Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
SeeSharpDev schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:12:
Goedemorgen,

Ik ben wat nieuw in de smarthome situatie en heb inmiddels 2 Google homes en enkele Philips hue lampen.
Nou vraag ik mij af of het mogelijk is om bediening van apparaten (bijv. lampen) te beperken tot de mensen uit het huis.

Wellicht zoek ik niet goed maar ik kon dit niet echt terugvinden, of ben ik de enigste die zich daar druk om maakt :P

Dit voordat het 'nieuwe belletje lellen' veranderd in het roepen door de brievenbus 'Oke google, zet alle lampen uit!' >:)
Dat kan niet, iedereen kan de niet-privacy-gevoelige zaken bedienen.
Dus je gasten kunnen wel de lampen aanzetten, maar niet je agenda-items opvragen.

https://support.google.com/googlenest/answer/7177221?hl=nl

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
Wie kan mij helpen...

Ik heb Hue lampen en gewone lampen in mijn woonkamer. Als ik zeg "licht aan" dan gaan alle lampen aan in de woonkamer, alleen de Hue lampen op een heel laag niveau. Ik moet dan elke keer weer zeggen bv "licht op 50%"
Dit komt omdat mijn Hue 's avonds het licht dimt bij het automatisch uit gaan en als ik dan vervolgens licht aan zeg dan pakt Hue de laatste lichtsterkte waarop de lamp stond.

Ik zou willen dat als ik "licht aan" zeg de Hue lampen dus automatisch op een bepaalde sterkte aan gaan (50% in mijn geval)

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 11:45
Maatje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:49:
Wie kan mij helpen...

Ik heb Hue lampen en gewone lampen in mijn woonkamer. Als ik zeg "licht aan" dan gaan alle lampen aan in de woonkamer, alleen de Hue lampen op een heel laag niveau. Ik moet dan elke keer weer zeggen bv "licht op 50%"
Dit komt omdat mijn Hue 's avonds het licht dimt bij het automatisch uit gaan en als ik dan vervolgens licht aan zeg dan pakt Hue de laatste lichtsterkte waarop de lamp stond.

Ik zou willen dat als ik "licht aan" zeg de Hue lampen dus automatisch op een bepaalde sterkte aan gaan (50% in mijn geval)
Kan je geen routine maken die gelijk de licht sterkte aanpast? Anders is dit wel mogelijk via Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
GhubozZ schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:57:
[...]

Kan je geen routine maken die gelijk de licht sterkte aanpast? Anders is dit wel mogelijk via Homey.
Dit kan idd gewoon met een routine met 2 acties. Net uitgeprobeerd.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
Netflix komt naar de Nest Hub en de Nest Hub Max. Yeah. Want dat was zo dom. Chromecast kon, Muziek kon, maar Netflix kon niet. Bij deze opgelost.

https://blog.google/produ...ves-nest-hub-and-hub-max/

Werkt uiteraard nog voor geen millimeter hier in België, maar dat komt hopelijk wel binnen een jaar of 3 zo (just kidding). Vooral op de Max toch wel leuk om te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb een tv met Chromecast en 2 Google Home's. Is het mogelijk om het geluid van de tv altijd via de Home speakers te laten lopen, dus ook als ik gewoon een tv-programma via de kabel kijk? Vooralsnog krijg ik dit niet voor elkaar, ook niet als ik het geluid van de tv of 'extern' zet in de instellingen. Ik denk dat de tv verwacht dat er dan fysiek een speaker aan de tv verbonden is.

Alvast bedankt voor jullie hulp🤩

PS ik heb natuurlijk al op Google gezocht, speakergroep gemaakt etc., maar het lukt me niet om geluid op de Home's te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 24-07-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
Medione1210 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:07:
Ik heb een tv met Chromecast en 2 Google Home's. Is het mogelijk om het geluid van de tv altijd via de Home speakers te laten lopen, dus 9ok als ik gewoon een tv-programma via de kabel kijk? Vooralsnog krijg ik dit niet voor elkaar,ook niet als ik het geluid van de tv of 'extern' zet in de instellingen. Ik denk dat de tv veraxht dat er dan fysiek een speaker aan de tv verbonden is.

Alvast bedankt voor jullie hulp🤩

PS ik heb natuurlijk al op Google gezocht, speakergroep gemaakt etc., maar het lukt me niet om geluid op de Home's te krijgen.
Kan je via je TV niet met bluetooth koppelen aan je home speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
GhubozZ schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Kan je via je TV niet met bluetooth koppelen aan je home speakers?
Je kan middels BT maar aan 1 speaker tegelijk koppelen. Dan heb je dus mono geluid, lijkt me niet wenselijk…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Serena schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Je kan middels BT maar aan 1 speaker tegelijk koppelen. Dan heb je dus mono geluid, lijkt me niet wenselijk…
Mijn TV heeft heeft geen BT en met de Chromecast lukt het me niet om geluid op de Home's te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Medione1210 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Mijn TV heeft heeft geen BT en met de Chromecast lukt het me niet om geluid op de Home's te krijgen.
Het was ook niet mijn tip, puur een aanvulling.

Wat jij wil kan niet… Je kunt Google Home, Mini en Nest forwarden naar geluidsbronnen zoals een Chromecast, maar niet andersom.
Ik zou kiezen voor een soundbar met GA ingebouwd, zoals Sonos.
Sowieso denk ik dat de geluidskwaliteit van Homes echt te wensen over zal laten als je hier het tv geluid op afspeelt. Je krijgt nooit echt surround, maar uit iedere speaker hetzelfde geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05

Koppensneller

winterrrrrr

Serena schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:31:
[...]
Sowieso denk ik dat de geluidskwaliteit van Homes echt te wensen over zal laten als je hier het tv geluid op afspeelt. Je krijgt nooit echt surround, maar uit iedere speaker hetzelfde geluid.
Nee hoor, je kunt twee dezelfde apparaten (Google Home, Nest mini, etc) netjes het linker en rechter kanaal laten uitzenden. Zie ook: https://support.google.com/googlenest/answer/7559493?hl=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Koppensneller schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Nee hoor, je kunt twee dezelfde apparaten (Google Home, Nest mini, etc) netjes het linker en rechter kanaal laten uitzenden. Zie ook: https://support.google.com/googlenest/answer/7559493?hl=en
Ja, natuurlijk, maar niet vanaf een Chromecast of tv.
En stereo is geen surround.
Dat was namelijk niet de vraag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Serena schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Ja, natuurlijk, maar niet vanaf een Chromecast of tv.
En stereo is geen surround.
Dat was namelijk niet de vraag…
Het lukt me niet eens om enig geluid van de tv via de Home te laten lopen. Ik had de hoop dat stereo geschakeld misschien mogelijk zou zijn, maar surround sowieso niet.

(Ik heb nu een home cinema set gekoppeld die ik niet meer gebruik (behalve de speakers). Zo'n (BT) balk kan ik niet makkelijk kwijt, dus toen vroeg ik me af of ik 2 Home's zou kunnen koppelen)

Anyway, bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Koppensneller schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Helaas werkt dit zeker niet vlekkeloos. In mijn netwerk valt het setje speakers nog steeds uit als ik er een paar van maak. Direct na koppelen werkt het fantastisch en is het geluid vol en mooi. Maar telkens na enkele dagen geven de speakers alleen nog maar het antwoord "er is een fout opgetreden".

Een oplossing blijft uit.

Het lijkt er op of het mis gaat als er een automatische update klaar staat of iets dergelijks. Als ik bij een foutmelding de speakers een factory reset geef om er weer uit te komen en ze opnieuw installeer, dan ontvangt de secundaire speaker vaak een firmware update, terwijl de hoofdspeaker deze niet meer hoeft te laden.

Ik heb mijn tri band netwerk een tijd op 1 band vastgezet. Dan ging het helaas ook mis. Als test op de router van mijn provider met 1 band ingeschakeld ging het ook mis.

Verder staat mijn router niet op de lijst niet compatible routers. Het blijft een raadsel. Maar ik zou niemand nu aanraden voor de "paar" setup te gaan als je een beetje een modern netwerk/router hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 24-07-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Medione1210 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Het lukt me niet eens om enig geluid van de tv via de Home te laten lopen.
Zoals ik al zei, als die geen BT heeft dan is dat onmogelijk. Een Chromecast kan niet naar Homes casten, alleen andersom.
Geef het op…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Binnenkort krijgen we kunststof kozijnen, dus moet de oude deurbel van het deurkozijn verwijderd worden. Een mooie gelegenheid om te investeren in een "slimme" deurbel.

Nu twijfel ik tussen de Nest Hello en de Eufy doorbell. Iemand advies?

Op dit moment hebben bijna alle kamers een Home of Nest Mini en heb ik een tweetal Hubs staan. 1 in de woonkamer en 1 op de slaapkamer. Zodra de Max hier beschikbaar is verhuist de Hub van de woonkamer naar zolder en komt de Max beneden te staan.

Nu gaat het mij er met name om dat als er iemand aanbelt deze direct op de Hub verschijnt. Ik weet dat dit met de Nest Hello werkt, maar werkt dit ook met de Eufy? Verder wil ik geen aparte chime gebruiken, maar een bel over laten gaan op geselecteerde Home speakers. Kunnen ze dit beide?
Tot slot zou ik ook graag programma's willen instellen, zoals dat het belgeluid op de speakers 's avonds zachter is of dat de bel op andere/minder speakers overgaat.

Iemand die kan zeggen of en welke van deze features op welke bel werken?

Verder mooi dat de Eufy lokaal opslaat en er geen abonnement nodig is, maar deze feature vind ik van ondergeschikt belang. Het gaat echt voornamelijk om de punten hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
KlaasjeNL schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:14:
Binnenkort krijgen we kunststof kozijnen, dus moet de oude deurbel van het deurkozijn verwijderd worden. Een mooie gelegenheid om te investeren in een "slimme" deurbel.

Nu twijfel ik tussen de Nest Hello en de Eufy doorbell. Iemand advies?

Op dit moment hebben bijna alle kamers een Home of Nest Mini en heb ik een tweetal Hubs staan. 1 in de woonkamer en 1 op de slaapkamer. Zodra de Max hier beschikbaar is verhuist de Hub van de woonkamer naar zolder en komt de Max beneden te staan.

Nu gaat het mij er met name om dat als er iemand aanbelt deze direct op de Hub verschijnt. Ik weet dat dit met de Nest Hello werkt, maar werkt dit ook met de Eufy? Verder wil ik geen aparte chime gebruiken, maar een bel over laten gaan op geselecteerde Home speakers. Kunnen ze dit beide?
Tot slot zou ik ook graag programma's willen instellen, zoals dat het belgeluid op de speakers 's avonds zachter is of dat de bel op andere/minder speakers overgaat.

Iemand die kan zeggen of en welke van deze features op welke bel werken?

Verder mooi dat de Eufy lokaal opslaat en er geen abonnement nodig is, maar deze feature vind ik van ondergeschikt belang. Het gaat echt voornamelijk om de punten hierboven.
Eufy is niet wat voor jou. Zou gewoon voor de nest gaan. Eufy kan niet wat jij wil. Ik heb een lading aan home speakers en één Alexa speaker, dat is de enige die over gaat wanneer er aangebeld wordt bij de Eufy en natuurlijk de home base.

Op de hub verschijnt het beeld zeker niet bij het aanbellen. Je kunt het beeld alleen de tonen als een soort webcam met een vertraging van meerdere seconden.

[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 24-07-2020 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:25
Het lukt mij niet om mijn nest mini verbinden met een nieuwe draadloze netwerk. mini is gereset, gekozen om verbinding maken met nieuwe netwerk (iPad is verbonden) maar op het einde installatie mislukt, iPad en mini zijn niet verbonden met hetzelfde netwerk 🤔🤔🤔🤔
Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Omdat het aantal slimme sensors, lampen en schakelaars begint te groeien in mijn huis vroeg ik mij af of dit niet gaat wringen?
De hub en de Home mini's zijn allemaal via 5ghz verbonden.
Maar alle slimme apparaten zijn via 2.4ghz verbonden en bijna allemaal met hetzelfde accespoint.
Kan dit vertragend werken?
Een sensor die pas na enkele seconden schakelt is niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Artwido schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:46:
Omdat het aantal slimme sensors, lampen en schakelaars begint te groeien in mijn huis vroeg ik mij af of dit niet gaat wringen?
De hub en de Home mini's zijn allemaal via 5ghz verbonden.
Maar alle slimme apparaten zijn via 2.4ghz verbonden en bijna allemaal met hetzelfde accespoint.
Kan dit vertragend werken?
Een sensor die pas na enkele seconden schakelt is niet de bedoeling.
Teveel op hetzelfde netwerk kan inderdaad vertragen. Ik had hier last van (Tuya werkt alleen op 2.4) en heb toen een extra bedraad accesspointgeplaatst met een aparte wifi range. Probleem was toen meteen opgelost.

Edit: schijnt kul te zijn.

Ik heb meer dan 25 Tuya lampen en stekkers. Op een gegeven moment kreeg ik behoorlijke 'lag' bij aan/uit opdrachten en ook 'connection errors'. Na delen van het aantal lampen/stekkers over 2 wifi netwerken daar nooit meer problemen mee gehad. Misschien toeval.

[ Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 26-07-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:03
Medione1210 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Teveel op hetzelfde netwerk kan inderdaad vertragen. Ik had hier last van (Tuya werkt alleen op 2.4) en heb toen een extra bedraad accesspointgeplaatst met een aparte wifi range. Probleem was toen meteen opgelost.
Bwa, zou normaal niet mogen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Medione1210 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Te veel op hetzelfde netwerk kan inderdaad vertragen. Ik had hier last van (Tuya werkt alleen op 2.4) en heb toen een extra bedraad accesspointgeplaatst met een aparte wifi range. Probleem was toen meteen opgelost.
Heel eerlijk? Dat is eigenlijk kul…
Het enige dat het zou kunnen versnellen is vaste ip-adressen toekennen. Hetzelfde netwerk mag absoluut geen vertraging opleveren.
Plus, je apparaten zijn nooit allemaal tegelijk aan het werk, dus mag ook helemaal niet vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Serena schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:56:
[...]

Heel eerlijk? Dat is eigenlijk kul…
Het enige dat het zou kunnen versnellen is vaste ip-adressen toekennen. Hetzelfde netwerk mag absoluut geen vertraging opleveren.
Plus, je apparaten zijn nooit allemaal tegelijk aan het werk, dus mag ook helemaal niet vertragen.
Ik heb mijn post aangepast.

Zodra je een aan/uit opdracht geeft wordt voor al de Tuya stekkers/lampen tegelijk met de servers van Tuya gecommuniceerd. Ze zijn dus wel degelijk tegelijk aan het werk zou ik, als leek, denken.
Anyway, mijn probleem was ermee opgelost, toeval of niet.
Je zou kunnen denken dat het komt omdat alles opnieuw is ingesteld, maar ik had alles al een keer gereset en opnieuw ingesteld op hetzelfde wifinetwerk en daarmee was mijn probleem niet opgelost.

Verder zal ik de discussie maar aan de experts over laten, want aan kul heeft @Artwido niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Mijn vraag is beantwoord. Het mag geen vertraging opleveren.

Met Smart Home waren ze trouwens in 1980 al bezig. Op de Commodore 64! :D
YouTube: Smart Homes Commodore 64 Style (1980s Home Automation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 18:52
Ik ben aan het kijken voor de Nest Hub en wil hier mijn Tado, Hue, Eufycam en Sonos op koppelen. Kan dit en hoe werkt het? Dus zie ik bij Eufycam het beeld live als ik deze aanklik, of krijg ik meldingen als hij beweging ziet? En kan ik bij Sonos de muziek selecteren (ook via Deezer) via de Nest Hub?

Daarnaast krijg ik het niet voor elkaar om via de Google Assistant de Eufycam op "thuis" mode of "afwezig" mode te krijgen. Als ik het commando geef "beveiliging aanzetten" (routine die ik heb aangemaakt dat hij naar afwezig gaat) dan zegt Google dat het niet gaat omdat de Smartbase van Eufy nog bezig is met iets. Zie ik iets over het hoofd :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 16-09 14:45
Ik heb al een tijdje een aantal speakers.
In GA heb ik mijn spotify premium account gekoppeld , (familly) en voicematch
Idem voor mijn vrouw met haar premium dan..

Ecter al een tijdje, als ik vraag om muziek te spelen, zegt hij "gelieve premium account te koppelen"
Echter wanneer ik kijk, staat die er gewoon nog steeds in 8)7

Enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
Eindelijk, de routines zijn er in het Nederlands.
Dat werd tijd zeg.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
puntje013 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 06:45:
Dat werd tijd zeg.
Dat is nu toch al echt een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Dat werd tijd zeg.
Hahaha, schijnbaar is er een of andere mail over rondgegaan.
Gisteren ook al een Nederlander op Reddit met dezelfde melding.
No shit Sherlock, pas 3 weken!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Wat ik me dan weer afvraag met die routines…
Waarom hebben wij dat paarse knopje niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Serena schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:36:
Wat ik me dan weer afvraag met die routines…
Waarom hebben wij dat paarse knopje niet?!
Paars knopje?
Ik kreeg gisteren wel een mail van Google met als titel "nieuwe tijden vragen om nieuwe routines"
Er zijn een aantal nieuwe standaard routines toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

Artwido schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:44:
[...]

Paars knopje?
Ik kreeg gisteren wel een mail van Google met als titel "nieuwe tijden vragen om nieuwe routines"
De shortcut in de home app, die hebben we inderdaad niet. Op een nest hub heb ik dan weer wel die snelkoppeling.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
LDVC schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:54:
[...]

De shortcut in de home app, die hebben we inderdaad niet. Op een nest hub heb ik dan weer wel die snelkoppeling.
Idd op de hub zie ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
LDVC schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:54:
[...]

Klopt, die heb ik hier ook. Hoewel ik echt NOOIT de hub aanraak voor een instelling. Die dingen zijn echt voor spraak vind ik.
Maar de paarse snelkoppeling zou wel prettig zijn. Vind het nog een beetje omslachtig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Artwido schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:44:
[...]

Paars knopje?
Ik heb die mail helemaal niet gehad, misschien omdat ik het al ingesteld heb?
Wel raar, pas na 3 weken zo’n mail versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Serena schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:01:
[...]

Daar zal het niet aan liggen want heb ook al direct routines aangemaakt toen het paar weken geleden werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Serena schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:01:
[...]

Misschien heb je ooit aangegeven geen mails van nieuwe functies te willen? Of niet aangegeven dat je ze wel wil (na invoering van de AVG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheFes schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:50:
[...]

Misschien heb je ooit aangegeven geen mails van nieuwe functies te willen? Of niet aangegeven dat je ze wel wil (na invoering van de AVG).
Zou idd best wel kunnen. Was me af aan het vragen waar ik die voorkeuren überhaupt in kan stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
chulin schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:45:
Het lukt mij niet om mijn nest mini verbinden met een nieuwe draadloze netwerk. mini is gereset, gekozen om verbinding maken met nieuwe netwerk (iPad is verbonden) maar op het einde installatie mislukt, iPad en mini zijn niet verbonden met hetzelfde netwerk 🤔🤔🤔🤔
Mis ik iets?
De Iphone en Ipad app werken helaas niet altijd vlekkeloos.

Wat ik je kan adviseren:

-Reset je Nest mini nogmaals (raar maar waar, dat kan helpen) Harde reset dus door de microfoon knop uit te zetten en net zo lang bovenop te blijven drukken tot hij reset.
-herstart je router
-Als deze weer volledig online is: herstart je Ipad (Iphone)
-Zoek hetzelfde netwerk als waar je de Nest mini op wilt zetten
-probeer de Nest mini nu nogmaals te vinden in de Google Home app en stel hem in.

NB. Alle Google apparatuur is allergisch voor dualband of triband netwerken. Zit je op een lage Wifi band met je Nest mini, bijvoorbeeld omdat hij verder van je router of boven staat en zit je met je Ipad op eenn 5 gHz band, dan loopt het soms al mis.

Zoek verder ook eens bij Google support naar de lijst met routers die problemen hebben met Google apparatuur. Zo'n lijst is er voor alles wat Google/Nest verkoopt. Per artikel een lijst en die kan flink zijn met hele courante routers.

Hopelijk helpt dit.

Zo niet: configureer hem via een Android smartphone. Lullig, maar als niets werkt, dan werkt dat vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
skank schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:46:
Ik heb al een tijdje een aantal speakers.
In GA heb ik mijn spotify premium account gekoppeld , (familly) en voicematch
Idem voor mijn vrouw met haar premium dan..

Ecter al een tijdje, als ik vraag om muziek te spelen, zegt hij "gelieve premium account te koppelen"
Echter wanneer ik kijk, staat die er gewoon nog steeds in 8)7

Enig idee?
Iemand?
Ik heb nog bijkomende vragen p:

Ik heb mn HA gekoppeld aan GA
Nu krijg ik plots heel wat devices bij...
Ik weet dat je in HA kunt bepalen welke entities/domains je exposed en welke niet... en dat je zelfs aliassen kunt toevoegen en zelfs in welke kamers deze komen.

MAAR en nu komt het.
Ik zie binnen google toch enkele devices dubbel staan..
- de devices die ik oorspronkelijk gekoppeld heb rechtstreeks (bv sonos speaker en google)
- en diezelfde speaker gekoppeld door home assistant

Nu het dubbele is uiteraard het probleem niet, gezien ik gewoon alle oorspronkelijke rechtstreekse koppelingen kan verwijderen , en dus alles via HA laat lopen.

Het probleem zit hem in de devices die gekoppeld zijn via HA
Diezelfde speaker bv komt als settopbox binnen in google, terwijl het dus een speaker is.
Waardoor functionaliteit niet correct is.

Maw het apparaattype klopt niet.

Ik heb zitten zoeken om dit te wijzigen maar dit kan niet?

- Niet via google
- Niet via home assistant? Ideaal zou zijn dat je dit in diezelfde cloud.yaml kan bepalen...

Hoe lossen julie dit op?
Veel komt wel correct binnen hoor, maar toch veel fout ook :)

Een behoorlijke lijst aan types wel https://developers.google.com/assistant/smarthome/guides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:44:
[...]

Iemand?
Ik heb nog bijkomende vragen p:

Ik heb mn HA gekoppeld aan GA
Nu krijg ik plots heel wat devices bij...
Ik weet dat je in HA kunt bepalen welke entities/domains je exposed en welke niet... en dat je zelfs aliassen kunt toevoegen en zelfs in welke kamers deze komen.

MAAR en nu komt het.
Ik zie binnen google toch enkele devices dubbel staan..
- de devices die ik oorspronkelijk gekoppeld heb rechtstreeks (bv sonos speaker en google)
- en diezelfde speaker gekoppeld door home assistant

Nu het dubbele is uiteraard het probleem niet, gezien ik gewoon alle oorspronkelijke rechtstreekse koppelingen kan verwijderen , en dus alles via HA laat lopen.

Het probleem zit hem in de devices die gekoppeld zijn via HA
Diezelfde speaker bv komt als settopbox binnen in google, terwijl het dus een speaker is.
Waardoor functionaliteit niet correct is.

Maw het apparaattype klopt niet.

Ik heb zitten zoeken om dit te wijzigen maar dit kan niet?

- Niet via google
- Niet via home assistant? Ideaal zou zijn dat je dit in diezelfde cloud.yaml kan bepalen...

Hoe lossen julie dit op?
Veel komt wel correct binnen hoor, maar toch veel fout ook :)

Een behoorlijke lijst aan types wel https://developers.google.com/assistant/smarthome/guides
Is het dan niet handiger om daar waar de types niet kloppen, gewoon de directe integratie te gebruiken, en het niet via Home Assistant te laten verlopen?

Als er geen specifiek voordeel is om het via Home Assistant te laten doen, zou ik het gewoon direct koppelen.

Ik heb zelf op dit moment scripts, lights en switches exposed:
  • scripts: om meer mogelijkheden te hebben met routines (bijvoorbeeld vertraagd lampen uit en aan te laten gaan)
  • lights & switches: zijn vooral Tuya lampen/switches. Ik heb verschillende automations in Home Assistant bijvoorbeeld op basis van een lamp die aan gaat, of een koppeling tussen het aanpassen van de helderheid en de kleurtemperatuur. Als ik daarvoor de Tuya - Google koppeling gebruik is er een vertraging, omdat het dan even duurt voordat Home Assistant de wijziging ook doorkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Is het dan niet handiger om daar waar de types niet kloppen, gewoon de directe integratie te gebruiken, en het niet via Home Assistant te laten verlopen?

Als er geen specifiek voordeel is om het via Home Assistant te laten doen, zou ik het gewoon direct koppelen.

Ik heb zelf op dit moment scripts, lights en switches exposed:
  • scripts: om meer mogelijkheden te hebben met routines (bijvoorbeeld vertraagd lampen uit en aan te laten gaan)
  • lights & switches: zijn vooral Tuya lampen/switches. Ik heb verschillende automations in Home Assistant bijvoorbeeld op basis van een lamp die aan gaat, of een koppeling tussen het aanpassen van de helderheid en de kleurtemperatuur. Als ik daarvoor de Tuya - Google koppeling gebruik is er een vertraging, omdat het dan even duurt voordat Home Assistant de wijziging ook doorkrijgt.
Daar heb ik ook aan gedacht maar het voordeel is dat alles via home assistant dan op 1 plaats zit.
Omdat ik anders zaken dubbel moet gaan inputten 1x in google en 1x in HA

Als ik dan ook google herinstalleer ofzo, dan zit alles er mooi in en moet ik niet herbeginnen toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
Serena schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:36:
[...]

Hahaha, schijnbaar is er een of andere mail over rondgegaan.
Gisteren ook al een Nederlander op Reddit met dezelfde melding.
No shit Sherlock, pas 3 weken!!! 8)7
Ik kreeg idd de mail, de home app open ik eigenlijk nooit.
Ik heb hier het bericht ook gemist waarschijnlijk, dus ik dacht vanochtend dat ik groot nieuws had. 8)7

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Dat werd tijd zeg.
Thnx. Ik had het niet meegekregen.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:25
ucsdcom schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:44:
[...]

De Iphone en Ipad app werken helaas niet altijd vlekkeloos.

Wat ik je kan adviseren:

-Reset je Nest mini nogmaals (raar maar waar, dat kan helpen) Harde reset dus door de microfoon knop uit te zetten en net zo lang bovenop te blijven drukken tot hij reset.
-herstart je router
-Als deze weer volledig online is: herstart je Ipad (Iphone)
-Zoek hetzelfde netwerk als waar je de Nest mini op wilt zetten
-probeer de Nest mini nu nogmaals te vinden in de Google Home app en stel hem in.

NB. Alle Google apparatuur is allergisch voor dualband of triband netwerken. Zit je op een lage Wifi band met je Nest mini, bijvoorbeeld omdat hij verder van je router of boven staat en zit je met je Ipad op eenn 5 gHz band, dan loopt het soms al mis.

Zoek verder ook eens bij Google support naar de lijst met routers die problemen hebben met Google apparatuur. Zo'n lijst is er voor alles wat Google/Nest verkoopt. Per artikel een lijst en die kan flink zijn met hele courante routers.

Hopelijk helpt dit.

Zo niet: configureer hem via een Android smartphone. Lullig, maar als niets werkt, dan werkt dat vaak wel.
Bedankt voor je post 👌
Gisteren bezig geweest en een workaround gevonden. Ik heb de “guest policies” van het netwerk uitgeschakeld, daarna de mini’s gereset en opnieuw geïnstalleerd, het ging niet in één keer goed maar uiteindelijk well gelukt. Getest zonder problemen, daarna guest policies opnieuw ingeschakeld en getest, ook zonder problemen.
Btw, ik gebruik ubiquiti switches en ap’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:42
Met Routines laat ik bij “goedemorgen” een aantal acties uitvoeren en sluit af met muziek. Google Assistant speelt dan “Top hits NL” af via Spotify.

Is het mogelijk deze direct te shufflen? Want nu begint elke ochtend met hetzelfde deuntje. Beetje saai. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
DCNY schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:19:
Met Routines laat ik bij “goedemorgen” een aantal acties uitvoeren en sluit af met muziek. Google Assistant speelt dan “Top hits NL” af via Spotify.

Is het mogelijk deze direct te shufflen? Want nu begint elke ochtend met hetzelfde deuntje. Beetje saai. :)
"Shuffle afspeelllijst Top hits NL"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-09 11:50
Heb nu een tijdje enkele Philips lampen gekoppeld aan mijn GH.
Nu heb ik een routine aangemaakt om alle lampen beneden aan te zetten.

De lampen in de woonkamer en keuken worden daarmee aangezet, echter heb ik met regelmaat dat de assistent aangeeft dat de apparaten niet zijn ingesteld.

Na een 'Synchroniseer mijn apparaten' werkt het commando weer een paar uur/dagen om vervolgens weer hetzelfde probleem te hebben.

Ik had eerst het idee dat ik intussen onbewust de schakelaar van de lampen heb gebruikt om deze uit/aan te zetten maar volgens mij is dat ook niet het geval.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
SeeSharpDev schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:35:
Heb nu een tijdje enkele Philips lampen gekoppeld aan mijn GH.
Nu heb ik een routine aangemaakt om alle lampen beneden aan te zetten.

De lampen in de woonkamer en keuken worden daarmee aangezet, echter heb ik met regelmaat dat de assistent aangeeft dat de apparaten niet zijn ingesteld.

Na een 'Synchroniseer mijn apparaten' werkt het commando weer een paar uur/dagen om vervolgens weer hetzelfde probleem te hebben.

Ik had eerst het idee dat ik intussen onbewust de schakelaar van de lampen heb gebruikt om deze uit/aan te zetten maar volgens mij is dat ook niet het geval.
Hebben meer mensen hier last van?
Misschien is het handiger om in de Hue app een scène te maken en die dan op te nemen in je routine. Neemt mogelijk problemen weg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Mr_Blobby schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:18:
[...]
"Shuffle afspeelllijst Top hits NL"
Ik bedoel dat ie gelijk begint met een random nummer uit de lijst ipv na de routine dit elke keer te moeten roepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb ook een vraag over de routines.
Je kunt bijvoorbeeld bij de standaard routine, bedtijd als laatste aktie een slaapgeluid zoals krekels laten afspelen. Nu staat er bij vermeld dat dit zelf stopt.
Maar kun je die tijd zelf niet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
DCNY schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Ik bedoel dat ie gelijk begint met een random nummer uit de lijst ipv na de routine dit elke keer te moeten roepen :)
Ik snap je niet. Dit werkt gewoon.
Bij je routine als laatste stap dit actie commando "Shuffle afspeelllijst Top hits NL" toevoegen i.p.v. de build-in play music functie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Mr_Blobby schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:05:
[...]
Ik snap je niet. Dit werkt gewoon.
Bij je routine als laatste stap dit actie commando "Shuffle afspeelllijst Top hits NL" toevoegen i.p.v. de build-in play music functie gebruiken.
Ik heb t nu als commando opgenomen ipv de build-in music functie. Hij speelt m wel af maar wederom zonder shuffle.. Begint weer bij nr. 1 en staat niet op shuffle :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik zit zooooooooooooo te wachten op die routines in BE he
Waarom NL en geen BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
skank schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:50:
Ik zit zooooooooooooo te wachten op die routines in BE he
Waarom NL en geen BE?
Gewoon je telefoon op Nederlands (Nederland) zetten, de taal instellingen in GA mogen wel op Nederlands (België) blijven staan...
Puur de locatie die belangrijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
NoFate schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:17:
[...]

Gewoon je telefoon op Nederlands (Nederland) zetten, de taal instellingen in GA mogen wel op Nederlands (België) blijven staan...
Puur de locatie die belangrijk is
Daar had ik ook al aan gedacht, maar wat mis ik dan of is er dan anders?

Bv... het nieuws.. zal die dan van Nederland of toch ook BE zijn?

edit: eens gekeken en ik kan mn google play land niet wijzigen, ik heb die optie niet.
Als ik hier kijk, geeft hij als reden dat mn ip niet in een ander land zit

https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=nl

[ Voor 20% gewijzigd door skank op 29-07-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
skank schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:02:
[...]

edit: eens gekeken en ik kan mn google play land niet wijzigen, ik heb die optie niet.

De taal van GA op nederlands zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
maartend schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:15:
[...]

De taal van GA op nederlands zetten
Mmm @NoFAte zegt iets anders...
Ik zal es kijken of die taal het verschil maakt..
Maar dat heb ik eigenlijk liever niet.
Ik verkies nog altijd de Belgische taal boven de nederlandse (sorry _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
skank schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Mmm @NoFAte zegt iets anders...
Ik zal es kijken of die taal het verschil maakt..
Maar dat heb ik eigenlijk liever niet.
Ik verkies nog altijd de Belgische taal boven de nederlandse (sorry _/-\o_ )
Tja, dan moet je zonder doen.
Velen hier hebben hem om redenen van geen routines heel lang in het engels gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
skank schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:02:
[...]

Je moet niets aanpassen in play store, gewoon je Android zelf op land: Nederland zetten... In je taal settings...
In Google assistant app, kan je perfect de taal op Nederlands (België) laten staan... Dus je mist niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
NoFate schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:32:
[...]

Je moet niets aanpassen in play store, gewoon je Android zelf op land: Nederland zetten... In je taal settings...
In Google assistant app, kan je perfect de taal op Nederlands (België) laten staan... Dus je mist niets
Ok. Blijkbara meer routes naar Mekka, want mijn telefooon staat op engels. Mijn GA nu op NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
NoFate schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:32:
[...]

Even aangepast onder "systeem" -> "talen"
Daar had ik er 2 staan
Nederlands Belgie op 1
Nederlands Nederland op 2

Omwisselen en rebooten geen effect
Dan de Belgische verwijderd en reboot

Nog steeds geen effect :( (Android 10)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
skank schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Even aangepast onder "systeem" -> "talen"
Daar had ik er 2 staan
Nederlands Belgie op 1
Nederlands Nederland op 2

Omwisselen en rebooten geen effect
Dan de Belgische verwijderd en reboot

Nog steeds geen effect :( (Android 10)
ja, maar duurt even , kan soms tot 1-4 uur duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:56

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Kan iemand mij vertellen hoe ik een enkele lamp kan verwijderen uit Google Home......
Heb meerdere lampen van LSC connect (Ac-tion) maar r is r 1 komen te vervallen, maar ik zie geen mogelijkheid om deze te verwijderen, ik kan alleen voor deze optie kiezen: Smart Life ontkoppelen, maar dan worden volgens mij al mijn lampen uit Smart Life verwijderd, of heb ik t dan mis ?
Hed de lamp al verwijderd in de LSC app, maar in GH blijven ze staan.......

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
robotjoek schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:32:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een enkele lamp kan verwijderen uit Google Home......
Heb meerdere lampen van LSC connect (Ac-tion) maar r is r 1 komen te vervallen, maar ik zie geen mogelijkheid om deze te verwijderen, ik kan alleen voor deze optie kiezen: Smart Life ontkoppelen, maar dan worden volgens mij al mijn lampen uit Smart Life verwijderd, of heb ik t dan mis ?
Roep even ‘Hey Google, synchroniseer alle apparaten’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Gedaan, maar niks veranderd, moet ik daar ff op wachten of zou dat gelijk moeten werken....?
Serena schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:39:
[...]

Roep even ‘Hey Google, synchroniseer alle apparaten’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
robotjoek schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:18:
Gedaan, maar niks veranderd, moet ik daar ff op wachten of zou dat gelijk moeten werken....?

[...]
Even wachten. Ik heb gewoon een dag gewacht, ondanks synchronisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
NoFate schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:23:
[...]

ja, maar duurt even , kan soms tot 1-4 uur duren
ah ok , ik heb hem nu idd staan
top bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
robotjoek schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:18:

[...]
Zei het ding wel iets terug. Moet normaal per direct werken.
Je weet wel zeker dat hij in het account waar het device in zat weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Ja hij zei dat ie smart life en woox ging syncen, en ja weet zeker dat t om t goeie account gaat....
Wacht ff af tot morgen.
Thx alvast.
Serena schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:11:
[...]

Zei het ding wel iets terug. Moet normaal per direct werken.
Je weet wel zeker dat hij in het account waar het device in zat weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
robotjoek schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:32:
Probleem had ik ook met een defecte lamp en synchroniseren hielp niet! Toen inderdaad inderdaad ontkoppeld en dat heeft geholpen? Je moet daarna wel Smart Life opnieuw toevoegen, synchroniseren en helaas ook weer aan de juiste kamers toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Bestaat er een topic ofzo voor show je routines... ?
Gewoon om inspiratie uit te plukken?
Hoe gaat dat precies te werk ivm voice match
Stel ik maak een routine waarin voorkomt om de klok te zetten.
Als ik die routine in gang zet, zal hij dit dan doen voor diegene gekoppeld met voice match, en ook op welk apparaat?
Ik wil bv op het gelijkvloers uitspreken, zodat mn wekker op mn hub boven erop komt.
En wat als mn zoon/Dochter hetzelfde wil doen voor hun wekker?
Is dit dan een andere routine?
OF dezelfde en gekoppeld via voice match
Of maak ik het te moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:44:
Bestaat er een topic ofzo voor show je routines... ?
Gewoon om inspiratie uit te plukken?
Hoe gaat dat precies te werk ivm voice match
Stel ik maak een routine waarin voorkomt om de klok te zetten.
Als ik die routine in gang zet, zal hij dit dan doen voor diegene gekoppeld met voice match, en ook op welk apparaat?
Ik wil bv op het gelijkvloers uitspreken, zodat mn wekker op mn hub boven erop komt.
En wat als mn zoon/Dochter hetzelfde wil doen voor hun wekker?
Is dit dan een andere routine?
OF dezelfde en gekoppeld via voice match
Of maak ik het te moeilijk?
Wat bedoel je met "de klok zetten"? Bedoel je dan een wekker?
Ik heb het verder zelf nog niet geprobeerd, maar voor zover ik na kan gaan zijn de standaard routines in principe persoonlijk per account.
Een "gast" kan wel routines aanroepen op een Google Home waar jouw account aan gekoppeld is, maar zal dan de persoonlijke dingen niet horen (agenda-afspraken of zo).
Ik vermoed dat dingen als een wekker zetten uitgevoerd worden op het apparaat (Google Home/Telefoon) waarop je de routine start, een wekker op een ander apparaat instellen zal dus niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Wat bedoel je met "de klok zetten"? Bedoel je dan een wekker?
Ik heb het verder zelf nog niet geprobeerd, maar voor zover ik na kan gaan zijn de standaard routines in principe persoonlijk per account.
Een "gast" kan wel routines aanroepen op een Google Home waar jouw account aan gekoppeld is, maar zal dan de persoonlijke dingen niet horen (agenda-afspraken of zo).
Ik vermoed dat dingen als een wekker zetten uitgevoerd worden op het apparaat (Google Home/Telefoon) waarop je de routine start, een wekker op een ander apparaat instellen zal dus niet gaan.
Een wekker ja.
Mn zoon enz, zijn geen gasten maar gewoon andere accounts die deel uitmaken van het huis.
Dus als ik het zo lees, kan hij/zij dat zelf ook.
Op een ander device de wekker zetten zal niet lukken dus ofwel maak ik dan andere routine, ofwel steek het in een scene via HA (of dat lukt)
Of gewoon helemaal los.

Ok duidelijk, bedankt.

Nu beetje surfen om inspiratie voor routines te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:15
Net iets nieuws ontdekt, de timer in de slaapkamer ging, 'Ok Google, stop timers' in de huiskamer melde 'Stopping any alarm or timer in your Home' en snoerde de slaapkamer timer netjes de mond :-) Feestje, dat heeft lang geduurd voor ze zover waren..??!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
RoosW schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:35:
Net iets nieuws ontdekt, de timer in de slaapkamer ging, 'Ok Google, stop timers' in de huiskamer melde 'Stopping any alarm or timer in your Home' en snoerde de slaapkamer timer netjes de mond :-) Feestje, dat heeft lang geduurd voor ze zover waren..??!!
Oh, hier ga ik zeker gebruik van maken! Die apen van me hebben beneden om de haverklap timers aan staan en gaan dan tussendoor toch weer buiten spelen (dát is prima), maar dan gaan die timers dus piepen terwijl er niemand meer beneden is en ik boven probeer te werken :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:15
Tja, ik vergeet hem zelf wel eens, ik zet altijd een één uur timer als ik mijn middagdutje Siesta ga doen, maar word vaak wakker een minuut of 10 voor ie afgaat, en dan zit je dus lang en breed elders als het ding begint te miepen, heerlijk dat ik niet meer het halve huis door moet om de juiste Home toe te spreken!

[Edit]
Zag net dit in mijn RSS feed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayV2nXea8I9CbfffZkpRD_rVNaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8S2XHTKWFaXeafxc9BRADyz.jpg?f=fotoalbum_large
Kan alleen de pagina niet openen met het artikel 'Not Authorised', denk dat ze te vroeg waren met publicatie?
Maar goed spelletjes op je Hub.. Ok, we gaan het zien (de mijne staan allemaal op US English).

[ Voor 49% gewijzigd door RoosW op 30-07-2020 16:08 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand hier al G9 dimbare leds gevonden die met Google home werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-09 11:50
Serena schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:40:
[...]

Misschien is het handiger om in de Hue app een scène te maken en die dan op te nemen in je routine. Neemt mogelijk problemen weg…
Bedankt voor de tip, dit lijkt inderdaad goed te gaan tot zover.
Nu nog iets verzinnen zodat ik ze weer kan uitzetten, dat commando geeft nu ook dezelfde problemen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Gewoon voor de fun…
Mijn setup in Google. Ik mis helaas mijn sensoren van Xiaomi/Aqara. Hoop dat die ooit nog eens ondersteund gaan worden…

Klik op deze link om het plaatje te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Serena op 31-07-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Serena schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:35:
Gewoon voor de fun…
Mijn setup in Google. Ik mis helaas mijn sensoren van Xiaomi/Aqara. Hoop dat die ooit nog eens ondersteund gaan worden…

Ah, je hebt je link al gefixt

Wilde dit al plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IVeR9JI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Serena schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:35:
Gewoon voor de fun…

Waarom zou je die sensoren erin willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
skank schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Om te zien of deuren/ramen open of dicht zijn, de rookmelders, de beweginssensoren. En om ze eventueel op te nemen in routines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheFes schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Ah, je hebt je link al gefixt

Wilde dit al plaatsen:

[Afbeelding]
Raaar! Ik kreeg steeds de melding dat het plaatje te groot is. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Ik lees dat het mogelijk moet zijn om datgene dat word afgespeeld op het ene device te verplaatsen naar een ander device:
https://blog.google/produ...ur-music-stream-transfer/
https://support.google.com/googlenest/answer/9563059
Dit zou alleen nog werken in het engels via:
  • "Transfer to <device name>”
  • "Move the music to <device name>"
  • "Cast to <device name>",
maar ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar.
Is het iemand wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
skank schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Heb hier ook sensoren boven en onder in de gang.
Tussen zon onder- en opgang schakelen deze de ganglamp aan bij beweging. Ideaal!
In het toilet heb ik een slimme onderbrekingsschakelaar.
Wanneer iemand naar het toilet gaat en de deur open doet gaat de lamp aan voor 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Artwido schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

Heb hier ook sensoren boven en onder in de gang.
Tussen zon onder- en opgang schakelen deze de ganglamp aan bij beweging. Ideaal!
In het toilet heb ik een slimme onderbrekingsschakelaar.
Wanneer iemand naar het toilet gaat en de deur open doet gaat de lamp aan voor 5 minuten.
Is dat doormiddel van routines? Of doe je dat in je scenes van je gateway zelf? Want dan heeft het anders toch geen nut om deze motion sensors zichtbaar te maken in Google? Ik doe deze automations namelijk allemaal in home assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
NoFate schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:16:
[...]

Is dat doormiddel van routines? Of doe je dat in je scenes van je gateway zelf? Want dan heeft het anders toch geen nut om deze motion sensors zichtbaar te maken in Google? Ik doe deze automations namelijk allemaal in home assistant
Ik heb deze automations aangemaakt in de bijhorende app.
Maar ze zijn ook automatisch zichtbaar in Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Artwido schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:21:
[...]

Ik heb deze automations aangemaakt in de bijhorende app.
Maar ze zijn ook automatisch zichtbaar in Google Home.
?? Hoe ziet een automation er dan uit in Google ? Je kan toch alleen maar switchen en scripts en devices toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@NoFate
De automations zijn niet zichtbaar in Google Home. Wel de apparaten zoals de sensors en onderbrekingschakelaars. Dat bedoelde ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Artwido op 04-08-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:49

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ik heb een vaag probleem

Als ik vraag aan mijn Nest Hub of "ze" een playlist op Spotify geshuffeld wilt afspelen naar een Chromecast werkt dat niet.

Dus ik vraag:
Shuffle <playlist> op Spotify via woonkamer (naam Chromecast)

Het antwoord dat ik krijg is dat ze het nog niet kan. Dit heeft tot een iig een week of twee gelden gewoon gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
DutchHammer schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:30:
Ik heb een vaag probleem

Als ik vraag aan mijn Nest Hub of "ze" een playlist op Spotify geshuffeld wilt afspelen naar een Chromecast werkt dat niet.

Dus ik vraag:

Het antwoord dat ik krijg is dat ze het nog niet kan. Dit heeft tot een iig een week of twee gelden gewoon gewerkt.
Wat ik meestal doe: Speel <playlist> op Spotify op huiskamer.
En daarna hey google shuffle.

Wel een extra stap. Maar je kan hier een routine van maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door GhubozZ op 07-08-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Ik heb een vaag probleem

Dus ik vraag:

Ik heb iets soortgelijks.
Ik heb een routine met als opdracht "Shuffle afspeellijst Kink Outlaw 41" die een paar dagen terug nog werkte en sinds gisteren het niet mer doet... 8)7
De slimme speakers van Google beginnen menselijke trekjes te krijgen als vergeetachtigheid en willekeur. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Mr_Blobby schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:36:
[...]
Ik heb iets soortgelijks.
Ik heb een routine met als opdracht "Shuffle afspeellijst Kink Outlaw 41" die een paar dagen terug nog werkte en sinds gisteren het niet mer doet... 8)7
De slimme speakers van Google beginnen menselijke trekjes te krijgen als vergeetachtigheid en willekeur. :(
Hier ook, maar niet alleen met Spotify.

Als ik zeg: "Hey google, speel Sky Radio Summerhits via tunein via thuisgroep" dan werkt het gewoon, maar dezelfde tekst verwerkt in een routine werkt niet meer. Gisterochtend nog wel, gisteravond niet meer. Spotify afspeellijst hetzelfde probleem. In een routine werkt het niet meer, maar zelf roepen wel.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Sinds het mogelijk is device types aan te passen had ik het probleem dat wanneer ik een 'stopcontact' schakelde het licht (met onderliggend type stopcontact) in de ruimte ook mee ging. Dat was voorheen niet zo.

Ik heb het nu opgelost door i.p.v. het apparaat stopcontact, hem nu gewoon elektra te noemen. Dat werkt goed maar merk dat na 2+ jaar gebruik van de naam stopcontact dit wel lastig is qua gewenning.

Iemand hier ook tegenaan gelopen en evt. een andere oplossing gevonden ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
DukeBox schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:05:
Sinds het mogelijk is device types aan te passen had ik het probleem dat wanneer ik een 'stopcontact' schakelde het licht (met onderliggend type stopcontact) in de ruimte ook mee ging. Dat was voorheen niet zo.

Ik heb het nu opgelost door i.p.v. het apparaat stopcontact, hem nu gewoon elektra te noemen. Dat werkt goed maar merk dat na 2+ jaar gebruik van de naam stopcontact dit wel lastig is qua gewenning.

Iemand hier ook tegenaan gelopen en evt. een andere oplossing gevonden ?
Ja, had ik vroeger ook, ik heb de functies van ruimtes benut als effectief de naam
Dus elk lichtpunt/schakelaar heeft ook een eigen ruimte...

Zo kan ik makkelijk de lampen/schakelaar afzonderlijk bedienen, zonder dat per ongeluk een hele ruimte aan/uit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
NoFate schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:07:
[...]

Ja, had ik vroeger ook, ik heb de functies van ruimtes benut als effectief de naam
Dus elk lichtpunt/schakelaar heeft ook een eigen ruimte...

Zo kan ik makkelijk de lampen/schakelaar afzonderlijk bedienen, zonder dat per ongeluk een hele ruimte aan/uit gaat
Lijkt me heel onoverzichtelijk als alle kamers in je huis voorzien zijn van slimme apparaten. Vind het juist fijn dat ik alles per ruimte kan bedienen.
Sinds de update dat je een functie aan een slimme stekker toe kan wijzen hoeft er ook niet meer per se het woordje ‘lamp’ in de naam te staan. Ik zeg nu in een ruimte ‘licht uit’ en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Serena schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:11:
[...]

Lijkt me heel onoverzichtelijk als alle kamers in je huis voorzien zijn van slimme apparaten. Vind het juist fijn dat ik alles per ruimte kan bedienen.
Sinds de update dat je een functie aan een slimme stekker toe kan wijzen hoeft er ook niet meer per se het woordje ‘lamp’ in de naam staan. Ik zeg nu in een ruimte ‘licht uit’ en dat werkt perfect.
Stoort me niet , ik doe meestal toch niet meerdere lampen of stopcontacten tegelijk aan... En als ik het toch zou doen, dan maak ik er scenes van voor wat sferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb een vaag probleem

Dus ik vraag:

Troost je, er werkt wel meer opeens niet meer. De goedemorgen routine werkte goed, opeens kan de radiozender niet meer worden gestart, Ook zo vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
edjil schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:07:
[...]

Troost je, er werkt wel meer opeens niet meer. De goedemorgen routine werkte goed, opeens kan de radiozender niet meer worden gestart, Ook zo vaag.
Hier werkt de radio zender ook niet meer op de manier zoals ik het al 2 jaar gewend ben.ik krijg 'er is een fout opgetreden'. Maar als ik specifiek zeg ' speel skyradio OP SPEAKERGROEP X(x-naam van de groep)', dan werkt het wel. Als ik dat laatste stukje niet zeg krijg ik het niet meer aan de praat.

(Komt een beetje overeen met https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63332850)

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 08-08-2020 08:52 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...