Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
JoooostB schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:59:
[...]

Super, dankjewel. Dan weet ik waar ik ongeveer aan toe ben :) Met een beetje geluk gebruikt Verizon een kleiner doosje :P
In het geval van een Google Home (klein pakket, weinig gewicht) Zal alleen de vervoerder invloed kunnen hebben op de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 16:00
p0nts schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 07:04:
[...]

In het geval van een Google Home (klein pakket, weinig gewicht) Zal alleen de vervoerder invloed kunnen hebben op de prijs.
Heeft voor mij niet heel veel haast, dus zal gewoon de goedkoopste optie kiezen :)

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 01:56
Viabox is wel een erg leuke optie bij de prijzen van 100 dollar. Is die 52 dollar verzendkosten inclusief belastingen, want 50 euro voor verzenden is best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 11:30

cky

AgeOfPanic schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:34:
Viabox is wel een erg leuke optie bij de prijzen van 100 dollar. Is die 52 dollar verzendkosten inclusief belastingen, want 50 euro voor verzenden is best veel.
met de belastingen hebben zij niks te maken die worden door de overheid geregeld. Dus die zitten er nog niet bij. En let op die betaal je over het bedrag + verzendkosten (+21%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:09
AgeOfPanic schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:34:
Ja, dit is erg veel. Het zou kunnen dat Target een erg grote doos heeft gebruikt. Achteraf had ik moeten vragen om een "repack", dan herpakken ze de artikelen in een kleinere doos (indien mogelijk).
Echter ik heb het idee dat er iets mis is gegaan met het gewicht, volgens UPS, die het pakket heeft afgeleverd bij Viabox, was de doos 1,6 LBS en volgens Viabox was het gewicht 3.0 LBS, zodra ik het pakje heb zal ik het wegen en zien wie gelijk had...

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
Trebor schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:55:
Thx voor de tip. Net 2 extra besteld bij Verizon. Lijkt me toch erg leuk om er eentje op elke verdieping te hebben, zodat het niet meer uitmaakt waar je bent in huis. Nu maar hopen dat er snel integratie met Sonos aankomt.
Kun jij de order-status wel bekijken? Bij mij lijkt hij geen order te vinden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
hollandjan schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:25:
[...]

Ja, dit is erg veel. Het zou kunnen dat Target een erg grote doos heeft gebruikt. Achteraf had ik moeten vragen om een "repack", dan herpakken ze de artikelen in een kleinere doos (indien mogelijk).
Echter ik heb het idee dat er iets mis is gegaan met het gewicht, volgens UPS, die het pakket heeft afgeleverd bij Viabox, was de doos 1,6 LBS en volgens Viabox was het gewicht 3.0 LBS, zodra ik het pakje heb zal ik het wegen en zien wie gelijk had...

Q,xxxxxxxxxxxxxxx.
Ik hoor graag hoe het verzenden gegaan is. Inclusief verzenden is het dan niet veel minder dan via bijvoorbeeld eBay of via Chromeit. Bij de laatste heb je dan nog voordeel dat retourneren makkelijker is. Ik ga me nog even proberen in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen010
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-04 09:52
Eind van deze week heb ik er hopelijk een binnen, ben van plan een uitgebreide review te schrijven en hem te vergelijken met de Amazon Dot 2, die heb ik al staan. Ik gebruik Spotify Premium en heb Hue lichten.
Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
JoooostB schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:03:
[...]

Kun jij de order-status wel bekijken? Bij mij lijkt hij geen order te vinden... :(
Idem :-(
Ik kreeg ook een mailtje van verizon fraud prevention dat m'n order 'under review' was. Gebeld met het nummer in de mail, en de verizon mevrouw wist te vertellen dat de order al gecancelled was. Wellicht door een niet-US creditcard te gebruiken?

Heb een nieuwe order by BestBuy geplaatst. Ook $99,- alleen shipping duurt wat langer. Staat sinds zaterdag op 'order received'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandjan
Trebor schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:19:
[...]

Ik kreeg ook een mailtje van verizon fraud prevention dat m'n order 'under review' was. Gebeld met het nummer in de mail, en de verizon mevrouw wist te vertellen dat de order al gecancelled was. Wellicht door een niet-US creditcard te gebruiken?

Heb een nieuwe order by BestBuy geplaatst. Ook $99,- alleen shipping duurt wat langer. Staat sinds zaterdag op 'order received'.
Gekocht bij Target met AMEX, geen probleem gehad. Voordeel van Target is dat het magazijn in Portland zit, net zoals Viabox, dus levertijd is erg kort (en gratis).

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
Trebor schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:19:
[...]

Hmm dat is wel een goede verklaring, bij mijn creditcard staat ook alleen een order van €0,- "Vreemde valuta"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor
BestBuy order ook geannulleerd :/
Ga een collega vragen er 2 voor me te bestellen en door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 15:11
Mijn order bij de Google store zelf met nederlandse credit card is wel goed doorgekomen en momenteel onderweg! d:)b
Weet alleen niet of zij ook adressen van bekende forwarders accepteren...

[ Voor 0% gewijzigd door azortje op 29-11-2016 14:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/n0vba1c0h/Verizon.png
Even huilen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
Is de aanbieding van 99 USD weer voorbij? Op de Google Home pagina staat het nog wel, maar als ik dan doorklik naar een retailer, krijg ik bij allemaal (inclusief Google Store) 129 USD..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 15:11
Ik denk dat het t/m cybermonday was, in de Nest store staat hij nu ook weer voor 129 USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Jammer, dan was ik net te laat..
Gisteren stond er op https://madeby.google.com/home/ nog dat ie 99 USD was, maar inmiddels zijn ze wakker geworden en hebben ze dat ook aangepast.

Nu ken ik iemand die in de US zit, en met carnaval weer naar NL komt, hopelijk voor die tijd nog een nieuwe aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorius
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Heb hem net besteld op Ebay, Free shipping voor 150 euro, schappelijke prijs wel.

Link:
http://www.ebay.com/itm/G...t%3D5%26sd%3D332041217870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Zorius schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:37:
Heb hem net besteld op Ebay, Free shipping voor 150 euro, schappelijke prijs wel.

Link:
Ik hoop voor je dat hij zo bij je aankomt, maar je hebt kans dat je aan de deur nog 31.5 euro moet aftikken vanwege belastingen. Laat het ons even weten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 13-06 14:52

Boy

www.byoscoop.nl

YouTube: Google Home Full Review! MKBHD Review! MKBHD doet ook een leuke review

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:58

CodeIT

Code IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 13-06 14:52

Boy

www.byoscoop.nl

Wat? MKBHD is niet van hem?? Heeft iemand dat voor 'm weggekaapt?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:58

CodeIT

Code IT

Boy schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:45:
[...]

Wat? MKBHD is niet van hem?? Heeft iemand dat voor 'm weggekaapt?
Ja, ik moest ook twee keer kijken, maar de kwaliteit van de video en het aantal views vielen me op. Ook dat er geen subscribers waren. Ik heb het kanaal bij Youtube gerapporteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorius
cky schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:01:
[...]

Ik hoop voor je dat hij zo bij je aankomt, maar je hebt kans dat je aan de deur nog 31.5 euro moet aftikken vanwege belastingen. Laat het ons even weten :>
Hij is al geshipped sinds gisterenavond! Ik hoop van niet! Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:50

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb sinds een weekje ook een Google Home staan, werkt prettig en stemherkenning is erg goed. Wel zijn er nog vrij weinig acties ondersteund, maar in combinatie met IFTTT heb ik al wat basis dingen toegevoegd.

Sinds vandaag is Actions on Google ook beschikbaar voor ontwikkelaars, daar ga ik de komende tijd even naar kijken, voornamelijk integratie met domotica (pimatic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Zorius schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:52:
[...]

Hij is al geshipped sinds gisterenavond! Ik hoop van niet! Ik hou jullie op de hoogte!
Ik denk dat je geen invoerbelasting gaat betalen. Hij geeft zelf aan: no customs fees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Faris schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:07:
[...]

Ik denk dat je geen invoerbelasting gaat betalen. Hij geeft zelf aan: no customs fees!
Maar als je verder leest zie je dit staan;
International Buyers – No customs fees or taxes, however some countries still charges additional fees

Dus ik ben inderdaad heel benieuwd.

tijdje terug een kort filmpje gemaakt trouwens :P https://youtu.be/4svtCShik_E

Nu weer verkocht. Leuk om even mee te spelen maar ik wacht tot er wat meer functies beschikbaar zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door cky op 09-12-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Zorius schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:37:

Link:
Inmiddels al 180 USD zie ik :)

Gelukkig krijg ik de mijne morgen, kennisje van me zat in de US en komt morgenvroeg weer in NL aan. Heb al de nodige IFTTT recepten klaar staan (in combinatie met mijn Harmony Hub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Heb er ook één binnen via mijn broer. Helaas niet voor de 99 dollar, maar 129 dollar is ook prima. Wat een supergaaf ding. Het werkt echt veel beter dan verwacht.
Opvallend:
- het geluid wat er uit komt is echt prima. Geen hifi, maar ruim voldoende voor tijdens de afwas.
- connectie met Chromecast/Android TV en Philips Hue direct vanuit de Google Home app. Werkt daarna erg solide en de commando's zijn redelijk vanzelfsprekend.
- IFTTT is heel makkelijk. Meteen connectie met mijn Harmony Hub en applets binnen IFTTT zijn makkelijk te maken.

Probleempjes
- soms zegt hij dat bepaalde muziek niet beschikbaar is via Google Play Music in mijn regio, terwijl ik die via de app gewoon kan afspelen
- weet nog niet hoe ik mijn tv en receiver uit kan zetten via mijn Harmony. Je moet in IFTTT een activiteit om te starten kiezen, maar ik wil dus eigenlijk de activiteit Off starten.

Al met al ben ik er echt blij mee. Nu moet ik wel mijn Philips Hue set uitbreiden, want het licht instellen via spraak is te verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
TheFes schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:40:
[...]

Gelukkig krijg ik de mijne morgen, kennisje van me zat in de US en komt morgenvroeg weer in NL aan. Heb al de nodige IFTTT recepten klaar staan (in combinatie met mijn Harmony Hub)
Jammer net besteld bij de zelfde verkoper. Dollar is niet meer zo goedkoop, ik heb 176 euro betaald!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
AgeOfPanic schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:26:
Probleempjes
- weet nog niet hoe ik mijn tv en receiver uit kan zetten via mijn Harmony. Je moet in IFTTT een activiteit om te starten kiezen, maar ik wil dus eigenlijk de activiteit Off starten.
Werkt de Turn off TV by voice applet van IFTTT niet? Bij mij werkt hij als een zonnetje.

Mijn Harmony heeft twee activiteiten, TV kijken en TV aanzetten. Bij TV kijken zet hij de TV en de receiver aan, bij TV aanzetten zet hij de TV aan hij en gaat hij naar de input van mijn Chromecast. Als ik in de Turn off applet de 'end activity' op TV kijken zetten, zet hij en de receiver uit en de TV.

[ Voor 26% gewijzigd door Sagaris op 09-12-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Sagaris schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:41:
[...]

Werkt de Turn off TV by voice applet van IFTTT niet? Bij mij werkt hij als een zonnetje.

Mijn Harmony heeft twee activiteiten, TV kijken en TV aanzetten. Bij TV kijken zet hij de TV en de receiver aan, bij TV aanzetten zet hij de TV aan hij en gaat hij naar de input van mijn Chromecast. Als ik in de Turn off applet de 'end activity' op TV kijken zetten, zet hij en de receiver uit en de TV.
Die werkt wel inderdaad. Had er zelf een gemaakt, maar die deed het op een of andere manier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorius
TheFes schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:40:
[...]

Wow dan is deze al serieus de lucht in gegaan. Dan heb ik toch geluk dat ik zo impulsief was (toch iets positief aan impulsieve aankopen). Hij is momenteel België al 2 dagen binnen. Dus het is bijna zover. Ik ben écht aan het hopen dat ik geen extra kosten moet betalen. To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Zorius schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:03:
[...]

Wow dan is deze al serieus de lucht in gegaan. Dan heb ik toch geluk dat ik zo impulsief was (toch iets positief aan impulsieve aankopen). Hij is momenteel België al 2 dagen binnen. Dus het is bijna zover. Ik ben écht aan het hopen dat ik geen extra kosten moet betalen. To be continued
Ik heb google home ook bij zelfde verkoper besteld. Ik hem hem gemaild daarover en hij antwoord dat hij de extra kosten zal vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorius
Faris schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:11:
[...]

Ik heb google home ook bij zelfde verkoper besteld. Ik hem hem gemaild daarover en hij antwoord dat hij de extra kosten zal vergoeden.
Wauw! fantastisch! Enig idee hoe deze vergoeding dan wordt terugbetaald? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Zorius schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:40:
[...]

Wauw! fantastisch! Enig idee hoe deze vergoeding dan wordt terugbetaald? Bedankt!
Gewoon bewijs sturen zei hij en hij zal het geld overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngelbertDubois
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 16:07
Sinds dit weekend heb ook een Google Home op de kast staan. Een vriend van me heeft eentje meegebracht uit de USA vorige week.

Tot nu toe, ben ik onder de indruk, moet nog iets meer mee experimenteren, maar:
- Deftig geluid om muziek te luisteren,
- Vlotte aansturing Philips Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik heb mijn Google Home sinds zaterdag in huis.
Bediening van de lichten (MiLight) met HA-Bridge werkt goed, volgende stap is experimenteren met KlikAanKlikUit, welke ik dan aan Domoticz wil koppelen. Via HA-Bridge wil ik dan Domoticz aansturen.
Bediening van de Harmony Hub via IFTTT werkt ook prima, al wordt niet altijd elk commando meteen begrepen.
Verder leuk potje Trivia met m'n vriendin gespeeld (eindstand 4-4) en een beetje easter eggs uitgeprobeerd.
Geluid is prima via de speakers. Maar soms wel rare muziekkeuzes als je een commando geeft om op Spotify iets af te spelen.
Casten van Spotify naar de Google Home gaat vanaf mijn Nexus 5X prima, maar vanaf de iPhone 5S van mijn vriendin wat minder goed (vaker niet dan wel).

Uiteindelijk zou dit ook wel vet zijn, hopelijk komt dat nu de api open is snel beschikbaar :)
YouTube: Google Home Black Beard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 09:34

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hier al iemand waar Netflix of google photo's live is?
http://www.androidpolice....le-home-going-live-users/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Yes, en het werkt ook (deels). Als ik zeg 'Play Orange is the New Black on my Chromecast' start hij OITNB, maar als ik zeg 'Play Transformers on my Chromecast' kan hij hem niet vinden, terwijl ik de film gisteravond nog gekeken heb op Netflix. Heb het vanochtend wel even in 3 minuten moeten checken, dus heb geen andere titels geprobeerd.

*edit:

Nog een paar dingen geprobeerd, hij lijkt alleen Netflix-only content te herkennen. Alle Netflix titels, films of series herkent hij, maar een non-Netflix titel kan GH niet vinden. Pauzeren en resumeren doet hij ook door 'Pause my Chromecast' te zeggen, maar wie weet kon dat al.

[ Voor 19% gewijzigd door Sagaris op 14-12-2016 21:23 ]

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 10:48
TheFes schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:02:
Ik heb mijn Google Home sinds zaterdag in huis.
Bediening van de lichten (MiLight) met HA-Bridge werkt goed, volgende stap is experimenteren met KlikAanKlikUit, welke ik dan aan Domoticz wil koppelen. Via HA-Bridge wil ik dan Domoticz aansturen.
Bediening van de Harmony Hub via IFTTT werkt ook prima, al wordt niet altijd elk commando meteen begrepen.
Verder leuk potje Trivia met m'n vriendin gespeeld (eindstand 4-4) en een beetje easter eggs uitgeprobeerd.
Geluid is prima via de speakers. Maar soms wel rare muziekkeuzes als je een commando geeft om op Spotify iets af te spelen.
Casten van Spotify naar de Google Home gaat vanaf mijn Nexus 5X prima, maar vanaf de iPhone 5S van mijn vriendin wat minder goed (vaker niet dan wel).

Uiteindelijk zou dit ook wel vet zijn, hopelijk komt dat nu de api open is snel beschikbaar :)
YouTube: Google Home Black Beard
Dit vind ik enorm interessant. Heb zelf een kodi met couchpotato e.d. dus het aanzetten van een film of serie via google home zou een geweldige uitkomst zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorius
Vandaag zou mijn bestelling aangekomen zijn maar hij zit nog steeds vast op de douane... :/ Ik denk dus dat ik nog even ga moeten wachten. :O

• TheFes
Tip om de Netflix/Google Photo's integratie te krijgen:
Meld je aan voor het Beta programma van de Google Home app, je krijgt dan als het goed is meteen de functionaliteit. Ik heb het wel gedaan, maar zit op mijn werk, dus kan niet met zekerheid zeggen of het werkt. Maar volgens de posts op Reddit werkt het :)

https://play.google.com/a...roid.googlequicksearchbox

Het werkt! En het beta programma geeft je ook toegang tot een hoop services waar je via de Google Home tegen kunt praten. Verschillende spelletjes, een bartender om cocktailrecepten aan te vragen, een Lonely Planet bot, en nog veel meer.

[ Voor 23% gewijzigd door TheFes op 16-12-2016 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorius
cky schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:01:
[...]

Ik ben hem vandaag gaan afhalen, het was € 30.03 extra importkosten maar de post is het vergeten te vragen bij het afhalen. Duuuus, das goed nieuws. Straks kan ik hem eindelijk uit testen! Joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Zorius schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:25:
[...]

Ik ben hem vandaag gaan afhalen, het was € 30.03 extra importkosten maar de post is het vergeten te vragen bij het afhalen. Duuuus, das goed nieuws. Straks kan ik hem eindelijk uit testen! Joepie!
Zorius schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:25:
[...]

