• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Eerder dit jaar gepresenteerd, de Google Home:

nieuws: Google toont Home-speaker met spraakbesturing

pricewatch: Google Home

YouTube: Google I/O 2016 - Keynote

Veel is er nog niet over bekend maar waarschijnlijk weten we 4 oktober meer :)
Uiteraard zal daarna deze topicstart verder worden uitgebreid, maar zijn er al meer Tweakers die interesse hebben in een Home?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als het in Nederland ook goed werkt zou ik het best nog wel tof vinden. Maar vrees dat 80% van de functies hier weer niet gaan werken

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
DennusB schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:42:
Als het in Nederland ook goed werkt zou ik het best nog wel tof vinden. Maar vrees dat 80% van de functies hier weer niet gaan werken
Dat is inderdaad afwachten. Een groot gedeelte van de Now functies zijn ook in Nederland goed te gebruiken dus ik heb er wel goede hoop voor.

Waar ik voornamelijk erg benieuwd naar ben is welke domotica standaarden het zal ondersteunen.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zit nu net de live stream te kijken. Google Home kan de Chromecast aansturen en straks ook Netflix. Maar ik vraag me af dat ding straks ook mijn receiver of soundbar aan kan zetten op de juiste ingang als ik tv wil kijken. Home werkt samen met IFTTT. Zou je dus kunnen zeggen dat als de tv aangaat de receiver ook moet aangaan op de juiste input? Is mij namelijk niet echt duidelijk. Ik zit niet te wachten op muziek uit e ingebouwde speaker van de home namelijk.

Edit; ja dus. Voice casting met Chromecast audio icm High end Google cast en Android tv's en Google cast enabled speakers.

http://heavy.com/tech/201...stream-live-stream-press/

Ps die Pixel mobiel is ook niet verkeerd!

[Voor 25% gewijzigd door JoeZuCK op 04-10-2016 20:31]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Spraak besturing, leuk maar imho nog redelijk algemeen / onpraktisch .. let op zeg niet dat het waardeloos is maar iedereen kan mijn systeem bedienen met spraak, en daarnaast vraag ik me echt af of het praktisch is in dagelijks gebruik.

Wel leuk dat er weer nieuwe spielerei is :)

Tja vanalles

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
InF.Inc schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:15:
Zit nu net de live stream te kijken. Google Home kan de Chromecast aansturen en straks ook Netflix. Maar ik vraag me af dat ding straks ook mijn receiver of soundbar aan kan zetten op de juiste ingang als ik tv wil kijken. Home werkt samen met IFTTT. Zou je dus kunnen zeggen dat als de tv aangaat de receiver ook moet aangaan op de juiste input? Is mij namelijk niet echt duidelijk. Ik zit niet te wachten op muziek uit e ingebouwde speaker van de home namelijk.

Edit; ja dus. Voice casting met Chromecast audio icm High end Google cast en Android tv's en Google cast enabled speakers.

http://heavy.com/tech/201...stream-live-stream-press/

Ps die Pixel mobiel is ook niet verkeerd!
Ik twijfel er niet aan dat logitech harmony ondersteund zal worden, in dat geval is het dus icm een harmony mogelijk.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 19:29
En via IFTTT kun je ook de Harmony Hub aansturen. ( Ikzelf heb bijvoorbeeld een link tussen de afwezigheid van TADO thermostaat en alles uitzetten)

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:10
De officiële commercial

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nWiIWyCeZso]

Ben benieuwd wanneer we hem/haar hier kunnen bestellen

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 15:44
Ben ook heel erg benieuwd! Ik heb al legio toepassingen waar ik hem voor ga gebruiken. In mindere mate gebruik ik hier nu al ok google via mn telefoon voor.

Denk aan s'morgens
ok google lights on in livingroom (hue)
ok google, watch morning news (start activiteit rtl4 op tv via Harmony hub)
ok google How my morning comute (evt vertragingen worden doorgegeven, stuur alternatieve route naar android auto)
ok google start James (start robotstofzuiger)
ok google i'm leaving (alles uit)

Thuiskomen.
ok google start digital radio (start activiteit via logitech harmony hub)
ok google send whatsapp; naar: ... bericht: hee schatje, vanavond uiteten of koken?
ok google start chromecast audio (receiver op juiste ingang)
ok google start playlist dinner on spotify (stuurt naar chromecast)
ok google i'm leaving (alles uit)

terug van uiteten of sporten:
ok google lights on in livingroom
ok google start movie night (lichten dimmen, start activiteit KODI, dus tv receiver etc aan.)
ok google set alarm at 6:30 (alarm op telefoon via timely)
ok google im going to sleep (alles uit)

dit alles moet nu al kunnen met de samenwerking tussen IFTTT, harmonyhub en hue en de google assistent!

Zou je hem gemakkelijk zonder al te veel meer kosten kunnen laten poverkomen uit de US?

[Voor 13% gewijzigd door cky op 06-10-2016 14:29]

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

cky schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:59:

Zou je hem gemakkelijk zonder al te veel meer kosten kunnen laten poverkomen uit de US?
Via eBay lijkt me wel. Maar niet vergeten dat US met 120v adapter werkt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:10
Denk inderdaad dat overkomen nog niet zo'n probleem is, maar wellicht dat er naast de adapter nog wel andere verschillen zijn tussen US en EU modellen? (Adapter zal wel gewoon USB-C / Micro zijn?)

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als hij hier uitgebracht wordt (en laten we hopen idd eind dit jaar, maar heb er een hard hoofd in), zou hij dan een firmware update krijgen als ze hem ooit voor Nederlandse spraak updaten?

[Voor 22% gewijzigd door JoeZuCK op 14-10-2016 22:39]

• cky
Ik denk niet zozeer een firmware update maar meer een gewone update waardoor verschillende talen te selecteren zijn. Net zoals nu bij Google now.

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:43
Ik heb mijn stoute schoenen aangedaan en een besteld via ebay!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-04 08:04
cky schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:59:
Ben ook heel erg benieuwd! Ik heb al legio toepassingen waar ik hem voor ga gebruiken. In mindere mate gebruik ik hier nu al ok google via mn telefoon voor.

ok google send whatsapp; naar: ... bericht: hee schatje, vanavond uiteten of koken?
Ben sinds kort over naar Android telefoon (BlackBerry Priv). Bezig met Tasker, Voice acces (bèta), Google Now…
Door omstandigheden moeite met bedienen touchscreen, wil zoveel mogelijk met spraak gaan doen.

Je beschrijft dat je Google Now in het Engels een commando geeft [ok google send whatsapp], en vervolgens een bericht in het Nederlands dicteert.
Hoe heb jij de taal-voorkeuren ingesteld?

Ben op zoek naar de juiste mix. Heb nu alles in Amerikaanse/Engelse taal ingesteld. Had de indruk dat er veel meer mogelijk was in het Engels, weet dat alleen niet zeker.

Ook ik ben benieuwd naar de Google Home toepasbaarheid in Nederland. Zodra hij beschikbaar is denk ik wel dat ik hem ga kopen…

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Al mijn Android spul staat op Engels ingesteld maar tekst dicteren gaat vrijwel altijd goed in het Nederlands.
Ik doe het regelmatig op mijn smartwatch en na een paar onzin woordjes heeft de engine door dat het Nederlands is en wordt het automagisch omgezet.

• cky
no113 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:43:
[...]

Door omstandigheden moeite met bedienen touchscreen, wil zoveel mogelijk met spraak gaan doen.

Je beschrijft dat je Google Now in het Engels een commando geeft [ok google send whatsapp], en vervolgens een bericht in het Nederlands dicteert.
Hoe heb jij de taal-voorkeuren ingesteld?
Ik heb zowel engels als nederland ingesteld. google now vanuit elk scherm werkt ook alleen als je engels als primaire taal hebt ingesteld.Stuur whatsapp werkt namelijk ook. Maar de mogelijkheden in het engels zijn wel beter. Wanneer je duidelijk praat merkt hij vrijwel meteen het verschil tussen engels en nederlands.

Zijn er trouwens meerdere die hem gaan importeren? Ik laat hem via een kennis vanuit Amerika versturen. :9

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Ik heb er plannen voor maar wacht nog even af tot ie een tijdje in het wild beschikbaar is.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
InF.Inc schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:59:
[...]

Via eBay lijkt me wel. Maar niet vergeten dat US met 120v adapter werkt.
Meestal werken de adapters op zowel 120v als 240v. Mijn Chromecast, Nexus 9 en 6P komen allemaal uit de VS en de adapters werken zonder problemen. ;)
cky schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:30:
[...]

Zijn er trouwens meerdere die hem gaan importeren? Ik laat hem via een kennis vanuit Amerika versturen. :9
Vriend van me neemt ze vlak na de release date mee naar Nederland. :)

[Voor 37% gewijzigd door GermanPivo op 31-10-2016 13:16]

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-06 20:40

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

@ drifkikker ... stoer... jaloers.. zou er ook wel 1 willen..

Alleen ik gebruik nu Domoticz en die kan bijna alles wat hier genoemd is.
Maar als die in Domoticz gaat werken..
Ben ik de tweede die er 1 koopt..

zonneboiler, pelletkachel, 27 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H met LANbox, Domoticz, Grafana, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Pana H versie thread: https://bit.ly/2Or4Unp

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-01 12:54
Dylantje2 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:11:
@ drifkikker ... stoer... jaloers.. zou er ook wel 1 willen..

Alleen ik gebruik nu Domoticz en die kan bijna alles wat hier genoemd is.
Maar als die in Domoticz gaat werken..
Ben ik de tweede die er 1 koopt..
Ik ben ook aan het uitkijken om te starten met wat automatisatie in de woning. Domoticz lijkt me een goeie keuze.. Daar zal ik mogelijks hue lampen en wat zwave spullen ophangen.

Echter sluit dat de Google Home niet uit, toch? Ik was aan het uitkijken naar google home/echo dot om alles dan ook via voice commands aan te sturen.

Echo dot was de eerste keuze, echter kan die niet samenwerken met de chromecast. En dat is toch wel een meerwaarde.

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-04 08:04
cky schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:30:
[...]
cky; mogelijkheden om er door die kennis meerdere naar Nederland te laten versturen?
Interesse 8)

• cky
no113 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:19:
[...]

cky; mogelijkheden om er door die kennis meerdere naar Nederland te laten versturen?
Interesse 8)
Ik ga eerst eens kijken hoe duur het wordt. Ik denk 21% belasting en 2,5% in voerkosten en verzendkosten. Is bijna 170 euro... :|

• AWitteveen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:48
Ik hoop er eigenlijk een beetje op dat hij snel in Duitsland beschikbaar is, de pixel telefoon en nu ook de vr-bril zijn snel na launch in Duitsland beschikbaar geworden. Maar zo niet dan heb ik ook zeker interesse in import.

• cky
De eerste reviews beginnen binnen te stromen. Tot nu toe is het oordeel, veel potentie maar komt er nog niet uit.
Veel zaken die in het reclamefilmpje wel werken zijn op dit moment nog niet werkzaam. Zoals bijvoorbeeld goed samenwerken met je telefoon. Mailen, whatsappjes sturen en bellen gaat (nog) niet. Beetje jammer. Ik had verwacht de functies van google now + een hoop nieuwe functies van google assistent.

Wat wel goed werkt is de integratie met de chromecast, musicapps en de smart verlichting. Dit alleen maakt het wel al waard voor mij om hem te gaan halen. :*)

kortom google heeft nog veel te doen wil dit allemaal lekker werken!

https://www.wired.com/2016/11/review-google-home/
http://www.theverge.com/2...nt-amazon-echo-competitor
http://www.theverge.com/2...sberg-google-home-speaker

Wel typisch dat er toch hoge punten worden gegeven ook al is het een product wat op dit moment 30% van zijn beloofde potentie laat zien 8)7

edit: beste review is deze
http://arstechnica.com/ga...kward-in-capability/5/#h2

[Voor 6% gewijzigd door cky op 03-11-2016 16:09. Reden: toevoegen link]

• 1ntroduc3
Zojuist bevestiging gehad dat hij is verzonden van Ebay. Ik zal jullie up2date houden en ben erg benieuwd. @cky thanks voor de reviews :)

• cky
Driftkikkertje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:51:
Zojuist bevestiging gehad dat hij is verzonden van Ebay. Ik zal jullie up2date houden en ben erg benieuwd. @cky thanks voor de reviews :)
Me too! Korte review van je mogen we verwachten?

• GermanPivo
  • Nu online
Mijn persoonlijke koerier is deze ochtend aangekomen. So, we have got them! :9~

https://tweakers.net/ext/f/cEPJ2Lr8fo0YbOBTaa6Iira4/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/st2S7jDjlMNk70Q1waB4MnzL/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/RqHmPnKnvo4UPUMph1xlO7uk/thumb.jpg

Eerste indruk:
- Misstaat niet in de woonkamer
- Kleiner dan ik had verwacht
- Reageert vrijwel direct (zoals we gewend zijn)
- Speaker klinkt prima
- Koppeling met Hue/Spotify is awesome _/-\o_

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:52
GermanPivo schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:29:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Eerste indruk:
- Speaker klinkt prima
Wat zijn je verdere ervaringen met het geluid? Is het een beetje kwaliteit goedkope bluetooth-speaker of echt iets vergelijkbaar met een wat betere speaker?

• GermanPivo
  • Nu online
Jochemd13 schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:46:
[...]

Wat zijn je verdere ervaringen met het geluid? Is het een beetje kwaliteit goedkope bluetooth-speaker of echt iets vergelijkbaar met een wat betere speaker?
Nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar zeker wel beter dan m'n Xiaomi bluetooth speaker. Vooral op de achtergrond wat muziek aangehad en daarvoor is de speaker in ieder geval zeker meer dan prima.

• 1ntroduc3
cky schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:22:
[...]

Me too! Korte review van je mogen we verwachten?
Natuurlijk!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25

DarkSide

theres no place like ::1

Ben benieuwd of hij ook mijn versterker aan kan zetten.
Die heeft Spotify connect. En dat klinkt toch beter dan welke BT speaker ook.
Lijkt me handig als hij "weet" dat er een Spotify connect apparaat is en dan die aan zet.

Dan lijkt het me nog een leuke gadget samen met mijn Hue verlichting.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• GermanPivo
  • Nu online
DarkSide schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:22:
Lijkt me handig als hij "weet" dat er een Spotify connect apparaat is en dan die aan zet.

Zend je versterker ook uit dat hij beschikbaar is voor Spotify Connect als hij uit staat? Zo niet wordt het een lastig verhaal. ;) Chromecast heeft geen infrarood om je versterker aan te zetten. Op dit moment kan hij ook alleen nog maar muziek zenden naar Chromecast apparaten, maar daar komt in de toekomst verandering in als het goed is.

• DarkSide

DarkSide

Mijn versterker staat uit en dan zie ik hem als beschikbaar op mijn telefoon. Dan klik ik op een van de beschikbare apparaten en dan gaat hij aan en speelt muziek.
Als ik in google home in zou kunnen stellen dat hij altijd naar de versterker moet zou dat top zijn.

En kan dan eventueel nog een boven plaatsen die dan wel de interne speaker zou kunnen gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:40. Reden: Leeg ivm privacy]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• GermanPivo
  • Nu online
JCE schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:40:
Ik ga dit topic volgen, maar ik ben nogal kritisch.

Mijn Nexus 5X lukt het niet eens om "ok google drive me home" te herkennen. Laat staan "navigate to home", "play bob dylan" of nog honderd andere redelijk obvious commando's.

Het is niet dat-ie ze niet herkend, mijn Engels is gelukkig goed genoeg. Maar dan opent-ie Google om te zoeken naar "drive me home". En zolang de browser open staat blijft Now in de browser. Zo erg dat-ie nog gaat Googlen naar "close browser".

En dan moet ik geld betalen voor zoiets?
Op m'n telefoon loop ik daar soms ook tegen aan. Play Bob Dylan on Spotify werkt bij mij ook niet, maar 'play some music by Queen on Spotify' werkt bijvoorbeeld wel.

Moet zeggen dat Home het ontzettend goed doet, maar daarin kan je Spotify ook als standaard muziek app selecteren. Dus zodra je over muziek begint, weet hij dat hij het sowieso af moet spelen. 'Play some music' en hij start random een populair nummer, 'Play playlist x', 'Play some jazz' of 'Play some dinner music' werken feilloos.

• outlandos
  • Laatst online: 20:50
Is er al een Europese releasedatum bekend? Ik kan er niets over vinden.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:52
Wat vinden jullie van het privacy vraagstuk? De microfoon is 'always on'. Je kunt 'm wel met een fysieke knop uitzetten, maar in de praktijk zal dit niet veel gebeuren imo omdat dit de werking natuurlijk belemmerd. Al je zoekopdrachten gaan het internet op. Het is imo wel echt weer een stap verder. Google kent nu straks ook je stem, je voorkeuren in je huiskamer. Hoe je je lichten het liefst hebt, oftewel een stukje persoonlijkheid. Ik vind het allemaal best eng. Het is echt een awesome device, net zoals de Amazon Alexa, maar ik vind het echt heel scary worden. Langzaam aan .... wordt een soort Wall-E scenario.

Om nog maar te zwijgen over mocht een keer een aanval op Google succesvol zijn en al jouw informatie 'op straat' komt te liggen.

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Dan gebruik je het toch niet? Als je graag gepersonaliseerde Google services wilt hebben ze toch echt informatie nodig.
En een Wall-E scenario? Dat we met z'n allen in een ruimteschip vertrekken? :?

• GermanPivo
  • Nu online
outlandos schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:53:
Is er al een Europese releasedatum bekend? Ik kan er niets over vinden.
Op dit moment is daar nog niets over bekend.
spokje schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:54:
Wat vinden jullie van het privacy vraagstuk? De microfoon is 'always on'. Je kunt 'm wel met een fysieke knop uitzetten, maar in de praktijk zal dit niet veel gebeuren imo omdat dit de werking natuurlijk belemmerd. Al je zoekopdrachten gaan het internet op. Het is imo wel echt weer een stap verder. Google kent nu straks ook je stem, je voorkeuren in je huiskamer. Hoe je je lichten het liefst hebt, oftewel een stukje persoonlijkheid. Ik vind het allemaal best eng. Het is echt een awesome device, net zoals de Amazon Alexa, maar ik vind het echt heel scary worden. Langzaam aan .... wordt een soort Wall-E scenario.

Om nog maar te zwijgen over mocht een keer een aanval op Google succesvol zijn en al jouw informatie 'op straat' komt te liggen.
Dan kan je de meeste Android telefoons ook wel links laten liggen. ;) Die van mij luistert in ieder geval ook continu of 'OK, Google' gezegd wordt.

[Voor 10% gewijzigd door GermanPivo op 07-11-2016 11:20]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:52
Kun je gemakkelijk uitzetten natuurlijk. Maar dat is juist het punt. Accepteren we dat niet veel te gemakkelijk, dat er een telefoon of ander apparaat in je huis steeds mee loopt te luisteren?

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:01

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

GermanPivo schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:29:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Eerste indruk:
- Speaker klinkt prima
Paar review vragen:
* Amerikaanse stekker?
* Hoe goed worden NL namen herkend? (Wat is het weer in Utrecht bijvoorbeeld?)
* Klopt het dat de home geen benul heeft van je google calendar of to do lijst?
* Vertel eens meer over de hue/spotify integratie, welke commandos's geef je/kan je allemaal geven?

• GermanPivo
  • Nu online
Lt. Marx schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:29:
[...]

Paar review vragen:
* Amerikaanse stekker?
* Hoe goed worden NL namen herkend? (Wat is het weer in Utrecht bijvoorbeeld?)
* Klopt het dat de home geen benul heeft van je google calendar of to do lijst?
* Vertel eens meer over de hue/spotify integratie, welke commandos's geef je/kan je allemaal geven?
- Amerikaanse stekker + verloopstuk en levert geen problemen op. Is trouwens geen micro usb maar zoiets, dus dat is vast wel te vervangen als je geen verloopstukje wilt :P
- Nederlandse namen zijn net zo lastig als met Google Now. Als jij Utrecht uit kan spreken zoals Google Now dat doet in het Engels, dan kom je er wel :P
- Hij weet welke afspraken er in je calendar staan, maar kan op dit moment nog geen afspraken toevoegen. Het is me wel gelukt om items toe te voegen aan m'n shopping list in Google Keep, dus daarvoor is het vast nuttig. Maar ik verwacht, en daarin ben ik niet de enige, dat die zaken/commando's + meer binnen korte tijd worden toegevoegd. Zijn toch vrij cruciale dingen.

- Spotify: Wat ik tot nu toe geprobeerd heb: 'Play some music' en hij start random een populair nummer, 'Play playlist x', 'Play artist x', 'Play some jazz', 'Play some dinner music', vorige nummer, volgend nummer, welk nummer is dit? Gaat allemaal goed.
- Hue: je maakt verbinding met de bridge en in de app op je telefoon creëer je kamers waar je de lampen aan toevoegt. De lampen kan je ook weer een nickname geven: eettafel komt er niet zo lekker uit in het Engels :P Doordat ze in een 'kamer' staan, kan je eenvoudig zeggen zet de lampen in de woonkamer aan. Lampen gaan vervolgens vrijwel direct aan. Dimmen en feller zetten werkt ook, maar nog niet geprobeerd of je ook percentages/kleuren kan noemen (die werken wel met volume van de ingebouwde speaker).

M'n vriendin waardeerde het niet dat ik gisteravond de hele tijd tegen Home aan het praten was :+

edit: kleuren veranderen en percentages noemen mbt dimmen zouden dus ook moeten werken
Dim Hue lights: "OK Google, dim my lights to fifty percent."
Change Hue colors: "OK Google, turn my lights [color]."

[Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 07-11-2016 13:11]

• DarkSide

DarkSide

GermanPivo schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:43:
[...]

M'n vriendin waardeerde het niet dat ik gisteravond de hele tijd tegen Home aan het praten was :+
Je kan ook al die zaken tegen haar zeggen.
Maar of ze dat nu kan waarderen" Zet lampen aan" "Zoek muziek op" :9

Verder ben ik nog wel benieuwd wanneer Nederlands gewoon goed gaat werken.
Geen moeite met engels, Maar gewoon makkelijk Nederlands lullen is toch fijner.

• GermanPivo
  • Nu online
Ik zie net dat er lijsten beginnen te ontstaan met de diverse commando's die gegeven kunnen worden. Misschien een mooie voor in de TS?

Vanavond ook even met IFTTT testen en kijken of ik via Harmony verschillende activiteiten een de praat krijg. Mooi alternatief tot Harmony wordt ondersteund. :)

[Voor 26% gewijzigd door GermanPivo op 07-11-2016 13:15]

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Linkje naar waar je hem hebt gekocht en voor hoe veel?
GermanPivo schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:43:
[...]

- Amerikaanse stekker + verloopstuk en levert geen problemen op. Is trouwens geen micro usb maar zoiets, dus dat is vast wel te vervangen als je geen verloopstukje wilt :P
- Nederlandse namen zijn net zo lastig als met Google Now. Als jij Utrecht uit kan spreken zoals Google Now dat doet in het Engels, dan kom je er wel :P
- Hij weet welke afspraken er in je calendar staan, maar kan op dit moment nog geen afspraken toevoegen. Het is me wel gelukt om items toe te voegen aan m'n shopping list in Google Keep, dus daarvoor is het vast nuttig. Maar ik verwacht, en daarin ben ik niet de enige, dat die zaken/commando's + meer binnen korte tijd worden toegevoegd. Zijn toch vrij cruciale dingen.

- Spotify: Wat ik tot nu toe geprobeerd heb: 'Play some music' en hij start random een populair nummer, 'Play playlist x', 'Play artist x', 'Play some jazz', 'Play some dinner music', vorige nummer, volgend nummer, welk nummer is dit? Gaat allemaal goed.
- Hue: je maakt verbinding met de bridge en in de app op je telefoon creëer je kamers waar je de lampen aan toevoegt. De lampen kan je ook weer een nickname geven: eettafel komt er niet zo lekker uit in het Engels :P Doordat ze in een 'kamer' staan, kan je eenvoudig zeggen zet de lampen in de woonkamer aan. Lampen gaan vervolgens vrijwel direct aan. Dimmen en feller zetten werkt ook, maar nog niet geprobeerd of je ook percentages/kleuren kan noemen (die werken wel met volume van de ingebouwde speaker).

edit: kleuren veranderen en percentages noemen mbt dimmen zouden dus ook moeten werken
Dim Hue lights: "OK Google, dim my lights to fifty percent."
Change Hue colors: "OK Google, turn my lights [color]."

• GermanPivo
  • Nu online
Lt. Marx schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:20:
Linkje naar waar je hem hebt gekocht en voor hoe veel?

[...]
De normale prijs in USD bij https://store.google.com/ :+

• AWitteveen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:48
Verzenden zij naar NL dan?

• GermanPivo
  • Nu online
Nee, maar het is wel handig als je mensen kent die regelmatig vanuit de US naar NL vliegen en andersom ;)

• NoVaRaGnA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09
220 euro, om via ebay naar NL te laten versturen...veelste duur.
Heb een amazon Echo dot, maar wil de Google Home ook graag proberen.

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-05 10:04
Ik wacht op de eerste home assistant die Sonos goed ondersteunt. Zowel de Homey, Echo en Home(?) hebben allemaal 'soon' Sonos ondersteuning.

Ben erg benieuwd hoe alles er over een half jaartje uit ziet, als alle 3 de bedrijven vasthouden aan de beloftes dan gaan de apparaten steeds interessanter worden :)

• 1ntroduc3
Zoals 't er nu uit ziet komt morgen mijn home binnen! Will keep you posted

• GermanPivo
  • Nu online
Integratie met IFTTT werkt als een zonnetje. Vooral bezig met de combinatie Home - Logitech Harmony. 'Hey Google, turn on my tv' en de betreffende activiteit wordt opgestart :)
Twee IFTTT dingen triggeren met één commando lijkt helaas niet te werken. Jammer, want zou dingen wel een stuk eenvoudiger maken :+

• mvdarend
  • Niet online
NoVaRaGnA schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:12:
220 euro, om via ebay naar NL te laten versturen...veelste duur.
Heb een amazon Echo dot, maar wil de Google Home ook graag proberen.
Bij ChromeIt.nl heb je hem voor 185.- + 6.75 verzendkosten, ik heb er net een besteld. Volgens de site nog drie op vooraad.

• 1ntroduc3
Pakketje is onderweg en wordt vandaag bezorgd. Will keep you posted! Mensen die nog specifieke vragen hebben? Let me know :)

• Trebor
  • Laatst online: 08-05 21:13
mvdarend schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:04:
[...]

Bij ChromeIt.nl heb je hem voor 185.- + 6.75 verzendkosten, ik heb er net een besteld. Volgens de site nog drie op vooraad.
Thanks! Meteen besteld. Dan moet er ook maar een Harmony Hub bijkomen. En natuurlijk moet Google er voor zorgen dat zoveel mogelijk integratie mogelijk wordt met Sonos e.d.

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:22
De ultieme vraag, is het 185 euro waard of kan ik beter wachten tot hij in NL te koop is voor +- 140 euro?

• GermanPivo
  • Nu online
Puntje-NL schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:07:
De ultieme vraag, is het 185 euro waard of kan ik beter wachten tot hij in NL te koop is voor +- 140 euro?
Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden :P
Ik heb Home nu een week staan en gebruik hem nu ongemerkt best veel. Maar al mijn lampen zijn dan ook Hue en maak flink gebruik van Harmony. Als je geen van beide hebt, zou ik zelf wachten tot hij in NL te koop is. ;)

Heb ook nog een Homey staan. Hoop dat Homey snel is met IFTTT integratie (en dan bedoel ik niet via webhooks, maar native), zodat ik via Home Homey aan kan sturen. :+

[Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 15-11-2016 15:19]

• Puntje-NL
GermanPivo schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:17:
[...]

Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden :P
Ik heb Home nu een week staan en gebruik hem nu ongemerkt best veel. Maar al mijn lampen zijn dan ook Hue en maak flink gebruik van Harmony. Als je geen van beide hebt, zou ik zelf wachten tot hij in NL te koop is. ;)
Ok, ja ik heb zelf ook de Hue lampen en de Nest thermostaat. Daarom denk ik dat het wel handig is. Werkt IFTTT ook echt? Harmony heb ik zelf niet :(.

Ook vroeg ik me af hoe het met de accounts zit, aangezien ik en mijn vriend deze samen willen gebruiken. Volgensmij is er tot op heden maar 1 account mogelijk, toch?

• cky
Inderdaad 1 account. Ze gaan wel meerdere integreren maar geen idee hoe lang dit gaat duren.

• GermanPivo
  • Nu online
Puntje-NL schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:33:
[...]

Ok, ja ik heb zelf ook de Hue lampen en de Nest thermostaat. Daarom denk ik dat het wel handig is. Werkt IFTTT ook echt? Harmony heb ik zelf niet :(.

Ook vroeg ik me af hoe het met de accounts zit, aangezien ik en mijn vriend deze samen willen gebruiken. Volgensmij is er tot op heden maar 1 account mogelijk, toch?
IFTTT werkt met Harmony in ieder geval prima; vertraging is bij mij ongeveer een seconde, dus daar is mee te leven. ;)
Inderdaad 1 account, maar de app spreekt al over account(s), dus zit er zeker aan te komen.

• Puntje-NL
GermanPivo schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:36:
[...]

IFTTT werkt met Harmony in ieder geval prima; vertraging is bij mij ongeveer een seconde, dus daar is mee te leven. ;)
Inderdaad 1 account, maar de app spreekt al over account(s), dus zit er zeker aan te komen.
Thanks for the info! Ben gelijk maar gaan bestellen en heeeell erg benieuwd!

• NoVaRaGnA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09
mvdarend schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:04:
[...]

Dankjewel!, maar helaas was ik te laat.
Wachten :)

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:49
Stel dat ik de internet radio stream van Radio 538 (of een ander station) zou willen afspelen op Google Home, is dat mogelijk?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

• cky
Ja, als je zegt "OK Google, play 538 on TuneIn." zou moeten werken.

Met de nadruk op zou, want ik denk dat er tientallen andere 538's gevonden worden en dat hij die opzet :X

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

NoVaRaGnA schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:57:
[...]

Dankjewel!, maar helaas was ik te laat.
Wachten :)
Heb er toch ook maar 1 besteld ondanks de toch wel hoge kosten met 1 in de US kopen. Even wachten tot ze weer op voorraad zijn.

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:21
Waar ik wel erg benieuwd naar ben is de microfoon in de Google Home. Hoort hij je commando gewoon als je er een paar meter vandaan staat of als er obstakels voor zitten? Ik heb nog niet veel kunnen vinden over de Google Home en ik weet ook niet waar de microfoon zit.

Het ziet er wel uit als een mooi apparaat voor bij mij thuis. Het is wel jammer dat er nog geen Sonos ondersteunt wordt. Ik hoop dat er nog een multiroom functie wordt ingebouwd in de vernieuwde Home app, zo dat je de Home en Chromecast Audio tegelijk kan laten afspelen. Dan wordt het ook steeds meer een concurrent voor Sonos.

Ik wacht nog even tot de Home in Nederland verschijnt. Waarschijnlijk zal dit wel 2017 worden. Op internet lees ik al verschillende verhalen dat de Nederlandse taal voorlopig niet ondersteund gaat worden. Dan zal het denk ik ook niet veel verkocht gaan worden in Nederland. Ik hou de verhalen het in de gaten.

• 1ntroduc3
Gisteren even gespeeld met de home. Echt een leuke toevoeging. Microfoon kan redelijke afstand mijn stem opvangen en in de meeste gevallen mijn gebrekkige Engels goed verstaan en de juiste trigger doorvoeren. Nadeel vind ik de instelling van voorkeuren in eenheid zoals Celsius od fahrenheit en miles en km. De Celsius gevonden, maar alle afstanden zegt hij in miles. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

• GermanPivo
  • Nu online
jordiv30 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:57:
Waar ik wel erg benieuwd naar ben is de microfoon in de Google Home. Hoort hij je commando gewoon als je er een paar meter vandaan staat of als er obstakels voor zitten? Ik heb nog niet veel kunnen vinden over de Google Home en ik weet ook niet waar de microfoon zit.
Er zitten twee microfoons in Home (in ieder geval één op de bovenkant). Als ik in de keuken sta (7-8 meter van Home af) en met mijn gezicht naar de muur, dan kan ik zonder m'n stem te verheffen een timer instellen. Als ik muziek aan heb staan op een iets meer dan normaal volume, moet ik me even omdraaien. Als ik op de bank zit en tv kijk, dan zit ik naast home (2 meter), maar wel lager dan Home staat en staat er een speaker tussen. Ook dan worden commando's prima verstaan.
Het ziet er wel uit als een mooi apparaat voor bij mij thuis. Het is wel jammer dat er nog geen Sonos ondersteunt wordt. Ik hoop dat er nog een multiroom functie wordt ingebouwd in de vernieuwde Home app, zo dat je de Home en Chromecast Audio tegelijk kan laten afspelen. Dan wordt het ook steeds meer een concurrent voor Sonos.
Heb het zelf nog niet getest, maar multiroom is al beschikbaar: https://support.google.com/googlehome/answer/7174267?hl=en
Vervolgens kan je dit aansturen door: Play music on 'group name'

[Voor 43% gewijzigd door GermanPivo op 17-11-2016 08:56]

• jordiv30
GermanPivo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:22:
[...]

Er zitten twee microfoons in Home (in ieder geval één op de bovenkant). Als ik in de keuken sta (7-8 meter van Home af) en met mijn gezicht naar de muur, dan kan ik zonder m'n stem te verheffen een timer instellen. Als ik muziek aan heb staan op een iets meer dan normaal volume, moet ik me even omdraaien. Als ik op de bank zit en tv kijk, dan zit ik naast home (2 meter), maar wel lager dan Home staat en staat er een speaker tussen. Ook dan worden commando's prima verstaan.

[...]

Heb het zelf nog niet getest, maar multiroom is al beschikbaar: https://support.google.com/googlehome/answer/7174267?hl=en
Vervolgens kan je dit aansturen door: Play music on 'group name'
Aha, ik had er nog niet echt op gezocht, maar ik kan me wel herinneren dat er al langer een gerucht ging over multiroom in de Google Cast app. Ik heb nu alleen een Chromecast Audio dus ik kan het zelf ook niet testen.

De Google Home heeft tenminste mijn interesse getrokken. Als de Google Home in Nederland uitkomt zal ik er eens verder naar gaan kijken. Ik ben benieuwd of dan de Nederlandse taal ook meteen ondersteund wordt.

In ieder geval bedankt voor je info!

[Voor 65% gewijzigd door jordiv30 op 17-11-2016 16:43]

• cky
ok, vandaag geinstalleerd en 1,5 uur mee gespeeld.

Wat perfect werkt is
- philips hue, aan/uit dimmen (kan ook per licht of kamer)
- muziek afspelen via spotify, album artiest of genre
- dit naar de chromecast sturen
- youtube video op tv via chromecast
- mijn robotstofzuiger aansturen via IFTTT
- Al mijn harmony hub activiteiten aansturen via IFTTT
- reisafstand en reistijd doorgeven naar bijvoorbeeld mijn werk.
- kalender en reminders doorgeven
- meerdere timers zetten, wekker zetten.recepten oplezen. vertalen, rekenen
- snel vragen goed beantwoorden
- goed schakelen tussen google home en eventueel een telefoon die reageert op ok google.

Wat niet werkt en wat ik wel had verwacht:
- scenes in hue. echt een gemis vind ik. (kan mijn scenes ook niet inladen via IFTTT)
- playlists in spotify, het werkt maar mijn favorieten herkent hij niet en hij kiest bijna altijd een andere playlist dan ik bedoel. Alleen playlist door spotify werken goed (bijvoorbeeld release radar, weekend hangouts etc.
- wanneer je muziek naar je chromecast stuurt, en je vraagt daarna een ander nummer moet je blijven zeggen ' on my chromecast' irritant!
- calender items en herinneringen maken (komt nog)
- berichtjes sturen of email opstellen.

tot nu toe, leuk maar zijn geld nog niet waard.

Heeft iemand anders meer succes met spotify en zijn zelfgemaakte playlists?

• mvdarend
  • Niet online
cky schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:43:
Heeft iemand anders meer succes met spotify en zijn zelfgemaakte playlists?
Bij mij gaat het goed, 'Hey Google, Play [Playlist] on Spotify'.

Ik heb het net getest met een paar playlists van mijn vrouw (Mijn playlists hebben Engelse benamingen) en dat gaat ook goed, moet het alleen op zijn Engels uitspreken, wat een beetje raar klinkt...

Haardloopmuziek: Hard-Loop-Moozeek

Rustig: Russ-Tigg

Edit: Het lukt me maar nit om Radio 3 af te spelen, krijg steeds een amerikaanse zender... heb de volgende geprobeerd:

Play NPO 3FM on TuneIn
Play 3FM Netherlands on TuneIn

en allerlei variaties daarop

(Als ik geen TuneIn erbij zet krijg ik een 3FM afspeellijst van Spotify te horen)

[Voor 23% gewijzigd door mvdarend op 18-11-2016 07:40]

• cky
Staat 3fm bij je favorieten bij tunein,of heb je geen tunein account. Bij mij werkt npo 3fm wel namelijk. Enpeeoo tree fm reedieoo...

edit nu weer niet, consistentie is ver te zoeken.

[Voor 20% gewijzigd door cky op 18-11-2016 10:41]

• mvdarend
  • Niet online
cky schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:45:
edit nu weer niet, consistentie is ver te zoeken.
Dan ligt het gelukkig niet aan mij :)

Ben ook bezig met IFTTT om de verlichting wat 'nederlandsvreindelijker' te maken voor mijn vrouw/kinderen. Maar het wil niet helemaal lukken. IFTTT regels werken prima, maar 'Nederlandse' commandos niet, heeft iemand zoiets al geprobeerd?

Bijvoorbeeld: voor 'Lampen aan' heb ik de volgende geprobeerd:

"lumpen aahn" "Lumpen arn" "Lumpyes aahn" etc... |:( lol

• GermanPivo
  • Nu online
mvdarend schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:27:
[...]

Dan ligt het gelukkig niet aan mij :)

Ben ook bezig met IFTTT om de verlichting wat 'nederlandsvreindelijker' te maken voor mijn vrouw/kinderen. Maar het wil niet helemaal lukken. IFTTT regels werken prima, maar 'Nederlandse' commandos niet, heeft iemand zoiets al geprobeerd?

Bijvoorbeeld: voor 'Lampen aan' heb ik de volgende geprobeerd:

"lumpen aahn" "Lumpen arn" "Lumpyes aahn" etc... |:( lol
Nederlands wordt als taal nog niet ondersteund, dus denk dat het onbegonnen werk is om dat een beetje werkend te krijgen. ;)

• mvdarend
  • Niet online
GermanPivo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:39:
Nederlands wordt als taal nog niet ondersteund, dus denk dat het onbegonnen werk is om dat een beetje werkend te krijgen. ;)
Ja dat begrijp ik, maar ik probeer de Nederlandse woorden phonetisch in IFTTT te krijgen.

"Zet lumpen arn" werkt redelijk goed trouwens als ik het zeg. (Ik ben zelf ook engelstalig, dus ik spreek toch alles raar uit)

Maar als mijn vrouw 'Zet lampen aan' zegt wordt een alarm aangemaakt :)

Edit: Afbeelding om het duidelijker te maken:
https://drive.google.com/...G_yTUquWUfajJJTXJiZTJ5Vnc

[Voor 9% gewijzigd door mvdarend op 18-11-2016 11:57]

• GermanPivo
  • Nu online
mvdarend schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:50:
[...]

Ja dat begrijp ik, maar ik probeer de Nederlandse woorden phonetisch in IFTTT te krijgen.

"Zet lumpen arn" werkt redelijk goed trouwens als ik het zeg. (Ik ben zelf ook engelstalig, dus ik spreek toch alles raar uit)

Maar als mijn vrouw 'Zet lampen aan' zegt wordt een alarm aangemaakt :)
Wat je kan misschien nog kan proberen; de Nederlandse zin invoeren invoeren in Translate en dan kijken hoe hij uitgesproken wordt in het Engels: Bijvoorbeeld dit.
'Zet' spreekt Translate uit als Zet-e-t en lampen als 'lampun'.
Als je dat aanpast in translate, klinkt het als dit. Lijtk er al meer op! Aan kan je oplossen door 'ahn' te gebruiken. :+ Ben benieuwd of dit zo werkt.

[Voor 10% gewijzigd door GermanPivo op 18-11-2016 11:59]

• mvdarend
  • Niet online
GermanPivo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:58:
Wat je kan misschien nog kan proberen; de Nederlandse zin invoeren invoeren in Translate en dan kijken hoe hij uitgesproken wordt in het Engels:
Dankjewel, dat maakt het een stuk duidelijker. Werkt nu ook beter als ik "Set Lumpen arn" instel ('Z' lijkt ie niet te pakken), maar bij mijn vrouw gaat het nog steeds mis.

Als workaround heb ik voor haar en de kinderen Harry Potter spreuken ingevoerd, vinden ze toch leuker... Lumos Maxima, Silencio, Expelliarmus... :*)

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 15:33
dank voor de ChromeIt tip, nu helaas uitverkocht maar ga er eentje bestellen. en dat Philips Hue kende ik ook nog niet, lijkt me een leuke combi :)

• mvdarend
  • Niet online
[YouTube: https://youtu.be/GpSjU5L1mgs]Was deze al voorbij gekomen? >:)

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Daarom ben ik zo blij met IFTT support :P

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

DarkSide schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:22:

Spotify connect werkt hier niet met de home. De chromecast wel. Echt enorm irritant dat hij niet de laatste player onthoudt.

Afspeellijsten, artiesten, genres, als werkt verder eigenlijk.

• DarkSide

DarkSide

Lt. Marx schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:21:
[...]

Spotify connect werkt hier niet met de home. De chromecast wel. Echt enorm irritant dat hij niet de laatste player onthoudt.

Afspeellijsten, artiesten, genres, als werkt verder eigenlijk.
Tnx voor het uitzoeken. En jammer.
Hoop dat dit toch wel een x toegevoegd gaat worden.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

YouTube werkt erg slecht vind ik. Ik krijg wel videos te zien maar bijna nooit degene die ik bedoel.

Beste use cases zijn spotify en harmony. Alle apparaten uit en aan zetten met stem is erg relaxed.

Muziek en playlists opzetten met home heeft een enorme waf (Wife Acceptance Factor). Even relaxte muziek opzetten tijdens eten, je eigen boem playlist tijdens huishouden en savonds wat jazz met een kop koffie. Allemaal werkt het zeer betrouwbaar.

• jordiv30
mvdarend schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 05:03:
[...]

Edit: Het lukt me maar nit om Radio 3 af te spelen, krijg steeds een amerikaanse zender... heb de volgende geprobeerd:

Play NPO 3FM on TuneIn
Play 3FM Netherlands on TuneIn

en allerlei variaties daarop

(Als ik geen TuneIn erbij zet krijg ik een 3FM afspeellijst van Spotify te horen)
Misschien werkt het als je de hele naam van de radiozender noemt. Bij mij heet 3FM in Tuneln: NPO 3FM Serious Radio. Waarschijnlijk zijn er dan wat minder radiozenders die hetzelfde heten :) .

• mvdarend
  • Niet online
jordiv30 schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:03:
Misschien werkt het als je de hele naam van de radiozender noemt. Bij mij heet 3FM in Tuneln: NPO 3FM Serious Radio. Waarschijnlijk zijn er dan wat minder radiozenders die hetzelfde heten :) .
Helaas lukt dat ook niet, ik zie hem ook niet als 'Serious Radio' in TuneIn, bij mij staat er 'NPO 3FM, 96.8 Hilversum' maar dat pakt ie ook niet.

Maakt op zich niet zoveel uit, ik luister nauwelijks radio. Het ging mij meer om het nieuws (op een zender met voor mij oke muziek). Heb voorlopig BBC world aan gezet tot er ondersteuning is voor Nederlandse nieuwsbronnen.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Voor de mensen die vrienden/familie in de US hebben wonen: https://twitter.com/madebygoogle/status/800852471115444224

Vanaf vrijdag is de home wel erg scherp geprijsd!

Verder is ons gebruik van de home echt enorm gestegen. Zou wel ergens een lijst willen zien met alle usecases die actief wordt bijgehouden.
- ingredienten in recepten
- timers tijdens het koken
- tijd als er even geen klok in de buurt is
- lampen aan/uit/dimmen
- vluchtduur/afstanden
- muziek/playlists/artiesten/specifieke songs afspelen waar dan ook in het huis
- even de thermostaat een tikkie hoger als het even koud is
- tv/radio/console/av receiver aan/uit via harmony hub
- hoe warm het mag zijn in een babykamer voor een baby van 3 maanden
- goedemorgen opdracht met nieuws van de bbc en weer
- of het zo gaat regenen
- vragen naar de volgende afspraak (wanneer)

Zelfs mijn driejarig zoontje vind het leuk om (met wat hulp) kinderliedjes op te zetten, haha

[Voor 69% gewijzigd door LtMarx op 22-11-2016 14:50]

• jip_86
Iemand die een homey heeft zodat ze elkaar opdrachten kunnen geven :p

• GermanPivo
  • Nu online
jip_86 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:15:
Iemand die een homey heeft zodat ze elkaar opdrachten kunnen geven :p
Haha, ik, maar met de minder goede spraakherkenning van Homey wordt dat lastig. :P
Wel hoop ik, als Homey een officieel IFTTT kanaal heeft, bepaalde zaken op Homey te starten via Google Home. :+

• jip_86
GermanPivo schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:36:
[...]

Haha, ik, maar met de minder goede spraakherkenning van Homey wordt dat lastig. :P
Wel hoop ik, als Homey een officieel IFTTT kanaal heeft, bepaalde zaken op Homey te starten via Google Home. :+
IFTTT is er toch al? https://ifttt.com/homey

• GermanPivo
  • Nu online
Zo, die heb ik helemaal gemist. :X

[Voor 17% gewijzigd door GermanPivo op 23-11-2016 09:52]

• jip_86
GermanPivo schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:49:
[...]

Zo, die heb ik helemaal gemist. :X
Eind vorige week ofzo. Zag het op het forum voorbij komen bij Athom.

• GermanPivo
  • Nu online
jip_86 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:53:
[...]

Eind vorige week ofzo. Zag het op het forum voorbij komen bij Athom.
Dan kan ik straks via Home m'n pc + licht aanzetten in een keer aanzetten :+ Gaat in ieder geval een wereld aan opties open zo. Homey als hub voor de verschillende protocollen en Home als stembesturing.

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:58
Oke guys, ik ga hem ook maar bestellen; vind het een ontzettend tof concept :). Hebben jullie ervaring met services als Viabox? Of laten jullie het altijd door vrienden/familie doorsturen?

Edit: Die Black Friday deal van $99,- maakt het wel heel antrekkelijk

[Voor 16% gewijzigd door JoooostB op 25-11-2016 11:08]

Tesla Model 3 AWD 19" 2021

• hollandjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:05
Ik heb hem gisteren besteld bij Target voor $99, adres aangemaakt bij Viabox waar hij vandaag aankomt. Ik hoop/denk dat de verzendkosten ongeveer 50 Euro zijn, dus een mooie prijs. Maar hopelijk gaat het goed met Viabox.

Jan.

• JoooostB
Ja ik heb hem zojuist besteld bij Verizon voor $99,- 2-day delivery was vanwege Black Friday ook gratis :D. Ben ontzettend benieuwd hoe snel hij komt en voor hoeveel hij uiteindelijk in de huiskamer staat. Will keep you guys updated (Y)

• Trebor
  • Laatst online: 08-05 21:13
Thx voor de tip. Net 2 extra besteld bij Verizon. Lijkt me toch erg leuk om er eentje op elke verdieping te hebben, zodat het niet meer uitmaakt waar je bent in huis. Nu maar hopen dat er snel integratie met Sonos aankomt.

• cky
JoooostB schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:48:
Ja ik heb hem zojuist besteld bij Verizon voor $99,- 2-day delivery was vanwege Black Friday ook gratis :D. Ben ontzettend benieuwd hoe snel hij komt en voor hoeveel hij uiteindelijk in de huiskamer staat. Will keep you guys updated (Y)
Als je geluk hebt voor 94 euro +50 verzendkosten = 144
als je pech hebt voor 94+50*1,21 = 174.24

Valt wat mij betreft mee. Ik heb er meer voor betaald :z

Maar in ieder geval veel plezier ermee. De mijne is weer verkocht... Ik wacht tot hij net wat meer volwassen is. Ik heb even mee gespeeld en wat mij betreft echt de toekomst!

• hollandjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:05
hollandjan schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:52:
Ik heb hem gisteren besteld bij Target voor $99, adres aangemaakt bij Viabox waar hij vandaag aankomt. Ik hoop/denk dat de verzendkosten ongeveer 50 Euro zijn, dus een mooie prijs. Maar hopelijk gaat het goed met Viabox.

Jan.
Aangekomen bij Viabox, verzendkosten naar Nederland $52. Levertijd 4-8 dagen, afwachten dus.

Jan.

• JoooostB
hollandjan schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:38:
verzendkosten naar Nederland $52. .
Super, dankjewel. Dan weet ik waar ik ongeveer aan toe ben :) Met een beetje geluk gebruikt Verizon een kleiner doosje :P

Pagina: 1 2 3 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee