Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcre8r schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:37:
ik kan niks ontdekken op het apparaat. met een wasmachine, kan je dan zeggen hey google start programma X op wasmachine?
Nee, daarin is de wasmachine sowieso beperkt, ook in de LG app zelf.
Je kunt alleen maar op afstand een programma starten als je dat op de machine al helemaal voorbereid en aanzet. Het enige wat hij dan nog niet doet is daadwerkelijk wassen, en dat kun je dan dus met de app doen (en denk ik ook wel via Google Home)

Wat je wel kunt is vragen hoe lang de was nog duurt, en je kunt de status zien. Stelt verder niet heel veel voor.

Het is wel handig voor de notificaties dat de was klaar is, of als er iets mis is (verkeerd geladen bij een groot laken of zo).

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Heeft iemand hier een iPhone die gebruik maakt van Google nest hub ? Zo ja ik vroeg me af of jij of iemand die ook van nest hub gebruikt maakt problemen ondervinden bij het roepen van Google (oke Google). Soms reageert hij en soms niet ...

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
@Karish Ik weet niet wat een iPhone (of welke andere telefoon dan ook) te maken heeft met het aanroepen van de Google Nest Hub, maar goed...Dat terzijde, het kan wel eens voorkomen dat die je niet goed heeft verstaan en als het vaak voorkomt misschien even opnieuw voice match instellen.

@rachidfinge Weet jij misschien wanneer Google de update uitrolt op de nieuwe Chromecast met Google TV, zodat je de audio over een stereopaar Nest Audio's kunt laten lopen(dus niet via bluetooth).

[ Voor 25% gewijzigd door Troetelbeer op 01-12-2020 16:43 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Troetelbeer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:38:
@Karish Ik weet niet wat een iPhone (of welke andere telefoon dan ook) te maken heeft met het aanroepen van de Google Nest Hub, maar goed...Dat terzijde, het kan wel eens voorkomen dat die je niet goed heeft verstaan en als het vaak voorkomt misschien even opnieuw voice match instellen.
Nou weet je ik zelf heb een Android en me broer heeft een IOS en aanroepen werkt voor mij super goed en bij me broer minder ...(dacht zelf misschien dat het kan liggen aan een instelling binnen IOS ?) Heb zo vaak voice match opnieuw gedaan.. hub gereset ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Karish schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:57:
[...]

Nou weet je ik zelf heb een Android en me broer heeft een IOS en aanroepen werkt voor mij super goed en bij me broer minder ...(dacht zelf misschien dat het kan liggen aan een instelling binnen IOS ?) Heb zo vaak voice match opnieuw gedaan.. hub gereset ook
Ik neem toch aan dat je tegen de Hub "hey of ok Google" zegt? Dus telefoon heeft er niks mee te maken...Zijn gewoon microfoons en assistent(chip) in de Hub zelf die naar je luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Troetelbeer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:14:
[...]

Ik neem toch aan dat je tegen de Hub "hey of ok Google" zegt? Dus telefoon heeft er niks mee te maken...Zijn gewoon microfoons en assistent(chip) in de Hub zelf die naar je luisteren.
Haha ja sowieso dat ik hey of oke zeg tegen de hub .. maar ja blijf raar vinden dat hij vaak de commando (hey/oke Google ) niet eens hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
[quote]Karish schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:25:
[...]

[ Voor 42% gewijzigd door Karish op 01-12-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-05 08:52
Is het mogelijk om de regio van Google News op de Nest Hub aan te passen? Ik zie alleen maar headlines uit het VK momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rVercors schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:08:
Is het mogelijk om de regio van Google News op de Nest Hub aan te passen? Ik zie alleen maar headlines uit het VK momenteel.
Op welke taal staat je telefoon? Ik vermoed dat het daar mee te maken heeft, of anders met je assistent-taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
TheFes schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:32:
[...]

Op welke taal staat je telefoon? Ik vermoed dat het daar mee te maken heeft, of anders met je assistent-taal.
Assistant staat op Nederlands, telefoon op Engels. De Hub zelf is ook helemaal in het Engels, volgens mij kan dit niet aangepast worden.

In de Google Nieuws app op mijn telefoon staan wel alleen Nederlandse artikelen trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door rVercors op 02-12-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
rVercors schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:24:
[...]

Assistant staat op Nederlands, telefoon op Engels. De Hub zelf is ook helemaal in het Engels, volgens mij kan dit niet aangepast worden.

In de Google Nieuws app op mijn telefoon staan wel alleen Nederlandse artikelen trouwens.
Ik heb in google assistent NL en engels staan. NL bovenaan.
Mijn telefoon of tablet in het engels. Op de Hub staat het gewoon in NL.
Dus in de google home rechtsboven en dan assistant settings/Languages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit lijkt nog altijd van toepassing:

nieuws: Google erkent problemen met bluetooth-verbinding Home-speakers

Gisteren Nest Hub neergezet en verbinding gemaakt met Harman Kardon Onyx 4. Werkt prima. Kom ik vanmorgen beneden, verbinding met speaker weg. Opnieuw gekoppeld, maar blijft niet actief.

Klopt het dat dit nog altijd niet is opgelost?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:41:
Dit lijkt nog altijd van toepassing:

nieuws: Google erkent problemen met bluetooth-verbinding Home-speakers

Gisteren Nest Hub neergezet en verbinding gemaakt met Harman Kardon Onyx 4. Werkt prima. Kom ik vanmorgen beneden, verbinding met speaker weg. Opnieuw gekoppeld, maar blijft niet actief.

Klopt het dat dit nog altijd niet is opgelost?
Ik krijg het zelf niet aan de praat. Dus PC connecten met een Google Nest Hub (fotolijstje). Dus PC audio -> naar de hub. Hub als speaker.

Wat ik geprobeerd heb:

- Via de google home app -> Nesthub -> settings -> Audio -> Gekoppelde bluetooth apparaten -> Koppelingsmodus inschakelen -> koppelingsmodus dialoog verdwijnt binnen 10-15 sec op de google home app (IOS)

- Via voice -> Ok google connect bluetooth

Via de PC zie ik de nesthub wel.. maar connecten lukt niet.. vermoedelijk omdat het pairingsproces na 15 sec uitschakelt?

Twee foto's hieronder. Eerste is van de app (koppelingsmodus inschakelen verdwijnt na x sec) en de tweede is op de PC.
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/12/03/CCA453C0-2568-4CA2-A432-5BA732FD35B1.md.png

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/12/03/image.md.png

Hebben jullie dit ook?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik bedoel de andere kant op: Nest Hub audio afspelen op een Bluetooth-speaker. Die verliest blijkbaar na enige tijd van inactiviteit de verbinding. Ik test het nu de hele dag en het gaat goed, de verbinding is stabiel wat een half jaar geleden nog niet zo was. Alleen morgen is de verbinding tussen Nest Hub en Onyx Studio weer vergeten, ben ik bang.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
BlackShadow schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:11:
Ik heb een Logitech Harmony Hub gekoppeld aan Google Home. Ik heb nu een nieuwe TV en nieuwe activiteiten aangemaakt.

Vroeger kon ik opdrachten geven als "increase volume on TV". Nu herkent Google Home dit commando alleen als ik "LG TV" zeg ipv tv.
LG TV had ik aangemaakt naast de oude TV alvorens die te wissen.
Ik heb het device al hernoemd en opnieuw gekoppeld met Google Home (koppeling gewist en opnieuw toegevoegd), maar Google blijft vasthouden aan de variabele LG TV.

Iemand die een manier kent om dit aan te passen?
Je activiteit staat verkeerd gekoppeld Harmony.

Ik had dit ook.

Ik heb de activiteit verwijderd en opnieuw aangemaakt daarna Harmony gesynchroniseerd en daar na synchroniseer alle apparaten op Google.

Opgelost.

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
jobr schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:42:
[...]

Ik heb in google assistent NL en engels staan. NL bovenaan.
Mijn telefoon of tablet in het engels. Op de Hub staat het gewoon in NL.
Dus in de google home rechtsboven en dan assistant settings/Languages.
Ik heb de standaardtaal van mijn Google account op Nederlands gezet, nu is de Hub wel in het Nederlands. Alleen zie ik geen Google News artikelen. Word dit nog niet ondersteund in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rVercors schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:32:
[...]

Ik heb de standaardtaal van mijn Google account op Nederlands gezet, nu is de Hub wel in het Nederlands. Alleen zie ik geen Google News artikelen. Word dit nog niet ondersteund in NL?
Jawel, is heb NOS, ANP en Omroep Brabant als nieuwsbronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:46
Ax05 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:26:
[...]

Je activiteit staat verkeerd gekoppeld Harmony.

Ik had dit ook.

Ik heb de activiteit verwijderd en opnieuw aangemaakt daarna Harmony gesynchroniseerd en daar na synchroniseer alle apparaten op Google.

Opgelost.
Dat lijkt inderdaad het geval te zijn, Google Home haalt een en ander door elkaar.
Ik merk dat hij verward is welk device TV juist is, ik heb nu volgende activiteiten:
TV (settopbox providervia HDMI)
Smart TV (SPDIF return naar receiver)
Chromecast (via HDMI)

Allen op een andere ingang op de receiver (en omdat mijn receiver geen HDMI ARC ondersteunt dus een SPDIF voor audio return).
Misschien moet ik maar een andere naam bedenken voor de Smart TV activiteit nadat ik alles gewist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Geen idee of het aan Google ligt of aan radio 538 maar sinds gisteren kan mijn hub geen nieuwsupdates van 538 vinden, dus speelt 'ie de laatst bekende af (van eergisteren om een uur of 4). Ik heb nu de NOS als nieuwsbron aangewezen en dat werkt gewoon wel. Vraag ik de hub radio 538 af te spelen dan werkt dat wel gewoon.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:14:
Geen idee of het aan Google ligt of aan radio 538 maar sinds gisteren kan mijn hub geen nieuwsupdates van 538 vinden, dus speelt 'ie de laatst bekende af (van eergisteren om een uur of 4). Ik heb nu de NOS als nieuwsbron aangewezen en dat werkt gewoon wel. Vraag ik de hub radio 538 af te spelen dan werkt dat wel gewoon.
Ik heb hetzelfde probleem sinds gisteren met ANP en BNR. Heeft alleen nog nieuwsberichten van enkele dagen geleden en ververst niet meer. Heel vreemd. Ik zal eens wat andere nieuwsbronnen selecteren.

Nog vreemder. Ik kan het kunnen selecteren van nieuwsbronnen niet meer terugvinden. Nou vond ik de interface van Google Home altijd al naadje, dus het kan ook aan mij liggen.

Sowieso heb ik het idee dat Google Home aan het degraderen is. Pro-Services geeft ook een "Kan de Cloud niet bereiken" foutmelding. Gaat Google ook deze productlijn naar het graf dragen?

[ Voor 22% gewijzigd door delpit op 04-12-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
delpit schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:56:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem sinds gisteren met ANP en BNR. Heeft alleen nog nieuwsberichten van enkele dagen geleden en ververst niet meer. Heel vreemd. Ik zal eens wat andere nieuwsbronnen selecteren.

Nog vreemder. Ik kan het kunnen selecteren van nieuwsbronnen niet meer terugvinden. Nou vond ik de interface van Google Home altijd al naadje, dus het kan ook aan mij liggen.

Sowieso heb ik het idee dat Google Home aan het degraderen is. Pro-Services geeft ook een "Kan de Cloud niet bereiken" foutmelding. Gaat Google ook deze productlijn naar het graf dragen?
Voor het kiezen van nieuwsbronnen moet je bij je assistent-instellingen zijn. Daar kun je vanuit de Home app komen door op je profielfoto rechts-bovenin te tikken.

Bij mij werkt ANP trouwens ook al enkele dagen niet (volgens mij sinds gisteren). Ik krijg in mijn ochtend-routine alleen nieuws van NOS en Omroep Brabant. Ik krijg dus geen oud ANP nieuws, ANP wordt bij mij gewoon overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 21:44

woutur

Klauwtjes uit!

Hier werkt BNR sinds vorige week en ANP sinds eergisteren 04:00 uur niet meer. Nieuwsbronnen zijn voor nl niet meer in te stellen of te vinden. Het is elke keer wat met Google Home. Eerst werkt het wel en dan niet meer.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
woutur schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:33:
Hier werkt BNR sinds vorige week en ANP sinds eergisteren 04:00 uur niet meer. Nieuwsbronnen zijn voor nl niet meer in te stellen of te vinden. Het is elke keer wat met Google Home. Eerst werkt het wel en dan niet meer.
Ik heb het instellen teruggevonden. Wat zijn die Google interfaces toch een drama. En super irritant dat dit niet gewoon via een PC in te stellen is. Alles via die klote-apps.

ANP & BNR uitgezet en NOS aangezet. Die doet het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:12
Is er een mogelijkheid om alleen via google en geen IFTT of andere tooling.
In te stellen dat een lamp aangaat als ik thuiskom.

En het liefst alleen bij zonsondergang.
Ik kan alleen bij de routines instellen dat ik moet zeggen dat ik thuis ben, maar liefst heb ik het al een stap eerder en zonder communicatie.

Maar Google weet mijn locatie, weet waar ik woon en zal dat ook op die manier moeten kunnen triggeren?

Of moet ik daarvoor toch IFTT instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joostje123 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:02:
Is er een mogelijkheid om alleen via google en geen IFTT of andere tooling.
In te stellen dat een lamp aangaat als ik thuiskom.

En het liefst alleen bij zonsondergang.
Ik kan alleen bij de routines instellen dat ik moet zeggen dat ik thuis ben, maar liefst heb ik het al een stap eerder en zonder communicatie.

Maar Google weet mijn locatie, weet waar ik woon en zal dat ook op die manier moeten kunnen triggeren?

Of moet ik daarvoor toch IFTT instellen?
Dat moet toch kunnen via de nieuwe Thuis- en Afwezig-routines?
De zonstand kun je daar echter niet in meenemen.

Ik heb dat via Home Assistant opgelost overigens, maar dat is wel even een kluif om op zetten, en daar heb je extra apparatuur voor nodig (of je moet je computer dag en nacht aan laten staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:12
TheFes schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:06:
[...]

Dat moet toch kunnen via de nieuwe Thuis- en Afwezig-routines?
De zonstand kun je daar echter niet in meenemen.

Ik heb dat via Home Assistant opgelost overigens, maar dat is wel even een kluif om op zetten, en daar heb je extra apparatuur voor nodig (of je moet je computer dag en nacht aan laten staan).
Aah ik dacht dat die thuis afwezig routines naar routines verwezen maar daar kon ik het niet vinden.
Maar die verwijzen inderdaad naar een ander instellingen!

Nu moet het lukken! Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:19
woutur schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:33:
ANP Nieuws doet het sinds vanmorgen weer.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:26
Ik heb sinds vandaag een Lenovo Smart Clock Essential.
Is het mogelijk om een alarm zo in te stellen, dat die muziek afspeelt, IPV het standaard deuntje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Ik lees dat verschillende mensen hier moeite hebben met het vinden of selecteren van nieuwsbronnen. Het zal misschien aan mij liggen, maar ik heb enkel Nederlands (België) als taal ingesteld (dus geen tweede taal) en ik vind onder nieuwsbronnen dit:
  • ANP
  • HLN
  • 538
  • BNR
  • NOS
  • RTL
  • NU.nl
  • OV
  • Bright
  • RTL Z
  • Spreekbuis
  • RTL Sport
  • RacingNews365
  • Sport Noord
  • FunX
  • Mindful Minuut
  • Telegraaf Corona-update
  • Stuk of 10 regio nieuwsbronnen
Lijkt me voldoende toch :P Alleen jammer dat ik maar één Belgische heb.

Vergeet trouwens niet dat als soms iets niet werkt, het niet per se aan Google hoeft te liggen. Er kan ook iets mis zijn bij de bron zelf...

[ Voor 9% gewijzigd door Troetelbeer op 06-12-2020 07:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Troetelbeer schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:02:
Ik lees dat verschillende mensen hier moeite hebben met het vinden of selecteren van nieuwsbronnen. Het zal misschien aan mij liggen, maar ik heb enkel Nederlands (België) als taal ingesteld (dus geen tweede taal) en ik vind onder nieuwsbronnen dit:
  • ANP
  • HLN
  • 538
  • BNR
  • NOS
  • RTL
  • NU.nl
  • OV
  • Bright
  • RTL Z
  • Spreekbuis
  • RTL Sport
  • RacingNews365
  • Sport Noord
  • FunX
  • Mindful Minuut
  • Telegraaf Corona-update
  • Stuk of 10 regio nieuwsbronnen
Lijkt me voldoende toch :P Alleen jammer dat ik maar één Belgische heb.

Vergeet trouwens niet dat als soms iets niet werkt, het niet per se aan Google hoeft te liggen. Er kan ook iets mis zijn bij de bron zelf...
Ik kon een paar dagen terug 538 wel vinden in het lijstje nieuwsbronnen maar de hub kon geen nieuwsupdates vinden van die bron. Maakt niet uit, inmiddels werkt het allemaal weer. Zal inderdaad een hickup in de bron zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vooral niet vragen: 'Vertel me het laatste nieuws'. Dan krijg je het nieuws van het Vlaamse HLN. Dus echt vragen om '...het laatste nieuws van NOS', bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Heeft iemand hier toevallig als eens het verbruik van de Mini, Hub en Home al eens gemeten(standby en tijdens afspelen media)?
Ik kan het zelf eens doen, maar het zal bijna zeker al eens door één van jullie gedaan zijn.

(Uiteraard ook even via Google gezocht en daar lees ik dat het per apparaat zo'n 4 euro per jaar zou moeten kosten, maar een uitsplitsing tussen standby en afspelen media kon ik niet zo snel vinden)

We hebben hier net eens zitten tellen hoeveel smartstekkers, smartlampen en Google apparatuur we hebben en dat was best even slikken.
Gelukkig hebben we ☀️ panelen.

......
Google heeft nu home/away routines waarmee je bijvoorbeeld een lamp kan laten aanzetten als je thuis bent. En Google laat je nu ook een lamp aanzetten bij zonsondergang.
Heeft iemand een idee of dit al te combineren is met de home/away routine. Een lamp kunnen aanzetten via een routine is leuk, maar wel graag alleen als het donker is. Ik heb zelf nog geen 'onky if/then' mogelijkheid gezien in de home/away routine.

(Het zal best kunnen met home automation, maar dat heb ik niet)

......
Edit op
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64887228
Sinds vandaag is 'licht uit om xxuur' voldoende. 'DOE' hoeft er niet meer specifiek bijgezegd te worden. Google is dus nog aan het schaven aan deze nieuwe functie.

[ Voor 59% gewijzigd door Medione1210 op 06-12-2020 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

THE_BASE schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:10:
Vooral niet vragen: 'Vertel me het laatste nieuws'. Dan krijg je het nieuws van het Vlaamse HLN. Dus echt vragen om '...het laatste nieuws van NOS', bijvoorbeeld.
"Speel het nieuws" volstaat zelfs al. Mocht je meerdere nieuwsbronnen hebben aangevinkt dan speelt hij die in een treintje af, in volgorde van het lijstje in de app. Die volgorde kun je naar wens aanpassen zag ik maar bij mij staat er maar 1 bron geselecteerd.

Maar die fout met "het laatste nieuws" heb ik ook al gemaakt ja :D

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-12-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-02 20:51
Hmm, dat had ik gemist, maar zaterdag leverde ze mijn nieuwe Poco telefoon (als tweede telefoon gebruik ik die). Ik was niet echt aan het opletten bij de config en telefoon stond op Nederlands (België). En dan zie ik zowaar routines. Zijn die er al lang? Ein de lijk ........ Maar home/away dan weer niet natuurlijk. Dat is te veel gevraagd van Google :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:36
Apple Music wordt vanaf vandaag ook ondersteunt, enkel nog niet in Nederland.
Google is rolling out this feature starting in the US, UK, France, Germany, and Japan. Apple Music arrives alongside Spotify, Pandora, YouTube Music, and Deezer.
Is er een work-a-round die het toch al mogelijk maakt voor ons Nederlanders? :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 20:32
Rivanov schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:58:
Apple Music wordt vanaf vandaag ook ondersteund, enkel nog niet in Nederland.

[...]

Is er een work-a-round die het toch al mogelijk maakt voor ons Nederlanders? :)
Daar word ik dus extreem blij van!!! Fervent gebruiker hier…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 10:34
Vraagje

Ik was eigenlijk van plan om een goeiemorgen routine in home assistant aan te maken gekoppeld aan het zetten van een alarm op een hub.
Nu begin ik hierover te twijfelen (gezien ik die google home integratie niet echt vind en google niks oplevert).
Misschien moet ik het gewoon via de google hub zelf doen..

Aleen vind ik het zo niet direct dat je een routine kan maken die kijkt naar de stand van je alarm (actief/niet actief), en dan indien actief en na het uitzetten van het alarm.. activeer script X van home assistant, of misschien is dat zelfs niet nodig, en kan ik gewoon zeggen, activeer lamp X na het uitzetten van het alarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
skank schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:39:
Vraagje

Ik was eigenlijk van plan om een goeiemorgen routine in home assistant aan te maken gekoppeld aan het zetten van een alarm op een hub.
Nu begin ik hierover te twijfelen (gezien ik die google home integratie niet echt vind en google niks oplevert).
Misschien moet ik het gewoon via de google hub zelf doen..

Aleen vind ik het zo niet direct dat je een routine kan maken die kijkt naar de stand van je alarm (actief/niet actief), en dan indien actief en na het uitzetten van het alarm.. activeer script X van home assistant, of misschien is dat zelfs niet nodig, en kan ik gewoon zeggen, activeer lamp X na het uitzetten van het alarm?
in ha kan je automatisaties maken op basis van alarm als je de Android app gebruikt, bij IOS weet ik het niet precies, maar in GA routines alleen home/away (en dan nog houdt home/away geen rekening met daglicht of geen daglicht en is dat eigenlijk onbruikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
stefanmechelen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:34:
[...]

in ha kan je automatisaties maken op basis van alarm als je de Android app gebruikt, bij IOS weet ik het niet precies, maar in GA routines alleen home/away (en dan nog houdt home/away geen rekening met daglicht of geen daglicht en is dat eigenlijk onbruikbaar)
Een ‘automatisatie’. Hoeveel punten zou dat zijn in Wordfeud? 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:46:
[...]

Een ‘automatisatie’. Hoeveel punten zou dat zijn in Wordfeud? 7(8)7
Ik gok 0, omdat het niet geaccepteerd zal worden.
Maar anders is het natuurlijk afhankelijk van veel factoren:
  • of je één of meerdere letters gebruikt die al op het bord ligt
  • of je het woord op een speciaal vakje (2 of 3x letterwaarde, of 2 of 3x woordwaarde) legt
  • of je samen met dit woord ook nog andere woorden legt
Ofwel, je kunt er zo weinig over zeggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
TheFes schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:50:
[...]

Ik gok 0, omdat het niet geaccepteerd zal worden.
Maar anders is het natuurlijk afhankelijk van veel factoren:
  • of je één of meerdere letters gebruikt die al op het bord ligt
  • of je het woord op een speciaal vakje (2 of 3x letterwaarde, of 2 of 3x woordwaarde) legt
  • of je samen met dit woord ook nog andere woorden legt
Ofwel, je kunt er zo weinig over zeggen..
😂🤣😂🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
stefanmechelen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:34:
[...]

De android app van de telefoon... ?
Maar ik heb het over alarm op de google hub he, niet een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
skank schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:21:
[...]

De android app van de telefoon... ?
Maar ik heb het over alarm op de google hub he, niet een telefoon.
Dat is simpel, dat gaat niet. Zowel niet in HA als in GA. Wat werkt is HA app op je Android telefoon (dan krijg je een alarm sensor in HA als je je sensoren aanzet in de settings en dan in HA het automatiseren.

GA routines zijn leuk, maar nog altijd redeljk basic helaas. Enkel goed voor de goedemorgen routine 's morgens bij mij omdat je dan weer, verkeer, nieuws en agenda na mekaar krijgt en dat gewoon lekker handig is.

https://community.home-as...m-on-android-device/78033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Mmm das jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
stefanmechelen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:47:
[...]

Dat is simpel, dat gaat niet. Zowel niet in HA als in GA. Wat werkt is HA app op je Android telefoon (dan krijg je een alarm sensor in HA als je je sensoren aanzet in de settings en dan in HA het automatiseren.

GA routines zijn leuk, maar nog altijd redeljk basic helaas. Enkel goed voor de goedemorgen routine 's morgens bij mij omdat je dan weer, verkeer, nieuws en agenda na mekaar krijgt en dat gewoon lekker handig is.

https://community.home-as...m-on-android-device/78033
Ik krijg die alarm sensor niet? Enkel mijn batterij status van de telefoon en of die aan het laden is etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Troetelbeer schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:13:
[...]

Ik krijg die alarm sensor niet? Enkel mijn batterij status van de telefoon en of die aan het laden is etc.
ios of android?
android had nu meer settings dacht ik.. en die kun je aanvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
Troetelbeer schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:13:
[...]

Zie https://companion.home-assistant.io/docs/core/core/ (in Android moet je hem aanvinken en in IOS is hij niet beschikbaar, next alarm heet de sensor in kwestie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
@skank en @stefanmechelen gevonden en aangevinkt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik heb overigens dit gevonden
https://www.howtogeek.com...-google-clock-on-android/

Maw je kan in je klok een routine laten activeren.
Dit gaat echter alleen met een android phone.

Verdikke, zou handig zijn dat de google home dit ook kan. Ik zie bij het zetten van een alarm op de home, deze optie echter niet. Zou nochtans handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:58
THE_BASE schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:10:
Interessant: Laat ik dat HLN nieuws nu juist heerlijk vinden om naar te luisteren. Sinds kort komt mijn speaker juist standaard met het ANP nieuws. Ik moet nu expliciet vragen om "het nieuws van HLN af te spelen".

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50
Sinds vanmorgen kan ik mijn Tuya apparaten niet aansturen met Google home.
Wanneer ik zeg: "ok Google, licht aan" dan hoor ik wel het bevestiginggeluidje maar de apparaten reageren niet.
Met de app op mijn telefoon werkt wel alles.
Meer hier last van?

[ Voor 6% gewijzigd door Artwido op 10-12-2020 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 20:33
Artwido schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:25:
Wanneer ik zeg: "ok Google, licht aan" dan hoor ik wel het bevestiginggeluidje maar de apparaten reageren niet.
Meer hier last van?
Ja. Ik heb ze in smartlife, maar dat is het zelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Nuevocasa schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:08:
[...]

Ja. Ik heb ze in smartlife, maar dat is het zelfde.
Okee. Dan zal het wel weer goed komen.

• THE_BASE
  • Niet online
Is er niemand die Nest Hub gekoppeld heeft met Bluetooth? Hier nog steeds geen continu verbinding. De hele dag gaat het goed. De volgende ochtend geen geluid. Speaker niet meer verbonden en moet Nest Hub uit en aan doen om überhaupt weer geluid uit de Nest Hub te krijgen.

Volgens mij al jaren een bekend probleem.

• Sjoerdk1993
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-08-2022
Artwido schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:25:
Meer hier last van?
Ik kan ze ook niet via Home aansturen maar ook niet meer via de Tuya app, meer hier last van?

• Sjoerdk1993
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-08-2022
Ik heb Tuya een bericht verstuurd en krijg het volgende terug:
Dear user, we are sorry for the inconvenience. Due to the network fluctuations in some areas, from 1:20 UTC on 10 December 2020, there may be problems such as devices offline and uncontrollable.
If you encounter the above problems, please try again later or reconnect the device to the network. If you have any questions, please continue to communicate with us. Thank you for your support!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

THE_BASE schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:16:
Is er niemand die Nest Hub gekoppeld heeft met Bluetooth? Hier nog steeds geen continu verbinding. De hele dag gaat het goed. De volgende ochtend geen geluid. Speaker niet meer verbonden en moet Nest Hub uit en aan doen om überhaupt weer geluid uit de Nest Hub te krijgen.

Volgens mij al jaren een bekend probleem.
Yep, ik heb 'm in de keuken gekoppeld aan een BT versterkertje. Hoor regelmatig ff de BT-verbinding wegvallen en na een seconde ofzo weer hersteld worden, vooral 's avonds om de een of andere reden.

Nomen nescio

ucsdcom schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:49:
[...]

Interessant: Laat ik dat HLN nieuws nu juist heerlijk vinden om naar te luisteren. Sinds kort komt mijn speaker juist standaard met het ANP nieuws. Ik moet nu expliciet vragen om "het nieuws van HLN af te spelen".
Misschien hebben ze te veel feedback gekregen dat om het laatste nieuws vragen ongewenste resultaten gaf, en hebben ze dat nu gewijzigd naar HLN

Je kunt natuurlijk alleen HLN in je nieuwsbronnen zetten, en dan zou ook "het laatste nieuws" vragen HLN moeten oproepen.

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 09:54
Ben sinds deze week ook Google home gebruiker en ben enthousiast.
Ik heb in de woonkamer 2 Nest audio's staan, in Stereo.

Echter zie ik dat je in een dergelijke config alleen tegen de linkse speaker kan praten.
Ik moet soms vrij hard roepen, dus dacht om een mini bij te plaatsen dichterbij waar ik zit.

Weten jullie of dit goed gaat? Stel de nest audio en de mini pakken beide mijn stem op, snappen ze dan automatisch dat er maar 1 iets moet gaan doen, of gaan ze dan beide reageren?
Heb dit zitten zoeken, maar lees verschillende verhalen, iemand ervaring mee?
Ja, er zal er maar eentje reageren. Soms is dat echter wel degene waarvan je het niet verwacht :)

• Nuevocasa
Artwido schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:15:
[...]

Okee. Dan zal het wel weer goed komen.
In de smartlife app werken ze bij mij allemaal, in Google home werken nu 2 van de 4 stopcontacten. Gaat nog niet helemaal lekker dus.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 20:25
Sjoerdk1993 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:43:
Ik heb Tuya een bericht verstuurd en krijg het volgende terug:

[...]
Fijn he, cloudverbindingen die je nodig hebt om je lampen te bedienen.... :-(

Sometimes you need to plan for coincidence

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 09:54
TheFes schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:10:
Ja, er zal er maar eentje reageren. Soms is dat echter wel degene waarvan je het niet verwacht :)
Thanks!

En kan ik in een stereopaar niet ervoor zorgen dat ze beide reageren? Dan zou ik die mini niet nodig hebben.. Nu doet stug alleen de linkse iets
detim schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:46:
[...]

Thanks!

En kan ik in een stereopaar niet ervoor zorgen dat ze beide reageren? Dan zou ik die mini niet nodig hebben.. Nu doet stug alleen de linkse iets
Nee, bij een stereopaar is er altijd maar eentje waarvan de microfoon werkt.
Een alternatief is een speakergroep, maar dan heb je 2x hetzelfde geluid, en dus geen links- en rechtskanaal

• Nuevocasa
Sjoerdk1993 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:26:
[...]

Ik kan ze ook niet via Home aansturen maar ook niet meer via de Tuya app, meer hier last van?
Hier werkt het weer volledig.

• Artwido
Nuevocasa schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:35:
[...]

Hier werkt het weer volledig.
Hier ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Klopt dat ik Routines alleen maar kan triggeren van 'echte' Google/Nest apparaten en niet vanaf mijn Sonos speakers? Dat vind ik eigenlijk wel heel vervelend. Hier staat wel overal een Sonos, maar niet overal een Mini of Hub.

Edit: Ik heb al het antwoord gekregen in het Sonos topic.
Echt heel vervelend dat dit niet mogelijk is... Hopen dat er ooit een update komt die dit mogelijk maakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Serena op 11-12-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:09
Serena schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:09:
Klopt dat ik Routines alleen maar kan triggeren van 'echte' Google/Nest apparaten en niet vanaf mijn Sonos speakers? Dat vind ik eigenlijk wel heel vervelend. Hier staat wel overal een Sonos, maar niet overal een Mini of Hub.

Echt heel vervelend dat dit niet mogelijk is... Hopen dat er ooit een update komt die dit mogelijk maakt.
Heuh, niet mogelijk? Ik heb hier enkel een Sonos beam in de woonkamer waarmee ik gewoon routines uitvoer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DCNY schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:10:
[...]

Heuh, niet mogelijk? Ik heb hier enkel een Sonos beam in de woonkamer waarmee ik gewoon routines uitvoer..
Dus ‘Bedtijd’ werkt? Heb je de routines daadwerkelijk in de app ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:09
Serena schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:31:
[...]

Dus ‘Bedtijd’ werkt? Heb je de routines daadwerkelijk in de app ingesteld?
Als je met “bedtijd” bedoelt dat ik “welterusten” zeg en dat Google de lampen, tv en muziek uitdoet en vraag hoelaat ik de wekker wil zetten, dan werkt het. Ingesteld via de app..

Gebruik ook de routine “goedemorgen” Start met t weer, lampen aan, gordijnen open etc.. Werkt allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
DCNY schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:14:
[...]

Als je met “bedtijd” bedoelt dat ik “welterusten” zeg en dat Google de lampen, tv en muziek uitdoet en vraag hoelaat ik de wekker wil zetten, dan werkt het. Ingesteld via de app..

Gebruik ook de routine “goedemorgen” Start met t weer, lampen aan, gordijnen open etc.. Werkt allemaal.
Heel raar, ik krijg het niet voor elkaar.

Edit: Op een andere speaker even Bedtijd geprobeerd, die doet het.
Morgen eens testen of er soms verschil is tussen standaard en eigengemaakt routines.

[ Voor 14% gewijzigd door Serena op 11-12-2020 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena

Ik kom er op terug! Schijnbaar een hiccup. Wat meer opties gegeven voor commando’s en nu werkt het prima! Routines kunnen dus WEL via Sonos getriggerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Google Just broke the "zet scherm uit " ik gebruik Google nest hub .. wat Google zegt is "zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Karish schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:01:
Google Just broke the "zet scherm uit " ik gebruik Google nest hub .. wat Google zegt is "zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld".
Ik had nog nooit van dit commando gehoord, maar ik krijg hier dezelfde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank

Herinner je je de vraag waarom ik wou afstappen van sonos? Dat en het ontbreken van cast functionaliteit..

Jammer , en vraag me af of dit eigenlijk aan sonos of aan google ligt...

edit: dus toch mogelijk, goed gevonden !

[ Voor 3% gewijzigd door skank op 12-12-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Zoek de verschillen… En nee, ik bedoel niet de kleur.
Waarom heeft de dag- en nachtstand verschillende icoontjes???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NyiSjTYOlinfxIxU1mKB0c-fOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5jwzSQaWMShbtNrKKnSDtAFE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Serena schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:35:
Zoek de verschillen… En nee, ik bedoel niet de kleur.
Waarom heeft de dag- en nachtstand verschillende icoontjes???

[Afbeelding]
Bij mij heeft de dagstand hetzelfde icoontje als bij jou in de nachtstand... en dus geen verschil O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEoEHjYlQlMK281iJQXU_GVP1CY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11D0TbTqDkO8rmDrxmEQ71ou.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Nuevocasa op 12-12-2020 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 14:19

winDOS

6.22

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar voor zover ik kan zien niet te combineren met home en away.

De routines hebben eigenlijk alleen nog maar triggers, maar hebben ook conditions nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Ik heb zojuist twee mini’s van plek gewisseld. De nest mini van beneden naar boven en de google home mini vice versa.

Dacht ga even de namen wijzigen, zodat ze weer goed staan. Kon ik ze beiden niet bereiken in de app. Terwijl ik wel gewoon commando’s kon geven. Dus beiden werken prima. Maar dus niet bereikbaar in de app. Voor de wissel geen enkel probleem gehad.

Ik heb ze nu beide verwijderd uit de app en opnieuw geïnstalleerd. Weer prima bereikbaar in de app... Paar uur later krijg ik echter weer de melding (zie onderstaand). Iemand bekend met dit probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-z5TPBoqS-FMDnI-DS2T4OEfzU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VqyBDvOUL2xfDqREcr04GAQO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Xtince schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:24:
Ik heb zojuist twee mini’s van plek gewisseld. De nest mini van beneden naar boven en de google home mini vice versa.

Dacht ga even de namen wijzigen, zodat ze weer goed staan. Kon ik ze beiden niet bereiken in de app. Terwijl ik wel gewoon commando’s kon geven. Dus beiden werken prima. Maar dus niet bereikbaar in de app. Voor de wissel geen enkel probleem gehad.

Ik heb ze nu beide verwijderd uit de app en opnieuw geïnstalleerd. Weer prima bereikbaar in de app... Paar uur later krijg ik echter weer de melding (zie onderstaand). Iemand bekend met dit probleem?

[Afbeelding]
Ik heb hier de laatste dagen ook wel last van met mijn Nest Mini's. Ik dacht dat het aan Unifi lag, maar denk toch dat er iets in de software van Google Nest niet helemaal lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
THE_BASE schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:49:
[...]

Ik heb hier de laatste dagen ook wel last van met mijn Nest Mini's. Ik dacht dat het aan Unifi lag, maar denk toch dat er iets in de software van Google Nest niet helemaal lekker zit.
Hmm ik heb zelf ook unifi. Waarom dacht je dat het daaraan zou kunnen liggen? Tot nu toe nooit last van gehad, tot de wissel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Xtince schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:27:
[...]

Hmm ik heb zelf ook unifi. Waarom dacht je dat het daaraan zou kunnen liggen? Tot nu toe nooit last van gehad, tot de wissel...
Op fora veel klachten over de recente update daarvan. Heb een rollback gedaan en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
THE_BASE schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:12:
[...]

Op fora veel klachten over de recente update daarvan. Heb een rollback gedaan en opgelost.
Ok, met rollback bedoel je downgrade van unifi ap’s of?

Valt me op dat de andere mini’s in huis (die niet zijn verplaatst) ook af en toe wegvallen in de app. Maar ze doen het qua commando’s nog wel... Misschien dat het ook aan de app zelf kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Xtince op 12-12-2020 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Xtince schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:49:
[...]

Ok, met rollback bedoel je downgrade van unifi ap’s of?

Valt me op dat de andere mini’s in huis (die niet zijn verplaatst) ook af en toe wegvallen in de app. Maar ze doen het qua commando’s nog wel... Misschien dat het ook aan de app zelf kan liggen?
Dat was hier ook: ze zijn online, commando werkt. Maar Spotify Connect bijvoorbeeld niet.

Heb inderdaad via de UniFi-app een rollback gedaan naar 4.3.21. Als je 4.3.24 hebt dan heb je het probleem. Je kunt de software vinden op de site van UniFi en via de app downgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
THE_BASE schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:58:
[...]

Dat was hier ook: ze zijn online, commando werkt. Maar Spotify Connect bijvoorbeeld niet.

Heb inderdaad via de UniFi-app een rollback gedaan naar 4.3.21. Als je 4.3.24 hebt dan heb je het probleem. Je kunt de software vinden op de site van UniFi en via de app downgraden.
Dank! Ook opgelost. Toch een unifi ding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Ik en 3 andere huisgenoten hebben voice match aanstaan. Wanneer een gast langs komt en hij/zij praat tegen de Google nest hub dan zie ik dat de Google nest hub de stem herkent. Alleen zie ik bij de pop up die opkomt bij "hey Google" een account-foto van me huisgenoot staan , dit klopt niet!

Het lijkt erop dat gastendus bij de voice match profielen kunnen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze geen gebruik hiervan kunnen maken en dat zij alleen basis info kunnen opvragen etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Karish schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:29:
Ik en 3 andere huisgenoten hebben voice match aanstaan. Wanneer een gast langs komt en hij/zij praat tegen de Google nest hub dan zie ik dat de Google nest hub de stem herkent. Alleen zie ik bij de pop up die opkomt bij "hey Google" een account-foto van me huisgenoot staan , dit klopt niet!

Het lijkt erop dat gastendus bij de voice match profielen kunnen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze geen gebruik hiervan kunnen maken en dat zij alleen basis info kunnen opvragen etc
Dat is niet zoals het hoort. Lijken de stemmen heel erg op elkaar?
Wellicht even proberen voice match voor iedereen opnieuw in te trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 23:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bij jullie ook alles down atm?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Laatst online: 03-05 07:18
Ja, alle hubs vliegen er uit. Google Apps, Gmail, etc. werkt ook niet op meerdere apparaten/accounts.
Zowel prive als zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcpos
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 21:33
Yes, hier ook alles down met de melding: Er is iets verkeerd gegaan, probeer het over een paar seconde opnieuw.

Maar ook Youtube ligt er helemaal uit, dus denk dat Google flinke storing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep, hier ook. Fijn als je werk gebruikt maakt van Google.

Overigens blijft de radio op mijn home mini wel gewoon doorspelen hier op mijn thuiskantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
TheFes schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:03:
Overigens blijft de radio op mijn home mini wel gewoon doorspelen hier op mijn thuiskantoor
Omdat dit niet bij google vandaan komt maar rechtstreeks gestreamed wordt van de radio zender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Laatst online: 11-05 15:53
Hallo, net een nieuwe Nest Hello opgehangen en geïnstalleerd. Deze ook in de Google app zichtbaar en benaderbaar. Alles aangezet, en Ja! Op mijn Lenevo Smartclock wordt het beeld van de Nest Hello Deurbel gepusht naar de smartclock... top zou je zeggen, maar ik wil liever dat hij het beeld pushed naar mijn Google Home hub.
Dit krijg is dus niet voor elkaar. Beide apparaten verwijderd en eerst de hub geïnstalleerd, maar geen automatisch beeld naar de Hub... en ook niet meer naar de Lenevo. Iemand tips?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
TheFes schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:28:
[...]

Maar voor zover ik kan zien niet te combineren met home en away.

De routines hebben eigenlijk alleen nog maar triggers, maar hebben ook conditions nodig
Inderdaad jammer. Google moetnog hard werken voordat het een beetje smart wordt. Ik wacht nu al meer dan 2 jaar op dit soort routines met home/away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosgothy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 19:42
Beste Tweakers,

Helaas nergens anders op de interwebs een oplossing kunnen vinden... Maar ik zou graag een Nest Mini permanent buiten willen ophangen / neerzetten / bevestigen. Aan WiFi verbinding geen tekort, want hij komt naast een Unifi UAP AC en een contactdoos is ook aanwezig. De tuin is circa 30m diep dus ik zou graag op het terras notificaties krijgen dat er iemand op mijn Nest Hello deurbel drukt, zelfs als ik de smartphone niet bij me heb. Muziek streamen is natuurlijk ook een leuke extra, eveneens als alle andere functionaliteiten. Maar op dit moment is "de angst" van de postbode missen het grootst.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZB40SyG7/Achtertuin.jpg

Nu snap ik dat het 'niet veilig' is qua commando's etc, dus als iemand daar ook ideeën over heeft dan hoor ik dat graag. Maar ik ben vooral op zoek naar een waterdichte behuizing of anderszins mooie oplossing om de Mini permanent buiten te laten op mijn terras. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, zouden jullie deze willen delen?

De enige vergelijkbare vraag die ik online kon vinden is HIER maar daar is helaas nooit een antwoord op gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat van die commando's kan je makkelijk afvangen door de microfoon uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosgothy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 19:42
Hmmbob schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:10:
Dat van die commando's kan je makkelijk afvangen door de microfoon uit te schakelen.
Dat is waar, maar een echte boef kan het oranje schuifje ook weer terug zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nosgothy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:15:
Beste Tweakers,

Helaas nergens anders op de interwebs een oplossing kunnen vinden... Maar ik zou graag een Nest Mini permanent buiten willen ophangen / neerzetten / bevestigen. Aan WiFi verbinding geen tekort, want hij komt naast een Unifi UAP AC en een contactdoos is ook aanwezig. De tuin is circa 30m diep dus ik zou graag op het terras notificaties krijgen dat er iemand op mijn Nest Hello deurbel drukt, zelfs als ik de smartphone niet bij me heb. Muziek streamen is natuurlijk ook een leuke extra, eveneens als alle andere functionaliteiten. Maar op dit moment is "de angst" van de postbode missen het grootst.

[Afbeelding]

Nu snap ik dat het 'niet veilig' is qua commando's etc, dus als iemand daar ook ideeën over heeft dan hoor ik dat graag. Maar ik ben vooral op zoek naar een waterdichte behuizing of anderszins mooie oplossing om de Mini permanent buiten te laten op mijn terras. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, zouden jullie deze willen delen?

De enige vergelijkbare vraag die ik online kon vinden is HIER maar daar is helaas nooit een antwoord op gekomen.
Even out of the box? Waarom geen battery pack zoals https://nl.aliexpress.com/item/4001221382567.html
Dan zet je hem gewoon bij je op tafel als je buiten zit, en laad je hem 's nachts weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Nosgothy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:11:
[...]

Dat is waar, maar een echte boef kan het oranje schuifje ook weer terug zetten. ;)
Als er een echte boef in je tuin is, is het kunnen gebruiken van je home mini niet je grootste probleem. :+

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste