Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:50

LDVC

Let's get it over with

NoFate schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:32:
Leuk, in de home app, zie je nu effectief al welke lampen/schakelaars aan/uit zijn...
Merk wel dat het allemaal beetje langer duurt nu, beetje soort van time-out
Hopelijk binnenkort ook op de Hub. Die heeft al functionaliteit dat de status van een lamp getoond wordt nadat je deze via de Hub aan/uit hebt gezet, maar haalt nog niet de statussen op zoals de app nu doet.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Wat ik storend vind is dat ik slimme jaloezieën wel zie in de app, met mijn stem kan bedienen om ze dicht te doen maar niet gewoon via het schermpje. Heeft iemand dit ook, en hier toevallig een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
@RoosW

In ieder geval goed te horen dat het geen specifiek issue hier is I guess... maar wel irritant. Misschien sowieso NL maar uitschakelen, engels is goed zat en lijkt wel wat stabieler ook.

Ook het random aangaan herken ik wel maar gebeurt niet heel vaak, kan me ook altijd wel voorstellen dat het getriggered wordt door externe geluiden (TV aan, muziek op, dat soort dingen) hoewel het heel af ent oe wel heel willekeurig is.

Nou ja, al met al nog steeds genoeg plezier van dus dan maar accepteren dat het niet altijd 100% soepel werkt (en als het idd ook met zaken als Alexa gebeurt, ah well... sh*t happens)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:19
Een leuke toevoeging aan de Google Assistant producten:
https://9to5google.com/20...vo-smart-clock-essential/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 16:20
Ik heb zijn iets duurdere (en eerder uitgebrachte) broer, prima ding, al is het geluid van mindere kwaliteit als de Nest mini die aan de andere kant van het bed staat, en je kunt enkel uit 1 stem vrouwelijk of mannelijk kiezen ipv meerdere.
Wel even via de klok zelf de helderheid op Dim zetten, anders heb je het idee dat de zon opgaat naast je bed, op dim is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
RoosW schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:16:
[...]

Ik heb zijn iets duurdere (en eerder uitgebrachte) broer, prima ding, al is het geluid van mindere kwaliteit als de Nest mini die aan de andere kant van het bed staat, en je kunt enkel uit 1 stem vrouwelijk of mannelijk kiezen ipv meerdere.
Wel even via de klok zelf de helderheid op Dim zetten, anders heb je het idee dat de zon opgaat naast je bed, op dim is het prima.
Ik heb ooit een een Nest Hub op mijn nachtkastje gehad. Qua afmetingen vond ik het te groot om naast me te hebben. Daarnaast kreeg ik de helderheid niet naar mijn zin ingesteld. Of iets te fel, of net te donker. Dat weerhoudt me een beetje om zo'n Lenovo Smart Clock te kopen. Dan lijkt me deze Essentials fijner.

[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 01-09-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
1ntroduc3 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:47:
Wat ik storend vind is dat ik slimme jaloezieën wel zie in de app, met mijn stem kan bedienen om ze dicht te doen maar niet gewoon via het schermpje. Heeft iemand dit ook, en hier toevallig een oplossing voor?
Klopt heb ik ook met mijn screens. Kan gewoon niet. Je zou zeggen: hoe moeilijk kan het zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door jobr op 01-09-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
jobr schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:55:
[...]

Klopt heb ik ook met mijn screens. Kan gewoon niet. Je zou zeggen: hoe moeilijk kan het zijn...
Helaas.. ligt dus niet aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:20
Ik word hier ook weer helemaal moe van Google Home/Assistant (maar heb toch de Coolblue deal gevraagd voor mijn verjaardag (Hub+Mini)).
Home Assistant is gekoppeld aan Google Assistant. Werkt op zich prima. Echter de scene bedtijd geeft bij de Google Home een foutmelding (volgens mij gaat hij op zoek naar de bedtime routine - mijn telefoon staat primair op Engels en ik heb dus routines die ik niet gebruik). Bij Google Assistant op mijn telefoon gaat het wél goed en wordt het HA script aangeroepen. Waarom moet eenzelfde dienst (Google Assistant) nu anders reageren op verschillende devices??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:31
Ik heb nu een Google Home mini welke zich ineens vreemd gedraagd. Alle andere in huis werken normaal.

Wanneer ik hey Google zeg, reageert deze met "Google Home is nog niet ingesteld. Download de Google Home app etc". Echter, de Google Home zit gewoon in de app, ik kan hem opdrachten geven (bijvoorbeeld een reboot), kan muziek erop af laten spelen (bij Spotify)...

Had al even geprobeerd om bijv kamer te updaten in de hoop dat ie daarmee gerefreshed werd ofzo, maar helaas.

Iemand dit probleem al eens eerder gehad (en beter nog, een oplossing?) :)

Kan uiteraard naar fabrieksinstellingen gaan resetten...

[ Voor 4% gewijzigd door petermdevries op 02-09-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmmbob schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:24:
Jep, na de update op mijn Android ook. Stuk fijner zo!

[Afbeelding]
Deze is alweer achterhaald.
Ik heb sinds gisteren opeens alleen 'turn on' (of 'turn off' als iets aan staat) ipv 'on' en 'off' onder de apparaten.
Wel fijn dat je nu gelijk kan zien wat de status is van een apparaat O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kcBrOcqBbTbYZAb8VTme_p1ooU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vEROmNYdfgKfzjLSn2vP1NpV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:10:
Ik word hier ook weer helemaal moe van Google Home/Assistant (maar heb toch de Coolblue deal gevraagd voor mijn verjaardag (Hub+Mini)).
Home Assistant is gekoppeld aan Google Assistant. Werkt op zich prima. Echter de scene bedtijd geeft bij de Google Home een foutmelding (volgens mij gaat hij op zoek naar de bedtime routine - mijn telefoon staat primair op Engels en ik heb dus routines die ik niet gebruik). Bij Google Assistant op mijn telefoon gaat het wél goed en wordt het HA script aangeroepen. Waarom moet eenzelfde dienst (Google Assistant) nu anders reageren op verschillende devices??
Wss een gereserveerde naam die je niet mag gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NoFate schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:19:
[...]

Wss een gereserveerde naam die je niet mag gebruiken
Dan blijft het vreemd dat het altijd gewerkt heeft (ook met routines) en nu sinds een maandje ofzo niet meer op de Google Home.
Sowieso is er veel teveel dat eerst wel werkte, dan weer niet, dan weer wel en dan voor langere tijd niet. Je zou van Google meer verwachten...

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hoi,

Ik heb net een Fujitsu (FGL air) airco laten installeren.... Ik zag dat de airco ook te koppelen is met mmijn google home. Als ik de koppeling echter wil maken en ik log in op mijn account van Fujitsu via de Google Home app lijkt het niet te lukken en lees ik dat het enkel werkt in de US en Canada...... Hier ben ik wel erg teleurgesteld over. Is er een work-around om dit toch werkende te krijgen?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20
falcon186 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:12:
Hoi,

Ik heb net een Fujitsu (FGL air) airco laten installeren.... Ik zag dat de airco ook te koppelen is met mmijn google home. Als ik de koppeling echter wil maken en ik log in op mijn account van Fujitsu via de Google Home app lijkt het niet te lukken en lees ik dat het enkel werkt in de US en Canada...... Hier ben ik wel erg teleurgesteld over. Is er een work-around om dit toch werkende te krijgen?
De taal van je telefoon op English (US) zetten al geprobeerd?

Home Assistant configuratie

• falcon186
nee, Moet ik dat dan eenmalig doen of permanent?

• TheFes
falcon186 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:33:
nee, Moet ik dat dan eenmalig doen of permanent?
Het zou er voor kunnen zorgen dat je het wel kun instellen. Of het daarna nog werkt als je het terug verandert zul je even zelf moeten proberen.
Ik heb hier geen Fujitsu airco, dus kan het niet voor je testen.

• falcon186
die truc lijkt niet te werken..... blijft zeggen dat mijn mailadres en paswoord fout zijn.... weet zeker dat ik het juist heb ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
falcon186 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:44:
die truc lijkt niet te werken..... blijft zeggen dat mijn mailadres en paswoord fout zijn.... weet zeker dat ik het juist heb ingevuld.
Mss ergens op de Fujitsu portal ergens invullen dat je in US woont? Mss is er een controle op... Nadien kan je dit terug wijzigen of laat je het gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
ik heb een nieuw account gemaakt met als locatie US en dat werkt nog steeds niets. Het enige wat ik nog kan proberen is mijn woon plaats in de Google Home APP wijzigen naar een amerikaans adres maarja dan werken alle locatie gebaseerde functies niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Wie van jullie gebruikt een Eufy Indoor 2K cam samen met een Nest hub? Ik ben erg benieuwd of dit werkt (beeld van de camera op het scherm van de hub). Hoe snel wordt het beeld getoond en wat is ongeveer de vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
meesje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:00:
Wie van jullie gebruikt een Eufy Indoor 2K cam samen met een Nest hub? Ik ben erg benieuwd of dit werkt (beeld van de camera op het scherm van de hub). Hoe snel wordt het beeld getoond en wat is ongeveer de vertraging?
Dat heeft hier nog geen enkele keer gewerkt.
Zwart beeld met de tekst ‘Smart Home Camera’.

[ Voor 6% gewijzigd door Serena op 04-09-2020 14:26 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:25:
[...]

Dat heeft hier nog geen enkele keer gewerkt.
Zwart beeld met de tekst ‘Smart Home Camera’.
Ik weet niet meer via welk topic, maar ik had voorbij zien komen dat iemand het wel gelukt was. Jouw bericht is in ieder geval niet hoopvol. Jij hebt de camera ook gekoppeld in HomeKit, toch? Wellicht zit dat in de weg?

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 04-09-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:27:
[...]

Ik weet niet meer via welk topic, maar ik had voorbij zien komen dat iemand het wel gelukt was. Jouw bericht is in ieder geval niet hoopvol. Jij hebt de camera ook gekoppeld in HomeKit, toch? Wellicht zit dat in de weg?
Ik heb geen idee. Weet wel dat ik in ieder geval geen tweede ga aanschaffen. Hij was weliswaar goedkoop, maar vind het maar een teleurstellend apparaat.
Geen twee-weg spraak, Google werkt niet, functies vallen weg als je HomeKit gebruikt. Nope, ik raad hem mensen zelfs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
falcon186 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:12:
Hoi,

Koop een tado° airco bediening. Als je afstandsbediening een schermpje heeft kun je hem toevoegen. Werkt prima. Zowel met Google als HomeKit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:50:
[...]

Ik heb geen idee. Weet wel dat ik in ieder geval geen tweede ga aanschaffen. Hij was weliswaar goedkoop, maar vind het maar een teleurstellend apparaat.
Geen twee-weg spraak, Google werkt niet, functies vallen weg als je HomeKit gebruikt. Nope, ik raad hem mensen zelfs af.
Indien je de camera met HK wil gebruiken, is het door de wegvallende functies inderdaad geen aanrader.
Kennelijk is het apparaat niet krachtig genoeg om zowel HomeKit als de Eufy functies actief te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Waarom is mijn Roomba in de app op de iPad een stofzuiger met een snoertje en in de app op de iPhone wel netjes een robotostofzuiger? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ben ik nu gek? Ik zie nu pas dat je in de Google Home bij slimme stekker het apparaattype kunt aanpassen. Je kunt bv aangeven dat het een lamp betreft. Super! Ongetwijfeld er vroeger overheen gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
meesje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:59:
Ben ik nu gek? Ik zie nu pas dat je in de Google Home bij slimme stekker het apparaattype kunt aanpassen. Je kunt bv aangeven dat het een lamp betreft. Super! Ongetwijfeld er vroeger overheen gekeken.
Jup, is wel eens langskomen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:59:
Dat is ook nog niet zo heel lang. Anderhalve maand of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:47:
[...]

Dat is ook nog niet zo heel lang. Anderhalve maand of zo?
Aha, dat verklaart! Ik heb even een paar maanden geen Google Home in huis gehad en dit topic niet meer gevolgd. Nu is er weer een Nest Mini onderweg (voor bedienen domotica als hoofddoel). Zojuist in de Google Home app alles al vast ingesteld.
Voorheen liet ik de naam van de stekker beginnen met het woord ‘lamp’ waardoor Google de stekker als een lamp zag, maar dat is niet meer nodig.

Ik heb het niet kunnen ontdekken, maar kun je lampen nu ook al groeperen als 1 lamp? Ik heb boven de eettafel een drietal lampen. Deze zou ik graag als 1 lamp willen bedienen. Via voice control moet dat wel lukken, want ze heten ‘eettafel link’, ‘... midden’ en ‘... rechts’. Bij dat commando ‘zet lamp eettafel aan’ zullen alle drie aan gaan. Tenminste dat was mijn ervaring van een paar maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
falcon186 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:57:
ik heb een nieuw account gemaakt met als locatie US en dat werkt nog steeds niets. Het enige wat ik nog kan proberen is mijn woon plaats in de Google Home APP wijzigen naar een amerikaans adres maarja dan werken alle locatie gebaseerde functies niet meer.
Misschien helpt een free VPN gebruiken met endpoint in US nog.
In het verleden met Logitech hub moest je het ook even tijdelijk wijzigen om te connecten in google home maar daarna kon het terug en bleef het werken. Je kunt altijd even proberen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:45:
[...]

Aha, dat verklaart! Ik heb even een paar maanden geen Google Home in huis gehad en dit topic niet meer gevolgd. Nu is er weer een Nest Mini onderweg (voor bedienen domotica als hoofddoel). Zojuist in de Google Home app alles al vast ingesteld.
Voorheen liet ik de naam van de stekker beginnen met het woord ‘lamp’ waardoor Google de stekker als een lamp zag, maar dat is niet meer nodig.

Ik heb het niet kunnen ontdekken, maar kun je lampen nu ook al groeperen als 1 lamp? Ik heb boven de eettafel een drietal lampen. Deze zou ik graag als 1 lamp willen bedienen. Via voice control moet dat wel lukken, want ze heten ‘eettafel link’, ‘... midden’ en ‘... rechts’. Bij dat commando ‘zet lamp eettafel aan’ zullen alle drie aan gaan. Tenminste dat was mijn ervaring van een paar maanden terug.
Groeperen kan nog steeds niet, je kunt er natuurlijk wel een aparte ruimte voor maken. Beetje omweg, maar dat werkt. Of je maakt een scène in Hue en gebruikt die als commando.
Je kunt toch al testen met de Assistant app op je telefoon?

Ik heb in Hue een scène die Eettafel heet en roep gewoon Hey Google, zet de eettafel aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 04-09-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:27:
[...]

Groeperen kan nog steeds niet, je kunt er natuurlijk wel een aparte ruimte voor maken. Beetje omweg, maar dat werkt. Of je maakt een scène in Hue en gebruikt die als commando.

Ik heb in Hue een scène die Eettafel heet en roep gewoon Hey Google, zet de eettafel aan.
Scènes lijkt me inderdaad de beste oplossing. Goed idee om al vast te testen met GA app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:05:
[...]

Scènes lijkt me inderdaad de beste oplossing. Goed idee om al vast te testen met GA app!
Ik doe groeperen altijd met ruimtes...
Of uiteraard kan je nu ook gewoon routines gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
NoFate schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:39:
[...]

Ik doe groeperen altijd met ruimtes...
Of uiteraard kan je nu ook gewoon routines gebruiken
Dat doe ik dus ook. Ik heb nu in Google Home drie kamers (woonkamer, eetkamer en keuken) samengevoegd tot één kamer (woonkamer). Het is eigenlijk een grote ruimte in U-vorm. Doordat het in GH nu één kamer is, kun je lampen aan/uit commando lekker simpel houden. Hierdoor kan ik de drie lampen boven de eettafel niet meer groeperen (in één kamer).
Routines nog niet naar gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Ik krijg mijn onkyo 676e receiver niet meer in Google Home. Hij stond er wel ik, maar werkte niet goed. Daarop heb ik hem verwijderd en nu krijg ik hem er niet meer in. Receiver al helemaal gereset, zonder succes. Er is geen nieuwere firmware voor. Er zit een ingebouwde chromecast in deze receiver. Ik voel er weinig voor om de Google Home te resetten en op internet vind ik ook niet echt de oplossing.

Update: Hele dagen aan het klooien geweest en nu staat ineens onderaan bij lokale apparaten. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door rimave op 04-09-2020 21:02 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:48:
[...]

Dat doe ik dus ook. Ik heb nu in Google Home drie kamers (woonkamer, eetkamer en keuken) samengevoegd tot één kamer (woonkamer). Het is eigenlijk een grote ruimte in U-vorm. Doordat het in GH nu één kamer is, kun je lampen aan/uit commando lekker simpel houden. Hierdoor kan ik de drie lampen boven de eettafel niet meer groeperen (in één kamer).
Routines nog niet naar gekeken!
Ik laat ze fijn apart staan. Heb ze ook genummerd om een fijne volgorde in de app te hebben. Je kunt tenslotte als je op het knopje ‘Lampen’ klikt alles in 1 keer per ruimte uitzetten.
Routines vind ik handig, maar niet om te groeperen. Eerder om scènes in te schakelen en tegelijkertijd iets te laten zeggen. Of na Goedemorgen even het nieuws voorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:13:
[...]

Ik laat ze fijn apart staan. Heb ze ook genummerd om een fijne volgorde in de app te hebben. Je kunt tenslotte als je op het knopje ‘Lampen’ klikt alles in 1 keer per ruimte uitzetten.
Routines vind ik handig, maar niet om te groeperen. Eerder om scènes in te schakelen en tegelijkertijd iets te laten zeggen. Of na Goedemorgen even het nieuws voorlezen.
Indien ik wel drie kamers had aangehouden, hoe krijg ik met 1 commando dan alle lampen aan/uit?
Doordat het 1 kamer is en de Nest Mini in dezelfde ruimte, is toch het voordeel dat GA lekker stil blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:13:
[...]

Mja , eigenlijk boeit de volgorde me in de app weinig, ik gebruik hem ook helemaal niet.... Het moet gewoon goed en eenvoudig werken... Als je meerdere lampen wilt aandoen tegelijk in 1 omgeving, dan zijn de ruimtes daar ideaal voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:18:
[...]

Indien ik wel drie kamers had aangehouden, hoe krijg ik met 1 commando dan alle lampen aan/uit?
Doordat het 1 kamer is en de Nest Mini in dezelfde ruimte, is toch het voordeel dat GA lekker stil blijft?
Hey Google, zet alle lampen uit?
Of idd een routine, Zet het licht beneden uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Serena op 04-09-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:23:
[...]

Hey Google, zet alle lampen uit?
Hey Google, zet het licht in de woonkamer en in de keuken uit?
De eerste werkt niet fijn als er nog iemand in de badkamer is, of slaapkamer. Toch?
De tweede werkte bij mij destijds vaker niet dan wel. En drie kamers lukte al helemaal niet.

Ik heb nog even gekeken naar scènes binnen Hue. Dat biedt voor de lampen boven de eettafel deels een oplossing: voor aan/uit. Maar je kunt deze lampen dan niet meer makkelijk dimmen. Of je moet daar dan ook allemaal scènes voor maken.

Routines ga ik me in verdiepen, maar dan hou je het dim probleem. Ik ga het ook proberen met de naamgeving, alle drie de lampen laten beginnen met ‘eettafel’.

Nu eerst maar even wachten tot de Nest Mini binnen is.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 04-09-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:28:
[...]

De eerste werkt niet fijn als er nog iemand in de badkamer is, of slaapkamer. Toch?
De tweede werkte bij mij destijds vaker niet dan wel. En drie kamers lukte al helemaal niet.

Ik heb nog even gekeken naar scènes binnen Hue. Dat biedt voor de lampen boven de eettafel deels een oplossing: voor aan/uit. Maar je kunt deze lampen dan niet meer makkelijk dimmen. Of je moet daar dan ook allemaal scènes voor maken.

Routines ga ik me in verdiepen, maar dan hou je het dim probleem. Ik ga het ook proberen met de naamgeving, alle drie de lampen laten beginnen met ‘eettafel’.

Nu eerst maar even wachten tot de Nest Mini binnen is.
Ik had mijn post aangepast, meerdere kamers kan idd niet.
Ik maak bijna alleen maar gebruik van scènes, en die zijn allemaal in HomeKit gemaakt. Middels HomeBridge heb ik die ook aan Google toegevoegd.
Ik dim echt zelden lampen, hebben allemaal een vaste waarde binnen de scènes. Ik heb inmiddels nagenoeg alles geautomatiseerd waardoor ik bijna nooit iets hoef te zeggen qua commando. Het gaat bijna allemaal vanzelf.
Ik gebruik Google meer voor vragen, timers, wekkers en routines.
Oh, en voor de verwarming en de airco. Dat werkt echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58
Serena schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:29:
[...]

Ik gebruik Google meer voor vragen, timers, wekkers en routines.
Oh, en voor de verwarming en de airco. Dat werkt echt super.
Misschien scheelt het wanneer je meerdere mini's en Hub's hebt.
Want wij gebruiken Google juist altijd. In de slaapkamer, keuken en woonkamer staan Google device.
Je hoeft dan alleen maar "lichten aan" of "lichten uit" te zeggen voor de ruimte waarin je bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Artwido schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:34:
[...]

Want wij gebruiken Google juist altijd. In de slaapkamer, keuken en woonkamer staan Google device.
Je hoeft dan alleen maar "lichten aan" of "lichten uit" te zeggen voor de ruimte waarin je bevindt.
Dat is dus ook mijn gedachte. Daarom lampen uit keuken en eetkamer ondergebracht in de woonkamer. Deze lampen gaan toch altijd allemaal gelijktijdig aan of uit. Daarnaast geen terugkoppeling via voice. Ook wel fijn als iedereen slaapt. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 05-09-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Artwido schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:34:
[...]

Ik heb ook idd in nagenoeg iedere ruimte een Assistent staan. Denk dat ik hem misschien wel meer gebruik dan ik hier zeg. Even op gaan letten vandaag. Man, ik roep alles tegen dat ding… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:49:
[...]

Dat is dus ook mijn gedachte. Daarom lampen uit keuken en eetkamer ondergebracht in de woonkamer. Deze lampen gaan toch altijd allemaal gelijktijdig aan of uit. Daarnaast geen terugkoppeling via voice. Ook wel fijn als iedereen slaapt. ;)
Daarentegen vind ik het ook nog steeds fijn om op een knop te kunnen meppen. Heb bijna overal Hue dimmers hangen. In de eetkamer nog een Hue Tap waar ik de ‘beneden scènes’ mee schakel. Dat gaat ook geluidloos… 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:46:
[...]

Daarentegen vind ik het ook nog steeds fijn om op een knop te kunnen meppen. Heb bijna overal Hue dimmers hangen. In de eetkamer nog een Hue Tap waar ik de ‘beneden scènes’ mee schakel. Dat gaat ook geluidloos… 🤣
Ik wil inderdaad ook gewoon met knoppen (Hue) de lampen kunnen bedienen. Eerst maar weer een Mini in de woonkamer. Daarna uitbreiden naar de kamers op de 1e verdieping, welke overigens ook nog eerst voorzien moeten worden van Hue lampen. Wellicht is dan de HomePod Mini er ondertussen en kan ik afwegen of het waard is om die te kopen: welke prijs, NL taal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
De originele Google Home is trouwens voor 49,- inclusief verzendkosten te bestellen via de Google store :) zelf vorige week ook gehaald en als keukenspeaker ideaal. Voor iets in de woonkamer wacht ik nog ff totdat er iets komt wat iets beter klinkt (bas is beetje wollig op de home vind ik) dan de Home en goedkoper is dan de Max :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
spokje schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:45:
De originele Google Home is trouwens voor 49,- inclusief verzendkosten te bestellen via de Google store :) zelf vorige week ook gehaald en als keukenspeaker ideaal. Voor iets in de woonkamer wacht ik nog ff totdat er iets komt wat iets beter klinkt (bas is beetje wollig op de home vind ik) dan de Home en goedkoper is dan de Max :P
Klopt. Google wil de voorraad van ‘oude’ producten weg werken. De Chromecast Ultra en Home Mini zijn ook in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Eind van de maand hoop ik de nieuwe lijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Word de laatste dagen helemaal gek van mijn google home setup...

* Woonkamer:
Google Home
Philips PUS7334 met ingebouwde chromecast
Chromecast Audio

* Keuken
Google Mini

* Slaapkamer
Google Home Hub (als wekker)
Chromecast

* Hobbykamer
Google Mini

Heel regelmatig wanneer ik muziek/radio wil afspelen op de google home in de woonkamer "Hey google, luister naar x" krijg ik als reactie "Prima, u kunt dit afspelen op de PUS7334 of de Hub" (syncing devices, herstarten, maakt niks uit)

Als ik in de keuken zeg "Hey google, luister naar x" speelt dit probleemloos af op de mini daar. Als ik in de keuken zeg "Hey google, luister naar X op woonkamer" (woonkamer is de naam van de google home) dan speelt de woonkamer zonder problemen af.

Echt geen idee waar ik dit moet zoeken of wat ik hiermee kan, iemand anders toevallig een vermoeden? Firmware is de laatste stable, zit niet in de beta/development releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
m0ridin schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:42:

* Woonkamer:
Google Home
Chromecast Audio

* Keuken
Google Mini

* Slaapkamer
Chromecast

* Hobbykamer
Google Mini

Heel regelmatig wanneer ik muziek/radio wil afspelen op de google home in de woonkamer "Hey google, luister naar x" krijg ik als reactie "Prima, u kunt dit afspelen op de PUS7334 of de Hub" (syncing devices, herstarten, maakt niks uit)

Als ik in de keuken zeg "Hey google, luister naar x" speelt dit probleemloos af op de mini daar. Als ik in de keuken zeg "Hey google, luister naar X op woonkamer" (woonkamer is de naam van de google home) dan speelt de woonkamer zonder problemen af.

Echt geen idee waar ik dit moet zoeken of wat ik hiermee kan, iemand anders toevallig een vermoeden? Firmware is de laatste stable, zit niet in de beta/development releases.
Heb je misschien een Bluetooth-apparaat gekoppeld in de instellingen van de Hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
TheFes schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:26:
[...]

Heb je misschien een Bluetooth-apparaat gekoppeld in de instellingen van de Hub?
Hmmm, had wel mijn soundbar als gekoppeld apparaat in de google home ('woonkamer') staan. Die nu verwijderd dus eens zien of dat iets uitmaakt... tnx voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
barrymossel schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:12:
Ik zit ook te wachten, meerbepaald op sabrina ..
Ik twijfel om daarop te wachten of toch een shield tube te nemen.
Nadeel is dat sabrina niet bekabeld zal zijn denk ik.

Overigens zal die alle subs enzo wel ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Nu online
m0ridin schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:42:

* Woonkamer:
Google Home
Chromecast Audio

* Keuken
Google Mini

* Slaapkamer
Chromecast

* Hobbykamer
Google Mini

Je kunt in de Home app aangeven per apparaat waar ze standaard audio / video op moeten weergeven. Heb je dat goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Nu online
barrymossel schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:12:
Ja! Hoop op een leuke vervanger voor de originele Home speaker met een (veel) beter geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
skank schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:10:
[...]

Ik zit ook te wachten, meerbepaald op sabrina ..
Ik twijfel om daarop te wachten of toch een shield tube te nemen.

Overigens zal die alle subs enzo wel ondersteunen...
De chromecasts ondersteunen een OTG netwerkadapter. Mogelijk dat deze het ook heeft.

Ben benieuwd naar de snelheid. Heb nu 2 Mi sticks. werken goed maar de snelheid laat wat te wensen over.

[ Voor 11% gewijzigd door m3gA op 07-09-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
spokje schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:21:
[...]

Je kunt in de Home app aangeven per apparaat waar ze standaard audio / video op moeten weergeven. Heb je dat goed staan?
Yup, staat voor de woonkamer-home netjes op de woonkamer-home zelf... Heb het niet voor alle devices gecontroleerd btw, alleen voor de woonkamer-home omdat dat de enige is die steeds gedoe geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
skank schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:10:
[...]
Waarom denk je dat? De Ultra is toch ook standaard bekabeld via een ethernetpoort in de voeding? Ik denk dat ze met het oog op Stadia dat echt niet laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
barrymossel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:28:
[...]

Waarom denk je dat? De Ultra is toch ook standaard bekabeld via een ethernetpoort in de voeding? Ik denk dat ze met het oog op Stadia dat echt niet laten vallen...
Laten we hopen.
Ik hoop ook dat de kodi app op sabrina zal draaien... zodat we een waardige tegenstander van de shield tube krijgen die pakken goedkoper is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
En? Iemand al KinkFM via spraakcommando kunnen opstarten? Mij lukt het niet, wat ik ook probeer. Hij hoort het wel goed, dat kan ik zien op mijn hub, daar staat oa letterlijk ; speel Kink FM op Itunes. Of wat ik dan ook zeg, maar blijkbaar kent hij KinkFM dus wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:48:
En? Iemand al KinkFM via spraakcommando kunnen opstarten? Mij lukt het niet, wat ik ook probeer. Hij hoort het wel goed, dat kan ik zien op mijn hub, daar staat oa letterlijk ; speel Kink FM op Itunes. Of wat ik dan ook zeg, maar blijkbaar kent hij KinkFM dus wel
Het is Kink en niet Kink FM.
Als ik zeg "Speel Kink" dan werkt het , hij streamt dan Kink op TuneIn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23

DukeBox

loves wheat smoothies

Op itunes is deze hoe dan ook niet beschikbaar en de zender heet KINK op tune-in (dus niet kinkfm).
Dus 'speel kink' is voldoende

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 10:20
Jeetje, zo eenvoudig. En ik in de loop der tijd steeds maar prberen met Kink FM.

Thnx beiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:27:
[...]

Sinds een paar uur heb ik weer een Nest Mini in huis. Zoals eerder aangegeven heten de drie lampen boven de eettafel ‘eettafel links’, ‘eettafel midden’ en ‘eettafel rechts’. Als ik nu zeg ‘Hey Google, zet de eettafel aan’, gaan de drie lampen keurig aan. Ook het dimmen gaat super. Helemaal happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Elke keer als ik de Google Home app wordt er middels een rood stipje bij het ‘recente gebeurtenissen’ icoon (onder rechts) aangegeven dat er iets nieuws is, maar ik zie er niks nieuws staan (het rode stipje verdwijnt dan wel). Wat is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
maartend schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:59:
Jeetje, zo eenvoudig. En ik in de loop der tijd steeds maar prberen met Kink FM.

Thnx beiden
KINK DNA werkt ook, maar KINK Distortion of KINK NL lukt me niet.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:06
meesje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:35:
Elke keer als ik de Google Home app wordt er middels een rood stipje bij het ‘recente gebeurtenissen’ icoon (onder rechts) aangegeven dat er iets nieuws is, maar ik zie er niks nieuws staan (het rode stipje verdwijnt dan wel). Wat is dit?
Dat heb ik ook. Blijft idd terugkomen.
Eerst heeft daar anderhalf jaar iedere keer Kensington gestaan. Ik verwijder ze gewoon eens in de zoveel tijd als het me weer irriteert

who put a "stop payment" on my reality check

• meesje
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:02:
[...]

Dat heb ik ook. Blijft idd terugkomen.
Eerst heeft daar anderhalf jaar iedere keer Kensington gestaan. Ik verwijder ze gewoon eens in de zoveel tijd als het me weer irriteert
Als ik er op klik, worden er bij mij recente gebeurtenissen getoond. Op dit moment zijn het alleen nog maar meldingen van dat er een nieuw apparaat is toegevoegd, Kunnen deze meldingen verwijderd/niet meer getoond worden? Ik zie deze optie niet. Wanneer ik klik op 'Naar geschiedenis gaan dan zie ik een horizontale kalender, maar niet meer de gebeurtenissen. Hoe werkt deze geschiedenis?

Nog iets anders. Het verbaast me op hoeveel plekken er van alles ingeregeld kan worden:
1. Instellingen voor huis (tandwiel bovenin de app)
2. Apparaatinstellingen (van de Nest Mini)
3. Instellingen voor de Home-app
4. Instellingen voor Assistent
Dit is weer even wennen. Ongetwijfeld zal er logica achter zitten. ;)

Erg bijzonder trouwens dat onder 'Je Google account beheren' > Beveiliging > Je apparaten, de Nest Mini als een TV met Linux wordt weergegeven. Dit apparaat kende ik niet en maar verwijderd....... Je raadt het al, de Nest Mini werkte niet meer. Even uit/aan zorgde ervoor dat de 'Linux TV' weer terug was.

• TheFes
meesje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:12:
[...]

Erg bijzonder trouwens dat onder 'Je Google account beheren' > Beveiliging > Je apparaten, de Nest Mini als een TV met Linux wordt weergegeven. Dit apparaat kende ik niet en maar verwijderd....... Je raadt het al, de Nest Mini werkte niet meer. Even uit/aan zorgde ervoor dat de 'Linux TV' weer terug was.
Mijn Google Home/Nest apparaten staan daar helemaal niet bij.
Alleen telefoons en computers.

• DaRk PoIsOn
meesje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:12:
[...]

Als ik er op klik, worden er bij mij recente gebeurtenissen getoond. Op dit moment zijn het alleen nog maar meldingen van dat er een nieuw apparaat is toegevoegd, Kunnen deze meldingen verwijderd/niet meer getoond worden? Ik zie deze optie niet. Wanneer ik klik op 'Naar geschiedenis gaan dan zie ik een horizontale kalender, maar niet meer de gebeurtenissen. Hoe werkt deze geschiedenis?

Nog iets anders. Het verbaast me op hoeveel plekken er van alles ingeregeld kan worden:
1. Instellingen voor huis (tandwiel bovenin de app)
2. Apparaatinstellingen (van de Nest Mini)
3. Instellingen voor de Home-app
4. Instellingen voor Assistent
Dit is weer even wennen. Ongetwijfeld zal er logica achter zitten. ;)

Even voor de duidelijkheid, je bedoelt die 2 folders onderin toch?
Dat is bij mij discover.

Ik dacht dat je dat bedoelde. Recente gebeurtenissen heb ik niet

• meesje
TheFes schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:17:
[...]

Dan vond ik dus ook zo raar. Daarom gelijk verwijderd. Maar kennelijk werkt dan de Mini niet meer. Nadat de ik Linux TV had verwijderd zag ik iets er onder (Apps van derden met accounttoegang) de Google Nest Mini ook niet meer staan.
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:21:
[...]

Even voor de duidelijkheid, je bedoelt die 2 folders onderin toch?
Dat is bij mij discover.

Ik dacht dat je dat bedoelde. Recente gebeurtenissen heb ik niet
Ik bedoelde dus dit (en bij het rood omcirkelde figuur wordt vaak een rood bolletje getoond):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26aZcgrbUVclHCYSXTqLS4kkyzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apk9VFCXQ6ubt7OPSlUUAfHm.jpg?f=fotoalbum_large
En dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7t2dR5EBQWL76P55AiUZsTDRRlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9fnXU1Telbqbx2D7yszavy7Z.jpg?f=fotoalbum_large
Kun je deze recente gebeurtenissen verwijderen? Het lijkt er op van niet.

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 10-09-2020 15:06 ]

• DaRk PoIsOn
meesje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:29:
[...]

Dan vond ik dus ook zo raar. Daarom gelijk verwijderd. Maar kennelijk werkt dan de Mini niet meer. Nadat de ik Linux TV had verwijderd zag ik iets er onder (Apps van derden met accounttoegang) de Google Nest Mini ook niet meer staan.

[...]

Ik bedoelde dus dit.....
Is het verdwenen met: instellingen (tandwiel), meldingen, algemene meldingen en dan mensen en apparaten uitschakelen?

Ik krijg daar dus echt alleen maar productupdates te zien, elke keer dezelfde. En dus een hele tijd dat Kensington gebeuren.

Edit: ik zit net te kijken, ik heb ook een linux apparaat staan met een tv icoon. Dit is dus een vm die home assistant draait bij mij. Wss is het de google drive backup die inlogt.
Heb je nog iets als een raspberry pi in huis staan?

[ Voor 15% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 10-09-2020 15:49 ]

• meesje
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:27:
[...]

Is het verdwenen met: instellingen (tandwiel), meldingen, algemene meldingen en dan mensen en apparaten uitschakelen?

Ik krijg daar dus echt alleen maar productupdates te zien, elke keer dezelfde. En dus een hele tijd dat Kensington gebeuren.
Nee helaas, ook niet als ik beide opties uitzet ('Mensen en apparaten' en 'Productupdates'). Het is allemaal geen ramp, maar ik snap alleen niet waar het vandaan komt. Sowieso ben ik benieuwd wat er getoond behoort te worden onder 'Naar geschiedenis gaan' (dus de horizontale kalender, deze is bij mij leeg, ook op de dagen dat devices heb toegevoegd aan Google Home).

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 10-09-2020 15:49 ]

• meesje
Bijzonder.... Alleen in de Google Home app op mijn iPad krijg ik een rood bolletje bij de Discover tab. Op mijn iPhone niet. Overigens het rode bolletje verschijnt alleen bij de eerste keer opstarten van de Google Home app wanneer ik deze daarvoor hard heb afgesloten (naar boven swipen).

• meesje
TheFes schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:17:
[...]

Nog even verder gezocht. Ik ben gelukkig niet de enige waarbij de Nest Mini als Linux device wordt getoond.
https://www.reddit.com/r/...how_as_linux_on_recently/
https://support.google.com/googlenest/thread/528590?hl=en
Voor zover ik zie, is er geen oplossing voor. Het was eerlijk gezegd wel even schrikken dat mijn account op een Linux apparaat wordt gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Het weer is er nu even niet naar, maar is er een tweaker die een Mi Smart Standing Fan 1C in huis heeft en deze gekoppeld heeft aan Google Home. Ik ben erg benieuwd wat je via voice kunt bedienen. Ergens had ik gelezen van alleen aan/uit. Is dat zo? Of kun je ook de snelheid via Google instellen?

• meesje
Mij is bekend dat je de volgorde van kamers binnen de Google Home app niet kunt wijzigen. Echter ik zou de volgorde van devices binnen de kamer willen aanpassen. Is dat wel mogelijk?

• Serena
meesje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:02:
Mij is bekend dat je de volgorde van kamers binnen de Google Home app niet kunt wijzigen. Echter ik zou de volgorde van devices binnen de kamer willen aanpassen. Is dat wel mogelijk?
Volgorde van kamers kan wel. Hernoemen naar…
01. Woonkamer
02. Eetkamer etc.

Heeft geen gevolg voor aanroepen. ‘Zet licht in woonkamer uit’ werkt nog prima.

Volgorde devices is niet mogelijk.

• meesje
Serena schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:28:
[...]

Volgorde van kamers kan wel. Hernoemen naar…
01. Woonkamer
02. Eetkamer etc.

Heeft geen gevolg voor aanroepen. ‘Zet licht in woonkamer uit’ werkt nog prima.

Volgorde devices is niet mogelijk.
Thanks! Het is in mijn situatie te ook allemaal geen ramp. Ik gebruik Google Home alleen voor voice control. Maar ik kan me voorstellen dat als je de Google Home app gebruikt en/of gebruik maakt van een Nest Hub dat het wenselijk is om de volgorde aan te passen. Bijzonder hoor dat zulke kleine functies er nog niet in zitten.

• meesje
Nog een beetje verder lopen klooien met Google Home. ‘Zet de tuinspotjes aan’ kent ie wel, maar bij ‘zet de keukenspotjes aan’ krijg ik een reactie van ‘daar kan ik je niet bij helpen’. Als ik het woord ‘keuken’ verwijder uit de naamgeving dan begrijpt ie het wel. Is dit (of soortgelijks) herkenbaar? Over een tijdje nog eens proberen.

Edit: ik zie nu onder My activity dat Google keukenspotjes als twee woorden ziet en tuinspotjes niet.

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 13-09-2020 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:21
Blijft toch instabiele bagger soms.. Vraag dagelijks om bepaalde afspeellijsten af te spelen via Spotify op de Sonos Beam. Nooit problemen, behalve dat ie t soms niet verstaat. Vandaag ineens: “hey google, speel easy on sunday” -“ik heb gezocht naar easy on sunday maar het item is niet beschikbaar of kan niet worden afgespeeld”

Pfff, ellendig ding soms..

Edit: vanuit de spotify app streamen werkt wel, en “hey google, volgend nummer” werkt ook.. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door DCNY op 13-09-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:21
DCNY schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:59:
Blijft toch instabiele bagger soms.. Vraag dagelijks om bepaalde afspeellijsten af te spelen via Spotify op de Sonos Beam. Nooit problemen, behalve dat ie t soms niet verstaat. Vandaag ineens: “hey google, speel easy on sunday” -“ik heb gezocht naar easy on sunday maar het item is niet beschikbaar of kan niet worden afgespeeld”

Edit: vanuit de spotify app streamen werkt wel, en “hey google, volgend nummer” werkt ook.. 8)7
Edit 2: niets gedaan, behalve n beetje lopen vloeken en tieren, en nu doet ie t weer wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DCNY schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:59:

Ik gebruik zelf YouTube Music, maar daar zijn persoonlijke playlist al helemaal niet mogelijk geloof ik. Volgens mij was dit met Spotify wel mogelijk? Wel een beetje gek als dit niet met hun eigen muziekdienst kan. Ik was pas een beetje vogelen met spraakcommandos voor loungemuziek.

Dat google assistant mij/ons niet verstaat heb ik ook vaak last van. Het simpele woord "stop" pakt die vaak niet eens 8)7. Duurt dan soms erg lang om de speakers stil te krijgen. Daarvoor heb ik nu een routine aangemaakt, met andere commandos, die dan hetzelfde doen als "stop". Dit trucje zou je ook kunnen gebruiken bij andere commando's, die de assistant slecht verstaat.

Ik weet niet of de app Action Blocks bij jullie al bekend is, maar dat kan voor sommigen ook handig zijn wellicht. Dan kan je widgets aanmaken, die in principe gewoon jouw spraakcommando doorvoert. Het kan allemaal nog net wat beter, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Iemand anders ook problemen met het zetten van een timer? "zet een timer van drie minuten" werkt hier nu niet. Engels doet het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
D-e-n schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:54:
Iemand anders ook problemen met het zetten van een timer? "zet een timer van drie minuten" werkt hier nu niet. Engels doet het nog wel.
3 minuten, de tijd gaat nu in
Werkt hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58
D-e-n schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:54:
Werkt hier gewoon. Ook meerdere timers tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:35:
Nog een beetje verder lopen klooien met Google Home. ‘Zet de tuinspotjes aan’ kent ie wel, maar bij ‘zet de keukenspotjes aan’ krijg ik een reactie van ‘daar kan ik je niet bij helpen’. Als ik het woord ‘keuken’ verwijder uit de naamgeving dan begrijpt ie het wel. Is dit (of soortgelijks) herkenbaar? Over een tijdje nog eens proberen.

Edit: ik zie nu onder My activity dat Google keukenspotjes als twee woorden ziet en tuinspotjes niet.
Als je home assistant gebruikt, dan kan je aliassen instellen , dan kan je dit soort issues opvangen... Dus ergens moet Google deze aliassen bijhouden , maar ik weet niet hoe je deze kan gebruiken zonder home assistant... Alternatief kan je ook weer een routine instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
NoFate schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:55:
[...]

Als je home assistant gebruikt, dan kan je aliassen instellen , dan kan je dit soort issues opvangen... Dus ergens moet Google deze aliassen bijhouden , maar ik weet niet hoe je deze kan gebruiken zonder home assistant... Alternatief kan je ook weer een routine instellen...
Bedankt voor het meedenken. Voor nu vind ik het wel best. De keukenspotjes heten nu gewoon 'spotjes'.
Kennelijk zijn er bepaalde veel voorkomende woorden voor kamers of apparaten waar Google het moeilijk mee heeft als je die gebruikt in de naam van je lampen. Dus keuken, maar ook televisie. Een lampje rechts naast de televisie heb ik genoemd 'televisie rechts'. Als ik dan zeg 'hey google, zet televisie rechts aan', dan snapt ie dat niet, maar 'zet televisie aan' wel weer. Mijn TV is overigens niet in Google Home opgenomen (kan ook niet).

Al met al zal bij ons in 9 van de 10 keer het commando 'zet lampen aan/uit' gebruikt worden. Dan worden alle lampen in woonkamer, eetkamer en keuken aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Vanmorgen merkte ik dat als ik iets stream (NPO Radio 2) naar mijn Shield ik eerst reclame hoor uit België 8)7 Is dat bij anderen ook het geval.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Pierre schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:31:
Vanmorgen merkte ik dat als ik iets stream (NPO Radio 2) naar mijn Shield ik eerst reclame hoor uit België 8)7 Is dat bij anderen ook het geval.
Sinds een tijdje krijg je bij een stream via TuneIn af en toe reclame vanuit TuneIn. Dat is (bij mij) niet elke keer.
Ik heb inderdaad ook gemerkt dat deze soms Belgisch is. Ik denk dat TuneIn niet helemaal doorheeft dat dat 2 verschillende landen zijn, of dat wel door heeft maar denkt dat het één pot nat is. Of de adverteerder wil het ook graag in Nederland hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
xileS schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:52:
[...]

Ik gebruik zelf YouTube Music, maar daar zijn persoonlijke playlist al helemaal niet mogelijk geloof ik. Volgens mij was dit met Spotify wel mogelijk?
Ik heb gewoon een persoonlijke playlist in YouTube Music ingesteld. (Bibliotheek/playlist/playlist toevoegen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Medione1210 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:03:
[...]

Ik heb gewoon een persoonlijke playlist in YouTube Music ingesteld. (Bibliotheek/playlist/playlist toevoegen).
Oh, denk dat ik het niet goed verwoord heb. Playlist toevoegen/maken is idd gewoon mogelijk.

Maar ik bedoel, hoe speel je dit af met google assistant? Play playlist "playlistnaam" werkt geloof ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:38:
Het weer is er nu even niet naar, maar is er een tweaker die een Mi Smart Standing Fan 1C in huis heeft en deze gekoppeld heeft aan Google Home. Ik ben erg benieuwd wat je via voice kunt bedienen. Ergens had ik gelezen van alleen aan/uit. Is dat zo? Of kun je ook de snelheid via Google instellen?
Klopt, alleen aan en uit. Verder zitten er geen opties die je via home kunt bedienen helaas.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Richard89 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:48:
[...]

Klopt, alleen aan en uit. Verder zitten er geen opties die je via home kunt bedienen helaas.
Met de Nest Hub kun je ook standen instellen. Zou volgens mij ook moeten werken met voice command.

• B2
  • Laatst online: 14-09 09:29

B2

wa' seggie?

Ik sinds een tijdje (eigenlijk toen routines kwamen) mijn Google Assistant weer op Nederlands staan. Met het nieuwe AppleOne abonnement zou ik wel naar Apple Music willen. De optie om Apple Music toe te voegen als muziek service is echter verdwenen bij mij.. Is Apple Music alleen in de VS beschikbaar als muziek service, want toen ik die land en taal instellingen op mijn iPhone had kon het wel? Misschien weet @rachidfinge daar iets over te vertellen?

• meesje
B2 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:29:
Ik sinds een tijdje (eigenlijk toen routines kwamen) mijn Google Assistant weer op Nederlands staan. Met het nieuwe AppleOne abonnement zou ik wel naar Apple Music willen. De optie om Apple Music toe te voegen als muziek service is echter verdwenen bij mij.. Is Apple Music alleen in de VS beschikbaar als muziek service, want toen ik die land en taal instellingen op mijn iPhone had kon het wel? Misschien weet @rachidfinge daar iets over te vertellen?
Binnen Google Home kun je toch, los van land/taal, Apple Music niet als muziekdienst selecteren?

• B2
  • Laatst online: 14-09 09:29

B2

wa' seggie?

meesje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:43:
[...]

Binnen Google Home kun je toch, los van land/taal, Apple Music niet als muziekdienst selecteren?
Nou, dat zeg ik dus juist, dat kon ik wel toen ik de regio op VS had staan en de taal op Engels.

Hm, ik lees nu allemaal berichten dat het tijdelijk gewerkt heeft maar nu niet meer... Misschien had het dan toch niet met de regio/taal instellingen te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door B2 op 16-09-2020 08:49 ]

• Albert020
  • Laatst online: 12:56
Richard89 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:48:
[...]

Nee hoor, zit een play/pauze in het midden boven op de speaker.
Ook zit er een volume regelaar op, deze zitten boven op links en rechts,
en aan de zijkant zit een knop om de mic uit te zetten. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 16-09-2020 08:49 ]

Pagina: 1 ... 101 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...