Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd

Afbeeldingslocatie: http://admin.luxuryshoppers.com/upload/archive/2014/11/amazn-570x380.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.liliputing.com/wp-content/uploads/2016/03/amazon-echo-dot_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.liliputing.com/wp-content/uploads/2016/03/amazon-tap_03.jpg

Introductie
De Amazon echo is een van de eerste producten die het mogelijk maken je huis spraakgestuurd te bedienen.
Het apparaat is al een tijd op de markt (US), maar op Tweakers.net zijn er nauwelijks posts te vinden rondom dit product.
Omdat ik iedere dag met veel plezier gebruik maak van de mogelijkheden van dit product, wil ik deze mogelijkheden ook graag met jullie delen.

Amazon Echo
Voor de exacte specificaties wil ik graag verwijzen naar de product-website
Ook de support pagina laat duidelijk zien wat er mogelijk is.
Daarnaast is er een goed overzicht te vinden op de Wikipedia-pagina.

Enkele belangrijke mogelijkheden zijn:
  • Luisteren van muziek en audiobooks
  • Spelen van muziek vanaf bluetooth gekoppelde apparaten
  • Verkeersinformatie geven
  • Weerinformatie geven
  • To do-lijst aanvullen
  • Boodschappenlijst aanvullen
  • Beantwoorden van kennisvragen
  • Timer (kookwekker)
  • Alarm
  • Bedienen van specifieke apparaten
De Amazon Echo reageert op het 'wake word' Alexa (of Amazon / Echo / Computer).

Amazon Echo Dot (april 2016)
Inmiddels is er een nieuwe versie van de Amazon Echo: Amazon Echo Dot.
Dit product is bijna identiek aan de originele Amazon Echo, op de volgende punten na:

- Hij is kleiner, er zit een kleinere speaker in
- Er is een analoge line-out toegevoegd om je muziek op andere speakers af te kunnen spelen
- Er kan middels bluetooth muziek naar andere bluetooth-speakers worden gestuurd.

Waarom is de Amazon Echo interessant voor tweakers?
Afgezien van de prima standaardfunctionaliteit, heb ik het product aangeschaft om te koppelen met mijn home automation-systeem.

Hardware
Ik heb de Amazon Echo gekocht omdat dit momenteel een van de weinige hardware-oplossingen is die erop gericht is om centraal te worden geplaatst, waarbij personen tegen het apparaat kunnen praten.
Er zitten meerdere microfoons in de Amazon Echo verwerkt, die ervoor zorgen dat men over het algemeen goed wordt verstaan.
Of de spreker nu één meter of tien meter verderop staat.
Uiteraard speelt volume en achtergrond geluid hier wel een rol, maar ik beoordeel het product op dit gebied als uitstekend.
Als ik hard genoeg roep, worden commando's vanuit 3 kamers verderop toch nog uitgevoerd.
De hardware-matige basis als home automation-interface vind ik daarom erg goed.

Software: Philips Hue emulator
Standaard kan dit product diverse apparaten rechtstreeks aansturen. Voor mij als tweaker is dit echter niet genoeg.
Gelukkig zijn er op diverse plekken op internet 'hacks' opgedoken die de mogelijkheden flink uitbreiden.

De Amazon Echo kan standaard Philips Hue-lampen aansturen door commando's te verzenden naar de Philips Hue-bridge.
De 'hack' die ik in mijn situatie gebruik bestaat uit een Philips Hue-emulator.
Deze emulator toont een twintigtal apparaten aan de Amazon Echo, waarvan deze denkt dat het lampen zijn.
Zo heb ik een apparaat in deze emulator gedefinieerd wat "Television" heet.

Wanneer ik nu roep: "Alexa turn the television on", verloopt de communicatie als volgt:

1. Ik roep: "Alexa turn the television on"
2. Amazon Echo stuurt een commando naar de Philips Hue bridge emulator: zet de lamp 'television' aan
3a. De emulator stuurt feedback terug naar de Amazon Echo dat het gelukt is
3b. De emulator stuurt een trigger naar mijn home automation-systeem dat de televisie aan mag gaan
4a. Amazon Echo zegt 'Ok' om te bevestigen dat de actie is uitgevoerd.
4b. Het home automation-systeem zet mijn beamer en media-pc aan, en start de live tv.

Dit is één voorbeeld, maar middels deze virtuele apparaten kun je de meest uiteenlopende triggers activeren.
Omdat Philips Hue-lampen ook gedimd kunnen worden, kun je ook zeggen: "Alexa turn the tv to 20"
Hiermee wordt voor mij het volume van mijn media-pc op 20 procent gezet.
En met "Alexa turn the channel to 4", wordt het live tv-kanaal naar RTL4 geschakeld.

Deze functionaliteit is te koppelen met diverse andere home-automation-systemen zoals Domoticz en Home Assistant.

Software: Bouw zelf skills voor de Amazon Echo
Amazon biedt ontwikkelaars ook zelf de optie om een uitbreiding te bouwen op de standaardfunctionaliteit van de Amazon Echo.
Meer informatie daarover is hier te vinden.
Het standaardprincipe is dat er zinnen worden uitgesproken als: "Alexa ask Kodi to play the next song"
Het gedeelte 'ask Kodi' geeft aan welke service er gebruikt dient te worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Fraggar op 17-05-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geinig (al vind ik het zelf nog wat prijzig). Hier het promo-filmpje van Amazon:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KkOCeAtKHIc]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan52a
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
Dat poll script is slim bedacht! Maar lijkt me wel veel voorbereidend werk voor sonos integratie. Hoe lang ben je wel niet bezig om die gedempte mp3's te maken/organiseren.
Voor mijn sonos heb ik geëxperimenteerd met skills als https://github.com/rgraciano/echo-sonos maar vond de herkenning door Amazon echo niet zo goed.
Op dit moment maak ik van Amazon Echo om mijn tv te bedienen gebruik van http://sushilks.blogspot....-to-logitech-harmony.html op een Raspberry PI als server (heb je wel een Harmony Hub nodig). Dat werkt wel prima: "Tell remote to turn tv on", "tell remote to set channel 1" etc.

[ Voor 3% gewijzigd door stefan52a op 25-09-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:45
Het ziet er zeker mooi en veelzijdig uit. Ik ben bezig iets soortgelijks op te zetten met siri/Homekit.
Ondersteuning daarvoor zit standaard ingebakken in Domoticz. Voordeel is dat je dan geen apart aparaat nodig hebt van 300 euro. En het werkt vanaf elk iDevice dat ik in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb er 1 tot mijn beschikking, heb nog geen tijd gehad om hem te testen, maar mag volgende een POCje er mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 10:27
Hoe heb je de hue emulator ingesteld? Welke heb je gebruikt? Ik zoek naar iets dat vanaf een rpi kan draaien en een json commando uitvoert als de geemuleerde hue lamp wordt opgeroepen

[ Voor 50% gewijzigd door arjandijk162 op 14-12-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
arjandijk162 schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:39:
Hoe heb je de hue emulator ingesteld? Welke heb je gebruikt? Ik zoek naar iets dat vanaf een rpi kan draaien en een json commando uitvoert als de geemuleerde hue lamp wordt opgeroepen
Ik heb deze java hue emulator in eerste instantie gebruikt om te testen:
https://github.com/armzilla/amazon-echo-ha-bridge

Daarna heb ik hem in python nagebouwd, passend in mijn eigen home automation-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Iemand nog tips waar dit ding voordelig te bestellen in Nederland?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:03
Mij lijkt de kleinere Echo Dot wel weer handig, die je op je speakers kan aansluiten. Heb ook Hue en Spotify, dus dat zou moeten werken.
Harmony hub lijkt me wel een goede oplossing ook, makkelijker als zo'n emulator en pollen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
The Milkman schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:54:
Iemand nog tips waar dit ding voordelig te bestellen in Nederland?
Ik heb tot dusver helaas geen interessante optie kunnen vinden.
Barryvdh schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:04:
Mij lijkt de kleinere Echo Dot wel weer handig, die je op je speakers kan aansluiten. Heb ook Hue en Spotify, dus dat zou moeten werken.
Harmony hub lijkt me wel een goede oplossing ook, makkelijker als zo'n emulator en pollen :p
De Amazon Echo Dot is inderdaad een fantastisch product, weer een stapje beter dan de originele Amazon Echo. Ik heb de openings-post een update gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:03
Maar werkt het wel fatsoenlijk in Nederland? Want aan veel dingen heb je niks toch? Geen NL sport, weer, files etc?

Toevallig ervaring met Spotify Connect? Speel je dan Spotify af op de Echo (/Dot) en kan je die aansturen, of kan je ook Spotify Connect afspelen op je receiver en dan met Echo volgende/vorige ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Barryvdh schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:42:
Maar werkt het wel fatsoenlijk in Nederland? Want aan veel dingen heb je niks toch? Geen NL sport, weer, files etc?

Toevallig ervaring met Spotify Connect? Speel je dan Spotify af op de Echo (/Dot) en kan je die aansturen, of kan je ook Spotify Connect afspelen op je receiver en dan met Echo volgende/vorige ed?
- Qua sport kun je niet veel doen in Nederland i.c.m. de Amazon Echo. Wat het dichtst in de buurt komt is vragen stellen over de UK Premier League.
- Files werkt prima, je kunt een begin- en eindpunt instellen in de applicatie. Als je dan vraagt hoe het verkeer is, geeft ie aan wat de snelste route is, bv. over de A2 and A27.
- Tijdzone is wel in te stellen, maar een locatie buiten de VS is niet mogelijk. Wanneer je vraagt wat het weer is, zal hij het weer geven van je ingestelde US-locatie. Je kunt echter wel specifiek naar het weer in een bepaalde plaats vragen, bv. Amsterdam.

Zelf gebruik ik Amazon Prime Music, maar ik hoor goede verhalen van vrienden over de Amazon Echo met Spotify. Misschien is deze informatie interessant voor je: https://support.spotify.com/us/article/spotify-amazon-echo/
Je kunt muziek afspelen op je Echo, of op je receiver als je een Echo Dot hebt. Volgende / vorige etc. werkt in beide situaties. Je kunt ook om specifieke tracknamen, artiesten of albums vragen. En natuurlijk het volume aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 13:12
Ik kan geen review plaatsen, dus dan zo even:

(zal de post aanpassen met foto's etc)

Ik heb via eBay een Echo Dot binnengekregen. Dacht goedkoop uit te zijn met 140 dollar, incl. verzendkosten, maar tot mijn schrik mocht ik nog 40 euro naar Jeroen Dijselbloem overmaken.

Wordt geleverd met:

- Echo Dot zelf, soort hockey puck. Denk aan een AppleTV, maar dan rond. Boven op zit een mic knop (niet echt nodig, want hij zal reageren op "Alexa") en een mute knop. De bovenkant is draaibaar, is volume control.
- Voeding. 2-pin US 9W USB adapter met 2meter mico-USB kabel. De voeding is 100-240V AC, dus je moet alleen een verloop stekkertje hebben (US 2-pin naar EU 2-pin).
- Stereo jack kabel.

Voor het installeren moet je de Alexa app uit de appstore hebben. In mijn geval moest je die uit de US appstore (iOS) halen. Dus je moet dan een US account hebben. Echter makkelijk aan te maken, kies US adres, pay info kun je op "none" laten. Je connect je telefoon (tablet) met het tijdelijke Wifi netwerk van de Echo Dot ("Amazon-c-0" ?) en sluit hem dan aan op je eigen Wifi netwerk). Daarna kun in principe ook via alexa.amazon.com, dus een web interface werken.

Wat werkt/wat niet:

- Stemherkenning (engels only) werkt prima. Zelfs als je op 5-6 meter afstand zit/staat.
- Locatie is alleen in de US, dus geen NL nieuws, weer, sport etc.
- Check traffic tussen bv. thuis en je werk werkt weer wel. Alexa zal dan keurig de reistijd op basis van file info terug geven.
- Niet: tijd instellen op locatie buiten US. Locatie gaat op basis van US zip-code. Staat dus standaard op Seattle. Volgens de Amazon Echo forums, wordt daar wel aan gewerkt.
- Streaming: niet gechecked nog.
- Alexa begrijpt niets van Nederlandse namen of steden. Andere kant: what's the weather in Amsterdam werkt wel. Voor Eindhoven en Utrecht weer niet (denk dat ie de namen niet kan herkennen).
- Zet hem niet te dicht bij speakers, want dan werkt de microfoon in de Echo Dot minder goed. Volume wat uit de Echo Dot zelf komt is prima te horen in een huiskamer.

Mijn grootste interesse had "home automation".

Via IFTTT (if this than that) kun je cloud services van allerlei apparaten aan elkaar knopen.

Dus in mijn geval... je kunt Alexa linken aan bv. Logitech Harmony. Dus als je roept:

"Alexa trigger watch TV"

zal Alexa (Amazon) een trigger naar IFTTT sturen, die weer een trigger naar de Logitech Harmony cloud service stuurt, zodat mijn Hub de activity "watch TV" start. De delay is ongeveer 1-2 seconden.

Volgende experiment is TPLINK Smart Plug, dus via stem commando's licht aan/uit.

[ Voor 33% gewijzigd door loekf2 op 18-04-2016 11:02 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
loekf2 schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:21:
- Niet: tijd instellen op locatie buiten US. Locatie gaat op basis van US zip-code. Staat dus standaard op
Je kunt je tijdzone instellen door deze truc.
Hierdoor kun je de Echo ook prima als wekker gebruiken.

Verder is de delay voor het aansturen van apparaten veel minder dan 1 of 2s wanneer je direct ondersteunde apparaten gebruikt, of een skill aanroept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Fraggar schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:44:
[...]

Je kunt je tijdzone instellen door deze truc.
Hierdoor kun je de Echo ook prima als wekker gebruiken.

Verder is de delay voor het aansturen van apparaten veel minder dan 1 of 2s wanneer je direct ondersteunde apparaten gebruikt, of een skill aanroept.
Ha.. thanks for the link.

1-2s is een beetje worst case, maar ik heb het met IFTTT gedaan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Du7ch Maniac
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-04 14:41
@Loekf2, kan je een link geven waar je deze hebt gekocht ? Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken maar met ebay heb ik niet veel ervaring...

Kan er al iemand iets zeggen over de spotify connect ondersteuning ? Kan hij bvb andere connect apparaten besturen ? Ik bestuur nu bvb mijn chromecast audio vanaf de spotify client op mijn computer...

Intel i7 5820k | Asus RAMPAGE V EXTREME | Corsair Vengeance LPX 16GB | Asus GTX1080 | Recom 850W | Crucial m4 | Samsung 850 EVO | Thermaltake Chaser mk-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Du7ch Maniac schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:49:
@Loekf2, kan je een link geven waar je deze hebt gekocht ? Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken maar met ebay heb ik niet veel ervaring...

Kan er al iemand iets zeggen over de spotify connect ondersteuning ? Kan hij bvb andere connect apparaten besturen ? Ik bestuur nu bvb mijn chromecast audio vanaf de spotify client op mijn computer...
De mijne komt van eBay:

http://www.ebay.com/sch/i...=amazon+echo+dot&_sacat=0

De prijs was 149 dollar (slik) incl. USPS shipping (standard, no prio). Verzending duurde iets meer dan een week, dus priority is onzin (scheelt je weer 25 dollar).

Goedkoper kiun je bijna niet krijgen. Ik had gekozen voor een vaste prijs, dus geen veiling.

Echter de verkoper was vergeten aan te geven of er BTW was betaald en het gift was, dus ik mocht alsnog 40 euro import heffing betalen.

Ik heb betere ervaringen op eBay gehad. Bijvoorbeeld met een FireTV of Nexus Player, waar de douane geen extra heffing oplegde.

Prijs komt denk ik omdat Amazon de Echo Dot momenteel exclusief houdt. Geloof dat je hem alleen kunt bestellen via een normale Echo, later dit jaar komen ze wel op de site.

Al met al dure grap. Mijn ervaringen met eBay zijn prima, maar je betaalt meestal te veel. Echter voor gadgets die alleen in de US te koop zijn, vaak de enige manier.

Spotify heb ik nog niet naar gekeken. Mijn receiver (Onkyo TX-NR636) ondersteunt Spotify Connect, dus zou moeten werken. Met m'n iPhone werkt het prima.

Andere kant, als ik hier kijk:

https://www.reddit.com/r/..._connect_echo_dot_theory/?

klinkt het alsof je muziek naar de Echo Dot (= sink) via Spotify Connect kan verplaatsen, en tussen Echo's onderling. Echter van de Echo Dot naar een ander apparaat niet. Of ik moet m'n iPhone gebruiken (denk ik). Dus start stream op Echo Dot, dan via iPhone naar receiver. Vanavond eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Du7ch Maniac
loekf2 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:02:
[...]

De mijne komt van eBay:

http://www.ebay.com/sch/i...=amazon+echo+dot&_sacat=0

De prijs was 149 dollar (slik) incl. USPS shipping (standard, no prio). Verzending duurde iets meer dan een week, dus priority is onzin (scheelt je weer 25 dollar).

Goedkoper kiun je bijna niet krijgen. Ik had gekozen voor een vaste prijs, dus geen veiling.

Echter de verkoper was vergeten aan te geven of er BTW was betaald en het gift was, dus ik mocht alsnog 40 euro import heffing betalen.

Ik heb betere ervaringen op eBay gehad. Bijvoorbeeld met een FireTV of Nexus Player, waar de douane geen extra heffing oplegde.

Prijs komt denk ik omdat Amazon de Echo Dot momenteel exclusief houdt. Geloof dat je hem alleen kunt bestellen via een normale Echo, later dit jaar komen ze wel op de site.

Al met al dure grap. Mijn ervaringen met eBay zijn prima, maar je betaalt meestal te veel. Echter voor gadgets die alleen in de US te koop zijn, vaak de enige manier.

Spotify heb ik nog niet naar gekeken. Mijn receiver (Onkyo TX-NR636) ondersteunt Spotify Connect, dus zou moeten werken. Met m'n iPhone werkt het prima.

Andere kant, als ik hier kijk:

https://www.reddit.com/r/..._connect_echo_dot_theory/?

klinkt het alsof je muziek naar de Echo Dot (= sink) via Spotify Connect kan verplaatsen, en tussen Echo's onderling. Echter van de Echo Dot naar een ander apparaat niet. Of ik moet m'n iPhone gebruiken (denk ik). Dus start stream op Echo Dot, dan via iPhone naar receiver. Vanavond eens testen.
Heel erg bedankt voor die post! Ik zal dan maar via eBay er een kopen. Prijs is inderdaad hoog maar het is minder dan een normale echo en hij kan meer, zo kan je het ook bekijken :)

Laat hier zeker wat horen over je spotify connect test van deze avond. Test ook eens of hij een bestaande verbinding kan aanpassen, dus als je van PC naar je onkyo gaat via connect kan je dan via je echo next/pause enzovoort?

Die link in je post is interessant...ik denk ook dat je enkel naar de echo kan spelen ipv andersom. De enige audio Out naar speakers bij de Dot is die kabel en bluetooth volgens mij...

Intel i7 5820k | Asus RAMPAGE V EXTREME | Corsair Vengeance LPX 16GB | Asus GTX1080 | Recom 850W | Crucial m4 | Samsung 850 EVO | Thermaltake Chaser mk-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Du7ch Maniac schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:40:
[...]

Heel erg bedankt voor die post! Ik zal dan maar via eBay er een kopen. Prijs is inderdaad hoog maar het is minder dan een normale echo en hij kan meer, zo kan je het ook bekijken :)

Laat hier zeker wat horen over je spotify connect test van deze avond. Test ook eens of hij een bestaande verbinding kan aanpassen, dus als je van PC naar je onkyo gaat via connect kan je dan via je echo next/pause enzovoort?

Die link in je post is interessant...ik denk ook dat je enkel naar de echo kan spelen ipv andersom. De enige audio Out naar speakers bij de Dot is die kabel en bluetooth volgens mij...
Geen tijd gehad om naar Spotify te kijken. Bezig geweest met Belkin WeMo Switches. Die werken prima met de Echo. Je moet ze wel eerst installeren met de Belkin app, maar daarna heeft de Echo geen probleem om ze te vinden. Dus "Alexa turn on lamp one" werkt goed.

Ik krijg ook nog TP-Link smart plugs binnen (HS100), maar ik denk dat ik het op deze Belkin's hou. Deze hebben ook een fysieke aan/uit knop.

De HS100 werkt ook direct met de Echo. Wel via Kasa (Cloud service van TP-Link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Du7ch Maniac
loekf2 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:19:
[...]

Geen tijd gehad om naar Spotify te kijken. Bezig geweest met Belkin WeMo Switches. Die werken prima met de Echo. Je moet ze wel eerst installeren met de Belkin app, maar daarna heeft de Echo geen probleem om ze te vinden. Dus "Alexa turn on lamp one" werkt goed.

Ik krijg ook nog TP-Link smart plugs binnen (HS100), maar ik denk dat ik het op deze Belkin's hou. Deze hebben ook een fysieke aan/uit knop.

De HS100 werkt ook direct met de Echo. Wel via Kasa (Cloud service van TP-Link).
Leuk om te weten, zelf stuur ik nu mijn lampen aan via Domoticz maar ik had al manieren gevonden om Echo daar ook aan te koppelen.

Als je nog tijd kan vinden om toch Spotify eens te testen zou leuk zijn :)

In ieder geval al heel erg bedankt voor de info die je deelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Du7ch Maniac schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:40:
Dat dacht ik eerst ook, maar de Dot is in mijn ogen enkel bruikbaar wanneer deze direct verbonden is met een bluetooth speaker of via de line-out. Stand-alone komt de Dot niet echt uit de verf door de kleine speaker, dan doet de gewone Amazon Echo het beter.

Ik vraag me overigens ook af of de bluetooth-streaming ook geimplementeerd wordt in de originele Echo. Qua hardware vermoed ik dat dit mogelijk moet zijn aangezien er ook bluetooth-signalen ontvangen kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Update: even met Spotify gespeeld. Je krijgt de warning dat je een European account hebt en dat some content is not available.

Echter als ik zeg:

Alexa, play songs by coldplay from Spotify

(zie ook https://support.spotify.c...es/#!/article/echo-voice/)

begint na 2-3 secs de muziek te spelen.

Via m'n iPad kan ik vervolgens met Spotify connect het afspelen verplaatsen van Echo naar iPad, Chromecast of receiver en weer terug.

Als je zegt:

Spotify Connect

krijg je een verhaal als "open device you're playing on and tab device, select Echo"

De Echo kan dus niet zelf een audio stream heen en weer verplaatsen, is afhankelijk van een telefoon of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ik had er zelf al 1 tot mijn beschikking een halfjaartje terug (bedrijf waar ik werk is Amazon Gold partner).
Ik heb met name naar de development zaken gekeken, en een app gemaakt waarbij je vluchten kunt zoeken.

Op zich werkt het vrij aardig, wat echter een nadeel is, is dat er alleen Engelse stemherkenning is, kortom je kunt absoluut geen Nederlandse woorden gebruiken, eerst dacht ik dat ik als workaround een "fuzzy" search in een eigen library kan doen, maar helaas krijg je de input die niet herkent is niet door.

Mocht er iemand zelf tegen aan willen developen, dan kan ik je wel mijn sourcecode sturen (c#).

Voor de liefhebber, dit was het resultaat ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uH62_cXImnU]

[ Voor 8% gewijzigd door raptorix op 22-04-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
mooie OP. Ik heb de Dot in bestelling staan en verwacht deze op korte termijn te ontvangen. Ik lees graag mee, en zal mijn ervaringen posten.

In de eerste instantie zal ik de Echo gebruiken voor de bediening van de Hue verlichting. Ik hoop dit op termijn te kunnen uitbreiden. Met name de Insteon compatibiliteit spreekt mij aan. Helaas zit er bij hun nog niet echt vaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Du7ch Maniac
loekf2 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:28:
Update: even met Spotify gespeeld. Je krijgt de warning dat je een European account hebt en dat some content is not available.

Echter als ik zeg:

Alexa, play songs by coldplay from Spotify

(zie ook https://support.spotify.c...es/#!/article/echo-voice/)

begint na 2-3 secs de muziek te spelen.

Via m'n iPad kan ik vervolgens met Spotify connect het afspelen verplaatsen van Echo naar iPad, Chromecast of receiver en weer terug.

Als je zegt:

Spotify Connect

krijg je een verhaal als "open device you're playing on and tab device, select Echo"

De Echo kan dus niet zelf een audio stream heen en weer verplaatsen, is afhankelijk van een telefoon of tablet.
Sorry voor mijn late reactie! Bedankt om dit nog te testen, ik heb ondertussen een dot besteld en hoop hem volgende week te ontvangen.

Lijkt mij gewoon dat er bepaalde US content uitgeschakeld is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 15:02

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Leuk topic !
Ik was al bezig om mij in te lezen in de echo, na het lezen hier gaat mijn voorkeur misschien uit naar de dot.

Op moment bedien ik via raspberry pi 2 / domoticz mijn Hue lampen in huis, stopcontacten en zonne scherm via 433Mhz, hiermee.
Mij lijkt het gaaf om via stem commando dit te kunnen aansturen en na kort zoeken kwam ik al snel bij Amazon uit.
Ik ben ook erg nieuwschierig hoe Du7ch Maniac de koppeling domoticz - Amazonecho heeft gerealiseerd.

Jammer is om te lezen dat echo en dot nog puur alleen voor amerikaanse markt geconfigureerd is maar in loop der tijd is dat kwestie van aanpassingen in config / cloud informatie volgens mij.

Ik hou dit topic een tijdje in de gaten en lees me verder in de mogelijkheden.
Mocht ik overgaan toto aanschaf dan zal ik mijn bevindingen zeker delen.

*thumbs upp tweakers*

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
san.okk schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:09:
mooie OP. Ik heb de Dot in bestelling staan en verwacht deze op korte termijn te ontvangen. Ik lees graag mee, en zal mijn ervaringen posten.

In de eerste instantie zal ik de Echo gebruiken voor de bediening van de Hue verlichting. Ik hoop dit op termijn te kunnen uitbreiden. Met name de Insteon compatibiliteit spreekt mij aan. Helaas zit er bij hun nog niet echt vaart in.
Het is niet heel moeilijk om via de Alexa API de Insteon aan te roepen, ik weet niet wat je development skills zijn, maar met basis vaardigheden zou dat vrij makkelijk moeten kunnen.

Edit: http://www.insteon.com/amazon-echo/

Word toch gewoon ondersteunt?

[ Voor 5% gewijzigd door raptorix op 13-05-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:57
Waarom is dat ding zo moeilijk leverbaar? Ik zou graag de Dot willen hebben, maar het is bijna onmogelijk om er aan te komen. Toevallig ken ik iemand met een Amazon Premium account, maar zelfs dan is het lastig omdat het met Voice Control besteld moet worden. Bijvoorbeeld als je al een Echo hebt.

Uiteindelijk wel een artikel gevonden dat je de Dot via de Amazon App op je Iphone of Android phone kan bestellen. Voor de gein zelf ff gedaan. Kan alleen besteld worden als je Premium member bent, en dat ding is pas vanaf 20 juli in stock! Is het nou zo moeilijk om dat ding in grote getale op de markt te brengen? Of zit er iets anders achter waarom het beperkt op de markt wordt gezet?

Zijn er alternatieven? Las iets over de Homey, maar dat ding is 300 euro.

Edit: Uiteraard is er wel wat te vinden over alternatieven. De Ivee lijkt me een leuk en ook betaalbaar alternatief dat nu nog gepre ordered kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door technoaddict op 04-06-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ook mijn Dot is in bestelling. Moet nog wel betalen, maar vandaag had ik wat problemen met Paypal en het lijkt erop dat ik morgen (24 h later) weer een poging kan doen. Maar ik heb op biedingen gewonnen. 130 dollar, maar daar komt nog wel 55 dollar bij aan verzending en import kosten. Duur grapje, maar ik blijf het gevoel houden dat praktische waarde veel groter is dan de kosten. Uiteindelijk zou ik ook graag de TV willen bedienen, maar dan moet ik ook nog een harmony hub kopen. De Hue lampen komen morgen als het goed is binnen, dus we komen er wel. Ben super benieuwd naar de Echo, ook al is alles in het Engels en eigenlijk nog beperkt voor een land als NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 780285

aan Fraggar,
wij hebben ons een Amazon Echo aangeschaft in de US, en willen hem nu hier bij ons thuis installeren, maar moeten hiervoor de App downloaden en dat lukt ons niet omdat deze niet beschikbaar zou zijn in België. Weet u aub hoe dat op te lossen of hoe dit kan omzeild worden?
Moet men dan ook een Amerikaanse credit card hebben om dit te kunnen doen, of kan dit met een Belgische credit card aub ?
alvast hartelijk bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Je hoeft alleen een US Adres op te geven om de app te downloaden en de Echo te installeren. Betalings gegevens hoef je niet op te geven.

Gisteren wat zitten spelen met Siri, maar als je geen Iphone hebt, alleen een Ipad, is het niet ideaal. Gelukkig net de Echo Dot kunnen betalen via PayPal dus ergens eind juni verwacht ik het kleine apparaatje thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Anoniem: 780285 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:20:
aan Fraggar,
wij hebben ons een Amazon Echo aangeschaft in de US, en willen hem nu hier bij ons thuis installeren, maar moeten hiervoor de App downloaden en dat lukt ons niet omdat deze niet beschikbaar zou zijn in België. Weet u aub hoe dat op te lossen of hoe dit kan omzeild worden?
Moet men dan ook een Amerikaanse credit card hebben om dit te kunnen doen, of kan dit met een Belgische credit card aub ?
alvast hartelijk bedankt !
Zelf heb ik de app geinstalleerd op mijn iPhone.

Daarvoor moest ik inderdaad een account aanmaken op de Amerikaanse app store.
En om dat te doen had ik een Amerikaanse betaalmethode nodig.
Om dat op te lossen heb ik een Amerikaanse itunes-giftcard gekocht op ebay, kostte een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ik heb uiteindelijk gewoon de .apk gedownload voor Android. Geen gedoe met veranderen adresgegevens of VPN tunnels op zetten.

Heeft iemand al de eigen adresgegevens in de Echo gekregen? Ik heb de tijd wel aan kunnen passen door een stukje code te onderscheppen, en dat stukje code met eigen timezone naar de Echo Dot te sturen. Kan nu in ieder geval alles wat met tijd te maken heeft (bijv kalender) gebruiken. Maar het zou mooi zijn als we ook NL adresgegevens op kunnen geven. Dat kan namelijk in dat zelfde stukje code als waar de timezone in staat, maar de Echo pakt niet zo makelijk adressen anders dan US adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Wat betreft de app; vpn is niet nodig, enkel toegang tot de US-Appstore. En voor Apple kun je daar gewoon voor registreren, ook in NL, zolang je een Amerikaanse betaalmethode kunt toevoegen.

Het aanpassen van je locatie heb ik ook op verschillende manieren getest, en is me helaas nog niet gelukt. Ook op andere fora lees ik geen succes hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Jammer is dat. Maar komt in de toekomst vast wel goed.
Ik moet zeggen, na een klein weekje proberen moet ik zeggen absoluut geen spijt te hebben van de vrij prijzige aanschaf. Prijzig is relatief, kijkende naar de 'winkelprijs' van de Dot.
Je gebruikt het ding voor de meest ondenkbare dingen. Zo beweerde mn vriendin laatst dat de hoofdstad van Maleisië <naam X> was. Ik dacht nehhh, maar kwam zelf niet op de juiste naam. Dus toen maar Alexa gevraagd, en binnen 1 seconde wisten we wat de hoofdstad wel was :)
Ik heb geen abbo op betaalde muziek diensten, maar vind de gratis muziekstations die de Echo kan afspelen meer dan prima!
Hue lampen kan ik prima bedienen, maar moet nog meer gebruiken van IFTTT om ook andere kleuren met spraak aan te vragen.
Nu maar hopen dat het ding niet snel kapot gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bij aanpassen van de locatie is het belangrijk om de postcode met spatie te schrijven, dus xxxx xx
en als state Netherlands in te vullen. In de alexa app zie je de locatie dan, als deze op accuweather een positieve match geeft doet ie het Ok. Tenminste bij mij....

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
vervelende bijkomstigheid bij NL adres is dat voice commands in tunein geen resultaat meer geven. Play Sublime FM bij US adres is Ok, bij NL adres kan ze het niet vinden, hoewel je het wel weer via de app kan starten. Dus US adres met EU tijdzone gaat wel Ok.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
joozzt schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:01:
Bij aanpassen van de locatie is het belangrijk om de postcode met spatie te schrijven, dus xxxx xx
en als state Netherlands in te vullen. In de alexa app zie je de locatie dan, als deze op accuweather een positieve match geeft doet ie het Ok. Tenminste bij mij....
Kan je dan wel gebruik maken van locatie diensten? Kan je ook vragen wat de snelste route is naar een andere plaats in NL? Of vragen naar een chinees restaurant in de buurt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
Ja, dat werkt dan allemaal. blijft wel engelse taal. Dus zo leer je angelsaksische uitspraak van nederlands extra snel:-)
Misschien is er een website met fonetische database van Nederlands woorden uitgesproken door angelsaksen ?
Paar tips:
Guido = kwido
Utrecht = Joetrekt
Etc..

[ Voor 40% gewijzigd door joezzt op 02-08-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deojuvente
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-03 09:51
je kan dat ding gewoon je eigen adres geven.
zie bijlagen
http://prntscr.com/cb1ddi
http://prntscr.com/cb162m

hier voor hoef je niet veel te doen als onderstaande uploaden met chrome request maker
YouTube: alexa timezone setting (in dit voorbeeld is niet genoeg gewijzigd gebruik onderstaande text en pas deze aan let op dat je wel spatie gebruikt bij de post code anders werk ie ook nie 0000 XX)

{"deviceAccountId":"XXXXXXXXXXX","deviceAddress":"YOUR STREAT AND NUMBER, YOUR CITY, & ZIPCODE","deviceAddressModel":{"city":"YOUR CITY","countryCode":"NL","county":"CITY","district":"YOUR DISTRICT","houseNumber":"1","label":"YOUR ZIPCODE, YOUR CITY, & ZIPCODE, YOUR CITY, YOUR COUNTRY","postalCode":"ZIPCODE","state":"YOUR DISTRICT","street":"YOUR STREAT NAME"},"deviceSerialNumber":"XXXXXXXXXXXXX","deviceType":"XXXXXXXXXXXXXX","distanceUnits":"METRIC","firstRunCompleted":true,"notificationEarconEnabled":false,"postalCode":"YOUR ZIPCODE","responseStyle":"CONCISE","searchCustomerId":"XXXXXXXXXXXXX","temperatureScale":"CELSIUS","timeZoneId":"Europe/Amsterdam","voiceCastEnabled":null,"autocastToThisClient":false,"isSaveInFlight":true}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ik zit erover na te denken een Echo mee te nemen uit de US. Desnoods kan ik hem als dure radio / bluetooth speaker gebruiker.

Werkt TuneIn in NL met een gratis account? M.a.w. kan ik zonder abo zeggen: " Alexa play 3FM on TuneIn" ?

Zo ja, dan ben ik al tevreden :)

Edit: Zo te zien werkt het in echosim.io. Die speelt geen muziek, maar in de app kun je zien dat het juiste kanaal wordt geselecteerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Erapaz op 13-09-2016 16:54 ]

• Fraggar
  • Niet online
De Echo en Echo Dot komt deze maand ook beschikbaar in Europa (UK en Duitsland).

Verder misschien ook interessant voor anderen: Toen ik mijn Amazon Prime heb gecancelled om voor Spotify te gaan, kreeg ik het volledige bedrag van Prime teruggestort. Dit wordt alleen gedaan wanneer je geen gebruik hebt gemaakt van Prime-benefits (two-day delivery / kortingen / etc). Het luisteren naar muziek via Prime valt blijkbaar niet onder de benefits. Je moet Prime wel opzeggen voordat je volledige jaar voorbij is.

• loekf2
Fraggar schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:22:
De Echo en Echo Dot komt deze maand ook beschikbaar in Europa (UK en Duitsland).

Verder misschien ook interessant voor anderen: Toen ik mijn Amazon Prime heb gecancelled om voor Spotify te gaan, kreeg ik het volledige bedrag van Prime teruggestort. Dit wordt alleen gedaan wanneer je geen gebruik hebt gemaakt van Prime-benefits (two-day delivery / kortingen / etc). Het luisteren naar muziek via Prime valt blijkbaar niet onder de benefits. Je moet Prime wel opzeggen voordat je volledige jaar voorbij is.
Ja maar niet geleverd in NL zoals gewoonlijk. Snap daar niets van, ik kan prima Engels of Duits praten. Misschien dat het te maken heeft met het niet beschikbaar zijn van Prime.

Je bent dus nog steeds aangewezen op (te dure) import via eBay (50$ => meer dan 150 dollar ook met alle import heffingen).

Tenzij die dingen ineens opduiken bij bv Saturn in Duitsland, die ook Kindles verkopen.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:15
De echo is binnenkort ook bij Amazon.de te koop. Je kunt je hier aanmelden, dan krijg je later een uitnodiging om 'm te kopen.

• loekf2
oohh schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:34:
De echo is binnenkort ook bij Amazon.de te koop. Je kunt je hier aanmelden, dan krijg je later een uitnodiging om 'm te kopen.
"Sorry, we can't deliver this item to Netherlands"

Ik heb nu een witte Echo Dot via Ebay besteld. Ik had al een oude zwarte (ook via Ebay).

Schade is rond de 100 euro.

Nog niet besloten wat ik met de oude Dot doe. Misschien dat ik hem in de verkoop zet, of naar m'n slaapkamer verhuis.

• oohh
  • Laatst online: 14:15
loekf2 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:07:
[...]

"Sorry, we can't deliver this item to Netherlands"

Ik heb nu een witte Echo Dot via Ebay besteld. Ik had al een oude zwarte (ook via Ebay).

Schade is rond de 100 euro.

Nog niet besloten wat ik met de oude Dot doe. Misschien dat ik hem in de verkoop zet, of naar m'n slaapkamer verhuis.
Ik zie het nu helaas ook staan, zat eerder op mijn telefoon.
Amazon Echo ist nur für Lieferungen innerhalb von Deutschland und Österreich erhältlich
Maar nu wordt het sowieso wel makkelijker om het apparaat hierheen te krijgen, aangezien het apparaat nu in Duitsland wordt uitgebracht. :)

• loekf2
oohh schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:15:
[...]

Ik zie het nu helaas ook staan, zat eerder op mijn telefoon.

[...]

Maar nu wordt het sowieso wel makkelijker om het apparaat hierheen te krijgen, aangezien het apparaat nu in Duitsland wordt uitgebracht. :)
Ik weet dat er mogelijkheden zijn met Duitse brievenbussen enzo, maar geef toch aan eBay de voorkeur. Ik heb ook geen Duitse vrienden die het wel kunnen/willen bestellen en dan doorsturen.

Amazon begrijp ik soms niet. Kindles, FireTV (Stick) zijn niet te koop hier (ok, afgezien van de e-readers), maar liggen wel in de schappen bij de Duitse Saturn. Wat is het issue om het niet naar NL te verschepen. Misschien toch de beschikbaarheid van Amazon Prime (+ services).

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 14-09-2016 18:23 ]

• Fraggar
  • Niet online
De vraag rondom de Duitse versie is of die ook op de Engelse taal ingesteld kan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Fraggar op 15-09-2016 10:05 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT heeft net een preorder geplaatst voor de UK versie.. 28 September zou hij moeten komen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
ToolkiT schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:38:
* ToolkiT heeft net een preorder geplaatst voor de UK versie.. 28 September zou hij moeten komen :)
Hoe heb je dat precies gedaan?

Edit: Nevermind, ik zie nu pas dat je in GB woont.

[ Voor 9% gewijzigd door Muurtegel op 16-09-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:55
Bij Chromeit hadden ze de oude dot,s De nieuwe kan je er ook bestellen zie ik net ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 15:45
jheerink14 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:32:
Bij Chromeit hadden ze de oude dot,s De nieuwe kan je er ook bestellen zie ik net ..
Klopt! De laatste "oude Dot" had ik nog net op tijd in de winkelwagen liggen en besteld voor maar € 50.00 :)

Heb het bedrijf gemaild of ze ook nog de Dot2 gaan leveren en dat doen ze. Eind oktober verwacht men voldoende binnen te krijgen ( ws 7 zwarte en 11 witte ) werd mij gemaild.
Ook ik heb er nog een paar extra nodig voor de andere kamers in huis en zal die dan ook tzt nabestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:55
Ja klopt, Ik ga zelf een witte echo nemen, die ziet er echt mooi uit, beter dan het zwarte model, maar is kwestie van smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Wat een ontzettend leuk en handig Dotje is dat zeg! Gebruik de Amazon Echo Dot nu om mijn lampen aan te sturen ( Philips Hue ) ; mijn thermostaat in te stellen ( Nest ) ; radio te luisteren ( webradio via TuneIn ) ; mijn audio/video apparatuur te schakelen ( via de Harmony Hub ) en natuurlijk voor het weer en andere grappige dingetjes die je haar kunt vragen.. Er komen er zeker eind oktober een paar bij zodat ik in alle kamers "bereik" heb.
( Het weer kan ik echter alleen opvragen hier dichtbij in Duitsland ( 2 km verderop ) dus toch redelijk nauwkeurig. Alleen de tijd lukt niet; ze denkt dat ik in Amerika zit dus 8 uur erbij optellen voor de juiste tijd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Laatst online: 07:22
Ik heb een vraag ivm http requests waar ik op google geen sluitend antwoord opvind.
Mijn domotica systeem loxone ondersteund http requests om dingen te schakelen enz. Maar kan ik me de echo instellen als ik bv zeg "lichten gang aan" dat hij een request stuurd naar http://miniserver/lichten/aan?
Op internet is hier geen sluitend antwoord over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
( Het weer kan ik echter alleen opvragen hier dichtbij in Duitsland ( 2 km verderop ) dus toch redelijk nauwkeurig. Alleen de tijd lukt niet; ze denkt dat ik in Amerika zit dus 8 uur erbij optellen voor de juiste tijd )
Als je de tijd van hawaii doet, krijg je ook de nl tijd (12 uur tijdsverschil) :) :)

Ik heb een vraag : de echo ondersteund geen zigbee, hoe kan hij dan hue lampen aansturen?

[ Voor 12% gewijzigd door El Toro op 26-09-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
De echo verbind met de Hue bridge.
Het is misschien goed om te weten dat je niet alles kunt doen met de Echo, wat je wel met de app kunt doen. Bijvoorbeeld het wisselen van themes. Dat werkt hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Niet online
Ik ga een echo dot kopen via amazon.de, ik heb namelijk nog een adresje in Duitsland.
Zijn misschien meer mensen hier geïnteresseerd in? Dan maken jullie de winkelprijs over naar mij en even later hebben jullie ook jullie dot!
Als er een groot animo is, kunnen de mensen die een dot willen misschien ook achteraf betalen, want als dan iemand de dot in één keer niet meer wilt terwijl hij/zij wel eerder aangaf er een te willen, hebben we nog genoeg andere geïnteresseerde om de voorraad kwijt te kunnen.

Bij interesse stuur me een PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Niet online
Muurtegel schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:42:
De echo verbind met de Hue bridge.
Het is misschien goed om te weten dat je niet alles kunt doen met de Echo, wat je wel met de app kunt doen. Bijvoorbeeld het wisselen van themes. Dat werkt hier ook niet.
Beetje off-topic misschien, maar ik wil graag een smarthome met Phillips lampen i.c.m. een RP.
Is het dan niet verstandiger om een bridge te kopen i.p.v. een zigbee module voor de RP?

• Muurtegel
Ik heb geen idee. Dan zul je waarschijnlijk zelf een Alexa Skill moeten maken die de raspberry aanstuurt.
Ik heb daar geen ervaring mee.

• technoaddict
Ik wil naast mijn hue lampen en Echo Dot ook de Harmony Hub kopen. Maar nu zie ik dat er een Harmony Hub is, en een Harmony Ultimate Hub. Ondanks dat die Ultimate duurder klinkt is die goedkoper. Maar als ik zo lees wat je er mee kan heb ik volgens mij de Ultimate nodig. Klopt dat?

• S7ven
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 22:20
ToolkiT schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:38:
Ben benieuwd naar je eerste impressie!

• lowo
El Toro schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:56:
Ik ga een echo dot kopen via amazon.de, ik heb namelijk nog een adresje in Duitsland.
Zijn misschien meer mensen hier geïnteresseerd in? Dan maken jullie de winkelprijs over naar mij en even later hebben jullie ook jullie dot!
Als er een groot animo is, kunnen de mensen die een dot willen misschien ook achteraf betalen, want als dan iemand de dot in één keer niet meer wilt terwijl hij/zij wel eerder aangaf er een te willen, hebben we nog genoeg andere geïnteresseerde om de voorraad kwijt te kunnen.

Bij interesse stuur me een PM!
Let er dan wel op dat je goed Duits moet kunnen spreken!

Volgens de Amazon support ( https://www.amazon.com/alexasupport ) kun je de Duitse versie niet van taal laten wisselen.
Deze tekst kreeg ik gemaild naar aanleiding van mijn vraag of ik de Duitse versie naar Engels kon zetten:

As our customers had written to us about device availability in countries outside the U.S., our Technical Team had come up with the best locations where Amazon Web Services can be utilized efficiently by Alexa. This is the reason the new Echo devices have been designed to function only in Germany. The programming on the initial and the new devices is different. As such, it isn't possible to switch a device programmed to function in Germany to speak in English.

Eerst maar even wachten tot 20 Oktober en dan de reviews bekijken. Hopelijk komt er toch een taalkeuze.

• El Toro
  • Niet online
Dit wist ik nog niet, bedankt!
Eerst maar even afwachten inderdaad :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

S7ven schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:04:
[...]

Nog niks gezien.. maar was vandaag ook niet thuis..

• lowo
ToolkiT schreef op donderdag 29 september 2016 @ 00:22:
[...]

Nog niks gezien.. maar was vandaag ook niet thuis..
Heb je de Echo besteld in plaats van de Dot? De Dot komt namelijk pas 20 Oktober beschikbaar aldus Amazon.co.uk

( This item will be released on October 20, 2016 )

• lowo
technoaddict schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:39:
Ik wil naast mijn hue lampen en Echo Dot ook de Harmony Hub kopen. Maar nu zie ik dat er een Harmony Hub is, en een Harmony Ultimate Hub. Ondanks dat die Ultimate duurder klinkt is die goedkoper. Maar als ik zo lees wat je er mee kan heb ik volgens mij de Ultimate nodig. Klopt dat?
Ikzelf heb de Harmony Ultimate AB + Hub en kan bevestigen dat het daarmee lukt.
Kan dan bijvoorbeeld zeggen: "Alexa ask Harmony to start Movie" via de skill die daarvoor beschikbaar is.
De Hue Bridge kan direct gevonden en gekoppeld worden, de Harmony Hub heeft ( nog ) een skill nodig!
Ik heb deze skill gebruikt: "Eric's Integration for Logitech Harmony"

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lowo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:57:
[...]

Heb je de Echo besteld in plaats van de Dot? De Dot komt namelijk pas 20 Oktober beschikbaar aldus Amazon.co.uk

( This item will be released on October 20, 2016 )
Nee de Echo.. ik heb hem binnen, en ben de app aan het downloaden :)

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Hebben jullie iHeartradio in je Alexa app? Bij mij komt ie onder home af en toe voorbij, maar als ik op link account druk, dan staat ie niet tussen de services.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/echo.jpg

• lowo
ToolkiT schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:00:
[...]

Nee de Echo.. ik heb hem binnen, en ben de app aan het downloaden :)
Ahh dacht het al.
Jammer, had gehoopt dat de Dot2 nu al uitgeleverd werd. Heb via via iemand die een doos Dotjes voor mij mee zouden kunnen nemen naar Nederland en die komt toevallig volgende week hier.
Helaas, gaat dus niet door.. dan nog maar even geduld hebben.
Hopelijk is de Engelse versie wel aan te passen naar een adres in Duitsland en gaat dan ook de juiste tijd weergeven.
Dat is met de US-versie van de Dot die ik heb niet mogelijk ( en de truc via Google Requestmaker werkt niet meer ;( )

Ik heb dan ook maar als tijdzone Honolulu ingesteld ( 12 uur verschil ) en als adres hier 2 km verderop in Ahaus Duitsland voor het weer.

[ Voor 9% gewijzigd door lowo op 29-09-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Nice. Maar in principe kan je vrijwel alles doen met een skill? Bijvoorbeeld Alexa vragen naar zender 1 te gaan? Volume hoger? Etc?
lowo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:04:
[...]

Kan dan bijvoorbeeld zeggen: "Alexa ask Harmony to start Movie" via de skill die daarvoor beschikbaar is.
De Hue Bridge kan direct gevonden en gekoppeld worden, de Harmony Hub heeft ( nog ) een skill nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
technoaddict schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:37:
Nice. Maar in principe kan je vrijwel alles doen met een skill? Bijvoorbeeld Alexa vragen naar zender 1 te gaan? Volume hoger? Etc?

[...]
Ik heb de Dot nog maar ruim een week en ben dus ook nog aan het experimenteren. Op de harmony hub stel je "Activiteiten" en "Devices" in via MyHarmony.
Activiteiten zijn bijvoorbeeld in mijn geval "Movie", "Game" en "Music" waarbij de activiteit "Movie" mijn TV inschakelt op de juiste HDMI-ingang, mijn AV-receiver inschakelt op BD en de mediaspeler start. Ik moet dan zelf met de harmony AB nog kiezen wat ik wil kijken. Voor de overige activiteiten geldt eigenlijk hetzelfde; de Dot zorgt ervoor dat alles opgestart wordt en ik moet dan nog het verdere verloop zelf doen. Meer heb ik nog niet kunnen bereiken maar zal ongetwijfeld mogelijk zijn. Als je internetradio luistert kun je wel het volume regelen via de Dot en ook het station kiezen ( bijv. Qmusic / Skyradio etc.)
Mijn AV-receiver heeft Bluetooth aan boord en ik heb de Dot gepaired zodat ik met de activiteit "Music" dan naar de radio kan luisteren en het volume kan regelen en de zenders kan kiezen via de Dot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Goh, Alexa kent nu ook Duitse adressen als locatie. NL adressen lukt mij niet. Kranenburg is hier om de hoek, dus het weer klopt nu in ieder geval, net als de tijd.

Geen verassing natuurlijk, de Echo is nu ook (of rond 20 October ?) in de UK en Duitsland te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 15:46
Geen verassing natuurlijk, de Echo is nu ook (of rond 20 October ?) in de UK en Duitsland te koop.
Helaas ben ik in de ongelukkige situatie dat ik niemand uit Duitsland of UK ken die mij een Echo kan versturen. Is er een tweaker aanwezig die er eentje over heeft of zijn er alternatieven om een Echo in bezit te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door studiodubio op 10-10-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
studiodubio schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

Helaas ben ik in de ongelukkige situatie dat ik niemand uit Duitsland of UK ken die mij een Echo kan versturen. Is er een tweaker aanwezig die er eentje over heeft of zijn er alternatieven om een Echo in bezit te krijgen?
Ja hoor: http://www.chromeit.nl/c-2756312/cool-stuff/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
loekf2 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:46:
Goh, Alexa kent nu ook Duitse adressen als locatie. NL adressen lukt mij niet. Kranenburg is hier om de hoek, dus het weer klopt nu in ieder geval, net als de tijd.

Heb jij dan ook automatisch de juiste tijd? Raar dat dit mij niet lukt ( Enschede ) met het gekozen adres in Ahaus op 2 km afstand.
Ik heb wel het weer uit Ahaus maar krijg de tijd niet voor elkaar
Mijn Echo Dot is een USA uitvoering dus mss daarom dat het niet lukt??

Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

edit: Blijkt nu wel de juiste tijd aan te geven, had het helemaal niet gemerkt omdat ik uit nood maar had gekozen voor een postcode in Honolulu ( 12 uur verschil dus alleen PM en AM verschilden met de Nederlandse tijd! ) Nu dus toch alles goed alleen geen adres in Nederland kunnen kiezen maar dat is voor mij niet erg als "grensbewoner"
Kan ik eindelijk de wekkerfunctie gebruiken :) _/-\o_ :)

[ Voor 24% gewijzigd door lowo op 10-10-2016 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
[...]

Tja, eBay of duimen dat ze in de schappen van bv de Duitse Saturn komen. Ik heb een 2nd gen bij eBay in de pre-order staan, Mij huidige is al een andere tweaker beloofd/verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
lowo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Heb jij dan ook automatisch de juiste tijd? Raar dat dit mij niet lukt ( Enschede ) met het gekozen adres in Ahaus op 2 km afstand.

edit: Blijkt nu wel de juiste tijd aan te geven, had het helemaal niet gemerkt omdat ik uit nood maar had gekozen voor een postcode in Honolulu ( 12 uur verschil dus alleen PM en AM verschilden met de Nederlandse tijd! ) Nu dus toch alles goed alleen geen adres in Nederland kunnen kiezen maar dat is voor mij niet erg als "grensbewoner"
Vreemd, ik heb ook een adres van net over de grens gepakt, maar mijn tijd klopt nog steeds niet.

Vanavond maar eens overnieuw proberen met een ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Die durfen wel te vragen hoor..
Als je uitzoekt wat schipping van UK naar NL kost kan ik wel kijken of ik je kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

S7ven schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:04:
[...]

Tot nu toe ben ik onder de indruk. Ding staat in de keuken en dat is de ideaale plek.. vooral handsfree timers etc zijn handig.

Enige nadeel is dat mijn dochters telkens: 'alexa play <random katy perry nummer>' roepen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lowo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:04:
[...]

heb je deze:
https://www.amazon.co.uk/...l-Hub-Black/dp/B014GXQ9YW
of
https://www.amazon.co.uk/...apter-Black/dp/B00JBBD87G
?
Hoe heb je de software setup gedaan? met IFTTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik ga dit topic even volgen. In mijn nieuwe huis zou ik graag een stuk domotica opnemen, ben er alleen nog niet uit; Echo, Alexa, Dot, Homey...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
Geen idee welke Hub ik heb.
Deze zat vroeger bij de Harmony Ultimate en die heb ik al enkele jaren.
Zal dus de minder dure Hub zijn.
De softwaresetup van de harmony gewoon in "Mijn Harmony" gedaan en van de Amazon Dot met een skill voor Harmony.
( In de Amazon Alexa app op "Home" klikken en dan in het linker paneel "Skills" kiezen en dan de goeie erbij zoeken )

edit: Ik gebruik deze skill "Eric's Integration for Logitech Harmony" maar je kunt ook de Yonomi Skill gebruiken ( deze ken ik niet maar heb ooit wel de app gebruikt van Yonomi en die was toen erg goed!! :) )

Quote:
The Yonomi Smart Home skill makes it easy to control all of your favorite connected devices. Add your devices to Yonomi Routines, then simply control them by asking Alexa. For example, you can create a Yonomi Routine called “Fall Asleep” then tell Alexa to "Turn on Fall Asleep” and your TV shuts off via the Logitech Harmony Hub, your lights turn out, the door locks – and you're ready for bed.

With Yonomi, you can even run your Sonos via Alexa – just say "Alexa, Turn on My Jams" to switch your Sonos speakers to any radio station, channel, or source you like all with just your voice. Or simply say “Alexa, turn on my Living Room Sonos” to add a little atmosphere. Other devices like your TV and Fire TV can be controlled directly via your Logitech Harmony Hub -- just say "Alexa, turn on Watch TV" and you now have voice control over your television!

You can even use both "Turn On" and "Turn Off" commands with the same Routine name to accomplish different actions. For example, create Routines called "Everything On" and "Everything Off" and you can ask Alexa to "Turn on everything" or "Turn off everything" and Yonomi will take care of the rest.

Yonomi is a free software-only mobile app that plays well with over 60 of the most popular connected home devices including Logitech Harmony, Sonos, Belkin Wemo, Philips Hue, LIFX, Nest, Wink, Schlage Connect, Honeywell Lyric & Total Connect Comfort and many more. There is no hub, router, or other hardware to buy or servers to set up. The app is available for both iOS and Android – so download Yonomi today and start controlling all of your home devices with just a single quick voice command.

Visit www.yonomi.co to get started now!

Need help? Check our our support page at https://www.yonomi.co/support or email us at support@yonomi.co and we'll be happy to assist.

See our full list of supported devices here: https://www.yonomi.co/supported-devices

[ Voor 67% gewijzigd door lowo op 11-10-2016 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
Kecin schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:02:
Ik ga dit topic even volgen. In mijn nieuwe huis zou ik graag een stuk domotica opnemen, ben er alleen nog niet uit; Echo, Alexa, Dot, Homey...
Ligt er aan. Wil je in elke kamer gesproken opdrachten kunnen geven dan is de Dot de voordeligste oplossing. Wil je ook prima muziek direct uit dat ding dan is de Echo degene met prima geluid zonder dat je deze moet aansluiten op je geluidsinstallatie.
De "Dot" heeft echter de mogelijkheid dmv een kabeltje of BlueTooth aangesloten/gepaired te kunnen worden op je geluidsinstallatie en heeft dan weer het beste geluid.
Ikzelf ga voor een aantal Dot's in elke kamer een waar ik dit handig vind zodat ik niet naar de woonkamer hoef te schreeuwen of Alexa alsjeblieft eindelijk eens de verlichting in de slaapkamer aan wil doen :P
Je bent dan klaar voor ongeveer € 65.- per stuk ( als je tenminste dat ding uit Engeland over kunt laten komen via een kennis die daar woont.

Deze Amazon producten zijn overigens niet te vergelijken met de Homey!!

De Amazon Echo en Amazon Echo Dot hebben nog fabrikantgebonden hardware nodig en kunnen dus bijvoorbeeld niet een losse Philips Hue lamp rechtstreeks aansturen.
Je hebt dan ook een Philips Hue Bridge nodig voor de Philips Hue lampen en zo is dat voor meer producten waarmee de Amazon Echo / Dot wel compatibel is maar die niet rechtstreeks aangestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temperanillo
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-05-2021
lowo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Deze hack heb ik ook een aantal maanden gebruikt, werkte relaxed. Maar, je kan hiermee niet vragen wat het weer wordt.

Probeer https://devdiner.com/inte...-amazon-echo-in-australia dit eens. Ik heb met deze hack mijn Nederlandse huisadres werkend gekregen.

Het is heel relaxed om te kunnen vragen of het morgen gaat regenen bijvoorbeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-04 11:35
Het is heel relaxed om te kunnen vragen of het morgen gaat regenen bijvoorbeeld :D
Recent? Net even gekeken naar de post, maar mensen geven aan dat het ze niet meer lukt. Kun je wat details geven hoe je om bent gegaan met de beschikbare velden die moet aanpassen.

Ik heb hem nu staan op een adres in Duitsland dus timezone klopt nu maar zou wel fijn zijn om de rest ook goed te krijgen. Werkt verkeersinformatie bij jou dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
tyfoon_2 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:11:
[...]

Recent? Net even gekeken naar de post, maar mensen geven aan dat het ze niet meer lukt. Kun je wat details geven hoe je om bent gegaan met de beschikbare velden die moet aanpassen.

Ik heb hem nu staan op een adres in Duitsland dus timezone klopt nu maar zou wel fijn zijn om de rest ook goed te krijgen. Werkt verkeersinformatie bij jou dan ook?
Hier ( Enschede met een opgegeven "woonadres" in Ahaus ) werkt de verkeersinfo wel goed zover ik kan beoordelen. Ik werk in Oldenzaal en heb zojuist even gevraagd aan Alexa "how's traffic" en krijg nu een andere route aanbevolen dan gisteren!
Nu werd er een binnenweggetje aanbevolen voor mij route naar Oldenzaal en gisteren werd aanbevolen via de A35 en A1 te rijden. Dat was toen de snelste weg naar werk :)

nb. als vertrekpunt is mijn Nederlandse adres opgegeven en eveneens het Nederlandse adres van mijn werk als aankomstadres!

[ Voor 7% gewijzigd door lowo op 18-10-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
lowo schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Hier ( Enschede met een opgegeven "woonadres" in Ahaus ) werkt de verkeersinfo wel goed zover ik kan beoordelen. Ik werk in Oldenzaal en heb zojuist even gevraagd aan Alexa "how's traffic" en krijg nu een andere route aanbevolen dan gisteren!
Nu werd er een binnenweggetje aanbevolen voor mij route naar Oldenzaal en gisteren werd aanbevolen via de A35 en A1 te rijden. Dat was toen de snelste weg naar werk :)

nb. als vertrekpunt is mijn Nederlandse adres opgegeven en eveneens het Nederlandse adres van mijn werk als aankomstadres!
Nice! Straks ff proberen. Ook de 'hack' die hierboven genoemd werd? Kun je iets aangeven over het format van invoeren via de hack (zoals county, state, district, postalcode)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
tyfoon_2 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

Nice! Straks ff proberen. Ook de 'hack' die hierboven genoemd werd? Kun je iets aangeven over het format van invoeren via de hack (zoals county, state, district, postalcode)?
Helaas werkt die "hack" niet meer, tenminste ik krijg het niet voor elkaar. Krijg in Reqest Maker dan steeds foutmeldingen.
Omdat ik toch maar zo'n 2 km van de grens naar Duitsland woon is het voor mij geen issue en heb ik gewoon een Duits adres opgegeven iv.m. het weer en de tijdzone.
Mooier zou het echter zijn als je toch een Nederlands adres op zou kunnen geven zodat je meer mogelijkheden van de Echo of Dot kunt gebruiken. Misschien komt dat nog in de nabije toekomst maar voorlopig is het even behelpen.
Ook in Duitsland is de Echo en de Dot nog een pilot vanaf 26 Oktober!
( je kunt de Echo of de Dot alleen bestellen op uitnodiging van Amazon.de.
Heb begrepen dat ze er eerst maar een paar duizend stuks verschepen zodat getest kan worden hoe het bevalt voordat hij officieel losgelaten wordt op het Duitse en Oostenrijkse publiek :)

De Duitse versie schijnt ( aldus Amazon Echo Support ) alleen Duitstalig gebruikt te kunnen worden. Deze kun je dus niet omzetten naar Engelstalig!
Bij mijn 1e generatie Echo Dot kan ik kiezen tussen US en UK Engels. Bij de UK-versie van de Echo en de Dot is mij niet bekend of deze ook omgezet kan worden naar US Engels ( voor het geval je dat nodig vind )
Zelf vind ik het UK Engels wat "te bekakt" klinken maar da's mijn persoonlijke mening.
In beide gevallen hebben ze Alexa wel een vrouwenstem gegeven dus niet zoals bij Siri van Apple een mannenstem in de UK 8)7

edit: kijk hier even hoe ze de hack eerder toegepast hebben en voor meer informatie over de Echo en Dot: http://www.echotalk.org/index.php

[ Voor 3% gewijzigd door lowo op 18-10-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Als jullie in de Alexa App kijken (op het web of de mobile App); Wat zien jullie dan op de briefing pagina (settings>flash briefings)?

Ik krijg nl een lege pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik zie een UI waarin ik diensten aan/uit kan vinken en nieuwe diensten toe kan voegen.
Geen lege pagina dus.

(Amerikaanse Echo, iPhone app)

Edit: ik moet wel zeggen dat die app gigantisch brak is. Af en toe helemaal afsluiten en opnieuw starten is geen slecht idee.

[ Voor 34% gewijzigd door Muurtegel op 27-10-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Hier idem dito.
Ik zie de flash briefings waarop ik mij aangemeld heb

Ook hier de Amerikaanse Dot maar met de Android app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Mhh, ik krijg een lege pagina op mijn UK Echo. Als ik vraag om een briefing krijg ik die wel maar aangzien ik met custom briefings aan de slag ben met de briefings API moet ik wel in dat scherm kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tyfoon_2 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:53:
Als jullie in de Alexa App kijken (op het web of de mobile App); Wat zien jullie dan op de briefing pagina (settings>flash briefings)?

Ik krijg nl een lege pagina.
op mijn UK echo, krijg ik een lijst van sky news, verschillende BBC kanalen, the guardian, the telegraph etc etc..

Mogelijk is het lokatie gebonden en zijn er voor jouw lokatie geen sources en krijg je dus een lege pagina??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Ik heb nu als adres een Duits adres (omdat ik dan de tijd goed heb, dat is nl functionaliteit die ik vaak gebruik (Alexa, what is the time, ook lachen als je dochter van drie dat na zegt en Alexa geeft antwoord)

Wellicht dat het daarin ligt, zal eens aanpassen maar als het dat is ben ik de juiste tijd kwijt...

update: ook getest met een US en UK adres maar steeds een lege Briefing pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Kan het misschien te maken hebben met waar je een Amazon account hebt aangemaakt?
Ik zie wel degelijk een lijst van flash briefings maar als ik klik op "Get more Flash Briefing content" zie ik geen enkele Duitse Flash Briefing ondanks dat ik als huisadres een adres in Duitsland heb gekozen.
Ik heb het account aangemaakt bij Amazon.com, misschien zie ik daarom alleen de Amerikaanse (?) Flash Briefings verschijnen en kan ook alleen daaruit kiezen?
Als je een account in de UK of Duitsland hebt aangemaakt zou het kunnen zijn dat je een aantal niet ziet die wel voorkomen in de Amerikaanse Echo??

Dus wellicht niet lokatie gebonden zoals ToolkiT zegt maar account gebonden.

@ToolkiT: vraagje: kun je jou UK echo ook in het US-Engels laten praten? Mijn US Dot kan ik naar keuze naar Amerikaans of in UK Engels omschakelen.

[ Voor 9% gewijzigd door lowo op 28-10-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lowo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:06:

@ToolkiT: vraagje: kun je jou UK echo ook in het US-Engels laten praten? Mijn US Dot kan ik naar keuze naar Amerikaans of in UK Engels omschakelen.
Yup default op UK english, maar kan ook US en Deutsch kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
ToolkiT schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:12:
[...]

Yup default op UK english, maar kan ook US en Deutsch kiezen..
Dankjewel!

Hee, da's wel interessant dat je ook Duits kunt kiezen.
Zou je daaruit op kunnen maken dat de Duitse versie dan ook UK Engels of US Engels kan praten?
( Dit in tegenstelling tot wat Amazon Echo Support beweert? )

Is er al iemand die de Duitse Echo of Echo Dot in zijn bezit heeft en hierover uitsluitsel kan geven?
Voor ons Nederlanders zou immers een Duitse Echo of Echo Dot handiger zijn omdat dan de stekker van de voeding direct past zonder een adapter te hoeven gebruiken!

vanmorgen ( Zaterdag ) toch even gekeken welke talen in kan instellen op mijn US Dot: blijkt dat er nu ook Duits bijgekomen is na een firmwareupdate! Dus ook de US Dot ( 1e generatie ) kan Deutsch sprechen
( Niet dat ik dat wil maar de kans dat de Duitse Dot en Echo dan ook Engels kunnen is alleen maar groter! )

[ Voor 18% gewijzigd door lowo op 29-10-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik heb een witte Echo Dot 2nd gen binnen gekregen vandaag. Ik vind het geluid beter dan de vorige, maar kan aan mij liggen.

De oude 1st gen is in de verkoop, mocht er iemane interesse hebben.

Ook nieuw, sinds gisteren kun je direct een link met de Logitech Harmony leggen, dus zonder IFTTT. Dus bv met "Alexa turn on TV" wordt m'n Watch Tv activity gestart. Geen "Alexa trigger watch TV" via IFTTT meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
loekf2 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:40:
Ik heb een witte Echo Dot 2nd gen binnen gekregen vandaag. Ik vind het geluid beter dan de vorige, maar kan aan mij liggen.

De oude 1st gen is in de verkoop, mocht er iemane interesse hebben.

Ook nieuw, sinds gisteren kun je direct een link met de Logitech Harmony leggen, dus zonder IFTTT. Dus bv met "Alexa turn on TV" wordt m'n Watch Tv activity gestart. Geen "Alexa trigger watch TV" via IFTTT meer.
Heb je nu een Duitse of Engelse Dot 2? Mocht het een Duitse versie zijn dan zou ik graag willen weten of die ook ingesteld kan worden in het Engels ( UK of US )

De nieuwe link met de Logitech Harmony werkt inderdaad heel goed. Eerst leek het niet te werken maar ik was vergeten om op "Discover Devices" te klikken in het menu. Daarna werkt het inderdaad prima! :)
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste