Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bug waar ik tegenaanloop; als ik mijn Nest Hub een Nest camera laat streamen en in dezelfde ruimte gebruik ik bijvoorbeeld YouTube op een ander apparaat (Nvidia Shield, Chromecast, Nest speaker) dan stopt deze na 1 seconde en gaat die op pauze en de camerastream loopt door. Kill ik de camera stream op de Hub dan werkt mijn content weer. Het gekke is dat het bij Netflix niet het geval is, elke andere speler we (Plex, Videolnd, NLZiet, Amazon Prime, etc).

Iemand die dit meer heeft, en nog tips? Apparaat achteraf in een andere kamer koppelen (bijv van Woonkamer naar Eetkamer werkt 1 maal, en daarna moet ik alsnog "OKE GOOGLE STOP" roepen, en de Shield restarten)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:23
Ik wil graag een mini plaatsen in mijn badkamer. Maar vraag me af of dat wel zo’n goed idee is ivm vocht? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
Xtince schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:55:
Ik wil graag een mini plaatsen in mijn badkamer. Maar vraag me af of dat wel zo’n goed idee is ivm vocht? Iemand ervaring mee?
Waar ben je bang voor?

De mini is redelijk gesloten en goedkoop.

Ik had een Blik internetradio die na enige jaren in de badkamer wat issues gaf na een nog een aantal jaren eens open geschroefd. Oxidatie was herkenbaar maar niet overmatig. Dat apparaat was veel opener voor vocht dan de Mini.

Mijn Squeezebox Radio op de badkamer doet het ook al vele jaren zonder problemen.

Ik zou voor die 4 tientjes de Mini zonder problemen in de badkamer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Rukapul schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Waar ben je bang voor?

De mini is redelijk gesloten en goedkoop.

Ik had een Blik internetradio die na enige jaren in de badkamer wat issues gaf na een nog een aantal jaren eens open geschroefd. Oxidatie was herkenbaar maar niet overmatig. Dat apparaat was veel opener voor vocht dan de Mini.

Mijn Squeezebox Radio op de badkamer doet het ook al vele jaren zonder problemen.

Ik zou voor die 4 tientjes de Mini zonder problemen in de badkamer plaatsen.
Top, goed om te horen.
Ging mij idd dat de mini niet binnen 2 weken kapot is door de vocht. Maar ga nog maar een bestellen dan! Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:29
Xtince schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Top, goed om te horen.
Ging mij idd dat de mini niet binnen 2 weken kapot is door de vocht. Maar ga nog maar een bestellen dan! Thnx
Heb er al een paar jaar één in de badkamer staan. Gaat prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Xtince schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:55:
Staat hier ook al een poosje één in de badkamer, maar het is ook hoe er geventileerd wordt denk ik.
Hier staat altijd een raampje open in de badkamer, maar als er extra warm gedoucht wordt beslaat de spiegel b.v. wel, maar is binnen enkele minuten ook weer weg. Tot nu toe geen problemen gehad met de mini

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03-2023
Vraagje, weet iemand of je een commando kunt geven aan de nest mini, om hiermee op de Chromecast live tv via Ziggo go te kijken?

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zijn er meer mensen die ervaren dat bij aanwezigheid van meer Google Home apparaten (Mini's en Hub's) de laatste tijd opvallend vaak de verkeerde reageert, niet diegene die het dichtste bij is of waar je zelfs bij staat?

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

als ik een timer instel zegt hij nu: de timer van .. minuten gaat af om ... ipv het aantal minuten te zeggen. Belachelijk, nu moet je gaan rekenen hoeveel minuten er nog over zijn. wat een idioterie

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Salvatron schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:57:
als ik een timer instel zegt hij nu: de timer van .. minuten gaat af om ... ipv het aantal minuten te zeggen. Belachelijk, nu moet je gaan rekenen hoeveel minuten er nog over zijn. wat een idioterie
Bij mij zegt ie "Prima [ x ] minuten, en we beginnen nu"
En als ik vraag hoe lang de timer nog duurt zegt hij "Er is nog [ y ] minuten en [ z ] seconden te gaan"

Home Assistant configuratie

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:21

ikookhier

>hijdiehieris<

JBS schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:05:
Zijn er meer mensen die ervaren dat bij aanwezigheid van meer Google Home apparaten (Mini's en Hub's) de laatste tijd opvallend vaak de verkeerde reageert, niet diegene die het dichtste bij is of waar je zelfs bij staat?
Ja dat gebeurt hier ook opvallend veel de laaste tijd. :/

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik krijg de laatste tijd ook iedere keer de melding "de Homey is niet bereikbaar "
terwijl b.v de verlichting dan wel aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

TheFes schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:00:
[...]

Bij mij zegt ie "Prima [ x ] minuten, en we beginnen nu"
En als ik vraag hoe lang de timer nog duurt zegt hij "Er is nog [ y ] minuten en [ z ] seconden te gaan"
ah ja

ik vraag 'wat is de timer?' en hij antwoordt dat hij afgaat op een tijdstip
ik vraag 'hoe lang duurt de timer?' en hij antwoordt hoe lang het nog duurt.

ah ja.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 20:50
Als ik vraag "hey Google, hoe laat staat de wekker?"

Dan krijg ik de laatste tijd "je hebt een wekker gesnoozed van .... Tot ....."

Heel maf, ik snooze nooit een wekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-06 11:38
Idd heel vaak en da's knap irritant als de 'verkeerde' antwoord vlak bij iemand die ligt te slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Weten jullie toevallig of er ook (andere dan de nest indoor camera’s) werken met google nest hub en het liefst ook met google mini speakers (voor geluid)?

Ben op zoek naar een alternatief voor een baby camera en heb een nest hub en een aantal mini’s in huis.

Werkt de Nest indoor camera trouwens überhaupt met de mini’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-04 13:24
Xtince schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:50:
Weten jullie toevallig of er ook (andere dan de nest indoor camera’s) werken met google nest hub en het liefst ook met google mini speakers (voor geluid)?

Ben op zoek naar een alternatief voor een babyo camera en heb een nest hub en een aantal mini’s in huis.

Werkt de Nest indoor camera trouwens überhaupt met de mini’s?
Waarom niet gewoon de nest indoor?Ik gebruik die persoonlijk zelf al geruime tijd bij onze dochter I.c.m de nest hub. Prima bereik en op tijd waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Pascall_1 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:31:
[...]

Waarom niet gewoon de nest indoor?Ik gebruik die persoonlijk zelf al geruime tijd bij onze dochter I.c.m de nest hub. Prima bereik en op tijd waarschuwing.
De nest indoor is niet te koppelen aan Homey, vandaar mijn vraag naar alternatieven. Maar werking met nest hub is ook weer een must. Werkt de nest indoor ook met de mini’s voor het geluid?

Edit: klopt het dat je een Nest aware abo moet hebben om überhaupt te kunnen streamen naar je nest hub en dat je anders alleen snapshots krijgt?

[ Voor 13% gewijzigd door Xtince op 28-08-2021 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
Xtince schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:39:
[...]

De nest indoor is niet te koppelen aan Homey, vandaar mijn vraag naar alternatieven. Maar werking met nest hub is ook weer een must. Werkt de nest indoor ook met de mini’s voor het geluid?

Edit: klopt het dat je een Nest aware abo moet hebben om überhaupt te kunnen streamen naar je nest hub en dat je anders alleen snapshots krijgt?
Op de Google mini word idd verteld dat er iemand voor de deur staat. Als je deurbel camera hebt. Maar wat bedoel je met geluid van de camera?

Wat betreft abonnement. Ik heb idd aware abonnement maar volgens mij kun je altijd live kijken maar krijg je idd alleen snap shot. Voor gebruik als baby monitor is dat prima lijkt mij. Echter heb ik rond mijn huis ook nest dus was een abbo wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Pascall_1 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:27:
[...]

Op de Google mini word idd verteld dat er iemand voor de deur staat. Als je deurbel camera hebt. Maar wat bedoel je met geluid van de camera?

Wat betreft abonnement. Ik heb idd aware abonnement maar volgens mij kun je altijd live kijken maar krijg je idd alleen snap shot. Voor gebruik als baby monitor is dat prima lijkt mij. Echter heb ik rond mijn huis ook nest dus was een abbo wel een must.
Ik bedoel eigenlijk dat als de camera geluid detecteert dat dit via een gh speaker kan worden afgespeeld. Maar ben al achter dat, dat niet gaat werken. Aangezien dit mijn enige nest camera zou worden, is een abo ook weer te. Dank voor je antwoorden, ga even op zoek naar alternatieven. Neig nu meer naar een Eufy, werkt als het goed is ook met de nest hub en Homey.

[ Voor 4% gewijzigd door Xtince op 29-08-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:18
KSR schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:58:
Ik krijg de laatste tijd ook iedere keer de melding "de Homey is niet bereikbaar "
terwijl b.v de verlichting dan wel aan gaat.
Dat is hier ook inderdaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:27

hamsteg

Species 5618

Delayed Actions werkt in eigen routines! Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
hamsteg schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:58:
Delayed Actions werkt in eigen routines! Heerlijk!
Alleen in het Engels zeker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Volgens mij volledig uitgerold dus ook in het Nederlands. Let wel, kan niet in de standaard geleverde routines.

Zit een beetje verstopt. Nieuwe actie toevoegen aan een routine en dan aan het einde van de pagina, dus naar beneden scrollen.

[ Voor 37% gewijzigd door hamsteg op 31-08-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
is google keep als shoplijst nu al te gebruiken in het NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 11:51
NoFate schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:01:
is google keep als shoplijst nu al te gebruiken in het NL?
Helaas niet

[ Voor 88% gewijzigd door FrankRicard op 31-08-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
hamsteg schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:50:
Volgens mij volledig uitgerold dus ook in het Nederlands. Let wel, kan niet in de standaard geleverde routines.

Zit een beetje verstopt. Nieuwe actie toevoegen aan een routine en dan aan het einde van de pagina, dus naar beneden scrollen.
Gevonden, maar wanneer ik de vertraging invoer dan slaat hij die niet op.
Krijg ook een witte pagina.
Dus denk dat er nog een bug inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 13-06 20:20
Heeft er nog iemand problemen om vtm go te casten naar hun google home?
Dit ging vroeger wel (paar maand geleden), nu plots niet meer
2 telefoons geprobeerd, zelfde probleem

Hij cast het beeld en dan krijg ik een scherm "vtm go klaar om te casten"
Precies of hij geen content heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:50
Ik heb een Google Nest Audio en die bevalt mij eigenlijk erg goed. Doe niet veel met Google Home, maar zoek nu wel naar input hoe ik mijn 5.1 boxenset die aan mijn desktop pc hangt kan vervangen voor 2 Google Nest Audio speakers in stereo.

Nu heeft mijn desktop geen bluetooth. Verder wel een Wi-Fi netwerk. Ik ben echter geen fan van diverse handelingen om geluid van de pc over de twee boxen te laten lopen. Is er een manier om dit eenmalig aan te sluiten om vervolgens het geheel aan te zetten en meteen geluid over die boxen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik weet niet of ik in het goede draadje zit maar geef het een gooi,
Als ik mijn Google Nest deurbel wil streamen naar mijn pc of telefoon niks aan de hand en alles werkt perfect.
Maar als ik het wil streamen naar één van mijn Google Hubs dan werkt het wel, maar dan knippert het beeld om ongeveer de 30 seconde wat best vervelend beeld is dan. Waarvoor heb ik dit alleen op mijn hubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:29
Ik heb een Ring deurbel (gen2) en gekoppeld aan Google Home Assistent volgens https://www.smarthomeweb....me-het-kan-met-een-omweg/. Alleen de send to device knop is verdwenen waar je de nest speaker selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Xtince schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:39:
[...]

De nest indoor is niet te koppelen aan Homey, vandaar mijn vraag naar alternatieven.
Misschien is dit alternatief wat voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-06 15:58
Ik had dit ook, maar het kwam blijkbaar door de babyphone en de speaker daarvan stond naast mijn sonos bar met google home 8)7 niet het antwoord dat je zocht, maar wel grappig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Het valt me hierbij overigens op dat bijvoorbeeld de Hub waar ik voor sta wel reageert op "Hey Google", de drie puntjes links bovenin verschijnen. Het is vervolgens echter een ander Google Home apparaat in een andere kamer die de wekker daadwerkelijk registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 07:24
Ja hoor het is weer zover. Voorheen kon ik gewoon een Nederlandse radiozender (NPO radio 5) bij de naam noemen of in de routine zetten om af te spelen, dat lukt sinds gisteren niet meer, nu moet ik zeggen speel NPO radio 5 af op TuneIn. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
edjil schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:19:
Ja hoor het is weer zover. Voorheen kon ik gewoon een Nederlandse radiozender (NPO radio 5) bij de naam noemen of in de routine zetten om af te spelen, dat lukt sinds gisteren niet meer, nu moet ik zeggen speel NPO radio 5 af op TuneIn. Waardeloos.
Als je het vaak genoeg zegt dan herstelt dat toch typisch weer? Een bepaalde kinderzender begon hier op het laatst met een enkel woord al te spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

edjil schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:19:
Gisterenavond had ik dat ook met Grootnieuwsradio.
Vanochtend was alles weer zoals het hoort.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:38
avotar schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:19:
[...]

Gisterenavond had ik dat ook met Grootnieuwsradio.
Vanochtend was alles weer zoals het hoort.
Ik ook, begin van de nacht dezelfde problemen als jullie, vanmorgen vroeg was alles weer ok

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 07:24
Rukapul schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:02:
[...]

Als je het vaak genoeg zegt dan herstelt dat toch typisch weer? Een bepaalde kinderzender begon hier op het laatst met een enkel woord al te spelen 8)7
Het werkt weer. ;)

• Artwido
Stream Skyeradio werkt gelukkig meestal wel maar soms, zoals vandaag krijg ik de melding dat het niet beschikbaar is.
Dit geldt voor alle streaming die via Tunein loopt.
Dus ligt het dan aan Google of aan Tunein.

*update:
Ik heb een routine Skyeradio aangemaakt met de actie "Speel skyeradio af op TuneIn"
Dan werkt het weer.

[ Voor 21% gewijzigd door Artwido op 18-09-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
Ik heb het volgende probleem.. ik heb 2 Google mini 1e gen. En beide hebben het probleem dat als ik spotify stream naar de apparaten dat Spotify maar telkens 1 sec speelt en daarna pauzeert. Telkens weer. Ook daarna op play resulteert in hetzelfde. Ik kan dus niets afspelen. Gekke is dat de Google nest hub dit wel prima doet. Herkennen mensen dit probleem en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Hier 2 Google mini's in 1 ruimte. Tot dit weekend reageerde de mini die het dichtsbij was altijd netjes maar nu zegt de 2e steeds 'er is een fout opgetreden, probeer het over een paar seconden opnieuw' terwijl de 1e netjes zijn taak uitvoert.

Enig idee wat hier aan de hand is en/of ik dit kan oplossen? (Reset heeft niet geholpen).

Gaat de laatste tijd wel weer lekker. Ik zeg altijd 'skyradio' en sinds kort krijg ik 'skyradio' lounge te horen. Reeds opgelost met een routines, maar ik had liever dat dit soort dingen helemaal niet gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Is er een manier om met de assistent-functie uit (oranje lampjes) via de Home app op mijn telefoon die met de Google Nest Audio in contact staat internetradio (q music non stop als voorbeeld) te activeren?

Nu moet ik eerst naar de internetradio app, daar de muziekzender selecteren, dan via de Home app naar de speaker, dan casten naar de speaker activeren....

Kan dit makkelijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
@GustavSan
Routine aanmaken en dan bij actie toevoegen de optie "Eigen opdracht toevoegen"
En daar intikken: speel Qmusic op [naam van je home]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 11:56
Ik heb afgelopen week een tweede Nest Audio gekocht voor in t tuinhuis. Nu blijkt dat het - voor ons op dit moment althans - niet mogelijk is dat ik muziek op A speel en mijn vriendin ándere muziek op B.
Hoe kunnen we dit wel doen? Want dat is exact waarvoor ik de extra Nest Audio heb gekocht.

Moet er wel bij zeggen dat wij een familiespotifyaccount hebben, dus samen een account met meerdere personen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Stefke schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:09:
Ik heb afgelopen week een tweede Nest Audio gekocht voor in t tuinhuis. Nu blijkt dat het - voor ons op dit moment althans - niet mogelijk is dat ik muziek op A speel en mijn vriendin ándere muziek op B.
Hoe kunnen we dit wel doen? Want dat is exact waarvoor ik de extra Nest Audio heb gekocht.

Moet er wel bij zeggen dat wij een familiespotifyaccount hebben, dus samen een account met meerdere personen
Ik had met de kinderen hetzelfde.
Ik heb het opgelost door het account van de een niet op de mini van de ander te registeren. En andersom. Dat zorgt er in 99 van 100 keer voor dat hun eigen spotify account wordt gebruikt met afspelen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mja oke, maar dan kan ik in het huis weer niet afspelen en mijn vriendin weer niet in het tuinhuis? Dat moet toch beter kunnen? Als ik google dan zie ik vanalles over "multiroom" functionaliteit, maar dit is toch zo basic als wat? Meerdere Nest Audio met meerdere personen in één huis dan heb je toch meer behoefte aan verschillende muziek op verschillende apparaten dan dezelfde muziek in verschillende ruimten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefke schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:53:
Mja oke, maar dan kan ik in het huis weer niet afspelen en mijn vriendin weer niet in het tuinhuis? Dat moet toch beter kunnen? Als ik google dan zie ik vanalles over "multiroom" functionaliteit, maar dit is toch zo basic als wat? Meerdere Nest Audio met meerdere personen in één huis dan heb je toch meer behoefte aan verschillende muziek op verschillende apparaten dan dezelfde muziek in verschillende ruimten?
Hebben jullie beide je stem ingetraind in de Google Home app?
En hebben jullie beide in de Google Home app jullie eigen Spotify account ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm nee, volgens mij zit alleen mijn stem in Google Home. Zal er eens naar kijken tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefke schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:26:
Hmm nee, volgens mij zit alleen mijn stem in Google Home. Zal er eens naar kijken tnx
Hoe moet de Google Home dan weten welk account gebruikt moet worden?
In dat geval zal hij het Spotify account gebruiken wat in jouw account ingesteld staat.

Als je wil dat voor je vriendin een ander Spotify account gebruikt moet worden, zal de Google Home wel moeten weten dat je vriendin om muziek vraagt.

Edit:
Met de oplossing die @avotar aandraagt kun je overigens wel beide muziek afspelen in beide ruimtes. Echter niet je eigen playlists afspelen in de ruimte waar jouw account niet ingesteld staat.

[ Voor 16% gewijzigd door TheFes op 27-09-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, mijn vriendin selecteert in Spotify onder haar account (maar nogmaals we hebben wel zo'n familieaccount, misschien is daar de muziek "gekoppeld"??), vanaf haar telefoon, een Audio als uitvoer. Dus in principe zou google moeten weten dat iemand anders dan ik de muziek start, maar oke, dan zal dat het wellicht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stefke schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:32:
Nou, mijn vriendin selecteert in Spotify onder haar account (maar nogmaals we hebben wel zo'n familieaccount, misschien is daar de muziek "gekoppeld"??), vanaf haar telefoon, een Audio als uitvoer. Dus in principe zou google moeten weten dat iemand anders dan ik de muziek start, maar oke, dan zal dat het wellicht zijn.
Oh, ik was uitgegaan van voice commands.

Als jullie beide vanaf de Spotify app casten, dan zou het gewoon moeten werken.

Wat is precies de use case hier? Gebruiken jullie beide de app, of geeft de een een voice command, en gebruikt de ander de app?

Zijn jullie wel beide ingelogd met je eigen account in de Spotify app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wij gebruiken beide Spotify (met een familieaccount, maar we zitten er wel op ingelogd met eigen email - ik zie bijv. ook niet de muziekkeuzes van mijn vriendin in mijn lijst voorbij komen).

Als mijn vriendin op Nest A muziek heeft gestart (soms via voice ook) en ik start op Nest B andere muziek via Spotify (Nest B selecteren als outpput) dan stopt de muziek op de andere ook.

Zal vandaag nog eens meer testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik denk dat het dus alleen fout gaat als je vriendin iets met voice gestart heeft, omdat dan jouw account gebruikt wordt.
Als jij dan ook Spotify start op een ander device, neem jij het account weer over.

Als je vriendin ook met voice commands wil kunnen werken, en je dit issue wil voorkomen, moet ze dus ook haar stem intrainen, en in haar Google Home account haar Spotify account instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32
Heb hier 2 google nest audio speakers in stereo paar geschakeld.
Tot nu toe werken ze meestal prima maar nu heb ik weer last van het eeuwig terugkerend probleem van kraken en tikken met muziek.
Net of je naar een oude langspeelplaat zit te luisteren.
Radio luisteren via TuneIn of Spotify muziek streamen doet het bij allebei.
Nu heb ik wel eens ergens gelezen dat het aan je WiFi ligt en dat je beter met 5Ghz WiFi kan verbinden, dat heb ik dus gedaan maar het geeft geen verbetering.
Accespoint staat vlakbij dus verbinding is ook goed.
Heb WiFi AP's van Unify en nooit problemen mee altijd prima WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 22:05
eindelijk VLAAMS :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novio
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-03 11:23
Hoe krijg je het luisteren naar een podcast aan de praat op een nest hub V2 . Alles keurig ingesteld maar krijg steeds antwoord dat het niet beschikbaar is .

[ Voor 64% gewijzigd door novio op 14-10-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
novio schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:08:
Hoe krijg je het luisteren naar een podcast aan de praat op een nest hub V2 . Alles keurig ingesteld maar krijg steeds antwoord dat het niet beschikbaar is .
Probeer het eens met een routine.
Wanneer ik voorheen zei speel qmusic" dan kreeg ik ook vaak die melding.
Ik heb toen de routine "radio" aangemaakt. En nu is het commando niet alleen makkelijker maar het werkt nu ook perfect.
De routine ziet er voor mij als volgt uit:
Wanneer ik "radio" zeg dan Speel qmusic af op TuneIn

[ Voor 9% gewijzigd door Artwido op 14-10-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novio
Bedankt voor je suggestie ! 👍 Ga ik strks proberen.
Ben al uren bezig. Alle mogelijke meldingen al gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• novio
Opgelost. Taal op Engels zetten en als 2de taal NL. Dan pakt ie de podcasts wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Iemand hier die de nieuwe cam en nieuwe deurbel heeft van google?
Tevreden van?
Ook geintegreerd in HA?

Ik zag op tweakers 2 videos hierover maar echt goeie reviews zijn het eigenlijk niet, 3/4 gaat over wat ze gedaan hebben in huis en 1/4 zie je beeld hoe ze het installeren, nu, daar ben je niet veel mee als review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02
Vraagje, als je google vraagt om een mop te vertellen dan hoort het zo te zijn dat je steeds een ander mop te horen krijgt. Bij ons is het al dagen dezelfde mop.

Heb ik iets niet goed ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb sinds een paar dagen dat google enkele lampen niet meer schakelt
Hij geeft geen foutmelding en in het scherm heeft hij de lamp wel gewoon uit of aan geschakeld.
Ook krijg ik het bevestiginggeluidje bij mijn mini's
Maar daadwerkelijk blijft de lamp aan of uit.

Opgelost... de bewuste lampen opnieuw aangemeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Artwido op 24-10-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
The Jackel schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:53:
Vraagje, als je google vraagt om een mop te vertellen dan hoort het zo te zijn dat je steeds een ander mop te horen krijgt. Bij ons is het al dagen dezelfde mop.

Heb ik iets niet goed ingesteld staan?
Bij ons is het een selectie van dezelfde 5 of 6 moppen die eindeloos voorbij komt, al sinds ik de smartspeakers gebruik. Is bij mij nooit anders geweest en best suf voor zo'n simpele opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02
koksie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 02:56:
[...]

Bij ons is het een selectie van dezelfde 5 of 6 moppen die eindeloos voorbij komt, al sinds ik de smartspeakers gebruik. Is bij mij nooit anders geweest en best suf voor zo'n simpele opdracht.
Gisteren terug gezet naar fabrieksinstellingen en nu gaat het beter. Historie wordt niet verwijderd, dit kan er ook voor zorgen dat steeds hetzelfde herhaald wordt las ik.

Even kijken hoe het de komende tijd gaat. Niet dat het spannend is oid, maar gewoon voor de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Vraagje

Ik wil graag aan google kunnen vragen waar persoon x of y is, en hij antwoordt en de locatie zegt en toont.
Is dit mogelijk?
Eventueel de kaart van HA met de zones die ik aangeduid heb?
Is zoiets mogelijk

Via google vind ik dit
https://support.google.com/assistant/answer/9948637

En daar staat via 3rd party app, dus via HA zou dat moeten lukken? Maar hoe stel ik dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
skank schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:07:
Vraagje

Ik wil graag aan google kunnen vragen waar persoon x of y is, en hij antwoordt en de locatie zegt en toont.
Is dit mogelijk?
Eventueel de kaart van HA met de zones die ik aangeduid heb?
Is zoiets mogelijk

Via google vind ik dit
https://support.google.com/assistant/answer/9948637

En daar staat via 3rd party app, dus via HA zou dat moeten lukken? Maar hoe stel ik dat in?
Ben ook benieuwd.
Wanneer ik vraag: "waar ben ik"
Dan krijg ik dit wel te horen en het kaartje van maps te zien.
Ik deel op maps met mijn vrouw onze locaties.
Maar wanneer ik vraag waar is Monique dan krijg ik onzinnieuwsartikelen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Artwido schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:54:
[...]

Ben ook benieuwd.
Wanneer ik vraag: "waar ben ik"
Dan krijg ik dit wel te horen en het kaartje van maps te zien.
Ik deel op maps met mijn vrouw onze locaties.
Maar wanneer ik vraag waar is Monique dan krijg ik onzinnieuwsartikelen te zien.
Ik had ergens gelezen dat je de benaming ook ergens moet toevoegen + het delen van haar locatie (maar dat is al in orde lees ik).

Ik had ook gelezen dat maps, feitelijk niet zo veilig is, naar anderen toe, omdat je je locatie op maps deelt (en die niet stopt).

Vandaar ook liever via HA app eigenlijk.. en dan heb je die zones er ook bij (bij maps niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
@Artwido zit je hier al verder?
Als ik mijn locatie aan hem vraag , dan geef hij mij locatie wel weer althans de gemeente, maar niet tot op straatniveau

Vraag ik die van mn vrouw, krijg ik niets p:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
skank schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:40:
@Artwido zit je hier al verder?
Als ik mijn locatie aan hem vraag , dan geef hij mij locatie wel weer althans de gemeente, maar niet tot op straatniveau

Vraag ik die van mn vrouw, krijg ik niets p:
Nee werkt nog niet.
Wanneer ik vraag wat is mijn locatie dan krijg ik het wel op straatniveau.
Maar idd wanneer ik naar de locatie van mijn vrouw vraag, geeft hij niet de locatie van haar terwijl ik die wel deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Raar dat we de enige zijn die dit willen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
skank schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:31:
Raar dat we de enige zijn die dit willen :)
Nou bij ons is het meer andersom. :) 1
Ik ben cv servicemonteur en dan vind ze het prettig om te kunnen zien waar ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrr2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Hallo, ik verbaas me er steeds over dat van de een op de andere dag de output van de assistent opeens is veranderd. Ik heb een aantal routines ingesteld welke bijvoorbeeld het licht uit doet en een muziek alarm in stelt. Dit gaat altijd prima, maar gisteren vroeg 'ze' dan opeens welk nummer ik wil afspelen als alarm, terwijl dat allemaal is ingesteld en werkte.
Ook is er een routine waar in staat 'play radio 10 on tune in'. Heeft een half jaar goed gewerkt, en nu speelt ze opeens een of andere radio zender uit buenos aires af 8)7. Met als gevolg dat ik dingen dus steeds weer anders aan het verwoorden ben.
Iemand anders ook die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:37
Jorrr2 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:16:
Hallo, ik verbaas me er steeds over dat van de een op de andere dag de output van de assistent opeens is veranderd. Ik heb een aantal routines ingesteld welke bijvoorbeeld het licht uit doet en een muziek alarm in stelt. Dit gaat altijd prima, maar gisteren vroeg 'ze' dan opeens welk nummer ik wil afspelen als alarm, terwijl dat allemaal is ingesteld en werkte.
Ook is er een routine waar in staat 'play radio 10 on tune in'. Heeft een half jaar goed gewerkt, en nu speelt ze opeens een of andere radio zender uit buenos aires af 8)7. Met als gevolg dat ik dingen dus steeds weer anders aan het verwoorden ben.
Iemand anders ook die ervaring?
Ja, hier gelijkaardig, en ik erger me er dood aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrr2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik krijg op dit moment met geen mogelijkheid meer Radio 10 werkende met een voice command. Iemand een idee? Wellicht dat het met de Nederlandse commands wel werkt, maar dat heb ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:39
Hier ook problemen sinds een week, ik zeg altijd ‘speel wat muziek’ dan gaat normaal de spotify lijst door waar ik gebleven was. Nu speelt ie een een keer wat muziek af van armand.

In het Engels werkt het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
TheMystery schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:33:
Hier ook problemen sinds een week, ik zeg altijd ‘speel wat muziek’ dan gaat normaal de spotify lijst door waar ik gebleven was. Nu speelt ie een een keer wat muziek af van armand.

In het Engels werkt het nog wel.
hier precies het zelfde, denk dat iemand een playlist gemaakt heeft die "wat muziek" heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Ik heb een routine die ook zinnen uitspreken.
* Lichten uit over 3 minuten.
* Lichten gaan uit over 1 minuut.
* Lichten gaan uit, slaap lekker.

Sinds twee maand, de eerste braaf in het NL, de andere twee na de delay routine in een Engelse poging (op Nederlandse zin). Onverstaanbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
hamsteg schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:46:
Ik heb een routine die ook zinnen uitspreken.
* Lichten uit over 3 minuten.
* Lichten gaan uit over 1 minuut.
* Lichten gaan uit, slaap lekker.

Sinds twee maand, de eerste braaf in het NL, de andere twee na de delay routine in een Engelse poging (op Nederlandse zin). Onverstaanbaar dus.
Die zinnen uitspreken is geen probleem. Maar in het Nederlands het commando "licht uit over 1 minuut" werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Het zijn geen commando's, het zijn informatieve berichten die die moet uitspreken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DN-i0Y8RNdIVt1MbOGlWYPv1-fM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGYWkdlhlB0BkgwPUCJ4qOBS.jpg?f=fotoalbum_large
De 3 minuten is netjes in Nederlands, de volgende twee zijn Engelse interpretaties van de Nederlandse taal :)

[ Voor 79% gewijzigd door hamsteg op 05-11-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

De laatste dagen krijg ik vaak te horen als ik een opdracht geef "Sorry ik begrijp je niet" of "Sorry ik heb het niet verstaan"
Terwijl het opdrachten zijn die ik dagelijks uitvoer. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29
ff stroom eraf wil wel eens helpen

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Hmmbob schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:10:
ff stroom eraf wil wel eens helpen
Was ik vergeten te melden, maar heb ik natuurlijk gedaan. Ik heb 4x een hub en bij 2 doet hij het. De andere 2 geen last mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:52
austin_77 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:00:
Ondertussen al zicht op Apple Music implementatie binnen nest audio voor Nederland? Hoe lang moet het duren…
Helemaal nu Apple nog lang niet van plan is om een homepod op de nederlandse markt te zetten.
Iemand die weet wanneer dit beschikbaar komt of weet iemand een workaround?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielie schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:46:
[...]

Iemand die weet wanneer dit beschikbaar komt of weet iemand een workaround?
Je kunt proberen om je telefoon op Engels te zetten, en te kijken of de instelling er dan wel is. Eventueel ook de Assistent-taal op Engels zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Is het makkelijk om 2 Nest Audio's in stereo te schakelen? En kan je ook meer dan 2 tegelijk aansturen zonder vertraging oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 20:38
GustavSan schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:03:
Is het makkelijk om 2 Nest Audio's in stereo te schakelen? En kan je ook meer dan 2 tegelijk aansturen zonder vertraging oid?
Ja en ja.

Stereo schakelen is een vinkje. Meerdere aansturen kan je een groep voor maken met zoveel apparaten als je wilt.

Enige waar ik nog wel eens mee worstel bij stereo is een minimale vertraging in 1 speaker, dan hoor je een soort galm. Je kan vrij makkelijk 1 speaker dan een vertraging geven om ze exact gelijk te laten lopen, maar ben daar dramatisch slecht in.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 10:51
KSR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 04:32:
De laatste dagen krijg ik vaak te horen als ik een opdracht geef "Sorry ik begrijp je niet" of "Sorry ik heb het niet verstaan"
Terwijl het opdrachten zijn die ik dagelijks uitvoer. Nog meer mensen hier last van?
Dat hebben wij thuis ook. Vroeger draaide er 1 Nest Hub in de woonkamer voor de commando's en die kon je vanuit de keuken aanroepen. Nu moet je bijna schreeuwen: HE GOOGLE. Moet godsgratie reageert hij dan en moet je je commando schreeuwen!

En timer zetten lukt nog wel, maar als je vraagt of hij de woonkamer lampen wilt dimmen reageert hij vaak niet, of begrijpt hij het niet

[ Voor 10% gewijzigd door Dubrillion op 16-11-2021 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatever7
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb onlangs een Nest Mini aangeschaft en deze geplaatst in de keuken. Naast deze mini heb ik ook nog 2 Nest Audio's, deze staan in de woonkamer.
Het probleem is de Nest Mini, deze reageert op alle commando's, behalve als ik een timer wil instellen, dan krijg ik de boodschap dat hij geen timer kan instellen en dat ik het later nog een keer moet proberen.
Als ik het probeer bij de Nest Audio's, dan is er geen probleem en wordt er gewoon een timer gestart.

Is er een maximaal aantal Nest's waarop je een timer kan instellen of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik heb een paar Nest Audio's in mijn werkkamer. Ik zit achter een pc met Bluetooth. Ik werk hoofdzakelijk met Chrome.

Ik doe niet echt aan Voice Commands. Ik wil via de desktop muziek (itunes), media (vlc etc) en radiozenders (gewoon via de browser) kunnen afspelen via de Nest Audio's.

Wat is de meest voor de hand liggende oplossing? Is er een desktop app? Of via Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 20:38
GustavSan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:36:
Ik heb een paar Nest Audio's in mijn werkkamer. Ik zit achter een pc met Bluetooth. Ik werk hoofdzakelijk met Chrome.

Ik doe niet echt aan Voice Commands. Ik wil via de desktop muziek (itunes), media (vlc etc) en radiozenders (gewoon via de browser) kunnen afspelen via de Nest Audio's.

Wat is de meest voor de hand liggende oplossing? Is er een desktop app? Of via Chrome?
Via chrome gaat vrij gemakkelijk maar hangt een beetje af van wat je wilt streamen, zie bijvoorbeeld: https://support.google.co...-die-werkt-met-chromecast

Vanuit VLC zou het ook moeten kunnen: https://www.howtogeek.com...m-vlc-to-your-chromecast/

Itunes kan volgens mij niet direct.

Ik maak er overigens geen gebruik van, casten doe ik eigenlijk altijd via mn telefoon zoals spotify bijvoorbeeld.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiBi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 20:46
Iemand ervaring met de vraag "Wie is mijn moeder/zus/vrouw/broer/vader?"
Google Nest geeft dan de mogelijkheid een contact te kiezen.
Probleem: Waar kan je dit aanpassen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 14:37

winDOS

6.22

BiBi schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:50:
Google Home app --> rechts boven op je foto --> Assistant settings --> Your people

Heb mijn telefoon in het Engels staan, dus de benaming in het Nederlands zal wel iets anders zijn.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29
BiBi schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:50:
Instellingen Google Assistant -> "Je belangrijkste contacten"?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:52
TheFes schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:53:
[...]

Je kunt proberen om je telefoon op Engels te zetten, en te kijken of de instelling er dan wel is. Eventueel ook de Assistent-taal op Engels zetten.
Werkt niet. Ook een adres in de UK ingesteld voor zowel Google home als mijn Google account maar er veranderd niks. Ik denk toch dat er een geo lock op zit.

Mocht iemand een idee hebben hoe de Google nest op UK/USA te zetten zodat de extra opties, waaronder Apple Music, beschikbaar worden hoor ik dat graag.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:30

RoyK

Hobby tekenaar

Ik eindig deze ontspannen zondag morgen met een lading frustratie. Ik heb mijn Google home mini weer eens uit de kast gepakt voor een 2e poging. TV aangesloten, lijkt te werken. Dat is easy. Maar dan de rest waar het mij het meest om gaat..

Philips Hue wil niet connecten. Ik gebruik de bridge 2. Hij zegt 'coult not reach hue bridge, try again'. Hue zelf werkt gewoon prima.

Sonos is ook een verhaal. Die wil ook niet vlotjes gaan. Speel X af op sonos zegt google, verbind spotify premium met sonos. Maar dit is allemaal al lang verbonden want zo luisteren wij muziek in huis.

Een paar uur verder en 1000+ "hey google" zinnen die vastlopen, falen en / of niet werken ben ik in staat om het bolletje weer voor goed in de kast te knallen.

Als iemand een gouden tip heeft, let me know. Ik ga even een wandeling maken 🤯

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
RoyK schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:38:
Ik eindig deze ontspannen zondag morgen met een lading frustratie. Ik heb mijn Google home mini weer eens uit de kast gepakt voor een 2e poging. TV aangesloten, lijkt te werken. Dat is easy. Maar dan de rest waar het mij het meest om gaat..

Philips Hue wil niet connecten. Ik gebruik de bridge 2. Hij zegt 'coult not reach hue bridge, try again'. Hue zelf werkt gewoon prima.

Sonos is ook een verhaal. Die wil ook niet vlotjes gaan. Speel X af op sonos zegt google, verbind spotify premium met sonos. Maar dit is allemaal al lang verbonden want zo luisteren wij muziek in huis.

Een paar uur verder en 1000+ "hey google" zinnen die vastlopen, falen en / of niet werken ben ik in staat om het bolletje weer voor goed in de kast te knallen.

Als iemand een gouden tip heeft, let me know. Ik ga even een wandeling maken 🤯
al eens "sync my devices" geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

kruila schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:41:
[...]

al eens "sync my devices" geroepen?
Thanks, yes gedaan. Maar dat repareerd niet iets met hue. Alleen de bestaande verbindingen zoals Sonos en Smarter things (Samsung).

De sonos doet het ook gewoon, alleen zegt Google dat Spotify daar niet verbonden is (wat hij wel is).

Ik snap er geen pepernoot meer van 8)7

edit: De Hue werkt middels. Kennelijk stond mijn oude V1 bridge nog in het online account bij Philips als bridge vermeld. Nu nog Sonos en Spotify die voor Google niet verbonden met elkaar zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door RoyK op 21-11-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nu ik toch in dit draadje zit, is het ook mogelijk dat de Google home stil een opdracht uitvoert zonder bevestiging met een aantal zinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Nou. Pfft. Eventjes 2 in stereo (groep) koppelen, wat een drama :).

Serieus, had na Sonos niet verwacht dat dit via Google zo enorm slecht zou gaan. Ik heb 2 Nest Audio's in een groep gestopt. Na een bepaalde periode (uitgeschakeld) verdwijnt de groep. Ik kan dan op geen enkele wijze muziek van telefoon naar de twee boxen casten. Heb inmiddels ontdekt dat het opnieuw uit- en aanzetten van de telefoon in kwestie (waar Google Home op geconfigureerd is) wel een oplossing biedt, maar toch raar dat het zo moet en ook raar dat het wegvallen van de groep zo onwillekeurig lijkt.

Mis ik iets? Vooraf aardig wat reviews etc gelezen, maar niemand met issues rond het in stereo koppelen van 2x Google Nest Audio....
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste