Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:46
JoeZuCK schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:17:
Wat ik me afvraag; je hebt smart switches, maar heb je ze ook met ingebouwde Google Assistant? Of smart switches met ingebouwde motion sensor? Lijkt me super handig in een slaapkamer waarbij je hem alleen gebruikt om het licht uit te doen, een speakertje hoeft niet groot te zijn). Of dat je de motion sensor programmeert met bepaalde conditions.

Voordeel: je hebt geen batterijen nodig (motion sensor) en je hebt een fysieke outlet over (geen nest mini of iets anders) om iets anders in te pluggen. Gat in de markt toch? Of zie ik iets over het hoofd.
Zoiets bestaat al heel lang. Niet zozeer met spraak maar met klappen.
https://nl.aliexpress.com...lapping-light-switch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:32
Ik gebruik voor al mijn lichten Philip Hue en soms IKEA tradfri (maar dat werkt wel minder goed) icm Google Assistant en Busch Jaeger Friends of Hue wall switches en Philips Hue motion sensors en dat werkt super. Eigenlijk nooit problemen mee.

Ik raad andere eigenlijk altijd deze combinaties aan voor wanneer iemand met domotica voor de lichten wil starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 23:35
Arjan90 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:29:
Ik ben net de tweede speaker aan het installeren en er komt nu gelijk een software update binnen die geïnstalleerd moet worden. Dat had ik gisteren bij de eerste speaker niet, dus er is ongetwijfeld alweer een update verspreid. Misschien zorgt die voor wat problemen met Spotify, wordt vast snel opgelost. Wij hebben nu maar even TuneIn opgezet, hoewel hij nog niet echt luistert naar mijn commando's om de radiozender te veranderen. Hij gaat meteen zoeken op Spotify naar "Skyradio" :+
Zelfde hier. De eerste Nest Audio installeerde geen firmware update, de tweede wel. Ik heb er twee bij bol.com gekocht omdat ik die derde echt niet nodig heb. De firmware versies zijn we identiek nu.

Vergeleken met mijn Alexa Echo's is de spraak herkenning echt beter, ook lijkt ie beter met ander omgevingsgeluid (ding staat naast een center speaker) om te gaan.

Logitech Harmony integratie is echt veel beter. Bij Amazon gaat het met skills, lijkt bij Google veel beter te werken (bv volume harder of
activity veranderen).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-07 22:54
@loekf2 Hoe krijg jij Harmony werkend? Dat lukt mij dus niet, ik krijg vanuit Google continu de melding bij Harmony dat mijn regio niet wordt ondersteund. Ik heb op allerlei plekken al landen en regio's aangepast, maar het werkt nog niet.

Zou echt mooi zijn als ik dit er nog aan kan toevoegen, ik heb de Harmony Elite met hub dus het zou moeten kunnen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Arjan90 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:33:
@loekf2 Hoe krijg jij Harmony werkend? Dat lukt mij dus niet, ik krijg vanuit Google continu de melding bij Harmony dat mijn regio niet wordt ondersteund. Ik heb op allerlei plekken al landen en regio's aangepast, maar het werkt nog niet.

Zou echt mooi zijn als ik dit er nog aan kan toevoegen, ik heb de Harmony Elite met hub dus het zou moeten kunnen.
Ehhh.. niet veel bijzonders. Ik heb de regio op English US gezet bij het installeren, met engels en Nederlands als talen voor de assistent. Simpel mijn Harmony account gelinked.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40

MeNTaL_TO

The future is not set

Arjan90 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:29:
Ik ben net de tweede speaker aan het installeren en er komt nu gelijk een software update binnen die geïnstalleerd moet worden. Dat had ik gisteren bij de eerste speaker niet, dus er is ongetwijfeld alweer een update verspreid. Misschien zorgt die voor wat problemen met Spotify, wordt vast snel opgelost. Wij hebben nu maar even TuneIn opgezet, hoewel hij nog niet echt luistert naar mijn commando's om de radiozender te veranderen. Hij gaat meteen zoeken op Spotify naar "Skyradio" :+
Ok, meer mensen hebben dat dus (firmware update op 1 speaker), ik had het ook. Merkte wel dat er storing was bij of Google of KPN, want de spotify problemen had ik ook (maar ook met youtube op de tv).
Ik blijf het wel bijzonder dat ik suggesties krijg voor bijv slaapliedjes terwijl dat in NL nog niet werkt (via mijn Chromebook kan ik ook Engelse opdrachten geven en dan werken slaapliedjes wel.
Wat me vooral verbaast is dat mijn vrouw de Nest Audio ook actief gebruikt, iets wat ik niet verwacht had.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Mijn vrouw praat al amper met de Nest Mini, maar de kinderen vinden het geweldig! Wordt veelvuldig gebruikt om muziek aan te zetten, om te vragen welke dag het is, wat het weer wordt, of Spaans leren met Google :+

Mijn vrouw gebruikt het wel steeds vaker omdat ik laatst een Hue knop zonder batterijen had zitten en we hadden de batterij niet in huis. Werkte perfect met Google.

@loekf2 Dan ga ik het nog een keer proberen, is al een paar maanden geleden. Nu met de routines kun je het ook nog eens mooier koppelen lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan90 op 18-10-2020 19:11 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Kun je op een Google Hub ook Nederlandse recepten krijgen ?

Als ik zeg: "hoe maak ik zuurkool" dan krijg ik alleen recepten in het Engels.

Als ik datzelfde zeg tegen mijn Google Mini komt deze wel met een NL recept van AH.

[ Voor 23% gewijzigd door jobr op 18-10-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
jobr schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:33:

Als ik datzelfde zeg tegen mijn Google Mini komt deze wel met een NL recept van AH.
Grappig, Nest Audio komt met een stampot recept van AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 19:58
jobr schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:33:

Ik denk dat je taal verkeerd staat.
Op exact jouw vraag krijg ik dit…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7Fcw_ZrSbRX8h5gH3kYtGc1LO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1Ha327kJGCvOvceFlGStbpm.jpg?f=fotoalbum_large

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Serena schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:40:
[...]

Ik denk dat je taal verkeerd staat.
Op exact jouw vraag krijg ik dit…

[Afbeelding]
Kan ik de taal dan van de Hub anders instellen dan van de Mini?
Beide zitten op hetzelfde account.
In google assistant heb ik engels en NL aanstaan. De hub geeft ook in het NL antwoord op mijn vraag maar komt toch met Engels recept.
Als ik NL als eerste taal zet lijkt het wel goed te gaan in een korte test.

[ Voor 5% gewijzigd door jobr op 18-10-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
jobr schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Kan ik de taal dan van de Hub anders instellen dan van de Mini?
Beide zitten op hetzelfde account.
In google assistant heb ik engels en NL aanstaan. De hub geeft ook in het NL antwoord op mijn vraag maar komt toch met Engels recept.
Als ik NL als eerste taal zet lijkt het wel goed te gaan in een korte test.
Ik heb helemaal geen Engels ingesteld. Waarom zou ik, ik spreek tenslotte Nederlands.
Maar dat is wel je probleem. De volgorde van de talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 11:02
Arjan90 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:33:

De taal van de Windows software van Harmony op Engels us zetten. Meer hoef je niet aan te passen om het te kunnen synchroniseren met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Nuevocasa Dat heb ik al gedaan, maar lost het niet op. Helaas. Heb daar via Mijn account de instelling al aangepast naar Verenigde Staten. Google Assistent instellingen staan op Engels (Verenigde Staten) - primair - en daarnaast Nederlands. Ik zal eens kijken of het wel werkt na een dagje ofzo, misschien dat de instellingen nog door moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Arjan90 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:44:
@Nuevocasa Dat heb ik al gedaan, maar lost het niet op. Helaas. Heb daar via Mijn account de instelling al aangepast naar Verenigde Staten. Google Assistent instellingen staan op Engels (Verenigde Staten) - primair - en daarnaast Nederlands. Ik zal eens kijken of het wel werkt na een dagje ofzo, misschien dat de instellingen nog door moeten komen.
Ik heb het over de taal instellingen van het Windows programma, niet je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Nuevocasa Dat was de gouden tip! Ik had alles al geprobeerd en kwam er al niet uit dat het programma nog steeds in het Nederlands stond terwijl ik mijn account had aangepast. Ik kon ook geen andere instelling vinden, dus nam aan dat er iets geks zat in het programma. Omdat jij het zo duidelijk aangaf heb ik het volgende gedaan:
- Afmelden in MyHarmony programma op Windows
- Via het inlogscherm gekozen voor "Engels" (het is ook geen Verenigde Staten dan)
- Ingelogd met mijn gegevens
- Opgelost

Volledigheidshalve heb ik dus Engels ook als mijn primaire taal staan in Google, maar dat ga ik dan ook weer terugzetten. Het lijkt gekoppeld te zijn, dankjewel! Ik ga eens prutsen met routines :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik moet een keuze maken tussen Google Nest Hello deurbel en Eufy Video Deurbel.
Dit is tevens de eerste keer dat ik aan Google home ga werken. Heb al videocamera, hub, slimme lampen van TP-link en mini speaker van google home.

Maar de deurbel wil ik ook slim hebben. Alleen zit met het feit van opnemen, heb veel video's bekeken en zag dat Eufy veel lof kreeg van mensen, daarbij heb ik geen Chime en die krijg je bij Eufy er wel bij, maar bij Google nest hello weer niet.

Daarnaast zit ik ook met het feit, woon in een rijtjeshuis en zou het liefst niet willen dat het elke kleine beweging opneemt of streamt.

Kun je ze zo instellen, dat het alleen streamt via de hub als er iemand pas echt aanbelt?

Omdat ik geen enkele ervaring heb met die dingen. Wat zijn jullie bevindingen? Gaat het redelijk vlot bij aanbellen en dat je het op je hub te zien krijgt? Of zit er een dikke vertraging in?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Xtr3me4me schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:40:
Ik moet een keuze maken tussen Google Nest Hello deurbel en Eufy Video Deurbel.
Dit is tevens de eerste keer dat ik aan Google home ga werken. Heb al videocamera, hub, slimme lampen van TP-link en mini speaker van google home.

Maar de deurbel wil ik ook slim hebben. Alleen zit met het feit van opnemen, heb veel video's bekeken en zag dat Eufy veel lof kreeg van mensen, daarbij heb ik geen Chime en die krijg je bij Eufy er wel bij, maar bij Google nest hello weer niet.

Daarnaast zit ik ook met het feit, woon in een rijtjeshuis en zou het liefst niet willen dat het elke kleine beweging opneemt of streamt.

Kun je ze zo instellen, dat het alleen streamt via de hub als er iemand pas echt aanbelt?

Omdat ik geen enkele ervaring heb met die dingen. Wat zijn jullie bevindingen? Gaat het redelijk vlot bij aanbellen en dat je het op je hub te zien krijgt? Of zit er een dikke vertraging in?
De eufy wordt niet op de hub getoond als je aan belt. Die werkt het zelfde als een gewone camera. Je moet deze dus zelf opvragen bij de hub om het beeld te tonen. Ik heb zelf de eufy met accu en bevalt verder erg goed. Vooral dat je geen abonnement nodig hebt is voor mij een dikke plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nuevocasa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

De eufy wordt niet op de hub getoond als je aan belt. Die werkt het zelfde als een gewone camera. Je moet deze dus zelf opvragen bij de hub om het beeld te tonen. Ik heb zelf de eufy met accu en bevalt verder erg goed. Vooral dat je geen abonnement nodig hebt is voor mij een dikke plus.
Kan je dat makkelijk instellen dat ie het op de hub toont? Want dat is eigenlijk wel me hele doel eraan.
Iemand belt aan en ik het meteen instant zie op de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Xtr3me4me schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Kan je dat makkelijk instellen dat ie het op de hub toont? Want dat is eigenlijk wel me hele doel eraan.
Iemand belt aan en ik het meteen instant zie op de hub.
'Hey google, toon deurbel' er zit alleen wel een behoorlijke vertraging in. In de app van Eufy is nu een modus met lagere beeldkwaliteit in te stellen die sneller zou moeten werken met google/alexa. Heb dit alleen nooit geprobeerd, mijn vrouw en ik gebruiken alleen de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nuevocasa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

'Hey google, toon deurbel' er zit alleen wel een behoorlijke vertraging in. In de app van Eufy is nu een modus met lagere beeldkwaliteit in te stellen die sneller zou moeten werken met google/alexa. Heb dit alleen nooit geprobeerd, mijn vrouw en ik gebruiken alleen de app.
Maar ik hoef niet de straat te zien hahaha. Bij mij, tenminste wat ik graag zou willen.

- Iemand komt bij de deur staat.
- Deze persoon drukt op de deurbel.
- Op dat moment wordt het instant op je google hub tentoongesteld en zie je wie voor de deurstaat.

- Dan aan mij de keuze om de deur open te doen of terug te spreken door de hub, dat ik niks aan de deur koop (Als voorbeeld)

Nu is het voor mij niet de bedoeling om te zeggen, hey google, toon deurbel voordat ik de persoon in kwestie zie.
Wil iets hebben, dat wanneer er aangebeld wordt, het meteen op me google hub scherm tevoorschijn komt.

Is dat met die Eufy en gaat dat instant? of zit er een mega vertraging in? Of moet ik dan toch echt voor google nest hello gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Xtr3me4me schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Maar ik hoef niet de straat te zien hahaha. Bij mij, tenminste wat ik graag zou willen.

- Iemand komt bij de deur staat.
- Deze persoon drukt op de deurbel.
- Op dat moment wordt het instant op je google hub tentoongesteld en zie je wie voor de deurstaat.

- Dan aan mij de keuze om de deur open te doen of terug te spreken door de hub, dat ik niks aan de deur koop (Als voorbeeld)

Nu is het voor mij niet de bedoeling om te zeggen, hey google, toon deurbel voordat ik de persoon in kwestie zie.
Wil iets hebben, dat wanneer er aangebeld wordt, het meteen op me google hub scherm tevoorschijn komt.

Is dat met die Eufy en gaat dat instant? of zit er een mega vertraging in? Of moet ik dan toch echt voor google nest hello gaan?
Ik snap wat je wil en dat kan dus niet met de Eufy. Er zit een vertraging in en je moet hem zelf oproepen. Terugpraten is helemaal niet mogelijk. Voor al die dingen heb je een mobiel nodig bij Eufy. Dan zou je toch moeten kijken naar de Nest deurbel van google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nuevocasa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:08:
[...]

Ik snap wat je wil en dat kan dus niet met de Eufy. Er zit een vertraging in en je moet hem zelf oproepen. Terugpraten is helemaal niet mogelijk. Voor al die dingen heb je een mobiel nodig bij Eufy. Dan zou je toch moeten kijken naar de Nest deurbel van google zelf.
Ok en de google nest hello, wil zelf geen abonnement afsluiten want ik hoef niet bij de opnames.
Maar zit dat ding echt 24/7 te livestreamen? of kun je hem ook instellen van, alleen streamen wanneer er iemand echt daadwerkelijk op de deurbel drukt?

En is de google nest hello wel instant met je google nest hub? Ik ben al een week aan het inlezen en video's aan het bekijken. Helaas de vragen die ik heb, geeft geen van alle weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03
Xtr3me4me schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Ok en de google nest hello, wil zelf geen abonnement afsluiten want ik hoef niet bij de opnames.
Maar zit dat ding echt 24/7 te livestreamen? of kun je hem ook instellen van, alleen streamen wanneer er iemand echt daadwerkelijk op de deurbel drukt?

En is de google nest hello wel instant met je google nest hub? Ik ben al een week aan het inlezen en video's aan het bekijken. Helaas de vragen die ik heb, geeft geen van alle weer.
Dit al gezien?
https://www.androidcentra...nest-hello-video-doorbell

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:54

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nuevocasa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Mwah behoorlijk .. ik gok een seconde of 5 hooguit als ik het beeld van de bel wil streamen op de tv.. Mensen kunnen best wel wachten toch als ze voor de deur staan. En als het verkopers zijn, laat je toch helemaal gewoon staan? Mensen voelen zich zo bezwaard dat als er aangebeld wordt, ze open MOETEN doen. Waarom? Ik beslis zelf wel of ik de deur open doe of niet.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

De Google hub werkt ook als Chime toch als iemand aanbelt?

Zat aan dit te denken: https://www.coolblue.nl/p...o-friedland-beltrafo.html
Inclusief laten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Xtr3me4me schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:29:
De Google hub werkt ook als Chime toch als iemand aanbelt?
Ja, werkt perfect.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Top, want ik heb geen chime. Heb nu niet eens een deurbel :P

De installatie van google home, als je voor de eerste keer het doet. Kan allemaal gewoon in het NL toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JoeZuCK schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Mwah behoorlijk .. ik gok een seconde of 5 hooguit als ik het beeld van de bel wil streamen op de tv.. Mensen kunnen best wel wachten toch als ze voor de deur staan. En als het verkopers zijn, laat je toch helemaal gewoon staan? Mensen voelen zich zo bezwaard dat als er aangebeld wordt, ze open MOETEN doen. Waarom? Ik beslis zelf wel of ik de deur open doe of niet.
Bij mij was het wel meer dan 10sec. vertraging op de Nest Hub. Met die andere instelling niet geprobeerd. Verder helemaal mee eens, laatst stonden ze van de Vrienden loterij voor de deur. Had geen zin om voor die gasten van de bank te komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Nog een vraag over google hub en recepten.
Volgens google (optie 2) zou je ook een recept op je telefoon/tablet moeten kunnen opzoeken en zou er een knop Koken moeten verschijnen. Als je daar op klikt kun je het recept op de google hub oproepen.

Maar wat ik ook doe, ik zie wel recepten maar niet die Koken knop verschijnen. Voorbeeld zoeken op Zuurkool.
Werkt dit bij jullie wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:39
Mooie ontwikkelingen op komst voor de Hub schermen:
https://blog.google/produ...gs-coming-smart-displays/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 09:23
Heb een probleem met de Nest Audio en vroeg me af of iemand me kon helpen.

Ik heb er twee die ik ook via bluetooth op mijn pc heb aangesloten (als speaker pair, dus wordt als een device gezien door m'n pc). Helaas is de vertraging zo ontzettend erg (makkelijk 1 tot 2 seconden), tenzij ik ze niet meer als pair instel, maar dat vind ik niet echt de beste oplossing om eerlijk te zijn.

Nu vraag ik me af of er hier op een of andere manier een fix voor is, of dat ik ze als een speaker pair kan instellen voor alles behalve bluetooth.

Hopelijk weet iemand meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 22:06
Glivch schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:46:
Heb een probleem met de Nest Audio en vroeg me af of iemand me kon helpen.

Ik heb er twee die ik ook via bluetooth op mijn pc heb aangesloten (als speaker pair, dus wordt als een device gezien door m'n pc). Helaas is de vertraging zo ontzettend erg (makkelijk 1 tot 2 seconden), tenzij ik ze niet meer als pair instel, maar dat vind ik niet echt de beste oplossing om eerlijk te zijn.

Nu vraag ik me af of er hier op een of andere manier een fix voor is, of dat ik ze als een speaker pair kan instellen voor alles behalve bluetooth.

Hopelijk weet iemand meer!
In de "Home" app je speaker paar aanklikken, tandwieltje en dan vertraging proberen?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Laatst online: 06-07 14:32
tokko1 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Eens.

Maar om dat onderwerp maar even af te sluiten voor de Bol.com kopers. Ze komen gewoon, maar paar dagen later dan gepland.. en een 5 euro tegoedbon als excuus.
En heb je ze inmiddels al binnen? In de mail staat uiterlijk 19e. Ik nog niks.

OT: ik heb sinds een aantal dagen met TuneIn veel last van bufferen/onderbrekingen via m'n home speakers (hele groep en los). Elke 3 seconden stopt de muziek en gaat hij een seconde later verder. Nergens last van met Spotify of andere internet problemen.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:10
Betekent de nieuwe update ook dat het met een Google G-Suite Workspace account werkt zoals met een privé account? Tot vandaag werkte dan o.a. je gezin en agenda niet.

Ik kan het nergens goed terugvinden :-(

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:16
Drardollan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:19:
Betekent de nieuwe update ook dat het met een Google G-Suite Workspace account werkt zoals met een privé account? Tot vandaag werkte dan o.a. je gezin en agenda niet.

Ik kan het nergens goed terugvinden :-(
Reken er maar niet op :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:10
Gelukkig maar, heb alles net naar een of ander wegwerp Gmail account gezet :')

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 09:23
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:46:
[...]

In de "Home" app je speaker paar aanklikken, tandwieltje en dan vertraging proberen?
Vergeten erbij te vermelden, maar heb de correctie al op de maximale 200ms gezet, nog steeds veel te veel delay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:13
jobr schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:47:
Volgens google (optie 2) zou je ook een recept op je telefoon/tablet moeten kunnen opzoeken en zou er een knop Koken moeten verschijnen. Als je daar op klikt kun je het recept op de google hub oproepen.

Maar wat ik ook doe, ik zie wel recepten maar niet die Koken knop verschijnen. Voorbeeld zoeken op Zuurkool.
Ja, op mijn telefoon werkt dit wel, google op Zuurkool en krijg dan bovenin wat plaatjes/recepten en daaronder staat de assistent knop "koken".

Oneplus 7T Pro, Chrome als browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21
jobr schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:47:

Dat werkt hier perfect:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtOROlP8Vb6gmp6F0Y_3u8X4cLY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1as67FJvGBi9ziXTnD7jCcPm.jpg?f=user_large

Het nadeel: De stappen op de hub gaan lang niet altijd goed. (Bij Albert Heijn pakt hij de printversie, inclusief de zinnetjes van printen etc).

Galaxy S10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:22
Vanwege veelvuldig de melding "Er is iets verkeerd gegaan, probeer het later nog eens" heb ik een paar weken geleden afscheid genomen van de Nest Mini. Recentelijk zag ik in dit topic weer een bericht over deze melding voorbij komen. Wat is jullie ervaring? Is deze melding specifiek voor de Nest Mini of komt deze ook regelmatig voor bij de Nest Hub of Audio?
Ik had (tegen beter weten in) een hoop dat met de komst van de HomePod Mini er ondertussen wel NL gesproken kon worden, maar helaas. Dus nu toch maar weer oriënteren voor een Nest (Mini/Hub/Audio). Gelukkig ondersteunt mijn domotica spul de grote drie (voor mij een vereiste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:08
meesje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:35:
Vanwege veelvuldig de melding "Er is iets verkeerd gegaan, probeer het later nog eens" heb ik een paar weken geleden afscheid genomen van de Nest Mini. Recentelijk zag ik in dit topic weer een bericht over deze melding voorbij komen. Wat is jullie ervaring? Is deze melding specifiek voor de Nest Mini of komt deze ook regelmatig voor bij de Nest Hub of Audio?
Ik had (tegen beter weten in) een hoop dat met de komst van de HomePod Mini er ondertussen wel NL gesproken kon worden, maar helaas. Dus nu toch maar weer oriënteren voor een Nest (Mini/Hub/Audio). Gelukkig ondersteunt mijn domotica spul de grote drie (voor mij een vereiste).
Bij mij ging het telkenmale gepaard met het verliezen van het wifi signaal, nadat iemand me wees op het uitzetten van Band Optimalisatie (die KPN heel vriendelijk in een van hun updates ongevraagd weer aangezet had) heb ik het probleem in het geheel niet meer ervaren, maar ja, N=1 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Mijn hemel, heb je er zelf nog niet de neus van vol? 🤪
Kopen, verkopen, kopen, verkopen…
Geef het ook eens even een kans!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Mijn hemel, heb je er zelf nog niet de neus van vol? 🤪
Kopen, verkopen, kopen, verkopen…
Geef het ook eens even een kans!!!
Hier kan ik niks tegen in brengen. ;)
Als iets niet (snel) goed werkt, dan neem ik er inderdaad weer afscheid van. Ik heb geen zin om te moeten prutsen en/of wachten op nieuwe software. De Eufy cam is daarop een grote uitzondering. :)
En ach, nu heb ik in ieder geval weer iets voor Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Sahi_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Dat werkt hier perfect:
[Afbeelding]

Het nadeel: De stappen op de hub gaan lang niet altijd goed. (Bij Albert Heijn pakt hij de printversie, inclusief de zinnetjes van printen etc).

Galaxy S10
Nu bij mij ook op de telefoon. Had de google assistant niet geïnstalleerd. Wel google en google home app. Daarna werkte het wel in Chrome.

Op mijn tablet echter niet. Ook niet na installatie van google assistant. Zal wel weer iets verkeerd staan.

Op de Hub kun je trouwens ook je screens bedienen zag ik. In de google home app kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:16

avotar

P0werd by Black Coffee

Klinkt alsof je verbinding niet optimaal is voor je apparaat.
Ik krijg die melding in elk geval alleen als mijn wifi aan het vervelen is.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die nieuwe software voor de Hub lijkt inmiddels een feit, vanmorgen zag ik tijdens de wekker en de goedemorgen-routine de donkere modus langskomen.

Maar
When the alarm goes off, you can just say “stop” without having to say “Hey Google.”
werkt nog niet.

[ Voor 31% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-10-2020 10:29 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:45
Ik lees steeds meer over dark modi, maar ondertussen zie ik die maar niet in mijn Home app op Android.
Ook na een herinstallatie van de app.
Zijn er meer mensen die maar geen dark modus op de Home app voor Android krijgen?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mr_Blobby schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:06:
Ik lees steeds meer over dark modi, maar ondertussen zie ik die maar niet in mijn Home app op Android.
Zijn er meer mensen die maar geen dark modus op de Home app voor Android krijgen?
In de Android app heb ik 'm ook niet, maar op het scherm van de Nest Hub wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Heb je android 10 en daarin je hele thema op donker gezet? Dan zou hij automatisch naar dark mode moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DaRk PoIsOn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:36:
[...]

Heb je android 10 en daarin je hele thema op donker gezet? Dan zou hij automatisch naar dark mode moeten gaan.
Oh dat werkt (bij mij) inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 14:45
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:36:
[...]

Ik heb alles op donkere modus, maar heb Android 9 (Samsung S8).
Zou die versie nu al verstoken worden van dergelijke updates?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Mr_Blobby schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Ik heb alles op donkere modus, maar heb Android 9 (Samsung S8).
Zou die versie nu al verstoken worden van dergelijke updates?
Voor zover ik weet werkt het alleen met 10 met system-level dark mode.
Onder Oreo kreeg ik hem ook niet in dark mode

[ Voor 3% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 21-10-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 20:03
Het werkt vanaf Android 10 en volgt je systeeminstelling. Dus staat je telefoon op dark, dan ook de Home app.
Het kan mogelijk bij sommige fabrikanten niet zo werken als ze een andere implementatie van dark mode hebben. Op een Google Pixel werkt het wel zo in ieder geval

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
Uiteindelijk dan vandaag toch de drie Nest Audio's ontvangen van Bol.com...

Bij de installatie kreeg ik bij alle drie de melding "De bewerking kan niet worden voltooid 9kGSKErrorDomain fout -74001". Blijkbaar is een herstart van de iPhone voldoende om het probleem te verhelpen. Wel irritant dat dit dus drie keer moest gebeuren.

De speakers staan nu in een audiogroep aangezien een stereopaar maar uit twee speakers kan bestaan. 8)7

Eerste indruk is positief, ze vervangen twee Sonos One's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
iRob schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:47:
Uiteindelijk dan vandaag toch de drie Nest Audio's ontvangen van Bol.com...

Bij de installatie kreeg ik bij alle drie de melding "De bewerking kan niet worden voltooid 9kGSKErrorDomain fout -74001". Blijkbaar is een herstart van de iPhone voldoende om het probleem te verhelpen. Wel irritant dat dit dus drie keer moest gebeuren.

De speakers staan nu in een audiogroep aangezien een stereopaar maar uit twee speakers kan bestaan. 8)7

Eerste indruk is positief, ze vervangen twee Sonos One's.
En die Ones gooi je in de verkoop? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRob
Serena schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

En die Ones gooi je in de verkoop? 8)7
Die verhuizen mooi door naar de studeerkamer... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

iRob schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:47:

Ik weet niet hoor, maar in welke dimensie bestaat stereo uit meer dan een paar?

Edit: wacht, je wilde links en rechts uit meerdere speakers horen dan twee?

[ Voor 11% gewijzigd door JoeZuCK op 21-10-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Inmiddels ook de order van Bol ontvangen. Alles up and running. Echter die group delay voor paired speakers lijkt niets te doen. Heb de speakers gepaired met de LG C7 TV, maar krijg op geen mogelijkheid de lippen/spraak synchroon met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zo heb de googls home geïnstalleerd en moet zeggen, ben erg verbaasd over hoe alles goed werkt ermee.

TV kan ik aanzetten maar niet uitzetten helaas. Maar lampen, phenomenaal. Vanavond maar beveiligingscamera en google mini speaker plaatsen in mijn zoons slaapkamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-07 09:12

Snippertje

Light up your life

avotar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:19:
[...]

Klinkt alsof je verbinding niet optimaal is voor je apparaat.
Ik krijg die melding in elk geval alleen als mijn wifi aan het vervelen is.
Nee het is een groot probleem. Vandaag een nieuwe reply van Google erop:
Hey everyone,

Seems like we've been seeing quite an increase in reports around this Nest Mini that keeps on unlinking from the Google Home app and thanks for sharing your feedback on this thread. At the moment, our team is still looking into this issue, and I have no additional updates to share right now.

For those users experiencing this issue, please update this thread by providing the firmware version of your Google Nest Mini. Please follow the steps on this link to know-how.

If you haven't sent feedback yet, please do so by using the keywords: "Nest Mini Unlinking". Check this out for more instructions on how to send feedback.

I’ll continue checking in with the team and update this thread as soon as I can.

Thanks,
Muddi
https://support.google.com/googlenest/thread/23575312?hl=en
https://support.google.com/googlenest/thread/24227735?hl=en

Heb het zelf maar met één mini, de andere werkt prima. Meerdere wifi netwerken geprobeerd, zelfs het gast netwerk, maar blijft disconnecten.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:08
Snippertje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

[...]

Heb het zelf maar met één mini, de andere werkt prima. Meerdere wifi netwerken geprobeerd, zelfs het gast netwerk, maar blijft disconnecten.
Ah, dat verklaart een boel, ik heb slechts één Nest Mini, de rest is de oude versie, en die vertoont naast of beter na mijn 'Band Optimalisatie Ellende' geen kuren (behalve de in periodes komende oostindische doofheid [zucht])
OTOH mijn solo Nest Mini gedraagt zich (afkloppen) nog steeds prima, geen kuren mee gehad, en man wat is het geluid beter als van de Lenovo Smart klok aan de ander kant van het bed ;)

Had ik overigens goed begrepen dat de nieuwe Nest speaker geen Spotify wenst te doen? Of heb ik dingen verkeerd geïnterpreteerd? Ik stond in dubio diverse mini's door deze nieuwe monsters te vervangen.
O ja, luistert ie (de nieuwe Nest speaker) beter als de oude mini's?

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vraag:

Ik heb nu TP-Link slimme lamp in een lamphouder geplaatst. 3 stuks. Deze lampen heb ik ook daarna in een TP-Link H100 geplaatst en deze vervolgens in het stopcontact gestopt.

Heb ik eigenlijk wel de TP-Link H100 schakelaars nodig om de al Slimme lampen te bedienen?
Heb het gevoel dat ik het dubbelop heb gedaan.

Als ik dat gedaan heb, kan ik de TP-Link H100 los koppelen en elders voor gebruiken om aan of uit te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Xtr3me4me schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:04:
Vraag:

Ik heb nu TP-Link slimme lamp in een lamphouder geplaatst. 3 stuks. Deze lampen heb ik ook daarna in een TP-Link H100 geplaatst en deze vervolgens in het stopcontact gestopt.

Heb ik eigenlijk wel de TP-Link H100 schakelaars nodig om de al Slimme lampen te bedienen?

Als ik dat gedaan heb, kan ik de TP-Link H100 los koppelen en elders voor gebruiken om aan of uit te doen toch?
Wat heeft dat met Google Home te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Xtr3me4me schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:04:
Vraag:

Ja, je hebt het dubbel op.
De lampen heb je al gekoppeld, dus die H100 kun je mooi ergens anders voor gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SnoeiKoei schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Wat heeft dat met Google Home te maken?
Alles, want ik gebruik ze juist daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

DaRk PoIsOn schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Ja, je hebt het dubbel op.
De lampen heb je al gekoppeld, dus die H100 kun je mooi ergens anders voor gebruiken!
Top dank je wel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13

Pierre

Van nature lui!

Ik heb 2 Google Nest Hub 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer, die in de woonkamer heeft inmiddels de update gekregen (voor de donkere modus) alleen die in de slaapkamer nog niet, wordt het in fases uitgerold of kan ik de update forceren?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Pierre schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:42:
Ik heb 2 Google Nest Hub 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer, die in de woonkamer heeft inmiddels de update gekregen (voor de donkere modus) alleen die in de slaapkamer nog niet, wordt het in fases uitgerold of kan ik de update forceren?
Updaten gaat vanzelf. Per apparaat kun je wel instellen of je experimentele firmware wilt hebben, zit daar verschil in tussen je beide hubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Snippertje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

[...]

Het probleem zich dus echt alleen voor bij de Nest Mini (en niet eens bij alle)? Bij de Nest Hub en Audio doet zich dit niet voor?
Destijds werd ik helemaal kriegel van de melding en inderdaad ook van alles geprobeerd met wifi. Terwijl er eigenlijk weinig is uit te proberen, want de Mini bevond zich maar een paar meter van de de router/modem. Voor mij was dit probleem overigens de reden om weer afscheid te nemen van de Mini. Maar ben nog steeds wel geïnteresseerd in Google Home/Assistent. Hopelijk werkt het allemaal wel goed bij de Hub en Audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
RoosW schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:37:
Had ik overigens goed begrepen dat de nieuwe Nest speaker geen Spotify wenst te doen? Of heb ik dingen verkeerd geïnterpreteerd? Ik stond in dubio diverse mini's door deze nieuwe monsters te vervangen.

Gezien onderstaande reactie lijkt het weer te werken.
Bra-Jo in "Google Home"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

SnoeiKoei schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Updaten gaat vanzelf. Per apparaat kun je wel instellen of je experimentele firmware wilt hebben, zit daar verschil in tussen je beide hubs?
Thanks dat was het inderdaad, die in de woonkamer staat is aangemeld voor het Preview programma, heb die in de slaapkamer ook maar even aangemeld. Kijken of dat het is, bedankt voor de tip.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

RoosW schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Geen probleem met Spotify. Nest Audio zou beter moeten kunnen luisteren door betere (3) far field mics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

SnoeiKoei schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Net even gecheckt nu heb ik op beide Hubs dezelfde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:35
meesje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Het probleem zich dus echt alleen voor bij de Nest Mini (en niet eens bij alle)? Bij de Nest Hub en Audio doet zich dit niet voor?
Destijds werd ik helemaal kriegel van de melding en inderdaad ook van alles geprobeerd met wifi. Terwijl er eigenlijk weinig is uit te proberen, want de Mini bevond zich maar een paar meter van de de router/modem. Voor mij was dit probleem overigens de reden om weer afscheid te nemen van de Mini. Maar ben nog steeds wel geïnteresseerd in Google Home/Assistent. Hopelijk werkt het allemaal wel goed bij de Hub en Audio.
Zelf had ik een Nest Mini in de douche staan waar ik helemaal gek van werd.
Constant de melding ""ik kan je Wifi netwerk niet vinden" en dan moest je hem weer instellen met de
Home app. Of dat hij opeens Frans begon te praten dat je hem moet instellen in de Home app :X
Omdat de Nest Mini eigenlijk een JBL Charge aan het vervangen was kwam ik ook achter dat ik toch wel het oude geluid miste.

Nu heb ik er dus 2 dagen een Nest Audio staan waarbij het tot nu toe goed lijkt te gaan.
Het is alleen wel wat overkill voor de douche >:) (En ja ik weet het van IP rating)

Ik heb hem nu even op een andere plek neergezet om te kijken wat de Nest Mini doet.
Het zou dus best een probleem van de Nest Mini kunnen zijn.
Vond het wel vervelend dat je de bluetooth verbinding niet kunt gebruiken wanneer je dit issue hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door thespeed op 23-10-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik heb vandaag dan mijn google home mini aangesloten en wat devices toegevoegd.

Nu wil ik ook graag mijn Xiaomi Mi Box S toevoegen. Deze heeft build in chromecast, dus dat zou moeten lukken denk ik je. Maar helaas ziet google home app de mi box niet.

Heb al het internet afgestruind. Er zijn genoeg mensen met hetzelfde probleem, de oplossingen zijn meestal chromecast updaten in mi box, gegevens en chache wissen opnieuw opstarten etc. Heb eigenlijk alles al wel geprobeerd maar helaas geen resultaat.

Wellicht iemand hier een tip voor mij?

UPDATE: mi box herstelt naar fabrieksinstellingen vervolgens geprobeerd en zie hem nu wel in google home.

Toch nog wat vragen (wellicht moet ik ze in aparte topics vragen, maar wie weet). Heb bijna alle devices die ik heb en compatible zijn met google home toegevoegd. Helaas twee problemen:

1. Mijn Samsung Qled65 (2019) kan ik wel uitzetten, maar helaas niet meer aanzetten. Een routine aan koppelen gaat dus nu ook nog niet. Heb al wel op de samsung forum gekeken en blijkt dat ondanks het feit dat de tv een ingebouwde chromecast heeft, moet er toch een externe chromecast aan. Nu heb ik de mi box aan de samsung hangen, deze heeft ook chromecast. Maar helaas lukt dus nog steeds niet. Iemand hier ervaring mee?

2. Ik heb mijn sonos ikea speaker in de google home app. Zowel in google home als op de sonos mijn spotify premium app. Echter, als ik spotify wil starten op de sonos app via google assistant geeft die aan: “je spotify premium account is niet correct gekoppeld”. Heb even gezocht en schijnt dat die dit aangeeft als niet dezelfde accounts zijn gekoppeld aan sonos en google home. Maar heb echter maar 1 account, dus dit kan nooit de fout zijn. Iemand een oplossing hiervoor?

[ Voor 53% gewijzigd door Xtince op 24-10-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Is het mogelijk om de Google home zo in te stellen dat deze iedere ochtend automatisch, laten we zeggen om 7 uur radio gaat afspelen en om 8 uur automatisch weer uit gaat? Zonder dat ik dagelijks deze commando's moet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
groggy schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:37:
Is het mogelijk om de Google home zo in te stellen dat deze iedere ochtend automatisch, laten we zeggen om 7 uur radio gaat afspelen en om 8 uur automatisch weer uit gaat? Zonder dat ik dagelijks deze commando's moet geven.
Ik weet niet zeker of de Nederlandse assistant dit al kan, maar in het engels kan je scheduled routines instellen. Daarmee zou dat moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
Mijn moeder gebruikt een Google Hub voor vooral Spotify muziek. Via de ipad. Nederlands (België). En die kan blijkbaar geen verkeersinfo aan. Bv. Wanneer is de volgende trein naar station Antwerpen. Raar vind ik dat. Is dat een English only feature? Komt het door iets op de iPad (daar staat google home en google assistant op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-07 20:42
groggy schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:37:
Kan gewoon via routines. Ook in het nederlands.

https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Alles leuk en aardig die presence sensing met die home en away routine, maar je wilt er toch ook een soort van conditie inbakken? Zoiets als: Als ik thuiskom om 19:00 doe de lampen niet aan midden in de zomer, maar wel in de winter!

[ Voor 24% gewijzigd door JoeZuCK op 26-10-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:26
Zijn er hier meer mensen met een G Suite-account waarbij sinds een tijdje het boodschappenlijstje niet meer werkt? Wij gebruiken deze hier regelmatig, maar krijgen al een tijdje elke keer de melding 'Er is iets mis gegaan bij het lezen van de boodschappenlijst' wanneer we iets proberen toe te voegen.
Als ik vraag wat er op het lijstje staat, wordt deze wel gewoon getoond. :?

Ik weet dat er in het verleden ook al eens aan gesleuteld is door Google en het daarna voor G Suite-accounts niet meer (goed) werkte, maar dat is al weer lang geleden en het lijstje heeft ook lange tijd prima gewerkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
JoeZuCK schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:19:
Alles leuk en aardig die presence sensing met die home en away routine, maar je wilt er toch ook een soort van conditie inbakken? Zoiets als: Als ik thuiskom om 19:00 doe de lampen niet aan midden in de zomer, maar wel in de winter!
Yup, presence detectie is niets zonder licht detectie zou ik zeggen en dus onbruikbaar momenteel in GA (kost je alleen maar meer dan dat je zou besparen) want licht gaat altijd aan. Dan maar terug naar HA.

Ik vraag me ook nog steeds af waarom routines op basis van eerst ingestelde alarm niet mogelijk zijn trouwens. Ook daarvoor moet je weer naar HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
Mirakels zijn de wereld nog niet uit. 3 jaren (of is het 2 jaar) na aankondiging start Engie met testproject om Boxx (in Nederland Toon) te koppelen aan GA.

E I N D E L I J K .....

Wil volgens mij ook zeggen dat er beterschap op komst is voor de GA assistant in Nederlands (België) hoop ik toch. Want ik hoop dat het een volledige integratie is en geen "praat met" integratie want dat werkt niet echt lekker.

MIj maar meteen opgegeven als testpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:59
Xtince schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:49:

1. Mijn Samsung Qled65 (2019) kan ik wel uitzetten, maar helaas niet meer aanzetten. Een routine aan koppelen gaat dus nu ook nog niet. Heb al wel op de samsung forum gekeken en blijkt dat ondanks het feit dat de tv een ingebouwde chromecast heeft, moet er toch een externe chromecast aan. Nu heb ik de mi box aan de samsung hangen, deze heeft ook chromecast. Maar helaas lukt dus nog steeds niet. Iemand hier ervaring mee?
Dat probleem heb ik ook >>> Samsung TV heeft een externe Chromecast en de mediaplayer een ingebouwde chromecast. Google Home ziet wel de TV maar niet de mediaplayer

TV kan wel aan met stem maar niet uit helaas, dus tegensteld aan jouw probleem

Zou leuk zijn als de mediaplayer ook door Google Home herkend werd

[ Voor 4% gewijzigd door Dotter64 op 28-10-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Dotter64 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Dat probleem heb ik ook >>> Samsung TV heeft een externe Chromecast en de mediaplayer een ingebouwde chromecast. Google Home ziet wel de TV maar niet de mediaplayer

TV kan wel aan met stem maar niet uit helaas, dus tegensteld aan jouw probleem

Zou leuk zijn als de mediaplayer ook door Google Home herkend werd
Ik heb wel een oplossing gevonden waarbij het iemand is gelukt om het werkend te krijgen met de ingebouwde chromecast van Samsung. Zie:

https://eu.community.sams...aar-niet-aan/td-p/1884140

Maar je tv moet schijnbaar dan op wifi, want dan blijkt die op de achtergrond nog van stroom voorzien. Ik heb echter bewust gekozen voor een bedrade aansluiting bij mijn tv, aangezien ik merk dat dat veel soepeler werkt met iptv. Dus een of het ander. Maar bij neergelegd dat ik toch op de afstandsbediening moet drukken. Uitzetten doe ik wel met google home 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Vraagje misschien weet iemand een oplossing, in mijn woning (uit 1973) zijn destijds wat verschillende aannemers bezig geweest, daardoor heb ik de ene keer alleen een spanningsdraad en een schakeldraad bij mijn lichtschakelaars (klassieke aansluiting maar 2 draden) en in andere schakelaars netjes 3 draden, spanning, schakel en neutraal.

Nu wil ik zonder extra kabels bij te hoeven trekken een wifi lichtschakelaar inbouwen op de plek waar alleen 2 draden zijn. Nu weet ik dat er lichtschakelaars zijn die geen neutrale lijn nodig hebben, maar dit werkt niet altijd even goed en je moet een weerstand over de lamp zetten om de schakelaar van stroom te voorzien.

Is er geen andere slimme oplossing (relay of zo) die ik tussen de schakelaar en de lamp kan zetten en dan toch de schakelaar kan gebruiken en via wifi (google home) de lamp bedienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-02 10:49
TheOnlyJean schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:55:
Vraagje misschien weet iemand een oplossing, in mijn woning (uit 1973) zijn destijds wat verschillende aannemers bezig geweest, daardoor heb ik de ene keer alleen een spanningsdraad en een schakeldraad bij mijn lichtschakelaars (klassieke aansluiting maar 2 draden) en in andere schakelaars netjes 3 draden, spanning, schakel en neutraal.

Nu wil ik zonder extra kabels bij te hoeven trekken een wifi lichtschakelaar inbouwen op de plek waar alleen 2 draden zijn. Nu weet ik dat er lichtschakelaars zijn die geen neutrale lijn nodig hebben, maar dit werkt niet altijd even goed en je moet een weerstand over de lamp zetten om de schakelaar van stroom te voorzien.

Is er geen andere slimme oplossing (relay of zo) die ik tussen de schakelaar en de lamp kan zetten en dan toch de schakelaar kan gebruiken en via wifi (google home) de lamp bedienen ?
geen optie om een slimme lamp in het armatuur te doen?

Geen idee hoe het zit met wandschakelaar. Er zijn wel van die Sonof schakelaars die je eventueel in de draad van de lamp zelf kunt knutselen, maar weer afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt in/achter de lamp.

Of wil je juist die handmatige schakelaar houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
Xtince schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Ik heb wel een oplossing gevonden waarbij het iemand is gelukt om het werkend te krijgen met de ingebouwde chromecast van Samsung. Zie:

https://eu.community.sams...aar-niet-aan/td-p/1884140

Maar je tv moet schijnbaar dan op wifi, want dan blijkt die op de achtergrond nog van stroom voorzien. Ik heb echter bewust gekozen voor een bedrade aansluiting bij mijn tv, aangezien ik merk dat dat veel soepeler werkt met iptv. Dus een of het ander. Maar bij neergelegd dat ik toch op de afstandsbediening moet drukken. Uitzetten doe ik wel met google home 🤪
Ik heb eea opgelost met een Harmony Hub (dus google zegt tegen harmony dat mn TV op een bepaald kanaal moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Niemand verder die problemen heeft met het toevoegen van items aan de boodschappenlijst icm een G Suite-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
RensJ schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

geen optie om een slimme lamp in het armatuur te doen?

Geen idee hoe het zit met wandschakelaar. Er zijn wel van die Sonof schakelaars die je eventueel in de draad van de lamp zelf kunt knutselen, maar weer afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt in/achter de lamp.

Of wil je juist die handmatige schakelaar houden?
Het liefste de handmatige schakelaar houden, anders weet vrouwtje niet hoe het licht aanmoet :)
Armatuur heeft 3 lampen, dus dan zou ik 3 slimme lampen er in moeten draaien, groeperen tot 1 groep en dat gebruiken, dat is overkill lijkt me, heb al gedacht aan slimme lampen dan de schakeldraad gebruiken als neutraal (omzetten bij de lamp) zodat de slimme schakelaar de slimme lampen aan en uit doet, maar dan ben ik 4 slimme apparaten aan het gebruiken in plaats van 1.

[ Voor 25% gewijzigd door TheOnlyJean op 28-10-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
TheOnlyJean schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Het liefste de handmatige schakelaar houden, anders weet vrouwtje niet hoe het licht aanmoet :)
Armatuur heeft 3 lampen, dus dan zou ik 3 slimme lampen er in moeten draaien, groeperen tot 1 groep en dat gebruiken, dat is overkill lijkt me, heb al gedacht aan slimme lampen dan de schakeldraad gebruiken als neutraal (omzetten bij de lamp) zodat de slimme schakelaar de slimme lampen aan en uit doet, maar dan ben ik 4 slimme apparaten aan het gebruiken in plaats van 1.
Ken het, maar hier recent de boel verbouwd en gelijk alle schakelaars weg gehaald. Overal slimme lampen in (merendeel van Ikea) en draadloze schakelaars terug genomen. Vrouw kan inmiddels goed met Google overweg en gebruikt de draadloze dimmers eigenlijk helemaal niet meer.

Maar ik heb dus inderdaad allerlei verschillende groepen/ruimtes: "Zet eettafel aan" zorgt voor 5 Philips HUE filament lampen en "Zet keuken aan" zet 9 Ikea spotjes aan etc etc hal, bijkeuken, tuin, WC zijn allemaal aparte ruimtes.

En dan heb ik ze uiteraard ook in routines/IFTTT zitten waardoor ze eigenlijk elke dag automatisch aan en uit gaan (afhankelijk van of we thuis zijn).

Dus handmatig/per stem aanzetten is eigenlijk alleen nodig als het erg bewolkt is oid.

Maar als je echt de schakelaar wil blijven gebruiken dan zijn slimme lampen of zo'n Sonof schakelaar niet echt een optie want die hebben voeding nodig (en je gaat het waarschijnlijk heel irritant vinden als iemand telkens via de schakelaar het stroom er af haalt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheOnlyJean schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Het liefste de handmatige schakelaar houden, anders weet vrouwtje niet hoe het licht aanmoet :)o
Je bent met een Pygmee getrouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Laatst online: 20-07 22:57
Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in de 3-pack aanbieding van de Google Nest Audio voor 198,-
Via https://www.mediamarkt.nl...rcoal-3-pack-1678818.html is hij nog te bestellen. Op 27/10 heb ik een 3-pack besteld, en het is inmiddels verzonden.

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
RensJ schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Ik heb eea opgelost met een Harmony Hub (dus google zegt tegen harmony dat mn TV op een bepaald kanaal moet)
Lukt dat in het Nederlands? Zo ja, welk commando gebruik je hiervoor? Krijg het niet aan de praat.
maikel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:14:
Niemand verder die problemen heeft met het toevoegen van items aan de boodschappenlijst icm een G Suite-account?
Ik heb een G Suite maar gebruik die boodschappenlijst niet omdat het niet in Keep terecht komt.
Kan je die lijst delen met iemand? Anders wil ik het wel eens testen.
Serena schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:47:
[...]

Je bent met een Pygmee getrouwd?
Waarschijnlijk niet, want dan zou ze niet aan de schakelaar kunnen zonder trapje.

[ Voor 48% gewijzigd door Fire69 op 29-10-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Fire69 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Lukt dat in het Nederlands? Zo ja, welk commando gebruik je hiervoor? Krijg het niet aan de praat.

[...]

Ik heb een G Suite maar gebruik die boodschappenlijst niet omdat het niet in Keep terecht komt.
Kan je die lijst delen met iemand? Anders wil ik het wel eens testen.

[...]

Waarschijnlijk niet, want dan zou ze niet aan de schakelaar kunnen zonder trapje.
Ja, die lijst kan gedeeld worden. Anders was het inderdaad een stuk minder nuttig... dan zou ik de dingen die ik op het lijstje zet, ook nog eens zelf moeten gaan halen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
maikel schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Ja, die lijst kan gedeeld worden. Anders was het inderdaad een stuk minder nuttig... dan zou ik de dingen die ik op het lijstje zet, ook nog eens zelf moeten gaan halen! :+
Ik begrijp je probleem :D

Net even getest, zelfde foutmelding hier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Serena
Fire69 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Zo denigrerend... 'het vrouwtje'. Het is je vrouw of je echtgenote, niet het vrouwtje. Ik krijg echt de neiging om te slaan als ik zoiets lees. Man man man.... Beetje jammer dat hij zelf niet meer reageert.

Maar goed... Back on topic!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Serena schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Zo denigrerend... 'het vrouwtje'. Het is je vrouw of je echtgenote, niet het vrouwtje. Ik krijg echt de neiging om te slaan als ik zoiets lees. Man man man.... Beetje jammer dat hij zelf niet meer reageert.

Maar goed... Back on topic!!!
Serena sorry als ik je mss gekrenkt heb met de term "vrouwtje" maar het is mijn geliefde partner die dan niet goed weet hoe ze de schakelaar moet bedienen. "Vrouwtje" is meer als koosnaam bedoelt.
Pagina: 1 ... 104 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...