• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Vraagje waar ik zelf niet uit kom.

Ik heb een 'smart' waterkoker van princess deze werkt via google. Ik heb een routine ingesteld
Ok Google, ik wil thee
Dan gaat de waterkoker aan en zet hij hem op 80 graden.

Alleen ik krijg hier geen conformatie/seintje van. Soms pakt google de routine b.v. niet en dan zit ik te wachten maar gebeurd er niks.
Dus ik zou graag willen instellen dat aan het eind van de routine ik een conformatie krijg iets van: "Ok" of een pling ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 19:26

winDOS

6.22

kaasaanfiets schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:47:
Vraagje waar ik zelf niet uit kom.

Ik heb een 'smart' waterkoker van princess deze werkt via google. Ik heb een routine ingesteld
Ok Google, ik wil thee
Dan gaat de waterkoker aan en zet hij hem op 80 graden.

Alleen ik krijg hier geen conformatie/seintje van. Soms pakt google de routine b.v. niet en dan zit ik te wachten maar gebeurd er niks.
Dus ik zou graag willen instellen dat aan het eind van de routine ik een conformatie krijg iets van: "Ok" of een pling ofzo.
Bewerk je routine en voeg een actie toe:

Communicatie en aankondigingen --> Een aankondiging doen en dan bij bericht: "Ik heb de waterkoker voor je aan gezet, zodat je lekker kan genieten van een bakkie thee" :+

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06 20:24
Gaat de nest mini samen met zigbee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Deldenaar schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:52:
Die zijn volledig niet aan elkaar gerelateerd.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Deldenaar schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:52:
Normaal gezien wel, via de zigbee hub/gateway (het zal er wel op staan als dat werkt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deldenaar
Ik las namelijk ooit eens dat de google nest mini als controller werkte

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

winDOS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:40:
[...]

Hier is het helemaal over de zeik. Bij mijn vrouw krijgen we de Wikipedia over forensen te horen. En bij mij vind hij plaatsen in de de buurt:

[Afbeelding]

Vond het altijd een fijne feature, maar dit is ronduit irritant.

edit:
Oplossing toegevoegd

@J-P @remmuz

Ik heb het soort van opgelost gekregen door een eigen command toe te voegen.
[Afbeelding]

Nu zegt Assistant in de routine bijv: "Het is rustig op de weg naar je werk, je zou er ongeveer 30 minuten over doen"

Op de Nest hub laat hij dan het aantal minuten zien.
Haha, ze wilden een inhaalslag maken op Microsoft natuurlijk met Chatgtpgebrabbel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Deldenaar schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:16:
Ik las namelijk ooit eens dat de google nest mini als controller werkte
Nee, dat klopt niet. Dat kan de mini niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deldenaar
Mmmmm, ikea met zigbee is in de Google home app in te stellen, dus dan ook met google nest mini lijkt me dan...via de google assistent, maar nu nog iets met zigbee

[Voor 8% gewijzigd door Deldenaar op 19-05-2023 20:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

wat wil je bereiken?
Ik kan mijn hue lampen ook bedienen via de mini.
Maar daarvoor heb ik wel de hue bridge nodig.

Ikea en andere zigbee spul zal een bridge/controller moeten hebben.
die je dan kunt koppelen aan google.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Deldenaar schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:50:
Mmmmm, ikea met zigbee is in de Google home app in te stellen, dus dan ook met google nest mini lijkt me dan...via de google assistent, maar nu nog iets met zigbee
klok, klepel.

IKEA kan met hun hub zigbee apparaten aansturen. Die hub kan je verbinden aan je Google account, zodat deze ook beschikbaar is in je Google homes/nests. Via de spraakbediening van je Google Next Mini kan je dan dus lampen schakelen, welke je IKEA hub daadwerkelijk zal schakelen via Zigbee.

Dat maakt niet dat je Google Nest mini ineens een zigbee hub is, dat is en blijft die hub van de ikea. Je Nest mini is niet meer of minder dan een microfoon+speaker om met die hub te communiceren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deldenaar
Zat dus goed fout

Wat is dan goede gatweway voor zoveel mogelijk protocollen dan?

[Voor 66% gewijzigd door Deldenaar op 21-05-2023 15:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Deldenaar schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:12:
Zat dus goed fout

Wat is dan goede gatweway voor zoveel mogelijk protocollen dan?
Home Assistant, met een controller zoals bv Skyconnect ofzo, dan kan je alles integreren in Google Home, ook items zonder een controller

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:31
BarryT schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:45:
Goedemiddag Tweakers!

Ik loop al een hele tijd tegen een bijzonder probleem aan met Google Nest Audio en de (tabblad) Cast functie in Chrome op Windows 11 (10 had er overigens ook last van)..
Het heeft mij een goede week gekost om te weten waar het probleem vandaan kwam maar sinds vandaag ben ik er achter!
Jeuj...

Zodra ik chrome open heb staan met een stream vanaf youtube aan en géén office gebruik, gaat het helemaal goed, maar zodra ik als voorbeeld Outlook opstart begint de audio stream als een dolle te haperen / waterig geluid / alsof er een bug in outlook (office) zit dat de casting in de weg zit.
Aangezien ik regelmatig Outlook open heb staan voor de mail, en het helaas ook niet altijd gebeurd, was het flink zoeken maar ben ik er sinds vandaag achter gekomen dat het in (outlook) Office zit..
Helaas nog geen oplossing kunnen vinden. (Ja oke, outlook afsluiten :P)
Maar ik kom er even niet meer uit! Help :)

Heb al van alles geprobeerd:
Van frustratie maar een nieuwe windows 11 geinstalleerd
Overgestapt van Office 2016 naar Office 2021
Instellingen in wifi (unifi) aangepast maar ook weer terug gezet
Windows Firewall aan/uitgezet
Windows beveiliging uit/aangezet
Maar helaas mocht dit allemaal niet baten.

Kortom wat ik regelmatig doe:
Ik cast het geluid van een youtube stream (livesets etc) naar mijn Google Nest Audio speakers, en dat werkt normaliter zonder problemen.
Zodra ik dan dus Outlook open begint de stream te stotteren en waterig te klinken.
Heb ook alle plugins in Outlook al uitgezet, maar ik kom er niet meer achter waar het hem in zit.
Op het moment dat ik Outlook weer afsluit is de audio na een paar seconde weer normaal.
Het gebeurd overigens ook in andere browsers (zoals Brave), dus aan de Chrome browser ligt het dan lijkt mij ook niet.
Tevens ook de beta en dev versie van chrome geprobeerd, ook daar helaas geen oplossing in gevonden.

Weet iemand hier misschien waar ik het kan zoeken of een oplossing heeft, of wellicht iets kan debuggen?
Indien gewenst kan ik natuurlijk een fimpje maken zodat je kunt horen wat er gebeurd.

De laptop zit aan een draadje op het netwerk en de cpu geeft geen krimp (i7 quadcore / 5/10%) op het moment dat outlook gestart word en zakt dan ook weer netjes terug naar 1/2% op het moment dat het gestart is en loopt, dus iets in de hardware lijkt mij dan ook zeer onwaarschijnlijk.

Update: Het geluid hapert ook bij het gebruik van Word, Excel, etc.. Kortom, alles van Office.

Alvast bedankt!
Ik heb iets soortgelijks; als ik op mijn nieuwe laptop Win11 22h2 vanaf youtube chromecast naar mijn nest audio dan loopt (al vrij snel) het geluid vast; het is niet echt stotteren. Het geluid wordt 100% verstoord en met een regelmatige "beat" herhaald. Het is ook niet waterig, maar gewoon k*therrie
Is het bij jouw stotterend maar nog wel te horen wat het nummer is?

Heb nog niet kunnen ontdekken of het door outlook/office gebeurt, dat zal ik vanavond eens doen.

Op mijn oude win10 laptop heb ik dit issue niet.

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 16:47
Vraagje. Ik heb een Google Nest deurbel maar de notificaties komen erg traag de telefoon binnen.

Dus ik dacht aan een Nest Mini.

Ik vroeg me alleen af hoe hard die dingen kunnen.

Stel ik plaats hem in de meterkast, hoor je hem dan in de woonkamer en op de 1e verdieping?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:36
Atomius schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:18:
Vraagje. Ik heb een Google Nest deurbel maar de notificaties komen erg traag de telefoon binnen.

Dus ik dacht aan een Nest Mini.

Ik vroeg me alleen af hoe hard die dingen kunnen.

Stel ik plaats hem in de meterkast, hoor je hem dan in de woonkamer en op de 1e verdieping?
Dan koop je er 2 en zet je die in de woonkamer en 1e verdieping ;)

• Atomius
DCNY schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Dan koop je er 2 en zet je die in de woonkamer en 1e verdieping ;)
Dat kan, maar als iemand hier zegt dat hij goed hard kan scheelt me dat 40 euro :)

• DCNY
Atomius schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Dat kan, maar als iemand hier zegt dat hij goed hard kan scheelt me dat 40 euro :)
Hij kan redelijk hard. Maar omdat een stem omroept: "er staat iemand aan de deur" i.p.v. "TRRRRIIIIIIIIIIIIINNGG" vraag ik me af of je dit hoort.

Ach smarthome is verslavend. Voor je t weet heb je een Nest mini in de slaapkamer, een sonos in de badkamer, een Nest Hub in de woonkamer en kantoor en wordt in t hele huis omgeroepen dat er iemand voor de deur staat O-)

• Atomius
DCNY schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Hij kan redelijk hard. Maar omdat een stem omroept: "er staat iemand aan de deur" i.p.v. "TRRRRIIIIIIIIIIIIINNGG" vraag ik me af of je dit hoort.

Ach smarthome is verslavend. Voor je t weet heb je een Nest mini in de slaapkamer, een sonos in de badkamer, een Nest Hub in de woonkamer en kantoor en wordt in t hele huis omgeroepen dat er iemand voor de deur staat O-)
Kijk dat is wel goede informatie.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing die ervoor zorgt dat ik gewoon een keiharde TRING hoor i.c.m. een Google deurbel, maar kennelijk ben ik één van de weinigen want ik lees er niet veel over op internet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DCNY
Atomius schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:48:
[...]

Kijk dat is wel goede informatie.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing die ervoor zorgt dat ik gewoon een keiharde TRING hoor i.c.m. een Google deurbel, maar kennelijk ben ik één van de weinigen want ik lees er niet veel over op internet.
Je kunt je eigen gong monteren aan je Nest Hello. Gaat via de gong connector die erbij zit. Zie ook dit oude topic
Google Nest Hello: combineren met klassieke, bedrade gong?

of https://www.technoguide.be/shop/nest-hello-gong-mech/

Die kun je vervolgens in de app aan of uit zetten. Ivm kleine kinderen heb ik die direct uitgezet. Werkt wel instant, oftewel, net als een oude bel, gaat sneller dan de notificaties. Ik heb m door een bevriend electricien aan laten sluiten dus kan je helaas niet verder helpen aan de hoe of wat. Maar hopelijk heb je er iets aan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 19:43
Mn google hub max zn scherm is plots donker (ook overdag) en 1 van mn gewone hubs ook.
Heel vreemd.
Heropstarten lost het probleem niet op.

Nog iemand dit voorgehad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:22
skank schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:56:
Mn google hub max zn scherm is plots donker (ook overdag) en 1 van mn gewone hubs ook.
Heel vreemd.
Heropstarten lost het probleem niet op.

Nog iemand dit voorgehad?
Licht / donker wordt toch geregeld door een lichtsensor?
Ik heb er 1 in mijn slaapkamer staan.
Als we het licht uitdoen schakelt het scherm over.

Mogelijk is je lichtsensor vies of bedekt?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Even een vraag over de Google Home icm Sonos routines. Ik had een aantal routines gemaakt, bijvoorbeeld 'we gaan', dat leest ie als Stop de muziek in de woonkamer. Sinds een paar weken werken ze allemaal niet meer, ik krijg steeds de melding 'Sorry, ik herken dat apparaat niet, gebruik de naam van je apparaat'

Heb uiteraard al geprobeerd mijn apparaten te synchroniseren, ook de Sonos integratie laten zoeken naar nieuwe apparaten en de integratie afgekoppeld en weer aangekoppeld. Helaas allemaal vergeefs, het werkt nog steeds niet.

Iemand de gouden tip? Is er verder niets veranderd, en tot een paar weken geleden werkten ze allemaal als een zonnetje, maar ineens niet meer dus :(

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 19:43
GarBaGe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:34:
[...]

Licht / donker wordt toch geregeld door een lichtsensor?
Ik heb er 1 in mijn slaapkamer staan.
Als we het licht uitdoen schakelt het scherm over.

Mogelijk is je lichtsensor vies of bedekt?
Waar zit die dan?
Lijkt me wel vreemd dat er 2 plots vies zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 13:39
DePaul schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:44:
Even een vraag over de Google Home icm Sonos routines. Ik had een aantal routines gemaakt, bijvoorbeeld 'we gaan', dat leest ie als Stop de muziek in de woonkamer. Sinds een paar weken werken ze allemaal niet meer, ik krijg steeds de melding 'Sorry, ik herken dat apparaat niet, gebruik de naam van je apparaat'

Heb uiteraard al geprobeerd mijn apparaten te synchroniseren, ook de Sonos integratie laten zoeken naar nieuwe apparaten en de integratie afgekoppeld en weer aangekoppeld. Helaas allemaal vergeefs, het werkt nog steeds niet.

Iemand de gouden tip? Is er verder niets veranderd, en tot een paar weken geleden werkten ze allemaal als een zonnetje, maar ineens niet meer dus :(
Ik had soortgelijke problemen, van alles geprobeerd. Tenslotte de betreffende speakers een andere naam gegeven en de betreffende routines aan die nieuwe namen aangepast: Alles werkte toen weer.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
kruila schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:30:
[...]

Ik had soortgelijke problemen, van alles geprobeerd. Tenslotte de betreffende speakers een andere naam gegeven en de betreffende routines aan die nieuwe namen aangepast: Alles werkte toen weer.
Thanks voor de tip, ik ga het proberen :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
hi, ik heb een nest hub max die ik ingesteld heb om iedere 10 seconden een nieuwe foto uit mijn (google) foto collectie te laten zien. heeft jarenlang feilloos gewerkt, tot een paar weken geleden. hij rouleert nu niet meer door mijn foto's maar blijft steeds op eentje hangen. erg irritant. heeft iemand hetzelfde, en zoja hoe is dit op te lossen? thnks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:56
tms5dmark2 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:23:
hi, ik heb een nest hub max die ik ingesteld heb om iedere 10 seconden een nieuwe foto uit mijn (google) foto collectie te laten zien. heeft jarenlang feilloos gewerkt, tot een paar weken geleden. hij rouleert nu niet meer door mijn foto's maar blijft steeds op eentje hangen. erg irritant. heeft iemand hetzelfde, en zoja hoe is dit op te lossen? thnks!
Klopt het is al zeker een maand zo, Google probleem. wachten op een fix. Het enige is door swipen of "oke Google volgende of next" roepen gaat het weer verder. Ik heb het in dit forum al eerder de vraag gesteld. Geen reactie gehad. Maar het is toch echt een probleem. Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem, maar "Google Nest Community Speakers and Displays Hub photo's freezing", staat er vol mee.

Kijk op: https://www.googlenestcom...JTQ1JJUFRJT05TfGhL#M81744

[Voor 15% gewijzigd door edjil op 07-06-2023 06:47]

• tms5dmark2
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
edjil schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 06:37:
[...]
Klopt het is al zeker een maand zo, Google probleem. wachten op een fix. Het enige is door swipen of "oke Google volgende of next" roepen gaat het weer verder. Ik heb het in dit forum al eerder de vraag gesteld. Geen reactie gehad. Maar het is toch echt een probleem. Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem, maar "Google Nest Community Speakers and Displays Hub photo's freezing", staat er vol mee.

ok bedankt voor je reactie! goed om te weten dat het een known issue is

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:54
edjil schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 06:37:
[...]

Gisteren deed mijn hub een automatische update en vanaf dat moment had ik er ook last van. Hopelijk komt er een oplossing.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:03
ElGrandoNeuso schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:27:
[...]

Gisteren deed mijn hub een automatische update en vanaf dat moment had ik er ook last van. Hopelijk komt er een oplossing.
Hier ook die update gehad en indrrdaad bleef hij op 1 foto hangen.
Nu even opnieuw aangegeven dat ik om de 10sec van foto wil wisselen en gaat hij weer goed.

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:54
Artwido schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:35:
[...]

Hier ook die update gehad en indrrdaad bleef hij op 1 foto hangen.
Nu even opnieuw aangegeven dat ik om de 10sec van foto wil wisselen en gaat hij weer goed.
Vanmorgen aangepast en toen werkte het inderdaad weer, maar bij thuiskomt van werk hing hij weer. Lijkt een tijdelijke fix.

• DCNY
Hier ook last van. Eentje verder swipen en dan doet ie t weer (een tijdje)

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:30
mijn opgelost

[Voor 127% gewijzigd door Dotter64 op 09-06-2023 08:30. Reden: probleem opgelost]

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee