Ik hoop dat ik in het goede subforum zit. Ik ben bezig met installeren van een smart thermostaat en knoppen van Tado (
Overstap naar smart-thermostaat (combiketel)).
De integratie met Google Home loopt niet helemaal soepel.
De Tado-apparaten zijn via Matter verbonden. Ik heb ze toegevoegd aan de Home-app volgens de Tado-handleiding/app.
De apparaten staan bij Google Home en kan ik handmatig bedienen via de app.
Probleem:
Ze reageren alleen niet op stemcommando (maakt niet uit of mijn vrouw of ik praat, dus ik vermoed dat het niet aan de stem zelf ligt): "zet de temperatuur in de keuken naar 20 graden". Google meldt mij: "Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld. Je kunt dat doen via de assistentinstellingen".Daar zie ik niks wat ik in kan stellen.
Ze reageren wel op andere stemcommando's zoals: "hoe warm is het nu in de keuken?"
Het maakt niet uit waar ik het commando geef (Google Nest / Home / Mini / telefoon).
Iemand enig idee waarom handmatig aanpassen wél lukt via de Home-app, maar via stemcommando niet? Ik heb verschillende commando's geprobeerd uiteraard. En me een ons gegoogled..
De apparaten zijn dus succesvol toegevoegd aan Google Home, bedienbaar vanaf Google Home, benaderbaar via stem, behalve het meest gewenste commando om de temperatuur te veranderen.
[
Voor 3% gewijzigd door
BasvB op 18-12-2024 13:49
]