Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Even met Google een chat opgebouwd en het probleem is opgelost met: Okay Google, sync all my devices". Volgens Google "Possibly, there was an update happened to your Philips Hue and might got disconnected to your Google Home."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09

Pierre

Van nature lui!

Er was afgelopen week wel een update voor de bridge, geen idee of dat het probleem veroorzaakt heeft. Ik heb er trouwens geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Pierre op 12-02-2021 19:51 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12
Connection issue: https://9to5google.com/20...gle-assistant-philips-hue

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 12-02-2021 21:52 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 17:40
Nee, nog niet. Maar wil me er wel eens in verdiepen. Ik ga er eens naar kijken.
TheFes schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Dat soort autmomatiseren kunnen (nog) niet met Google Home.
Google Home heeft alleen nog maar triggers (er gebeurt iets, bijvoorbeeld je komt thuis, of de zon gaat onder), maar nog geen conditions (bijvoorbeeld het is na 07:00 of de zon is op)
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 15:34
Vandaag bemerk ik dat mijn Google Home (first generation) niet meer reageert. Stroom eraf en weer erop maakt niets uit. Bovenkant reageert niet meer op touch. Als ik de knop ingedrukt hou, gaat het ledje steeds sneller oranje knipperen... thats it.... Enig idee wat nu?

Bovenste en onderste LED blijven nu wit branden....

Na de zoveelste reboot is hij weer teruggekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkAllMan op 15-02-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Ik heb sinds vorig weekend een Nest Mini in mijn huis opgehangen. Muziek afspelen, gekoppeld aan een chromecast gaat prima. Lampen aan uit ook (als ik de namen maar goed zeg :-) ), maar wat ik niet ingesteld kan krijgen zijn routines.

De mini herkend het principe want als ik zeg He google goedemorgen dan begint ze te kletsen over hoe ik de routines kan aanpassen etc gevolgt door het nieuws. Nou komt het, ik kan nergens de routines vinden. Ik heb een Iphone 8 thuis met IOS 14.2 en een ipad met beide zowel Google Home als Google Assistant. De hele optie van routines staat er niet tussen. Vanochtend stuurde de mini een notificatie vanuit de assistant om de routines aan te passen maar als ik daar op klik, opent GA and that's it. Kom geen stap verder.

Dacht eerst dat het te maken heeft met het feit dat het IOS is maar ik lees overal instructies voor IOS hoe het zou moeten werken. Hier op tweakers zijn er ook meerdere die dit geregeld hebben vanuit IOS.

Wat zie ik hier over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 22:14
Hebben meer mensen er last van dat je geen youtube video's meer kan afspelen op de hub? blijkbaar is dit nu alleen nog een functie voor youtube premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Ik kom er niet uit met routines maken.
Ik zou graag als wij voor een paar dagen weggaan dat ik bijvoorbeeld "Hey Google Vakantie "zeg en dat dan de betreffende lampen aangaan met de zonsondergang en weer uit gaan op een bepaald tijdstip.
Eerste gedeelte kan ik wel maken met lampen aangaan met zonsondergang maar ik kan niet nog een actie toevoegen om de lampen weer uit te doen onder dezelfde "Hey Google Vakantie.
Wie weet de oplossing voor mij?

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@verwp01
Dat werkt volgens mij nog niet bij Google Home
Je kunt wel zowel het triggerwoord "Vakantie" als de trigger "zonsondergang" toevoegen aan een routine, maar dat zorgt er voor dat die actie uitgevoerd word als je "Vakantie" zegt en als de zon ondergaat.
Het zorgt er niet voor dat de actie uitgevoerd wordt als de zon onder gaat wanneer je eerder die dag "Vakantie" hebt gezegd. Als je "Vakantie" zegt zal gewoon de actie uitgevoerd worden.

Als je dat soort dingen wil, zul je het moeten koppelen aan een systeem als Home Assistant of Domoticz.
Maar als je dan toch al zover bent, kun je net zo goed iets maken wat automatisch vakantiestand aan zet als je langer dan 24uur niet thuis bent ofzo.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:25
verwp01 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:27:
Ik kom er niet uit met routines maken.
Ik zou graag als wij voor een paar dagen weggaan dat ik bijvoorbeeld "Hey Google Vakantie "zeg en dat dan de betreffende lampen aangaan met de zonsondergang en weer uit gaan op een bepaald tijdstip.
Eerste gedeelte kan ik wel maken met lampen aangaan met zonsondergang maar ik kan niet nog een actie toevoegen om de lampen weer uit te doen onder dezelfde "Hey Google Vakantie.
Dat kan niet. Je kunt hooguit tijdelijk twee routines (Aan en uit) aanmaken en deze na je vakantie weer verwijderen. Google is helaas nog niet zo slim als bijvoorbeeld HomeKit. Daar kun je IFTTT regels instellen, die optie heeft Google nog niet.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
DarkAllMan schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:38:
Vandaag bemerk ik dat mijn Google Home (first generation) niet meer reageert. Stroom eraf en weer erop maakt niets uit. Bovenkant reageert niet meer op touch. Als ik de knop ingedrukt hou, gaat het ledje steeds sneller oranje knipperen... thats it.... Enig idee wat nu?

Bovenste en onderste LED blijven nu wit branden....

Na de zoveelste reboot is hij weer teruggekomen.
Toch iets niet goed... valt nu continu uit... micled blijft oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Raar!!! Bij kennissen werkt de Google Mini een beetje raar. Ik krijg steeds deze melding terwijl de GA vanaf het toestel prima werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ocCxrO-KN_Zg5ndvKSIdZK4HmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieof6CHRlm2alMQimZisnIf2.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast zegt hij continu dat de eTwist (verwarming) geen verbinding heeft. Maar in de app van eTwist zelf werkt het allemaal prima.

Ik krijg het even niet opgelost. Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:33

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Serena schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:04:
Raar!!! Bij kennissen werkt de Google Mini een beetje raar. Ik krijg steeds deze melding terwijl de GA vanaf het toestel prima werkt.

[Afbeelding]

Daarnaast zegt hij continu dat de eTwist (verwarming) geen verbinding heeft. Maar in de app van eTwist zelf werkt het allemaal prima.

Raar inderdaad. Alles wel op dezelfde Wifi-band (2.4GHz) ingesteld?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18
verwp01 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:27:

Dit kun je veel beter instellen via een routine in de Philips Hue app onder Routines (als het Hue lampen zijn).
Serena schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:04:

eTwist heeft al sinds eind december problemen met connecten met Google Home. Het werkt vaker niet dan wel.

Er is afgelopen week een update geweest die het probleem zou moeten oplossen, maar ook nu heb ik weer geen verbinding.

Dit ligt dus bij eTwist (Remeha en Partners).
SnoeiKoei schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Raar inderdaad. Alles wel op dezelfde Wifi-band (2.4GHz) ingesteld?
Daar heeft het niets mee te maken, alle verbindingen van Devices met Google Home gaan via servers van de bedrijven (Hue gaat via de servers van Signify, eTwist via de servers van BDR Thermea Group etc).

[ Voor 45% gewijzigd door Sahi_NL op 16-02-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Sahi_NL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:01:
[...]

Dit kun je veel beter instellen via een routine in de Philips Hue app onder Routines (als het Hue lampen zijn).

[...]

eTwist heeft al sinds eind december problemen met connecten met Google Home. Het werkt vaker niet dan wel.

Er is afgelopen week een update geweest die het probleem zou moeten oplossen, maar ook nu heb ik weer geen verbinding.

Dit ligt dus bij eTwist (Remeha en Partners).

[...]

Daar heeft het niets mee te maken, alle verbindingen van Devices met Google Home gaan via servers van de bedrijven (Hue gaat via de servers van Signify, eTwist via de servers van BDR Thermea Group etc).
Bedankt, dat lost al het probleem van de verwarming op. Dat ligt dus niet aan ons.
Nu nog de melding van de telefoon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
Vraag voor de mede Google Nest gebruikers.

Wij zitten te overwegen om een Google Nest Hub aan te schaffen en dan de Google Nest Mini die beneden staat naar de kamer van onze zoon te doen.
Echter maken wij ook gebruik van de Google Nest Mini ICM Ikea Home Smart voor o.a. diverse lampen.

Is het mogelijk om op een Nest Mini dat soort commando's te blokkeren? Dus puur alleen voor diegene die naar onze zoon gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:40
Volgens mij niet maar waarom zou je dat willen? Na een keer het geintje uit hebben gehaald nadat je hebt gezegd dat je dat niet wil, zou je zoon dat moeten snappen?

Als hij dat niet kan laten zou ik niet in zien waarom hij dan wel een mini zou moeten krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:49
Buzzie schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:19:
Vraag voor de mede Google Nest gebruikers.

Wij zitten te overwegen om een Google Nest Hub aan te schaffen en dan de Google Nest Mini die beneden staat naar de kamer van onze zoon te doen.
Echter maken wij ook gebruik van de Google Nest Mini ICM Ikea Home Smart voor o.a. diverse lampen.

Is het mogelijk om op een Nest Mini dat soort commando's te blokkeren? Dus puur alleen voor diegene die naar onze zoon gaat?
Of alternatief je Google mini koppelen met een andere Google account zonder Ikea

Nu nog niet , maar binnenkort wel... Dan kan je family house members blokkeren voor je toestellen... Dat nieuws is 2 weken geleden bekend geworden dat dit een een nieuwe feature gaat zijn... Hopelijk ook voor de NL taal

https://www.androidpolice...-smart-home-controls/?amp

[ Voor 4% gewijzigd door NoFate op 16-02-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
NoFate schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:41:
[...]

Of alternatief je Google mini koppelen met een andere Google account zonder Ikea

Nu nog niet , maar binnenkort wel... Dan kan je family house members blokkeren voor je toestellen... Dat nieuws is 2 weken geleden bekend geworden dat dit een een nieuwe feature gaat zijn... Hopelijk ook voor de NL taal

https://www.androidpolice...-smart-home-controls/?amp
Thanks !! dank voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Sinds gisteren een Roborock s5 max. Deze heb ik gekoppeld aan Google Home. Is zichtbaar in de app. Maar als ik erop klik is die offline in de app. Ik weet zeker dat die goed is verbonden aan wifi en zou die dus online moeten zijn. Toevallig iemand ook de Roborock heeft gekoppeld aan Google. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 09:28
Xtince schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:41:
Sinds gisteren een Roborock s5 max. Deze heb ik gekoppeld aan Google Home. Is zichtbaar in de app. Maar als ik erop klik is die offline in de app. Ik weet zeker dat die goed is verbonden aan wifi en zou die dus online moeten zijn. Toevallig iemand ook de Roborock heeft gekoppeld aan Google. Doe ik iets fout?
Hier de gewone S5 en werkt gewoon.

• Xtince
Nuevocasa schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:37:
[...]

Hier de gewone S5 en werkt gewoon.
Heb de Roborock afgekoppeld in GH app en wederom aangekoppeld. Nu is die weer online...

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18
Xtince schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 06:36:
[...]

Heb de Roborock afgekoppeld in GH app en wederom aangekoppeld. Nu is die weer online...
Helaas, bij Roborock geldt zo'n beetje hetzelfde als bij de etwist thermostaat: Deze is heel regelmatig offline. (Roborock loopt via (AWS?) Servers in Frankfurt voor Europese modellen.

De afhankelijkheid van servers/services van de fabrikanten maakt helaas het een en ander regelmatig onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik hoop maar dat het een tijdelijke storing is maar het lijkt dat Google home geen verbinding heeft met Tuya. Al mijn lampen zijn uit de home app ontkoppeld en niet te zien in de Google home app.
Kan ze alleen nog bedienen met de Tuya app.

[ Voor 10% gewijzigd door Artwido op 20-02-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-07 15:10

PnD

like in Pinda ^_^

Iemand zijn Google Home (mini) al ingezet als speakerphone voor MS Teams op zijn Windows PC?
Al wel wat gegoogled, maar nog niet direct succes. Had verwacht in dit topic dat het al wel voorbij was gekomen, maar vind niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik heb ook de S5 Max en deze is idd offline in Google... helaas.
Ook domoticz krijgt geen verbinding met de servers. Afkoppelen en opnieuw koppelen werkt ook niet bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkAllMan op 23-02-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
Sinds een week of twee werken de IFTTT gelinkte commando's niet meer voor mijn vriendin.
Bij mij werken ze zonder problemen en ik kom dit tegen op reddit: https://www.reddit.com/r/...stops_working_for_google/

Meer mensen hier last van?

Wellicht is dit een oplossing: https://support.google.com/googlenest/thread/497668?hl=en
Maar dat betekend een tweede IFTTT account aanmaken en dan de noodzakelijke applets (opnieuw) aanmaken.

[ Voor 26% gewijzigd door Flash3d op 23-02-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04
Heeft nog iemand sinds kort problemen met camera streams op een Hub?

Voorheen kon ik probleemloos de stream van twee Foscams via de hub oproepen of handmatig starten. Nu krijg ik de melding: "De stream van de [naam camera] is momenteel niet beschikbaar".

Verwijderen en opnieuw koppelen van de camera (en service) heeft niet geholpen, ook de "synchroniseer apparaten" opdracht heeft helaas niet geholpen. Probleem doet zich voor op al mijn Hubs.

Nest camera's zijn wel gewoon bereikbaar...

Camera's volledig opnieuw installeren in de Foscam app en daarna opnieuw koppelen met Google Home heeft het probleem verholpen...

[ Voor 13% gewijzigd door iRob op 25-02-2021 11:29 ]

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 07:24
Flash3d schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:19:
Sinds een week of twee werken de IFTTT gelinkte commando's niet meer voor mijn vriendin.
Bij mij werken ze zonder problemen en ik kom dit tegen op reddit: https://www.reddit.com/r/...stops_working_for_google/

Meer mensen hier last van?

Wellicht is dit een oplossing: https://support.google.com/googlenest/thread/497668?hl=en
Maar dat betekend een tweede IFTTT account aanmaken en dan de noodzakelijke applets (opnieuw) aanmaken.
IFTTT heeft van de laatste 3 applets die ik in gebruik had de inhoud verwijderd, dus het werkt niet meer, ik had in 1 applet die ik met veel pijn en moeite destijds aan het werken heb gekregen, waardeloos, ik heb gelijk het IFTTT account verwijderd.

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
edjil schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:39:
[...]
IFTTT heeft van de laatste 3 applets die ik in gebruik had de inhoud verwijderd, dus het werkt niet meer, ik had in 1 applet die ik met veel pijn en moeite destijds aan het werken heb gekregen, waardeloos, ik heb gelijk het IFTTT account verwijderd.
Is dit niet vanwege het afschaffen door IFTTT van de gratis accounts? Waar je dan per saldo dan nog maar 3 applets kan gebruiken in je gratis account.

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 07:24
Flash3d schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:27:
[...]

Is dit niet vanwege het afschaffen door IFTTT van de gratis accounts? Waar je dan per saldo dan nog maar 3 applets kan gebruiken in je gratis account.
klopt, maar de 3 die ik heb staan, werken niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door edjil op 27-02-2021 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Sinds vandaag erg veel issues met commando's doorgeven aan mijn hub. Harder roepen.

Wij gebruiken veel broadcast maar na het zeggen van "he google broadcast" zegt de hub "wat wil je omroepen" echter herkent hetgeen wat ik roep niet meer als omroep.

Blijft zeggen "wat wil je omroepen"

Herkennen jullie dit?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik heb deze vandaag kunnen koppelen door de Roborock Mihome koppeling ipv MiHome koppeling te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17:12
Tranzy schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:14:
Sinds vandaag erg veel issues met commando's doorgeven aan mijn hub. Harder roepen.

Wij gebruiken veel broadcast maar na het zeggen van "he google broadcast" zegt de hub "wat wil je omroepen" echter herkent hetgeen wat ik roep niet meer als omroep.

Herkennen jullie dit?
Nope, omroepen werkt hier perfect. Handig met pubers in huis :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
Erg hè!

Beter dan onder aan de trap gillen in de hoop dat ze je horen met de koptelefoon op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiletje81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-05 17:15

Herkennen jullie dit?
Hier hetzelfde probleem.. heel raar.
Gericht broadcasten naar een ruimte of apparaat werkt wel, maar met een 'normale' broadcast vraagt hij nadat er een bericht is ingesproken 'wat wil je omroepen?'. Om vervolgens hierna steevast 'ik begrijp het niet' te zeggen.

Resetten werkt in ieder geval niet.. nog iemand anders met dit probleem of beter nog, een oplossing voor dit probleem?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-07 11:08
Plotseling word mijn partner niet meer herkend door de mini als ze vraagt "wie ben ik"
Voice mail kan niet her-ingesteld worden, want het apparaat (de google mini) word niet gevonden, terwijl het wel zichtbaar is in de home app en zij daar ook gewoon bv het volume kan aanpassen.

Op haar mobieltje vraag ik aan de GAssistent 'wie ben ik" en GA noemt de naam van mijn partner
Als zij zelf dit vraagt aan de GA word ook haar eigen naam genoemd.

Heeft dit met elkaar te maken of zijn het 2 issues??

Is dit een (tijdelijke) hik in Google Mini en of GA of is er iets anders wat ik kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 08:05

Jheroen

Jheroen

Ha mensen, iemand ook problemen met omroepfunctie? snapt het niet doet het niet vraagt om allerlei niks maar werken niet meer...

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 08:05

Jheroen

Jheroen

Herkennen jullie dit?
ja! werkt ineens voor geen meter meer |:(

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Jheroen schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:55:
Ha mensen, iemand ook problemen met omroepfunctie? snapt het niet doet het niet vraagt om allerlei niks maar werken niet meer...
Even getest, werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:40
Zijn hier meer mensen die regelmatig problemen hebben met Smartthings in Google Home? Als ik zeg "Hey Google, TV uit (zoals ingesteld)" dan krijg ik vaak de melding dat er geen verbinding is met Smartthings. Als ik dan zelf in de Smartthings app ga dan kan ik de tv gewoon in- of uitschakelen. Het ene moment werkt het wel en andere moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 13:38

Frituurman

Mjam!

Herkennen jullie dit?
Dat hebben wij ook! Zowel bij onze Home Mini's als de Hubs! Als afsluiter altijd iets van 'Sorry, ik begrijp het niet. Wat is het bericht wat je wil omroepen?'! Bij ons speelt dat sinds vorige week. Het werkt ook niet als je via het menu op de Hub via communicatie er naartoe gaat. Hij herkent de omroep gewoon niet meer (terwijl je wel kunt zien dat hij het hoort, omdat hij het in de 'zoekbalk' uitschrijft). En het was altijd zo'n heerlijke functie om de kinderen boven van hun huiswerk op te roepen om naar beneden te komen, voor het avondeten of de lunch of whatever. Zeker met het Corona thuiswerken een uitkomst, i.p.v. het naar boven schreeuwen onderaan de trap. :)

Is er bij jullie al wat verbeterd, @Tranzy ?

EDIT: Wij gebruiken overigens altijd het commando: Hey Google, ik wil wat omroepen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frituurman op 01-03-2021 08:49 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
Nee heb er ook nog altijd last van. Ik heb nog geen stappen ondernomen om te onderzoeken hoe en wat. Hoop dat het zichzelf weer zou oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Tranzy schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:51:
Nee heb er ook nog altijd last van. Ik heb nog geen stappen ondernomen om te onderzoeken hoe en wat. Hoop dat het zichzelf weer zou oplossen.
Op het interwebs vond ik dit:
As a workaround, please disable the voicematch and try to broadcast, if that works - try to set up your voice again and check if that fix the issue.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Ik merk de laatste tijd mijn speakers niet meer goed reageren op “Hey Google”, maar alleen op “Ok, google”. Ben juist van de “Hey” ;). Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:40
Frituurman schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:47:
[...]

EDIT: Wij gebruiken overigens altijd het commando: Hey Google, ik wil wat omroepen :)
Hadden hier ook problemen maar deze zijn automagisch verholpen. Wij gebruiken : Hey Google, Roep om....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

GroeneThee schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Hadden hier ook problemen maar deze zijn automagisch verholpen. Wij gebruiken : Hey Google, Roep om....
Ja! Hier ook sinds gisteravond. Finally!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik wilde gister iets toevoegen aan mijn shopping list. Zegt ie dat er nog geen list genaamd shopping bestaat en maakt ie een nieuwe aan. Ik heb dit gekoppeld aan mijn Keep en dit werkt al jaren prima. Ineens herkent ie de lists van Keep niet meer. Heb gekeken en de koppeling klopt nog gewoon in de settings. Als ik vanuit home mijn lists bekijk (via web is dat) zie ik mijn Keep lists + die nieuw aangemaakte lijst, maar in Keep zie ik die nieuwe niet...

Probleem herkenbaar?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik kan bevestigen dat "broadcast" bij ons niet meer functioneert maar dat "roep om" de oplossing is.

Enige wat ik maar niet onder de knie krijg is hoe ik naar een specifiek apparaat om moet roepen.

Bijvoorbeeld:

Stel mijn zoon heet Kees. Zijn home staat in de ruimte genaamd "kamer Kees".

Commando: "hey Google, roep om naar kamer Kees, wil je even naar beneden komen"

Dit gaat toch over alle devices.

Wat doe ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tranzy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:32:
Ik kan bevestigen dat "broadcast" bij ons niet meer functioneert maar dat "roep om" de oplossing is.

Enige wat ik maar niet onder de knie krijg is hoe ik naar een specifiek apparaat om moet roepen.

Bijvoorbeeld:

Stel mijn zoon heet Kees. Zijn home staat in de ruimte genaamd "kamer Kees".

Commando: "hey Google, roep om naar kamer Kees, wil je even naar beneden komen"

Dit gaat toch over alle devices.

Wat doe ik verkeerd.
Dat kan niet, broadcast is naar alle devices in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Voor de hubs zijn er nieuwe ‘klokken’ beschikbaar. Mocht je zijn uitgekeken op je huidige ‘clockface’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
Sinds kort krijg ik een gesproken bevestiging van Google op de commando's 'zet de TV aan' of 'zet de TV uit'.

Dit heeft Google niet altijd gedaan? Is dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 21:51
TheFes schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Je kunt wel bellen van het ene naar het andere device als je Duo instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosssie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-05-2024
ik heb een probleem met mijn home app.
Vorige week de google tv gekocht en aangesloten. Dit ging goed.
Onze oude google cast aangesloten op de tv van de zolder. Ik wilde de ruimte/naam veranderen en toen gaf hij een error (je bent offline).
Ik was natuurlijk niet offline. Toen de home app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar kan niet inloggen. Hij wil niet verder gaan. Als ik de home app dan afsluit en opnieuw start, dan zie ik een wit scherm met mijn profiel rechtsboven. Linksboven zie ik een + die wit beeld weergeeft als ik erop klik.

Nu mijn tel terug gebracht naar de fabriekinstellingen. Home app geïnstalleerd en weer het zelfde gezever. Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Tusk schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:15:
Ik wilde gister iets toevoegen aan mijn shopping list. Zegt ie dat er nog geen list genaamd shopping bestaat en maakt ie een nieuwe aan. Ik heb dit gekoppeld aan mijn Keep en dit werkt al jaren prima. Ineens herkent ie de lists van Keep niet meer. Heb gekeken en de koppeling klopt nog gewoon in de settings. Als ik vanuit home mijn lists bekijk (via web is dat) zie ik mijn Keep lists + die nieuw aangemaakte lijst, maar in Keep zie ik die nieuwe niet...

Probleem herkenbaar?
Heb jij alles in het eng staan? Want Google Keep integratie was nog niet actief voor NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

NoFate schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Heb jij alles in het eng staan? Want Google Keep integratie was nog niet actief voor NL
ja

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ok vond het al vreemd dat jij dat kon :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:20
Ik merkte vandaag op dat mijn koppeling met mijn Honeywell evohome thermostaat niet meer werkt binnen Google home.
Als ik nu op mijn thermostaat druk krijg ik de vraag, heb je een nest account? Hier druk ik op nee.
Daarna moet je voorwaarden accepteren maar hier gaat het fout, hier krijg ik de melding, je kunt geen g suite accounts gebruiken voor het overzetten.
Maar ik zet toch niets over dus vind dit wat raar. Het heeft al jaren gewerkt zouden ze het nu om zeep geholpen hebben voor een g suite account?

Ik heb ook geprobeerd om de directe honeywell koppeling uit Google home te halen en het via home assistant te koppelen maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsa
  • Laatst online: 07-05 13:47
Ik zal het wel niet goed snappen, maar ik gebruik een Sony Android TV en heb heel recent een JBL Link Portable voor mijn dochter gekocht, een Google smart speaker. Als zij zegt "Zet het volume op 30%" dan gaat het volume op haar JBL naar 30% EN mijn Sony TV volume op standje 30. Als zij iets met Google cast stuurt naar haar speaker en op de knop in de google Home app op haar iPhone klikt "Stop Casting", dan stopt de speaker met afspelen EN springt op mijn TV het Home scherm aan (springt dus van TV functie af). Dit is knap irritant. Wie weet hoe ik dit kan voorkomen (dat mijn dochter lekker tegen haar speaker kan kletsen, zonder dat dit impact heeft op mijn televisie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Laatst online: 04-07 23:58
Luister iemand naar Juke via de Google hub met Sonos?
Als ik de Juke app installeer en koppel met Sonos, en een spraakopdracht geef “Speel Radio 10 HD via Juke”
Zoekt hij radio 10 op YouTube of hij speelt Radio 10 via TuneIn, terwijl ik de connectie tussen Sonos en TuneIn heb verwijderd.
Iemand tips?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:40

avotar

P0werd by Black Coffee

MillZ schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:55:
Luister iemand naar Juke via de Google hub met Sonos?
Als ik de Juke app installeer en koppel met Sonos, en een spraakopdracht geef “Speel Radio 10 HD via Juke”
Zoekt hij radio 10 op YouTube of hij speelt Radio 10 via TuneIn, terwijl ik de connectie tussen Sonos en TuneIn heb verwijderd.
Iemand tips?
Misschien dat je het ook in je google assistent settings moet veranderen?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-06 07:58
Ik heb op dit moment een nest audio en zit te denken aan een tweede om ze stereo te koppelen. Mijn vraag is of je echt het verschil hoort en daarnaast wil ik ze naast elkaar zetten ivm te weinig ruimte.

Ik had al even wat filmpjes gezien, maar geen enkele kunnen vinden die het verschil laat horen tussen mono en stereo qua geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Noresponse schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:30:
Ik heb op dit moment een nest audio en zit te denken aan een tweede om ze stereo te koppelen. Mijn vraag is of je echt het verschil hoort en daarnaast wil ik ze naast elkaar zetten ivm te weinig ruimte.

Ik had al even wat filmpjes gezien, maar geen enkele kunnen vinden die het verschil laat horen tussen mono en stereo qua geluid.
Naast elkaar is echt doelloos. Dan gaat het effect van een linker- en rechterkanaal volledig verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-06 07:58
Serena schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:56:
[...]

Naast elkaar is echt doelloos. Dan gaat het effect van een linker- en rechterkanaal volledig verloren.
ja zat ik ook al aan te denken, dus ik denk dat ik ze boven een kast ga plaatsen zodat ze een 80 cm van elkaar staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:39
De nieuwe Nest Hub, heeft ie nog wat meer features dan handgebaren en slaapsensoren? Is ie ook sneller oid? Als dat gebarengedoe t enige is wacht ik wel tot de eerste versie een pak goedkoper wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
DCNY schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:32:
De nieuwe Nest Hub, heeft ie nog wat meer features dan handgebaren en slaapsensoren? Is ie ook sneller oid? Als dat gebarengedoe t enige is wacht ik wel tot de eerste versie een pak goedkoper wordt :)
Geen idee maar ik heb er net eentje gekocht bij Fnac met 10 euro korting voor 89.99 en levering einde maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
Zijn er meer mensen die geen radiozenders meer kunnen afspelen via tunein?
Bij elke willekeurige zender die ik noem krijg ik: ik kan radio ** niet vinden op tunein of het is op dit moment niet beschikbaar.

Zeg ik bijvoorbeeld: speel radio 2 op tunein, dan krijg ik: hier is een top1000 van liedjes met radio 2 op youtube

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
stefanmechelen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:51:
[...]

Geen idee maar ik heb er net eentje gekocht bij Fnac met 10 euro korting voor 89.99 en levering einde maart.
Ah dan wacht ik wel op jouw review ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 01:27:
Bij elke willekeurige zender die ik noem krijg ik: ik kan radio ** niet vinden op tunein of het is op dit moment niet beschikbaar.

Zeg ik bijvoorbeeld: speel radio 2 op tunein, dan krijg ik: hier is een top1000 van liedjes met radio 2 op youtube
"speel npo radio 2 op tunein" werkt waarschijnlijk wel.

Zoals ik al eerder heb gezegd in dit topic heb ik een routine genaamd "radio" die mijn favo zender afspeelt op tunein vanwege de vele wijzigingen in wat hij wel en niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 01:27:

"Luister naar Radio 2" werkte hier nog prima vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
TheFes schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Google denkt daar toch anders over.

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Maar lees nu de dik gedrukte regel pas goed.

Broadcast a message to a specific room or device
Note: This feature is currently only available in English.

To broadcast a message to: Say "Hey Google," then:
A room
"Broadcast to [room name] [message]."

"Broadcast to the living room, it's time to start homework."

A device
"Broadcast to [device name] [message].”

"Broadcast to kitchen display, is dinner ready yet?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
TheFes schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:36:
[...]

"stream radio 2" werkt hier ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
TheFes schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:36:
[...]

Werkt hier ondertussen ook weer. 2 dagen niet en ineens weer wel...

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tranzy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:18:
[...]

Google denkt daar toch anders over.

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Maar lees nu de dik gedrukte regel pas goed.

Broadcast a message to a specific room or device
Note: This feature is currently only available in English.

To broadcast a message to: Say "Hey Google," then:
A room
"Broadcast to [room name] [message]."

"Broadcast to the living room, it's time to start homework."

A device
"Broadcast to [device name] [message].”

"Broadcast to kitchen display, is dinner ready yet?"
Heb inderdaad alleen ervaring met de NL versie.
Zal (ooit) ook wel naar NL versie komen dan, maar daar kan nog wel een paar jaar overheen gaan (gezien de ervaring met routines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
TheFes schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:02:
[...]

Heb inderdaad alleen ervaring met de NL versie.
Zal (ooit) ook wel naar NL versie komen dan, maar daar kan nog wel een paar jaar overheen gaan (gezien de ervaring met routines).
Nog steeds geen integratie met Google Keep als shopping list in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
FrankRicard schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Nog steeds geen integratie met Google Keep als shopping list in Nederland :(
Ook niet met Bring!
We zijn als Nederland gewoon een achtergesteld kindje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasmeijer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-04 11:24
Is er een manier om de hub 2 vast te pre-orderen in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Gisteren voor een collega een routine ingesteld, onder het kopje 'Home'.
Als ze thuiskomt moeten er een aantal lampjes aangaan. Maar dit is eigenlijk bedoeld voor 's avonds, maar ik kan nergens de 'voorwaarde' vinden om een tijd in te stellen. Dus bij voorbeeld 'vanaf een half uur na zonsondergang'.
Kan dit niet of kijk ik er overheen?

Edit: We willen GEEN andere app. De vraag is puur of het in Google Home kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Serena op 26-03-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Serena schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 00:40:
Gisteren voor een collega een routine ingesteld, onder het kopje 'Home'.
Als ze thuiskomt moeten er een aantal lampjes aangaan. Maar dit is eigenlijk bedoeld voor 's avonds, maar ik kan nergens de 'voorwaarde' vinden om een tijd in te stellen. Dus bij voorbeeld 'vanaf een half uur na zonsondergang'.
Kan dit niet of kijk ik er overheen?
Dit soort automatisering kan volgens mij (nog) alleen in je bijhorende app en niet bij Google Home
Ik weet niet hoe dat bij Hue gaat maar bij Lsc kun je dat eenvoudig instellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQj4Vpt2CZQEyoUEd2TwkKsdHJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OexhF82B6lrfTcsHy982giWu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Artwido schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 05:41:
[...]

Dit soort automatisering kan volgens mij (nog) alleen in je bijhorende app en niet bij Google Home
Ik weet niet hoe dat bij Hue gaat maar bij Lsc kun je dat eenvoudig instellen.
[Afbeelding]
Het is Ikea, jouw automatisering kan daar ook gewoon. Maar het is juist de opzet om alles in 1 app onder te kunnen brengen, vandaar dus Google Home.
Bovendien… Jouw automatisering gaat altijd aan. Ik wil juist dat die aangaat als ze gedurende die nachtelijke uren thuis arriveert.

[ Voor 13% gewijzigd door Serena op 26-03-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 09:28
Serena schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:01:
[...]

Het is Ikea, jouw automatisering kan daar ook gewoon. Maar het is juist de opzet om alles in 1 app onder te kunnen brengen, vandaar dus Google Home.
Bovendien… Jouw automatisering gaat altijd aan. Ik wil juist dat die aangaat als ze gedurende die nachtelijke uren thuis arriveert.
Met IFTTT of bijvoorbeeld Olisto kan dat volgens mij heel goed. Daar kun je ook alles in één onder brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Iemand ervaring met deze

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005001698404313.html?

Of deze

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005001890929280.html?

En dan gekoppeld aan Google Assistant? Werkt het een beetje? Of is t typische Aliexpressrommel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
DCNY schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:57:
Iemand ervaring met deze

Of deze

En dan gekoppeld aan Google Assistant? Werkt het een beetje? Of is t typische Aliexpressrommel ;)
Ben ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 15:21

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik kan sinds een aantal weken mijn Harmony apparaten niet meer zoals gewend bedienen.

Ruim een jaar kon ik met "OK Google, zet de TV aan", de Activiteit "TV Kijken" inschakelen, ook equivalenten waarbij de volledige 'Activity' wordt uitgesproken bieden helaas geen soelaas. Google geeft gewoon simpelweg 'geen' reactie.

Het vreemde is, de 'Activity' "Netflix kijken", werkt nog wel gewoon wanneer ik zeg "OK Google, zet Netflix aan".

Wanneer ik de TV vervolgens handmatig heb aangezet via de Afstandsbediening of Harmony app werken onderdelen als "OK Google, zet de TV Harder" e.d. wel, maar uitzetten gaat niet zoals gewend via "OK Google, zet de TV uit". Enigszins verwarrend werkt ook binnen de activity "TV Kijken", het voice commando "OK Google, zet Netflix uit" om deze activiteit uit te schakelen.

Iemand enig idee, of dit wellicht "pre registered" commando's zijn geworden, of dat hier iets anders aan ten grondslag ligt? En vooral, hoe dit op te lossen.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-07 11:08
Ik ben ook benieuwd .... is wel fun als dat echt zou werken en veel goedkoper dan de aanschaf van een volledig elektrisch rolgordijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
DCNY schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:57:
Iemand ervaring met deze

Of deze

Tuya is dik ok vind ik, maar niet vergeten dat je gateway dan ook nodig hebt hé en dat is iets minder want Chinese niet te betrouwen cloud. Maar gelukkig werken die dingen ook met Conbee 2 en Zigbee en kan je zo de cloud omzeilen en het lokaal houden en via HA Nabu Casu koppelen met Google.

Ik heb zelf die thermosthaat knop besteld. Maar hij past helaas niet op mijn radiotor ondanks dat er drie koppelstukken bij zitten die daar voor zouden moeten zorgen.

Met het gordijn ding geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
stefanmechelen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Tuya is dik ok vind ik, maar niet vergeten dat je gateway dan ook nodig hebt hé en dat is iets minder want Chinese niet te betrouwen cloud. Maar gelukkig werken die dingen ook met Conbee 2 en Zigbee en kan je zo de cloud omzeilen en het lokaal houden en via HA Nabu Casu koppelen met Google.

Ik heb zelf die thermosthaat knop besteld. Maar hij past helaas niet op mijn radiotor ondanks dat er drie koppelstukken bij zitten die daar voor zouden moeten zorgen.

Met het gordijn ding geen ervaring.
Hmm, met HA geen ervaring.. En gateway is perse nodig voor Google Assistant? Voor gebruik buitenshuis snap ik t, maar dat hoeft voor mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanmechelen
JunkieXP schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:18:
Ik kan sinds een aantal weken mijn Harmony apparaten niet meer zoals gewend bedienen.

Ruim een jaar kon ik met "OK Google, zet de TV aan", de Activiteit "TV Kijken" inschakelen, ook equivalenten waarbij de volledige 'Activity' wordt uitgesproken bieden helaas geen soelaas. Google geeft gewoon simpelweg 'geen' reactie.

Het vreemde is, de 'Activity' "Netflix kijken", werkt nog wel gewoon wanneer ik zeg "OK Google, zet Netflix aan".

Wanneer ik de TV vervolgens handmatig heb aangezet via de Afstandsbediening of Harmony app werken onderdelen als "OK Google, zet de TV Harder" e.d. wel, maar uitzetten gaat niet zoals gewend via "OK Google, zet de TV uit". Enigszins verwarrend werkt ook binnen de activity "TV Kijken", het voice commando "OK Google, zet Netflix uit" om deze activiteit uit te schakelen.

Iemand enig idee, of dit wellicht "pre registered" commando's zijn geworden, of dat hier iets anders aan ten grondslag ligt? En vooral, hoe dit op te lossen.
Prijs u gelukkig dat het ooit gewerkt heeft. Die Netflix is een bestaande integratie, die werkt altijd als je uw Netflix aan GA hebt gekoppeld.

Logitech Harmony is een prachtig product, maar de integratie met GA heeft altijd veel te wensen over gelaten. In het begin omdat regio alleen US was en later omdat het niet meer actief ontwikkeld leek te worden. TV is te algemeen vrees ik ook als commando. Ik zou dat alvast niet gebruiken. Ik zou zeggen doe eens een sync my devices commando of kijk eens na of niet iemand met de instellingen van uw tv gefoefeld heeft. Je kan ook steeds het feedback commando gebruiken om een bug te melden. Harmony of TV recent update gekregen misschien? Veel mogelijkheden hier ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanmechelen
DCNY schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:41:
[...]

Hmm, met HA geen ervaring.. En gateway is perse nodig voor Google Assistant? Voor gebruik buitenshuis snap ik t, maar dat hoeft voor mij niet.
Het zou kunnen dat deze rechtstreeks kan verbinden zonder gateway via één of andere app als dat ding ingebouwde wifi heeft. Maar dat staat er niet bij. Als het er niet bij staat in de beschrijving dan ga ik ervan uit gateway needed want ik vertrouw die Chinese fuckers niet. Meestal staat het er ook bij als het niet nodig is want dat is een extra verkoopsargument. je kan het altijd aan de verkoper vragen hé, antwoorden meestal snel op Aliexpress. .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanmechelen
DCNY schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 06:40:
[...]

Ah dan wacht ik wel op jouw review ;)
U vroeg een review paar weken geleden. Ondertussen 3 dagen in gebruik. Ik zie weinig verschil met de huidige hub, buiten betere muziek en die slaap tracking. Die overigens goed werkt en die ontdekt heeft dat ik snurk.

Wat ik in alle toonaarden ontken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
stefanmechelen schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:46:
[...]

U vroeg een review paar weken geleden. Ondertussen 3 dagen in gebruik. Ik zie weinig verschil met de huidige hub, buiten betere muziek en die slaap tracking. Die overigens goed werkt en die ontdekt heeft dat ik snurk.

Wat ik in alle toonaarden ontken :-)
Haha thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Korte vraag: als bij een Nest mini de mic uitstaat middels de fysieke knop, roept ie dan nog wel om als er iemand voor de deur staat icm Nest Hello?

Omdat de stem op de Sonos Beam zo zacht staat dat we t vaak niet horen willen we een extra mini er naast die we hard zetten. Die hoeft niet te reageren op “Hey Google” omdat we daar de Beam voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:13
Hallo,

Tot nu toe heb ik altijd met Alexa gewerkt maar helaas kent deze nog altijd niet de nederlandse taal.

Nu wil ik met de google assistent gaan werken maar vraag me het volgende af.
In Alexa werk ik met series die ik met een commando aan stuur.
Bv dinner, er gaan dan diverse lampen aan en andere lampen dimmen, veranderen van kleur of gaan uit.

Lukt dit ook met de google assistent?
En zo ja kan iemand mij in simpele stappen uitleggen hoe ik dat doe?

Alvast super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
timbe schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:40:
Hallo,

Tot nu toe heb ik altijd met Alexa gewerkt maar helaas kent deze nog altijd niet de nederlandse taal.

Nu wil ik met de google assistent gaan werken maar vraag me het volgende af.
In Alexa werk ik met series die ik met een commando aan stuur.
Bv dinner, er gaan dan diverse lampen aan en andere lampen dimmen, veranderen van kleur of gaan uit.

Lukt dit ook met de google assistent?
En zo ja kan iemand mij in simpele stappen uitleggen hoe ik dat doe?

Alvast super bedankt.
Dat kan prima. Daar kun je routines voor aanmaken.
Je kunt zelfs letterlijk typen wat je zou willen zeggen.
‘Zet eettafel op 30%’ of iets dergelijks…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
DCNY schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:39:
Korte vraag: als bij een Nest mini de mic uitstaat middels de fysieke knop, roept ie dan nog wel om als er iemand voor de deur staat icm Nest Hello?

Omdat de stem op de Sonos Beam zo zacht staat dat we t vaak niet horen willen we een extra mini er naast die we hard zetten. Die hoeft niet te reageren op “Hey Google” omdat we daar de Beam voor gebruiken.
Ik heb de assistent juist uitgezet op de Beam/Arc omdat ik het reuze irritant vond dat het geluid van mijn tv dan steeds zachtjes ging.
Heb alles volledig op de hub en die heeft totaal geen last van het feit dat de tv aanstaat of dat er muziek draait.
Als standaard speaker gewoon je Sonos kiezen en alles werkt als voorheen. Je kunt zelfs uitzetten dat de Sonos zijn geluid dempt als je iets roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Serena schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:44:
[...]

Dat kan prima. Daar kun je routines voor aanmaken.
Je kunt zelfs letterlijk typen wat je zou willen zeggen.
‘Zet eettafel op 30%’ of iets dergelijks…
Bedankt, ik heb het gevonden hoor.
Maar bij Alexa kun je het na mijn idee simpeler doen.
Je klinkt in een overzicht aan welke lampen aan of uit moeten, welke kleur en hoe veel % kwa sterkte.

Of kijk ik nu verkeerd, of doe ik moeilijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
timbe schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:00:
[...]

Bedankt, ik heb het gevonden hoor.
Maar bij Alexa kun je het na mijn idee simpeler doen.
Je klinkt in een overzicht aan welke lampen aan of uit moeten, welke kleur en hoe veel % kwa sterkte.

Of kijk ik nu verkeerd, of doe ik moeilijk :D
Kan hier ook hoor. Maar als je iets speciaals wil kun je het uitschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Serena schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:09:
[...]

Kan hier ook hoor. Maar als je iets speciaals wil kun je het uitschrijven.
Hoe bedoel je uitschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
timbe schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:03:
[...]

Hoe bedoel je uitschrijven?
Dat je typt wat je normaal zou zeggen.
Zet de schemerlamp azuurblauw.
Zet schemerlamp op 30%.
Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 12:28
Na 3 jaar gebruik van de Home Mini (eerste gen) ben ik er wel klaar mee en heb hem vandaag van het net afgehaald. Eens kijken of ik hem ga missen. ;w

Ik gebruikte hem sinds al die tijd in de keuken (in 't Engels);
- Ochtendroutine (het weer, snelste OV verbinding naar werk, agenda, radio)
- Timers
- Af en toe vragen als we een antwoord niet wisten over een algemeen onderwerp.

Een halfjaar geleden begon ik te merken dat ie vaak niet dat deed wat ik wilde of waar ik om vroeg. Mijn stem werd niet herkend, er werd helemaal niets herkend, dat soort zaken. Heb hem toen helemaal gereset, van mijn account ontkoppeld, en opnieuw ingesteld en getraind.

Dit heeft zich nog eens herhaald een paar maandjes terug omdat ie weer niets herkende en sinds twee weken weer.

Ik had niet gedacht dat het zo ver zou komen dat ik tegen een apparaat ging schreeuwen, maar dat was gewoon de druppel. :+ :(

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste