Drunken_Bear schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:48:
[...]
Glad to help
Vraagje aan iedereen hier. Wat is voor jullie het handigste/leukste waarvoor jullie de nest gebruiken?
Ikzelf heb niet veel spannends geconfigureerd nog. Ik heb een domme TV met een chromecast met Google TV, 2 nest speakers en Hue lampen. Het handigste/leukste waar ik het voor gebruik is zeggen dat ik graag een serie wil kijken op een bepaald streaming platform met de commando "hey google, speel [serie] af op [streaming platform] op de Chromecast". Meestal start de serie. soms helaas niet.
Met jullie antwoorden hoop ik voor mezelf een beetje inspiratie op te doen

ik heb "away" en "home" ingesteld, als ik buiten een radius van 300 meter van home ga dan schakelt hij alle lampen alsnog uit en zet de radiator op standje eco, tv uit en camera gaat op opnemen op SD card.
de "home" instellingen andersom maar dan met IFTTT binnen een straal van 5 km van huis, als de temp op 15 graden staat zet hij die op 20 graden, de buitenlamp aan en huiskamer lamp aan.
ik heb welterusten ingesteld: alles uit en temp op eco
goedemorgen, x aantal lampen aan en verwarming op 20 graden.
doordeweeks om half 8 een wekker op de kamers van de kinderen.
( die moet ik ff aanpassen want vakantie )
broadcast roepen tegen google en dan bericht inspreken: het eten is klaar! kinders opstaan!
hey google: Gijslamp ( een van de pubers die het meeste last heeft met opstaan ) Disco!
hey google, vertel eens een mop!
hey google: speel radio 3Fm op de tv ( via google chromecast )
hey google: vertel het weerbericht!
ik heb in mijn gmail agenda de vuilnis agenda gezet en een routine aangemaakt dat las ik maandsmorgens goedemorgen zeg dat hij/zij me verteld welke bak ik aan de weg moet zetten.
boodschappen lijstjes maken, die synct weer met mijn notes.
ik laat hem/haar bij thuiskomst mijn laatste whatsapp berichten voorlezen.
waar ik zelf nog niet uit ben is: lamp aan voor bepaalde tijd. dan moet ik 2 commando's gebruiken:
- lamp-x aan
- lamp-x over 10 minuten uit
maar het kan niet in 1 keer: lamp-x 10 minuten aan.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!