Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-06 20:23

Tusk

Om daarom!

@Malfoi ik overweeg soms ook hetzelfde. Maar ik doe stiekem veel meer met mijn Home.
Merkte jij verbetering na het opnieuw trainen? Ik niet namelijk.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11:47
Google Assistant wordt steeds senieler, zie:

Hij voert t wel correct uit, maar snapte niet wat er gezegd werd. Logisch dat ik t niet snapte, blijkt nu.

Hoe kan dit? Er moet toch iemand aan de knoppen zitten die dit instelt lijkt me?

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-06 10:35
Tusk schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:54:
@Malfoi ik overweeg soms ook hetzelfde. Maar ik doe stiekem veel meer met mijn Home.
Merkte jij verbetering na het opnieuw trainen? Ik niet namelijk.
Mwah... kan ik niet objectief beoordelen. Had het gevoel van wel maar kan wishful thinking zijn. Maar ik moest soms gewoon drie keer zeggen "volume up" voordat ie het snapte. Of ik werd gewoon negeerd.

Misschien probeer ik het over een tijdje wel weer. Heb hem in ieder geval gisteren niet gemist. :P

Eens zien of ik over een week nog steeds hetzelfde zeg.

[Voor 9% gewijzigd door Malfoi op 08-04-2021 14:41]

www.flickr.com/malvlex

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hier luistert miss Mini (en haar iets grotere broertje Hub) ook steeds slechter.

En wat ik dan helemaal jammer vind is dat als je muziek luistert via Tune-In en je vraagt het volume aan te passen, de muziek gepauzeerd wordt nadat ze het commando goed verstaan heeft en de volumeregelaar al op het schermpje te zien is.. Waarom is die pauze van de muziek dan nog nodig?

Al met al is er weinig ontwikkeling ten goede te merken de laatste maanden!

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• thomastsax
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 22-04 18:59
hallo,

als beginnende Google Home gebruiker heb ik een vraag, ik kan het niet zo snel terugvinden op het internet.

Situatie:

Google Home app, 1 huis aangemaakt, 2 mensen in het huis (mijn vrouw en ik) beide met een eigen Gmail adres / account

Mijn vrouw heeft een betaald Spotify accoutant, ik (nog) een gratis versie.

Als ik via mijn telefoon (home app of Google assistent) muziek afspeel, wordt mijn gratis account gebruikt. Als mijn vrouw het met haar telefoon doet, dan haar betaalde account. Tot zover duidelijk.

Nu willen we een Nest Mini of Google Hub kopen om o.a. ook Spotify af te spelen.

Maar welk account gebruikt Google dan?

Ten tweede. Stel we zetten ook een smart Speaker bijv op zolder en zeggen daar 'speel Spotify af op zolder' terwijl beneden in de woonkamer ook al Spotify op de daar aanwezige box speelt. Wordt diezelfde muziek dan ook boven afgespeeld of kan je daar iets anders streamen via hetzelfde (?) Spotify account?

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:29
Ik heb sinds kort 2 zigbee stopcontacten. Werken prima, heb er 1 in slaapkamer en 1 in de woonkamer.

Maar als ik nu zeg doe de lampen uit. Doet die ook de stopcontacten uit. Dus als tussenoplossing heb ik de stopcontacten maar in een andere kamer gezet. Maar liefst heb ik ze gewoon in dezelfde ruimte.

Is hier een oplossing voor? Want die stopcontacten zijn wel een andere type dus default staat die op een lamp. Ik heb dit veranderd naar TV en Computer.

Maar hij ziet ze dus nog steeds dus als lamp blijkbaar.

[Voor 17% gewijzigd door Joostje123 op 12-04-2021 09:40]

• Dotter64
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 21-06 19:21
Joostje123 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:39:
Ik heb sinds kort 2 zigbee stopcontacten. Werken prima, heb er 1 in slaapkamer en 1 in de woonkamer.

Maar als ik nu zeg doe de lampen uit. Doet die ook de stopcontacten uit. Dus als tussenoplossing heb ik de stopcontacten maar in een andere kamer gezet. Maar liefst heb ik ze gewoon in dezelfde ruimte.

Is hier een oplossing voor? Want die stopcontacten zijn wel een andere type dus default staat die op een lamp. Ik heb dit veranderd naar TV en Computer.

Maar hij ziet ze dus nog steeds dus als lamp blijkbaar.
Heb je al geprobeerd om elke lamp een eigen naam te geven??
Lampen uit betekent nl doe ALLE lampen uit

• Joostje123
Dotter64 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:19:
[...]

Heb je al geprobeerd om elke lamp een eigen naam te geven??
Lampen uit betekent nl doe ALLE lampen uit
Klopt maar dat wil ik juist ook mijn stopcontact is geen lamp dus die moet daar niet op reageren...

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-06 18:54
Joostje123 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:36:
[...]

Klopt maar dat wil ik juist ook mijn stopcontact is geen lamp dus die moet daar niet op reageren...
routine maken en dan alleen het gene uitzetten wat je wilt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-06 15:57
thomastsax schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:14:
hallo,

als beginnende Google Home gebruiker heb ik een vraag, ik kan het niet zo snel terugvinden op het internet.

Situatie:

Google Home app, 1 huis aangemaakt, 2 mensen in het huis (mijn vrouw en ik) beide met een eigen Gmail adres / account

Mijn vrouw heeft een betaald Spotify accoutant, ik (nog) een gratis versie.

Als ik via mijn telefoon (home app of Google assistent) muziek afspeel, wordt mijn gratis account gebruikt. Als mijn vrouw het met haar telefoon doet, dan haar betaalde account. Tot zover duidelijk.

Nu willen we een Nest Mini of Google Hub kopen om o.a. ook Spotify af te spelen.

Maar welk account gebruikt Google dan?

Ten tweede. Stel we zetten ook een smart Speaker bijv op zolder en zeggen daar 'speel Spotify af op zolder' terwijl beneden in de woonkamer ook al Spotify op de daar aanwezige box speelt. Wordt diezelfde muziek dan ook boven afgespeeld of kan je daar iets anders streamen via hetzelfde (?) Spotify account?
Als je voice match aan hebt staan, en dat wil je waarschijnlijk, pakt Spotify je eigen account (je kunt ook een default account instellen op de Google Home, die wordt gebruikt door gasten.
[edit: je kunt misschien ook je vrouws Spotify account ook linken met jouw google account, geen idee of dat kan en werkt]

Spotify kan altijd maar 1 stream tegelijk afspelen per account, je kunt wel een speakergroep maken met boven en beneden en daar dezelfde Spotifystream op afspelen.

Al gekeken naar Spotify Duo? Dan heb je voor 3 euro p/m extra een 2e account.

[Voor 3% gewijzigd door FrankRicard op 13-04-2021 15:49]

• winDOS
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:51

winDOS

6.22

Joostje123 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:36:
[...]

Als je naar je stopcontact gaat in de app Device settings --> Device type

En die veranderd in Switch. Dan zouden ze niet meer mee aan en uit moeten gaan bij het lampen commando.

C:\>Signature.bat

• Joostje123
winDOS schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:56:
[...]

Als je naar je stopcontact gaat in de app Device settings --> Device type

En die veranderd in Switch. Dan zouden ze niet meer mee aan en uit moeten gaan bij het lampen commando.
Helaas... Ze stonden bij mij al niet meer op lamp maar op tv. Nu veranderd naar schakelaar(switch)
Maar toch reageert hij op het commando doe de lampen uit/aan en zet ook deze switch aan/uit.

Mijn oplossing werkt ook wel ok. Maar had de hoop dat bovenstaande inderdaad zal werken

• thomastsax
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 22-04 18:59
FrankRicard schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:48:
[...]

[edit: je kunt misschien ook je vrouws Spotify account ook linken met jouw google account, geen idee of dat kan en werkt]
@FrankRicard Dank voor je antwoord. Ik heb het gevonden. in mijn Google account heb ik Muziekservice op "geen standaard muziekservice" gezet. Hij gebruikt dan "voorkeuren van andere account op gedeelde apparaten"

In het Google account van mijn vrouw staat muziekservice standaard op haar betaalde Spotify account.

Heb nu even een Nest Mini aangesloten (kon ik lenen van iemand) en het maakt nu niet uit wie het commando spreekt (mijn vrouw of ik), haar Spotify wordt afgespeeld.

Nu alleen nog even kijken wat er gebeurd als zij niet thuis is en ik Spotify wil afspelen.

Het blijft leuk om je er in te verdiepen. Ik ben nog maar een beginneling natuurlijk. Ik wacht nog op de Nest Hub 2 en wil misschien ook nog of Sonos One of Denon 150 speakers kopen.

Fijn weekend!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:16
Zijn er meer mensen waar Google Home (mini) sommige dingen wel heel raar "uitrekent"?

Als ik vraag om bijv een geldbedrag (in euro), inclusief cent te delen (bijv Hey Google, hoeveel is 19euro99 gedeeld door 7), geeft Google als antwoord telkens iets in duizendtallen of Amerikaanse dollar. Als ik vraag om square feet om te rekenen naar vierkante meter, is het antwoord ook een fractie duizend te groot. Andere conversies (bijv. NZD naar Euro of cc naar liter gaan goed. Echter ook daar soms ineens "Engelse praat" (cubic centimetres, etc)

Is mijn Google Home Mini in de war, en zo ja, hoe los ik dit op?
Zie ik iets simpels over het hoofd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Jorgen schreef op maandag 19 april 2021 @ 02:59:
Zijn er meer mensen waar Google Home (mini) sommige dingen wel heel raar "uitrekent"?

Als ik vraag om bijv een geldbedrag (in euro), inclusief cent te delen (bijv Hey Google, hoeveel is 19euro99 gedeeld door 7), geeft Google als antwoord telkens iets in duizendtallen of Amerikaanse dollar. Als ik vraag om square feet om te rekenen naar vierkante meter, is het antwoord ook een fractie duizend te groot. Andere conversies (bijv. NZD naar Euro of cc naar liter gaan goed. Echter ook daar soms ineens "Engelse praat" (cubic centimetres, etc)

Is mijn Google Home Mini in de war, en zo ja, hoe los ik dit op?
Zie ik iets simpels over het hoofd?
Bij mij doet ie ook soms 1000 keer teveel oid.

========

Tegenwoordig is de timer verandert, en geeft ie aan tot hoe laat de timer is, ipv hoeveel tijd er nog over is. Waardeloos.

Tomorrow I’m gonna wake up and I’ll be 50

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:16
@Salvatron irritant is dat hè. Vaak heb je dat natuurlijk meteen door, maar als je even snel iets groots wil berekenen zou je niet Google hoeven controleren
Salvatron schreef op maandag 19 april 2021 @ 04:17:
[...]

Tegenwoordig is de timer verandert, en geeft ie aan tot hoe laat de timer is, ipv hoeveel tijd er nog over is. Waardeloos.
Bij mij geven de timers nog gewoon de resterende tijd aan.
Zowel als ik vraag "hoe lang moet de timer nog" en "wanneer gaat de timer af".

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

TheFes schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:20:
[...]

Bij mij geven de timers nog gewoon de resterende tijd aan.
Zowel als ik vraag "hoe lang moet de timer nog" en "wanneer gaat de timer af".
Hier niet. Hier is het beetje windrichting afhankelijk lijkt wel hahahaa. Ene keer krijg je netjes door hoe lang de timer nog is, de andere keer is het antwoord op dezelfde vraag op welk tijdstip de timer afloopt.

Ook zoiets: "zet een timer van een kwartier" maakt ze consequent 45 minuten van, terwijl de opdrachten balk netjes "zet een timer van 1 kwartier" toont.

En de laatste tijd moet ze heeeeeeeel vaak lang nadenken over een antwoord. Ze wordt met de dag simpeler lijkt wel...

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Stormtrooper schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:38:

En de laatste tijd moet ze heeeeeeeel vaak lang nadenken over een antwoord. Ze wordt met de dag simpeler lijkt wel...
klopt, duurt erg lang tegenwoordig

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12:14
Dat probleem met traagheid had ik ook, en de laatste dagen viel mij ook ineens op dat bepaalde command's niet meer werkte. "Zet de televisie aan", sorry energiebeheer word nog niet ondersteund :/ Dat was eerst op de "oude" Google home speaker, maar later op alle andere ook. Ook werd mijn naam niet meer gezegd.

Ging vorige week in de home app om wat dingen te controleren, gaf de google home een commando en die zeiden allemaal, koppel eerst je account , huh wait... what!?

Uiteindelijk alles maar weer gekoppeld, ze reageren nu allemaal weer snel en alle commando's doen het ook weer naar behoren.

Misschien iets met een update geweest?
Ik heb nog een oude Google Home, maar die is in storing geschoten. Er brand en oranje ledje achterop en hij reageert nergens meer op.
Al wel gezocht naar oplossingen, maar dan moet er altijd op een gegeven moment een factory reset gegeven worden, en hij reageert ook niet op 15 seconden mic-knop.

Iemand nog tips?

Dit heb ik al geprobeerd:
https://support.google.com/googlenest/thread/51887264?hl=en
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:23
TheFes schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:46:
Ik heb nog een oude Google Home, maar die is in storing geschoten. Er brand en oranje ledje achterop en hij reageert nergens meer op.
Al wel gezocht naar oplossingen, maar dan moet er altijd op een gegeven moment een factory reset gegeven worden, en hij reageert ook niet op 15 seconden mic-knop.

Iemand nog tips?

Dit heb ik al geprobeerd:
https://support.google.com/googlenest/thread/51887264?hl=en
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Microfoon aanzetten?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dat is het niet. Hij is echt in storing, niet beschikbaar in de app. Hij reageert niet eens op het commando voor factory reset.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05:22
Probeer eens een 30-30-30 reset. Is weliswaar iets voor routers, maar niet geschoten = altijd mis

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 11:20
Zijn er meer HK Citation One gebruikers die bijna dagelijks de stekker eruit moeten halen omdat de connectie met Google home weg is ?
Heb een volledige reset al geprobeerd, maar probleem blijft terug komen . Andere home speakers hebben nergens last van

[Voor 31% gewijzigd door Pimmetje651 op 09-05-2021 19:49]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Bram!
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 08:37
Hoi, ik heb een nest mini maar als ik een podcast vraag, krijg ik te horen dat het item niet beschikbaar is of niet kan worden afgespeeld. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21-06 22:14

hamsteg

Species 5618

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl

TuneIn is default geïnstalleerd, werken radio zenders wel? Waarschijnlijk moet je dan youtube oid nog koppelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-06 18:54
Ik heb een routine "play radio". Die vertaald dit naar "play radio 538".
Dit werkt sinds kort niet meer op mijn Hub. Heeft minimaal een jaar gewerkt.
Vervolgens aangepast naar "play radio 538 on Tune In". Werkt ook niet. Maar als ik dat zelf uitspreek wel.
Erg vreemd.

[Voor 6% gewijzigd door jobr op 04-06-2021 18:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-06 12:19

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij mij werkt "speel radio 538 op tune-in", zonder routine, prima.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Mijn Google Home begrijpt me niet meer. Meeste wat ik doe met google home is eigenlijk radio luisteren. 's ochtends vaak in bed Radio 1 via home mini (gestart met routine of met voice command) en overdag op mijn Citiation 100 Radio 2 (of waar ik zin in heb). Gisterochtend kreeg ik het niet voor elkaar om de radio aan te krijgen.

Voice command "Hey Google, play NPO radio1 FM" gaf als resultaat, "sorry, I don't understand". Via voice command routine starten waarin exact dezelfde opdracht (maar dan uitgetypt) staat werkt wel. "Hey Google, play radio 1" werkt ook maar dan krijg ik BBC. Mijn stem wordt dus wel herkend (andere voicecommands werken ook gewoon). Gelijk daarna getest of het in de woonkamer wel werkte en dat ging gewoon goed,

Nu dus ook niet meer, vraag aan mijn cititation om radio 2 af te spelen en krijg als antwoord. "Sorry, I don't understand" of af en toe "I think you asked for playing radio", wanneer ik ja zeg wordt een willekeurige spotify lijst gestart. Stekkers van alle apparaten er al uit gehad. Ben ook niet verkouden o.i.d.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

edit: lijkt op issue van @jobr maar dan precies andersom. Niet via voicecommand, wel via routine

[Voor 4% gewijzigd door [Roland] op 05-06-2021 09:42]

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:13
[Roland] schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:36:
Mijn Google Home begrijpt me niet meer. Meeste wat ik doe met google home is eigenlijk radio luisteren. 's ochtends vaak in bed Radio 1 via home mini (gestart met routine of met voice command) en overdag op mijn Citiation 100 Radio 2 (of waar ik zin in heb). Gisterochtend kreeg ik het niet voor elkaar om de radio aan te krijgen.

Voice command "Hey Google, play NPO radio1 FM" gaf als resultaat, "sorry, I don't understand". Via voice command routine starten waarin exact dezelfde opdracht (maar dan uitgetypt) staat werkt wel. "Hey Google, play radio 1" werkt ook maar dan krijg ik BBC. Mijn stem wordt dus wel herkend (andere voicecommands werken ook gewoon). Gelijk daarna getest of het in de woonkamer wel werkte en dat ging gewoon goed,

Nu dus ook niet meer, vraag aan mijn cititation om radio 2 af te spelen en krijg als antwoord. "Sorry, I don't understand" of af en toe "I think you asked for playing radio", wanneer ik ja zeg wordt een willekeurige spotify lijst gestart. Stekkers van alle apparaten er al uit gehad. Ben ook niet verkouden o.i.d.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

edit: lijkt op issue van @jobr maar dan precies andersom. Niet via voicecommand, wel via routine
Hier werkt speel NPO radio 1 via voice command gewoon. Merk wel dat het niet altijd even stabiel is. Moet soms commando's vaker zeggen.

• [Roland]
  • Niet online
Nuevocasa schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Hier werkt speel NPO radio 1 via voice command gewoon. Merk wel dat het niet altijd even stabiel is. Moet soms commando's vaker zeggen.
Dat klopt maar hen ik kunnen oplossen door "play NPO radio 1 FM" te zeggen. Dat ging tot gisteren altijd goed. het heeft volgens mij te maken met de letters NPO. Maar als ik die er niet bij zeg wordt standaard BBC gespeeld. Ik zal ook even feedback geven bij Google.

• Wubbi
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 07:57
Ik hoef alleen 'radio 1' te zeggen en dat werkt eigenlijk altijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kruila
[Roland] schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:02:
[...]

Dat klopt maar hen ik kunnen oplossen door "play NPO radio 1 FM" te zeggen. Dat ging tot gisteren altijd goed. het heeft volgens mij te maken met de letters NPO. Maar als ik die er niet bij zeg wordt standaard BBC gespeeld. Ik zal ook even feedback geven bij Google.
Ik heb zo'n idee dat het met taalinstelling te maken heeft en dus uitspraak stem commando

Acties:
  • +1Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
kruila schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:03:
[...]

Ik heb zo'n idee dat het met taalinstelling te maken heeft en dus uitspraak stem commando
Nee, Google home op mijn Samsung schrijft precies uit wat ik zeg en begrijpt het dan nog niet (daarbij durf ik wel te stellen dat na jaren buitenland mijn Engels beter is dan mijn Nederlands(al zegt dat natuurlijk niks over uitspraak)). Ik test op meerdere manieren nog wel even door.

edit i.v.m. hieronder: Mijn Google is op Engels ingesteld, multilanguage gaat inderdaad helemaal fout.

[Voor 9% gewijzigd door [Roland] op 05-06-2021 14:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21-06 22:14

hamsteg

Species 5618

Als google de eerste klanken niet kent, begint hij(?) in het Engels commando's te herkennen en daar gaat het vaak fout.
  • "Radio 538" --> I do not understand
  • "Ik wil graag radio 538 horen" ---> werkt meteen.
Misschien iets meer (of iets minder) als je huisgenoot behandelen? :P

• Wubbi
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 07:57
  • "Radio 538" --> I do not understand
  • "Ik wil graag radio 538 horen" ---> werkt meteen.
Net geprobeerd, als ik 'Radio 5 3 8' zeg krijg ik gelijk Radio 538 te horen.

Ik heb als taal alleen Nederlands ingesteld.

Als ik de Radio wil stoppen zeg ik alleen 'uit' en dan is het weer stil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:23
Naast het hier de laatste tijd slecht luisteren (het gebeurt irritant vaak dat ie dingen slecht verstaat, of helemaal niet) vanochtend dus een ander probleem geconstateerd, OK Google, Play Radio NPO two, 'I did not find ...' en geen sjoege.
Heeft letterlijk altijd gewerkt sinds Tunein erin zit, na veel experimenteren OK Google Play Dutch Radio NPO Two, geeft soul NPO 2, voor 15 minuten en dan stilte :X 8)7 |:(

Waarom kunnen ze dingen die goed werken niet met rust laten??

Of, heeft de NPO in zijn hooghartige alwetendheid de zenders van Tunein geplukt? Ook niet onwaarschijnlijk, waar ze populaire TV programma's om hals helpen want kijkers zijn 40+ (Gasp) en ze willen en moeten een jonger publiek (dat al lang geen lineaire TV meer kijkt) ook als ze daar hun trouwe kijkers mee schofferen en wegjagen, het verwijderen uit Tunein is net zo een laaghartige streek als waar ik ze voor aanzie..

[Edit]

Of misschien niet, op de Tunein site kun je hem wel vinden met reclame om Premium te gaan, zit het nu achter een betaalmuur? Daar gaat het nut van Tunein, ik ga echt niet NOG een abbo betalen, ik word al kaalgeplukt door alle zooi.

[Voor 11% gewijzigd door RoosW op 06-06-2021 11:39. Reden: Toevoeging informatie]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kruila
RoosW schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:35:
Naast het hier de laatste tijd slecht luisteren (het gebeurt irritant vaak dat ie dingen slecht verstaat, of helemaal niet) vanochtend dus een ander probleem geconstateerd, OK Google, Play Radio NPO two, 'I did not find ...' en geen sjoege.
Heeft letterlijk altijd gewerkt sinds Tunein erin zit, na veel experimenteren OK Google Play Dutch Radio NPO Two, geeft soul NPO 2, voor 15 minuten en dan stilte :X 8)7 |:(

Waarom kunnen ze dingen die goed werken niet met rust laten??

Of, heeft de NPO in zijn hooghartige alwetendheid de zenders van Tunein geplukt? Ook niet onwaarschijnlijk, waar ze populaire TV programma's om hals helpen want kijkers zijn 40+ (Gasp) en ze willen en moeten een jonger publiek (dat al lang geen lineaire TV meer kijkt) ook als ze daar hun trouwe kijkers mee schofferen en wegjagen, het verwijderen uit Tunein is net zo een laaghartige streek als waar ik ze voor aanzie..

[Edit]

Of misschien niet, op de Tunein site kun je hem wel vinden met reclame om Premium te gaan, zit het nu achter een betaalmuur? Daar gaat het nut van Tunein, ik ga echt niet NOG een abbo betalen, ik word al kaalgeplukt door alle zooi.
Heb het even geprobeerd hier: Als ik roep "OK Google speel radio 2" dan wordt netjes radio 2 gestart, geen problemen dus hier.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Het valt me op dat dit nu al 3x voorbij gekomen is de laatste dagen, en dat de voorbeelden die gegeven worden allemaal met commando's in het Engels zijn.
Ik vermoed dat er een aanpassing is geweest waardoor Nederlandse zenders met een Engels commando even niet zo lekker werken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:23
Uch, je kan wel eens gelijk hebben, maar ik heb een pest hekel aan de nederlandse commando's hij denkt nu al vaak genoeg 'iets' te herkennen als we hem niets vragen..
Daar kwam nog bij (Geen idee hoe het nu ermee staat) dat veel meer geavanceerde zaken niet beschikbaar waren in het Nederlands, dat gecombineerd met het vele misverstaan heeft mij alles weer op enkel Engels laten zetten.

Is de NL versie nu verbeterd, is ie betrouwbaar genoeg om dagelijks te gebruiken? Of zijn er nog steeds zaken die je in de Nederlandse taal niet kan doen?

Zijn er mensen hier die NL als tweede taal hebben staan? Werkt dat naar behoren?

[Voor 7% gewijzigd door RoosW op 06-06-2021 12:50. Reden: Toevoeging informatie]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

TheFes schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:36:
Het valt me op dat dit nu al 3x voorbij gekomen is de laatste dagen, en dat de voorbeelden die gegeven worden allemaal met commando's in het Engels zijn.
Ik vermoed dat er een aanpassing is geweest waardoor Nederlandse zenders met een Engels commando even niet zo lekker werken
En om even nederlandstalig/vlaams tegengewicht te geven:

sinds 'jaar en dag' zeggen wij 'speel radio 2 vlaams brabant op homegroup' en hij 'kan het item niet vinden' sinds een aantal dagen...
Varianten zoals 'speel radio 2' etc geven hier ook niets meer...

Ik heb dan in home-assistant maar een script gemaakt dat de juiste mp3-stream afspeelt, maar daarmee missen we de visuele info op de google hub (daar verschijnt soms info bij over het nummer dat momenteel gespeeld wordt)

(wij hebben enkel nl-be ingesteld als taal)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-06 15:57
RoosW schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:49:
Uch, je kan wel eens gelijk hebben, maar ik heb een pest hekel aan de nederlandse commando's hij denkt nu al vaak genoeg 'iets' te herkennen als we hem niets vragen..
Daar kwam nog bij (Geen idee hoe het nu ermee staat) dat veel meer geavanceerde zaken niet beschikbaar waren in het Nederlands, dat gecombineerd met het vele misverstaan heeft mij alles weer op enkel Engels laten zetten.

Is de NL versie nu verbeterd, is ie betrouwbaar genoeg om dagelijks te gebruiken? Of zijn er nog steeds zaken die je in de Nederlandse taal niet kan doen?

Zijn er mensen hier die NL als tweede taal hebben staan? Werkt dat naar behoren?
Ik mis Google Keep integratie voor mijn boodschappenlijstje met NL als eerste taal en Engels(US) als tweede taal.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: augustus 2006

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb voor de 3 radio stations die ik eigenlijk altijd luister, gewoon routines gemaakt.
Geen gedoe meer met dat ze me niet verstaat.

... tenminste... als ze eenmaal doorheeft dat ik het tegen haar heb.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:39
Het helpt wanneer je even een fractie pauze doet tussen "ok google" en het commando.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-06 21:44
Er is wel echt iets veranderd in de radiostations.

Ik kan prima vragen: Hey Google, Luister naar KINK (werkt)

Maar in de routines had ik een 'speel radiozender' met daarin KINK:

Dan krijg ik vanuit de routine een reply: Okay, speel KINK FM op Sonos: Sorry, ik kan deze radiozender niet vinden.

Waar komt die FM vandaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas_h78
  • Laatst online: 07-06 18:26
Sahi_NL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:06:
Er is wel echt iets veranderd in de radiostations.

Ik kan prima vragen: Hey Google, Luister naar KINK (werkt)

Maar in de routines had ik een 'speel radiozender' met daarin KINK:

Dan krijg ik vanuit de routine een reply: Okay, speel KINK FM op Sonos: Sorry, ik kan deze radiozender niet vinden.

Waar komt die FM vandaan?
Ik had het zelfde probleem, Kink altijd via een routine gedaan. Werkt het ineens niet meer. Na wat zoekwerk gevonden dat het commando ineens anders is geworden.

Nu werkt het commando:
"Ik wil graag kink horen"

Dit in de routine gezet, nu werkt het weer.
Heel irritant dat ze de commando's blijven wisselen.

Succe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-06 21:44
Ik heb nu inderdaad ook een custom commando toegevoegd: Luister naar KINK. Dan werkt de routine prima.

• Bram!
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 08:37
hamsteg schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:33:
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl

TuneIn is default geïnstalleerd, werken radio zenders wel? Waarschijnlijk moet je dan youtube oid nog koppelen.
Ja, de radio werkt wel gewoon
Wat is jullie ervaring met security camera’s i.c.m. een Nest Hub (2)? Behalve de modellen van Nest zelf, welke merken/modellen werken fijn? Hoe lang duurt het tot het beeld zichtbaar is? Soms lees ik wel eens over 10 sec. Dat vind ik zelf best lang.

• BanRay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-06 20:22
Het beeld van eufyCam 2 kan ik makkelijk op Nest Hub tonen. Duurt bij mij zo'n 10 seconden.
BanRay schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:27:
Het beeld van eufyCam 2 kan ik makkelijk op Nest Hub tonen. Duurt bij mij zo'n 10 seconden.
Dank! 10 sec. vind wel vrij lang. Ik ben benieuwd of een Nest cam of andere camera sneller beeld geeft.

• Karish
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10-06 02:27
Sinds deze week kan me Google nest hub mijn favoriete radio stations niet vinden. Heeft iemand hier ook last van... ? Ik krijg de volgende melding:

Ik heb gezocht naar 'vahon hindustani radio', maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld

Radio station is gewoon op TuneIn te vinden
Ik probeerde net NPO Radio 2 op de hub te starten en die reageerde met "ik kan dit nog niet".
Vervolgens op mijn telefoon de opdracht gegeven om het af te spelen, en dat werkt prima.

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:05
Radio 538 doet het bij mij ook niet meerr via een spraakopdracht. Ik heb in Tune In gekeken en daar staat alleen 538 boven en als ik alleen 538 gebruik met 'from Tune In' erbij werkt het wel weer.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zeg altijd speel radio 538 en dat werkte vanmorgen nog. Hij herhaalt nu zefs vijf drie acht ipv vijfhonderdachtenderig :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DCNY
meesje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Dank! 10 sec. vind wel vrij lang. Ik ben benieuwd of een Nest cam of andere camera sneller beeld geeft.
Nest cam gaat redelijk rap, zeker sneller dan 10 sec. Ook de Nest Hello icm de hub is n aanrader, binnen een paar seconden zie je wie er aanbelt.

• avotar
  • Registratie: augustus 2006

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik zit ook in een facebook groep over de Google Home, maar het niet meer begrijpen van radio stations door het apparaat is een klacht die je ineens heel veel ziet de laatste dagen.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

DCNY schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:52:
[...]

Nest cam gaat redelijk rap, zeker sneller dan 10 sec. Ook de Nest Hello icm de hub is n aanrader, binnen een paar seconden zie je wie er aanbelt.
Ik had er al over gelezen dat de Nest produkten (camera’s en deurbel) het fijnst/snelst werken met de Hub.
Zelf zit ik meer in het Apple eco systeem, maar wil daar niet blind op staren en eventueel beide eco systemen combineren. Zeker met de komst van Matter moet dat geen probleem zijn. De Hub en Mini ondersteunen deze standaard, maar over de Nest camera’s/deurbel nog niks gelezen.
Op dit moment een HomePod Mini in huis. Siri begrijpt ‘woonkamer’ wel, maar ik word wel een beetje kriegel als Siri ‘woenkemer’ uitspreekt. ;) Het liefst heb ik toch alles in NL. En voordat Apple dat bij de HomePod ondersteunt….

• DCNY
meesje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Ik had er al over gelezen dat de Nest produkten (camera’s en deurbel) het fijnst/snelst werken met de Hub.
Zelf zit ik meer in het Apple eco systeem, maar wil daar niet blind op staren en eventueel beide eco systemen combineren. Zeker met de komst van Matter moet dat geen probleem zijn. De Hub en Mini ondersteunen deze standaard, maar over de Nest camera’s/deurbel nog niks gelezen.
Op dit moment een HomePod Mini in huis. Siri begrijpt ‘woonkamer’ wel, maar ik word wel een beetje kriegel als Siri ‘woenkemer’ uitspreekt. ;) Het liefst heb ik toch alles in NL. En voordat Apple dat bij de HomePod ondersteunt….
Hier ook Apple hier, MacBook, beide iPhone, iCloud. Maar allergisch voor Homekit en Siri, dus mbt automatisering (camera’s, Hue, gordijnen, thermostaat, Sonos) alles aangesloten op Google Assistant.

En moet zeggen dat t allemaal goed werkt. Meeste gaat toch automatisch :)

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:26
Hallo all,

Weet iemand heel toevallig hoe je het in Google Home/Assistant zo kunt maken dat als de Nest Thermostaat aangeeft dat het boven de 24 graden is dat dan de airco aan gaat? Ik zie nergens een optie voor een scene of iets dergelijks. (US English, IOS)

Helaas ondersteunt de daikin's die we hebben alleen google home en kan ze anders niet automatisch aan en uit laten gaan.

Thanks.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

tcviper schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:36:
Hallo all,

Weet iemand heel toevallig hoe je het in Google Home/Assistant zo kunt maken dat als de Nest Thermostaat aangeeft dat het boven de 24 graden is dat dan de airco aan gaat? Ik zie nergens een optie voor een scene of iets dergelijks. (US English, IOS)

Helaas ondersteunt de daikin's die we hebben alleen google home en kan ze anders niet automatisch aan en uit laten gaan.

Thanks.
Dat kan niet via Google Home/Assistant.
Het is nog niet mogelijk om op die manier devices aan te sturen.

Ik gebruik zelf Home Assistant, en zie dat daar wel een Daikin integratie voor is https://www.home-assistant.io/integrations/daikin/
Mocht het echt niet in Home Assistant te integreren zijn, dan kun je wellicht nog iets met Assistant Relay, hiremee maak je een soort van virtuele Google Home die je commando's kunt geven via Home Assistant.

Met alleen Google Assistant gaat het je in ieder geval niet lukken.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:26
TheFes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Dat kan niet via Google Home/Assistant.
Het is nog niet mogelijk om op die manier devices aan te sturen.

Ik gebruik zelf Home Assistant, en zie dat daar wel een Daikin integratie voor is https://www.home-assistant.io/integrations/daikin/
Mocht het echt niet in Home Assistant te integreren zijn, dan kun je wellicht nog iets met Assistant Relay, hiremee maak je een soort van virtuele Google Home die je commando's kunt geven via Home Assistant.

Met alleen Google Assistant gaat het je in ieder geval niet lukken.
Goed om te weten thanks. Die Home assistant plugin ken ik, maar werkt alleen met oudere daikin modellen. Vanaf 2020 en vooruit hebben ze een nieuwe API en daar zijn 'nog' geen plugins voor. Bij Homey zijn ze er wel mee bezig en met Google Home werkt het vanuit Daikin zelf wel al, vandaar.

Dan ga ik nog maar even wachten... zucht, altijd dat moeilijke gedoe met die merken 😛
Jammer dat Google Home zelf zo beperkt is, in Apple Homekit kan dat dus wel, maar ja, daar werkt dit ding nog niet mee.

[Voor 6% gewijzigd door tcviper op 10-06-2021 13:49]

PSNid: tcviper | Steam: Viper | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Kun je via een Nest Mini een Chromecast (ultra) aanzetten/activeren en uitzetten zodat de tv via HDMI-cec of ook aan/uit gaat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

meesje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:53:
Kun je via een Nest Mini een Chromecast (ultra) aanzetten/activeren en uitzetten zodat de tv via HDMI-cec of ook aan/uit gaat?
Mijn chromecast heb ik 'tv' genoemd en als ik roep 'hey google, zet tv aan' dan springt het scherm aan (dus idd via cec)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

roeleboel schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:10:
[...]

Mijn chromecast heb ik 'tv' genoemd en als ik roep 'hey google, zet tv aan' dan springt het scherm aan (dus idd via cec)
Ik heb mijn Android TV ook tv genoemd om die reden. Dan kun je gewoon zeggen speel dit op tv. Ipv speel dit op 'lollige naam die niemand snapt'.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• nicjongen
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21-06 09:52
DCNY schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:52:
[...]

En wat is jou ervaring met de Nest Hello buitenhuis (via 4G)? Heb zelf een Hello maar mis regelmatig een pakketje of omdat het lang duurt (5 sec voor notificatie en dan nog eens 5 sec voor openen van de app vanuit lock screen IOS) of soms helemaal geen notificatie krijg.. na 15 sec zijn de meeste personen echt al wel vertrokken :) mijn Nest hub daarentegen (zelfde wifi netwerk) notificatie binnen 2-3 sec (gelukkig)

• DCNY
nicjongen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:49:
[...]

En wat is jou ervaring met de Nest Hello buitenhuis (via 4G)? Heb zelf een Hello maar mis regelmatig een pakketje of omdat het lang duurt (5 sec voor notificatie en dan nog eens 5 sec voor openen van de app vanuit lock screen IOS) of soms helemaal geen notificatie krijg.. na 15 sec zijn de meeste personen echt al wel vertrokken :) mijn Nest hub daarentegen (zelfde wifi netwerk) notificatie binnen 2-3 sec (gelukkig)
Volgens mij redelijk rap. Gebruik m niet om met de postbode (oid) te praten dus daar geen ervaring mee.

Ben meer een lurker ;)

• Elpenoor
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:24
Ik heb nu verschillende Google slimme speakers in huis en een Nest Hub, en hebben pas sinds een tijdje het omroepen ontdekt. Is het nu al mogelijk om naar een specifieke kamer om te roepen, of lukt dit enkel in het Engels op dit moment? (De info die ik op het internet vindt, is verwarrend ...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kruila
Elke avond, precies om 23:57 uur, meldt mijn Nest Hub dat de wifi-verbinding er uit ligt, en bouwt direct daarna die verbinding succesvol op.

Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-06 22:05
kruila schreef op zondag 20 juni 2021 @ 00:23:
Elke avond, precies om 23:57 uur, meldt mijn Nest Hub dat de wifi-verbinding er uit ligt, en bouwt direct daarna die verbinding succesvol op.

Wat is hier aan de hand?
Start hij niet gewoon opnieuw op? Die van mij start iedere dag een keer opnieuw op, ik heb de 2de generatie.
En ik heb er 3 en ze doen het alle 3

[Voor 4% gewijzigd door KSR op 21-06-2021 22:05]

Be Stronger Than Your Excuses

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:39
KSR schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Start hij niet gewoon opnieuw op? Die van mij start iedere dag een keer opnieuw op, ik heb de 2de generatie.
En ik heb er 3 en ze doen het alle 3
Wat is daar het nut van?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

kruila schreef op zondag 20 juni 2021 @ 00:23:

Wat is hier aan de hand?
weet je zeker dat het aan de nest hub ligt en niet aan de router? Bij mij flikkert de router de wifi verbinding er nogal eens uit

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 11:55
Salvatron schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:47:
[...]

weet je zeker dat het aan de nest hub ligt en niet aan de router? Bij mij flikkert de router de wifi verbinding er nogal eens uit
Dat was bij mij ook, tot ik mijn router van KPN eruit haalde en google rechtstreeks op de GV verbinding aansloot.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True