Dat zal misschien op zich niks uitmaken, maar het is natuurlijk belachelijk dat je een buitenlands adres nodig hebt voor zoiets basaals. Zeker omdat beide producten hier gewoon verkocht worden.dragon2 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:39:
[...]
Dat hoeft ook niet? UK/DE doen dat ook prima?
Dat met een UK account alexa het geluid niet afspeelde is al meer dan een jaar geleden opgelost.
Tja, zo werkt het nu eenmaal... Het is redelijk flut geregeld, dat wel ja. Voor een Philips TV met Alexa bijvoorbeeld moet je perse UK hebben, voor USA is de skill er gewoon niet. Voor Logitech Harmony moest je lange tijd juist weer USA hebben (ondertussen werkt UK ook). Als je nieuws wilt uit je eigen regio of juist uit een andere dan moet iemand daar ook maar net een internationale skill voor gemaakt hebben (NOS, BBC, NBC enz).B2 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:51:
[...]
Dat zal misschien op zich niks uitmaken, maar het is natuurlijk belachelijk dat je een buitenlands adres nodig hebt voor zoiets basaals. Zeker omdat beide producten hier gewoon verkocht worden.
Mensen die al wat langer Alexa spul hebben zijn het zoeken van het juist land en evt switchen wel gewend
Ik ben wel zwaar benieuwd wat er gaat gebeuren als amazon officieel in NL gaat uitkomen...
edit: Maar van welke amazon had je je account dan? Onder .nl kan dat nog niet, toch? Tenminste, mijn .nl account verwijst naar .de zie ik, en ik mis de tabs waar je dat adres voor je devices kunt instellen?
[ Voor 9% gewijzigd door dragon2 op 16-02-2020 19:08 ]
Zou met de "introductie" van Amazon in Nederland nog wat te verwachten zijn qua beschikbaarheid van een Nederlandse Alexa? Of de verkrijgbaarheid van de Echo Show? Volgens de geruchten zou de FireTV volgende week beschikbaar komen.
ik krijg helemaal de
van amazon household; vriendin en ik wonen op zelfde adres, zelfde adres in amazon. toch kan ik haar niet toevoegen aan household "locations don't match". weet oprecht niet meer wat te doen. En waarom dit niet werkt. Mooie van dat amazon is, dat je ze ook prima kunt bellen ......

@himlims_ Je kan wel telefoon, chat, of email gegevens vinden hoor... maar het is even graven.
Welke amazon site gebruik je?
Bvb via amazon.de ga je onderaan naar Klantenservice, dan kies je links in de kolom 'heb je meer hulp nodig' en vervolgens op 'contact'. Bovenaan kies je 'niet gerelateerd aan bestelling'
Dan bij 'vertel ons meer over je probleem' kies je 'accountgegevens updaten' en dan vervolgens 'bezorgadressen updaten' Dan krijg je telefoon of email-opties.
Ik heb zelf ooit via de UK site chat gebruikt om een Household probleem op te lossen. En dit was zo gebeurd.
Welke amazon site gebruik je?
Bvb via amazon.de ga je onderaan naar Klantenservice, dan kies je links in de kolom 'heb je meer hulp nodig' en vervolgens op 'contact'. Bovenaan kies je 'niet gerelateerd aan bestelling'
Dan bij 'vertel ons meer over je probleem' kies je 'accountgegevens updaten' en dan vervolgens 'bezorgadressen updaten' Dan krijg je telefoon of email-opties.
Ik heb zelf ooit via de UK site chat gebruikt om een Household probleem op te lossen. En dit was zo gebeurd.
Ondanks dat er nu een amazon.nl winkel is, hebben ze er nog geen Echo's/Alexa's opstaan. Denk dus dat ze daar helaas mee wachten totdat er een Nederlands gesproken variant is, jammer want ik had degene die ik nu heb wel willen upgraden.
Heeft iemand hier ervaring met het koppelen van een Bose systeem aan Alexa?
Momenteel probeer ik een Bose soundbar 700 (met subwoofer) te koppelen aan de Alexa app op iOS (iPhone SE). De app detecteert het device steeds niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? De apps zijn geüpdate.
Opties die ik krijg zijn 'try discovery again', 'get help connecting' of 'customer service'. De reviews die ik over deze enabled skill lees zijn dan ook erg zuur.
De soundbar heb ik opnieuw geconfigureerd via de My Bose app en werkt naar behoren. Deze app verbind ik dan weer met Alexa zoals de laatste aangeeft. Naar mijn weten is dit geen Soundtouch model. Dus tik ik in de Alexa app de optie Bose - Other aan.
Mocht deze vraag in een ander Alexa topic thuishoren, dan hoor ik het graag.
Momenteel probeer ik een Bose soundbar 700 (met subwoofer) te koppelen aan de Alexa app op iOS (iPhone SE). De app detecteert het device steeds niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? De apps zijn geüpdate.
Opties die ik krijg zijn 'try discovery again', 'get help connecting' of 'customer service'. De reviews die ik over deze enabled skill lees zijn dan ook erg zuur.
De soundbar heb ik opnieuw geconfigureerd via de My Bose app en werkt naar behoren. Deze app verbind ik dan weer met Alexa zoals de laatste aangeeft. Naar mijn weten is dit geen Soundtouch model. Dus tik ik in de Alexa app de optie Bose - Other aan.
Mocht deze vraag in een ander Alexa topic thuishoren, dan hoor ik het graag.
@Torwar
Ik ken het verder niet, maar ik heb met de Sonos in combinatie met Google Assistant hetzelfde probleem gehad. Het enige wat uiteindelijk bij mij hielp was een factory reset van mijn Sonos speaker. Zoals gezegd weet ik niet hoe de Bose verder vergelijkbaar is, maar niet geschoten is altijd mis en een factory reset op de Sonos duurde slechts een paar minuten. Hopelijk heb je hier iets aan, of herkennen mensen dit.
Ik ken het verder niet, maar ik heb met de Sonos in combinatie met Google Assistant hetzelfde probleem gehad. Het enige wat uiteindelijk bij mij hielp was een factory reset van mijn Sonos speaker. Zoals gezegd weet ik niet hoe de Bose verder vergelijkbaar is, maar niet geschoten is altijd mis en een factory reset op de Sonos duurde slechts een paar minuten. Hopelijk heb je hier iets aan, of herkennen mensen dit.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de soundbar gisteren teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Vervolgens opnieuw geprobeerd met de Alexa app, maar kreeg helaas weer dezelfde melding.
Hoe zonde is het dat de amazon echo dot in de aanbieding is in de lightning deals op amazon.de en Co. UK maar uiteraard niet naar NL verzenden. Wil er graag 1 kopen voor 3 tientjes, ga 't wel in de gaten houden..
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
https://www.worldshop.eu/en/home?p=UvGaPG9t-DA heeft regelmatig Amazon spullen in de aanbieding, nu ook. Verzend naar NL, verzendkosten zijn een tientje. Je kunt eenmalig een korting van 10 euro ontvangen als je je abbonemeert op de nieuwsbrief
Helaas had dit bericht gemist omdat er geen quote of mention in stond. De dot is nu gewoon weer 60 euro daar. Even afwachten nog dus. Anders rij ik wel wanneer het weer mag net over de grens naar de pakketshop in DE. Dot is nu 35 euro bij Amazon.steef84 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:17:
https://www.worldshop.eu/en/home?p=UvGaPG9t-DA heeft regelmatig Amazon spullen in de aanbieding, nu ook. Verzend naar NL, verzendkosten zijn een tientje. Je kunt eenmalig een korting van 10 euro ontvangen als je je abbonemeert op de nieuwsbrief
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Bij cyberport ook: https://www.cyberport.de/...?autosuggest=false&q=echo
De echo is inmiddels weer normale prijs, maar de dot is nog in de aanbieding.
Thanks. Verzenden die wel naar NL zonder een huifkar manier etc?phlinx schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:48:
[...]
Bij cyberport ook: https://www.cyberport.de/...?autosuggest=false&q=echo
De echo is inmiddels weer normale prijs, maar de dot is nog in de aanbieding.
Voor 7,99 euro naar NL zie ik. Dan wacht ik denk ik toch tot die weer 30 euro is bij Amazon. Rij ik desnoods naar de grens voor pakketshop. Kan ik direct lekker goedkoop boodschappen doen in Duitsland. (that is wanneer deze ongein uiteraard is afgelopen).
[ Voor 25% gewijzigd door Oekol op 18-04-2020 10:10 ]
Dat moet je uiteraard zelf beslissen. Voor € 7,99 kan ik niet op en neer rijden.
Heb een vraag over de Echo show 8 uit de UK. Heb deze een tijdje geleden gekocht om samen met een blink XT2 camera te gebruiken. Camera hangt nog niet, maar uiteraard wel gelijk getest. Werkt prima net als mijn deezer playlist afspelen.
Echter in het begin kon ik van rechts naar links swipen en de camera bekijken of een licht aan en uit doen.
Nu is dit verdwenen en krijg de volgende melding:
Connection error. Your device could not connect to the network. Please try later again.
Weet iemand hoe dit komt? Heb al de echo opnieuw geïnstalleerd, verbonden met 2.4 en 5 ghz en ingelogd met mijn US account. Niks lijkt te werken. Nogmaals met spraak doet hij het gewoon en heeft internetverbinding.
Iemand een idee?
Echter in het begin kon ik van rechts naar links swipen en de camera bekijken of een licht aan en uit doen.
Nu is dit verdwenen en krijg de volgende melding:
Connection error. Your device could not connect to the network. Please try later again.
Weet iemand hoe dit komt? Heb al de echo opnieuw geïnstalleerd, verbonden met 2.4 en 5 ghz en ingelogd met mijn US account. Niks lijkt te werken. Nogmaals met spraak doet hij het gewoon en heeft internetverbinding.
Iemand een idee?
sony 55hx950 - onkyo616 - HK 60 - RPi 3b - PS4 - MBPr
Wat werk het heerlijk zeg. Het huis wordt steeds meer spraakgestuurd. Als laatste mijn Sony 2017 TV toegevoegd via een omweg (niet officieel standaard staat de app beschikbaar op de tv).
Het werkt echt als een trein. Net zelfs Netflix zonder handen bediend:
Alexa...
- Start netflix
- select profile
- go down
- play
Et voila! Het is alleen wel echt dat je zelf achter deze commando's moet komen, op internet en in de alexa app kun je weinig over Netflix vinden.
TV staat nu in m'n avondroutine:
Alexa goodnight
- TV uit
- huelampen woonkamer gaan uit
- soundbar gaat uit
- huelampen in slaapkamer aan
Zo'n leuk speelgoed!
Het werkt echt als een trein. Net zelfs Netflix zonder handen bediend:
Alexa...
- Start netflix
- select profile
- go down
- play
Et voila! Het is alleen wel echt dat je zelf achter deze commando's moet komen, op internet en in de alexa app kun je weinig over Netflix vinden.
TV staat nu in m'n avondroutine:
Alexa goodnight
- TV uit
- huelampen woonkamer gaan uit
- soundbar gaat uit
- huelampen in slaapkamer aan
Zo'n leuk speelgoed!
Leaseauto dus de brandstof is al betaald. Puur de tijd wat het me kost maar dagje weg is altijd te combineren met dit soort dingen en dus prima.phlinx schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:51:
Dat moet je uiteraard zelf beslissen. Voor € 7,99 kan ik niet op en neer rijden.
[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 03-05-2020 13:44 ]
Weet iemand of er nog een Nederlandse news skill is die nog werkt? De laatste tijd heb ik alle skills voor Nederlands nieuws uit moeten zetten omdat ze dagenlang hetzelfde bericht bleven herhalen.
Engineering
Hier werkt het NOS nieuws nog altijd. Elk uur ververst audio bestand.Tupolev schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:11:
Weet iemand of er nog een Nederlandse news skill is die nog werkt? De laatste tijd heb ik alle skills voor Nederlands nieuws uit moeten zetten omdat ze dagenlang hetzelfde bericht bleven herhalen.
Baal wel dat er nog steeds geen zicht lijkt op NL spraak ondanks Amazon.nl nu toch echt live is..
Mijn boefje is liev!
Hi, aangezien ik een Ring Pro deurbel heb en de integratie met Google/Nest Home/Hub nu naar 0% gedaald is (Ring vind je niet eens meer in de lijst toe te voegen apparaten) ben ik aan het overwegen één van de grotere Echo-Show modellen aan te schaffen, de 8 of de 2e Generation.
Maar waar haal je die voor een normale prijs (zeg de prijs die je op Amazon.de zou betalen ALS ze in NL zouden bezorgen
)? Iemand een goede tip?
Maar waar haal je die voor een normale prijs (zeg de prijs die je op Amazon.de zou betalen ALS ze in NL zouden bezorgen

Ehhh...niet de amazon prijs, maar niet heel veel duurder.RoosW schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:18:
Hi, aangezien ik een Ring Pro deurbel heb en de integratie met Google/Nest Home/Hub nu naar 0% gedaald is (Ring vind je niet eens meer in de lijst toe te voegen apparaten) ben ik aan het overwegen één van de grotere Echo-Show modellen aan te schaffen, de 8 of de 2e Generation.
Maar waar haal je die voor een normale prijs (zeg de prijs die je op Amazon.de zou betalen ALS ze in NL zouden bezorgen)? Iemand een goede tip?
https://www.bol.com/nl/p/...8-zwart/9200000126670149/
-----
Deze hier onder is inderdaad ook een paar tientjes duurder, maar ik zou hier voor kiezen
Wist trouwens niet dat kijkshop nog online bezig was.
https://kijkshop.nl/beeld...uv63YojTAn1RoCR3wQAvD_BwE
----
Wellicht is ook nog een optie, met de dock erbij ziet het er best goed uit.
(vast wel in NL te krijgen ergens) Of anders http://www.huifkarverzendservice.nl/
https://www.amazon.de/all...erwegs/dp/B086LSY6M5?th=1When paired with the new wireless charging dock (or other stands), you can set the Fire HD 8 to Show Mode, where the tablet becomes a de-facto Echo Show smart speaker. With hands-free Alexa, you can control your smart home and get information at a glance, even from across a room.
:strip_exif()/f/image/x8Y1xsfp8rnxi8fYafsO2QEt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door ppeterr op 19-06-2020 15:33 ]
Hmm, een mogelijkheid! Iemand ervaring met hoe soepel het functioneert op zo een tablet, ik bedoel in vergelijk met de Echo Show? Trager? Zelfde snelheid?ppeterr schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:37:
[...]
Wellicht is ook nog een optie, met de dock erbij ziet het er best goed uit.
(vast wel in NL te krijgen ergens) Of anders http://www.huifkarverzendservice.nl/
[...]
https://www.amazon.de/all...erwegs/dp/B086LSY6M5?th=1
[Afbeelding]
Cyberport.de bezorgt voor €7.99 naar Nederland, heeft ongeveer dezelfde prijzen als Amazon en zo te zien is de Echo Show daar in meerdere modellen te koop.RoosW schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:18:
Maar waar haal je die voor een normale prijs (zeg de prijs die je op Amazon.de zou betalen ALS ze in NL zouden bezorgen)? Iemand een goede tip?
Ik heb daar laatst nog een Echo Dot Clock en Echo gekocht, binnen een paar dagen is het thuisbezorgd.
Ik heb vandaag juist de Show bij Cyberport geannuleerd. Het duurde inmiddels al 3 weken en Cyberport kon nog geen enkele datum geven.rickbouman schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:44:
[...]
Cyberport.de bezorgt voor €7.99 naar Nederland, heeft ongeveer dezelfde prijzen als Amazon en zo te zien is de Echo Show daar in meerdere modellen te koop.
Ik heb daar laatst nog een Echo Dot Clock en Echo gekocht, binnen een paar dagen is het thuisbezorgd.
Ik krijg op die cyberport.de site:rickbouman schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:44:
[...]
Cyberport.de bezorgt voor €7.99 naar Nederland, heeft ongeveer dezelfde prijzen als Amazon en zo te zien is de Echo Show daar in meerdere modellen te koop.
Access Denied
You don't have permission to access "http://www.cyberport.de/marken/online.html" on this server.
Reference #18.b4f31502.1592596657.414c2b68
En de root pagina https://www.cyberport.de blijft zwart, doet niets. Err, doet niets op Chromium, net ook op Firefox geprobeerd, daar werkt ie, niet erg vertrouwen wekkend..??
Bij mij werkt de site prima onder firefox, chrome en edge.RoosW schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:01:
[...]
Ik krijg op die cyberport.de site:
Access Denied
You don't have permission to access "http://www.cyberport.de/marken/online.html" on this server.
En de root pagina https://www.cyberport.de blijft zwart, doet niets. Err, doet niets op Chromium, net ook op Firefox geprobeerd, daar werkt ie, niet erg vertrouwen wekkend..??
Ik heb er al meermaals besteld, prima site hoor.
Je zou ook de worldshop van Lufthansa kunnen proberen, want daar bieden ze ook Amazon Echo producten aan.RoosW schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:01:
[...]
Ik krijg op die cyberport.de site:
Access Denied
https://www.worldshop.eu/...azon%20echo?p=xAGRLmEs0Qw
Ik denk dat je daar wel een punt hebt. Ik heb even gekeken naar de specs, en die zijn zeker niet indrukwekkend. Ook bij verschillende reviews komt naar voren dat de tablet zelf niet snel is, eerder traag. Maar hij schijnt wel te doen wat hij moet doen. Hoe zich dat uitwerkt in de echo show modus is dan maar de vraag. Dus dan denk ik dat het tablet gedeelte niet de meerwaarde zal zijn, en wellicht wel tegen zal vallen.RoosW schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:38:
[...]
Hmm, een mogelijkheid! Iemand ervaring met hoe soepel het functioneert op zo een tablet, ik bedoel in vergelijk met de Echo Show? Trager? Zelfde snelheid?
De Lufthansa shop had geen huidige aanbiedingen, en met verzendkosten tikt het aardig aan, dus maar even op één van de Duitse prijsvergelijkers gedoken en de Echo Show 8 gekocht voor 99,-- met 14 euro verzendkosten bij Gravis (nog steeds goedkoper als de Lufthansa ex verzendkosten).
Ik ben benieuwd, het word wel een vreemde eend in de bijt met de rest allemaal Google (en Lenovo) producten.
Ik ben benieuwd, het word wel een vreemde eend in de bijt met de rest allemaal Google (en Lenovo) producten.
Ik ben sinds jij er over bent begonnen er dus ook naar aan het kijken, ik wil dan eigenlijk de echo show 2.RoosW schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:03:
De Lufthansa shop had geen huidige aanbiedingen, en met verzendkosten tikt het aardig aan, dus maar even op één van de Duitse prijsvergelijkers gedoken en de Echo Show 8 gekocht voor 99,-- met 14 euro verzendkosten bij Gravis (nog steeds goedkoper als de Lufthansa ex verzendkosten).
Waarom heb jij voor de 8 gekozen? Is dat omdat het waarschijnlijk voldoet voor je doel ?
Ik heb begrepen dat de versie 2 wat interactiever is en meer animaties laat zien na de commando's.
Ik heb nu een echo dot, ik irriteer mij erg aan het feit dat ik slecht verstaan wordt als er bijgeluiden zijn, ik vraag mij af of dat beter is met een show. Iemand hier met een show trouwens ?
Voornamelijk prijs, 99 of 200 nogwat.. 8-10" is niet relevant, zolang het maar groter is als de Google Hub (standaard uitvoering)ppeterr schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:01:
[...]
Ik ben sinds jij er over bent begonnen er dus ook naar aan het kijken, ik wil dan eigenlijk de echo show 2.
Waarom heb jij voor de 8 gekozen? Is dat omdat het waarschijnlijk voldoet voor je doel ?
Ik heb begrepen dat de versie 2 wat interactiever is en meer animaties laat zien na de commando's.
Ik heb nu een echo dot, ik irriteer mij erg aan het feit dat ik slecht verstaan wordt als er bijgeluiden zijn, ik vraag mij af of dat beter is met een show. Iemand hier met een show trouwens ?
Ik gebruik de Google spullen voor de automatisering, de Echo Show is enkel om de Ring camera weer te geven.
@RoosW Duidelijk, ik gebruik de echo dot wel voor een boel meer dingetjes, dus denk dat ik binnenkort wel een gen 2 aanschaf. Hopelijk voldoet het voor jou, laat het even weten als je wilt
Hij kwam vanmiddag binnen, de setup had wat hikjes (ik had dom genoeg English UK als spraak gekozen ipv, een stuk lager op de lijst US) omdat mijn US account, niet mijn UK account is, maar dat liet zich corrigeren.ppeterr schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:04:
@RoosW Duidelijk, ik gebruik de echo dot wel voor een boel meer dingetjes, dus denk dat ik binnenkort wel een gen 2 aanschaf. Hopelijk voldoet het voor jou, laat het even weten als je wilt
Vreemd overigens dat je settings kunt doen via je telefoon, maar een aantal zaken staan er wel, maar veranderen kun je ze alleen op het apparaat zelf, Volume bv.
Ander voorbeeld, je kunt wel C ipv F kiezen voor temperatuur, en KM ipv Miles, maar geen klok naar 24 uur ipv Am/Pm, wel op het apparaat zelf te vinden (daar instrueerde Alexa keurig bij!).
Jammer ook dat er geen foto's van andere bronnen gebruikt kunnen worden als van Amazon.
Je moet overigens de setup van de Echo Show helemaal doorlopen voor de App hem herkend, maar het werkt allemaal.
De beeldkwaliteit wat betreft de Ring is excellent, helder en duidelijk, springt ook direct na het aanbellen aan, en ook de live view is op te roepen, al duurt dat dan weer wat langer (communicating with Ring.com zegt ie dan).
Vreemde hickup die ik had, de 'Skill' wilde natuurlijk inloggen in de Ring account, dat heb ik drie keer moeten doen voor het werkte, de eerste twee maal werd de code niet naar mijn telefoon verzonden, alles gesloten, en de skill wederom gekozen, en hoppa daar kwam de code. Geen idee wat er mis ging..?
Een groter scherm 10 ipv 8" zie ik het nut wel van in, maar 130 euro meer uitgeven voor die 5cm extra schermdiameter vind ik te veel. Voor 95 euro een prima aankoop, al blijft het een vreemde eend in de Google bijt

@RoosW Fijn dat het nu al een klein succes is, met een paar kleine problemen. Als ik het zo begrijp voldoet het voor je doel met de Ring deur bel al voldoende. Ik ga mijzelf toch de gen 2 cadeau doen. En toevallig heb ik ook even gekeken naar de optie om hem te gebruiken als een foto lijstje. Je bevestigd waar ik ook al achter ben gekomen. Geen externe bronnen voor de foto's. Maar ik zag dus dat je wel 5 gig foto ruimte krijgt bij amazon photo's. Wellicht gewoon even die ruimte gebruiken voor een mooie selecte. 
Sterker nog, net besteld bij megekko - morgen in huis. Ben benieuwd!
Sterker nog, net besteld bij megekko - morgen in huis. Ben benieuwd!
[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 26-06-2020 17:51 ]
Nou, heb hem vanmorgen vroeg al binnen gehad. Gelijk uitgepakt en een half uurtje alle update's en instellingen gedaan. Ging ietwat traag. Maar eenmaal klaar werkt het lekker soepel. Hij is best groot, net aan niet te groot eigenlijk, wel even wennen op de plek waar eerder een echo dot stond 
Gelijk maar even een berg foto's naar amazon photo's gekwakt, en dat maakt het wel extra leuk met zo een mooi groot scherm. De feedback en home screen wisselen af met de info en foto's. Erg tof. Het visualiseren van wat hij aan het doen is vind ik een groot plus punt. Deezer bijvoorbeeld met artiest naam, en cover.
Het geluid wat er uit komt is meer dan voldoende, behoorlijk wat bass. Maar goed dat zal ik niet veel gebruiken omdat ik hem koppel aan mijn soundbar.
Dan wat gelukkig een verbetering is, zijn de mic's. Waar de echo dot mij vaker niet verstond dan wel met bijgeluiden. Pakt de show het zonder moeite op.
Tot nu toe blij verrast
Gelijk maar even een berg foto's naar amazon photo's gekwakt, en dat maakt het wel extra leuk met zo een mooi groot scherm. De feedback en home screen wisselen af met de info en foto's. Erg tof. Het visualiseren van wat hij aan het doen is vind ik een groot plus punt. Deezer bijvoorbeeld met artiest naam, en cover.
Het geluid wat er uit komt is meer dan voldoende, behoorlijk wat bass. Maar goed dat zal ik niet veel gebruiken omdat ik hem koppel aan mijn soundbar.
Dan wat gelukkig een verbetering is, zijn de mic's. Waar de echo dot mij vaker niet verstond dan wel met bijgeluiden. Pakt de show het zonder moeite op.
Tot nu toe blij verrast
:strip_exif()/f/image/dP24t4Gjq87CIIMW9T5xsvmU.jpg?f=fotoalbum_large)
Een paar dingen die mij opvallen na een aantal uur gebruiken van de echo show 2.
- Foto slide show, dat werkt. Timing daarvan is in 3 stappen in te stellen tot max 10sec. Ik vind dat kort. Ik had liever de tijd wat langer gehad en daardoor een rustiger schermpje,
- De klok is groot in beeld. Je kan het roteren naar een kleiner klokje links boven, naar een grotere klok linksonder. Maar het blijft druk - veel opties kan je wel uitzetten dat dan wel.
- Dim functies ben ik nog niet over uit,. Vind wel dat het scherm een beetje glimmend is. Natuurlijk kijk je er zo de eerste periode continu naar zeker met steeds leuke foto's erop. Maar de klok erop all-the-time verpest een beetje het foto frame effect. Scherm lijkt ook wat warm te worden. (zal wel normaal zijn)
- Plus punt, is dat als je show e-mail, of calender dat je de mails en afspraken netjes kan lezen. In jawel het nederlands (want die zooi is in NL getikt natuurlijk). Raar is dan wel weer hoe alexa het opleest...heel fout in een soort engelse spelling
Tiet voor die niederlandische taal dacht ik zo!
Paar punten dus, wellicht iemand die er iets over te zeggen heeft ?
[edit] wat mij net opvalt, is dat het scherm nu na een minuut of 20 uitgaat. En dan bij het langslopen aangaat. Ow ik vind dat wel een fijne optie
- Foto slide show, dat werkt. Timing daarvan is in 3 stappen in te stellen tot max 10sec. Ik vind dat kort. Ik had liever de tijd wat langer gehad en daardoor een rustiger schermpje,
- De klok is groot in beeld. Je kan het roteren naar een kleiner klokje links boven, naar een grotere klok linksonder. Maar het blijft druk - veel opties kan je wel uitzetten dat dan wel.
- Dim functies ben ik nog niet over uit,. Vind wel dat het scherm een beetje glimmend is. Natuurlijk kijk je er zo de eerste periode continu naar zeker met steeds leuke foto's erop. Maar de klok erop all-the-time verpest een beetje het foto frame effect. Scherm lijkt ook wat warm te worden. (zal wel normaal zijn)
- Plus punt, is dat als je show e-mail, of calender dat je de mails en afspraken netjes kan lezen. In jawel het nederlands (want die zooi is in NL getikt natuurlijk). Raar is dan wel weer hoe alexa het opleest...heel fout in een soort engelse spelling
Paar punten dus, wellicht iemand die er iets over te zeggen heeft ?
[edit] wat mij net opvalt, is dat het scherm nu na een minuut of 20 uitgaat. En dan bij het langslopen aangaat. Ow ik vind dat wel een fijne optie
[ Voor 21% gewijzigd door ppeterr op 27-06-2020 19:17 ]
Custom notifications op je echo
Ik kende hem nog niet, op de echo show krijg je een mooie "toast banner" met de melding.
https://www.thomptronics.com/about/notify-me
YouTube: YouTube
Ik kende hem nog niet, op de echo show krijg je een mooie "toast banner" met de melding.
https://www.thomptronics.com/about/notify-me
YouTube: YouTube
Hoi,
Ik wil mijn Xiaomi Mi Smart Standing Fan 1C koppelen aan Alexa. Aangezien ik een aantal Xiaomi producten aan de Chinese xiaomi server heb gekoppeld, endeze fan blijkbaar aan een EU server moet worden gekoppeld, heb ik de fan gekoppeld aan de Europese Xaomi server op de Xiaomi account van mijn vriendin. Vanuit de Mi Home app van mijn vriendin is de fan nu prima te bedienen.
Mijn vriendin heeft ook een eigen Alexa account, incl. Mi Home skill. Ik kreeg Fan echter niet gevonden in Alexa op haar account. Wat doe ik hier fout? Iemand een idee?
Ik wil mijn Xiaomi Mi Smart Standing Fan 1C koppelen aan Alexa. Aangezien ik een aantal Xiaomi producten aan de Chinese xiaomi server heb gekoppeld, endeze fan blijkbaar aan een EU server moet worden gekoppeld, heb ik de fan gekoppeld aan de Europese Xaomi server op de Xiaomi account van mijn vriendin. Vanuit de Mi Home app van mijn vriendin is de fan nu prima te bedienen.
Mijn vriendin heeft ook een eigen Alexa account, incl. Mi Home skill. Ik kreeg Fan echter niet gevonden in Alexa op haar account. Wat doe ik hier fout? Iemand een idee?
De amazon echo dot 3e generatie is nu in de aanbieding voor 20 euro bij amazon.de.
Echter twijfel ik of ik niet de nieuwere variant wil, weet iemand of het verschil qua geluidskwaliteit groot is? We willen hem voor in de slaapkamer, verder weinig bijzonders.
Echter twijfel ik of ik niet de nieuwere variant wil, weet iemand of het verschil qua geluidskwaliteit groot is? We willen hem voor in de slaapkamer, verder weinig bijzonders.
Verwijderd
Als je een Dot neemt neem je die niet voor de geluidskwaliteit. Heb ze zelf ook. Prima voor het nieuws en een audiobook en een muziekje tijdens het schoonmaken/stofzuigen maar meer verwacht ik er ook niet van.Oekol schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:58:
De amazon echo dot 3e generatie is nu in de aanbieding voor 20 euro bij amazon.de.
Qua speaker is er niets veranderd als ik het zo zie.
Vermoed dat je die verwachting ook moet hebben met de nieuwste Dot. Wil je betere kwaliteit ga dan voor een Echo.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2020 09:15 ]
De echo hebben wij beneden staan in de woonkamer en dat is prima, maar daar maken wij altijd gebruik van de soundbar om geluid af te spelen. De echo dot 3 en 4 hebben allebei de zelfde speakers zie ik. Zal wel om het even zijn, 20 euro is een leuk prijsje.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:14:
[...]
Als je een Dot neemt neem je die niet voor de geluidskwaliteit. Heb ze zelf ook. Prima voor het nieuws en een audiobook en een muziekje tijdens het schoonmaken/stofzuigen maar meer verwacht ik er ook niet van.
Qua speaker is er niets veranderd als ik het zo zie.
Vermoed dat je die verwachting ook moet hebben met de nieuwste Dot. Wil je betere kwaliteit ga dan voor een Echo.
Het enige verschil dat ik zie is dat de richting van de luidspreker in de nieuwe versie veranderd is. Naar voor gericht ipv naar onder. Ik kan fout zijn, maar lijkt me niet dat dit heel veel verschil gaat geven in geluidskwaliteit bij deze grootte. En in alle eerlijkheid vind ik die bolletjes (v4) er maar vreemd uitzien. TE opvallend in het interieur. Maar misschien dat ik er nog aan moet wennen...
We hebben hier ook een legertje echo dots en die zijn gewoon goed voor ons gebruik; bediening domotica en even een muziekje. In kamers waar we langer naar muziek luisteren hebben we dan weer wat serieuzere audio.
Voor die 20eur komt er hier weer eentje extra in huis.
We hebben hier ook een legertje echo dots en die zijn gewoon goed voor ons gebruik; bediening domotica en even een muziekje. In kamers waar we langer naar muziek luisteren hebben we dan weer wat serieuzere audio.
Voor die 20eur komt er hier weer eentje extra in huis.
Op Amazon.de wordt in de zoekresultaten bij Echo producten hetvolgende weergegeven:
Komt in aanmerking voor verzending naar Niederlande
Wanneer je het produkt probeert te bestellen, is het alleen voor Duitsland en Oostenrijk beschikbaar.
Betekent dit wellicht dat we de Echo producten ook bij Amazon.nl kunnen gaan verwachten? Of nog beter, dat Alexa NL ondersteunt?
Wanneer je het produkt probeert te bestellen, is het alleen voor Duitsland en Oostenrijk beschikbaar.
Betekent dit wellicht dat we de Echo producten ook bij Amazon.nl kunnen gaan verwachten? Of nog beter, dat Alexa NL ondersteunt?
Dat staat er volgens mij al een paar jaar. Via Amazon.de kun je wel de zgn internationale versie van sommige echo produkten bestellen.meesje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:57:
Op Amazon.de wordt in de zoekresultaten bij Echo producten hetvolgende weergegeven:
Ah ok. In de zoekresultaten was me die opmerking nooit eerder opgevallen. Wel het bericht van alleen naar Duitsland/Oostenrijk + verwijzen naar internationale versie. Jammer, maar dan hoeven we nog niet spoedig iets te verwachten van Alexa.gr1542 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:19:
[...]
Dat staat er volgens mij al een paar jaar. Via Amazon.de kun je wel de zgn internationale versie van sommige echo produkten bestellen.
Ik kon tijdens de Prime dagen bijvoorbeeld ook geen Echo bestelen in Duitsland met korting, omdat mijn Prime lidmaatschap alleen gold voor Nederland. Ook zoiets raars.Ik kon dus wel de Internationale Echo Dot 3 bestellen op Amazon.de, maar daar kreeg ik dan geen korting opmeesje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:51:
[...]
Ah ok. In de zoekresultaten was me die opmerking nooit eerder opgevallen. Wel het bericht van alleen naar Duitsland/Oostenrijk + verwijzen naar internationale versie. Jammer, maar dan hoeven we nog niet spoedig iets te verwachten van Alexa.

Ik heb Amazon al vaker benaderd door de jaren heen, met de suggestie om die Echo's e.d. gewoon hier uit te rollen zonder Nederlandse spraakondersteuning, omdat hier in Nederland bijna iedereen behoorlijk Engels, Duits en/of Frans spreekt, maar daar trappen ze ook niet in
Sinds een paar maanden kan ik de wekker van Alexa niet meer uitzetten door alexa te roepen of door good morning te roepen.
Eerst werkte dat wel nu moet ik eerst alexa stop roepen en dan goodmorning om de ochtend routine op te starten. Hebben meer mensen hier last van?
Eerst werkte dat wel nu moet ik eerst alexa stop roepen en dan goodmorning om de ochtend routine op te starten. Hebben meer mensen hier last van?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik gebruik de wekker al jaren maar heb altijd "Alexa, stop" moeten roepen...icecreamfarmer schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:33:
Sinds een paar maanden kan ik de wekker van Alexa niet meer uitzetten door alexa te roepen of door good morning te roepen.
Is het bij anderen ook dat Alexa de laatste dagen raar aan het doen is? Dan zeg ik "Alexa, turn on livingroom" en dan reageert ze met "Ok here is Spotify" en dan gaat er muziek spelen... Ook reageren alle Alexa's heel traag in huis. Met van de stroom halen gaat het dan weer eventjes goed maar vrij snel weer de vage responses...
Ik heb mijn Alexa gekoppeld met mijn Klik Aan Klik Uit en dat ging altijd goed, tot begin deze week...
Ik heb mijn Alexa gekoppeld met mijn Klik Aan Klik Uit en dat ging altijd goed, tot begin deze week...
Nu nog ondersteuning taal NL. Maar dit is al een stap in de goede richting.
Verwijderd
Dat zal mij dan weer wat minder boeien. Engels is prima wat mij betreft. Lekker universeel, geen rare app vertalingen of skills.meesje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:10:
[...]
Nu nog ondersteuning taal NL. Maar dit is al een stap in de goede richting.
Eigenlijk betekent dit dus, dat je geen buitenlands adres meer hoeft op te geven. Voor de rest hoop ik geen veranderingen, want Alexa functioneert verder prima.
Nu in de aanbieding voor de black friday deals op Amazon.
Verwijderd
Zal ik dan maar?vinno86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:34:
Nu in de aanbieding voor de black friday deals op Amazon.
https://www.amazon.nl/s?k...95%C3%91&ref=nb_sb_noss_2
de functionaliteit van de echo serie lijkt wel redelijk 'dood' qua ontwikkeling. nog steeds kun je geen fatosoenlijke routines (timers/schakelingen) bouwen ... blijft een gemisVerwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:33:
[...]
Dat zal mij dan weer wat minder boeien. Engels is prima wat mij betreft. Lekker universeel, geen rare app vertalingen of skills.
Verwijderd
Dan moet je even uitleggen wat je bedoelt met "fatsoenlijk". Hier werkt het prima namelijk.himlims_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:29:
[...]
de functionaliteit van de echo serie lijkt wel redelijk 'dood' qua ontwikkeling. nog steeds kun je geen fatosoenlijke routines (timers/schakelingen) bouwen ... blijft een gemis
Het valt me op dat ze juist flink blijven verbeteren. De app heeft voor de zoveelste keer een grote update gekregen.himlims_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:29:
[...]
de functionaliteit van de echo serie lijkt wel redelijk 'dood' qua ontwikkeling. nog steeds kun je geen fatosoenlijke routines (timers/schakelingen) bouwen ... blijft een gemis
Bij routines kun je nu een actie toevoegen die het antwoord teruggeeft van wat je tegen Alexa zegt. Zo kan ik in een routine nu een eigen skill aanroepen en die ook alvast input geven.
Voorbeeld commando: Alexa, bathroom humidity.
Dit start een routine die mijn eigen skill aanroept met als input bathroom humidity.
Mijn skill ontvangt dat request, haalt data op vanuit mijn domotica-systeem, en geeft een response terug.
Alexa zegt dan: The current bathroom humidity is 75%.
Door deze functionaliteit kan ik nu een eigen antwoord krijgen op een eigen commando!
Ik begrijp het ook niet goed... Benieuwd naar voorbeelden. De laatste keer dat ik gekeken had waren de Alexa routines toch nog een stuk beter dan bij Google Home. En er worden regelmatig nieuwe functies toegevoegd.
Nog iemand hier van plan om te upgraden naar de nieuwe Echo? Mijn echo dots blijven mooi staan, maar ik ga toch misschien de Echo (2nd gen) vervangen door de nieuwe versie. Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van het nieuwe design.
Nog iemand hier van plan om te upgraden naar de nieuwe Echo? Mijn echo dots blijven mooi staan, maar ik ga toch misschien de Echo (2nd gen) vervangen door de nieuwe versie. Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van het nieuwe design.
Ik heb de nieuwe echo dot en een echo show 8, vindt alleen Amazon nog wel een beetje te beperkt in Nederland.SonnyBBQ schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:52:
Ik begrijp het ook niet goed... Benieuwd naar voorbeelden. De laatste keer dat ik gekeken had waren de Alexa routines toch nog een stuk beter dan bij Google Home. En er worden regelmatig nieuwe functies toegevoegd.
Ben langzaam bezig m'n huis slimmer te maken en de Echo's gaan daar wat uitgebreider mee over weg dan de google spullen ( die verhuis ik nu naar de boven verdieping
Verwijderd
Hoe bedoel je?vinno86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:51:
[...]
Ik heb de nieuwe echo dot en een echo show 8, vindt alleen Amazon nog wel een beetje te beperkt in Nederland.
Ik zou graag dezelfde communicatie met de Amazon shop hebben bv en wat meer lokaal nieuws enzo.
Eigenlijk gewoon alles wat in US kan
Recepten werken trouwens ook niet op de Echo show 8.. krijg de melding dat de "feature not supported" is
Werkt hier dan weer wel op mijn Echo Show (2nd Gen). (wel met US account dan)vinno86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:40:
[...]
Recepten werken trouwens ook niet op de Echo show 8.. krijg de melding dat de "feature not supported" is
Wat ik dan wel weer vervelend vind is dat sommige skills zomaar verdwijnen, en ik dan met manke routines blijf zitten. Wat ik ook wel jammer vind is dat IFTT naar een betaal model is overgestapt, wat ook weer resulteerde in applets die niet meer werken.
Och zo blijf je bezig
:strip_exif()/f/image/cioGMnEi4U86LRUmtbxDK4oF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door ppeterr op 28-11-2020 09:56 ]
Verwijderd
Euh nee, maar dat word toch redelijk duidelijk gemaakt dat de Nederlandse taal niet word ondersteund? Zo ongeveer iedereen zet hem dan ook op de Engelse taal.vinno86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:40:
[...]
Ik zou graag dezelfde communicatie met de Amazon shop hebben bv en wat meer lokaal nieuws enzo.
Eigenlijk gewoon alles wat in US kanmaar dat is (nog) niet reëel
Ik heb het niet over de Nederlandse taal, dat zal me een zorg wezen..Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:50:
[...]
Euh nee, maar dat word toch redelijk duidelijk gemaakt dat de Nederlandse taal niet word ondersteund? Zo ongeveer iedereen zet hem dan ook op de Engelse taal.
Doel meer op de integratie.. zoals een "Alexa, order AA-batteries" ofzo..
Het zal hem wel in het account zitten ja, mijn echo show zit op m'n Nederlandse account en krijg bij sommige vragen (zoals: Alexa, what can you do?) de melding dat ik de locatie moet instellen op de Amazon.com website, hij herkent Nederland niet blijkbaar.. dat is dus nog het nadeel van een Nederlands account.ppeterr schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:50:
[...]
Werkt hier dan weer wel op mijn Echo Show (2nd Gen). (wel met US account dan)
Wat ik dan wel weer vervelend vind is dat sommige skills zomaar verdwijnen, en ik dan met manke routines blijf zitten. Wat ik ook wel jammer vind is dat IFTT naar een betaal model is overgestapt, wat ook weer resulteerde in applets die niet meer werken.
Och zo blijf je bezig
[Afbeelding]
Verwijderd
Hoe je gebruik moet maken van bepaalde diensten en wat je daarvoor moet doen is tot in den treure besproken in dit topic.vinno86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:50:
[...]
Het zal hem wel in het account zitten ja, mijn echo show zit op m'n Nederlandse account en krijg bij sommige vragen (zoals: Alexa, what can you do?) de melding dat ik de locatie moet instellen op de Amazon.com website, hij herkent Nederland niet blijkbaar.. dat is dus nog het nadeel van een Nederlands account.
Het is 5 minuten werk om de boel compleet te hebben draaien.
Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd
Ik heb ook redelijk vaak dat ze niet helemaal correct reageren of soms helemaal niet.evadnl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:37:
Is het bij anderen ook dat Alexa de laatste dagen raar aan het doen is? Dan zeg ik "Alexa, turn on livingroom" en dan reageert ze met "Ok here is Spotify" en dan gaat er muziek spelen... Ook reageren alle Alexa's heel traag in huis. Met van de stroom halen gaat het dan weer eventjes goed maar vrij snel weer de vage responses...
Ze werken in elk geval wel want als ik star trek kijk en de "computer" in star trek wordt aangesproken dan reageert alexa altijd, nog nooit een misser gehad. En ook op het gene wat ze vragen in star trek reageert alexa, alleen kan alexa daar niet zo veel mee. Ik heb als wakeword computer
Wat het precies is weet ik niet, ik heb wel het idee dat alexa (dot2) heel erg gevoelig is vanuit welke hoek ik spreek en of ik naar mij naar alexa richt.
Maar ook iets complexere dingen heeft alexa wel moeite mee, zoals bijvoorbeeld: Computer... turn [up/down] the volume by 10 on audio.
De ene keer gaat het goed, de andere keer herhaal ik 2 of 3 keer, vaak uit irritatie pak ik de afstandsbediening.
Dit herken ik niet. Leunt je accent meer aan bij UK English dan US English misschien? Het kan helpen om dan je Alexa device ook op die taal in te stellen.
Dit is voor het eerst 
:strip_exif()/f/image/5s5ZdTHX4Ma76xIUtD9ePAVE.jpg?f=fotoalbum_large)
Echo show gen 2 - spannend
:strip_exif()/f/image/5s5ZdTHX4Ma76xIUtD9ePAVE.jpg?f=fotoalbum_large)
Echo show gen 2 - spannend
[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 04-12-2020 16:46 ]
Ik heb sinds een paar maanden de "Echo Dot 4th gen" in mijn woonkamer staan, en had al een "dot 3rd gen" in de keuken. Het is één grote ruimte, maar ze staan wel zover mogelijk van elkaar verwijderd en een hoek om.
Nu merk ik dat de 3rd gen vaak de commando's oppikt terwijl ik letterlijk naast de 4th gen sta. Dit probleem had ik niet toen er op de plek van de 4th gen een 2nd gen dot stond. Dus het lijkt erop dat de 4th gen niet zo goed luistert?
Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen met de 4th gen dot?
Nu merk ik dat de 3rd gen vaak de commando's oppikt terwijl ik letterlijk naast de 4th gen sta. Dit probleem had ik niet toen er op de plek van de 4th gen een 2nd gen dot stond. Dus het lijkt erop dat de 4th gen niet zo goed luistert?
Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen met de 4th gen dot?
Ik heb hier een echo show gen 2 staan, ben een beetje aan het rondkijken voor een slimme deurbel, en zit in de hoek van unifi.
Iemand die bekend is met UniFi Protect G4 spul en of dat iets kan met de gen 2 ?
Iemand die bekend is met UniFi Protect G4 spul en of dat iets kan met de gen 2 ?
Ik heb een Eufy deurbel gekoppeld aan mijn (3) echo dots. Tot vandaag kreeg ik netjes de melding 'someone is at the doorbell' en de beltoon via alle echo dots te horen. Sinds vandaag opeens niet meer. De meldingen op de telefoon en eufy homebase komen wel netjes binnen, alleen op de dots dus niet meer.
Ik heb de deurbel al verwijderd uit alexa, alexa eufy skill opnieuw gekoppeld, settings gedubbelchecked, maar helaas....
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Update: issue speelt nog steeds. De meldingen op mijn echo dots komen wel binnen, echter met een flinke vertraging van zo'n 12-15 minuten. Herkend iemand dit?
Ik heb de deurbel al verwijderd uit alexa, alexa eufy skill opnieuw gekoppeld, settings gedubbelchecked, maar helaas....
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Update: issue speelt nog steeds. De meldingen op mijn echo dots komen wel binnen, echter met een flinke vertraging van zo'n 12-15 minuten. Herkend iemand dit?
[ Voor 15% gewijzigd door Rennie01 op 25-04-2021 04:38 ]
Binnenkort wordt er hier luxaflex powerview geïnstalleerd. Ik wil graag een aantal
routines gaan maken die de panelen bij volle zon op een bepaalde positie zet.
Nou kan dat vrij simpel met op tijd gebaseerde routines. Maar liever heb ik dat door
een meting van de zon sterkte oid. Ik heb gekeken naar lux sensoren die werken met
alexa. Maar ik kom er niet echt uit.
Iemand een idee hiervoor ?
Nou kan dat vrij simpel met op tijd gebaseerde routines. Maar liever heb ik dat door
een meting van de zon sterkte oid. Ik heb gekeken naar lux sensoren die werken met
Het mooiste is om Alexa te combineren met een home automation-systeem, bijvoorbeeld een zelfbouw oplossing met Domoticz of Home Assistant, of een commerciële oplossing zoals de Fibaro Home Center.ppeterr schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:14:
Binnenkort wordt er hier luxaflex powerview geïnstalleerd. Ik wil graag een aantal
De lichtsensor rapporteert aan het home automation-systeem en dat is dan ook de basis om acties uit te voeren.
Ik kan je de Home Center 3 (Lite) aanraden. Daar kun je eenvoudig een z-wave lichtsensor aan koppelen. Ook je Alexa en Powerview kun je er aan koppelen.
Je hebt helemaal gelijk, en goed dat je het benoemt. Mijn plan was inderdaad om een watFraggar schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:27:
[...]
Het mooiste is om Alexa te combineren met een home automation-systeem, bijvoorbeeld een zelfbouw oplossing met Domoticz of Home Assistant, of een commerciële oplossing zoals de Fibaro Home Center.
De lichtsensor rapporteert aan het home automation-systeem en dat is dan ook de basis om acties uit te voeren.
Ik kan je de Home Center 3 (Lite) aanraden. Daar kun je eenvoudig een z-wave lichtsensor aan koppelen. Ook je Alexa en Powerview kun je er aan koppelen.
"professioneler" systeem te gaan gebruiken. En Alexa een beetje uit te faseren.
Nieuw huis, nieuwe systemen en toch dacht ik dit weer met alexa aan de gang te krijgen.
Ik ga mij inlezen op Fibaro, dat lijkt mij inderdaad een veel beter uitgangspunt.
@Fraggar ik zoek me suf, maar is er een fibaro/homecenter topic op got ?
[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 19-04-2021 16:39 ]
Er zijn diverse kleine topics, maar geen groot topic rondom de Home Center, lijkt het...ppeterr schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:58:
[...]
@Fraggar ik zoek me suf, maar is er een fibaro/homecenter topic op got ?
Fibaro heeft zelf ook een prima forum overigens.
Ik ga een Echo 4th gen bestellen. Is het nog steeds zo dat ik een usa vpn locatie moet hebben bij het inloggen in alexa app om de echo device setjo te doen. Krijg ik dan meer toegang tot skills?
Of is dat nu opgelost nu dat hij via amazon.nl verkrijgbaar is.
Tegenwoordig ben je volgens mij beter af wanneer je hem gewoon op de normale manier installeert. Misschien dat je dan een specifieke skill mist die enkel in de VS is gelanceerd, maar ik verwacht dat dat niet geldt voor grote merken.Zoldar42PFL9664 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:11:
Ik ga een Echo 4th gen bestellen. Is het nog steeds zo dat ik een usa vpn locatie moet hebben bij het inloggen in alexa app om de echo device setjo te doen. Krijg ik dan meer toegang tot skills?
Zelf heb ik recentelijk mijn account laten overzetten van de VS naar de UK. Dit gaat niet over mijn Amazon-account, maar over een service pool waarin mijn apparaten geregistreerd stonden. Blijkbaar ben ik daarin terecht gekomen toen ik als vroege gebruiker een Echo installeerde, terwijl ze in Europa nog niet te koop waren.
Deze aanpassing was nodig omdat ik een eigen smart home skill ben gaan hosten in AWS. Ik merkte dat mijn voice services voor die skill via de VS liepen en dat ik daarom een slechte latency had. Nu alles is overgezet naar de UK is merkbaar sneller. De normale interacties met Alexa had ik in beide situaties geen probleem mee qua latency.
Kan verwijderd worden.
[ Voor 112% gewijzigd door Stefan22 op 04-05-2021 23:22 ]
Dank voor je bericht. Ik bestel hem gewoon via nl
Fraggar schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:26:
[...]
Tegenwoordig ben je volgens mij beter af wanneer je hem gewoon op de normale manier installeert. Misschien dat je dan een specifieke skill mist die enkel in de VS is gelanceerd, maar ik verwacht dat dat niet geldt voor grote merken.
Zelf heb ik recentelijk mijn account laten overzetten van de VS naar de UK. Dit gaat niet over mijn Amazon-account, maar over een service pool waarin mijn apparaten geregistreerd stonden. Blijkbaar ben ik daarin terecht gekomen toen ik als vroege gebruiker een Echo installeerde, terwijl ze in Europa nog niet te koop waren.
Deze aanpassing was nodig omdat ik een eigen smart home skill ben gaan hosten in AWS. Ik merkte dat mijn voice services voor die skill via de VS liepen en dat ik daarom een slechte latency had. Nu alles is overgezet naar de UK is merkbaar sneller. De normale interacties met Alexa had ik in beide situaties geen probleem mee qua latency.
Ik krijg straks dit wall-switch'je binnen:
https://www.robbshop.nl/wandzender-8v-zigbee-robb-smarrt
Ik ben in de veronderstelling dat ik deze kan pairen met mijn echo show gen 2, om zo
met de knopjes routines te selecteren die ik gemaakt heb voor mijn powerview raam bekleding.
Nou raak ik in twijfel door de handleiding waar eigenlijk alleen gesproken wordt over verlichting.
Iemand die meer weet ?
Ik ben in de veronderstelling dat ik deze kan pairen met mijn echo show gen 2, om zo
met de knopjes routines te selecteren die ik gemaakt heb voor mijn powerview raam bekleding.
Nou raak ik in twijfel door de handleiding waar eigenlijk alleen gesproken wordt over verlichting.
Iemand die meer weet ?
Ik weet zelf ondertussen meer, en dit werkt nietppeterr schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:43:
Ik krijg straks dit wall-switch'je binnen:
Iemand die meer weet ?
De switch wordt als een generic device gevonden zonder end-points of instel mogelijkheden.
Retour - next
Iemand die weet, hoe je bij alexa Notificaties voorgelezen krijgt. Zonder "alexa, what are my notifications"
Dus als er een notificatie komt, het gelijk uitgesproken wordt.
Ik lees hier dat het blijkt te kunnen: https://iot.stackexchange.com/a/4022ppeterr schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:38:
Iemand die weet, hoe je bij alexa Notificaties voorgelezen krijgt. Zonder "alexa, what are my notifications"
Binnenkort eens testen.
Ah, juist dat is mooi. Kwam vandaag ook een soortgelijk iets tegen die ook het TTS gebeurenFraggar schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:35:
[...]
Ik lees hier dat het blijkt te kunnen: https://iot.stackexchange.com/a/4022
Binnenkort eens testen.
direct aan kan spreken van een Echo show. Zodat je met een stukje LUA code op de homecenter een zinnetje kan laten spreken op de echo. Helaas ook via php, en heb even niks waar dat op draait.
Heb wel een quickapp (ook lua) op mijn HC3 die via notifyme notificaties kan rondsturen bij een event.
Enkel zijn dat dus weer die gare toast messages.
Misschien ooit toch een rpi of iets dergelijks erbij pakken om dit soort dingen te proberen, zal
wel even duren, ik heb heel die HC3 nog lang niet onder de knie
Ik heb het inmiddels getest en kan zeggen dat het goed werkt. Zelf ga ik dit script in mijn home automation-systeem integreren zodat ik Alexa ongevraagd feedback kan laten geven.
Top, ik hoop dat je mij iets de juiste richting in kan duwen. Dit is toch wel een van de dingenFraggar schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:24:
Ik heb het inmiddels getest en kan zeggen dat het goed werkt. Zelf ga ik dit script in mijn home automation-systeem integreren zodat ik Alexa ongevraagd feedback kan laten geven.
die ik werkend wil hebben. Nou heb ik hier geen linux draaien. Maar ben dus wel van plan
een rpi er voor aan te schaffen.
Het fijnste zou zijn als ik een VM of shell emulator oid kan draaien op deze windows pc.
Zodat ik het ook even kan testen? Zou dat werken ? Is daar een simpelete setup voor ?
edit - probeer het wel even met virtualbox en ubuntu
Áhhhhh het werkt
[ Voor 57% gewijzigd door ppeterr op 30-07-2021 17:58 ]
Heb het ondertussen een beetje voor elkaar, als nu de verlichting aangaat
omdat het onder de 300lux komt bij de achter pui. Dan zegt Alexa een zinnetje
Nice.
Nu nog een beetje uitwerken
omdat het onder de 300lux komt bij de achter pui. Dan zegt Alexa een zinnetje
Nu nog een beetje uitwerken
Hey mede-Tweakers!
Gisteren net een Echo 4th generation in huis gehaald. Best wel leuk gekoppeld aan mijn Philips Hue.
Ik gebruik momenteel routines als mijn wekker, zodat ik zowel mijn eigen muziek van Deezer kan gebruiken maar ook dat de lichten automatisch aan gaan.
Mijn probleem is dat ik rare dagen heb, dus dat betekent dat ik niet altijd gewekt moet worden. Ik heb geprobeerd om via Alexa mijn routines uit te schakelen (of inschakelen), maar ze zegt gewoon dat ze dat niet weet. Is dit bij jullie ook?
Gisteren net een Echo 4th generation in huis gehaald. Best wel leuk gekoppeld aan mijn Philips Hue.
Ik gebruik momenteel routines als mijn wekker, zodat ik zowel mijn eigen muziek van Deezer kan gebruiken maar ook dat de lichten automatisch aan gaan.
Mijn probleem is dat ik rare dagen heb, dus dat betekent dat ik niet altijd gewekt moet worden. Ik heb geprobeerd om via Alexa mijn routines uit te schakelen (of inschakelen), maar ze zegt gewoon dat ze dat niet weet. Is dit bij jullie ook?
Iemand hier bekend met https://monoclecam.com/ ?
Dit zou een video stream moeten kunnen tonen op een echo show.
Dit zou een video stream moeten kunnen tonen op een echo show.
Komt dit probleem iemand bekend voor?
Ik heb mijn Tradfri lampen via de IKEA Home Smart skill gekoppeld aan Alexa en ben in het verleden aan de gang gegaan met routines om mijn lampen op vaste tijden aan en uit te zetten. Ik heb inmiddels geen routines meer ingesteld staan op mijn Alexa app, maar nog steeds gaan enkele lampen elke dag op een vaste tijd aan. In mijn IKEA Tradfri app heb ik ook geen timers staan.
Ik vermoed dat dit is ontstaan nadat ik mijn Amazon account ooit eens naar een ander land heb overgezet vanwege de Kindle store of mijn Fire TV stick. Het lijkt er dus op dat er nog ergens wat spook-routines actief zijn maar hoe verwijder ik die?
Ik heb mijn Tradfri lampen via de IKEA Home Smart skill gekoppeld aan Alexa en ben in het verleden aan de gang gegaan met routines om mijn lampen op vaste tijden aan en uit te zetten. Ik heb inmiddels geen routines meer ingesteld staan op mijn Alexa app, maar nog steeds gaan enkele lampen elke dag op een vaste tijd aan. In mijn IKEA Tradfri app heb ik ook geen timers staan.
Ik vermoed dat dit is ontstaan nadat ik mijn Amazon account ooit eens naar een ander land heb overgezet vanwege de Kindle store of mijn Fire TV stick. Het lijkt er dus op dat er nog ergens wat spook-routines actief zijn maar hoe verwijder ik die?
Gewoon rösti
Een case aanmaken voor de helpdesk. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met hun hulp rondom dit soort problemen.mno schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:11:
Het lijkt er dus op dat er nog ergens wat spook-routines actief zijn maar hoe verwijder ik die?
Zou Alexa nog ooit Nederlands leren?
Mijn boefje is liev!
Ik kreeg net deze mail, dus wie weet?JB schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:27:
Zou Alexa nog ooit Nederlands leren?
"Hi there,
Thank you for being an Alexa user. Amazon invites you to play an exclusive role in shaping the future of Alexa in the Netherlands!
We are looking for people that would be interested in exploring a range of Alexa features and provide us feedback about Echo devices with a screen. We will use your inputs and interactions with Alexa to help improve the experience we offer customers in your country.
Interested in joining Alexa Preview? It’s easy. Simply confirm your interest by clicking the link below within 7 days of receipt of this email. If selected to participate, you will be notified in the coming weeks with next steps."
Hmm interessant! Niet specifiek over taal maar wat zou het anders kunnen zijndragon2 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:31:
[...]
Ik kreeg net deze mail, dus wie weet?
"Hi there,
Thank you for being an Alexa user. Amazon invites you to play an exclusive role in shaping the future of Alexa in the Netherlands!
We are looking for people that would be interested in exploring a range of Alexa features and provide us feedback about Echo devices with a screen. We will use your inputs and interactions with Alexa to help improve the experience we offer customers in your country.
Interested in joining Alexa Preview? It’s easy. Simply confirm your interest by clicking the link below within 7 days of receipt of this email. If selected to participate, you will be notified in the coming weeks with next steps."
Mijn boefje is liev!
Is er al wat meer bekend bij jullie? Ik zou ik ook wel de preview willen joinen, maar heb geen uitnodiging ontvangen.
Vraagje, ik ben van plan een Amazon Echo show aan te schaffen. Met name om hem voor beeldbellen te kunnen gebruiken. Maar kun je met je mobiel of een app op een tablet of laptop naar een Echo show bellen?
Van wat ik online lees krijg ik de indruk dat dat alleen in Amerika kan.
Is het anders wel mogelijk om met twee Echo shows (op twee verschillende locaties) met elkaar te bellen?
Van wat ik online lees krijg ik de indruk dat dat alleen in Amerika kan.
Is het anders wel mogelijk om met twee Echo shows (op twee verschillende locaties) met elkaar te bellen?
madzib