• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-01 19:41

DonMetal

Doet Iets Met Media

Artwido schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:37:
@DonMetal
- Heb je in google Home Tuya aangemeld? (In Google Home bij instellingen--> werkt met google )
- Heb je in google home een "huis" aangemaakt
Wanneer Google Home de lampen ziet dan kun je die verplaatsen naar je huis. Dan even in assistent zeggen: sychroniseer al mijn apparaten.

Vervolgens je viendin via Google Home uitnodigen.
Yes, dit al in meerdere volgordes geprobeerd. Ook alles al een paar keer vanaf 0 weer volgens de regelen der kunst weer ingesteld, maar telkens lukt het haar alleen om lampen individueel te bedienen, en lukt het niet om scènes uit Tuya aan te roepen via een routine..

Joejoe!

Ik heb een speakergroep aangemaakt van 3 speakers: in de keuken de Hub, in de woonkamer de Nest Audio en in de woonkamer een Nest mini.
Echter wanneer ik muziek afspeel en dan zeg: "ok google, zachter"
Dan gaat alleen de dichtstbijzijnde speaker zachter.
Ik wil dat all speakers dan zachter gaan.
Kan dat wel?
Artwido schreef op maandag 14 februari 2022 @ 07:55:
Ik heb een speakergroep aangemaakt van 3 speakers: in de keuken de Hub, in de woonkamer de Nest Audio en in de woonkamer een Nest mini.
Echter wanneer ik muziek afspeel en dan zeg: "ok google, zachter"
Dan gaat alleen de dichtstbijzijnde speaker zachter.
Ik wil dat all speakers dan zachter gaan.
Kan dat wel?
Ik heb daarvoor een automation in Home Assistant. Weet niet of je dat toevallig ook gebruikt

Home Assistant configuratie

TheFes schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:06:
[...]

Ik heb daarvoor een automation in Home Assistant. Weet niet of je dat toevallig ook gebruikt
Bedoel je een routine? Ik kan niets vinden over automation.
Ik lees wel dat Google na een conflict met Sonos de optie van het regelen van het volume van de speakergroep via assistent heeft uitgeschakeld en dat je het alleen via de Home app kunt regelen.
Maar misschien is er een workaroud?
Artwido schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Bedoel je een routine? Ik kan niets vinden over automation.
Ik lees wel dat Google na een conflict met Sonos de optie van het regelen van het volume van de speakergroep via assistent heeft uitgeschakeld en dat je het alleen via de Home app kunt regelen.
Maar misschien is er een workaroud?
Nee, Home Assistant is een smart home platform, maar uit je reactie begrijp ik dat je dat niet gebruikt.

TheFes schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:24:
[...]

Nee, Home Assistant is een smart home platform, maar uit je reactie begrijp ik dat je dat niet gebruikt.
Ah okee nu lees ik het: Home Assistant is a free and open-source software for home automation

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:48
We beginnen meer en meer ons huis slimmer te maken en aldus een Nest hub aangeschaft. Werkt prima, maar ik vroeg mij af of 1. Het na een tijd makkelijker wordt om te spreken naar een digitaal assistente? Mijn vriendin weigert om zomaar iets te roepen. Haha, ik vind het nog leuk om 'Hey Google, goedemorgen' te zeggen en heleboel info te krijgen.

En ten tweede, is het mogelijk om een permanent dashboard te zien op de hub ipv een digitale of analoge klok? Ik zie dit soms voorbij komen op screenshots tenzij het scherm toen 'unlocked' was? :)

• Soeg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-02-2022
Hallo, ik heb een google nest audio besteld maar kan ik hier nou wel of niet radiozenders op afspelen? Bijv, hey google speel radio 538? Dat ik dan de radio hoor net als in de auto, ik zag namelijk vandaag bij de specificatie staan bij ontvangst: geen radio, elders op internet zag ik dat radio services alleen beschikbaar zijn in amerika/ canada? Ik ben zelf een leek op dat punt.
Soeg schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:48:
Hallo, ik heb een google nest audio besteld maar kan ik hier nou wel of niet radiozenders op afspelen? Bijv, hey google speel radio 538? Dat ik dan de radio hoor net als in de auto, ik zag namelijk vandaag bij de specificatie staan bij ontvangst: geen radio, elders op internet zag ik dat radio services alleen beschikbaar zijn in amerika/ canada? Ik ben zelf een leek op dat punt.
Dat werkt gewoon een gaat via TuneIn.
Er zit verder geen radio antenne in of zo.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 19:44
edjil schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Dit bovenstaande heb ik op 6 augustus 2021 gepost, het is een daarna tijdje goed gegaan. Nu hebben ze het weer om zeep geholpen. De platenhoesjes en titels worden nu helemaal niet meer gesynchroniseerd. Het gaat steeds beter met Google/TunIn :X :X :X . Wat een puinhoop.
Dat niet updaten van albumhoes en songtitel ik dus ook al een aantal weken. Super irritant als je even snel wil kijken hoe een liedje of band heet...

Als je "luister naar kink" roept wordt wel de juiste info getoond (tot het eerstvolgende liedje).

Nu ook maar een support case bij Google geopend, maar ik verwacht daar niet al te veel van. Het kostte al redelijk wat moeite om het probleem uit te leggen via de chat. Factory reset heeft iig niet geholpen.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

• Grootsnor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-03 19:35
Sinds een tijdje roept mijn Home, wanneer ik zeg licht uit, "Oké, het apparaat is geupdatet".
Iemand die weet hoe dat komt? Normaal gesproken zou hij dan roepen "Oké, ik doe (x aantal) lampen uit".. Ik heb al eens alle apparaten die geen lamp zijn uit de kamer verwijderd, maar toch blijft hij dit doen. Ben benieuwd :)

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:26
Grootsnor schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:02:
Sinds een tijdje roept mijn Home, wanneer ik zeg licht uit, "Oké, het apparaat is geupdatet".
Iemand die weet hoe dat komt? Normaal gesproken zou hij dan roepen "Oké, ik doe (x aantal) lampen uit".. Ik heb al eens alle apparaten die geen lamp zijn uit de kamer verwijderd, maar toch blijft hij dit doen. Ben benieuwd :)
Hier hetzelfde probleem.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:21
Hier ook dit probleem

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Bij mij ook 1 keer daarna werkte het gewoon weer .
Ik heb dit inderdaad ook sporadisch, maar niet structureel

Ik heb wel al enige dagen dat wanneer ik iets op de Nest Hub in de keuken op de boodschappenlijst wil zetten, hij recepten voor/met dat product laat zien, maar het niet op de lijst zet.

Work around is "Hey Google, zet iets op de boodschappenlijst". Vervolgens vraagt de Nest Hub wat er op de lijst moet, en dan zet ie het er netjes op.

• haaibaa2
Vraag me trouwens ook af, als je een stofzuiger hebt wat nou het commando terug in je mand is. Ik probeer Stuur de stofzuiger terug naar het laadstation, waarop Google aangeeft dat hij dat nog niet kan (Berichten versturen, maar dat wil ik helemaal niet). Of Stofzuiger terug naar het Laadstation (Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen) enz.
"Dock de stofzuiger" werkt bij mij volgens mij

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

embrace the suck

doet hij bij mij ook "het apparaat is geupdate" altijd

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• haaibaa2
TheFes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:46:
"Dock de stofzuiger" werkt bij mij volgens mij
Bedankt deze kende ik nog niet. Werkte net helaas niet. Toen zei ik toch maar weer, stuur de stofzuiger terug naar het laadstation en toen werkte dat weer wel… ze zei nog: “ik dok de stofzuiger🤪” schiet mij maar lek.

• Grootsnor
TheFes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:48:
Ik heb dit inderdaad ook sporadisch, maar niet structureel

Ik heb wel al enige dagen dat wanneer ik iets op de Nest Hub in de keuken op de boodschappenlijst wil zetten, hij recepten voor/met dat product laat zien, maar het niet op de lijst zet.

Work around is "Hey Google, zet iets op de boodschappenlijst". Vervolgens vraagt de Nest Hub wat er op de lijst moet, en dan zet ie het er netjes op.
Aha, ja bij mij is het niet sporadisch maar bijna altijd. Af en toe doet hij wel normaal. De lampen gaan overigens gewoon aan of uit dus het werkt verder wel, maar het is gewoon irritant. Als je iemand vraagt wil je koffie of thee? En die zegt dan ja lekker..

Goeie tip met die lijst! Dat probleem had ik ook. En dan wel sporadisch met bepaalde producten. Een ui voegt hij 100 keer toe als ik wil en voor friet gaat hij een snackbar in de buurt zoeken bijvoorbeeld... Maf ding

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31
Ik moet het nog reproduceren maar het lijkt zich bij mij voor te doen als er met bijv. 1 lamp in een specifieke groep geen contact gezocht kan worden.

Bij mij thuis zit er een normale lichtschakelaar en maak gebruik van smartlampen in de fitting zelf.

Wellicht het controleren waard?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6

• Grootsnor
Griffin2k schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Ik moet het nog reproduceren maar het lijkt zich bij mij voor te doen als er met bijv. 1 lamp in een specifieke groep geen contact gezocht kan worden.

Bij mij thuis zit er een normale lichtschakelaar en maak gebruik van smartlampen in de fitting zelf.

Wellicht het controleren waard?
Viel te proberen, maar in dat geval roept hij "Sorry, maar het lijkt erop dat 'Huiskamer Plafond' nu niet beschikbaar is". Alle lampen werken als een zonnetje, ze gaan normaal uit en aan.

Heeft het misschien iets met Hue te maken? Zijn de mensen die voorzien zijn van Hue lampen toevallig ook de mensen die deze uitspraak krijgen van Google?

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-03 11:27
heb geen hue, maar wel de update melding

• sjaa21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11-2022
Hallo,

Wij gebruiken in huis de omroep functie vaak. Maar sinds een paar weken werkt dit extreem slecht. Zinnen worden afgebroken waarbij de eerste paar woorden niet verzonden worden, soms wordt er helemaal niets verzonden en soms hoor je alleen een fragment van een halve seconde. Het gaat iig geen enkele keer goed. Waardeloos.

Iemand bekend met dit probleem? Ik heb het ook al een aar keer aangekaart bij de google nest forums maar daar hoor ik dan vervolgens alleen maar krekels.

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-03 15:37
Wij gebruiken het ook vaak door de opdracht "vertel iedereen" te gebruiken en dat werkt prima

Ik zou graag een intercom functie zien waarbij je tegen elkaar kunt praten. Misschien dat ik die gewoon nog niet gevonden heb

[Voor 40% gewijzigd door corrado20vt op 10-03-2022 17:11]

corrado20vt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:10:
Wij gebruiken het ook vaak door de opdracht "vertel iedereen" te gebruiken en dat werkt prima

Ik zou graag een intercom functie zien waarbij je tegen elkaar kunt praten. Misschien dat ik die gewoon nog niet gevonden heb
Je kunt als je Duo gebruikt naar een andere speaker bellen

TheFes schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:18:
[...]

Je kunt als je Duo gebruikt naar een andere speaker bellen
Wat moet je dan zeggen om bijvoorbeeld van de woonkamerspeaker naar de slaapkamerspeaker te bellen?
Artwido schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:08:
[...]

Wat moet je dan zeggen om bijvoorbeeld van de woonkamerspeaker naar de slaapkamerspeaker te bellen?
Bel naar [ naam speaker in Google Home app ]

Je moet dat wel ook aan zetten in de instellingen van de speaker

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-03 15:37
TheFes schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Ik krijg dat niet voor elkaar. Bel met Mini achter met duo, bel naar Mini achter. Werkt beide niet

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TheFes schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Oh, dat is wel handig met het thuiswerken. Eens een keer testen. Ze mogen dan op hetzelfde Google account zitten?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Marzman schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:03:
[...]

Oh, dat is wel handig met het thuiswerken. Eens een keer testen. Ze mogen dan op hetzelfde Google account zitten?
Ja, maar degene die vraagt om te bellen moet wel een herkende stem hebben, en een Duo account hebben.
En je moet dus in de instellingen van de speaker Duo aanzetten. Kan het nu even niet checken waar het precies staat want ik ben niet thuis.

• Dotter64
Er is bij ons een kamer met smart (WIZ) verlichting waar huisgenoten nogaleens vergeten om "lamp uit' te zeggen.

Ik heb nu bij de 'lamp aan' routine een tijdklok aangeplakt, maar die geeft heel veel commentaar van GH : "de routine is nog niet afgelopen" enz

Is er een andere methode?
Ik las iets over ITTT, maar zie daar door de bomen het bos niet meer.

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:07
PuntoXII schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:35:
Op mijn Google nest hub gen2 blijft het scherm leeg als ik bij ‘bediening voor in huis’ ruimtes aantik. Ik zag eerdere oplossingen met resetten, heb dit twee keer gedaan, helpt niet, hij blijft leeg. Alle spraakcommandos werken wel…. Iemand al een oplossing gevonden?
Het aanpassen van de taal en weer terugzetten heeft bij mij geholpen.

-edit- ik zie nu verderop dat jij daar al antwoord op had.

[Voor 6% gewijzigd door Tomas_ op 21-03-2022 14:58]

X-S10, Viltrox XF 13mm, XF23mm 1.4 LM WR, XC 50-230, AW8, Model 3

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dotter64 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:00:
Er is bij ons een kamer met smart (WIZ) verlichting waar huisgenoten nogaleens vergeten om "lamp uit' te zeggen.

Ik heb nu bij de 'lamp aan' routine een tijdklok aangeplakt, maar die geeft heel veel commentaar van GH : "de routine is nog niet afgelopen" enz

Is er een andere methode?
Ik las iets over ITTT, maar zie daar door de bomen het bos niet meer.
Ik gebruik slimme sensors. Wanneer iemand de ruimte betreed dan gaat het licht aan en na ingestelde tijd weer uit. Ik heb ingesteld dat dit alleen werkt tussen zonsondergang en zonsopgang.
Zolang er beweging in de ruimte is dan blijft het licht aan.

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-03 15:56
Dat heb ik ook sinds een tijdje bij het aan en uitdoen van verlichting 8)7

Never ever ever give up! 👊

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:45
Sebas1974 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Dat heb ik ook sinds een tijdje bij het aan en uitdoen van verlichting 8)7
Heb ik sinds december 2021. Erg vervelend.

Zijn er ook mensen die problemen hebben met hun Google Hub?

Ik heb er eentje in de keuken staan (sinds de introductie ongeveer) en sinds een maand ongeveer verliest het ding geregeld zijn verbinding met het internet en als dat niet zo is, dan verliest hij wel de verbinding met de lampen (ik heb een mengelmoes van Tuya-lampen, Philips Hue en innr, maar bij alles werkt het vaker niet dan wel). Ook kan ik eigenlijk nóóit vanuit de keuken Hub een broadcast doen naar de mini's in huis (wat vooral handig is om de kinderen te verwittigen van het feit dat 't eten klaar is). Ik heb er als test een tijdje een Mini naast gelegd en die heeft dit probleem niet. Kan daarmee gewoon overal bij. Ook nog de wifi-verbinding getest op die locatie, maar door het mesh-netwerk kom ik ook gewoon in de keuken op een nette 150Mbps. Meer dan genoeg om een lampje uit te zetten of een receptje op te zoeken, dunkt me.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Frituurman
Ook wij hebben een hub in de keuken, meerder mini's en een google audio. Ook het hele huis vol met lampen en slimme sensoren en schakelaars van Tuya. De meesten al een jaar of 3.
En ook wij gebruiken de automatische broadcast vanwege mijn zoon die savonds op vaste tijd zijn medicijnen moet innemen.
Maar hier geen problemen. Geen idee wat bij jou fout gaat.
Ik gebruik ook 2.4 ghz en 5 ghz door elkaar, ook met meshes.

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:45
Artwido schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:37:
@Frituurman
Ook wij hebben een hub in de keuken, meerder mini's en een google audio. Ook het hele huis vol met lampen en slimme sensoren en schakelaars van Tuya. De meesten al een jaar of 3.
En ook wij gebruiken de automatische broadcast vanwege mijn zoon die savonds op vaste tijd zijn medicijnen moet innemen.
Maar hier geen problemen. Geen idee wat bij jou fout gaat.
Ik gebruik ook 2.4 ghz en 5 ghz door elkaar, ook met meshes.
Dan zou 't daar in elk geval niet aan moeten liggen, maar ja, wat dan wel? Het bijzondere is wel dat de 'fotolijst' functie wel gewoon vrijwel altijd werkt (behalve dan als er geen verbinding is met internet). Maar ook in dat geval kan er geen verbinding worden gemaakt met lampen of andere Smart Home apparatuur.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Weet iemand hoe ik via mijn telefoon een wekker kan annuleren op een home-mini?
Want wanneer ik op mijn telefoon zeg; "annuleer al mijn wekkers" dan komt mijn wekker tevoorschijn op mijn telefoon maar de wekker op mijn mini in de slaapkamer die ik gezet had blijft gewoon afgaan op de ingestelde tijd.

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-03 09:32

winDOS

6.22

Artwido schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:25:
Weet iemand hoe ik via mijn telefoon een wekker kan annuleren op een home-mini?
Want wanneer ik op mijn telefoon zeg; "annuleer al mijn wekkers" dan komt mijn wekker tevoorschijn op mijn telefoon maar de wekker op mijn mini in de slaapkamer die ik gezet had blijft gewoon afgaan op de ingestelde tijd.
Google Home app --> Speaker waarop je het alarm wilt annuleren --> settings (tandwieltje) --> Audio --> Alarms & timers

Je verzint het niet 8)7 Zou mooi zijn als je gewoon onder je volume control ingestelde wekkers of timers zag staan.

C:\>Signature.bat

winDOS schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:19:
[...]

Google Home app --> Speaker waarop je het alarm wilt annuleren --> settings (tandwieltje) --> Audio --> Alarms & timers

Je verzint het niet 8)7 Zou mooi zijn als je gewoon onder je volume control ingestelde wekkers of timers zag staan.
Tnx!

• Dotter64
Artwido schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Ik gebruik slimme sensors. Wanneer iemand de ruimte betreed dan gaat het licht aan en na ingestelde tijd weer uit. Ik heb ingesteld dat dit alleen werkt tussen zonsondergang en zonsopgang.
Zolang er beweging in de ruimte is dan blijft het licht aan.
Da's de oplossing @Artwido

Zit die zonsop- ondergang in de app voor de sensor?
En welke sensor gebruik jjj??

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dotter64 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:00:
[...]

Da's de oplossing @Artwido

Zit die zonsop- ondergang in de app voor de sensor?
En welke sensor gebruik jjj??
Ik gebruik de sensors en lampen van Tuya.
De meesten komen van de Action.
In de Tuya app kun je alles regelen. Je kunt aangeven welke lamp(en) of slimme schakelaars geschakeld moeten worden en je kunt er de tijd variabelen instellen.(if, then en duur)

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 16:19

Tusk

Sticky Bomb likes you!

in een stille ruimte op 1 meter afstand: "oke google play some music"
- "Ok, play mue on Youtube"

.....dat ding gaat een dezer dagen door het raam...

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Tusk schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:31:

heb je de gevoeligheid al eens aangepast?
en hoe is je engelse uitspraak? ;) :P

• Tusk
  • Laatst online: 22-03 16:19

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Artwido schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:29:
[...]

heb je de gevoeligheid al eens aangepast?
en hoe is je engelse uitspraak? ;) :P
met elke soft/firmware update wordt dat ding gewoon slechter. 4 jaar geleden reageerde ie tijdens het stofzuigen en met muziek aan zelfs vanaf de andere kant van het huis nog...Maar het wordt als maar slechter en slechter.

meerdere keren resets gedaan, data verwijderd, opnieuw stem instellen, gevoeligheid, etc.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:01
Nu begint dat ding na een vraag te miepen dat ik de kwaliteit van het antwoord moet beoordelen. Heb ik even heel snel de nek omgedraaid.
Ik moet de hub vragen stellen, niet andersom…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 14:19
Tusk schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:31:

Hoe heb je de taal instellingen staan? Alleen Engels, of Engels en Nederlands? Ik had dit soort dingen allen met twee talen actief.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:32
Tusk schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:10:
[...]

met elke soft/firmware update wordt dat ding gewoon slechter. 4 jaar geleden reageerde ie tijdens het stofzuigen en met muziek aan zelfs vanaf de andere kant van het huis nog...Maar het wordt als maar slechter en slechter.
Ja, dat is ook de ervaring hier inderdaad, elke keer 1 stap vooruit en 2 achteruit.

• sven123ab
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07-2022
Goedendag, ik ben opzoek naar idee om mijn Google mini op te hangen in de tuin. Voor de radio. Iemand ervaring mee hoe je dit mooi kan wegwerken? Ben benieuwd

• Serena
sven123ab schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:09:
Goedendag, ik ben opzoek naar idee om mijn Google mini op te hangen in de tuin. Voor de radio. Iemand ervaring mee hoe je dit mooi kan wegwerken? Ben benieuwd
Het ding is niet waterdicht hè? Kan die ergens droog hangen of staan?

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:54
Zoiets bedoel je?
https://nl.aliexpress.com...a16ae46&afSmartRedirect=y

Dit gebruik ik om de mini op de overloop aan het stopcontact te hangen.

What a fine day for Science! | Specs

• BezurK
  • Laatst online: 15-03 08:38
Ik ben een kleine 2 maanden geleden verhuist en ondanks bezwaren van mijn vrouw heb ik besloten de hele begane grond van Hue verlichting, slimme thermostaat en een Google Nest Hub te voorzien. Ik heb zones en scenes aangemaakt en de benodigde routines om met spraak alles te bedienen. Hartstikke tof, alles lijkt goed te werken.

Echter hebben wij sinds een paar weken regelmatig, echt meerdere keren per dag, dat Google vermeld na het starten van een routine dat "een of meerdere apparaten niet beschikbaar" zijn. Sommige routines starten of stoppen meerdere zaken en dan wordt diezelfde zin dus drie keer herhaalt. Bloed irritant. Gek genoeg lijkt het bij mijn vrouw vaker te gebeuren dan bij mij, maar ook ik heb er last van.

Vaak is de oplossing om dezelfde opdracht nog eens te roepen en dan werkt alles ineens weer. Het is absoluut geen geval van de opdracht verkeerd begrijpen want die is op het scherm zichtbaar hetzelfde. Ook de reactie van Google (spraakreactie) is gelijk en dingen als Spotify en TuneIn worden gewoon gestart, behorende bij die routine.

Het is dus echt een connectie issue met de API's van de verschillende apparaten in huis. Waar kan dit aan liggen? Het is echt een mega ergernis aan het worden.

Rookworst zonder R is ook worst.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik neem hem dan gewoon mee met een powerbank, dan kun je hem neerleggen waar je wilt en je gaat die powerbank niet leeg krijgen met een bbq.

/▌

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:11
Weet iemand hoe je vanaf Chrome naar een Nest audio cast? Ik heb 2 Nest Audio's en en mini, maar ik kan geen van allen selecteren om bijv. vanaf Youtube te streamen.

Als ik het probeer vanaf mijn telefoon zie ik één Nest Audio, de andere 2 zie ik niet. Probeer ik het op de beschikbare (vanaf mijn telefoon), dan krijg ik "niet vertrouwd apparaat. Kan NestAudio2 niet verifieren. Dit kan komen door verouderde firmware"

De firmware is gewoon up-to-date. Is het uberhaupt mogelijk om youtube te streamen naar een Nest Audio?

Het - streamen van youtube - lukt alleen wanneer ik screencast vanaf mijn telefoon (die dan aan moet blijven)

[Voor 63% gewijzigd door Stefke op 20-04-2022 14:43]

• kruila
Stefke schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:39:
Weet iemand hoe je vanaf Chrome naar een Nest audio cast? Ik heb 2 Nest Audio's en en mini, maar ik kan geen van allen selecteren om bijv. vanaf Youtube te streamen.

Als ik het probeer vanaf mijn telefoon zie ik één Nest Audio, de andere 2 zie ik niet. Probeer ik het op de beschikbare (vanaf mijn telefoon), dan krijg ik "niet vertrouwd apparaat. Kan NestAudio2 niet verifieren. Dit kan komen door verouderde firmware"

De firmware is gewoon up-to-date. Is het uberhaupt mogelijk om youtube te streamen naar een Nest Audio?

Het - streamen van youtube - lukt alleen wanneer ik screencast vanaf mijn telefoon (die dan aan moet blijven)
heb net een internet radio zender vanaf chrome gecast naar de nest audio's: zender kiezen in chrome en dan op de 3 puntjes rechtsboven klikken en dan op "casten" en de audio kiezen.

• Stefke
Ik doe hetzelfde, maar hij vind geen apparaten bij mij (geen enkele dus). Net geprobeerd bij Nederland.fm (en Youtube dus) Ik heb ook nog een chromecast2, die wordt ook niet gevonden.

Ik zit hier op een Unify netwerk met unify APs (2,4 en 5)

Op mijn telefoon, in Youtube, zie ik nu ineens wel de nest mini (geeft dezelfde foutmelding), de Nest Audio2 zie ik nu ook niet meer. De NestAudio1 zie ik nog steeds niet.

Als ik de app Emby gebruik zie ik ze allemaal...

Werkt lekker, google

• kruila
Stefke schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:56:
Ik doe hetzelfde, maar hij vind geen apparaten bij mij (geen enkele dus). Net geprobeerd bij Nederland.fm (en Youtube dus) Ik heb ook nog een chromecast2, die wordt ook niet gevonden.

Ik zit hier op een Unify netwerk met unify APs (2,4 en 5)

Op mijn telefoon, in Youtube, zie ik nu ineens wel de nest mini (geeft dezelfde foutmelding), de Nest Audio2 zie ik nu ook niet meer. De NestAudio1 zie ik nog steeds niet.

Als ik de app Emby gebruik zie ik ze allemaal...

Werkt lekker, google
ik neem aan dat je al een keer naar mevrouw google hebt geroepen: Hey Google, sync my devices"?

• Stefke
jazeker...ik neem aan dat het anders in geen enkel geval zou werken? Ze zijn ook allemaal beschikbaar in Google home.

Het wisselt dus nogal tussen PC, telefoon en op de telefoon tussen youtube, emby, screencast. Mijn vriendin klaagt ook al een tijdje dat ze regelmatig de ene dan de andere Nest niet kan vinden. Waardeloos...

[Voor 8% gewijzigd door Stefke op 20-04-2022 17:25]

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 14:22
heb het topic doorlopen maar zie niet of het ergens is vermeld. Ik wil de mini's in huis verwerken in een mount en daarmee aan het stopcontact hangen. als voorbeeld deze https://nl.aliexpress.com...7C12000015777658323%7Csea

Nu meen ik mij te herinneren dat er ook modelen zijn die je zeg maar op het stopcontact drukt en het contact dan bedekken ipv eronder/naast/boven hangt maar kan deze niet vinden. Heb ik iets in mijn hoofd wat er niet is of zoek ik niet goed genoeg? :D

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 00:54
Clark klont schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:34:
heb het topic doorlopen maar zie niet of het ergens is vermeld. Ik wil de mini's in huis verwerken in een mount en daarmee aan het stopcontact hangen. als voorbeeld deze https://nl.aliexpress.com...7C12000015777658323%7Csea

Nu meen ik mij te herinneren dat er ook modelen zijn die je zeg maar op het stopcontact drukt en het contact dan bedekken ipv eronder/naast/boven hangt maar kan deze niet vinden. Heb ik iets in mijn hoofd wat er niet is of zoek ik niet goed genoeg? :D
Zoiets?
https://www.thingiverse.com/thing:4746054
https://www.thingiverse.com/thing:5148095

Heeft ook wel als officieel product bestaan zo te zien: https://www.bol.com/nl/nl...t-mount/9200000114624393/

• Clark klont
  • Laatst online: 20-03 14:22
inderdaad, deze bedoelde ik.

Maar dat gaat dus zoeken worden naar alternatieven

• Lizard
Of een 3D printservice gebruiken.

• frebak
  • Laatst online: 10:26

• Lizard

• BezurK
BezurK schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:10:
Ik ben een kleine 2 maanden geleden verhuist en ondanks bezwaren van mijn vrouw heb ik besloten de hele begane grond van Hue verlichting, slimme thermostaat en een Google Nest Hub te voorzien. Ik heb zones en scenes aangemaakt en de benodigde routines om met spraak alles te bedienen. Hartstikke tof, alles lijkt goed te werken.

Echter hebben wij sinds een paar weken regelmatig, echt meerdere keren per dag, dat Google vermeld na het starten van een routine dat "een of meerdere apparaten niet beschikbaar" zijn. Sommige routines starten of stoppen meerdere zaken en dan wordt diezelfde zin dus drie keer herhaalt. Bloed irritant. Gek genoeg lijkt het bij mijn vrouw vaker te gebeuren dan bij mij, maar ook ik heb er last van.

Vaak is de oplossing om dezelfde opdracht nog eens te roepen en dan werkt alles ineens weer. Het is absoluut geen geval van de opdracht verkeerd begrijpen want die is op het scherm zichtbaar hetzelfde. Ook de reactie van Google (spraakreactie) is gelijk en dingen als Spotify en TuneIn worden gewoon gestart, behorende bij die routine.

Het is dus echt een connectie issue met de API's van de verschillende apparaten in huis. Waar kan dit aan liggen? Het is echt een mega ergernis aan het worden.
Komt niemand dit probleem bekend voor? Ik ben ten einde raad. Mijn vrouw smijt die Hub nog eens het raam uit binnenkort... ;w :P

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 16:47
BezurK schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:10:
[...]

Komt niemand dit probleem bekend voor? Ik ben ten einde raad. Mijn vrouw smijt die Hub nog eens het raam uit binnenkort... ;w :P
Zou je eens screenshots of in ieder geval details kunnen sturen van één van de routines waar het vaak mee misgaat?

Etuuuuuh!

• BezurK
CRpt3r55 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:48:
[...]

Zou je eens screenshots of in ieder geval details kunnen sturen van één van de routines waar het vaak mee misgaat?
Eigenlijk is het bij allemaal wel, maar deze is het meest problematisch. Als ik hem met voice probeer te starten heb ik ongeveer 50% succes rate. Dus als de eerste niet lukt roep ik nog en keer en dan lukt het wel. Gek genoeg moet mijn vrouw soms wel 4 keer roepen en dan is ze er, begrijpelijk, helemaal klaar mee ;) Als deze routine "mis" gaat, zie ik op het scherm dat de starter correct geïnterpreteerd wordt. Maar vervolgens reageert de assistent door drie keer te herhalen dat 1 of meerdere apparaten onbereikbaar zijn.

Gek genoeg gaat deze routine dus vrijwel altijd in 1 keer goed?

De Hue bridge en Tado hangen via ethernet aan exact dezelfde switch als het AP waar de Nest Hub mee verbind. Het is dus ook niet dat verbinden nooit lukt. Het lukt alleen regelmatig niet in één keer.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:35
Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat bij Away mode in Google Home mijn verwarming automatisch uit gaat? Ik kan alleen mijn Philips Hue lampen kiezen en dus niet mijn Tado thermostaatknoppen. Dit kon ik met Homekit wel.

Handmatig een nieuwe routine aanmaken en activeren door iets te zeggen bij het vertrekken werkt wel, maar ik wil het graag automatisch laten verlopen op basis van mijn telefoon locatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
qwasd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:09:
Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat bij Away mode in Google Home mijn verwarming automatisch uit gaat? Ik kan alleen mijn Philips Hue lampen kiezen en dus niet mijn Tado thermostaatknoppen. Dit kon ik met Homekit wel.

Handmatig een nieuwe routine aanmaken en activeren door iets te zeggen bij het vertrekken werkt wel, maar ik wil het graag automatisch laten verlopen op basis van mijn telefoon locatie.
Dat kun je denkelijk beter in de Tado app zelf inregelen. Helaas is Google ontzettend beperkt in automatiseringen ten opzichte van Homekit.
Ik heb met behulp van HomeBridge routines gekoppeld aan HomeKit scènes, zo kan ik toch allebei de assistenten laten doen wat ik wil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CRpt3r55
BezurK schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:43:
[...]

Eigenlijk is het bij allemaal wel, maar deze is het meest problematisch. Als ik hem met voice probeer te starten heb ik ongeveer 50% succes rate. Dus als de eerste niet lukt roep ik nog en keer en dan lukt het wel. Gek genoeg moet mijn vrouw soms wel 4 keer roepen en dan is ze er, begrijpelijk, helemaal klaar mee ;) Als deze routine "mis" gaat, zie ik op het scherm dat de starter correct geïnterpreteerd wordt. Maar vervolgens reageert de assistent door drie keer te herhalen dat 1 of meerdere apparaten onbereikbaar zijn.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Hue bridge en Tado hangen via ethernet aan exact dezelfde switch als het AP waar de Nest Hub mee verbind. Het is dus ook niet dat verbinden nooit lukt. Het lukt alleen regelmatig niet in één keer.
Je zou eens kunnen proberen om vertragingen in te bouwen tussen de acties door. Misschien gaat het allemaal iets te snel achter elkaar waardoor het systeem het niet goed schakelt.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:23

avotar

P0werd by Black Coffee

BezurK schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:43:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik maak dit soort dingen vaak als scene in de Smart Life app. Veel makkelijker testen en je kan gemakkelijk pauzes toevoegen zodat niet alles te snel achter elkaar gaat. Dat lijkt elkaar soms namelijk nog wel eens te bijten.
En dan binnen GH gewoon die scene aanroepen met een spraakopdracht.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:30
Nest Hub weer een update gehad? We hebben er hier 2 op het nachtkastje om o.a. als wekker te gebruiken. In de Home-app zo ingesteld dat ze bij schemer alleen de klok laten zien, maar vanavond blijven beide Hubs het fotolijstje weergeven in een donkere kamer. Opnieuw opstarten verandert niks. Instellingen staan goed. Meer mensen met dit probleem? Ik kan de fotolijst alsnog wel weg swipen, maar het zou automatisch moeten gaan.

Wat mij bij nog een bug brengt: we gebruiken de hub ook als een wake-up light. Maar het probleem is dat het scherm tijdens het feller worden de ambient EQ uitschakelt. Zodra de wekker is gegaan en ik hem uit zet, schakelt hij de ambient EQ niet automatisch weer in en moet ik dus steeds omhoog swipen om hem handmatig weer aan te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:10
Goieienavond.

Ik heb mijn home assistant gekoppeld met google assistant volgens deze pagina: https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/

Niet via nabu casa.

Ik heb in mijn google home app, zelf ook niks toegevoegd behalve de integratie die dus van home assistant komt.

Mijn google huis wordt gedeeld met mn vrouw en kids.
Ik heb voor mn vrouw ook de allow other user sectie gedaan.

MAAR
Al mijn devices/scripts en dergelijke staan 2x in mijn google home app.

Enig idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dit lijkt me meer een Home Assistant vraag dan een Google Home vraag eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
Ja?
Ok zal hem daar dan es stellen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dotter64
helaas niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 14:19
KlaasjeNL schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:21:
Nest Hub weer een update gehad? We hebben er hier 2 op het nachtkastje om o.a. als wekker te gebruiken. In de Home-app zo ingesteld dat ze bij schemer alleen de klok laten zien, maar vanavond blijven beide Hubs het fotolijstje weergeven in een donkere kamer. Opnieuw opstarten verandert niks. Instellingen staan goed. Meer mensen met dit probleem? Ik kan de fotolijst alsnog wel weg swipen, maar het zou automatisch moeten gaan.
Dit heb ik ook op de Hub1, die ik in de keuken heb staan. De hub2 doet 't wel gewoon goed.

• BezurK
CRpt3r55 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Je zou eens kunnen proberen om vertragingen in te bouwen tussen de acties door. Misschien gaat het allemaal iets te snel achter elkaar waardoor het systeem het niet goed schakelt.
Hoe doe ik zo'n vertraging, dan? Ik vind in de Home app alleen een optie om de start te vertragen maar dat helpt niet. Gek genoeg als ik tussen elke actie een spraak actie zet ("gelukt!" ofzo) dan lijkt het wel beter te werken. Maar het blijft hit or miss...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CRpt3r55
BezurK schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Hoe doe ik zo'n vertraging, dan? Ik vind in de Home app alleen een optie om de start te vertragen maar dat helpt niet. Gek genoeg als ik tussen elke actie een spraak actie zet ("gelukt!" ofzo) dan lijkt het wel beter te werken. Maar het blijft hit or miss...
Als je een actie toevoegt, dan kan je helemaal onderin kiezen voor "actie vertragen", dat zou het moeten zijn.... anders weet ik het ook ff niet :?

[Voor 6% gewijzigd door CRpt3r55 op 18-05-2022 16:30]

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-03 17:47
Hmm ik probeer een routine in te stellen waarbij bij thuiskomst de radio aan gaat op de google speaker(s). Bij de home routine kan ik voor sensing kiezen. Echter bij de actions zie ik alleen lampen en schakelaars. Als ik een nieuwe routine maak dan kan ik wel play radio kiezen (en legio andere opties), echter als 'starter' is de presence sensing niet beschikbaar.'

Dus ik kan óf automatisch alleen een schakelaar aanzetten óf ik kan alles uitvoeren maar niet op basis van presence.

Iemand een suggestie?

[Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 22-06-2022 12:05]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:54
Ws oud nieuws, maar ik vond het net bij toeval. Op NL Google hub is nu ook weather frog beschikbaar. Wel geinig, nu zie je iig weersvoorspelling voor komende dagen op je scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!
ElGrandoNeuso schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:35:
Ws oud nieuws, maar ik vond het net bij toeval. Op NL Google hub is nu ook weather frog beschikbaar. Wel geinig, nu zie je iig weersvoorspelling voor komende dagen op je scherm.
Ken het niet. Ik laat nu foto's rouleren op mijn hub. Is dat dan ipv?

Heb het gevonden. Staat bij instellingen van het fotolijstje.
Maar even gekeken, maar leuk voor kleine kinderen. En die heb ik niet meer. ;)

[Voor 17% gewijzigd door Artwido op 05-07-2022 08:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 12:05
Al een jaar of drie heb ik drie Home Mini verspreid in mijn huis en dat bevalt goed.
Maar irriteer mij steeds meer aan het herhalen van mijn verzoek als ik vraag om een nummer op Spotigy te spelen dus ik vraag “okay `google play music by Johnny Cash on Spotify”
Waarop mijn Mini tettert “playing music by Johnny Cash on Spotify”
Familie van mij heeft Alexa en die speelt gewoon de muziek zonder het verzoek nog even te herhalen, kan Google dat ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:31
Pindasaus schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:01:
Al een jaar of drie heb ik drie Home Mini verspreid in mijn huis en dat bevalt goed.
Maar irriteer mij steeds meer aan het herhalen van mijn verzoek als ik vraag om een nummer op Spotigy te spelen dus ik vraag “okay `google play music by Johnny Cash on Spotify”
Waarop mijn Mini tettert “playing music by Johnny Cash on Spotify”
Familie van mij heeft Alexa en die speelt gewoon de muziek zonder het verzoek nog even te herhalen, kan Google dat ook?
Dit misschien: https://support.google.com/googlenest/answer/7552172?hl=nl ?
Of de nacht modus met volume minimaal: https://support.google.com/googlenest/answer/7426381?hl=nl ?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-03 21:20
Ik heb een Google mini die de hele tijd automatisch de microfoon uit- en weer inschakelt. Heeft iemand dit probleem wel eens gehad en is het zelf te verhelpen of moet hij terug?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Spyran schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:53:
Ik heb een Google mini die de hele tijd automatisch de microfoon uit- en weer inschakelt. Heeft iemand dit probleem wel eens gehad en is het zelf te verhelpen of moet hij terug?
Dat is toch een hardwarematige schakelaar aan de zijkant? Bij mij lijkt dat ook automatisch te gaan, maar in werkelijkheid zet mijn vrouw de microfoon steeds uit ;)

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-03 21:20
Hahah ja die heb je ook, maar je kunt hem kennelijk ook softwarematig uitzetten echter blijft ie dat dus automatisch doen. Schakelaar staat uiteraard gewoon op 'aan' en vrouwlief gewaarschuwd om er vanaf te blijven of anders zet ik haar schakelaar uit. ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Spyran schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:24:
Schakelaar staat uiteraard gewoon op 'aan' en vrouwlief gewaarschuwd om er vanaf te blijven of anders zet ik haar schakelaar uit. ;-)
Begint je vrouw te lachen, en je Google begint te lachen. }) :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:06
Kan ik het scherm van de Google hub ook uitschakelen met een bepaald commando? dus in een routine? ik laat nu savonds alle lampen uit gaan en de cv lager zetten in 1 routine, maar de hub blijft aan (fotolijst). Die zou ik graag uit laten hgaan.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kruila
anconakip schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:17:
Kan ik het scherm van de Google hub ook uitschakelen met een bepaald commando? dus in een routine? ik laat nu savonds alle lampen uit gaan en de cv lager zetten in 1 routine, maar de hub blijft aan (fotolijst). Die zou ik graag uit laten hgaan.
Google home app - Nest Hub - Instellingen (tandrad) - Display - optie "Bij weinig licht" - "Scherm uitzetten"

Is niet helemaal wat je bedoelt vermoed ik, maar als je alle lichten uitdoet gaat dan wel de Nest hub ook op zwart.

[Voor 11% gewijzigd door kruila op 10-07-2022 18:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:06
kruila schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:56:
[...]

Google home app - Nest Hub - Instellingen (tandrad) - Display - optie "Bij weinig licht" - "Scherm uitzetten"

Is niet helemaal wat je bedoelt vermoed ik, maar als je alle lichten uitdoet gaat dan wel de Nest hub ook op zwart.
Ik ga het uitproberen. Denk dat dit wel werkbaar is,.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb op m'n hub de laatste tijd dat eerste verzoek tot TuneIn stream fout gaat. Tweede verzoek gaat dan wel goed. Bekend issue?

Acties:
  • +1Henk 'm!
mcetweaker schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:44:
Heb op m'n hub de laatste tijd dat eerste verzoek tot TuneIn stream fout gaat. Tweede verzoek gaat dan wel goed. Bekend issue?
Had dat ook maar omdat we meestal Sky radio luisteren heb ik er een routine van gemaakt en dat werkt zonder problemen.
Ik hoef nu ook alleen maar "radio" te zeggen.

[Voor 6% gewijzigd door Artwido op 16-07-2022 09:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoY
  • Laatst online: 30-01 11:27

JoY

Wij zijn mij er eentje

Google Home Mini:
Routine "hey Google, goedemorgen" speelde het nieuws af, welke radiozenders afgespeeld moesten worden kon ik instellen in de app, ik had er twee ingesteld.
Sinds een paar dagen worden er een stuk of vier/vijf afgespeeld terwijl in instellingen nog steeds alleen die twee eerdere aangegeven staan.
Om probleem op te lossen heb ik de routine verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar nu kan ik nergens meer aangeven welke zenders ik wil, zie ik iets over het hoofd?

\TP51/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kruila
JoY schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:02:
Google Home Mini:
Routine "hey Google, goedemorgen" speelde het nieuws af, welke radiozenders afgespeeld moesten worden kon ik instellen in de app, ik had er twee ingesteld.
Sinds een paar dagen worden er een stuk of vier/vijf afgespeeld terwijl in instellingen nog steeds alleen die twee eerdere aangegeven staan.
Om probleem op te lossen heb ik de routine verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar nu kan ik nergens meer aangeven welke zenders ik wil, zie ik iets over het hoofd?
Had het zelfde probleem op mijn S90+.

Je kunt een routine aanmaken, met als "starter" : "Naar het nieuws luisteren".

Bij de instellingen van de assistent naar beneden scrollen tot item "nieuws" en daar de gewenste bronnen ingeven, dus welke nieuwszenders gewenst zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoY
  • Laatst online: 30-01 11:27

JoY

Wij zijn mij er eentje

kruila schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:12:
[...]
Bij de instellingen van de assistent naar beneden scrollen tot item "nieuws" en daar de gewenste bronnen ingeven, dus welke nieuwszenders gewenst zijn
Bedankt voor je reactie kruila,
Het staat nu ingesteld zoals jij zegt, toch speelt de mini nog steeds een andere zenderlijst af, als ik de routine handmatig op mijn gsm aanzet speelt ie wel goed af.

edit:
En ineens doet ie gewoon weer wat ie moet doen 8)7

[Voor 7% gewijzigd door JoY op 27-07-2022 10:53. Reden: opgelost]

\TP51/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
Mijn vriendin is op zoek naar een thermometer die zonder hub in Google Home af te lezen is. Tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:40
Is de nest protect (rookmelder) nog niet toe te voegen aan de home app?
Ik kan hem alleen instellen in de nest app...
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee