Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Eerder dit jaar gepresenteerd, de Google Home:

nieuws: Google toont Home-speaker met spraakbesturing

pricewatch: Google Home

YouTube: Google I/O 2016 - Keynote

Veel is er nog niet over bekend maar waarschijnlijk weten we 4 oktober meer :)
Uiteraard zal daarna deze topicstart verder worden uitgebreid, maar zijn er al meer Tweakers die interesse hebben in een Home?

Doet iets met stroom en motors

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
quote:
DennusB schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:42:
Als het in Nederland ook goed werkt zou ik het best nog wel tof vinden. Maar vrees dat 80% van de functies hier weer niet gaan werken
Dat is inderdaad afwachten. Een groot gedeelte van de Now functies zijn ook in Nederland goed te gebruiken dus ik heb er wel goede hoop voor.

Waar ik voornamelijk erg benieuwd naar ben is welke domotica standaarden het zal ondersteunen.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Al mijn Android spul staat op Engels ingesteld maar tekst dicteren gaat vrijwel altijd goed in het Nederlands.
Ik doe het regelmatig op mijn smartwatch en na een paar onzin woordjes heeft de engine door dat het Nederlands is en wordt het automagisch omgezet.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Ik heb er plannen voor maar wacht nog even af tot ie een tijdje in het wild beschikbaar is.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Dan gebruik je het toch niet? Als je graag gepersonaliseerde Google services wilt hebben ze toch echt informatie nodig.
En een Wall-E scenario? Dat we met z'n allen in een ruimteschip vertrekken? :?

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Daarom ben ik zo blij met IFTT support :P

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Er staan er genoeg op Ebay als je ongeduldig bent.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Heb er nu ook een weekje een, tot nu toe bevalt ie prima :)

Zag net dit op de frontpage: nieuws: Ikea start verkoop slimme verlichting in Nederland
Eens kijken of ze een beetje aan de Home te knopen zijn...

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Ik heb die verlichting nog niet :P Ben van plan later dit jaar te verhuizen dus stel de aankoop daarvan nog even uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Oh interessant. Wellicht het slachtoffer van een kleine a-b test? Alhoewel ik alles het liefst in het Engels heb is het wel fijn als Nederlandse plaatsnamen ed goed worden uitgesproken.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Hebben jullie ook het firstworldproblem dat als je de GH activeert dat je telefoon ook getriggerd wordt?

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Moet wel te doen zijn via IFTT

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Wellicht via IFTT?

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Als ik nu om Radio1 vraag krijg ik niet meer de BBC maar gewoon de NPO, scheelt weer casten vanaf de telefoon.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
quote:
raweimer schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:40:
Goedemorgen, sinds een paar dagen de google home mini in huis en heel blij mee! Verbaas me over de geluidskwaliteit uit zo'n kleine speaker.

Ik heb een Sony tb (geen smart tv), logitech harmony hub, chromecast en een onkyo receiver. Alles is volgens mij ook met elkaar gekoppeld en via ifttt heb ik het ook zo ingesteld dat ik met mijn stem de tv aan/uit kan zetten. Als ik muziek wil afspelen dan kan ik kiezen om dat of via de google home speaker zelf te doen of na instellen via de chromecast zodat het via de boxen van mijn receiver gaat.

Alleen als ik het via mijn chromecast doe dan moet ik dus wel eerst de opdracht geven om de tv aan te zetten en dan nog handmatig switchen naar de imput van mijn chromecast op mijn receiver. Wat ik zou willen is als ik zeg "play spotify music" dat hij dan 1) mijn receiver aan zet 2) deze op de juiste hdmi poort zet 3) het geluid via mijn receiver/boxen afspeelt.

Wat moet ik daar voor doen? Eerst een activiteit instellen in de harmony en dan via ifttt koppelen aan google assistant?
Een beetje TV kun je automagisch aan laten zetten als er iets op de HDMI poort aanspringt, soort van wake on lan zeg maar, meestal is dat wel maar op 1 poort. Als je tv dat ondersteunt lijkt me dat de makkelijkste oplossing.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Heeft iemand hier z'n home al aan een deurbel hangen? Ik zoek iets zonder video, een audio ding op de home laten afspelen zou al mooi zijn.
Ik zou opzich wel wat in elkaar knutselen via IFTTT maar ik vrees dat je dan toch wel een aardige vertraging krijgt tussen het drukken op de knop en de home die gaat jengelen.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
quote:
CoachKoos schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:35:
[...]

RING is compatibel met de Google Home, maar dat loopt wel in de prijzen....(en is met video).
https://nl-nl.ring.com/collections/video-doorbells

Maar werkt volgens mij meer andersom: via GH opvragen wanneer er gebeld is. Of dat RING video op moet gaan nemen.

Ik denk dat elke digitale deurbel waar een app bij zit te koppelen moet zijn (via IFTTT), dan heb je ook een melding op de app.

KlikAanKlikUit heeft draadloze deurbellen waarbij je de ontvanger in de woonkamer kan plaatsen. Zelfde idee, alleen niet via de Home
Die ring ziet er leuk uit maar is mij te duur, ik heb ook geen behoefte aan video.
Ik heb toevallig nu een KaKu deurbel maar ik wordt er een beetje moe van om de hele dag die ontvanger mee te sjouwen. Ook is ie niet al te luid waardoor ik hem vaak mis als ik in een andere kamer op dezelfde verdieping ben of een podcast aan het luisteren ben onder het klussen. Aangezien ik toch al over een Home beschik zou het wel fijn zijn als ik die kan koppelen aan de deurbel, en dan kun je via IFTTT ook allemaal handigheidjes uithalen zoals een notificatie op de telefoon.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
quote:
streamnl schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:11:
Ik klikte verkeerd en zag de openingspost weer eens...

[...]

Die mag onderhand wel eens opgefrist worden ;)

Afijn...
Ik heb nog een oude tv (Sony KDL-40W4500) en een oude versterker (Sony STR-KS100). Mijn tv heeft SEC, dus daarop werkt een chromecast (V1) perfect icm de mini.

Het rare is dat mijn tv wel de versterker uit zijn "active standby" kan halen, maar dat lukt mij niet d.m.v. de chromecast. Ik heb gisteren een nieuwe chromecast gehaald (V2) om te testen of dat verschil maakt, maar helaas dat maakt geen verschil.

Iemand een idee hoe ik dit (goedkoop) kan oplossen? Dus niet met bijv. een logitech harmony. Ik wil niet nog een gateway erbij...
Klopt ja :P Helaas loopt dit topic nog niet echt rap tot ze officieel in Nederland verkrijgbaar zijn...

Heb je toevallig een usb-poort op je tv?

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Als je hem kwijt moet wil ik hem wel overnemen.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Chromecast kun je al met de stem bedienen. Je kan tijdelijk wel een IFTT receptje bakken om de rest van het spul aan te zetten.

• Erasmo
  • Nu online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Hmmbob schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:16:
[...]
Nope, daar is iets misgegaan :+

Ik bedoelde @Erasmo :)
Sorry nadat mijn GH goed is ingewerkt sleutel ik er vrij weinig meer aan. Maar ik voeg met alle plezier anderen toe aan de TS :)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Android

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True