Grote kans krijg je een acceptgiro thuis gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
https://www.xda-developer...ogle-home-with-autovoice/

- Reageren via whatsapp
- Bediening van Kodi
- Je telefoon localisteren

Veelbelovend!

Dit ziet er ook erg interessant uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorius
Faris schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:48:
[...]

[...]

Grote kans krijg je een acceptgiro thuis gestuurd!
Meh, we'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorius
TheFes schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:33:
https://www.xda-developer...ogle-home-with-autovoice/

- Reageren via whatsapp
- Bediening van Kodi
- Je telefoon localisteren

Veelbelovend!

Dit ziet er ook erg interessant uit!
Ge-wel-dig! Ik las wel dat je je telefoon als soort 'bridge' moet gebruiken. Wel jammer dat het dan niet stand alone kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Zorius schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:29:
[...]

Ge-wel-dig! Ik las wel dat je je telefoon als soort 'bridge' moet gebruiken. Wel jammer dat het dan niet stand alone kan werken.
Ja inderdaad, ik ga er vanuit dat je een telefoon nodig hebt waar autovoice op staat om de commando's te sturen.

Voor Kodi zal hij denk ik gebruik maken van Yatse remote, via de volgende setup:
http://hotstickybun.com/t...ice-with-tasker-and-yatse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Lees overal dat je voor het casten naar je tv een tv met Google Chromecast (al dan niet ingebouwd) nodig hebt. Nu kan ik vanaf mijn mobiel gewoon casten naar mijn Samsung Smart TV. Deze wordt dan ook uit stand-by gehaald.
Waarom heeft Google Home een Chromecast nodig? En klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Ja klopt helaas, je hebt een chromecast nodig en vind ik zelf ook raar! Ik heb al een smart tv en ga ik geen extra chromecast halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Faris schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:59:
Ja klopt helaas, je hebt een chromecast nodig en vind ik zelf ook raar! Ik heb al een smart tv en ga ik geen extra chromecast halen.
Echt jammer. Als je dan ook audio zonder beeld (muziek) af wilt spelen, dan heb je zelfs apart Chromecast Audio nodig 8)7
Lijkt het technisch mogelijk dat Google hier een andere koers in neemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Voor de mensen die ook KODI gebruiken, ik heb het momenteel werkend!

Je hebt nodig:
- Een Google Home
- Een KODI setup
- Een Android telefoon met: Tasker, Yatse, Join
- IFTTT

Klein voorbeeldje (er is wat vertraging zoals je ziet, en GH verstond "falls" ipv "pause":
YouTube: Control KODI by Google Home

Zie voor meer info mijn post op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...me_with_iftt_join_tasker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 00:10
Ik heb een Shield en een Mi Box. Beiden hebben chromecast functionaliteit. Als ik tegen de google home zeg: hey google, play a music video on my shield dan werkt dat prima. Ik kan echter niet Netflix starten. Of Spotify (wel op de home zelf). Beide accounts zijn gelinkt in de Home app. Ik krijg de boodschap dat 'something went wrong'. Iemand het werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor
Hans C schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:42:
Ik heb een Shield en een Mi Box. Beiden hebben chromecast functionaliteit. Als ik tegen de google home zeg: hey google, play a music video on my shield dan werkt dat prima. Ik kan echter niet Netflix starten. Of Spotify (wel op de home zelf). Beide accounts zijn gelinkt in de Home app. Ik krijg de boodschap dat 'something went wrong'. Iemand het werkend?
AndroidTV wordt nog niet ondersteund blijkbaar:
The following Cast devices can play TV shows and movies using Google Home,

Chromecast
TVs with Chromecast built-in.
Android TV is not currently supported but will be supported soon.

Important: Some Smart TVs may appear to support Cast technology (because the functionality is similar to casting) but they don’t actually support Cast technology. Here are the Smart TVs that support Cast technology.
https://support.google.com/googlehome/answer/7214982?hl=en
https://help.netflix.com/en/node/55587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Trebor schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:27:
[...]

AndroidTV wordt nog niet ondersteund blijkbaar
Dank je wel! Kan ik eindelijk stoppen met roepen tegen de home! Wel vreemd. Op de Shield niet, maar op een televisie wel. Zal wel in de app van Netflix zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor
Maar in je TV zit een Chromecast waarschijnlijk? Ik heb een Sony Bravia Android TV en daar werkt het ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Trebor schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:44:
Maar in je TV zit een Chromecast waarschijnlijk? Ik heb een Sony Bravia Android TV en daar werkt het ook nog niet.
Nee, ik heb een Samsung TV. Die heeft geen Android. Heb je wel de Google Cast Receiver app geupdate naar versie 1.21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-06 07:18
verkoop doen we in https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 72% gewijzigd door teacher op 02-01-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
TheFes schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:46:
Voor de mensen die ook KODI gebruiken, ik heb het momenteel werkend!

Je hebt nodig:
- Een Google Home
- Een KODI setup
- Een Android telefoon met: Tasker, Yatse, Join
- IFTTT

Klein voorbeeldje (er is wat vertraging zoals je ziet, en GH verstond "falls" ipv "pause":
YouTube: Control KODI by Google Home

Zie voor meer info mijn post op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...me_with_iftt_join_tasker/
Ik heb je tutorial met alle verwijzingen geprobeerd te volgen, maar kom er helaas niet helemaal uit..
Kun je het wat verduidelijken? Zou eeuwige dank opleveren!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Driftkikkertje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:25:
[...]

Ik heb je tutorial met alle verwijzingen geprobeerd te volgen, maar kom er helaas niet helemaal uit..
Kun je het wat verduidelijken? Zou eeuwige dank opleveren!! _/-\o_
Ben er inderdaad niet meer aan toe gekomen om het helemaal uit te werken.. Waar loop je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
TheFes schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:09:
[...]

Ben er inderdaad niet meer aan toe gekomen om het helemaal uit te werken.. Waar loop je vast?
Zodra de beste man in de YouTube video begint met ifttt, Tasker en join.
Ik krijg het wel voor elkaar om de IF xxx (google assistant) maar the then (maker) gaat wat lastiger. Daar loop ik in vast omdat ik dus andere values moet ingeven dan het gebruikte Netflix voorbeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door 1ntroduc3 op 03-01-2017 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Driftkikkertje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:33:
[...]

Zodra de beste man in de YouTube video begint met ifttt, Tasker en join.
Ik krijg het wel voor elkaar om de IF xxx (google assistant) maar the then (maker) gaat wat lastiger. Daar loop ik in vast omdat ik dus andere values moet ingeven dan het gebruikte Netflix voorbeeld.
Even uit mijn hoofd, hoop dat het klopt zo:
* Kies bij Join in je browser het juiste apparaat, en creeer een Join api
* Voer bij text (bovenin dus) je commando in en =:=, dus bijvoorbeeld kodicommand=:=
* Ga dan naar IFTTT, en bij the then kies je dus voor maker, en plak je de URL uit het Join Api scherm
* Plaats tussen "%3D%3A%3D" en "&deviceid" je text ingredient (met de knop in IFTTT (dit moet je dan weer tussen <<< en >>> zetten. Vergeet niet de spatie voor het text ingredient weg te halen, deze voegt IFTTT automatisch toe, maar hoort daar niet.
* Save je IFTTT applet

Nu moet je in Tasker op je telefoon/tablet aan de slag
* Maak een profile met Event -> Plugin -> Join
* Voer bovenin je commando in (in mijn voorbeeld dus kodicommand
* Geef je variable een naam (voor de zekerheid anders dan je commando) dus bijvoorbeeld %yatsevoice
* Nu kun je verder bij deze tutorial http://hotstickybun.com/t...ice-with-tasker-and-yatse vanaf STEP 3.10. Het enige waar je op moet letten is dat je de juiste variable gebruikt, dus %yatsevoice ipv :%avcommnofilter

Ik heb dit dus op een oude tablet gedaan die ik verder niet gebruik en in een kastje standaard aan de lader hangt. Ik laat tasker elke 15 minuten een popup sturen zodat de tablet lekker wakker blijft en wat vlotter reageert.

Verder werkt het eerste commando vaak niet omdat Yatse dan nog niet verbonden is.Ik zet mijn Kodi systeem aan met een Harmony Hub via IFTTT. Ik wil een tweede IFTTT applet aanmaken die met hetzelfde commando dan ook Yatse opstart. Als het goed is zou dit moeten werken (dus twee IFTTT applets met dezelfde IF)

Kijk maar of je er zo uit komt :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 04-01-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
TheFes schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Even uit mijn hoofd, hoop dat het klopt zo:
* Kies bij Join in je browser het juiste apparaat, en creeer een Join api
* Voer bij text (bovenin dus) je commando in en =:=, dus bijvoorbeeld kodicommand=:=
* Ga dan naar IFTTT, en bij the then kies je dus voor maker, en plak je de URL uit het Join Api scherm
* Plaats tussen "%3D%3A%3D" en "&deviceid" je text ingredient (met de knop in IFTTT (dit moet je dan weer tussen <<< en >>> zetten
* Save je IFTTT applet

Nu moet je in Tasker op je telefoon/tablet aan de slag
* Maak een profile met Event -> Plugin -> Join
* Voer bovenin je commando in (in mijn voorbeeld dus kodicommand
* Geef je variable een naam (voor de zekerheid anders dan je commando) dus bijvoorbeeld %yatsevoice
* Nu kun je verder bij deze tutorial http://hotstickybun.com/t...ice-with-tasker-and-yatse vanaf STEP 3.10. Het enige waar je op moet letten is dat je de juiste variable gebruikt, dus %yatsevoice ipv :%avcommnofilter

Ik heb dit dus op een oude tablet gedaan die ik verder niet gebruik en in een kastje standaard aan de lader hangt. Ik laat tasker elke 15 minuten een popup sturen zodat de tablet lekker wakker blijft en wat vlotter reageert.

Verder werkt het eerste commando vaak niet omdat Yatse dan nog niet verbonden is.Ik zet mijn Kodi systeem aan met een Harmony Hub via IFTTT. Ik wil een tweede IFTTT applet aanmaken die met hetzelfde commando dan ook Yatse opstart. Als het goed is zou dit moeten werken (dus twee IFTTT applets met dezelfde IF)

Kijk maar of je er zo uit komt :)
Ik ben er nog niet aan toe gekomen, maar ik verwacht dat ik nu in ieder geval stukke verder ga komen! Dankjewel! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Driftkikkertje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:14:
[...]

Ik ben er nog niet aan toe gekomen, maar ik verwacht dat ik nu in ieder geval stukke verder ga komen! Dankjewel! _/-\o_
Oh, één klein dingetje nog (heb ik ook toegevoegd aan de stappen hierboven). Je moet als je het text ingredient toevoegt niet vergeten de spatie die IFTTT er voor zet weg te halen. Anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Zorius schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:13:
Vandaag zou mijn bestelling aangekomen zijn maar hij zit nog steeds vast op de douane... :/ Ik denk dus dat ik nog even ga moeten wachten. :O
Na hoeveel dagen is de Google Home er dan doorgekomen (momenteel zit de mijne ook al 3 dagen vast). Merci om iets te laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorius
baico schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:30:
[...]

Na hoeveel dagen is de Google Home er dan doorgekomen (momenteel zit de mijne ook al 3 dagen vast). Merci om iets te laten weten.
Ik denk toch een kleine week en opeens stonden ze aan mijn deur. Zonder daar iets van te merken in de tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Zorius schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:18:
[...]

Ik denk toch een kleine week en opeens stonden ze aan mijn deur. Zonder daar iets van te merken in de tracking.
Ondertussen hetzelfde, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Zorius schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:18:
[...]

baico schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:45:
[...]

Ondertussen hetzelfde, merci!
En.. hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorius
Wat ik er van verwachtte, Lichten aan/uit/kleur. Muziek/Fotos/netflix op tv (met chromecast). Pauze, play enzovoort. Het enige wat ik wel jammer vindt is dat het niet mijn EIGEN google play muziek vind maar wel mijn playlists (ben dus nu playlistjes aan het maken). Gebruik hem soms ook voor weetjes op te zoeken. (waar ligt timbouktou).
Soms weet ik niet wat ik moet zeggen voor bepaalde dingen en sommige commandos. Maar ik ben er echt blij mee! Voor 150 euro en nog steeds geen brief van de post gehad voor die 30 euro dat ze vergeten te vragen zijn bij afhaling.

Wat ik wel nog wil zien is: integratie met PC en Telefoon (berichten sturen). Notificaties van Agenda mails (als ik thuis ben, locatie door telefoon).

Prachtig toestel wel. mooie afwerking en de gekleurde lampjes vindt ik zo leuk! Wil echt binnekort meer integratie zien voor domotica (koffiezet, water,...) ik denk maar luidop.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:23
Gisteren mijn Home ontvangen. Uiteraard direct aan de Chromecast en Hue gehangen. Het werkt verbazingwekkend soepel! Wat zijn jullie tofste IFTTT applets?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet19882
Ik krijg mijn Philips TV samen met de Home en de Harmony hub niet goed werkend. Ik kan de TV alleen wel aan en uit zetten, maar zodra ik ook de xbox koppel en die aanzet gaat tv uit en andersom. Daarnaast kan ik niet volume, zenders of andere dingen instellen via IFTT. Is dit normaal? Kunnen jullie dit allemaal wel? Ik zit er over te denken om de harmony lekker terug te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Zenders en volume kan je inderdaad niet koppelen, dat je x-box en tv niet werken lijkt mij een probleem van hdmi-cec. Even je hub goed instellen door middel van activiteiten.

Die harmony werkt echt top, dus je moet je even wat beter inlezen op de instellingen. tip kijk je instellingen in je apparaten na. HDMI-cec moet uitstaan wil de harmony goed functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet19882
cky schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:23:
Zenders en volume kan je inderdaad niet koppelen, dat je x-box en tv niet werken lijkt mij een probleem van hdmi-cec. Even je hub goed instellen door middel van activiteiten.

Die harmony werkt echt top, dus je moet je even wat beter inlezen op de instellingen. tip kijk je instellingen in je apparaten na. HDMI-cec moet uitstaan wil de harmony goed functioneren.
Thanks voor je reactie! Als de zenders en volume niet werken hoeft het van mij niet.. ik heb hem geretourneerd. Dat van dat de xbox aan gaat en dan tv uit is heel raar, heb duidelijk stappen van activiteiten nagekeken. Naja goed, nevermind. Ik wacht op officiële support.. Anders heb ik alsnog de afstandsbediening nodig voor bedienen van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Laatst online: 17-06 17:32
Ik heb zelf nu ook sinds een goeie week de Google Home in huis
(en al veel plezier mee gehad)

maar ik heb enkele vragen:

- services:
de zogenaamde 3rd party services.. ik vind deze niet terug in mijn home app? is dit doordat ik in belgië zit? ze werken wel in ieder geval. bvb 'talk to Eliza' werkt en zo nog een paar andere ook geprobeerd.
maar waar kan ik een overzicht vinden van al de beschikbaare services, wat ze doen, en hoe ik ze moet oproepen?

-Casten
dus het commando "play ... on the tv" werkt (bvb youtube video's)
maar het probleem is dat CEC uit staat van mij (omdat ik met een harmony hub zit)
dus ik zou eigenlijk willen dat het basis commando "play ... on the tv" idd de video start op de chromecast. maar dat de input van mijn tv EN versterker juist gezet worden...
Zou dit mogelijk zijn in de toekomst eenmaal er meer harmony ondersteuning komt?

Ik weet dat het bvb wel mogelijk is via IFTTT maar dan moet je eerst vragen om een activiteit te starten (Chromecast kijken) en dan nog eens het "play .. on the tv" commando..

via ifttt heb ik ook een commando 'good night' ingesteld die via 'maker' mijn domoticz aanstuurt en zo alles uitschakelt..
maar hier is het weer het zelfde probleem.. 'good night' is al een standaard commando voor de google home. wat ook wel leuk is, omdat hij dan niet iedere keer het zelfde antwoord. maar het zou tof zijn om dit dan alsnog aan mijn IFTTT te kunnen koppelen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met bepaalde van mijn punten, mij eventueel kunnen doorverwijzen naar andere forums waar een van deze punten al aangehaald worden?

Groeten,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
thomke schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:36:
Ik heb zelf nu ook sinds een goeie week de Google Home in huis
(en al veel plezier mee gehad)

maar ik heb enkele vragen:

- services:
de zogenaamde 3rd party services.. ik vind deze niet terug in mijn home app? is dit doordat ik in belgië zit? ze werken wel in ieder geval. bvb 'talk to Eliza' werkt en zo nog een paar andere ook geprobeerd.
maar waar kan ik een overzicht vinden van al de beschikbaare services, wat ze doen, en hoe ik ze moet oproepen?

-Casten
dus het commando "play ... on the tv" werkt (bvb youtube video's)
maar het probleem is dat CEC uit staat van mij (omdat ik met een harmony hub zit)
dus ik zou eigenlijk willen dat het basis commando "play ... on the tv" idd de video start op de chromecast. maar dat de input van mijn tv EN versterker juist gezet worden...
Zou dit mogelijk zijn in de toekomst eenmaal er meer harmony ondersteuning komt?

Ik weet dat het bvb wel mogelijk is via IFTTT maar dan moet je eerst vragen om een activiteit te starten (Chromecast kijken) en dan nog eens het "play .. on the tv" commando..

via ifttt heb ik ook een commando 'good night' ingesteld die via 'maker' mijn domoticz aanstuurt en zo alles uitschakelt..
maar hier is het weer het zelfde probleem.. 'good night' is al een standaard commando voor de google home. wat ook wel leuk is, omdat hij dan niet iedere keer het zelfde antwoord. maar het zou tof zijn om dit dan alsnog aan mijn IFTTT te kunnen koppelen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met bepaalde van mijn punten, mij eventueel kunnen doorverwijzen naar andere forums waar een van deze punten al aangehaald worden?

Groeten,
Thomas
- Services staan gewoon in de Home app.
Hamburgermenuutje links boven (3 streepjes dus) -> More settings -> Services

- Voor het casten zou je iets ingewikkelds kunnen maken via AutoVoice of IFTTT -> Join -> Tasker -> Harmony Hub plugin & Autocast waarbij je een specifiek commando geeft waarin je aangeeft dat het via chromecast moet en wat er afgespeeld moet worden, dat wordt dan doorgegeven aan Join, die dat aan Tasker doorgeeft. Tasker kan dan via de Harmony hub plugin eerst de juiste activity starten en dan via Autocast de content casten. Maar ik denk dat het makkelijker is om eerst via IFTTT -> Harmony Hub een Chromecast activity te starten, en dan het cast commando te geven.

- Bepaalde reserved woorden zijn niet te gebruiken. Good night is er daar één van. Ik heb zelf voor dezelfde toepassing via Domoticz "I'm going to bed" & "We're going to bed" ingesteld.

-whoops, double post, sorry modjes -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
pieterytsma schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:16:
Ik krijg mijn Philips TV samen met de Home en de Harmony hub niet goed werkend. Ik kan de TV alleen wel aan en uit zetten, maar zodra ik ook de xbox koppel en die aanzet gaat tv uit en andersom. Daarnaast kan ik niet volume, zenders of andere dingen instellen via IFTT. Is dit normaal? Kunnen jullie dit allemaal wel? Ik zit er over te denken om de harmony lekker terug te sturen...
Zenders kan wel, maar dan moet je per zender een activity instellen, waarin je dus ingeeft wat je normaal voor tv kijken al doet, en dan ook nog een extra taak waarbij je de zender instelt.

Ik heb dat zelf ook gedaan, maar dan alleen voor 1 t/m 4.

Voor de Alexa is er een Harmony Hub channel (vergelijkbaar met de services van GH) waarmee je wel wat extra dingen buiten de activities kunt doen met je Harmony Hub. Dat zal er ook wel voor de GH komen, maar dan moet je even geduld hebben.

Het uit en aangaan van je TV bij switchen van Activities zal inderdaad aan je instellingen liggen. Bij de Harmony Hub is het belangrijk dat je alles (en dan in het bijzonder aan- en uitzetten van de verschillende apparaten) via de hub laat lopen (dus ofwel via de app, ofwel de remote, ofwel IFTTT). Als je handmatig, of via HDMI-CEC apparaten aan en uit gaat zetten, loopt alles in de soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet19882
TheFes schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Zenders kan wel, maar dan moet je per zender een activity instellen, waarin je dus ingeeft wat je normaal voor tv kijken al doet, en dan ook nog een extra taak waarbij je de zender instelt.

Ik heb dat zelf ook gedaan, maar dan alleen voor 1 t/m 4.

Voor de Alexa is er een Harmony Hub channel (vergelijkbaar met de services van GH) waarmee je wel wat extra dingen buiten de activities kunt doen met je Harmony Hub. Dat zal er ook wel voor de GH komen, maar dan moet je even geduld hebben.

Het uit en aangaan van je TV bij switchen van Activities zal inderdaad aan je instellingen liggen. Bij de Harmony Hub is het belangrijk dat je alles (en dan in het bijzonder aan- en uitzetten van de verschillende apparaten) via de hub laat lopen (dus ofwel via de app, ofwel de remote, ofwel IFTTT). Als je handmatig, of via HDMI-CEC apparaten aan en uit gaat zetten, loopt alles in de soep.
Aahaa, ja dat eerste kwam ik niet uit. Ik wacht denk ik toch op de officiele release van de koppeling vanuit Google Home zelf. Ik heb geprobeerd, maar het werkte niet super voor wat ik er van verwachtte. Dat HDMI-CEC vind ik juist super: de tv gaat aan als ik via GH iets zeg laat zien op chromecast. Dat werkt top. Afwachten dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
pieterytsma schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:21:
[...]

Aahaa, ja dat eerste kwam ik niet uit. Ik wacht denk ik toch op de officiele release van de koppeling vanuit Google Home zelf. Ik heb geprobeerd, maar het werkte niet super voor wat ik er van verwachtte. Dat HDMI-CEC vind ik juist super: de tv gaat aan als ik via GH iets zeg laat zien op chromecast. Dat werkt top. Afwachten dus..
Ja klopt, is inderdaad fjin, maar het zorgt er dus voor dat je Harmony Hub in de war raakt.
Die denkt dan dat de TV nog uit staat, en zal hem aan willen zetten. Omdat dat tegenwoordig vrijwel altijd hetzelfde commando is (dus meer een toggle power dan een power on/off) gaat de TV dan juist uit.
Vandaar dat je HDMI CEC uit moet zetten als je met een Harmony Hub wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:37
Inmiddels weekje of 2 verder met Google Home en hij bevalt opzich prima, nu wachten op meer integratie...

[ Voor 84% gewijzigd door tcviper op 15-02-2017 18:09 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik wacht nog steeds op de Nederlandse Release.
Release in NL zou dit jaar zijn.
Maar oohh wat jeukt het toch om alsnog gewoon te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitecrow
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-03 23:24
Weet iemand een eventuele release-date in Nederland ?

Het jeukt mij ook om hem toch alsnog maar te importeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Er staan er genoeg op Ebay als je ongeduldig bent.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:58

JoeZuCK

_Fonz > all.

whitecrow schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:23:
Weet iemand een eventuele release-date in Nederland ?

Het jeukt mij ook om hem toch alsnog maar te importeren :)
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de Home in het eerste kwartaal van dit jaar in Duitsland moet uitkomen. Over Nederland wordt niks gezegd of geschreven.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartLeFunk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 16:32
In juni verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk. Over andere landen wordt nog niks genoemd.

Bron: http://www.bbc.com/news/technology-39113595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Niet online
vraagje mbt de stroomvoorziening: welke verloopstekker hebben jullie gebuikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Hey allemaal, ik heb een google home gekocht en ben dat ding nu aan het verkennen. Erg leuk speeltje! Weet iemand hoe ik de volgende dingen voor elkaar kan krijgen toevallig, als het al mogelijk is:

1.) Nederlandse radios stations beluisteren
2.) Reminders? je kan wel alarmen zetten etc maar geen reminders?
3.) Nederlandse nieuws websites?
4.) Metric stelsel gebruiken? (celsius al gevonden :-) )
5.) Zou het ook kunnen reageren op je aanwezigheid, dus bijvoorbeeld als je thuis komt dat het ding je begroet zonder dat je tegen het ding praat?
6.) Ik ben geen IFTTT gebruiker maar is het de moeite om het te koppelen? en zoja wat zijn dan de leuke/gave/handige features?

Alvast bedankt!

@tms5dmark2 ik gebruik gewoon een reisstekker converter dingetje wat ik nog had liggen (ooit bij een iBood doos gekregen geloof ik)

[ Voor 8% gewijzigd door Ghotirey op 19-03-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13

pathfinder2k

is hier...

tms5dmark2 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:56:
vraagje mbt de stroomvoorziening: welke verloopstekker hebben jullie gebuikt?
Paar euro:
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/069283/files/036929446/converter-amerikaanse-stekker-naar-nederlandse-ste.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Niet online
thnks, besteld ;) Google Home ondertussen gearriveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomke
  • Laatst online: 17-06 17:32
Ghotirey schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:47:
Hey allemaal, ik heb een google home gekocht en ben dat ding nu aan het verkennen. Erg leuk speeltje! Weet iemand hoe ik de volgende dingen voor elkaar kan krijgen toevallig, als het al mogelijk is:
ik zal dit toepassen op Belgie ;)

1.) Nederlandse radios stations beluisteren --> Ja, mits ze een goede engelse uit te spreken naam hebben:
zo hebben we in belgie: "Studio Brussel" --> werkt perfect , maar bvb de zender "MNM" lukt niet

2.) Reminders? je kan wel alarmen zetten etc maar geen reminders? --> je kan geen reminders zetten, wel alarmen en timers..

3.) Nederlandse nieuws websites? --> neen, zolang er hier niemand een service voor maakt zal dit niet lukken denk ik. (in belgie is dit in ieder geval niet beschikbaar , ik zou dit ook graag hebben)

4.) Metric stelsel gebruiken? (celsius al gevonden :-) ) --> ja, dit is geen probleem,

5.) Zou het ook kunnen reageren op je aanwezigheid, dus bijvoorbeeld als je thuis komt dat het ding je begroet zonder dat je tegen het ding praat? enkel via Tasker en autocast of HomeAssistant denk ik
--> dan casten deze gewoon naar de google home,

6.) Ik ben geen IFTTT gebruiker maar is het de moeite om het te koppelen? en zoja wat zijn dan de leuke/gave/handige features?
ik gebruik ifttt met MAKER --> zend zo signalen naar mijn domotica (Domoticz) en gebruik ik het ook met mij Harmony Hub
het grote voordeel van ifttt is dat je niet eers een service moet aanroepen: "Open the door" vs "tell autovoice to open the door" (om maar een voorbeeldje te geven)

nadeel van ifttt is dat je u uw commando exact moet herinneren.. Via de services kan je de zinsbouw veranderen of zelf synoniemen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Thanks voor de antwoorden! ik ga die MAKER proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-06 10:22

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Heb er nu ook een weekje een, tot nu toe bevalt ie prima :)

Zag net dit op de frontpage: nieuws: Ikea start verkoop slimme verlichting in Nederland
Eens kijken of ze een beetje aan de Home te knopen zijn...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandjan
Ik zie in de Home app op mijn Android telefoon de services niet meer voor de Google Home, hoe krijg ik die terug ? Of is dit geblokkeerd omdat we in Nederland zijn ?

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
@hollandjan Ik zie ze nog in ieder geval. Zelfs als ik niet op hetzelfde netwerk als de GH zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandjan
TheFes schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:35:
@hollandjan Ik zie ze nog in ieder geval. Zelfs als ik niet op hetzelfde netwerk als de GH zit.
OK.... Bedankt, ik zal eens kijken wat er verkeerd gaat bij mij...

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandjan
hollandjan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:46:
[...]

OK.... Bedankt, ik zal eens kijken wat er verkeerd gaat bij mij...

Jan.
Ik heb op de google home een total reset gedaan, de home app opnieuw geinstalleerd, maar geen services in mijn lijst bij "more settings". Gezocht op google, niks gevonden... Als iemand iets weet hoe dit op te lossen dan hoor ik dat graag !

Jan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkie1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
hollandjan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:39:
[...]

Ik heb op de google home een total reset gedaan, de home app opnieuw geinstalleerd, maar geen services in mijn lijst bij "more settings". Gezocht op google, niks gevonden... Als iemand iets weet hoe dit op te lossen dan hoor ik dat graag !

Jan.
Weet ik...een uur aan de chat met google gezeten. Taalinvoer MOET English (UK) of English (United States) zijn. Anders verschijnen idd niet deze mogelijkheden bij "More settings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandjan
mikkie1 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:35:
[...]

Weet ik...een uur aan de chat met google gezeten. Taalinvoer MOET English (UK) of English (United States) zijn. Anders verschijnen idd niet deze mogelijkheden bij "More settings"
Staat bij mij op US, maar geen services.... Na het wijzigen van de zoektaal naar US, had ik vanmorgen de services terug ;) . Bedankt !

Jan.

[ Voor 11% gewijzigd door hollandjan op 13-04-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkie1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
hollandjan schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:40:
[...]

Staat bij mij op US, maar geen services....

Jan.
Vaag idd..probeer het via de chat met Google Home team...erg geduldige mensen...
https://support.google.com/googlehome/answer/7072490?hl=en
Pagina: 1 2 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...