Na een lange dag werken eindelijk thuis. En ja hoor de nest hub is netjes bezorgd. Ben voorbereid thuis gekomen, met een mooie bosje bloemen voor vrouwtje. Gegeten, kinderen naar bed. Ik met vrouwtje op de bank met wijntje ready to show what de hub kan doen. Netjes geïnstalleerd automatisch toegevoegd in home app. Begint dat ding in een keer Frans te praten. Instellingen alles in het Frans.... Ok, het schijnt een romantisch taal te zijn, maar vrouwtje heeft al wijn en bosje bloemen.. Nu is het mijn beurt.
Dus sfeer lichtelijk verpest (voor mij, vrouwtje vind dat ze gelijk heeft met dat het niet hoeft in huis). Maar geen paniek, NL is zo ingesteld toch? Niet dus... Overal wordt verwezen naar instellingen in de home app en dan assistent taal op NL. Maar die van mij staat al op NL. Immers op de 2 andere home mini’s doe ik alles al in het Nederlands. Als ik kijk naar de instellingen van de hub zelf, staat in de technische informatie “Taal: Frans. Landcode: NL”. Maar ik kan niets wijzigen. Mijn commando’s in het NL verstaat hij wel en ze antwoord ook in het Nederlands. Maar in het scherm zie ik dan wel weer de zin in het Frans. Daarnaast zijn de instellingen van de hub in de home app ook in het NL.
Wie kan me verder helpen? Ik heb nu namelijk geen zin meer in romantisch doen, vrouwtje is alweer wat anders aan het doen. Misschien dat @
Serena voor mij nog een gouden tip heeft om de avond te redden?
[Voor 8% gewijzigd door Xtince op 12-11-2020 22:25]