Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:24
Ynnoz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:06:
Misschien als wat meer mensen de problemen met NPO Radio 1 melden bij Google Support (via chat gaat makkelijk) wordt het probleem wat sneller opgepakt.
Heb je een linkje want ik kan die chat niet vinden.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-09 13:50
Mr_Blobby schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:16:
[...]
Heb je een linkje want ik kan die chat niet vinden.
https://support.google.co..._flow&cfnti=9206733&cft=1

Wel even inloggen met je Google account.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02:08
Was nieuw voor mij. Had hem wel toen mijn telefoon in het EN stond, maar NL dus niet. In de winter wel handig om op basis van m'n alarm de lampen en TV aan te zetten in de ochtend.

Retro Arcadekast op basis van Retropie te koop

• Kappade
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 22:47
eddemans schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:38:
Ik heb sinds een paar dagen last van haperend internetverkeer. Nieuwsgierig of dit door drukke apparaten binnen mijn netwerk komt heb ik ontdekt dat ik dat in mijn router inderdaad kan zien.

Wat blijkt? Mijn Google Home Hub (Nest) en mijn Chromecast produceren echt buitensporig veel netwerkverkeer terwijl ze niks staan te doen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Een tijd geleden bleken Chromecast ook het netwerk 'vol te schreeuwen' en heeft Google dit moeten fixen. Het zou mij niet verbazen als dit weer terug is (inclusief op de Nest Hub).

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:30
aha, goed nieuws dan over de routines
ziet iemand deze nieuwe routine al in de google home app?
ik nog niet, ik zie nog steeds "mijn dag", wellicht omdat ik de taal op Nederlands (Belgie) heb ingesteld
iemand die de routine ziet met Nederlands (Nederland) ? en kan je ook custom routines aanmaken?

edit: ow, lees het nu tegoei, is alleen nog maar voor e "klok"

jammer :)

NoFate wijzigde deze reactie 03-09-2019 16:52 (5%)

• winDOS
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-09 11:10

winDOS

6.22

edjil schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:37:
Ik heb nu ongeveer 3 jaar de google home en mini, sinds de Nederlandse taal is geïntroduceerd is de herkenning steeds beroerder geworden, moet nu vaak 2x of vaker een commando of vraag stellen voordat het begrepen gaat worden. Het heeft een tijdje goed gewerkt, maar de laatste tijd is het zwaar zwaar KNUDDE.
@DarkAllMan

Hier precies het zelfde. Heb mijn home op ENG en NL staan om van routines gebruik te kunnen maken. Maar de laatste weken is het echt dramatisch.

Mijn vrouw heeft de home al vaak zat de huid vol gescholden als ze een timer wilde zetten tijdens het koken.

Ook reageert de home vaak in het Engels op een Nederlandse vraag. Het antwoord klopt dan wel 8)7

C:\>Signature.bat

• mattazing
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-09 13:21
DukeBox schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:01:
[...]

Probeer eens "speel Kink FM" ?
Ah "speel Kink radio", die werkt.
"Ik heb gezocht naar Kink, maar het item is niet beschikbaar"... Beide suggesties werken bij mij helaas niet. Vreemd toch! Zowel niet op de Hub als de Home.
winDOS schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:41:
[...]

@DarkAllMan

Hier precies het zelfde. Heb mijn home op ENG en NL staan om van routines gebruik te kunnen maken. Maar de laatste weken is het echt dramatisch.

Mijn vrouw heeft de home al vaak zat de huid vol gescholden als ze een timer wilde zetten tijdens het koken.

Ook reageert de home vaak in het Engels op een Nederlandse vraag. Het antwoord klopt dan wel 8)7
Sinds wij ENG eruit hebben gehaald werkt het weer prima. Wel jammer van de routines.

• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:05
Pimmetje651 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:38:
[...]

Had ik ookal gedaan :(

Vannacht voor alle "zekerheid" alles uit gezet ( stekkers eruit) en dan vanavond weer eens opnieuw proberen.
Heb ook nog aan de chat gezet met een Google medewerker, maar die kon nog niet veel beters verzinnen dan het met een andere account nog eens te proberen ;w
inmiddels nadat ik de hele boet voor een aantal uur van de spanning heb gelaten is het me uiteindelijk gelukt om de home spullen weer terug te koppelen.
Maar wat is tegenwoordig "DE" manier om de harmony hub gekoppeld te krijgen ?
Mijn telefoon toestel laat instellingen staan op UK, binnen de MyHarmonie app staat mijn land al : verenigde staten , wat moet er ook nog meer worden aangepast ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

mattazing schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:41:
[...]

"Ik heb gezocht naar Kink, maar het item is niet beschikbaar"... Beide suggesties werken bij mij helaas niet. Vreemd toch! Zowel niet op de Hub als de Home.
Radio niet Engels uitspreken, werkt bij mij prima op de nest hub en home mini.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:36
Ik zie net dat ik vanaf mijn telefoon via Duo mijn Home apparaten kan bellen. Kan alleen niet een specifieke speaker selecteren, ze gaan allemaal over. Vanuit de Google Home app zie ik de optie nog niet staan.

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:34

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

mattazing schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:41:
[...]

Ik bler gewoon "okay Google, speel Kink" en dat werkt perfect.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• Beefhead
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-09 15:58
Nuevocasa schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:29:
Ik zie net dat ik vanaf mijn telefoon via Duo mijn Home apparaten kan bellen. Kan alleen niet een specifieke speaker selecteren, ze gaan allemaal over. Vanuit de Google Home app zie ik de optie nog niet staan.
Wow. Dat zou wel heel erg cool zijn. Straks eens proberen. Bedankt voor de tip!

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 10:07
Iemand nog een camera gevonden die werkt in de Home Hub en met synology surveilance station?

Met gestrekt been.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-09 15:42
Je kunt nu al via de Google assistent "hey Google,broadcast doen" en spraak erdoor sturen.

• DukeBox

DukeBox

Artbij schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:31:
Iemand nog een camera gevonden die werkt in de Home Hub en met synology surveilance station?
Is technisch ook niet mogelijk zolang synology geen cloud api maakt.

• Nuevocasa
DukeBox schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:42:
[...]

Is technisch ook niet mogelijk zolang synology geen cloud api maakt.
Ik ben ook benieuwd wanneer er een camera komt die met zowel Google als Synology werkt. Waarom zou beide niet kunnen zonder dat Synology een cloud Api maakt? De producent van een camera zou toch ook beide mogelijk kunnen maken?

• DukeBox

DukeBox

Nuevocasa schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:50:
De producent van een camera zou toch ook beide mogelijk kunnen maken?
Oh ja, dat kan natuurlijk ook. Er zijn al arduino/rpi gateways die beiden kunnen maar stabiel (en snel) is het zeker niet.

• CRpt3r55
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:36
Zo he he! eindelijk voor elkaar dat nagenoeg alles in huis goed werkt met de Google Home!

CRpt3r55 wijzigde deze reactie 04-09-2019 13:13 (31%)

Etuuuuuh!

• Beefhead
Ik zie helaas nergens de optie om dit te doen. Kun je uitleggen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt?

• Nuevocasa
Beefhead schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:24:
[...]

Ik zie helaas nergens de optie om dit te doen. Kun je uitleggen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt?
Excuses, je moet een Google Nest Hub hebben. In duo staat staat bij mij 'mijn home-apparaten bellen' ik deed dat en hij ging over, zodoende dacht ik dat ze allemaal aangeroepen werden. Dacht namelijk dat ik mijn speaker ook over hoorde gaan.Het blijkt dat alleen naar mijn Nest Hub werd gebeld en niet naar de overige speakers die ik heb.

• Beefhead
Nuevocasa schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:31:
[...]

Excuses, je moet een Google Nest Hub hebben. In duo staat staat bij mij 'mijn home-apparaten bellen' ik deed dat en hij ging over, zodoende dacht ik dat ze allemaal aangeroepen werden. Dacht namelijk dat ik mijn speaker ook over hoorde gaan.Het blijkt dat alleen naar mijn Nest Hub werd gebeld en niet naar de overige speakers die ik heb.
Ah ok. Dat het via een Nest Hub ging wist ik idd al. Wordt tijd dat ze het voor alle Google Home devices beschikbaar maken. Als ik me niet vergis heb je op de Nest ook geen video feed, dus waarom dan niet ook op de Home en Home mini?

Bedankt voor de update :)

• Nuevocasa
Beefhead schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:34:
[...]

Ah ok. Dat het via een Nest Hub ging wist ik idd al. Wordt tijd dat ze het voor alle Google Home devices beschikbaar maken. Als ik me niet vergis heb je op de Nest ook geen video feed, dus waarom dan niet ook op de Home en Home mini?

Bedankt voor de update :)
Inderdaad, had gisteren ook gelezen dat er al mensen zijn met die optie in hun Google home app. Dat was mede de reden dat ik dacht dat het werkte en omdat er ook 'apparaten' staat ipv bel met je home hub.

https://androidworld.nl/apps/google-home-google-duo-bellen/

Vanaf de nest hub bellen kan inderdaad al een tijdje. Andersom kon toen nog niet bij mijn weten.

Nuevocasa wijzigde deze reactie 04-09-2019 13:42 (6%)

• Rn82
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:02
Nuevocasa schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:39:
[...]

Vanaf de nest hub bellen kan inderdaad al een tijdje. Andersom kon toen nog niet bij mijn weten.
Je kan vanuit de app Duo naar de google home hub bellen. Vanuit de Home app is dit vooralsnog niet mogelijk. Althans, dit was de situatie gisteren bij mij

• Nuevocasa
Rn82 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:52:
[...]

Je kan vanuit de app Duo naar de google home hub bellen. Vanuit de Home app is dit vooralsnog niet mogelijk. Althans, dit was de situatie gisteren bij mij
Dat is inderdaad wat wij aangeven. Dat was niet direct het geval, in eerste instantie kon je wel vanaf de hub met duo bellen naar je telefoon maar niet terug. Nu kan dat inderdaad dus wel. Daarnaast zijn ze dus aan het uitrollen dat je dat ook vanuit de home app kunt doen, zie de URL uit mijn vorige post. Google doet dat blijkbaar in dit geval geleidelijk, zoals ze dat vaak doen bij nieuwe functionaliteit.
Ik heb eerder dit nieuwtje gemeld
https://androidworld.nl/apps/google-assistent-routine-klok/

Is er al iemand dit die werkend heeft gekregen?
Bij mij in huis kan niemand het vinden.

Wel zag ik dat in deGoogle Home app ' face match' nu ook beschikbaar is in combinatie met de hub max.
https://androidworld.nl/n...ar-we-hebben-er-niks-aan/

Medione1210 wijzigde deze reactie 05-09-2019 17:32 (12%)

• humptydumpty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:15
Weet niet of ik in het goede topic zit, zo niet mijn excuus en waar moet ik wel zijn?

Heb de volgende vragen:

- Hoe speel ik de luisterbieb app af op google home mini? (heb wel gezocht maar ik kan alleen maar vinden hoe je een luisterboek van google play boeken kunt luisteren)

- Kan google home mini al je email voorlezen? (Een mail dicteren zou helemaal geweldig zijn.)

- Hoe kan je een webstream luisteren op een google home mini? (W10 computer is aanwezig als ook een android telefoon)

(De reden dat ik dit vraag is omdat ik hier een +80 jarige heb, die helemaal bij is, nog auto rijdt maar die steeds meer pijn aan haar handen heeft en lezen steeds meer vermoeiend vind maar wel graag leest. Radio, agenda bij houden, chromecast en spotify via google home mini gaat goed. Zelfs een smartphone gaat goed (nadat ik heb uitgelegd dat google playstore niet voor spelletjes is wat het doet en dus niet verwijderd mag worden _O- ) Omdat ze graag zelfstandig blijft zie ik het er nog van komen dat haar hele huis straks geautomatiseerd is. Ze vind het leuk en de wereld staat stil als haar internet storing heeft. Ze kwam laatst zelf met een vraag over een smartwatch met valsensor aan zetten)

Als jullie nog meer tips hebben hoor ik ze graag!

Mijn dank voor het meedenken!

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-09 08:18
humptydumpty schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:18:
Weet niet of ik in het goede topic zit, zo niet mijn excuus en waar moet ik wel zijn?

Heb de volgende vragen:

- Hoe speel ik de luisterbieb app af op google home mini? (heb wel gezocht maar ik kan alleen maar vinden hoe je een luisterboek van google play boeken kunt luisteren)
Kan alleen als de luisterbieb app Google Cast ondersteunt. Voor zover ik kan zien is dat niet het geval
- Kan google home mini al je email voorlezen? (Een mail dicteren zou helemaal geweldig zijn.)
Nee, mail voorlezen en dicteren kan niet
- Hoe kan je een webstream luisteren op een google home mini? (W10 computer is aanwezig als ook een android telefoon)
Vanaf de Windows computer kun je via Chrome een tab casten naar de Google Home.
Wellicht dat je vanaf de Android telefoon met de app Allcast ook wel iets kunt doen (als de app niet al zelf cast functionaliteit heeft).
(De reden dat ik dit vraag is omdat ik hier een +80 jarige heb, die helemaal bij is, nog auto rijdt maar die steeds meer pijn aan haar handen heeft en lezen steeds meer vermoeiend vind maar wel graag leest. Radio, agenda bij houden, chromecast en spotify via google home mini gaat goed. Zelfs een smartphone gaat goed (nadat ik heb uitgelegd dat google playstore niet voor spelletjes is wat het doet en dus niet verwijderd mag worden _O- ) Omdat ze graag zelfstandig blijft zie ik het er nog van komen dat haar hele huis straks geautomatiseerd is. Ze vind het leuk en de wereld staat stil als haar internet storing heeft. Ze kwam laatst zelf met een vraag over een smartwatch met valsensor aan zetten)

Als jullie nog meer tips hebben hoor ik ze graag!

Mijn dank voor het meedenken!

• NoFate
Nuevocasa schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:50:
[...]

Ik ben ook benieuwd wanneer er een camera komt die met zowel Google als Synology werkt. Waarom zou beide niet kunnen zonder dat Synology een cloud Api maakt? De producent van een camera zou toch ook beide mogelijk kunnen maken?
Gaat wel, maar niet default, moet je home assistant er tussen zetten, dan kan je de Synology camera's exposen naar Google home... Kan je deze vervolgens via stem casten of tonen op je hub...

• Ynnoz
Is het nog steeds niet mogelijk om "NPO Radio 1" te streamen via de Google Home? Alleen "Play 89.9 FM" werkt bij mij.

Ynnoz wijzigde deze reactie 07-09-2019 12:45 (18%)

• jerry_a
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:10
Ynnoz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:44:
Is het nog steeds niet mogelijk om "NPO Radio 1" te streamen via de Google Home? Alleen "Play 89.9 FM" werkt bij mij.
Bij mij werkt het prima en heeft het altijd gedaan zowel op mijn telefoon als ook op mijn Link 20.

hoi

• Ynnoz
jerry_a schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:59:
[...]

Bij mij werkt het prima en heeft het altijd gedaan zowel op mijn telefoon als ook op mijn Link 20.
Vreemd. Het heeft bij mij altijd gewerkt maar op mijn Google Home (speaker) werkt het sinds anderhalve week niet meer (kan Radio 1 niet vinden). Alle andere radiozenders werken prima. "Google Play 98.9 FM" werkt wel en het systeem geeft aan dat Radio 1 gestreamed wordt. Op Tunein is Radio 1 gewoon beschikbaar.

Heb alles al gereset.

• respect!
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20:20
Ik heb al 2 shelly`s die ik zonder problemen heb kunnen toevoegen in google home en werkend met voice,
nu heb ik een derde shelly die ik heb toegevoegd maar als ik zeg: hey google zet traplamp aan krijg ik de melding: het lijkt of dit apparaat niet is ingesteld.
Ik weet wel zeker dat het is ingesteld.
In de app kan ik de lamp gewoon schakelen, ook heb ik een sync uitgevoerd.
Iemand een idee?

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23:56
Kleine heads up:
Bij mijn lokale AH (regio Den Bosch) zijn enkele Google Home Mini's voor de helft van de helft te koop (20 euro). Ik spreek alleen voor deze Albert Heijn,maar wellicht loont het voor sommigen hier om even bij je lokale Appie binnen te lopen, en te zien of ze hebben liggen voor een lagere prijs. :)

Edit: Het kan zijn dat jouw AH al door zijn voorraad heen is, maar deze had er nog een paar liggen.

Maarten_E wijzigde deze reactie 09-09-2019 13:15 (14%)

• RobbertDs1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:37
respect! schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:03:
Ik heb al 2 shelly`s die ik zonder problemen heb kunnen toevoegen in google home en werkend met voice,
nu heb ik een derde shelly die ik heb toegevoegd maar als ik zeg: hey google zet traplamp aan krijg ik de melding: het lijkt of dit apparaat niet is ingesteld.
Ik weet wel zeker dat het is ingesteld.
In de app kan ik de lamp gewoon schakelen, ook heb ik een sync uitgevoerd.
Iemand een idee?
Al eens een andere naam geprobeerd? Ik had bij "haard" een probleem.

• respect!
  • Laatst online: 20:20
Ik heb geen idee wat het was maar nu werkt het wel.
Niks gedaan..

Al eens een andere naam geprobeerd? Ik had bij "haard" een probleem.
[/quote]

• Ynnoz
Ik heb inmiddels contact gehad met Radio 1 zelf over het niet streamen. Laatste antwoord:

"Inmiddels heb ik reactie gekregen van mijn collega’s. Het issue was ze bekend en ze hebben er al actie op ondernomen.
Helaas zit ’t probleem niet bij de acties die door de NPO app worden uitgevoerd, maar met de action van TuneIn. Die wordt standaard opgestart als je zomaar een zendernaam roept tegen je Google Smartspeaker. Die TuneIn action biedt opeens NPO Radio 1 niet meer aan. TuneIn is daarover door ons ingelicht."

Afwachten dus.

• C6DL
  • Laatst online: 19-09 08:37
Ben echt met de dag minder tevreden met mijn google home.
Hij luistert steeds slechter. Moet soms bijna schreeuwen haha

• Nuevocasa
C6DL schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:47:
Ben echt met de dag minder tevreden met mijn google home.
Hij luistert steeds slechter. Moet soms bijna schreeuwen haha
2 talen ingesteld? Sinds ik over ben op alleen Nederlands werkt het best goed. Alleen routines heb je dan niet.

• mirelia
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:40
heeft iemand hier een lijstje met de meest gebruikte voice commands voor de Harmony Hub in het nederlands?
Ik kan wel activiteiten starten en uitzetten maar verder reageert ie nergens op.

• Fire69
  • Laatst online: 17:22
mirelia schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:34:
heeft iemand hier een lijstje met de meest gebruikte voice commands voor de Harmony Hub in het nederlands?
Ik kan wel activiteiten starten en uitzetten maar verder reageert ie nergens op.
Buiten starten/stoppen gebruik ik enkel af en toe 'zet tv luider/stiller' of 'zet geluid tv aan/uit'

Move along folks, nothing interesting to see here.

• barrymossel
Kleine tip: gebruik de naam van de activiteit (of de naam die je de activiteit in de Google Home app hebt gegeven) bij het commando. Bijvoorbeeld "zet [activiteit] zachter" of "pauzeer [activiteit]" of "speel [activiteit] af". Verder zou ik niet zo 1-2-3 kunnen bedenken waarvoor het handig zou kunnen zijn. Dat zijn de commando's (buiten aan- en uitzetten) die ik als enige gebruik via Harmony.

• TheFes
  • Laatst online: 19-09 08:18
Wisselen van kanalen op TV moet ook kunnen, volgens mij via "start kanaal X"|

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:24
Ynnoz schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:40:
Ik heb inmiddels contact gehad met Radio 1 zelf over het niet streamen. Laatste antwoord:

"Inmiddels heb ik reactie gekregen van mijn collega’s. Het issue was ze bekend en ze hebben er al actie op ondernomen.
Helaas zit ’t probleem niet bij de acties die door de NPO app worden uitgevoerd, maar met de action van TuneIn. Die wordt standaard opgestart als je zomaar een zendernaam roept tegen je Google Smartspeaker. Die TuneIn action biedt opeens NPO Radio 1 niet meer aan. TuneIn is daarover door ons ingelicht."

Afwachten dus.
Ik merk dat er aan gewerkt word.
Als ik vandaag vraag "speel radio 1", dan krijg ik BBC Radio 1 te horen, maar als ik vraag "speel NPO Radio 1 op TuneIn" dan word NPO Radio 1 afgespeeld. :)
De toevoeging "op TuneIn" is nog wel echt nodig, want anders krijg je antwoord dat het niet gevonden kan worden of niet kan worden afgespeeld.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• foxtrot81
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-09 13:03
Heb al me lampen vervangen voor action lampen en nog wat stekkers er bij, wat een luxe eindelijk bijna alles op commando zelfs mijn aquarium lampen/koffiezetter/tv aan uit heerlijk en het werkt perfect ;-)
Nu het vrouwtje nog zien in te stellen op stem commando lol

Asus Maximus Vlll Hero/Skylake i5 6600K/16 gb ddr4 HyperX /MSI GTX 970 4gb /Seasonic Platinum Series 660 Watt/ h110i gtx/Samsung 850Evo 500gb/ [[[OOEHHH YEAHHH]]]

• josernst
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-09 21:24
Ik krijg de Action lamp niet geactiveerd in Google Hom, wel is zijn eigen app. Kunje mij uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

• mAiden88
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:39
josernst schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:00:
Ik krijg de Action lamp niet geactiveerd in Google Hom, wel is zijn eigen app. Kunje mij uitleggen hoe je dat gedaan hebt?
Zoek in Google Home naar Smart Life, log hier op in met je gegevens die je heb aangegeven bij aanmaken van de LSC app om de lamp te koppelen. Als dit gelukt is, zal google de lamp moeten tonen, kunnen schakelen! :)

• josernst
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-09 21:24
Aha, Top. Ik heb nergens zien staan, dat het onder de app "smart life"moest? Ga ik er weer een halen en opnieuw testen. Dank je wel (y)

• Retir
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-09 07:43
Wie kan mij helpen of sturen in de richting van het juiste antwoord; sinds gisteren heb ik een Google Nest hub erbij. Nu laat ik altijd via de boxen via chromecast-functie een radiozender ernaartoe streamen.
Maar als ik nu dat doe dan komt op de hub in het groot de hele tijd de naam van de zender te staan die op dat moment via de stream wordt uitgezonden.
Is het mogelijk dat ik dan ook bijvoorbeeld de foto's uit de Drive weer kan laten zien? Of ander startscherm op de Hub? Op het moment dat er niets via een stream wordt gezonden laat de hub ook de foto's zien.
Iemand een idee?

• DukeBox

DukeBox

Heb sinds vandaag (althans het valt mij nu op sinds een week of 2) dat google assistent 'synchrooniseer apparaten' niet meer kent :?

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19-09 03:54
Mr_Blobby schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:24:
[...]

Ik merk dat er aan gewerkt word.
Als ik vandaag vraag "speel radio 1", dan krijg ik BBC Radio 1 te horen, maar als ik vraag "speel NPO Radio 1 op TuneIn" dan word NPO Radio 1 afgespeeld. :)
De toevoeging "op TuneIn" is nog wel echt nodig, want anders krijg je antwoord dat het niet gevonden kan worden of niet kan worden afgespeeld.
Dit werkt bij mij nog niet. Sinds gisteren werd opeen standaard BBC radio 1 afgespeeld. Vraag ik om npo radio 1 at tunin dan wordt deze niet gevonden. Heb wel mijn google home op engels ingesteld.

Blij dat er aan gewerkt wordt, word graag wakker met het nieuws.

• Serena
  • Laatst online: 16:43
Retir schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:19:
Wie kan mij helpen of sturen in de richting van het juiste antwoord; sinds gisteren heb ik een Google Nest hub erbij. Nu laat ik altijd via de boxen via chromecast-functie een radiozender ernaartoe streamen.
Maar als ik nu dat doe dan komt op de hub in het groot de hele tijd de naam van de zender te staan die op dat moment via de stream wordt uitgezonden.
Is het mogelijk dat ik dan ook bijvoorbeeld de foto's uit de Drive weer kan laten zien? Of ander startscherm op de Hub? Op het moment dat er niets via een stream wordt gezonden laat de hub ook de foto's zien.
Iemand een idee?
Gewoon even naar links swipen op het scherm.

• NoFate
Kan je op de nest hub trouwens bepalen welke folder van Google photos je wilt laten zien?

• Nuevocasa
NoFate schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:18:
Kan je op de nest hub trouwens bepalen welke folder van Google photos je wilt laten zien?
Ja, werkt het zelfde als met een chromecast.

• NoFate
Ah leuk, mss toch ene aanschaffen dan ;)
Vraagje.
Weet iemand naast Skyradio nog zenders met non stop populaire muziek die werken op de Home?
Deezer werkt nog steeds niet op de NL Home en ik heb geen zin om speciaal Spotify aan te schaffen.
(En het lukt me niet om met Spotify Free en beetje normale muziek lijsten te vinden)
josernst schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:17:
Aha, Top. Ik heb nergens zien staan, dat het onder de app "smart life"moest? Ga ik er weer een halen en opnieuw testen. Dank je wel (y)
Ik heb ze hier ook. De gekleurde lampen zijn nu slechts 6,49. In een paar minuten werkend met smart live app en Google Home. Werkt prima. Maar omdat ik 'm nu gebruik als buitenlamp heb ik 'm met een routine in de smart life app aangezet van zonsondergang tot zonsopgang.

Medione1210 wijzigde deze reactie 13-09-2019 09:46 (21%)

• Serena
Medione1210 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:43:
Vraagje.
Weet iemand naast Skyradio nog zenders met non stop populaire muziek die werken op de Home?
Deezer werkt nog steeds niet op de NL Home en ik heb geen zin om speciaal Spotify aan te schaffen.
(En het lukt me niet om met Spotify Free en beetje normale muziek lijsten te vinden)
Je kunt toch gewoon alle zenders afspelen die in TuneIn zitten?

Serena wijzigde deze reactie 13-09-2019 10:22 (24%)

Serena schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:21:
[...]

Je kunt toch gewoon alle zenders afspelen die in TuneIn zitten?
Uiteraard,maar mijn vraag is dus iemand een tip heeft voor zo'n zender met non stop populaire muziek. Ik heb uiteraard al zitten zoeken maar nog niks interessants gevonden......zodoende mijn vraag hier.

• CRpt3r55
Medione1210 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:17:
[...]

Uiteraard,maar mijn vraag is dus iemand een tip heeft voor zo'n zender met non stop populaire muziek. Ik heb uiteraard al zitten zoeken maar nog niks interessants gevonden......zodoende mijn vraag hier.
- Q music non stop
- 538 non stop
- Radio 10 non stop...
...
..
.

En ga zo maar door 8)

Etuuuuuh!

CRpt3r55 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:19:
[...]

- Q music non stop
- 538 non stop
- Radio 10 non stop...
...
..
.

En ga zo maar door 8)
Nooit van gehoord! Dank je voor de tips!
Enig idee ook hoe je 538 non stop moet uitspreken om het werkend te krijgen? De andere 2 werken prima.

Edit: stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb maar op de Nederland FM app staan en hele serie van dit soort stations.

Medione1210 wijzigde deze reactie 13-09-2019 17:36 (14%)

• CRpt3r55
Medione1210 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:29:
[...]

Nooit van gehoord! Dank je voor de tips!
Enig idee ook hoe je 538 non stop moet uitspreken om het werkend te krijgen? De andere 2 werken prima.

Edit: stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb maar op de Nederland FM app staan en hele serie van dit soort stations.
Bij mij werkt "luister 538 non stop" 👍

Etuuuuuh!

CRpt3r55 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:36:
[...]

Bij mij werkt "luister 538 non stop" 👍
Top!

Play, speel en draai werkte niet :( :( 8)7

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-09 10:24
Weet iemand of de Google nest hub Max ook de Nederlandse taal ondersteund als ik deze importeer?

• DOEBI
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:34
Iemand al de smart led lights bij de Action gezien? Werken prima met de assistant en Home.

I hope I didn’t brain my damage...

DOEBI schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:02:
Iemand al de smart led lights bij de Action gezien? Werken prima met de assistant en Home.
Je loopt achter :9

Believe. Imagine. Create.

• Serena
LOL, beetje maar…

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-09 20:08
Tip: turn on gentle wake up, als je dan een alarm zet gaan je Philips hue lampen wake up light truukje doen.

Nu alleen nog Spotify kunnen linken aan een alarm zoals in sommige landen al wel werkt en ik ben helemaal blij.

https://lifehacker.com/ho...e-home-speaker-1822673391

warcow wijzigde deze reactie 15-09-2019 12:23 (49%)

• Serena
warcow schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:18:
Tip: turn on gentle wake up, als je dan een alarm zet gaan je Philips hue lampen wake up light truukje doen.

Nu alleen nog Spotify kunnen linken aan een alarm zoals in sommige landen al wel werkt en ik ben helemaal blij.

https://lifehacker.com/ho...e-home-speaker-1822673391
En werkt dit ook al met Nederlandse spraak?

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-09 20:08
Serena schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:26:
[...]

En werkt dit ook al met Nederlandse spraak?
Als je activate gentle wake up zegt tegen je NL Google home zou hij het aan moeten zetten. Als ik het in het Nederlands vraag (zet rustig wakker worden aan) snapt hij het niet.

Je hoeft het maar 1 keer aan te zetten, dan wordt je voortaan bij elk nieuw alarm wakker met de lichten en het normale wekgeluid. Ik hoop dat de lampen wat eerder beginnen maar ik ben bang van niet. (Zou veel handiger zijn als het licht een kwartier voor het wekgeluid begint)

Als ze nu in NL ook eindelijk ondersteuning krijgen voor Spotify op een alarm ben ik helemaal blij.

• Serena
warcow schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:34:
[...]

Als je activate gentle wake up zegt tegen je NL Google home zou hij het aan moeten zetten. Als ik het in het Nederlands vraag (zet rustig wakker worden aan) snapt hij het niet.

Je hoeft het maar 1 keer aan te zetten, dan wordt je voortaan bij elk nieuw alarm wakker met de lichten en het normale wekgeluid. Ik hoop dat de lampen wat eerder beginnen maar ik ben bang van niet. (Zou veel handiger zijn als het licht een kwartier voor het wekgeluid begint)

Als ze nu in NL ook eindelijk ondersteuning krijgen voor Spotify op een alarm ben ik helemaal blij.
Ik doe het voorlopig nog even via de app SleepCycle, daar kan ik namelijk de lampen selecteren.
Van mij hoeft het 'grote licht' niet aan te gaan.
Maar bedankt voor de tip!

• jvbragt
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-09 13:05
Hoi, Ik wilde van mijn GSuite account af op mijn google home. Dus gmail account aangemaakt, oude account geunlinkt, nieuwe account gekoppeld. Als ik op Werkt met Google klik krijg ik kort een rondje te zien en that's it. Nu werkt het met beide accounts niet meer. In het oude account kan ik ook geen apparaten ontkoppelen

• Possible
  • Laatst online: 22:54
Is er ook een manier om google home te forceren dat als je zegt ''Zet de lampen in de woonkamer aan/uit'' dat je dan een bliep krijgt te horen en niet ''Oke de lampen in de woonkamer zijn uit''

Deze update is inmiddels al uitgerold las ik, maar bij mij blijft ze het zeggen.

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Fire69
jvbragt schreef op zondag 15 september 2019 @ 16:16:
Hoi, Ik wilde van mijn GSuite account af op mijn google home. Dus gmail account aangemaakt, oude account geunlinkt, nieuwe account gekoppeld. Als ik op Werkt met Google klik krijg ik kort een rondje te zien en that's it. Nu werkt het met beide accounts niet meer. In het oude account kan ik ook geen apparaten ontkoppelen
Ik denk dat het iets algemeen is (hoewel ik ook een Gsuite heb), want ik heb dit gisteren ook gemerkt (getest op telefoon en tablet).

• DukeBox

DukeBox

Possible schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:20:
Is er ook een manier om google home te forceren dat als je zegt ''Zet de lampen in de woonkamer aan/uit'' dat je dan een bliep krijgt te horen en niet ''Oke de lampen in de woonkamer zijn uit''
Bij mij lijkt het gekoppeld te zijn aan de tijd.

• Serena
DukeBox schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:39:
[...]

Bij mij lijkt het gekoppeld te zijn aan de tijd.
Het ligt aan de ruimte. Hij bliept als hij de lampen in de ruimte uitzet waar de GH staat. Vraag je in de woonkamer om de slaapkamer uit te zetten zal hij dat met een zin bevestigen omdat je het dan niet kunt zien.

• DukeBox

DukeBox

@Serena dat ook ja, maar in mijn slaapkamers doet hij na ~ 20:00 ook geen stem meer bij scenes. Ik heb dan ook mijn stilte periode aangegeven dus denk dat daar ook een koppeling is.

• Serena
DukeBox schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 07:44:
@Serena dat ook ja, maar in mijn slaapkamers doet hij na ~ 20:00 ook geen stem meer bij scenes. Ik heb dan ook mijn stilte periode aangegeven dus denk dat daar ook een koppeling is.
Oh, dan zal het daar aan liggen idd.

• Fire69
Ik lees op Reddit al een tijdje veel klachten over GH die steeds dommer zou worden, maar had er zelf nog niks van gemerkt.
Deze morgen wil ik Q-Music luisteren, nu speelt hij hier plots de NL-versie ipv BE.... Deed het al 6 maand correct :|
Vanaf nu moet ik dus 'speel qmusic Belgium op Tunein' zeggen ipv gewoon 'speel qmusic'. Heel handig :/

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-09 21:48
Fire69 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 07:51:
Ik lees op Reddit al een tijdje veel klachten over GH die steeds dommer zou worden, maar had er zelf nog niks van gemerkt.
Deze morgen wil ik Q-Music luisteren, nu speelt hij hier plots de NL-versie ipv BE.... Deed het al 6 maand correct :|
Vanaf nu moet ik dus 'speel qmusic Belgium op Tunein' zeggen ipv gewoon 'speel qmusic'. Heel handig :/
Kun je een shortcut/routine van maken, maar merk ook dat zulke dingen ook wel eens veranderen ja

• NoFate
Lennart95 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:02:
[...]

Kun je een shortcut/routine van maken, maar merk ook dat zulke dingen ook wel eens veranderen ja
Nee, gaat nog niet in het Nederlands

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-09 21:48
Ah tuurlijk. Het ontbreken van dat soort functies heeft mij er destijds toe doen besluiten om engels te gebruiken

• NoFate
Lennart95 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:16:
Ah tuurlijk. Het ontbreken van dat soort functies heeft mij er destijds toe doen besluiten om engels te gebruiken
Snap ook niet waarom het zo lang duurt, dit is echt de beste functie van assistent die ontbreekt

• barrymossel
Fire69 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 07:51:
Ach, ik wilde afgelopen weekend een film pauzeren of juist weer af laten spelen via Harmony. Heeft maanden netjes gewerkt en dit weekend ineens weer niet. Ik kijk er niet meer van op. Frustrerend is het wel...

Ik snap het niet, ik kom dus niks van die problemen tegen met mij GH's...Anyway, even afkloppen :)

Believe. Imagine. Create.

• NoFate
tis elke week iets anders, ik heb al een jaar screens als exposed als "cover" in google home
ik kan dus zeggen
hey google, screen open
hey google, screen dicht

bij screen open = > ok ik doe de screen open
bij screen dicht => helaas, ik kan deze stand niet vinden

maar hij doet wel effectief de screen dicht
ik word er onnozel van ....

• DukeBox

DukeBox

NoFate schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:32:
bij screen open = > ok ik doe de screen open
bij screen dicht => helaas, ik kan deze stand niet vinden

maar hij doet wel effectief de screen dicht
ik word er onnozel van ....
Ah.. ligt dus niet aan mij. Viel mij wel op dat ik nu omlaag of omhoog kan zeggen bij mijn rolluiken (stop kan ook, maar dan gaan ze gewoon dicht)

DukeBox wijzigde deze reactie 17-09-2019 13:02 (6%)

• msmits_
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-09 17:19
mark1541 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:18:
Weet iemand of de Google nest hub Max ook de Nederlandse taal ondersteund als ik deze importeer?
Ben ook nog steeds opzoek naar dit antwoord, maar tot op heden nergens een antwoord kunnen vinden.

• NoFate
msmits_ schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:21:
[...]

Ben ook nog steeds opzoek naar dit antwoord, maar tot op heden nergens een antwoord kunnen vinden.
ja, taal aanpassen kan altijd, is onafhankeljik van de hardware, taal is dus van je google assistant setting, niet die van de hardware

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-09 10:24
NoFate schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:01:
[...]

ja, taal aanpassen kan altijd, is onafhankeljik van de hardware, taal is dus van je google assistant setting, niet die van de hardware
Is dat zeker aangezien de Google Home dit in het begin niet kon

• NoFate
mark1541 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:19:
[...]

Is dat zeker aangezien de Google Home dit in het begin niet kon
bij mijn weten heeft dat altijd gegaan? ik had ook een geimporteerde duitse versie... gewoon taal aangepast in de app...
enigste duits wat ik nog hoor, is als ik de google home mini reset naar factory, de eerste opstart stem is dan altijd Duits =) , daarna geen duits meer

• Serena
NoFate schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:33:
[...]

bij mijn weten heeft dat altijd gegaan? ik had ook een geimporteerde duitse versie... gewoon taal aangepast in de app...
enigste duits wat ik nog hoor, is als ik de google home mini reset naar factory, de eerste opstart stem is dan altijd Duits =) , daarna geen duits meer
Nou zeg, als je dat het leukste vindt… 8)7 :P
Liever een mannenstem?
https://www.nu.nl/tech/59...-aan-spraakassistent.html

En nu eindelijk graag eens routines voor de NL taal. O-)

Medione1210 wijzigde deze reactie 18-09-2019 08:56 (20%)

• NoFate
iemand de mannenstem al kunnen kiezen/activeren?

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
De Ben reclame is wel leuk, werkt ook echt als je het op je eigen google home probeert. :)

chaoscontrol wijzigde deze reactie 18-09-2019 21:00 (38%)

Inventaris

• CRpt3r55
Hier is inmiddels de mannenstem binnen. Ik moet zeggen dat die stem mij meer bevalt dan de vrouwenstem! 👍

Etuuuuuh!

• Serena
CRpt3r55 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:40:
Hier is inmiddels de mannenstem binnen. Ik moet zeggen dat die stem mij meer bevalt dan de vrouwenstem! 👍
Yep, ik ben ook geswitched.

• mirelia
Ik kan het niet vinden op mijn google home

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:58
mirelia schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:17:
Ik heb dit moeten instellen in de Google Assistant onder "Assisent -stem"

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:59
mirelia schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:17:
Open de Google Home App
Ga naar het icoontje van je profiel (4e icoontje onderin)
Ga naar Instellingen onder het kopje "Algemene instellingen"
Ga naar tabblad Assistent
Kies voor "Assistent-stem". Hier kun je nu switchen tussen rood (vrouwelijk) en oranje (mannelijk).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• mirelia
Thx. Gelukt
Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True