Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Serena schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Iedere lamp in huis is vervangen en in iedere ruimte hangt een Hue dimmer die via HomeKit is ingesteld en scènes schakelt.

Al mijn scènes en automatiseringen zitten in HomeKit.
Veel meer mogelijkheden dan met Google. Op aanwezigheid, tijd, zon, etc.
Middels HomeBridge kan ik die scènes wel nagenoeg allemaal via Google aanroepen.

Google is dus puur gemak, om Nederlands te kunnen praten en vragen te kunnen stellen.
Maar automatiseringen, die werken 1000x beter in HomeKit.
Geloof ik meteen, maar ik heb ervoor gekozen om weinig geld uit te geven en ben daarom voor Tuya gegaan. En die doet voor het grootste deel wat ik wil.
Het is (denk ik)Google die helaas de koppeling met Tuya niet smart genoeg maakt waardoor je hele simpele acties als 'licht uit na x minuten' ,licht aan over x minuten', 'licht aan als wekker gaat' etc.niet met een simpel stemcommando kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 22:15
Enige tijd terug heb ik de IKEA hub eruit gehaald en alle IKEA-lampen aan de Hue Bridge gekoppeld. Dit omdat er almaar geen routines beschikbaar kwam (in NL) en ik op die manier via de Hue Scenes de boel kon zetten zoals ik het wilde.

Nadeel is natuurlijk dat de IKEA-lampen geen commando's ondersteunen waarbij brightness èn kleur tegelijk worden gezet. Ze doen dan random één van de twee.

Routines zijn er inmiddels toch (misschien al maanden :F ) maar bevalt dat de mensen hier? Werkt dit stabiel over meerdere merken (ik denk bijvoorbeeld ook aan de Action) heen? Dan zou ik de IKEA hub weer uit de kast kunnen halen.

[ Voor 4% gewijzigd door eddemans op 04-10-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:28
Medione1210 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Geloof ik meteen, maar ik heb ervoor gekozen om weinig geld uit te geven en ben daarom voor Tuya gegaan. En drie doet voor het grootste deel waarom wil. Het is (denk ik)Google die helaas de koppeling met Tuya niet smart genoeg maakt waardoor je hele simpele acties als 'licht uit na x minuten' ,licht aan over x minuten', 'licht aan als wekker gaat' etc.niet met een simpel stemcommando kan bedienen.
Dat kan ook niet met Hue. Naja opstaan met licht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27
[...]

Geloof ik meteen, maar ik heb ervoor gekozen om weinig geld uit te geven en ben daarom voor Tuya gegaan. En drie doet voor het grootste deel waarom wil. Het is (denk ik)Google die helaas de koppeling met Tuya niet smart genoeg maakt waardoor je hele simpele acties als 'licht uit na x minuten' ,licht aan over x minuten', 'licht aan als wekker gaat' etc.niet met een simpel stemcommando kan bedienen.
Daarom heb ik alles dus in HomeKit zitten, ook Tuya (ledstrip achter mijn bureau). Die laatste wel via HomeBridge.
Ik gebruik Google dus puur om mijn scènes aan te zetten en losse lampen/ventilators te schakelen.
Je hebt uiteraard een iPhone nodig en een HomeKit Hub, maar ook dan hoeft het niet niet heel duur te zijn. Aqara en Ikea werkt ook prima.
Begrijp me niet verkeerd, Google doet het prima, maar doet net niet wat ik wil. Als je het echt allemaal goed instelt zou je nagenoeg niets meer hoeven doen.
Ik zeg hier bijna alleen maar Goedemorgen en Welterusten en de rest gaat bijna allemaal vanzelf.
Dat is een slim huis, een huis dat zichzelf aanpast naargelang de omstandigheden op dat moment.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 10:34
TheFes schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Routines zijn inderdaad persoonlijk, als je beide voice match ingesteld hebt, moet je ook beide de routines instellen.
Gasten (zonder voice match dus) kunnen de routines van het hoofdaccount activeren, maar dan zonder de persoonlijke dingen als agendaafspraken.
aha dat wist ik niet, bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:14
Medione1210 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Hier inmiddels ook meer dan 20 smartlampen/plugs en ik heb er nog een paar liggen om aan te sluiten.
Lampen die ik regelmatig flink moet dimmen/feller zetten laat ik nog gewoon via een dimmmerschakelaar werken (bijv. boven aanrechtblad en eettafel). Ik heb het geprobeerd met een smartlamp, maar met een dimmmerschakelaar bedien ik het toch sneller dan iedere keer 'hey Google ,zet keuken lamp op x%' .

Veel van de andere verlichting gaat aan als de zon ondergaat. Omdat ik het vaak toch liever iets eerder aan laat gaan heb ik in Tuya nu als 'woonplaats' Hamburg gekozen, want daar gaat de zon wat eerder onder dan hier in het zuiden van NL.
Je kunt sinds kort aangeven in tuya dat je x tijd de apparaten kunt schakelen voor opkomst zo'n of ondergaande zon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhCRUOrf3lOTYTdWLQNnlOdoJoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yv4ErGPx5Xqrfjek8vtj7i5J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
[...]

Je kunt wel degelijk zeggen: "ok Google, lamp slaapkamer over 5 minuten uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Artwido schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Je kunt sinds kort aangeven in tuya dat je x tijd de apparaten kunt schakelen voor opkomst zo'n of ondergaande zon.
[Afbeelding]
Bedankt voor de tips.

Nu kan ik in Tuya mijn woonplaats weer instellen.

Met Google lukt het niet om een lamp na x time uit te zetten. Precies gezegd wat jij hebt geschreven en allerlei andere variaties ,maar ik krijg steeds 'sorry, ik begrijp je niet' en/of 'ik kan hierbij nog niet helpen'.

Heb jij misschien Engels als 1e of 2e taal ingesteld?

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 04-10-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Artwido schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Je kunt wel degelijk zeggen: "ok Google, lamp slaapkamer over 5 minuten uit"
‘Ik weet niet hoe ik je hierbij kan helpen.’

Kortom, werkt hier ook niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Medione1210 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:42:
[...]

Bedankt voor de tips.

Nu kan ik in Tuya mijn woonplaats weer instellen.

Met Google lukt het niet om een lamp na x time uit te zetten. Precies gezegd wat jij hebt geschreven en allerlei andere variaties ,maar ik krijg steeds 'sorry, ik begrijp je niet' en/of 'ik kan hierbij nog niet helpen'.

Heb jij misschien Engels als 1e of 2e taal ingesteld?
Alleen Nederlands
Maar het werkt idd niet meer.
Tijdje geleden ging dat wel.
Ook muziek kon je na x minuten stoppen.
Maar Google verandert wel vaker wat. Waarschijnlijk dat sommige zaken dan toch nog bugs bevatten.

[ Voor 16% gewijzigd door Artwido op 04-10-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Artwido schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:14:
[...]

Alleen Nederlands
Maar het werkt idd niet meer.
Tijdje geleden ging dat wel.
Ook muziek kon je na x minuten stoppen.
Maar Google verandert wel vaker wat. Waarschijnlijk dat sommige zaken dan toch nog bugs bevatten.
Bij mij heeft het nooit gewerkt. Regelmatig geprobeerd.
Ik snap echt niet dat ze niet aan zulke simpele commando's (waar je echt wat aan hebt) werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:48
Wat ook zo irritant is, ik luister graag Qmusic. Dus ik zeg: "Hey Google, zet radio Qmusic aan". Steevast krijg ik dan "Ik speel nu Qmusic Top40 af via TuneIn". Ik moet zeggen: "Hey Google, zet radio Qmusic Live aan" om de normale te krijgen.

En dan zegtie: "Ik speel nu Qmusic af via TuneIn". Grrrrr, woestmakend! Want hij weet het dus wel ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:29
Drardollan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:53:
Wat ook zo irritant is, ik luister graag Qmusic. Dus ik zeg: "Hey Google, zet radio Qmusic aan". Steevast krijg ik dan "Ik speel nu Qmusic Top40 af via TuneIn". Ik moet zeggen: "Hey Google, zet radio Qmusic Live aan" om de normale te krijgen.

En dan zegtie: "Ik speel nu Qmusic af via TuneIn". Grrrrr, woestmakend! Want hij weet het dus wel ;)
Q werkt hier ook al tijden niet. Leuk zo'n Google home, je mag blij zijn als het 4 weken stabiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dacuuu schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Q werkt hier ook al tijden niet. Leuk zo'n Google home, je mag blij zijn als het 4 weken stabiel werkt.
Ik heb ook een Homey, ben dus wel iets gewend ;)

Maar er is nog genoeg te winnen, het systeem is prachtig en als de opdracht uitgevoerd kan worden dan werkt het ook gewoon goed. Maar er zijn ook wat manco's.

Ook iets wat ik mis is routines voor je huis en routines per persoon, maar misschien heb ik die nog niet ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56
Drardollan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Ik heb ook een Homey, ben dus wel iets gewend ;)

Maar er is nog genoeg te winnen, het systeem is prachtig en als de opdracht uitgevoerd kan worden dan werkt het ook gewoon goed. Maar er zijn ook wat manco's.

Ook iets wat ik mis is routines voor je huis en routines per persoon, maar misschien heb ik die nog niet ontdekt.
Routines zijn in principe per persoon, maar de Google Home moet wel weten wie die persoon is.
Dus als je voor meerdere personen Voice Match instelt, kunnen ze hun eigen routines gebruiken.
Dat betekent dan wel dat huis-gerelateerde routines op beide accounts ingesteld moeten worden. Het zou wel makkelijk zijn als je kunt zeggen dat een routine huis, of welilcht zelfs devicegekoppeld zou zijn.
Dus de Google Home/Nest in de keuken kan dan net anders reageren dan die in de woonkamer.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TheFes schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Routines zijn in principe per persoon, maar de Google Home moet wel weten wie die persoon is.
Dus als je voor meerdere personen Voice Match instelt, kunnen ze hun eigen routines gebruiken.
Dat betekent dan wel dat huis-gerelateerde routines op beide accounts ingesteld moeten worden. Het zou wel makkelijk zijn als je kunt zeggen dat een routine huis, of welilcht zelfs devicegekoppeld zou zijn.
Dus de Google Home/Nest in de keuken kan dan net anders reageren dan die in de woonkamer.
Dat zou inderdaad een uitkomst zijn, maar ik denk niet dat dat er op korte termijn inzit. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-05 11:20
Zoek me suf op de zoekmachines, maar vind niet wat ik zoek, dus hier maar ff een 'hulp'vraag neerzetten

Ben op zoek naar een wifi verdeeldoos (minimaal 3 aansluitingen) die ik met Google Home kan koppelen, maar dan 1tje zonder USB poorten.
Met USB poorten zijn er zat te vinden, maar dat zoek ik niet.

Iemand die mij op het juiste spoor kan zetten??

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 22:15
Dotter64 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:07:
Ben op zoek naar een wifi verdeeldoos (minimaal 3 aansluitingen) die ik met Google Home kan koppelen, maar dan 1tje zonder USB poorten.
Ik wil graag meedenken maar wat is in jouw ogen een wifi verdeeldoos? Bedoel je een router? Een wifi repeater? Welk probleem heb je dat je wil oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Zoek me suf op de zoekmachines, maar vind niet wat ik zoek, dus hier maar ff een 'hulp'vraag neerzetten

Bij voorbaat dank
Ik heb echt geen flauw idee wat je bedoelt. Het enige dat ik kan verzinnen is een ethernetswitch, maar dat is voor bedraad internet, niet voor wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Ik gok op een Smart "verlengkabel" / "verlengdoos".

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje

Bij voorbaat dank
Misschien kun je beter omschrijven wat er nu niet naar behoren werkt / wat je graag anders wilt dan de huidige situatie. Want een WiFi verdeeldoos kennen we hier niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 12:41
Ik kan routines niet activeren: telkens krijg ik de error: "Ik kan hierbij nog niet helpen".
Wordt dit in fases uitgerold ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
depette schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:11:
Ik kan routines niet activeren: telkens krijg ik de error: "Ik kan hierbij nog niet helpen".
Wordt dit in fases uitgerold ofzo?
Nederland of België?
En wat lukt er niet? Kun je geen routines aanmaken, of kun je ze wel aanmaken maar niet activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:42

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom niet met USB poorten ? Meestal zitten die er op omdat er hoe dan ook al een 5V voeding in zit voor aansturing van het smart gedeelte. Sterker nog, ik heb zo'n IKEA koppla zelf smart gemaakt m.b.v. de USB voeding. Maar op ALI e.d. zijn er genoeg te vinden zonder USB.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 06-10-2020 17:20 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-05 22:10
Drardollan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:53:

Dacuuu schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Ik moet ook al een hele tijd "Speel Q-Music Amsterdam" zeggen om Q te luisteren. Als ik vraag om Q-Music, zeggen m'n Beam en Nest Hub eerst dat ze het gaan afspelen op Tune In, direct daarna komt de melding dat het item niet beschikbaar is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Volgens mij is er een update geweest voor de Nest Hub. Als je een wekker hebt ingesteld staat die tijd nu heel prominent onder de klok (nachtstandje) in beeld.
Heel lelijk als je het mij vraagt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 00:08
Hoi

broadcasten wordt bij ons veel gebruikt ("ok google broadcast etenstijd"), maar op een of andere manier reageert niet altijd iedereen of is het niet op alle google homes te horen.

ik meende dat je ook individuele google homes kan bellen. Dan kan die persoon ook makkelijker terugpraten ipv zelf broadcast te hoeven doen. Maar kan niet meer terugvinden hoe het werkt. Werkt het eigenlijk wel in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
maxtrash schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:47:
Hoi

broadcasten wordt bij ons veel gebruikt ("ok google broadcast etenstijd"), maar op een of andere manier reageert niet altijd iedereen of is het niet op alle google homes te horen.

ik meende dat je ook individuele google homes kan bellen. Dan kan die persoon ook makkelijker terugpraten ipv zelf broadcast te hoeven doen. Maar kan niet meer terugvinden hoe het werkt. Werkt het eigenlijk wel in het Nederlands?
Dat werkt via Google Duo. Je moet dat activeren in de instellingen van je Google Home/Nest apparaat, en de persoon die het de opdracht geeft moet een actief Duo account hebben.
Het werkt dus ook alleen in combinatie met voice match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-05 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik kwam er pas eergisteren achter dat routines inmiddels ook hier werken. Ik heb de routines voor "slaap lekker" en "goedemorgen" aangepast zodat mijn telefoon op stille modus / terug op normale modus wordt gezet maar ik krijg in beide gevallen van mijn Google Home-apparaten te horen dat dat niet lukt. "Ik kan je telefoon niet in stille modus zetten" oid. Mijn telefoon is een Honor 9X (Android 10 met volledige Google services, dus geen Huawei/Honor beperkingen van de latere modellen). Zijn er meer mensen met dit probleem en is er een oplossing bekend?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 12:41
TheFes schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Nederland of België?
En wat lukt er niet? Kun je geen routines aanmaken, of kun je ze wel aanmaken maar niet activeren?
België, kan ze niet aanmaken, noch op ios noch op android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
SnoeiKoei schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:24:
Ik kwam er pas eergisteren achter dat routines inmiddels ook hier werken. Ik heb de routines voor "slaap lekker" en "goedemorgen" aangepast zodat mijn telefoon op stille modus / terug op normale modus wordt gezet maar ik krijg in beide gevallen van mijn Google Home-apparaten te horen dat dat niet lukt. "Ik kan je telefoon niet in stille modus zetten" oid. Mijn telefoon is een Honor 9X (Android 10 met volledige Google services, dus geen Huawei/Honor beperkingen van de latere modellen). Zijn er meer mensen met dit probleem en is er een oplossing bekend?
Je kunt alleen maar het apparaat waarop je de routine activeert wijzigen. Om je telefoon-instellingen te wijzigen zul je dus de routine op je telefoon moeten starten.
depette schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:50:
[...]
België, kan ze niet aanmaken, noch op ios noch op android.
In België zijn routines nog niet uitgerold. Work around is om je Google Homes en je telefoon op Nederlands (NL) te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door TheFes op 07-10-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 22:51
Iemand hier die routines op basis van presence detection werkend heeft?

Er zouden routines beschikbaar moeten zijn die getriggered worden als er iemand thuis komt en als iedereen het huis heeft verlaten.

https://www.androidpolice...ature-heres-what-it-does/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-05 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

TheFes schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

Je kunt alleen maar het apparaat waarop je de routine activeert wijzigen. Om je telefoon-instellingen te wijzigen zul je dus de routine op je telefoon moeten starten.
Waardeloos is dat :/ Lekker half geïmplementeerd weer dus. Ik lees online dat "Switch on do not disturb mode on my phone" en "silence all devices" (add action en dan die commando's intypen) wel zouden werken via de Google Home / Nest apparaten. Vanavond maar eens uitproberen of dit een oplossing is.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Jesp_J schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:40:
Iemand hier die routines op basis van presence detection werkend heeft?

Er zouden routines beschikbaar moeten zijn die getriggered worden als er iemand thuis komt en als iedereen het huis heeft verlaten.

https://www.androidpolice...ature-heres-what-it-does/
Zie er hier nog niets van terug, zit wel op versie 2.28
Maar gok dat dit sowieso voorlopig nog niet met taalstelling NL gaat werken. Heb je zelf je taalinstelling op EN (US) staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
TheFes schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Zie er hier nog niets van terug, zit wel op versie 2.28
Maar gok dat dit sowieso voorlopig nog niet met taalstelling NL gaat werken. Heb je zelf je taalinstelling op EN (US) staan?
Heb de taal inderdaad even op Engels gezet om te kijken of ik hem daar wel kon zien zoals eerst met de routines ook moest. Maar daar zie ik hem ook niet. Verwacht nu dat de routines in de Nederlandse taal beschikbaar zijn dat het niet veel gaat uitmaken of je de telefoon op enegels of nederlands hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:53
Jesp_J schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Heb de taal inderdaad even op Engels gezet om te kijken of ik hem daar wel kon zien zoals eerst met de routines ook moest. Maar daar zie ik hem ook niet. Verwacht nu dat de routines in de Nederlandse taal beschikbaar zijn dat het niet veel gaat uitmaken of je de telefoon op enegels of nederlands hebt staan.
Idd , de taal op phone maakt niet uit, wel MOET je de assistant language van je Google home devices op Nederlands(NL) zetten, anders worden de routines niet uitgevoerd

Want als je de taal op Nederlands België zet, dan kan je wel routines configureren en maken, maar ze worden niet uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron1507
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo,
Ik heb een zomerhuisje waar ik sinds kort een mini heb staan.
Thuis heb ik natuurlijk ook een mini staan.
Als ik ik mijn zomerhuisje het commando "licht aan" geef, dan gaat het licht thuis aan.
Dat is dus niet de bedoeling.
Wie kan mij vertellen wat ik hier fout doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:59

Koppensneller

winterrrrrr

Ron1507 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:10:
Hallo,
Als ik ik mijn zomerhuisje het commando "licht aan" geef, dan gaat het licht thuis aan.
In Google Home zul je dan twee huizen moeten aanmaken. Je verschillende apparaten wijs je dan aan het juiste huis toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Ron1507 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:10:
Hallo,
Sowieso zorgen dat je Mini en de lampen en je zomerhuisje in één ruimte zitten. Dan zou "licht aan* alleen de lampen in die ruimte moeten schakelen.

Maar een tweede huis in je Home App lijkt me in dit geval geen slecht idee.

[ Voor 6% gewijzigd door TheFes op 11-10-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-02 20:51
Al iemand die presence sensing heeft in de routines of Disney+ kan koppelen? En wanneer verschijnt de VRT bij news? Want ik ben HLN kotsbeu en zij zijn de enige Belgische nieuwsbron al heel lang ondertussen en nog altijd niks bij gekomen. Gewoon nieuwsgierig en ongeduldig :-) Want morgen wordt mijn nieuwe Pixel 5 geleverd en Google TV en Nest audio zijn ook op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:47

Pierre

Van nature lui!

Volgens mij is de integratie met TuneIN ook kapot, als ik een radio station wil luisteren dan start de Nest Hub YouTube op 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 14-10-2020 07:11 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Pierre schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:10:
Volgens mij is de integratie met TuneIN ook kapot, als ik een radio station wil luisteren dan start de Nest Hub YouTube op 8)7
Werkt hier nog prima, net nog radio 2 aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

TheFes schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:48:
[...]

Werkt hier nog prima, net nog radio 2 aangezet
Ik had erbij moeten vermelden dat ik het via mijn Nvidia Shield stream naar mijn soundbar, dat werkt niet meer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Misschien "Ok Google, speel <<radio xyx>> op TuneIn"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hmmbob schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:05:
Misschien "Ok Google, speel <<radio xyx>> op TuneIn"?
Schiet mij maar lek inderdaad zo werkt het maf maar goed het werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Pierre schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:26:
[...]

Schiet mij maar lek inderdaad zo werkt het maf maar goed het werkt :9
Ligt misschien aan de zendernaam. Ik hoef alleen maar "Ok Google, speel 538" te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 14:19

winDOS

6.22

Pierre schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:10:
Had ik eergisteren ook met mijn Google mini. Ging hij radio 2 YouTube afspelen op de tv in de woonkamer.

Radio 2 is wel vaker gaar hoor, of ik krijg bbc 2 radio of zelfs radio 3fm. Het enige commando wat een beetje goed lijkt te werken is: "speel radio 2 af"

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
winDOS schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Had ik eergisteren ook met mijn Google mini. Ging hij radio 2 YouTube afspelen op de tv in de woonkamer.

Radio 2 is wel vaker gaar hoor, of ik krijg bbc 2 radio of zelfs radio 3fm. Het enige commando wat een beetje goed lijkt te werken is: "speel radio 2 af"
Ik gebruik altijd "luister naar radio 2".
Dat zal in ieder geval geen verwarring met YouTube opleveren. Wellicht wel met Spotify, maar eigenlijk gaat het altijd wel goed.
Af en toe wel VRT radio 2, maar dan maak ik er "luister naar NPO radio 2" van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 23:11
Hier heb ik een routine ("hey google, radio") gemaakt om de radiozender die we vaak luisteren op tunein af te spelen op zo'n manier dat ie het altijd pakt ipv ineens iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:13

avotar

P0werd by Black Coffee

FrankRicard schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:25:
Hier heb ik een routine ("hey google, radio") gemaakt om de radiozender die we vaak luisteren op tunein af te spelen op zo'n manier dat ie het altijd pakt ipv ineens iets anders.
Dat is eigenlijk best een goed idee.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 23:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Even een vraagje; ik ga mijn Google Home inruilen voor Google Nest Audio. Nu wil ik mijn Google Home verkopen en aangeraden wordt om hem te resetten naar factory default. Er wordt dan aangegeven dat alle gegevens die opgeslagen zijn kwijt zijn. Welke gegevens? Wat zou de Google Home dan bewaren?

"A factory reset will reset your Google Nest or Google Home speaker and display to its default factory settings. Note: This action will clear your data from the device and can't be undone."

Edit: Hmm, ik moet alles weer instellen blijkbaar van lampen, tv, tot rolluiken. Lekker dan.

[ Voor 8% gewijzigd door JoeZuCK op 14-10-2020 16:25 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 18:44
JoeZuCK schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:15:
Even een vraagje; ik ga mijn Google Home inruilen voor Google Nest Audio. Nu wil ik mijn Google Home verkopen en aangeraden wordt om hem te resetten naar factory default. Er wordt dan aangegeven dat alle gegevens die opgeslagen zijn kwijt zijn. Welke gegevens? Wat zou de Google Home dan bewaren?

"A factory reset will reset your Google Nest or Google Home speaker and display to its default factory settings. Note: This action will clear your data from the device and can't be undone."

Edit: Hmm, ik moet alles weer instellen blijkbaar van lampen, tv, tot rolluiken. Lekker dan.
Laat me raden, je hebt je GH gereset voor je je nest audio hebt ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

maartend schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Laat me raden, je hebt je GH gereset voor je je nest audio hebt ingesteld.
Eh nee. Laat me raden; in dat geval hoeft het niet als ik die Nest Audio aan dezelfde kamer toewijs?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@maartend Bedankt voor het duimpje. Ik denk dat ik de afspraak voor vanavond even uitstel totdat die nieuwe Nest Audio binnen is.

Trouwens als ik ze toewijs aan dezelfde kamer hoe weet Google dan welke prio heeft. Kun je dat ergens instellen? Of is dat totaal overbodig als ik meteen na instellen de Home factory reset.

[ Voor 13% gewijzigd door JoeZuCK op 14-10-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 18:44
@JoeZuCK Die vragen heb ik echt geen antwoord op, maar ik denk dat anderen die wel gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik probeer het te snappen. Stel ik reset een Google Nest Mini dat op een van de slaapkamers ligt (terwijl ik de Google Home nog heb), moet ik dan ook alles opnieuw instellen? Dat is toch helemaal niet logisch?

Net met Google contact opgenomen. Van wat ik begreep zou je voicematch opnieuw moeten instellen maar voor de rest zou alles nog in je account staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
JoeZuCK schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:16:
Ik probeer het te snappen. Stel ik reset een Google Nest Mini dat op een van de slaapkamers ligt (terwijl ik de Google Home nog heb), moet ik dan ook alles opnieuw instellen? Dat is toch helemaal niet logisch?

Net met Google contact opgenomen. Van wat ik begreep zou je voicematch opnieuw moeten instellen maar voor de rest zou alles nog in je account staan.
Dat zou ik ook verwachten.
Wellicht als er maar één Google Home in je account staat, maar eigenlijk zelfs dan niet, omdat je ook Google Assistant op je telefoon nog kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 15:11
JoeZuCK schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:15:

In jouw device zitten niet jouw lampen, tv, rolluiken etc. Die apparaten zijn gekoppeld aan jouw account.
Die raak je dus ook niet kwijt bij het verwijderen van een speaker uit je huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 15:11
JoeZuCK schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:58:
@maartend Bedankt voor het duimpje. Ik denk dat ik de afspraak voor vanavond even uitstel totdat die nieuwe Nest Audio binnen is.

Trouwens als ik ze toewijs aan dezelfde kamer hoe weet Google dan welke prio heeft. Kun je dat ergens instellen? Of is dat totaal overbodig als ik meteen na instellen de Home factory reset.
Nergens voor nodig, zoals ik aangaf is alles gekoppeld aan je account en niet rechtstreeks aan je speaker(s).

In één ruimte zullen al je speakers 'luisteren' en er zal altijd maar één reageren. Normaal gesproken diegene die het dichtst bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
JoeZuCK schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:16:

Net met Google contact opgenomen. Van wat ik begreep zou je voicematch opnieuw moeten instellen.
Jij bent de eerste van wie ik gehoord heb dat hij contact heeft kunnen krijgen met Google.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Artwido schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Jij bent de eerste van wie ik gehoord heb dat hij contact heeft kunnen krijgen met Google.
_/-\o_
Ja binnen 1 minuut in een chat (wel in het Engels). Maar idd account based. Snap die info op de site en die bangmakerij dan niet. Zou hij meenemen als verbeterpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:37
Heeft iemand al een track & trace ontvangen voor de Nest Audio speakers die vandaag geleverd zouden worden? Op verschillende plekken lees ik dat Google de speakers nog niet heeft vrijgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik heb nu een paar weken die speakers in huis, en ik merk dat nu het nieuwe er een beetje af is, ik vooral de gebreken begin te zien.

Ik erger me voornamelijk aan dat speakers tegelijk aan gaan als ik OK Google zeg. En dan sta ik in de keuken, en dan hoort de badkamer (bij mij ongeveer 1 ruimte) dat ik een timer wil zetten, maar dan verstaat ie het weer niet helemaal goed, dus dan krijg ik dat de speakers niets doen, terwijl in de keuken gewoon een Google Home staat. Het activatiewoord Hey Google werkt gewoon niet heel goed merk ik. Kan ook aan mijn stem liggen maar toch, praat vrij abn voor zover ik weet. Veel instellingen zijn niet echt te tunen. Bijvoorbeeld Philips wakeup feature kan alleen op 30 minuten van tevoren. Ipv dat je dat nou geowon in kunt stellen. Normalization van volume van bijvoorbeeld Spotify werkt niet (dit kan ook aan Spotify liggen, maar fix dat dan). En zo zijn er nog een legio voorbeelden waarvan ik zoiets heb van dat ik tegenwoordig toch vaker weer m'n telefoon pak dan dat ik tegen de speakers praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Artwido schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

_/-\o_
Oh, dat is mij al meerdere malen binnen een paar minuten gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05 15:38
iRob schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:35:
Heeft iemand al een track & trace ontvangen voor de Nest Audio speakers die vandaag geleverd zouden worden? Op verschillende plekken lees ik dat Google de speakers nog niet heeft vrijgegeven...
Ja vannacht track and trace gekregen van coolblue/post nl, wordt vanmiddag bezorgd.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

iRob schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:35:
Nope, maar verwachtte ik wel. Omdat Google. En; meer vraag dan aanbod verwacht ik. Geduld is een schone zaak.

Edit; besteld bij Bol. Had dus beter CoolBlue kunnen kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door JoeZuCK op 15-10-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 12:28
Vtaag:k speel nu muziek af op een google hub max, voor meer geluid wil ik deze koppelen aan 3 google nest en via chromecast audio aan een subwoofer (die is niet smart)hoe krijg ik dit gekoppeld, en kan ik bv radio 538 afspelen met 1 comando naar de speakers en chromecast audio gekoppeld, heb al gezocht maar kan het niet vinden wie kan me helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
brutus26 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:37:
Vtaag:k speel nu muziek af op een google hub max, voor meer geluid wil ik deze koppelen aan 3 google nest en via chromecast audio aan een subwoofer (die is niet smart)hoe krijg ik dit gekoppeld, en kan ik bv radio 538 afspelen met 1 comando naar de speakers en chromecast audio gekoppeld, heb al gezocht maar kan het niet vinden wie kan me helpen
Een speaker groep maken met al die apparaten.

Home app -> +-je -> Speakergroep maken -> alle apparaten selecteren -> naam geven - OPSLAAN

Vervolgens: "Hey Google,luister naar 538 op [naam groep]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 12:28
Dus dit gaat ook werken met de chrome kast subwoofer denkje ? zou mooi zijn
TheFes schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Een speaker groep maken met al die apparaten.

Home app -> +-je -> Speakergroep maken -> alle apparaten selecteren -> naam geven - OPSLAAN

Vervolgens: "Hey Google,luister naar 538 op [naam groep]"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
brutus26 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:42:
Dus dit gaat ook werken met de chrome kast subwoofer denkje ? zou mooi zijn

[...]
Ik heb geen Chromecas Audio, maar een gewone Chromecast kun je in ieder geval ook gewoon aan speakergroepen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05 15:38
kruila schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Ja vannacht track and trace gekregen van coolblue/post nl, wordt vanmiddag bezorgd.
Nest audio vanmiddag binnen en werkend. Prima ding.

[ Voor 4% gewijzigd door kruila op 15-10-2020 23:44 ]

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weteden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-10-2024
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met problemen bij bol.com, zal ze morgen contacteren als ik in tussentijd nog geen track and trace ontvang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:26
Vraagje: Ik heb een Sonos Beam en meerdere Nest Mini’s. Als de bel gaat gaat deze over de Sonos en de Mini’s. Is er een mogelijkheid dat ie over 1 mini gaat? En niet over de andere mini’s Sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-05 11:20
weteden schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:44:
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met problemen bij bol.com, zal ze morgen contacteren als ik in tussentijd nog geen track and trace ontvang
Bol werkt veel met wederverkopers ..... meestal staat er een leveringstermijn bij op de site van bol

Vaak is coolblue sneller dan bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Dotter64 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Bol werkt veel met wederverkopers ..... meestal staat er een leveringstermijn bij op de site van bol

Vaak is coolblue sneller dan bol
Er stond dat hij beschikbaar zou komen op 15-10 (3pack) en was tot een uur of wat geleden nog gewoon te reserveren. Nu staat er dat het niet meer leverbaar is. Die van 99 euro is nog altijd wel te reserveren blijkbaar. Ik heb gisteren Bol via Twitter aangesproken. Krijg binnen nu en een (werk)dag antwoord van hun afdeling. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
JoeZuCK schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Er stond dat hij beschikbaar zou komen op 15-11 (3pack) en was tot een uur of wat geleden nog gewoon te reserveren. Nu staat er dat het niet meer leverbaar is. Die van 99 euro is nog altijd wel te reserveren blijkbaar. Ik heb gisteren Bol via Twitter aangesproken. Krijg binnen nu en een (werk)dag antwoord van hun afdeling. Ben benieuwd.
Neem aan dat je 15-10 bedoelt, 15-11 is pas over een maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Laatst online: 09-05 16:19
Hier het zelfde probleem met bol.com. Nest Audio 3-pack staat nog als gereserveerd.
Klantenservice meld dat ze niet op voorraad zijn.

Bij Coolblue niet meer bestelbaar..

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-04 00:24
Het lijkt er op dat de 3-pack Google Nest Audio aanbieding geldig was tot het moment van uitbrengen. Het 3-pack voor 199 is nu niet meer te koop lijkt het, ook niet bij Google zelf.
Helaas heb ik hem bij BOL.com besteld want ik heb nog niks binnen, ook geen verzendbewijs. Deze worden door BOL zelf geleverd overigens, niet door een wederverkoper.
De BOL medewerker via de chat weet het ook niet. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bert003 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:42:
Het lijkt er op dat de 3-pack Google Nest Audio aanbieding geldig was tot het moment van uitbrengen. Het 3-pack voor 199 is nu niet meer te koop lijkt het, ook niet bij Google zelf.
Helaas heb ik hem bij BOL.com besteld want ik heb nog niks binnen, ook geen verzendbewijs. Deze worden door BOL zelf geleverd overigens, niet door een wederverkoper.
De BOL medewerker via de chat weet het ook niet. Afwachten maar.
Ik wist het! Er moet natuurlijk weer wat fout gaan bij het pre orderen. De 3 pack is nu ook zelfs helemaal verwijderd van de site. De Charcoal is nu wel op vooraad. Chalk nog niet. Maar ik weet een gulden middenweg. Doe mij dan maar 3 van die Charcoal BOL! >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Mensen, dit topic gaat over de werking van de Google devices. Niet over de levering…
Zullen we gewoon weer back on-topic gaan svp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-05 23:09
Serena schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:15:
Mensen, dit topic gaat over de werking van de Google devices. Niet over de levering…
Zullen we gewoon weer back on-topic gaan svp?
Eens.

Maar om dat onderwerp maar even af te sluiten voor de Bol.com kopers. Ze komen gewoon, maar paar dagen later dan gepland.. en een 5 euro tegoedbon als excuus.

Wij hadden toch besloten om de 3 pack te kopen ipv 1, dus gisteren de 1 pack van google direct aan de deur geweigerd en 3 pack besteld bij bol.com :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2K9HOlU6f2CBB1pNujoBk1ac0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XjZBWahZ51E89M2QDbO1C2Cu.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
Ben jij scherp op vrijdag middag? Check doe code achterstevoren :+

[ Voor 4% gewijzigd door tokko1 op 16-10-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

tokko1 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Eens.

Maar om dat onderwerp maar even af te sluiten voor de Bol.com kopers. Ze komen gewoon, maar paar dagen later dan gepland.. en een 5 euro tegoedbon als excuus.

Wij hadden toch besloten om de 3 pack te kopen ipv 1, dus gisteren de 1 pack van google direct aan de deur geweigerd en 3 pack besteld bij bol.com :+

[Afbeelding]
Ga je die 5 euro nog gebruiken Thomas? Of is die al gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
JoeZuCK schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:36:
[...]

Ga je die 5 euro nog gebruiken Thomas? Of is die al gebruikt :+
Heb ik inmiddels al gedaan >:)
Grapje hoor, maar het is niet zo slim om de code zo open en bloot te delen. Tenzij je hem inderdaad al gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 00:20
TheFes schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Heb ik inmiddels al gedaan >:)
Grapje hoor, maar het is niet zo slim om de code zo open en bloot te delen. Tenzij je hem inderdaad al gebruikt hebt.
Off topic denk ik, maar mijn bestelling bij bol.com ook vertraagd, komt nu ws maandag. Aangezien ik geen drie van die dingen hier moet hebben, twee besteld, en ook netjes van bol.com twee bonnen van 5 euro.

Ik was benieuwd of iemand al ervaring had met die dingen ? Ik wil overstappen van Alexa naar kamp Google, omdat ik de integratie van bv. Logitech Harmony stukken beter vindt, na wat testjes met commando's.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

Daar gaan we weer. Waarom blijft die stomme home het niet gewoon langer dan 3 maanden normaal doen?

Na het gedoe over hoe je 'radio 1' kan starten (met npo, zonder...afhankelijk hoe de maan staat) is sinds vanmorgen spotify er mee gekapt met de illustere fout "er is een fout opgetreden probeer opnieuw als je zover bent" (x2). Wat een zooi

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:13
@bonzz.netninja ik denk dat er wat fout gaat tussen Spotify en Google Home want bij ons begint hij op de Nest Audio (gisteren binnengekregen via Coolblue) wel met spelen, maar na 10 seconden ofzo stopt hij met afspelen. Ga nu even kijken wat hij doet met YouTube Music.

Edit: Heb geen premium, dus dat werkt kennelijk niet. Dit had ik niet verwacht van een Google product op een Google product, afijn, ik gebruik het nooit verder.

[ Voor 23% gewijzigd door Arjan90 op 17-10-2020 09:18 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

Arjan90 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:13:
@bonzz.netninja ik denk dat er wat fout gaat tussen Spotify en Google Home want bij ons begint hij op de Nest Audio (gisteren binnengekregen via Coolblue) wel met spelen, maar na 10 seconden ofzo stopt hij met afspelen. Ga nu even kijken wat hij doet met YouTube Music.

Edit: Heb geen premium, dus dat werkt kennelijk niet. Dit had ik niet verwacht van een Google product op een Google product, afijn, ik gebruik het nooit verder.
Youtube music doet ook raar. Sommige muziek lult ie over premium en bij andere weer niet.

Het is allemaal wel leuk maar spullen moeten gewoon blijven werken en niet afhankelijk van de maanstand opeens kappen of anders werken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Arjan90 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:13:

Exact hetzelfde probleem hier met de Nest Audio, gruwelijk irritant. Youtube Music werkt prima (maar goed, wel na ieder nummer reclame van een halve minuut, dus das ook niks). Ben al flink aan het zoeken geweest naar een oplossing; kom alleen maar tegen dat je Spotify een keer moet ontkoppelen van Home, maar dat helpt niet. De hele reden waarom ik het ding gekocht heb, is Spotify. Als ik hier geen oplossing voor vind, gaat ie terug.

Edit:
@Arjan90 Exact dezelfde ervaring. Gisteren deed ie 't de eerste tijd prima maar vanochtend wil ie niet meer. Spotify ontkoppeld, voice match opnieuw ingesteld, maakt allemaal niet uit. Er komt lekker geluid uit het ding, maar geen Spotify... ;(

Edit2:
Ik denk dat ik mijn woorden mbt de Nest Audio moet intrekken. Blijkt dat Spotify ook niet meer samenwerkt met mijn beide Hubs, en met de Mini's van de kinderen. Dus het lijkt niet aan de NA te liggen, maar iets breders; misschien iets met de koppeling tussen mijn Home-account en Spotify. Shit.
* Bra-Jo gaat verder zoeken

Edit3:
@Arjan90 Blijkbaar een algemeen probleem: https://support.google.com/googlenest/thread/77467052?hl=en en https://community.spotify...rnal-device/idi-p/5054694

[ Voor 28% gewijzigd door Bra-Jo op 17-10-2020 14:20 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Bra-Jo Gisteren had ik de Nest Audio al geïnstalleerd en toen werkte het in de namiddag en 's avonds echt prima, heeft zeker 3 uur staan afspelen. Sinds vanochtend opeens mis. Heb ook de speaker al opnieuw opgestart en daarnaast het Spotify account opnieuw gekoppeld. Maar even wachten.

Het geluid vind ik overigens meer dan gewoon goed. Heb ook een UE BOOM 2 Bluetooth speaker en dan is de Nest Audio toch wel veel voller van geluid, er komen ook flink wat lage tonen uit. Al met al ben ik wel onder de indruk, maar even kijken hoe ik ze ga neerzetten in huis. Ik heb er 3 gekocht.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik ben net de tweede speaker aan het installeren en er komt nu gelijk een software update binnen die geïnstalleerd moet worden. Dat had ik gisteren bij de eerste speaker niet, dus er is ongetwijfeld alweer een update verspreid. Misschien zorgt die voor wat problemen met Spotify, wordt vast snel opgelost. Wij hebben nu maar even TuneIn opgezet, hoewel hij nog niet echt luistert naar mijn commando's om de radiozender te veranderen. Hij gaat meteen zoeken op Spotify naar "Skyradio" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanmechelen
Hier komen de home/away routines.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xwz6Na0BxQz__K2paTQGpKzcjRY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cetZj7utnuIOc5Zw8HRH2dn4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Staat je telefoon op Nederlands of Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
Jesp_J schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

take a guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Jesp_J schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

Dat zie je toch? 🤦🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Ik zou ook zeggen Engels maar vind het gek dat er dan ruimtes zijn met een Nederlandse naam. Werkt dat dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Jesp_J schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:28:
Ik zou ook zeggen Engels maar vind het gek dat er dan ruimtes zijn met een Nederlandse naam. Werkt dat dan wel goed?
Waarschijnlijk telefoon op Engels, en als assistent-talen zowel Engels als Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
TheFes schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:30:
[...]

Waarschijnlijk telefoon op Engels, en als assistent-talen zowel Engels als Nederlands
Nieuwe telefoon deze week, Pixel 5 en ik heb besloten die even op Engels te houden als eerste taal met Nederlands (België) als tweede taal (vooral voor gps en nieuws op maat, Belgische straatnamen in het Engels is hilarisch).

En de Google Assistent staat op Engels, was al die fouten met dubbele taal (wat nog altijd in beta is ook na wat zal het zijn al 2 jaren dat ze dit hebben?) beetje beu in GA eerlijk gezegd (hij werkt zoveel lekkerder in één taal). En ik wil gewoon altijd graag die nieuwe features als eerste uitproberen. Want Google is echt een kutbedrijf geworden als je niet meer in de VS woont. zelfs Duitsland en Frankrijk krijgen tegenwoordig nieuwe functies of hardware niet altijd direct. Ik haat die gespreide rollouts. Moest bij wet verboden worden.

Vandaar dat het nu inderdaad even een zooitje is in benaming voor sommige zaken. Was trouwens aan het overwegen om de crib van de grond terug op te bouwen. Maar eerst die home/away testen, als dat goed werkt, dan blijf ik bij routines. Maar als dat niet goed werkt, dan ga ik naar HA voor alle automatisatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Spotify casting lijkt weer in orde. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wat ik me afvraag; je hebt smart switches, maar heb je ze ook met ingebouwde Google Assistant? Of smart switches met ingebouwde motion sensor? Lijkt me super handig in een slaapkamer waarbij je hem alleen gebruikt om het licht uit te doen, een speakertje hoeft niet groot te zijn). Of dat je de motion sensor programmeert met bepaalde conditions.

Voordeel: je hebt geen batterijen nodig (motion sensor) en je hebt een fysieke outlet over (geen nest mini of iets anders) om iets anders in te pluggen. Gat in de markt toch? Of zie ik iets over het hoofd.

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 18-10-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:00
JoeZuCK schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:17:
Wat ik me afvraag; je hebt smart switches, maar heb je ze ook met ingebouwde Google Assistant? Of smart switches met ingebouwde motion sensor? Lijkt me super handig in een slaapkamer waarbij je hem alleen gebruikt om het licht uit te doen, een speakertje hoeft niet groot te zijn). Of dat je de motion sensor programmeert met bepaalde conditions.

Voordeel: je hebt geen batterijen nodig (motion sensor) en je hebt een fysieke outlet over (geen nest mini of iets anders) om iets anders in te pluggen. Gat in de markt toch? Of zie ik iets over het hoofd.
Nevermind......

[ Voor 10% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 18-10-2020 15:06 . Reden: Reactie niet goed gelezen ]

who put a "stop payment" on my reality check

Pagina: 1 ... 103 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...