Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54
Serena schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:03:
Mijn vriendin is op zoek naar een thermometer die zonder hub in Google Home af te lezen is. Tips?
Je bedoeld dat je de temperatuur binnen kunt aflezen op je telefoon of aan google kunt vragen welke temperatuur het binnen is?
Ik kan dat omdat ik een slimme thermostaat heb maar geen idee of daar een losse slimme thermometer voor bestaat.
Zoiets?....
€ 2,70 33%OFF | Smart Thermometer 2 Bluetooth Temperatuur Vochtigheid Sensor Lcd Digitale Hygrometer Vochtmeter
https://a.aliexpress.com/_mrQ5b50

[Voor 15% gewijzigd door Artwido op 31-07-2022 18:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:42
Henkhuppelschot schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:08:
Is de nest protect (rookmelder) nog niet toe te voegen aan de home app?
Ik kan hem alleen instellen in de nest app...
Tado??

Nee sorry daar heb je een Tado hub voor nodig. |:(

[Voor 10% gewijzigd door fozzie op 31-07-2022 18:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artwido
Artwido schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Je bedoeld dat je de temperatuur binnen kunt aflezen op je telefoon of aan google kunt vragen welke temperatuur het binnen is?
Ik kan dat omdat ik een slimme thermostaat heb maar geen idee of daar een losse slimme thermometer voor bestaat.
Dus wel...Zoiets?....
€ 2,70 33%OFF | Smart Thermometer 2 Bluetooth Temperatuur Vochtigheid Sensor Lcd Digitale Hygrometer Vochtmeter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 16:36
Artwido schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Zoiets?....
Ja, maar dan in een andere ruimte dan waar de thermostaat hangt en ook op afstand.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:29
fozzie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:40:
[...]

Tado??

Nee sorry daar heb je een Tado hub voor nodig. |:(
Nee geen Tado, de Google nest protect

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Serena schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:22:
[...]

Ja, maar dan in een andere ruimte dan waar de thermostaat hangt en ook op afstand.
Als je op amazon of zo zoekt op smart wifi thermometer krijg je o.m. modellen te zien die werken met de Tuya app. Ik heb een T&H sensor die ooit iets van 15 euro of zo kostte. De goedkoopste die ik nu zo gauw kon vinden was 25 euro.

Als ik vraag hoe warm het binnen is, zegt de Google assistent (na wat wachten) dat het volgens de T&H zoveel graden is in de huiskamer.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-03 23:10
Serena schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:03:
Mijn vriendin is op zoek naar een thermometer die zonder hub in Google Home af te lezen is. Tips?
sorry verkeerde info

[Voor 16% gewijzigd door kruila op 01-08-2022 17:35]

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Sinds ik gisteren terug ben van vakantie zie ik dat mijn nest hub geen wifi verbinding meer heeft. In de app van mij deco access points zie ik echter dat de hub wel verbinding heeft??

Ik kan vanuit de home app ook niks wijzigen.... As we speak is het scherm van de hub helemaal wit, al zo'n 5 mins.... Resetten is de laatste optie, dan moet ik alles weer opnieuw instellen;-).

Iemand een goede suggestie?
thejoker80 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:44:
Sinds ik gisteren terug ben van vakantie zie ik dat mijn nest hub geen wifi verbinding meer heeft. In de app van mij deco access points zie ik echter dat de hub wel verbinding heeft??

Ik kan vanuit de home app ook niks wijzigen.... As we speak is het scherm van de hub helemaal wit, al zo'n 5 mins.... Resetten is de laatste optie, dan moet ik alles weer opnieuw instellen;-).

Bij een reset van het Nest Hub hoef je alleen de instellingen specifiek voor dat apparaat opnieuw in te stellen (bronnen voor fotolijstje, standaard afspeelapparaat etc). Instellingen voor je smart devices blijven behouden.

Home Assistant configuratie

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

TheFes schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:47:
[...]

Bij een reset van het Nest Hub hoef je alleen de instellingen specifiek voor dat apparaat opnieuw in te stellen (bronnen voor fotolijstje, standaard afspeelapparaat etc). Instellingen voor je smart devices blijven behouden.
Tnx. Ik zie nu trouwens dat ik wel instellingen op de hun kan bekijken (en zegt dat hij gewoon verbonden is). Het scherm is verder helemaal wit...

• kruila
thejoker80 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:52:
[...]

Tnx. Ik zie nu trouwens dat ik wel instellingen op de hun kan bekijken (en zegt dat hij gewoon verbonden is). Het scherm is verder helemaal wit...
ff stroomloos zetten?

• _Marcel_1973
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-03 19:44
Hier in huis hebben we twee keer een Nest mini, een Google Home en een Home mini.
Tot voor kort functioneerde het allemaal prima, maar sinds een week of twee hebben de Home Mini en Google Home besloten niet meer te reageren.
Een reset zorgt er voor dat je een commando binnen vijf minuten kunt geven, daarna is die weer permanent “uitgeschakeld”.
Een complete factory reset, exact hetzelfde resultaat.

Het eerste rare is dat ze ook in de Home app, online lijken, maar na erop klikken offline gaan en het tweede rare is dat de beide Nest apparaten gewoon blijven werken. In de router zie ik ze ook niet meer online, Fing geeft ook geen IP-adres meer aan.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Of overlijdt dat spul na een paar jaren vanzelf?

[Voor 10% gewijzigd door _Marcel_1973 op 12-08-2022 22:31. Reden: Verduidelijking en typo’s]

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Inmiddels gedaan en gereset maar het lijkt soms wel en soms niet te werken. Commandos geven is hopeloos, daar reageert hij helemaal niet op

Hij is nog geen 2 jaar oud dus heb de webshop (tink) aangeschreven. Ik had gehoopt dat simpel bij google te kunnen doen maar daar kwam ik niet uit.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:17

Ed_L

Crew Council
thejoker80 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Inmiddels gedaan en gereset maar het lijkt soms wel en soms niet te werken. Commandos geven is hopeloos, daar reageert hij helemaal niet op

Hij is nog geen 2 jaar oud dus heb de webshop (tink) aangeschreven. Ik had gehoopt dat simpel bij google te kunnen doen maar daar kwam ik niet uit.
Stroomloos zetten helpt o.h.a. niet. Eén van mijn hubs was van slag en liet gemengd Frans en Nederlands zien op het scherm. Het enige dat hielp was het apparaat uit het huis verwijderen, terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw toevoegen.

• _Marcel_1973
De andere reacties lezend, lijkt het wel alsof de oudere modellen het ineens gaan begeven. Zou mijn probleem eigenlijk ook wel verklaren.

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Hmm, vandaag een half uur met de Google helpdesk (zeer goed trouwens!) Aan de lijn gezeten. Via een hotspot van mijn telefoon ging het prima. Via mijn wifi (TP-Link deco access point) nog steeds niet. Ga als laatste maar proberen een oude firmware op de Deco te zetten, wellicht helpt dat (het probleem is bij Max 14 dagen oud, daarvoor werkte alles prima. Misschien is de Deco in mijn vakantie geupdate).

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:41:
Hmm, vandaag een half uur met de Google helpdesk (zeer goed trouwens!) Aan de lijn gezeten. Via een hotspot van mijn telefoon ging het prima. Via mijn wifi (TP-Link deco access point) nog steeds niet. Ga als laatste maar proberen een oude firmware op de Deco te zetten, wellicht helpt dat (het probleem is bij Max 14 dagen oud, daarvoor werkte alles prima. Misschien is de Deco in mijn vakantie geupdate).
Nou, oude firmware op de deco's helpt ook niet. nogmaals geprobeerd via hotspot optelefoon en dat gaat wederom prima. Ook ff geprobeerd op wifi van t-mobile modem, werkt ook niet.... Vandaag ga ik langs familie, ga ik het daar ook nog maar proberen...

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-03 12:51
thejoker80 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:44:

REsetten kan... al denk ik dat het een Deco probleempje is.
In de deco -app kan je het device verwijderen. Dan verliest de hub zijn registratie in de deco.
Dan opnieuw aanmelden, en zou hij het weer moeten doen!

Etuuuuuh!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

CRpt3r55 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:35:
[...]

REsetten kan... al denk ik dat het een Deco probleempje is.
In de deco -app kan je het device verwijderen. Dan verliest de hub zijn registratie in de deco.
Dan opnieuw aanmelden, en zou hij het weer moeten doen!
hmm, rechtstreeks op de modem wifi deed hij het ook niet. Net bij mijn moeder thuis geprobeerd, werkt prima. het zit dus ergens in de instelling in mijn deco of modem..... Iemand nog problemen met t-mobile internet?

• Artwido
Op de slaapkamer heb ik een home mini en nu zeg ik iedere avond "wekker om 7 uur"
Maar ik kan in Google home niet vinden waar je dit handmatig voor iedere dag met uitzondering van het weekend kunt instellen. Kan dat überhaupt?

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:34
Artwido schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:45:
Op de slaapkamer heb ik een home mini en nu zeg ik iedere avond "wekker om 7 uur"
Maar ik kan in Google home niet vinden waar je dit handmatig voor iedere dag met uitzondering van het weekend kunt instellen. Kan dat überhaupt?
je kunt gewoon zeggen zet wekker om 7 uur op werkdagen.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:04
Artwido schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:45:
In de home app kun je een routine aanmaken. Bij de optie 'starter toevoegen' kun je tijden en dagen selecteren. Bij 'actie toevoegen' kun je jouw home mini selecteren en laten doen wat jij instelt.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:04
Ik gebruikte een half jaar lang tot grote tevredenheid 2 Google Nest mini smart speakers (2nd gen). Maar de laatste weken zijn ze erg langzaam met het uitvoeren van opdrachten.
Wanneer ik zeg: Oke Google, doe de lampen uit. Dan kan het soms wel 15 seconden duren voor de lampen uitgaan. Of ik zeg: Oke Google, speel het laatste ANP nieuws dan duurt het zo lang dat hij zegt dat er een fout is opgetreden.
Tot slot als ik via Spotify op de laptop of telefoon kies dat hij muziek moet afspelen op 1 van de speakers dan krijg ik in 8 van de 10 gevallen geen verbinding met hem. Je hoort de speaker even een pingel geven maar meer niet. En als het lukt dan gaat het de ene keer heel goed en de andere keer kan het zijn dat ik met afspelen af en toe een onderbreking heb.

Wat ik gedaan heb:
- gereset zoals Google voorschrijft
- andere plek gegeven in huis
- erop gescholden

Niks hielp. de speaker op de slaapkamer staat 2,5 meter van mijn access point af, maar ervaart ook problemen. Wel in iets mindere mate heb ik het gevoel.

Wat kan ik nog meer doen om het enorm traag uitvoeren van opdracht uit te voeren?

• _Marcel_1973
Een update van mijn kant. Omdat ik er zat van was dat de Home en home mini het niet deden een Nest mini en Nest Hub gehaald. Wat denk je? Deden het ook niet… Nadat ik ze op de hotspot van de telefoon had gezet en daarna op de wifi van het gastnetwerk werkt het als een zonnetje. De Home en Home mini ook verbonden via gastnetwerk… ja hoor ook die doen het. Lijkt er dus op dat de Fritzbox 5490 met 37 connecties “vol” zit.

• _Marcel_1973
Binnetie schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:55:
Ik gebruikte een half jaar lang tot grote tevredenheid 2 Google Nest mini smart speakers (2nd gen). Maar de laatste weken zijn ze erg langzaam met het uitvoeren van opdrachten.
Wanneer ik zeg: Oke Google, doe de lampen uit. Dan kan het soms wel 15 seconden duren voor de lampen uitgaan. Of ik zeg: Oke Google, speel het laatste ANP nieuws dan duurt het zo lang dat hij zegt dat er een fout is opgetreden.
Tot slot als ik via Spotify op de laptop of telefoon kies dat hij muziek moet afspelen op 1 van de speakers dan krijg ik in 8 van de 10 gevallen geen verbinding met hem. Je hoort de speaker even een pingel geven maar meer niet. En als het lukt dan gaat het de ene keer heel goed en de andere keer kan het zijn dat ik met afspelen af en toe een onderbreking heb.

Wat ik gedaan heb:
- gereset zoals Google voorschrijft
- andere plek gegeven in huis
- erop gescholden

Niks hielp. de speaker op de slaapkamer staat 2,5 meter van mijn access point af, maar ervaart ook problemen. Wel in iets mindere mate heb ik het gevoel.

Wat kan ik nog meer doen om het enorm traag uitvoeren van opdracht uit te voeren?
Dit herken ik ook wel. Ene keer overigens erger dan de andere keer.
Bij mij werkte het door de stekkers van de Googles eruit te halen, het modem/router te resetten en daarna de Googles weer te voorzien van spanning.
Daarnaast loopt de Google vol door de connectie met Home Assistant. Dan gaat ie ook verschrikkelijk vertragen. Ik gooi de “werkt met Google” er dan uit en maak kort daarna opnieuw een connectie. Als ik hoor “Ik doe vijftien lampen uit” als er drie lampen uit moeten gaan, weet ik dat het weer zo ver is.
Misschien heb je er wat aan.

• Binnetie
_Marcel_1973 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:07:
Een update van mijn kant. Omdat ik er zat van was dat de Home en home mini het niet deden een Nest mini en Nest Hub gehaald. Wat denk je? Deden het ook niet… Nadat ik ze op de hotspot van de telefoon had gezet en daarna op de wifi van het gastnetwerk werkt het als een zonnetje. De Home en Home mini ook verbonden via gastnetwerk… ja hoor ook die doen het. Lijkt er dus op dat de Fritzbox 5490 met 37 connecties “vol” zit.
Toevallig heb ik een Fritzbox 1750E accespoint/repeater. Misschien dat Fritzbox toch moeite heeft met een en ander. Ik gebruik de 1750E als access point.
Ik heb nu alles even uitgezet en opgestart. Als laatste de speakers gestart. Ben benieuwd.

Als ik nu vraag aan Google hoe laat het is, krijg ik direct reactie.
Afspelen van laptop naar de speakers doet het nu ook direct. Het lijkt geholpen te hebben _/-\o_

[Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 21-08-2022 11:46]

• _Marcel_1973
Heeft er bij mij nu toe geleid dat ik me maar eens ga verdiepen in verbetering wifi @Binnetie.
Dacht dat de Fritzbox dat goed kon handelen, maar schijnbaar met zoveel draadloze apparaten (en domoticasysteem) best lastig. Wellicht overstappen op TP-Link mesh.

• Binnetie
_Marcel_1973 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:51:
Heeft er bij mij nu toe geleid dat ik me maar eens ga verdiepen in verbetering wifi @Binnetie.
Dacht dat de Fritzbox dat goed kon handelen, maar schijnbaar met zoveel draadloze apparaten (en domoticasysteem) best lastig. Wellicht overstappen op TP-Link mesh.
Ik heb er ook over nagedacht om naar TP-Link te gaan (Omada) maar toen ik mijn huidige oplossing bedacht ging het erg goed. Moet zeggen dat ik wel eens de Fritzbox heb herstart maar denk dat het wel 6 maand terug is geweest dat ik de rest herstart heb.
Moet erbij ook opmerken dat mijn vriendin ook wel eens issues had de laatste 2 maand. Ze werkt met een Macbook en iPhone. Gisteren wilde een filmpje niet versturen via Whatsapp, terwijl het bij mij wel goed ging. Dus misschien zijn voor haar de problemen nu ook opgelost.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:41:
Inmiddels werkt het weer:-). Toevoegen van DNS server Google in mijn T-Mobile modem deed wonderen :-)

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-03 12:41
Hallo,

Voor velen van jullie ga ik mischien een domme vraag stellen.

Ik heb tot nu toe altijd met Alexa gewerkt in de hoop dat deze ook nederlands zou gaan verstaan/spreken.
Met Alexa en Hue had ik bv het comando "dinner", dan gaan diverse lampen op een andere kleur, minder vel of aan/uit.
In verschildende ruimtes, bv woonkamer, keuken, eethoek.

Maar krijg dit met Google niet voormekaar.
Kan iemand mij in stapjes uitleggen hoe ik dit moet instellen?

Alvast super bedankt.

[Voor 6% gewijzigd door timbe op 27-08-2022 11:08]

timbe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:55:
Hallo,

Voor velen van jullie ga ik mischien een domme vraag stellen.

Ik heb tot nu toe altijd met Alexa gewerkt in de hoop dat deze ook nederlands zou gaan verstaan/spreken.
Met Alexa en Hue had ik bv het comando "dinner", dan gaan diverse lampen op een andere kleur, minder vel of aan/uit.
In verschildende ruimtes, bv woonkamer, keuken, eethoek.

Maar krijg dit met Google niet voormekaar.
Kan iemand mij in stapjes uitleggen hoe ik dit moet instellen?

Alvast super bedankt.
Dat kan met routines

• timbe
Bedankt TheFes voor je reactie.

Maar kun je me stap voor stap uitleggen hoe ik dat doe alsjeblieft :$

En dan vooral hoe ik hier meerdere kamers in mee neem en hoe ik van verschillende lampen de sterkte of aan en uit weizig.
timbe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Bedankt TheFes voor je reactie.

Maar kun je me stap voor stap uitleggen hoe ik dat doe alsjeblieft :$

En dan vooral hoe ik hier meerdere kamers in mee neem en hoe ik van verschillende lampen de sterkte of aan en uit weizig.
https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid

• timbe
Bedankt _/-\o_

Ik denk dat ik er ben.

Alleen kun je het volgende ook uit zetten.

Ik zeg bv zet alle lampen beneden uit, dan zegt google ik zet 14 lampen uit.
Dat ze 14 lampen uit zet is fijn, maar hoeft het niet te zeggen ;)

• kruila
timbe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:26:
[...]

Dat zal altijd gebeuren als je je in een andere ruimte bevindt tijdens het geven van het commando als waar de betreffende lampen zich bevinden.

• Artwido
timbe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:26:
[...]

Bedankt _/-\o_

Ik denk dat ik er ben.

Alleen kun je het volgende ook uit zetten.

Ik zeg bv zet alle lampen beneden uit, dan zegt google ik zet 14 lampen uit.
Ook daar kun je een routine van maken. Dan zegt google ook niets.

• jenssen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-01 16:44
Hallo,

Ik dacht de Google Nest Hub in te kunnen zetten om mijn locale domotica te kunnen openen in een webbrowser, maar dat lijkt niet makkelijk te kunnen? Wanneer ik naar deze site kijk, dan lijkt het erop dat je de URL niet makkelijk via het toetsenbord kunt veranderen. Je kunt dus niet zomaar even een browser openen en een lokale URL intypen (domotica server)? Waarom zou Google dat niet toelaten?

https://www.guidingtech.c...-google-nest-hub-2nd-gen/

• lloerdy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-01 12:58
Ik heb me de Google Nest Smart Hub Max aangeschaft, vooral als hulp in de keuken, maar veel simpele commando's voert hij gewoon niet uit
'maak een lijst met naam...', 'voeg toe aan lijst xxx',... verstaat hij niet of hij geeft me de uitleg hoe ik met datzelfde commando een boodschappenlijst kan maken (of hij wil wat muzieklijsten openen?)
De helft van de gegeven commando's negeert het ding ook, zonder feedback waarom (opnieuw proberen lukt dan vaak weer wel). Daarnet vier keer moeten vragen 'Bel xxxx' voordat hij het effectief deed. De eerste commando's zie ik verschijnen, maar hij negeert ze verder.

Ik heb tot hiertoe weinig ervaring met smart assistenten, maar gezien ze al even bestaan had ik toch beter verwacht. Het is toch een erg frustrerende eerste ervaring. Ligt het aan mij of werken die dingen echt nog bedroevend slecht?

• Artwido
lloerdy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:14:
Ik heb me de Google Nest Smart Hub Max aangeschaft, vooral als hulp in de keuken, maar veel simpele commando's voert hij gewoon niet uit
'maak een lijst met naam...', 'voeg toe aan lijst xxx',... verstaat hij niet of hij geeft me de uitleg hoe ik met datzelfde commando een boodschappenlijst kan maken (of hij wil wat muzieklijsten openen?)
De helft van de gegeven commando's negeert het ding ook, zonder feedback waarom (opnieuw proberen lukt dan vaak weer wel). Daarnet vier keer moeten vragen 'Bel xxxx' voordat hij het effectief deed. De eerste commando's zie ik verschijnen, maar hij negeert ze verder.

Ik heb tot hiertoe weinig ervaring met smart assistenten, maar gezien ze al even bestaan had ik toch beter verwacht. Het is toch een erg frustrerende eerste ervaring. Ligt het aan mij of werken die dingen echt nog bedroevend slecht?
Werkt hier perfect.
Je moet tussen hé Google en je commando een fractie pauze houden. Anders snapt hij het idd vaak niet.
Wanneer je commando een lange zin is moet je die vlot zeggen.

• lloerdy
Artwido schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:27:
[...]

Werkt hier perfect.
Je moet tussen hé Google en je commando een fractie pauze houden. Anders snapt hij het idd vaak niet.
Yup, dat doe ik ook, zoals gezegd zie ik het commando verschijnen in het inputveld en dan sluit hij het inputveld opnieuw zonder iets te doen of te zeggen.

Ik vind het persoonlijk absurd dat elke keer ik zeg 'maak een lijstje aan met naam xxx' ik de uitleg krijg hoe ik dat lijstje kan aanmaken met datzelfde commando.
Ondervindt iemand anders datzelfde probleem?

[Voor 5% gewijzigd door lloerdy op 31-08-2022 19:31]

• Artwido
Probeer eerst je commando eens bij de Google assistent op je telefoon in te tikken. Dan weet je of je commando wel werkt maar dat het ligt aan je hub.
lloerdy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:30:
[...]

Yup, dat doe ik ook, zoals gezegd zie ik het commando verschijnen in het inputveld en dan sluit hij het inputveld opnieuw zonder iets te doen of te zeggen.

Ik vind het persoonlijk absurd dat elke keer ik zeg 'maak een lijstje aan met naam xxx' ik de uitleg krijg hoe ik dat lijstje kan aanmaken met datzelfde commando.
Ondervindt iemand anders datzelfde probleem?
Lijsten, behalve de boodschappenlijst, heb ik nog nooit werkend gekregen.

• lloerdy
Artwido schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:13:
Probeer eerst je commando eens bij de Google assistent op je telefoon in te tikken. Dan weet je of je commando wel werkt maar dat het ligt aan je hub.
Nope, dat werkt op zich ook niet echt geweldig goed.
TheFes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:33:
[...]

Lijsten, behalve de boodschappenlijst, heb ik nog nooit werkend gekregen.
Hey, bedankt, die algemene boodschappenlijst werkt inderdaad wel, afhankelijk van hoe ik het commando formuleer.
Ik had er graag aparte bijgehouden, omdat ik altijd denk aan dingen om uit de DHZ mee te brengen of voor zaken uit verschillende winkels. Maar dat is toch al iets.

Ik zal verder nog wat experimenteren met het apparaat om te ontdekken hoe ik er het meeste kan uithalen.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 21:31
In het Engels is er al jaren google keep integratie, in het Nederlands helaas nog niet :(

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:21
Ik luister(de) vaak naar Radio 10 60's & 70's Hits via TunIn, maar opeens lukt het me niet meer om deze zender op de google devices aan de gang te krijgen. Wat of hoe ik het ook zeg maakt niet uit. Wat doe ik verkeerd?

• kruila
edjil schreef op zondag 4 september 2022 @ 07:52:
Ik luister(de) vaak naar Radio 10 60's & 70's Hits via TunIn, maar opeens lukt het me niet meer om deze zender op de google devices aan de gang te krijgen. Wat of hoe ik het ook zeg maakt niet uit. Wat doe ik verkeerd?
Heb het net geprobeerd met het commando "Hey Google speel Radio 10 60's & 70's Hits via TuneIn" en werkt perfect.

Heb er gelijk maar een routine van gemaakt in google home app met de titel "oude hits" dan is de kans dat mevrouw google je niet goed verstaat minder.

[Voor 14% gewijzigd door kruila op 04-09-2022 10:12]

• edjil
kruila schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:05:
[...]

Heb het net geprobeerd met het commando "Hey Google speel Radio 10 60's & 70's Hits via TuneIn" en werkt perfect.

Heb er gelijk maar een routine van gemaakt in google home app met de titel "oude hits" dan is de kans dat mevrouw google je niet goed verstaat minder.
Ik heb dit ook geprobeerd, maar dan wordt Radio 10 60's & 70's Hits afgespeeld via Spotify. :(

• kruila
edjil schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:27:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd, maar dan wordt Radio 10 60's & 70's Hits afgespeeld via Spotify. :(
beetje spelen met de tekst die je gebruikt in de routine?

bijv. op TuneIn, of via Tunein

• edjil
kruila schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:45:
[...]

beetje spelen met de tekst die je gebruikt in de routine?

bijv. op TuneIn, of via Tunein
Klinkt misschien gek maar ik krijg het niet aan de praat.

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 21:48
Guys

- Keep notes ingraties, deze is sind al denk ik 2 jaar werkend in het engels, maar als je GA in het NL/VL hebt staan, dan kan je de keep provider niet kiezen? enig idee , is het google dat dit niet wilt releasen in het NL?

- Snelle zinnen, blijkbaar kan je deze activeren, zodat je geen "hey google" moet zeggen, heeft iemand dit al werkende gekregen in het NL? ik heb de zinnen actief gezet voor de timers + lampen

thnx

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:09
Beneden staat een Google Home en op de 2 kinderkamers hangen 2 Nest cams.

Bij het slapen gaan zetten we altijd 1 cam aan op de Home/hub.
Maar de verbinding valt elke keer weg.
Ik kan er geen logica in vinden.
De ene keer valt die weg na 5 sec en de andere keer pas na 5 minuten.

In elke ruimte is er ruimschoots WiFi bereik.

Iemand hier een idee wat ik nog kan checken.
Vermoeden is, ligt niet aan WiFi (dat bereik is goed) en ligt niet aan de cams (want cams wisselen of van plek wisselen blijft het probleem geven). Dan blijft alleen de Hub over?
Of?

• Artwido
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:55:

Vermoeden is, ligt niet aan WiFi (dat bereik is goed) en ligt niet aan de cams (want cams wisselen of van plek wisselen blijft het probleem geven). Dan blijft alleen de Hub over?
Of?
Misschien in je router een ander kanaal kiezen?

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-02 22:02
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:55:

Of?
Ik heb precies hetzelfde.. probleem ontstond ook ineens bij mij. Is heel lang goed gegaan en heb ook al diverse dingen gedaan om te veranderen. Camera gereset.. de hub gereset.

Hoop dat er idd oplossing komt word gek van 10 keer op avond roepen dat ik de babykamer wil zien

• ToyotaMR2
Pascall_1 schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:53:
[...]

Ik heb precies hetzelfde.. probleem ontstond ook ineens bij mij. Is heel lang goed gegaan en heb ook al diverse dingen gedaan om te veranderen. Camera gereset.. de hub gereset.

Hoop dat er idd oplossing komt word gek van 10 keer op avond roepen dat ik de babykamer wil zien
Haha, dat inderdaad.
Ik heb het opgegeven, maar mijn vriendin roept ook 10x op een avond, waarvan ze de helft verkeerd verstaan wordt.
"Is goed, ik laat nu afbeeldingen zien die..." 😂
Schijtding.

@Artwido van auto kanaal naar een vast kanaal heeft niks geholpen.

• kruila
ToyotaMR2 schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:15:
[...]

Haha, dat inderdaad.
Ik heb het opgegeven, maar mijn vriendin roept ook 10x op een avond, waarvan ze de helft verkeerd verstaan wordt.
"Is goed, ik laat nu afbeeldingen zien die..." 😂
Schijtding.

@Artwido van auto kanaal naar een vast kanaal heeft niks geholpen.
heb je al eens met de gevoeligheidsinstellingen gespeeld?

home - je naam rechtsboven - instellingen voor de assistent - gevoeligheid voor 'Hey Google'

• ToyotaMR2
@kruila alleen mijn vriendin heeft daar soms moeite mee.
Maar dat was niet het probleem waar mijn vraag over ging.

• Artwido
Het ligt soms ook aan de uitspraak .
Je moet sowieso even een fragment pauze doen tussen Hé Google en je commando.
Mijn vrouw is Limburgs en soms heeft google moeite haar goed te verstaan ook al spreekt ze hollands.

• Dr. Martin
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-03 10:11
Ik maak gebruik van Google Home en producten van Microsoft. Het is alleen een drama om Microsoft en Google (Home) met elkaar te laten communiceren. Enige echte oplossing is een 3rd party software maar daar begin ik liever niet aan.
Ik heb geprobeerd om mijn Outlook agenda te delen met mijn google account om zo 1 agenda te hebben voor al mijn afspraken. (Lukt niet krijg tijdens het accepteren van de agenda een Outlook 500 foutmelding.)

Hebben mensen hetzelfde probleem (gehad) en heeft iemand tips?

Hartelijk bedankt,

• NoFate
Dr. Martin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:03:
Ik maak gebruik van Google Home en producten van Microsoft. Het is alleen een drama om Microsoft en Google (Home) met elkaar te laten communiceren. Enige echte oplossing is een 3rd party software maar daar begin ik liever niet aan.
Ik heb geprobeerd om mijn Outlook agenda te delen met mijn google account om zo 1 agenda te hebben voor al mijn afspraken. (Lukt niet krijg tijdens het accepteren van de agenda een Outlook 500 foutmelding.)

Hebben mensen hetzelfde probleem (gehad) en heeft iemand tips?

Hartelijk bedankt,
Ik heb mijn office 365 gedeeld , deze url voeg ik toe als extra agenda in Google agenda... Vervolgens kan deze nieuwe agenda zichtbaar maken op Google home

• Dr. Martin
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-03 10:11
Ja dat heb ik ook gedaan en dat werkt. (Op URL basis.) Alleen het nadeel is dat Google geen aanpassingen kan doen aan mijn agenda. Hierdoor kan ik niet via de Google assistent een agendaitem aanmaken ik mijn outlook agenda.

• NoFate
Dr. Martin schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:29:
Ja dat heb ik ook gedaan en dat werkt. (Op URL basis.) Alleen het nadeel is dat Google geen aanpassingen kan doen aan mijn agenda. Hierdoor kan ik niet via de Google assistent een agendaitem aanmaken ik mijn outlook agenda.
Dat klopt idd, daarom heb ik idd 2 agendas in Google, de office versie is idd view only, maar voor mij was dat genoeg

• SB84
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-03 20:30
In Google Home kan ik voor de Google Nest Hub de standaard speaker wijzigen naar mijn Sonos Move. Wanneer ik dan via de Google Assistent van de Nest Hub vraagt om muziek af te spelen gaat dit goed en wordt dit via de Sonos Move afgespeeld.

Wanneer ik via de Google Nest Hub muziek wil bedienen (dus via het scherm) en daar bijvoorbeeld Spotify open om een playlist te starten wordt de muziek afgespeeld via de speaker op mijn Google Nest Hub (en niet op mijn Sonos).

De hub vind ik juist handig om met de hand te bedienen en daar muziek te selecteren, dus ik wil dat tijdens het bedienen ook geluid wordt afgespeeld op de Sonos Move. Is dit mogelijk?

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03 14:49
Heb een Google Home thuis, werkt prima. Alleen sinds een week dan is in de ochtend het scherm gedimd naar de laagste stand.

Ik had 1x de stand op dimmen gezet om te kijken of dat handig was, Ambient EQ staat ook op "off".
Theme's staan op "light". Minimun brightness staat op "Bright". Scherm is in de ochtend helemaal gedimd. Enige wat werkt is met de hand via het display het helderder krijgen..

Enig idee wat ik nog kan proberen?

• Artwido
Bas_h78 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:14:
Heb een Google Home thuis, werkt prima. Alleen sinds een week dan is in de ochtend het scherm gedimd naar de laagste stand.

Ik had 1x de stand op dimmen gezet om te kijken of dat handig was, Ambient EQ staat ook op "off".
Theme's staan op "light". Minimun brightness staat op "Bright". Scherm is in de ochtend helemaal gedimd. Enige wat werkt is met de hand via het display het helderder krijgen..

Ik kan je mijn instellingen laten zien.
Wanneer het donker is dan dempt mijn scherm en zie ik alleen de klok. Wanneer het licht is in de ruimte dan is ook het scherm weer aan en toont mijn fotoalbum.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:54

avotar

P0werd by Black Coffee

Bas_h78 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:14:

Have you tried turning it off an on again?

De mijne doet dit eens in de twee maanden of zo. Laat alleen nog maar de tijd zien en verder niets. Al reageert hij wel verder op alles. Een keer herstarten is dan genoeg.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 17:15

Tusk

Sticky Bomb likes you!

de spraakherkenning blijft maar slechter worden...

"play radio veronica"

- "ok turning on ps4"

:?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Tr1bal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-01 13:17
Hallo,

Ik wil een Nest mini kopen voor mijn dochtertje (8) omdat ze graag muziek luistert, maar ik niet wil dat ze haar telefoon altijd op haar kamer heeft.

Is het mogelijk om Spotify in te stellen op de Nest mini vanaf mijn eigen telefoon en dat ze dan muziek kan luisteren of moet deze telefoon dan ook altijd thuis zijn binnen het netwerk?

Functioneert ie zeg maar stand alone of moet hij altijd in verbinding staan met mijn telefoon?

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:04
Tr1bal schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:25:
Hallo,

Ik wil een Nest mini kopen voor mijn dochtertje (8) omdat ze graag muziek luistert, maar ik niet wil dat ze haar telefoon altijd op haar kamer heeft.

Is het mogelijk om Spotify in te stellen op de Nest mini vanaf mijn eigen telefoon en dat ze dan muziek kan luisteren of moet deze telefoon dan ook altijd thuis zijn binnen het netwerk?

Functioneert ie zeg maar stand alone of moet hij altijd in verbinding staan met mijn telefoon?
Je hebt geen telefoon nodig. De Nest Mini is zelf via wifi verbonden met je netwerk/ internet. Je moet je account koppelen aan je Spotify, dan kan ze hem zelf met spraakbediening gewoon bedienen en muziek aan zetten. Casten vanaf jouw mobiel is ook altijd mogelijk.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

embrace the suck

Tr1bal schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:25:
Hallo,

nest mini om muziek te luisteren? Waarom geen fatsoenlijk apparaat in plaats van zo'n klein speakertje met matige geluidskwaliteit?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:46
Salvatron schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

nest mini om muziek te luisteren? Waarom geen fatsoenlijk apparaat in plaats van zo'n klein speakertje met matige geluidskwaliteit?
Niet OP maar wij hebben ook een mini staan voor dezelfde doeleinden:

1) kinderen interesseert geluidskwaliteit niet
2) het is relatief goedkoop
3) ze kunnen grapjes uithalen door er van alles aan te vragen
4) het neemt weinig plaats in beslag
5) je kunt hem versieren met wiebeloogjes zonder dat je denkt "nee niet op dit delicaat apparaat!"

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• Tr1bal
Salvatron schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

Wat adviseer jij dan zonder dat er een mobiel in haar kamer ligt. En dan geen Bose van een paar honderd euro

• Artwido
Tr1bal schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:17:
[...]

Wat adviseer jij dan zonder dat er een mobiel in haar kamer ligt. En dan geen Bose van een paar honderd euro
De Nest Audio.
Heb ik zelf in de woonkamer staan en heeft mooi geluid.

• Tr1bal
Artwido schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:18:
[...]

De Nest Audio.
Heb ik zelf in de woonkamer staan en heeft mooi geluid.
[Afbeelding]
Dat valt mee ja :) iemand adviseerde ook een xiaomi ofzo. Maar ik ga deze van jou eens bekijken

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:30
En met twee stuks krijg je ook nog eens stereo!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

embrace the suck

Tr1bal schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:17:
[...]

ik zou zelf gewoon een stereo-apparaat kopen met goede speakers, of bijv. actieve speakers (van bijv. edifier). Je kunt bijv. internet-radio en spotify hebben op een modern stereoding. Ben echter geen audio-expert dus misschien weten anderen wat beters.

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 17:58
Meer mensen met het volgende probleem? Google schakelt automatisch de lampen thuis uit in verband met inactiviteit. Voorheen was dit 4u, maar sinds vandaag 1 uur.
Behoorlijk irritant als je thuis zit en na een uur wordt alles donker. Kan nergens in de app vinden waar je dit aan kan passen. Online ook amper wat over te vinden.

• Artwido
Nooit meegemaakt. En heb diverse slimme lampen die bijna de hele dag branden.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-03 21:40
Joeneunited schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:09:
Meer mensen met het volgende probleem? Google schakelt automatisch de lampen thuis uit in verband met inactiviteit. Voorheen was dit 4u, maar sinds vandaag 1 uur.
Behoorlijk irritant als je thuis zit en na een uur wordt alles donker. Kan nergens in de app vinden waar je dit aan kan passen. Online ook amper wat over te vinden.

[Afbeelding]
Misschien heeft het hiermee te maken? https://support.google.co...wer/10000312?hl=nl#zippy=

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 17:58
Zal eens kijken, dankjewel!

Werkte in het verleden wel prima, bij aankomst thuis de hal verlicht en bij vertrek alles automatisch uit. Tegenwoordig kom ik nooit meer thuis met een brandende lamp in de hal, dus het zou goed kunnen dat hier iets niet helemaal goed zit.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:15
Weet iemand waarom ik soms wel, soms niet vanuit Chrome kan casten naar mijn Nest Audio's (we hebben er 3). Ik gebruik dan de castfunctie van Chrome zelf

Meestal verschijnen er helemaal geen apparaten (behalve de Android TV Televisie), maar soms wel en dan kan ik youtube (audio) casten naar mijn Nests. Nu zie ik bijv. ook geen enkel device. Vorige week de hele week wel. Ik kom er niet achter waarom...

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Ik weet niet of je vanuit een Windows systeem probeert te casten, maar ik gebruik altijd MusicCaster vanaf mijn Windows systemen om audio te casten naar mijn speakers en speakergroepen.

https://github.com/elibroftw/music-caster/

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:15
Ja, vanaf windows. Ik heb wat tooltjes geprobeerd om audio te casten, maar dat werkte allemaal niet heel erg gebruikersvriendelijk.

Deze klinkt bekend maar volgens mij nog niet gebruikt. Het gaat specifiek om YOutube audio, dat kan met Music Caster niet? Een URL werkt niet iig. Normaal muziek stream ik via Spotify, maar het gaat dus om Youtube audio

edit: ik denk dat ik er achter ben, ik gebruik vaak de slaapstand van mijn laptop, ook bij wisselen van netwerk. Het lijkt erop dat wil ik in Chrome mijn nestapparaten kunnen zien dat ik moet herstarten op mijn eigen netwerk (ik heb gisteren ergens anders gezeten).

[Voor 27% gewijzigd door Stefke op 17-11-2022 11:13]

• Artwido
@Stefke gelukkig heb je zelf het probleem gevonden. Ik cast ook youtubeMusic via mijn speakergroep (twee nest mini's en een Nest Audio)
Heb tot nu toe nooit problemen ondervonden.

• Joostje123
  • Laatst online: 11:27
Ik heb in de slaapkamer drie lampen.

Maar die zijn gebundeld als 1 lamp in mijn Google home scherm.

Ik wil soms gewoon even snel alleen mijn nachtlampje aan doen.

In plaats van meteen ook het grote licht.

Hoe kan ik die groepering uit zetten.

Want ik moet hem nu ingedrukt houden en dan kan ik 1 lamp aanzetten. Als ik perongeluk de kort in druk gaat grote lamp aan en is mijn vriendin ook wakker...

[Voor 23% gewijzigd door Joostje123 op 23-11-2022 07:25]

Joostje123 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:24:
Ik heb in de slaapkamer drie lampen.

Maar die zijn gebundeld als 1 lamp in mijn Google home scherm.

Ik wil soms gewoon even snel alleen mijn nachtlampje aan doen.

In plaats van meteen ook het grote licht.

Hoe kan ik die groepering uit zetten.

Want ik moet hem nu ingedrukt houden en dan kan ik 1 lamp aanzetten. Als ik perongeluk de kort in druk gaat grote lamp aan en is mijn vriendin ook wakker...
Voor zover ik weet gaat dat niet, tenzij je er een aparte kamer voor aan maakt in de Home app

• Artwido
Heb in mijn slaapkamer ook twee nachtlampen en één grote lamp. Die hebben ieder hun eigen naam en zitten in de ruimte die slaapkamer heet.
Wanneer ik zeg "slaapkamer aan" dan gaan alle drie de lampen aan maar anders zeg ik de naam van de lamp die aan moet.
Met klikken in de home app kan het ook:

• Joostje123
  • Laatst online: 11:27
Ja irritant ik wil gewoon in de home app met 1 knop die aan en uit zetten dan maar drie losse kamers

• Toerq
  • Nu online
Is er een mogelijkheid dat ik ergens in kan stellen dat de hub alleen mij herkent, nu kan iedereen maar wat zeggen en dan reageert die gewoon.
Toerq schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:56:
Is er een mogelijkheid dat ik ergens in kan stellen dat de hub alleen mij herkent, nu kan iedereen maar wat zeggen en dan reageert die gewoon.
Nope, anderen kunnen echter niet vragen wat er op je agenda staat ofzo, daarvoor moet je stem wel herkend worden. Maar iedereen kan de lamp aanzetten ofzo.

• Toerq
  • Nu online
TheFes schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:25:
[...]

Nope, anderen kunnen echter niet vragen wat er op je agenda staat ofzo, daarvoor moet je stem wel herkend worden. Maar iedereen kan de lamp aanzetten ofzo.
Ok was er al bang voor, iedereen kan dus ook mijn alarm uitschakelen als ik niet thuis ben. Heb een goede vriend door de brievenbus laten schreeuwen en dan reageert die dus ook.

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-03 09:03
vraagje:

Ik heb 2 HK citition one als speaker groep aangemaakt in de GH app.
Ik heb daarop een routine gemaakt:
Starters: Als het zo laat is: 7:20
Acties: Radio afspelen
Apparaat voor audio, daar kan ik niet de speakergroep selecteren, alleen de losse 2 HK.
Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is, en zo ja wat doe ik dan verkeerd?

BTW, als ik zeg, hey google speel radio op stereo (zo heet de groep) dan werkt het wel, maar wil dat het ook via een routine werkt :)

Al gevonden.... ;-)

[Voor 19% gewijzigd door Pannenkoek14 op 30-11-2022 08:59]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

embrace the suck

het valt me op dat de google speaker erg lang moet denken voordat hij antwoord geeft op de vraag 'wat zijn mijn herinneringen?'

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

winDOS

6.22

Joostje123 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:40:
Ja irritant ik wil gewoon in de home app met 1 knop die aan en uit zetten dan maar drie losse kamers
In de nieuwe versie van de Home app kan dit wel. Door de lamp als favoriet toe te voegen aan je start scherm:

8)

C:\>Signature.bat

• kruila
Salvatron schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:18:
het valt me op dat de google speaker erg lang moet denken voordat hij antwoord geeft op de vraag 'wat zijn mijn herinneringen?'
ff getest hier, krijg direct, zonder vertraging, antwoord. Ik krijg wel nadat de herinneringen getoond zijn de melding: "er is iets verkeerd gegaan, probeer het opnieuw", iemand een idee waarom opdrachten goed worden uitgevoerd, maar dat ik toch heel vaak die foutmelding krijg?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

embrace the suck

Ik heb een nest hub hier. Is het mogelijk om het geluid voor de timer aan te passen, net als je een andere soundbite voor de wekker kunt kiezen? Ik zie alleen dat het volume kan worden aangepast, nergens dat je kunt kiezen welke soundtrack je wil.

• Artwido
Ik heb vandaag een Sonos move gekregen.
Nu heb ik hem wel kunnen aanmelden in Home maar ik heb een speakergroep waar ik hem bij wil voegen. Echter bij apparaat kiezen staat hij niet bij.
Ik heb apparaten gesynchroniseerd maar dat helpt niet
Kan het überhaupt wel?

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 16:36
Artwido schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:53:
Ik heb vandaag een Sonos move gekregen.
Nu heb ik hem wel kunnen aanmelden in Home maar ik heb een speakergroep waar ik hem bij wil voegen. Echter bij apparaat kiezen staat hij niet bij.
Ik heb apparaten gesynchroniseerd maar dat helpt niet
Kan het überhaupt wel?
Helaas, Sonos kan niet meedoen in de speakergroep van Google.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-03 19:05
Mm, ik probeerde vannochtend via mijn Google home de lampen aan en uit te zetten, maar kreeg echter bij elk commando te horen dat "Energiebeheer nog niet beschikbaar is". Als ik echter vraag welke lampen er zijn herkent hij wel de lampen die ik vanuit Hue heb.

Iemand hier enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Werkte tot gisteravond wel namelijk.

• Bas_h78
  • Laatst online: 16-03 14:49
Raxious schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:08:
Mm, ik probeerde vannochtend via mijn Google home de lampen aan en uit te zetten, maar kreeg echter bij elk commando te horen dat "Energiebeheer nog niet beschikbaar is". Als ik echter vraag welke lampen er zijn herkent hij wel de lampen die ik vanuit Hue heb.

Iemand hier enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Werkte tot gisteravond wel namelijk.
Hier inderdaad het zelfde, geen lampen gaan meer aan. Google melding is hier alleen "ik zie dat voertuig niet gekoppeld aan je account"

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-03 19:05
Bas_h78 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:56:
[...]

Hier inderdaad het zelfde, geen lampen gaan meer aan. Google melding is hier alleen "ik zie dat voertuig niet gekoppeld aan je account"
hier uiteindelijk de hele google home gereset, toen werkte het weer wel. Vreemde was dat al mijn lampen wel gezien werden vanuit de app en de voice assistant, echter aansturen werkte niet.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee