Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

avotar schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:56:
[...]
Wat voor werk doe je?
Want iemand die geen fouten maakt, daar kunnen wij wel wat mee. :X
De enige die geen fouten maakt is degene die niks doet...

(als je iemand daarvoor wilt betalen wil ik ook wel kandidaat zijn hoor :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:26
bij mij werken de routines nog steeds niet sinds een paar dagen. iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
rroetenberg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:54:
bij mij werken de routines nog steeds niet sinds een paar dagen. iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Google Home updaten?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:26
Is op de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
.

[ Voor 255% gewijzigd door Ivan4you op 30-06-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Laatst online: 13-09 20:03
Hoi,
Sinds gisteren is mijn Hub (1st gen) op zwart gegaan, en reageerde alleen maar met "something is wrong" als je iets vroeg.

Ik heb vandaan een factory reset gedaan en warempel, hij start weer op met beeld.
Ik krijg um echter niet meer verbonden met wifi. Geen enkele van mijn 3 routers (2,4ghz).

Kan het zijn dat er een brakke OTA update is geweest? Heeft de hub wel OTA updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
LaTiNo156 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:17:
Hoi,
Sinds gisteren is mijn Hub (1st gen) op zwart gegaan, en reageerde alleen maar met "something is wrong" als je iets vroeg.

Ik heb vandaan een factory reset gedaan en warempel, hij start weer op met beeld.
Ik krijg um echter niet meer verbonden met wifi. Geen enkele van mijn 3 routers (2,4ghz).

Kan het zijn dat er een brakke OTA update is geweest? Heeft de hub wel OTA updates?
Misschien heb je hier wat aan? https://www.reddit.com/r/...connect_to_wifi_or_phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Laatst online: 13-09 20:03
ik snap stap 5 niet waarbij je je telefoon ip met je router moet verbinden met de hub zelf, maar die zie ik niet in mijn AP lijst verschijnen.

Na de factory reset nog een keertje paar minuten uitgezet. Daarna kwam ie met de melding 'updating 0%' en bleef daar ruim een half uur op hangen. Stroom er weer af. Network error.

Ik kan ermee verbinden vanuit de app, maar hij pakt geen enkele wifi AP meer.....zucht....Google, what have you done....

[ Voor 28% gewijzigd door LaTiNo156 op 01-07-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

B2

wa' seggie?

Dingetje waar ik al een tijdje tegen aan loop. We hebben hier thuis diverse Google Apparaten en een Spotify Family account.

Net speelde ik op mijn werkkamer muziek af op mijn iPad vanaf mijn eigen Spotify account. Dochterlief riep beneden tegen de Nest Hub om een bepaald nummer te spelen en vervolgens stopt mijn Spotify stream. Als ik dan in de app kijk zie ik ook dat dat nummer op de Nest Hub beneden wordt afgespeeld. Blijkbaar met mijn account. Terwijl zij ook haar eigen Spotify account aan haar Google account gekoppeld heeft.

Hoe zou ik dit kunnen verhelpen? Werkt voice match dan niet goed? We hebben toch redelijk verschillende stemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Nest Outdoor IQ Kabel kapot (tweede keer overigens al, terwijl bij vorige woning nooit gehad)

Ik contact Google customer care en benoem 3x dat het de outdoor kabel betreft en dus NIET de reguliere USB

Google vindt mij vervelend, want zegt 3x jajajajajaja

Uiteraard krijg ik zojuist de verkeerde kabel binnen.

Nu hang ik in de wacht :+ :+

EDIT:

Totaal geen idee van het bestaan van een outdoor variant van de oplader. Klantenservice: "Maar het is toch een outdoor camera?" Ja, maar de stekker van de outdoor camera is alleen geschikt voor indoor gebruik. Daarom heb ik de ip-67 gecertificeerde kabel bij jullie gekocht voor 60€ en die is nu stuk 8)7

Ik had in mijn vorige huis de kabel via de muur naar de meterkast en dan stekker, alleen in m'n huidige tuin lukt dat niet.

[ Voor 61% gewijzigd door N1ckk op 05-07-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
B2 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:09:
Dingetje waar ik al een tijdje tegen aan loop. We hebben hier thuis diverse Google Apparaten en een Spotify Family account.

Net speelde ik op mijn werkkamer muziek af op mijn iPad vanaf mijn eigen Spotify account. Dochterlief riep beneden tegen de Nest Hub om een bepaald nummer te spelen en vervolgens stopt mijn Spotify stream. Als ik dan in de app kijk zie ik ook dat dat nummer op de Nest Hub beneden wordt afgespeeld. Blijkbaar met mijn account. Terwijl zij ook haar eigen Spotify account aan haar Google account gekoppeld heeft.

Hoe zou ik dit kunnen verhelpen? Werkt voice match dan niet goed? We hebben toch redelijk verschillende stemmen :)
Even aan dezelfde google (home) vragen wie jij bent. Haar hetzelfde laten doen, weet je meteen of jullie herkent worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:36
Sinds kort krijg ik de opmerking van Google dat er één of meerdere apparaten niet beschikbaar zijn wanneer ik een routine gebruik.
Echter wanneer ik het lijstje apparaten bekijk dan klopt het gewoon. Er missen geen apparaten.
Kan ik ergens nagaan welke apparaten hij dan mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

TheMystery schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:14:
Ik heb een aantal google nest mini speakers, maar de laatste maanden als ik b.v. het nieuws luister of muziek aanzet dan hoor je in het begin wat gekraak en plop geluiden.
Is dit een bekend probleem?
Weet niet of je dit al hebt opgelost maar bij mij was dit opgelost door de dichtbij sensor uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Artwido schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:04:
Sinds kort krijg ik de opmerking van Google dat er één of meerdere apparaten niet beschikbaar zijn wanneer ik een routine gebruik.
Echter wanneer ik het lijstje apparaten bekijk dan klopt het gewoon. Er missen geen apparaten.
Kan ik ergens nagaan welke apparaten hij dan mist?
Ik had een soortgelijk probleem met de routine als ik thuis kwam. 1 lamp wilde niet meer aan maar stond gewoon in de lijst. de routine opnieuw aangemaakt en daarna werkte het voor mij gewoon weer.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:57
Brummetje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:10:
[...]

Weet niet of je dit al hebt opgelost maar bij mij was dit opgelost door de dichtbij sensor uit te zetten.
Nee nog niet opgelost, maar ik zal het eens proberen.
Alleen krijg ik vandaag de melding log in via de google home app, en krijg hem niet werkend.
Zal wel een storing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Drunken_Bear schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Ik had een soortgelijk probleem met de routine als ik thuis kwam. 1 lamp wilde niet meer aan maar stond gewoon in de lijst. de routine opnieuw aangemaakt en daarna werkte het voor mij gewoon weer.
Dat maar eens proberen. Tnx voor de tip.

Update @Drunken_Bear
Dat was het! Tnx

[ Voor 5% gewijzigd door Artwido op 06-07-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Artwido schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Dat maar eens proberen. Tnx voor de tip.

Update @Drunken_Bear
Dat was het! Tnx
Glad to help :)

Vraagje aan iedereen hier. Wat is voor jullie het handigste/leukste waarvoor jullie de nest gebruiken?
Ikzelf heb niet veel spannends geconfigureerd nog. Ik heb een domme TV met een chromecast met Google TV, 2 nest speakers en Hue lampen. Het handigste/leukste waar ik het voor gebruik is zeggen dat ik graag een serie wil kijken op een bepaald streaming platform met de commando "hey google, speel [serie] af op [streaming platform] op de Chromecast". Meestal start de serie. soms helaas niet.

Met jullie antwoorden hoop ik voor mezelf een beetje inspiratie op te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom zijn die commando's eigenlijk verschillend op verschillende Google apparaten? Tegen mijn speaker kan ik zeggen wat is het nieuws, nu had ik vanmorgen geen speaker bij de hand maar was ik nieuwsgierig of er nieuws was over peter r dus zei ik hetzelfde tegen mijn android telefoon. Zegt die terug dat ik moet zeggen 'vertel me het laatste nieuws'. Waarom is dat anders, hij begrijpt het zelfs eigenlijk stiekem (want hij 'verbeterd' het immers.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:57
Ik heb vandaag nog steeds de melding login via de google home app op mijn google nest mini speakers.
Binnen de home app worden ze gewoon weergegeven en kan volume ook nog bedienen, je hoort dan ok een geluidje.
Heb de speakers al meerdere malen van de stroom gehaald maar dit lost het niet op.
Mijn Sonos one speakers werken wel nog gewoon.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Help!
Bij mijn vriendin Google Home ingesteld. Alles werkt, maar als ik roep ‘synchroniseer alle apparaten’ krijg ik het navolgende te horen.

‘De iPhone van ... is niet beschikbaar. Je kunt proberen dit apparaat opnieuw in te stellen.’

Maar hoe dan?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:24

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door JoeZuCK op 10-07-2021 23:11 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Pimmetje651 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:48:
Zijn er meer HK Citation One gebruikers die bijna dagelijks de stekker eruit moeten halen omdat de connectie met Google home weg is ?
Heb een volledige reset al geprobeerd, maar probleem blijft terug komen . Andere home speakers hebben nergens last van
Beetje late reactie maar ik denk dat ik daar ook last van heb.
Als ik roep "hey google" dan zegt hij "login via de google home app"
Uiteraard ook al gereset maar komt elke keer terug.

Niemand hetzelfde ? Of een oplossing ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
ComTech schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Beetje late reactie maar ik denk dat ik daar ook last van heb.
Als ik roep "hey google" dan zegt hij "login via de google home app"
Uiteraard ook al gereset maar komt elke keer terug.

Niemand hetzelfde ? Of een oplossing ?
Ik heb hem uiteindelijk via de HK support laten vervangen

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Serena schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:37:
Help!
Bij mijn vriendin Google Home ingesteld. Alles werkt, maar als ik roep ‘synchroniseer alle apparaten’ krijg ik het navolgende te horen.

‘De iPhone van ... is niet beschikbaar. Je kunt proberen dit apparaat opnieuw in te stellen.’

Maar hoe dan?
Niemand? Ik krijg het niet opgelost…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Serena schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Niemand? Ik krijg het niet opgelost…
Ik gok dat je dan even op de Iphone in kwestie de google home even opnieuw in moet stellen. Even de cache/gegevens wissen en opnieuw proberen, of de app deleten en opnieuw installeren en dan instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51

talin

ES-MA

Drunken_Bear schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:48:
[...]

Glad to help :)

Vraagje aan iedereen hier. Wat is voor jullie het handigste/leukste waarvoor jullie de nest gebruiken?
Ikzelf heb niet veel spannends geconfigureerd nog. Ik heb een domme TV met een chromecast met Google TV, 2 nest speakers en Hue lampen. Het handigste/leukste waar ik het voor gebruik is zeggen dat ik graag een serie wil kijken op een bepaald streaming platform met de commando "hey google, speel [serie] af op [streaming platform] op de Chromecast". Meestal start de serie. soms helaas niet.

Met jullie antwoorden hoop ik voor mezelf een beetje inspiratie op te doen :+
ik heb "away" en "home" ingesteld, als ik buiten een radius van 300 meter van home ga dan schakelt hij alle lampen alsnog uit en zet de radiator op standje eco, tv uit en camera gaat op opnemen op SD card.
de "home" instellingen andersom maar dan met IFTTT binnen een straal van 5 km van huis, als de temp op 15 graden staat zet hij die op 20 graden, de buitenlamp aan en huiskamer lamp aan.

ik heb welterusten ingesteld: alles uit en temp op eco
goedemorgen, x aantal lampen aan en verwarming op 20 graden.

doordeweeks om half 8 een wekker op de kamers van de kinderen.
( die moet ik ff aanpassen want vakantie )

broadcast roepen tegen google en dan bericht inspreken: het eten is klaar! kinders opstaan!

hey google: Gijslamp ( een van de pubers die het meeste last heeft met opstaan ) Disco!

hey google, vertel eens een mop!

hey google: speel radio 3Fm op de tv ( via google chromecast )

hey google: vertel het weerbericht!

ik heb in mijn gmail agenda de vuilnis agenda gezet en een routine aangemaakt dat las ik maandsmorgens goedemorgen zeg dat hij/zij me verteld welke bak ik aan de weg moet zetten.

boodschappen lijstjes maken, die synct weer met mijn notes.

ik laat hem/haar bij thuiskomst mijn laatste whatsapp berichten voorlezen.

waar ik zelf nog niet uit ben is: lamp aan voor bepaalde tijd. dan moet ik 2 commando's gebruiken:
- lamp-x aan
- lamp-x over 10 minuten uit

maar het kan niet in 1 keer: lamp-x 10 minuten aan.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

talin schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:18:
[...]

ik heb "away" en "home" ingesteld, als ik buiten een radius van 300 meter van home ga dan schakelt hij alle lampen alsnog uit en zet de radiator op standje eco, tv uit en camera gaat op opnemen op SD card.
de "home" instellingen andersom maar dan met IFTTT binnen een straal van 5 km van huis, als de temp op 15 graden staat zet hij die op 20 graden, de buitenlamp aan en huiskamer lamp aan.

broadcast roepen tegen google en dan bericht inspreken: het eten is klaar! kinders opstaan!

hey google: Gijslamp ( een van de pubers die het meeste last heeft met opstaan ) Disco!

ik heb in mijn gmail agenda de vuilnis agenda gezet en een routine aangemaakt dat las ik maandsmorgens goedemorgen zeg dat hij/zij me verteld welke bak ik aan de weg moet zetten.

waar ik zelf nog niet uit ben is: lamp aan voor bepaalde tijd. dan moet ik 2 commando's gebruiken:
- lamp-x aan

Ohh daar zitten hele handige tussen! Ik wist bijvoorbeeld niet dat je standaard een wekker doordeweeks aan kan zetten, hoe werkt dat commando precies? nu doen ik het via "hey google, welterusten" en dan vraagt google me wanneer de wekker gezet moet worden, gaan daarna de lampen uit en hoor ik een heerlijk kabbelend beekje voor een uur (tenzij ik eerder slaap). Dat werkt ook, maar is dan wel omslachtiger als je het doordeweeks gewoon in kan stellen.

Dat van die lampen liep ik ook tegen aan, maar dan in combinatie met helderheid percentage. Dat moet naar mijn weten ook in 2x.

Wat ik ook gek vind ik dat ik een keus moet maken tussen mijn kabbelende beekje of het nieuws. Het liefst hoor ik nog eventjes het laatste nieuws en daarna het beekje, maar ik kan maar 1x iets uit de sectie "audio" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Drunken_Bear schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:00:
[...]
Dat van die lampen liep ik ook tegen aan, maar dan in combinatie met helderheid percentage. Dat moet naar mijn weten ook in 2x.
Hier werkt 'licht 5 procent' gewoon direct (uitzetten over enkele minuten begrijpt hij dan weer niets van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

roeleboel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Hier werkt 'licht 5 procent' gewoon direct (uitzetten over enkele minuten begrijpt hij dan weer niets van)
Ja die commando werkt op zichzelf wel, maar niet bijvoorbeeld "hey Google, zet de lampen aan op 55%" bijvoorbeeld niet. Je moet dan eerst zeggen "zet de lampen aan" en daarna "zet de lampen op 55%"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

En 'hey google licht 55%' zet hier de uit-staande lamp aan op 55% (met een lichte fade vanaf oude waarde).
'zet licht aan op 55%' snapt hij idd niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:33
talin schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:18:
[...]

- lamp-x aan

Hoe krijg ik dit werkende? "ik laat hem/haar bij thuiskomst mijn laatste whatsapp berichten voorlezen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51

talin

ES-MA

edjil schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:17:
[...]

Hoe krijg ik dit werkende? "ik laat hem/haar bij thuiskomst mijn laatste whatsapp berichten voorlezen."
alleen mogelijk met Android telefoons: eerst je telefoon koppelen met je google assistent, en dan is het een kwestie van commando: heey google lees mijn ongelezen berichten voor, elke keer na een bericht vraagt google of je wil beantwoorden.
ik heb dat wel eens gedaan maar dat moet je niet richting je ex of schoonmoeder doen, het is niet feilloos.

https://androidworld.nl/a...ssistent-appjes-voorlezen

[ Voor 5% gewijzigd door talin op 13-07-2021 08:48 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
talin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:48:
[...]

alleen mogelijk met Android telefoons: eerst je telefoon koppelen met je google assistent, en dan is het een kwestie van commando: heey google lees mijn ongelezen berichten voor, elke keer na een bericht vraagt google of je wil beantwoorden.
ik heb dat wel eens gedaan maar dat moet je niet richting je ex of schoonmoeder doen, het is niet feilloos.

https://androidworld.nl/a...ssistent-appjes-voorlezen
Oke dankjewel, ik begreep dat het ook via google home e.d. zou werken, maar alleen via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sinds een tijdje heb ik een probleem en na intensief Googlen kom ik er niet uit. Heb alle devices al een power-cycle laten doen. Het gaat om het volgende:

In de groep/kamer "woonkamer" zit een Nest Hub, Chromecast, Nvidia Shield en een losse Nest speaker.
Als ik op de Nest Hub een Nest Camera aan het livestreamen ben (bijvoorbeeld de oprit of de kinderkamer) dan werkt dit prima, totdat ik iets wil kijken op de Shield. Zowel Youtube, Netflix als Spotify pauzeren elke keer na 1 seconde totdat ik de "Woonkamer Display / Nest Hub" laat stoppen met de camera casten (Het commando dat ik gebruik is: "Hey Google, stream oprit", of ik gebruik de camera button op het touchscreen.

Heb ze ookal eens uit de groep gegooid, maar het lijkt me toch dat je meerdere dingen door elkaar kan kijken, iemand tips of dit gehad? Het is sinds een week of 2 gok ik zo. Daarvoor werkte dezelfde setup prima (geen devices bijgekomen).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mijn google home speaker/nest hub hebben ineens selectieve doofheid ontwikkeld: ik moet alles lettelijk 2x zeggen en dan werkt het pas. Licht aan, licht uit, radio. Na de eerste keer krijg ik de standaard 'pong' (wat ik inmiddels interpreteer als 'yeah sure, whatever', en met de tweede keer:zelfde stem, niet per se duidelijker gaat het gewoon prima. Is nu sinds een weekje oid.

Hebben die dingen ook een pubertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Serena schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:37:
Help!

Maar hoe dan?
Heb ik ook last van, maar als ik dan vraag 'Waar is mijn telefoon' vind hij hem wel, gaat hij over.
Als ik dan weer synchroniseer zegt hij dat niet meer, maar een paar dagen later weer wel.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Wist niet dat het kon. Heb het nu ingesteld voor mij en mijn vrouw. Werkt perfect.
Maar kun je ipv de beltoon ook een ander geluid instellen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand anders ook het volgende probleem?

Ik heb 2 camera's. 1 in huis en de Nest Hello.

Uiteindelijk wil Google de Nest app uitfaseren voor de Google Home app. Ok, niks op tegen,

MAAR als ik op camera's klik, dan laat hij alleen de camera in huis zien, maar die bij de deur wordt weergegeven als offline.

Het stomme is, is dat in de Nest app beiden wel online zijn. Zowel op de iPhone van mijn vrouw en mijn Android toestel hebben we hetzelfde probleem.

https://piunikaweb.com/20...t-works-fine-in-nest-app/

[ Voor 9% gewijzigd door JoeZuCK op 16-07-2021 20:08 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Dat Nest, overgenomen is door Google gewoon Google gaat heten zal niets met de functionaliteit van doen hebben lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Drunken_Bear schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Ik gok dat je dan even op de Iphone in kwestie de google home even opnieuw in moet stellen. Even de cache/gegevens wissen en opnieuw proberen, of de app deleten en opnieuw installeren en dan instellen.
Dit werkt niet. Hij blijft die melding geven.
Echt heel vreemd…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:41
Ik heb toch een gek probleem: als ik vraag aan Google "Speel VRT Radio 1 op TuneIn" dan speelt ie wel de zender af, maar eerst zegt ie altijd "Sorry dat kan ik niet doen, slaaptimers kan je niet verder dan 24 uur op voorhand instellen" (of zoiets). Ik heb het met al mijn speakers en de hub. Als ik hetzelfde doe voor Studio Brussel, doet ie niet zo gek ... Iemand enig idee wat hiervan de reden is? Of gewoon een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 14:47
Zitten hier Belgen die naar Q-Music luisteren? Of zelfs Nederlanders eigenlijk...
In het begin dat ik GH gebruikte kan ik 'Speel qmusic op tunein' zeggen, dan na een paar maand moest ik plots 'speel qmusic belgium op tunein' zeggen.
Dat zeg je niet zo vlot dus had ik een routine 'radio' hiervoor gemaakt, werkte perfect.
Nu sinds enkele weken gaat het helemaal mis. Niks werkt nog, eender hoe we het vragen. :(
We moeten nu via telefoon en de TuneIn-app Q-Music kiezen en dan casten.

Net nog even getest, en eender welke andere zender is geen probleem (MNM, Joe, Studio Brussel, ...), bij Q krijg ik 'Ik heb gezocht...' :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
Fire69 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:20:
Zitten hier Belgen die naar Q-Music luisteren? Of zelfs Nederlanders eigenlijk...
In het begin dat ik GH gebruikte kan ik 'Speel qmusic op tunein' zeggen, dan na een paar maand moest ik plots 'speel qmusic belgium op tunein' zeggen.
Dat zeg je niet zo vlot dus had ik een routine 'radio' hiervoor gemaakt, werkte perfect.
Nu sinds enkele weken gaat het helemaal mis. Niks werkt nog, eender hoe we het vragen. :(
We moeten nu via telefoon en de TuneIn-app Q-Music kiezen en dan casten.

Net nog even getest, en eender welke andere zender is geen probleem (MNM, Joe, Studio Brussel, ...), bij Q krijg ik 'Ik heb gezocht...' :|
Ik luister wel niet naar QMusic maar kan die wispelturigheid wel bevestigen: tot vorig jaar kon ik gewoon "Speel Radio 1" zeggen, maar plots speelde hij de Nederlandse Radio 1 af. Ik dacht het te hebben opgelost met een routine, maar zelfs dan speelt hij soms Radio 1 op YouTube i.p.v. op TuneIn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 11:31
Ondertussen al zicht op Apple Music implementatie binnen nest audio voor Nederland? Hoe lang moet het duren…
Helemaal nu Apple nog lang niet van plan is om een homepod op de nederlandse markt te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door austin_77 op 25-07-2021 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elpenoor schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Ik luister wel niet naar QMusic maar kan die wispelturigheid wel bevestigen: tot vorig jaar kon ik gewoon "Speel Radio 1" zeggen, maar plots speelde hij de Nederlandse Radio 1 af. Ik dacht het te hebben opgelost met een routine, maar zelfs dan speelt hij soms Radio 1 op YouTube i.p.v. op TuneIn ...
Probeer het eens met "luister naar" in plaats van "speel" Dat werkt bij mij met radio goed om te voorkomen dat het via Youtube gespeeld wordt.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
TheFes schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:46:
[...]

Probeer het eens met "luister naar" in plaats van "speel" Dat werkt bij mij met radio goed om te voorkomen dat het via Youtube gespeeld wordt.
Aha, bedankt, morgen eens uittesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TheFes schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:46:
[...]

Net getest, geen verschil.
Maar het lukt dus zelfs niet als ik eender welke combo van 'Luister naar/Speel/Stream qmusic van/op Tunein' gebruik.
Het probleem lijkt me niet dat hij het op Youtube probeert te zoeken, maar dat hij het effectief niet vindt op TuneIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Hier even getest, en als ik zeg 'Speel qmusic op tunein' speelt hij die ook af.
Heb je de routine verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
KSR schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:37:
Hier even getest, en als ik zeg 'Speel qmusic op tunein' speelt hij die ook af.
Heb je de routine verwijderd?
Net nog eens geprobeerd op die manier, nu werkt het terug 8)7

De routine was verwijderd, het ze nu terug aangemaakt, ik ben benieuwd hoe lang het blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-zOWjEALYr3DZJXisbVGigt0cY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owi9kmH98TZfLrL0I7FWaXT9.jpg?f=fotoalbum_large

Zou ik deze lamp die in een staande lamp zit ook via het apparaat aan/uit kunnen zetten en wat heb ik daar precies voor nodig?

Zou het werken als ik de stekker in een slimme stekker doe, deze in het stopcontact steek en via de Google home app installeer? Zat te denken aan deze https://www.action.com/nl...-connect-slimme-stekker-/

[ Voor 17% gewijzigd door racoon op 28-07-2021 17:23 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06
racoon schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:18:
Zou het werken als ik de stekker in een slimme stekker doe, deze in het stopcontact steek en via de Google home app installeer? Zat te denken aan deze https://www.action.com/nl...-connect-slimme-stekker-/
Ja hoor. Dat gaat gewoon werken. Je moet voor die Action spullen alleen de 'LSC Smart Connect' app installeren op je telefoon om de lampen en slimme stekkers aan te melden. Daarna kun je binnen de Google Home app via 'Home Control' de 'Tuya Smart' services linken.

Daarna zou het moeten werken.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Beefhead schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:45:
[...]

Ja hoor. Dat gaat gewoon werken. Je moet voor die Action spullen alleen de 'LSC Smart Connect' app installeren op je telefoon om de lampen en slimme stekkers aan te melden. Daarna kun je binnen de Google Home app via 'Home Control' de 'Tuya Smart' services linken.

Super, morgen maar is bij de action kijken of ze het ook verkopen bij ons

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]

Zou ik deze lamp die in een staande lamp zit ook via het apparaat aan/uit kunnen zetten en wat heb ik daar precies voor nodig?

Ja, die schakelaar werkt gewoon met Google Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Nadeel van een on/off schakelaar is dat als het een stopcontact van 2 is je vaak het tweede stopcontact alleen met een niet geaarde sterker kunt gebruiken.

Als je iets meer durft te knutselen: ik heb sonoff on/off schakelaar in de voet van onze staander gemaakt. Twee stopcontacten nu geaard beschikbaar. Timer programma's en de hele mikmak.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hamsteg schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:26:
Nadeel van een on/off schakelaar is dat als het een stopcontact van 2 is je vaak het tweede stopcontact alleen met een niet geaarde sterker kunt gebruiken.

Als je iets meer durft te knutselen: ik heb sonoff on/off schakelaar in de voet van onze staander gemaakt. Twee stopcontacten nu geaard beschikbaar. Timer programma's en de hele mikmak.
Ik heb van dezelfde LSC plug er gewoon twee naast elkaar zitten in een dubbel stopcontact (in de keuken aan de muur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Beefhead schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:45:
[...]

Of de Tuya app. Die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Laatst online: 13-09 18:49

DataCopy

Dum vita est spes est

[Afbeelding]

Dat laatste zowieso, zo schakel ik hier ook een.

Ik heb dit formaat (halogeen?) lamp nog niet in een slimme LED variant gezien, dus de makkelijkste weg is een slim stopcontact denk ik.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Net de lampen geïnstalleerd wat gelukt is echter de smartplug die ook geïnstalleerd is en in de Google home app staat werkt niet als ik zeg de lampen aan te doen, iemand een idee wat er mis gaat?

Of moet ik het commando geven zet smartplug aan?

[ Voor 11% gewijzigd door racoon op 29-07-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 13:28
racoon schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:22:
Net de lampen geïnstalleerd wat gelukt is echter de smartplug die ook geïnstalleerd is en in de Google home app staat werkt niet als ik zeg de lampen aan te doen, iemand een idee wat er mis gaat?

Commando geven 'sync all devices'?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
racoon schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:22:

Je moet even naar de instellingen van die plug gaan in de Google Home app, en het type wijzigen naar een lamp. Anders zal hij inderdaad niet schakelen als je hem als lamp aanroept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

TheFes schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Je moet even naar de instellingen van die plug gaan in de Google Home app, en het type wijzigen naar een lamp. Anders zal hij inderdaad niet schakelen als je hem als lamp aanroept.
Super bedankt, dat werkt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Nu probeer ik mijn Google nest thermostastxaan de mini te koppelen, scan ik de QR code dan gebeurd er niks vul ik de setup code in dan moet ik alles gaan instellen, als ik aan de mini vraag de verwarming aan te zetten dan zegt hij, het lijkt erop of de family room nu niet beschikbaar is, enig idee?

Inmiddels gelukt, er was geen WiFi verbinding met de thermostaat

[ Voor 10% gewijzigd door racoon op 29-07-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rept
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 23:58
Elpenoor schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:29:
Ik heb toch een gek probleem: als ik vraag aan Google "Speel VRT Radio 1 op TuneIn" dan speelt ie wel de zender af, maar eerst zegt ie altijd "Sorry dat kan ik niet doen, slaaptimers kan je niet verder dan 24 uur op voorhand instellen" (of zoiets). Ik heb het met al mijn speakers en de hub. Als ik hetzelfde doe voor Studio Brussel, doet ie niet zo gek ... Iemand enig idee wat hiervan de reden is? Of gewoon een bug?
Zeer nieuwsgierig naar de oplossing, ik heb al een half jaar hetzelfde probleem. Niet super storend vermits hij daarna wel VRT radio 1 afspeelt maar wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
Ik heb nu zelf een nieuwe routine aan gemaakt met de hoger gegeven tip van "luister naar vrt radio1" en ik heb er geen last meer van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rept
Elpenoor schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:20:
Ik heb nu zelf een nieuwe routine aan gemaakt met de hoger gegeven tip van "luister naar vrt radio1" en ik heb er geen last meer van!
Perfect!!! Je kan dan de VRT zelfs weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

In mijn routine heb ik onderstaande ingesteld toch zegt de mini dat de family room momenteel in uitgeschakeld , hoe kan ik deze toch op de gewenste temperatuur aan laten zetten? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjWaC_LksEV0ds61MnQ3AvTFiuo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IUm8G6BNAGA0MtD3fKcH7WJu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swunW9ryyFmw1eMko7Zl6hVP1T0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TVsuccmF3dVMymRl0EJg3jDV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rept schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Perfect!!! Je kan dan de VRT zelfs weglaten.
Ik zou het er bij laten staan.
Ik luister hier vaak naar NPO Radio 2, en als ik NPO er niet bij zeg, gaat dat heel lang goed, totdat op een dag ineens de Belgische radio 2 afgespeeld wordt.

Als je het er bij laat staan, gaat het altijd goed en ben je niet afhankelijk van de nukken van Google. En als je toch in een routine zit, is het niet eens extra moeite (op die ene keer typen bij het aanmaken van de routine na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rept
TheFes schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Ik zou het er bij laten staan.
Ik luister hier vaak naar NPO Radio 2, en als ik NPO er niet bij zeg, gaat dat heel lang goed, totdat op een dag ineens de Belgische radio 2 afgespeeld wordt.

Als je het er bij laat staan, gaat het altijd goed en ben je niet afhankelijk van de nukken van Google. En als je toch in een routine zit, is het niet eens extra moeite (op die ene keer typen bij het aanmaken van de routine na).
In routine heb ik VRT wel laten staan, maar heb ervoor gezorgd dat ik het niet moet uitspreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:17
Nieuwe camera’s gelekt. Ben benieuwd naar de batterijduur van de camera’s met batterij. (Ook Nest Hello met batterij :) )

Voor de rest benieuwd naar de specs, uiterlijk lijkt tzelfde

https://www.theverge.com/...era-doorbell-online-store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:17
Even een vraagje in dit expert topic :). Ik ben van plan Google Nest Audio aan te schaffen, eigenlijk puur voor muziek af te spelen.

Nu heb ik een mooie plek in de hoeken van de muur, boven aan het plafond. Maar kan hier geen beugels voor vinden. Dat is namelijk perfecte plek om op te hangen betreft ruimte.

Ik dacht aan twee, elk in 1 hoek voor stereo geluid. Ik heb denk ik 2 uur zitten zoeken op Google naar beugeltje hiervoor, en vind alleen rechte houders, dus niet dat ze schuin naar onderen staan gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:17
Even een crosspost uit het Nest-topic (waarom zijn er eigenlijk 2 aparte topics?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Z4IygEIZsWJcZoind96weA57ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqrKHQ9OSysFHRYA2j7IINcc.jpg?f=fotoalbum_large

Punt 3 laat wel zien dat ze de Nest App gaan uitfaseren, en dat we t moeten doen met die draak van een Google Home-app :/

Weet iemand uberhaupt hoe je daarin de 24/7 feed terug kan kijken zoals je ook kan scrollen in de Nest app? Ik heb Nest Aware plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
Silvan schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:31:
Even een vraagje in dit expert topic :). Ik ben van plan Google Nest Audio aan te schaffen, eigenlijk puur voor muziek af te spelen.

Nu heb ik een mooie plek in de hoeken van de muur, boven aan het plafond. Maar kan hier geen beugels voor vinden. Dat is namelijk perfecte plek om op te hangen betreft ruimte.

Ik dacht aan twee, elk in 1 hoek voor stereo geluid. Ik heb denk ik 2 uur zitten zoeken op Google naar beugeltje hiervoor, en vind alleen rechte houders, dus niet dat ze schuin naar onderen staan gericht?
Volgens mij heb ik ze op Reddit voorbij zien komen, kan ze niet zo snel terugvinden. Waren volgens mij " geprint" en hij had alles gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCNY schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:21:
Even een crosspost uit het Nest-topic (waarom zijn er eigenlijk 2 aparte topics?)
Omdat deze voor de Smart Speakers uit de Google Nest serie is, en niet voor de camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Silvan schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:31:

Kijk eens bij onze Chinese vrienden: https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.345712897mS7re, zijn in meerdere kleuren daar te koop (heb zelf de zwarte versie, prima kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
Ik erger mij geel en groen aan de weergaves op de Nest Hub. Als ik een radiozender (bijv.NPO radio 5) stream via TuneIn, dan worden er album hoesjes getoond. Alleen als er een nummer wordt gespeeld is er 9 van de 10x het verkeerde hoesje bij. Bijv. er wordt een nummer van The Beatles gespeeld, maar het hoesje blijft staan terwijl er al lang andere liedjes voorbij gekomen zijn. Mijn vraag is of iemand weet waar het aan ligt, Google of Tune In.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

edjil schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:54:
Ik erger mij geel en groen aan de weergaves op de Nest Hub. Als ik een radiozender (bijv.NPO radio 5) stream via TuneIn, dan worden er album hoesjes getoond. Alleen als er een nummer wordt gespeeld is er 9 van de 10x het verkeerde hoesje bij. Bijv. er wordt een nummer van The Beatles gespeeld, maar het hoesje blijft staan terwijl er al lang andere liedjes voorbij gekomen zijn. Mijn vraag is of iemand weet waar het aan ligt, Google of Tune In.
Dat is tunein: als je de tunein app op je telefoon gebruikt krijg je exact hetzelfde.
(en eigenlijk ligt dat dan weer aan de radiozender die te traag de juiste metadata doorstuurt naar tunein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
roeleboel schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Dat is tunein: als je de tunein app op je telefoon gebruikt krijg je exact hetzelfde.
(en eigenlijk ligt dat dan weer aan de radiozender die te traag de juiste metadata doorstuurt naar tunein)
Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:17
kruila schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:56:
[...]

Kijk eens bij onze Chinese vrienden: https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.345712897mS7re, zijn in meerdere kleuren daar te koop (heb zelf de zwarte versie, prima kwaliteit)
Ja deze variant kom ik overal tegen. Maar die bedoel ik dus ook met rechtopstaand, zo zijn ze niet schuin op te hangen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Silvan schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:10:
[...]

Ja deze variant kom ik overal tegen. Maar die bedoel ik dus ook met rechtopstaand, zo zijn ze niet schuin op te hangen :-(
Schuin plankje erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

racoon schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:47:
In mijn routine heb ik onderstaande ingesteld toch zegt de mini dat de family room momenteel in uitgeschakeld , hoe kan ik deze toch op de gewenste temperatuur aan laten zetten? [Afbeelding]

[Afbeelding]
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 13-09 11:53
Ik heb iets vreemds voor.
Ik heb 5 routines aangemaakt, die heel eenvoudig zijn
Ik spreek iets uit, en die start in script van home assistant.
Vroeger werkte alles.
Nu werken/starten maar 4 van de 5 scripts.

Het vijfde script wil precies niet starten.
Wanneer ik deze start in home assistant, dan werkt hij.
Volgens mij kan ik volledig HA dan al uitsluiten.

Als ik kijk in de routine, is hij ook correct gekoppeld.
IK heb al eens aan google gevraagd mijn apparaten te syncen... en heb de routines ook al es volledig opnieuw aangemaakt, maar hij wil niet.
Enig idee waar ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Meer mensen waarbij Spotify/TuneIn geen muziek afspeelt als je het vraagt en je ook niet via de tel kan verbinden met je Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoeZuCK schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:34:
Meer mensen waarbij Spotify/TuneIn geen muziek afspeelt als je het vraagt en je ook niet via de tel kan verbinden met je Google Home?
Heb vandaag nog de hele dag TuneIn aan gehad, die was met stem aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Hier werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Sinds een week of 2 ontvang ik geen notificaties meer op mijn telefoon als iemand aanbelt op mijn Hello. Mijn vrouw ontvangt ze ook niet. Ik hoor de bel wel op de speakers en beeld verschijnt ook op de Hub. Verder heb ik op mijn Pixel notifiacties van verschillende apps (Nest, Home etc.) gewoon aan staan.

Voordat ik de bel verwijder en/of opnieuw installeer, is er iemand die een eenvoudige oplossing weet zonder alles opnieuw te moeten instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Goedemiddag. Ik heb precies het tegenovergestelde. Op de telefoon komen de notificaties binnen. Ook op de speakers. Alleen we hebben ook een Nest Hub staan. Die toont geen beeld meer als er iemand aanbelt.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Dubrillion schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:21:
Goedemiddag. Ik heb precies het tegenovergestelde. Op de telefoon komen de notificaties binnen. Ook op de speakers. Alleen we hebben ook een Nest Hub staan. Die toont geen beeld meer als er iemand aanbelt.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Wellicht "niet storen" aan staan? Zou je op het scherm moeten zien in de vorm van een rondje met een horizontaal streepje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
KlaasjeNL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:51:
[...]

Wellicht "niet storen" aan staan? Zou je op het scherm moeten zien in de vorm van een rondje met een horizontaal streepje.
Je hebt helemaal gelijk dankjewel. Die kleine draak op de een of andere manier gewoon aan geklikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Dubrillion schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:09:
[...]

Je hebt helemaal gelijk dankjewel. Die kleine draak op de een of andere manier gewoon aan geklikt
Ik herkende het probleem door 2 kleine draken hier.

Inmiddels mijn eigen probleem ook opgelost. Bleek dat ik iets teveel meldingen van iets teveel apps op mijn telefoon had geblokkeerd. 8)7 Blijft overigens vrij onoverzichtelijk in te stellen allemaal, met combinaties van notificaties in de Home-app en de Nest-app en dat allemaal in combinatie met meldingen via een Wear OS horloge.

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Ik zie nu helemaal geen metadata meer van Spotify en Tunein op de Nest hub max.Deze is gekoppeld aan 2 nest audio speakers.Dit wordt weer wachten op de volgende update.😖😖
Mistral schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:28:
Ik zie nu helemaal geen metadata meer van Spotify en Tunein op de Nest hub max.Deze is gekoppeld aan 2 nest audio speakers.Dit wordt weer wachten op de volgende update.😖😖
Wellicht door de update naar Fuchsia?

• Mistral
TheFes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

Wellicht door de update naar Fuchsia?
Denk van wel,maar Fuchsia is toch 1.52.260996? Mijn Nest hub heeft 1.56.265669.
1.52.260996 is volgens mij voor de Nest Hub (1e generatie). Kam me voorstellen dat de Nest Hub Max een andere versienummering heeft.

• Mistral
TheFes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:53:
1.52.260996 is volgens mij voor de Nest Hub (1e generatie). Kam me voorstellen dat de Nest Hub Max een andere versienummering heeft.
Ok :)

• KSR
  • Niet online

KSR

2 gen 1.54.258916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Laatst online: 10-09 16:01
In Belgie is Vrt Nieuws gestopt op de Google Home alsook HLN nieuws.Waar kan ik in Belgie nog nieuws luisteren via mijn Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zijn er meer mensen die sinds vorige week ergens geen wekker / alarm meer kunnen zetten met een stemcommando? Ipv vragen voor wanneer er een wekker gezet moet worden gaan al mijn Google Home speakers (2x mini, 2x hub) dan zoeken op internet maar komen met niks. Zeer irritant.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Zet timer werkt ineens niet

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zowel timers als wekkers werken hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Bij mij werken timers en wekkers ook goed, zojuist getest.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste