Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:43
Fire69 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Ik begrijp je probleem :D

Net even getest, zelfde foutmelding hier.
Ok, thanks! Dan hoef ik zelf niet verder te zoeken. Hopelijk gaat Google dit gauw fixen, maar ik heb het idee dat hun prio niet echt bij G Suite-klanten ligt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Fire69 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Lukt dat in het Nederlands? Zo ja, welk commando gebruik je hiervoor? Krijg het niet aan de praat.
Ik heb dat ooit ingericht door in mijn harmony account aan te geven dat ik in de USA zat. Maar dat is al een jaar of 2/3 geleden.

Mijn telefoon stond toen ook op Engels omdat routines toen nog niet werkten. Maar als je je harmony hub/account gekoppeld hebt met je google home account zou het volgens mij gewoon moeten werken.

dus:

Open de Google Home-app

Klik op '+' dan op 'Apparaat instellen" en dan op 'Werkt met Google'

Log in op je Logitech-account en geef Google toestemming.

Ik heb in harmony account dan bijvoorbeeld de activiteit "Netflix" aangemaakt en die laat harmony de KPN ontvanger op 200 zetten, 0,5 seconden wachten en dan op rood (om de app te starten) en dan op OK om het account te bevestigen.

Activiteit "TV kijken" zet KPN op zender X en juiste HDMI etc

Ik heb eigenlijk nog geen idee of ik inmiddels ook kan pauzeren en volume kan aanpassen in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
maikel schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Ok, thanks! Dan hoef ik zelf niet verder te zoeken. Hopelijk gaat Google dit gauw fixen, maar ik heb het idee dat hun prio niet echt bij G Suite-klanten ligt. :(
Klopt.
Een paar pagina's terug ging het hier ook al over.

Ik gaf toen al aan dat de Google Home/Google Nest productlijn primair gericht is op consumenten, en de G-Suite/Workspace primair op bedrijven.
Dat wil dus niet zeggen dat het niet handig kan zijn om een Google Nest Mini op je bedrijf te gebruiken, of een G-suite account privé te gebruiken, maar het is niet as intended.

Dus vanuit dat oogpunt snap ik het wel dat de focus voor de Google Nest lijn niet ligt bij de G-Suite-klanten.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
RensJ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Ik heb dat ooit ingericht door in mijn harmony account aan te geven dat ik in de USA zat. Maar dat is al een jaar of 2/3 geleden.

Mijn telefoon stond toen ook op Engels omdat routines toen nog niet werkten. Maar als je je harmony hub/account gekoppeld hebt met je google home account zou het volgens mij gewoon moeten werken.

dus:

Open de Google Home-app

Ik heb in harmony account dan bijvoorbeeld de activiteit "Netflix" aangemaakt en die laat harmony de KPN ontvanger op 200 zetten, 0,5 seconden wachten en dan op rood (om de app te starten) en dan op OK om het account te bevestigen.

Ik heb eigenlijk nog geen idee of ik inmiddels ook kan pauzeren en volume kan aanpassen in het Nederlands.
Pauzeren en hervatten werkt prima in het Nederlands, volume heeft wel gewerkt, maar heb het eerlijk gezegd al even niet meer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
TheOnlyJean schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

Serena sorry als ik je mss gekrenkt heb met de term "vrouwtje" maar het is mijn geliefde partner die dan niet goed weet hoe ze de schakelaar moet bedienen. "Vrouwtje" is meer als koosnaam bedoeld.
Weet dat veel vrouwen dat dit echt denigrerend vinden. Net zoiets als ‘collegaatje’. Dat zeg je toch ook niet over je mannelijke collega… Waarom alles verkleinen?
Maar goed, je snapt in ieder geval waar de crux zit.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:35
RensJ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

dus:

Open de Google Home-app

Bedankt voor de uitleg, maar dat had ik al werkend :)
Je kan trouwens inderdaad volume aanpassen of pauzeren.

Ik had eigenlijk gehoopt dat je wist hoe je echt het zendernummer kan veranderen via spraak, 'zet tv op kanaal 3' bvb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:43
TheFes schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Klopt.
Een paar pagina's terug ging het hier ook al over.

Ik gaf toen al aan dat de Google Home/Google Nest productlijn primair gericht is op consumenten, en de G-Suite/Workspace primair op bedrijven.
Dat wil dus niet zeggen dat het niet handig kan zijn om een Google Nest Mini op je bedrijf te gebruiken, of een G-suite account privé te gebruiken, maar het is niet as intended.

Dus vanuit dat oogpunt snap ik het wel dat de focus voor de Google Nest lijn niet ligt bij de G-Suite-klanten.
Klopt, ik had dat inderdaad gezien en wist het ook al langer. Ik heb me er ook bij neergelegd dat ik (voorlopig nog) niet alles kan gebruiken, maar het feit dat er functionaliteiten nu niet meer werken die voorheen prima werkten, is toch wel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Fire69 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

Ik had eigenlijk gehoopt dat je wist hoe je echt het zendernummer kan veranderen via spraak, 'zet tv op kanaal 3' bvb :)
Ook dat heeft gewerkt, maar nadat ik merkte dat het niet meer werkte heb ik het niet meer geprobeerd (ook omdat ik eigenlijk vrijwel geen ouderwetse TV meer kijk)
maikel schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Klopt, ik had dat inderdaad gezien en wist het ook al langer. Ik heb me er ook bij neergelegd dat ik (voorlopig nog) niet alles kan gebruiken, maar het feit dat er functionaliteiten nu niet meer werken die voorheen prima werkten, is toch wel erg slecht.
Ook voor gebruikers met een consumenten-gmail-adres gaat er regelmatig iets stuk wat voorheen gewoon werkte.. Zie ook hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:35
Fire69 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

"Ga naar kanaal 3" werkt bij mij. Recentelijk pas weer geprobeerd en zowaar werkte dat. Het werkt overigens alleen als je via google home ook je harmony in TV mode zet. Anders vraagt de google home eerst "Je kunt dit uitvoeren met deze harmony activiteiten, welke wil je?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Sinds de nieuwe update krijg je op de nest hub als je nabij bent een dashboard overzicht. Echter doet hij dit alleen bij mij als het avond is ("je avond"). Je ochtend en je middag blijft hij helemaal leeg. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Erasmo het is tijd voor deel 2 :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Hallo,

Ik heb 3 Nest audio / Google home's geinstalleerd. Ik krijg ze echter niet gekoppeld aan mijn account. In het begin was dit gelukt maar door een storing moest ik opnieuw beginnen. Ik heb de Nest Audio speakers gereset.

Als ik ze wil koppelen vul ik alle gegevens in (wifi wachtwoord etc) tot ik op het punt sta google assistant in te stellen. Als ik dan op volgende druk verschijnt de error:

''Probleem bij verbnding maken met de cloud''

Probeer het later opnnieuw

Hebben meer mensen dit wel eens gehad ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
@Erasmo
Misschien deel 2 ook renamen naar "Google Nest speakers" of zoiets?

Ik zie overigens wel dat Erasmo al bijna 2 jaar niet gereageerd heeft in dit topic.

@teacher
Ik wil op zich ook wel een nieuw topic starten.

[ Voor 9% gewijzigd door TheFes op 30-10-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 104 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...