Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaive
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-11-2021
Ik heb de google nest wifi ( een router en een aparte wifi punt) binnen gekregen en aangesloten. Nu kan ik wel tegen het wifi punt praten en zeggen "google speel muziek"dan speelt hij wat. Maar de router die in de kamer staat doet niks als ik er tegen praat. Die heeft toch ook gewoon dezelfde functies en ook een google assistent.

Moet je hier nog wat mee instellen of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skaive schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:43:
Ik heb de google nest wifi ( een router en een aparte wifi punt) binnen gekregen en aangesloten. Nu kan ik wel tegen het wifi punt praten en zeggen "google speel muziek"dan speelt hij wat. Maar de router die in de kamer staat doet niks als ik er tegen praat. Die heeft toch ook gewoon dezelfde functies en ook een google assistent.

Moet je hier nog wat mee instellen of iets dergelijks
Volgens mij hebben alleen de wifi-punten de ingebouwde Assistant, de router niet.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaive
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-11-2021
Oh ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 20:20
Ik heb eergisteren een sonos play 1 vervangen door een jbl music link device
Dit omwille van het feit dat de play 1 geen cast mogelijkheden had en geen google assistant.
Ik wou die eerst vervangen door een google nest speaker maar gezien er geen beugels voor zijn, viel die af.

Nu wil ik mijn sonos one die in de bureau staat , die wel GA heeft maar geen cast, ook vervangen wegens de geen cast mogelijkheden.

Alleen twijfel ik nu, nog een jbl music link https://be.jbl.com/smart-speaker/LINK+MUSIC.html
of voor de bureau wel een nest speaker nemen, gezien deze gezet kan worden en geen beugel nodig heeft.

Wat zouden jullie doen?
De jbl is nog niet in mn bezit.

Prijs van de 2 zijn letterlijk identiek. Qua audio gebied, welke vd 2 zou het beste klinken?

[ Voor 6% gewijzigd door skank op 18-11-2020 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:28
Serena schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 06:23:
[...]

Dat laatste gebeurt als de dichtbijsensor is geactiveerd. Ik vond het irritant en heb het uitgezet.
Held! Ik irriteer mij al dagen en nu heb ik de oplossing _/-\o_

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb een probleem met mijn nest home sinds de laatste update.

Ik zie “bediening voor in huis” staan en als ik erop klik “ruimten” als ik daarop klik helemaal niks zwart scherm, ipv mijn ruimten met de apparaten die te bedienen zijn (voornamelijk hue lampjes)

Restarten heeft niet geholpen, ook een compleet reset heeft niet geholpen.

Iemand bekend met dit probleem en met de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
skank schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:00:
Ik heb eergisteren een sonos play 1 vervangen door een jbl music link device
Dit omwille van het feit dat de play 1 geen cast mogelijkheden had en geen google assistant.
Ik wou die eerst vervangen door een google nest speaker maar gezien er geen beugels voor zijn, viel die af.

Nu wil ik mijn sonos one die in de bureau staat , die wel GA heeft maar geen cast, ook vervangen wegens de geen cast mogelijkheden.

Alleen twijfel ik nu, nog een jbl music link https://be.jbl.com/smart-speaker/LINK+MUSIC.html
of voor de bureau wel een nest speaker nemen, gezien deze gezet kan worden en geen beugel nodig heeft.

Wat zouden jullie doen?
De jbl is nog niet in mn bezit.

Prijs van de 2 zijn letterlijk identiek. Qua audio gebied, welke vd 2 zou het beste klinken?
Ik zou dat dus absoluut niet doen. De Sonos is toch gewoon vanuit de Sonos app met nagenoeg IEDERE muziekdienst te bedienen? Ik zie echt het probleem niet.
Fijn groeperen en klaar. En JBL kan echt niet aan Sonos tippen overigens. Lekker die Sonos op HET bureau laten staan…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 04:43
Serena schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:38:
Twee vragen…

Zou deze update betekenen dat we dadelijk een Google Mini met een Sonos speaker kunnen groeperen?

[Afbeelding]

En waar vind ik wat die 5 dingen dan zijn?

[Afbeelding]
Die melding van apparaten niet beschikbaar krijg ik ook altijd, negeer ik gewoon, want elk apparaat werkt gewoon

• skank
Serena schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:11:
[...]

Ik zou dat dus absoluut niet doen. De Sonos is toch gewoon vanuit de Sonos app met nagenoeg IEDERE muziekdienst te bedienen? Ik zie echt het probleem niet.
Fijn groeperen en klaar. En JBL kan echt niet aan Sonos tippen overigens. Lekker die Sonos op HET bureau laten staan…
de sonos heeft geen cast.. dik vervelend.
Net gedaan met de jbl te testen.
De voeding in de muur werkt perfect.
Super.
In 1 2 3 was dat ding ingesteld :p
GA werkt, voice match ook ok, en personal results ook, casting ook.
En direct op IoT netwerk
Zalig

Geen gedoe met sonos app.
En werkbaar in HA :)

En dit voor de helft vd prijs..
Het ziet er nog mooi uit ok, en het doet wat het moet doen.
Keuze tussen nog zo ene en een nest audio wordt moeilijk..

• Serena
skank schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:39:
[...]

de sonos heeft geen cast.. dik vervelend.
Net gedaan met de jbl te testen.
De voeding in de muur werkt perfect.
Super.
In 1 2 3 was dat ding ingesteld :p
GA werkt, voice match ook ok, en personal results ook, casting ook.
En direct op IoT netwerk
Zalig

Geen gedoe met sonos app.
En werkbaar in HA :)

En dit voor de helft vd prijs..
Het ziet er nog mooi uit ok, en het doet wat het moet doen.
Keuze tussen nog zo ene en een nest audio wordt moeilijk..
En groeperen? Is multiroom mogelijk?

• skank
Serena schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:56:
[...]

En groeperen? Is multiroom mogelijk?
Met google kun je groeperen toch? ook met HA

• Serena
skank schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:19:
[...]

Met google kun je groeperen toch? ook met HA
Kan niet met alle speakers hoor. Ik kan mijn Sonos echt niet met de Google speakers groeperen.

• skank
Serena schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:21:
[...]

Kan niet met alle speakers hoor. Ik kan mijn Sonos echt niet met de Google speakers groeperen.
Net geprobeerd ja dat kan, met sonos kan dat niet inderdaad.
En de reden is terug hetzelfde, sonos mist cast functionaliteit.

Vandaar dat ik de one ook wegdoe, alleen ook een jbl nemen of de nest?

• Serena
skank schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:27:
[...]

Ik mis dat casten niet. Doe alles vanuit de Sonos app, streamt veel vloeiender allemaal.
Succes met je keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:29
skank schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:27:
[...]

Als er verder geen verschil is zou ik voor de Nest gaan. Krijg je altijd sneller en waarschijnlijk ook langer updates.

• skank
Nuevocasa schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:47:
[...]

Als er verder geen verschil is zou ik voor de Nest gaan. Krijg je altijd sneller en waarschijnlijk ook langer updates.
en puur op audio vlak? Ik zou die technisch vergelijken maar dit wordt precies moeilijk, info ontbreekt

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-03 23:47
Bassmeisje schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:59:
Ik krijg de televisie wel aan en uit, maar zou graag willen wisselen tussen de zenders met commando. Is daar een speciale voor?
In programma "my harmony" voor het inloggen van je account even rechtsboven het programma op Engels zetten. Daarna kan je, de harmony toevoegen aan google home. Maar voor dat je hem toevoegt maak je favorieten aan in de afstandsbediening. Dan kan je zelfs zeggen, Hey Google zet de tv op rtl4. Elke favoriet kan je meerdere spraak commando's meegeven zodra je de koppeling maakt. Daarna log je weer uit en zet hem weer op Nederlands. zodat je afstandsbediening wel nederlands blijft

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick80 op 19-11-2020 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik ben even compleet verbaasd.
Vanmiddag zei ik, voor de lol, hey Google zet om 2 uur de lampen aan.
En ik kreeg een bevestiging dat de lampen aangepast waren. Toen maar even gevraagd om over 2 minuten de lampen aan te doen, en warempel... De lampen gingen ook daadwerkelijk aan.

Sinds wanneer is dat mogelijk? Heb het al eens eerder geprobeerd, een jaartje geleden ofzo, en doen werkte dat niet.

[Edit]
Blijkbaar scheduled actions.
https://developers.google...rthome/develop/scheduling

Niet zo lang geleden geüpdatet die pagina.

[ Voor 16% gewijzigd door Krypt op 19-11-2020 18:36 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Heeft iemand de broadcast functie werken gekregen in NL ? ( https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt prima hier hoor.
Als ik "Hey Google, broadcast Hallo allemaal" zeg, reageert de Google Home Mini waar ik het tegen zeg met "Oke, ik verzend het nu" en klinkt uit de andere Google Homes een plingeltje, en daarna mijn stem die "Hallo allemaal" zegt.
Krypt schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:34:
Ik ben even compleet verbaasd.
Vanmiddag zei ik, voor de lol, hey Google zet om 2 uur de lampen aan.
En ik kreeg een bevestiging dat de lampen aangepast waren. Toen maar even gevraagd om over 2 minuten de lampen aan te doen, en warempel... De lampen gingen ook daadwerkelijk aan.

Sinds wanneer is dat mogelijk? Heb het al eens eerder geprobeerd, een jaartje geleden ofzo, en doen werkte dat niet.

[Edit]
Blijkbaar scheduled actions.
https://developers.google...rthome/develop/scheduling

Niet zo lang geleden geüpdatet die pagina.
Grappig, het lukt bij mij wel met bijvoorbeeld "zet om half 11 de lampen aan", maar niet als ik een specifieke lamp gebruik, dan zegt hij dat dat apparaat nog niet ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Werkt al heel lang. Gewoon zeggen 'Hey google Broadcast' en daarna je bericht inspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Broadcast was kapot op de gsuite accounts (een van de reden waarom ik weg gemigreerd ben van gsuite), misschien ligt het daar aan.

Daarbij werkt in Nederland het broadcasten naar een specifiek device niet. Op de Google hub is daar de tile er ook nog niet voor; ik zou het wel een fijne uitbreiding vinden en wacht er met smart (pun intended) op.

Bellen met duo naar specifiek device gaat wel overigens.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-02 10:49
@skank ik snap niet wat je bedoelt met "ik mis de cast functie op Sonos". Je kunt toch gewoon je Sonos als speaker aan je Home/mini hangen?

Ik heb in de keuken een Hub waar een sonos play 5 als standaard speaker aan hangt. Dus als ik aan hem vraag om muziek af te spelen, dan gaat dat via de Sonos. Als ik vraag om het af te spelen op een Sonos groep, dan werkt dat ook.

In de woonkamer staan 4x de play 1 en de beam als groepje en ook daar werkte dat prima icm met een google mini (nu inmiddels de Beam zelf als assistent, maar dat werkte in het begin nog niet, dus vandaar dat ik de mini gebruikte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
Ok google roep om: XXXXXXXX

werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Sinds kort in het bezit van een setje Nest Audio's die verspreid door het huis staan.
Gaat nog niet perfect maar daar komen we wel uit. Ik heb even teruggezocht in dit en eerdere topics maar niemand erover gehoord (of niet de juiste zoekwoorden gebruikt) maar ik vind het enigzins irritant dat als ik vraag :"speel <artiest X" af" ik een hele bevestiging van de assistant krijg:"Ok, ik ga deze playlist via youtube music/spotify afspelen"

Kan dat uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:33
Volgens mij in de assitant app aangeven dat hij geen conformatie hoeft te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
RensJ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:31:
@skank ik snap niet wat je bedoelt met "ik mis de cast functie op Sonos". Je kunt toch gewoon je Sonos als speaker aan je Home/mini hangen?

Ik heb in de keuken een Hub waar een sonos play 5 als standaard speaker aan hangt. Dus als ik aan hem vraag om muziek af te spelen, dan gaat dat via de Sonos. Als ik vraag om het af te spelen op een Sonos groep, dan werkt dat ook.

In de woonkamer staan 4x de play 1 en de beam als groepje en ook daar werkte dat prima icm met een google mini (nu inmiddels de Beam zelf als assistent, maar dat werkte in het begin nog niet, dus vandaar dat ik de mini gebruikte)
Hoe hang je die aan een mini?
Ik heb nog een playbar en daar ontbreek ik ook cast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
skank schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:22:
[...]

Hoe hang je die aan een mini?
Ik heb nog een playbar en daar ontbreek ik ook cast...
Je hebt een One toch? Die heeft assistent ingebakken, dus Sonos koppelen en dan in de Home app - mini - instellingen - standaard muziekspeaker - daar de gewenst luidspreker (of groep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
De one gaat weg.
Ik snap het wel niet.. je zou een mini koppelen om cast te krijgen.. wel hoe koppel je die dan?
Of het nu de one is , of een playbar maakt toch niet uit, beide missen het.

Dus ik zou dan die mini kopplen met een playbar, alleen hoe?
Of hoe doe je dat met een one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
Nee de One heeft google assistent ingebouwd. De playbar niet dus die zijn niet het zelfde..

De One kun je gewoon gebruiken om aan je smarthome toe te voegen en dan kun je de andere speakers ook gebruiken.

https://www.smarthomeweb....stent-instellen-op-sonos/

https://support.sonos.com/s/article/3486?language=nl_NL

edit:

Maar ik snap echt niet wat je wil met cast?

Je wil video's naar je luidspreker casten of zo?

Ik gebruik mijn Sonos alleen voor muziek en als geluidinstallatie hangen ze aan mn TV. Ik cast eventueel naar mn chromecast in de TV en de TV speelt mijn geluid af op mijn beam

Ik zou niet weten wat ik met Cast-functionaliteit in de Sonos speakers moet.

[ Voor 44% gewijzigd door RensJ op 20-11-2020 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
RensJ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:57:
Nee de One heeft google assistent ingebouwd. De playbar niet dus die zijn niet het zelfde..

De One kun je gewoon gebruiken om aan je smarthome toe te voegen en dan kun je de andere speakers ook gebruiken.

edit:

Ik gebruik mijn Sonos alleen voor muziek en als geluidinstallatie hangen ze aan mn TV. Ik cast eventueel naar mn chromecast in de TV en de TV speelt mijn geluid af op mijn beam

Ik heb dit al twee keer gevraagd, maar hij geeft geen antwoord op de vraag. Doe geen moeite, hij vraagt van alles, maar trekt toch zijn eigen plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
GroeneThee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:21:
Volgens mij in de assitant app aangeven dat hij geen conformatie hoeft te geven.
Dat zou mooi zijn, maar ik heb die app (en de home app) uitgeplozen maar die optie heb ik niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:39:
[...]

Dat zou mooi zijn, maar ik heb die app (en de home app) uitgeplozen maar die optie heb ik niet kunnen vinden.
Die optie is er voor zover ik weet ook niet. Alleen voor lampen en schakelaars in dezelfde ruimte als de Google Home/Nest is er geen gesproken confirmatie maar een plingeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
TheFes schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:48:
[...]

Die optie is er voor zover ik weet ook niet. Alleen voor lampen en schakelaars in dezelfde ruimte als de Google Home/Nest is er geen gesproken confirmatie maar een plingeltje.
Ok, bedankt voor dit bedroevende nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Serena schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:34:
[...]

Ik heb dit al twee keer gevraagd, maar hij geeft geen antwoord op de vraag. Doe geen moeite, hij vraagt van alles, maar trekt toch zijn eigen plan.
Mmm wat ben je kort door de bocht..

Ik geef wel degelijk antwoord, maar ik krijg ook geen antwoord op mijn vraag.

Ik wil via home assistant audio casten naar mijn sonos, dat lukt niet want die heeft geen cast.

Ik krijg als antwoord dat ik een mini kan koppelen aan een sonos device, deze heeft (in gevla de playbar) geen hdmi aansluiting, dus hoe krijg ik dan die audio daaruit? Lijkt me onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
RensJ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:57:

edit:

Ik snap niet waarom je blijft vasthouden aan die google assistant, ik heb het over cast functionaliteit...
Video naar een luidspreker casten, idd wat probeer je toch?

Een bv voor cast in de sonos

Binnen HA een card opzetten met een radio url: deze casten naar audio devices...

En tot slot de vraag was nest of jbl nemen...
En daar heb ik maar van 1 iemand antwoord op gehad, waarvoor dank.

[ Voor 5% gewijzigd door skank op 20-11-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
skank schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:05:
[...]

Ik snap niet waarom je blijft vasthouden aan die google assistant, ik heb het over cast functionaliteit...
Video naar een luidspreker casten, idd wat probeer je toch?

Een bv voor cast in de sonos

Binnen HA een card opzetten met een radio url: deze casten naar audio devices...

En tot slot de vraag was nest of jbl nemen...
En daar heb ik maar van 1 iemand antwoord op gehad, waarvoor dank.
Ik weet niet of je het door hebt, maar je zit in het GOOGLE HOME topic. Daarom blijven wij daaraan vasthouden.
Ga naar het Home Assistant topic dan. Want als je niks met Google wil doen moet je hier vooral wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Serena schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:13:
[...]

Ik weet niet of je het door hebt, maar je zit in het GOOGLE HOME topic. Daarom blijven wij daaraan vasthouden.
Ga naar het Home Assistant topic dan. Want als je niks met Google wil doen moet je hier vooral wegblijven.
Ik snap jouw vijandigheid niet.
Het topic is google home / nest smart speaker.
Mn vraag ging over die nest smart speaker. (dus ja ik wil dit net wel, en had dan ook gehoopt op bevindingen omtrent de nest speaker)

Snauw me nu eens niet af, wil je?

De vraag kwam op mijn gestelde vraag, waarom wil je die cast ... Ik heb er antwoord op gegeven en nog luistert er "bijna" niemand... en dan daarna verwijten dat ik afwijk????

Ik was net ONTOPIC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59
Observatie: je manier van communiceren werkt niet lekker. Zoals je merkt hier niet, en bij de buren in het HA topic heb ik je daar ook al eens feedback op gegeven.

Als je geholpen wil worden, zal je daar moeite voor moeten doen: moeite voor het duidelijk uitleggen van wat je wil, duidelijk uitleggen wat je geprobeerd hebt maar, in jouw geval, VOORAL moeite in het proberen van de oplossingen die je aangedragen worden en het begrijpbaar uitleggen waarom die oplossingen niet geschikt zijn.

Maar dat is mijn observatie / feedback, doe ermee wat je wil.

Er zit hier een hoop kennis op het forum bij elkaar, maar als je steeds onbegrepen wordt moet je misschien proberen daar wat aan te doen, pas dan kan je die kennis in je voordeel gebruiken. Mensen willen je wel helpen, het is alleen heel moeilijk om je op deze manier te helpen.

[ Voor 30% gewijzigd door Hmmbob op 20-11-2020 17:34 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
@Hmmbob Duidelijk en begrijpbaar zijn inderdaad key. Ik heb e.e.a. terug gelezen, maar ik snap er echt geen bal van wat nu de vraag of het probleem is. Het probleem zit ook in de taalvaardigheid denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
meesje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:06:
@Hmmbob Duidelijk en begrijpbaar zijn inderdaad key. Ik heb e.e.a. terug gelezen, maar ik snap er echt geen bal van wat nu de vraag of het probleem is. Het probleem zit ook in de taalvaardigheid denk ik.
Dat laatste denk ik ook.. ik probeer nochtans echt mn best te doen om iets uit te leggen of te vragen.
Oorspronkelijke vraag was of ik zou kiezen voor een nest audio speaker of een toch nog een jbl music link.
De reden laat ik nu even achterwege.

Ik ben dus op zoek naar ervaringen.
Om beide speakers te vergelijken is moeilijk, gezien niet alle specs te vinden zijn precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
skank schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:46:
[...]

Dat laatste denk ik ook.. ik probeer nochtans echt mn best te doen om iets uit te leggen of te vragen.
Oorspronkelijke vraag was of ik zou kiezen voor een nest audio speaker of een toch nog een jbl music link.
De reden laat ik nu even achterwege.

Ik ben dus op zoek naar ervaringen.
Om beide speakers te vergelijken is moeilijk, gezien niet alle specs te vinden zijn precies
Ik weet niet wat de beste speaker is. De Nest Audio kan in ieder geval met een andere Nest Audio in stereo opstelling gebruikt worden. Of dat bij de JBL ook kan, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik denk toch voor de nest te gaan, even black friday in de gaten houden.
Zoals iemand hier ook zei, zal ik bij de nest vermoedelijk langer updates krijgen.

Specifiek de drivers in de speaker heb ik geen idee, maar voor zo'n klein ding , zal dat niet gek veel uitmaken zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
skank schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:01:
Ik denk toch voor de nest te gaan, even black friday in de gaten houden.
Zoals iemand hier ook zei, zal ik bij de nest vermoedelijk langer updates krijgen.

Specifiek de drivers in de speaker heb ik geen idee, maar voor zo'n klein ding , zal dat niet gek veel uitmaken zeker.
Heb zowel de Nest audio als de mini's maar zowel qua geluid als de microfoons is het wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-06 22:20
Ik merk de laatste tijd dat de mini’s en hub in huis pas bij bijvoorbeeld de 3de poging reageert op mijn stem. Soms irritant als je “snel” iets wil doen. Ligt ook niet aan achtergrond geluiden dat die mij niet hoort. Kan dat een issue zijn die op te lossen is of is het iets waar ik mee moet leren leven ☺️?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Xtince schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:10:
Ik merk de laatste tijd dat de mini’s en hub in huis pas bij bijvoorbeeld de 3de poging reageert op mijn stem. Soms irritant als je “snel” iets wil doen. Ligt ook niet aan achtergrond geluiden dat die mij niet hoort. Kan dat een issue zijn die op te lossen is of is het iets waar ik mee moet leren leven ☺️?
Nah laatste dagen is Google assistent sowieso raar bezig. Bij mij reageert hij ook niet altijd in 1x daarnaast werken aantal commando's (lees: volume op ... ) niet meer. Hoop dat dit snel opgelost wordt

Oh ja en af en toe reageert hij uit het niets terwijl ik niet eens "oke/hey Google " hebt gezegdt

[ Voor 7% gewijzigd door Karish op 22-11-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:35
Dat van uit het niets reageren kun je checken bij "mijn activiteiten"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 14:47
Xtince schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:10:
Wat bij mij in het begin vaak een probleem was, dat je even moet pauzeren na het "hey google"
"hey google licht aan" werkt vaak niet
"hey google, licht aan" werkt vaak wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Artwido schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:40:
Waar staat dat in de app. Toevallig de nest hub uit het niets dat ze me niet kan helpen :). Wil toch even checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Xtince schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:18:
[...]

Waar staat dat in de app. Toevallig de nest hub uit het niets dat ze me niet kan helpen :). Wil toch even checken.
Bij instellingen en dan rechts bovenin op die 3 puntjes klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3diRbMfmfh3t1OCnePVuDWaW_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwfFn2fKw8bZqIlNw08SfpoG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Artwido schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:40:
Klopt maar dit staat er alleen:

"Gebruikt Assistent" heb geen keywords gebruikt etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 06:25
Weet iemand toevallig hoe je de line in van de Home Max kunt activeren? Ik heb de speaker met een aux kabeltje aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van de tv, maar geen geluid helaas. Ik heb het met verschillende kabeltjes geprobeerd. En de koptelefoon uitgang werkt.

Mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mijn koppeling met Homey lijkt kapot te zijn gegaan, ik heb geen enkele Ruimte meer zag ik. Maar weer opnieuw gekoppeld, kijken of het nu blijft werken.

Sinds vandaag kan je schijnbaar ook verlichting op een bepaalde tijd/trigger laten werken. Benieuwd hoe dat werkt, maar helaas pas laat thuis vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 13:42

PK

Goofman schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:44:
Weet iemand toevallig hoe je de line in van de Home Max kunt activeren? Ik heb de speaker met een aux kabeltje aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van de tv, maar geen geluid helaas. Ik heb het met verschillende kabeltjes geprobeerd. En de koptelefoon uitgang werkt.

Mis ik hier iets?
“Hey Google, switch to aux” ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Haha, al geprobeerd maar taal staat op NL.
Intussen is het wel gelukt. Wanneer ik muziek stream en op pauze zet en dan de line in bron aanzet, dan schakelt de speaker automatisch over. Icm onze tv is het overigens geen succes. Er zit een hele kleine, maar zeker merkbare vertraging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Goofman schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:00:
Haha, al geprobeerd maar taal staat op NL.
Intussen is het wel gelukt. Wanneer ik muziek stream en op pauze zet en dan de line in bron aanzet, dan schakelt de speaker automatisch over. Icm onze tv is het overigens geen succes. Er zit een hele kleine, maar zeker merkbare vertraging op.
Heb je de speakers als stereo paar ingesteld? Ik heb nu mijn 2 home Max speakers met een splitter beide via aux kabels aangesloten, had anders ook te veel vertraging. Nu kon ik het in m'n tv zo aanpassen dat er geen verschil zat tussen beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Nee enkele speaker. Ik had ze beneden in de woonkamer wel in stereo puur voor muziek, maar nu losgekoppeld en 1 naar de zolder. Gebruikte ze beneden eigenlijk niet (vrouw, kinderen, tv, etc) en wil nu boven wat meer muziek kunnen luisteren. Daarbij wilde ik ook eens proberen of aansluiten op de tv daar iets zou zijn, maar dat werkt dus niet lekker. Sync kan verder ook niet op die tv ingesteld worden. Heb er nu een oude Cd-speler op aangesloten om m'n Cd collectie weer eens door te luisteren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
In het nieuwe dashboard heb ik in het menu wat opties zoals ‘Fotolijst’ en ‘Bediening voor in huis’. Als ik maar die 2e ga dan staat daar alleen ‘Ruimten’. Die kiezen levert een leeg scherm op.

Ik verwacht daar ongeveer hetzelfde te zien als in de app, bij iemand die ik ken is dat ook zo. Iemand een idee hoe ik dat kan fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Drardollan schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:13:
In het nieuwe dashboard heb ik in het menu wat opties zoals ‘Fotolijst’ en ‘Bediening voor in huis’. Als ik maar die 2e ga dan staat daar alleen ‘Ruimten’. Die kiezen levert een leeg scherm op.

Ik verwacht daar ongeveer hetzelfde te zien als in de app, bij iemand die ik ken is dat ook zo. Iemand een idee hoe ik dat kan fixen?
Bij mij ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xngw_5ylCuTKvKMoRmuAkXYM2Dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGgraj8JTF0rHFkSiVrfbXrw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dat zou ik ook verwachten, bij mij is het leeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Is het eigenlijk al mogelijk om die gesproken bevestigingen van gh uit te zetten als je je lampen aan/uit doet
.... Super irritant en voor mij een reden om gh niet te gebruiken....

[ Voor 9% gewijzigd door bassa21 op 24-11-2020 01:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

tozzke

aka tozzert

bassa21 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 01:53:
Is het eigenlijk al mogelijk om die gesproken bevestigingen van gh uit te zetten als je je lampen aan/uit doet
.... Super irritant en voor mij een reden om gh niet te gebruiken....
Als je de GH aan dezelfde ruimte hebt gekoppeld als je te bedienen lampen, krijg je alleen maar een bevestigingspiep/gong te horen. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dit is dus wat ik zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIiZ0mNCx97nilKRaxyukyIGSj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TIKj4aDio2xEp6b0eNba3UPW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heb je je lampen wel aan een home en aan ruimtes toegekend?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:52:
[...]

Heb je je lampen wel aan een home en aan ruimtes toegekend?
Volgens mij wel, wordt gevuld vanuit Homey:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lomwiQWhXiu5OEdyiiTyJ72BhQc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e7pPOgR6c2E72d4dZ2LoDHMl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:57:
[...]

Volgens mij wel, wordt gevuld vanuit Homey:
[Afbeelding]
Is Woonkamer de enige kamer? Anders zul je inderdaad weinig zien ben ik bang met maar 1 ruimte...
En tip... Je kunt in de Google Home app instellen dat een stekker als een lamp wordt gezien (Of een ventilator, tv etc), ruimt je scherm zo lekker op als die allemaal bij elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:06:
[...]

Is Woonkamer de enige kamer? Anders zul je inderdaad weinig zien ben ik bang met maar 1 ruimte...
Nee, heb meerdere ruimtes.
Als je naar mijn eerste screenshot kijkt, als ik op Ruimten druk dan krijg ik simpelweg een leeg scherm zelfs.
En tip... Je kunt in de Google Home app instellen dat een stekker als een lamp wordt gezien (Of een ventilator, tv etc), ruimt je scherm zo lekker op als die allemaal bij elkaar staan.
Die ken ik nog niet, ben relatief nieuw. Gaat dat ook als het gevoed wordt vanuit Homey?

Sowieso ben ik nog niet tevreden hoe het loopt, als ik Homey opnieuw koppel zijn mijn Routines ook weer kapot. Daar moet ik ook nog iets op vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:08:
[...]

Die ken ik nog niet, ben relatief nieuw. Gaat dat ook als het gevoed wordt vanuit Homey?

Sowieso ben ik nog niet tevreden hoe het loopt, als ik Homey opnieuw koppel zijn mijn Routines ook weer kapot. Daar moet ik ook nog iets op vinden.
Ik denk dat dit wel werkt. Klik op de stekker, tandwiel en dan apparaattype...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
nieuws: Google Assistent kan lichten aan- en uit doen op bepaalde tijden

Werkt hier ook in NL als ik zeg 'DOE HET licht aan over x minuten'. Helaas werkt het (nog) niet als ik 1 specifieke lamp benoem.

(Sorry als dit al een keer voorbij is gekomen en ik dat gemist heb)

[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 24-11-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels995
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2020
Moet ik een Google home hebben of een hub voordat ik een Google nest mini kan gebruiken?
Of kan ik ook alleen de nest mini gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Niels995 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:03:
Moet ik een Google home hebben of een hub voordat ik een Google nest mini kan gebruiken?
Of kan ik ook alleen de nest mini gebruiken?
Je moet alleen de Google home app downloaden.
https://www.seniorweb.nl/artikel/hoe-werkt-google-nest

[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 24-11-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:20
Ik heb 3 Nest speakers in huis op verschillende plekken.
Nu heb ik een Nest Hello aangeschaft en wil de speakers gebruiken als Gong.
Super leuk natuurlijk, maar kan ik aangeven welke speakers wel en welke speakers niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 11:14
Vorig jaar een Google Hub gekocht en weer teruggebracht (toen nog Google en geen Nest :> ). Vooral vanwege de tegenvallende kalender-view. Eigenlijk wil ik standaard een kalender-view op de Nest Home en op de achtergrond de foto's - met een scherm wat 24/7 aan is.

Veel pagina's bekeken maar nergens wat een sluitend antwoord geeft. Soms wel wat afbeeldingen van een kalender-view maar ik wil niet dat het op basis van voice-command is.

Kan dit ondertussen?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Reaper.JA2 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:59:
Vorig jaar een Google Hub gekocht en weer teruggebracht (toen nog Google en geen Nest :> ). Vooral vanwege de tegenvallende kalender-view. Eigenlijk wil ik standaard een kalender-view op de Nest Home en op de achtergrond de foto's - met een scherm wat 24/7 aan is.

Veel pagina's bekeken maar nergens wat een sluitend antwoord geeft. Soms wel wat afbeeldingen van een kalender-view maar ik wil niet dat het op basis van voice-command is.

Kan dit ondertussen?
Voor zover ik weet niet nee.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 11:14
Ook niet alleen kalender-view?

Dus op dit moment zie je kalender alleen na een tik op het scherm of voice command? |:(

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Reaper.JA2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:04:
[...]

Ook niet alleen kalender-view?

Dus op dit moment zie je kalender alleen na een tik op het scherm of voice command? |:(
Ik zie nergens een optie om standaar de kalender te laten zien op het scherm, dus idd alleen na stemcommando of tikken.

• Drardollan
Mijn probleem is opgelost naar een Factory Reset. Hij geeft nu netjes alle ruimtes.

Was nog een feest, na de reset begon alles in het Frans te werken :')

• BanRay
  • Laatst online: 17-06 22:12
Sinds een poosje krijg ik Radio Veronica niet meer afgespeeld. "Speel Radio Veronica af" of "Speel Radio Veronica af via Tune-in" produceert een foutmelding :-(

Heeft voorheen gewoon gewerkt. Heeft iemand dezelfde ervaring? En nog beter, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Is het iemand al gelukt om een Nest Hub te koppelen via bluetooth met de PC? Dus de hub gebruiken als speaker voor geluid komend vanaf de pc?

Het zou moeten kunnen volgens het internet maar ik krijg het niet voor elkaar:

1) Via google home app naar NestHub
2) Audio
3) Gekoppelde bluetooth apparaten
4) Koppelingsmodus inschakelen

Dan op de PC naar bluetooth apparaten zoeken en pairen.

Het probleem is dat stap 4 bij mij niet goed gaat. "pairing" mode enablen werkt maar voor 10sec oid en gaat dan weer uit.

Kan iemand dit voor mij testen? Hebben jullie dit ook?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Laatst online: 17-06 22:12
Sluit aan bij mijn vorige post. Ik kan de iPad via Bluetooth pairen aan Nest Hub. Dan speel ik op iPad via Tune-in Radio Veronica af. Geluid gaat dan naar Hub. Op Hub kan ik daarna geluid ook laten spelen op andere Nest devices hier in huis. Kleine omweg, want ik doe het liever via stem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Gisteren een extra Sonos One aangeschaft waardoor ik een Google Mini ‘over’ had.
Met die Mini een stereopaartje gemaakt in een andere ruimte. Ik was echt verbaasd, die twee dingen hebben samen een wel heel leuk geluid… *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
BanRay schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:00:
Sluit aan bij mijn vorige post. Ik kan de iPad via Bluetooth pairen aan Nest Hub. Dan speel ik op iPad via Tune-in Radio Veronica af. Geluid gaat dan naar Hub. Op Hub kan ik daarna geluid ook laten spelen op andere Nest devices hier in huis. Kleine omweg, want ik doe het liever via stem...
Het zelfde werkt ook met Youtube Music als je video clips afspeelt op de hub. Dan kun je daarna ook andere speakers selecteren op de hub. Als je het in één keer afspeelt op een groep incl. de Hub zie je geen clip. Zou mooi zijn als ze dit in de Home app ook toevoegen voor bijvoorbeeld de chromecast. Het schijnt dat ze hier wel mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Sinds enkele dagen loop ik tegen een probleem aan met google home. De home app geeft een verbindingsfout. En het is daardoor niet mogelijk om nieuwe apparaten toe te voegen.
De melding is erg cryptisch en heeft mij niet verder geholpen.
Ik heb al zitten googlelen op onderstaande foutmelding maar kom daar niet mee verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-x9dcnnwpvnoKxK6Yo1g9OmvCE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vWE4XQx6fNuUtKIKRRsxlbOS.png?f=fotoalbum_large

De oplossingen zijn allemaal in de orde van: verwijder de gekoppelde apparaten in de home app. Iets wat niet kan omdat het scherm met de gekoppelde apparaten niet verschijnt.

Wanneer ik mijn lampen wil bedienen krijg ik de volgende foutmelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUfI1JkS8a26T8aYQ6D7Y65jhhw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gYem4nZYxtmfFgUDNs8pBL31.png?f=fotoalbum_large
Het gekke is dat het commando wel uitgevoerd wordt (mijn hue lampen in de woonkamer gaan aan). Dus reeds gekoppelde apparaten worden bestuurd maar niet gezien.

Om oorzaken uit te sluiten heb ik de volgende stappen ondernomen
- google home geinstalleerd op twee andere android telefoons: Zelfde probleem, zelfde foutmeldingen
- een tweede googleaccount gekoppeld aan mijn telefoon. Hierin werkt de home app wel goed en kan ik nieuwe apparaten koppelen.

Iemand nog ideeen waar ik de oorzaak kan vinden. Het lijkt mij een probleem met mijn google account, maar waar los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@job
Heb je: "hey Google, synchroniseer al mijn apparaten" al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Dan krijg ik de melding: "prima, ik synchroniseer apparaten voor Philips Hue".
Maar nog geen oplossing voor mijn probleem.

Dit commando kende ik nog niet, bedankt :)
Misschien komt het ooit eens van pas.

edit: Heb eindelijk de Engelstalige foutmelding gevonden die bij mijn foutmelding hoort
"oops, we're having trouble loading the screen site". Dit geeft weer bergen met mogelijke oplossingen. Ik kom er op terug.

edit: Ik heb het kunnen oplossen door in mijn google account alle gekoppelde devices te verwijderen.

Nu kan ik eindelijk mijn lenovo smart clock koppelen. Die kon ik voor 35€ (rechtstreeks bij lenovo) niet laten liggen.

[ Voor 84% gewijzigd door job op 27-11-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:53:
Sinds enkele dagen loop ik tegen een probleem aan met google home. De home app geeft een verbindingsfout. En het is daardoor niet mogelijk om nieuwe apparaten toe te voegen.
Ik heb al zitten googlelen op onderstaande foutmelding maar kom daar niet mee verder.
[Afbeelding]

De oplossingen zijn allemaal in de orde van: verwijder de gekoppelde apparaten in de home app. Iets wat niet kan omdat het scherm met de gekoppelde apparaten niet verschijnt.

[Afbeelding]
Het gekke is dat het commando wel uitgevoerd wordt (mijn hue lampen in de woonkamer gaan aan). Dus reeds gekoppelde apparaten worden bestuurd maar niet gezien.

- google home geinstalleerd op twee andere android telefoons: Zelfde probleem, zelfde foutmeldingen
- een tweede googleaccount gekoppeld aan mijn telefoon. Hierin werkt de home app wel goed en kan ik nieuwe apparaten koppelen.

Iemand nog ideeen waar ik de oorzaak kan vinden. Het lijkt mij een probleem met mijn google account, maar waar los ik dit op?
En als je het op het plusje rechtsboven tikt, vervolgens -> apparaat instellen -> heb je al iets ingesteld? en dan in het scherm wat dan volgt je ingestelde koppelingen verwijdert?

Oeps, zie dat het al opgelost is. Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Workaholic schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:45:
Is het iemand al gelukt om een Nest Hub te koppelen via bluetooth met de PC? Dus de hub gebruiken als speaker voor geluid komend vanaf de pc?

Het zou moeten kunnen volgens het internet maar ik krijg het niet voor elkaar:

1) Via google home app naar NestHub
2) Audio
3) Gekoppelde bluetooth apparaten
4) Koppelingsmodus inschakelen

Dan op de PC naar bluetooth apparaten zoeken en pairen.

Het probleem is dat stap 4 bij mij niet goed gaat. "pairing" mode enablen werkt maar voor 10sec oid en gaat dan weer uit.

Kan iemand dit voor mij testen? Hebben jullie dit ook?
Wist niet eens dat het kon. Werkt bij mij prima.
Win10 PC met losse BT adapter.
Kan daarna herhaaldelijk disconnecten en weer connecten.
Alles weer verwijderd en opnieuw pairen zonder problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door jobr op 27-11-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
job schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het zelfde probleem gehad, heeft me heel veel werk gekost alles goed te krijgen. Dan dacht ik er te zijn, kwam dezelfde foutmelding weer terug. Uiteindelijk heb ik alle Google apparaten gereset en in m'n Google account onder beveiliging de koppeling met alles van Google verwijdert.

Probeer als eerste de koppeling met de Google assistent te verwijderen. Ga naar je Google account - tabblad beveiliging - Apps van derden met account toegang - klik op toegang door derden beheren en scroll naar onderen. Dan Google assistent enabled devices verwijderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ao2R5GzqU8vJJdKjizdRUcFysf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xd66eGZ9QRh6jqhfe3o97Mmm.jpg?f=fotoalbum_large

Als dit niet werkt kun je uiteindelijk daar alle koppelingen verwijderen met je Google devices en zou ze daarna ook resetten naar fabrieksinstellingen voordat je ze weer toevoegt aan je huis. Als je je huis hebt gedeeld, moet je de koppeling mogelijk ook in die andere accounts verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Ziet Iemand ook laatste tijd vaak "Onbekende spraakopdracht" in zijn Google Activity pagina ? Wat er gebeurd is dat de Google assistent getriggerd word maar geen antwoord geeft (vaak tijdens tv kijken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik heb de meldingen (dat paling geluidje ) aanstaan als hij gaat luisteren. Zelfs als het stil is, gaat hij aan. Dan krijg ik dezelfde melding.
Dat is de laatste weken vele malen vaker dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
Mijn Google Home Hub blijft als voertaal Frans aanhouden, terwijl mijn Account Nederlands is. Het adres waar het staat ook. Hoe verander ik de voertaal?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
donald_dick schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:26:
Mijn Google Home Hub blijft als voertaal Frans aanhouden, terwijl mijn Account Nederlands is. Het adres waar het staat ook. Hoe verander ik de voertaal?
Eerst taal op NL en tweede taal op EN zetten in de google home app.

Dan doet die alles in NL. Had dat ook met de nest hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 00:21
Ik heb een Logitech Harmony Hub gekoppeld aan Google Home. Ik heb nu een nieuwe TV en nieuwe activiteiten aangemaakt.

Vroeger kon ik opdrachten geven als "increase volume on TV". Nu herkent Google Home dit commando alleen als ik "LG TV" zeg ipv tv.
LG TV had ik aangemaakt naast de oude TV alvorens die te wissen.
Ik heb het device al hernoemd en opnieuw gekoppeld met Google Home (koppeling gewist en opnieuw toegevoegd), maar Google blijft vasthouden aan de variabele LG TV.

Iemand die een manier kent om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
BlackShadow schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:11:
Ik heb een Logitech Harmony Hub gekoppeld aan Google Home. Ik heb nu een nieuwe TV en nieuwe activiteiten aangemaakt.

Vroeger kon ik opdrachten geven als "increase volume on TV". Nu herkent Google Home dit commando alleen als ik "LG TV" zeg ipv tv.
Ik heb het device al hernoemd en opnieuw gekoppeld met Google Home (koppeling gewist en opnieuw toegevoegd), maar Google blijft vasthouden aan de variabele LG TV.

Hey Google! Synchroniseer alle apparaten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackShadow schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:11:

Mocht de tip van @Serena niet werken kun je de Harmony integratie ontkoppelen en opnieuw koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 00:21
Serena schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:13:
[...]

Hey Google! Synchroniseer alle apparaten…
TheFes schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:30:
[...]

Mocht de tip van @Serena niet werken kun je de Harmony integratie ontkoppelen en opnieuw koppelen
Helaas werkt geen van beiden. (al eerder en vaker geprobeerd, beide handelingen zijn mij bekend.)
Naam die van Logitech komt, blijft "LG TV", terwijl die in de Harmony app "TV" is.

Maar met nogmaals door de instellingen te gaan en verder te zoeken, heb ik manueel de naam van het device gewijzigd, dat lijkt te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door BlackShadow op 29-11-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Nvm fixed

[ Voor 98% gewijzigd door skank op 01-12-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

ik heb een LG CX en gekoppeld via de instructies (LG ThinQ), maar de tv komt niet in de apparaten lijst te staan wanneer ik heb toevoeg. hebben meerdere mensen dit gehad? en zo ja hoe opgelost? online zie ik mensen met het zelfde probleem zonder succes.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcre8r schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:15:
ik heb een LG CX en gekoppeld via de instructies (LG ThinQ), maar de tv komt niet in de apparaten lijst te staan wanneer ik heb toevoeg. hebben meerdere mensen dit gehad? en zo ja hoe opgelost? online zie ik mensen met het zelfde probleem zonder succes.
Ik heb geen LG TV, maar wel een LG Wasmachine, en die verschijnt gewoon in de Google Home app.
De integratie lijkt dus wel te werken. Dan lijkt het dus op apparaat-niveau mis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

ik kan niks ontdekken op het apparaat. met een wasmachine, kan je dan zeggen hey google start programma X op wasmachine?

Bears and Bulls

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste