BarryT schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:45:
Goedemiddag Tweakers!
Ik loop al een hele tijd tegen een bijzonder probleem aan met Google Nest Audio en de (tabblad) Cast functie in Chrome op Windows 11 (10 had er overigens ook last van)..
Het heeft mij een goede week gekost om te weten waar het probleem vandaan kwam maar sinds vandaag ben ik er achter!
Jeuj...
Zodra ik chrome open heb staan met een stream vanaf youtube aan en géén office gebruik, gaat het helemaal goed, maar zodra ik als voorbeeld Outlook opstart begint de audio stream als een dolle te haperen / waterig geluid / alsof er een bug in outlook (office) zit dat de casting in de weg zit.
Aangezien ik regelmatig Outlook open heb staan voor de mail, en het helaas ook niet altijd gebeurd, was het flink zoeken maar ben ik er sinds vandaag achter gekomen dat het in (outlook) Office zit..
Helaas nog geen oplossing kunnen vinden. (Ja oke, outlook afsluiten

)
Maar ik kom er even niet meer uit! Help
Heb al van alles geprobeerd:
Van frustratie maar een nieuwe windows 11 geinstalleerd
Overgestapt van Office 2016 naar Office 2021
Instellingen in wifi (unifi) aangepast maar ook weer terug gezet
Windows Firewall aan/uitgezet
Windows beveiliging uit/aangezet
Maar helaas mocht dit allemaal niet baten.
Kortom wat ik regelmatig doe:
Ik cast het geluid van een youtube stream (livesets etc) naar mijn Google Nest Audio speakers, en dat werkt normaliter zonder problemen.
Zodra ik dan dus Outlook open begint de stream te stotteren en waterig te klinken.
Heb ook alle plugins in Outlook al uitgezet, maar ik kom er niet meer achter waar het hem in zit.
Op het moment dat ik Outlook weer afsluit is de audio na een paar seconde weer normaal.
Het gebeurd overigens ook in andere browsers (zoals Brave), dus aan de Chrome browser ligt het dan lijkt mij ook niet.
Tevens ook de beta en dev versie van chrome geprobeerd, ook daar helaas geen oplossing in gevonden.
Weet iemand hier misschien waar ik het kan zoeken of een oplossing heeft, of wellicht iets kan debuggen?
Indien gewenst kan ik natuurlijk een fimpje maken zodat je kunt horen wat er gebeurd.
De laptop zit aan een draadje op het netwerk en de cpu geeft geen krimp (i7 quadcore / 5/10%) op het moment dat outlook gestart word en zakt dan ook weer netjes terug naar 1/2% op het moment dat het gestart is en loopt, dus iets in de hardware lijkt mij dan ook zeer onwaarschijnlijk.
Update: Het geluid hapert ook bij het gebruik van Word, Excel, etc.. Kortom, alles van Office.
Alvast bedankt!