• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 16:17
Albert020 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:46:
[...]

Nee hoor, zit een play/pauze in het midden boven op de speaker.
Ook zit er een volume regelaar op, deze zitten boven op links en rechts,
en aan de zijkant zit een knop om de mic uit te zetten. ;)
Ik heb het over de HUB, dat schermpje ;) daarin staat bij mij toch echt dat ik de 1c ventilator aan/uit kan doen en speed 1, 2 of 3 kan selecteren.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:17
Nuevocasa schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:51:
[...]

Ik heb het over de HUB, dat schermpje ;) daarin staat bij mij toch echt dat ik de 1c ventilator aan/uit kan doen en speed 1, 2 of 3 kan selecteren.
Sorry, dacht dat het om de Goolge Nest Mini ging........

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Nuevocasa schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:51:
[...]

Grappig, dat had ik nog niet gezien :-). wel gek dat je diezelfde opties niet in de Home appt hebt..

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 21:06

Snippertje

Light up your life

Zijn er meer mensen hier die last hebben van het disconnecten van een nest mini om de paar dagen? Op het internet staat het er vol mee, maar Google geeft al sinds december geen oplossing. Zie hier: https://support.google.com/googlenest/thread/23575312?hl=en

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Albert020
Snippertje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:10:
Zijn er meer mensen hier die last hebben van het disconnecten van een nest mini om de paar dagen? Op het internet staat het er vol mee, maar Google geeft al sinds december geen oplossing. Zie hier: https://support.google.com/googlenest/thread/23575312?hl=en
Heb 2x Nest Mini, nog geen last van gehad....

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 21:48
Same here - buiten de normale nachtelijke (stille) reboots dan.

(Iedere Google Home variant start zichzelf 's nachts opnieuw op, maar doet dit stil (zonder lampjes en geluiden). Prima te zien in mijn Home Assistant: die verliest dan de verbinding met de Home's)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:38
Snippertje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:10:
Yup heel irritant, boven heb ik 2 minis die om de zoveel tijd aangeven dat er geen verbinding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 16:20
keepitfrosty schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:28:
[...]

Yup heel irritant, boven heb ik 2 minis die om de zoveel tijd aangeven dat er geen verbinding is.
Uch, ja, heel bekend, gisterochtend: 'Ok Google, Goodm.....' in Stereo van beide apparaten (en heel hard) 'Something went wrong, please try...' bla bla
En dat kan ik voor mijn ochtendkoffie niet best hebben :9
Het is hier de afgelopen 3 weken vaker voorgekomen als in de voorgaande 3 jaar :? :X

• Hmmbob
Oh, dát! Dat had ik gisteren ook inderdaad. :X :>

Ik dacht dat ik onduidelijk sprak ofzo, herhaling ging prima.

[ Voor 38% gewijzigd door Hmmbob op 16-09-2020 09:37 ]

• RoosW
Hmmbob schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:36:
Oh, dát! Dat had ik gisteren ook inderdaad. :X :>

Ik dacht dat ik onduidelijk sprak ofzo, herhaling ging prima.
Die mededeling is als er geen WiFi connectie is, begint na eerste brul vaak al na OK G...

Ik zie de afgelopen weken ook vaak de Hub's met een wit scherm en de mededeling dat ze bezig zijn verbinding te maken, mijn telefoon en andere apparaten hebben dan nog steeds prima WiFi verbinding :'( :?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59
Wifi is OK thuis? Ik had in het begin ook alleen problemen met mijn Mini toen ik nog geen access point extra had opgehangen. Mini stond in de badkamer en had 'm in de huiskamer geregistreerd (nadat ik m gekocht had), daar had ie natuurlijk geen moeite, maar in badkamer was net wel of net niet lekker bereik. Heb het idee dat de antenna's van de mini iets minder zijn dan de andere devices en als ie dan net op een kantelpunt staat van wel of geen bereik, het dan vaak niet is.

Hier lijken iig alle problemen opgelost nadat ik een nieuw AP opgehangen heb en de mini op dezelfde plek in de badkamer gereset heb (zodat ie automatisch met het nieuwe AP verbindt. Hij bleef voor de reset met de router in de huiskamer verbonden en niet het nieuwe AP).

Wie weet heeft iemand er wat aan...

• Nuevocasa
Richard89 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:09:
[...]

Grappig, dat had ik nog niet gezien :-). wel gek dat je diezelfde opties niet in de Home appt hebt..
Mee eens inderdaad. Waarom zouden ze die functionaliteit niet in de app toevoegen 8)7
B2 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:43:
[...]

Nou, dat zeg ik dus juist, dat kon ik wel toen ik de regio op VS had staan en de taal op Engels.

Hm, ik lees nu allemaal berichten dat het tijdelijk gewerkt heeft maar nu niet meer... Misschien had het dan toch niet met de regio/taal instellingen te maken.
Even in dit topic gezocht en jouw bericht van ruim een jaar geleden gevonden.
B2 in "Google Home"
Dit was me niet meer bij gebleven. Hopelijk komt deze mogelijkheid weer terug.

• RoosW
spokje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:49:
Wifi is OK thuis? Ik had in het begin ook alleen problemen met mijn Mini toen ik nog geen access point extra had opgehangen. Mini stond in de badkamer en had 'm in de huiskamer geregistreerd (nadat ik m gekocht had), daar had ie natuurlijk geen moeite, maar in badkamer was net wel of net niet lekker bereik. Heb het idee dat de antenna's van de mini iets minder zijn dan de andere devices en als ie dan net op een kantelpunt staat van wel of geen bereik, het dan vaak niet is.

Hier lijken iig alle problemen opgelost nadat ik een nieuw AP opgehangen heb en de mini op dezelfde plek in de badkamer gereset heb (zodat ie automatisch met het nieuwe AP verbindt. Hij bleef voor de reset met de router in de huiskamer verbonden en niet het nieuwe AP).

Wie weet heeft iemand er wat aan...
WiFi prima in orde, 3 AP's hier, overal prima dekking. Wel gehad een paar dagen geleden en iets daarvoor, dat de KPN glasvezel er helemaal uitlag gedurende enige tijd, ook voor het eerst in jaren, was na vaststelling binnen 30 minuten vanzelf weer over voor ik zelfs maar de energie op kon brengen om bij K.t Provider Nederland te gaan klagen (alsof dat lukken wil, ze hebben alles zo ommuurd dat je bijna onmogelijk direct contact kunt krijgen :( )
KPN is enkel een optie als er nooit wat mis gaat, bij problemen ben je de Sjaak, qua mentaliteit is er sinds de PTT betreffende klantenservice nooit iets veranderd.

• spokje
  • Laatst online: 09:59
Op zich was je eerste zin voldoende haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 21:06

Snippertje

Light up your life

keepitfrosty schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:28:
[...]

Hmm. Het lijkt in ieder geval een probleem te zijn als je meer dan één mini hebt. Ik heb er zelf twee, waarvan één geen problemen heeft. Als de minis zichzelf inderdaad rebooten kan ik me voorstellen dat ze dezelfde device name hebben en daardoor niet allebei meer kunnen verbinden met de router oid. Heb zelf geprobeerd op Mac adres te filteren, vaste ip adressen te geven en device name te veranderen, maar dit mocht helaas niet baten. Het probleem lijkt alleen te zijn in de ochtend bij mij en vaak na 48-72uur.

Wel goed om te lezen dat er meer mensen zijn, maar eigenlijk ook bizar dat dit probleem niet meer in de aandacht is. Iemand een idee om wat meer druk op Google te zetten?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

De melding 'Something went wrong, please try...' had ik niet gerelateerd aan een slechte Wifi. Dit kan toch van alles zijn? Ook aan de kant van Google kan er iets verkeerd gaan?
Hoe weten jullie dat de Mini een slechte wifi heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 16-09-2020 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
meesje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:12:
De melding 'Something went wrong, please try...' had ik niet gerelateerd aan een slechte Wifi. Dit kan toch van alles zijn? Ook aan de kant van Google kan er iets verkeerd gaan?
Hoe weten jullie dat de Mini een slechte wifi heeft?
Daar ligt het ook niet aan. 3 Mesh units in mijn huis met prima dekking en ook dan komt de melding met regelmaat.
Vanochtend de Google Home app geüpdatet. Nu worden bovenin het scherm ook Routines getoond (paars bolletje). Kunnen deze overigens ook verwijderd/verborgen worden? Routines maak ik geen gebruik van, idem voor Media.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
meesje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:29:
Vanochtend de Google Home app geüpdatet. Nu worden bovenin het scherm ook Routines getoond (paars bolletje). Kunnen deze overigens ook verwijderd/verborgen worden? Routines maak ik geen gebruik van, idem voor Media.
Jeej, eindelijk!!! Ik heb er dus echt heeeeeel lang op gewacht.
Gewoon een tip. Gebruik je oude HomeBridge rpi en koppel je HomeKit scènes. Mijn Google Routines zijn mijn scènes, werkt perfect.

Edit: Blijft bij mij overigens alleen maar draaien… Raar! Via de instellingen werkt het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Serena op 16-09-2020 11:22 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• keepitfrosty
Serena schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:19:
[...]

Je hebt lang op de knop gewacht? Want routines zelf is toch al weken beschikbaar nu?

• Serena
keepitfrosty schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:37:
[...]

Je hebt lang op de knop gewacht? Want routines zelf is toch al weken beschikbaar nu?
LOL, ik vertel toch uitgebreid dat ik ze gebruik?
Dus ja, op de knop.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 17:09
meesje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:29:
Mijn laatste update was 20 aug? (android)

Etuuuuuh!

[...]

Gewoon een tip. Gebruik je oude HomeBridge rpi en koppel je HomeKit scènes. Mijn Google Routines zijn mijn scènes, werkt perfect.

Edit: Blijft bij mij overigens alleen maar draaien… Raar! Via de instellingen werkt het wel.
Hmmm.... ik heb geen homebridge meer draaien en ook geen devices daarvoor in huis. Wellicht moet ik er toch maar weer aan geloven. ;)
Bij mij blijft ie overigens ook draaien. Ik kan wel op het plusje drukken.
CRpt3r55 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:52:
[...]

Mijn laatste update was 20 aug? (android)
Ik gebruik zelf iOS. Vanochtend zag ik de update. Wellicht dat ie er gisteren al was.

• keepitfrosty
Serena schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:38:
[...]

LOL, ik vertel toch uitgebreid dat ik ze gebruik?
Dus ja, op de knop.
Ja maar dat je zo lang op een knopje hebt gewacht voor iets wat via instellingen ook bereikbaar is natuurlijk. Dat had ik gewoon niet verwacht haha. Maar goed wel sneller te bereiken nu het routines menu.

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 16-09-2020 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
xileS schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:07:
[...]

Oh, denk dat ik het niet goed verwoord heb. Playlist toevoegen/maken is idd gewoon mogelijk.

Maar ik bedoel, hoe speel je dit af met google assistant? Play playlist "playlistnaam" werkt geloof ik niet?
Ik heb hiervoor een routine aangemaakt . Als je in die routine zet 'start afspeellijst x op YouTube music', dan werkt het wel. Als ik het gewoon zeg werkt het bij mij ook niet.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Medione1210 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:59:
[...]

Ik heb hiervoor een routine aangemaakt . Als je in die routine zet 'start afspeellijst x op YouTube music', dan werkt het wel. Als ik het gewoon zeg werkt het bij mij ook niet.
Thanks voor de tip, voor nu heb ik met Action Blocks een paar commandos gemaakt, die wat geschikte muziek van YT Music afspeelt. Mocht dat niet meer voldoen, kan ik die commando opnieuw proberen (eventueel met een routine).

Is het ook mogelijk om in dezelfde commando ervoor te zorgen dat die niet alleen de afspeellijst afspeelt, maar ook gelijk op shuffle staat?

/edit
Ik heb toch even 'start afspeellijst x op YouTube music' geprobeerd als getypte commando en als routine, maar beiden werken niet hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRqM0aGlu9U7jxKdi_rk849C5xM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6tTXxgfs3OJHEmboqfLGvgE.jpg?f=fotoalbum_large

Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 40% gewijzigd door xileS op 16-09-2020 18:29 ]

• Nuevocasa
xileS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:03:
[...]

Thanks voor de tip, voor nu heb ik met Action Blocks een paar commandos gemaakt, die wat geschikte muziek van YT Music afspeelt. Mocht dat niet meer voldoen, kan ik die commando opnieuw proberen (eventueel met een routine).

Is het ook mogelijk om in dezelfde commando ervoor te zorgen dat die niet alleen de afspeellijst afspeelt, maar ook gelijk op shuffle staat?

/edit
Ik heb toch even 'start afspeellijst x op YouTube music' geprobeerd als getypte commando en als routine, maar beiden werken niet hier:
[Afbeelding]

Doe ik iets verkeerd?
Bij mij werkt het helaas ook niet.

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:21

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ik zie de paarse routines nog niet in Home hoor....
[...]

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

• Albert020
Heb een Google Nest, nu reageert ie wel op Hé Google speel podcast,
dan gaat ie door met de laatste podcast die ik aan het luisteren was,
maar zeg ik Hé Google speel laatste aflevering van naam, dan kan er niks gevonden worden ?
Na een korte uitstap naar Apple Music, ben ik weer terug bij Spotify. Ook gelijk deze als standaard muziekdienst ingesteld. In principe werkt dit goed. Echter ik krijg nu bij veel opdrachten de opmerking ‘Er is iets mis gegaan....’. En als er muziek wordt afgespeeld wordt dit vaak onderbroken. Vallen deze beide onder het probleem wat hierboven is beschreven?

Nog een andere vraag. Is bij jullie het geluid via Spotify een stuk zachter dan bv het volume van de assistent of van TuneIn?

Edit: Wat betreft mijn laatste vraag, dit is kennelijk een bekend probleem. Zie https://support.google.com/googlenest/thread/20915409?hl=en
Ervaren jullie dit ook?

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 16-09-2020 21:39 ]

• Albert020
meesje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:19:
Na een korte uitstap naar Apple Music, ben ik weer terug bij Spotify. Ook gelijk deze als standaard muziekdienst ingesteld. In principe werkt dit goed. Echter ik krijg nu bij veel opdrachten de opmerking ‘Er is iets mis gegaan....’. En als er muziek wordt afgespeeld wordt dit vaak onderbroken. Vallen deze beide onder het probleem wat hierboven is beschreven?

Nog een andere vraag. Is bij jullie het geluid via Spotify een stuk zachter dan bv het volume van de assistent of van TuneIn?

Edit: Wat betreft mijn laatste vraag, dit is kennelijk een bekend probleem. Zie https://support.google.com/googlenest/thread/20915409?hl=en
Ervaren jullie dit ook?
Het geluid van Spotify is hier ook zachter, uitvallen onder een nummer heb ik geen last van,
wel vaak hoor ik bij een zoekopdracht, 'Er is iets mis gegaan'

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22
Albert020 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:46:
[...]

Nee hoor, zit een play/pauze in het midden boven op de speaker.
Ook zit er een volume regelaar op, deze zitten boven op links en rechts,
en aan de zijkant zit een knop om de mic uit te zetten. ;)
Volume en microfoon op een ventilator?

Home Assistant configuratie

• Albert020
TheFes schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:17:
[...]

Volume en microfoon op een ventilator?
Hebben we het over het zelfde apparaat, Google Nest mini ?

• Medione1210
xileS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:03:
[...]

/edit
[Afbeelding]

Doe ik iets verkeerd?
Ik heb nog even gekeken en in plaats van 'start' staat er 'speel' in mijn routine. Sorry!
(Heb net nog even opnieuw een dergelijke routine aangemaakt met 'speel afspeellijst x op YouTube music' en dit werkt bij mij nog steeds)
Misschien moet je je playlist ook een naam geven waar geen 'playlist' in voor komt om verwarring te voorkomen. Ik heb 'm gewoon mijn 'naam123' gegeven.

Shuffle werkt helaas niet in een routine, dus dat zeg ik er maar achteraan.

Het blijft wonderlijk dat Google dit soort simpele acties na zo lang nog steeds niet op orde heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 17-09-2020 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
B2 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:29:
Ik sinds een tijdje (eigenlijk toen routines kwamen) mijn Google Assistant weer op Nederlands staan. Met het nieuwe AppleOne abonnement zou ik wel naar Apple Music willen. De optie om Apple Music toe te voegen als muziek service is echter verdwenen bij mij.. Is Apple Music alleen in de VS beschikbaar als muziek service, want toen ik die land en taal instellingen op mijn iPhone had kon het wel? Misschien weet @rachidfinge daar iets over te vertellen?
Ik ben op vakantie dus heb niet alle details voor handen, maar voor zover ik weet kan alleen de Google Assistent op Android je Apple Music-app op hetzelfde toestel bedienen. Apple Music is niet beschikbaar op producten als Google Home zoals bijv YouTube Music en Spotify dat wel zijn. :)

• Nuevocasa
Medione1210 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:27:
[...]

Ik heb nog even gekeken en in plaats van 'start' staat er 'speel' in mijn routine. Sorry!
(Heb net nog even opnieuw een dergelijke routine aangemaakt met 'speel afspeellijst x op YouTube music' en dit werkt bij mij nog steeds)
Misschien moet je je playlist ook een naam geven waar geen 'playlist' in voor komt om verwarring te voorkomen. Ik heb 'm gewoon mijn 'naam123' gegeven.

Het blijft wonderlijk dat Google dit soort simpele acties na zo lang nog steeds niet op orde heeft.
Lucky you! Heb routines zo ingesteld als jij aan geeft maar helaas. Krijg muziek te horen waar ik echt nooit naar luister. Naam van mijn speellijst ook aangepast, helaas geen succes.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58
[...]

Je hoeft geen hele nieuwe routine aan te maken wanneer je een commando wilt gebruiken.
Je kunt meerdere commando's gebruiken voor één routine.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CykgUYfRVAZY1JUOJ7sPidIO6Ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GybIpCCNoYmExcN8o2N7ZUBY.jpg?f=fotoalbum_large

• Medione1210
Artwido schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:03:
[...]

Je hoeft geen hele nieuwe routine aan te maken wanneer je een commando wilt gebruiken.
Je kunt meerdere commando's gebruiken voor één routine.
[Afbeelding]
Dat zeg ik ook niet, toch?

Ik heb zelf in 1 routine:
1.zet geluid op x procent
2. Zeg ' ik start je playlist'
3. Speel mijn afspeellijst x op YouTube music.

Shuffle toevoegen aan die routine werkt helaas niets dan krijg je een foutmelding!

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 17-09-2020 10:57 ]

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:52
RoosW schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:58:
[...]

WiFi prima in orde, 3 AP's hier, overal prima dekking. Wel gehad een paar dagen geleden en iets daarvoor, dat de KPN glasvezel er helemaal uitlag gedurende enige tijd, ook voor het eerst in jaren, was na vaststelling binnen 30 minuten vanzelf weer over voor ik zelfs maar de energie op kon brengen om bij K.t Provider Nederland te gaan klagen (alsof dat lukken wil, ze hebben alles zo ommuurd dat je bijna onmogelijk direct contact kunt krijgen :( )
KPN is enkel een optie als er nooit wat mis gaat, bij problemen ben je de Sjaak, qua mentaliteit is er sinds de PTT betreffende klantenservice nooit iets veranderd.
Toevallig band steering aan staan op je AP's? Want mijn ervaring is dat Google apparaten (home, nest, chromecast) daar niet mee om kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
FrankRicard schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:40:
[...]

Toevallig band steering aan staan op je AP's? Want mijn ervaring is dat Google apparaten (home, nest, chromecast) daar niet mee om kunnen gaan.
Geen enkel probleem hier. Zitten vrijwel allemaal op 5GHz hier, en zie ze in de logs niet flippen tussen de frequenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
FrankRicard schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:40:
[...]

Shit, dat stond uit (gechecked op mijn papieren lijst van settings die ik veranderd had), dat weet ik zeker, maar het stond nu aan??
Goed, no sense crying over spilled beer, hij staat weer als gewenst, en als ie over X tijd weer eens op hol gaat weet ik nu waar het aan ligt, dank je!
Band steering, zou dat ook de oorzaak kunnen zijn dat het streamen van Spotify regelmatig wordt onderbroken?
@Albert020 Heb jij wellicht voor 2,4ghz en 5ghz afzonderlijke SSID’s?

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 17-09-2020 18:56 ]

Nog wat verder getest ivm het probleem van haperende Spotify stream via Nest Mini. Zowel via commando ‘speel x af’ als casten vanaf de Spotify app op iPad levert een haperende stream op. Het bijzondere was dat als de stream haperde, in de AirPort app op mijn iPad zichtbaar was dat mijn AirPort Express ook niet bereikbaar was. Heel erg vreemd. Echter als ik vanaf de Spotify app naar de AirPort Express via Airplay2 stream levert dit een perfecte stream op. Je zou verwachten dat deze dan ook zou haperen.

Ik snap er echt helemaal niks van. Het lijkt wel alsof stream via de Nest Mini mijn netwerk overhoop gooit, maar hoe dan??? De Nest Mini en AirPort Express zitten op 80cm van elkaar. Zou dat reden kunnen zijn?

Ik heb overigens nog niks aangepast in mijn netwerkinstelling: modem/router en access point hebben alle op zowel 2,4ghz als 5ghz hetzelfde SSID. Ik wil daar het liefst geen veranderingen in aanbrengen. Behalve het argument dat je zelf de controle wil houden, vind ik het niet van deze tijd als je door een bepaald device gedwongen wordt verschillende SSID’s in te stellen.

Morgen maar eerst de Nest mini op een locatie plaatsen en indien probleem blijft in het weekend toch maar de SSID’s aanpassen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

Ik heb het thuis even geprobeerd, maar krijg het met speel en naam123 of andere namen ook niet werkend. In sommige gevallen speelt die gewoon een hele andere lijst af en zelfs een keer gewoon op YouTube en een andere keer zegt die er is iets mis gegaan.

Lukt niet echt dus. Jij hebt playlist in YT music ook gewoon op openbaar? Heb ook geprobeerd andere specifieke playlist af te spelen die op youtube music staan, maar krijg die niet via Google assistant afgespeeld.

Wil eigenlijk het liefst gewoon een playlist naar keuze in shuffle afspelen via een routine of commando, maar helaas lukt dat dus niet echt. Heb voor nu een paar commando's opgeslagen die wat oké liedjes ertussen heeft, maar echt ideaal is het niet.

Zo lastig moet dit idd niet zijn dacht ik en ik had begrepen dat dit wel met Spotify playlists kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:48:
Band steering, zou dat ook de oorzaak kunnen zijn dat het streamen van Spotify regelmatig wordt onderbroken?
@Albert020 Heb jij wellicht voor 2,4ghz en 5ghz afzonderlijke SSID’s?
Nee, heb ze beiden gemixt op automatisch staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:44:
[...]

Nee, heb ze beiden gemixt op automatisch staan ;)
Thanks! Dan ga ik nog even verder debuggen.... ;)

Edit: Vanochtend een test gedaan door de Nest Mini te verplaatsen naar de studeerkamer waar zich een AP bevindt. De Spotify stream kent geen enkele hapering. Later vandaag maar naar een andere locatie beneden verplaatsen. Wellicht is de Nest Mini op een bepaalde locatie frequent aan het wisselen tussen 2,4 en 5ghz wat de haperingen zou kunnen veroorzaken.

[ Voor 44% gewijzigd door meesje op 18-09-2020 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
meesje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:00:
[...]

Thanks! Dan ga ik nog even verder debuggen.... ;)

Edit: Vanochtend een test gedaan door de Nest Mini te verplaatsen naar de studeerkamer waar zich een AP bevindt. De Spotify stream kent geen enkele hapering. Later vandaag maar naar een andere locatie beneden verplaatsen. Wellicht is de Nest Mini op een bepaalde locatie frequent aan het wisselen tussen 2,4 en 5ghz wat de haperingen zou kunnen veroorzaken.
Beneden heb ik het modem van Ziggo staan, geen haperingen,
boven heb ik een Ziggo Booster, ook geen haperingen, werkt hier perfect ;)

• Medione1210
xileS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:03:
[...]

Ik heb het thuis even geprobeerd, maar krijg het met speel en naam123 of andere namen ook niet werkend. In sommige gevallen speelt die gewoon een hele andere lijst af en zelfs een keer gewoon op YouTube en een andere keer zegt die er is iets mis gegaan.

Lukt niet echt dus. Jij hebt playlist in YT music ook gewoon op openbaar? Heb ook geprobeerd andere specifieke playlist af te spelen die op youtube music staan, maar krijg die niet via Google assistant afgespeeld.

Wil eigenlijk het liefst gewoon een playlist naar keuze in shuffle afspelen via een routine of commando, maar helaas lukt dat dus niet echt. Heb voor nu een paar commando's opgeslagen die wat oké liedjes ertussen heeft, maar echt ideaal is het niet.

Zo lastig moet dit idd niet zijn dacht ik en ik had begrepen dat dit wel met Spotify playlists kan?
Even gekeken en de playlist staat inderdaad op openbaar.
Ik vraag me af of het probleem kan zijn dat je een naam geeft die lijkt op die van andere playlists. Ik heb zelf mijn voornaamachternaamgeboortejaar gebruikt om iets specifieks te hebben nadat ik het met een simpele naam ook niet aan de praat kreeg.

Maar het feit blijft dat het belachelijk is dat zoiets simpels bijna onmogelijk is om in te stellen. Google heeft nog een lange weg te gaan.

Overigens moeten we hier de laatste dagen commando's diverse keren herhalen. Ook nog niet eerder meegemaakt.

• Serena
meesje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:19:
Na een korte uitstap naar Apple Music, ben ik weer terug bij Spotify. Ook gelijk deze als standaard muziekdienst ingesteld.
Waarom? Jaren Spotify gehad. Ik zie persoonlijk niet wat er zoveel beter aan is…
Puur uit interesse hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:17:
[...]

Waarom? Jaren Spotify gehad. Ik zie persoonlijk niet wat er zoveel beter aan is…
Puur uit interesse hoor.
Het zijn meerdere kleine dingen. Ik vind de app sowieso fijner werken. Het aanbod en aanbevelingen ervaar ik als meer gericht op NL. Ook ben ik gecharmeerd van de diverse aangeboden playlists. O.a. Top 40, zonder dat iemand deze hoeft te onderhouden ;) en favoriete NL muziek. Ook zijn er meer ‘This is...’ playlists te vinden.
Volgens mij heeft AM ook wel een playlists met populaire muziek in NL, maar toen het album van Boef net uit was, was deze playlist vnl. gevuld met muziek van dat album. Dat vind ik geen fijn algoritme.

De laatste berichten over een beta van Spotify wat wellicht suggereert dat offline muziek naar de AW komt, klinken erg hoopvol (nu maar wat podcasts zetten op mijn AW voor tijdens het hardlopen). En straks moet het ook mogelijk zijn om Spotify als standaard muziekdienst in te stellen op de HomePod.

• Serena
Is er al iemand op iOS bij wie de Routines-knop werkt? Hier blijft hij oneindig draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:55:
Is er al iemand op iOS bij wie de Routines-knop werkt? Hier blijft hij oneindig draaien.
Hier zelfde resultaat.

[ Voor 49% gewijzigd door meesje op 21-09-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog iets. Omdat ik gedoe heb met de Nest Mini en mijn netwerk, heb ik deze opnieuw geïnstalleerd. Na installatie werd er aangegeven dat er een nieuwe firmware was welke werd toegepast. Hebben jullie ook nieuwe firmware? Zijn er ergens release notes oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ervaren jullie ook dat als je zegt ‘speel x af’ de Google Home app regelmatig onder Media (groen bolletje bovenin) en bij de Nest Mini zelf geen activiteit laat zien of pas na een lange tijd.

Edit: Ik heb geconstateerd dat dit probleem zich alleen voordoet wanneer mijn iPad bv op 2,4ghz zit en de Nest Mini op 5ghz.

[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 21-09-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
De originele Home is vandaag flink in de aanbieding bij Bol (voor €59).

Ontdekt via de Pricewatch deals trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:28

J-P

Syntax erro....

Na weken van frustratie ben ik er eindelijk achter gekomen waarom de volume levels van Google Home soms 0-10 en soms 0-50 zijn bij mij.

Iedere Google Home speaker heeft standaard de volumelevels tussen 0-10
Maar zodra ik iets afspeel op een groep, dan gaan de volumelevels ineens naar 0-50 8)7 8)7
Zie ook dit filmpje waarin in het laat zien:

Ik heb OK Google triggerwoord gemute

Weet iemand hoe je ook het volume level van groepen aanpast?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-09 14:46
Hoe krijg je die Routine functie actief in België? Ondertussen enige tijd actief in NL, maar hier kan ik hem nergens terugvinden in de Google Home app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Robbynho schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:41:
[...]

Hoe krijg je die Routine functie actief in België? Ondertussen enige tijd actief in NL, maar hier kan ik hem nergens terugvinden in de Google Home app...
Niet. En voor de rest mag je best even terug lezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:50

LDVC

Let's get it over with

Disney+ ondersteuning wordt toegevoegd aan Google home! Werking zou vergelijkbaar moeten zijn aan de huidige Netflix integratie (via stem casten):
https://www.blog.google/p...eed-dose-disney-just-ask/

Volgens The Verge hoort Nederland bij de landen waar dit heen uitrolt vandaag, maar ik zie bij de video services nog geen nieuwe opties buiten Netflix en Youtube Kids.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:41
Ah, precies de vraag die ik kwam stellen. Gisteren mijn eerste Mini gekregen en liep hier ook tegenaan. Zo is het apparaat en de app vrij kansloos.

Maar het is dus een bug/storing als ik het goed begrijp?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
Drardollan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:15:
[...]

Ah, precies de vraag die ik kwam stellen. Gisteren mijn eerste Mini gekregen en liep hier ook tegenaan. Zo is het apparaat en de app vrij kansloos.

Maar het is dus een bug/storing als ik het goed begrijp?
Home App -> Profielfoto -> Instellingen voor de Assistent -> Assistent -> Routines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin0101
  • Laatst online: 06-09 19:07
Iemand een idee hoe ik de meldingen van mij Google nest Hello op mijn sonos kan laten klinken?

Ik kom hier niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
kevin0101 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:38:
Iemand een idee hoe ik de meldingen van mij Google nest Hello op mijn sonos kan laten klinken?

Ik kom hier niet uit.
Zolang je GA geconfigureerd hebt op Sonos, zou dat moeten lukken. Bij mij doet hij dat. Let op: dit kan natuurlijk ook weer zo'n feature zijn die je alleen krijgt als je in het juiste land woont en de juiste taal hebt ingesteld. Mijn GA staat nog altijd op 2 talen hier in België (Nederlands, Engels) omdat ik routines nodig heb.

En uiteraard ook belangrijk, oudere Sonos toestellen en de nieuwe Five hebben geen GA integratie.

• Drardollan
Langzaam wen ik aan de Google Home. Nu de volgende uitdaging, toevoegen van familie. Als ik naar Huishouden ga dan krijg ik de melding dat de cloud verbinding niet werkt.

Wat ik wil, partner en kinderen toevoegen aan voicematch zodat ze persoonlijke berichten kunnen krijgen.

• Albert020
TheFes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:27:
[...]

Home App -> Profielfoto -> Instellingen voor de Assistent -> Assistent -> Routines
Als ik Home App -> Profielfoto -> Instellingen voor de Assistent -> Assistent -> Routines,
Goedenavond dan wil ik horen: Weer, Nieuws en laatste podcast waar ik gebleven was,
en deze moet dan over 30 minuten uitgaan, dit gaat niet, kan alleen Nieuws of Podcast selecteren ?

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 26-09-2020 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:09
Ik heb inmiddels (op Android) de routines knop op het thuisscherm van Google home staan. (eindelijk)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

LDVC schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:51:
Disney+ ondersteuning wordt toegevoegd aan Google home! Werking zou vergelijkbaar moeten zijn aan de huidige Netflix integratie (via stem casten):
https://www.blog.google/p...eed-dose-disney-just-ask/

Volgens The Verge hoort Nederland bij de landen waar dit heen uitrolt vandaag, maar ik zie bij de video services nog geen nieuwe opties buiten Netflix en Youtube Kids.
Ik kan D+ toevoegen, geen idee wat te roepen :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 09:53
Sinds de laatste update heb ik volgende voor - denk vorige week ofzo -:
Bij opdracht "sluit de gordijnen" gaat nu mijn zonnewering toe. Ik kan dus geen groepcommando meer geven voor mijn gordijnen, ik moet dus nu zeggen "sluit gordijn één", ...

Apparaattype in Google Home is "Gordijn" voor de gordijnen en "Jaloeziën" voor de zonwering.

Nog iemand dit voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
depette schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:49:
Bij opdracht "sluit de gordijnen" gaat nu mijn zonnewering toe. Ik kan dus geen groepcommando meer geven voor mijn gordijnen, ik moet dus nu zeggen "sluit gordijn één", ...

Apparaattype in Google Home is "Gordijn" voor de gordijnen en "Jaloeziën" voor de zonwering.

Nog iemand dit voor?
Je kunt altijd een routine maken.

Als ik zeg gordijnen open, gaan mijn 3 gordijnen gewoon open en niet mijn zonwering (wat ik ook niet wil, aangezien het geen gordijn is).
In een routine kun je de commando gordijnen open en zonnescherm open combineren.
Wat bedoel je trouwens precies met je eerste zin? Gaat bij dit commando je zonwering dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Drardollan schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:08:
Langzaam wen ik aan de Google Home. Nu de volgende uitdaging, toevoegen van familie. Als ik naar Huishouden ga dan krijg ik de melding dat de cloud verbinding niet werkt.

Wat ik wil, partner en kinderen toevoegen aan voicematch zodat ze persoonlijke berichten kunnen krijgen.
Niemand die een workaround weet zeker? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 09:53
Nuevocasa schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Je kunt altijd een routine maken.

Als ik zeg gordijnen open, gaan mijn 3 gordijnen gewoon open en niet mijn zonwering (wat ik ook niet wil, aangezien het geen gordijn is).
In een routine kun je de commando gordijnen open en zonnescherm open combineren.
Wat bedoel je trouwens precies met je eerste zin? Gaat bij dit commando je zonwering dicht?
Ja, zonwering gaat dicht. Routines lijkt mij nog niet te werken, telkens ik een routine wil toevoegen, loopt mijn gsm vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:31
depette schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:49:

Nog iemand dit voor?
Zitten ze in dezelfde room? Maak er eens aparte rooms van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Drardollan schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Niemand die een workaround weet zeker? :'(
Ondertussen een antwoord van Google. Omdat het een G Suite account betreft wat ik gebruik kan ik een deel van de dingen niet doen. Hoe ruk is dat, ik was juist blij met 1 groot centraal Google account.

Nu moet ik er dus toch een los Google account bij hebben wat ik nergens voor gebruik behalve de Google Home. Dat is wel een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Drardollan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Ondertussen een antwoord van Google. Omdat het een G Suite account betreft wat ik gebruik kan ik een deel van de dingen niet doen. Hoe ruk is dat, ik was juist blij met 1 groot centraal Google account.

Nu moet ik er dus toch een los Google account bij hebben wat ik nergens voor gebruik behalve de Google Home. Dat is wel een gemiste kans.
G-suite is in principe ook gericht op bedrijven, en het heet niet voor niets Google Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
TheFes schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

G-suite is in principe ook gericht op bedrijven, en het heet niet voor niets Google Home
Zorg dan dat het niet gekoppeld kan worden denk ik dan 8)7

Tot nu toe was alles altijd mogelijk, dit is voor het eerst. Overigens is mijn G Suite uit de tijd dat het nog Google Apps heette en niet enkel op bedrijven gericht was. Dat is een of ander nieuwerwets besluit uit 2016. Voor die tijd had je Gmail en Google Apps met meer functies dan Gmail. Dit is voor het eerst dat ik meemaak dat Gmail meer functies heeft dan G Suite.

Ben het ook niet eens met je bewering dat Google Home enkel voor thuis is. Ik ken genoeg kleine bedrijfjes die in meer of mindere mate automatisering toepassen voor verlichting en deurbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Drardollan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Zorg dan dat het niet gekoppeld kan worden denk ik dan 8)7

Tot nu toe was alles altijd mogelijk, dit is voor het eerst. Overigens is mijn G Suite uit de tijd dat het nog Google Apps heette en niet enkel op bedrijven gericht was. Dat is een of ander nieuwerwets besluit uit 2016. Voor die tijd had je Gmail en Google Apps met meer functies dan Gmail. Dit is voor het eerst dat ik meemaak dat Gmail meer functies heeft dan G Suite.

Ben het ook niet eens met je bewering dat Google Home enkel voor thuis is. Ik ken genoeg kleine bedrijfjes die in meer of mindere mate automatisering toepassen voor verlichting en deurbellen.
Ik zeg ook niet dat het niet in bedrijven gebruik kan worden, net als dat G-suite niet voor persoonlijk gebruik geschikt kan zijn. Het is wel zo dat G-suite zich primair op bedrijven richt, en Google Home zich primair op thuisgebruik richt.

Ik heb al een Google Home sinds de launch in de US, en kom sinds die tijd al op dit topic, en ook op de Google Home subreddit, en sinds de launch is de G-suite werking i.c.m. Google Home altijd al beperkter geweest. Bijvoorbeeld alleen agenda-koppeling met een privé-account.
Soms ging het dan later wel ook bij G-suite werken, soms nooit.

Dat iets met een G-suite account niet (goed) werkt verrast me dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Ik vond het nog wel een keertje grappig om een scrollshot van mijn setup te maken…

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pYqnL7T.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TheFes schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet in bedrijven gebruik kan worden, net als dat G-suite niet voor persoonlijk gebruik geschikt kan zijn. Het is wel zo dat G-suite zich primair op bedrijven richt, en Google Home zich primair op thuisgebruik richt.

Ik heb al een Google Home sinds de launch in de US, en kom sinds die tijd al op dit topic, en ook op de Google Home subreddit, en sinds de launch is de G-suite werking i.c.m. Google Home altijd al beperkter geweest. Bijvoorbeeld alleen agenda-koppeling met een privé-account.
Soms ging het dan later wel ook bij G-suite werken, soms nooit.

Dat iets met een G-suite account niet (goed) werkt verrast me dus niet.
Mij wel, want ik ben er niet voor gewaarschuwd. Loop met mijn neus tegen van alles aan en kon net alles opnieuw instellen. Gelukkig nog niet veel gedaan tot op heden.

Agenda wordt ook nog een ding, ik heb deze nu in mijn G Suite zitten en wordt gebruikt door mij en mijn vrouw. Die moet ik dus zien los te trekken nog.

Ook de Photo’s weer overzetten, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Serena schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:43:
Ik vond het nog wel een keertje grappig om een scrollshot van mijn setup te maken…

[Afbeelding]
Staat je deurbel nu aan of juist uit?

Dit is de mijne
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vI7Xcs0larmI6-A2ukmUTtaTaBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQVyJFghMSbfwyrGy9F0Y4vT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 13-09 11:53
Een scrollshot, eerste keer dat ik dat hoor :)
Hoe doe je dat?
Nice hoor
Ik heb trouwens nog altijd niet dat donker thema, snap er niks van.

Ik zie dat je shield en je shield remote apart staan, hoezo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:22:
Hoe doe je dat?
Nice hoor

Ik zie dat je shield en je shield remote apart staan, hoezo?
De Shield is het apparaat zelf, de remote is de activity op mijn Harmony Hub.
Het thema van Google Home kleurt mee met het thema van je telefoon (die bij mij standaard op donker staat)

Voor deze screenshot heb ik overigens een app gebruikt, standaard kan mijn telefoon dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

De Shield is het apparaat zelf, de remote is de activity op mijn Harmony Hub.
Het thema van Google Home kleurt mee met het thema van je telefoon (die bij mij standaard op donker staat)

Voor deze screenshot heb ik overigens een app gebruikt, standaard kan mijn telefoon dit niet.
Het thema van mn telefoon( standaard) kleurt automatisch donker, de home doet dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheFes schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

Staat je deurbel nu aan of juist uit?
De Snooze staat uit. Dus het geluid staat nu AAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
skank schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:22:
Hoe doe je dat?
Nice hoor
Ik gebruik de app PicSew.

Ik heb een iPhone. Als deze op donker staat verandert de Google Home app gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

Het thema van mn telefoon( standaard) kleurt automatisch donker, de home doet dit niet
Volgens mij werkt het vanaf Android 10, aangezien er daarvoor geen ingebouwde dark mode in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:20
Drardollan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

En daarbij deel ik alles met Google, zodat hun dienstverlening aan mij steeds beter kan worden. Daarom wil ik mijn primaire (GSuite) adres ook gewoon voor Home/Assistant (en Stadia) gebruiken. Maar nee, dat kan niet of half. Enorm irritant. Er zijn toch genoeg particulieren die een eigen domein willen gebruiken voor hun emailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:44:
[...]

Volgens mij werkt het vanaf Android 10, aangezien er daarvoor geen ingebouwde dark mode in zit.
Ik zit nochtans op android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
barrymossel schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

En daarbij deel ik alles met Google, zodat hun dienstverlening aan mij steeds beter kan worden. Daarom wil ik mijn primaire (GSuite) adres ook gewoon voor Home/Assistant (en Stadia) gebruiken. Maar nee, dat kan niet of half. Enorm irritant. Er zijn toch genoeg particulieren die een eigen domein willen gebruiken voor hun emailadres?
Gemiste kans van Google. Sowieso dat er weinig opties meer zijn met je eigen domein. Ik heb gelukkig nog een gratis editie die al jaren niet meer bestaat voor nieuwe klanten.

Maar dat dit niet blijkt te werken valt me echt tegen. Maar ja, we hebben ermee te dealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:20
Drardollan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:50:
[...]

Gemiste kans van Google. Sowieso dat er weinig opties meer zijn met je eigen domein. Ik heb gelukkig nog een gratis editie die al jaren niet meer bestaat voor nieuwe klanten.

Maar dat dit niet blijkt te werken valt me echt tegen. Maar ja, we hebben ermee te dealen.
Ja die heb ik ook. Maar ik ben fan van de Google diensten, maar wil ook niet levenslang vast zitten aan een domein dat ik niet zelf beheer. Mocht ik de gratis versie niet hebben, had ik waarschijnlijk gewoon voor GSuite betaald. En dan kom je nogal van een koude kermis thuis schijnbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:32
Als ik de assistant (Google Wifi Point) vraag een nummer te spelen (via Spotify) wordt er in veel gevallen een Instrumental versie van het nummer geselecteerd. Bloedirritant. Kent iemand dit probleem?

Ik heb al geprobeerd het nummer in Spotify te verbergen, maar hij doet het echt vrijwel bij alles waar ook een instrumental versie van is, dus dat zet geen zoden aan de dijk...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:21
Ineens is het volume van de stem drastisch verlaagd. Kan ik deze ergens los aanpassen? Muziek heeft wel normaal volume. Betreft Sonos Beam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik heb voor mezelf een routine ingesteld om te gaan slapen.
Ik merk echter precies dat wanneer mn vrouw hetzelfde zegt, zij de routine niet kan activeren...
Klopt dat?

Moet je routines instellen per gebruiker? gekoppeld aan voice match?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:50:
Ik heb voor mezelf een routine ingesteld om te gaan slapen.
Ik merk echter precies dat wanneer mn vrouw hetzelfde zegt, zij de routine niet kan activeren...
Klopt dat?

Moet je routines instellen per gebruiker? gekoppeld aan voice match?
Routines zijn inderdaad persoonlijk, als je beide voice match ingesteld hebt, moet je ook beide de routines instellen.
Gasten (zonder voice match dus) kunnen de routines van het hoofdaccount activeren, maar dan zonder de persoonlijke dingen als agendaafspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 12:46
Serena schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:43:

[Afbeelding]
Jeetjemina 9 lampen woonkamer, 5 lampen eetkamer, 7 lampen in de keuken, 6 lampen in de aanbouw.... :D
Ik heb hier en daar een plafondlichtpunt waar 3 GU10 lampjes in zitten. Dan gaat het hard inderdaad. Maar toch een hoop licht dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
eddemans schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

Jeetjemina 9 lampen woonkamer, 5 lampen eetkamer, 7 lampen in de keuken, 6 lampen in de aanbouw.... :D
Ik heb hier en daar een plafondlichtpunt waar 3 GU10 lampjes in zitten. Dan gaat het hard inderdaad. Maar toch een hoop licht dan...
Ja, verlichting genoeg. Maar er zit ook een ‘kaars’ tussen, verlichting in mijn Lego Volkswagens en een lichtstrip onder het tv meubel, allemaal accentlicht. Alles staat ‘s avonds maar aan op 25%, dus je wordt hier niet verblind. Maar idd, eettafel wordt ook als 2 lampen geteld, plafond in de keuken als 4…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58
Hier ook het hele huis vol met slimme lampen maar bijna allemaal op sfeer en gedimd.
En toch meer dan genoeg licht in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Serena schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:53:
[...]

Ja, verlichting genoeg. Maar er zit ook een ‘kaars’ tussen, verlichting in mijn Lego Volkswagens en een lichtstrip onder het tv meubel, allemaal accentlicht. Alles staat ‘s avonds maar aan op 25%, dus je wordt hier niet verblind. Maar idd, eettafel wordt ook als 2 lampen geteld, plafond in de keuken als 4…
Hier inmiddels ook meer dan 20 smartlampen/plugs en ik heb er nog een paar liggen om aan te sluiten.
Lampen die ik regelmatig flink moet dimmen/feller zetten laat ik nog gewoon via een dimmmerschakelaar werken (bijv. boven aanrechtblad en eettafel). Ik heb het geprobeerd met een smartlamp, maar met een dimmmerschakelaar bedien ik het toch sneller dan iedere keer 'hey Google ,zet keuken lamp op x%' .

Veel van de andere verlichting gaat aan als de zon ondergaat. Omdat ik het vaak toch liever iets eerder aan laat gaan heb ik in Tuya nu als 'woonplaats' Hamburg gekozen, want daar gaat de zon wat eerder onder dan hier in het zuiden van NL.

[ Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 04-10-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 22:27
Heeft er iemand nog een handige truuk om de Nest mini automatisch de audio verbinding op een bluetooth speaker te zetten wanneer deze aan staat? Hij verbind de bluetooth wel automatisch maar de audio gaat dan nog steeds over de Nest mini. Met de commando's verbreek bluetooth en daarna weer verbind bluetooth gaat het soms goed. Maar het is op deze manier helaas wat onbruikbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Medione1210 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Hier inmiddels ook meer dan 20 smartlampen/plugs en ik heb er nog een paar liggen om aan te sluiten.
Lampen die ik regelmatig flink moet dimmen/feller zetten laat ik nog gewoon via een dimmmerschakelaar werken (bijv. boven aanrechtblad en eettafel). Ik heb het geprobeerd met een smartlamp, maar met een dimmmerschakelaar bedien ik het toch sneller dan iedere keer 'hey Google ,zet keuken lamp op x%' .

Veel van de andere verlichting gaat aan als de zon ondergaat. Omdat ik het vaak toch liever iets eerder aan laat gaan heb ik in Tuya nu als 'woonplaats' Hamburg gekozen, want daar gaat de zon wat eerder onder dan hier in het zuiden van NL.
Iedere lamp in huis is vervangen en in iedere ruimte hangt een Hue dimmer die via HomeKit is ingesteld en scènes schakelt.

Al mijn scènes en automatiseringen zitten in HomeKit.
Veel meer mogelijkheden dan met Google. Op aanwezigheid, tijd, zon, etc.
Middels HomeBridge kan ik die scènes wel nagenoeg allemaal via Google aanroepen.

Google is dus puur gemak, om Nederlands te kunnen praten en vragen te kunnen stellen.
Maar automatiseringen, die werken 1000x beter in HomeKit.

Pagina: 1 ... 102 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...