Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
lowo schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:05:
[...]

Heb je nu een Duitse of Engelse Dot 2? Mocht het een Duitse versie zijn dan zou ik graag willen weten of die ook ingesteld kan worden in het Engels ( UK of US )

De nieuwe link met de Logitech Harmony werkt inderdaad heel goed. Eerst leek het niet te werken maar ik was vergeten om op "Discover Devices" te klikken in het menu. Daarna werkt het inderdaad prima! :)
Ik heb een US versie, maar onder onder settings kan ik:
- de taal instellen naar US English, UK English and Deutsch
- afstanden op metric zetten
- locatie op US, UK of Duitsland zetten. Ik woon in Nijmegen en heb nu een adres in Kranenburg (paar km van hier) ingesteld, zodat de tijd en het weer kloppen

Volgens mij is er geen verschil tussen de versie die ze in de US, UK of Duitsland verkopen. Zelfde hardware en firmware, andere default taal en natuurlijk adapter met de goeie stekeker.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
loekf2 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:17:
[...]

Ik heb een US versie, maar onder onder settings kan ik:
- de taal instellen naar US English, UK English and Deutsch
- afstanden op metric zetten
- locatie op US, UK of Duitsland zetten. Ik woon in Nijmegen en heb nu een adres in Kranenburg (paar km van hier) ingesteld, zodat de tijd en het weer kloppen

Volgens mij is er geen verschil tussen de versie die ze in de US, UK of Duitsland verkopen. Zelfde hardware en firmware, andere default taal en natuurlijk adapter met de goeie stekeker.
Ah mooi! Dus dat geldt ook voor de Dot2 uit de US. Ik hoop dat de Duitse als die tzt bij Amazon verkocht gaat worden dit ook kan en niet alleen Duits kan praten (zoals Amazon Echo Support mij wist te vertellen).

Mijn US Echo Dot vs1 kan nu ook sinds de laatste update in drie talen ingesteld worden.
Heb er echter nog een paar Dotjes nodig voor de overige ruimtes in huis waar de "woonkamerdot" geen bereik heeft ( of ik moet dan wel heel hard schreeuwen ).

Jou Echo Dot 2 heeft als het goed is ook betere "oortjes" dan de eerste versie dus je hoeft minder hard te roepen en ze heeft minder last van het niet goed gehoord hebben van de vraag of opdracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

loekf2 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:40:
Ik heb een witte Echo Dot 2nd gen binnen gekregen vandaag. Ik vind het geluid beter dan de vorige, maar kan aan mij liggen.

De oude 1st gen is in de verkoop, mocht er iemane interesse hebben.

Ook nieuw, sinds gisteren kun je direct een link met de Logitech Harmony leggen, dus zonder IFTTT. Dus bv met "Alexa turn on TV" wordt m'n Watch Tv activity gestart. Geen "Alexa trigger watch TV" via IFTTT meer.
Met mijn echo is me dat nog niet gelukt...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ToolkiT schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 01:05:
[...]

Met mijn echo is me dat nog niet gelukt...
Zie hier:

https://support.myharmony...erience-with-amazon-alexa

Eerst de Harmony skill aanzetten, dan linken met je Harmony account. Je moet natuurlijk wel een Harmony met hub hebben.

Enige nadeel is dat mijn Radio activity niet werkt. Komt omdat turn on radio gereserveerd is voor Alexa zelf. Moet nog iets creatiefs verzinnen.

Had nog niet gezien dat ie dus ook direct naar favorieten kan springen. Dus:

"Alexa turn on Ziggo Sport"

start je TV activity en schakelt naar Ziggo Sport. Morgen eens testen.

[ Voor 37% gewijzigd door loekf2 op 30-10-2016 01:53 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

loekf2 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 01:46:
[...]

Zie hier:

https://support.myharmony...erience-with-amazon-alexa

Eerst de Harmony skill aanzetten, dan linken met je Harmony account. Je moet natuurlijk wel een Harmony met hub hebben.

Enige nadeel is dat mijn Radio activity niet werkt. Komt omdat turn on radio gereserveerd is voor Alexa zelf. Moet nog iets creatiefs verzinnen.

Had nog niet gezien dat ie dus ook direct naar favorieten kan springen. Dus:

"Alexa turn on Ziggo Sport"

start je TV activity en schakelt naar Ziggo Sport. Morgen eens testen.
Als ik in mijn alexa skills zoek, vind ik geen harmony app, alleen yonomi :/

in het amazon help forum blijkt het dat die harmony skill alleen in de US werkt
https://www.amazon.co.uk/...5K5DH7F34#Mx1V4E5K5DH7F34
-O-

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 31-10-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ToolkiT schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:59:
[...]

Als ik in mijn alexa skills zoek, vind ik geen harmony app, alleen yonomi :/

in het amazon help forum blijkt het dat die harmony skill alleen in de US werkt
https://www.amazon.co.uk/...5K5DH7F34#Mx1V4E5K5DH7F34
-O-
Vaag. Ik heb een Amazon account wat op amazon.com amazon.co.uk en amazon.de werkt.

Ik heb mijn Echo Dot wel op de US site geregistreerd volgens mij, is ook zichtbaar onder "content en devices" via de US site.

Voor de Harmony skill, selecteer wel "all skills" in de rechter bovenhoek anders zie je hem niet.

Idd via IFTTT kan het ook, maar dan wordt het:

Alexa, trigger <activity name>

Dat met die favorites werkt trouwens voor geen meter. Lukt mij niet om bv. naar NPO1 of RTL4 te schakelen. Het is of de uitspraak of ik moet betere (phonetische ?) aliases invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen010
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-04 09:52
Ik heb de Amazon Echo Dot 2nd generation en hij werkt perfect met Spotify Premium.
De taal staat staat op US en de tijdzone in Duitsland. Ik heb een Philips Hue Bridge (1.0, die ronde) en 3 lampen. Ik kan ze via mijn smartphone bedienen en via de myhue website. Alleen werkt het aansturen via Alexa niet. Alles is goed ingesteld via de Alexa App, ik heb de Philips Hue skill enabled, mijn 3 lampen worden herkend en ik heb een groep aangemaakt. Maar zodra ik een opdracht geef om mijn lampen aan of uit te doen krijg ik: Sorry, didn't work etc terug. Als ik via IFTTT een recipe wil aanmaken zegt hij zowel op mijn pc(in de webbrowser) als op mijn smartphone, there is a problem with the lights. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Coen010 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:35:
Ik heb de Amazon Echo Dot 2nd generation en hij werkt perfect met Spotify Premium.
De taal staat staat op US en de tijdzone in Duitsland. Ik heb een Philips Hue Bridge (1.0, die ronde) en 3 lampen. Ik kan ze via mijn smartphone bedienen en via de myhue website. Alleen werkt het aansturen via Alexa niet. Alles is goed ingesteld via de Alexa App, ik heb de Philips Hue skill enabled, mijn 3 lampen worden herkend en ik heb een groep aangemaakt. Maar zodra ik een opdracht geef om mijn lampen aan of uit te doen krijg ik: Sorry, didn't work etc terug. Als ik via IFTTT een recipe wil aanmaken zegt hij zowel op mijn pc(in de webbrowser) als op mijn smartphone, there is a problem with the lights. Kan iemand mij helpen?
De nieuwe versie van de Philips Hue Skill schijnt niet compatibel te zijn met de V1 Bridge staat er bij Help&Feedback What's New.

quote: The new Philips Hue Skill is compatible with Philips Hue Bridge V2 (Square Shape) and is not compatible with Philips Hue Bridge V1 (Circle Shape).

Zou dus inderdaad kunnen zijn dat je het niet meer werkende krijgt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen010
Fuuuuu, dan maar de nieuwe bridge kopen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Heeft er al iemand de Echo 2 uit Duitsland? Is deze in het Engels in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen010
lowo schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:51:
[...]

De nieuwe versie van de Philips Hue Skill schijnt niet compatibel te zijn met de V1 Bridge staat er bij Help&Feedback What's New.

quote: The new Philips Hue Skill is compatible with Philips Hue Bridge V2 (Square Shape) and is not compatible with Philips Hue Bridge V1 (Circle Shape).

Zou dus inderdaad kunnen zijn dat je het niet meer werkende krijgt :'(
Als je de V1 bridge hebt moet je de philips hue skill disablen, dan kun je je lichten (beperkt) met alexa aan uit etc doen. Met de v2 is veel meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik heb nog een ouwe harmony remote (900 + RF)
Daarmee kan ik zeker niets aanvangen? :)

Die harmony hub, is dat enkel voor smartphones of werkt die ook samen met de nieuwe harmony remotes?

Also, nog geen nieuws over een nieuwe "hack" om je adres juist te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Coen010 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:38:
[...]

Als je de V1 bridge hebt moet je de philips hue skill disablen, dan kun je je lichten (beperkt) met alexa aan uit etc doen. Met de v2 is veel meer mogelijk.
Hee dat wist ik niet, bedankt!
Had al een V2 bridge maar nog de oude Alexa skill in gebruik voor de Hue lampen.
Net die gedisabled en de nieuwe skill geaktiveerd.

Wat een verschil zeg! Je kunt nu inderdaad veel meer doen :) _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
Heeft iemand de Echo Dot via Ebay besteld? En zo ja, zit er dan een us of eu stekker bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen010
studiodubio schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:13:
Heeft iemand de Echo Dot via Ebay besteld? En zo ja, zit er dan een us of eu stekker bij?
Ik had de uk versie besteld, zat een EU verloopje bij. Maar kan ook aan de winkel liggen (chromeit.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Coen010 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:51:
[...]

Ik had de uk versie besteld, zat een EU verloopje bij. Maar kan ook aan de winkel liggen (chromeit.nl)
De versie die Chromeit levert is de US versie niet de UK versie van de Dot en ze doen er altijd netjes een verloopstekker bij :)

[ Voor 4% gewijzigd door lowo op 02-11-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen010
lowo schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:51:
[...]

De versie die Chromeit levert is de US versie niet de UK versie van de Dot en ze doen er altijd netjes een verloopstekker bij :)
Aha, nou ik gebruik de stekker uberhaupt niet. Elk stekkerblok (die je bij je telefoon etc krijgt) voldoet volgens mij.

PS. let wel even op het voltage etc, misschien dat er daardoor iets kapot kan gaan. Maar bij mij werkt de echo dot gewoon op de oplader van de s7 bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Coen010 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:17:
[...]

Aha, nou ik gebruik de stekker uberhaupt niet. Elk stekkerblok (die je bij je telefoon etc krijgt) voldoet volgens mij.

PS. let wel even op het voltage etc, misschien dat er daardoor iets kapot kan gaan. Maar bij mij werkt de echo dot gewoon op de oplader van de s7 bijvoorbeeld
De meegeleverde voeding heeft een spanningsbereik van 100 - 240 Vac en levert aan de uitgang 5,2 Vdc bij 1,8A.
Als jou S7 netvoeding dus minimaal 1,8A bij 5,2 Vdc kan leveren is het prima ( 5.0 Vdc bij 1,8A is ook goed )
Mijn Samsung Tabletvoeding die 5,0 Vdc bij 2,0 A kan leveren werkt er ook prima mee.
Ik gebruik echter de meegeleverde stekkeradapter met de meegeleverde US-voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen010
Ik heb nu de echo dot aangesloten op mijn stereoinstallatie via de 3.5mm jack. En gelinkt aan mijn 3 philips hue bulbs. Ik gebruik de dot het meest voor muziek luisteren in bed en om als ik weg ga de lichten snel uit te doen(Alexa, lights out). Af en toe alexa tell me a joke en dat is het dan wel. Heeft iemand nog andere leuke dingen die je met alexa kunt doen? Ook qua smarthome ( maar liefst niet te duur). Ik zit te denken om een wemo switch te kopen en die op mijn versterker aan te sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor graag waar jullie medetweakers jullie Amazon Echo (dot) voor gebruiken in Nederland en of jullie nog handige tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Mijn meestgebruikte functie is lichten (philips hue) aan- en uitschakelen. Ik luister regelmatig muziek via Spotify. En soms vraag ik Alexa wat er op mijn agenda staat voor die dag of dat weekend.

Veel meer doe ik er op het moment niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Meest gebruikt vanaf de bank; Alexa set thermostat to X, Alexa turn couch on (licht boven bank) , turn overhead on. Dan nog een paar licht scenes die ik vaak gebruik. TV stop, TV on (=Kodi pauze & play)

Vraag wel eens traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mijn echo staat in de keuken en word meest gebruikt voor:
-timer (erg handig om dat handsfree te doen)
-radio (via tune-in)
-jokes (hoewel het repetoir beperkt is)
-conversion van cups naar gram etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:44
Ik gebruik de Echo al een kleine 6 maanden met mijn digitalSTROM smart home systeem.

digitalstrom heeft een mooie SKILL gebouwd en ik kan dus het hele huis voice gestuurd bedienen, zowel individuele apparaten als licht scene's in ruimtes, rolluiken, zonwering, audio/video etc.

Ik vind het een super apparaat.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Interessante discussie op Twitter:

Is het mogelijk de Duitse Echo of Echo Dot Engels te laten praten?
Blijkbaar wel, je kunt het device ofwel Engels (UK of US ) ofwel Duits laten praten.
Dit geeft nieuwe mogelijkheden voor degene die graag gelijk een versie wil hebben met de juiste voedingsstekker! ( Verder zijn er immers geen verschillen tussen de modellen )

Zie: https://twitter.com/sebsto/status/776066078560649216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lowo schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:36:

Blijkbaar wel, je kunt het device ofwel Engels (UK of US ) ofwel Duits laten praten.
Dit geeft nieuwe mogelijkheden voor degene die graag gelijk een versie wil hebben met de juiste voedingsstekker! ( Verder zijn er immers geen verschillen tussen de modellen )

Aangezien mijn UK echo ook duits kan, verbaast me dat niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
lowo schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:36:

Helaas kan je de echo op Amazon.de enkel bestellen als je beschikt over een Duits adres. Is er hier iemand die daarover beschikt? Ik zou er graag eentje bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
ToolkiT schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:16:
[...]

Aangezien mijn UK echo ook duits kan, verbaast me dat niks..
Dat dacht ik eerst ook maar aangezien dit door Amazon Alexa Support altijd ontkend werd dacht ik dat de Duitse Echo ( of -Dot ) niet anders dan Duits kon praten. Ik heb ze destijds een mail gestuurd met onder andere de vraag over de taalinstellingen.

Op 21 september werd mij dit gemaild door Amazon Echo Support:

As our customers had written to us about device availability in countries outside the U.S., our Technical Team had come up with the best locations where Amazon Web Services can be utilized efficiently by Alexa.
This is the reason the new Echo devices have been designed to function only in Germany. The programming on the initial and the new devices is different.
As such, it isn't possible to switch a device programmed to function in Germany to speak in English.
However, I've forwarded your message our Development Team. They'll look into this and take the necessary action.

Wellicht is men daar ook wakker geworden en heeft die functie toegevoegd?
( Mijn oude Dot kon eerst alleen in US en UK Engels gezet worden en pas na een recente update ook in het Duits )
Nu alleen nog wachten tot Amazon.de deze regulier gaat verkopen en niet alleen op uitnodiging en dan natuurlijk zoeken naar iermand met een Duits adres.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoio Allemaal,

Ik heb een Echo uit de USA gekregen :-) en wil hem activeren, maar kan de Alexa app niet op mijn iPhone activeren. Ik heb geprobeerd een US iTunes account aan te maken maar loop vast op de betalingsinformatie....
Ik zag hier en daar verwijzigen naar betaling "none", maar dat zie ik niet als optie.. Ik wil mn iPhone niet volledig omschakelen naar een US account... Alleen op een of andere manier die Alexa app erop zien te krijgen....

Ideeen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
lowo schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:50:
[...]

Dat dacht ik eerst ook maar aangezien dit door Amazon Alexa Support altijd ontkend werd dacht ik dat de Duitse Echo ( of -Dot ) niet anders dan Duits kon praten. Ik heb ze destijds een mail gestuurd met onder andere de vraag over de taalinstellingen.

Op 21 september werd mij dit gemaild door Amazon Echo Support:

As our customers had written to us about device availability in countries outside the U.S., our Technical Team had come up with the best locations where Amazon Web Services can be utilized efficiently by Alexa.
This is the reason the new Echo devices have been designed to function only in Germany. The programming on the initial and the new devices is different.
As such, it isn't possible to switch a device programmed to function in Germany to speak in English.
However, I've forwarded your message our Development Team. They'll look into this and take the necessary action.

Wellicht is men daar ook wakker geworden en heeft die functie toegevoegd?
( Mijn oude Dot kon eerst alleen in US en UK Engels gezet worden en pas na een recente update ook in het Duits )
Nu alleen nog wachten tot Amazon.de deze regulier gaat verkopen en niet alleen op uitnodiging en dan natuurlijk zoeken naar iermand met een Duits adres.. :)
Ik wil best de gok nemen, maar kan helaas niet bestellen zonder Duits afleveradres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:05:
Hoio Allemaal,

Ik heb een Echo uit de USA gekregen :-) en wil hem activeren, maar kan de Alexa app niet op mijn iPhone activeren. Ik heb geprobeerd een US iTunes account aan te maken maar loop vast op de betalingsinformatie....
Ik zag hier en daar verwijzigen naar betaling "none", maar dat zie ik niet als optie.. Ik wil mn iPhone niet volledig omschakelen naar een US account... Alleen op een of andere manier die Alexa app erop zien te krijgen....

Ideeen???
Je zou met VPN een willekeurig adres in de US kunnen kiezen en dan een Amazon.com account aanmaken met een geldig hotmail- of gmailadres. Dan kun je de app downloaden via amazon.com en installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 18:15
Hoio Allemaal,

Ideeen???
ga naar echo.amazon.com in je browser en je hebt de omgeving. Ik gebruik op mijn mobiel de optie "Toon Desktopversie".

werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 21:37
Hoio Allemaal,

Ideeen???
ik heb ook een Echo Dot uit Amerika meegenomen, hij bevalt zo goed dat, wanneer ik eind deze maand weer die kant op ga, er nog eens 1 of 2 extra meeneem (bij interesse kan ik er een aantal extra meenemen :) )!

Wat ik zelf heb gedaan om de Alexa app te installeren is door in iTunes op mijn laptop in te loggen op mijn account en daar mijn land te wijzigen. nadat ik de app geinstalleerd had, alles terug gezet naar NL.

Je kan denk ik alleen in iTunes op een computer "none" aangeven als betalingsinformatie. Via mijn iPhone lukte mij dat namelijk ook niet.

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grappig, mijn dochter riep van de week: 'Alexa bugger off' en Alexa luisterde ook nog en ging uit _O-
Wij lagen tegelijk dubbel en keken streng naar mijn dochter voor het taalgebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
ToolkiT schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:31:
Grappig, mijn dochter riep van de week: 'Alexa bugger off' en Alexa luisterde ook nog en ging uit _O-
Wij lagen tegelijk dubbel en keken streng naar mijn dochter voor het taalgebruik..
Nog een voordeel van de Echo of de Dot; iedereen kan met Alexa praten.

Je wil niet weten wat mijn schoonzoon allemaal aan Alexa voorstelde om te doen of te zeggen :P
Toen ik hem er op attendeerde dat alle commando's gelogd worden werd hij even bleekjes >:)

Maar het is idd erg gemakkelijk om zonder dat Alexa iedere stem moet leren herkennen je ertegen kunt praten en commando's kunt geven zoals lampen in- of uitschakelen, thermostaat hoger/lager, TV aan/uit, enz.enz.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grappig: vraag Alexa who do you vote for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Amerikaanse versie besteld via http://www.chromeit.nl/

Ik zal mijn bevindingen hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabbie_86 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:47:
[...]

ik heb ook een Echo Dot uit Amerika meegenomen, hij bevalt zo goed dat, wanneer ik eind deze maand weer die kant op ga, er nog eens 1 of 2 extra meeneem (bij interesse kan ik er een aantal extra meenemen :) )!

Wat ik zelf heb gedaan om de Alexa app te installeren is door in iTunes op mijn laptop in te loggen op mijn account en daar mijn land te wijzigen. nadat ik de app geinstalleerd had, alles terug gezet naar NL.

Je kan denk ik alleen in iTunes op een computer "none" aangeven als betalingsinformatie. Via mijn iPhone lukte mij dat namelijk ook niet.
Nou, mij lukt dat niet, hij wil een credit card met een amerikaans adres en weigert het omschakelen...
Misschien recent veranderd???? :'(

• lowo
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:29:
[...]

Nou, mij lukt dat niet, hij wil een credit card met een amerikaans adres en weigert het omschakelen...
Vreemd..Heb je het ook geprobeerd op de manier die ik een paar posts geleden vermeldde?
Ik hoefde zelfs geen adres of zo op te geven, alleen maar een geldig e-mailadres ( gmail gekozen omdat je daarbij niet het land van oorsprong gelijk kunt zien ( gmail.com )
Hoefde verder helemaal niks op te geven en kon de app in de winkelwagen doen voor 0 USD.
Daarna "afrekenen" en omdat het 0 USD was ook daarbij geen problemen.
App gedownload ( Android versie ) en geïnstalleerd.
Werkt uitstekend en blijft ook werken nadat ik VPN uitgeschakeld had, ook op mijn PC ( http://alexa.amazon.com/ )

• Rebecca
  • Laatst online: 02-09 22:42
Ik heb een aantal echo dots uit Engeland meegenomen en heb er 2 over. Deze hebben een UK USB-Stekker maar kan simpelweg vervangen worden door bijvoorbeeld een stekker uit de Samsung S Serie. (5V-2A)

De prijs is € 65,- Excl. verzendkosten. Laat maar weten of je interesse hebt.

EDIT: Ze zijn verkocht!

[ Voor 39% gewijzigd door Rebecca op 11-11-2016 11:24 ]

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 18:15
Ik heb je een pm gestuurd.

[ Voor 38% gewijzigd door Phaeton op 10-11-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:29:
[...]

Inderdaad vreemd. Als ik nu in itunes kijk dan zie ik nog steeds de optie NONE staan bij de betaalmethoden. (account staat wel weer in het nederlands).
iTunes Payment Type.
Inderdaad geldt dit waarschijnlijk alleen voor Nederland en moet je als je een US account heb altijd een betaalmethode invullen....

Misschien dat je de stappen van onderstaande site kan volgen om een US account zonder betaalmethode aan te maken.
https://support.apple.com/en-us/HT204034

[ Voor 22% gewijzigd door Cabbie_86 op 11-11-2016 12:04 ]

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rebecca schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:07:
Ik heb een aantal echo dots uit Engeland meegenomen en heb er 2 over. Deze hebben een UK USB-Stekker maar kan simpelweg vervangen worden door bijvoorbeeld een stekker uit de Samsung S Serie. (5V-2A)

De prijs is € 65,- Excl. verzendkosten. Laat maar weten of je interesse hebt.

EDIT: Ze zijn verkocht!
Als er anderen interesse hebben PM me dan maar, ik heb een prime abbo en woon in de UK dus kan echo's/dots snel binnen hebben en kom volgende week naar NL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
ToolkiT schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:09:
[...]

Als er anderen interesse hebben PM me dan maar, ik heb een prime abbo en woon in de UK dus kan echo's/dots snel binnen hebben en kom volgende week naar NL..
Ik ga over een maandje naar de UK (o.a. Londen), kan ik deze ergens bij een winkel meenemen? Of kan ik deze alleen laten bezorgen via amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

thecompany schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:51:
[...]

Ik ga over een maandje naar de UK (o.a. Londen), kan ik deze ergens bij een winkel meenemen? Of kan ik deze alleen laten bezorgen via amazon?
Ik vermoed alleen via amazon.. in de winkel heb ik ze niet gezien.. en al zouden ze er zijn, zou dat duurder zijn..
Waar en hoelang ben je in de UK? misschien kan je bij mij (Reading) laten bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebecca
  • Laatst online: 02-09 22:42
Hou dit even in de gaten: "Also expect Amazon Echo and Echo Dot as well as Kindle Fire tablets to have serious discounts: http://www.t3.com/news/amazon-uk-black-friday-2016-is-go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
ToolkiT schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:14:
[...]

Ik vermoed alleen via amazon.. in de winkel heb ik ze niet gezien.. en al zouden ze er zijn, zou dat duurder zijn..
Waar en hoelang ben je in de UK? misschien kan je bij mij (Reading) laten bezorgen?
Ik ben er 8 dagen, maar wel in 4 verschillende plekken (Londen, Liverpool, Manchester en Edingburgh) dus dat wordt lastig denk ik.

Daarnaast lees ik dat de UK variant nog geen ondersteuning heeft voor IFTTT: https://www.reddit.com/r/.../?st=ivkpp1ei&sh=9415540e

Dit is wel een dealbreaker voor mij, zou de echo kopen voor o.a. de custom api calls (met IFTTT's Maker) en Nefit integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik was laatst in Amerika en heb de Echo bij Best Buy gekocht voor dezelfde prijs als Amazon ze verkocht.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het in de UK ook zo gaat, maar het kan dus wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen010
Ik twijfel tussen de echo dot en google home. Ik gebruik m voor philips hue en spotify. Het streamen naar chromecast staat me wel aan, maar ik sluit de echo dot meestal aan op mijn stereoinstallatie(dit lukt me ook wel met de google home via bluetooth maar alsnog). Iemand ideeen hierover?

• lowo
Coen010 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:38:
Ik twijfel tussen de echo dot en google home. Ik gebruik m voor philips hue en spotify. Het streamen naar chromecast staat me wel aan, maar ik sluit de echo dot meestal aan op mijn stereoinstallatie(dit lukt me ook wel met de google home via bluetooth maar alsnog). Iemand ideeen hierover?
De Google Home is nog hartstikke nieuw en er is nog weinig ondersteuning voor wat betreft SmartHome en andere handige functies. Op dit moment worden ( uiteraard ) de Nest thermostaat en Philips Hue ondersteund en nog een paar andere dingen. Mocht je nu bijvoorbeeld ook TP-link of Wemo slimme schakelaars hebben dan worden deze ( nog ) niet ondersteund door Google Home.

Persoonlijk vind ik het een gedrocht dat veel lijkt op een luchtverfrisser maar da's mijn mening. >:)

Belangrijker voor mij om toch de Amazon Echo Dot te kiezen - deze heb jij ook zo te lezen - is simpelweg de prijs. De Dot voldoet prima en heeft een brede ondersteuning, wordt steeds verder ontwikkeld en ik kan er 2 a 3 kopen voor de prijs van 1 Google Home!
Natuurlijk zou je de Google Home niet moeten vergelijken met de Dot maar met de Echo.
De komst van de Amazon Echo Dot heeft een flinke boost gegeven aan deze Amazon producten.
Google had er beter aan gedaan om tegelijk ook een soort van Google Dot uit te brengen dan had het er heel anders uit gezien.

• Coen010
Ben het met je eens? Weet jij waar ik goedkoop een echo dot 2 kan halen?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Coen010 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:44:
Ben het met je eens? Weet jij waar ik goedkoop een echo dot 2 kan halen?
je bent net te laat.. als je het gister had gevraagd had ik via prime eentje kunnen kopen en dit weekend meenemen naar NL..

• Coen010
Shit man, hahah. Maar verder geen idee waar ik hem anders kan halen?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• thecompany
Coen010 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:51:
Shit man, hahah. Maar verder geen idee waar ik hem anders kan halen?
Kan ook Chromeit aanbevelen. Levert dus de US variant (waarmee IFTTT ook werkt itt de UK variant) voor een prima prijs (80 euro). Op Ebay zit je ook rond dat bedrag. Mijn bestelling bij Chromeit komt morgen binnen:)

• tyfoon_2
Inmiddels naast de Echo ook een Google home. Mijn eerste ervaringen zijn wel dat Google home mijn Engels aanzienlijk beter kan verstaan. Ook timezones en locatie is geen enkel probleem (gewoon in te stellen op mijn eigen adres), ook bv restaurants in de buurt werken. Home kan aanzienlijk beter antwoorden geven door zijn koppeling met search en ook snapt hij waarover het gaat als je een vervolg vraag geeft (bv hoe hoog is de Eifeltoren en daarna waar staat ie, en is hij open nu dan zal hij begrijpen dat het nog steeds over de Eifeltoren gaat)

Qua koppeling voor Home automation gebruik ik HA Bridge (http://bwssystems.com/) en die ondersteund inmiddels ook Google Home.

Minder vind ik het zeggen van 'Ok Google' versus 'Alexa', maakt het wat onpersoonlijk

• Coen010
Daarom overweeg ik hem ook ja, alleen kan ik hem niet koppelen met een andere speaker, en dat is wel een groot minpunt voor mij. Is daar enige oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Dat kan volgens mij door een chromecast aan de speaker te hangen.
Verder geen ervaring mee, ik heb zelf een Echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Even een kort vraagje:

Als ik sportify luister via de echo dan vraag ik soms hoe het nummer heet die op dat moment langs komt.

Dat werkt mooi, maar kan ik nog ergens terug lezen welke nummers ik heb nagevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Muurtegel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:20:
Dat kan volgens mij door een chromecast aan de speaker te hangen.
Verder geen ervaring mee, ik heb zelf een Echo.
Correct. Er is een chromecast alleen voor audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 09:09
Je kan in je echo app terug zien wat je hebt gevraagd aan alexa, dus volgens mij ook die muziek verzoekjes
outlandos schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:57:
Even een kort vraagje:

Als ik sportify luister via de echo dan vraag ik soms hoe het nummer heet die op dat moment langs komt.

Dat werkt mooi, maar kan ik nog ergens terug lezen welke nummers ik heb nagevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Coen010 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:36:
Daarom overweeg ik hem ook ja, alleen kan ik hem niet koppelen met een andere speaker, en dat is wel een groot minpunt voor mij. Is daar enige oplossing voor?
Zover ik kan zien heeft de Google Home geen externe aansluitingen voor ofwel een versterker ofwel een ander device. Er is alleen een aansluiting voor de voeding en een servicepoort in Micro-USB uitvoering.
Ook is er alleen een Wifi verbinding mogelijk en kun je dus ook niet via bluetooth een verbinding met een receiver of externe luidspreker maken.
Zie: https://support.google.co...4?hl=en&ref_topic=7195843

De Amazon Echo Dot kan ofwel bedraad dmv een 3,5 mm jackaansluiting ofwel via Bluetooth een geschikte versterker of luidspreker aansturen zodat je het geluid ook via deze kunt weergeven.
Heb je de beschikking over een multimediaversterker met bluetooth dan werkt dit uitstekend :)
Zie: https://www.amazon.com/Al...&keywords=Amazon+echo+dot

De Echo heb ik niet maar deze heeft geen externe aansluitmogelijkheid, net als de Google Home.
Zie: https://www.amazon.com/Am...-Alexa/dp/B00X4WHP5E#tech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
Voor de grote echo is dat ook niet nuttig. Die geeft van zichzelf meer dan voldoende geluid. Heeft weinig zin die aan een stereo te hangen Daar kan je dan beter een dot voor nemen.. Ik heb mijn dot via stereo en spotify gekoppeld Werkt als een trein. goede geluidskwaliteit en handige voice bediening. (en het is ook cool ;) )
lowo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:43:
[...]

Zover ik kan zien heeft de Google Home geen externe aansluitingen voor ofwel een versterker ofwel een ander device. Er is alleen een aansluiting voor de voeding en een servicepoort in Micro-USB uitvoering.
Ook is er alleen een Wifi verbinding mogelijk en kun je dus ook niet via bluetooth een verbinding met een receiver of externe luidspreker maken.
Zie: https://support.google.co...4?hl=en&ref_topic=7195843

De Amazon Echo Dot kan ofwel bedraad dmv een 3,5 mm jackaansluiting ofwel via Bluetooth een geschikte versterker of luidspreker aansturen zodat je het geluid ook via deze kunt weergeven.
Heb je de beschikking over een multimediaversterker met bluetooth dan werkt dit uitstekend :)
Zie: https://www.amazon.com/Al...&keywords=Amazon+echo+dot

De Echo heb ik niet maar deze heeft geen externe aansluitmogelijkheid, net als de Google Home.
Zie: https://www.amazon.com/Am...-Alexa/dp/B00X4WHP5E#tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik denk dat ik ook een echo ga aanschaffen, maar ik kan eigenlijk 1 ding niet vinden....
kan echo alleen zaken aansturen vanuit de cloud?

maw: moet ik domoticz vanuit het internet bereikbaar maken om te werken met echo? Of kan de echo ook zelf commando's naar lokale adressen versturen?

oh: en weet iemand al of de duits echo op engels te zetten is?

Ik zag trouwens dat amazon prime ook naar nederland komt.... ik hoop dat echo ook officieel naar nederland komt!

[ Voor 23% gewijzigd door Extera op 21-11-2016 20:45 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
De echo stuurt apparaten inderdaad via het internet aan. Met de Philips Hue bridge heeft hij wel direct verbinding, geloof ik. Dus het zou nog per toepassing kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

voor de geinterreseerden:
black friday op amazon.co.uk
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/02/kindle/merch/2016/campaigns/BF/bf_dh_retail_b-gw-d-uk-1500x300._CB524593736_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ja, maar niet te bestellen vanuit NL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Extera schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:36:
Ja, maar niet te bestellen vanuit NL :(
:(
Tegen commisie kan ik er altijd 1 bestellen voor jullie uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
U heeft PB :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

<knip> verkeerde topic..

[ Voor 82% gewijzigd door ToolkiT op 25-11-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Inmiddels ook een Amazon Echo meegenomen uit Amerika. Erg leuk speelgoed, maar zoals hierboven al gemeld werkt de 'hack' om hem een Nederlandse locatie te geven niet meer, je kunt alleen nog de tijdszone aanpassen. Houd hier dus rekening mee als je er een wilt aanschaffen.

Hoe dan ook, van het weekend eens verder mee spelen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Hertog schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:06:
Inmiddels ook een Amazon Echo meegenomen uit Amerika. Erg leuk speelgoed, maar zoals hierboven al gemeld werkt de 'hack' om hem een Nederlandse locatie te geven niet meer, je kunt alleen nog de tijdszone aanpassen. Houd hier dus rekening mee als je er een wilt aanschaffen.

Hoe dan ook, van het weekend eens verder mee spelen :)
Heb je de mazzel om dichtbij de Duitse grens te wonen dan kun je een adres opgeven vlak over de grens.
Dan werken iig de tijdsaanduiding en het weerbericht prima :)
Het is inderdaad (nog) niet mogelijk een Nederlands adres op te geven en je een pizza te laten bezorgen ( die is dan zeker koud als die ooit aankomt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ben nog wel benieuwd of de duitse versie is om te zetten naar engels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

lowo schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:28:
[...]

Heb je de mazzel om dichtbij de Duitse grens te wonen dan kun je een adres opgeven vlak over de grens.
Dan werken iig de tijdsaanduiding en het weerbericht prima :)
Het is inderdaad (nog) niet mogelijk een Nederlands adres op te geven en je een pizza te laten bezorgen ( die is dan zeker koud als die ooit aankomt :P )
Was het net voor die post tegen gekomen inderdaad. Ik woon in Arnhem, dus voor Alexa nu in Emmerich ;).

Er was een hack om andere locaties in te voeren, die volgens 'het internet' ook gewerkt heeft. Staat ook ergens in dit topic. Maar net in de periode dat ik in de USA zat is die hack blijkbaar onbruikbaar geworden. Niet dat ik hem anders niet gekocht had overigens. Was uiteindelijk nogal een impulsaankoop. Maar ik ben tot nu toe wel onder de indruk hoe goed 'Alexa' luistert, ook naar mijn niet-native Engels en zelfs met (andere) muziek aan.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Hertog schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:45:
[...]

Was het net voor die post tegen gekomen inderdaad. Ik woon in Arnhem, dus voor Alexa nu in Emmerich ;).

Er was een hack om andere locaties in te voeren, die volgens 'het internet' ook gewerkt heeft. Staat ook ergens in dit topic. Maar net in de periode dat ik in de USA zat is die hack blijkbaar onbruikbaar geworden. Niet dat ik hem anders niet gekocht had overigens. Was uiteindelijk nogal een impulsaankoop. Maar ik ben tot nu toe wel onder de indruk hoe goed 'Alexa' luistert, ook naar mijn niet-native Engels en zelfs met (andere) muziek aan.
Klopt! Er was een hack met Google Request Maker maar die werkt al een tijdje niet meer ( het is mij tenminste iig niet gelukt een Nederlands adres op te geven). Aangezien ik in Enschede woon, maar zo'n 2 km van de grens heb ik een huisadres opgegeven hier vlak over de grens naar Duitsland. Het weerbericht klopt nu ook evenals de tijdsaanduiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Extera schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:36:
Ben nog wel benieuwd of de duitse versie is om te zetten naar engels!
De Duitse versie wordt voorlopig nog niet vrij verkocht.
Je kunt je inschrijven maar zelfs dan krijg je een mail waarin staat dat het nog maanden zal duren voordat je de Echo of de Dot kunt gaan bestellen. ( en dan moet je ook nog eens een Duits adres hebben )

In eerdere post heb ik al aangegeven dat mij in eerste instantie gezegd is dat de Duitse versie alleen maar Duits kan praten maar later las ik dat deze ook UK en US Engels zou moeten kunnen.

Pas nadat deze algemeen verkrijgbaar wordt kunnen we kijken of het inderdaad zo is dat de Duitse Echo en de Dot ook Engels kunnen spreken en verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Ik neem bijna aan dat het dezelfde versie is Met alleen een ander stekkerblok De US versie spreekt al prima duits en natuurlijk standaard Engels, dus zie weinig reden voor Amazon om 2 versies te maken. De Fire-tv en tv sticks zijn ook exact hetzelfde behoudens de stekker .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

lowo schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:48:
[...]

Klopt! Er was een hack met Google Request Maker maar die werkt al een tijdje niet meer ( het is mij tenminste iig niet gelukt een Nederlands adres op te geven). Aangezien ik in Enschede woon, maar zo'n 2 km van de grens heb ik een huisadres opgegeven hier vlak over de grens naar Duitsland. Het weerbericht klopt nu ook evenals de tijdsaanduiding.
Hier ook ja. Voor de volledigheid: de tijdszone is nog wel te wijzigen via die eerder genoemde hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Hertog schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:47:
[...]

Hier ook ja. Voor de volledigheid: de tijdszone is nog wel te wijzigen via die eerder genoemde hack.
Maar de tridjzone kan je gewoon op een duitse locatie zetten dan is dat goed. De taal laat je gewoon op
Engels staan en dan werkt ook wekker functie goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Laatst online: 02-08 06:49
Heeft iemand de Alexa werkend met Honeywell evohome? Ik lees wat wisselende berichten op UK sites over de werking hier van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn witte echo dot ontvangen! Grappig dingetje. Nu met korting heb ik £39,99 betaald :)

Alexa werkt ook goed met Spotify en het weer en nieuws berichten enz

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Er zou een nieuwe echo aankomen....

http://www.nu.nl/gadgets/...stent-en-touchscreen.html

EN:
Bronnen stelden tegen Telecompaper dat ook de Echo naar Nederland komt.
:9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Ja vooral de laatste regel doet hoop geven _/-\o_ . Heb er al een paar maar het zou mooier zijn als de Echo ( hier de Dot ) meer ondersteund wordt in Nederland. Ze mag wat mij betreft gewoon Engels blijven praten als er maar meer functies komen die in Nederland gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:20
Kan iemand uitleggen hoe je Philips Hue Scenes kan starten?
Ik heb de Hue Skill gelinked met mijn Alexa. De discovery vindt een heleboel scenes.
Zo ook een nieuwe scene met de naam Grass.
Grass in Living room
Grass in Kitchen
Grass in Slaapkamer

Als ik zeg "Alexa, start Grass (scene) in Living room" snapt ie het niet.

Maar waarschijnlijk snap ik het zelf niet :)
Somebody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Hier inmiddels naar dikke tevredenheid een UK dot draaiend.

Middels ha-bridge gekoppeld aan mijn FIbaro HC2, vanuit waar ik weer diverse Zwave en IP dingetjes aanstuur. Thuis in het luchtledige roepen dat je zonneschermen/rolluiken open of dicht moeten, of dat het hoog tijd wordt dat m'n Roomba 980 moet gaan zuigen is écht wel gaaf.. :D

Ik heb nog een Harmony hub liggen die momenteel vooral stof aan het happen is.. Daar een dezer dagen maar eens mee gaan stoeien.

Paar kleine dingetjes waar ik nog tegen aan loop, waar wellicht iemand iets op weet?

- Ik probeer 'Music unlimited' aan te zetten. Dan hoor ik dat er een probleem is met mijn payment options. Mijn creditcard is echter succesvol toegevoegd? (en met de card an sich zijn geen problemen :+ )

- Wanneer ik de app op mijn telefoon open is mijn dot altijd 'offline'. Hij is echter hartstikke online ;-) Vanaf mn pc wel. Ook ziet de app geen smart home devices, op de pc wel (en het werkt).. Ben echt onder hetzelfde account ingelogd..

- Ik zie geen iheartradio optie om een accountje aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Weet iemand toevallig in welke UK retail stores je een echo dot kan kopen? :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VooTech-
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-12-2020
hoe zit het met de powerkabel als je hem uit de UK besteld, past ie wel gewoon in onze stekkerdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 09:52
Ik heb van het weekend mijn twee dot's uit de BF sale gekregen van m'n neef uit de UK. Ik had al een alexa account aangemaakt i.v.m. het gebruik van de Roger's app en Amazon had de beide Dot's al toegevoegd aan mijn account. Dit hielp niet echt met het aanmelden op m'n WiFi, maar uiteindelijk na een paar keer proberen en ook de Dot zo af en toe uit/aan te zetten is het gelukt.

Het is allemaal wat oefenen en uiteraard zijn er wat conflicten met de naamgeving van mijn Nest en Hue product(en). Als het werkt is het geweldig, maar vanmorgen uit mijn bed ging het wat moeilijker allemaal dus maar weer wat van de resultaten gewist uit de Request History, daarna lijkt de Dot het allemaal weer wat makkelijker op te pakken namelijk. Moet ook nog maar even aan de gang met de Voice Training denk ik;-)

De eerste paar uur na het registreren waren mijjn beide Dot's ook offline in de app, maar sinds gisteren gewoon online op mijn Nexus 5x en Nexus 7. Ik zie ook gewoon de Smart Devices.
Heb ook met de Amazon muziek functie wat geprobeerd, maar krijg zelfs mijn CC niet geregistreerd en kan de boel ook niet verplaatsen naar de .co.uk of .de variant.
Iheartradio is bij mij greyed out.

UK stekker past niet in onze stekkerdozen, je hebt twee opties. Een eigen NL stekker van minimaal 1800 mA met micro usb of een EU naar UK adapter, ik vind zelf deze adapter het mooiste: http://www.bax-shop.nl/st...huko-naar-uk-plug-adapter , die past heel mooi op de UK stekkers ook qua vormgeving, steekt niet uit aan de zijkanten en blijft heel goed vastzitten aan de stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

VooTech- schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 02:25:
hoe zit het met de powerkabel als je hem uit de UK besteld, past ie wel gewoon in onze stekkerdoos?
Might be made of wood but this one works well plus you can charge your phone and tablet at the same time: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/

Cheers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
mimang schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:26:
Weet iemand toevallig in welke UK retail stores je een echo dot kan kopen? :)
Ik heb hem zelf van ebay uit Engeland gekocht voor 58 euro inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Faris schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:11:
[...]

Ik heb hem zelf van ebay uit Engeland gekocht voor 58 euro inclusief verzendkosten.
Goedkoopste die ik nu kan vinden is 79 euro incl... Vandaar. Ik ga naar Londen met kerst vandaar de vraag :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Het lukt me op geen enkel manier om echo dot te registeren !! Ik krijg steeds volgende error 12:2:15:1:1.

Heeft niemand hier in het begin problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 09:52
Ik vind dit na 'echo 12:2:15:1:1' googlen:
https://www.reddit.com/r/...ly_i_got_a_defective_dot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-08 09:14
Heb vorige week een echo dot besteld in de UK, zou ergens deze week binnen moeten komen.
Maar nu lees ik net dat ifttt (nog) niet wordt ondersteund op de UK versie. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Blackah schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:07:
Heb vorige week een echo dot besteld in de UK, zou ergens deze week binnen moeten komen.
Maar nu lees ik net dat ifttt (nog) niet wordt ondersteund op de UK versie. Klopt dat?
Dat heb ik idd ook gelezen.
Was voor mij een reden om een US account aan te maken en mijn Dot daarop aan te melden.
( Ook omdat Amazon.com ( US ) een enorme hoeveelheid skills beschikbaar heeft. )

Hoorde echter ook dat de UK-versie met een inhaalslag bezig is dus tzt zullen ze wel alles ( US - UK - DL ) gelijk gaan trekken.

btw: heeft iemand al een Duitse Dot of Echo binnen en zo ja kun je hier ook de taal wijzigen? De eerste uitnodigingen van Amazon.de zijn al verstuurd zodat ze nu besteld kunnen gaan worden door degenen die de uitnodiging hebben gekregen ( en een Duits adres hebben ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Had ik ook gelezen. De enige oplossing die ze bieden is bellen met klantenservice van amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-08 09:14
lowo schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:36:
[...]

Dat heb ik idd ook gelezen.
Was voor mij een reden om een US account aan te maken en mijn Dot daarop aan te melden.
( Ook omdat Amazon.com ( US ) een enorme hoeveelheid skills beschikbaar heeft. )

Hoorde echter ook dat de UK-versie met een inhaalslag bezig is dus tzt zullen ze wel alles ( US - UK - DL ) gelijk gaan trekken.

btw: heeft iemand al een Duitse Dot of Echo binnen en zo ja kun je hier ook de taal wijzigen? De eerste uitnodigingen van Amazon.de zijn al verstuurd zodat ze nu besteld kunnen gaan worden door degenen die de uitnodiging hebben gekregen ( en een Duits adres hebben ).
Goeie tip. Dus ik kan dan een US account aanmaken om dit dan wel te gaan gebruiken? Heb elders op een forum inderdaad gelezen dat Amazon wel met een inhaalslag bezig is, maar daar wil ik niet op wachten ;)

Een paar pagina's terug heb ik gelezen dat je sinds kort de taal ook kan wijzigen.

Overigens heb ik vanochtend m'n baas verteld over de Dot, die heeft er net 12 besteld voor de collega's. Leuk kerstpakketje zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VooTech-
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-12-2020
nog 1 vraagje ik lees hier wel dingen over een US account aan te maken om de app te verkrijgen , maar bedoelen jullie dan op amazon ? of google play ben helemaal nieuw hierin en wil eigenlijk alles start klaar hebben op het moment dat ik de dot 2nd gen hier thuis ontvang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
VooTech- schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:34:
nog 1 vraagje ik lees hier wel dingen over een US account aan te maken om de app te verkrijgen , maar bedoelen jullie dan op amazon ? of google play ben helemaal nieuw hierin en wil eigenlijk alles start klaar hebben op het moment dat ik de dot 2nd gen hier thuis ontvang
Yep! Gewoon een nieuw account aanmaken bij Amazon.com met een Amerikaans (!) adres.
Dit kun je bijvoorbeeld doen door via VPN het te laten lijken alsof je in Amerika bent.
Je kunt dan de gratis Alexa app downloaden ( via Amazon.com ) en als die eenmaal geinstalleerd is kun je ook zonder VPN van Alexa gebruik maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit al voorbij gekomen?

This futuristic lamp can do everything an Amazon Echo does

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Echo dot wat ik had van ebay gekocht, moet ik helaas terugsturen. Twee dagen mee bezig om te registeren maar zonder succes!
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste