Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nosgothy
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-06 14:53
@TheFes Dat is zeker het overwegen waard, maar ik ben meer op zoek naar een permanente oplossing. Ook voor bijv in de winter als ik gewoon door de tuin wandel etc.

@Hmmbob Je hebt gelijk. Dan toch ook maar de remote sentry met AA nerfgun installeren. :P Maar nee, serieus. Daar maak ik mij ook helemaal niet zo druk om. :)
TheFes schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:16:
[...]

Even out of the box? Waarom geen battery pack zoals https://nl.aliexpress.com/item/4001221382567.html
Dan zet je hem gewoon bij je op tafel als je buiten zit, en laad je hem 's nachts weer op.
Als ik in de tuin zit heb ik de oude mini met USB aansluiting op een gewone 10.000mh powerbank aangesloten. Hele dag muziek en nog ruim driekwart lading over.
De oplossing op de AliExpresslink die je geeft is heel mooi, maar je kan tegenwoordig ook goedkoop een JBL Link(met ingebouwde accu) kopen. Bijv., https://nl.pepper.com/aan...less-speaker-black-174010

Maar goed, hij vraagt eigenlijk om een permanente oplossing en daar kan ik niet mee helpen

[Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 15-12-2020 21:11]

• sterremos
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-06 19:01
goedemorgen, ik heb een Google home aangeschaft en gepaired met mij Hue lampen.
Ik heb een aantal kamers gemaakt in Hue om de lampen apart te schakelen, dus lamp kast aan, lamp tafel aan. enz, ik wil namelijk niet gelijk alle lampen aan zetten.
wat ik wel wil is om in de avond alle lampen gelijk uit zetten, het werkt wel, maar dan gaan alle lampen buiten ook uit.

Ik kom er maar niet uit hoe ik dat kan aanpassen, weet er iemand de mogelijkheden hierin?

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:10

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

sterremos schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:28:
goedemorgen, ik heb een Google home aangeschaft en gepaired met mij Hue lampen.
Ik heb een aantal kamers gemaakt in Hue om de lampen apart te schakelen, dus lamp kast aan, lamp tafel aan. enz, ik wil namelijk niet gelijk alle lampen aan zetten.
wat ik wel wil is om in de avond alle lampen gelijk uit zetten, het werkt wel, maar dan gaan alle lampen buiten ook uit.

Ik kom er maar niet uit hoe ik dat kan aanpassen, weet er iemand de mogelijkheden hierin?
Kun je daar geen routine voor maken, bv met de naam binnenverlichting? En daar dan alleen de lampen aan koppelen die binnenshuis zijn. Of bv de welterustenroutine aanpassen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• sterremos
SnoeiKoei schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:50:
[...]

Kun je daar geen routine voor maken, bv met de naam binnenverlichting? En daar dan alleen de lampen aan koppelen die binnenshuis zijn. Of bv de welterustenroutine aanpassen.
Inderdaad , ook een optie, en werkt inderdaad, ik zat maar Hue te klooien
Dank

• MillZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10-06 13:09
MillZ schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:48:
Hallo, net een nieuwe Nest Hello opgehangen en geïnstalleerd. Deze ook in de Google app zichtbaar en benaderbaar. Alles aangezet, en Ja! Op mijn Lenevo Smartclock wordt het beeld van de Nest Hello Deurbel gepusht naar de smartclock... top zou je zeggen, maar ik wil liever dat hij het beeld pushed naar mijn Google Home hub.
Dit krijg is dus niet voor elkaar. Beide apparaten verwijderd en eerst de hub geïnstalleerd, maar geen automatisch beeld naar de Hub... en ook niet meer naar de Lenevo. Iemand tips?
Niemand tips?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:08
Ik heb sinds een tijdje dat de speaker van mijn google home hub stopt met werken, komt gewoon geen geluid meer uit. Volume veranderen heeft geen zin, er is niks gemute. Radio afspelen, alarm, voice command response, er komt geen geluid meer uit.

Een reboot lost dit op maar het gebeurt zo regelmatig dat ik dit geen oplossing vind (ook een beetje onhandig als het midden in de nacht stopt met werken ivm alarm)

Heb een factory reset geprobeerd, geen effect (deed het daarna weer even maar de volgende dag niet meer).

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hardware defect lijkt me sterk, dan zou het na een herstart niet opeens wel weer werken lijkt me?

• effem
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 13:04
Ik heb een Lenovo Smart Display (vergelijkbaar met een Google Nest Hub).
Ik wil graag als ik naar de radio luister, niet het logo van de radiozender zien maar mijn foto's.
Nu kan ik dat door op het scherm naar rechts te swipen maar ik wil dat graag met een voice commando doen. Nu heb ik zo'n commando ooit ergens gevonden, maar ik ben het commando vergeten, en googlen en proberen leverde niets op. Iemand een idee?

Verder kan ik ook niet goed het fotolijstje via de assistent beheren. De hub is gekoppeld aan een eigen account. Dat account heeft ook foto's. Ik kan nu vanaf mijn telefoon via de google home app wel kiezen welke foto's er te zien zijn, maar niet via de google assistent op het display.
Ook hier: iemand een idee?

• effem
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 13:04
m0ridin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:37:
Ik heb sinds een tijdje dat de speaker van mijn google home hub stopt met werken, komt gewoon geen geluid meer uit. Volume veranderen heeft geen zin, er is niks gemute. Radio afspelen, alarm, voice command response, er komt geen geluid meer uit.

Een reboot lost dit op maar het gebeurt zo regelmatig dat ik dit geen oplossing vind (ook een beetje onhandig als het midden in de nacht stopt met werken ivm alarm)

Heb een factory reset geprobeerd, geen effect (deed het daarna weer even maar de volgende dag niet meer).

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hardware defect lijkt me sterk, dan zou het na een herstart niet opeens wel weer werken lijkt me?
Recentelijk een software update gehad?

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online
Anderen ook kotsbeu van de Home die steeds Kanye West met Turn off the lights wil afspelen?

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:29
RoosW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:04:
Anderen ook kotsbeu van de Home die steeds Kanye West met Turn off the lights wil afspelen?
Waar hèb je het over?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• RoosW
  • Nu online
Met grote regelmaat (hij staat op engels hier) verstaat ie je niet helemaal jofel voor licht schakel opties en dan komt ie weer met dat zeik nummer aanzetten :-(

• Serena
RoosW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:08:
Met grote regelmaat (hij staat op engels hier) verstaat ie je niet helemaal jofel voor licht schakel opties en dan komt ie weer met dat zeik nummer aanzetten :-(
Hahahahahahahaha!!!! ‘Turn off the lights.’
Ik heb juist Google omdat die prima Nederlands spreekt.
Waarom staat die dan ook op Engels?
Maar pas je commando anders aan. ‘Lights off’

• RoosW
  • Nu online
Serena schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:25:
[...]

Hahahahahahahaha!!!! ‘Turn off the lights.’
Ik heb juist Google omdat die prima Nederlands spreekt.
Waarom staat die dan ook op Engels?
Maar pas je commando anders aan. ‘Lights off’
Omdat je dan nog steeds functionaliteit mist, en voor die dropveter dit nummer op Spotify dropte het altijd goed werkte :X

• Serena
RoosW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:30:
[...]

Omdat je dan nog steeds functionaliteit mist, en voor die dropveter dit nummer op Spotify dropte het altijd goed werkte :X
Ik mis vrij weinig. Google is voor de leuk. Mijn huis is via Apple dusdanig ingesteld dat ik zelden iets aan of uit hoef te zetten. Gebeurt allemaal vanzelf. Dat is in mijn visie ook het idee van een slim huis, dat alles vanzelf gaat.
Wat mis ik dan echt omdat ik alleen Nederlands gebruik?

Ik mis vooral , Google keep integratie (list and notes) en continued conversation , dat zijn 2 functies nog steeds niet zichtbaar in het NL

• m0ridin
effem schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:10:
[...]

Recentelijk een software update gehad?
Niet dat ik weet... Maar kan natuurlijk op de achtergrond zijn geupdate. Zal eens zien of ik kan zien van wanneer de laatste sw is en of dat overeenkomt met mijn gevoel van starten van de ellende.

*Edit*

Geen idee wanneer de laatste fw update was, heb wel even terug de router veranderd... nu de oude maar weer even teruggezet. Eens zien of dat er op de een of andere manier mee te maken kan hebben.

[Voor 22% gewijzigd door m0ridin op 20-12-2020 12:04]

• sterremos
weer eens vraagje over het volgende, is er een afstandbediening die je kan koppelen in Google Home?
Soms als je visite heb is het niet nodig om te roepen naar GH, maar om weer te schakelen via je telefoon is ook weer omslachtig.
In deze is een afstandbediening een stuk toegankelijker.
Heb al gekeken op het net maar kan niet iets vinden

Ron
sterremos schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:59:
weer eens vraagje over het volgende, is er een afstandbediening die je kan koppelen in Google Home?
Soms als je visite heb is het niet nodig om te roepen naar GH, maar om weer te schakelen via je telefoon is ook weer omslachtig.
In deze is een afstandbediening een stuk toegankelijker.
Heb al gekeken op het net maar kan niet iets vinden

Ron
Nee, dat is er niet. De meeste slimme lampen of andere slimme systemen hebben ook wel afstandsbedieningen in het assortiment.
Via iets als Home Assistant of de vandaag te winnen Homey moet het wel kunnen.

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:44
Mijn nest mini geeft bij elke commando eerst aan: “log in via de google home app” en voert vervolgens de commando uit. Mijn overige google home speakers doen dit niet.

Uit het niets ontstaan. Iemand enig idee wat het kan zijn?

ps uiteraard ben ik ingelogd in de google home app :)

Edit: verwijderen uit de app en dan opnieuw installeren lijkt het probleem te hebben verholpen.

Heel blij met mijn google home netwerkje, maar het is niet bepaald stabiel. Om de paar dagen wel een “kuurtje”, de ene dag alles meteen begrijpen, de andere dag zelfde zaken weer niet (vooral ook op momenten dat je iemand trots de mogelijkheden van je smart home wil demonstreren...). Wel jammer. Kan dat nog ergens aan liggen? Of ondervind iedereen wel zulke zaken?

[Voor 54% gewijzigd door Xtince op 19-12-2020 15:44]

• TheOnlyJean
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-12-2020
Iemand last van dat je Google Mini, Google Hub niet wil stoppen met wat die doet ?
Ik heb hier een Google Nest Mini, een Google Nest Hub en sinds dit weekend een Xiaomi Mi Smart Speaker, allemaal gekoppeld in hetzelfde huis, verschillende kamers werkt prima ook commando's uitvoeren.

Maar sinds dit weekend het volgende, ik start in de Serre door tegen de Google Nest Hub te zeggen "Speel Radio 2" en hij begint Radio 2 te spelen via Tune In. Klopt helemaal.

Maar als ik dan zeg "Ok Google, stop" dan werkt het niet, hij zegt dat het nu niet gaat en later moet proberen, maakt niet uit of ik het tegen de Mini, Hub of Xiaomi zeg ze willen allemaal niet dat het afspelen gestopt wordt.

Maakt niet uit of ik iets afspeel via Tune In, Spotify, Deezer, of YouTube op de Hub. Ik moet dan naar de Google Home App gaan om het afspelen te stoppen (pauzeren eigenlijk).

En hoe verwijder ik niet bestaande speaker groepen ?

[Voor 3% gewijzigd door TheOnlyJean op 21-12-2020 12:44]

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:16
TheOnlyJean schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:12:
Iemand last van dat je Google Mini, Google Hub niet wil stoppen met wat die doet ?
Ik heb hier een Google Nest Mini, een Google Nest Hub en sinds dit weekend een Xiaomi Mi Smart Speaker, allemaal gekoppeld in hetzelfde huis, verschillende kamers werkt prima ook commando's uitvoeren.

Maar sinds dit weekend het volgende, ik start in de Serre door tegen de Google Nest Hub te zeggen "Speel Radio 2" en hij begint Radio 2 te spelen via Tune In. Klopt helemaal.

Maar als ik dan zeg "Ok Google, stop" dan werkt het niet, hij zegt dat het nu niet gaat en later moet proberen, maakt niet uit of ik het tegen de Mini, Hub of Xiaomi zeg ze willen allemaal niet dat het afspelen gestopt wordt.

Maakt niet uit of ik iets afspeel via Tune In, Spotify, Deezer, of YouTube op de Hub. Ik moet dan naar de Google Home App gaan om het afspelen te stoppen (pauzeren eigenlijk).

En hoe verwijder ik niet bestaande speaker groepen ?
Ik zeg altijd “muziek uit” en dat werkt voot Tunein en Spotify.

• jossie67
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 16:59
Hi,

Sinds gisteren werken mijn google hub, speaker en mini niet meer.
Als ik zeg "He Google" zegt ie "Er is iets misschien gegaan probeer het over een paar seconden nog eens"
Dacht eerst dat het aan Pi-hole lag of zo iets, maar ook dat niet.
Dus maar 1 van de Google hub gepakt en reset gedaan, ik kom wel in de setup, maar op 1 punt komt de melding "There was an error when linking your account. Please try again"
Op de Hub blijven de 4 dots rond draaien en dan reboot de hub weer.
Ook de 2 Hub reset gedaan en het zelfde issue.
Wel wat gevonden dat het Voice activation wel goed gaat, nou niet bij mij.
Ik heb totaal 2 hubs, 1 Speaker en 3 mini, alle device reageren het zelfde, op "He Google"
Ik heb zelf ook nog Hassio draaien met Nabu Casa, maar dat is volgens mij niet issue.
Ook mijn Wifi is denk ik wel goed, ik zie je dat de hub verbinding maakt en een ip adres krijgt in mijn Unifi Controler

Wie heeft er nog een idee?

• Heufje
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 05-02 07:18
Gisteren, tot mijn grote verrassing, een Nest Hub van mijn werkgever gekregen.
Nu heb ik al de nodige slimme apparaten: Ring bel, Nest Rookmelders, stuk of 15 Hue lampen en Sonos speakers.
De eerste 2 zijn helaas (nog) niet te bedienen met de hub. Maar de lampen en speakers wel. Alleen zou ik niet altijd tegen dat ding willen praten. Maar het gewoon via het scherm bedienen. In het menu zie ik 'Bediening voor in huis' en daaronder ''Ruimten'. Als ik hier op klik krijg ik echter een leeg scherm. Zou dit niet de plek moeten zijn waar ik eea kan bedienen? Of moet ik hiervoor nog iets inregelen. De help pagina's van Google helpen mij niet echt hiermee.

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:59
Heufje schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:54:
Gisteren, tot mijn grote verrassing, een Nest Hub van mijn werkgever gekregen.
Nu heb ik al de nodige slimme apparaten: Ring bel, Nest Rookmelders, stuk of 15 Hue lampen en Sonos speakers.
De eerste 2 zijn helaas (nog) niet te bedienen met de hub. Maar de lampen en speakers wel. Alleen zou ik niet altijd tegen dat ding willen praten. Maar het gewoon via het scherm bedienen. In het menu zie ik 'Bediening voor in huis' en daaronder ''Ruimten'. Als ik hier op klik krijg ik echter een leeg scherm. Zou dit niet de plek moeten zijn waar ik eea kan bedienen? Of moet ik hiervoor nog iets inregelen. De help pagina's van Google helpen mij niet echt hiermee.
Ja, maar je moet eerst wel al je devices koppelen via de google home app. Daar kun je ruimtes maken (kamer of keuken bijv) en daar kun je lampen aan koppelen. Dan zie je op de hub (na sync devices te roepen) ook je ruimtes en lampen. Je hub kan je ook ook zo'n ruimte koppelen (waar die dus werkelijk staat).

[Voor 3% gewijzigd door jobr op 22-12-2020 19:36]

• jossie67
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 16:59
jossie67 schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:53:
Hi,

Sinds gisteren werken mijn google hub, speaker en mini niet meer.
Als ik zeg "He Google" zegt ie "Er is iets misschien gegaan probeer het over een paar seconden nog eens"
Dacht eerst dat het aan Pi-hole lag of zo iets, maar ook dat niet.
Dus maar 1 van de Google hub gepakt en reset gedaan, ik kom wel in de setup, maar op 1 punt komt de melding "There was an error when linking your account. Please try again"
Op de Hub blijven de 4 dots rond draaien en dan reboot de hub weer.
Ook de 2 Hub reset gedaan en het zelfde issue.
Wel wat gevonden dat het Voice activation wel goed gaat, nou niet bij mij.
Ik heb totaal 2 hubs, 1 Speaker en 3 mini, alle device reageren het zelfde, op "He Google"
Ik heb zelf ook nog Hassio draaien met Nabu Casa, maar dat is volgens mij niet issue.
Ook mijn Wifi is denk ik wel goed, ik zie je dat de hub verbinding maakt en een ip adres krijgt in mijn Unifi Controler

Wie heeft er nog een idee?
Ik vermoed dat ok hier last van heb

https://9to5google.com/20...gle-assistant-glitch/amp/

• Heufje
jobr schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:35:
[...]

Ja, maar je moet eerst wel al je devices koppelen via de google home app. Daar kun je ruimtes maken (kamer of keuken bijv) en daar kun je lampen aan koppelen. Dan zie je op de hub (na sync devices te roepen) ook je ruimtes en lampen. Je hub kan je ook ook zo'n ruimte koppelen (waar die dus werkelijk staat).
Dat heb ik gedaan. In de home app zie ik ook de ruimtes en daarbinnen de lampen.Met spraak kan ik ze ook via de hub bedienen. Wel had ik de kamers al gemaakt voordat ik de hub had. Misschien moet ik ze opnieuw maken?

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:22
Heufje schreef op woensdag 23 december 2020 @ 06:48:
[...]

Dat heb ik gedaan. In de home app zie ik ook de ruimtes en daarbinnen de lampen.Met spraak kan ik ze ook via de hub bedienen. Wel had ik de kamers al gemaakt voordat ik de hub had. Misschien moet ik ze opnieuw maken?
Nee opnieuw maken hoeft niet. Maar zie je de hub wel in je Home app en zo ja staat hij in het huis in een kamer?

• Artwido
-

[Voor 100% gewijzigd door Artwido op 23-12-2020 07:05]

• Heufje
Daar zie ik 'm inderdaad wel bij staan, in mijn woonkamer, samen met 5 Hue lampen, Sonos speakers en Philips TV.

• De-Hamster
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 04-06 06:17
Heb nu ook steeds meer de drang om van alles 'smart te maken' in huis. Heb komende week acht smart E27 lampen. Een smart rookmelder, er komen nog 4 smart plugs aan. Ik heb de Eufy Cam nog op de lijst staan, maar die moet nog ietsje goedkoper worden.

Ik ben alleen nog aan het twijfelen om een Broadlink aan te schaffen. Mijn televisie is nog niet smart, maar werkt nog prima. Deze ga ik nog niet vervangen. Ik heb er een JBL Bar Studio aan hangen die een mooi geluid geeft. Ik wil proberen die met de TV en soundbar te laten communiceren. De vraag is waar ik die broadlink moet gaan plaatsen om niet in de weg te staan, maar wel nog met de tv te kunnen communiceren.

Voor kerst twee Google Nests besteld bij Coolblue in een mooie deal. Eentje links achter de hoekbank in de woonkamer en de ander rechts van de bank meer naar het midden van de woonkamer (begin keuken). In een beneden verdieping van 8x6 (ondanks enkele muren) denk ik dat hij dan wel een volledig bereik moet hebben. Tevens heb ik ook de Google assistent op de mobiele telefoon.

Het is net een verzameling, hoe meer je kunt, hoe leuker het wordt. Voor iedere oplossing kan ik wel een probleem bedenken dat het oplost ;)

• Artwido
@De-Hamster je zult merken dat je steeds meer gemak er in ziet.
Wij hebben hub in de keuken, mini in de woonkamer en mini op de slaapkamer.
En weet niet hoeveel slimme lampen en schakelaars in en om het huis.
Doormiddel van routines en automatische routines die je in de Home app en de smart App op je telefoon kunt aanmaken dient gemak de mens.
:)

• Heufje
Heufje schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:20:
[...]

Daar zie ik 'm inderdaad wel bij staan, in mijn woonkamer, samen met 5 Hue lampen, Sonos speakers en Philips TV.
Dit is wat ik zie als ik kies voor 'Bediening voor in huis'. En als ik klik op 'Ruimten' krijg ik een zwart/leeg scherm.

[Voor 4% gewijzigd door Heufje op 23-12-2020 16:12]

• Artwido
Heufje schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:51:
[...]

Dit is wat ik zie als ik kies voor 'Bediening voor in huis'. En als ik klik op 'Ruimten' krijg ik een zwart/leeg scherm.

[Afbeelding]
Is je hub met hetzelfde account aangemeld?

• Heufje
Artwido schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:27:
[...]

Is je hub met hetzelfde account aangemeld?
Yep, zelfde account. Ik kan eea ook wel met stem bedienen, maar niet via het scherm

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:20
Heufje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:03:
[...]

Yep, zelfde account. Ik kan eea ook wel met stem bedienen, maar niet via het scherm
Bekend probleem, heb er ook last van. Google gesproken en een factory reset lostte het even op. Enkele dagen lang had ik wel iets in het scherm, ondertussen is het weer leeg. Nog geen tijd gehad om nog een factory reset te doen.

• Serena
Heufje schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:51:
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat het een hickup is bij de installatie. Ik zou hem terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen…

• Heufje
Opnieuw installeren heeft het inderdaad gefixt. Hopelijk blijft het nu zo.

• Smartphonetips
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 19-04 18:39
De laatste weken verstaat de nest hub mij bijna niet meer. Ik moet er echt voor gaan staan en hey Google gillen. De nest mini heeft daar geen last van. Al eens gereset maar geen verbetering. Iemand tips? Wanneer ik taal op Engels zet en gevoeligheid verhoog verbetert het aanzienlijk, maar dit stuit op teveel verzet van de andere gezinsleden, aangezien hij dan Nederlandse commando's vaak fout interpreteert en radiozenders ook niet meer correct afspeelt zonder dat je het heel erg specifieert.

https://www.smartphonetips.be

• Serena
Smartphonetips schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:54:
De laatste weken verstaat de nest hub mij bijna niet meer. Ik moet er echt voor gaan staan en hey Google gillen. De nest mini heeft daar geen last van. Al eens gerecet maar geen verbetering. Iemand tips? Wanneer ik taal op Engels zet en gevoeligheid verhoog verbetert het aanzienlijk, maar dit stuit op teveel verzet van de andere gezinsleden, aangezien hij dan Nederlandse commando's vaak fout interpreteert en radiozenders ook niet meer correct afspeelt zonder dat je het heel erg specifieert.
Even Voice Match opnieuw instellen?

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Sinds kort hebben we een paar nest mini’s in huis vooral voor de kids. Qua hardware is de rest eigenlijk vooral Apple (iPhones, ipads, macbooks) icm homekit. En ook 2 chromebooks voor de kinderen.

Google werkt wel veel beter dan siri moet ik zeggen.

Mini’s worden ook gebruikt als alarm. Maar kan je wakker worden met muziek ipv het standaard deuntje? Van alles geprobeerd maar mij lukt het niet. Zag in het Engels een uitleg Dat het wel zou moeten kunnen?

• Smartphonetips
Serena schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:16:
[...]

Even Voice Match opnieuw instellen?
Heb ik ook al een paar keer geprobeerd, helpt niet.

• Serena
Smartphonetips schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:58:
[...]

Heb ik ook al een paar keer geprobeerd, helpt niet.
Dan gewoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren.

• Smartphonetips
Serena schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:13:
[...]

Dan gewoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren.
Dat heb ik ook gedaan (reset).

[Voor 6% gewijzigd door Smartphonetips op 26-12-2020 15:22]

• Serena
Als je dat idd hebt gedaan middels het 10 seconden vasthouden van je volumeknoppen weet ik het ook niet meer.
Dan zal de microfoon wel kapot zijn of zo…

• Smartphonetips
Serena schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:29:
[...]

Als je dat idd hebt gedaan middels het 10 seconden vasthouden van je volumeknoppen weet ik het ook niet meer.
Dan zal de microfoon wel kapot zijn of zo…
Zou kunnen dat er een technisch probleem is aan de microfoon, maar kapot is ie niet want dan zou het verhogen van de gevoeligheid niet helpen. Soit, voorlopig geen zin om een nieuwe aan te schaffen alleszins 😄

• Jonas84
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 11-02 16:27
Hier net hetzelfde. Als ik via "Bediening voor in huis" op "Ruimten" tik, is er een leeg, zwart scherm. Vanmorgen de fabrieksinstellingen teruggezet, maar na de update terug naar af.

• Jonas84
Heufje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:38:
Hier hetzelfde. Ook geprobeerd om te resetten en het leek terug OK. Na de update komt hetzelfde probleem terug. Er zijn geen "ruimtes" zichtbaar.

• Xtince
Ik zit met een irritant probleem.

Als ik mijn Samsung TV of Symfonisk/Sonos speaker op pauze zet via google, dus: “Hey Google, zet X op pauze” werkt dat perfect.

Echter, krijg ik ze niet weer werkend als ik ze weer wil starten via google home. Commando’s als “speel af” of “play” of “start” werken dan niet. Iemand de juiste commando? Of moet ik (primitief) weer op zoek naar de afstandsbediening? 😜

• edjil
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 07:41
Xtince schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:48:

Als ik mijn Samsung TV of Symfonisk/Sonos speaker op pauze zet via google, dus: “Hey Google, zet X op pauze” werkt dat perfect.

Echter, krijg ik ze niet weer werkend als ik ze weer wil starten via google home. Commando’s als “speel af” of “play” of “start” werken dan niet. Iemand de juiste commando? Of moet ik (primitief) weer op zoek naar de afstandsbediening? 😜
Zeg "hervatten".
Xtince schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:48:

Hervat?

• Artwido
Sinds vanmorgen kunnen twee Mini's geen verbinding meer maken ook niet na opnieuw opstarten. Mijn Hub die dezelfde verbinding gebruikt heeft geen last.
Meer hier last van? Is er een update geweest?

*ook wanneer ik de mini 's opnieuw wil aanmelden in Home app blijf ik de melding krijgen dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk.

[Voor 26% gewijzigd door Artwido op 28-12-2020 10:56]

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Iemand een tip hoe je muziek (liefst een bepaald nummer) als alarm kan instellen op een nest mini ipv het standaard deuntje.

• Smartphonetips
Mijn nest hub is klaar voor de sloop denk ik, ik vroeg 'speel Studio Brussel' en krijg als antwoord 'ok, zwarte piet wiedewiedewiet op Spotify, ik speel het af op radio' 😂

Mijn dochter had dit sinterklaas liedje deze ochtend gevraagd, dus het komt niet helemaal uit de lucht vallen.

[Voor 24% gewijzigd door Smartphonetips op 29-12-2020 16:12]

• weebl
  • Registratie: juni 2002

weebl

YARR!

Ik zit te stoeien met de Google Assistant integratie met onze nieuwe Roomba e5 robotstofzuiger... Één van de ondersteunde spraak commando's is "Hey Google, laat [naam robot] docken". Nu roep ik vrij duidelijk "Hey Google, laat Truus docken", maar daar wordt heel consequent "laat Truus Dokkum" van gemaakt. Met als gevolg de melding dat mevrouw niet weet wat ze moet doen... Ik vermoed omdat docken geen Nederlands woord is. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Edit: "Hey Google, start/stop Truus", etc werkt prima. Maar wil de robot echt naar de oplader sturen en anders blijft ie midden in de kamer staan.

[Voor 20% gewijzigd door weebl op 29-12-2020 16:25]

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:59
weebl schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:23:
Ik zit te stoeien met de Google Assistant integratie met onze nieuwe Roomba e5 robotstofzuiger... Één van de ondersteunde spraak commando's is "Hey Google, laat [naam robot] docken". Nu roep ik vrij duidelijk "Hey Google, laat Truus docken", maar daar wordt heel consequent "laat Truus Dokkum" van gemaakt. Met als gevolg de melding dat mevrouw niet weet wat ze moet doen... Ik vermoed omdat docken geen Nederlands woord is. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Edit: "Hey Google, start/stop Truus", etc werkt prima. Maar wil de robot echt naar de oplader sturen en anders blijft ie midden in de kamer staan.
Maak je toch een routine

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:43
Yup, routine it is in zo'n geval

• weebl

weebl

YARR!

Inderdaad routine gemaakt, lijkt aardig te werken. Thanks!
weebl schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:22:
Ik ga er vanuit dat je nu "Truus kom naar huus" gebruikt? ;)

• weebl

weebl

YARR!

TheFes schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:30:
[...]

Ik ga er vanuit dat je nu "Truus kom naar huus" gebruikt? ;)
Haha nee, maar da's wel een goeie ja :P Ga hem eff aanpassen :)

• weebl

weebl

YARR!

weebl schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:22:
Werkt dus voor geen meter... Geen idee waarom het gisteravond wel werkte, maar krijg nu continue de melding "er is een fout opgetreden", of "sorry ik begrijp het niet". Of deze site wordt letterlijk geciteerd: https://lazylife.nl/irobot-roomba-bedienen-met-je-stem/

Kan het te maken hebben met dat ik de robot Truus heb genoemd? Iemand waar dit wel gewoon werkt? Ik ben toch niet de enige met een Roomba en een Google Nest Hub...?

• stefanmechelen
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 14-06 12:06
weebl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:09:
[...]

Werkt dus voor geen meter... Geen idee waarom het gisteravond wel werkte, maar krijg nu continue de melding "er is een fout opgetreden", of "sorry ik begrijp het niet". Of deze site wordt letterlijk geciteerd: https://lazylife.nl/irobot-roomba-bedienen-met-je-stem/

Kan het te maken hebben met dat ik de robot Truus heb genoemd? Iemand waar dit wel gewoon werkt? Ik ben toch niet de enige met een Roomba en een Google Nest Hub...?
als je naam aangepast hebt, sync my devices eerst doen aub, maar voor hetzelfde geld blijft hij koppig hoor, geen garantie

• stefanmechelen
readytoflow schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:
Iemand een tip hoe je muziek (liefst een bepaald nummer) als alarm kan instellen op een nest mini ipv het standaard deuntje.
only in English my friend, jammer maar helaas

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl

• stefanmechelen
negeer wat hier stond, was dubbel

[Voor 95% gewijzigd door stefanmechelen op 31-12-2020 03:52]

• Smartphonetips
Smartphonetips schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:29:
[...]

Zou kunnen dat er een technisch probleem is aan de microfoon, maar kapot is ie niet want dan zou het verhogen van de gevoeligheid niet helpen. Soit, voorlopig geen zin om een nieuwe aan te schaffen alleszins 😄
Probleem is verholpen, gevoeligheid op max gezet door Engels als eerste taal te zetten. Gevoeligheid blijft behouden wanneer ik het daarna terug op NDL zet.

• Smartphonetips
readytoflow schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:
Je kan daar een routine voor aanmaken.

• Melchuzz
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17-06 10:32
Waarschijnlijk een stomme vraag maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden op het internet:

Hoe kan ik custom en standaard routines verwijderen?

Vind het persoonlijk een rommeltje worden en gebruik alleen costum routines..

PS: Hoe kan het eigenlijk dat ik bij de standaard routines opties heb die ik in de stnadaard routines niet heb?
Zoals meerdere tijden aangeven (staat wel in de Workday routine, maar is voor zover ik zie niet mogelijk bij een custom routine) nu moet ik 4x dezelfde routine aanmaken voor verschillende tijden :o

Alvast erg bedankt!

• Karish
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10-06 02:27
Smartphonetips schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:05:
[...]

Probleem is verholpen, gevoeligheid op max gezet door Engels als eerste taal te zetten. Gevoeligheid blijft behouden wanneer ik het daarna terug op NDL zet.
Dat is mooi om te horen, begrijp ik het goed dat je altijd 2 talen gebruikt ? Of heb je nu maar 1 taal ingesteld nadat je de gevoeligheid op "max" heb gezet?

Ik gebruik momenteel alleen Nederlandse taal (lees: heb geen 2 talen ingesteld ) en heb af en toe ook dat de hub mij niet hoort ..

• Smartphonetips
Karish schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:07:
[...]

Dat is mooi om te horen, begrijp ik het goed dat je altijd 2 talen gebruikt ? Of heb je nu maar 1 taal ingesteld nadat je de gevoeligheid op "max" heb gezet?

Ik gebruik momenteel alleen Nederlandse taal (lees: heb geen 2 talen ingesteld ) en heb af en toe ook dat de hub mij niet hoort ..
Ik gebruik enkel Nederlands, 2 talen werkt (nog) niet goed.

• Xtince
Ik moest wel Engels als tweede taal invoeren, want anders sprak mijn hub hele tijd Frans....

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17-06 11:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Artwido schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:33:
Sinds vanmorgen kunnen twee Mini's geen verbinding meer maken ook niet na opnieuw opstarten. Mijn Hub die dezelfde verbinding gebruikt heeft geen last.
Meer hier last van? Is er een update geweest?

*ook wanneer ik de mini 's opnieuw wil aanmelden in Home app blijf ik de melding krijgen dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk.
Ik had precies hetzelfde met mijn Chromecast. Meerdere factory resets gedaan, maar helaas.
Uiteindelijk heb ik hem toegevoegd via mijn backup netwerk. Netjes is anders..

Ben jij er inmiddels achter waar het aan lag?

• Artwido
Ken. schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 02:53:
[...]

Ik had precies hetzelfde met mijn Chromecast. Meerdere factory resets gedaan, maar helaas.
Uiteindelijk heb ik hem toegevoegd via mijn backup netwerk. Netjes is anders..

Ben jij er inmiddels achter waar het aan lag?
Ze hingen eerst aan mijn 5ghz netwerk. Ik heb ze nu aangemeld aan mijn 2.4ghz en toen werkte alles weer. Heel apart.
Smartphonetips schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:07:
[...]

Je kan daar een routine voor aanmaken.
Kan je een tip geven welke routine, want voor zover ik weet kan je alleen in het Engels het deurtje wijzigen?

• Smartphonetips
Medione1210 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:34:
[...]

Kan je een tip geven welke routine, want voor zover ik weet kan je alleen in het Engels het deurtje wijzigen?
Zoiets?

Spraakcommando moet je er wel bijzetten, maar is volgens wat ik lees niet nodig wanneer er een tijdstip bij staat. Je wekker zal dus afgaan zonder dat je 'wekker' moet roepen 😂
Ik gebruik zelf een smartwatch als wekker, dus heb het niet uitgetest. Don't blame me als je je overslaapt 😁

Smartphonetips schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:45:
[...]

Zoiets?
[Afbeelding]

Spraakcommando moet je er wel bijzetten, maar is volgens wat ik lees niet nodig wanneer er een tijdstip bij staat. Je wekker zal dus afgaan zonder dat je 'wekker' moet roepen 😂
Ik gebruik zelf een smartwatch als wekker, dus heb het niet uitgetest. Don't blame me als je je overslaapt 😁
Als je bij deze routine wekker roept zal hij denk ik gewoon meteen de muziek afspelen.
Verder mis je natuurlijk wel de flexibiliteit van de gewone wekkerfunctie waarbij je een tijd kunt noemen.

• Serena
Ik denk dat je de wekker anders in moet stellen. Nu gaat de wekker sowieso af denk ik, ook zonder commando. Dus ook als je een keer vrij hebt.
Hier werkt het zo…

[Voor 6% gewijzigd door Serena op 03-01-2021 22:53]

• Smartphonetips
TheFes schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Als je bij deze routine wekker roept zal hij denk ik gewoon meteen de muziek afspelen.
Verder mis je natuurlijk wel de flexibiliteit van de gewone wekkerfunctie waarbij je een tijd kunt noemen.
Tijd kan je toch instellen, zie je in mijn screenshot. Wekker moet je uiteraard niet roepen.

• Smartphonetips
Serena schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:52:
Ik denk dat je de wekker anders in moet stellen. Nu gaat de wekker sowieso af denk ik, ook zonder commando. Dus ook als je een keer vrij hebt.
Hier werkt het zo…

[Afbeelding]
Hij vraagt hoe hij een nummer als wekker kan instellen, niet hoe hij een wekker moet instellen. Maar uit zijn antwoord op mijn antwoord kan ik niet veel opmaken 😂

[Voor 5% gewijzigd door Smartphonetips op 04-01-2021 08:17]

Smartphonetips schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Tijd kan je toch instellen, zie je in mijn screenshot. Wekker moet je uiteraard niet roepen.
Ik ben niet de vraagsteller hoor.

Je kunt zo inderdaad een tijd instellen, maar die staat dan wel fixed in de routine.
Je mist dus de flexibiliteit van de gewone wekker waarbij je gewoon 's avonds een tijd kunt aangeven wanneer je de volgende ochtend gewekt wil worden.
Maar misschien werkt jouw oplossing wel prima voor @Medione1210

• Serena
Smartphonetips schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:16:
[...]

Hij vraagt hoe hij een nummer als wekker kan instellen, niet hoe hij een wekker moet instellen. Maar uit zijn antwoord op mijn antwoord kan ik niet veel opmaken 😂
Ah, duidelijk…
Maar goed, de routine die eerder gepost werd gaat dus altijd af. Denk niet dat je dat wilt.

• Smartphonetips
TheFes schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:02:
[...]

Je kunt zo inderdaad een tijd instellen, maar die staat dan wel fixed in de routine.
Je mist dus de flexibiliteit van de gewone wekker waarbij je gewoon 's avonds een tijd kunt aangeven wanneer je de volgende ochtend gewekt wil worden.
De vragensteller is @readytoflow blijkbaar, het wordt verwarrend hier 😂 https://gathering.tweaker...message/65441002#65441002

[Voor 6% gewijzigd door Smartphonetips op 04-01-2021 10:12]

• Musje39
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 04-01 17:02
Hallo, ik heb een aantal jaar geleden via actie van de dag een Google home mini gekocht. Bleek eentje uit Engeland te zijn met verloop stekken. Nu heb een nieuwe router en kan hem niet meer instellen. Ik krijg onderstaande melding. Zou dat zijn omdat Engeland niet meer in de EU zit?

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:48

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Musje39 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:14:
Ik krijg onderstaande melding. Zou dat zijn omdat Engeland niet meer in de EU zit?
Nee, vermoed eerder dat je je wireless router op kanaal 13 hebt staan voor 2.4GHz. Deze zou 1,6 of 11 moeten zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• shadax
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Je krijgt die melding altijd met "buitenlandse" nest mini's, in principe is er niets aan de hand (zolang je wifi niet op kanaal 13 draait)
TheFes schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:02:
[...]

Het is een werkbaar alternatief, aangezien ik doordeweeks de wekker vaak op dezelfde tijd zet.
Bedankt voor het meedenken.

Ik blijf het wel ongelooflijk raar vinden dat zo'n simpele functie als 'wekker' niet al compleet is uitgewerkt door Google. Nu moet je voor enige flexibiliteit je smartphone gebruiken om een (flexibel instelbare) wekker te zetten.

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:43

Ed_L

Edmin
Met de Bol.com korting afgelopen week een Nest Hub gekocht. De kids hadden van de Sint al een Nest audio gekregen dus we zaten al in het ecosysteem. Achteraf had ik beter een setje Audio's kunnen kopen voor de stereobeleving, maar dat mag de pret niet drukken.
Tot dusver gebruikte ik een Home Assistant variant (Hassio) voor mijn automations, maar dit is veel gebruiksvriendelijker. Helaas kan ik nog niet voor alles over.
Aangesloten: Hue, Tado, Tradfri
Niet mogelijk: alle Z-wave spul, Skybell (?)

Voor Skybell had ik de mogelijkheid voor integratie wel gevonden, maar ik krijg hem niet aan de praat en het is niet zo mooi compleet als een Nest deurbelintegratie: https://skybelltechnologi...ell-with-Google-Assistant

Voor Z-Wave ga ik denk ik kijken of ik een Fibaro controller/hub kan aansluiten. Zijn daar al ervaringen mee?

De Nest Hub gaat waarschijnlijk binnenkort naar de werkkamer, zodra de Nest Hub Max voor een beetje normale prijs te krijgen is in Nederland.
Ed_L schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:11:
Met de Bol.com korting afgelopen week een Nest Hub gekocht. De kids hadden van de Sint al een Nest audio gekregen dus we zaten al in het ecosysteem. Achteraf had ik beter een setje Audio's kunnen kopen voor de stereobeleving, maar dat mag de pret niet drukken.
Tot dusver gebruikte ik een Home Assistant variant (Hassio) voor mijn automations, maar dit is veel gebruiksvriendelijker. Helaas kan ik nog niet voor alles over.
Aangesloten: Hue, Tado, Tradfri
Niet mogelijk: alle Z-wave spul, Skybell (?)

Voor Skybell had ik de mogelijkheid voor integratie wel gevonden, maar ik krijg hem niet aan de praat en het is niet zo mooi compleet als een Nest deurbelintegratie: https://skybelltechnologi...ell-with-Google-Assistant

Voor Z-Wave ga ik denk ik kijken of ik een Fibaro controller/hub kan aansluiten. Zijn daar al ervaringen mee?

De Nest Hub gaat waarschijnlijk binnenkort naar de werkkamer, zodra de Nest Hub Max voor een beetje normale prijs te krijgen is in Nederland.
Je kunt ook Home Assistant koppelen aan Google Assistant, en zo je Z-wave apparaten beschikbaar maken.

Overigens vind ik de automations in Google Home veel beperkter dan in Home Assistant

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:43

Ed_L

Edmin
TheFes schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:19:
[...]

Je kunt ook Home Assistant koppelen aan Google Assistant, en zo je Z-wave apparaten beschikbaar maken.
Thx. Daar had ik nog niet aan gedacht :P
Overigens vind ik de automations in Google Home veel beperkter dan in Home Assistant
Uiteraard. Maar met een gezin van 6 zijn er zo veel uitzonderingen dat het maken van goede regels soms lastig is. Dan is het makkelijker om goede bediening te hebben dan uitgebreide automation.

• Jochem4080
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 10-01 23:16
Hallo allemaal,

Heb eigenlijk een vraag...

Ik wil een google home assistent kopen om mijn beveiliging, lampen en verwarming ect ect aan te sturen.
Maar nu zie ik ook een Google Nest.

Wat raden jullie mij aan om te kopen Google Home of een Google Nest?

Wat ik een beetje heb kunnen vinden is dat de Google Nest beter geluid heeft en een scherm en dat heeft Google Home niet.
Dat is eigenlijk het verschil wat ik heb gelezen.

Overigen als ik mijn producten koop kijk ik wel of deze door Google Home Assistent of Alexa ondersteund want in de toekomst wil ik overgaan naar Alexa.
Maar wat ik niet leest bij de producten is dat ze ook ondersteunt word door Google Nest.

Nu denk ik zelf dat Google Nest ook wordt ondersteund als er Google Home staat.

Wie o wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Jochem

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-06 12:03
Jochem4080 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:53:
Hallo allemaal,

Heb eigenlijk een vraag...

Ik wil een google home assistent kopen om mijn beveiliging, lampen en verwarming ect ect aan te sturen.
Maar nu zie ik ook een Google Nest.

Wat raden jullie mij aan om te kopen Google Home of een Google Nest?

Wat ik een beetje heb kunnen vinden is dat de Google Nest beter geluid heeft en een scherm en dat heeft Google Home niet.
Dat is eigenlijk het verschil wat ik heb gelezen.

Overigen als ik mijn producten koop kijk ik wel of deze door Google Home Assistent of Alexa ondersteund want in de toekomst wil ik overgaan naar Alexa.
Maar wat ik niet leest bij de producten is dat ze ook ondersteunt word door Google Nest.

Nu denk ik zelf dat Google Nest ook wordt ondersteund als er Google Home staat.

Wie o wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Jochem
Google heeft de Google Home en Google mini en Google Hub (speaker met scherm) apparaten ondergebracht onder de NEST afdeling. Die lopen nu dus een beetje door elkaar en een Nest mini is een iets nieuwere versie van de Home mini. Verder maakt het geen verschil want ze draaien allemaal de Google Assistent.

Ik heb zelf een paar google home mini's staan, maar zou als ik nu moet kiezen voor het geluid een Nest Audio kiezen. Die zijn wat geluid betreft vergelijkbaar met de PLAY One boxen van SONOS (schijnt) maar een stuk voordeliger.

Veel dingen die met Alexa werken kun je ook met Google koppelen al dan niet via omwegen zoals IFTTT.

Maar waarom zou je op den duur naar Alexa willen?

• m0ridin
@Jochem4080

Je hebt eigenlijk de volgende reeks:

Mini: Alleen speakers, goedkoopste en kleinste optie Heb ik in de keuken en hobby kamer als ik daar wat muziek wil luisteren.

Home: Google home/nest audio. Meer gericht op beter en voller geluid. Deze heb ik in de woonkamer en luister ik meestal muziek en radio op.

Hub: Met scherm. Heb ik in de slaapkamer als wekker radio.

Alle bovenstaanden kunnen gebruikt worden als 'bediening' maar de eerste 2 alleen via voice command, de hub ook nog via het scherm. Via de google home app op je telefoon kun je ook nog altijd met een scherm een en ander bedienen natuurlijk.

Ligt dus maar net aan wat je belangrijk vindt. Goed geluid? Nest Audio. Scherm? Hub. Simpelste (en goedkoopste) manier om een smart bedieningsdevice te hebben? Mini.

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-06 12:03
nest audio is momenteel trouwens maar € 70

Website van google zelf

• Jochem4080
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 10-01 23:16
@m0ridin

Dank je wel voor je antwoord.

En kraak helder.
Weet wat ik ga bestellen

Dank je wel

Groetjes,
Jochem

• Jonas84
Heufje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:38:
Is het nog steeds in orde bij jou? Hier hetzelfde probleem. Al drie keer gereset en dan werkt het wel even, maar na een update is er enkel "Ruimten" zichtbaar bij "Bediening voor in huis". Als ik dan op "Ruimten" tik, komt er even een leeg scherm. Als ik de taal op Engels instel, werkt het wel. Zet ik daarna als eerste taal terug Nederlands, dan werkt het even, maar het blijft niet.

• austin_77
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:08
Iemand enig idee wat de laatste stand van zaken is betreffende Apple Music op Nest audio in Nederland? Ben erg blij met funcionaliteit van google assistant, maar zit ook flink in apple ecosysteem en geen zin om over te stappen naar Spotify...

• endantwit
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-04 09:33
Is het iemand al gelukt om personen toe te voegen (met hun verjaardag)? Ik krijg af en toe van Google de suggestie om dat te doen, maar wanneer ik iemand toevoeg lijkt 'ie het niet op te slaan...

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:15

TommyGun

Stik er maar in!

Valt me op dat m'n apparaten sinds een aantal dagen andere antwoorden gebruiken.

Ik vraag;
Hey Google, zet de tv aan.

Voorheen was het;
Oke, ik zet tv aan.

Nu is het;
Oke, doe tv aan.

Hetzelfde met lampen. Nogal een vreemd antwoord :?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Artwido
TommyGun schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:52:
Valt me op dat m'n apparaten sinds een aantal dagen andere antwoorden gebruiken.

Ik vraag;
Hey Google, zet de tv aan.

Voorheen was het;
Oke, ik zet tv aan.

Nu is het;
Oke, doe tv aan.

Hetzelfde met lampen. Nogal een vreemd antwoord :?
Viel mij ook op.
Snap niet dat ze daar tijd aan besteden.
Ja, er zijn ook een aantal kernwoorden aangepast... Zo kon ik voorheen het woord "volume" exposen vanaf home assistant, om het volume van mijn versterker te regelen... Nu regelt hij helaas het volume van de hub zelf...

Heb ik er maar "media" van gemaakt nu :-)

• Webgnome
  • Laatst online: 23:02
We hebben sinds afgelopen zaterdag nu een Google Nest Mini en zijn er erg tevreden mee. In combinatie met onze Homey ( uit 2016 ) werkt het eigenlijk best lekker. Een klein dingetje echter wat ik zo 123 niet voor elkaar krijg is dat Google bij het voorlezen van de agenda items ook de beschrijving mee neemt. Weet iemand of dat dat mogelijk is?

Strava, Twitter

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True