDJ1UWG4/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/JzDL73rRlnBqmqTppfc4z6rY/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/0FrG8KG62x5oKKwV8xAfcujf/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/BVOCTybklqX7nqYcv1kl5Exi/thumb.jpg

RobIII wijzigde deze reactie 03-06-2018 13:34 (13%)

Over mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 10:46

Iemand tips om uit Frankrijk te bestellen? :) Taal is zo aan te passen toch?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-05 21:19

JB

Cédric roelt!

Slet 2 in de keuken mooi “afgewerkt” :D

http://imgup.nl/images/2018/06/12/22706181-D799-468B-8730-8529F207F3D8.jpg

Mijn boefje is liev!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Een leuke oplossing voor handsfree alexa in je auto: klik.

Wat een gaaf dingetje :) Er zit al een spraakassistent op dus alexa heb je op zich niet eens nodig, maar ik zocht specifiek iets dat kon koppelen met mijn eigen alexa en niet duur is. EUR 8,29 is een erg mooi prijsje voor een pratend dockje toch 8) De witte dan, de andere kleuren zijn 'iets' duurder

Er zitten 2 verschillende adapters bij (metalen plakplaatjes), welke je gebruikt en locatie is afhankelijk van of je draadloos wilt kunnen laden of niet en of je hem op je hoesje op of je telefoon wilt plakken. Ik heb zelf de ronde adapter (de sterkste van de 2) onderin mijn hoesje gestopt, gewoon los omdat ik binnenkort van hoesje wil veranderen. Eens kijken hoe dit voorlopig gaat, vastplakken kan altijd nog.

Ze begroet me met 'Hi <naam>!'.
Navigeren met sygic moest ik teveel op het scherm klikken dus die maar gewisseld voor maps, hiermee gaat navigeren erg soepel.
'Call mom' enz werkt goed :)
Berichten en mail doe ik niets mee, mij teveel gedoe als ik rij.
Na in de alexa app de zero touch ingesteld te hebben kan ik op deze manier gewoon het weer enz opvragen zoals thuis.

Of ik helemaal blij ben met de zero touch app weet ik niet; iets als je alexa account veranderen kan vlgs mij alleen maar door de app te herinstalleren :|
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True