Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:00
HuismAndré schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:29:
Wij gebruiken de functie "omroepen" erg vaak om elkaar berichten te versturen (vooral handig als de een ergens in de loods is en de ander thuis). Dat werkte tot een paar maanden geleden altijd uitstekend. Tegenwoordig vindt Google het nodig de boodschap die wij omroepen om te zetten in een computerstem, helaas met een fikse vertraging en een uiteindelijke kwaliteit die zuigt in het kwadraat. Is er een mogelijkheid om die zeer ongewenste "vertaalslag" uit te zetten?
Hier hetzelfde, zonder enige info gewijzigd. Ik ben het spuugzat dat Google bij die speakers en schermen voortdurend dingen wijzigt, en de dingen die niet werken niet 'repareert'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ pc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:25
NoFate schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:58:
[...]

Die schermen rebooten idd iedere nacht, is bij elke google hub zo.... probeer anders eens een andere soort van screensaver?
Ik snap niet helemaal waar dat vandaan komt dit ging eerder snachts namelijk prima...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Wanneer gaat er een integratie plaats vinden met Google Home en Google brard? De intelligentie van de Google home is vrij laag itt de AI variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-09 15:26
HuismAndré schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:29:
Wij gebruiken de functie "omroepen" erg vaak om elkaar berichten te versturen (vooral handig als de een ergens in de loods is en de ander thuis). Dat werkte tot een paar maanden geleden altijd uitstekend. Tegenwoordig vindt Google het nodig de boodschap die wij omroepen om te zetten in een computerstem, helaas met een fikse vertraging en een uiteindelijke kwaliteit die zuigt in het kwadraat. Is er een mogelijkheid om die zeer ongewenste "vertaalslag" uit te zetten?
Hier ook, waarom Google dit soort dingen doet is me een raadsel.

Zo is het al lange tijd zo dat wanneer ik Google vraag "hoe laat staat de wekker?" Dat ie zegt "je hebt een wekker gesnoozed van 10 tot 12u"

Terwijl de wekker op 12u staat. Niks gesnoozed maar dit lost men bij Google maar niet op.

Gebruiken de medewerkers van Google deze apparaten zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die dingen veranderen gewoon af en toe, dan is hij weer Vlaams, dan weer Nederlands, dan weer een robot. Hecht je maar niet te veel aan de stem ;)

Het geeft alleen maar aan dat het nog in de fase speelgoed zit. Mijn speaker staat stof te vergaren (mijn telefoon kan precies hetzelfde).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:20
Ik begin echt steeds meer storingen te krijgen met mijn speakers en schermpjes. Vaker wel dan niet laten speakers in verschillende kamers weten dat er iets verkeerd is gegaan. "Probeer het later opnieuw." En dat bij eenvoudige commando's als "zet de lamp uit". De speaker is dan toegewezen aan die kamer en zou de lamp in die kamer moeten uitschakelen. Dat werkte tot een half jaar geleden prima, maar tegenwoordig vaker niet dan wel.

Een tijd geleden heeft de camera van de Hub Max het begeven. Resets lossen het probleem ook niet op. Ook opvallend is dat de verschillende apparaten soms op afstand opnieuw zijn op te starten, maar een ander moment is die functie helemaal niet te vinden.

En vanmorgen werd het nog vreemder. Ik vraag de Hub op de slaapkamer om muziek af te spelen. De enige gekoppelde muziekdienst is Youtube Music (premium). Dit werkte altijd probleemloos, maar nu: "Okay, ik speel Moonwalker van Michael Jackson af op TIMVISION... Sorry, er is iets verkeerd gegaan. Probeer het later opnieuw."

Waar komt TIMVISION opeens vandaan? Een of andere Italiaanse multimedia dienst waar nooit wat mee te maken heb gehad (ik kende het niet eens). Ook in mijn Home-settings is er niets over terug te vinden. Daar staat gewoon YT Music als primaire (en enige) muziekdienst ingesteld.

Nu heb ik al eens gelezen dat problemen vaak verholpen kunnen worden door alle apparaten te ontkoppelen en je hele huis opnieuw in te stellen. Iemand daar ervaring mee? Want voordat ik 5 speakers, 3 schermen, 4 chromecasts, een thermostaat en een deurbel en gekoppelde diensten van derde partijen zoals Hue ga ontkoppelen en opnieuw instellen, zou ik graag weten wat de kans van slagen is. 😅

Op dit moment zorgt Google hier thuis in elk geval voor meer frustratie dan dat het handig is. Terwijl het ooit wel prima werkte.

Dat geldt overigens voor meer diensten van Google, zoals Family Link. Dat gebruikte ik om gebruik van de Chromebooks van mijn dochters te sturen. Tot ik een maand geleden geen gegevens meer van de Chromebook van mijn ene dochter kon inzien via de app, geen tijden meer kon instellen etc. Een week of 2 geleden werkte het opeens weer wel, maar vanaf dat moment werkt het bij de andere dochter niet meer...

En zo kan ik nog wel doorgaan met een lijstje met frustrerende ontwikkelingen van toepassingen die eerder probleemloos werkten, maar sinds een jaar doen er zich steeds meer problemen voor. En als ik fora als Reddit of het eigen forum van Google mag geloven, ben ik niet de enige. 😮‍💨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:26
Hmm, hier eigenlijk geen issues met family link, beheer de tablets van de kids ermee, zelf ook een aantal Google hubs staan, met denk ik +- 70 entities via Home Assistant, totaal geen problemen mee, muziek gaat ook goed...

Mss een lokaal Wifi issue?
Ontkoppelen en resetten gaat denk ik je probleem niet gaan oplossen, want je komt gewoon terug op dezelfde settings uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
My shopping list gaat verdwijnen en gaat officieel naar Google Keep, hopelijk kunnen we dan eindelijk in de NL taal de Google keep lijstjes beheren via GA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:11
KlaasjeNL schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:11:
Ik begin echt steeds meer storingen te krijgen met mijn speakers en schermpjes. Vaker wel dan niet laten speakers in verschillende kamers weten dat er iets verkeerd is gegaan. "Probeer het later opnieuw." En dat bij eenvoudige commando's als "zet de lamp uit". De speaker is dan toegewezen aan die kamer en zou de lamp in die kamer moeten uitschakelen. Dat werkte tot een half jaar geleden prima, maar tegenwoordig vaker niet dan wel.

Een tijd geleden heeft de camera van de Hub Max het begeven. Resets lossen het probleem ook niet op. Ook opvallend is dat de verschillende apparaten soms op afstand opnieuw zijn op te starten, maar een ander moment is die functie helemaal niet te vinden.

En vanmorgen werd het nog vreemder. Ik vraag de Hub op de slaapkamer om muziek af te spelen. De enige gekoppelde muziekdienst is Youtube Music (premium). Dit werkte altijd probleemloos, maar nu: "Okay, ik speel Moonwalker van Michael Jackson af op TIMVISION... Sorry, er is iets verkeerd gegaan. Probeer het later opnieuw."

Waar komt TIMVISION opeens vandaan? Een of andere Italiaanse multimedia dienst waar nooit wat mee te maken heb gehad (ik kende het niet eens). Ook in mijn Home-settings is er niets over terug te vinden. Daar staat gewoon YT Music als primaire (en enige) muziekdienst ingesteld.

Nu heb ik al eens gelezen dat problemen vaak verholpen kunnen worden door alle apparaten te ontkoppelen en je hele huis opnieuw in te stellen. Iemand daar ervaring mee? Want voordat ik 5 speakers, 3 schermen, 4 chromecasts, een thermostaat en een deurbel en gekoppelde diensten van derde partijen zoals Hue ga ontkoppelen en opnieuw instellen, zou ik graag weten wat de kans van slagen is. 😅

Op dit moment zorgt Google hier thuis in elk geval voor meer frustratie dan dat het handig is. Terwijl het ooit wel prima werkte.

Dat geldt overigens voor meer diensten van Google, zoals Family Link. Dat gebruikte ik om gebruik van de Chromebooks van mijn dochters te sturen. Tot ik een maand geleden geen gegevens meer van de Chromebook van mijn ene dochter kon inzien via de app, geen tijden meer kon instellen etc. Een week of 2 geleden werkte het opeens weer wel, maar vanaf dat moment werkt het bij de andere dochter niet meer...

En zo kan ik nog wel doorgaan met een lijstje met frustrerende ontwikkelingen van toepassingen die eerder probleemloos werkten, maar sinds een jaar doen er zich steeds meer problemen voor. En als ik fora als Reddit of het eigen forum van Google mag geloven, ben ik niet de enige. 😮‍💨
Hier gebeurd dat ook een enkele keer. Even de stekker van de hub of speaker er uit, opnieuw opstarten en het probleem is weer verholpen.
Voor de radio heb ik het commando "stream qmusic op Sonos" Google gebruikt dan TuneIn om qmusic te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gayguy
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik heb vanmiddag mijn wifi wachtwoord van mijn modem moeten veranderen. Nu kan Google nest mini mijn lampen (Ledvion smart e27) niet meer verbinden met internet, en ik heb geen handleiding van mijn mini. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 21:46

MartNL

&nbsp;

Gayguy schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:23:
Ik heb vanmiddag mijn wifi wachtwoord van mijn modem moeten veranderen. Nu kan Google nest mini mijn lampen (Ledvion smart e27) niet meer verbinden met internet, en ik heb geen handleiding van mijn mini. Wat nu?
Paswoord terug veranderen of een handleiding zoeken met Google. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gayguy
Handleiding heb ik al gegoogled, maar krijg dan alleen een handleiding voor smart brandmelders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:24
Gayguy schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:29:
Handleiding heb ik al gegoogled, maar krijg dan alleen een handleiding voor smart brandmelders
https://www.qwant.com/?q=...lient=ext-chrome-sb&t=web

Mischien helpt dit??

[ Voor 4% gewijzigd door Dotter64 op 13-11-2023 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26

avotar

P0werd by Black Coffee

Gayguy schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:23:
Je lampen resetten en opnieuw instellen in de app waar ze van zijn?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gayguy
Voor zover ik weet heeft Ledvion geen app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Gayguy schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:14:
Voor zover ik weet heeft Ledvion geen app
Hun stekkers gaan via SmartLife. Misschien dat je daar iets mee kunt?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
avotar schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:29:
[...]

Hun stekkers gaan via SmartLife. Misschien dat je daar iets mee kunt?
Ik heb een soortgelijk probleem gehad na verandering van mijn fritzbox wifi-setup in een poging om via twee gescheiden wifi netwerken betere prestaties te krijgen. Daarvoor moest ik een nieuw wachtwoord instellen. Toen werkte niks meer van Smartlife in Google Home, ook niet na verwijderen en opnieuw toevoegen. Wellicht had ik Smartlife helemaal kunnen verwijderen en opnieuw beginnen, maar dat was teveel gedoe.

Uiteindelijk maar gewoon de oude situatie en het oude wachtwoord hersteld en toen werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10
Zoals ook al eens in deze topic gemeld, en op Reddit, heeft m5n Nest Mini afentoe last van een "plop" als ik naar de radio luister.
De nabijheid- sensor staat al uit, maar het blijft.
Erg vervelend.

Meer mensen die hier last van hebben...?

Zit me net te bedenken dat ik misschien eens een ander stopcontact nog kan proberen, zit nu in een verdeelblok.

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
hansie_k schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:52:
Zoals ook al eens in deze topic gemeld, en op Reddit, heeft m5n Nest Mini afentoe last van een "plop" als ik naar de radio luister.
De nabijheid- sensor staat al uit, maar het blijft.
Erg vervelend.

Meer mensen die hier last van hebben...?

Zit me net te bedenken dat ik misschien eens een ander stopcontact nog kan proberen, zit nu in een verdeelblok.
Nope, wij hebben dit ook op diverse Google apparaten. Dit was voorheen nooit, maar nu ongeveer sinds 6 maanden.

https://www.googlenestcom...n-my-nest-mini/m-p/449112

[ Voor 8% gewijzigd door DarkAllMan op 20-11-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
Is er iemand bekend met makkelijke (user-friendly) koppelingen om meerdere lampen (Hue en non-Hue, maar wel Google gelinkt) via 1 commando (bv "start Neon Party") in een bepaalde scène in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
NeutraleTeun schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:38:
Is er iemand bekend met makkelijke (user-friendly) koppelingen om meerdere lampen (Hue en non-Hue, maar wel Google gelinkt) via 1 commando (bv "start Neon Party") in een bepaalde scène in te schakelen?
Kan toch gewoon met een routine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
Artwido schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:41:
[...]

Kan toch gewoon met een routine?
Alleen standaard kleuren in de lijst.
Niet een aangepaste scène van die lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
NeutraleTeun schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:07:
[...]

Alleen standaard kleuren in de lijst.
Niet een aangepaste scène van die lamp.
Ik heb geen Hue maar gebruik de LSC verlichting. Daarmee kun je wel uitgebreide routines aanmaken en die routines kun je dan weer aanroepen in Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:30
DarkAllMan schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:59:
[...]

Nope, wij hebben dit ook op diverse Google apparaten. Dit was voorheen nooit, maar nu ongeveer sinds 6 maanden.

https://www.googlenestcom...n-my-nest-mini/m-p/449112
Hier ook, met name (of alleen) op een nest Mini tijdens het afspelen van spotify

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb sinds kort dat als ik wil broadcasten/omroepen dat niet mijn eigen stem door de speakers klinkt maar die van Google.

Ik heb pas ook al mijn smart devices in een apart IoT netwerk gegooid dus weet even niet of dat er iets mee te maken heeft.

Edit: Ik heb een Reddit link gevonden over dit probleem. Blijkbaar ben ik niet de enige.
https://www.reddit.com/r/googlehome/s/QVCnl78uAA

[ Voor 21% gewijzigd door Tranzy op 23-11-2023 10:45 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand toevallig google nest brandmelders?
de app zegt bij mij dat ze storing hebben naar het service center.
het viel me op nadat alle brandmelders een geluidje maakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:14

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb Hue scenes in meerdere ruimtes met de zelfde naam. Dan kan ik met 1 command in alle ruimtes dezelfde scene aanzetten.

Sinds een paar weken slaat hij totaal willekeurig ruimtes over en moet ik soms wel 3x het commando herhalen voordat alles juist staat. Dit draait al 3 jaar foutloos en nu ineens begint het te kloten.

Meer mensen last van?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Het lijkt erop dat Google weer een automatische update heeft uitgevoerd die mijn Google Home Mini gebricked heeft.

Vanmorgen reageerde de mini niet op een commando. Voeding uit en weer aan, dan gaan er 4 lampjes branden verder niets. Als je de resetknop lang (≥ 15 sec) indrukt gaat de linker led groen branden maar er gebeurt niets.

Hebben meer mensen dit of is hij gewoon kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphye
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-10-2024
jomas schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:58:
Het lijkt erop dat Google weer een automatische update heeft uitgevoerd die mijn Google Home Mini gebricked heeft.

Vanmorgen reageerde de mini niet op een commando. Voeding uit en weer aan, dan gaan er 4 lampjes branden verder niets. Als je de resetknop lang (≥ 15 sec) indrukt gaat de linker led groen branden maar er gebeurt niets.

Precies het zelfde sinds gister hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Laatst online: 12:40

Thanks voor je post, ik heb exact hetzelfde. Ik dacht al dat de mijne kapot was na vijf jaar trouwe dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jomas
  • Nu online
Zie ook de items in dit forum:

https://www.googlenestcom...ays/bd-p/SpeakersDisplays

En hier:

https://www.reddit.com/r/...e_affecting_google_homes/

Ik had ook al een melding gedaan naar de redactie van tweakers. Hiermee zouden ze kunnen waarschuwen voor dit euvel.

[ Voor 34% gewijzigd door jomas op 26-12-2023 12:08 . Reden: Redactie heeft dit gemeld (26 dec) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dan heb ik geluk denk ik, mijn Home Mini's werken nog beide. Net als de Google Home.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42

Ik had dat een dag of 10 terug ook, stekker uit, ff wachten, en voila: Hij deed het weer!

had ik mazzel?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Nu online
kruila schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:16:
[...]

Ik had dat een dag of 10 terug ook, stekker uit, ff wachten, en voila: Hij deed het weer!

had ik mazzel?
Als je de reacties leest in het forum (zie links van mijn vorige post) dan zijn vrijwel alle reacties dat geen enkele manier werkt om de Mini weer werkende te krijgen. Dus je hebt (tot nu toe) inderdaad mazzel.
De problemen zijn overigens begonnen rond 5 dec. Dus als jij 10. dagen geleden een probleem had, dan had dit waarschijnlijk niets te maken met het huidige probleem.

@TheFes Het lijkt om de eerste generatie Home mini's te gaan. Misschien heb jij een nieuwere versie.

[ Voor 23% gewijzigd door jomas op 10-12-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jomas schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:23:
[...]

Als je de reacties leest in het forum (zie links van mijn vorige post) dan zijn vrijwel alle reacties dat geen enkele manier werkt om de Mini weer werkende te krijgen. Dus je hebt (tot nu toe) inderdaad mazzel.
De problemen zijn overigens begonnen rond 5 dec. Dus als jij 10. dagen geleden een probleem had, dan had dit waarschijnlijk niets te maken met het huidige probleem.

@TheFes Het lijkt om de eerste generatie Home mini's te gaan. Misschien heb jij een nieuwere versie.
Die bedoelde ik ook, ik ben 2 Home Mini's en 3 Nest Mini's en een eerste generatie Google Home (het eerste device uit de serie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Hallo mensen, mijn Google mini 2 generatie verliest om de zoveel dagen spontaan de verbinding met de wifi.
Is dit een algemeen probleem en is er wat aan te doen, want dit is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 03-09 19:06
Hopelijk juiste topic.
In 2019 heb ik bij een vriend van me een nest doorbell toegevoegd in zn google home.
Ik weet niet of dit een nest account of een google account is/was.
Dit was de periode dat het werd omgezet.
Nu weet ik ook niet welk mailadres dit was. (hij heeft 2 google adressen, ik heb wel een grote gok.)
Nu geraak ik niet ingelogd op zijn nest account met 1 van die 2 adressen, ook paswoord reset heeft geen gevolg.
Vermits hij 2 adressen heeft, wil hij nu een derde maken (gedaan) om alles daar te koppelen en de andere 2 te deleten.

Nu hoor je het al komen.
Hij heeft zn deurbel gereset, en wil deze toevoegen in zn 3de google adres/home, echter krijgt hij de melding dat hij nog gekoppeld is aan het oude account.
Maar daar geraakt hij dus niet in. (wel in gmail, maar niet in nest), wat doet vermoeden dat hij ergens in nest zit.
Maar paswoord reset lukt daar niet.

Ik heb een mail gestuurd naar 1 of ander google adres van support, maar al 2 dagen geen antwoord.

Weet iemand hulp om alsnog de deurbel te kunnen koppelen aan het nieuwe adres once and for all ? :)
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:09
Edit. Toch zelf opgelost. Oplossing onderaan.

Ik heb een fittie met Google Home.

Situatie:

Kamer met 5 Hue color spots, kamer was eerst van dochter Katja en die is een etage lager naar een andere kamer en daar heeft ze 2 Hue lampen.

De 5 spots heb ik hernoemd naar naaikamer en ook de kamer is aangepast. (een kamer met een naaimachine voor de vieze denkers ) ;)

Maar als we nu zeggen Hey Google zet lampen Katja aan gaan naast de 2 lampen van Katja in haar nieuwe kamer ook de 5 spots in de naaikamer aan..

Ze zitten op een Hue Brigde en daarna ook weer in Home Assistant.

Ik heb in HA alles al hernoemd (ook al denk ik niet dat dit iets met de Google assistent doet) en in Google Home ook alle lampen in de juiste kamer en de juiste namen.

Maar de 5 spots blijven aan gaan als we de lampen van Katja aan zetten met Hey Google..

Edit Oplossing.
Op de telefoon van mijn dochter in haar google home app stonden de 5 spots in haar nieuwe kamer en ook nog een andere lamp. Apart maarja deze daar aangepast en alles werkt weer zoals gewenst.

[ Voor 13% gewijzigd door Turb0Turb0 op 15-12-2023 19:32 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 03-09 19:06
skank schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:41:
Hopelijk juiste topic.
In 2019 heb ik bij een vriend van me een nest doorbell toegevoegd in zn google home.
Ik weet niet of dit een nest account of een google account is/was.
Dit was de periode dat het werd omgezet.
Nu weet ik ook niet welk mailadres dit was. (hij heeft 2 google adressen, ik heb wel een grote gok.)
Nu geraak ik niet ingelogd op zijn nest account met 1 van die 2 adressen, ook paswoord reset heeft geen gevolg.
Vermits hij 2 adressen heeft, wil hij nu een derde maken (gedaan) om alles daar te koppelen en de andere 2 te deleten.

Nu hoor je het al komen.
Hij heeft zn deurbel gereset, en wil deze toevoegen in zn 3de google adres/home, echter krijgt hij de melding dat hij nog gekoppeld is aan het oude account.
Maar daar geraakt hij dus niet in. (wel in gmail, maar niet in nest), wat doet vermoeden dat hij ergens in nest zit.
Maar paswoord reset lukt daar niet.

Ik heb een mail gestuurd naar 1 of ander google adres van support, maar al 2 dagen geen antwoord.

Weet iemand hulp om alsnog de deurbel te kunnen koppelen aan het nieuwe adres once and for all ? :)
thx
opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Sinds gisteren is mijn boodschappenlijst van Assistant naar Keep gegaan, ondertussen ook Keep geselecteerd als List and Notes provider
Maar wanneer ik iets wil toevoegen krijg ik altijd "sorry, er its misggegaagn, kan je lijst niet opvragen/maken"

Een notitie daarentegen aanmaken lukt dan wel, deze komt dan in de Keep

nog iemand hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn shopping list is nog niet overgezet, staat al wel een aantal weken een melding dat dat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
TheFes schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:54:
Mijn shopping list is nog niet overgezet, staat al wel een aantal weken een melding dat dat gaat gebeuren.
ja, ik heb die melding ook enkele weken gehad, tot vorige week ...
maar het werkt nog steeds niet, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootsnor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-08 14:22
Is bij meerdere mensen het geluid van de Home iets geks gaan doen?
Bij ons horen om de halve minuut ongeveer, soms langer, soms korter, maar volstrekt willekeurig een tik, alsof er iets verkeerd gaat in het stroom van het apparaat.

We hebben zelfs een nieuwe speaker gekocht omdat we dachten dat hij stuk ging... Maar nu blijken ze het allemaal te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

zag vanochtend mijn shoppinglist in keep staan.
Dacht yes. Eindelijk.
Meteen getest. Maar werkt idd (nog) niet.

Mogelijk moet er meer gebeuren/syncen.

Zou echt top zijn als dit gaat werken.
Gebruik keep als boodschappenlijstje. Wat ook makkelijk op horloge werkt om zo af te vinken wat ik gehaald heb.
Maar dan bedenk ik me dus om iets mee te nemen als de telefoon nog beneden ligt
Een hee Google. Voeg "product" toe aan boodschappenlijst zou ds top zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Grootsnor schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:52:
Bij ons horen om de halve minuut ongeveer, soms langer, soms korter, maar volstrekt willekeurig een tik, alsof er iets verkeerd gaat in het stroom van het apparaat.

We hebben zelfs een nieuwe speaker gekocht omdat we dachten dat hij stuk ging... Maar nu blijken ze het allemaal te doen.
Ik heb ook regelmatig op onwillige tijden een luide tik uit de speaker van de Google mini 2 gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05:41
Ben ik de enige die vind dat google home er.met de dag slechter.op wordt. Spraakherkenning is veel slechter dan een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:15
Scheurbuik schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:22:
Ben ik de enige die vind dat google home er.met de dag slechter.op wordt. Spraakherkenning is veel slechter dan een paar jaar geleden.
Ik merk niet zozeer dat de spraakherkenning slechter is, maar wel dat ik steeds vaker krijg te horen "sorry, er is iets misgegaan, probeer het over een paar seconden opnieuw".
En dat is dan altijd na een heel simpel verzoek, b.v. "zet een kookwekker voor 10 minuten".
Muziek afspelen is al helemaal onmogelijk geworden. Het heeft maanden redelijk gewerkt maar nu krijg ik opeens te horen dat er geen diensten aan mijn account zijn gekoppeld (of zoiets).
(Dit alles met een Nest Hub van de eerste generatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05:41
remmuz schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:48:
[...]

Ik merk niet zozeer dat de spraakherkenning slechter is, maar wel dat ik steeds vaker krijg te horen "sorry, er is iets misgegaan, probeer het over een paar seconden opnieuw".
En dat is dan altijd na een heel simpel verzoek, b.v. "zet een kookwekker voor 10 minuten".
Muziek afspelen is al helemaal onmogelijk geworden. Het heeft maanden redelijk gewerkt maar nu krijg ik opeens te horen dat er geen diensten aan mijn account zijn gekoppeld (of zoiets).
(Dit alles met een Nest Hub van de eerste generatie).
Dat bedoel ik. Of als ik vraag "zet de lamp aan". Het ern halve minuut stil blijft en dan krijg "alright, for when is the alarm?" Voor mij helemaal onbruikbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Laatst online: 08:10
Grootsnor schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:52:

Ja, hier ook... compleet willekeurig.
Blijkt al jaren(?) een bekend probleem te zijn, wat Google ook erkend...maar blijkbaar niet kan oplossen.

Je kan proberen de Dichtbijsensor uit te zetten, dat scheelde bij ons iets.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Scheurbuik schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:16:
[...]

Dat bedoel ik. Of als ik vraag "zet de lamp aan". Het ern halve minuut stil blijft en dan krijg "alright, for when is the alarm?" Voor mij helemaal onbruikbaar geworden.
Sinds ik hem terug gezet heb op nog maar 1 taal, gaat het wel beter.
Nederlands én Engels werkt heel matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
DarkSide schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:59:
zag vanochtend mijn shoppinglist in keep staan.
Dacht yes. Eindelijk.
Meteen getest. Maar werkt idd (nog) niet.

Mogelijk moet er meer gebeuren/syncen.

Zou echt top zijn als dit gaat werken.
Gebruik keep als boodschappenlijstje. Wat ook makkelijk op horloge werkt om zo af te vinken wat ik gehaald heb.
Maar dan bedenk ik me dus om iets mee te nemen als de telefoon nog beneden ligt
Een hee Google. Voeg "product" toe aan boodschappenlijst zou ds top zijn.
Ben hier ook al zeer lang op aan het wachten, wij doen alles met Keep... via de eng taal kan het al een jaar of 3 ... maar helaas nog niet de NL taal ... ook niet sinds de laatste aanpassingen... Laten we hopen dat het een bug is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Ik ben inmiddels over naar Google Keep, maar helaas kan ik geen voice commands geven om iets op het lijstje te zetten. Ik krijg elke keer de melding: Er was een probleem met het lezen van je boodschappenlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:38
Ik heb nu toch iets vaags ontdekt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztTuaSo3p2tCktG1vuZcG8bBn2w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L9ZBGw7vHK0kEiswJXpuZAgT.png?f=user_large
Ik snap niet waarom die ook meteen een timer instelt om te stoppen met spelen na 90 seonden (1 minuut en 30 seconden) voor kink 90s en voor kink 80s van 80 seconden (1 minuut en 20 seconden) ? :? 8)7

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 13:28
Mr_Blobby schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:19:
Ik heb nu toch iets vaags ontdekt:
[Afbeelding]
Ik snap niet waarom die ook meteen een timer instelt om te stoppen met spelen na 90 seonden (1 minuut en 30 seconden) voor kink 90s en voor kink 80s van 80 seconden (1 minuut en 20 seconden) ? :? 8)7
90s en 80s lijkt ie te interpreteren als seconden...
Je kan beter een routine instellen voor die zenders.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar hij pakt ook de juiste zender. Dus hij gebruikt het zowel voor de naam van de zender als de afspeelduur. Dat is wel bijzonder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Voor de de shopping list, met dank aan dit topic, en wat testen van mijzelf, lijkt dit te werken.

Om iets op de lijst te zetten:
  • Voeg X toe aan de boodschappenlijst
  • Voeg X toe aan mijn boodschappenlijst
Om de lijst te zien op de Hub, of de items te laten uitspreken op een device zonder scherm
  • Laat de boodschappenlijst zien
  • Laat mijn boodschappenlijst zien
Zinnen die dus niet werken:
  • Zet X op de/mijn boodschappenlijst
  • Wat staat er op de/mijn booschappenlijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
TheFes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:36:
Voor de de shopping list, met dank aan dit topic, en wat testen van mijzelf, lijkt dit te werken.

Om de lijst te zien op de Hub, of de items te laten uitspreken op een device zonder scherm
Aha! dat is een leuke, ik was altijd aan het testen met het de zin "Zet ... op de ... lijst ...

Maar de keyword is "Voeg" dit werkt idd wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Aha! dat is een leuke, ik was altijd aan het testen met het de zin "Zet ... op de ... lijst ...

Maar de keyword is "Voeg" dit werkt idd wel!
Het werkt overigens alleen met mijn stem. Het oude systeem met Google Shopping werkte voor iedere gebruiker, dit alleen met een getrainde stem en toegang tot de lijst.
Nu kan mijn vriendin geen dingen meer op de lijst zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
TheFes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:26:
[...]

Het werkt overigens alleen met mijn stem. Het oude systeem met Google Shopping werkte voor iedere gebruiker, dit alleen met een getrainde stem en toegang tot de lijst.
Nu kan mijn vriendin geen dingen meer op de lijst zetten
ah, dat ga ik straks eens proberen! En anders je de Keep lijst shared? Al onze lijstjes zijn shared, en mijn vrouw heb ik ook uitgenodigd in mijn "home"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:27:
[...]

ah, dat ga ik straks eens proberen! En anders je de Keep lijst shared? Al onze lijstjes zijn shared, en mijn vrouw heb ik ook uitgenodigd in mijn "home"
Hij is wel shared, met de app op haar telefoon kan ze er gewoon bij. Maar haar stem is niet bekend, juist omdat dat bij het oude systeem voor twee aparte shopping lists zorgde. Misschien nu toch maar eens doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hier werkt het ook alleen maar op 1 specifieke lijst...
ik heb een lijstje met als naam "boodschappenlijst" , dan werkt dit commando : voeg choco toe aan de boodschappenlijst
Ik heb ook een lijs met de naam "colruyt', maar dan gaat dit commando niet : voeg choco toe aan de colruyt lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
TheFes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:30:
[...]

Hij is wel shared, met de app op haar telefoon kan ze er gewoon bij. Maar haar stem is niet bekend, juist omdat dat bij het oude systeem voor twee aparte shopping lists zorgde. Misschien nu toch maar eens doen dan.
ja, ik denk dat het helpt als je haar uitnodigd in het home eco systeem, dan ziet ze ook alle apparaten
Maar in haar Google Home app, moet je ook wel Google Keep als provider instellen, heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:32:
[...]

ja, ik denk dat het helpt als je haar uitnodigd in het home eco systeem, dan ziet ze ook alle apparaten
Maar in haar Google Home app, moet je ook wel Google Keep als provider instellen, heb je dat gedaan?
Zij heeft geen Google Home app, dat is nooit nodig geweest, want ze kon alles wat nodig was als "gast" gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ah ok, ja dat zal het probleem idd wel zijn...

Ben even aan het testen met de lijstjes, maar het gaat alleen maar met 1 specifiek lijstje, het moet effectief "boodschappenlijst" heten ... andere lijstjes gaan niet ... zou thans moeten werken

Ook het woordje "voeg" is vrij belangrijk!

[ Voor 8% gewijzigd door NoFate op 16-01-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21

Thanks!!

Gezinnetje weer blij. Wel raar dat het voeg toe moet zijn maar went wel.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-07 21:59
Bij mij was ook één van mijn Gen1 Google Home Mini's gebricked na de firmware update van december. Ik heb een case aangemaakt bij Google waarbij ik een filmpje moest aanleveren en andere persoonlijke informatie. Bij mijn case zijn zij nu tot de conclusie gekomen dat er niks aan te doen is en dat ik het apparaat kan weggooien. Ik krijg verder ook geen compensatie. Quote van Google:
Hartelijk dank voor je snelle reactie. De foto en je verdere gegevens zijn in goede orde ontvangen. Zoals je misschien weet bedraagt de garantie op onze producten twee jaar ,waarbij de garantie wordt gebaseerd op het serienummer van het product.

Op basis van het serienummer op jouw Google Home Mini loopt de garantie tot en met 25 november 2020. Een en ander betekent dat wij helaas, tot onze spijt, geen garantie claim kunnen indienen en je dan ook niet verder kunnen helpen. Onze excuses voor het ongemak.
Toch knap dat de fabrikant mijn product kapot maakt en dan wijst naar de garantie :( Heeft iemand anders meer succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ati_ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:02:
Bij mij was ook één van mijn Gen1 Google Home Mini's gebricked na de firmware update van december. Ik heb een case aangemaakt bij Google waarbij ik een filmpje moest aanleveren en andere persoonlijke informatie. Bij mijn case zijn zij nu tot de conclusie gekomen dat er niks aan te doen is en dat ik het apparaat kan weggooien. Ik krijg verder ook geen compensatie. Quote van Google:

[...]

Toch knap dat de fabrikant mijn product kapot maakt en dan wijst naar de garantie :( Heeft iemand anders meer succes?
Omg, ongelooflijk dat ze dat zomaar kunnen doen... Dit is al de 2de keer op rij, ik herinner me hetzelfde fenomeen 2-3 jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Google Home gen1 is ook gebricked geweest, maar na een hele tijd in de la gelegen te hebben, heb ik het een aantal maanden geleden toch weer geprobeerd, en hem toen wel aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:58

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik heb online al wat gezocht en het lijkt jaren terug mogelijk te zijn geweest, maar ik krijg het nu niet voor elkaar: een andere Bluetooth speaker koppelen aan een reeds bestaand stereopaar.

Iemand enig idee of dat nog kan? Ik heb een stereopaar nest audio bij mijn tv staan, die ik graag met bt zou willen koppelen aan de (al wat oudere) Sony soundbar onder mijn tv.

Dank alvast!

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Laatst online: 20-09-2024

Ik was blij toen ik dit bericht een aantal dagen geleden las. Alles werkte namelijk weer met het boodschappenlijstje! Maar helaas werkt het inmiddels niet meer bij mij...
De reactie is steeds: "zo te zien heb je al een lijst met die naam, wil je nog steeds een nieuwe maken?" 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sijbren schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:18:
[...]

Ik was blij toen ik dit bericht een aantal dagen geleden las. Alles werkte namelijk weer met het boodschappenlijstje! Maar helaas werkt het inmiddels niet meer bij mij...
De reactie is steeds: "zo te zien heb je al een lijst met die naam, wil je nog steeds een nieuwe maken?" 8)7
Hier idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Hoe moeilijk kan het nou zijn, bijzonder irritant 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu werkt "ik wil <item> op mijn boodschappenlijst zetten"

[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 31-01-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
TheFes schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:10:
Nu werkt "ik wil <item> op mijn boodschappenlijst zetten"
"Wil je <item> toevoegen aan mijn boodschappenlijst" werkt bij mij.
Die van jou werkt bij mij niet, dan krijg ik te horen "sorry ik begrijp het niet"

[ Voor 16% gewijzigd door sijbren op 31-01-2024 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
"Voeg X toe aan mijn boodschappenlijst" werkt hier iig weer 🤸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
4tune schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:33:
"Voeg X toe aan mijn boodschappenlijst" werkt hier iig weer 🤸
Hier ook gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
Misschien een vraagje naar een onmogelijkheid

Wij zijn eiereters, maar hebben elk een eigen kooktijd.
Dus elke dag "Hey Google, zet timer op 1 minuut 30" gevolgd door "Hey Google, zet timer op 2 minuten", enz

Heb geprobeerd een routine te actveren dmv het omroepen van alle 5 de commando's, maar na het omroepen zijn er geen timers gezet.

Iemand een idee hoe t wel kan of kan t gewoon niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
Dotter64 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:59:
Misschien een vraagje naar een onmogelijkheid

Wij zijn eiereters, maar hebben elk een eigen kooktijd.
Dus elke dag "Hey Google, zet timer op 1 minuut 30" gevolgd door "Hey Google, zet timer op 2 minuten", enz

Heb geprobeerd een routine te actveren dmv het omroepen van alle 5 de commando's, maar na het omroepen zijn er geen timers gezet.

Iemand een idee hoe t wel kan of kan t gewoon niet??
jammer dat t schijnbaar niet mogelijk is .............. we gaan lekker op de oude voet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Hoi allen,

Hopelijk is dit het goede topic. Ik heb een aantal pagina's terug gelezen en heb denk ik wel een redelijk idee van de ervaringen (en vooral ook de issue's) met Google home.

Is het nog steeds zo'n probleem om de Ring en/of Eufy deurbel te koppelen aan de Google Nest hub? Ik zou graag simpelweg het beeld op de Google nest hub tonen wanneer iemand aanbelt. Verdere interactie maakt me nog niet eens zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen waarbij de Nest Hub / speakers niet op de standaard muziekspeler / groep afspelen maar op het apparaat zelf?

Ik heb meerder speakers en een Nest hub en ze hebben allemaal hetzelfde probleem.

Ook als ik specifiek vraag "speel X op woonkamer groep", dan krijg ik ze melding dat dit niet kan.

Ik heb uiteride instelling nagelopen, maar die staat bij alle apparaten op "woonkamer groep" als "standaard muziekspeler".

Als ik handmatig afspeel op die groep werkt het wel, dus an sich functioneert de groep wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKoehorst
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 10:41
We hebben hier een nest mini, bevalt prima. Maar we willen de spraakherkenning alleen laten gebruiken door 2 personen en verder niemand.

Kan dit via "Voice Match"? Het ding herkent mij wel als ik vraag wie ik ben, maar iedereen kan nog steeds alles bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmenace
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-05-2024
bartbh schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:20:
Zijn er hier meer mensen waarbij de Nest Hub / speakers niet op de standaard muziekspeler / groep afspelen maar op het apparaat zelf?

Ik heb meerder speakers en een Nest hub en ze hebben allemaal hetzelfde probleem.

Ook als ik specifiek vraag "speel X op woonkamer groep", dan krijg ik ze melding dat dit niet kan.

Ik heb uiteride instelling nagelopen, maar die staat bij alle apparaten op "woonkamer groep" als "standaard muziekspeler".

Als ik handmatig afspeel op die groep werkt het wel, dus an sich functioneert de groep wel.
Heb dit nu een paar weken ook al, groep nieuw aanmaken helpt eenmalig, maar de volgende dag werkt het alweer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

JKoehorst schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:49:
We hebben hier een nest mini, bevalt prima. Maar we willen de spraakherkenning alleen laten gebruiken door 2 personen en verder niemand.

Kan dit via "Voice Match"? Het ding herkent mij wel als ik vraag wie ik ben, maar iedereen kan nog steeds alles bedienen.
Mijn ervaring is dat dat niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-09 12:36
Is er een mogelijkheid om de gesproken bevestigingen uit te zetten op de Home mini?
Ik kan dit nergens vinden.
Ik vind het heel erg irritant dat ik continue alles bevestigd krijg (in een andere ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42
DijkDude schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:29:
Is er een mogelijkheid om de gesproken bevestigingen uit te zetten op de Home mini?
Ik kan dit nergens vinden.
Ik vind het heel erg irritant dat ik continue alles bevestigd krijg (in een andere ruimte).
volgens mij niet, omdat je meestal niet kunt controleren of aan je opdracht voldaan is als je je in een andere ruimte bevind.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
kruila schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:56:
[...]

volgens mij niet, omdat je meestal niet kunt controleren of aan je opdracht voldaan is als je je in een andere ruimte bevind.
Jammer want af en toe zacht
piepje zou ook mogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:13
Bij opdrachten die je vaak gebruikt kun je het onderdrukken door er een routine van te maken, dan krijg je alleen feedback als je dat specifiek toevoegt aan de routine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
FrankRicard schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:38:
Bij opdrachten die je vaak gebruikt kun je het onderdrukken door er een routine van te maken, dan krijg je alleen feedback als je dat specifiek toevoegt aan de routine
Goede tip, ga ik proberen thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Idd bij een routine krijg je geen bevestiging.
En wanneer het apparaat in dezelfde ruimte staat hoor je geen gesproken bevestiging maar alleen een piepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:00
Getverderrie, ik hoorde weer die AI-stem toen mijn vrouw iets omriep deze morgen. Ik dacht dat, na alle klachten op de Google community, Google nu wel begrepen had dat niemand hier zit op te wachten, maar nee dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:20
Sinds een week of 3 geven de Hubs en de Hub Max de verkeerde buitentemperatuur weer. Het zou constant 26 graden zijn.

Iemand hier ervaring mee of tips om dit te fixen? Het huisadres staat gewoon goed in de Home-app, ik heb de apparaten al een van de stroom gehaald, maar geen resultaat.

De Nest thermostaat geeft dan echter weer wel de juiste buitentemperatuur weer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11
Hi ik heb een vraag voor de google home.
Ik heb die al jaren in gebruik en is uitstekend, goed geluid e.d.

Echter nu wil ik de voeding wijzigen er zit een speciale adapter die er aan de onderkant in gaat naar een vaste adapter.
Ik zoek de kabel die er onder in gaat naar usb toe.
Kom wcd's te kort en kan op een zwaardere usb adapter met meerdere aansluitigen meerdere apparaten dan aansluiten.

Helaas kan ik zo niks van zo een kabel vinden.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

SpikeHome schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:24:
Hi ik heb een vraag voor de google home.
Ik heb die al jaren in gebruik en is uitstekend, goed geluid e.d.

Echter nu wil ik de voeding wijzigen er zit een speciale adapter die er aan de onderkant in gaat naar een vaste adapter.
Ik zoek de kabel die er onder in gaat naar usb toe.
Kom wcd's te kort en kan op een zwaardere usb adapter met meerdere aansluitigen meerdere apparaten dan aansluiten.

Helaas kan ik zo niks van zo een kabel vinden.

Iemand enig idee?
Ik heb een 'grijze import'-versie, van ruim voordat de 'google home 1' in de benelux beschikbaar was, maar de adapter van de mijne geeft 16.5V en 2A uit, dat ga je nooit via usb gevoed krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Hoe kan de Google nest mini het beste gevoed worden in een 12v omgeving? (zoals bijvoorbeeld auto's).

Daarnaast wisselt de spanning tussen maximaal 11,5v (legere accu) en 13,8v (laden met dynamo auto)

Dc dc omvormer zou denk ik moeten werken maar ik zou het liefst een plug en play optie zien. Zou dit kunnen werken :

Xoro CA 1224 Stabilized 12V/24V... https://www.amazon.nl/dp/B0778F294P

Of nog beter zou ipv een 12v socket een standaard USB aansluiting zijn, maar die levert maar 5v?

Ik zou eventueel ook gewoon de plus en min kunnen splitsen en dus de 12v socket eraf knippen en rechtstreeks aansluiten of is dat niet verstandig?

[ Voor 23% gewijzigd door freestyler2 op 21-08-2024 06:11 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:41
Ik kan inmiddels melden dat met KPN glasvezel alle google home speakers hier in huis weer naar behoren werken. Geen meldingen meer van: ‘Sorry er is iets mis gegaan, probleem het binnen enkele seconden opnieuw’.
Iemand een idee wat ‘the fix’ is geweest? Lijkt me een google fix ipv KPN, want mijn experiabox 12 heeft geen firmware updates gehad in de afgelopen weken.

• Artwido
austin_77 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:16:
Ik kan inmiddels melden dat met KPN glasvezel alle google home speakers hier in huis weer naar behoren werken. Geen meldingen meer van: ‘Sorry er is iets mis gegaan, probleem het binnen enkele seconden opnieuw’.
Iemand een idee wat ‘the fix’ is geweest? Lijkt me een google fix ipv KPN, want mijn experiabox 12 heeft geen firmware updates gehad in de afgelopen weken.
Heb hier ook glasvezel van kpn maar geen problemen gehad met de Google home speakers of andere slimme apparaten.
Wanneer was dat dan?

• austin_77
Artwido schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:29:
[...]

Heb hier ook glasvezel van kpn maar geen problemen gehad met de Google home speakers of andere slimme apparaten.
Wanneer was dat dan?
In de afgelopen maanden meerdere malen zelf problemen hiermee gehad. Op kpn forum lopen hier diverse threads over, bv. https://community.kpn.com...-voordat-het-werkt-605581

Zou te maken hebben gehad met firmware van de experiabox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

austin_77 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:16:
Ze kunnen connectieproblemen toch prima oplossen zonder jouw eperiabox te updaten? Misschien een pairing met Google van KPN of het achterliggende netwerk dat ze gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Marzman schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:42:
[...]

Ze kunnen connectieproblemen toch prima oplossen zonder jouw eperiabox te updaten? Misschien een pairing met Google van KPN of het achterliggende netwerk dat ze gebruiken.
Ik vermoed dat dat dan ook gebeurd is. Maar omdat KPN in hun forum al aangaf dat het mogelijk in firmware van experiabox zat, zelfde als de ConnectON-bug waarbij topology van Ubiquiti over de flos gaat die nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Laatst online: 19-03 05:17
Ik laat mijn radiozenders via de Google Hub afspelen. Google gebruikt daar TuneIn voor. Helaas kan ik dat niet wijzigen (Europa).
Het gebeurd herhaaldelijk dat het geluid wegvalt - de verbinding blijft tot stand maar je hoort niets meer. ;(
De enige mogelijkheid is om de Hub opnieuw het commando ... speel radio ... af.

Ik ben al wezen Googelen maar vind nergens een oplossing ook niet bij TuneIn.
Wanneer ik muziek via YouTube afspeel dan speelt de Hub onbeperkt af. Geen problemen.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en misschien een oplossing hiervoor weet?

Ik verplaats je vraag naar [Google Home/Nest smart speakers] discussie & ervaringen - 2

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 01-10-2024 02:38 ]

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste