Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hollandjan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-09 10:13
quote:
mikkie1 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:05:
[...]

Vaag idd..probeer het via de chat met Google Home team...erg geduldige mensen...
https://support.google.com/googlehome/answer/7072490?hl=en
Gisteren ook de zoektaal veranderd, vanmorgen waren de services er weer :) . Bedankt !!

Jan.

• thomke
  • Laatst online: 19-09 15:02
mensen die de multiple users aan de praat krijgen met de google home?
lijkt bij mij niet beschikbaar te zijn

• Jesp_J
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22-09 07:41
quote:
thomke schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:57:
Is mij ook nog niet gelukt en ben ook wel benieuwd of iemand anders het wel is gelukt.

Ik heb eigenlijk nog meer interesse in google home tekst te laten uitspreken en meerdere agenda's te laten voorlezen.

• baico
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-04-2018
quote:
Erasmo schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:37:
Heb er nu ook een weekje een, tot nu toe bevalt ie prima :)

Zag net dit op de frontpage: nieuws: Ikea start verkoop slimme verlichting in Nederland
Eens kijken of ze een beetje aan de Home te knopen zijn...
Hey hey,

Gelukt?

Mvg,
Frederik

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:59

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Ik heb die verlichting nog niet :P Ben van plan later dit jaar te verhuizen dus stel de aankoop daarvan nog even uit.

Doet iets met stroom en motors

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:37

woutur

Klauwtjes uit!

Als dus iets via IFTTT ondersteund wordt, werkt het ook met Google Home en kan je een custom commando instellen? (in mijn geval: heb een Yeelight, die wél door IFTTT ondersteund wordt, maar niet door Google Home).

Edit:
Gevonden. Dit werkt inderdaad zo.

woutur wijzigde deze reactie 03-05-2017 15:56 (9%)
Reden: Kwam het zelf ergens tegen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ontdekkinkje van de dag: wanneer je 'hey google, tell me about my day' gebruikt krijg je een overzicht van je dag, inclusief de events op je kalender. Hier gebeurde bij mij wat vreemds, maar wel leuks: het event op de kalender werd met een Nederlandse stem en in het Nederlands uitgesproken. Blijkbaar roept de google assistent een andere google assistent aan op de achtergrond die dan weer de boel uitspreekt. Als ik 'hey google, what's next on my calendar' vraag, dan werkt dit niet en krijg ik de normale stem.
quote:
thomke schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:57:
Ik heb dat ook nog niet. Ben er wel benieuwd naar.

woutur wijzigde deze reactie 09-05-2017 12:38 (21%)
Reden: quote toegevoegd

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erasmo

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Oh interessant. Wellicht het slachtoffer van een kleine a-b test? Alhoewel ik alles het liefst in het Engels heb is het wel fijn als Nederlandse plaatsnamen ed goed worden uitgesproken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rhemme
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:16
Mij lukt het ook niet om de multiple users aan de praat te krijgen. Aan de reacties te zien is het mss nog niet uitgerold in NL?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ga vandaag of morgen even proberen of Google Home beter werkt met Android TV (Google Cast) of met een ChromeCast. De integratie met Spotify en mijn Android TV werkt niet (Play my playlist Classic Rock on the TV). Ben benieuwd of dat nou nog uitmaakt, als ik mijn ChromeCast een handig naampje geef, in compatibility.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 19:33

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Volgens mij zien we nu toch dat ze features localized uitrollen, ik mis de volgende features:
- shortcuts
- multiple accounts

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azortje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07:18
Tip om multiple accounts aan de praat te krijgen: gebruik de Home app op een iPhone waarvan de region settings op US staan!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
azortje schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:33:
Tip om multiple accounts aan de praat te krijgen: gebruik de Home app op een iPhone waarvan de region settings op US staan!
Dat lukt dan vast ook wel op een iPad. Ik ga het proberen (moet ook mijn chromecast nog even testen).

Edit:
Google Home werkt echt héél véél beter met mijn ChromeCast2 dan met mijn Android tv. Geen enkele Spotify fail, YouTube werkt in een keer. Apart hoor.

Multiple users instellen is via de iPad nu ook gelukt. Nu wachten op:
• Bellen via de Home
• Creëren van calendar events
• Apparaten (zoals mijn TV) aan en uitzetten
• Nederlandse taalondersteuning

woutur wijzigde deze reactie 21-05-2017 16:59 (36%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:57
Is er nu al enig zicht op wanneer de Home officieel in Nederland komt? Ik hoopte na de I/O enige duidelijkheid, maar ik zie hem bv. in de Google shop site van Duitsland ook nog niet staan (anders even over de grens gewipt om hem te kopen, althans als ze hem ook bij MM enzo gaan verkopen).
Helaas is ie ook nog niet via Amazon.co.uk te krijgen, dat had invoerrechten etc gescheeld, nu maar hopen dat ze niet een al te grote haast maken met die idiote Brexit :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 20:23
Home is pas 'later this year' werd er gezegd. Zal wel ergens najaar worden met de nieuwe Android telefoons van Google denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
jip_86 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:29:
Home is pas 'later this year' werd er gezegd. Zal wel ergens najaar worden met de nieuwe Android telefoons van Google denk ik.
... naar Duitsland.

Nederland en de Nederlandse taal zijn nog niet aangekondigd.

Quote andere website:
quote:
Starting this Summer, Google Assistant will support 4 new languages, French, German, Brazilian Portuguese, and Japanese. By the end of the year, the service will also support Italian, Spanish, and Korean. Once added, these languages will be supported on Assistant through Android, Google Home, iOS, and third party Assistant devices as well.

Further, Google is launching Google Home in more countries including Canada, Austrailia, France, Germany, and Japan in addition to the UK from last month. These new countries will be available in the coming weeks, but a specific date is not available just yet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jesp_J
quote:
Bedankt voor deze super tip. Het werkt ook met de Home app op de I Pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Nog iemand baat bij een Home uit de VS? Ik vlieg binnenkort vanuit de VS naar Nederland en kan er natuurlijk een paar in m'n koffer stoppen....

Edit: cutoff date :)

Hmmbob wijzigde deze reactie 06-06-2017 23:04 (9%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 23:29
@Hmmbob Dat ligt een beetje aan voor welke prijs :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Ze zijn hier $129 (ex tax en verzendkosten, die betaal ik niet), wat €115 is volgens Google. Komt dan €6,50 bij voor 'n PostNL pakketje (tenzij je toevallig op m'n route woont) en 'n euro voor een Nederlands biertje, dus zeg €125?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

@Hmmbob Ik zou er graag eentje van je willen hebben. Mijn schoonvader is er helemaal waus van nadat hij hem bij mij heeft gezien.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Heeft iemand een Spotify Family abonnement en weet iemand of het mogelijk is om als niet-admin op een aparte Google Home tegelijk muziek te streamen als de admin op een andere Google Home?

De zoekresultaten op Google zijn niet erg hoopgevend.

woutur wijzigde deze reactie 31-05-2017 09:04 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jesp_J
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Google Home push notifications te laten uitspreken. Via IFTTT kun je Google Home alleen kiezen bij de THIS optie en niet bij de THAT optie. Ik zou bij de THAT optie heel graag iets zien van laat Google Home de volgende tekst uitspreken (met eventueel ook nog de keuze van de taal erbij).

Of heeft iemand hier misschien een work around voor.

Als bijvoorbeeld 18:00 is dat Google Home dan zegt "it's 18:00"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:48

Kiwi

Gadgetfreak

quote:
Jesp_J schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:21:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Google Home push notifications te laten uitspreken. Via IFTTT kun je Google Home alleen kiezen bij de THIS optie en niet bij de THAT optie. Ik zou bij de THAT optie heel graag iets zien van laat Google Home de volgende tekst uitspreken (met eventueel ook nog de keuze van de taal erbij).

Ik heb hier ook naar gezocht, ik wil hem koppelen aan mijn deurbel. Op het moment is er alleen nog geen oplossing voor. Een eventuele workaround is om via een pc (of een Raspberry Pi bijvoorbeeld) een audiofragment te casten. Dit kan eventueel i.c.m. text to speech. Nadeel is dat het een hacky workaround is, en dat het niet bepaald instant gebeurt.

AllesOverCrypto.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jesp_J
Iemand Google Home al gekoppeld met een thermostaat en wat zijn de bevindingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Jesp_J schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:40:
Iemand Google Home al gekoppeld met een thermostaat en wat zijn de bevindingen?
Via ifttt mijn Tado aangesloten. Je moet voor elke temperatuur een commando maken en je mag geen termen uit de 'reserved namespace' gebruiken. Set temperature zit er dus niet in. Ook uitvragen van de Tado kan niet (hoe warm is het?). Het is dus wachten op de aangekondigde native ondersteuning. Verder werkt het prima.

Om niet twee maal achter elkaar te posten toch maar mijn laatste bericht aangepast

Voor de liefhebbbers van Xiaomi, Yeelight heeft zijn lamp ingediend bij Google voor native ondersteuning. Dat is vet want deze lampen zijn niet duur en best goed. Check deze link om de status te checken van de voortgang van de goedkeuring bij Google.

woutur wijzigde deze reactie 08-06-2017 09:25 (41%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thomke
  • Laatst online: 19-09 15:02
quote:
is er ook een andere manier? ik heb namelijk geen iphone of ipad..

is dit een eenmalig iets?
stel er komt iemand langs met een iphone.. instaleer ik daar vlug de google home app op,
log ik in met mijn google account op die app.. kan ik zo miijn stem koppelen aan het account,
dan weer uitloggen op de app op de iphone en zal dit dan blijven werken? kan ik dan via android 'retrain' voice doen? of nog een extra account toevoegen (van mijn vriendin)

indien er een andere manier is dan een iphone gebruiken hoor ik het graag! via een vpn op de gsm (region en taal staan op us) is mij nog niet gelukt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jesp_J
@thomke Ik zou zeggen dat als je even een Ipad leent dat je het dan voot elkaar zou moeten krijgen. Het enige nadeel is dat je dan niet meer je voice kunt retrainen mocht je niet tevreden zijn.

Je zou dan gewoon eerst met jouw account moeten inloggen op de Ipad en dan je stem instelllen en daarna nog een keer met die van je vriendin.

Ik gebruik de Ipad verder nergens voor dus je hoeft daar niet op ingelogd te blíjven. Je kunt trouwens evengoed nog 1 van de gekoppelde accounts verwijderen via de android app.

• tomhster
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-09 21:59
De update met bluetooth- ondersteuning is aan het uitrollen. Hier nog niet binnen.

• Hmmbob
  • Nu online
Bron?

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Volgens deze site 3 augustus verkrijgbaar in de Google Store:

http://t3n.de/news/google...funktionen-august-751999/

Kosten: 149 euro.. de fuck.. Dat ding ging voor 89 van de hand in de VS.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
InF.Inc schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:25:
Volgens deze site 3 augustus verkrijgbaar in de Google Store:

http://t3n.de/news/google...funktionen-august-751999/

Kosten: 149 euro.. de fuck.. Dat ding ging voor 89 van de hand in de VS.
Nee toch? Bij introductie was de google home 129 dollar (zonder BTW/VAT). Nu zijn ze in de US wel enorm in de aanbieding wat doet vermoeden dat er dit najaar een opvolger komt bij het hardware event van google. Ik heb alleen nog geen enkele rumor gezien.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

quote:
Lt. Marx schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Nee toch? Bij introductie was de google home 129 dollar (zonder BTW/VAT). Nu zijn ze in de US wel enorm in de aanbieding wat doet vermoeden dat er dit najaar een opvolger komt bij het hardware event van google. Ik heb alleen nog geen enkele rumor gezien.
Dat vermoeden heb ik ook. Tis gewoon schrijnend dat dat ding nog altijd niet officieel te koop is hier in Europa met een gangbare stekker.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Hmmbob
  • Nu online
Ze zijn hier momenteel $99+tax (tussen de 6-9%,afhankelijk van de staat). Ik heb ook combinatie pakketten gezien, krijg je voor die prijs ook een chromecast erbij.

Hmmbob wijzigde deze reactie 14-07-2017 14:49 (38%)

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:00
quote:
Jesp_J schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:21:

Ik weet niet of je inmiddels al iets gevonden hebt, maar met Home Assistant kun je de GH dingen laten zeggen (eventueel dus ook op basis van een trigger)

https://home-assistant.io/

• Erasmo

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Hebben jullie ook het firstworldproblem dat als je de GH activeert dat je telefoon ook getriggerd wordt?

• Hmmbob
  • Nu online
Mijn telefoon luistert alleen naar "Ok Google" als de Google App of Google Maps open staat. Nee dus :)

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:48

Kiwi

Gadgetfreak

quote:
Erasmo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:06:
Hebben jullie ook het firstworldproblem dat als je de GH activeert dat je telefoon ook getriggerd wordt?
Eigenlijk alleen als ik Ok Google gebruik, maar over het algemeen gebruik ik Hé Google.
En als ze allebei triggeren, dan stopt mijn telefoon omdat hij ook op een ander apparaat actief is, dus eigenlijk niet echt een issue.

AllesOverCrypto.nl

• azortje
  • Laatst online: 07:18
Het viel mij op dat de Home kalender afspraken nu met de nederlandse stem uitspreekt. Deed deze dat altijd al of zou het op toekomstige nederlandse introductie/ondersteuning duiden?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
azortje schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:45:
Het viel mij op dat de Home kalender afspraken nu met de nederlandse stem uitspreekt. Deed deze dat altijd al of zou het op toekomstige nederlandse introductie/ondersteuning duiden?
quote:
woutur schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:18:
Ontdekkinkje van de dag: wanneer je 'hey google, tell me about my day' gebruikt krijg je een overzicht van je dag, inclusief de events op je kalender. Hier gebeurde bij mij wat vreemds, maar wel leuks: het event op de kalender werd met een Nederlandse stem en in het Nederlands uitgesproken. Blijkbaar roept de google assistent een andere google assistent aan op de achtergrond die dan weer de boel uitspreekt. Als ik 'hey google, what's next on my calendar' vraag, dan werkt dit niet en krijg ik de normale stem.
Dat was al een tijdje :)

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik zie dat Ibood hem voor €129,95 aanbiedt in hun app, import zo te zien :)
Een tablet kan volgens mij net zo veel, waarom zou je daar een luisterende speaker bij willen hebben?

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Speedy-Andre schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 00:33:
Ik zie dat Ibood hem voor €129,95 aanbiedt in hun app, import zo te zien :)
Een tablet kan volgens mij net zo veel, waarom zou je daar een luisterende speaker bij willen hebben?
Een tablet kan écht véél meer dan een Google Home. Als je je deze vraagt stelt, dan heb je het product niet helemaal begrepen denk ik. Of je moet je vraag anders formuleren.

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik denk niet dat ik hier een antwoord op ga geven :/

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ben wel benieuwd of Google Home ondertussen te koppelen is aan bijvoorbeeld Domoticz. Als dat zo is is het wel serieus interessant voor automatisering thuis!

Is het al bijna vrijdag?

• Erasmo

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Moet wel te doen zijn via IFTT

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Speedy-Andre schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:25:
Ik denk niet dat ik hier een antwoord op ga geven :/
Mijn antwoord was niet lullig bedoeld maar ik denk dat je je vraag óf beter moet stellen óf dit topic eens door moet lezen. Ter vergelijk, je vraag komt neer op: waarom zou ik een fiets kopen als een auto hetzelfde kan?

• Song
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-09 15:30
Vandaag beschikbaar bij iBood, levering in NL, Verwachte verzenddatum: 28 juli 2017; http://www.ibood.com/nl/n...75/70851/google-home.html

Oh, ik vergeet de prijs te vermelden: € 129,95
€ 5,95 verzending

Song wijzigde deze reactie 20-07-2017 12:58 (18%)

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Ik zie het nu ook. Nou ja, het is met de beste bedoelingen allemaal.

• bernard038
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:52
quote:
woutur schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:18:
Ontdekkinkje van de dag: wanneer je 'hey google, tell me about my day' gebruikt krijg je een overzicht van je dag, inclusief de events op je kalender.
Teruggekomen van vakantie met een Google Home (ik kon geen andere leuke snoeveniertjes vinden). Ik ben wel wat teleurgesteld. Ik heb een G-Suite (Google-Apps) account, nu blijkt Google Home (nog) niet om te kunnen gaan met G-Suite agenda's (Nee, dat ligt niet aan mijn G-Suite instellingen). Ook biedt Google Home (nog) geen ondersteuning voor AndroidTV. |:(

Gelukkig worden mijn Netatmo thermostaat (via IFTTT) en Wemo schakelaars wél ondersteund.

bernard038 wijzigde deze reactie 20-07-2017 17:10 (4%)

• Hmmbob
  • Nu online
Gedraagt AndroidTV zich dan niet als Cast device? Dat verbaast me eerlijk gezegd. Zelfs mijn Samsung smart TV uit 2013 kan als Cast target gebruikt worden...

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Kwam deze aanbieding tegen,

https://www.eglobalcentra...i2upwGCQwTABoCJGIQAvD_BwE

wel de US versie.

zit er over na te denken, maar ben bang dat ik deze toch niet ga gebruiken....

rikadoo wijzigde deze reactie 21-07-2017 11:17 (13%)

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz| Samsung 970 nvme 256GB | Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• Mirr0r
quote:
Hmmbob schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:39:
Gedraagt AndroidTV zich dan niet als Cast device? Dat verbaast me eerlijk gezegd. Zelfs mijn Samsung smart TV uit 2013 kan als Cast target gebruikt worden...
Mijn xiaomi mibox wordt gezien als chromecast device. hernoemt naar bedroom zodat het ook makkelijk te benaderen is via google home.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
rikadoo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:17:

wel de US versie.

Kijk even op Tweakers shop beoordeling over deze winkel. Dan ben je meteen genezen.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
quote:
woutur schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:56:
[...]

Kijk even op Tweakers shop beoordeling over deze winkel. Dan ben je meteen genezen.
Oeh dat is idd niet best >:)

* is cured

rikadoo wijzigde deze reactie 21-07-2017 18:07 (4%)

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz| Samsung 970 nvme 256GB | Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Mijn inner impulsaankoopaap heeft het weer van mijn verstand gewonnen.

De reviews zijn vooral negatief over de klantenservice. Hopelijk heb ik die niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-09 20:31
quote:
DennusB schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:26:
Ben wel benieuwd of Google Home ondertussen te koppelen is aan bijvoorbeeld Domoticz. Als dat zo is is het wel serieus interessant voor automatisering thuis!
Dit werkt bij mij thuis prima, ik heb een raspberry pi met daarop domoticz en ha-bridge. Ik kan vanuit habridge domoticz apparaten aan en uitzetten en habridge vervolgens weer koppelen aan mijn GH. Turn on Netflix, Turn on the couch light en Turn on my vacuum cleaner (Xiaomi Robot) werken bijvoorbeeld perfect.

Grote voordeel tov van IFTTT is dat het een stuk sneller is (binnen 1 sec) en ik hoef mijn domoticz installatie niet via het internet te exposen.

thecompany wijzigde deze reactie 23-07-2017 21:30 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
quote:
thecompany schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:29:
[...]

Dit werkt bij mij thuis prima, ik heb een raspberry pi met daarop domoticz en ha-bridge. Ik kan vanuit habridge domoticz apparaten aan en uitzetten en habridge vervolgens weer koppelen aan mijn GH. Turn on Netflix, Turn on the couch light en Turn on my vacuum cleaner (Xiaomi Robot) werken bijvoorbeeld perfect.

Grote voordeel tov van IFTTT is dat het een stuk sneller is (binnen 1 sec) en ik hoef mijn domoticz installatie niet via het internet te exposen.
Hm, ik lees op https://github.com/bwssytems/ha-bridge dit:
quote:
ISSUE: Google Home now seems to not support local connection to Philips Hue Hubs and requires that it connect to meethue.com. Since the ha-bridge only emulates the local API, and is not associated with Philips, this method will not work. If you have an older Google Home application, this may still work. YMMV.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-09 20:31
quote:
Klopt, ik was ook even teleurgesteld toen ik dat las en de home al onderweg was. Maar het werkte perfect! Het is mogelijk dat je wel een oude versie moet installeren maar dat was bij mij niet nodig.

• wian
  • Niet online
Werkt Google Home ook met de oude Hue Bridge (de ronde)?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

@wian Volgens mij niet.

Vandaag is de MiLight (Yeelight) toegevoegd als native ondersteund device. Ik weet nog niet zo goed welke commando's de Google Home kan gebruiken. Ik ga vanavond eens kijken. Ik hoop dat ik zowel aan/uit en dimmen kan gebruiken (dat zijn toch de meest gebruikte functies) en themes. Daarnaast zag ik al in de Home app dat ik de lamp aan een kamer kan toewijzen. Dat is ook makkelijk, kan ik mijn lampen netjes groeperen.

Daarnaast zag ik dat Google Home al je baby vragen kan beantwoorden. Als verse vader zie ik daar best wel wat vragen langskomen die interessant zijn. Echter, en dat is veel interessanter nieuws, is dat reminders nu eindelijk ondersteund worden! Althans, het commando dat volgens hen werkt: OK Google set a reminder for 30 minutes from now "my baby needs medicine". Dat melden ze tussen neus en lippen door. (Na wat zoeken zie ik dat dit al ondersteund werd sinds 17 mei )

Meer informatie over wat je allemaal aan GH kan vragen vind je door hier te klikken.

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18-09 14:37

CSB

:D

quote:
thomke schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:00:
[...]

is er ook een andere manier? ik heb namelijk geen iphone of ipad..

is dit een eenmalig iets?
stel er komt iemand langs met een iphone.. instaleer ik daar vlug de google home app op,
log ik in met mijn google account op die app.. kan ik zo miijn stem koppelen aan het account,
dan weer uitloggen op de app op de iphone en zal dit dan blijven werken? kan ik dan via android 'retrain' voice doen? of nog een extra account toevoegen (van mijn vriendin)

indien er een andere manier is dan een iphone gebruiken hoor ik het graag! via een vpn op de gsm (region en taal staan op us) is mij nog niet gelukt
Mij is het gelukt door mijn Nexus 6P de taal aan te passen op English - United States. Dan krijg je in de Home app WEL de optie om multiple accounts in te stellen.

Edit: Ik heb ook een Harmony Hub, die kan ik helaas niet linken omdat dat officieel alleen in de US wordt ondersteund. Dezelfde truuk werkt daar dus niet. Ach, via IFTTT werkt het dan weer wel. ;)

CSB wijzigde deze reactie 03-08-2017 00:12 (10%)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Mirr0r
Ik zie inderdaad dat yeelight native ondersteund word. Dus vanavond maar een aantal bestellen.
Momenteel toch de goedkoopste optie zover ik het kan zien via china dan.

• martgom
  • Laatst online: 18-09 20:33
quote:
wian schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:51:
Werkt Google Home ook met de oude Hue Bridge (de ronde)?
Ja dat werkt prima, heb hier 2 Google Home's en stuur de oude Philips Hue bridge hiermee aan.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Mirr0r schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:54:
Ik zie inderdaad dat yeelight native ondersteund word. Dus vanavond maar een aantal bestellen.
Momenteel toch de goedkoopste optie zover ik het kan zien via china dan.
Ik heb bij gearbest al de vraag uitstaan hoe ik importkosten kan vermijden :) Ik wil er drie en afzonderlijk zijn ze < 22 euro, dus kostenvrij.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
CSB schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:23:
[...]
Mij is het gelukt door mijn Nexus 6P de taal aan te passen op English - United States. Dan krijg je in de Home app WEL de optie om multiple accounts in te stellen.

Edit: Ik heb ook een Harmony Hub, die kan ik helaas niet linken omdat dat officieel alleen in de US wordt ondersteund. Dezelfde truuk werkt daar dus niet. Ach, via IFTTT werkt het dan weer wel. ;)
Ik heb mijn harmony hub hier gewoon gelinked anders.

• Hmmbob
  • Nu online
Hier ook maar eens vragen: als ik aan mijn Home vraag om 538 te spelen via TuneIn dan pakt hij altijd "538 Dance Radio" in plaats van de gewone 538 (die heet in TuneIn "538 (main)"). Maar als ik die beschrijving uitspreek, dan kan Google hem natuurlijk niet vinden....

Hoe zorg ik er nu voor dat Google de goede stream pakt?

(ik cast nu vanaf de TuneIn app, maar dat is ook niet heel handig)

• CSB

CSB

quote:
Lt. Marx schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Ik heb mijn harmony hub hier gewoon gelinked anders.
Oh? En hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
CSB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Mijn Android tablet op us English en dan koppelen via Google home app in de lijst met services.

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
quote:
Lt. Marx schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

Mijn Android tablet op us English en dan koppelen via Google home app in de lijst met services.
Apart. Ik heb een US Nexus 6P en hij staat ook in English (US) en krijg alsnog de melding dat ze alleen English (US) supporten. :F

• CSB

CSB

quote:
GermanPivo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:00:
[...]

Apart. Ik heb een US Nexus 6P en hij staat ook in English (US) en krijg alsnog de melding dat ze alleen English (US) supporten. :F
Precies! Ik heb hetzelfde.

• wgfkas
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-09 22:53
quote:
CSB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Dat will ik ook wel weten, ik heb alles op Amerikaans ingesteld maar het wil maar niet lukken...

• wgfkas
VPN werkt ook niet...

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
GermanPivo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:00:
[...]

Even om het scherp te krijgen: bij jullie werkt dus het commando: "hey google, ask harmony to turn down the volume" bijvoorbeeld niet?

(en dat loopt dus niet via ifttt)

• GermanPivo
  • Nu online
quote:
Lt. Marx schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:32:
[...]

Even om het scherp te krijgen: bij jullie werkt dus het commando: "hey google, ask harmony to turn down the volume" bijvoorbeeld niet?

(en dat loopt dus niet via ifttt)
Nope. 'It looks like your harmony account hasn't been linked yet.'

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Al weken geleden gedaan met een nexus 7 tablet (stock ROM) en die ok US english gezet en gekoppeld. Eerlijk gezegd gebruik ik het nauwelijks...

En ik ga mn account niet unlinken om het voor jullie te testen, lijkt alsof harmony strenger is geworden in de regio settings.

• GermanPivo
  • Nu online
quote:
Lt. Marx schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:00:
[afbeelding]

Al weken geleden gedaan met een nexus 7 tablet (stock ROM) en die ok US english gezet en gekoppeld. Eerlijk gezegd gebruik ik het nauwelijks...

En ik ga mn account niet unlinken om het voor jullie te testen, lijkt alsof harmony strenger is geworden in de regio settings.
Ach, kan sowieso Harmony aansturen via de koppeling tussen Home en Homey, dus het is geen ramp (maar zou wel makkelijk zijn). Wel vreemd dat ze dan de melding geven dat ze alleen die taal ondersteunen. Als ze nu even zeggen dat we in de verkeerde regio zitten :+

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22-09 13:07
Misschien lukt het als je de Harmony instellingen ook veranderd in US, dat is bij de Amazon Echo ook nodig als ik het me goed herinner.

• wian
  • Niet online
quote:
rikadoo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:17:

wel de US versie.

Bedankt voor de tip. Is netjes bezorgd afgelopen week. US versie met verloopstekker. Geen extra douane heffing, track & trace liet zien dat ie via Belgie ging. Duurde bijna langer van België naar NL dan van China naar België :).

• wgfkas
quote:
Lt. Marx schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:00:
[afbeelding]

quote:
Thank you for your interest in Logitech Harmony and Google Home.

We're equally as excited as you are to make our homes even more connected and easy to control; however we support only English (US) now.

We'll be sure to let everyone know once this is available for other languages.

• GermanPivo
  • Nu online
quote:
quote:
Heb het inmiddels ook voor elkaar. Sowieso zorgen dat de taal van je Hub/Remote up US English staan, maar zet ook in je logitech account/profiel je landinstelling op United States. Ik denk dat dat de truc was. :)

• CSB

CSB

quote:
GermanPivo schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:04:
[...]

[...]

Heb het inmiddels ook voor elkaar. Sowieso zorgen dat de taal van je Hub/Remote up US English staan, maar zet ook in je account/profiel je landinstelling op United States. Ik denk dat dat de truc was. :)
Ja, dat was het dus. Ik kan alleen met geen mogelijkheid de friendly names later nog aanpassen merk ik.

• GermanPivo
  • Nu online
quote:
CSB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

Ja, dat was het dus. Ik kan alleen met geen mogelijkheid de friendly names later nog aanpassen merk ik.
Klop inderdaad. Enige oplossing is unlinken en weer opnieuw linken. Hij restored dan wel de friendly names die je de vorige keer bedacht hebt.

• CSB

CSB

quote:
GermanPivo schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:37:
[...]

Klop inderdaad. Enige oplossing is unlinken en weer opnieuw linken. Hij restored dan wel de friendly names die je de vorige keer bedacht hebt.
Ehm. Ik probeer die setting te vinden, maar zie hem nergens? Ik gebruik deze pagina: https://support.myharmony...nce-with-google-assistant

Onder het kopje Updating your voice friendly names kom ik die setting Assistant Apps niet tegen...

• GermanPivo
  • Nu online
quote:
CSB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:55:
[...]

Ehm. Ik probeer die setting te vinden, maar zie hem nergens? Ik gebruik deze pagina: https://support.myharmony...nce-with-google-assistant

Onder het kopje Updating your voice friendly names kom ik die setting Assistant Apps niet tegen...
Google Home app --> settings --> assistant apps --> Harmony --> link/unlink

• CSB

CSB

quote:
GermanPivo schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:09:
[...]

Google Home app --> settings --> assistant apps --> Harmony --> link/unlink
Google Home app --> settings --> And that's it. :/

• GermanPivo
  • Nu online
quote:
CSB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:37:
[...]

Google Home app --> settings --> And that's it. :/
Hmm, heel vaag! :/ Ik neem aan wel wel, maar zie je Google Home wel als device in de app? Zo ja, dan heb ik al helemaal geen idee meer :+

• wgfkas
quote:
GermanPivo schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:04:
[...]

[...]

Heb het inmiddels ook voor elkaar. Sowieso zorgen dat de taal van je Hub/Remote up US English staan, maar zet ook in je logitech account/profiel je landinstelling op United States. Ik denk dat dat de truc was. :)
Bedoel je met landinstelling in account/profiel de setting in de MyHarmony desktop software? Die staat namelijk al op US.

• GermanPivo
  • Nu online
quote:
wgfkas schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:03:
[...]

Bedoel je met landinstelling in account/profiel de setting in de MyHarmony desktop software? Die staat namelijk al op US.
[afbeelding]
Yes. Maar denk eigenlijk dat het 'm zit in de taal van de afstandsbediening, want die had ik namelijk nog in NL staan. Dus die even aan de pc gehangen en geüpdate naar Engels US en toen werkte het.

• wgfkas
Hmmm, die staat ook al op Engels. Had jij favoriete kanalen ingesteld? Die zijn ook aan locatie gebonden.
Aan PC gehangen met USB? Ik kan via USB niets doen met de software namelijk.

• GermanPivo
  • Nu online
quote:
wgfkas schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:19:
Hmmm, die staat ook al op Engels. Had jij favoriete kanalen ingesteld? Die zijn ook aan locatie gebonden.
Aan PC gehangen met USB? Ik kan via USB niets doen met de software namelijk.
M'n favoriete kanalen staan er in ieder geval nog gewoon en kan ik dus ook oproepen via Home.
Ik heb een Ultimate, maar stel het meeste in op de pc en moet hem dan synchroniseren over USB.

• wgfkas
Ik heb een Elite, die is alleen draadloos te synchroniseren.
Favoriete kanalen ook op Locatie US gezet, nog steeds die melding...

• wgfkas
quote:
CSB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

Welke remote heb jij?

• CSB

CSB

quote:
De ultimate i.c.m. de Hub.

Je moet in je account je location setting op verenigde staten zetten en je remote op engels.

• wgfkas
Staat ie al, nog steeds die melding. Ik heb Elite, jullie Ultimate, misschien dat daar het verschil in zit...

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Is de Google Home al ergens in Duitsland gespot? Ik neem aan dat je er gewoon Engels tegen kunt lullen?

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:14
Ik zou willen dat de GH onderhand in het NL uitgebracht wordt. Of dat er op zijn minst meer duidelijkheid komt waneer de release is. Mijn geduld wordt op de proef gesteld.
De homey wordt met de dag interessanter...
/ochtendhumeur

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
InF.Inc schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:41:
Is de Google Home al ergens in Duitsland gespot? Ik neem aan dat je er gewoon Engels tegen kunt lullen?
Ik zag gisteren een report langskomen dat Duits ondersteund wordt. Ofwel dat je Duits in de Google Home app kon instellen als taal, net als Frans. Met een beetje mazzel kun je binnenkort dus Duits schreeuwen tegen je Home. GUTENTAG GUUGLE WAS IST DER ZEIT!!!? Hilarisch :)

• Hmmbob
  • Nu online

Pagina: 1 2 3 ... 74 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Android

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True