Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke tweaker wil over digitale assistenten komen praten?

Pagina: 1
Acties:

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:01
Mede-auteur:
  • Van-Gogh
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 03-12 18:44

Van-Gogh

Beste Tweakers

Alexa, please open a topic’. ‘Hey Siri, post a new thread’, ‘Ok Google, insert a smiley’. Wij tweakers zijn dol op technologische vernieuwingen. Bij heel wat tweakers staat al een digitale assistent in huis.

Wij vroegen ons (samen met de collega’s van de Persgroep) af: wat doe je daar nu eigenlijk mee? Gebruik je je assistant alleen om de lichten aan en uit te zetten, een kooktimer aan te zetten of de kat te pesten (Alexa, roar like a tiger). Of luister je naar nieuws, podcasts of muziek? Kortom: hoe helpt de digitale assistent je en wat kan er (nog) beter?

We gaan graag met zes experts (lees: tweakers) het gesprek aan als Persgroep Nederland, de moedermaatschappij van o.a. Tweakers en HWI. Met jullie willen we praten over toepassingen die we kunnen bouwen waar jullie iets aan hebben. Dan denken we niet alleen aan Tweakers; maar ook aan de andere nieuwstitels die we in de portefeuille hebben. We zijn op zoek naar toegevoegde waarde voor jullie, onafhankelijk van het platform.

We verzamelen aanstaande donderdagmiddag (ja, het is kortdag) op Tweakers HQ en het gesprek duurt ongeveer 2 uur. Natuurlijk zullen we zorgen voor een goede verzorging van de inwendige mens, je krijgt een rondleiding bij Tweakers, we vergoeden je reiskosten en er staat een Tweakers goodiebag voor je klaar.
quote:
Van-Gogh schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:43:
Excuus, zat even in een meeting...De locatie zal Tweakers HQ in Amsterdam zijn. Exacte tijdstip probeer ik met de 5 a 6 Tweakers af te stemmen. Aanstaande donderdag staat nog niet vast.
Vooralsnog lijken 3 en 6 september naar boven te drijven als datum

Wil je hierbij aanwezig zijn? Geef je op via een DM aan van-gogh.

Van-Gogh wijzigde deze reactie 14-08-2018 16:00 (12%)

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08-12 19:16
staan hier wat suspects in die je kunt benaderen? Het grote Domotica projecten showcase topic

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• LordKnox
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:18

LordKnox

Opperbaas.

Vanaf hoe laat worden mensen verwacht in Amsterdam? Sommige mensen komen wat verder uit het zuiden, dus is het wel belangrijk hoe laat je zou willen beginnen ivm verlof aanvragen ;)

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 02-12 00:56
Hmm lijkt me wel leuk om dit eens te doen als vrouw 😁! Ik gebruik mn echo dots alleen erg basic.

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 08-12 22:53
(jarig!)
Idd hoe laat e.d.
Misschien dat ik nog verlof kan pakken.
maar of dat dan haalbaar is vanuit het zuiden.

PSN: McMillan0984

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08-12 11:45

Tusk

Om daarom!

Dat is idd kortdag. Voor zo ver jullie iets aan mijn gebruikswijze hebben.

In het kort gebruik ik mijn Google Home om:

TV/Recievers/mediabox aan te zetten (icm Logitech Harmony)
Mijn Mobile Airco aan en uit te zetten (icm Sonoff switch) vooral als ik niet thuis ben.
Lichten te bedienen op de benedenverdieping (icm Hue)
Spotify aan te zetten op de Google Home
Netflix te gebruiken (icm chromecast) (ook pauze en rewind/forward cmds)
Timers en wekkers te zetten tijdens het koken/dutje doen
Daarnaast diverse routines voorals ik thuiskom, wegga en ga slapen icm muziek, hue en harmony
's Morgens voor het weer en files
Coole, zinloze custom vragen/zinnen (pulp fiction quotes bv 8) )voor als ik bezoek krijg (icm IFTTT) :)
Broadcast functie om mijn vriendin te irriteren :+

Is het trouwens niet meer 'des tweakers' om zoiets gewoon mbv video chat te doen?

P.S. Expres gepost om 1337? ;)

Tusk wijzigde deze reactie 14-08-2018 14:23 (5%)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• zeef
quote:
Mention er anders een paar die we niet mogen missen. :)
quote:
Janet_ schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:58:
Hmm lijkt me wel leuk om dit eens te doen als vrouw 😁! Ik gebruik mn echo dots alleen erg basic.
Wees welkom!!
quote:
O-)

zeef wijzigde deze reactie 14-08-2018 14:45 (21%)

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 02-12 00:56
Ik heb een pb gestuurd :)

• Van-Gogh
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 03-12 18:44
Excuus, zat even in een meeting...De locatie zal Tweakers HQ in Amsterdam zijn. Exacte tijdstip probeer ik met de 5 a 6 Tweakers af te stemmen.

Als donderdag te kort dag is kunnen we ook naar een dag volgende week kijken als dat beter uitkomt.

Van-Gogh wijzigde deze reactie 14-08-2018 15:55 (26%)

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08-12 19:16
quote:
zeef schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:45:
[...]

Mention er anders een paar die we niet mogen missen. :)

[...]
een of andere vage gast heeft als todo iets staan met Amazon Echo integreren, ene Femme :P

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• MeTooPV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:09
Tja, net als facebook, over 5 jaar vind iedereen het wel vervelend dat Alexa meeluistert tijdens de sex, maar aan de andere kant is het zo makkelijk om de thermostaat tussendoor aan te passen. Alleen beetje opletten wat je roept i.v.m. aangepaste reclames die je daarna gaat ontvangen.

• ScoTech
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 06-12 16:41
Helaas ik ben op de genoemde data met vakantie. Maak zelf gebruik van 2 Echo Dots i.c.m. met HA-Brige en domoticz, Kodi en Harmony-Hub. Naast de basis wat 'Alexa' plug en play al kan schakelt ze vrolijk op voice lampen (HUE SONOFF en KaKu), TV en serie materiaal aan.

Maar geloof mij een ieder kan het denk ik beamen :9
De timer voor 'kook' praktijken is toch wel de +/- 50 euro alleen waard _/-\o_

• zeef
quote:
ScoTech schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:11:
Helaas ik ben op de genoemde data met vakantie. Maak zelf gebruik van 2 Echo Dots i.c.m. met HA-Brige en domoticz, Kodi en Harmony-Hub. Naast de basis wat 'Alexa' plug en play al kan schakelt ze vrolijk op voice lampen (HUE SONOFF en KaKu), TV en serie materiaal aan.

Maar geloof mij een ieder kan het denk ik beamen :9
De timer voor 'kook' praktijken is toch wel de +/- 50 euro alleen waard _/-\o_
Wat zou de Persgroep in z'n geheel kunnen toevoegen aan je setup? Wil je dagelijks (Tech) nieuws? Andere informatie? Hoe kunnen we onze diensten inzetten om je Echo dots nog waardevoller te maken?

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08-12 21:42

MsG

Forumzwerver

Naast dat het ding hier fungeert als audio-frontend voor m'n domoticasysteem, zoals bij 99% van de Tweakers hier, gebruik ik hem veel voor zaken als de weersvragen, als wekker, als Spotify speler. Als borrelfeitjes-gever.

Voor Tweakers zou het interessant zijn als hij de headlines van Tweakers doorneemt (wellicht kan dit nu al?), of als er wellicht een Action wordt geprogrammeerd voor de Pricewatch, of een melding bij een flinke prijsdrop van een bepaald product dat je volgt.

Voor die 10 euro is de Google Home Mini toch een van mijn betere aankopen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 04:10

j1nx

Geek - Enjoying life

https://mycroft.ai/blog/mycrofts-world-tour/

29 en 30 Augustus spreekt de CEO in AMS. Misschien iets wat te combineren is?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:07
Tsja, ik ben van mening dat je dit soort assistenten zo weinig mogelijk moet gebruiken. Een echt slim huis werkt als een PA en hoef je niets te vertellen, maar doet e lampen en andere apparatuur uit zichzelf aan en uit ;)

Desondanks gebruik ik het nog relatief vaak. Soms voor commando's om meerdere lampen of apparaten aan/uit te zetten. Soms voor het weer of kookwekker. Maar ik laat ook de deurbel afspelen of, gekoppeld aan de agenda, de Home Mini op mijn slaapkamer een radiozender afspelen als wekker (samen met de milight lamp die als wake-up light fungeert). Eigenlijk zou ik nog wat meer notificaties moeten laten spreken, zoals een wasmachine die klaar is.

Helaas is Amsterdam mij te ver om "even" op-en-neer te reizen voor zoiets. Mochten er te weinig mensen kunnen, dan is het voor mij geen probleem om bijvoorbeeld via skype te joinen.

GENETX wijzigde deze reactie 15-08-2018 21:18 (3%)

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:44

Geckoo

Good news everyone

@J-P jij ?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:57

J-P

Syntax erro....

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• haaymaan
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-12 14:55
Ik heb echo en Google home, icm domoticz ,Harmony hub,hue emulator en broadlink pro.

Als gewoonlijk licht en wat stopcontacten besturen.
Tv ,shield tv en Pioneer (movie , Netflix) routine movie time......
Music , internet radio ,nos news...
Religion holy Quran luisteren via skill

Soms goed maken met vrouw :$ routine I miss her ...Komt text die ik geschreven heb in Alexa en dan ons favoriete liedje draaien....

En veel kleine dingen als timer ,wakker ,weer

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08-12 15:15
Spot, dot en echo in huis. Op het moment gekoppeld aan een Homey, Hue, harmony hub. Bestuur stopcontacten, dyson fans, muziek, licht in hele huis, etc ermee. Gebruik hem met koken (timers) en om verwarming aan te zetten (Homey stuurt Toon aan)
En in ochtend als de wekker gaat de volledige flash briefing.

DM verstuurd. 3 sept in avond lijkt te kunnen. Overdag helaas werken

Edit: bedacht me net dat ik nog veel meer doe.. tweakers podcast beluisteren bv. (Al gaat dat heeeel omslachtig nu) en op zijn tijd een old school test adventure (alleen nu dan via gesproken woord ipv getyped)

SunnieNL wijzigde deze reactie 17-08-2018 18:08 (25%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True