Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fraggar
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:44

Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd

Introductie
De Amazon echo is een van de eerste producten die het mogelijk maken je huis spraakgestuurd te bedienen.
Het apparaat is al een tijd op de markt (US), maar op Tweakers.net zijn er nauwelijks posts te vinden rondom dit product.
Omdat ik iedere dag met veel plezier gebruik maak van de mogelijkheden van dit product, wil ik deze mogelijkheden ook graag met jullie delen.

Amazon Echo
Voor de exacte specificaties wil ik graag verwijzen naar de product-website
Ook de support pagina laat duidelijk zien wat er mogelijk is.
Daarnaast is er een goed overzicht te vinden op de Wikipedia-pagina.

Enkele belangrijke mogelijkheden zijn:
  • Luisteren van muziek en audiobooks
  • Spelen van muziek vanaf bluetooth gekoppelde apparaten
  • Verkeersinformatie geven
  • Weerinformatie geven
  • To do-lijst aanvullen
  • Boodschappenlijst aanvullen
  • Beantwoorden van kennisvragen
  • Timer (kookwekker)
  • Alarm
  • Bedienen van specifieke apparaten
De Amazon Echo reageert op het 'wake word' Alexa (of Amazon / Echo / Computer).

Amazon Echo Dot (april 2016)
Inmiddels is er een nieuwe versie van de Amazon Echo: Amazon Echo Dot.
Dit product is bijna identiek aan de originele Amazon Echo, op de volgende punten na:

- Hij is kleiner, er zit een kleinere speaker in
- Er is een analoge line-out toegevoegd om je muziek op andere speakers af te kunnen spelen
- Er kan middels bluetooth muziek naar andere bluetooth-speakers worden gestuurd.

Waarom is de Amazon Echo interessant voor tweakers?
Afgezien van de prima standaardfunctionaliteit, heb ik het product aangeschaft om te koppelen met mijn home automation-systeem.

Hardware
Ik heb de Amazon Echo gekocht omdat dit momenteel een van de weinige hardware-oplossingen is die erop gericht is om centraal te worden geplaatst, waarbij personen tegen het apparaat kunnen praten.
Er zitten meerdere microfoons in de Amazon Echo verwerkt, die ervoor zorgen dat men over het algemeen goed wordt verstaan.
Of de spreker nu één meter of tien meter verderop staat.
Uiteraard speelt volume en achtergrond geluid hier wel een rol, maar ik beoordeel het product op dit gebied als uitstekend.
Als ik hard genoeg roep, worden commando's vanuit 3 kamers verderop toch nog uitgevoerd.
De hardware-matige basis als home automation-interface vind ik daarom erg goed.

Software: Philips Hue emulator
Standaard kan dit product diverse apparaten rechtstreeks aansturen. Voor mij als tweaker is dit echter niet genoeg.
Gelukkig zijn er op diverse plekken op internet 'hacks' opgedoken die de mogelijkheden flink uitbreiden.

De Amazon Echo kan standaard Philips Hue-lampen aansturen door commando's te verzenden naar de Philips Hue-bridge.
De 'hack' die ik in mijn situatie gebruik bestaat uit een Philips Hue-emulator.
Deze emulator toont een twintigtal apparaten aan de Amazon Echo, waarvan deze denkt dat het lampen zijn.
Zo heb ik een apparaat in deze emulator gedefinieerd wat "Television" heet.

Wanneer ik nu roep: "Alexa turn the television on", verloopt de communicatie als volgt:

1. Ik roep: "Alexa turn the television on"
2. Amazon Echo stuurt een commando naar de Philips Hue bridge emulator: zet de lamp 'television' aan
3a. De emulator stuurt feedback terug naar de Amazon Echo dat het gelukt is
3b. De emulator stuurt een trigger naar mijn home automation-systeem dat de televisie aan mag gaan
4a. Amazon Echo zegt 'Ok' om te bevestigen dat de actie is uitgevoerd.
4b. Het home automation-systeem zet mijn beamer en media-pc aan, en start de live tv.

Dit is één voorbeeld, maar middels deze virtuele apparaten kun je de meest uiteenlopende triggers activeren.
Omdat Philips Hue-lampen ook gedimd kunnen worden, kun je ook zeggen: "Alexa turn the tv to 20"
Hiermee wordt voor mij het volume van mijn media-pc op 20 procent gezet.
En met "Alexa turn the channel to 4", wordt het live tv-kanaal naar RTL4 geschakeld.

Deze functionaliteit is te koppelen met diverse andere home-automation-systemen zoals Domoticz en Home Assistant.

Software: Bouw zelf skills voor de Amazon Echo
Amazon biedt ontwikkelaars ook zelf de optie om een uitbreiding te bouwen op de standaardfunctionaliteit van de Amazon Echo.
Meer informatie daarover is hier te vinden.
Het standaardprincipe is dat er zinnen worden uitgesproken als: "Alexa ask Kodi to play the next song"
Het gedeelte 'ask Kodi' geeft aan welke service er gebruikt dient te worden.

Fraggar wijzigde deze reactie 17-05-2017 14:41 (39%)

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:07
Update: even met Spotify gespeeld. Je krijgt de warning dat je een European account hebt en dat some content is not available.

Echter als ik zeg:

Alexa, play songs by coldplay from Spotify

(zie ook https://support.spotify.c...es/#!/article/echo-voice/)

begint na 2-3 secs de muziek te spelen.

Via m'n iPad kan ik vervolgens met Spotify connect het afspelen verplaatsen van Echo naar iPad, Chromecast of receiver en weer terug.

Als je zegt:

Spotify Connect

krijg je een verhaal als "open device you're playing on and tab device, select Echo"

De Echo kan dus niet zelf een audio stream heen en weer verplaatsen, is afhankelijk van een telefoon of tablet.

5k iMac Late 2014 | W10 HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Sony KD-55XE9305 | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Fire TV Stick | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• loekf2
quote:
studiodubio schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

Helaas ben ik in de ongelukkige situatie dat ik niemand uit Duitsland of UK ken die mij een Echo kan versturen. Is er een tweaker aanwezig die er eentje over heeft of zijn er alternatieven om een Echo in bezit te krijgen?
Tja, eBay of duimen dat ze in de schappen van bv de Duitse Saturn komen. Ik heb een 2nd gen bij eBay in de pre-order staan, Mij huidige is al een andere tweaker beloofd/verkocht.

5k iMac Late 2014 | W10 HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Sony KD-55XE9305 | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Fire TV Stick | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-05 22:17
quote:
Geen idee welke Hub ik heb.
Deze zat vroeger bij de Harmony Ultimate en die heb ik al enkele jaren.
Zal dus de minder dure Hub zijn.
De softwaresetup van de harmony gewoon in "Mijn Harmony" gedaan en van de Amazon Dot met een skill voor Harmony.
( In de Amazon Alexa app op "Home" klikken en dan in het linker paneel "Skills" kiezen en dan de goeie erbij zoeken )

edit: Ik gebruik deze skill "Eric's Integration for Logitech Harmony" maar je kunt ook de Yonomi Skill gebruiken ( deze ken ik niet maar heb ooit wel de app gebruikt van Yonomi en die was toen erg goed!! :) )

Quote:
The Yonomi Smart Home skill makes it easy to control all of your favorite connected devices. Add your devices to Yonomi Routines, then simply control them by asking Alexa. For example, you can create a Yonomi Routine called “Fall Asleep” then tell Alexa to "Turn on Fall Asleep” and your TV shuts off via the Logitech Harmony Hub, your lights turn out, the door locks – and you're ready for bed.

With Yonomi, you can even run your Sonos via Alexa – just say "Alexa, Turn on My Jams" to switch your Sonos speakers to any radio station, channel, or source you like all with just your voice. Or simply say “Alexa, turn on my Living Room Sonos” to add a little atmosphere. Other devices like your TV and Fire TV can be controlled directly via your Logitech Harmony Hub -- just say "Alexa, turn on Watch TV" and you now have voice control over your television!

You can even use both "Turn On" and "Turn Off" commands with the same Routine name to accomplish different actions. For example, create Routines called "Everything On" and "Everything Off" and you can ask Alexa to "Turn on everything" or "Turn off everything" and Yonomi will take care of the rest.

Yonomi is a free software-only mobile app that plays well with over 60 of the most popular connected home devices including Logitech Harmony, Sonos, Belkin Wemo, Philips Hue, LIFX, Nest, Wink, Schlage Connect, Honeywell Lyric & Total Connect Comfort and many more. There is no hub, router, or other hardware to buy or servers to set up. The app is available for both iOS and Android – so download Yonomi today and start controlling all of your home devices with just a single quick voice command.

Visit www.yonomi.co to get started now!

Need help? Check our our support page at https://www.yonomi.co/support or email us at support@yonomi.co and we'll be happy to assist.

See our full list of supported devices here: https://www.yonomi.co/supported-devices

lowo wijzigde deze reactie 11-10-2016 17:32 (67%)

• lowo
quote:
Kecin schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:02:
Ik ga dit topic even volgen. In mijn nieuwe huis zou ik graag een stuk domotica opnemen, ben er alleen nog niet uit; Echo, Alexa, Dot, Homey...
Ligt er aan. Wil je in elke kamer gesproken opdrachten kunnen geven dan is de Dot de voordeligste oplossing. Wil je ook prima muziek direct uit dat ding dan is de Echo degene met prima geluid zonder dat je deze moet aansluiten op je geluidsinstallatie.
De "Dot" heeft echter de mogelijkheid dmv een kabeltje of BlueTooth aangesloten/gepaired te kunnen worden op je geluidsinstallatie en heeft dan weer het beste geluid.
Ikzelf ga voor een aantal Dot's in elke kamer een waar ik dit handig vind zodat ik niet naar de woonkamer hoef te schreeuwen of Alexa alsjeblieft eindelijk eens de verlichting in de slaapkamer aan wil doen :P
Je bent dan klaar voor ongeveer € 65.- per stuk ( als je tenminste dat ding uit Engeland over kunt laten komen via een kennis die daar woont.

Deze Amazon producten zijn overigens niet te vergelijken met de Homey!!

De Amazon Echo en Amazon Echo Dot hebben nog fabrikantgebonden hardware nodig en kunnen dus bijvoorbeeld niet een losse Philips Hue lamp rechtstreeks aansturen.
Je hebt dan ook een Philips Hue Bridge nodig voor de Philips Hue lampen en zo is dat voor meer producten waarmee de Amazon Echo / Dot wel compatibel is maar die niet rechtstreeks aangestuurd kan worden.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

Grappig, mijn dochter riep van de week: 'Alexa bugger off' en Alexa luisterde ook nog en ging uit _O-
Wij lagen tegelijk dubbel en keken streng naar mijn dochter voor het taalgebruik..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• jheerink14
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18-02 21:31
Voor de grote echo is dat ook niet nuttig. Die geeft van zichzelf meer dan voldoende geluid. Heeft weinig zin die aan een stereo te hangen Daar kan je dan beter een dot voor nemen.. Ik heb mijn dot via stereo en spotify gekoppeld Werkt als een trein. goede geluidskwaliteit en handige voice bediening. (en het is ook cool ;) )
quote:
lowo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:43:
[...]

Zover ik kan zien heeft de Google Home geen externe aansluitingen voor ofwel een versterker ofwel een ander device. Er is alleen een aansluiting voor de voeding en een servicepoort in Micro-USB uitvoering.
Ook is er alleen een Wifi verbinding mogelijk en kun je dus ook niet via bluetooth een verbinding met een receiver of externe luidspreker maken.
Zie: https://support.google.co...4?hl=en&ref_topic=7195843

De Amazon Echo Dot kan ofwel bedraad dmv een 3,5 mm jackaansluiting ofwel via Bluetooth een geschikte versterker of luidspreker aansturen zodat je het geluid ook via deze kunt weergeven.
Heb je de beschikking over een multimediaversterker met bluetooth dan werkt dit uitstekend :)
Zie: https://www.amazon.com/Al...&keywords=Amazon+echo+dot

De Echo heb ik niet maar deze heeft geen externe aansluitmogelijkheid, net als de Google Home.
Zie: https://www.amazon.com/Am...-Alexa/dp/B00X4WHP5E#tech

• Nikko1965
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 27-02 16:59
quote:
VooTech- schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 02:25:
hoe zit het met de powerkabel als je hem uit de UK besteld, past ie wel gewoon in onze stekkerdoos?
Might be made of wood but this one works well plus you can charge your phone and tablet at the same time: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/

Cheers,

• mvdarend
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Is dit al voorbij gekomen?

This futuristic lamp can do everything an Amazon Echo does

mvdarend wijzigde deze reactie 07-12-2016 21:07 (13%)

• Blackah
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-05 15:28
quote:
rimave schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:01:
Ik heb even op joetoebe gezocht en het kan wel icm Sonos. Dan heb je de amp nodig. Die heb ik, maar die heeft maar 1 ingang en daar zit de platenspeler op. Ik hoef ook eigenlijk niet Alexia over de Sonos te hebben. De Dot heeft dus wel een speaker ingebouwd? Kleintje dan, dat snap ik.
Ik heb geen Sonos maar heeft die geen bluetooth dan? Want dan hoef je alleen aan Alexa te vragen om beschikbare devices te zoeken.

Heb 2 speakers in de woonkamer staan, daar een TPlink bij de stekker zitten. Dus als ik Alexa vraag om mijn speakers aan te zetten gaan die aan en koppelt hij gelijk met m'n dot. Hoef dan alleen te vragen om een playlistje aan te zetten en klaar. Geen line in of aux kabeltje.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

Ook het vermelden waard:
"New this week

Introducing IFTTT for Amazon Echo
We're excited to announce that Amazon Echo now supports IFTTT (If This, Then That), a third-party service that allows you to create rules (or "applets") that automate how your favourite devices, apps and websites work with each other to simplify your daily routine.

For example, you can create an applet to receive an email of your entire shopping list—perfect when you're running out the door.

If you haven't used IFTTT yet, then you can sign up here, activate the Amazon Alexa channel and try any of the popular applets for Amazon Echo."

• Blackah
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-05 15:28
Net afgelopen weekend mijn Amazon adres aangepast naar de US zodat IFTTT zou werken.. Wel fijn dat ze lekker doorontwikkelen.

Iemand nog een tip voor het instellen van een Nederlands thuis adres?

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20:22
quote:
doenietzodom schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:58:
Wat is het probleem met Nederlanders zeg, net een scheldende man aan de lijn omdat hij Amazon Alexa niet werkend krijgt in een land waar hij geen eens te koop is!!!!
Kan me voorstellen dat je even van slag bent, maar om nou direct Nederlanders te gebruiken in algemene zin...
Er zijn er genoeg die wel beleefd zijn;-)

• Ierlandfan
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:44
Vandaag probeerde ik voor de gein eens wat er zou gebeuren als ik de dot aansloot op een computer.
Vraag me niet waarom maar ik dacht: ik hou de knop met de punt erop ingedrukt.

Een stabiele groene ring...geen hello..geen blauwe ring. Ik had adb en nog wat andere dingen al eeuwen geleden geïnstalleerd en ik dacht, ik kijk eens in apparaatbeheer.
(Ik dacht niet eens, hij is stuk ofzo, ik had wel zoiets verwacht eigenlijk aangezien het ding (v2)
android draait)

Hm..TP-Link android bootloader in apparaatbeheer...hm...wat nou als...
fastboot devices...hmm..interessant, hij detecteert een apparaat.
Hmm..fastboot reboot bootloader...hmm.werkt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
fastboot getvar all
(bootloader)    lk_build_desc: 0e1d0d9-20161018_220224
(bootloader)    prod: 1
(bootloader)    unlock_status: false
(bootloader)    unlock_code: XXXXXXXXXXX (Daar staat uiteraard iets anders)
(bootloader)    serialno: XXXXXXXXXXXXXX (Daar staat uiteraard iets anders)
(bootloader)    max-download-size: 0x6d00000
(bootloader)    warranty: no
(bootloader)    secure: yes
(bootloader)    kernel: lk
(bootloader)    product: BISCUIT
(bootloader)    version-preloader: 0.1.00
(bootloader)    version: 0.5
all: Done!!
finished. total time: 0.110s[/quote]

Hmm...fun...!
code:
1
2
3
4
fastboot oem unlock XXXXXXXXXXXX
...
FAILED (remote: the command you input is restricted on locked hw)
finished. total time: 0.008s

Ahh....

Was er nu maar een manier om adb te laten werken....

• peptalk
Jawel hoor ;) :

http://www.argos.co.uk/product/6349693

Even reserveren en je kunt hem vaak direct ophalen!!

Edit:

En nog iets leuks, een mogelijkheid om Google te gebruiken i.p.v. Bing:

https://www.reddit.com/r/..._skill_for_google_search/

Vergt wel wat tijd.

peptalk wijzigde deze reactie 11-01-2017 18:31 (49%)

• peptalk
HS100 kan heel wat wattjes aan, dus daar kan gewoon een verlengsnoer in. Nadeel is dat je die HS100 niet kan aansturen met de Harmony, is daar door wat moeilijker of niet combineerbaar met andere apparaten, bijvoorbeeld via IFTTT, Yonomi of Stringify. Je kunt dus alleen via Alexa combineren.

Leuke app om van een telefoon een Echo te maken: Reverb for Amazon Alexa
Je moet wel het microfoontje in blijven drukken, maar je hoeft geen Alexa te zeggen;-)

• lowo
quote:
Basekid schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:37:
Jeej ook mn Dot binnen via ChromeIT. Installeren was zo gepiept en hij hangt nu lekker via Bluetooth aan mijn receiver met ingebouwde Bluetooth.

Merkte wel dat ik "computer" nog niet als trigger woord kon gebruiken. Misschien nog niet overal uitgerold?
Je dot haalt automatisch updates op na een tijdje niet gebruikt te zijn.
Waarschijnlijk werkt het triggerword "computer" morgenvroeg al wel.
Bij mij was het geen probleem ( ben echter na een paar dagen er toch weer van afgestapt na wat afleveringen Star Trek - The Next Generation gekeken te hebben.. Mijn dot reageerde telkens als Picard "Computer!" riep _O- .

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Stekeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:37

Stekeltje

Nothing to see here move along

quote:
mimang schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:04:
[...]

Zodra je het antwoord weet: graag laten weten... Heb er zelf ook last van.
Zeau, het heeft me even wat tijd gekost maar volgens mij heb ik een fix. Ik las vaak dat de support van IFTTT pas in december naar alexa was gekomen en dat mensen daarvoor nog helemaal niets konden doen. Aangezien IFTTT een locatie loze dienst was kon ik mij niet voorstellen dat het lag aan IFTTT.

Vervolgens ben ik mijn (nieuw opgezette) amazon account gaan doorlopen en had ik uiteraard nog geen adres toegevoegd aan dat account. 'Hey' misschien ligt het aan mijn niet aanwezige adres/Nederlandse adres (vorige account). Ik vul een random adres uit UK in en jep, het werkt!

Kleine how-to:

Login op Amazon en hover over jouw account en klik op 'Manage your content and devices':

Klik op 'Settings':
https://i.imgur.com/WIdqspQ.png

Klik bij Country Settings op change:

Vul hier een random adres in engeland + een adres:

Done, bij mij werkte het hierna :) !

Bezig met een kistradio? Check AccuSafe.nl

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:14
quote:
Beefhead schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:38:
Hoe werkt Alexa eigenlijk met nederlandse radiostations? Worden deze afgespeeld?
Ja die worden gewoon afgespeeld. Je moet ze wel in het Engels uitspreken. Maar het werkt erg goed. Eerste keer moet ik zeggen "play en pee oo radio two on tuenin" maar als ik nu zeg "play en pee oo 2" dan pakt hij hem al

iRacing Profiel

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
wildcheese schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:50:
Ik heb inmiddels mijn dot binnen. maar het lukt me maar niet om de app uit de google play store te halen. Heb verschillende VPN's geprobeerd en cache gecleared etc, maar de play store blijft hardnekkig aangeven dat de app niet in mijn regio geinstalleerd kan worden. Ik heb zelfs een fake gps app gebruikt maar geen resultaat.

Iemand tips?
1-een nieuw gmail account aanmaken
2-nieuwe google account toevoegen aan je android telefoon
3-playstore force-closen
4-VPN op je telefoon op UK (bv proXPN)
5-playstore opnieuw starten
6-je kunt nu de apk uit de store downloaden

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• SkullboyNL
quote:
ToolkiT schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:14:
[...]

NPO2 lukt me wel maar radio3/3FM lukt me niet.. hoe heet dat tegenwoordig?
je moet dan zeggen npo 3fm

iRacing Profiel

• lowo
quote:
dragon2 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:17:
Heb ik een uitnodiging voor een echo van amazon.de, kun je alleen naar een Duits adres laten versturen :'( Is dat op te lossen? Ik heb met zo'n ding zitten spelen, wil er ook 1 O-)
Hier: http://www.huifkarverzendservice.nl/

• SkullboyNL
quote:
ToolkiT schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:40:
[...]

lukt helaas niet :(
NPO radio2 wil wel (maar word ook niet altijd goed herkent)
start 3fm is via de alexa app. En probeer het dan nog is. Alexa is ook lerend he dus als je eenmaal iets heb gedaan onthoud ze dat en kan ze makkelijker de commando's uitvoeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• SkullboyNL
quote:
dragon2 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Hmmmm ik kom anders op ca. 85 eur uit voor 1 klein pakje van 60 euro. Ebay is dan misschien handiger.

Maar, adapter weggooien? Gewoon adaptertje erop :)

Vraag, heeft iemand hier kaku werkend gekregen met echo, of een idee daarover? Met google kom ik er niet zo uit :/
Ja heb ik Maar dan heb je meer nodig dan alleen een echo.

Benodigdheden:
Raspberry pi 2 of 3 Link
Arduino mega + RFlink Link

Software + Uitleg:
Domoticz Link
RFlink Firmware Link
RFlink Domoticz Link
Kaku koppelen Link
HA-bridge Link

Nu heb je al aardig wat info. Lees het is door en ga wat proberen lukt het niet dan help ik je graag. (er zijn wel meerdere manieren om KAKU te koppelen maar dit is een goedkope en makkelijke manier.)

iRacing Profiel

• Beefhead
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09:01
Ja dat kan inderdaad.

Helaas wel maar 1 richting op. Je kunt dus pairen met je surround set, maar dan niet gelijktijdig pairen met je telefoon, om via de DOT het geluid op je surround set te casten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peptalk
raise(kan ook zonder percentage), turn of set to 100%

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jkool07
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:46
Hallo Rudyhattem,

Ik heb vandaag mijn echo dot geïnstalleerd en had hetzelfde probleem. Ik zag ook geen mogelijkheid om spotify te koppelen. Uiteindelijk was het volgende voor mij de oplossing;

Ga naar "Manage Your Content and Devices" in je amazon-account (bij mij via amazon.co.uk waar ik de dot had besteld). Bij settings kan je een landkeuze instellen van je devices. Bij mij stond deze nog op Nederlands. Nadat ik deze op UK had gezet kon ik spotify selecteren in de alexa app. Mocht je echo ook niet zien onder de devices ga dan naar de NL-site van amazon en wijzig het land onder de instellingen (content en apparaten beheren).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
quote:
rudyhattem schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:06:
[...]

Hey,

Tnx... Ik ben er nu mee bezig, maar kan niet simpelweg het land veranderen. Ik moet dan ook een adres opgeven, als ik uiteindelijk alles met flauwekul heb ingevuld, zegt ie dat het niet overeenkomt hahah...

Hoe heb jij dat gedaan?
http://www.fakeaddressgen...orld/uk_address_generator

Acties:
  • +1Henk 'm!

• X-Ray181
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-07-2017
Je kunt KaKu schakelaars perfect met een echo dot aansturen met een broadlink rm pro, 35 euro bij ali bijv, hiermee kun je ook via een app bijna alle afstandsbedieningen (ir) inleren , en ook bijna alles wat met rf werkt via bijv 433mhz zoals kaku schakelaars, via de broadlink rm plugin (6 euro)knoop je de 2 aan elkaar: alles wat de broadlink kan kun je dan ook met stem commando's via je echo aansturen, heb zelf de nodige lampen, waterkoker, en o.a. mijn tvs op deze manier gekoppelt, je kan dan ook macro's maken en timers instellen en een vorm van ifttt, dat alles voor weinig en niet echt lastig in te regelen, op youtube goede filmpjes van te vinden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• X-Ray181
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-07-2017
@studiodubio kijk eens naar de verschillende filmpjes van paul hibbert op youtube, hij heeft mooie demo's van de broadink rm pro, de rm plugin, in combinatie met alexa.
Hij laat stap voor stap zien hoe je eenvoudig al je rf en ir apparaten via de broadlink kan aansturen, echt een gaaf ding! De beste 35,- die ik in tijden heb besteed!
Hoop dat je hier voldoende aan hebt, en als je nog kaku's nodig hebt, ik ga al mijn kaku's vervangen door sonoff switchen, die kun je met opensource aansturen via wifi, geven hun status terug (aan of uit) wat een kaku niet doet, blijven werken zonder internet en kosten weinig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peptalk
quote:
derhenno schreef op maandag 15 mei 2017 @ 01:43:
Als ik kijk naar de permissies dan word ik niet vrolijk: Accounts toevoegen of verwijderen, accounts maken en wachtwoorden instellen, inhoud sd kaart lezen etc....is dit normaal voor de officiele app?
Kijk ff in de play store zou ik zeggen, mijn vorige antwoord had je al zelf op kunnen zoeken, wel een beetje zelf actie ondernemen hè;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:54
quote:
peptalk schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:34:
[...]

Kijk ff in de play store zou ik zeggen, mijn vorige antwoord had je al zelf op kunnen zoeken, wel een beetje zelf actie ondernemen hè;-)
You are absolutely right my friend! Zat zo ingewikkeld te denken (lees: ik was errug moe) dat ik niet op deze simpele oplossing ben gekomen. Ja, de app benodigt deze machtigingen :9 Geinstalleerd!

(mijn nieuwe motto: waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan) 8)7

derhenno wijzigde deze reactie 15-05-2017 08:54 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:54
quote:
WaterGenuis schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:58:
beste Tweakers,

ik ben door dit topic al een heel stuk wijzer geworden over dit mooie apparaatje :P :9

Ik wil een Duitse versie (amazon.de) Echo Dot 2.0 gaan aanschaffen.
Ik sta practisch met 1 been in Duitsland en heb de tips en trucs al gelezen om tijd/locatie/enz bruikbaar te krijgen. Dus dat gaat wel lukken, maar ik zit nog met 1 belangrijke vraag : kan deze Duitse versie inmiddels "omgekat" worden naar Engels, want mijn Duits is toch wat minder 8)7

Ik wil dus een Duitse dot, die commando's in het Engels begrijpt ...

Wie heeft hier ervaring mee ?
Ja sicher, it is possible!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
quote:
WaterGenuis schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:52:
das ist ja sehr schön, thanks for the quick replies !

Ik begrijp dat dit "trucje" dus al een keertje is gedaan ...

Toch nog ff een vraagje : moet je hem dan gewoon in duitsland (amazon.DE) aanmelden/registreren of beter via amerika (amazon.COM) ?
Ik heb Duitse, Engelse en Amerikaanse acho's gezien, hardwarematig is er alleen verschil in de meegeleverde stekker.

Ik heb zelf een (nieuw) UK amazon account aangemaakt en de mijne (DE versie) daar geregistreerd, met ook een UK adres (wel de NL timezone en metric).
Dan hang je dus aan de UK 'appstore' plus hij praat en verstaat Engels. Aan alle lokale zaken heb je dan niet zoveel gezien vanuit NL Engelse files, weer, OV en restaurants niet bijzonder nuttig zijn.

Wat ik nog niet gezien of geprobeerd heb, is om een adres in een andere 'regio' bv vlakbij de NL/DE grens te nemen, zodat het weer in ieder geval in de buurt zit. Dus als DAT is wat je wil dan ben ik ook benieuwd ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaterGenuis
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 07-07-2017
Thanks Dragon2, derhenno en TommyGun

Kijk zo wordt je steeds wijzer en wordt het steeds interessanter en leuker :)

Ik had al begrepen dat Nederlandse "services" (nog) niet werken, maar het gaat mijn vooral om de locatie. Ik ben dus inderdaad van plan om een locatie net over de NL/DE grens te kiezen.

nog ff een vraagje over de registratie :
Ik begrijp dus goed dat je moet registreren in het land waarvan je de taal wilt spreken (UK of COM) en dan kun je de bijbehorende services van dat land gebruiken.
Kun je dat event. nog ongedaan maken en daarna weer in een ander land registreren (misschien later wel in NL ...) ?

Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik dadelijk in een "registratie-trap" terecht kom ... :+

"If the only tool you have is a hammer, you tend to see every problem as a nail."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lowo
quote:
WaterGenuis schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:52:
das ist ja sehr schön, thanks for the quick replies !

Ik begrijp dat dit "trucje" dus al een keertje is gedaan ...

Toch nog ff een vraagje : moet je hem dan gewoon in duitsland (amazon.DE) aanmelden/registreren of beter via amerika (amazon.COM) ?
Kijk even waar de meeste skills te vinden zijn ( in dit geval dus nog steeds in de USA )
Ik heb 3 dots waarbij er 1 uit Amerika komt ( via een Nederlandse importeur ) en 2 stuks uit de UK.
Als account heb ik bij Amazon.com een Amerikaans account aangemaakt ( vanwege de hoeveelheid skills ) en alle drie daarop aangemeldt.
Als woonplaats en tijdinstellingen echter gewoon een Duits adres gekozen ( hier een kleine 2 km vandaan ) dus ik heb Engelse en Amerikaanse Echo Dot's die een Duits adres hebben en dus de tijds- en weerinstellingen van mijn oosterburen gebruikt ( = mijn tijd en weer :) )

En ja, je kunt zowel van de Duitse, Engelse en ook de Amerikaanse Dot de taal instellen in VS-Engels, UK-Engels of in Duits! Getest en het werkt.

lowo wijzigde deze reactie 11-06-2017 12:27 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WaterGenuis
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 07-07-2017
Even wat feedback over mijn eerste Amazone echo dot 2.0 aankoop- en setup ervaring. Het gaat om een Duitse Dot die in Nederland staat en Amerikaans spreekt.

Let op : heb je al een Dot, dan hoef je onderstaande niet meer te lezen. Het is bedoeld voor de nog twijfelende tweaker (zoals ik een week geleden nog was :+ )

Hoe kom je aan zo'n Duitse Dot :
  1. maak een account aan op www.amazon.de
  2. zoek naar een "Amazon Echo Dot: - negeer de melding "Dit product wordt alleen verscheept naar Duitsland en Oostenrijk"
  3. stop de Dot in je winkelwagen en ga naar de kassa
  4. bij "afhaallocatie" instelling "Duitsland" kiezen !
  5. zoek naar een "Hermes-pakketwinkels"
  6. kies een plaats in duitsland, zo dicht mogelijk in de buurt
  7. kies vervolgens een handige "Hermes PaketShop"
  8. ga daarna verder met afrekenen
Binnen 2 dagen lag mijn Dot klaar op de gekozen "Hermes PaketShop". Blijft daar 10 dagen liggen.
Even naartoe gefietst (het was mooi weer 8) ) en na ID check, zo meegekregen.

Op dit moment is de Dot in de aanbieding voor EU 54,99 (tegen prijzen van 99,99 ... 129,- in NL), dus ook als je wat verder van de NL/DL grens woont, kan dit interessant zijn.
Geen inschrijflijsten, geen wachtlijsten of moeilijk gedoe, bij Hermes. Dit ging eigenlijk best wel smooth.
Ow ja, bij Hermes moet je wel een klein beetje Duits kunnen praten ... ;)

Hoe laat je de Duitse Dot nu Engels praten (een basic setup)
  1. ik heb een (nieuw) account aangemaakt bij www.amazon.com (in de US dus), met een nieuw email-address
  2. Dot aanzetten en na booten meldt Alexa zich in het Duits, dat ze klaar is voor "Anmeldung"
  3. vervolgens met de browser naar alexa.amazon.com gaan
  4. inloggen en stappen volgen om de Dot te connecten
  5. Dit wijst zich eigenlijk vanzelf, alleen als er een stap fout gaat. Het eerste stuk van het verhaaltje http://beointegration.com/uploaded/Amazon_Echo_and_IFTTT.pdf was toen wel handig. Tijdens deze stappen kies je ook de taal instelling. In mijn geval dus amerikaans.
  6. daarna bij Settings -> Devices -> <naam> Echo Dot instellingen aangepast
    • Device location : kies een adres net over de grens in Duitsland (simple via google.de een straat gezocht)
    • Device Time Zone : kies Europe & Central Europe Summer Time (Paris)
    • Temperature Units : metric On
    • Distance Units : metric On
Tenslotte : "Alexa, what's the time" en er kwam een correct antwoord terug, in het Engels _/-\o_

Verder ben ik nog niet gekomen, maar nu wordt het natuurlijk pas echt leuk. Eerst eens kijken hoe te koppelen met wat domotica dingetjes en daarna zien we wel verder wat er allemaal wel of niet kan.

Ik hoop dat een serieuze twijfelaar -die een beetje in de buurt van duitsland woont- aan bovenstaande wat heeft. Het is in iedergeval technisch mogelijk om een Duitse Dot in Nederland te gebruiken, met een Engelstalige interface. Wat je precies (op dit moment) aan een Echo Dot 2.0 hebt, dat is een andere discussie ...
Maar voor een tweaker is dit gewoon een erg leuke gadget, om nu al in huis te hebben ! :*)

"If the only tool you have is a hammer, you tend to see every problem as a nail."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:57
Een aanvulling op @WaterGenuis.

Je kan ook http://www.huifkarverzendservice.nl gebruiken als je niet in de buurt de Duitse grens woont.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:24
quote:
TommyGun schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:36:
[...]

Juist daarom heb ik de mijne weer weggedaan. Wacht wel op de Nederlandse services.
Ik heb er 1 voor een luchtvaartmaatschappij geschreven om vluchten te zoeken, is alleen niet officieel uit ;)
Wat ik zelf gewoon nog een heel groot minpunt vind is dat de herkenning van bepaalde woorden gewoon structureel niet werkt. Neem het woord "Rome" dat word gewoon nooit als zodanig herkent.

Op zich is het ontwikkelen van apps vrij makkelijk, wel is het zo dat alles nog behoorlijk beta aanvoelt, en dat je soms tegen deprecated documentatie aanloopt.

Ook heeft het ding moeite als een andere gebruiker de Echo gaat gebruiken, je ziet dat ze een tijdje nodig heeft om aan je stem te wennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:57

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
technoaddict schreef op maandag 19 juni 2017 @ 07:08:
[...]

Dagrapport met NL nieuws? Ik heb wel enkele nieuws vormen gehoord, maar allemaal nieuws uit de USA.
Er is een NOS skill

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• lowo
Eindelijk! De echo en de dot nu ook verkrijgbaar bij Conrad Electronic voor normale prijzen :)
https://www.conrad.nl/nl/...0Alexa&searchType=REGULAR

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
quote:
SkorpionNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:51:
[...]
Thanks voor de tip! Gelijk ff aangemeld voor de nieuwsbrief. Hiervoor krijg je 5 euro korting, dus de dot kunnen kopen voor 54,95. :)
Dat is de code WELKOM. Nog beter werkt de code SUMMERSALE : voor 53,99 ;)

Wel een goede deal, tis dat ik er al heb :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• art
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
De mijne zat vanochtend bij de post, dat doet Conrad snel.Het is -zoals te verwachten- de duitse versie dus ben ik begonnen hem (haar?) met de hints van WaterGenius om te katten naar amerikaans-engels. De spraak werd echter meteen na het registeren al automatisch engels, vermoedelijk omdat ik een op amazon.com gemaakte account gebruikte.
Ik heb de ios-app nog niet geprobeerd te installeren en stel alles in via alexa.amazon.com. Helaas word ik, wat ik ook probeer, meteen omgeleid naar alexa.amazon.co.uk waardoor ik ook vast zit aan de mager gesorteerde UK skill store.

Terwijl ik een half uurtje wat anders deed knalde de Dot er uit met een knal en een spontane reset en moest ik haar opnieuw configureren. Dat moet niet te vaak gaan gebeuren.

Verder:
- Je kunt de Centraal-europese tijdzone en het metrische systeem instellen, maar geen adres in Nederland. "What's the weather in Amsterdam" herkent ze wel, maar "Utrecht" niet. Ik hoop dat ze snel uitrollen naar Nederland.
- Linken aan mijn Spotify premium abo lukte bij de tweede poging, en je kunt Spotify aanwijzen als je standaard muziekbron, maar "Play some Mozart" heeft toch de toevoeging "from Spotify" nodig voordat er muziek van deze componist gevonden wordt.
- Ik zou liefst de persoonlijke mp3-verzameling op mijn Synology ontsluiten via Echo. Ik moet maar eens kijken naar Plex...
- Mijn hele huis hangt vol met Plugwise schakelaars, nu bereikbaar via Source en een third party iOS app. Voorzover ik het kan overzien moet er een rPi met OpenHAB of Domoticz of zo en een Hue-bridge-emulator aan te pas komen om om mijn plugs stemgestuurd te schakelen. Dat wordt lekker knutselen.

Eerste indruk: Het is allemaal nog een beetje buggy, ik heb niet veel aan de beschikbare skills maar de spraakherkenning werkt erg soepel.

l'art pour l'art

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
quote:
jossie67 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:30:
Hi ,

ik heb een vraagje, ik heb domoticz draaien met een HA-Bridge, lampen aan en uit is geen enkel probleem.
Ik kan via mijn domoticz ook mij Tuner aanzetten, het lukt mij maar niet dat ook dmv Alex voor elkaar te krijgen.
Als ik bv probeer Alex, tuner ON, gaat hij de een radio station afspelen op de Alex, dat wil ik natuurlijk niet.
Wie geeft er een goed tip
'Tuner' zal al in gebruik zijn door Tunein. Daar kun je dus beter iets anders voor verzinnen.

Bij de meeste Alexa commands moet je tegen Alexa zeggen WAAR dat commando heen moet:
Alexa, tell/ask {iets} to {wat}

Bij Harmony: Alexa, tell Harmony to turn on TV.

Wil je het wel korter, dan mag je een aantal commando's en woorden dus niet gebruiken, en als het niet direct aangestuurd kan worden dan kan een skill als Yonomi ertussen helpen om de commando's alsnog korter te krijgen.
Met Yonomi kan ik nu zeggen:
Alexa, turn on TV.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-05 12:09
Vandaag vanaf 18:00 zijn de Echo en de Echo Dot in de aanbieding voor €99,99 en €44,99 i.v.m. Prime Day.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ben niet de eerste die hier tegenaan loopt, maar het lukt me niet om de Harmony skill te linken aan mijn Harmony account om zo m'n Harmony Hub te gebruiken via Alexa, de melding over 'however we support only English and German...' verschijnt. Wat ik al gedaan heb:
  • Device location van n'n Dot igesteld op een adres in San Antonio, TX, US.
  • Device time zone van m'n Dot ingesteld op United States en Central Daylight Time (Chigazo)
  • Language van m'n Dot ingesteld op English (United States)
  • Alvorens in te loggen op de MyHarmony software (Windows) gekozen voor de Engelse taal
  • Country in de MyHarmony software ingesteld op United States
  • Adres van m'n Amazon account gewijzigd naar een adres in de United States
Toch blijft de melding over enkel Engels of Duits verschijnen. Wat heb ik gemist om dit werkend te krijgen?

\\Edit: Ah. M'n telefoon nog op Engels en US tijdzone lost het probleem op :)

JBS wijzigde deze reactie 18-07-2017 22:40 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Huib Dieleman
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 04-08-2017
Alexa is tegenwoordig heel erg gemakkelijk te verbinden met Klikaanklikuit (Kaku). Gebruik hiervoor de app "Triggi" welke te downloaden is in de Appstore. Maak een "Triggi" aan door gebruik te maken van het icoon "NOW" en loop verder door het menu. Daarna in de Amazon-app Triggi verbinden en via discover devices de aangemaakter Triggi's oproepen. Makkelijk en alles werkt meteen. Voor vragen of uitleg sta ik altijd open.

• dragon2
  • Niet online
quote:
Captain Pervert schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:54:
[...]

Ik heb een HTC met Android, kan ik die op Engels zetten zonder het hele ding te resetten dan?
Nee dat kan alleen met een Samsung </sarcasm mode off>

Als je nou even zegt WELKE HTC en welke android versie....

Maar het zal vast wel kunnen ja.

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

Als iemand nog een dot wil, doe me een bod.. ik heb de dot in de woonkamer net geupgrade naar een fullsize echo..

• aard01
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:13
quote:
Count_B schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:37:
Morgen krijg ik mijn echo dot binnen. Waar kan ik nou het beste een Amazon account maken? Is er ergens een tutorial te vinden?
Ik heb een account aangemaakt op amazon.co.uk en met fakeadress.com een engels adres ingetikt. Verder alles op engelse taal en united kingdom zetten en een engelse tijdzone aanhouden. Dit zodra je een skill wilt gebruiken die nog niet in nederland ondersteund wordt...
WANNEER komen die leuke skills nu ook in Nederland beschikbaar...zucht... |:(

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:24

Hertog

Aut bibat, aut abeat

quote:
Hertog schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:23:
Ik heb inmiddels al bijna een jaar Alexa, gebruik het in de praktijk toch geregeld (al is het dan als dure lichtschakelaar en timer ;) ). Nu heb ik inmiddels een Harmony Hub en deze wil ik ook koppelen, alleen is de Harmony 'Smart Home' skill niet te vinden voor mij. Er is wel een beperkter 'Harmony' skill overigens.

Ik heb indertijd van verschillende tutorials gebruik gemaakt en blijkbaar gebruikt mijn Alexa de UK store en een adres in Duitsland. Dat werkt allemaal prima, inclusief Spotify, maar omdat ik toch al een paar keer tegen 'ontbrekende' skills aan ben gelopen wil ik toch eens kijken of ik niet kan wisselen. Is het al makkelijk mogelijk om van store te wisselen, of loop ik dan het risico mijn setup kwijt te raken?
Even mijn eigen probleem beantwoorden: liep hier van de week weer tegen aan met een andere skill, even verder gezocht en via via erachter gekomen hoe je van Skill Store kunt wisselen. Mijn Harmony werkt nu in ieder geval, zonder 'tell Harmony to'.
Let op: als je dit doet raak je (het grootste deel van) je skills en bijbehorende instellingen kwijt, en bij mij verdween mijn shopping list.

De procedure: als je op amazon inlogt met het aan je Alexa gekoppelde account kun je via Account -> Content & Devices -> Settings -> Country Settings je winkel aanpassen. Klik hier NIET op Change, want dan moet je een adres invullen. Klik in plaats daarvan op de 'here' in 'Click here to learn more about other Amazon sites' en klik vervolgens op 'Learn about' onder Amazon.com. Op de volgende pagina verschijnt een knop met 'Transfer your Kindle account to Amazon.com'. Als je hierop klikt verandert je Alexa account ook van store.

Overigens, ik heb zelf geen Kindle dus ik weet niet wat er met je Library ed gebeurt.

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• Fraggar
quote:
duppienl schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 00:03:
[...]
Is het niet mogelijk dat jij voor mij op afstand met mijn login van Alexa en Harmony de Skill kunt activeren.
Krijg het niet voor elkaar.
Ik heb dat al eens voor iemand geprobeerd maar dat is niet te doen:
Vanaf onbekende locatie inloggen op jouw Amazon-account zorgt ervoor dat je een extra verificatie-code in moet vullen. Die code wordt naar je e-mailadres gestuurd. En ook inloggen op je e-mailadres vanaf een onbekende locatie vraagt weer om extra verificatie. Zulke verificatiecodes verlopen ook nog eens in korte tijd.

Hopelijk vind je toch nog een manier om de skill te kunnen activeren.

@Hertog Mijn account stond op alle plekken goed, toch kreeg ik het niet via mijn telefoon (iPhone) voor elkaar.

Fraggar wijzigde deze reactie 23-10-2017 13:27 (7%)

• ourplayground
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-05 12:26

ourplayground

kersnaamgebrui

quote:
duppienl schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:15:
[...]

Bedankt voor de tip.
Helaas werkt dat ook niet voor mij.
Ik had eerst een UK account en overgezet naar amazon.com.
Ik moet inloggen bij MyHarmony. Dit doe ik met het email account.
Vervolgens krijg ik alsnog na enige tijd dat het niet beschikbaar is.
Grt
Ik heb hetzelfde probleem, uiteindelijk maar naar Yonomi gegaan, werkt ook goed.

Xbox live Gamertag: kersnaamgebrui

• Hertog
  • Laatst online: 14:24

Hertog

Aut bibat, aut abeat

quote:
duppienl schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

Kun je aangeven hoe je de skill wel werkend hebt gekregen. Of is dat af te leiden van je eerdere berichten?
Ondanks Yonomi wil ik toch graag de Harmony Skill werkend hebben.
Alvast bedankt voor je reactie.
Inderdaad zoals ik eerder had aangegeven, ik had eerst (blijkbaar) een Amazon.co.uk Alexa koppeling, dat wil zeggen, als ik naar alexa.amazon.com ging en inlogde werkt ik naar alexa.amazon.co.uk doorgestuurd. Ik doe alles via de website, overigens, ik heb geen US account dus ik kan de Alexa app niet gebruiken. Op .co.uk kon ik alleen de 'inactive' harmony skill vinden. Deze heb ik toen wel geactiveerd, dit ging gewoon goed. Ik heb bij Harmony een Logitech account gemaakt, dus niet ingelogd met Google of Facebook.

Dat was een paar weken geleden. Vorige week liep ik wéér tegen een niet bestaande skill aan en toen ben ik nogmaals gaan zoeken naar een manier om de US store te gebruiken. Dit is gelukt met de hierboven omschreven manier. Daarna was de 'inactive' skill verdwenen en kon ik de goede vinden. Opnieuw koppelen, inloggen met het eerder aangemaakte account, klaar.

Omdat ik dat account een paar weken geleden heb gemaakt weet ik niet zeker of ik nog 'rare' dingen moest doen, maar volgens mij niet. Mijn Alexa 'woont' ook nog gewoon net over de grens in Duitsland, dus niet in de USA. Voor zover ik me kan herinneren is het 'content and devices' stukje van hierboven de enige niet-standaard procedure die ik heb moeten doorlopen.

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Fraggar
De blauwe Harmony skill werkt wel aardig, maar ik liep er toch tegenaan dat Alexa de focus verliest na ongeveer 30 minuten van inactiviteit. Dan werkt “Alexa louder” niet meer voor de tv maar op de Amazon Echo zelf. Hetzelfde geldt voor het zappen en andere commando’s.

Gelukkig heeft Amazon sinds gisteren een nieuwe versie van de app uitgebracht waarin een nieuwe sectie zit: ‘routines’. Hiermee kun je eigen woorden of zinnen toewijzen aan eigen acties.

Combineer dit idee met een oplossing als de hue-emulator en een manier om je receiver of tv aan te sturen, bv. een api.

Daarmee heb ik dit voor elkaar:
“Alexa wait” - tv pauzeert
“Alexa go” - tv speelt verder

“Alexa more” - tv volume harder
“Alexa less” - tv volume zachter
“Alexa silence” - tv volume mute

“Alexa 1” - tv zapt naar kanaal 1
“Alexa 3” - tv zapt naar kanaal 3

“Alexa 35” - tv gaat naar volume 35
“Alexa 50” - tv gaat naar volume 50

Geen skill meer nodig en kortere commando’s!
Mocht je toch nog de Harmony hub willen aansturen, dan kan dat ook nog via de hue emulator naar de api van de hub.

Fraggar wijzigde deze reactie 30-10-2017 13:53 (6%)

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20-05 20:42
quote:
duppienl schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

Kun je aangeven hoe je de skill wel werkend hebt gekregen. Of is dat af te leiden van je eerdere berichten?
Ondanks Yonomi wil ik toch graag de Harmony Skill werkend hebben.
Alvast bedankt voor je reactie.
Het is van belang dat als je inlogt in de MyHarmony applicatie (in mijn geval op OS X) dat je in de instellingen niet alleen je account op US hebt staan, maar ook dat de taal van de MyHarmony applicatie is ingesteld op Engels. (Mac kan op NL taal blijven, iPhone/iPad of andere device waar je op gaat koppelen op regio en taal Engels zetten) Verder gelden alle andere stappen zoals eerder in dit topic beschreven.

• J-D
  • Niet online
quote:
Spoonlift schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:59:
[...]

Damn, jammer.

Overigens nog steeds een prima unit. Maar ze heeft wat moeite met het herkennen van mijn plaatsnaam als ik het zeg.
Heb voor het weer geprobeerd de locatie aan te passen via de website (https://alexa.amazon.com/) naar Nederland. Mijn gewenste plaats is niet gelukt helaas maar ik kom nu wel uit in Dronten als ik naar het weer vraagZie edit.

Via Settings > Echo Dot > Onder General "Device location" kiezen. Hierna middels ontwikkelaars-tools (F12) de opties onder id="data-device-address-country" landcode (value) en omschrijving aangepast van DE en Germany naar NL en The Netherlands. Bij postcode werd enkel een random Duitse postcode geaccepteerd en zodoende kwam ik aan in Dronten. :9

Edit: Nogmaals geprobeerd en volledige adresgegevens ingevuld, pakt 'm nu wel!

J-D wijzigde deze reactie 02-12-2017 20:17 (6%)

• 625164
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
quote:
Kenmar schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:58:
[...]

De Alexa app moet hiervoor geüpdate worden. Ik heb 2 Apple ID's. 1 Nederlandse en 1 Amerikaanse. Zodra er een nieuwe update is van de app, dan switch ik over naar mijn Amerikaanse Apple ID. Je kunt ook je Amerikaanse ID laten staan en zodra er een update is van je Nederlandse app's dan voer je eenmalig je NL ID in en dan werkt de app store op beide ID's
Ik heb op mijn Echos enkel een US ID. Ik zag wel dat er een update was net, dus op dit moment loopt de download van de Apk.

Eens kijken of deze update werkt.

Edit: it works...

• TSS_Droopy
  • Nu online
quote:
J-D schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:50:
@TSS_Droopy Dat juist ja, dat was voor mij ook de reden om het aan te passen. Zojuist nog getest en komt gewoon door (Lopik). Wellicht een andere postcode proberen?
Bedankt, ik was aan het spelen en daardoor net de big sky skill geactiveerd. Die doet het perfect voor mij. Moet ik wel "Ask big sky" voor het commando zeggen maar lijkt vooralsnog heel erg gedetailleerd. ik zal nog eens proberen met de locatie te spelen, maar met big sky lijkt het zowieso prima, Daar geef je bij account linken niks anders op dan je locatie, je hoeft dus geen account te hebben.

TSS_Droopy wijzigde deze reactie 03-12-2017 22:23 (8%)

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• Averell
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 09:43
quote:
Ik heb sinds gisteren met dank aan veel informatie hier mij 2 Dots en mijn Show aan de praat zoals ik het wil. Weer werkt, verkeer werkt, routines werken, skills en youtube, sonos (niet optinmale integratie maar toch), spotify. Eindelijk zinvolle inzet, zeker icm mijn node-red, na het uitspreken van "Alexa, bedtime" gaan de verwarming op koud, gaan de lampen op dim stand (en na 15 minuten wanneer niemand in de kamer is uit), in slaapkamer gaat de lamp aan, muziek aan (ook weer uit na een tijdje), etc. Nice! _/-\o_

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:38
Amazon Music Unlimited nu beschikbaar in onder andere Nederland
quote:
Amazon Music Unlimited, Amazon’s full-catalog streaming service, today announces its expansion into 28 additional countries, offering a catalog of more than 40 million songs and thousands of playlists and personalized stations, hand-curated by Amazon Music experts, to millions more listeners around the globe. New customers in these countries can now begin unlimited, ad-free streaming of new releases from chart-topping artists including J Balvin, Katy Perry, Luis Fonsi, Post Malone and many more on Amazon Music Unlimited today within the Amazon Music app for iOS, Android, Mac, PC, Fire TV and on any Web browser at www.amazonmusic.com. Also today, Amazon Echo will begin to ship to these new countries, enabling customers who purchase devices at www.amazon.com/echo, the ability to experience Amazon Music Unlimited with the power and simplicity of natural voice controls in English, powered by Alexa, Amazon’s cloud-based voice service.
Nieuwe landen:
quote:
The 28 new countries are:

• Belgium • Iceland • Bolivia • Latvia • Bulgaria • Liechtenstein • Chile • Lithuania • Colombia • Luxembourg • Costa Rica • Malta • Cyprus • Netherlands • Czech Republic • Panama • Ecuador • Peru • El Salvador • Poland • Estonia • Portugal • Finland • Slovakia • Greece • Sweden • Hungary • Uruguay
En als gevolg daarvan zijn nu ook de Echo devices beschikbaar voor shipment naar Nederland -
https://www.amazon.de/dp/B07682HBXR/ref=fs_rad. Alleen de Dot, de Echo en de Echo Plus. De Echo Show dus (nog) niet. En dat verklaard dan weer de release van de Alexa app gisteren in de Apple App Store ;)

Locatie van de Echo is nu ook zonder trucs aan te passen naar een adres in Nederland - voor het weer handig

ZiSE wijzigde deze reactie 08-12-2017 17:13 (23%)

• mickeyhouse
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-05 21:45
quote:
Jorgen schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:04:
[...]

Hoe heb je hem gekoppeld? Ik kan geen Spotify kiezen (blijft grijs / niet klikbaar) ook niet als de device instellingen op amazon.de op een Duits adres staan.
Ik zie wat je bedoeld, dat heb ik nu ook, maar het werkt wel prima hier.
Ik kan "Alexa play Michael Jackson" zeggen en dan werkt het.
En via de Spotify app kan ik de Alexa kiezen als speaker.

Ik heb het ook zo ingesteld toen (2 maanden terug ofzo).

Wat ik lees op internet is dat mensen met hetzelfde probleem hun landinstelling op US moeten zetten en dan werkt het schijnbaar wel.

Edit:
mmmm 't gekke is dat ik bij Music Services geen Spotify zie staan.
Maar bij "Choose default music services" wel.

mickeyhouse wijzigde deze reactie 09-12-2017 13:47 (8%)

• dragon2
  • Niet online
quote:
Jorgen schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:06:
Als ik Amazon.de bij apparaten instel op VS, dan wordt ook meteen mijn hele account naar de VS omgezet en dat ik niet de bedoeling. Ik wil gewoon in Euro's blijven betalen op de DE-website.
[...]
Ik heb gewoon een 2e account aangemaakt voor die echo's. Nou ja 2e, ik heb al 3 amazon.de accounts en een fr , es, it en ook nog ergens een us geloof ik >:) M'n echo's hangen nu aan een .co.uk account.

• Panzer Dean
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-05 20:04
Ik heb Amazon maar even gemaild, ze gaven aan dat huidige gebruikers gebruik kunnen blijven maken van Spotify in hun huidige set up, maar dat het voor nieuwe gebruikers niet meer mogelijk is ("op dit moment" voor zover dat wat zegt)... Jammer!

• ZiSE
quote:
Panzer Dean schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:05:
Ik heb Amazon maar even gemaild, ze gaven aan dat huidige gebruikers gebruik kunnen blijven maken van Spotify in hun huidige set up, maar dat het voor nieuwe gebruikers niet meer mogelijk is ("op dit moment" voor zover dat wat zegt)... Jammer!
Dat lijkt me sterk - Spotify staat nog steeds als supported op de Echo pagina's in bijvoorbeeld de US en Duitsland. Daarnaast was het dan wel opgepikt aangezien het nieuws zou zijn - ik zie ook niks op Reddit. Dus nog niet overtuigd dat het niet mogelijk is voor alle nieuwe gebruikers.
De limitering zit op landen niveau (US en Duitsland wel zoals gezegd) maar de nieuwe 'internationale versie' van Echo ondersteund geen Spotify ("Spotify nicht verfügbar' staat op de Amazon pagina).

Bij "Niederlande" (en alle andere landen van de internationale versie) staat:
quote:
Nicht unterstützte Funktionen beinhalten*: Spotify

ZiSE wijzigde deze reactie 09-12-2017 23:39 (8%)

• mickeyhouse
  • Laatst online: 13-05 21:45
quote:
Galois schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:07:
[...]

Dank voor je info!

Ik had begrepen in reviews dat de v2 van Echo een stuk beter geluid gaf. Met 'originele' bedoel jij de eerste versie? Ben benieuwd of de tweede versie zoveel beter geluid geeft... En of de Plus beter geluid geeft als de gewone Echo (dat lees je nl ook in reviews). Als het een beetje een waardige vervanger zou zijn voor een Sonos, zou ik dat een superpré vinden!

Via Amazon.de worden ze tegenwoordig voor mooie prijzen naar NL verzonden. Zeker de Echo Dot. Dus mocht ik om één of andere reden (bv. de reden: de Echo absoluut onbruikbaar voor het luisteren naar muziek) de Echo (Plus) toch niet gaan kopen, dan komt 100% zeker de Dot.

Het lijkt mij ideaal om de lampen in huis aan en uit te kunnen doen met je stem. Ik gebruik hier vaak mijn iPhone voor, maar dat gaat toch erg omslachtig: iPhone pakken, homeknop ingedrukt houden, even wachten, praten, toch niet verstaan worden of toch te snel weer op de uit-knop gedrukt te hebben, enz...
Dus vanaf elke plaats in de woonkamer roepen naar Alexa: Ideaal! :)

EDIT: nog even een vraagje... is het ook mogelijk dat de Echo muziek afspeelt die ergens op een hdd staat (MP3)?
Ja de dot zou ik zeker kopen als ik hue lampen zou willen aansturen naar niet voor de geluidskwaliteit zou gaan zeg maar.

Ja ik bedoelde de eerste versie.
Paar maanden geleden gekocht via Conrad.nl, toen ie daar ineens op stond.

• ZiSE
quote:
voorstad schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:29:
"..Spotify-streaming wordt in Nederland niet ondersteund, maar streamen met het sinds kort in ons land verkrijgbare Amazon Music Unlimited wel...."

http://www.computeridee.n...ho-speaker-naar-nederland

Echt????
Lees de laatste pagina('s) van dit topic even.

• 625164
  • Niet online
quote:
ZiSE schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:27:
[...]

Mijn Echo staat in de US geregistreerd maar NL is geen probleem. Format is als volgt:
‘Straat huisnummer, plaats postcode’
En ik maar denken dat ik me moest houden aan de suggesties van Amazon.

Het werkt!

Ik wilde eigenlijk nog 2 Echo's kopen. Eentje voor op zolder en eentje voor in de badkamer. Maar nu dit gezeur met Spotify durf ik het eigenlijk niet aan. Op dit moment werkt alles nog prima (US account) maar ik wil eigenlijk geen risico nemen. Amazon speelt enorm met vuur. Eerst door ruzie met Google geen Youtube meer, nu Spotify dat niet werkt buiten de US (en UK, DE?). Whats next?

Misschien beter om nu mijn verlies te nemen (1x Dot, 1x Echo2) en omschakelen naar Google Home.

625164 wijzigde deze reactie 11-12-2017 13:01 (41%)

• pelt
  • Laatst online: 12:40
Ik heb er van het weekend een halve dag aan besteed. Ik ben er inmiddels vrij zeker van dat het niet gaat werken met een account dat als 'hoofd'account op Amazon.de is geregistreerd. Zowel Spotify als Skills kreeg ik niet geinstalleerd (de Skills verwachtten een Duitse taalinstelling, waardoor Amazon maar besluit dat je dat moet aanpassen, alvorens je Skills kan toevoegen). Spotify is uitgegrijst om Amazon Music te promoten (gok ik).

Ik had ook nog een tweede account: deze stond ook geregistreerd op Amazon.de, maar deze heb ik omgezet naar een US account (dit betekent wel dat alles volgens de US Amazon verloopt, je betaalt dus ook in Dollars). Vervolgens werkt alles zoals je verwacht: Skills, Spotify (en een hoop extra koppelingen zoals Amerikaanse TV providers), het Weer werken out of the box.

Hier heb ik mijn account omgezet naar een US account:
https://www.amazon.com/mn..._1#/home/settings/payment

Het enige vervelende is dus dat mijn 'Hoofd' Amazon account nu niet gekoppeld is aan mijn Echo.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

pelt wijzigde deze reactie 11-12-2017 15:26 (10%)

• pelt
quote:
Nee, (tijdelijk) geen verzendkosten!

• wvdl
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:29
quote:
Berend. schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:21:
[...]

Staat de tijd dan nog goed?
De tijd van de Dots kun je los instellen, incl tijdzone etc etc.. en deed het weer toch al via big sky skill

• ZiSE
quote:
Berend. schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:21:
[...]

Staat de tijd dan nog goed?
Tijd kun je apart instellen - dat stel je per device in via de Alexa app. Daar geef je ook de locatie van de Echo op, dat kan gewoon NL zijn wat dan weer handig is voor het weer en verkeer (zeker in deze dagen ;))

• 625164
  • Niet online
Ik ben op dienstreis en bedacht me mijn Dot mee te nemen. Dus zowel op de hotel kamer als op kantoor.

Op kantoor is het echt een hit. Ik demonstreerde aan mijn collega's mijn smarthome (via camera) en de minder technologisch onderlegden waren van mening dat het ongeveer zwarte magie is.

• lowo
quote:
Galois schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:09:
[...]

Offtopic mbt jouw vraag... :) maaaaar... waarom heb jij 3 Dots? Waar heb je ze staan?
Ik heb gisteren m'n eerste Dot besteld en ben nog niet zo ver om redenen te kunnen bedenken waarom je er meer zou willen of nodig hebben.
Ja lijkt inderdaad overkill maar ik heb er 1 in de woonkamer; 1 in de slaapkamer en 1 in de badkamer staan/hangen.
De slaapkamer Dot gebruik ik vooral als wekker en om vanuit bed alvast de verwarming een graadje hoger te zetten en tevens ook om lampen aan te doen.
De woonkamer Dot gebruik ik als (kook-)timer; om de verwarming te regelen; de verlichting in of uit te schakelen en natuurlijk om de TV, AV-receiver en mediaplayer etc in te schakelen.
De badkamer Dot gebruik ik alleen om de badkamerlamp te regelen, om muziek af te spelen via TuneIn en om het weerbericht op te vragen.

• lowo
quote:
Galois schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:47:
[...]

Ik twijfel(de) (zonder mijn eerste Dot nog maar ontvangen te hebben) om er ook één te hebben op de slaapkamer. Maar ik gebruik m'n Hue-lamp als wekker (bevalt uitstekend!). De verwarming gaat automatisch aan (duurt te lang om dat pas te doen als ik wakker wordt) en de lampen beneden gaan ook automatisch aan.

Voor de TV, AV-receiver ed, maak je gebruik van de Harmony Hub? Ik zou ook wel mijn TV zo willen bedienen, alleen vind ik de prijs van de Harmony Hub wel erg hoog... ;)
Of zijn er ook andere mogelijkheden? Ik heb een Samsung TV die vroeger een app had om 'm mee te bedienen. Die mogelijkheid is er dus wel, maar die app doet het nu niet meer... (te oude, 5 jaar, tv?).
Ja idd gebruik ik de Logitech Harmony Hub die in ooit compleet met AB heb gekocht. De hub was trouwens een paar dagen geleden nog bij Amazon.de in de aanbieding voor € 66 terwijl de complete set incl AB daar ook vaak voor minder dan € 100 te krijgen is.

• J-D
  • Niet online
quote:
rVercors schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:28:
[...]

Thanks. Dus als ik het goed begrijp kan het apparaat geen titels afspelen, maar opent het wel de applicatie?
Nope, althans dat is mij nog niet gelukt. Als ik bijvoorbeeld zeg "Alexa, play Stranger Things on Netflix" of "ask Netflix to ..." zegt ze wel netjes dat ze die skill niet heeft. Casten vanuit de Netflix app richting de Fire TV is overigens geen probleem.

Hier nog een link naar de skill store:
https://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=13727921011

• dragon2
  • Niet online
quote:
Tweakarim schreef op woensdag 13 december 2017 @ 07:55:
Even een vraag. Heb de echo dot besteld en het philips hue starterspack met 3 lampen. Kan ik middels de echo elke lamp individueel aansturen? Dus bv alexa, turn light in living room on. Of iets dergelijks.
Helemaal hoe jij het wilt.

De lampen zelf hebben een naam (tip, geef ze in de Hue app een logische en Engelse naam, en de kamers ook), en je kunt ze in zoveel groepen zetten als je wil.

Ik heb bv:
All Lights (hele huis)
All Livingroom Lights (hele woonkamer)
Livingroom Lights (dat zijn alleen de plafondlampen)
Extra Lights (hanglampen en tafellampen in woonkamer)
Table Lights (groepje van 3 tafellampen op de koffietafel)
En dan alle lampen nog per stuk aan te sturen, of per 2/3 als er meerdere in een armatuur zitten.

Een hoop groepen dus, superhandig. Alleen toen ik een paar lampen wisselden voor kleur moest ik wel e.e.a. even aanpassen }:O Dus als je zoveel lampen hebt, beter even goed over de opzet nadenken :P

• loekf2
Vannmorgen maar eens bij de Amazon helpdesk over het prijsbeleid van hun producten geklaagd. Amazon Echo voor iemand die in Duitsland woont: 79 euro, voor Nederlanders die bestellen via Amazon.de en hetzelfde apparaat krijgen: 99 euro.

Was ook al zo bij de FireTV Stick "Basic".

Ik snap het niet meer. Gaat ook in tegen EU regels volgens mij. Je doet in feite prijs differentiatie op basis van waar iemand woont.

• 625164
  • Niet online
quote:
Galois schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:40:
[...]

En in die US account heb je gewoon een US adres toegevoegd. Willekeurig adres?
Voor Amazon woon ik op het hoofdkantoor van Google.

• boelensman1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-04 11:13
quote:
pelt schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:21:
[...]
Alexa, ask @boelensman1 to publish his skill to the US store!
Haha, zat daar zelf ook al naar te kijken maar kon het niet zo snel vinden. Heb zelf ook een US account en kan hem zelf niet eens downloaden lol.

Zal morgen kijken hoe ik hem ook in de US kan publiceren.

EDIT: heb opnieuw gepublished nu voor alle landen, moet alleen nog door het Amazon "certification" proces heen.

boelensman1 wijzigde deze reactie 14-12-2017 07:49 (12%)

• boelensman1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-04 11:13
quote:
funrider schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:00:
[...]

Ik krijg juist door beperkingen deze niet aan de praat in de Duitse skills aangezien mijn EU Dot rev2 gekoppeld zit aan de Duitse Amazon.de om ook mijn Amazon Music Unlimited te gebruiken. Kan de developer @boelensman1 de NOS skill juist ook in de Duitse skills zetten?
Als het goed is zou dat al zou dat al zo moeten zijn, hij staat nu op "In all countries and regions where Amazon distributes skills". Misschien duurt het nog even voordat amazon alles verwerkt heeft?

Als het morgen nog niet werkt, stuur even een berichtje dan zal ik er nog is naar kijken.

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19-05 08:25
quote:
dragon2 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:55:
[...]

Hoe kom je aan die kortingscode? Ik heb me enkele dagen geleden ingeschreven, ook voor de nieuwsbrief, maar geen code gekregen. Of zie ik iets over het hoofd?

Het gaat mij met name om de Show, Amazon verzendt die niet naar NL.
Ik kreeg de code gelijk. Mogelijk omdat ik ook m'n M&M nummer invulde. Heb je een pm gestuurd met de code. Ik kan er toch niks mee ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

• pelt
quote:
funrider schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:52:

Tot nu toe voelt de aankoop leuk als een gadget maar ook niet meer dan dat, misschien ook omdat ik een Dot heb gekocht waardoor zaken als verlichting, apparaten e.d. niet gekoppeld zitten en het nut van het apparaat beperkt blijft toch wat grappige skills en muziek (via bijv. bluetooth). Maar voor wat betreft bluetooth en verbinden met je smartphone is het eigenlijk meer een bluetooth speaker met spraak functie voor het pauzeren,overslaan van tracks.
De dot kan je ook gewoon koppelen aan Hue, Logitech Harmony, Nest, Tado etc.

• rusman
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-05 22:53
quote:
funrider schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:43:
[...]

Een paar suggesties:

- OV9292 - "Alexa when is the next bus to [city name] leaving?"
- NS - "Alexa when is the next train to [city name] leaving?"
- Tweakers nieuws - "Alexa what's is the tech news?"

Is het overigens voor skills ook mogelijk om ook Nederlands te ondersteunen qua taal? Dus dat je je zaken in het Nederland uitspreekt eenmaal binnen een skill?
Tof! De OV/NS suggesties zijn inderdaad wel interessant. Ik zal eens kijken of ik daar voor mijn eigen use case (wanneer gaat de volgende bus naar X) ook een werkende versie kan krijgen.

De tweakers niewsflash is lastig goed te krijgen denk ik. Er zijn 2 manieren om een nieuwsflash te doen:
1. MP3 afspelen (bijv de NOS skill), dit kan dus in het nederlands
2. Alexa tekst laten uitspreken. Hierbij zit je gebonden aan de talen die Alexa kan spreken. Haar Nederlandse uitspraak is niet zo heel lekker als je hem op Engels hebt staan. Vrees dat we hier even moeten wachten tot Alexa ook Nederlands kan praten.

Verder zijn nieuwsflashes niet zo lastig, ik zal eens kijken hoe het klinkt.

• dragon2
  • Niet online
quote:
funrider schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:52:
Tot nu toe voelt de aankoop leuk als een gadget maar ook niet meer dan dat, misschien ook omdat ik een Dot heb gekocht waardoor zaken als verlichting, apparaten e.d. niet gekoppeld zitten en het nut van het apparaat beperkt blijft toch wat grappige skills en muziek (via bijv. bluetooth).
Ik denk dat er nog maar heel weinig hier zijn die de echo plus WEL hebben. Sterker nog, voor zover ik het nu kan zien wil je die als tweaker ook (nog) niet echt - het is allemaal nog niet uitgebreid genoeg en veel te simpel.

Gewoon inderdaad je bestaande bridges eraan vast knopen gaat prima, en zul je voorlopig iig nog wel moeten blijven doen als je meer functinaliteit wil dan "lampen aan/uit", of een lichtschakelaar wilt programmeren (ook wel handig...).

• loekf2
quote:
Die zender van Heel Holland Bakt, Boer Zoekt vrouw, Maestro.. etc. Programma's die echt niet zonder belasting geld gemaakt kunnen worden.

• musicfreak
  • Nu online
quote:
voorstad schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:09:
[...]

Alleksa, plee Pingkuwin reedio on Tjoenin werkt bij mij......
Ik krijg het nog niet voor elkaar. Hoe sterk Amerikaans ik het ook probeer uit te spreken, Alexa interpreteert het het bijna elke keer als DK sports radio live... 8)7 Hoe ze dat er nou in hoort, geen idee.
Eenmaal verstond ze Penguin (stem terugkoppeling), zonder radio, maar kon ze dit niet vinden.

Heb vervolgens via de Android app al wat zinnetjes opgelezen om Alexa mijn stem te leren. Hierna werd Pinguin radio wederom DK sports radio live.

Ik heb onder stettings - history op de Alexa site gekeken wat Alexa verstaat. Wat blijkt, diverse keren vertaalt Alexa mijn zin als 'Alexa, play Penguin radio on Tunein', met een e ipv een i.

Hierna kreeg ik de ingeving om een text to speach site de zin 'Alexa, play Pinguin radio on Tunein' uit te laten spreken. Ik heb alle mannelijke en vrouwelijke Amerikaanse stemmen uitgeprobeerd (een stuk of 8 ) en geloof het of niet, maar ook hier werd het telkens verstaan als DK sports radio live.

Iemand nog ideeën?

musicfreak wijzigde deze reactie 21-12-2017 13:57 (10%)

Mijn platencollectie op Discogs

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08-04 20:00
quote:
Tweakarim schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:47:
[...]
Weet niet hoe het zit kwa koppeling. Je kunt met je inlog van amazon gewoon inloggen op amazon.com en daar heb ik skill aangezet. Heb ook music unlimited inderdaad.
Dan ga ik mijn device toch ook maar weer eens terugzetten naar Amazon.com
Toen ik dit eerder probeerde kreeg ik net na de lancering van Music Unlimited in Nederland deze niet aan de praat en begreep ik dit ook van een Amazon medewerker om naar Amazon.de of .nl over te schakelen.
quote:
musicfreak schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:06:
[...]

Ik krijg het nog niet voor elkaar. Hoe sterk Amerikaans ik het ook probeer uit te spreken, Alexa interpreteert het het bijna elke keer als DK sports radio live... 8)7 Hoe ze dat er nou in hoort, geen idee.
Eenmaal verstond ze Penguin (stem terugkoppeling), zonder radio, maar kon ze dit niet vinden.
Ik herken zo je probleem en mijn Engels is niet heel slecht al zeg ik het zelf. Ik ga nog wel kijken of ik met de UK versie misschien beter uit de voeten kan dan de US versie qua uitspraak en herkenning, maar met Nederlandse radio zenders, artiesten, enz. blijft het heel onhandig en is het soms sneller op even je telefoon erbij te pakken en de zender te selecteren en door te zetten via bluetooth naar de Echo, maar dan gaat het idee van spraak besturing enigszins verloren ;)

Ik zal die Voice training ook nog eens proberen, maar als ik het zo bij jou lees helpt dat ook niet echt veel. Het wachten is eerder op een Nederlandse Alexa of inderdaad zoals eerder genoemd is moeten we onze Engelse uitspraak nog meer verbeteren al ben ik bang dat zelfs dat niet veel helpt met die Nederlandse radio/artiest namen die gewoon in het Engels rot uit te spreken zijn.

funrider wijzigde deze reactie 21-12-2017 14:28 (18%)

• peptalk
Als je maar 1 zender via Tune In luistert kun je ook Alexa tune in zeggen en dan krijg je het laatst gekozen station.

• dragon2
  • Niet online
Voor de volgende die van land wil wisselen zonder een volledige reset van alle echo's, of voor het geval ik het weer vergeet :P , een howto:

Vanaf de amazon website van het land waar je nu zit, bv amazon.co.uk :
your account > Content and devices > Settings > Country Settings. Vul daar een volledig adres is (van een bekend bedrijf ofzo).
Daarmee stap je over naar de alexa skills van het andere land, bv amazon.com, dus voortaan daar inloggen.

De rest van de settings van je echo's blijven gewoon staan, bv mijn nederlandse adres in de app. Ik heb nog niet alle skills nagelopen om te kijken wat er gebeurt met skills die in het nieuwe land niet beschikbaar zijn. Mijn home automation is wel allemaal weg :'( En spotify was omgevallen, doet het nu wel weer.

dragon2 wijzigde deze reactie 22-12-2017 16:49 (7%)

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 09:02
quote:
kromme schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:53:
Ik wil me graag een elaxe of google mini aanschaffen.
Wat ik ermee wil doen is koppelen aan domoticz om de lichten te schaken etc.
En op mijn onkyo (spotify) muziek of spelen. ( dus niet op device zelf).
Is dit mogelijk? Redelijk simpel...
Bij de mediamarkt.de staat deze nu voor 35euro
Je kan een typo maken, maar "elaxe" komt niet eens in de buurt... :/

• dragon2
  • Niet online
quote:
himlims_ schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:50:
[...]

Hoe heb je spotify aan de gang gekregen?
Hier en op reddit lees ik dat device/account via app op US/de ingesteld moet worden.

Dat heb ik gedaan, diverse malen herstarts etc. Maar spotify blijft grijs....

De alexa app heb ik uit store gelukt (geen 3th party APK)

Via setting bij owel device als mijn account, staat adres van vrienden uit NYC

[afbeelding]
Maar selectie blijft onbeschikbaar na 2uur frotten, zit op Android overigens
Heb je een nieuw amazon account aangemaakt, in uk of us, en daar ook onder settings/devices dat adres ingesteld?

• Tamerciaga
quote:
Jorgen schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:15:
Meer mensen die de neiging hebben om na een antwoord van Alexa "thank you" te zeggen? ;)
Ik merk dat ik dit geregeld doe... :P
Ja dat heb ik ook: "Thank you Alexa, now get back into the kitchen!" :+

• dragon2
  • Niet online
quote:
Jorgen schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:15:
Meer mensen die de neiging hebben om na een antwoord van Alexa "thank you" te zeggen? ;)
Ik merk dat ik dit geregeld doe... :P
Mijn moeder!

"Computer, please turn on the kitchen lights, thank you!" :D

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Tamerciaga
Ik heb zojuist een Sonoff plug gekoppeld aan Alexa, werkt als een trein! Ik bedien nu de kerstboom via Alexa :P

Voor nog geen 9 euro: https://www.banggood.com/...D=532403&cur_warehouse=CN

(De binnenkant van deze plugs is gewoon een ESP8266)

Tamerciaga wijzigde deze reactie 29-12-2017 15:49 (7%)

• Tamerciaga
@luigi87 ik heb het niet uit elkaar gehaald, maar weet dat er een 8266 in zit. Je kunt de plugs wel flashen met zoiets als: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota

https://community-openhab...26f131660d9825f407c5c.jpg

• dragon2
  • Niet online
Hah Plex werkt eindelijk als audiostream kwam ik vandaag achter!

Nu hoef ik niet meer via bluetooth te mutsen en dit werkt ook op alexa apparaten zonder spotify (zoals Fire HD 8 en de wekker van Vobot).

Moest wel even de flac bestanden uit mijn plex library verwijderen vanwege transcoding stiltes.

Ik was eerst jriver server aan het proberen maar geen idee hoe die zones moeten gaan werken met echo's... Mijn oude vertrouwde plex kan nu gewoon ineens wat ik wil dus jriver kan de deur weer uit.

Ask plex to play Florence and the Machine *O*

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:14
"Do you want to play Florence, or The Machine"?

specs

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Inmiddels alexa tijdje in gebruik (paar wk) bevalt opzich prima, maar beging nu langzaam wat beperkingen tegen te komen. Dit zijn vooral van toepassing op smart-home / routines (of gebrek daarvan)

Diverse (logische?) opties zijn niet mogelijk, daarbij doel ik op timers / sensoren, en bijv. de thermostaat (toon/spotify) zijn niet in te sluiten in je work-flow/routines.

moet dan toch naar externe / 3th party oplossing? bijv. domoticz?

ook blijf ik bijzonder vinden dat alexa/Ai niets te leren valt; ik krijg bijv. niet aangeleerd dat huisdier of partner een naam heeft. zou fijn zijn dat je AI iets kunt leren ... vast wel toekomst gedoe :+

himlims_ wijzigde deze reactie 09-01-2018 13:06 (19%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• dragon2
  • Niet online
quote:
Jorgen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:31:
Ik heb een kapotte dimmer in mijn woonkamer (verlichting boven de tv-hoek). Aangezien ik beide dimmers (tv-hoek en eethoek) graag hetzelfde wil hebben, ga ik dus op zoek naar 2 nieuwe. Nu heb ik een Echo Dot 2 in huis staan. Waar moeten de dimmers en de lampen aan voldoen als ik ze met Alexa wil gaan aansturen?
Je geeft geen enkele informatie over wat voor soort lampen, wat je wilt uitgeven en hoe 'technisch' je bent, dus wellicht wel/niet van toepassing:

De makkelijkste oplossing: dimmers eruit en slimme dimbare ledlampen erin. Hue lampen + Hue bridge bijvoorbeeld, of Xiaomi lampen.

Andere oplossing: slimme dimbare stekkerplug.

Andere oplossing: dit topic doorploegen op zoek naar 'echte' domotica dimmers.
Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True