Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:27:
[...]

ah, dat ga ik straks eens proberen! En anders je de Keep lijst shared? Al onze lijstjes zijn shared, en mijn vrouw heb ik ook uitgenodigd in mijn "home"
Hij is wel shared, met de app op haar telefoon kan ze er gewoon bij. Maar haar stem is niet bekend, juist omdat dat bij het oude systeem voor twee aparte shopping lists zorgde. Misschien nu toch maar eens doen dan.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:21
Hier werkt het ook alleen maar op 1 specifieke lijst...
ik heb een lijstje met als naam "boodschappenlijst" , dan werkt dit commando : voeg choco toe aan de boodschappenlijst
Ik heb ook een lijs met de naam "colruyt', maar dan gaat dit commando niet : voeg choco toe aan de colruyt lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
TheFes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:30:
[...]

Hij is wel shared, met de app op haar telefoon kan ze er gewoon bij. Maar haar stem is niet bekend, juist omdat dat bij het oude systeem voor twee aparte shopping lists zorgde. Misschien nu toch maar eens doen dan.
ja, ik denk dat het helpt als je haar uitnodigd in het home eco systeem, dan ziet ze ook alle apparaten
Maar in haar Google Home app, moet je ook wel Google Keep als provider instellen, heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:32:
[...]

ja, ik denk dat het helpt als je haar uitnodigd in het home eco systeem, dan ziet ze ook alle apparaten
Maar in haar Google Home app, moet je ook wel Google Keep als provider instellen, heb je dat gedaan?
Zij heeft geen Google Home app, dat is nooit nodig geweest, want ze kon alles wat nodig was als "gast" gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ah ok, ja dat zal het probleem idd wel zijn...

Ben even aan het testen met de lijstjes, maar het gaat alleen maar met 1 specifiek lijstje, het moet effectief "boodschappenlijst" heten ... andere lijstjes gaan niet ... zou thans moeten werken

Ook het woordje "voeg" is vrij belangrijk!

[ Voor 8% gewijzigd door NoFate op 16-01-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
TheFes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:36:
Voor de de shopping list, met dank aan dit topic, en wat testen van mijzelf, lijkt dit te werken.

Om iets op de lijst te zetten:
  • Voeg X toe aan de boodschappenlijst
  • Voeg X toe aan mijn boodschappenlijst
Om de lijst te zien op de Hub, of de items te laten uitspreken op een device zonder scherm
  • Laat de boodschappenlijst zien
  • Laat mijn boodschappenlijst zien
Zinnen die dus niet werken:
  • Zet X op de/mijn boodschappenlijst
  • Wat staat er op de/mijn booschappenlijst
Thanks!!

Gezinnetje weer blij. Wel raar dat het voeg toe moet zijn maar went wel.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-07 21:59
Bij mij was ook één van mijn Gen1 Google Home Mini's gebricked na de firmware update van december. Ik heb een case aangemaakt bij Google waarbij ik een filmpje moest aanleveren en andere persoonlijke informatie. Bij mijn case zijn zij nu tot de conclusie gekomen dat er niks aan te doen is en dat ik het apparaat kan weggooien. Ik krijg verder ook geen compensatie. Quote van Google:
Hartelijk dank voor je snelle reactie. De foto en je verdere gegevens zijn in goede orde ontvangen. Zoals je misschien weet bedraagt de garantie op onze producten twee jaar ,waarbij de garantie wordt gebaseerd op het serienummer van het product.

Op basis van het serienummer op jouw Google Home Mini loopt de garantie tot en met 25 november 2020. Een en ander betekent dat wij helaas, tot onze spijt, geen garantie claim kunnen indienen en je dan ook niet verder kunnen helpen. Onze excuses voor het ongemak.
Toch knap dat de fabrikant mijn product kapot maakt en dan wijst naar de garantie :( Heeft iemand anders meer succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ati_ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:02:
Bij mij was ook één van mijn Gen1 Google Home Mini's gebricked na de firmware update van december. Ik heb een case aangemaakt bij Google waarbij ik een filmpje moest aanleveren en andere persoonlijke informatie. Bij mijn case zijn zij nu tot de conclusie gekomen dat er niks aan te doen is en dat ik het apparaat kan weggooien. Ik krijg verder ook geen compensatie. Quote van Google:

[...]

Toch knap dat de fabrikant mijn product kapot maakt en dan wijst naar de garantie :( Heeft iemand anders meer succes?
Omg, ongelooflijk dat ze dat zomaar kunnen doen... Dit is al de 2de keer op rij, ik herinner me hetzelfde fenomeen 2-3 jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Google Home gen1 is ook gebricked geweest, maar na een hele tijd in de la gelegen te hebben, heb ik het een aantal maanden geleden toch weer geprobeerd, en hem toen wel aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik heb online al wat gezocht en het lijkt jaren terug mogelijk te zijn geweest, maar ik krijg het nu niet voor elkaar: een andere Bluetooth speaker koppelen aan een reeds bestaand stereopaar.

Iemand enig idee of dat nog kan? Ik heb een stereopaar nest audio bij mijn tv staan, die ik graag met bt zou willen koppelen aan de (al wat oudere) Sony soundbar onder mijn tv.

Dank alvast!

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Laatst online: 20-09-2024
TheFes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:36:
Voor de de shopping list, met dank aan dit topic, en wat testen van mijzelf, lijkt dit te werken.

Om iets op de lijst te zetten:
  • Voeg X toe aan de boodschappenlijst
  • Voeg X toe aan mijn boodschappenlijst
Om de lijst te zien op de Hub, of de items te laten uitspreken op een device zonder scherm
  • Laat de boodschappenlijst zien
  • Laat mijn boodschappenlijst zien
Zinnen die dus niet werken:
  • Zet X op de/mijn boodschappenlijst
  • Wat staat er op de/mijn booschappenlijst
Ik was blij toen ik dit bericht een aantal dagen geleden las. Alles werkte namelijk weer met het boodschappenlijstje! Maar helaas werkt het inmiddels niet meer bij mij...
De reactie is steeds: "zo te zien heb je al een lijst met die naam, wil je nog steeds een nieuwe maken?" 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sijbren schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:18:
[...]

Ik was blij toen ik dit bericht een aantal dagen geleden las. Alles werkte namelijk weer met het boodschappenlijstje! Maar helaas werkt het inmiddels niet meer bij mij...
De reactie is steeds: "zo te zien heb je al een lijst met die naam, wil je nog steeds een nieuwe maken?" 8)7
Hier idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Hoe moeilijk kan het nou zijn, bijzonder irritant 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu werkt "ik wil <item> op mijn boodschappenlijst zetten"

[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 31-01-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
TheFes schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:10:
Nu werkt "ik wil <item> op mijn boodschappenlijst zetten"
"Wil je <item> toevoegen aan mijn boodschappenlijst" werkt bij mij.
Die van jou werkt bij mij niet, dan krijg ik te horen "sorry ik begrijp het niet"

[ Voor 16% gewijzigd door sijbren op 31-01-2024 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4tune
"Voeg X toe aan mijn boodschappenlijst" werkt hier iig weer 🤸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
4tune schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:33:
"Voeg X toe aan mijn boodschappenlijst" werkt hier iig weer 🤸
Hier ook gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:24
Misschien een vraagje naar een onmogelijkheid

Wij zijn eiereters, maar hebben elk een eigen kooktijd.
Dus elke dag "Hey Google, zet timer op 1 minuut 30" gevolgd door "Hey Google, zet timer op 2 minuten", enz

Heb geprobeerd een routine te actveren dmv het omroepen van alle 5 de commando's, maar na het omroepen zijn er geen timers gezet.

Iemand een idee hoe t wel kan of kan t gewoon niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:24
Dotter64 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:59:
Misschien een vraagje naar een onmogelijkheid

Wij zijn eiereters, maar hebben elk een eigen kooktijd.
Dus elke dag "Hey Google, zet timer op 1 minuut 30" gevolgd door "Hey Google, zet timer op 2 minuten", enz

Heb geprobeerd een routine te actveren dmv het omroepen van alle 5 de commando's, maar na het omroepen zijn er geen timers gezet.

Iemand een idee hoe t wel kan of kan t gewoon niet??
jammer dat t schijnbaar niet mogelijk is .............. we gaan lekker op de oude voet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Hoi allen,

Hopelijk is dit het goede topic. Ik heb een aantal pagina's terug gelezen en heb denk ik wel een redelijk idee van de ervaringen (en vooral ook de issue's) met Google home.

Is het nog steeds zo'n probleem om de Ring en/of Eufy deurbel te koppelen aan de Google Nest hub? Ik zou graag simpelweg het beeld op de Google nest hub tonen wanneer iemand aanbelt. Verdere interactie maakt me nog niet eens zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen waarbij de Nest Hub / speakers niet op de standaard muziekspeler / groep afspelen maar op het apparaat zelf?

Ik heb meerder speakers en een Nest hub en ze hebben allemaal hetzelfde probleem.

Ook als ik specifiek vraag "speel X op woonkamer groep", dan krijg ik ze melding dat dit niet kan.

Ik heb uiteride instelling nagelopen, maar die staat bij alle apparaten op "woonkamer groep" als "standaard muziekspeler".

Als ik handmatig afspeel op die groep werkt het wel, dus an sich functioneert de groep wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKoehorst
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 10:41
We hebben hier een nest mini, bevalt prima. Maar we willen de spraakherkenning alleen laten gebruiken door 2 personen en verder niemand.

Kan dit via "Voice Match"? Het ding herkent mij wel als ik vraag wie ik ben, maar iedereen kan nog steeds alles bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmenace
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-05-2024
bartbh schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:20:
Zijn er hier meer mensen waarbij de Nest Hub / speakers niet op de standaard muziekspeler / groep afspelen maar op het apparaat zelf?

Ik heb meerder speakers en een Nest hub en ze hebben allemaal hetzelfde probleem.

Ook als ik specifiek vraag "speel X op woonkamer groep", dan krijg ik ze melding dat dit niet kan.

Ik heb uiteride instelling nagelopen, maar die staat bij alle apparaten op "woonkamer groep" als "standaard muziekspeler".

Als ik handmatig afspeel op die groep werkt het wel, dus an sich functioneert de groep wel.
Heb dit nu een paar weken ook al, groep nieuw aanmaken helpt eenmalig, maar de volgende dag werkt het alweer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26

avotar

P0werd by Black Coffee

JKoehorst schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:49:
We hebben hier een nest mini, bevalt prima. Maar we willen de spraakherkenning alleen laten gebruiken door 2 personen en verder niemand.

Kan dit via "Voice Match"? Het ding herkent mij wel als ik vraag wie ik ben, maar iedereen kan nog steeds alles bedienen.
Mijn ervaring is dat dat niet gaat.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-09 12:36
Is er een mogelijkheid om de gesproken bevestigingen uit te zetten op de Home mini?
Ik kan dit nergens vinden.
Ik vind het heel erg irritant dat ik continue alles bevestigd krijg (in een andere ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42
DijkDude schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:29:
Is er een mogelijkheid om de gesproken bevestigingen uit te zetten op de Home mini?
Ik kan dit nergens vinden.
Ik vind het heel erg irritant dat ik continue alles bevestigd krijg (in een andere ruimte).
volgens mij niet, omdat je meestal niet kunt controleren of aan je opdracht voldaan is als je je in een andere ruimte bevind.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
kruila schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:56:
[...]

volgens mij niet, omdat je meestal niet kunt controleren of aan je opdracht voldaan is als je je in een andere ruimte bevind.
Jammer want af en toe zacht
piepje zou ook mogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 17:25
Bij opdrachten die je vaak gebruikt kun je het onderdrukken door er een routine van te maken, dan krijg je alleen feedback als je dat specifiek toevoegt aan de routine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
FrankRicard schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:38:
Bij opdrachten die je vaak gebruikt kun je het onderdrukken door er een routine van te maken, dan krijg je alleen feedback als je dat specifiek toevoegt aan de routine
Goede tip, ga ik proberen thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:45
Idd bij een routine krijg je geen bevestiging.
En wanneer het apparaat in dezelfde ruimte staat hoor je geen gesproken bevestiging maar alleen een piepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:00
Getverderrie, ik hoorde weer die AI-stem toen mijn vrouw iets omriep deze morgen. Ik dacht dat, na alle klachten op de Google community, Google nu wel begrepen had dat niemand hier zit op te wachten, maar nee dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:19
Sinds een week of 3 geven de Hubs en de Hub Max de verkeerde buitentemperatuur weer. Het zou constant 26 graden zijn.

Iemand hier ervaring mee of tips om dit te fixen? Het huisadres staat gewoon goed in de Home-app, ik heb de apparaten al een van de stroom gehaald, maar geen resultaat.

De Nest thermostaat geeft dan echter weer wel de juiste buitentemperatuur weer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:15
Hi ik heb een vraag voor de google home.
Ik heb die al jaren in gebruik en is uitstekend, goed geluid e.d.

Echter nu wil ik de voeding wijzigen er zit een speciale adapter die er aan de onderkant in gaat naar een vaste adapter.
Ik zoek de kabel die er onder in gaat naar usb toe.
Kom wcd's te kort en kan op een zwaardere usb adapter met meerdere aansluitigen meerdere apparaten dan aansluiten.

Helaas kan ik zo niks van zo een kabel vinden.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

SpikeHome schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:24:
Hi ik heb een vraag voor de google home.
Ik heb die al jaren in gebruik en is uitstekend, goed geluid e.d.

Echter nu wil ik de voeding wijzigen er zit een speciale adapter die er aan de onderkant in gaat naar een vaste adapter.
Ik zoek de kabel die er onder in gaat naar usb toe.
Kom wcd's te kort en kan op een zwaardere usb adapter met meerdere aansluitigen meerdere apparaten dan aansluiten.

Helaas kan ik zo niks van zo een kabel vinden.

Iemand enig idee?
Ik heb een 'grijze import'-versie, van ruim voordat de 'google home 1' in de benelux beschikbaar was, maar de adapter van de mijne geeft 16.5V en 2A uit, dat ga je nooit via usb gevoed krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Hoe kan de Google nest mini het beste gevoed worden in een 12v omgeving? (zoals bijvoorbeeld auto's).

Daarnaast wisselt de spanning tussen maximaal 11,5v (legere accu) en 13,8v (laden met dynamo auto)

Dc dc omvormer zou denk ik moeten werken maar ik zou het liefst een plug en play optie zien. Zou dit kunnen werken :

Xoro CA 1224 Stabilized 12V/24V... https://www.amazon.nl/dp/B0778F294P

Of nog beter zou ipv een 12v socket een standaard USB aansluiting zijn, maar die levert maar 5v?

Ik zou eventueel ook gewoon de plus en min kunnen splitsen en dus de 12v socket eraf knippen en rechtstreeks aansluiten of is dat niet verstandig?

[ Voor 23% gewijzigd door freestyler2 op 21-08-2024 06:11 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:08
Ik kan inmiddels melden dat met KPN glasvezel alle google home speakers hier in huis weer naar behoren werken. Geen meldingen meer van: ‘Sorry er is iets mis gegaan, probleem het binnen enkele seconden opnieuw’.
Iemand een idee wat ‘the fix’ is geweest? Lijkt me een google fix ipv KPN, want mijn experiabox 12 heeft geen firmware updates gehad in de afgelopen weken.

• Artwido
austin_77 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:16:
Ik kan inmiddels melden dat met KPN glasvezel alle google home speakers hier in huis weer naar behoren werken. Geen meldingen meer van: ‘Sorry er is iets mis gegaan, probleem het binnen enkele seconden opnieuw’.
Iemand een idee wat ‘the fix’ is geweest? Lijkt me een google fix ipv KPN, want mijn experiabox 12 heeft geen firmware updates gehad in de afgelopen weken.
Heb hier ook glasvezel van kpn maar geen problemen gehad met de Google home speakers of andere slimme apparaten.
Wanneer was dat dan?

• austin_77
Artwido schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:29:
[...]

Heb hier ook glasvezel van kpn maar geen problemen gehad met de Google home speakers of andere slimme apparaten.
Wanneer was dat dan?
In de afgelopen maanden meerdere malen zelf problemen hiermee gehad. Op kpn forum lopen hier diverse threads over, bv. https://community.kpn.com...-voordat-het-werkt-605581

Zou te maken hebben gehad met firmware van de experiabox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

austin_77 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:16:
Ze kunnen connectieproblemen toch prima oplossen zonder jouw eperiabox te updaten? Misschien een pairing met Google van KPN of het achterliggende netwerk dat ze gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Marzman schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:42:
[...]

Ze kunnen connectieproblemen toch prima oplossen zonder jouw eperiabox te updaten? Misschien een pairing met Google van KPN of het achterliggende netwerk dat ze gebruiken.
Ik vermoed dat dat dan ook gebeurd is. Maar omdat KPN in hun forum al aangaf dat het mogelijk in firmware van experiabox zat, zelfde als de ConnectON-bug waarbij topology van Ubiquiti over de flos gaat die nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Laatst online: 19-03 05:17
Ik laat mijn radiozenders via de Google Hub afspelen. Google gebruikt daar TuneIn voor. Helaas kan ik dat niet wijzigen (Europa).
Het gebeurd herhaaldelijk dat het geluid wegvalt - de verbinding blijft tot stand maar je hoort niets meer. ;(
De enige mogelijkheid is om de Hub opnieuw het commando ... speel radio ... af.

Ik ben al wezen Googelen maar vind nergens een oplossing ook niet bij TuneIn.
Wanneer ik muziek via YouTube afspeel dan speelt de Hub onbeperkt af. Geen problemen.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en misschien een oplossing hiervoor weet?

Ik verplaats je vraag naar [Google Home/Nest smart speakers] discussie & ervaringen - 2

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 01-10-2024 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Laatst online: 19-03 05:17
Het verplaatsen van mijn bericht heeft tot gevolg dat niemand hier meer naar kijkt.

Jammer hoor, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

Ik ga maar een DAB+ radio aanschaffen ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26

avotar

P0werd by Black Coffee

HdeKteP schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:17:
Het verplaatsen van mijn bericht heeft tot gevolg dat niemand hier meer naar kijkt.

Jammer hoor, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.
Het enige dat ik merk is dat als iemand in huis Google zegt te moeten stoppen met iets, dat dat nogal eens wordt geïnterpreteerd als het stoppen met afspelen van m'n radio zender.
Ik ga maar een DAB+ radio aanschaffen ....
Dat zal ons leren :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand al toegang tot de Google Home extensie voor geminiy? Ik lees dat deze beschikbaar moet zijn, maar ik zie hem niet. Ik heb preview aanstaan.

Wellicht heeft het temaken met mn taal selectie, alleen Nederlands. Zou dat nog veranderen als Gemini live uitkomt in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
HdeKteP schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:05:
Ik laat mijn radiozenders via de Google Hub afspelen. Google gebruikt daar TuneIn voor. Helaas kan ik dat niet wijzigen (Europa).
Het gebeurd herhaaldelijk dat het geluid wegvalt - de verbinding blijft tot stand maar je hoort niets meer. ;(
De enige mogelijkheid is om de Hub opnieuw het commando ... speel radio ... af.

Ik ben al wezen Googelen maar vind nergens een oplossing ook niet bij TuneIn.
Wanneer ik muziek via YouTube afspeel dan speelt de Hub onbeperkt af. Geen problemen.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en misschien een oplossing hiervoor weet?

[mbr]Ik verplaats je vraag naar [Google Home/Nest smart speakers] discussie & ervaringen - 2[/]
Apple music gebruikt ook Tunein. Heb apple music ingesteld als native streamingsdienst in de Google home app. Ik merk geen uitval. Mss problemen met provider die hier voor zorgen? Anders intern netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:13
Heeft iemand anders hier ook last van?

Google home bedient de Ikea lampen niet meer.

Ikea 1e hub
Google home

De integratie helemaal opnieuw gedaan.

Zowel de app van Google home als spraakbediening doen het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
mcetweaker schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:25:
Iemand al toegang tot de Google Home extensie voor geminiy? Ik lees dat deze beschikbaar moet zijn, maar ik zie hem niet. Ik heb preview aanstaan.

Wellicht heeft het temaken met mn taal selectie, alleen Nederlands. Zou dat nog veranderen als Gemini live uitkomt in NL?
Ik zie 'm alleen als ik Engels Als primaire taal heb staan. Dus daar zal het aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootsnor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-08 14:22
daantjuh68 schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:45:
Heeft iemand anders hier ook last van?

Google home bedient de Ikea lampen niet meer.

Ikea 1e hub
Google home

De integratie helemaal opnieuw gedaan.

Zowel de app van Google home als spraakbediening doen het niet meer.
Ik heb hier ook veel problemen mee. Bij mij werkt de Hue app ook niet goed met de Ikea lampen. Ik heb de hele tijd het idee dat mijn Hue Bridge niet meer oké is.

Als ik de lampen uitzet met schakelaar en weer aan, doen ze het een paar dagen wel goed, tot ze weer offline gaan na een tijdje.
Heel irritant, bij mij betreft het 2 buitenlampen (GU10) en 3 GU10 spots in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Grootsnor schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:39:
[...]

Ik heb hier ook veel problemen mee. Bij mij werkt de Hue app ook niet goed met de Ikea lampen. Ik heb de hele tijd het idee dat mijn Hue Bridge niet meer oké is.

Als ik de lampen uitzet met schakelaar en weer aan, doen ze het een paar dagen wel goed, tot ze weer offline gaan na een tijdje.
Heel irritant, bij mij betreft het 2 buitenlampen (GU10) en 3 GU10 spots in de badkamer.
Had soortgelijke problemen met HUE lampen, "sync my devices" heeft het, tot nu toe, opgelost (afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootsnor
kruila schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:42:
[...]

Had soortgelijke problemen met HUE lampen, "sync my devices" heeft het, tot nu toe, opgelost (afkloppen)
Heb je daar een linkje voor of iets dergelijks? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
Grootsnor schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:00:
[...]

Heb je daar een linkje voor of iets dergelijks? :)
Ik ging er van uit dat je wel een slimme speaker zult hebben die ook via home bediend kan worden, en dan roep je gewoon tegen die slimme speaker "sync my devices"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grootsnor
kruila schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:45:
[...]

Ik ging er van uit dat je wel een slimme speaker zult hebben die ook via home bedient kan worden, en dan roep je gewoon tegen die slimme speaker "sync my devices"
Haha inderdaad, dat was het, weer wat geleerd :9 dank! Ben benieuwd of hij nu weer normaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:13
kruila schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:45:
[...]

Ik ging er van uit dat je wel een slimme speaker zult hebben die ook via home bediend kan worden, en dan roep je gewoon tegen die slimme speaker "sync my devices"
Ik heb het geprobeerd maar helaas geen succes, hij doet de actie wel maar kan nog steeds de lampen van Ikea niet bedienen...

Ik tik ze aan dan verandert de status of het percentage maar er gebeurt bij de lampen niks. Kort na het tikken zie je ook dat Google de stand weer automatisch terugzet.

Zou het aan de bridge v1 liggen?

Ik draai home assistant en daar heb ik geen problemen.

Inmiddels is vrouwlief ook helemaal gewend aan spraakbediening met Google dus we willen het graag oplossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 08:39

Gaitman

The Real One

Hier is laatst de stem vanzelf aangepast. Ik zie hier niemand hier over. Ben ik dan de enige? Vindt de nieuwe stem niet echt een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Gaitman schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:47:
Hier is laatst de stem vanzelf aangepast. Ik zie hier niemand hier over. Ben ik dan de enige? Vindt de nieuwe stem niet echt een vooruitgang.
Bij ons maar op 1 van de 5 devices. Ik vind de stem op zich wel ok eigenlijk.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 08:39

Gaitman

The Real One

Hmmbob schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:58:
[...]

Bij ons maar op 1 van de 5 devices. Ik vind de stem op zich wel ok eigenlijk.
Hier op allemaal trouwens.

• skank
  • Laatst online: 03-09 19:06
Vraagje
Als ik iets cast van mn smartphone naar de google hub (via home).
Dan kan ik niet scrollen op mn hub, wel op mn smartphone.
IS er een manier waarop je dit op de hub toch kan?

Of anders.
Als ik een dashboard met iframe (mealie is ingelogd) cast van mn HA naar mn hub, dan moet ik op mn hub inloggen... (wat vreemd is want cast is toch gewoon spiegelen?). Echter als ik mn cursor plaats in de username, krijg ik geen keyboard om in te typen.
Is daar iets aan te doen?

Ik zoek hopeloos oplossingen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skank schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:38:
Vraagje
Als ik iets cast van mn smartphone naar de google hub (via home).
Dan kan ik niet scrollen op mn hub, wel op mn smartphone.
IS er een manier waarop je dit op de hub toch kan?

Of anders.
Als ik een dashboard met iframe (mealie is ingelogd) cast van mn HA naar mn hub, dan moet ik op mn hub inloggen... (wat vreemd is want cast is toch gewoon spiegelen?). Echter als ik mn cursor plaats in de username, krijg ik geen keyboard om in te typen.
Is daar iets aan te doen?

Ik zoek hopeloos oplossingen..
casten is niet spiegelen, als je een Youtube video cast hoef je die toch ook niet op je telefoon open te laten staan? Het cast device neemt de stream over. En bij een webbpagina opent de Nest Hub de pagina, en die heeft simpelweg niet de authenticate cookie om in te loggen.

Er schijnt iets van guest access te zijn voor Mealie waarbij je geen auhenticatie nodig hebt, wellicht dat je daar iets mee kan. Maar ik denk dat je je Mealie probleem aan de Mealie kant moet oplossen. Ik verwacht in ieder geval niet dat er hier iemand is die je kan helpen.

Maar als ik jou was zou ik gewoon een tablet in je keuken ophangen.

• skank
TheFes schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:35:
[...]

casten is niet spiegelen, als je een Youtube video cast hoef je die toch ook niet op je telefoon open te laten staan? Het cast device neemt de stream over. En bij een webbpagina opent de Nest Hub de pagina, en die heeft simpelweg niet de authenticate cookie om in te loggen.

Er schijnt iets van guest access te zijn voor Mealie waarbij je geen auhenticatie nodig hebt, wellicht dat je daar iets mee kan. Maar ik denk dat je je Mealie probleem aan de Mealie kant moet oplossen. Ik verwacht in ieder geval niet dat er hier iemand is die je kan helpen.

Ok , zat net te denken of ik geen bluetooth keyboard kan koppelen aan mn hub, en dan zo intypen.
Helaas heb ik geen bluetooth keyboard om te testen en wil ook niet iets kopen die achteraf mss niet werkt.

Ik zal es kijken nr die guest.
Maar gezien ik mn subdomein laat doorsturen naar dat mealieadres, dan kan iedereen zomaar in mn mealie, en dat wil ik eigenlijk ook niet.

Ik heb een tablet aan de keuken, maar das net om de hoek en niet naast het fornuis.
Het is net handig om het daar te hebben ipv om de hoek.
Akkoord ik zou de tablet telkens uit zn houder en lading kunnen halen maar das mss ook erover.
Een draaibeugel is geen optie helaas.
Dus ja, ik ben nog op zoek naar mogelijkheden :p

• skank
TheFes schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:35:
[...]

De oplossing zat in dit bericht :)
De guest access tot de gerechten.
Super thx, het lukt nu om te casten en alles mooit te zien.
De gerechten staan nu wel publiekelijk maar dat kan geen kwaad denk ik?
Ze kunnen geen berichten bewerken/verwijderen..enkel lezen.
Eigenlijk lees je dus gewoon een website met gerechten op
Is nog leuk voor familie ook.

Ik hoop alleen dat ik niet teveel naar het publiek opengezet heb.
Dat ze maw niet aan mn HA instance kunnen, maar daar zit ook 2FA op...

Heb hiervoor wel 2 poorten moeten opzetten op mn firewall, die naar de nginx verwijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Iemand ook opgevallen dat er ineens een hele andere stem uit de google speaker komt?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Salvatron schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:01:
Iemand ook opgevallen dat er ineens een hele andere stem uit de google speaker komt?
Je hebt nog niet zo heel ver terug gescrolld, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hmmbob schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:45:
[...]

Je hebt nog niet zo heel ver terug gescrolld, denk ik?
wel gescrolld maar uit pure gemakzucht te snel........

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Nu Google met Gemini bezig is, gaan we daar wat van merken vwb onze speakers? Heb nog niet veel rumors kunnen vinden hieromtrent.

[ Voor 25% gewijzigd door austin_77 op 03-12-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
austin_77 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:24:
Nu Google met Gemini bezig is, gaan we daar wat van merken vwb onze speakers? Heb nog niet veel rumors kunnen vinden hieromtrent.
Zolang Gemini nog niet overweg kan met routines voor mijn slimme apparaten gebruik ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
Bijna al mijn apparaten thuis zijn slim (stekkers, lampen, deurbel, camera’s, etc.), en het grootste deel hiervan draait op Tuya. Dit heb ik gekoppeld aan Google Home, en dat werkt prima met voice-commando’s.

Nu wil ik een stap verder gaan, maar ik twijfel wat de beste keuze is. Mijn opties zijn:

- Nest Mini: Een gebruiksklare oplossing voor spraakbediening. (goedkoop, maar geen scherm)
- Nest hub (max): duurder. speaker met scherm. nadeel: je kan er minder mee dan een Tablet.
- Android Tablet (budget rond €100, via AliExpress): Zelf configureren tot een soort Google Assistant/Nest Hub. Ik heb ook een hele goede speaker die ik ernaast kan plaatsen (ultimate boom)

Mijn wensen voor de Android Tablet-oplossing:
- Google Foto’s diavoorstelling: Als screensaver of hoofdscherm.
- Action Blocks/Widgets: Knoppen op het homescreen voor snelle acties.
- Reolink-deurbel koppeling: Via Macrodroid wil ik de live feed van mijn deurbel laten starten als er wordt aangebeld.
- Voice activation: Uiteraard moet "Hey Google" gewoon werken om de Assistant te starten.

Mijn vragen:
- Android Tablet: Waar moet ik op letten bij het kopen van een tablet hiervoor? Zijn er specifieke specs nodig om soepel te werken met Google Assistant en andere functies?
- Nadelen/Drawbacks: Zijn er nadelen aan het gebruik van een tablet als alternatief voor een Nest Mini/Hub? Bijvoorbeeld beperkingen in functionaliteit, stabiliteit, of gebruiksgemak?
- Andere tips?: Zijn er betere alternatieven in dit budget waarmee ik mijn doelen kan bereiken?

Ik hoor graag jullie ervaringen, inzichten of tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@SolarOrbiter

Ik heb hier ook alle slimme apparaten van Tuya. Van kamerthermostaat tot lampen en schakelaars en camera's.
Alles word bediend door verschillende Home-mini's, Home-audiospeaker en door twee Home-hub's
Het werkt al jaren prima.
Je kunt zowel via Home de routines en commando's doen als met de Tuya app.
Ook de Smart Tv en de google chromecast werkt allemaal prima samen.

[ Voor 8% gewijzigd door Artwido op 16-12-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvB
  • Laatst online: 21-07 09:11
Ik hoop dat ik in het goede subforum zit. Ik ben bezig met installeren van een smart thermostaat en knoppen van Tado (Overstap naar smart-thermostaat (combiketel)).

De integratie met Google Home loopt niet helemaal soepel.
De Tado-apparaten zijn via Matter verbonden. Ik heb ze toegevoegd aan de Home-app volgens de Tado-handleiding/app.
De apparaten staan bij Google Home en kan ik handmatig bedienen via de app.

Probleem:
Ze reageren alleen niet op stemcommando (maakt niet uit of mijn vrouw of ik praat, dus ik vermoed dat het niet aan de stem zelf ligt): "zet de temperatuur in de keuken naar 20 graden". Google meldt mij: "Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld. Je kunt dat doen via de assistentinstellingen".Daar zie ik niks wat ik in kan stellen.
Ze reageren wel op andere stemcommando's zoals: "hoe warm is het nu in de keuken?"
Het maakt niet uit waar ik het commando geef (Google Nest / Home / Mini / telefoon).

Iemand enig idee waarom handmatig aanpassen wél lukt via de Home-app, maar via stemcommando niet? Ik heb verschillende commando's geprobeerd uiteraard. En me een ons gegoogled..

De apparaten zijn dus succesvol toegevoegd aan Google Home, bedienbaar vanaf Google Home, benaderbaar via stem, behalve het meest gewenste commando om de temperatuur te veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door BasvB op 18-12-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Tja, vroegah was dat allemaal wat beter heb ik het idee. Je kon redelijk veel verschillende commando's tegen Google roepen om de temperatuur in te stellen. Nu niet meer.

Voor de hoofd thermostaat zeg ik nu "verwarm woonkamer naar xx graden"
Voor de knoppen gebruik ik bijvoorbeeld "zet slaapkamer thermostaat op xx graden"

En bij mij zijn deze commando's niet uitwisselbaar, dan krijg ik dus ook te horen dat het apparaat of de thermostaat nog niet is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb een tuya kamerthermostaat.
Wanneer ik het commando geef: "Hee Google,
thermostaat op 21 graden"
Dan doet hij dat ook en krijg ik ook netjes de bevestiging. Net nog geprobeerd.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Vreemd verhaal. Ik gebruik mijn Nest Hub in de keuken om radio af te spreken, via Tunein. Sinds een paar weken krijg ik na de opdracht "Hey Google, speel (radiozender) de mededeling "afspelen op Keuken stopt over 120 seconden." En inderdaad, Tunein kapt er na 2 minuten mee. Geef ik de opdracht opnieuw, dan blijft hij gewoon werken. Het gebeurt alleen bij Tunein, Spotify werkt gewoon prima; en de andere Hub (Slaapkamer) heeft er geen last van. Rara politiepet...

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:03
Bra-Jo schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:27:
Vreemd verhaal. Ik gebruik mijn Nest Hub in de keuken om radio af te spreken, via Tunein. Sinds een paar weken krijg ik na de opdracht "Hey Google, speel (radiozender) de mededeling "afspelen op Keuken stopt over 120 seconden." En inderdaad, Tunein kapt er na 2 minuten mee. Geef ik de opdracht opnieuw, dan blijft hij gewoon werken. Het gebeurt alleen bij Tunein, Spotify werkt gewoon prima; en de andere Hub (Slaapkamer) heeft er geen last van. Rara politiepet...
Lijkt op dit probleem dat ik had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6gugCZ6O25YOuQfPEwAdLhgIws=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L9ZBGw7vHK0kEiswJXpuZAgT.png?f=user_large
Mr_Blobby in "[Google Home/Nest smart speakers] discussie & ervaringen - 2"
Zit er misschien een nummer (120 of 2) in de zendernaam?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mr_Blobby schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:53:
[...]

Lijkt op dit probleem dat ik had:
[Afbeelding]
Mr_Blobby in "[Google Home/Nest smart speakers] discussie & ervaringen - 2"
Zit er misschien een nummer (120 of 2) in de zendernaam?
Exact dit, ook met Kink 80s en 90s! Tnx! _O_
Lijkt er inderdaad op dat ie het interpreteert als, Speel Kink 90 seconden lang. Bizar. 8)7
Vanaf nu maar handmatig via de telefoon casten dan.

@kruila Tnx, ga ik eens naar kijken.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
Bra-Jo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:29:
[...]

Exact dit, ook met Kink 80s en 90s! Tnx! _O_
Lijkt er inderdaad op dat ie het interpreteert als, Speel Kink 90 seconden lang. Bizar. 8)7
Vanaf nu maar handmatig via de telefoon casten dan.
volgens mij niet nodig, maak er een routine van in Home app, dan kan er geen probleem ontstaan dat je verkeerd verstaan wordt, zoek dan wel een starter waar geen getal in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvB
  • Laatst online: 21-07 09:11
BasvB schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:49:
Ik hoop dat ik in het goede subforum zit. Ik ben bezig met installeren van een smart thermostaat en knoppen van Tado (Overstap naar smart-thermostaat (combiketel)).

De integratie met Google Home loopt niet helemaal soepel.
De Tado-apparaten zijn via Matter verbonden. Ik heb ze toegevoegd aan de Home-app volgens de Tado-handleiding/app.
De apparaten staan bij Google Home en kan ik handmatig bedienen via de app.

Probleem:
Ze reageren alleen niet op stemcommando (maakt niet uit of mijn vrouw of ik praat, dus ik vermoed dat het niet aan de stem zelf ligt): "zet de temperatuur in de keuken naar 20 graden". Google meldt mij: "Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld. Je kunt dat doen via de assistentinstellingen".Daar zie ik niks wat ik in kan stellen.
Ze reageren wel op andere stemcommando's zoals: "hoe warm is het nu in de keuken?"
Het maakt niet uit waar ik het commando geef (Google Nest / Home / Mini / telefoon).

Iemand enig idee waarom handmatig aanpassen wél lukt via de Home-app, maar via stemcommando niet? Ik heb verschillende commando's geprobeerd uiteraard. En me een ons gegoogled..

De apparaten zijn dus succesvol toegevoegd aan Google Home, bedienbaar vanaf Google Home, benaderbaar via stem, behalve het meest gewenste commando om de temperatuur te veranderen.
Het werkt ondertussen. Ik heb niks veranderd, dus er zal ergens iets op de achtergrond geüpdatet zijn of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Momenteel heb ik in het huis waar mijn vader woont, heel Google Home op mijn eigen e-mailadres staan. Nu woon ik enkele maanden al op mijn eigen, en wil ik alle Google Home settings overzetten naar een ander gmail- adres. Weet iemand of dit eenvoudig kan?

Ik zie er een beetje tegenop om alle 40 apparaten opnieuw toe te voegen en in te delen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AW_Bos schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:08:
Momenteel heb ik in het huis waar mijn vader woont, heel Google Home op mijn eigen e-mailadres staan. Nu woon ik enkele maanden al op mijn eigen, en wil ik alle Google Home settings overzetten naar een ander gmail- adres. Weet iemand of dit eenvoudig kan?

Ik zie er een beetje tegenop om alle 40 apparaten opnieuw toe te voegen en in te delen.
Je kunt je Google Home huis delen met een andere gebruiker, nadat je dat gedaan hebt en het huis dus beschikbaar is voor de andere gebruiker kun je zelf het huis verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

TheFes schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Je kunt je Google Home huis delen met een andere gebruiker, nadat je dat gedaan hebt en het huis dus beschikbaar is voor de andere gebruiker kun je zelf het huis verwijderen.
En dan staat die dus met alle permissies en rechten en settings op dat nieuwe Google account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AW_Bos schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:02:
[...]

En dan staat die dus met alle permissies en rechten en settings op dat nieuwe Google account?
Geen idee, ik vond dit op Reddit op een vergelijkbare vraag, maar zonder verdere uitleg. Je zou eens kunnen proberen met het huis delen met het nieuwe account en dan alle Google speakers omzetten naar dat account.
Dan testen of alles werkt, en als dat het geval is, het huis uit jouw account verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

TheFes schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Geen idee, ik vond dit op Reddit op een vergelijkbare vraag, maar zonder verdere uitleg. Je zou eens kunnen proberen met het huis delen met het nieuwe account en dan alle Google speakers omzetten naar dat account.
Dan testen of alles werkt, en als dat het geval is, het huis uit jouw account verwijderen.
Ik ben benieuwd? Want ik lees ook daar dat de home eigenaar niet verwijderd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het ging prima. Blijkbaar waren er nog wat apparaten die gekoppeld waren onder mijn naam, maar die heb ik weer opnieuw toegevoegd. Bij het optuigen van mijn Google Home op mijn eigen adres bleek automatisch weer de verwijderde Hue daar weer terug te komen, dus heb ik hem daar weer opnieuw ontkoppeld.

Ik kan vertellen dat het inmiddels gelukt is. Ik moet denk ik op het oude adres bij mijn vader Nest Hub even resetten, want die staat nog op mijn account ingesteld, volgens mij.

Easy-peasy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Een nieuwe vraag. Ik heb een nieuwe Google Nest Hub aangeschaft, echter de verpakking is Duits. Een importmodelletje dus. Moet ik straks Duits gaan schreeuwen (:+) , of kan deze ook netjes Nederlands spreken? Of moet ik hem terugsturen? Ik hoor geregeld dat anderen een Italiaanse of Portugese versie krijgen waar ze niks mee kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRob
  • Laatst online: 10-09 17:11
AW_Bos schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:41:
Een nieuwe vraag. Ik heb een nieuwe Google Nest Hub aangeschaft, echter de verpakking is Duits. Een importmodelletje dus. Moet ik straks Duits gaan schreeuwen (:+) , of kan deze ook netjes Nederlands spreken? Of moet ik hem terugsturen? Ik hoor geregeld dat anderen een Italiaanse of Portugese versie krijgen waar ze niks mee kunnen.
Deze kun je gewoon in het Nederlands instellen/aanspreken, of hij je vervolgens begrijpt is (tegenwoordig) een tweede...

Bij een harde reset springen ze wel terug naar hun moederstaal maar de installatie verloopt via de Google Home app.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:44
Mijn google nest hub (display) laat alleen nog maar plaatjes zien als ik iets vraag.
Bijvoorbeeld als ik vraag Waar ligt Timboektoe zegt hij "hier zijn afbeeldingen van Timboektoe"
zo gaat het bij elke vraag die je stelt.

Wat is er onlangs veranderd dat de Nest dit doet?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik ben mijn google home wat meer aan het uitbreiden met speakers en mijn dochter wil graag haar eigen spotify afspelen obv stem herkenning. Ik heb haar toegevoegd aan mijn 'huis' maar ze wordt daar gelijk beheerder van, en dat gaat me iets te ver.

De documentatie beschrijft dat ik tijdens het uitnodigen/toevoegen het permissie niveau kan wijzigen in 'lid' maar ik zie die optie helemaal niet?

Als beheerder werkt het prima dus daar gaat het even niet om; ik wil alleen haar permissies aanpassen zodat ze niet alle apparaten etc zou kunnen verwijderen per ongeluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11

winDOS

6.22

Als je iemand toevoegt aan je huis, krijg ik de volgende opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBMEaZRL8Oni_bIQqhVVG3Qh9zQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKzcCaIQ53u9vxkND1gYTOBN.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mijn eigen dochters kan ik niet eens beheerder kiezen omdat zij een kind account hebben.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

winDOS schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:15:
Als je iemand toevoegt aan je huis, krijg ik de volgende opties:

[Afbeelding]

Bij mijn eigen dochters kan ik niet eens beheerder kiezen omdat zij een kind account hebben.
Wat gek, dat scherm krijg ik totaal niet... Ik zit in het openbare preview, waarvan ik gelezen heb dat dit noodzakelijk is.

Het eerste scherm wat ik krijg nadat ik een gebruiker uitnodig is "wat wordt er gedeeld; en dat staat alleen op volledig beheer van apparaten en services"; geen optie mogelijk.

Zou het uitmaken dat zij al in mijn gezinsgroep zit?

Ook als ik een totaal ander emailadres probeer toe te voegen komt dit scherm niet tevoorschijn... Ik heb app versie 3.28.1.7 voor android en openbare preview staat aan.

Well... Vandaag staat er in de play store een update van de app naar 3.29.157.6 en die fixed dit issue (samen met wat andere, zoals ontbrekende NEST rookmelders). Volgens de play store gereleased op 4-2-2025 maar ik zie hem pas net als beschikbaar.

opgelost dus.. Dochters zijn nu keurig lid van het huis en kunnen hun eigen spotify starten obv hun stem.

[ Voor 27% gewijzigd door superduper op 15-02-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:12
Is er een update geweest voor de Nest Hub? Ik gebruik al jaren opdrachten als 'zet een kookwekker voor 10 minuten' of 'zet een timer voor 5 minuten'. Maar sinds een paar dagen werkt dat niet meer en krijg ik zoiets te horen als 'ik kan op dit apparaat geen timers instellen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
remmuz schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:46:
Is er een update geweest voor de Nest Hub? Ik gebruik al jaren opdrachten als 'zet een kookwekker voor 10 minuten' of 'zet een timer voor 5 minuten'. Maar sinds een paar dagen werkt dat niet meer en krijg ik zoiets te horen als 'ik kan op dit apparaat geen timers instellen'
Werkt hier nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:12
Ben niet de enige blijkbaar; https://www.reddit.com/r/...ore_on_all_of_my_devices/

[ Voor 11% gewijzigd door remmuz op 03-03-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
remmuz schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:46:
ff getest, alles werkt zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik kreeg vandaag een mail van Google chromecast:
We nemen contact met u op vanwege een storing die Chromecast (2e generatie) en Chromecast Audioapparaten treft. Onze excuses voor het probleem en we begrijpen uw frustratie. We werken eraan om zo snel mogelijk een oplossing uit te rollen en zullen updates en richtlijnen delen op de Nest Communitypagina. We stellen uw geduld op prijs terwijl we dit probleem oplossen.
Ik heb geen storing gemerkt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Hier een ‘dode’ nest audio. Lang uitgeplugd van stroom gelaten, doet niks meer. Zoeken op het web levert niets op behalve ‘het is een mooie paperweight’. Toch bizar dat deze speakers zo weinig duurzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
austin_77 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:17:
Hier een ‘dode’ nest audio. Lang uitgeplugd van stroom gelaten, doet niks meer. Zoeken op het web levert niets op behalve ‘het is een mooie paperweight’. Toch bizar dat deze speakers zo weinig duurzaam zijn.
Heb hier ook een Nest Audio, net getest maar functioneerd gewoon. Net als mijn hub's, chromecast en andere google speakers in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Iemand enig idee hoe lang Google de Nest Hub Max nog blijft ondersteunen? Wanneer ik zelf zoek, kom ik alleen maar applicaties tegen die niet meer werken, maar niets van een EoL/EoS voor het apparaatje zelf.

Ik weet dat Google liever heeft dat je de nieuwe peperdure Pixel-variant koopt, maar dat is mij iets teveel voor een appraatje waarmee ik gewoon de verlichting en verwarming wil beheren... 8)7 Maar ik weet ook dat Google er een handje naar heeft om services zomaar de nek om te draaien, dus ben een beetje huiverig om nu nog zo'n ding aan te schaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zodiac op 12-05-2025 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdenhaag
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-08 06:49
Goedemiddag,

Een vraagje over de Google Nest Mini: hoe schakel je reacties uit op commando's/spraakopdrachten die je geeft als 'oké Google, volgende' bij het afspelen van muziek? Google geeft nu namelijk als overbodige reactie: 'Oke, ik speel de volgende af op muziek woonkamer'. Voorheen reageerde Google hier niet op, maar voerde Google gewoon alleen de opdracht uit.

Ik heb zelf al gezocht in diverse instellingen en hier in Tweakers, maar ik kon het niet vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rdenhaag schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:12:
Goedemiddag,

Een vraagje over de Google Nest Mini: hoe schakel je reacties uit op commando's/spraakopdrachten die je geeft als 'oké Google, volgende' bij het afspelen van muziek? Google geeft nu namelijk als overbodige reactie: 'Oke, ik speel de volgende af op muziek woonkamer'. Voorheen reageerde Google hier niet op, maar voerde Google gewoon alleen de opdracht uit.

Ik heb zelf al gezocht in diverse instellingen en hier in Tweakers, maar ik kon het niet vinden.

Alvast bedankt!
Dat kun je zelf niet bepalen helaas, Google bepaalt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdenhaag
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-08 06:49
Ah, ok, jammer, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 17:25
Rdenhaag schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:12:
Goedemiddag,

Alvast bedankt!
Voorheen kon je dat met routines oplossen, maar dat lijkt ook niet meer te werken :(
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste