In mei 2016 heeft Google haar slimme speaker aangekondigd, de Google Home. Initieel alleen in de VS, maar via de grijze import was deze ook in Nederland te gebruiken.
Tot eind 2018 moest deze echter wel in het Engels aangesproken worden, pas toen kwam de Nederlandse ondersteuning voor Google Assistant. Vanaf dezelfde periode is de Google Home en zijn kleine broertje, de Google Home Mini ook in Nederland te koop.

De topic start is nog in ontwikkeling, en zal nog uitgebreid worden met wat meer links en productinformatie.

Terug naar Inhoudsopgave

De eerste Google Home, uitgekomen in de VS in 2016 en vanaf 2018 ook in Nederland te koop. Inmiddels vervangen door de Google Nest Audio

In 2017 kwam de Nest Mini uit (vanaf 2018 ook in Nederland). Een stuk kleiner, maar ook een stuk goedkoper. Inmiddels vervangen door de Google Nest Mini

Uitgekomen in 2017, tegelijk met de Home Mini, maar nooit in Nederland uitgebracht. Wel te importeren vanuit bijvoorbeeld Duitsland

De eerste Google Home/Nest smart speaker met scherm. Aangekondigd als de Google Home Hub, maar toen hij naar Nederland kwam was hij inmiddels hernoemd naar de Google Nest Hub.

De grotere versie van de Google Nest Hub. Buiten een groter scherm heeft de Nest Hub Max ook een camera die onder andere gebruikt kan worden bij videobellen via Google Duo

De opvolger van de Home Mini

De in 2020 uitgekomen opvolger van de originele Goolge Home.

De in 2021 uitgekomen update van de Google Nest Hub. Grootste veranderingen zijn een verbeterde speaker en toevoeging van de soli-radar die daarvoor ook in de Pixel 4 gebruikt werd. Door de soli-radar zijn sleep tracking en bediening met gebaren mogelijk.

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar TheFes

VersieDatumAanpassingenWie
V1.0.030-10-2020Topic aangemaaktTheFes
V1.1.020-04-2021Nest Hub (2nd gen) toegevoegdTheFes

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 7% gewijzigd door TheFes op 20-04-2021 09:03]

Home Assistant configuratie

Een mooie topic start!
De link naar het vorige deel werkt overigens niet.

[Voor 30% gewijzigd door meesje op 30-10-2020 12:47]

meesje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:46:
Een mooie topic start!
De link naar het vorige deel werkt overigens niet.
Thanks, en gefixt.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38
Netjes @TheFes 👍🏻👍🏻

Vraag: ik heb een paar mini's en een hub.
Wanneer ik muziek afspeel dan gaat dat via mijn JBL Bluetooth speaker.
Is die nieuwe Home nest audio dan een verbetering?
De volgende vragen waren overigens nog recentelijk in het oude topic geplaatst, en hierop was nog niet gereageerd:
renzo4000 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:51:
Sinds de nieuwe update krijg je op de nest hub als je nabij bent een dashboard overzicht. Echter doet hij dit alleen bij mij als het avond is ("je avond"). Je ochtend en je middag blijft hij helemaal leeg. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Possible schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:03:
Hallo,

Ik heb 3 Nest audio / Google home's geinstalleerd. Ik krijg ze echter niet gekoppeld aan mijn account. In het begin was dit gelukt maar door een storing moest ik opnieuw beginnen. Ik heb de Nest Audio speakers gereset.

Als ik ze wil koppelen vul ik alle gegevens in (wifi wachtwoord etc) tot ik op het punt sta google assistant in te stellen. Als ik dan op volgende druk verschijnt de error:

''Probleem bij verbnding maken met de cloud''

Probeer het later opnnieuw

Hebben meer mensen dit wel eens gehad ?
@Possible Zou het kunnen dat er op de plek waar de Nest Audio staat slecht wifi-bereik is? Wellicht eens dichter bij de bron van het signaal proberen?

[Voor 6% gewijzigd door TheFes op 30-10-2020 13:01]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:29
TheFes schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:59:
De volgende vragen waren overigens nog recentelijk in het oude topic geplaatst, en hierop was nog niet gereageerd:

[...]

[...]

@Possible Zou het kunnen dat er op de plek waar de Nest Audio staat slecht wifi-bereik is? Wellicht eens dichter bij de bron van het signaal proberen?
Nope dat is het niet. Het ligt aan mijn google account ofzo.. Want heb voor de test account van mijn vriendin geïnstalleerd en daar werkt het in 1x goed.

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28

Pierre

Van nature lui!

Iemand hier het voor elkaar gekregen om een Toon op een normale manier te laten werken met Google Home?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

MeNTaL_TO

The future is not set

Artwido schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:57:
Netjes @TheFes 👍🏻👍🏻

Vraag: ik heb een paar mini's en een hub.
Wanneer ik muziek afspeel dan gaat dat via mijn JBL Bluetooth speaker.
Is die nieuwe Home nest audio dan een verbetering?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, ik kan mijn JBL en Nedt Audio wel in bluetooth ontdek stand zetten, maar dan zien ze elkaar niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Artwido
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, ik kan mijn JBL en Nedt Audio wel in bluetooth ontdek stand zetten, maar dan zien ze elkaar niet.
Ik koppel m'n JBL speaker aan een mini of aan de hub. Dat doe je in de home app.
Op het apparaat klikken en dan in de opties. (tandwieltje)

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 16:36
Netjes, mooie topic starter… 🤙🏼

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Serena schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:30:
Netjes, mooie topic starter… 🤙🏼
Bedoel je nu “topic start” of “topic starter”? :)

• Artwido
meesje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Mooi topic startertje :+

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

MeNTaL_TO

The future is not set

Artwido schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Ik koppel m'n JBL speaker aan een mini of aan de hub. Dat doe je in de home app.
Op het apparaat klikken en dan in de opties. (tandwieltje)
Dank je voor je hulp, krijg mijn Charge 4 nu wel gekoppeld, alleen nog geen geluid overheen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

meesje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Ik beschouw beide als een compliment

• Serena
TheFes schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:47:
[...]

Ik beschouw beide als een compliment
Hahaha @meesje, ik besef nu pas wat ik schreef… _O-

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:43

Gynnad

* * *

Ik heb momenteel de nieuwe versie op de Google Nest Hub staan, iemand enig idee hoe je de knoppen op de 'startpagina' kunt aanpassen? Momenteel staat daar een aan/uit knop voor mijn Philips Hue verlichting, maar ik zou daar een andere knop voor mijn verlichting willen hebben staan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 23:48
Gisteren twee Google Home Max's besteld voor 150 per stuk. Bij FNAC in Frankrijk schijnt het wel vaker in de aanbieding te zijn en verzendt ook naar Nederland, oftewel Pays-bas.
https://www.fnac.com/Goog...oir-Charbon/a12674087/w-4

Eigenlijk veel te overpowered voor mijn zolderkamer, maar heb ik alvast wat voor als ik het huis uit ga :P

[Voor 18% gewijzigd door Lennart95 op 30-10-2020 22:33]

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 21:48
Iemand enig idee wanneer we de "list en notes" kunnen gaan gebruiken, deze is er nu al enige tijd, maar je kan alleen maar providers kiezen als je telefoon in het Engels staat... Nederlands werkt dan dus niet... Ik wil graag Google keep als shopping list ;-)

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 10:42
Wat is nu daadwerkelijk het grote verschil tussen de google home/nest speakers? Is dat alleen het geluid? Of zit er ook verschil in in software (wat ik me niet kan voorstellen).

Ik heb zelf namelijk twee google home mini’s in huis (eerste versies). Heb ze twee jaar geleden gekocht, maar twee weken geleden geplaatst :). Tot nu toe wel redelijk tevreden en gebruik ze vooral om zaken (lampen) aan en uit te zetten, nieuws te luisteren en de kinderen mee te entertainen (“Papa hoe kan google dat nu weten”). Soms reageren de minis niet goed, horen mij niet, begrijpen het eerst wel en later weer niet terwijl het dezelfde commando betreft. Maar ben benieuwd of vooral ten aanzien van deze laatste ervaringen met de andere speakers een betere ervaring ga krijgen.

Ben dus niet op zoek naar een speaker voor muziek ed op beter te luisteren.
Xtince schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:32:
Wat is nu daadwerkelijk het grote verschil tussen de google home/nest speakers? Is dat alleen het geluid? Of zit er ook verschil in in software (wat ik me niet kan voorstellen).

Ik heb zelf namelijk twee google home mini’s in huis (eerste versies). Heb ze twee jaar geleden gekocht, maar twee weken geleden geplaatst :). Tot nu toe wel redelijk tevreden en gebruik ze vooral om zaken (lampen) aan en uit te zetten, nieuws te luisteren en de kinderen mee te entertainen (“Papa hoe kan google dat nu weten”). Soms reageren de minis niet goed, horen mij niet, begrijpen het eerst wel en later weer niet terwijl het dezelfde commando betreft. Maar ben benieuwd of vooral ten aanzien van deze laatste ervaringen met de andere speakers een betere ervaring ga krijgen.

Ben dus niet op zoek naar een speaker voor muziek ed op beter te luisteren.
De verbeteringen zitten inderdaad in de hardware, niet in de software.
Wel verschilt het aantal microfoons tussen de modellen, dus er kan wel een verschil zitten in hoe goed ze je verstaan.
NoFate schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:16:
Iemand enig idee wanneer we de "list en notes" kunnen gaan gebruiken, deze is er nu al enige tijd, maar je kan alleen maar providers kiezen als je telefoon in het Engels staat... Nederlands werkt dan dus niet... Ik wil graag Google keep als shopping list ;-)
Ik zie daar met alleen Nederlands als taal inderdaad ook geen andere providers.
Zag wel een andere nieuwe optie toen ik zojuist de app opstartte.

[Voor 27% gewijzigd door TheFes op 31-10-2020 08:41]

• Serena
TheFes schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

Ik zie daar met alleen Nederlands als taal inderdaad ook geen andere providers.
Zag wel een andere nieuwe optie toen ik zojuist de app opstartte.

[Afbeelding]
Heel irritant eigenlijk, ze verplichten je om het in te stellen, anders gaat die melding niet weg. Heb nu dus Thuis en Afwezig routines zonder ook maar 1 enkele opdracht. Die regel ik namelijk in HomeKit.

Serena schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Heel irritant eigenlijk, ze verplichten je om het in te stellen, anders gaat die melding niet weg. Heb nu dus Thuis en Afwezig routines zonder ook maar 1 enkele opdracht. Die regel ik namelijk in HomeKit.
Ik doe dat ook al ergens anders, in Home Assistant. Ik denk dat ik er wel een scriptje aan hang, om te kijken of het eventueel accurater werkt als de Home Assistant app

• Rhodan1970
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09-2021
Is iemand er al achter gekomen of het mogelijk is om stem v/d eigenaar niet via de Nest Cam terug te koppelen ( flut speaker en volume ) maar via een nabije spekaer die op het Google Home net work is aangesloten?

• mikeconcept
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-10-2021
Weet iemand of het mogelijk is een tijd te zetten bij de home en away routines? Ik heb nu bijvoorbeeld ingesteld staan dat er wat lampen aangaan als ik thuis kom maar dit hoeft natuurlijk niet wanneer ik overdags thuis kom.

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:08
Heeft iemand het voor elkaar gekregen wanneer iemand aanbelt met de Neste Videodeurbel dat automatisch op de Goolge Home het scherm aangaat op het beeld van de deurbel? Via de handleiding van Goolge zelf staat dat je het altijd via je stem moet doen, maar dat is natuurlijk minder handig....

• NoFate
Waar kan je weer in de Google home app zien welke scenes/scripts exposed zijn, want deze zijn niet zichtbaar zoals schakelaaars en lampen... Vroeger kon je deze zien bij de gekoppelde apparaten, maar ik vind het niet meer terug :-)
NoFate schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:51:
Waar kan je weer in de Google home app zien welke scenes/scripts exposed zijn, want deze zijn niet zichtbaar zoals schakelaaars en lampen... Vroeger kon je deze zien bij de gekoppelde apparaten, maar ik vind het niet meer terug :-)
In ieder geval bij het scenes toekennen in de routines

• NoFate
TheFes schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:04:
[...]

In ieder geval bij het scenes toekennen in de routines
Ja, daar zie je ze, maar normaal ook zo te zien zijn, destijds toen routines er waren niet waren zag je ze ook, ergens waar je de ruimtes moest beheren
Serena schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Inderdaad irritant.

Maat het leek me wel handig om een thuiskomst routine te maken(lamp aan), maar je kan niet eens aangeven binnen welke tijden( of op basis van zonsondergang) je een lamp wel of niet wil laten aangaan. Of is die mogelijkheid er wel, maar heb ik dat gemist?

Edit: ik zie nu pas dat @mikeconcept dezelfde vraag al heeft gesteld.

[Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 01-11-2020 17:14]

• Serena
Medione1210 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:11:
[...]

Inderdaad irritant.

Maat het leek me wel handig om een thuiskomst routine te maken(lamp aan), maar je kan niet eens aangeven binnen welke tijden( of op basis van zonsondergang) je een lamp wel of niet wil laten aangaan. Of is die mogelijkheid er wel, maar heb ik dat gemist?

Ik heb er niet eens naar gekeken als ik eerlijk ben. Routines vind ik ten opzicht van de automatiseringen in HomeKit nog echt in de kinderschoenen staan.
Gebruik de standaard routines in combinatie met HomeBridge. Ik trigger een HomeKit scène door een commando naar Google te roepen. Werkt perfect…

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-03 03:45
DieBrave schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:25:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen wanneer iemand aanbelt met de Neste Videodeurbel dat automatisch op de Goolge Home het scherm aangaat op het beeld van de deurbel? Via de handleiding van Goolge zelf staat dat je het altijd via je stem moet doen, maar dat is natuurlijk minder handig....
Beste DieBrave

Ik heb zelf een Nest hub en Nest hub max en zodra er word aangebeld komt
gelijk automatisch de Nest Hello camera op beide schermen.
Je zal waarschijnlijk iets moeten aanpassen in de instellingen van de Nest Hello.

Succes :) .

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 15:36

avotar

P0werd by Black Coffee

Is er nou veel verschil tussen de home mini en de nest mini, behalve de kwaliteit van de audio?

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

avotar schreef op maandag 2 november 2020 @ 07:04:
Is er nou veel verschil tussen de home mini en de nest mini, behalve de kwaliteit van de audio?
De Nest Mini heeft wat extra ledjes waardoor het duidelijker is waar de bediening voor het volume zit. Verder is de aansluiting voor de voeding anders, bij de Home Mini is dat micro USB, bij de Nest Mini een ronde aansluiting waardoor het wel lastiger is om de kabel te vervangen

• andregroeneveld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-02 08:18
Iemand WIFI koppel problemen ondervonden met een Nest mini? Ik wel! De Nest mini wil maar niet verbinding maken met een van mijn modem-routers. Al diverse tips gevolgd van het net maar er is er geen een die werkt. Ik heb zelf met 2 verschillende smartphones en een tablet geprobeerd. Terwijl mijn Google Home wel werkt en ook als ik die van voor af aan weer installeer. Zou die gewoon stuk zijn?

Groetjes André,

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-03 09:21
andregroeneveld schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:23:
Iemand WIFI koppel problemen ondervonden met een Nest mini? Ik wel! De Nest mini wil maar niet verbinding maken met een van mijn modem-routers. Al diverse tips gevolgd van het net maar er is er geen een die werkt. Ik heb zelf met 2 verschillende smartphones en een tablet geprobeerd. Terwijl mijn Google Home wel werkt en ook als ik die van voor af aan weer installeer. Zou die gewoon stuk zijn?
Ik sinds vandaag. Wel een home mini trouwens, maar weet niet of dat wat uitmaakt.

Als ik het huis kies, dan zie ik "instellen google home mini" staan, als ik dat kies ziet hij de mini, maar zodra ik wil verbinden met het netwerk blijft het stil.
RensJ schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:01:
[...]

Ik sinds vandaag. Wel een home mini trouwens, maar weet niet of dat wat uitmaakt.

Als ik het huis kies, dan zie ik "instellen google home mini" staan, als ik dat kies ziet hij de mini, maar zodra ik wil verbinden met het netwerk blijft het stil.
Al geprobeerd 5ghz uit te zetten op je router/modem? Niet dat dat zou mogen, want de Nest Mini ondersteunt 5ghz. Ooit kreeg ik een Nest Mini ook niet toegevoegd aan mijn netwerk. Toen maar even 5ghz uitgezet.

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-03 09:21
reset van de mini bracht uiteindelijk uitkomst. Geen idee wat het nou was.

• andregroeneveld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-02 08:18
Bij mij geen succes wat ik ook doe.

Je blijft het irritant vinden en bent op het moment aangekomen om het terug te sturen. Laat ik nog een keer een reset van de Nest Mini doen. En je raadt het al! Hij doet het nu wel?
Schiet mij maar lek.

[Voor 74% gewijzigd door andregroeneveld op 03-11-2020 07:51]

Groetjes André,

• TheMandroid
  • Laatst online: 16-12-2020
De oplaadkabel van mijn Google Home is kapot.

Maar ik kan nergens een vervangende oplader vinden? Ik vind alleen maar Amerikaanse stekkers? :S

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

TheMandroid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:38:
De oplaadkabel van mijn Google Home is kapot.
https://support.google.com/googlenest/gethelp
Even contact opnemen, meestal sturen ze een nieuwe adapter op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• TheMandroid
DukeBox schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:48:
[...]

https://support.google.com/googlenest/gethelp
Even contact opnemen, meestal sturen ze een nieuwe adapter op.
Zojuist geprobeerd, maar enige dat ze kunnen zeggen is:
'We verkopen geen nieuwe adapters, maar elke adapter met dezelfde specificaties kan gebruikt worden'. :'(
TheMandroid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:02:
[...]

Zojuist geprobeerd, maar enige dat ze kunnen zeggen is:
'We verkopen geen nieuwe adapters, maar elke adapter met dezelfde specificaties kan gebruikt worden'. :'(
Dan moet je dus een adapter hebben met dezelfde maat plug, en hetzelfde voltage.
Of je koopt een zo'n adapter bij de MediaMarkt ofzo die met meerdere plugjes komt en waarop je het voltage kunt instellen.

• TheMandroid
TheFes schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:13:
[...]

Dan moet je dus een adapter hebben met dezelfde maat plug, en hetzelfde voltage.
Of je koopt een zo'n adapter bij de MediaMarkt ofzo die met meerdere plugjes komt en waarop je het voltage kunt instellen.
Straks na m'n werk eens kijken.
Best jammer, die van Google had nog enigzins 'design'.
Misschien een Amerikaanse namaak op amazon bestellen en die met een US>EU plug gebruiken.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-03 16:08

Ken.

\m/.([oO]).\m/

DieBrave schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:25:
Dit kun je aanzetten bij settings -> Visitor announcements.
Maar volgens mij stond die bij mij default aan?
Anders even kijken of je Google Home/Nest Hub niet per ongeluk op 'do not disturb' staat.

• DukeBox

DukeBox

TheMandroid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:18:
Best jammer, die van Google had nog enigzins 'design'.
https://adapterswinkel.nl...hub-oplader-adapter-45180

of met even wachten vanuit china: https://www.ebay.nl/itm/E...rger-adapter/114483414878

[Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 04-11-2020 14:27]

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dat is gewoon exact dezelfde, of is dat meuk uit China?

[Voor 6% gewijzigd door Pierre op 04-11-2020 14:27]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• TheMandroid
Die had ik inderdaad gezien.
Maar ik heb de oude Google Home,
Waarbij de stekker er aan de onderkant in gaat.
Ik denk dat hij met deze niet meer neergezet kan worden, omdat de stekker uit steekt?

Edit: zoals deze video (7 min 36):
YouTube: Google Home Unboxing - DEUTSCH

[Voor 9% gewijzigd door TheMandroid op 04-11-2020 14:31]

• DukeBox

DukeBox

Ah. .dacht dat het om de hub ging (had alleen naar het stekkertje gekeken), vond het al raar dat de US adapter haaks was. Echt een design adapter is dat overigens ook niet vind ik.

Op V&A/marktplaats kom ik ze af en toe compleet tegen rond de € 40,- misschien is dat een optie ?

[Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 04-11-2020 14:43]

• TheMandroid
DukeBox schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:34:
[...]

Ah. .dacht dat het om de hub ging (had alleen naar het stekkertje gekeken), vond het al raar dat de US adapter haaks was. Echt een design adapter is dat overigens ook niet vind ik.

Op V&A/marktplaats kom ik ze af en toe compleet tegen rond de € 40,- misschien is dat een optie ?
Eens kijken of ik daar eens wat kan vinden.
Misschien nog geluk op ebay.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 15:36

avotar

P0werd by Black Coffee

Pierre schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:25:
[...]

Dat is gewoon exact dezelfde, of is dat meuk uit China?
Je beseft dat die "meuk" gewoon hetzelfde is, alleen dat die van ebay met een ander merkje zijn?

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Sjitter
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-03 14:45
Is er ook een deurbel van google?
Sjitter schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:52:
Is er ook een deurbel van google?
Nest Hello deurbel

[Voor 10% gewijzigd door meesje op 05-11-2020 20:55]

• mikeconcept
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-10-2021
Medione1210 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:11:
[...]

Inderdaad irritant.

Van de klantenservice van google kreeg ik een vage verklaring dat de tijd instellen alleen werkt met nest en Philips hue producten welk door de routine geschakeld worden.

Lijkt mij een vaag verhaal. Ik kan mijn yeelights gewoon schakelen, het lijkt me niet dat de tijd optie opeens verschijnt als dit hue lampen zouden zijn. Naar mijn mening is het iets wat google moet updaten in de UI

Iemand met hue of nest producten die kan kan bevestigen of jullie wel een tijd kunnen instellen bij de aanwezigheidsdetectie routines?
Serena schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:38:
[...]

Ik heb er niet eens naar gekeken als ik eerlijk ben. Routines vind ik ten opzicht van de automatiseringen in HomeKit nog echt in de kinderschoenen staan.
Gebruik de standaard routines in combinatie met HomeBridge. Ik trigger een HomeKit scène door een commando naar Google te roepen. Werkt perfect…
Dat laatste. Hoe doe je dat? Welke homebridge plug-in gebruik je daarvoor?
Laat maar zitten. Met een simpele zoekopdracht kwam ik op jouw website uit. Top!

[Voor 14% gewijzigd door meesje op 07-11-2020 21:22]

Bij Lenovo is de Smart Clock Essential te koop voor 60 euro.
https://www.lenovo.com/nl...k-Essential/p/ZZISZSDCD05
Qua adviesprijs is deze 30 euro goedkoper dan de gewone Smart Clock.
Hopelijk snel bij de NL (web)winkels te koop. En wellicht wordt er komende BF/CM al gestunt.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:58

-tom-562

Oliesjeik

meesje schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:59:
Bij Lenovo is de Smart Clock Essential te koop voor 60 euro.
https://www.lenovo.com/nl...k-Essential/p/ZZISZSDCD05
Qua adviesprijs is deze 30 euro goedkoper dan de gewone Smart Clock.
Hopelijk snel bij de NL (web)winkels te koop. En wellicht wordt er komende BF/CM al gestunt.
Wat een tof apparaat, ben benieuwd hoe de geluidskwaliteit zich verhoudt met een Nest Audio. Ben eigenlijk op zoek naar een Google speaker voor in m'n werkkamer, en mijn idee was eerst om een Nest Audio rond Black Friday te kopen (vorig jaar 2 Google Home Max speakers in Duitsland gescoord met black friday), maar dit ziet er eigenlijk veel mooier uit voor op m'n werkkamer

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 08:39
Het geluid zal gezien het formaat een stuk minder zijn, schat ik zo in. Waarom dan niet een hub...of eigenlijk een hub max :p

• Xtince
Na 2 weken google home mini’s te hebben gebruikt, ben ik helemaal om! Ik merk zelfs dat ik het vervelend vind dat ik nog een aantal domme lampen heb en dus nog steeds de schakelaars moet indrukken. Zo snel kan het gaan haha.

Wil nu een stap verder en heb zojuist de google nest hub besteld. Aan de vrouw aangegeven dat ik een mooie digitale fotolijst heb besteld 😅. Toevallig eentje met google home, maar dat ziet ze dan wel haha.

Maar wil de hub in de woonkamer plaatsen en de mini die ik nu daar heb in de keuken. Het is een “open” kamer ongeveer 10m tussen de hub en de mini. Ik merk nu namelijk dat de commandos vanuit de keuken niet altijd even goed aankomen.

Maar kan het zo zijn dat als ik straks in de keuken “hey google” zeg dat de woonkamer dan ook mogelijk reageert en daarmee dus een “issue”creëer tussen de twee? Of pakt die altijd maar een van de twee, bijvoorbeeld diegene die het beste hoort?

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:39
Xtince schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:16:
Na 2 weken google home mini’s te hebben gebruikt, ben ik helemaal om! Ik merk zelfs dat ik het vervelend vind dat ik nog een aantal domme lampen heb en dus nog steeds de schakelaars moet indrukken. Zo snel kan het gaan haha.

Wil nu een stap verder en heb zojuist de google nest hub besteld. Aan de vrouw aangegeven dat ik een mooie digitale fotolijst heb besteld 😅. Toevallig eentje met google home, maar dat ziet ze dan wel haha.

Maar wil de hub in de woonkamer plaatsen en de mini die ik nu daar heb in de keuken. Het is een “open” kamer ongeveer 10m tussen de hub en de mini. Ik merk nu namelijk dat de commandos vanuit de keuken niet altijd even goed aankomen.

Maar kan het zo zijn dat als ik straks in de keuken “hey google” zeg dat de woonkamer dan ook mogelijk reageert en daarmee dus een “issue”creëer tussen de twee? Of pakt die altijd maar een van de twee, bijvoorbeeld diegene die het beste hoort?
Ik heb totaal 4 speakers en één Nest hub Max in een vergelijkbare ruimte staan. Er zal altijd één reageren. Dus geen probleem ;) ook even een speaker groep maken, dat werkt ook top!

• Xtince
Nuevocasa schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:18:
[...]

Ik heb totaal 4 speakers en één Nest hub Max in een vergelijkbare ruimte staan. Er zal altijd één reageren. Dus geen probleem ;) ook even een speaker groep maken, dat werkt ook top!
Dank! Was ook al stiekem aan het kijken voor een extra mini erbij :P

Ik heb een Google Home in de woonkamer, en een Nest Hub in de keuken. Dat is samen ook één ruimte. Commando's worden door één van de twee afgehandeld.

Dat gaat verder wel prima, behalve dat soms tijdens het koken een timer gezet wordt waarvan je verwacht dat die op het scherm van de Hub komt te staan. Als je dan wil kijken hoe lang iets nog moet pruttelen, blijkt ie dan af en toe op de Home ingesteld te zijn.
Je zult dat altijd zien dat wanneer je vraagt hoe lang de timer nog moet, dan dus juist de Hub antwoord dat er geen timers zijn, en dan moet je dus naar de woonkamer gaan lopen om daar extra zachtjes tegen de Home te gaan praten.

Maar meestal gaat dat overigens wel gewoon goed hoor.

• Serena

Ik zou niet jouw vrouw willen zijn. Blijkbaar denk je dat je dingen kunt verzwijgen of dat vrouwen niet intelligent genoeg zijn.

Man man man…

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:14
Serena schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:46:
[...]

Ik zou niet jouw vrouw willen zijn. Blijkbaar denk je dat je dingen kunt verzwijgen of dat vrouwen niet intelligent genoeg zijn.

Man man man…
Jij voelt je nogal snel aangevallen als t om vrouwen gaat of niet? “Vrouwtje” mag niet, “waf” mag niet, nu mag dit ook al niet..

Dit is nu eenmaal een site waar veel mannen komen. Tja, daar wordt iets anders over vrouwen gesproken. Maar dat wil niet zeggen dat mannen geen respect of wat dan ook voor vrouwen hebben.. Ik ben eens na een google zoektocht voor onze baby op t Viva-forum terecht gekomen. Daar wordt over mannen gesproken zoals hier over vrouwen. Boeiend, denk ik dan. Maak je niet zo druk..

Ontopic:
Een Google mini kan je op “niet storen” zetten, zodat de deurbel niet over de kinderkamer schalt. Kan dat bij een Sonos Beam ook? Wil wel “Hey Google” kunnen gebruiken maar de bel mag van mij over de mini in de keuken..

• Xtince
Serena schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:46:
[...]

Man man man…
Beetje te voorbarige reactie dit.... Helaas zien niet alle vrouwen het nut van een “smart home” in. Maar uiteindelijk vinden ze het wel handig haha. Maar moet eerst zelf maar de hobbel door bij aanschaf.

Dus geen denigrerende opmerking richting vrouwen. Daarnaast denk ik altijd aan haar als een aankoop doen. Moet wel WAF proof zijn :P

• Nuevocasa
Xtince schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:21:
[...]

Beetje te voorbarige reactie dit.... Helaas zien niet alle vrouwen het nut van een “smart home” in. Maar uiteindelijk vinden ze het wel handig haha. Maar moet eerst zelf maar de hobbel door bij aanschaf.

Dus geen denigrerende opmerking richting vrouwen. Daarnaast denk ik altijd aan haar als een aankoop doen. Moet wel WAF proof zijn :P
Ojee, pas maar op met het gebruik van de term WAF :+ :+

Herken het helemaal, hier een paar jaar terug begonnen met google home speakers. De eerste speakers via Otto in Duitsland eea aangeschaft (dat waren nog eens spot prijzen). Eerst vond mijn vrouw het ook allemaal niet zo nodig. Nu is ze helemaal om. Heb intussen het huis ook helemaal vol staan met diverse speakers en schermen 8) 8) Met Hue ging dat hetzelfde... 8) 8) nu het huis er vol mee, incl. sensoren.
Nuevocasa schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:30:
[...]

Ojee, pas maar op met het gebruik van de term WAF :+ :+

Herken het helemaal, hier een paar jaar terug begonnen met google home speakers. De eerste speakers via Otto in Duitsland eea aangeschaft (dat waren nog eens spot prijzen). Eerst vond mijn vrouw het ook allemaal niet zo nodig. Nu is ze helemaal om. Heb intussen het huis ook helemaal vol staan met diverse speakers en schermen 8) 8) Met Hue ging dat hetzelfde... 8) 8) nu het huis er vol mee, incl. sensoren.
Hier net zo, in 2016 een Google Home geïmporteerd uit de VS, en nu bijna in elke kamer een Google Home/Nest device. Verder de nodige slimme lampen en schakelaars en shellies. En verder Home Assistant om zo veel mogelijk te automatiseren.
Dat gaat ook wel eens fout, en dan werkt even iets niet, maar over het algemeen is mijn vriendin er wel blij mee.

• Artwido
TheFes schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:39:
[...]

Hier net zo, in 2016 een Google Home geïmporteerd uit de VS, en nu bijna in elke kamer een Google Home/Nest device. Verder de nodige slimme lampen en schakelaars en shellies. En verder Home Assistant om zo veel mogelijk te automatiseren.
Dat gaat ook wel eens fout, en dan werkt even iets niet, maar over het algemeen is mijn vriendin er wel blij mee.
Hier hetzelfde.
Mijn vrouw zag het eerst als gadgets. Meer mijn ding.
Maar nu hangt het hele huis vol en ziet zij ook de meerwaarde. Gemak dient de mens.
TheFes schreef op donderdag 12 november 2020 @ 06:44:
[...]

Ik heb een Google Home in de woonkamer, en een Nest Hub in de keuken. Dat is samen ook één ruimte. Commando's worden door één van de twee afgehandeld.

Dat gaat verder wel prima, behalve dat soms tijdens het koken een timer gezet wordt waarvan je verwacht dat die op het scherm van de Hub komt te staan. Als je dan wil kijken hoe lang iets nog moet pruttelen, blijkt ie dan af en toe op de Home ingesteld te zijn.
Je zult dat altijd zien dat wanneer je vraagt hoe lang de timer nog moet, dan dus juist de Hub antwoord dat er geen timers zijn, en dan moet je dus naar de woonkamer gaan lopen om daar extra zachtjes tegen de Home te gaan praten.

Maar meestal gaat dat overigens wel gewoon goed hoor.
Ik heb 3 Home's in de soon/eetkamer en een hub/Nest Mini in de keuken. Om het probleem(had ik eerst ook) dat jij noemt te voorkomen heb ik de microfoon van de Mini uitgezet. Ook de microfoon van de Home die vlak naast de tv staat uitgeschakeld.

Op zich tevreden met de gehele opstelling ,al gebruik ik de Home's voornamelijk als radio/luidspreker en om de verlichting te bedienen. De rest van de functies worden hier zelden gebruikt.
De Hub dient voor 90% als duur fotolijstje.

De nieuwe home en away routines zouden, als ze verbeterd zijn, een meerwaarde kunnen hebben om verlichting te bedienen bij bijv. thuiskomst. Maar dan moet het wel o.a. op basis van zonsondergang bediend kunnen worden.

[Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 12-11-2020 20:38]

• Xtince
Na een lange dag werken eindelijk thuis. En ja hoor de nest hub is netjes bezorgd. Ben voorbereid thuis gekomen, met een mooie bosje bloemen voor vrouwtje. Gegeten, kinderen naar bed. Ik met vrouwtje op de bank met wijntje ready to show what de hub kan doen. Netjes geïnstalleerd automatisch toegevoegd in home app. Begint dat ding in een keer Frans te praten. Instellingen alles in het Frans.... Ok, het schijnt een romantisch taal te zijn, maar vrouwtje heeft al wijn en bosje bloemen.. Nu is het mijn beurt.

Dus sfeer lichtelijk verpest (voor mij, vrouwtje vind dat ze gelijk heeft met dat het niet hoeft in huis). Maar geen paniek, NL is zo ingesteld toch? Niet dus... Overal wordt verwezen naar instellingen in de home app en dan assistent taal op NL. Maar die van mij staat al op NL. Immers op de 2 andere home mini’s doe ik alles al in het Nederlands. Als ik kijk naar de instellingen van de hub zelf, staat in de technische informatie “Taal: Frans. Landcode: NL”. Maar ik kan niets wijzigen. Mijn commando’s in het NL verstaat hij wel en ze antwoord ook in het Nederlands. Maar in het scherm zie ik dan wel weer de zin in het Frans. Daarnaast zijn de instellingen van de hub in de home app ook in het NL.

Wie kan me verder helpen? Ik heb nu namelijk geen zin meer in romantisch doen, vrouwtje is alweer wat anders aan het doen. Misschien dat @Serena voor mij nog een gouden tip heeft om de avond te redden?

[Voor 8% gewijzigd door Xtince op 12-11-2020 22:25]

• Serena
Leedvermaak is ook vermaak…

• Nuevocasa
Xtince schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:11:
Na een lange dag werken eindelijk thuis. En ja hoor de nest hub is netjes bezorgd. Ben voorbereid thuis gekomen, met een mooie bosje bloemen voor vrouwtje. Gegeten, kinderen naar bed. Ik met vrouwtje op de bank met wijntje ready to show what de hub kan doen. Netjes geïnstalleerd automatisch toegevoegd in home app. Begint dat ding in een keer Frans te praten. Instellingen alles in het Frans.... Ok, het schijnt een romantisch taal te zijn, maar vrouwtje heeft al wijn en bosje bloemen.. Nu is het mijn beurt.

Dus sfeer lichtelijk verpest (voor mij, vrouwtje vind dat ze gelijk heeft met dat het niet hoeft in huis). Maar geen paniek, NL is zo ingesteld toch? Niet dus... Overal wordt verwezen naar instellingen in de home app en dan assistent taal op NL. Maar die van mij staat al op NL. Immers op de 2 andere home mini’s doe ik alles al in het Nederlands. Als ik kijk naar de instellingen van de hub zelf, staat in de technische informatie “Taal: Frans. Landcode: NL”. Maar ik kan niets wijzigen. Mijn commando’s in het NL verstaat hij wel en ze antwoord ook in het Nederlands. Maar in het scherm zie ik dan wel weer de zin in het Frans. Daarnaast zijn de instellingen van de hub in de home app ook in het NL.

Wie kan me verder helpen? Ik heb nu namelijk geen zin meer in romantisch doen, vrouwtje is alweer wat anders aan het doen. Misschien dat @Serena voor mij nog een gouden tip heeft om de avond te redden?
Mijn nest hub Max kwam uit Frankrijk. Volgens mij heb ik bij het installeren de juiste taal geselecteerd. Misschien even terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren!? Ergens iets misschien over het hoofd gezien? Het is al even geleden, dus weet het helaas niet precies meer.

• Xtince
@Nuevocasa Al drie keer geprobeerd nu, maar krijg nu constant de volgende melding bij installatie:

Heb al gezocht in google... En de oplossing voor veel mensen is achter elkaar blijven proberen, geen echte oplossing... zit niet mee vanavond haha. Ik ga maar eens verder proberen. Of misschien iemand een echte oplossing voor het probleem :).

EDIT: na de vijfde keer kwam ik er idd doorheen. Na ook iphone opnieuw te hebben gestart. De volledige installatie is in het Nederlands. Ook op het scherm. Totdat installatie voltooid is, komt weer dat (inmiddels) irritante Frans stemmetje.... Instellingen weer allemaal in het Frans.

Bij opstart heeft hij wel een update gehad. Nu bij opnieuw installatie niet meer. Kan ik misschien zelf een andere firmware opzetten?

OPGELOST: Tweede taal in instellingen op de app op English (UK) gezet. En voila! Weg Frans..en instellingen in het Nederlands..

[Voor 29% gewijzigd door Xtince op 12-11-2020 23:21]

@Xtince Gezien het veelvuldig gebruik van het woord ‘vrouwtje’ verwacht ik niet dat @Serena je zal helpen. :+
Laten we wel wezen, we leven niet meer in de jaren ‘70.

• Nuevocasa
meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:46:
@Xtince Gezien het veelvuldig gebruik van het woord ‘vrouwtje’ verwacht ik niet dat @Serena je zal helpen. :+
Laten we wel wezen, we leven niet meer in de jaren ‘70.
Ach ja, ik weet niet wat beter is. Tegenwoordig is men ook wel erg kleinzerig en snel op de teentjes getrapt :r
Nuevocasa schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:49:
[...]

Ach ja, ik weet niet wat beter is. Tegenwoordig is men ook wel erg kleinzerig en snel op de teentjes getrapt :r
Heb je nu echt geen idee hoe denigrerend het woord ‘vrouwtje’ over kan komen? Ik zal het niet in mijn hoofd halen om zo over mijn vrouw te praten.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Zo praat je niet over vrouwen punt.

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
Ik heb de hub nog niet zo lang. Vind soms dat hij erg slecht op hey google reageert. Helaas is dit nog niet in te stellen. Ook lijkt het dat er een nieuwe update is geweest, in foto weergave activeert hij ook wel een uit zichzelf een menuweergave. Of soms komt hij op een totaal ander scherm terecht. Meer mensen met de zelfde ervaring

• Serena
Patrick80 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:14:
Ik heb de hub nog niet zo lang. Vind soms dat hij erg slecht op hey google reageert. Helaas is dit nog niet in te stellen. Ook lijkt het dat er een nieuwe update is geweest, in foto weergave activeert hij ook wel een uit zichzelf een menuweergave. Of soms komt hij op een totaal ander scherm terecht. Meer mensen met de zelfde ervaring

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat laatste gebeurt als de dichtbijsensor is geactiveerd. Ik vond het irritant en heb het uitgezet.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Serena schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 06:23:
[...]

Dat laatste gebeurt als de dichtbijsensor is geactiveerd. Ik vond het irritant en heb het uitgezet.
Hmm waar zit die optie om dat uit te zetten?

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 11:47
Ik wil graag podcasts kunnen afspelen met een stemcommando, maar dit is me vooralsnog niet gelukt. Niet in het Nederlands en niet in het Engels. Google antwoord dat ze me hiermee niet kan helpen. Verschillende podcastspelers geprobeerd, ook die van Google zelf. Spotify noemen in het commando (“speel podcast X op Spotify”) werkt ook niet. Heb in het vorige forum gelezen dat meerdere personen hier tegenaan liepen, maar de ‘oplossing’ heb ik niet voorbij zien komen.

Op de support omgeving van Google word ik ook niet veel wijzer: https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid

Heeft iemand van jullie dit aan de praat gekregen en zo ja, welke app/stem combinatie?

Telefoon: IPhone XS en besturingssysteem OSX

• Serena
Pierre schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:11:
[...]

Hmm waar zit die optie om dat uit te zetten?
Klik in Google Home op de Hub, tandwiel, Herkenning en delen, Dichtbijsensor.

• skank
  • Laatst online: 19-03 18:00
Vraagje.
Ik krijg het op mn heupen dat sonos geen chromecast ondersteund.
Bijgevolg overweeg ik serieus om ze te vervangen door andere of door nest audio speakers.
Toch wat vraagjes hierbij.
Ik heb een sonos 1 (geen GA) en een sonos one (wel GA)
Zou ik op audio vlak veel inboeten met een nest audio?

Kun je een nest audio ook ophangen met een beugel?

Mijn sonos 1 is ingebouwd, meer bepaald de voedingskabel.
Zien jullie een mogelijkheid om diezelfde kabel te hergebruiken en zo de nest audio te kunnen voorzien van stroom?

De kabel zit ingewerkt in de muur en geen zin om mijn behang en schilderwerken om zeep te helpen

• Serena
skank schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:55:
Vraagje.
Bijgevolg overweeg ik serieus om ze te vervangen door andere of door nest audio speakers.

Zien jullie een mogelijkheid om diezelfde kabel te hergebruiken en zo de nest audio te kunnen voorzien van stroom?

De kabel zit ingewerkt in de muur en geen zin om mijn behang en schilderwerken om zeep te helpen
Die kabel gaat niet passen, kan ik je nu al zeggen.

Wat wil je met die Chromecast? Ik begrijp het niet helemaal denk ik.

• skank
Ik wil vanuit HA kunnen casten naar het device, nu lukt dat niet met sonos

En de sonos 1 heeft ook geen GA, wat ik wel zou willen in de kamer

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-03 16:07
Ik heb een nest hub en ik probeer volume te veranderen met de command "volume op (5). Wat ik zie is dat de hub mijn commando registreert en dan er een volume bar komt maar dat hij naar volume 1 gaat. Heeft iemand dit probleem ook gehad ?

• Artwido
Karish schreef op zondag 15 november 2020 @ 06:53:
Ik heb een nest hub en ik probeer volume te veranderen met de command "volume op (5). Wat ik zie is dat de hub mijn commando registreert en dan er een volume bar komt maar dat hij naar volume 1 gaat. Heeft iemand dit probleem ook gehad ?
Ik zeg meestal zoiets als: "zet volume 20 procent lager"
Dat werkt prima.

• Serena
Mijn oude iPhone staat als apparaat in de Goole Home app onder virtuele apparaten. Kan nergens vinden hoe deze te verwijderen. Help?

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb mijn dochters ieder een Nest Mini kado gedaan. Ze hebben allebei hun Spotify-account gekoppeld en voice match ingesteld. Nu blijkt dat hun stemmen wel erg veel op elkaar lijken: Google haalt ze regelmatig door elkaar, waardoor de muziek van dochter 1 bij dochter 2 op de Nest komt. Met de nodige frustratie tot gevolg (immers, als je puber bent, heeft heel de wereld een hekel aan je, zelfs Google :') ).
Weet iemand een manier om de stemherkenning wat te finetunen, buiten alles een keer opnieuw in te spreken (hebben ze al een paar keer gedaan)?

Edit:
@skank Geen ervaring met Sonos dus geluidskwaliteit weet ik niet, maar de NA ophangen gaat niet, hij heeft geen oog voor een beugel ofzo.

[Voor 12% gewijzigd door Bra-Jo op 15-11-2020 13:35]

Nomen nescio

• skank
skank schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:55:
Vraagje.

iemand?

• Serena
Waarom stel je nou je vraag opnieuw? Je krijgt al twee antwoorden.

• skank
Serena schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:40:
[...]

Waarom stel je nou je vraag opnieuw? Je krijgt al twee antwoorden.
Dat tweede antwoord was simultaan, excuses

• skank
Bra-Jo schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:14:
Ik heb mijn dochters ieder een Nest Mini kado gedaan. Ze hebben allebei hun Spotify-account gekoppeld en voice match ingesteld. Nu blijkt dat hun stemmen wel erg veel op elkaar lijken: Google haalt ze regelmatig door elkaar, waardoor de muziek van dochter 1 bij dochter 2 op de Nest komt. Met de nodige frustratie tot gevolg (immers, als je puber bent, heeft heel de wereld een hekel aan je, zelfs Google :') ).
Weet iemand een manier om de stemherkenning wat te finetunen, buiten alles een keer opnieuw in te spreken (hebben ze al een paar keer gedaan)?

Edit:
@skank Geen ervaring met Sonos dus geluidskwaliteit weet ik niet, maar de NA ophangen gaat niet, hij heeft geen oog voor een beugel ofzo.
Damn das jammer, had gehoopt van wel. Ook geen universele beugel of wat dan ook. (zit redelijk te zoeken op google)

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-03 16:07
Artwido schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:02:
[...]

Ik zeg meestal zoiets als: "zet volume 20 procent lager"
Dat werkt prima.
Dit werkt inderdaad, voorheen kon ik gewoon zeggen "zet volume op 5" maar nu niet meer ... Snap niet waarom pfff maar ja

Thanks

• Possible
  • Laatst online: 17:29
Vraagje.. Ik heb 2 Nest audio speakers. 1 in de keuken en de andere in de woonkamer bij de tv. Nu wil ik dat deze als stereo voor muziek worden afgespeeld. Ik merk echter dat je dan maar tegen 1 speaker kan praten.

is dit ook aan te passen zodat je dit bij allebei kan doen ? Nu merk ik namelijk dat sommige spraakcommando's niet worden gepakt omdat ik te ''ver'' ben van de speaker die deze moet verwerken.

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Possible schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:38:
Vraagje.. Ik heb 2 Nest audio speakers. 1 in de keuken en de andere in de woonkamer bij de tv. Nu wil ik dat deze als stereo voor muziek worden afgespeeld. Ik merk echter dat je dan maar tegen 1 speaker kan praten.

is dit ook aan te passen zodat je dit bij allebei kan doen ? Nu merk ik namelijk dat sommige spraakcommando's niet worden gepakt omdat ik te ''ver'' ben van de speaker die deze moet verwerken.
Voor zover ik weet niet.
Je kunt ze wel in een speakergroep zetten, maar dan geven ze gewoon beide hetzelfde geluid, en is dus niet de ene het linkse kanaal en de andere het rechtse.

Maar als ze zo ver uit elkaar staan, lijkt me dat eigenlijk wel beter dan stereo.

• vandeln86
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:56
Hallo allen,

Ik heb de laatste tijd een probleem die hopelijk door 1 van jullie word herkend. De google nest mini geeft regelmatig aan 'u bent niet verbonden met het draadloos netwerk, herstart uw router etc etc' echter dit helpt niet. Ik moet mijn nest mini compleet resetten om hem weer te kunnen verbinden. Overige apparaten 'TV, mobiel, laptop etc etc) blijven gewoon verbonden.

Ik heb Draytek accespoints (een AP 710 meterkast, 900 bovenverdieping en een 903 woonkamer)

Alles voorzien van de laatste firmware etc.

Ik heb al een apart netwerk aangemaakt op 2.4 ghz voor enkel de nest maar probleem blijft. Dit is echter nooit zo geweest dus ben even de oplossing zoek.

Mijn huidig SSD is op de 2.4ghz alsmede 5ghz band hetzelfde

Hopelijk iets wat jullie herkennen:)

Groet,
Danny

• Bassmeisje
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-01-2022
Kan de google home ook als afstandbediening werken voor de televisie?
Bassmeisje schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:56:
Kan de google home ook als afstandbediening werken voor de televisie?
Ik combinatie met een Harmony Hub wel, maar in het Nederlands is dat wel beperkt.

• Bassmeisje
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik krijg de televisie wel aan en uit, maar zou graag willen wisselen tussen de zenders met commando. Is daar een speciale voor?

• Serena
Twee vragen…

Zou deze update betekenen dat we dadelijk een Google Mini met een Sonos speaker kunnen groeperen?

En waar vind ik wat die 5 dingen dan zijn?

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee