Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Mr_Blobby schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:36:
[...]
Ik heb iets soortgelijks.
Ik heb een routine met als opdracht "Shuffle afspeellijst Kink Outlaw 41" die een paar dagen terug nog werkte en sinds gisteren het niet mer doet... 8)7
De slimme speakers van Google beginnen menselijke trekjes te krijgen als vergeetachtigheid en willekeur. :(
Bij mij heeft 'Shuffle afspeellijst x' helemaal nooit gewerkt. Ik moet helaas altijd na het starten van de routine nog eens 'shuffle' zeggen.
Vreemd dat het bij de een wel werkt(e) en bij de andere niet.

(Zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63114530)

PS sorry voor het 2x achter elkaar posten. Tot nu werden 2 reacties automatisch samengevoegd door Tweakers, maar nu klaarblijkelijk niet meer.)

[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 08-08-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:02
Tijdens het luisteren: “Hey Google, shuffle”: “deze stand is niet beschikbaar voor woonkamer”

“Hey Google, shuffle afspeellijst zomerhits”: “ok ik speel de Spotify afspeellijst zomerhits” (maar shuffelt ‘m niet :/ )

Zo moeilijk moet dat toch niet zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24
Hoewel ik een jaar geleden nog sceptisch was over slimme apparaten, heb ik nu het hele huis vol ermee en zie ik het gemak ervan.
Ook mijn vrouw vind het praktisch.
Dit is tot nu toe mijn opstelling :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CBqjgSIPy9nhTgque2lYrQ251g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTKlKZlQ3eH1Lz2XQR9gvE2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
Ik heb een scene staan in mijn HA, nu wil ik die toevoegen aan een google routine.
Het domein "script" was/is reeds toegevoegd als include_domains
Ik heb zoiezo aan google het commando gegeven synchroniseer mijn apparaten gezien het script er eerder niet stond.
Wanneer ik de google routine aanmaak , en deze als Activeer "naam script" toevoeg en test, dan werkt het niet.
Ik heb de home app volledig binnenste buiten gezocht op zoek naar het script, maar ik zie het niet staan.
Google levert ook niks op , enkel dat je deze vroeger kon toevoegen in een room enzo, maar nu niet meer...
Uiteraard wil ik eerst zeker zijn, dat deze bij google terecht komt, anders zal het plaatsen in een routine ook niet werken natuurlijk.

Enig idee?
Hoe kan ik checken dat hij daadwerkelijk in GH zit?

edit: ondertussen met hulp gevonden dat de scripts onder "scenes aanpassen" in routines zit
Het werkt echter nog steeds niet, wanneer ik kijk in HA bij scripts, dan staat deze nog steeds op 0 of ongewijzigd bij "laatst uitgevoerd"
Wanneer ik het manueel trigger in HA dan werkt het gewoon

[ Voor 18% gewijzigd door skank op 08-08-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
skank schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:17:
Ik heb een scene staan in mijn HA, nu wil ik die toevoegen aan een google routine.
Het domein "script" was/is reeds toegevoegd als include_domains
Ik heb zoiezo aan google het commando gegeven synchroniseer mijn apparaten gezien het script er eerder niet stond.
Wanneer ik de google routine aanmaak , en deze als Activeer "naam script" toevoeg en test, dan werkt het niet.
Ik heb de home app volledig binnenste buiten gezocht op zoek naar het script, maar ik zie het niet staan.
Google levert ook niks op , enkel dat je deze vroeger kon toevoegen in een room enzo, maar nu niet meer...
Uiteraard wil ik eerst zeker zijn, dat deze bij google terecht komt, anders zal het plaatsen in een routine ook niet werken natuurlijk.

Enig idee?
Hoe kan ik checken dat hij daadwerkelijk in GH zit?

edit: ondertussen met hulp gevonden dat de scripts onder "scenes aanpassen" in routines zit
Het werkt echter nog steeds niet, wanneer ik kijk in HA bij scripts, dan staat deze nog steeds op 0 of ongewijzigd bij "laatst uitgevoerd"
Wanneer ik het manueel trigger in HA dan werkt het gewoon
Misschien even checken of je het vinkje ook aan hebt staan bij scenes aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcM5YX-Z10IWgJOGnEG-Vy-2H5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i2gnFYFfu3t8pJturc2ur47m.png?f=fotoalbum_large

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:50
Artwido schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:40:
Hoewel ik een jaar geleden nog sceptisch was over slimme apparaten, heb ik nu het hele huis vol ermee en zie ik het gemak ervan.
Ook mijn vrouw vind het praktisch.
Dit is tot nu toe mijn opstelling :

[Afbeelding]
Van welke soft is deze screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Fire69 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:50:
[...]

Van welke soft is deze screenshot?
Tuya smartlife app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:58:
[...]

Misschien even checken of je het vinkje ook aan hebt staan bij scenes aanpassen?

[Afbeelding]
Dat staat aan ja,
Heb al alles geprobeerd, een bestaande scene gebruikt, een nieuwe aangemaakt.
Ipv een script een losse lamp erin gestoken.. hij doet niks...

Geen enkele routine voert hij ook uit.
Erg vreemd, en zo waardeloos :(

Moet die app google home of gewoon google, specifieke rechten hebben? Kan het daar aan liggen?
Zit me zot te zoeken waarom die niet uitvoert
Hoe troubleshooten?
Resetten? noem maar op :(

[ Voor 14% gewijzigd door skank op 09-08-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Je ziet in de tuya app toch de nest niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
respect! schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:23:
[...]

Je ziet in de tuya app toch de nest niet?
Klopt, die heb ik er bij gezet om het smarthome plaatje compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Dat staat aan ja,
Heb al alles geprobeerd, een bestaande scene gebruikt, een nieuwe aangemaakt.
Ipv een script een losse lamp erin gestoken.. hij doet niks...

Geen enkele routine voert hij ook uit.
Erg vreemd, en zo waardeloos :(

Moet die app google home of gewoon google, specifieke rechten hebben? Kan het daar aan liggen?
Zit me zot te zoeken waarom die niet uitvoert
Hoe troubleshooten?
Resetten? noem maar op :(
Dan lijkt het in ieder geval niet aan je scripts in HA tree liggen, maar aan de routines zelf. Je taal staat op Nederlands (NL) en niet op Nederlands (BE)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:53:
[...]

Dan lijkt het in ieder geval niet aan je scripts in HA tree liggen, maar aan de routines zelf. Je taal staat op Nederlands (NL) en niet op Nederlands (BE)?
Ja ligt echt aan de routines zelf ergens, gezien het ook niet werkt zonder scripts en bv met simpele lamp

Welke taal? Die van de telefoon of die van de assistent?
Taal assistent staat op nederlands belgie
De Taal van android is hier Nederlands (Nederland) , anders heb ik geen routines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
skank schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

Ja ligt echt aan de routines zelf ergens, gezien het ook niet werkt zonder scripts en bv met simpele lamp

Welke taal? Die van de telefoon of die van de assistent?
Taal assistent staat op nederlands belgie
De Taal van android is hier Nederlands (Nederland) , anders heb ik geen routines
Net de taal even gewijzigd in de assistent zelf naar Nederlands(Nederland) en nu werken de routines wel !
(en ook het script in ha).

Dju das jammer.
Er werd hier gezegd dat mijn taal in de assistant op nederlands belgie mocht blijven staan..
Blijkbaar niet dan of het werkt niet :( ?
Vervelend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:16

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Medione1210 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:55:
[...]

Bij mij heeft 'Shuffle afspeellijst x' helemaal nooit gewerkt. Ik moet helaas altijd na het starten van de routine nog eens 'shuffle' zeggen.
Vreemd dat het bij de een wel werkt(e) en bij de andere niet.

(Zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63114530)

PS sorry voor het 2x achter elkaar posten. Tot nu werden 2 reacties automatisch samengevoegd door Tweakers, maar nu klaarblijkelijk niet meer.)
Het heeft een tijd niet gewerkt en ineens één keer werkte het dus wel voor een paar weken, maar nu dus niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 15-09 16:34
DutchHammer schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Het heeft een tijd niet gewerkt en ineens één keer werkte het dus wel voor een paar weken, maar nu dus niet meer..
Hier bij mij werkt ineens het hele afspelen van een playlist op spotify als routine niet meer van de een op de andere dag. Google snapt er niks meer van. Dus ook het shuffle commando wat ik als laatste in de routine had staan gaat nu dus fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Het lijkt erop dat Spotify/Tunein commando's via een routine weer werkt. Gisteravond nog niet, maar vanochtend ging de radio weer aan tijdens het douchen :)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 15:39
wontcachme schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:25:
Het lijkt erop dat Spotify/Tunein commando's via een routine weer werkt. Gisteravond nog niet, maar vanochtend ging de radio weer aan tijdens het douchen :)
Het werkt weer inderdaad. Ik ben benieuwd voor hoelang ..

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-09 22:05
Heeft iemand hetzelfde "probleem"?

Als ik radio wil luisteren stream ik dit naar mijn chromecast zodat het geluid via mijn soundbar wordt afgespeeld.

Als ik 538 wil luisteren kan ik zeggen: "Hey Google, speel radio 538 op chromecast" en dat werkt prima.

Als ik Qmusic wil luisteren en ik zeg "Hey Google, speel Qmusic op chromecast" dan geeft GH aan dat het item niet bestaat of niet kan worden gevonden.

Zojuist ben ik er achter dat het wel werkt als ik zeg "Hey Google, speel Qmusic af via TuneIn op Chromecast."

ervaren meer mensen deze verschillende in de manier van zeggen terwijl het een zelfde soort actie is? Komt dit door GH zelf of kan hier nog iets via instellingen aan gedaan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gnocci
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 14:10
Ik had ook dat probleem maar met radio qmusic zou het moeten lukken bij mij was dat in ieder geval wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Ik heb mijn Google Home nog steeds op Engels staan, maar sinds kort ineens op een aantal Homes dat ik eerst de melding krijg: "Something went wrong, try again in two seconds." Daarna werkt het wel weer meteen, maar is heel irritant. Heb deze link al gevonden https://support.google.com/googlenest/thread/394666?hl=en
maar ik vind dat hier geen echte oplossing of nuttige info tussen staat.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Ik heb ook wat raars. Ik heb sinds vorige week een Home Hub, ter vervanging van de OG Home in de woonkamer. Op zich werkt alles ok, alleen wilde hij mij Hue BT lampen niet zien. Dus, ik probeer ze opnieuw te koppelen, maar dat lukte niet meer. Heb de lampen daarna een reset gegeven via de Hue App, maar nu vind de Hub maar 2 van de 3 lampen.

Heel irritant, ook na een reset van die ene lamp vind de Hub hem niet. Alle lampen hebben dezelfde firmware. De Hue app ziet ze wel gewoon alle 3.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Mijn probleem is in ieder geval opgelost, nog een keer factory reset gegeven en werkt nu weer wel goed.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
CSB schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:10:
Ik heb ook wat raars. Ik heb sinds vorige week een Home Hub, ter vervanging van de OG Home in de woonkamer. Op zich werkt alles ok, alleen wilde hij mij Hue BT lampen niet zien. Dus, ik probeer ze opnieuw te koppelen, maar dat lukte niet meer. Heb de lampen daarna een reset gegeven via de Hue App, maar nu vind de Hub maar 2 van de 3 lampen.

Heel irritant, ook na een reset van die ene lamp vind de Hub hem niet. Alle lampen hebben dezelfde firmware. De Hue app ziet ze wel gewoon alle 3.
"sync my devices" al geprobeerd?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb 2 groepen lampen die beide aan Google Home worden doorgegeven vanuit Home Assisstant.

Groep Keuken bestaat uit 3 hue lampen en een Shelly dimmer.
Groep Woonkamer bestaat uit 2 hue lampen, een Shelly dimmer en een hue on/off switch.

Als ik nu zeg; ‘Hey Google, lampen woonkamer uit’. Krijg ik als feedback; ‘Ok ik zet 4 lampen uit’
Maar als ik hetzelfde zeg voor de keuken; ‘Hey Google, lampen keuken uit’. Dan hoor ik alleen maar een geluidje als bevestiging.

Waarom hoor ik bij de woonkamer een gesproken reactie en bij de keuken niet? Is dat ergens in te stellen?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Meelobee schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:39:
Ik heb 2 groepen lampen die beide aan Google Home worden doorgegeven vanuit Home Assisstant.

Groep Keuken bestaat uit 3 hue lampen en een Shelly dimmer.
Groep Woonkamer bestaat uit 2 hue lampen, een Shelly dimmer en een hue on/off switch.

Als ik nu zeg; ‘Hey Google, lampen woonkamer uit’. Krijg ik als feedback; ‘Ok ik zet 4 lampen uit’
Maar als ik hetzelfde zeg voor de keuken; ‘Hey Google, lampen keuken uit’. Dan hoor ik alleen maar een geluidje als bevestiging.

Waarom hoor ik bij de woonkamer een gesproken reactie en bij de keuken niet? Is dat ergens in te stellen?
Omdat je Google ding in de keuken staat?
In de ruimte waar de ontvanger staat hoor je alleen een pingeltje omdat je dan ook ziet dat de lampen uitgaan.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Als de lampen staan in de ruimte waarin ook de home staat wordt alleen een piepje gegeven, je ziet immers wel dat de lampen aan/uit gaan. Ik vind dat juist een fijne feature.

Je kunt natuurlijk een dummy ruimte maken en daarin de home plaatsen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
P_de_B schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:43:
Als de lampen staan in de ruimte waarin ook de home staat wordt alleen een piepje gegeven, je ziet immers wel dat de lampen aan/uit gaan. Ik vind dat juist een fijne feature.

Dat zei ik dus al… 8)7

Sowieso ook wel zo handig om diegene die je beantwoordt ook daadwerkelijk te quoten, weet hij/zij ook dat de reactie voor hem/haar bestemd is.

[ Voor 15% gewijzigd door Serena op 15-08-2020 13:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Serena schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Dat zei ik dus al… 8)7

Sowieso ook wel zo handig om diegene die je beantwoordt ook daadwerkelijk te quoten, weet hij/zij ook dat de reactie voor hem/haar bestemd is.
Joh, doe even rustig. We postten vrijwel tegelijkertijd.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

.

[ Voor 99% gewijzigd door Meelobee op 15-08-2020 16:46 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Serena schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

In de ruimte waar de ontvanger staat hoor je alleen een pingeltje omdat je dan ook ziet dat de lampen uitgaan.
P_de_B schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:43:

Ja het Google ding staat idd in de keuken. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik wil 1 home mini via andere wifi verbinding laten lopen.
Hij verbind nu met een 2.4g maar moet via 5g verbinding.
Nu kun je in Home op "Wifi vergeten" klikken maar waar kan ik dan opnieuw aanmelden met de nieuwe wifi verbinding?
Want nu pakt hij toch steeds weer de oude 2.4g verbinding ondanks dat mijn telefoon verbinding heeft met de nieuwe 5g verbinding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xPcATtBXDoF8mFqKQUKzgMVOKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmRzCFv28Niu9IFH0L7EfXD2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Artwido op 16-08-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Artwido schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:06:
Ik wil 1 home mini via andere wifi verbinding laten lopen.
Hij verbind nu met een 2.4g maar moet via 5g verbinding.
Nu kun je in Home op "Wifi vergeten" klikken maar waar kan ik dan opnieuw aanmelden met de nieuwe wifi verbinding?
Want nu pakt hij toch steeds weer de oude 2.4g verbinding ondanks dat mijn telefoon verbinding heeft met de nieuwe 5g verbinding.

[Afbeelding]
Dan staat je kanaal boven de 149.
Maar wat maakt het uit?

[ Voor 4% gewijzigd door Serena op 16-08-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Serena schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Dan staat je kanaal boven de 149.
Maar wat maakt het uit?
De snelheid.
De Home mini die verbinding maakt met 2.4g (acceppoint) hapert wanneer ik muziek afspeel.

Mijn andere Home mini's en Hub streamen via 5g (modem) verbinding en hebben daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
*dubbelpost*

[ Voor 95% gewijzigd door Artwido op 16-08-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotwheels
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 12:43
Sinds kort heb ik een Somfy Outdoor beveiligingscamera. Deze werkt goed. Nu wil ik deze koppelen aan mijn Google Home/Assistant. Alle stappen kan ik volgen, maar aan het eind krijg ik de (fout)melding: "Kan de instelling niet updaten. Controleer je verbinding." (Android). Ook heb ik het geprobeerd op een iPad. Dan verschijnt deze melding:
"Er is iets verkeerd gegaan. Probeer opnieuw" (iPad)
Zowel de camera als Google Home/Assistant zitten op hetzelfde netwerk.
Waarom lukt het mij niet de camera toe te voegen aan Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 11:45
Serena schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

Als ik in de woonkamer sta en roep dat de woonkamer tv uit moet, hoor ik een pingeltje
Als ik in de woonkamer sta en roep dat de woonkamer lamp uit moet, hoor ik de mondelinge bevestiging van Google

Waarom???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Dotter64 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Als ik in de woonkamer sta en roep dat de woonkamer tv uit moet, hoor ik een pingeltje
Als ik in de woonkamer sta en roep dat de woonkamer lamp uit moet, hoor ik de mondelinge bevestiging van Google

Waarom???
Staat de woonkamer lamp ook daadwerkelijk in de woonkamer in de home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
dat staan ze inderdaad
net als een ventilator en die geeft ook alleen maar een pingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
[...]

Waarom???
Geen idee, als die in de app allemaal netjes in dezelfde ruimte als het Google device staan zou er alleen een pingeltje moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]

Waarom???
ok google. sync my devices ?
Anders apparaat eens verwijderen en opnieuw aan die ruimte toevoegen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dotter64
heb ge-synct en toen ..... yieppie ..... t werkt zonder spraak met pingeltje

dank voor de gouden tip

[ Voor 5% gewijzigd door Dotter64 op 17-08-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 16:42
Dotter64 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:22:
heb ge-synct en toen ..... yieppie ..... t werkt zonder pingeltje

dank voor de gouden tip
Met pingetje neem ik aan ;)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
oeps
zo opgewonden dat ik woorden vergat in te typen
aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 21:47
Stel, ik heb een room : keuken, hierin zitten enkele lampen en ook mijn Google device... En ook een lamp die gewoon keuken noemt...

Wat gebeurd er als ik zou zeggen ;: keuken aan? Gaan dan alle lampen aan of alleen de lamp met de naam keuken?

Nu heb ik alle lampen in een room lampen, en de Google in aparte room, dan gaat dat wel... Maar ik wil kunnen gebruik maken van het piepsignaal, wanneer de Google in dezelfde ruimte zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@NoFate
Waarom niet een aangepaste naam?
Ipv keuken noem je de lamp keuken1 of keukenlamp.
Wanneer je in de keuken zegt: "ok Google, licht uit"
Dan gaan ook je lampen uit met een piepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Mja, liever geen aangepaste namen, als ik de keuken Il aan doen, dan zeg ik graag "keuken" ;-) en niet "keuken 1" ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@NoFate
Maar je kunt dus ook lichten uit of lichten aan zeggen wanneer je in de keuken staat.
Wanneer je in een andere ruimte staat en daar staat ook een hub of home nest of mini dan zul je moeten zeggen keuken uit. Alle lampen in de keuken gaan dan uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Artwido op 19-08-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Artwido schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:50:
@NoFate
Maar je kunt dus ook lichten uit of lichten aan zeggen wanneer je in de keuken staat.
Wanneer je in een andere ruimte staat en daar staat ook een hub of home nest of mini dan zul je moeten zeggen keuken uit. Alle lampen in de keuken gaan dan uit.
Dat is net niet wat ik wil, ik heb in mijn keuken 5 lampen, ik wil niet bij "keuken uit" dat alle lampen uitgaan ;). Ik wil dat alleen de lamp "keuken" uitgaat.... Vermoed dat ik andere room naam moet gaan kiezen... 2x keuken zal voor issues zorgen... Daarom de vraag of iemand dit al geprobeerd heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
NoFate schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:52:
[...]

Dat is net niet wat ik wil, ik heb in mijn keuken 5 lampen, ik wil niet bij "keuken uit" dat alle lampen uitgaan ;). Ik wil dat alleen de lamp "keuken" uitgaat.... Vermoed dat ik andere room naam moet gaan kiezen... 2x keuken zal voor issues zorgen... Daarom de vraag of iemand dit al geprobeerd heeft
Geef ze logische namen. Aanrecht, plafond, afzuigkap etc… Keuken is geen logische naam.
Dan kun je toch alles tegelijk uitdoen door ‘Licht uit’ te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
heb in de keuken 2 lampen : 1 boven de kookplaat en 1 boven de wasbak ...... heb de 1e gas genoemd en de 2e water ...... probleem hier op deze manier opgelost
en een routine geschreven met keuken aan om alle 2 aan te doen en ook een routine met keuken uit om alle 2 uit te doen

of word er wat anders bedoeld

[ Voor 23% gewijzigd door Dotter64 op 19-08-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Dotter64 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:11:
heb in de keuken 2 lampen : 1 boven de kookplaat en 1 boven de wasbak ...... heb de 1e gas genoemd en de 2e water ...... probleem hier op deze manier opgelost
en een routine geschreven met keuken aan om alle 2 aan te doen en ook een routine met keuken uit om alle 2 uit te doen

of wordt er wat anders bedoeld
Die routine heb je niet nodig. Als je maar twee lampen hebt. ‘Hey Google, zet het licht in de keuken aan’
Heb je in de keuken een Google staan. ‘Hey Google, licht aan’.
Of ‘uit’ natuurlijk…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Serena
Kwam deze week een lumineuze tip tegen op Reddit.
Misschien al bekend, maar toch…

Ik vond het rete irritant dat ik de kamers niet kon ordenen. Nu dus wel, gewoon door er cijfers voor te zetten. En nee, die hoef je niet zeggen.
‘Zet het licht uit in de keuken’ werkt nog steeds.
Eindelijk Woonkamer bovenaan ipv onderaan…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6AjKQeEOsyZH0DgF5Qg_3ajU88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyU1gpW2NI5dhwMzynQOYWSX.jpg?f=fotoalbum_large

• Dotter64
Serena schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:19:
[...]

Die routine heb je niet nodig. Als je maar twee lampen hebt. ‘Hey Google, zet het licht in de keuken aan’
Heb je in de keuken een Google staan. ‘Hey Google, licht aan’.
Of ‘uit’ natuurlijk…
Dat klopt, maar op 'mijn' manier kun je, naast alles aan / uit, ook de lampen seperaat aan / uit zetten

• Serena
Dotter64 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:48:
[...]

Dat klopt, maar op 'mijn' manier kun je, naast alles aan / uit, ook de lampen separaat aan / uit zetten
'Jouw' manier zit er standaard in. Daar heb je geen routines voor nodig hoor.
'Hey Google, zet gas aan.' Hop, 1 lamp afzonderlijk aan.
'Hey Google, zet het licht aan.' Hop, alle lampen aan.

Komt geen enkele routine aan te pas. Is gewoon een standaard functionaliteit. Dus ik begrijp niet goed wat je nu denkt extra in te hebben gesteld.

• Dotter64
Serena schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

'Jouw' manier zit er standaard in. Daar heb je geen routines voor nodig hoor.
'Hey Google, zet gas aan.' Hop, 1 lamp afzonderlijk aan.
'Hey Google, zet het licht aan.' Hop, alle lampen aan.

Komt geen enkele routine aan te pas. Is gewoon een standaard functionaliteit. Dus ik begrijp niet goed wat je nu denkt extra in te hebben gesteld.
Dat is me nu ook duidelijk

Ben nog volop bezig alle mogelijkheden te ontdekken en deze kende ik nog niet

Dankjewel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Ik ga hier gewoon schaamteloos even mijn eigen blog pitchen. Ik vermoed dat hier beslist meer mensen zijn die naast Google Home ook gebruik maken van HomeKit.
Bij mij is HomeKit het 'hoofd' van de domotica hier in huis en alles scènes en automatiseringen zijn dan ook hiermee gemaakt.
Maar het is wel zo makkelijk om alles ook via Google te kunnen bedienen.

HomeKit scènes triggeren met Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Zo, even weer correct Nederlands praten.. :+
Ik krijg altijd de kriebels als iets na tig keer proberen gewoon niet wil werken. En blijf ook proberen, want ik wil niet dat zo'n stom apparaat het van mij wint. Dus is het nu gelukt! Je moet de app op de pc op Engels zetten. En je kunt de taal pas aanpassen als je uitlogt in de software en daarna weer inlogt. 8)7

Nu kan ik wel al mijn favo kanalen weer aanpassen op de remote... :(

[ Voor 77% gewijzigd door rimave op 21-08-2020 19:37 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
rimave schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:07:
Wat een teringbende om alleen je Logitech account te koppelen aan Google Home. Alles, echt alles staat op engels: logitech account, harmony hub, google home, iphone. En nog verrekt dat k*** ding om te linken.

Sorry moest even wat frustratie kwijt. Waarom kan die bende niet gewoon werken!!??
Ik heb dit hele topic al uitgeplozen, maar geen van de tips werken. En nu moet ik weer nagaan wat ik allemaal aangepast heb om het weer op NL te krijgen. :( :(
Hmm zou toch moeten werken dat je de taal van de Windows software op Engels zet. Voor de rest hoeft er niets aan worden gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
rimave schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:07:
Wat een teringbende om alleen je Logitech account te koppelen aan Google Home. Alles, echt alles staat op engels: logitech account, harmony hub, google home, iphone. En nog verrekt dat k*** ding om te linken.

Sorry moest even wat frustratie kwijt. Waarom kan die bende niet gewoon werken!!??
Ik heb dit hele topic al uitgeplozen, maar geen van de tips werken. En nu moet ik weer nagaan wat ik allemaal aangepast heb om het weer op NL te krijgen. :( :(
weet niet welke browser je gebruikt maar het staat mij bij dat het met bijv chrome niet werkte op Android. Je moest een andere browser gebruiken. Firefox of nog een andere (ben de naam kwijt)
Ander ook even terugzoeken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ik vandaag de nieuwe Nest WiFi gekocht, maar heb nu de ouwe nog geïnstalleerd en zichtbaar in de GH app, hoe kan ik zorgen dat deze daar niet meer zichtbaar is, waarna ik de Nest WiFi kan installeren en dan deze weer zichtbaar word in de GH app ?
En als ik deze Nest WiFi dezelfde naam geef als de oude werken al mijn slimme lampen en mini's dan nog of moet ik die ook allemaal opnieuw instellen ?

[ Voor 23% gewijzigd door robotjoek op 23-08-2020 09:57 ]

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Was er vandaag een update van de Home mini's?
Ik kreeg een melding dat ze geen internetverbindin hadden. Nadat ik ze ge-reset had werkte alles weer prima.
De hub had nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Artwido schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:30:
Was er vandaag een update van de Home mini's?
Ik kreeg een melding dat ze geen internetverbindin hadden. Nadat ik ze ge-reset had werkte alles weer prima.
De hub had nergens last van.
https://support.google.com/googlenest/answer/7365257?hl=en

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Donkere modus nu ook beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCJKOgK5uZUAYBlzcoz_DKervCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6oIxW1DzfU801niMGJsjxolc.jpg?f=fotoalbum_large

Er worden nog meer dingen uitgerold. Onder andere dat je eindelijk in het overzicht kunt zien of een apparaat aan of uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Ik vroeg me af, in routines zie je staan dat je je telefoon stil kunt zetten.
Maar dit lukt niet als ik het via google home vraag?
Op zich wel handig om dit in je routine van het naar bed gaan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DarkAllMan schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:48:
Ik vroeg me af, in routines zie je staan dat je je telefoon stil kunt zetten.
Maar dit lukt niet als ik het via google home vraag?
Op zich wel handig om dit in je routine van het naar bed gaan te zetten.
Kan uiteraard alleen als je een Android telefoon hebt.
Maar neem aan dat je die hebt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 20:18

Gaitman

The Real One

Na vervanging van de Nest Hello ivm met defect krijg ik de nieuwe niet werkend in de Home app. Ik krijg daar de melding reageert niet. Wat heb ik o.a. al gedaan:
- Opnieuw koppelen in de Home app
- koppelingen in de Nest app weggehaald en opnieuw gekoppeld.
- In de Nest app bezoekersmeldinge uit en weer aan gezet.

Ik krijg dus ook geen aankondiging meer op mijn Home mini's en geen beeld op mijn hub. Behalve als ik zeg voordeur laten zien dan krijg ik wel het beeld van de deurbel. Ook werkt de deurbel in de Nest app verder ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Gaitman schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:26:
Na vervanging van de Nest Hello ivm met defect krijg ik de nieuwe niet werkend in de Home app. Ik krijg daar de melding reageert niet. Wat heb ik o.a. al gedaan:
- Opnieuw koppelen in de Home app
- koppelingen in de Nest app weggehaald en opnieuw gekoppeld.
- In de Nest app bezoekersmeldinge uit en weer aan gezet.

Ik krijg dus ook geen aankondiging meer op mijn Home mini's en geen beeld op mijn hub. Behalve als ik zeg voordeur laten zien dan krijg ik wel het beeld van de deurbel. Ook werkt de deurbel in de Nest app verder ook gewoon.
Als eerste zou ik de nest app "killen" zodat hij sluit, dan je telefoon een keer herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Serena schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Kan uiteraard alleen als je een Android telefoon hebt.
Maar neem aan dat je die hebt…
Jep, ik heb een Samsung Galaxy toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DarkAllMan schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:43:
[...]

Jep, ik heb een Samsung Galaxy toestel
Maar wat lukt nu niet, want dat is me niet duidelijk.
Je hebt het in de routine gezet, maar telefoon gaat niet op stil?
Of vraag je om je telefoon op stil te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Serena schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Maar wat lukt nu niet, want dat is me niet duidelijk.
Je hebt het in de routine gezet, maar telefoon gaat niet op stil?
Of vraag je om je telefoon op stil te zetten?
Als ik het in een routine zet, en ik vraag het aan mijn google home (niet aan mn assistant op mijn telefoon), dan zegt google home: "Sorry, maar ik kan je telefoon niet op stil zetten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DarkAllMan schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Als ik het in een routine zet, en ik vraag het aan mijn google home (niet aan mn assistant op mijn telefoon), dan zegt google home: "Sorry, maar ik kan je telefoon niet op stil zetten".
Dat kan dus niet vanaf je Google Home.

Er staat niet voor niets een opmerking achter dat het alleen werkt vanaf je telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9z7Ql-6n19RDk6d2xoT1hmn40UY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxjWTfZwHhnxs4CBFbwpELDs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Serena op 26-08-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:19
DarkAllMan schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Werkt niet, de routine wordt uitgevoerd op het toestel zelf. Hij gaat dus proberen 'telefoon' stil te zetten, terwijl je tegen je Google Home bezig bent en hij daar op dus de routine gaat proberen uit te voeren.

Probeer de routine eens te starten via de assistent op je telefoon, dan ga je zien dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Serena schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:23:
[...]

Maar wat vraag je dan?????
Je bent zo onduidelijk…
Dat is toch verder niet zo interessant?
Hij maakt een routine aan, en voegt daarin de actie toe om zijn telefoon op stil te zetten.

@DarkSide
Als je de routine aanmaakt staat er een klein (i)tje, als je daarop klikt zie je onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hl82fCL5mn06lWArqXfFTtW9r1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/toS6GyrQ0DeJl0LhOoexaAac.png?f=fotoalbum_large

Wat jij wil gaat dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

@TheFes volgens mij heb je een verkeerde user getagged.
Mijn routines werken prima ;)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
DarkSide schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:29:
@TheFes volgens mij heb je een verkeerde user getagged.
Mijn routines werken prima ;)
Klopt, ik bedoelde @DarkAllMan
Excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Allen dank voor uw bijdrage. Het is mij nu duidelijk.
Ergens wel jammer natuurlijk. Als ik naar bed ga, zou ik het liefste wel willen dat mijn telefoon op stil gaat via de routine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
OK Google op mijn galaxy s10 werkt trouwens niet. Ook niet als de telefoon unlockd is.
Wanneer ik de assistent wil gebruiken moet ik de home knop ingedrukt houden.
Vroeger werkte Ok Google wel.
Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheFes schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:28:
[...]

Dat is toch verder niet zo interessant?
Hij maakt een routine aan, en voegt daarin de actie toe om zijn telefoon op stil te zetten.

@DarkSide
Als je de routine aanmaakt staat er een klein (i)tje, als je daarop klikt zie je onderstaande:
[Afbeelding]

Wat jij wil gaat dus niet werken.
Ik had het antwoord al aangepast voor jij reageerde. Hoe kun je dan het oude nog quoten? 🤷🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
Serena schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:27:
Waar heb je die gevonden, @Serena ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Op de iPhone. Als je de ‘algemene’ donkere modus aanzet gaat die van Google Home automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 20:18

Gaitman

The Real One

ucsdcom schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

Als eerste zou ik de nest app "killen" zodat hij sluit, dan je telefoon een keer herstarten.
Nope helaas. Ook op de telefoon van mijn vrouw geprobeerd en ook daar hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Serena schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:27:

Er worden nog meer dingen uitgerold. Onder andere dat je eindelijk in het overzicht kunt zien of een apparaat aan of uit staat.
Nu ook op mijn Android, kreeg zojuist de update in de Play Store.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Jep, na de update op mijn Android ook. Stuk fijner zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JECvf62Ov0OccDYqCLHZdqVEcas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgdHRDA0AmZVs1QrPeeXRkTI.jpg?f=fotoalbum_large

Sometimes you need to plan for coincidence

• passat_v5
  • Laatst online: 09-06 12:08
Hmmbob schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:24:
Jep, na de update op mijn Android ook. Stuk fijner zo!

[Afbeelding]
mooi zo, mag ik vragen waar die optie zit in de app, heb zelf al de donkere modus in whatts app, en Chrome, maar in de home app kan die zo niet vinden, heb nu 2.27.1.9 erop staan, net geupdate..

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 16:30
passat_v5 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:32:
[...]

mooi zo, mag ik vragen waar die optie zit in de app, heb zelf al de donkere modus in whatts app, en Chrome, maar in de home app kan die zo niet vinden, heb nu 2.27.1.9 erop staan, net geupdate..
Ik zou zo maar gokken dat je android 10 moet hebben ervoor en in android zelf dark modus enabled hebben.
Dan pakt deze app zelf die setting op en zet hem ook in dark modus.
Hier android 9 en ook gewoon wit (helaas) nog

• TheFes
passat_v5 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:32:
[...]

Bij mij stond hij meteen op donker. Volgens mij neemt hij de instelling van je telefoon over.
Ik draai overigens Android 11 (beta). Dus het zou zoals @slommer al aangeeft afhankelijk kunnen zijn van je Android versie.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Dat zou het kunnen zijn, ik zit op Android 10 en standaard in dark mode.

Sometimes you need to plan for coincidence

• passat_v5
  • Laatst online: 09-06 12:08
hier ook android 9....dus ja...zal daar wel aan liggen..dank voor de reacties...

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het kan ook zijn dat je even actief Google Home moet updaten. Ik zit op Android 10 met dark mode en zag geen verschil en kreeg ook geen automatische update van Home. Nu heb ik een donker Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Medione1210 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:39:
[...]
Specifieker werkt ook de koppeling met Deezer hier niets terwijl dat in sommige andere landen wel werkt!
Je reactie is van een tijdje terug maar ik vroeg me af: ervaar je hier nog steeds problemen mee? Nota bene Google's eigen YTM heeft namelijk ook issues met de Google Home/assistent dus we zoeken wat anders.

We kwamen van Google Music en dat werkt wel prima over het algemeen. Maar dat stop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
D-e-n schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:58:
[...]

Je reactie is van een tijdje terug maar ik vroeg me af: ervaar je hier nog steeds problemen mee? Nota bene Google's eigen YTM heeft namelijk ook issues met de Google Home/assistent dus we zoeken wat anders.

We kwamen van Google Music en dat werkt wel prima over het algemeen. Maar dat stop dus.
Helaas nog steeds geen koppeling met Deezer. Je zit vast aan Youtube music of Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Medione1210 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Helaas nog steeds geen koppeling met Deezer. Je zit vast aan Youtube music of Spotify.
Tnx. Maar bij YouTube music functioneren de playlists dus niet. Jij bent over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Ik merk dat Google wel soms moeite heeft met het dialect van mijn Limburgse vrouw.
Met mijn 'ABN' als voormalig Haarlemmer heeft Google geen moeite. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
D-e-n schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:38:
[...]

Tnx. Maar bij YouTube music functioneren de playlists dus niet. Jij bent over?
Ik weet niet precies welke playlists je bedoelt, maar mijn eigen playlists werken prima met YouTube Music.
Omdat Google de playlist vaak met herkende (lange naam) of wilde herkennen heb ik 'm in een routine gezet en dat werkt prima. Helaas werkt 'shuffle' dan weer niet in een routine dus dat moet ik na het starten van de routine nog apart zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Medione1210 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:33:
[...]

Ik weet niet precies welke playlists je bedoelt, maar mijn eigen playlists werken prima met YouTube Music.
Omdat Google de playlist vaak met herkende (lange naam) of wilde herkennen heb ik 'm in een routine gezet en dat werkt prima. Helaas werkt 'shuffle' dan weer niet in een routine dus dat moet ik na het starten van de routine nog apart zeggen.
Ik bedoel de playlists die ik zelf gemaakt heb van favoriete nummers uit de bibliotheek. Die probeer ik op allerlei manieren aan te roepen via de Google Assistant maar die doet dat niet meer. Met Google Music ging dat perfect.

Edit:
Merkwaardig: als ik er achter zeg "op YouTube music" werkt het wel. Dat was voorheen nooit nodig. "Shuffle mijn afspeellijst.... op YouTube music" werkt dan weer niet.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 29-08-2020 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
D-e-n schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:00:
[...]

Ik bedoel de playlists die ik zelf gemaakt heb van favoriete nummers uit de bibliotheek. Die probeer ik op allerlei manieren aan te roepen via de Google Assistant maar die doet dat niet meer. Met Google Music ging dat perfect.

Edit:
Merkwaardig: als ik er achter zeg "op YouTube music" werkt het wel. Dat was voorheen nooit nodig. "Shuffle mijn afspeellijst.... op YouTube music" werkt dan weer niet.
Ik bedoel hetzelfde.. Mijn eigen playlists werken wel als ik er een routine van maak. 'op youtube music' werkt de ene keer wel en de andere weer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 29-08-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Leuk, in de home app, zie je nu effectief al welke lampen/schakelaars aan/uit zijn...
Merk wel dat het allemaal beetje langer duurt nu, beetje soort van time-out

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
We maakten al gebruik van de nieuwe AH app.
Erg handig omdat je nu digitaal koopzegels kunt sparen en er mee afrekenen.
Maar vooral handig voor de boodschappenlijst die zeer duidelijk en uitgebreid is.
Nu heb ik mijn account gekoppeld aan Google zodat ik ook de Home kan gebruiken.
Maar dat valt nog erg tegen.
Je moet eerst met Albert heijn praten en deze assistent snapt nog erg weinig.
Je kunt wel boodschappen toevoegen, krijgt ook netjes de afbeeldingen met suggesties.
Maar om een artikel er weer af te halen begrijpt de assistent niet. Maar veel zinnen die de Google assistent zonder moeite weet te interpreteren, is voor de AH assistent acabadabra.
Hopelijk werken ze nog aan deze assistent want opzich zou het handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 05:12
Ik heb oa een google home in de woonkamer, maar af en toe op random momenten herkent hij commandos niet goed...

Zeg ik "Hey google, luister naar NPO radio 4 (op tunein)" krijg ik een reactie "Geef aan op welk apparaat u een video wil afspelen" oid...

Dit zowel met het commando in NL als EN, met en zonder toevoeging van 'op tunein'.

Ook na een 'sync devices' of restart werkt dit niet altijd goed. De mini in de keuken pakt het commando dan meestal wel normaal op, en als ik deze weer stop en vervolgens nogmaals op de home probeer kirjg ik de vraag of ik in de keuken verder wil spelen en na 'nee' gaat hij weer netjes verder in de woonkamer.

Over het algemeen ben ik heel happy met mijn google home devices, maar de laatste tijd lijkt dit wat vaker voor te komen en dat stoort me nogal...

Iemand ervaringen hiermee of enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:37
m0ridin schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:47:
Ik heb oa een google home in de woonkamer, maar af en toe op random momenten herkent hij commandos niet goed...

Zeg ik "Hey google, luister naar NPO radio 4 (op tunein)" krijg ik een reactie "Geef aan op welk apparaat u een video wil afspelen" oid...

Dit zowel met het commando in NL als EN, met en zonder toevoeging van 'op tunein'.

Ook na een 'sync devices' of restart werkt dit niet altijd goed. De mini in de keuken pakt het commando dan meestal wel normaal op, en als ik deze weer stop en vervolgens nogmaals op de home probeer kirjg ik de vraag of ik in de keuken verder wil spelen en na 'nee' gaat hij weer netjes verder in de woonkamer.

Over het algemeen ben ik heel happy met mijn google home devices, maar de laatste tijd lijkt dit wat vaker voor te komen en dat stoort me nogal...

Iemand ervaringen hiermee of enig idee waar dit aan kan liggen?
Het is ons in huis ook al vaak opgevallen dat er periodes zijn waar ie veel commandos niet of verkeerd verstaat (Engels, ik moet er niet aan denken dat ie ook nog eens op Nederlands gaat reageren), gevolgd door periodes waar zelfs versprekingen prima opgevangen worden en alles vlekkeloos functioneert.
BV gisteravond: "OK Google, turn on the li.. ehh Kitchen" pakte hij prima op en floep licht in de keuken, maar een garantie heb je niet, volgende week kan ie op een prima uitgesproken commando vrolijk beweren dat ie nog geen 'power switch opties heeft' of iets aanverwants vaag.
Of een device dat al maanden lang vlekkeloos herkent en bestuurd word, krijg je 'No Such device found'.
Het is maar goed dat ik al veel haar bovenop kwijt ben, anders had dat wel gebeurd op dat soort momenten.
Het meest irritant is dat ie dergelijke misverstanden rustig blijft herhalen, en de dag erna werkt dus alles wel weer prima |:(

BTW Alexa is net zo erg, en begint zelfs nog vaker te brabbelen als er niets gevraagd wordt 8)7
Ik heb namelijk ook een Echo Show staan omdat Amazon de integratie van de Ring met G.H. frustreerd/tegenhoud, en ik het toch wel makkelijk vind snel te kunnen zien wie er aanbelt.
Pagina: 1 ... 100 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...