Als je een routine maakt wel, anders niet denk ik.RoyK schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:52:
Nu ik toch in dit draadje zit, is het ook mogelijk dat de Google home stil een opdracht uitvoert zonder bevestiging met een aantal zinnen?
Ja een routine er van maken.RoyK schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:52:
Nu ik toch in dit draadje zit, is het ook mogelijk dat de Google home stil een opdracht uitvoert zonder bevestiging met een aantal zinnen?
@FrankRicard ik zag pas later dat jij al het zelfde antwoord eerder had gegeven.
[ Voor 15% gewijzigd door Artwido op 21-11-2021 18:55 ]
Het valt me op dat de laatste tijd (weken/maanden) mijn Google Hub's traag reageren op diverse commando's, bijvoorbeeld een commando om iets af te spelen op Spotify duurt pakweg 30 seconden of meer totdat er daadwerkelijk iets wordt afgespeeld. Elke stap duurt 5/10+ seconden: Het scherm wordt even zwart, dan wordt het Spotify icoontje getoond, dan het gekozen lied, en uiteindelijk wordt er pas gestart met daadwerkelijk afspelen.
Ze triggeren vrijwel instant op het 'Hey Google' commando, maar de verdere verwerking is traag.
Tevens merk ik op dat een commando vaak niet meer door de Hub/Mini opgepikt wordt die het dichtste bij is. Ik zie op het scherm dat de Hub triggert op 'Hey Google', maar het commando komt na enige tijd op een andere Hub/Mini terecht, de Hub blijft tot die tijd puntjes tonen.
Mogelijk losse issues, herkent iemand hier iets van?
Ze triggeren vrijwel instant op het 'Hey Google' commando, maar de verdere verwerking is traag.
Tevens merk ik op dat een commando vaak niet meer door de Hub/Mini opgepikt wordt die het dichtste bij is. Ik zie op het scherm dat de Hub triggert op 'Hey Google', maar het commando komt na enige tijd op een andere Hub/Mini terecht, de Hub blijft tot die tijd puntjes tonen.
Mogelijk losse issues, herkent iemand hier iets van?
@JBS troost je met het feit dat je niet de enige bent. Mijn ervaring gaat de afgelopen jaren lineair naar beneden. Waar ik voorheen door luide muziek heen kon praten, snapt ie nu vaak de meest simpele commando's niet in een stille kamer.
Eerst begon het met foute verwerking. Dan zag je bovenin dat er het juiste stond, maar volgens deed ie iets totaal anders. Nu gaat ook het luisteren steeds vaker fout. 'Activate ambient' -> Turn on 'activate *willekeurig woord* of 'turn on prime' -> turn on Brian...of zelfs een simpele 'stop' als de timer gaat.... Ik sta steeds vaker op het punt om dat ding kapot te gooien tegen de muur
Eerst begon het met foute verwerking. Dan zag je bovenin dat er het juiste stond, maar volgens deed ie iets totaal anders. Nu gaat ook het luisteren steeds vaker fout. 'Activate ambient' -> Turn on 'activate *willekeurig woord* of 'turn on prime' -> turn on Brian...of zelfs een simpele 'stop' als de timer gaat.... Ik sta steeds vaker op het punt om dat ding kapot te gooien tegen de muur
[ Voor 4% gewijzigd door Tusk op 23-11-2021 15:28 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Herkenbaar, helaasTusk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:26:
@JBS troost je met het feit dat je niet de enige bent. Mijn ervaring gaat de afgelopen jaren lineair naar beneden. Waar ik voorheen door luide muziek heen kon praten, snapt ie nu vaak de meest simpele commando's niet in een stille kamer.
Dan hebben ze de Hub softwarematig met updates toch echt behoorlijk om zeep geholpen...
Maar los van het correct verstaan van commando's, ervaar jij de traagheid uit mijn voorbeeld ook?
[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 23-11-2021 16:10 ]
Weet iemand of er Google plannen zijn om eindelijk eens bellen toe te staan naar gewone vaste en mobiele nummers? Nu kan het alleen met Duo wat bijna niemand gebruikt en het ook nooit gaat maken.
Alexa kan dit al wel en ik wil gewoon snel handsfree in huis de opdracht kunnen geven om mijn vader te bellen en inkomende gesprekken met mijn handen in het afwassop aan kunnen nemen....
Beetje als de family link in de serie years and years.
Alexa kan dit al wel en ik wil gewoon snel handsfree in huis de opdracht kunnen geven om mijn vader te bellen en inkomende gesprekken met mijn handen in het afwassop aan kunnen nemen....
Beetje als de family link in de serie years and years.
Ik heb van de week een Nest Hub 2021 gekocht bij de AH... De oudere Hub is naar de slaapkamer gegaan om een mini daar te vervangen.
Nu gebruiken we de Hub in de huiskamer heel veel voor timers. En de 2021 gebruikt daar standaard een ander, veel zachter deuntje voor.
Ik kan nergens vinden waar ik dat deuntje kan wijzigen....
Nu gebruiken we de Hub in de huiskamer heel veel voor timers. En de 2021 gebruikt daar standaard een ander, veel zachter deuntje voor.
Ik kan nergens vinden waar ik dat deuntje kan wijzigen....
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Hey allemaal,
Ik probeer af en aan iets om te roepen naar een specifieke Google Home/Nest in huis, maar dat krijg ik maar niet voor elkaar. Op een of andere manier krijgt elke Google Home het bericht. Ik gebruik deze instructie:
https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid
Iemand ideeën?
Ik probeer af en aan iets om te roepen naar een specifieke Google Home/Nest in huis, maar dat krijg ik maar niet voor elkaar. Op een of andere manier krijgt elke Google Home het bericht. Ik gebruik deze instructie:
Iemand ideeën?
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Heb je dit ook gezien en daar rekening mee gehouden?Frituurman schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:22:
Hey allemaal,
Iemand ideeën?
Opmerking: Deze functie is momenteel alleen beschikbaar in het Engels.
Yes, ik heb de Engelstalige Broadcast-functie gebruikt.TheFes schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:09:
[...]
Heb je dit ook gezien en daar rekening mee gehouden?
[...]
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ik heb een android TV. Mijn google assistent is hier met hetzelfde account ingelogd als mijn telefoon. Maar toch spreekt de TV met een Belgisch accent, terwijl je dat niet kunt aanpassen op de TV .
Iemand een idee hoe dit kan?
Iemand een idee hoe dit kan?
ja heb ik ook last van.JBS schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:09:
[...]
Herkenbaar, helaas![]()
Dan hebben ze de Hub softwarematig met updates toch echt behoorlijk om zeep geholpen...
Maar los van het correct verstaan van commando's, ervaar jij de traagheid uit mijn voorbeeld ook?
Gister een Amazon Echo dot gekocht in de aanbieding om te kijken of die beter luistert. Ik echt klaar met mijn Google
Gisteren zei ik: Set the living room lights to maximum brightness and the color white (dit command werkt normaal). Wat doet google: Ok turning of the tv
Dus ik zeg: Can you repeat my last command? To herhaalde ze mijn eerste commando foutloos. Dus het werd goed verstaan, maar er gaat tijdens de interpretatie gewoon iets gruwelijk mis.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn:
Ik heb onlangs een Nest Mini gekocht en deze in de keuken geplaatst. Hij reageert op alle commando's behalve als ik een timer wil instellen. Dan krijg ik de boodschap dat het op dit moment niet mogelijk is een dat ik het later nogmaals moet proberen.
Hetzelfde commando tegen mijn Nest Audio's levert wel het gewenste resultaat op.
Ik heb de Mini al eens opnieuw opgestart, van het stroom afgehaald, terug naar fabrieksinstelling gezet en opnieuw laten syncen, echter zonder resultaat.
Wie kan mij helpen?
Ik heb onlangs een Nest Mini gekocht en deze in de keuken geplaatst. Hij reageert op alle commando's behalve als ik een timer wil instellen. Dan krijg ik de boodschap dat het op dit moment niet mogelijk is een dat ik het later nogmaals moet proberen.
Hetzelfde commando tegen mijn Nest Audio's levert wel het gewenste resultaat op.
Ik heb de Mini al eens opnieuw opgestart, van het stroom afgehaald, terug naar fabrieksinstelling gezet en opnieuw laten syncen, echter zonder resultaat.
Wie kan mij helpen?
Ik heb een nest hub en tado. Nu wil ik een routine maken dat de verwarming wordt ingeschakeld bij aankomst op 21.5 graden. Echter zet Google Assistent het nu op 21 graden i.p.v. 21.5. Is het niet mogelijk om halve graden te configureren?
Misschien ben ik gek aan t worden of zie ik t niet meer of kijk r overheen, maar waar kan ik ook alweer een eind tijd voor mijn routines vinden, bijv aan bij zonsondergang en uit na x uur ?
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
De timer is hier zeer herkenbaar met een nest hub 2.Whatever7 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:08:
Ik heb onlangs een Nest Mini aangeschaft en deze geplaatst in de keuken. Naast deze mini heb ik ook nog 2 Nest Audio's, deze staan in de woonkamer.
Het probleem is de Nest Mini, deze reageert op alle commando's, behalve als ik een timer wil instellen, dan krijg ik de boodschap dat hij geen timer kan instellen en dat ik het later nog een keer moet proberen.
Als ik het probeer bij de Nest Audio's, dan is er geen probleem en wordt er gewoon een timer gestart.
Is er een maximaal aantal Nest's waarop je een timer kan instellen of is er iets anders aan de hand?
Ik kan geen timers instellen
Als hij ik een routine moet vertellen hoe laat het is, dan pakt hij een tijdzone van 7 uur verder
Bij het instellen van "vertel het weer" negeert hij dit gewoon..als ik het gewoon vraag zegt hij het wel goed.
Zo vreemd, ik heb de hub nu 2 weken in huis, maar dit is echt hinderlijk voor een dergelijk apparaat wat dit gewoon zou moeten kunnen.
Op mijn Google nest hub gen2 blijft het scherm leeg als ik bij ‘bediening voor in huis’ ruimtes aantik. Ik zag eerdere oplossingen met resetten, heb dit twee keer gedaan, helpt niet, hij blijft leeg. Alle spraakcommandos werken wel…. Iemand al een oplossing gevonden?
Hoe kan het in hemelsnaam dat bij sommige mensen spraakopdrachten en timers het niet doen, bij anderen wel, en bij dan weer andere zijn de bediening in huis buttons er niet zoals bij @PuntoXII .
Ik snap hier echt helemaal niks van.
Degene die daar de oplossing voor vind, die komt wat mij betreft in aanmerking voor de nobelprijs voor natuurkunde, zwarte gaten zijn nog makkelijker te verklaren.Netsrek schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:45:
Hoe kan het in hemelsnaam dat bij sommige mensen spraakopdrachten en timers het niet doen, bij anderen wel, en bij dan weer andere zijn de bediening in huis buttons er niet zoals bij @PuntoXII .
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Misschien te maken met het systeem wat je aanstuurt? Gebruik je Hue of Ikea of Tuya.Netsrek schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:45:
Hmmm, jammer, klinkt niet alsof hier een eenvoudige oplossing voor is dus. Jammer zeg, dat leek me nu juist handig, schermpje in de kamer waar je alles op kunt bedienen, ook zonder spraak. Ik heb Philips Hue en een Tado en Sonos speakers wat ik ermee aanstuur.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:53:
[...]
Degene die daar de oplossing voor vind, die komt wat mij betreft in aanmerking voor de nobelprijs voor natuurkunde, zwarte gaten zijn nog makkelijker te verklaren.
Dat doet het bij mij prima, ik heb ook nog geen problemen gehad dat iets opeens niet meer werkte. Alleen lees ik hier als het niet meer werkt, is het niet duidelijk waarom en later werkt het opeens weer wel.PuntoXII schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:02:
[...]
Hmmm, jammer, klinkt niet alsof hier een eenvoudige oplossing voor is dus. Jammer zeg, dat leek me nu juist handig, schermpje in de kamer waar je alles op kunt bedienen, ook zonder spraak. Ik heb Philips Hue en een Tado en Sonos speakers wat ik ermee aanstuur.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ook als ik een commando geef om de lampen aan te zetten of muziek aan te zetten, wordt het allemaal goed uitgevoerd, maar na het commando blijft het scherm lang op volledig wit zondere enige informatie, daarna gaat hij weer op fotolijst. Zal dan ook wel te maken hebben dat het bedieningsscherm zoals hierboven aangegeven ook wit blijft. Herkenbaar iemand? En beter nog, oplossing, kan er niet echt iets over vinden. Twee x factory reset heeft het niet verholpen.
Bij mij werkt dat ook niet, maar Google geeft dan ook de reden. Het is een Google Apps account.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:53:
[...]
Degene die daar de oplossing voor vind, die komt wat mij betreft in aanmerking voor de nobelprijs voor natuurkunde, zwarte gaten zijn nog makkelijker te verklaren.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Koppelen via bluetooth (met een voicecommand )GustavSan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:36:
Wat is de meest voor de hand liggende oplossing? Is er een desktop app? Of via Chrome?
/▌
Ik heb de oplossing voor mijn problemen gevonden.Artwido schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:54:
[...]
Misschien te maken met het systeem wat je aanstuurt? Gebruik je Hue of Ikea of Tuya.
In de apparaat gegevens heb ik de Hub2 verplaatst naar een nieuw aangemaakt Huis met hetzelfde adres.
Timers worden weer gezet
Tijd en tijdzone in routine klopt weer
Weersverwachting wordt weer correct medegedeeld in een routine
Dus wellicht helpt dit ook voor anderen!
Goedemorgen,
Ik loop tegen 2 problemen aan waarvan ik ze vermoed dat ze met elkaar te maken hebben. Zoek al heel lang een oplossing, heb al veel geprobeerd, maar nog niet opgelost.
Situatie: ik heb in de woonkamer en in de slaapkamer een nest audio staan. Mijn vrouw en ik zijn beiden met een account eraan gekoppeld, zijn beiden beheerder en mogen alle apparaten bedienen. Ik heb verschillende routines ingesteld en verschillende apparaten die samenwerken met de google home assistent.
Probleem 1: bijna alle routines die met spraak opdracht worden opgevolgd door de assistent. Er is echter 1 routine waarbij de assistent wél naar mij luistert, maar niet naar mijn vrouw.
Probleem 2: ik heb een koffiezetapparaat die via home connect is gekoppeld aan Google home. Als ik via spraakopdracht zeg: zet het koffiezetapparaat aan, dan krijg ik als reactie: sorry, dat kan ik momenteel niet doen. Als ik mijn home-app open en ik zet het koffiezetapparaat aan, gaat ie probleemloos aan. Staat het koffiezetapparaat eenmaal aan en zeg ik via spraakopdracht het koffiezetapparaat uit te doen, luistert ie wel. Koffiezetapparaat heeft ook ingesteld staan dat deze op afstand aan is te zetten (anders zou het via de app ook niet werken).
Heeft iemand hier lumineuze ideeen over? Bij voorbaat dank!
Ik loop tegen 2 problemen aan waarvan ik ze vermoed dat ze met elkaar te maken hebben. Zoek al heel lang een oplossing, heb al veel geprobeerd, maar nog niet opgelost.
Situatie: ik heb in de woonkamer en in de slaapkamer een nest audio staan. Mijn vrouw en ik zijn beiden met een account eraan gekoppeld, zijn beiden beheerder en mogen alle apparaten bedienen. Ik heb verschillende routines ingesteld en verschillende apparaten die samenwerken met de google home assistent.
Probleem 1: bijna alle routines die met spraak opdracht worden opgevolgd door de assistent. Er is echter 1 routine waarbij de assistent wél naar mij luistert, maar niet naar mijn vrouw.
Probleem 2: ik heb een koffiezetapparaat die via home connect is gekoppeld aan Google home. Als ik via spraakopdracht zeg: zet het koffiezetapparaat aan, dan krijg ik als reactie: sorry, dat kan ik momenteel niet doen. Als ik mijn home-app open en ik zet het koffiezetapparaat aan, gaat ie probleemloos aan. Staat het koffiezetapparaat eenmaal aan en zeg ik via spraakopdracht het koffiezetapparaat uit te doen, luistert ie wel. Koffiezetapparaat heeft ook ingesteld staan dat deze op afstand aan is te zetten (anders zou het via de app ook niet werken).
Wij hadden heel lang ook hier wat uitdagingen in het aanzetten van devices. Op een gegeven moment een beetje hellig geroepen: "Doe het koffieapparaat aan!" en toen deed 'ie het wel. Tegenwoordig begin ik met: "Doe ... dit/dat" en reageert hij bijna altijd.whillie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:41:
Probleem 2: ... zet het koffiezetapparaat aan ...
Als ik de zin zo bekijk dan staat er twee keer "zet" in de zin. Waarschijnlijk is het Nederlandse taal begrip nog niet zo perfect.
Ik zit hier lichtelijk verbijsterd te zijn. In ieder geval heb je helemaal gelijk en is het probleem verholpen! Top, bedankt! Nog wel benieuwd naar probleem 1…hamsteg schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:00:
[...]
Wij hadden heel lang ook hier wat uitdagingen in het aanzetten van devices. Op een gegeven moment een beetje hellig geroepen: "Doe het koffieapparaat aan!" en toen deed 'ie het wel. Tegenwoordig begin ik met: "Doe ... dit/dat" en reageert hij bijna altijd.
Als ik de zin zo bekijk dan staat er twee keer "zet" in de zin. Waarschijnlijk is het Nederlandse taal begrip nog niet zo perfect.
meerdere starters gebruiken, of een andere starter gebruiken, of ook de lokatie van het aparaat in de spraak opdracht vermelden, zo heb ik bv iets raars, heb een schakelaar "meterkast" als naam gegeven , maar bij de opdracht "doe meterkast aan" is volgens google de meterkast niet ingesteld, zeg ik "doe gang aan" zegt ze doodleuk dat ze de meterkast heeft aangedaan….whillie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:41:
Goedemorgen,
Of anders een "actie" aanmaken met een spraak opdracht daar in.
btw zit het kofiezet aparaat in een smartplug ? of is het aparaat zelf smart ? anders dus de smartpluggen dus een nummer geven en dit in een "actie" verwerken, die je met een "starter" activeerd
Eric-Jan van den Bogaard
Ik heb de laatste tijd iets raars met mijn Google Nest Hub
Ik heb meerdere keren geprobeerd te resetten maar dat haalt niets uit.
Iemand nog ideeen?
Weet iemand een echt harde reset want ik merk dat mijn Google Home App (op mijn iPhone) nog steeds instellingen heeft onthouden als ik alles verwijder en het apparaat reset.
- hij kan geen nieuws meer afspelen.
Ik krijg steeds een standaard antwoord "...zeg gewoon vertel me het nieuws... etc" terwijl de nieuwsbronnen in de app zijn ingesteld en dit voorheen goed werkte - hij verbindt niet meer naar mijn bluetooth speakerset (Argon ALTO Active 4).
Hij ziet het apparaat wel maar blijft afspelen op eigen speaker.
Ik heb meerdere keren geprobeerd te resetten maar dat haalt niets uit.
Iemand nog ideeen?
Weet iemand een echt harde reset want ik merk dat mijn Google Home App (op mijn iPhone) nog steeds instellingen heeft onthouden als ik alles verwijder en het apparaat reset.
[ Voor 10% gewijzigd door fweijers op 24-12-2021 09:24 ]
Weet iemand waar in de Nest Audio de far field microfoons zitten? In tear-down foto's kon ik ze niet localiseren.
Ik wil de Nest Audio namelijk gekanteld in een kast plaatsen met twee 3D geprinte voetjes, maar wil wel optimale ontvangst van stemcommando's
Ik wil de Nest Audio namelijk gekanteld in een kast plaatsen met twee 3D geprinte voetjes, maar wil wel optimale ontvangst van stemcommando's
Ik word helemaal gek van de combinatie GH en QMusic (België).
Ik had hier nog al over gepost, maar sindsdien het via een routine wel terug werkend gekregen.
Nu werkte dat sinds een tijdje ook al niet meer, hij kon plots de zender niet meer vinden.
Dat had ik sinds kort opgelost door de app van Q te gebruiken ipv via TuneIn te proberen.
"Spreek met Qmusic" werkte, hoewel je eerst wel de irritante intro kreeg (welkom terug, blablabla...)
Nu wil ik vandaag naar de Top1000 luisteren en speelt hij niet meer de live-stream maar 1 van hun andere kanalen af!!
Iemand een idee hoe je in hun 'app' van kanaal kan wisselen?
Ik had hier nog al over gepost, maar sindsdien het via een routine wel terug werkend gekregen.
Nu werkte dat sinds een tijdje ook al niet meer, hij kon plots de zender niet meer vinden.
Dat had ik sinds kort opgelost door de app van Q te gebruiken ipv via TuneIn te proberen.
"Spreek met Qmusic" werkte, hoewel je eerst wel de irritante intro kreeg (welkom terug, blablabla...)
Nu wil ik vandaag naar de Top1000 luisteren en speelt hij niet meer de live-stream maar 1 van hun andere kanalen af!!
Iemand een idee hoe je in hun 'app' van kanaal kan wisselen?
Hi,
Ik heb een Nest Hub 2, waarmee ik 2 problemen heb:
Allereerst verandert hij spontaan de taal soms naar Frans, om na een poosje weer terug te keren naar Nederlands. Soms zie je zelfs Nederlandse en Franse tekst door elkaar! Zie ook https://imgur.com/1nl5sM9 en https://imgur.com/H38Vezm
Het tweede probleem vind ik nog irritanter: ik moet vaak meerdere keren op een lamp tikken voor hij daadwerkelijk aan gaat. Via de Google Home app op m'n telefoon reageert de lamp direct, via de hub bijna nooit. Zoals je in de video (https://imgur.com/a/z2dlzty) kunt zien gaat de schakelaar direct na het aantikken weer terug naar de oorspronkelijke stand, en pas na een aantal keer blijft hij aan (of uit).
Ik gebruik Tradfri-lampen van Ikea, en icm de Ikea-app of Homekit, of zoals gezegd de Google Home app, werken ze prima, alleen via de Nest Hub dus niet.
De volledige reset van de Hub heb ik al een keer gedaan, heeft helaas niet geholpen...
Heeft iemand een tip/truc/advies?
Dank alvast!
Allereerst verandert hij spontaan de taal soms naar Frans, om na een poosje weer terug te keren naar Nederlands. Soms zie je zelfs Nederlandse en Franse tekst door elkaar! Zie ook https://imgur.com/1nl5sM9 en https://imgur.com/H38Vezm
Het tweede probleem vind ik nog irritanter: ik moet vaak meerdere keren op een lamp tikken voor hij daadwerkelijk aan gaat. Via de Google Home app op m'n telefoon reageert de lamp direct, via de hub bijna nooit. Zoals je in de video (https://imgur.com/a/z2dlzty) kunt zien gaat de schakelaar direct na het aantikken weer terug naar de oorspronkelijke stand, en pas na een aantal keer blijft hij aan (of uit).
Ik gebruik Tradfri-lampen van Ikea, en icm de Ikea-app of Homekit, of zoals gezegd de Google Home app, werken ze prima, alleen via de Nest Hub dus niet.
De volledige reset van de Hub heb ik al een keer gedaan, heeft helaas niet geholpen...
Dank alvast!
[ Voor 4% gewijzigd door Wtrdk op 03-01-2022 10:13 ]
Ik heb nog een Duitse Google Home speaker die ik wegens vastlopers maar eens gereset heb. Maar ik kan hem nu niet meer toevoegen aan mijn Home. Hij wordt niet 'gevonden'...
Heb je de "originele" koppeling van die speaker wel gewist in de home app?Tusk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:52:
Ik heb nog een Duitse Google Home speaker die ik wegens vastlopers maar eens gereset heb. Maar ik kan hem nu niet meer toevoegen aan mijn Home. Hij wordt niet 'gevonden'...
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
jup, had ik als eerst gedaan. Daarna factory resetkruila schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Heb je de "originele" koppeling van die speaker wel gewist in de home app?
Heeft de home app toegang tot je locatie?
Sometimes you need to plan for coincidence
Woon je in Belgie? Google (gewoon de zoekmachine) springt bij mij soms ook in het Frans. Dan zet ik hem weer terug op Nederlands en een half jaar later doet hij het opnieuw. Misschien komt het doordat ik Orange heb.Wtrdk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:10:
Hi,
Dank alvast!
/▌
ja verder werkt alles, mijn hubs en chromecasts heb ik wel opnieuw kunnen toevoegen.Hmmbob schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:21:
Heeft de home app toegang tot je locatie?
Zie je hem wel als je naar de wifinetwerken in je omgeving kijkt? Een google device die nog niet in een netwerk hangt zendt zelf een wifi netwerk uit, vaak met een herkenbare naam en een . + letter op het einde.
Ik heb sinds kort een nest hub. Netjes gekoppeld met hue, maar ik krijg af en toe de melding dat het apparaat nog niet gekoppeld is. Terwijl ik bijvoorbeeld wel de lamp kan aan doen, maar niet uit (of andersom).
Ik zeg meestal: hey Google, mogen de lampen in de woonkamer uit/aan? Of zeg ik het verkeerd?
Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar in de Google home app lijkt het gewoon goed te werken. De lampen gaan perfect uit/aan via de hue app.
Ik zeg meestal: hey Google, mogen de lampen in de woonkamer uit/aan? Of zeg ik het verkeerd?
Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar in de Google home app lijkt het gewoon goed te werken. De lampen gaan perfect uit/aan via de hue app.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Mijn ervaring is dat je het "stemcommando" zo kort mogelijk moet houden, ik zeg dus: "hey Google, woonkamer aan / uit" en dat werkt goed.Guldan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:20:
Ik heb sinds kort een nest hub. Netjes gekoppeld met hue, maar ik krijg af en toe de melding dat het apparaat nog niet gekoppeld is. Terwijl ik bijvoorbeeld wel de lamp kan aan doen, maar niet uit (of andersom).
Ik vind het verassend goed werken als je dat niet doet. Als ik het snel zeg of mompel dan gaat het nog vaak goed en ook als ik langere zinnen maak.kruila schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:34:
[...]
Mijn ervaring is dat je het "stemcommando" zo kort mogelijk moet houden, ik zeg dus: "hey Google, woonkamer aan / uit" en dat werkt goed.
Wat wel grappig is dat is dat het niet werkt als hij zelf heel hard muziek aan het spelen is. 'HE GOOGLE STOP' moet je dan een paar keer schreeuwen
/▌
Ik woon in Nederland, en ik heb in de app ook NL ingesteld als taal...Marzman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:14:
[...]
Woon je in Belgie? Google (gewoon de zoekmachine) springt bij mij soms ook in het Frans. Dan zet ik hem weer terug op Nederlands en een half jaar later doet hij het opnieuw. Misschien komt het doordat ik Orange heb.
Ik heb nu een oude Philips wake up light en wil dat graag vervangen met een Google apparaat dieals wekker een Hue lamp langzaam aan laat gaan en radio afspeelt. Ik probeer het nu met een Google Mini om te testen hoe dit werkt voordat ik bijv. een Hub zou kopen, maar ik kreeg het niet voor elkaar om een wekker in te stellen die radio afspeelt. Gewoon "speel radio 2" werkt wel via TuneIn, maar wat ik ook probeer met een wekker, het wordt steeds een wekker die radio 2 heet, maar een gewone wekker afspeelt. Weet iemand hoe dit kan?
Ik probeerde aan de andere kant overigens een Google Assistent routine in te stellen waar ik wel radio afspelen kon instellen als actie, maar aan de andere kant voor de Hue lamp dan alleen aan/uit (i.p.v. een wake up functie).
Ik probeerde aan de andere kant overigens een Google Assistent routine in te stellen waar ik wel radio afspelen kon instellen als actie, maar aan de andere kant voor de Hue lamp dan alleen aan/uit (i.p.v. een wake up functie).
Je kunt je slimme speaker(s) gevoeliger/minder gevoelig maken voor de kreet "hey Google" via de home-app:Marzman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:08:
[...]
Wat wel grappig is dat is dat het niet werkt als hij zelf heel hard muziek aan het spelen is. 'HE GOOGLE STOP' moet je dan een paar keer schreeuwen
selecteer de speaker - instellingen (tandwiel) - audio - Gevoeligheid voor "Hey Google" en dan met de schuifregelaar die gevoeligheid aanpassen. suc6
Is er een mogelijkheid om per gebruiker verschillende apparaten wel of niet te laten gebruiken ?
Heb in de google home app meerdere speakers, airco's, thermostaat etc in staan. De kinderen hebben nu een hub2 gekregen, maar wil niet dat ze de rest van het huis kunnen bedienen terwijl ik wel de hub van hun wil kunnen bedienen.
Of is de workaround om hun beide een eigen huis te maken en mij toe te voegen als gebruiker.... dan heb ik wel 3 verschillende huizen op 1 adres.
Heb in de google home app meerdere speakers, airco's, thermostaat etc in staan. De kinderen hebben nu een hub2 gekregen, maar wil niet dat ze de rest van het huis kunnen bedienen terwijl ik wel de hub van hun wil kunnen bedienen.
Of is de workaround om hun beide een eigen huis te maken en mij toe te voegen als gebruiker.... dan heb ik wel 3 verschillende huizen op 1 adres.
Dit inderdaadTomramaker schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:23:
Is er een mogelijkheid om per gebruiker verschillende apparaten wel of niet te laten gebruiken ?
Maar dan kan ik hun nooit toegang geven tot hun eigen airco of andere apparaten die ik al in mijn huis heb staan
Tja, volgens mij kan wat jij wil niet (maar ik laat me graag verrassen als iemand wel een manier heeft).
Volgende idee is "opvoeden".... Hier in huis was het ooit 2x leuk om alle lampen uit te zetten, vanaf toen volgt er gewoon een PlayStation verbod van een dag op.....
Volgende idee is "opvoeden".... Hier in huis was het ooit 2x leuk om alle lampen uit te zetten, vanaf toen volgt er gewoon een PlayStation verbod van een dag op.....
Dat ben ik helemaal met je eens, op dat gebied ook helemaal geen problemen. Wil gewoon niet switchen tussen meerdere huizen als ik iets wil bedienen. Misschien was er een optie maar was ik er niet van op de hoogte
Je kunt per lid van je huishouden aangeven welk lid welk apparaat mag gebruiken.
Waterdicht is het zeker niet, maar qua stem werkt het wel vrij aardig.
Kinderen hier hebben allebei hun eigen spotify account en door ze geen toegang te geven tot elkaars speakers kunnen ze apart van elkaar naar hun eigen spotify account luisteren.
Al zijn mijn kinderen nog vrij jong en lijken hun stemmen nog vrij veel op elkaar. Duurt nog wel even voor er baarden in kelen gaan komen.
Waterdicht is het zeker niet, maar qua stem werkt het wel vrij aardig.
Kinderen hier hebben allebei hun eigen spotify account en door ze geen toegang te geven tot elkaars speakers kunnen ze apart van elkaar naar hun eigen spotify account luisteren.
Al zijn mijn kinderen nog vrij jong en lijken hun stemmen nog vrij veel op elkaar. Duurt nog wel even voor er baarden in kelen gaan komen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
https://www.googlenestcom...anges/ba-p/77811#comments
Dit is voor mij wel een serieus probleem eigenlijk.
Hier in huis twee mini’s en een hub. Één van de meest gebruikte functies is broadcast. Zeer handig rondom etenstijd. Nu werkt één mini anders, hier hoor je niet je eigen stem, maar die van de assistent als je hiervandaan omroept.
Vond onderstaand als mogelijke oplossing, maar dat werkt niet.
Google Account - activity controls - web and app activity - include audio recordings
Iemand idee?
Google Account - activity controls - web and app activity - include audio recordings
Iemand idee?
Dat zorgt er volgens mij alleen voor dat je audio recordings opgeslagen worden in je Activity.ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:20:
Hier in huis twee mini’s en een hub. Één van de meest gebruikte functies is broadcast. Zeer handig rondom etenstijd. Nu werkt één mini anders, hier hoor je niet je eigen stem, maar die van de assistent als je hiervandaan omroept.
Iemand idee?
Ze hebben een rechtzaak over patenten met Sonos verloren, vandaar deze wijzigingenDarkAllMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:07:
https://www.googlenestcom...anges/ba-p/77811#comments
Sinds een paar dagen reageren mijn beide (Sonos) speakers op assistant opdrachten/vragen. De speakers staan in 1 ruimte en voorheen antwoordde alleen degene die het dichtst bij stond maar nu reageren ze allebei en voeren ze ook allebei de opdracht uit.
Ben ik de enige met dat probleem of hebben jullie dat ook?
Zo niet, hoe zou ik dat kunnen oplossen? Ik heb de speakers al eens opnieuw toegevoegd en Google assistant opnieuw gekoppeld in de Sonos app. Maar dat geeft nog niet de oplossing.
Ben ik de enige met dat probleem of hebben jullie dat ook?
Zo niet, hoe zou ik dat kunnen oplossen? Ik heb de speakers al eens opnieuw toegevoegd en Google assistant opnieuw gekoppeld in de Sonos app. Maar dat geeft nog niet de oplossing.
Ik ben er eindelijk uit na een tip van google support, ik heb nu geen leeg scherm meer bij ‘bediening in huis’! Oplossing: Ik heb de taal Nederlands vervangen door Engels US. Daarna had ik direct de interface in het Engels en bij home control alle knoppen direct zichtbaar en geen leeg scherm meer. Vervolgens heb ik Nederlands als taal toegevoegd, de commando’s kan ik dus ook in het NL geven en dat werkt. Vervolgens toch maar weer de taal van Nederlands verwijderd en de Engelse taal weer op NL gezet. En nu heb ik ook de interface in het Nederlands en alle knoppen voor ‘bediening in huis’ doen het!
Op de Google Home tik ik meestal op de speaker zelf (ik heb er maar een), is in de Chromecast de volumefunctie via je telefoon ook weg? Die gebruikte ik wel vaak. Waardeloos patent trouwens, heeft Sonos dat patent over heel de wereld?TheFes schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:14:
[...]
Ze hebben een rechtzaak over patenten met Sonos verloren, vandaar deze wijzigingen
/▌
Weet de details ook niet, maar het heeft te maken met het synchroniseren over meerdere apparaten. Ben al lang blij dat speaker groups überhaupt nog mogenMarzman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:14:
[...]
Op de Google Home tik ik meestal op de speaker zelf (ik heb er maar een), is in de Chromecast de volumefunctie via je telefoon ook weg? Die gebruikte ik wel vaak. Waardeloos patent trouwens, heeft Sonos dat patent over heel de wereld?
Op zich zou dat geen effect moeten hebben op het bedienen van een enkel apparaat.
Misschien hebben ze het nu voor alles er uit gehaald vanwege de verloren rechtzaak, en komt het voor individuele apparaten terug zodra ze dat weer goed in de code hebben staan.
Hi, sinds eergisteren is mijn volledige 'huis' verdwenen in de home app. Ik zie dus nog wel alle apparaten staan, maar die zijn allemaal niet meer gekoppeld aan een huis of een ruimte.
Mijn routines bestaan nog wel, maar alle routines die betrekking hadden op een kamer ipv op 1 apparaat doen het natuurlijk ook niet meer.
Iemand enig idee hoe ik gemakkelijk mijn 'huis' weer terug kan krijgen?
Alvast bedankt
Mijn routines bestaan nog wel, maar alle routines die betrekking hadden op een kamer ipv op 1 apparaat doen het natuurlijk ook niet meer.
Iemand enig idee hoe ik gemakkelijk mijn 'huis' weer terug kan krijgen?
Alvast bedankt
Even reactie op mezelf... waar ik nog blij was met bovenstaande oplossing ging het scherm 'bediening in huis' na een nachtje slapen gewoon weer op volledig leeg scherm. Daarom weer bovenstaande gedaan en dit keer interface maar op engels gelaten en NL als extra taal toegevoegd, werkt ook. Na nog een nachtje slapen nu wel home control.PuntoXII schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:34:
Ik ben er eindelijk uit na een tip van google support, ik heb nu geen leeg scherm meer bij ‘bediening in huis’! Oplossing: Ik heb de taal Nederlands vervangen door Engels US. Daarna had ik direct de interface in het Engels en bij home control alle knoppen direct zichtbaar en geen leeg scherm meer. Vervolgens heb ik Nederlands als taal toegevoegd, de commando’s kan ik dus ook in het NL geven en dat werkt. Vervolgens toch maar weer de taal van Nederlands verwijderd en de Engelse taal weer op NL gezet. En nu heb ik ook de interface in het Nederlands en alle knoppen voor ‘bediening in huis’ doen het!
vraag:
Ik heb een gezinsbel aangemaakt voor mijn zoon zodat hij niet vergeet zijn medicijnen te nemen.
Je kunt aangeven op welke apparaten de gezinsbel te horen is en dat werkt perfect.
Alleen mijn zoon zit vaak achter de laptop met zijn koptelefoon op. Is het mogelijk om ook op de laptop een geluid of pop-up te laten horen/verschijnen?
Ik heb een gezinsbel aangemaakt voor mijn zoon zodat hij niet vergeet zijn medicijnen te nemen.
Je kunt aangeven op welke apparaten de gezinsbel te horen is en dat werkt perfect.
Alleen mijn zoon zit vaak achter de laptop met zijn koptelefoon op. Is het mogelijk om ook op de laptop een geluid of pop-up te laten horen/verschijnen?
Ik wist niet dat dat kon, bedankt voor de tip
Sinds vandaag bij het uitzetten van apparaten en lampen zegt Google in plaats van bijvoorbeeld 'Oke, ik zet de TV uit' iets geks: 'Oke, het apparaat is geüpdate'.
Zowel op Hub, Nest, etc.
Fijn dat ze geüpdate zijn, maar ik hoef niet bij elke actie een bevestiging daarvan.
Meer mensen die ervaring?
Zowel op Hub, Nest, etc.
Fijn dat ze geüpdate zijn, maar ik hoef niet bij elke actie een bevestiging daarvan.
Ik sta er al niet meer van te kijken.
Als ik vraag hoe laat staat de wekker dan zegt meneer
Je hebt een wekker gesnoozed van 13.30u tot 14.30u.
Hoezo gesnoozed? Ik weet van niks
Als ik vraag hoe laat staat de wekker dan zegt meneer
Je hebt een wekker gesnoozed van 13.30u tot 14.30u.
Hoezo gesnoozed? Ik weet van niks
Mijn vrouw is soms ook gefrustreerd omdat Google mij wel altijd goed verstaat en haar niet.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn vrouw Limburgs is en ik uit Haarlem.
@corrado20vt type je opdracht eens in, in de assistent. Dan kun je zien of het aan je uitspraak ligt of dat de assistent de opdracht echt niet meer goed interpreteert.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn vrouw Limburgs is en ik uit Haarlem.
@corrado20vt type je opdracht eens in, in de assistent. Dan kun je zien of het aan je uitspraak ligt of dat de assistent de opdracht echt niet meer goed interpreteert.
[ Voor 33% gewijzigd door Artwido op 21-01-2022 09:51 ]
Waar kun je instellen dat een Hub niet midden in de nacht opnieuw mag opstarten (waarschijnlijk na een upgrade)?
Werd vannacht wakker van dat opstartscherm, dat was best een hoop licht...
Werd vannacht wakker van dat opstartscherm, dat was best een hoop licht...
Volgens mij starten de Hubs iedere nacht opnieuw op. Ik zie alle google devices midden in de nacht reconnecten.
Heb daar nog nooit iets van gemerkt met de Hub op mijn nachtkastje
Ik meen dat ik dat 's nachts 1x gezien heb, dat werd gewoon met gedimd scherm gedaan. Mja, n=1
Het is bij mij zeker niet iedere nacht maar afgelopen maand al zo'n 2x... Best irritant als dat ding op je nachtkastje staat...
Sinds een tijdje wordt ik horendol van een functie die voorheen wel werkte, maar nu nauwelijks meer: ik heb een Google hub in de keuken staan, en vaak gebruik ik tijdens het koken de HUB om snelle timers te zetten.
Dat lijkt nu amper meer te werken: als je vraag hoe zet ik een timer krijg je keurig antwoord met twee voorbeelden.Als je die inspreekt komt er exact in woorden te staan wat je zegt (prima), maar dan antwoordt google dat hij het niet snapt. In het engels als nederlands geprobeerd, maar het werkt niet goed. Gek genoeg dat sommige tijden wel opgepikt worden. Dus het werkt bv wel met 20 min, maar niet met 10. En daarnaast hebben we het probleem (met 3 gezinsleden) dat in het engels 25 min, altijd gehoord wordt als 20 (ook al zie je in het scherm 25 voorbij komen...).
Voorheen was dit niet zo'n issue en werkte het heerlijk. Iemand anders die deze issues herkent?
Dat lijkt nu amper meer te werken: als je vraag hoe zet ik een timer krijg je keurig antwoord met twee voorbeelden.Als je die inspreekt komt er exact in woorden te staan wat je zegt (prima), maar dan antwoordt google dat hij het niet snapt. In het engels als nederlands geprobeerd, maar het werkt niet goed. Gek genoeg dat sommige tijden wel opgepikt worden. Dus het werkt bv wel met 20 min, maar niet met 10. En daarnaast hebben we het probleem (met 3 gezinsleden) dat in het engels 25 min, altijd gehoord wordt als 20 (ook al zie je in het scherm 25 voorbij komen...).
Voorheen was dit niet zo'n issue en werkte het heerlijk. Iemand anders die deze issues herkent?
Vreemd. Wij gebruiken de hub ook heel veel voor de timers.superduper schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:19:
Sinds een tijdje wordt ik horendol van een functie die voorheen wel werkte, maar nu nauwelijks meer: ik heb een Google hub in de keuken staan, en vaak gebruik ik tijdens het koken de HUB om snelle timers te zetten.
We zeggen: "hee Google, timer 20 minuten"
Of
"Hee Google, timer rijst" de assistent vraagt dan hoe lang.
Werkt altijd perfect. Wij hebben de assistent alleen op Nederlands staan.
Ja, zo hoort dat idd te werken, bij mij nu niet meer. Zal hem anders maar eens opnieuw installeren oidArtwido schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:46:
[...]
Vreemd. Wij gebruiken de hub ook heel veel voor de timers.
We zeggen: "hee Google, timer 20 minuten"
Of
"Hee Google, timer rijst" de assistent vraagt dan hoe lang.
Werkt altijd perfect. Wij hebben de assistent alleen op Nederlands staan.
Ik zeg altijd "alarm binnen ** minuten", werkt perfect hier.
Ik heb via de Google Home app een aantal routines ingesteld die prima werken.
Echter in mijn Google Nest Hub zijn er op de button ‘routines’ maar slechts een stuk of 5 van de vele routines zichtbaar.
Iemand die dit ook heeft of weet hoe op te lossen?
Echter in mijn Google Nest Hub zijn er op de button ‘routines’ maar slechts een stuk of 5 van de vele routines zichtbaar.
Iemand die dit ook heeft of weet hoe op te lossen?
Ik merk dat de Hub de laatste tijd vaak erg traag reageert op bijvoorbeeld een commando om een timer te zetten. Hij triggert vrijwel direct op "Hey Google", je ziet dat op het scherm, maar het interpreteren van o.a. een timer commando duurt echt meerdere seconden, je ziet ook pas na die tijd het gesproken commando op het scherm verschijnen. Behoorlijk irritant.superduper schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:19:
Je moet sowieso even een fractie pauze houden tussen Okee Google en je commando.
Wanneer je het te snel achter elkaar zegt reageert de assistent vaak niet.
Wanneer je het te snel achter elkaar zegt reageert de assistent vaak niet.
Klopt, ik heb er 5 en zie dit elke dag wel. De meeste in de nacht maar eentje overdagsHmmbob schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:07:
Volgens mij starten de Hubs iedere nacht opnieuw op. Ik zie alle google devices midden in de nacht reconnecten.
Be Stronger Than Your Excuses
Ik heb (voor nu) het timer probleem 'opgelost' door nederlands als taal te verwijderen en alleen engels (basistaal) te gebruiken. Blijkbaar loopt die combi niet zo lekker.
Hier heb ik ook last van, heel irritant. zeg je licht uit krijg je Oke, het apparaat is geüpdate pffffffff.Frituurman schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:09:
Sinds vandaag bij het uitzetten van apparaten en lampen zegt Google in plaats van bijvoorbeeld 'Oke, ik zet de TV uit' iets geks: 'Oke, het apparaat is geüpdate'.
Zowel op Hub, Nest, etc.
[ Voor 0% gewijzigd door evild op 26-01-2022 19:24 . Reden: . ]
goedenavond,
misschien dat iemand mij kan helpen. ik heb vandaag de nest mini gekocht en de meest recente hue bridge. Ik heb hue ingesteld en gekoppeld aan mijn google home. handmatig werkt dit prima en kan ik de lampen bedienen net als met de google hue app. echter als ik spraak wilt gebruiken zegt de nest: sorry ik kan de philips hue niet bereiken.
verder werkt de spraakfunctie prima; spotify aanzetten etc geen probleem.
zowel de hue, telefoon als nest zitten verbonden op hetzelfde netwerk. een medewerker van google gaf aan dat ik alle apparaten op 2,4ghz moet zetten anders werkt het niet. ik kan zo snel niet handmatig de apparaten aan een frequentie toewijzen en kan me niet voorstellen dat het hier aan ligt.
weet iemand waar het probleem kan liggen?
bedankt alvast.
misschien dat iemand mij kan helpen. ik heb vandaag de nest mini gekocht en de meest recente hue bridge. Ik heb hue ingesteld en gekoppeld aan mijn google home. handmatig werkt dit prima en kan ik de lampen bedienen net als met de google hue app. echter als ik spraak wilt gebruiken zegt de nest: sorry ik kan de philips hue niet bereiken.
zowel de hue, telefoon als nest zitten verbonden op hetzelfde netwerk. een medewerker van google gaf aan dat ik alle apparaten op 2,4ghz moet zetten anders werkt het niet. ik kan zo snel niet handmatig de apparaten aan een frequentie toewijzen en kan me niet voorstellen dat het hier aan ligt.
bedankt alvast.
Al eens "sync my devices" geroepen naar google?tomboxman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:59:
goedenavond,
bedankt alvast.
Soms kan de moderne WiFi inderdaad een probleem zijn, op de router even alleen de WiFi 2,4ghz aanzetten (de rest uitvinken). Rebooten en de apparatuur aanmelden en als het werkt kun je in je router alles weer aanzetten. Dit is een bekend "probleem" bij IoT devices, bijna alle (goedkope) IoT werkt alleen op 2.4ghz.
Mijn vrouw luister graag naar Qmusic via onze Google Home's, ze gebruikt dan het commando: "Hey Google, Spreek met Qmusic"
Maar is probleem is dan dat hij random een Qmusic zender afspeelt en niet de hoofdzender.
Iemand de gouden tip om gewoon de "normale" Qmusic af te spelen?
Maar is probleem is dan dat hij random een Qmusic zender afspeelt en niet de hoofdzender.
Routine aanmaken. Dan kun je het commando ook nog korter maken. Je hoeft dan alleen oke google, radio te zeggen.Danielson schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:48:
Mijn vrouw luister graag naar Qmusic via onze Google Home's, ze gebruikt dan het commando: "Hey Google, Spreek met Qmusic"
Zo hebben wij dat gedaan met skye radio.
:strip_exif()/f/image/JrxSEljRrPW1oCXazodMKBqe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Artwido op 31-01-2022 21:13 ]
Hij speelt wel de juiste zender af?Artwido schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:08:
[...]
Routine aanmaken. Dan kun je het commando ook nog korter maken. Je hoeft dan alleen oke google, radio te zeggen.
Zo hebben wij dat gedaan met skye radio.
[Afbeelding]

Nu je het zegtNuevocasa schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:59:
[...]
Hij speelt wel de juiste zender af?Het is Sky en niet Skye
![]()
Dit bovenstaande heb ik op 6 augustus 2021 gepost, het is een daarna tijdje goed gegaan. Nu hebben ze het weer om zeep geholpen. De platenhoesjes en titels worden nu helemaal niet meer gesynchroniseerd. Het gaat steeds beter met Google/TunInedjil schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:54:
Ik erger mij geel en groen aan de weergaves op de Nest Hub. Als ik een radiozender (bijv.NPO radio 5) stream via TuneIn, dan worden er album hoesjes getoond. Alleen als er een nummer wordt gespeeld is er 9 van de 10x het verkeerde hoesje bij. Bijv. er wordt een nummer van The Beatles gespeeld, maar het hoesje blijft staan terwijl er al lang andere liedjes voorbij gekomen zijn. Mijn vraag is of iemand weet waar het aan ligt, Google of Tune In.

Sleep Sence was vorig jaar gratis te gebruiken en dit jaar zou je er voor moeten betalen, maar bij mij werkt het nog steeds (sssstt)
Is dit bij andere ook nog zo?
Is dit bij andere ook nog zo?
Be Stronger Than Your Excuses
Ik had een paar post hierboven nog over hoe wij Sky radio gebruiken met een routine.
Maar Sky radio krijg ik sinds enkele dagen niet meer gestreamd. Ik krijg de melding dat het niet beschikbaar is. Ook niet via TuneIn.
Vreemd weer.
Maar Sky radio krijg ik sinds enkele dagen niet meer gestreamd. Ik krijg de melding dat het niet beschikbaar is. Ook niet via TuneIn.
Vreemd weer.
Dat lukt me hier ook niet, ik krijg een of andere oost Europese zender
Ik gebruik voor Skyradio al enige tijd de volledige naam die in TuneIn genoemd is. In het geval van SkyRadio gebruik ik in mijn routine "Sky Radio 101 FM" en dat werkt al tijden goed, ook zojuist getest.Artwido schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 06:55:
Ik had een paar post hierboven nog over hoe wij Sky radio gebruiken met een routine.
Vreemd weer.
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Klopt, dat werkt bij mij ook, thanks
Werkt goed bij mij, bedankt voor deze tip, echter: als ik stop met afspelen dan blijft het scherm met het laatst afgespeelde nummer wel een uur actief, en ik krijg het niet weg in dat uur, iemand een tip?the-spawn schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:37:
[...]
Ik gebruik voor Skyradio al enige tijd de volledige naam die in TuneIn genoemd is. In het geval van SkyRadio gebruik ik in mijn routine "Sky Radio 101 FM" en dat werkt al tijden goed, ook zojuist getest.
Tnx! Nu werkt het weerthe-spawn schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:37:
[...]
Ik gebruik voor Skyradio al enige tijd de volledige naam die in TuneIn genoemd is. In het geval van SkyRadio gebruik ik in mijn routine "Sky Radio 101 FM" en dat werkt al tijden goed, ook zojuist getest.
Mijn eerste stapjes op het gebied van smart home devices lopen nog niet helemaal soepel 😅 Dat wil zeggen: voor mij werkt alles, voor mijn vriendin niet.
Wat ik nu heb: 10 Tuya/LSC compatible lampen en een Google Nest Mini. Nu werkt wel voor ons beiden het bedienen van individuele lampen en devices. Maar zodra ik de scènes die ik in de LSC of Tuya app heb gemaakt voor verlichting wil bedienen (beide apps geprobeerd) via een Routine in Google Assistant dan werken ze alleen voor mij en niet voor mijn vriendin.
Al geprobeerd: vriendin op mijn Tuya-account laten inloggen, haar een eigen account laten maken voor Tuya en zo laten linken: werkt niet. Ze krijgt dan de melding dat bijv. LSC niet bereikt kan worden. Dan roep ik en dan is er geen probleem.
Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Wat ik nu heb: 10 Tuya/LSC compatible lampen en een Google Nest Mini. Nu werkt wel voor ons beiden het bedienen van individuele lampen en devices. Maar zodra ik de scènes die ik in de LSC of Tuya app heb gemaakt voor verlichting wil bedienen (beide apps geprobeerd) via een Routine in Google Assistant dan werken ze alleen voor mij en niet voor mijn vriendin.
Al geprobeerd: vriendin op mijn Tuya-account laten inloggen, haar een eigen account laten maken voor Tuya en zo laten linken: werkt niet. Ze krijgt dan de melding dat bijv. LSC niet bereikt kan worden. Dan roep ik en dan is er geen probleem.
Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Joejoe!
@DonMetal
- Heb je in google Home Tuya aangemeld? (In Google Home bij instellingen--> werkt met google )
- Heb je in google home een "huis" aangemaakt
Wanneer Google Home de lampen ziet dan kun je die verplaatsen naar je huis. Dan even in assistent zeggen: sychroniseer al mijn apparaten.
Vervolgens je viendin via Google Home uitnodigen.
- Heb je in google Home Tuya aangemeld? (In Google Home bij instellingen--> werkt met google )
- Heb je in google home een "huis" aangemaakt
Wanneer Google Home de lampen ziet dan kun je die verplaatsen naar je huis. Dan even in assistent zeggen: sychroniseer al mijn apparaten.
Vervolgens je viendin via Google Home uitnodigen.
[ Voor 8% gewijzigd door Artwido op 05-02-2022 17:41 ]