Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Vraagje waar ik zelf niet uit kom.

Ik heb een 'smart' waterkoker van princess deze werkt via google. Ik heb een routine ingesteld
Ok Google, ik wil thee
Dan gaat de waterkoker aan en zet hij hem op 80 graden.

Alleen ik krijg hier geen conformatie/seintje van. Soms pakt google de routine b.v. niet en dan zit ik te wachten maar gebeurd er niks.
Dus ik zou graag willen instellen dat aan het eind van de routine ik een conformatie krijg iets van: "Ok" of een pling ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 10:00

winDOS

6.22

kaasaanfiets schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:47:
Vraagje waar ik zelf niet uit kom.

Ik heb een 'smart' waterkoker van princess deze werkt via google. Ik heb een routine ingesteld
Ok Google, ik wil thee
Dan gaat de waterkoker aan en zet hij hem op 80 graden.

Alleen ik krijg hier geen conformatie/seintje van. Soms pakt google de routine b.v. niet en dan zit ik te wachten maar gebeurd er niks.
Dus ik zou graag willen instellen dat aan het eind van de routine ik een conformatie krijg iets van: "Ok" of een pling ofzo.
Bewerk je routine en voeg een actie toe:

Communicatie en aankondigingen --> Een aankondiging doen en dan bij bericht: "Ik heb de waterkoker voor je aan gezet, zodat je lekker kan genieten van een bakkie thee" :+

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:55
Gaat de nest mini samen met zigbee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:32
Deldenaar schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:52:
Die zijn volledig niet aan elkaar gerelateerd.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Deldenaar schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:52:
Normaal gezien wel, via de zigbee hub/gateway (het zal er wel op staan als dat werkt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
Ik las namelijk ooit eens dat de google nest mini als controller werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

winDOS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:40:
[...]

Hier is het helemaal over de zeik. Bij mijn vrouw krijgen we de Wikipedia over forensen te horen. En bij mij vind hij plaatsen in de de buurt:

[Afbeelding]

Vond het altijd een fijne feature, maar dit is ronduit irritant.

edit:
Oplossing toegevoegd

@J-P @remmuz

Ik heb het soort van opgelost gekregen door een eigen command toe te voegen.
[Afbeelding]

Nu zegt Assistant in de routine bijv: "Het is rustig op de weg naar je werk, je zou er ongeveer 30 minuten over doen"

Op de Nest hub laat hij dan het aantal minuten zien.
Haha, ze wilden een inhaalslag maken op Microsoft natuurlijk met Chatgtpgebrabbel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Deldenaar schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:16:
Ik las namelijk ooit eens dat de google nest mini als controller werkte
Nee, dat klopt niet. Dat kan de mini niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
Mmmmm, ikea met zigbee is in de Google home app in te stellen, dus dan ook met google nest mini lijkt me dan...via de google assistent, maar nu nog iets met zigbee

[ Voor 8% gewijzigd door Deldenaar op 19-05-2023 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

DarkSide

theres no place like ::1

wat wil je bereiken?
Ik kan mijn hue lampen ook bedienen via de mini.
Maar daarvoor heb ik wel de hue bridge nodig.

Ikea en andere zigbee spul zal een bridge/controller moeten hebben.
die je dan kunt koppelen aan google.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Deldenaar schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:50:
Mmmmm, ikea met zigbee is in de Google home app in te stellen, dus dan ook met google nest mini lijkt me dan...via de google assistent, maar nu nog iets met zigbee
klok, klepel.

IKEA kan met hun hub zigbee apparaten aansturen. Die hub kan je verbinden aan je Google account, zodat deze ook beschikbaar is in je Google homes/nests. Via de spraakbediening van je Google Next Mini kan je dan dus lampen schakelen, welke je IKEA hub daadwerkelijk zal schakelen via Zigbee.

Dat maakt niet dat je Google Nest mini ineens een zigbee hub is, dat is en blijft die hub van de ikea. Je Nest mini is niet meer of minder dan een microfoon+speaker om met die hub te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
Zat dus goed fout

Wat is dan goede gatweway voor zoveel mogelijk protocollen dan?

[ Voor 66% gewijzigd door Deldenaar op 21-05-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:27
Deldenaar schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:12:
Zat dus goed fout

Wat is dan goede gatweway voor zoveel mogelijk protocollen dan?
Home Assistant, met een controller zoals bv Skyconnect ofzo, dan kan je alles integreren in Google Home, ook items zonder een controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 11:45
WeAreTheFuture schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:45:
Goedemiddag Tweakers!

Ik loop al een hele tijd tegen een bijzonder probleem aan met Google Nest Audio en de (tabblad) Cast functie in Chrome op Windows 11 (10 had er overigens ook last van)..
Het heeft mij een goede week gekost om te weten waar het probleem vandaan kwam maar sinds vandaag ben ik er achter!
Jeuj...

Zodra ik chrome open heb staan met een stream vanaf youtube aan en géén office gebruik, gaat het helemaal goed, maar zodra ik als voorbeeld Outlook opstart begint de audio stream als een dolle te haperen / waterig geluid / alsof er een bug in outlook (office) zit dat de casting in de weg zit.
Aangezien ik regelmatig Outlook open heb staan voor de mail, en het helaas ook niet altijd gebeurd, was het flink zoeken maar ben ik er sinds vandaag achter gekomen dat het in (outlook) Office zit..
Helaas nog geen oplossing kunnen vinden. (Ja oke, outlook afsluiten :P)
Maar ik kom er even niet meer uit! Help :)

Heb al van alles geprobeerd:
Van frustratie maar een nieuwe windows 11 geinstalleerd
Overgestapt van Office 2016 naar Office 2021
Instellingen in wifi (unifi) aangepast maar ook weer terug gezet
Windows Firewall aan/uitgezet
Windows beveiliging uit/aangezet
Maar helaas mocht dit allemaal niet baten.

Kortom wat ik regelmatig doe:
Ik cast het geluid van een youtube stream (livesets etc) naar mijn Google Nest Audio speakers, en dat werkt normaliter zonder problemen.
Zodra ik dan dus Outlook open begint de stream te stotteren en waterig te klinken.
Heb ook alle plugins in Outlook al uitgezet, maar ik kom er niet meer achter waar het hem in zit.
Op het moment dat ik Outlook weer afsluit is de audio na een paar seconde weer normaal.
Het gebeurd overigens ook in andere browsers (zoals Brave), dus aan de Chrome browser ligt het dan lijkt mij ook niet.
Tevens ook de beta en dev versie van chrome geprobeerd, ook daar helaas geen oplossing in gevonden.

Weet iemand hier misschien waar ik het kan zoeken of een oplossing heeft, of wellicht iets kan debuggen?
Indien gewenst kan ik natuurlijk een fimpje maken zodat je kunt horen wat er gebeurd.

De laptop zit aan een draadje op het netwerk en de cpu geeft geen krimp (i7 quadcore / 5/10%) op het moment dat outlook gestart word en zakt dan ook weer netjes terug naar 1/2% op het moment dat het gestart is en loopt, dus iets in de hardware lijkt mij dan ook zeer onwaarschijnlijk.

Update: Het geluid hapert ook bij het gebruik van Word, Excel, etc.. Kortom, alles van Office.

Alvast bedankt!
Ik heb iets soortgelijks; als ik op mijn nieuwe laptop Win11 22h2 vanaf youtube chromecast naar mijn nest audio dan loopt (al vrij snel) het geluid vast; het is niet echt stotteren. Het geluid wordt 100% verstoord en met een regelmatige "beat" herhaald. Het is ook niet waterig, maar gewoon k*therrie
Is het bij jouw stotterend maar nog wel te horen wat het nummer is?

Heb nog niet kunnen ontdekken of het door outlook/office gebeurt, dat zal ik vanavond eens doen.

Op mijn oude win10 laptop heb ik dit issue niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:49
Vraagje. Ik heb een Google Nest deurbel maar de notificaties komen erg traag de telefoon binnen.

Dus ik dacht aan een Nest Mini.

Ik vroeg me alleen af hoe hard die dingen kunnen.

Stel ik plaats hem in de meterkast, hoor je hem dan in de woonkamer en op de 1e verdieping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Atomius schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:18:
Vraagje. Ik heb een Google Nest deurbel maar de notificaties komen erg traag de telefoon binnen.

Dus ik dacht aan een Nest Mini.

Ik vroeg me alleen af hoe hard die dingen kunnen.

Stel ik plaats hem in de meterkast, hoor je hem dan in de woonkamer en op de 1e verdieping?
Dan koop je er 2 en zet je die in de woonkamer en 1e verdieping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
DCNY schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Dan koop je er 2 en zet je die in de woonkamer en 1e verdieping ;)
Dat kan, maar als iemand hier zegt dat hij goed hard kan scheelt me dat 40 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
Atomius schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Dat kan, maar als iemand hier zegt dat hij goed hard kan scheelt me dat 40 euro :)
Hij kan redelijk hard. Maar omdat een stem omroept: "er staat iemand aan de deur" i.p.v. "TRRRRIIIIIIIIIIIIINNGG" vraag ik me af of je dit hoort.

Ach smarthome is verslavend. Voor je t weet heb je een Nest mini in de slaapkamer, een sonos in de badkamer, een Nest Hub in de woonkamer en kantoor en wordt in t hele huis omgeroepen dat er iemand voor de deur staat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
DCNY schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Hij kan redelijk hard. Maar omdat een stem omroept: "er staat iemand aan de deur" i.p.v. "TRRRRIIIIIIIIIIIIINNGG" vraag ik me af of je dit hoort.

Ach smarthome is verslavend. Voor je t weet heb je een Nest mini in de slaapkamer, een sonos in de badkamer, een Nest Hub in de woonkamer en kantoor en wordt in t hele huis omgeroepen dat er iemand voor de deur staat O-)
Kijk dat is wel goede informatie.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing die ervoor zorgt dat ik gewoon een keiharde TRING hoor i.c.m. een Google deurbel, maar kennelijk ben ik één van de weinigen want ik lees er niet veel over op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
Atomius schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:48:
[...]

Kijk dat is wel goede informatie.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing die ervoor zorgt dat ik gewoon een keiharde TRING hoor i.c.m. een Google deurbel, maar kennelijk ben ik één van de weinigen want ik lees er niet veel over op internet.
Je kunt je eigen gong monteren aan je Nest Hello. Gaat via de gong connector die erbij zit. Zie ook dit oude topic
Google Nest Hello: combineren met klassieke, bedrade gong?

of https://www.technoguide.be/shop/nest-hello-gong-mech/

Die kun je vervolgens in de app aan of uit zetten. Ivm kleine kinderen heb ik die direct uitgezet. Werkt wel instant, oftewel, net als een oude bel, gaat sneller dan de notificaties. Ik heb m door een bevriend electricien aan laten sluiten dus kan je helaas niet verder helpen aan de hoe of wat. Maar hopelijk heb je er iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 14:50
Mn google hub max zn scherm is plots donker (ook overdag) en 1 van mn gewone hubs ook.
Heel vreemd.
Heropstarten lost het probleem niet op.

Nog iemand dit voorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:28
skank schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:56:
Mn google hub max zn scherm is plots donker (ook overdag) en 1 van mn gewone hubs ook.
Heel vreemd.
Heropstarten lost het probleem niet op.

Nog iemand dit voorgehad?
Licht / donker wordt toch geregeld door een lichtsensor?
Ik heb er 1 in mijn slaapkamer staan.
Als we het licht uitdoen schakelt het scherm over.

Mogelijk is je lichtsensor vies of bedekt?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
Even een vraag over de Google Home icm Sonos routines. Ik had een aantal routines gemaakt, bijvoorbeeld 'we gaan', dat leest ie als Stop de muziek in de woonkamer. Sinds een paar weken werken ze allemaal niet meer, ik krijg steeds de melding 'Sorry, ik herken dat apparaat niet, gebruik de naam van je apparaat'

Heb uiteraard al geprobeerd mijn apparaten te synchroniseren, ook de Sonos integratie laten zoeken naar nieuwe apparaten en de integratie afgekoppeld en weer aangekoppeld. Helaas allemaal vergeefs, het werkt nog steeds niet.

Iemand de gouden tip? Is er verder niets veranderd, en tot een paar weken geleden werkten ze allemaal als een zonnetje, maar ineens niet meer dus :(

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 14:50
GarBaGe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:34:
[...]

Licht / donker wordt toch geregeld door een lichtsensor?
Ik heb er 1 in mijn slaapkamer staan.
Als we het licht uitdoen schakelt het scherm over.

Mogelijk is je lichtsensor vies of bedekt?
Waar zit die dan?
Lijkt me wel vreemd dat er 2 plots vies zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DePaul schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:44:
Even een vraag over de Google Home icm Sonos routines. Ik had een aantal routines gemaakt, bijvoorbeeld 'we gaan', dat leest ie als Stop de muziek in de woonkamer. Sinds een paar weken werken ze allemaal niet meer, ik krijg steeds de melding 'Sorry, ik herken dat apparaat niet, gebruik de naam van je apparaat'

Heb uiteraard al geprobeerd mijn apparaten te synchroniseren, ook de Sonos integratie laten zoeken naar nieuwe apparaten en de integratie afgekoppeld en weer aangekoppeld. Helaas allemaal vergeefs, het werkt nog steeds niet.

Iemand de gouden tip? Is er verder niets veranderd, en tot een paar weken geleden werkten ze allemaal als een zonnetje, maar ineens niet meer dus :(
Ik had soortgelijke problemen, van alles geprobeerd. Tenslotte de betreffende speakers een andere naam gegeven en de betreffende routines aan die nieuwe namen aangepast: Alles werkte toen weer.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
kruila schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:30:
[...]

Ik had soortgelijke problemen, van alles geprobeerd. Tenslotte de betreffende speakers een andere naam gegeven en de betreffende routines aan die nieuwe namen aangepast: Alles werkte toen weer.
Thanks voor de tip, ik ga het proberen :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
hi, ik heb een nest hub max die ik ingesteld heb om iedere 10 seconden een nieuwe foto uit mijn (google) foto collectie te laten zien. heeft jarenlang feilloos gewerkt, tot een paar weken geleden. hij rouleert nu niet meer door mijn foto's maar blijft steeds op eentje hangen. erg irritant. heeft iemand hetzelfde, en zoja hoe is dit op te lossen? thnks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 07:34
tms5dmark2 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:23:
hi, ik heb een nest hub max die ik ingesteld heb om iedere 10 seconden een nieuwe foto uit mijn (google) foto collectie te laten zien. heeft jarenlang feilloos gewerkt, tot een paar weken geleden. hij rouleert nu niet meer door mijn foto's maar blijft steeds op eentje hangen. erg irritant. heeft iemand hetzelfde, en zoja hoe is dit op te lossen? thnks!
Klopt het is al zeker een maand zo, Google probleem. wachten op een fix. Het enige is door swipen of "oke Google volgende of next" roepen gaat het weer verder. Ik heb het in dit forum al eerder de vraag gesteld. Geen reactie gehad. Maar het is toch echt een probleem. Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem, maar "Google Nest Community Speakers and Displays Hub photo's freezing", staat er vol mee.

Kijk op: https://www.googlenestcom...JTQ1JJUFRJT05TfGhL#M81744

[ Voor 15% gewijzigd door edjil op 07-06-2023 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
edjil schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 06:37:
[...]
Klopt het is al zeker een maand zo, Google probleem. wachten op een fix. Het enige is door swipen of "oke Google volgende of next" roepen gaat het weer verder. Ik heb het in dit forum al eerder de vraag gesteld. Geen reactie gehad. Maar het is toch echt een probleem. Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem, maar "Google Nest Community Speakers and Displays Hub photo's freezing", staat er vol mee.

ok bedankt voor je reactie! goed om te weten dat het een known issue is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:38
edjil schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 06:37:
[...]

Gisteren deed mijn hub een automatische update en vanaf dat moment had ik er ook last van. Hopelijk komt er een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:44
ElGrandoNeuso schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:27:
[...]

Gisteren deed mijn hub een automatische update en vanaf dat moment had ik er ook last van. Hopelijk komt er een oplossing.
Hier ook die update gehad en indrrdaad bleef hij op 1 foto hangen.
Nu even opnieuw aangegeven dat ik om de 10sec van foto wil wisselen en gaat hij weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Artwido schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:35:
[...]

Hier ook die update gehad en indrrdaad bleef hij op 1 foto hangen.
Nu even opnieuw aangegeven dat ik om de 10sec van foto wil wisselen en gaat hij weer goed.
Vanmorgen aangepast en toen werkte het inderdaad weer, maar bij thuiskomt van werk hing hij weer. Lijkt een tijdelijke fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Nu online
Hier ook last van. Eentje verder swipen en dan doet ie t weer (een tijdje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:22
mijn opgelost

[ Voor 127% gewijzigd door Dotter64 op 09-06-2023 08:30 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 11:14

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb al enige tijd een HUB MAX in de woonkamer en deze blijft continue zijn wifi verbinding verliezen - altans dat zegt de HUB. Op mijn UniFi controller zie ik dat niet terug. Ik heb een afgeschermd IoT netwerk wat enkel op 2,4Ghz draait.
Na een paar minuten is de verbinding vaak weer terug.

Mijn andere HUBS (gen2) elders in het huis hebben nergens last van. Het is vooral de MAX die dit gedrag vertoont. Heel vervelend en strorend omdat het echt zeer frequentgebeurd,

Iemand die deze symptomen ook herkend? en mogelijk een oplossing kent?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
the-spawn schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:39:
Ik heb al enige tijd een HUB MAX in de woonkamer en deze blijft continue zijn wifi verbinding verliezen - altans dat zegt de HUB. Op mijn UniFi controller zie ik dat niet terug. Ik heb een afgeschermd IoT netwerk wat enkel op 2,4Ghz draait.
Na een paar minuten is de verbinding vaak weer terug.

Mijn andere HUBS (gen2) elders in het huis hebben nergens last van. Het is vooral de MAX die dit gedrag vertoont. Heel vervelend en strorend omdat het echt zeer frequentgebeurd,

Iemand die deze symptomen ook herkend? en mogelijk een oplossing kent?
Heb je toevallig een ASUS router in gebruik? Probeer ook eens te spelen met 20 vs 40 Mhz ipv auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 11:11
Hi all, sinds de laatste update werkt de wekker (google home) van mijn vrouw niet meer.

We zeggen "Hey Google slaap lekker" dan vraagt google:
"hoe laat moet ik de wekker zetten?"
(Een kort wit schermpje 0,5sec)
Wij zeggen: "08:00"
Dan zegt Google "Dit zijn afbeeldingen die er op lijken"

Dat witte schermpje tussendoor annuleert denken wij de routine die is opgestart.

Wat hebben we al gedaan?
1. Aan en uit gezet
2. Routine aan en uit gezet
3. Routine volgorde aangepast; eerst lampen uit en daarna wekker zetten of eerst wekker daarna lampen uit

Tot nu toe nog geen fix gevonden, weten jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:54
Al mijn Google nest camera's staan op 'offline' in de home app, als ik op een camera klik krijg ik nog wel clipjes van gebeurtenissen te zien maar geen live beeld meer.
De camera heeft dus wel internet (anders kan ik de clipjes ook niet zien lijkt me) waar kan het dan aan liggen dat il live niets meer zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daaamoon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 13:28
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:43:
Al mijn Google nest camera's staan op 'offline' in de home app, als ik op een camera klik krijg ik nog wel clipjes van gebeurtenissen te zien maar geen live beeld meer.
De camera heeft dus wel internet (anders kan ik de clipjes ook niet zien lijkt me) waar kan het dan aan liggen dat il live niets meer zie?
Sinds vanochtend heb ik precies hetzelfde probleem. Als ik op Reddit en Twitter kijk zijn we ook niet de enigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Daaamoon schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:59:
[...]

Sinds vanochtend heb ik precies hetzelfde probleem. Als ik op Reddit en Twitter kijk zijn we ook niet de enigen.
Google probleempje dan lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie hetzelfde met verschillende Google Homes
Zijn offline in de Google Home app, maar via Home Assistant kan ik ze nog gewoon bedienen

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:50
Same here, 9 van de 10 nest cam battery zijn offline in de app (en ook op home.google.com). Ze geven wel nog activiteiten door, maar in tegenstelling tot hierboven en eerder keren, zijn de clips die bij die activiteiten horen grotendeels niet zichtbaar.

Laatste tijd online is 2 dagen geleden onder device info en dat klopt dus zeker niet gezien de meldingen van de cameras die doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
daantjuh68 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:04:
Hi all, sinds de laatste update werkt de wekker (google home) van mijn vrouw niet meer.

We zeggen "Hey Google slaap lekker" dan vraagt google:
"hoe laat moet ik de wekker zetten?"
(Een kort wit schermpje 0,5sec)
Wij zeggen: "08:00"
Dan zegt Google "Dit zijn afbeeldingen die er op lijken"

Dat witte schermpje tussendoor annuleert denken wij de routine die is opgestart.

Wat hebben we al gedaan?
1. Aan en uit gezet
2. Routine aan en uit gezet
3. Routine volgorde aangepast; eerst lampen uit en daarna wekker zetten of eerst wekker daarna lampen uit

Tot nu toe nog geen fix gevonden, weten jullie een oplossing?
Waarom zeg je niet gewoon Hé Google, wekker voor 8 uur. Dat werkt hier prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
@TheFes @pc01 bij mij werken ze weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:50
Hier werken 9 van de 10 weer. Super irritant dat Google niks communiceert behalve wat nutteloze troubleshooting tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:22
Heb in de google assistent app 2 devices staan die ik maar niet kwijt kan geraken.

In de google home app staan de devices niet vermeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5CB4yLixZcBi_ewvrn-u5X_rK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTL4Odfz9eDd5jvK5FvMaZit.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik op 1 vd 2 bovenste klik krijg ik een 2e scherm waarin ik oa het apparaat kan verwijderen, maar het gaat om de 2 onderste apparaten : die kan ik niet aanklikken en dus ook niet verwijderen.

Iemand de gouden tip om ze wel weg te krijgen??

Ook 'niet gebruikte apparaten verwijderen' bied geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik was beneden aan het testen of de telefoon van mijn vrouw reageerde op he google, dat deed die niet. Daarna naar boven gelopen naar mijn werkkamer en op het display van mijn eigen telefoon stond 'wat kan ik voor je doen?' :p Dus dat is best gevoelig dan, dan moet je toch als je in de winkelstraat loopt en een keer roept he google zet de wekker om drie uur snachts heel wat mensen kunnen iriteren? :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marzman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:06:
Ik was beneden aan het testen of de telefoon van mijn vrouw reageerde op he google, dat deed die niet. Daarna naar boven gelopen naar mijn werkkamer en op het display van mijn eigen telefoon stond 'wat kan ik voor je doen?' :p Dus dat is best gevoelig dan, dan moet je toch als je in de winkelstraat loopt en een keer roept he google zet de wekker om drie uur snachts heel wat mensen kunnen iriteren? :p
Dan moeten ze wel unlocked zijn, want "Hey Google" werkt alleen op locked phones als je stem herkend wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ah, ok. Mijn telefoon was ook locked, ik heb die telefoon nooit getrained op mijn stem (maar wel ooit op een ander apparaat met mijn google account).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marzman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:23:
Ah, ok. Mijn telefoon was ook locked, ik heb die telefoon nooit getrained op mijn stem (maar wel ooit op een ander apparaat met mijn google account).
Die training hoef je niet op elk apparaat opnieuw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Voor de mensen die last hebben van hangende foto’s op de Google hub. Goed nieuws, er is een update beschikbaar!

Oude firmware
Google Nest Hub 10.20221207.2.109
Google Nest Hub Max 10.20221207.2.120
Google Nest Hub (2nd gen) 10.20221207.2.100042

Nieuwe firmware:
Google Nest Hub 11.20230306.3.134
Google Nest Hub Max 11.20230306.3.134
Google Nest Hub (2nd gen) 11.20230306.3.112014

Je kan niet handmatig updaten, maar door je in te schrijven op het preview program (via instellingen van de hub) krijg je hem vrij vlot. Ik heb dit gisteravond aangezet en vanochtend had ik de update. Foto’s zijn vandaag geen enkele keer blijven hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
Als ik radio of iets anders laat spelen en kom weer in het fotolijstje blijft hij weer hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDv551puKFEu8hu1JA33PbJB5O0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lRYzvoWwSymk9zi6ukXbzdUe.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Luister dagelijks radio en tot op heden is de fotolijst nog niet blijven hangen. Lees op het Google forum dat mensen hem wel een keer hebben moeten herstarten, maar gezien dit tweakers is, zul je dit vast wel gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
ElGrandoNeuso schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:55:
Luister dagelijks radio en tot op heden is de fotolijst nog niet blijven hangen. Lees op het Google forum dat mensen hem wel een keer hebben moeten herstarten, maar gezien dit tweakers is, zul je dit vast wel gedaan hebben.
Ja dat heb ik gedaan, ik moet wel zeggen dat het 1x is gebeurd. Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 18:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Heel gek maar de laatste tijd, als de Hub Kink aan het spelen is via TuneIn naar een bluetooth speaker en je stelt een normale vraag (wat is de temperatuur of bijvoorbeeld een timer) dan geeft de Hub wel antwoord maar zo zacht dat het niet te verstaan is. Terwijl het volume op 50% staat...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 16:42

Frituurman

Mjam!

Sinds ongeveer een week werkt 'Hey Google, omroepen' bij ons niet meer. Hij vraagt keurig 'Wat is je bericht?' en als je dan wat zegt, krijg je het antwoord 'Wat is het bericht wat je wilt omroepen naar je Home apparaten?'. Zeg je vervolgens weer iets, dan zegt 'ie 'Sorry, ik begrijp het niet' .

Erg irritant, want de broadcast functie was altijd heel handig om je kinderen naar beneden te roepen voor het eten o.i.d.

Meer mensen last van?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Frituurman schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:59:
Sinds ongeveer een week werkt 'Hey Google, omroepen' bij ons niet meer. Hij vraagt keurig 'Wat is je bericht?' en als je dan wat zegt, krijg je het antwoord 'Wat is het bericht wat je wilt omroepen naar je Home apparaten?'. Zeg je vervolgens weer iets, dan zegt 'ie 'Sorry, ik begrijp het niet' .

Erg irritant, want de broadcast functie was altijd heel handig om je kinderen naar beneden te roepen voor het eten o.i.d.

Meer mensen last van?
Net getest maar werkt hier gewoon.
Heb hier meerdere speakers en hub's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:20
Ik had in de woonkamer 2x een uitvoering: Google Nest Audio Wit als speakerpaar en een nest hub in de keuken.

Als ik beneden riep hey Google speel xxx af ging dat netjes op de nest audio speakers. En in de keuken kon ik wat anders afspelen op de hub en de speakers bleven gewoon aan.

Nu heb ik beneden Sonos en de Nest zijn naar de slaapkamers van 2 dochters.
Verwijderd uit Google Home en factory reset gedaan.

Beiden weer ingesteld een heet Katja en de andere Roos.
Staan in Home ook in hun kamer.
Als Katja roept speel xx af op spotify speelt hij dat af, als Roos dan roept speel xx af dan stopt Katja en gaat Roos muziek afspelen en ook weer andersom.

Ik snap even niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:03:
Ik had in de woonkamer 2x een uitvoering: Google Nest Audio Wit als speakerpaar en een nest hub in de keuken.

Als ik beneden riep hey Google speel xxx af ging dat netjes op de nest audio speakers. En in de keuken kon ik wat anders afspelen op de hub en de speakers bleven gewoon aan.

Als Katja roept speel xx af op spotify speelt hij dat af, als Roos dan roept speel xx af dan stopt Katja en gaat Roos muziek afspelen en ook weer andersom.

Dan moet je ook de naam van de speaker erbij noemen.
Dus: he google, speel xxx via Spotify op slaapkamer Katja.
Waarbij "slaapkamer Katje" natuurlijk vervangen moet worden voor de naam van de speaker.

Ik heb trouwens ook een Sonos speaker maar die werkt niet heel fijn samen met Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Artwido schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:10:
[...]

Dan moet je ook de naam van de speaker erbij noemen.
Dus: he google, speel xxx via Spotify op slaapkamer Katja.
Waarbij "slaapkamer Katje" natuurlijk vervangen moet worden voor de naam van de speaker.

Ik heb trouwens ook een Sonos speaker maar die werkt niet heel fijn samen met Google Home.
Ook al gedaan, Hey Google speel Harry Styles af op Katja dan gaat Harry zingen bij Katja.
Ik loop naar de kamer van Roos en zeg Het Google speel Queen af op Roos.

Katja stopt en bij Roos gaat Freddy lekker zingen.

Als ik in de kamer van Roos ben en zeg Hey Google doe de lampen aan gaan daar de lampen aan. Als ik in de kamer van Katja ben en zeg Hey Google doe de lampen aan gaan ook daar netjes de lampen aan. Ik hoef dus niet de kamer erbij te zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UfsY9hb2Fdf696-eQ7crr_a2V4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsEOkQ4G8G43p3pyAanROL3h.jpg?f=fotoalbum_large

Edit. Ps Sonos heb ik nu een weekje en werkt prima tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Ook al gedaan, Hey Google speel Harry Styles af op Katja dan gaat Harry zingen bij Katja.
Ik loop naar de kamer van Roos en zeg Het Google speel Queen af op Roos.

Katja stopt en bij Roos gaat Freddy lekker zingen.

Als ik in de kamer van Roos ben en zeg Hey Google doe de lampen aan gaan daar de lampen aan. Als ik in de kamer van Katja ben en zeg Hey Google doe de lampen aan gaan ook daar netjes de lampen aan. Ik hoef dus niet de kamer erbij te zeggen.

[Afbeelding]

Edit. Ps Sonos heb ik nu een weekje en werkt prima tot nu toe.
Je Spotify account kan maar op één device tegelijk actief zijn. Je zult een family account moeten nemen en met elke Google Home een eigen account verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
TheFes schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Je Spotify account kan maar op één device tegelijk actief zijn. Je zult een family account moeten nemen en met elke Google Home een eigen account verbinden
Aha, dat zal hem zijn.

Spotify Family account hebben we.

Maar ze zitten nu inderdaad op mijn account allemaal.

Kan je per speaker dan een koppeling naar een Spotify account maken?

Of moeten er eigen Google Home accounts per speaker komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:03:

staan die 2 speakers misschien nog steeds gedefinieerd als speakerPAAR?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:41:
[...]

Aha, dat zal hem zijn.

Spotify Family account hebben we.

Maar ze zitten nu inderdaad op mijn account allemaal.

Kan je per speaker dan een koppeling naar een Spotify account maken?

Of moeten er eigen Google Home accounts per speaker komen?
Ik kan zo snel geen instelling op het device vinden, dus dan zal het inderdaad op account niveau moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
kruila schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:29:
[...]

staan die 2 speakers misschien nog steeds gedefinieerd als speakerPAAR?
Nee ze zijn geen paar meer, heb ook een factory reset gedaan.
En als ze een paar zouden zijn gaan ze beide aan met dezelfde muziek.

Ik denk dat wat @TheFes aangeeft de oplossing is.

Ga het even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Beide dames hebben nu een eigen Google Home account, Hue eraan gelinkt en kiezen voor koppelen aan bestaand account.

Eigen Spotify account gekoppeld aan de Nest audio.

Alles werkt nu zoals ik wil.

Ik zie de speakers ook in mijn Home als lokaal apparaat.
(Naam van speaker Katja pas ik nog aan maar nu ff lekker bakkie koffie en Wimbledon Finale kijken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORKt5IIigA7X0wpLzidSbttTpao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQSRjmwZBIOTEgrTza27ozZs.jpg?f=fotoalbum_large

@TheFes wederom bedankt, mijn (Google) Home (Assistant) held *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
ElGrandoNeuso schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:45:
Voor de mensen die last hebben van hangende foto’s op de Google hub. Goed nieuws, er is een update beschikbaar!

Oude firmware
Google Nest Hub 10.20221207.2.109
Google Nest Hub Max 10.20221207.2.120
Google Nest Hub (2nd gen) 10.20221207.2.100042

Nieuwe firmware:
Google Nest Hub 11.20230306.3.134
Google Nest Hub Max 11.20230306.3.134
Google Nest Hub (2nd gen) 11.20230306.3.112014

Je kan niet handmatig updaten, maar door je in te schrijven op het preview program (via instellingen van de hub) krijg je hem vrij vlot. Ik heb dit gisteravond aangezet en vanochtend had ik de update. Foto’s zijn vandaag geen enkele keer blijven hangen!
Helaas, door een nieuwe update (11.20230306.3.112016 voor hub gen2) is het probleem weer terug. Hier meer info te vinden: https://www.googlenestcom...JTQ1JJUFRJT05TfGhL#M89527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:13
Ik word echt gek van Google ... Ik heb een routine ingesteld dat hij VRT Radio 1 (niet VRT Radio 1 Classics!) moet streamen als ik "Radio" zeg, en dat werkte tot voor kort perfect. Maar sinds een dag of drie speelt hij op mijn Nest Hub 2 de ene keer correct Radio 1 af, de andere keer Radio 1 Classics. Heb al vanalles geprobeerd, maar vind geen oplossing. En de directe vraag "Stream VRT Radio 1" levert de ene keer het gewenste resultaat op, de andere keer krijg ik de melding "Sorry, ik kan dit niet vinden" (of iets in die trant 😉). Gek genoeg heb ik dit probleem op mijn Nest mini's nooit.
Ik heb tegenwoordig ook heel vaak dat op mijn Nest hub uit het niets het bedieningspaneel voor apparaten op het scherm verschijnt. Apparaat al gereset, maar zonder resultaat
Ik voel me zo stilaan permanent beta-tester met Google ...

[ Voor 4% gewijzigd door Elpenoor op 15-08-2023 12:39 . Reden: Vollediger gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:19
Elpenoor schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:38:
Ik word echt gek van Google ...

--knip--

Ik voel me zo stilaan permanent beta-tester met Google ...
Heel herkenbaar :-(

Krijg sinds kort weer het wikipedia verhaal over forensisme voorgelezen ipv mijn reistijd naar het werk. Het ging een tijdje goed maar het is weer om zeep geholpen.

Eigenlijk is het voor ons een hele dure kookwekker geworden en zelfs daarvan is het alarmsignaal lelijk veranderd ten opzichte van hoe het oorspronkelijke deuntje klonk.

• edjil
ElGrandoNeuso schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:27:
[...]

Helaas, door een nieuwe update (11.20230306.3.112016 voor hub gen2) is het probleem weer terug. Hier meer info te vinden: https://www.googlenestcom...JTQ1JJUFRJT05TfGhL#M89527
Klopt, bij mij op de Nest Hub Max, wat een prutsers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Blurk62 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:03:
[...]

Heel herkenbaar :-(

Krijg sinds kort weer het wikipedia verhaal over forensisme voorgelezen ipv mijn reistijd naar het werk. Het ging een tijdje goed maar het is weer om zeep geholpen.

Eigenlijk is het voor ons een hele dure kookwekker geworden en zelfs daarvan is het alarmsignaal lelijk veranderd ten opzichte van hoe het oorspronkelijke deuntje klonk.
Idd zeg, dat reistijd naar werk levert ineens hele andere resulteren op :'), daarom heb ik die maar uit mijn goede morgen routine gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS

winDOS

6.22

xileS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:08:
[...]

Idd zeg, dat reistijd naar werk levert ineens hele andere resulteren op :'), daarom heb ik die maar uit mijn goede morgen routine gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JK0_spAyofWpcV4UewAyNaPVxXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fnc2wlpkXCpAncdzwXrKKE3G.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dat opgelost met dit custom command. Dit werkt wel :')

Dan even iets anders, ik kan ineens heel veel lampen thuis niet meer los aan en uit zetten via voice.
Via de app werkt alles prima. "Lampen aan" in een ruimte werkt ook prima.

Maar "Zet de eettafel lampen aan" niet. Hierbij krijg ik het response "Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen".

Verander ik de naam van de lampen van:

code:
1
Eettafel lampen

naar:

code:
1
Eettafellampen

Werkt het wel ineens. Dit heeft echt jaren gewoon goed gewerkt. "Sync my devices" geeft geen oplossing.
Dit geldt zowel bij lampen die ik via IKEA Tradfri of via Nabu Casa heb gekoppeld.

[ Voor 0% gewijzigd door winDOS op 29-08-2023 10:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
winDOS schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:03:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb dat opgelost met dit custom command. Dit werkt wel :')

Dan even iets anders, ik kan ineens heel veel lampen thuis niet meer los aan en uit zetten via voice.
Via de app werkt alles prima. "Lampen aan" in een ruimte werkt ook prima.

Maar "Zet de eettafel lampen aan" niet. Hierbij krijg ik het response "Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen".

Verander ik de naam van de lampen van:

code:
1
Eettafel lampen

naar:

code:
1
Eettafellampen

Werkt het wel ineens. Dit heeft echt jaren gewoon goed gewerkt. "Sync my devices" geeft geen oplossing.
Dit geldt zowel bij lampen die ik via IKEA Tradfri of via Nabu Casa heb gekoppeld.
Ik gok een aanpassing in de STT (Speech To Text) code die nu meer grammaticaal correcte samenvoegingen maakt.
Helaas matchen die dus niet met jouw namen.

Ik gebruik Home Assistant en daarin kun je aliases opgeven, ik heb daar ook altijd de versie met en zonder spatie bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 15:23
Lang geleden heb ik een routine ingesteld waarbij er na het geven van een spraakopdracht radio wordt afgespeeld op meerdere speakers in een speakergroep.
Dat heeft heel lang perfect gewerkt, tot een paar weken geleden.

Ik krijg het nu niet meer voor elkaar om met behulp van een routine de radio op die twee speakers tegelijk af te laten spelen. Het is nu altijd maar 1 van de twee speakers uit de groep.
Het frustrerende is dat het met een directe spraakopdracht (Hey Google, speel radio via Thuisgroep) wél gewoon lukt...

Mijn vraag: welk commando moet ik nou precies gebruiken in een routine om audio via meerdere speakers af te laten spelen? Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door MadMarine op 09-09-2023 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 15:23
MadMarine schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:41:
Lang geleden heb ik een routine ingesteld waarbij er na het geven van een spraakopdracht radio wordt afgespeeld op meerdere speakers in een speakergroep.
Dat heeft heel lang perfect gewerkt, tot een paar weken geleden.

Ik krijg het nu niet meer voor elkaar om met behulp van een routine de radio op die twee speakers tegelijk af te laten spelen. Het is nu altijd maar 1 van de twee speakers uit de groep.
Het frustrerende is dat het met een directe spraakopdracht (Hey Google, speel radio via Thuisgroep) wél gewoon lukt...

Mijn vraag: welk commando moet ik nou precies gebruiken in een routine om audio via meerdere speakers af te laten spelen? Alvast bedankt!
Update: ik heb nog maar eens een keer wat random dingen geprobeerd, en wat blijkt? Verschillende voorzetsels worden door elkaar gehaald in de uitleg van Google... Op de website van Google staat dat je moet afspelen "via" een speakergroep, maar in werkelijkheid moet dat zijn "op" een speakergroep 8)7

Op deze manier werkt het nu wel: "Speel Radio 10 op Speakergroep1"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Sinds gisteren zegt Home dat enkele lampen niet actief zijn.
Met mijn Smartlife app kan ik deze lampen gewoon bedienen maar met home (assistent) dus niet
Ik heb al paar keer het commando "sychroniseer mijn apparaten" gegeven maar dan blijft Home aangeven dat enkele lampen en mijn kamerthermostaat niet aktief zijn.
Iemand nog tips?

• Caseum
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-10 12:30

Caseum

Thinking about IT

Ik heb een vraagje,
Thuis heb ik 2 Nest audio speakers en 2 Nest mini speakers.
Nu heb ik 1 Nest mini speaker al opgeborgen omdat hij af en toe een ploppend, druppend geluid maakt.
(ik was van mening dat de waterleiding lekte)
Alleen begint de 2e mini speaker er nu ook mee.
Iemand dezelfde ervaring of misschien zelfs een oplossing?

Kaas is baas

Ik heb wel dezelfe ervaring, maar geen oplossing. De ene dag gebeurt het om de zoveel minuten, de andere dag hoor ik het de hele dag niet.

Volgens deze Reddit post heb je er geen last van als de de ultrasone dichtbijsensor uit zet.

[ Voor 52% gewijzigd door TheFes op 13-09-2023 13:15 ]

• Caseum
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-10 12:30

Caseum

Thinking about IT

TheFes schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:11:
Ik heb wel dezelfe ervaring, maar geen oplossing. De ene dag gebeurt het om de zoveel minuten, de andere dag hoor ik het de hele dag niet.

Volgens deze Reddit post heb je er geen last van als de de ultrasone dichtbijsensor uit zet.
Ah top dat is het proberen waard! _/-\o_

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
Nog mensen die vandaag last hebben van Nest-speakers die niet meewerken? Als ik vraag om VRT Radio 1 af te spelen op mijn mini's, zegt ie dat hij het niet kan vinden. Om mijn Nest Hub 2 geen probleem. Als ik vraag om een afspeellijst op Spotify af te spelen op mijn mini's, zegt ie dat hij gaat afspelen maar vervolgens gebeurt er niets. Op mijn Nest Hub geen probleem.
Eerder deze week kreeg ik op de mini's bij het afspelen van de radio steevast in het Engels te horen "Streaming VRT Radio One on TuneIn", wat ik vroeger nooit had.
Alle speakers al opnieuw opgestart, maar zonder resultaat ... Knettergek word ik ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
Elpenoor schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:47:
Nog mensen die vandaag last hebben van Nest-speakers die niet meewerken? Als ik vraag om VRT Radio 1 af te spelen op mijn mini's, zegt ie dat hij het niet kan vinden. Om mijn Nest Hub 2 geen probleem. Als ik vraag om een afspeellijst op Spotify af te spelen op mijn mini's, zegt ie dat hij gaat afspelen maar vervolgens gebeurt er niets. Op mijn Nest Hub geen probleem.
Eerder deze week kreeg ik op de mini's bij het afspelen van de radio steevast in het Engels te horen "Streaming VRT Radio One on TuneIn", wat ik vroeger nooit had.
Alle speakers al opnieuw opgestart, maar zonder resultaat ... Knettergek word ik ervan!
OK, even anders geformuleerd "Speel op TuneIn VRT Radio 1" en "Speel op Spotify ..." en dat werkte wel. En nu werkt mijn routine voor de radio ook weer gewoon ... Zo blijf je wel even bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winDOS

winDOS

6.22

https://tweakers.net/nieuws/213696/google-beperkt-bepaalde-nest-speakers-tot-een-groep-in-home-app.html

Mocht je dus meerdere groepen hebben, blijf er af, dan blijft het nog werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Laatst online: 09:44
Weet iemand hoe je de assistant opdracht kunt geven om alle lichten uit te doen behalve die in de xxx-kamer? In het Engels. Je zou zeggen dat al die AI-powered assistants dat inmiddels wel zouden moeten snappen :p

Net als dat in de auto (met AAOS) de assistant "Navigeer naar 'naam contactpersoon'" niet begrijpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Laatst online: 09:55
Zojuist een Google Nest Mini 2 geïnstalleerd en via bluetooth gekoppeld aan de radio.
Idee is (was...) om via de Nest een radio stream te starten, en dan gewoon radio te kunnen luisteren.
Echter blijkt het niet te werken zoals ik dacht, dat de Nest de stream over neemt.
Als ik de app (Juke in dit geval) afsluit, stopt de Nest...
Heb ik een instelling verkeerd staan, of is dit gewoon hoe het werkt?
In dat geval zou ik gewoon de bluetooth koppeling kunnen gebruiken tussen radio en telefoon, en heb ik de Nest niet nodig...

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:20
hansie_k schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:09:
Zojuist een Google Nest Mini 2 geïnstalleerd en via bluetooth gekoppeld aan de radio.
Idee is (was...) om via de Nest een radio stream te starten, en dan gewoon radio te kunnen luisteren.
Echter blijkt het niet te werken zoals ik dacht, dat de Nest de stream over neemt.
In dat geval zou ik gewoon de bluetooth koppeling kunnen gebruiken tussen radio en telefoon, en heb ik de Nest niet nodig...
Voor wat ik weet is dat je in de Google Home app e.e.a kan instellen hiervoor.

Open de Google Home app, klik op je Nest Mini 2, klik op het tandwieltje rechtsboven, en dan onder het kopje audo, de standaard muziekspeaker moet selecteren, ik denk in dit geval je gekoppelde radio

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:11
hansie_k schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:09:
Je moet de cast functie gebruiken of gewoon tegen de mini zeggen welke zender hij moet afspelen, dan speelt hij de zender af via TuneIn dacht ik.
Als je bluetooth gebruikt en dan de app afsluit is het logisch dat hij stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Nuevocasa schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:29:
[...]

Je moet de cast functie gebruiken of gewoon tegen de mini zeggen welke zender hij moet afspelen, dan speelt hij de zender af via TuneIn dacht ik.
Als je bluetooth gebruikt en dan de app afsluit is het logisch dat hij stopt.
Ja, maar als ik geen TuneIn wil gebruiken (betaald)?

Wat bedoel je precies met logisch dat hij stopt?
Vanaf de telefoon cast ik naar de Nest, en dan via de BT naar de radio.

Ik begrijp altijd dat de Chromecast de stream overneemt, zodat die afhankelijk is van een ander device.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt daar geen TuneIn account voor nodig. Maar je Google Nest maakt gebruik van de streams van TuneIn. Dat gaat dus al prima zonder account, soms gaat er wel een reclame aan vooraf.

Als je via Bluetooth je audio doorstuurt naar je Nest Mini, dan stuur je de audio van je telefoon naar de Nest Mini, hiervoor is dus een actieve app op je telefoon nodig. Als je het cast naar je telefoon zou de app in principe niet meer actief hoven te zijn, maar dan moet je wellicht even toelichten hoe je het nu precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
TheFes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:37:
Je hebt daar geen TuneIn account voor nodig. Maar je Google Nest maakt gebruik van de streams van TuneIn. Dat gaat dus al prima zonder account, soms gaat er wel een reclame aan vooraf.

Als je via Bluetooth je audio doorstuurt naar je Nest Mini, dan stuur je de audio van je telefoon naar de Nest Mini, hiervoor is dus een actieve app op je telefoon nodig. Als je het cast naar je telefoon zou de app in principe niet meer actief hoven te zijn, maar dan moet je wellicht even toelichten hoe je het nu precies doet.
Ik cast dus vanaf m'n telefoon naar de Nest (via een app) en vanaf de Nest via BT naar de telefoon... 😉

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
hansie_k schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:34:
[...]

Ja, maar als ik geen TuneIn wil gebruiken (betaald)?

Wat bedoel je precies met logisch dat hij stopt?
Vanaf de telefoon cast ik naar de Nest, en dan via de BT naar de radio.

Ik begrijp altijd dat de Chromecast de stream overneemt, zodat die afhankelijk is van een ander device.
Aha, met radio bedoel je jouw versterker, zo begreep ik het niet helemaal. Dat zou idd moeten blijven werken. Tunin werkt gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Nuevocasa schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:41:
[...]

Aha, met radio bedoel je jouw versterker, zo begreep ik het niet helemaal. Dat zou idd moeten blijven werken. Tunin werkt gewoon gratis.
Yes...TuneIn geïnstalleerd.
Start een stream, geluid via Nest op de radio...sluit app af, stopt de stream.
Zie TuneIn ook nergens in de instellingen terug in de Google Home app.
Er moet dus ten alle tijden een app blijven draaien voor een stream, nooit zo begrepen...
Dacht altijd dat de Chromecast de stream "overnam" en dan dus los werkte van een ander device,de telefoon in dit geval.

[Edit]
Als ik via "Hey Google" vraag om de radio te streamen, werkt het wel los...wat doe ik verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door hansie_k op 29-09-2023 14:51 ]

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat laatste was dus het punt, als je het aan de Google Home vraagt, speelt hij het via TuneIn af zonder dat daar enige app voor nodig heeft.

De stream wordt wel overgenomen door de Google Nest, zet na het starten van een cast maar eens flight mode aan (en eventueel BT uit), dan zal hij ook door blijven spelen. Waarschijnlijk kun je dan ook wel de app afsluiten zonder dat de stream stopt.

Als je aan het casten bent, kun je met de app de steam nog wel pauzeren of stoppen. ik vermoed dat hij het sluiten van de app ziet als een teken dat je de stream wil stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
TheFes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:56:
Dat laatste was dus het punt, als je het aan de Google Home vraagt, speelt hij het via TuneIn af zonder dat daar enige app voor nodig heeft.

De stream wordt wel overgenomen door de Google Nest, zet na het starten van een cast maar eens flight mode aan (en eventueel BT uit), dan zal hij ook door blijven spelen. Waarschijnlijk kun je dan ook wel de app afsluiten zonder dat de stream stopt.

Als je aan het casten bent, kun je met de app de steam nog wel pauzeren of stoppen. ik vermoed dat hij het sluiten van de app ziet als een teken dat je de stream wil stoppen.
Dat laatste werkt dus 🤣
Ik start een stream/cast naar Nest.
Zet m'n wifi uit, sluit de app...en alles blijft werken, ook als ik de wifi weer aan zet.
Thanks...!

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
hansie_k schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:48:
[...]

Yes...TuneIn geïnstalleerd.
Start een stream, geluid via Nest op de radio...sluit app af, stopt de stream.
Zie TuneIn ook nergens in de instellingen terug in de Google Home app.
Er moet dus ten alle tijden een app blijven draaien voor een stream, nooit zo begrepen...
Dacht altijd dat de Chromecast de stream "overnam" en dan dus los werkte van een ander device,de telefoon in dit geval.

[Edit]
Als ik via "Hey Google" vraag om de radio te streamen, werkt het wel los...wat doe ik verkeerd?
Wat bedoel je met 'werkt het wel los' ? Via Hey Google zou het ook moeten werken wanneer hij met jouw Bluetooth radio al is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Nuevocasa schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:45:
[...]

Wat bedoel je met 'werkt het wel los' ? Via Hey Google zou het ook moeten werken wanneer hij met jouw Bluetooth radio al is verbonden.
Klopt.
Als ik "Hey Google, radio..." roep, springt ie meteen aan op/via de radio, telefoon wordt dan niet gebruikt.

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:20
blueman85 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:26:
[...]

Voor wat ik weet is dat je in de Google Home app e.e.a kan instellen hiervoor.

Open de Google Home app, klik op je Nest Mini 2, klik op het tandwieltje rechtsboven, en dan onder het kopje audo, de standaard muziekspeaker moet selecteren, ik denk in dit geval je gekoppelde radio
@hansie_k heb je hier ook nog iets aan gehad?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Guys, sinds 2019 kan je al de "list and notes" functie gebruiken als je alles in het ENG instelt, bij de NL taal, kan je de provider niet selecteren (google keep) ... Nu had ik mijn Android in het eng ingesteld , en dan terug aangepast naar NL, en nu lukt het wel om deze provider te selecteren? Zelfs na lang wachten of rebooten of de provider te deselecteren, kan ik Google Keep steeds opnieuw aanvinken

Maar, gelijk welk commando ik doe, hij gaat steeds de items toevoegen aan de standaard boodschappen lijst, en niet aan een lijst van de google Keep..

Heeft iemand dit al werkende gekregen in de NL taal ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7jqYqBsGV6HNphZPARjRaepKug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcifxJDwJXMJTyTFZ0MijqGm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door NoFate op 07-10-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ pc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 16:19
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn google hub waar ik helemaal gek van word en hoop dat iemand hier het verlossende antwoord heeft.

Ik heb in mijn huis 2 van deze prachtige schermpjes staan waaronder 1 in onze slaapkamer. Ik heb het scherm met veel plezier gebruikt voor een half jaar of langer zonder problemen. Wat er nu echter telkens gebeurd is dat het scherm vanzelf aanspringt om 2 of 3 uur snachts en dan ook niet meer uit gaat. Onze kamer is compleet donker dmv rolluiken en nu wordt ik snachts wakker van dit scherm.

Wat ik heb geprobeerd:
- nacht stand aan en alle andere opties die ik kon vinden om het scherm uit te zetten
- volledige reset op het apparaat maar loste helaas niets op.
- als ik snachts 1 keer over het scherm veeg gaat het scherm daarna na 5 seconde wel op donker maar daarvoor moet ik uit bed stappen.
- Als ik voor het slapen zeg "Hey Google" zet het scherm uit... dan blijft het scherm de hele nacht uit maar dit vergeet ik helaas toch regelmatig.

Ook heb ik geprobeerd om bovenstaand commando automatisch elke avond te laten uitvoeren maar dit kreeg ik niet voor elkaar.

Iemand hetzelfde probleem? Of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Wij gebruiken de functie "omroepen" erg vaak om elkaar berichten te versturen (vooral handig als de een ergens in de loods is en de ander thuis). Dat werkte tot een paar maanden geleden altijd uitstekend. Tegenwoordig vindt Google het nodig de boodschap die wij omroepen om te zetten in een computerstem, helaas met een fikse vertraging en een uiteindelijke kwaliteit die zuigt in het kwadraat. Is er een mogelijkheid om die zeer ongewenste "vertaalslag" uit te zetten?

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
EJ pc schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:01:
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn google hub waar ik helemaal gek van word en hoop dat iemand hier het verlossende antwoord heeft.

Ik heb in mijn huis 2 van deze prachtige schermpjes staan waaronder 1 in onze slaapkamer. Ik heb het scherm met veel plezier gebruikt voor een half jaar of langer zonder problemen. Wat er nu echter telkens gebeurd is dat het scherm vanzelf aanspringt om 2 of 3 uur snachts en dan ook niet meer uit gaat. Onze kamer is compleet donker dmv rolluiken en nu wordt ik snachts wakker van dit scherm.

Wat ik heb geprobeerd:
- nacht stand aan en alle andere opties die ik kon vinden om het scherm uit te zetten
- volledige reset op het apparaat maar loste helaas niets op.
- als ik snachts 1 keer over het scherm veeg gaat het scherm daarna na 5 seconde wel op donker maar daarvoor moet ik uit bed stappen.
- Als ik voor het slapen zeg "Hey Google" zet het scherm uit... dan blijft het scherm de hele nacht uit maar dit vergeet ik helaas toch regelmatig.

Ook heb ik geprobeerd om bovenstaand commando automatisch elke avond te laten uitvoeren maar dit kreeg ik niet voor elkaar.

Iemand hetzelfde probleem? Of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Die schermen rebooten idd iedere nacht, is bij elke google hub zo.... probeer anders eens een andere soort van screensaver?
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste