Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Karish
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10-06 02:27
Is het mogelijk om een playlist te spelen die iemand aan mij geshared heeft ?

Het lukt mij wel om mijn eigen playlist af te spelen maar niet die van iemand.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:21
Karish schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:28:
Is het mogelijk om een playlist te spelen die iemand aan mij geshared heeft ?

Het lukt mij wel om mijn eigen playlist af te spelen maar niet die van iemand.
Je kunt de playlist toch gewoon opslaan onder je eigen account....

Heb je het trouwens over Youtube Music of Spotify...?

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
De laatste weken is het om gek van te worden, mijn twee Nest Mini's en Nest Hub antwoorden uit zichzelf vragen die ik niet heb gesteld met het commando Hey Google.

Gisteren was het zelfs zo erg dat we niet eens geluid aan hadden staan, er was dus geen reden tot triggeren. Meer gebruikers hier de laatste tijd last van?

LG OLED55XB6  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Karish
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10-06 02:27
Nuevocasa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Je kunt de playlist toch gewoon opslaan onder je eigen account....

Heb je het trouwens over Youtube Music of Spotify...?
Het gaat hier om Spotify, ik heb geprobeerd om de playlist te volgen. Na het volgen zie je het wel in je bibliotheek maar commando "shuffle <Album> werkt niet

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:23
THE_BASE schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:09:
De laatste weken is het om gek van te worden, mijn twee Nest Mini's en Nest Hub antwoorden uit zichzelf vragen die ik niet heb gesteld met het commando Hey Google.

Gisteren was het zelfs zo erg dat we niet eens geluid aan hadden staan, er was dus geen reden tot triggeren. Meer gebruikers hier de laatste tijd last van?
Je kunt bij assistent activiteiten kijken wat hem getriggerd heeft.

[Voor 10% gewijzigd door Artwido op 11-01-2021 15:49]

• THE_BASE
  • Niet online
Artwido schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Je kunt bij assistent activiteiten kijken wat hem getriggerd heeft.
[Afbeelding]
Die zag ik inderdaad, maar daar staat inderdaad onbekende spraakopdracht. Het valt me op dat hij de laatste weken alles als Hey Google behandelt...

LG OLED55XB6  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• koksie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:57
THE_BASE schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Die zag ik inderdaad, maar daar staat inderdaad onbekende spraakopdracht. Het valt me op dat hij de laatste weken alles als Hey Google behandelt...
Je kunt in de settings de gevoeligheid voor "hey Google" lager zetten, helpt dat?

• THE_BASE
  • Niet online
koksie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Je kunt in de settings de gevoeligheid voor "hey Google" lager zetten, helpt dat?
Die tip ga ik zo eens uitvoeren, dank je wel!

Edit: wordt niet ondersteund in het Nederlands...

[Voor 9% gewijzigd door THE_BASE op 11-01-2021 16:40]

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:21
koksie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Als ik dat probeer krijg ik de opmerking dat het "in deze taal" (Nederlands dus) niet mogelijk is om die gevoeligheid te wijzigen.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• koksie
  • Registratie: november 2004
kruila schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Als ik dat probeer krijg ik de opmerking dat het "in deze taal" (Nederlands dus) niet mogelijk is om die gevoeligheid te wijzigen.
Aha, ik heb de talen op Engels en NL staan en ik kan het wel aanpassen. Wellicht ligt het dan idd aan de taal.

• DataCopy
  • Laatst online: 12:45

DataCopy

Dum vita est spes est

Was het niet zo dat ie de gevoeligheid onthoudt? Dus:
- taal op Engels zetten (of toevoegen)
- gevoeligheid aanpassen
- terugzetten naar Nederlands (of Engels weer weghalen)

Dacht dat eerder hier in het topic tegen te zijn gekomen

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• furian88
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-06 07:55
is er ergens ook een lijst met welke deurbellen op de google nest hub getoond kunnen worden?
Of is het echt puur aan de google hello die hierop functioneerd?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Nuevocasa
furian88 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:32:
is er ergens ook een lijst met welke deurbellen op de google nest hub getoond kunnen worden?
Of is het echt puur aan de google hello die hierop functioneerd?
Getoond kunnen er wel aardig wat. Maar als je bedoelt dat er beeld getoond wordt bij aanbellen is dat volgens mij alleen de Nest Hello.

• furian88
Nuevocasa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Getoond kunnen er wel aardig wat. Maar als je bedoelt dat er beeld getoond wordt bij aanbellen is dat volgens mij alleen de Nest Hello.
dat is exact wat ik bedoel :)

• Nuevocasa
furian88 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:52:
[...]

dat is exact wat ik bedoel :)
Heb zelf de Eufy deurbel, deze wordt alleen getoond wanneer je daar om vraagt. Wel jammer, maar voor ons is het niet zo erg.

• furian88
Nuevocasa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Heb zelf de Eufy deurbel, deze wordt alleen getoond wanneer je daar om vraagt. Wel jammer, maar voor ons is het niet zo erg.
daar zou ik wellicht mee kunnen leven.. maar mijn vrouw zeker weten niet :D *O*

Er is blijkbaar een nieuwe gastmodus, jammer, ik had gehoopt op een instelling dat gasten dan NIET je smartphone apparaten mogen gebruiken, alleen degene met voice match

• Artwido
Ze zijn echt aan rommelen bij Google
Zoals eerder opgemerkt was de bevestigingtekst na een commando veranderd. Maar die is weer terug naar zoals het eerst was.
Maar nu kun je niet meer zeggen "slaapkamer uit" om de lichten in de slaapkamer uit te doen maar nu moet je specifiek "lichten slaapkamer uit" zeggen.
In de ruimte zelf volstaat "lichten uit"

• kruila
Omdat mevrouw Google nog al eens zei dat ze me niet kon helpen, ben ik begonnen alle veel voorkomende stemopdrachten te veranderen in routines, waarbij de stemopdracht beperkt blijft tot één woord. (na Hey Google).

Dus niet: Hey google speel NPO radio 5 af op TuneIn, maar: Hey Google, vijf.

Doordat de stemopdracht beperkt blijft tot 1 woord is de kans dat zij je niet begrijpt veel kleiner.

Routine in dit geval:

Als ik tegen assistent zeg 'vijf'

Deze routine zal: speel NPO radio 5 op TuneIn.

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:36

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb een Google Nest Mini in de computerkamer en een Google Nest Audio in de woonkamer. De PC in de computerkamer is aangesloten op de TV in de woonkamer. Ik wil met Google Assistant icm AssistantComputerControl (ACC) ervoor zorgen dat ik met bijvoorbeeld "OK Google, change pc output to duplicate" ervoor zorgen dat de output van mijn PC naar duplicate wordt gezet. Dus dezelfde actie als wanneer je Windowstoets+P drukt en dan duplicate kiets. Zo'n zelfde actie wil ik weer maken met Extend maar laat ik eerst duplicate voor elkaar krijgen.

Ik heb ACC al gekoppeld aan OneDrive en dat werkt allemaal naar behoren. Het PC shutdown commando werkt bijvoorbeeld goed. Ik lees op de documentatiepagina van ACC dat de Windows toets niet bij keyshortcut staat. Iemand idee hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen zodat ik met mijn stem de output van mijn PC kan wijzigen?

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:10
Techno Overlord schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:09:
Ik heb een Google Nest Mini in de computerkamer en een Google Nest Audio in de woonkamer. De PC in de computerkamer is aangesloten op de TV in de woonkamer. Ik wil met Google Assistant icm AssistantComputerControl (ACC) ervoor zorgen dat ik met bijvoorbeeld "OK Google, change pc output to duplicate" ervoor zorgen dat de output van mijn PC naar duplicate wordt gezet. Dus dezelfde actie als wanneer je Windowstoets+P drukt en dan duplicate kiets. Zo'n zelfde actie wil ik weer maken met Extend maar laat ik eerst duplicate voor elkaar krijgen.

Ik heb ACC al gekoppeld aan OneDrive en dat werkt allemaal naar behoren. Het PC shutdown commando werkt bijvoorbeeld goed. Ik lees op de documentatiepagina van ACC dat de Windows toets niet bij keyshortcut staat. Iemand idee hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen zodat ik met mijn stem de output van mijn PC kan wijzigen?
Ik kende ACC nog niet, dank je wel. Leuk om mee te spelen.
En nu het antwoord op je vraag: kan je het niet bereiken met deze 2 commandlines?
displayswitch.exe /clone
displayswitch.exe /extend

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Mr_Blobby schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:53:
[...]
Ik kende ACC nog niet, dank je wel. Leuk om mee te spelen.
En nu het antwoord op je vraag: kan je het niet bereiken met deze 2 commandlines?
displayswitch.exe /clone
displayswitch.exe /extend
Yes, die had ik ook al gevonden. Ik heb nu een duplicate.lnk aangemaakt die dit C:\Windows\System32\DisplaySwitch.exe /clone runt maar dit werkt niet want hij kan het bestand niet openen. Als ik dubbelklik op het bestand dan werkt het wel. Als ik er een .bat of .cmd bestand van maak (met inhoud: C:\Users\<username>\Desktop\duplicate.cmd of .bat) dan zie ik hele even een command prompt openen maar dan werkt het nog steeds niet.

[Voor 14% gewijzigd door Techno Overlord op 17-01-2021 16:47]

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-06 13:20
Ik heb dit forum doorgelopen dmv wat zoektermen maar heb het antwoord nog niet kunnen vinden. Ik zit te kijken naar nest audio speakers en ik vroeg me af of ik die kan combineren met 2 chromecast audio's. Ik heb nu een chromecast audio aan de receiver hangen in de woonkamer en ik heb een receiver met een tweede chromecast voor de overkapping.

Als ik nu zou uitbouwen met nest speakers en ik de speakers in dezelfde groep plaats als de chromecasts (Overal) kan je dan bijv tegen google assistent zeggen 'speel spotify overal' pakt hij ze dan allemaal of kan je dat soort apparaten niet combineren?
Miss_80 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:55:
Ik heb dit forum doorgelopen dmv wat zoektermen maar heb het antwoord nog niet kunnen vinden. Ik zit te kijken naar nest audio speakers en ik vroeg me af of ik die kan combineren met 2 chromecast audio's. Ik heb nu een chromecast audio aan de receiver hangen in de woonkamer en ik heb een receiver met een tweede chromecast voor de overkapping.

Als ik nu zou uitbouwen met nest speakers en ik de speakers in dezelfde groep plaats als de chromecasts (Overal) kan je dan bijv tegen google assistent zeggen 'speel spotify overal' pakt hij ze dan allemaal of kan je dat soort apparaten niet combineren?
Ik heb alleen gewone Chromecast, die kun je gewoon in een speakergroep toevoegen en combineren met nest/home speakers. Lijkt me dat dat met de Chromecast Audio ook moet kunnen dan.

Kun je ze nu al combineren tot een speaker groep in de Home app?

• Miss_80
  • Laatst online: 11-06 13:20
@TheFes , dank voor de snelle respons; ja dat laatste kan ik inderdaad al en heb ik ook al gedaan. Was een van de redenen waarom ik nog snel 2 chromecast audio;s heb gekocht toen ik hoorde dat ze uit de handel gingen. Voor mij de ideale oplossing om 2 domme maar dure receivers te kunnen blijven gebruiken en de muziek zowel buiten als binnen te kunnen horen.

• verwp01
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb gezocht in alle topics maar ik stel de vraag toch maar hier.
Ik wil de Google Nest Hub aanschaffen en een aantal apparaten er op aansluiten maar ik kan niet vinden of dit ook lukt.
Ik heb draadloze bewegingsmelders de Klikaanklikuit AWST 6000 en de rookmelders van Smartwares FA21RF.
Tevens heb ik diverse stekkers van klikaanklikuit waarop nu lampen zitten.
Alles is gekoppeld met de oude Homewizard app maar die wordt niet meer ondersteund vandaar iets nieuws.
In die app heb ik taken gemaakt om bepaalde lampen te laten aangaan bij zonsondergang ect maar dat heet bij Google volgens mij routines.
Zijn al deze producten nu te koppelen met de Google Home / Google Nest ?
Alvast bedankt voor alle suggesties en tips en trucs.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Je kunt de Google Home app downloaden op je smartphone en daar kun je een hele trits aan partijen zien waarmee je out-of-the-box kunt connectoren. Samen met ifttt.com kom je een heel eind om alles aan elkaar te knopen en routines te maken.

• verwp01
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-05 22:30
Je kunt de Google Home app downloaden op je smartphone en daar kun je een hele trits aan partijen zien waarmee je out-of-the-box kunt connectoren.
Ik had al gezien dat klikaanklikuit erbij stond maar dan wordt je doorgelinkt naar Trust voor een account die ik niet heb dus dat gaat niet lukken.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• Nuevocasa
verwp01 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:12:
[...]

Ik had al gezien dat klikaanklikuit erbij stond maar dan wordt je doorgelinkt naar Trust voor een account die ik niet heb dus dat gaat niet lukken.
Lokaal iets koppelen aan google gaat hem sowieso niet worden. Als je daar wat mee zou willen zul je toch een account aan moeten maken.

• skank
  • Laatst online: 08-06 14:46
Vraagje

Ik wil op mn google home een foto tonen vanuit home assistant
Mijn googles zitten op Iot netwerk
mn HA zit op gewoon lan
De googles op mn iot kunnen op mijn lan enkel aan HA (ipadres x.x.x.x) en naar buiten toe

Tts berichten die op mn ha staan, spreekt de google homes perfect uit, dus volgens mij heeft hij de juiste rechten

Nu wil ik echter dat hij mijn deurbelfoto ook toont middels cast
En daar gaat het mis
In de logging van HA staat:
Please make sure the URL is: Reachable from the cast device and either a publicly resolvable hostname or an IP address

Enig idee?

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:10
Geen google home probleem maar in je automation in HA - je URL klopt niet.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07-06 14:39

Tusk

Om daarom!

Behalve dat mijn Home/Nest devices steeds slechter luisteren en/of interpreteren, ben ik benieuwd of ik de enige ben waarbij de photo slide show (ook op chromecast) zo slecht shuffelt dat ik ongeveer altijd de 30 zelfde foto's te zien krijg. Meerdere, alle of slechts 1 album...er zijn gewoon foto's die ik altijd zie en foto's die ik nooit zie.

Heb nu 1 album met 50 foto's en de helft komt gewoon nooit voorbij....

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• edjil
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07:30
Tusk schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:42:
Behalve dat mijn Home/Nest devices steeds slechter luisteren en/of interpreteren, ben ik benieuwd of ik de enige ben waarbij de photo slide show (ook op chromecast) zo slecht shuffelt dat ik ongeveer altijd de 30 zelfde foto's te zien krijg. Meerdere, alle of slechts 1 album...er zijn gewoon foto's die ik altijd zie en foto's die ik nooit zie.

Heb nu 1 album met 50 foto's en de helft komt gewoon nooit voorbij....
Klopt, ik heb precies dezelfde ervaring met foto's, ook dat niet alle albums die er zijn in de app worden getoond. Google bepaald dus de keuze en niet wij.

• Artwido
Grapje tussendoor.
(wel je geluid aanzetten)

[Voor 18% gewijzigd door Artwido op 22-01-2021 08:06]

• Serena
  • Registratie: september 2007
Artwido schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:05:
Grapje tussendoor.
(wel je geluid aanzetten)
LOL, filmpje heeft echt al een baard. Waarom komt dit nu ineens overal langs?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• skank
https://9to5google.com/20...n9BK4uqx3k6fhNBwo9mxwl8Mg

Daar zit ik nu echt op te wachten!!!
Kan ik mn goeiemorgen scene koppelen

• skank
Hmmbob schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:46:
Geen google home probleem maar in je automation in HA - je URL klopt niet.
Is ondertussen opgelost he ;)

• DuikKees
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-01 23:03
Ik probeer e.e.a. in te regelen in de Google Home, maar ik loop tegen het volgende.

Ik wil mijn kinderen kunnen laten bellen met Google Home (Hey Google, bel oma). Ik kan hun Google account toevoegen in Huis en het apparaat en de voicematch koppelen. Alleen bellen gaat dan niet, want daar hebben ze een account op Google Duo voor nodig, waar weer een telefoonnummer voor nodig is.
Mijn kinderen hebben voorlopig nog geen mobiele telefoon, dus kan Duo niet gekoppeld worden.

De enige mogelijkheid die ik nu zie is de kinderen te ontkoppelen en hun stemmen te matchen aan het account van mij en mijn vrouw.

Is er een andere mogelijkheid om dit te regelen?

Sorry als dit al tig keer aan de orde is geweest, ik heb een paar zoekopdrachten gedaan, maar geen resultaat gevonden.
DuikKees schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:26:
Ik probeer e.e.a. in te regelen in de Google Home, maar ik loop tegen het volgende.

Ik wil mijn kinderen kunnen laten bellen met Google Home (Hey Google, bel oma). Ik kan hun Google account toevoegen in Huis en het apparaat en de voicematch koppelen. Alleen bellen gaat dan niet, want daar hebben ze een account op Google Duo voor nodig, waar weer een telefoonnummer voor nodig is.
Mijn kinderen hebben voorlopig nog geen mobiele telefoon, dus kan Duo niet gekoppeld worden.

De enige mogelijkheid die ik nu zie is de kinderen te ontkoppelen en hun stemmen te matchen aan het account van mij en mijn vrouw.

Is er een andere mogelijkheid om dit te regelen?

Sorry als dit al tig keer aan de orde is geweest, ik heb een paar zoekopdrachten gedaan, maar geen resultaat gevonden.
Volgens mij is er geen andere manier, maar ik zou dan gewoon goedkope prepaid sims kopen en daar hun accounts aan koppelen.
Dat hoeven ze niet eens te weten op zich.

• DuikKees
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-01 23:03
TheFes schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:29:
[...]

Volgens mij is er geen andere manier, maar ik zou dan gewoon goedkope prepaid sims kopen en daar hun accounts aan koppelen.
Dat hoeven ze niet eens te weten op zich.
Ohja, dat is ook een goede inderdaad. Niet eens aan gedacht.
d:)b

• readytoflow
  • Niet online
Artwido schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 06:51:
[...]

Ze hingen eerst aan mijn 5ghz netwerk. Ik heb ze nu aangemeld aan mijn 2.4ghz en toen werkte alles weer. Heel apart.
Waar kan ik dit instellen?
2 nest mini's hier op de kamer van de kinderen. Ineens beiden geen verbinding meer met wifi. Alle andere apparaten zoals laptops, tel's, tv's (zowel bedraad als draadloos) in huis geen problemen mee.

Uit- en aangezet. maar nog steeds geen verbinding met de wifi.
Als ik een nest opnieuw wil instellen dan kom ik ook niet voorbij de wifi instelling.

Heb een unify mesh wifi netwerk. welke 2,4 en 5GHz uitzend met zelfde AP.

• Artwido
readytoflow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:01:
[...]

2 nest mini's hier op de kamer van de kinderen. Ineens beiden geen verbinding meer met wifi. Alle andere apparaten zoals laptops, tel's, tv's (zowel bedraad als draadloos) in huis geen problemen mee.

Als ik een nest opnieuw wil instellen dan kom ik ook niet voorbij de wifi instelling.

Ik heb in de router de verbindingen een eigen naam gegeven zodat ik ze op de telefoon kan kiezen.

• readytoflow
  • Niet online
Artwido schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Ik heb in de router de verbindingen een eigen naam gegeven zodat ik ze op de telefoon kan kiezen.
Zou toch raar zijn dat dat voor een Google apparaat nodig is? 't is geen Chinees apparaat van 10 jaar oud toch?

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11-06 22:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

readytoflow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Zou toch raar zijn dat dat voor een Google apparaat nodig is? 't is geen Chinees apparaat van 10 jaar oud toch?
Dat niet maar bij veel smarthome-apparatuur moeten telefoon en nieuw apparaat tijdens het instellen op dezelfde Wifi-band zitten. Zou wel eens een veiligheidsmaatregel kunnen zijn. In ieder geval niet ongebruikelijk.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Artwido
readytoflow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Lijkt mij ook maar de Google hub had geen problemen. De Home mini's echter, konden opeens geen verbinding meer maken.
Ze opnieuw verbinden met een 2. 4 ghz verbinding was hier de enige oplossing.
5 ghz ging niet meer. Ik heb zowel mijn wifi modem als een accespoint geprobeerd.

• Mouze88
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10-06 11:44
Ik heb een duo pack Google Nest Audio speakers besteld, maar kan eigenlijk nergens vinden of ze wel kunnen wat ik wil.

Ik wil ze namelijk gebruiken als stereo speakers voor mijn TV. Bij het bestellen dacht ik, dat moet vast kunnen, het zijn ten slotten slimme speakers. Maar na wat zoeken blijkt het toch niet zo eenvoudig als ik had gedacht.

Ik zie wel dat ik ze met mijn Chromecast Ultra kan koppelen en zo het geluid van de TV kan weergeven, maar kan dat dan ook in stereo? En kan je dan ook het geluid van de TV afspelen met de 'native' Netflix WebOS app van mijn TV (LG 49SK8500PLA) of moet ik dan Netflix casten naar de Chromecast?

Uiteraard zit ik ook niet te wachten op vertraagd geluid, wat ik ook veel voorbij zie komen...

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 12:30
readytoflow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Toevallig unifi ap geupdate naar 4.3.24? Had hetzelfde probleem. Ligt aan de firmware. Even downgraden naar 4.3.21. Zoek op unifi in dit topic, zie je de oplossing.

• DDutch
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-05 09:41
Xtince schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:28:
[...]

Toevallig unifi ap geupdate naar 4.3.24? Had hetzelfde probleem. Ligt aan de firmware. Even downgraden naar 4.3.21. Zoek op unifi in dit topic, zie je de oplossing.
Had ik ook. Ubiquity AC-PRO's met een Edgerouter X. Twee Nest Hubs en twee Nest Audios.

Google Nest Hubs deden het wel prima, maar de Nest Audio speakers deden ineens heel raar. dan weer wel en dan weer niet verbinding in de home app, dan weer zeggen dat er muziek op speelde met 25 volume maar niets te horen. Dan weer muziek uit sync en niet vinden in de app.

Was nog een gedoe om te vinden hoe die AP downgrade in zijn werk ging en waar de firmware URL te vinden was. Op het support forum is een tab met "releases", Daar moet je bladeren. Dan updaten in de controller op de configuratie van de AP invullen bij "Custom upgrade".

Er is ook een nieuwere release 4.3.26 die het zou verhelpen maar twee pogingen om die te installeren zijn mislukt, dus ik ben maar naar een oudere gegaan. We zien wel.

[Voor 3% gewijzigd door DDutch op 27-01-2021 12:07]

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:10

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:41
Vreemd, gisteren heeft google hier thuis besloten dat mijn chromecast moet worden afgesloten voordat ik televisie kan kijken. Dus de opdracht: "Televisie aan" resulteert er dus niet in dat de TV, versterker en decoder via de harmony hub worden ingeschakeld. Nu krijg ik de reactie: "Het spijt me, ik heb chromecast huiskamer niet uit kunnen zetten. Kijk in de handleiding of vraag de fabrikant of deze functie beschikbaar is."

Ik zal eens in de settings gaan kijken, maar het lijkt dat de willekeur van assistent heeft toegeslagen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 12:30
DDutch schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Had ik ook. Ubiquity AC-PRO's met een Edgerouter X. Twee Nest Hubs en twee Nest Audios.

Google Nest Hubs deden het wel prima, maar de Nest Audio speakers deden ineens heel raar. dan weer wel en dan weer niet verbinding in de home app, dan weer zeggen dat er muziek op speelde met 25 volume maar niets te horen. Dan weer muziek uit sync en niet vinden in de app.

Was nog een gedoe om te vinden hoe die AP downgrade in zijn werk ging en waar de firmware URL te vinden was. Op het support forum is een tab met "releases", Daar moet je bladeren. Dan updaten in de controller op de configuratie van de AP invullen bij "Custom upgrade".

Er is ook een nieuwere release 4.3.26 die het zou verhelpen maar twee pogingen om die te installeren zijn mislukt, dus ik ben maar naar een oudere gegaan. We zien wel.
Hmm ik zie 4.3.26 niet, misschien een beta? Dat het daarom niet lukt. Zo wat ik lees over de laatste firmware updates van Ubiquiti (over alle apparaten genomen) veel problemen met zich meebrengen.

Ik kijk tegenwoordig altijd even naar: https://community.ui.com/releases voordat ik een update doorvoer. Wel vervelend, want ben iemand ie altijd alles update :). Maar goed beter dan geen internetverbinding hebben in een smart home ;)
Ook de Belgen krijgen routines!!! ;-)

• Hilliebillie
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 28-03 18:29
Weet iemand of je je mobiele telefoon zo kan streamen, dat wanneer ik gebeld wordt deze ook overgaat op de hub of nest. Dus als mijn mobiel in de kamer ligt en ik in de keuken bezig ben, ik via de mini nest (staat in de keuken) hoor dat ik gebeld wordt. Net als vroeger, toen hadden wij de telefoon in de huiskamer staan, maar in de hal (we woonden op een grote boerderij) zat een verklikker heette dat geloof ik. Daar hoorde je dan het rinkelen van de telefoon ook dmv een bel.
Ik bedoel dus niet of ik via hub of mini nest kan bellen, maar alleen of ik gebeld wordt, dus de ringtone hoor.

[Voor 10% gewijzigd door Hilliebillie op 28-01-2021 07:20]

• Artwido
Volgens mij kan dat alleen met Duo.

• Hilliebillie
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 28-03 18:29
Ehhhhhhh blont, maar wat is duo? oh ik weet het al. Nee dat is niet wat ik bedoel.

[Voor 43% gewijzigd door Hilliebillie op 28-01-2021 08:14]

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07:02

DeFeCt

je wéét toch

Vraag;
Ik heb twee Nest audio's in een speaker groep gestopt, probleem is dat Google deze groep pas vind nadat ik de Home app heb geopend, en dan nog duurt het even voordat ze worden gevonden. Als ik via Hey Google een commando geef worden ze 9 van de 10 keer niet gevonden.

Heb geprobeerd om de speakergroep een andere naam te geven maar dit heeft niks geholpen, daarnaast blijft de routine goedemorgen de oude naam van de speakergroep gebruiken... Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Tweede vraag:
Hoe achterhaal ik welke commando's er beschikbaar zijn voor een apparaat. Sinds kort de Xiaomi Mijia 1C Vacuum Cleaner gekocht en deze kan ik starten ("Hey Google start stofzuiger") en stoppen ("Hey Google stop stofzuiger") maar daarmee keert het apparaat niet terug naar z'n basis station. Hoe achterhaal ik het commando hiervoor?

Flickr

DeFeCt schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:19:
Vraag;
Ik heb twee Nest audio's in een speaker groep gestopt, probleem is dat Google deze groep pas vind nadat ik de Home app heb geopend, en dan nog duurt het even voordat ze worden gevonden. Als ik via Hey Google een commando geef worden ze 9 van de 10 keer niet gevonden.

Heb geprobeerd om de speakergroep een andere naam te geven maar dit heeft niks geholpen, daarnaast blijft de routine goedemorgen de oude naam van de speakergroep gebruiken... Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Tweede vraag:
Hoe achterhaal ik welke commando's er beschikbaar zijn voor een apparaat. Sinds kort de Xiaomi Mijia 1C Vacuum Cleaner gekocht en deze kan ik starten ("Hey Google start stofzuiger") en stoppen ("Hey Google stop stofzuiger") maar daarmee keert het apparaat niet terug naar z'n basis station. Hoe achterhaal ik het commando hiervoor?
Volgens mij kun je hem naar het basisstation sturen met "dock de stofzuiger"

• kruila
DeFeCt schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:19:
Vraag;

Tweede vraag:
"stofzuiger go home"

kijk ook eens hier: https://support.google.com/googlenest/answer/7207759?hl=nl

[Voor 7% gewijzigd door kruila op 28-01-2021 11:22]

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 06:27
Bij mij werkte “laadt stofzuiger op” als ik t typte. Als ik t zei verstond ie “laat stofzuiger op” wat ie uiteraard niet snapte.

Dus routine gemaakt “laat stofzuiger op” wordt “laadt stofzuiger op”

• kruila
DCNY schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Bij mij werkte “laadt stofzuiger op” als ik t typte. Als ik t zei verstond ie “laat stofzuiger op” wat ie uiteraard niet snapte.

Dus routine gemaakt “laat stofzuiger op” wordt “laadt stofzuiger op”
Bij mijn robot stofzuiger horen de volgende commando's:

"OK Google, ask RoboVac to start cleaning"
"OK Google, ask RoboVac to stop cleaning"
"OK Google, ask RoboVac to go home"
"OK Google, ask RoboVac to find my robot"

Misschien werkt dat bij andere merken ook wel als je (eventueel) "Robovac" vervangt door jouw merk of type.

• Lennart95
  • Laatst online: 06-06 19:33
skank schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:15:
https://9to5google.com/20...n9BK4uqx3k6fhNBwo9mxwl8Mg

Daar zit ik nu echt op te wachten!!!
Kan ik mn goeiemorgen scene koppelen
Zijn er mensen die dit werkend gekregen hebben buiten de hub om? De hub begint wel op x min voor mijn wekker gaat met het scherm helderder maken, maar zacht geluid maken voor die tijd of lichten in de kamer helderder maken staat wel aangevinkt, maar doet niks.

• Artwido
Ik ga van provider wisselen. Van Ziggo naar kpn.
Maar wil als het even kan niet alle apparaten opnieuw instellen.
Ik heb nu twee 2.4ghz en twee 5ghz verbindingen voor de verschillende apparaten. Met ieder een unieke naam.
Wanneer ik nu ben overgestapt kan ik dan dezelfde verbindingen met dezelfde wachtwoorden aanmaken.
Zou dat werken?

• Nuevocasa
Artwido schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:58:
Ik ga van provider wisselen. Van Ziggo naar kpn.
Maar wil als het even kan niet alle apparaten opnieuw instellen.
Ik heb nu twee 2.4ghz en twee 5ghz verbindingen voor de verschillende apparaten. Met ieder een unieke naam.
Wanneer ik nu ben overgestapt kan ik dan dezelfde verbindingen met dezelfde wachtwoorden aanmaken.
Zou dat werken?
Ja, dat werkt prima.

• Artwido
Dat scheelt weer.

• Dr0ppFTW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-06 09:56

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik heb sinds een paar weken een probleem met mn google home mini. Wanneer ik zeg hey google maak de lichten feller. Krijg ik als antwoord: "goed, het apparaat is geupdate".

Iemand anders hier ervaring mee en/of evt een oplossing voor? Kan er niks over vinden online en de lampen worden wel gewoon feller.

• Lennart95
Lennart95 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Zijn er mensen die dit werkend gekregen hebben buiten de hub om? De hub begint wel op x min voor mijn wekker gaat met het scherm helderder maken, maar zacht geluid maken voor die tijd of lichten in de kamer helderder maken staat wel aangevinkt, maar doet niks.
Ik ben er achter. Enkel op de Nest Hub gentle wake inschakelen bij je alarm is niet voldoende. Je moet op dat apparaat eenmaal "turn on gentle wake up" zeggen waarna hij zegt gentle wake up te synchroniseren met je morning alarms. Wat ik lees hoef je dit maar 1x op dat apparaat te doen zodat hij voortaan werkt.

• killerbie
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-05 19:43
Kan het dat routines op dit moment, in België, enkel werken via de assistent op de telefoon en niet via de nest hub/mini?

• stefanmechelen
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 05-06 21:49
killerbie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:19:
Kan het dat routines op dit moment, in België, enkel werken via de assistent op de telefoon en niet via de nest hub/mini?
Op mijn Nest Hub Max werken ze.

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11-06 23:06
Ik kan opeens sinds vanavond mijn logitech harmony en ikea lampen niet meer bedienen via voice control...

"Hey google, doe TV aan" -> Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld, je kunt dat doen in de google home app
"Hey google, de lampen aan" -> Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld, je kunt dat doen in de google home app
"Hey google, "sync devices" -> Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld, je kunt dat doen in de google home app

Dit ook wanneer ik commandos in het engels geef,,,

Via de google home app op de telefoon werkt alles gewoon (met de knoppen, ook daar met inspreken de melding over niet ingesteld zijn). Als ik op mijn hub kijk kan ik daar ook via touch de lampen wel bedienen, voice command werkt niet.

Heb de google home opnieuw opgestart, de ikea hub/logitech hub... Geen resultaat,

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

*Edit* Lijkt een algemener issue:
https://www.reddit.com/r/...onding_device_hasnt_been/

[Voor 7% gewijzigd door m0ridin op 02-02-2021 21:32]

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

m0ridin schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:29:
Ik kan opeens sinds vanavond mijn logitech harmony en ikea lampen niet meer bedienen via voice control...

"Hey google, doe TV aan" -> Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld, je kunt dat doen in de google home app
"Hey google, de lampen aan" -> Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld, je kunt dat doen in de google home app
"Hey google, "sync devices" -> Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld, je kunt dat doen in de google home app

Dit ook wanneer ik commandos in het engels geef,,,

Via de google home app op de telefoon werkt alles gewoon (met de knoppen, ook daar met inspreken de melding over niet ingesteld zijn). Als ik op mijn hub kijk kan ik daar ook via touch de lampen wel bedienen, voice command werkt niet.

Heb de google home opnieuw opgestart, de ikea hub/logitech hub... Geen resultaat,

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

*Edit* Lijkt een algemener issue:
https://www.reddit.com/r/...onding_device_hasnt_been/
klopt, ik heb er ook last van, niks doet het meer, ook na de speaker en een lamp opnieuw te hebben ingesteld werkt niks. Een ouderwetse aan/uit-knop heeft toch zijn voordelen...

https://trends.google.com...e%20been%20set%20up%20yet

https://downdetector.com/status/google-home/

[Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 03-02-2021 03:05]

Tomorrow I’m gonna wake up and I’ll be 50

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11-06 23:06
En sinds vanochtend weer in orde...

(Blijf een haat/liefde verhouding met die google zut hebben, de meest random issues af en toe)

• Tusk

Tusk

Om daarom!

in een stille kamer op 1 meter afstand van de nest:

- he google turn of playstation
+ okay turning off all 17 lights

:? :? mijn frustratie wordt met de week groter. Zelfs 'stop' zeggen tegen een timer moet ik 3x doen voordat ie 't "hoort"

• Dr0ppFTW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-06 09:56

Dr0ppFTW

Never be clever

Tusk schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:30:
in een stille kamer op 1 meter afstand van de nest:

- he google turn of playstation
+ okay turning off all 17 lights

:? :? mijn frustratie wordt met de week groter. Zelfs 'stop' zeggen tegen een timer moet ik 3x doen voordat ie 't "hoort"
Een timer stoppen heeft die van mij ook altijd moeite mee inderdaad.

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Dr0ppFTW schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:24:
[...]

Een timer stoppen heeft die van mij ook altijd moeite mee inderdaad.
vroeger kon dat terwijl dat de afzuigkap stond de loeien en de muziek kei hard aan stond. Nu zelfs in doodse stilte niet....

• sterremos
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-05 15:46
ik heb vandaag een issue met de google home dat deze de klok een uur eerder staat.
Ben bezig geweest met een nieuwe Router thuis te installeren.
alle aanwezige apparaten , PC, Tablet, TV geven de juiste tijd aan, in de router staat ook de juiste tijd vermeld,

De google blijft maar een een uur eerder staan, misschien kijk ik er overheen, maar waar kan ik de klok laten synchroniseren ? mijn lampen die tijdsgebonden schakelen gaan nu ook eerder

Ron

• stefanmechelen
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 05-06 21:49
sterremos schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:13:
ik heb vandaag een issue met de google home dat deze de klok een uur eerder staat.
Ben bezig geweest met een nieuwe Router thuis te installeren.
alle aanwezige apparaten , PC, Tablet, TV geven de juiste tijd aan, in de router staat ook de juiste tijd vermeld,

De google blijft maar een een uur eerder staan, misschien kijk ik er overheen, maar waar kan ik de klok laten synchroniseren ? mijn lampen die tijdsgebonden schakelen gaan nu ook eerder

Ron
Check uw app en telefoon settings. Staat uw telefoon juist? Locatie/taal/zomeruur/winteruur.
Ik denk dat je in Google Home app instellingen ook clear app location kan doen. Misschien helpt dat ook.

• sterremos
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-05 15:46
heel apart, deze ochtend naar de kamer en de de home staat weer juist, toch een synchronisatie geweest

• RubenA
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-06 23:09
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om een lamp vertraagd uit te zetten, zodat wanneer ik ga slapen, de lampen nog een minuut of 2 aanblijven.

• Lennart95
RubenA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:59:
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om een lamp vertraagd uit te zetten, zodat wanneer ik ga slapen, de lampen nog een minuut of 2 aanblijven.
Als je zegt "hey google, sleep my lights", doet hij wat je wilt

• DDutch
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-05 09:41
Xtince schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Hmm ik zie 4.3.26 niet, misschien een beta? Dat het daarom niet lukt. Zo wat ik lees over de laatste firmware updates van Ubiquiti (over alle apparaten genomen) veel problemen met zich meebrengen.

Ik kijk tegenwoordig altijd even naar: https://community.ui.com/releases voordat ik een update doorvoer. Wel vervelend, want ben iemand ie altijd alles update :). Maar goed beter dan geen internetverbinding hebben in een smart home ;)
https://community.ui.com/...54-460c-85f4-7f3fd97261e8
Inderdaad een beta.

Maar er is nu al een RC 4.3.28.
Er zal binnenkort wel een volledige release zijn.

• berrieberrie
  • Registratie: juni 2013
Beste
Voor de zoveelste keer zijn mijn shield tv en Onkyo met ingebouwde Chromecast niet meer te zien in de speakergroep.
Het is telkens een loterij, dan weer niet dan weer wel.
Iemand een hint waarom?

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 12:59
tsja, dan zul je toch meer informatie moeten verschaffen. Hoe is je (gewenste) setup, wat hangt waaraan, maak je gebruik van vlans, verschilt het wel of niet zien per account...

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 11:56
Ik ben wederom alweer weken mijn "Ruimtes" kwijt.

Het is allemaal best leuk hoor dat Google, maar als je zoals mij gewend bent om met Apple devices te werken dan is het wel heel erg wennen dat alles blijkbaar experimenteel is en het vooral vaker niet dan wel doet. Niet rot bedoeld, maar als Apple iets uitbrengt dan werkt het direct en blijft het jaren werken. Ik ervaar nu dat het allemaal maar een beetje gokken is wat werkt en wanneer het werkt. Dat vind ik niet tof.

Heb vandaag ook uitgevonden waarom ik maar heel weinig foto's te zien krijg, blijkbaar is het een setting dat Google bepaald wat ik wel en niet zou willen zien uit mijn album. Houd op hoor, ik upload het - zet het in een album - geef de Hub opdracht een album weer te geven. Als ik had gewild dat Google zich ermee bemoeide dan had ik dat wel ergens aangegeven...

[Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 09-02-2021 13:42]

Drardollan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:40:

Het is allemaal best leuk hoor dat Google, maar als je zoals mij gewend bent om met Apple devices te werken dan is het wel heel erg wennen dat alles blijkbaar experimenteel is en het vooral vaker niet dan wel doet. Niet rot bedoeld, maar als Apple iets uitbrengt dan werkt het direct en blijft het jaren werken. Ik ervaar nu dat het allemaal maar een beetje gokken is wat werkt en wanneer het werkt. Dat vind ik niet tof.

Heb vandaag ook uitgevonden waarom ik maar heel weinig foto's te zien krijg, blijkbaar is het een setting dat Google bepaald wat ik wel en niet zou willen zien uit mijn album. Houd op hoor, ik upload het - zet het in een album - geef de Hub opdracht een album weer te geven. Als ik had gewild dat Google zich ermee bemoeide dan had ik dat wel ergens aangegeven...
Over d

welke instelling heb je het dan? In Google home app, daar kan ik idd een album kiezen voor de fotolijst, maar over welke setting heb je het dan welke foto's wel of niet getoond worden?

• Artwido
Drardollan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:40:

Ja ik snap dat je gewend bent van Apple dat alles afgeschermd en voorgekauwd is. Maar met Android en Google kun je zelf heel veel instellen en experimenteren. Om je voorbeeld van foto's aan te halen, ook die kun je zelf helemaal instellen naar eigen behoefte. Maar je moet er inderdaad wat moeite voor doen.

• Drardollan
NoFate schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 06:27:
[...]

Over d

welke instelling heb je het dan? In Google home app, daar kan ik idd een album kiezen voor de fotolijst, maar over welke setting heb je het dan welke foto's wel of niet getoond worden?
Google Photos automatically attempts to select what it thinks are the best photos from your Live Albums and Recent Highlights. From your existing private and shared albums, Google Photos attempts to remove bad photos (blurry, poor exposure, low resolution, near duplicate) but will not otherwise curate the contents of your albums. You can completely turn off curation for private and shared albums by changing the “Personal photo curation” setting to “Live albums only.” No curation at all is done on your Favorites.

• Drardollan
Artwido schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 06:47:
[...]

Ja ik snap dat je gewend bent van Apple dat alles afgeschermd en voorgekauwd is. Maar met Android en Google kun je zelf heel veel instellen en experimenteren. Om je voorbeeld van foto's aan te halen, ook die kun je zelf helemaal instellen naar eigen behoefte. Maar je moet er inderdaad wat moeite voor doen.
Tot op heden heb ik nog geen enkele instelling gezien in mijn Google Home / Nest Hub die ik zou bestempelen als experimenteren. Ik zie net als bij Apple wat keuzes.

Ik heb geen idee wat er aan de foto’s in te stellen valt die je zou kunnen bestempelen als ‘helemaal instellen naar eigen behoefte’. Je kan een album kiezen om weer te geven en of ze staande foto’s dan naast elkaar moeten staan. Dat is zo’n beetje alles wat in te stellen is?

Gisteren kon ik geen album kiezen, de zoveelste factory reset loste dit op. Weer alles opnieuw instellen (gelukkig maar een paar instellingen zoals scherm uit als het donker is) en 20 minuten bezig. En het moet nog minstens 1 keer, want nu mis ik het menu als je naar beneden swiped.

Laat ik het zo zeggen, sinds ik de Nest Hub heb heeft het nog geen 3 dagen achter elkaar allemaal gewerkt.

• edjil
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07:30
Ik ben best wel een fan van het "google" gebeuren, maar je hebt gelijk. Google bepaald wat je mag zien op de hub. Waardeloos.
Moet zeggen, ik heb eigenlijk niet echt issues met met de hub, werkt goed...
Enigste is dat Google soms de uitspraken of functies veranderd... Bugs niet echt, toch niet de laatste 2 jaar

• willemvlokven
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 22-02 14:39
ik heb een de Wifi-Router aangeschaft met 2 extra punten. Desondanks heb ik achter in mijn tuin onvoldoende dekking door 1 punt daar neer te hangen. Bij het testen van mijn Mesh geeft de test aan dat signaal te zwak is. Hoe kan ik dit oplossen? Kan ik beter een extra punt ergens neerzetten? Of kan ik beter bedraad een extra router in de garage zetten? Iemand advies? thanks!

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
willemvlokven schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:48:
ik heb een de Wifi-Router aangeschaft met 2 extra punten. Desondanks heb ik achter in mijn tuin onvoldoende dekking door 1 punt daar neer te hangen. Bij het testen van mijn Mesh geeft de test aan dat signaal te zwak is. Hoe kan ik dit oplossen? Kan ik beter een extra punt ergens neerzetten? Of kan ik beter bedraad een extra router in de garage zetten? Iemand advies? thanks!
Gaat dit dan om een Nest Wifi? Wat heb je zelf al geprobeerd? Hoeveel afstand moet je overbruggen? Hoeveel muren moet je door en wat voor muren? Heb je een plattegrond?

Daarnaast is je vraag nogal algemeen en heeft het weinig met Nest te maken. Anyway, je moet het punt tussen je router en locatie zonder ontvangst zetten. Als hij aangeeft dat het signaal te zwak is dus wat dichterbij de router.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Robertobananas
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11:02
Ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor weet.

Ik wil graag bepaalde lampen aanzetten in de ochtend (ma-vr) wanneer ik op sta. Nu heb ik dit gekoppeld aan sunrise triggers.

Momenteel staat dit zo ingesteld:

Schakel in 30 min voor sunrise (voor de eenvoud gaan we er van uit dat dit nu 07:15 is).
Schakel uit om 08:00.

Dit werkt hartstikke mooi, maar in de komende maanden zal het steeds vroeger licht worden. Ik wil niet dat de lichten straks al om 05:45 aan gaan, omdat de zon dan al op is.

Ik wil dus eigenlijk een extra conditie toevoegen dat Google Home alleen de lampen aanzet wanneer dit in het tijdsvak 07:00-08:00 plaatsvindt.

• Artwido
Robertobananas schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:17:
Ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor weet.

Ik wil graag bepaalde lampen aanzetten in de ochtend (ma-vr) wanneer ik op sta. Nu heb ik dit gekoppeld aan sunrise triggers.

Momenteel staat dit zo ingesteld:

Schakel in 30 min voor sunrise (voor de eenvoud gaan we er van uit dat dit nu 07:15 is).
Schakel uit om 08:00.

Dit werkt hartstikke mooi, maar in de komende maanden zal het steeds vroeger licht worden. Ik wil niet dat de lichten straks al om 05:45 aan gaan, omdat de zon dan al op is.

Ik wil dus eigenlijk een extra conditie toevoegen dat Google Home alleen de lampen aanzet wanneer dit in het tijdsvak 07:00-08:00 plaatsvindt.
Als je ingesteld hebt dat je lampen aangaan een half uur na zonsondergang dan word die tijd natuurlijk iedere dag automatisch aangepast.
Daarom geef je ook aan bij zonsondergang of zonsopgang.
Je kunt vervolgens aangeven dat de lampen een uur na deze actie weer uit moeten.

[Voor 4% gewijzigd door Artwido op 12-02-2021 13:34]

• Robertobananas
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11:02
Artwido schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Als je ingesteld hebt dat je lampen aangaan een half uur na zonsondergang dan word die tijd natuurlijk iedere dag automatisch aangepast.
Daarom geef je ook aan bij zonsondergang of zonsopgang.
Je kunt vervolgens aangeven dat de lampen een uur na deze actie weer uit moeten.
Dat klopt, maar dat is niet wat ik wil.

Als de zon straks om 6 uur opgaat, dan gaat de lamp voor een uur aan, en dus weer uit om 7 uur. Dit terwijl ik pas wakker ben vanaf 07.15. Ik wil niet dat de lampen aanstaan tijdens het slapen.

Vandaar dat ik eigenlijk een toevoeging wil op de zonsopgang trigger, namelijk een die een controle doet of het niet te vroeg is om de lamp aan te zetten.
Robertobananas schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Als de zon straks om 6 uur opgaat, dan gaat de lamp voor een uur aan, en dus weer uit om 7 uur. Dit terwijl ik pas wakker ben vanaf 07.15. Ik wil niet dat de lampen aanstaan tijdens het slapen.

Vandaar dat ik eigenlijk een toevoeging wil op de zonsopgang trigger, namelijk een die een controle doet of het niet te vroeg is om de lamp aan te zetten.
Dat soort autmomatiseren kunnen (nog) niet met Google Home.
Google Home heeft alleen nog maar triggers (er gebeurt iets, bijvoorbeeld je komt thuis, of de zon gaat onder), maar nog geen conditions (bijvoorbeeld het is na 07:00 of de zon is op)

• cville
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06-06 12:08
Robertobananas schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Heb je naar IFTT gekeken?

PVOutput - East/West: 26 x QCELLS Q-peak G5 Duo 325Wp, SMA STP6.0-3AV-40, inclination 13°, az 101/281°; South: 14 x Yingly Panda YL260C-30b, SMA SB 3000-TL21, inclination: 23°; az: 101°

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-06 11:42
Sinds een uur werken mijn Hue lampen niet meer met mijn Google Home, na zeker anderhalf jaar met sukses gewerkt te hebben. Kan Philips Hue niet bereiken. In de Google Home app staan ze ook offline. Heb de bridge opnieuw opgestart zonder succes. Kan de lampen nog wel bedienen met mijn iPhone met de Hue app.

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:45

tozzke

aka tozzert

Ynnoz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:05:
Sinds een uur werken mijn Hue lampen niet meer met mijn Google Home, na zeker anderhalf jaar met sukses gewerkt te hebben. Kan Philips Hue niet bereiken. In de Google Home app staan ze ook offline. Heb de bridge opnieuw opgestart zonder succes. Kan de lampen nog wel bedienen met mijn iPhone met de Hue app.
Nav jouw bericht even getest en ook hier werkt Hue via Google niet op het moment (commando 'synchroniseer apparaten' faalt ook @ Hue). Werkt wel gewoon via Hue app en Home Assistant/Domoticz

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Ja hier ook.

M3 LR AWD | Midnight Silver | Black | FSD | Trekhaak | RN 25/10 | VIN 28/11

• Nuevocasa
Hier geen problemen het afgelopen uur.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True