Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
CSB schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:06:
[...]

De ultimate i.c.m. de Hub.

Je moet in je account je location setting op verenigde staten zetten en je remote op engels.
Het is me gelukt met een (andere) workaround. Ik heb de link die de Home app opent op het moment dat je de Harmony wil linken (Die bij mij steeds zei dat dat alleen mogelijk is in US) gecopy/paste in een andere browser op mn tablet, in dit geval Firefox. Dan kan ik opeens gewoon Friendly Names aanmaken en de boel linken.

Bij de Assistant Apps zegt ' ie overigens vreemd genoeg nog steeds dat ik moet linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
InF.Inc schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:41:
Is de Google Home al ergens in Duitsland gespot? Ik neem aan dat je er gewoon Engels tegen kunt lullen?
Ik heb er nu een uit Duitsland staan, werkt allemaal netjes in het Engels. De verpakking en de eerste welkomzin is in het Duits, maar zodra je de Home app in het Engels koppelt, schakelt het apparaat zelf ook over naar Engels.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40

JoeZuCK

_Fonz > all.

Niekfct schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Ik heb er nu een uit Duitsland staan, werkt allemaal netjes in het Engels. De verpakking en de eerste welkomzin is in het Duits, maar zodra je de Home app in het Engels koppelt, schakelt het apparaat zelf ook over naar Engels.
Bedankt voor de info. Nu maar eens een keer tegen zo'n ding aanlopen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
InF.Inc schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 06:27:
Bedankt voor de info. Nu maar eens een keer tegen zo'n ding aanlopen.
Bij de Duitse Mediamarkt kan je hem bestellen. Daarna even naar de MM om hem op te halen.

Zijn de GH in elk land hetzelfde qua software en hardware?

Is er eigenlijk al iets bekend over GH2? Want ik meen dat ik ergens gelezen hebt dat dit dan inclusief Google Wifi zou zijn.

Meer dan ik dacht...

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:56

CSB

:D

wgfkas schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:52:
[...]

Het is me gelukt met een (andere) workaround. Ik heb de link die de Home app opent op het moment dat je de Harmony wil linken (Die bij mij steeds zei dat dat alleen mogelijk is in US) gecopy/paste in een andere browser op mn tablet, in dit geval Firefox. Dan kan ik opeens gewoon Friendly Names aanmaken en de boel linken.

Bij de Assistant Apps zegt ' ie overigens vreemd genoeg nog steeds dat ik moet linken.
Ok, vaag dat dat dan wel werkt. En lukt het je ook om bijv. twee Google accounts te koppelen aan je Harmony account? Ik probeer die van mijn vriendin te koppelen omdat zij ook tegen Google wil praten. :p

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
Google home is blijkbaar vanaf nu te koop in Duitsland.

Bron:

http://www.androidpolice....ome-arrives-germany-e149/

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

@VonDutch klopt. Lees bijvoorbeeld streamnl in "Google Home" waar je em kunt bestellen :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
Ja maar hij had over de MM nu gewoon via Google te koop toch? https://store.google.com/de/product/google_home?hl=de-DE

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

• wgfkas
CSB schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

Ok, vaag dat dat dan wel werkt. En lukt het je ook om bijv. twee Google accounts te koppelen aan je Harmony account? Ik probeer die van mijn vriendin te koppelen omdat zij ook tegen Google wil praten. :p
Er staat in m'n app bij Device Google Home "Multi-user is now available" Dus ik denk het wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

streamnl schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Bij de Duitse Mediamarkt kan je hem bestellen. Daarna even naar de MM om hem op te halen.

Zijn de GH in elk land hetzelfde qua software en hardware?

Is er eigenlijk al iets bekend over GH2? Want ik meen dat ik ergens gelezen hebt dat dit dan inclusief Google Wifi zou zijn.
Het is niet zo dat ik net naast de grens woon. Vandaar dat ik zei dat ik ertegenaan moet lopen. Of LEVERT MM DE ook aan een Nederlandse MM?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Moet je hem wel laten bezorgen op een Duits adres..

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
InF.Inc schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:27:
[...]

Het is niet zo dat ik net naast de grens woon. Vandaar dat ik zei dat ik ertegenaan moet lopen. Of LEVERT MM DE ook aan een Nederlandse MM?
Niet dat ik weet. Maar ja, de laatste keer dat ik iets uit de Duitse mm kocht, wat nog niet in NL te koop was, was mijn Nexus 4.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarom willen jullie de GH voor 50 euro meer in DE kopen ipv in China? Is er een verschil tussen de DE versie en US versie ?(afgezien van de stekker uiteraard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wgfkas
wian schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:29:
Waarom willen jullie de GH voor 50 euro meer in DE kopen ipv in China? Is er een verschil tussen de DE versie en US versie ?(afgezien van de stekker uiteraard)
https://tweakers.net/shop...l-central-be/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tja aftersales /garantie is crap als je in China besteld (muv gerenommeerde shops als banggood.com)

Maar het apparaat zelf is dus 100% hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Voor zover ik weet wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Ik ben aan het nadenken over de Google Home aan te schaffen.

Misschien kunnen jullie even jullie ervaringen vertellen ermee.

Ik heb zelf nog geen smart apparatuur zoals Philips Hue dus deze functies zal ik niet kunnen gebruiken.
Ik wil me met de Google Home vooral focussen voor ermee muziek te luisteren via Spotify (& TuneIn want via daar kan je Radio luisteren lees ik hier?). Maar ook evenzeer dingen vragen of instellen en laten afspelen via Google Chromecast (gen 1.).

Hoe vinden jullie het geluid van de Home voor muziek? Is het heel goed, goed of eerder bwa?
Ik zoek niet iets dat superhard gaat dat ik het voel bonken als ik me hand erop leg. Dan zou ik voor een JBL moeten gaan (& Amazon echo als ik toch een smart assistent wil hebben) ? Wat is jullie mening/ervaring hierover.

Ik ga er ook vanuit dat ik vanaf mijn pc in spotify kan bepalen wat ik speel via mijn Home (zoals Chromecast) ?

En dan misschien mijn stomste vraag van allemaal. Werkt de Home ook zonder smartphone/pc? Het zou namelijk handig zijn moesten mijn ouders ook via de Home naar radio kunnen luisteren. Ze hebben beide Windows Phone nog dus geen toegang tot de Home app.

Ik ben trouwens met zoeken op deze link gekomen. Mensen die deze toevallig hebben gekocht via daar en ervaringen willen vertellen? Ik vertrouw het niet helemaal.

Hoe hebben de meeste onder jullie de Home gekocht ? Via internet andere plaats of toch even naar Duitsland ervoor?

Kleine edit: ik zie dat ze deze nu ook in de Belgische winkel Fnac verkopen, wat voor mij een stuk handiger zou zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door KoensSocialL op 17-08-2017 15:59 ]

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Mijn Google Home verliest na een paar uur steeds de setup. Hij zegt dan Your Google Home isn't setup yet. Vervolgens doe ik een reboot door de stekker er in en uit te halen, maar na een paar is het dan weer mis. Kent iemand dit probleem? Kan op fora niks vinden. Kan nog een Factory Reset uitvoeren, maar dan moet ik alles weer opnieuw instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

KoensSocialL schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:18:
Ik ben aan het nadenken over de Google Home aan te schaffen.

Misschien kunnen jullie even jullie ervaringen vertellen ermee.

Ik heb zelf nog geen smart apparatuur zoals Philips Hue dus deze functies zal ik niet kunnen gebruiken.
Ik wil me met de Google Home vooral focussen voor ermee muziek te luisteren via Spotify (& TuneIn want via daar kan je Radio luisteren lees ik hier?). Maar ook evenzeer dingen vragen of instellen en laten afspelen via Google Chromecast (gen 1.).

Hoe vinden jullie het geluid van de Home voor muziek? Is het heel goed, goed of eerder bwa?
Ik zoek niet iets dat superhard gaat dat ik het voel bonken als ik me hand erop leg. Dan zou ik voor een JBL moeten gaan (& Amazon echo als ik toch een smart assistent wil hebben) ? Wat is jullie mening/ervaring hierover.

Ik ga er ook vanuit dat ik vanaf mijn pc in spotify kan bepalen wat ik speel via mijn Home (zoals Chromecast) ?

En dan misschien mijn stomste vraag van allemaal. Werkt de Home ook zonder smartphone/pc? Het zou namelijk handig zijn moesten mijn ouders ook via de Home naar radio kunnen luisteren. Ze hebben beide Windows Phone nog dus geen toegang tot de Home app.

Ik ben trouwens met zoeken op deze link gekomen. Mensen die deze toevallig hebben gekocht via daar en ervaringen willen vertellen? Ik vertrouw het niet helemaal.

Hoe hebben de meeste onder jullie de Home gekocht ? Via internet andere plaats of toch even naar Duitsland ervoor?

Kleine edit: ik zie dat ze deze nu ook in de Belgische winkel Fnac verkopen, wat voor mij een stuk handiger zou zijn!
1) Goed, iets teveel bas maar ik vind dat het wonderlijk wat er uit komt voor zo'n klein apparaat.
2) Superhard en bonken als je je hand erop legt, tja dan zet je dat ding toch zachter? Die snap ik niet helemaal.
3) Het is ook een Chromecast, dat werkt hetzelfde.
4) Je moet em een keer instellen. Daarna heb je je smartphone vrijwel niet nodig. Maar af en toe wel. Nieuw smart apparaat, of dat ene liedje op Spotify dat niet Engels uit te spreken valt. Let wel, ik ken de ondersteuning van TuneIn niet. Nederlandse zenders in het Engels vragen is vast moeilijk.
5) Voor shopervaringen verwijs ik je naar het daarvoor bestemde gedeelte van Tweakers.
6) De mijne komt van Marktplaats

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Bij de saturn staat hij trouwens ook in de webshop, en die zit wat dichter bij nederland als je in de regio nijmegen woont. (namelijk in Kleve)
http://www.saturn.de/de/product/_google-home-2292862.html

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

woutur schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

1) Goed, iets teveel bas maar ik vind dat het wonderlijk wat er uit komt voor zo'n klein apparaat.
2) Superhard en bonken als je je hand erop legt, tja dan zet je dat ding toch zachter? Die snap ik niet helemaal.
3) Het is ook een Chromecast, dat werkt hetzelfde.
4) Je moet em een keer instellen. Daarna heb je je smartphone vrijwel niet nodig. Maar af en toe wel. Nieuw smart apparaat, of dat ene liedje op Spotify dat niet Engels uit te spreken valt. Let wel, ik ken de ondersteuning van TuneIn niet. Nederlandse zenders in het Engels vragen is vast moeilijk.
5) Voor shopervaringen verwijs ik je naar het daarvoor bestemde gedeelte van Tweakers.
6) De mijne komt van Marktplaats
Dankje voor de informatie, heeft me een stuk verder vooruit geholpen! :)

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
Ik laat een vriend van me die in NYC woont een Home meenemen naar NL, dus vanaf het weekend kan ik er mee aan de slag!

Heb thuis een Homewizard met KAKU verlichting etc. Toevallig hier mensen die al met Google Home en Homewizard werken? Veel van HW is met HTTP commando's te sturen, dus ik neem aan dat iig met IFTTT veel gekoppeld kan worden?

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CoachKoos schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:46:
Ik laat een vriend van me die in NYC woont een Home meenemen naar NL, dus vanaf het weekend kan ik er mee aan de slag!

Heb thuis een Homewizard met KAKU verlichting etc. Toevallig hier mensen die al met Google Home en Homewizard werken? Veel van HW is met HTTP commando's te sturen, dus ik neem aan dat iig met IFTTT veel gekoppeld kan worden?

Ben benieuwd!
Ik heb geen ervaring met Homewizard, gebruik zelf Domoticz met een RFXcom voor de KAKU, maar ik stuur mijn thermostaat aan via IFTTT met een HTTTP commando. Dat werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AgeOfPanic schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:23:
Mijn Google Home verliest na een paar uur steeds de setup. Hij zegt dan Your Google Home isn't setup yet. Vervolgens doe ik een reboot door de stekker er in en uit te halen, maar na een paar is het dan weer mis. Kent iemand dit probleem? Kan op fora niks vinden. Kan nog een Factory Reset uitvoeren, maar dan moet ik alles weer opnieuw instellen.
Ik had dat ook, het bleek bij mij de WIFI te zijn die het niet lekker deed. Ik had DD-WRT op mijn router, maar die deed het niet lekker. Die heb ik opnieuw ingesteld en het werkt weer.

Volgens mij zit de home aan je google account gekoppeld. Na een factory reset kun je hem via de home app weer koppelen en kun je weer verder waar je was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Ik had dat ook, het bleek bij mij de WIFI te zijn die het niet lekker deed. Ik had DD-WRT op mijn router, maar die deed het niet lekker. Die heb ik opnieuw ingesteld en het werkt weer.

Volgens mij zit de home aan je google account gekoppeld. Na een factory reset kun je hem via de home app weer koppelen en kun je weer verder waar je was gebleven.
Ik had al het gevoel dat de router niet lekker werkte. Ik zal eens kijken of daar een update voor is en ieder geval die resetten. Anders toch een factory reset uitvoeren. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Er is een nieuwe firmware uit. Hiermee kan je een audio bluetoothconnectie maken waardoor je geluid van je device naar de Home kunt streamen. Handig voor mensen zonder Google Music en Spotify. Bellen gaat nog niet volgens mij. Dat bluetoothprofiel kwam ik niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Ik heb geen ervaring met Homewizard, gebruik zelf Domoticz met een RFXcom voor de KAKU, maar ik stuur mijn thermostaat aan via IFTTT met een HTTTP commando. Dat werkt prima.
M'n Home is binnen! Als ik op IFTTT naar HTTP commando's zoek kom ik geen duidelijke applet tegen.

Mag ik vragen welke jij gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoachKoos schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:52:
[...]

M'n Home is binnen! Als ik op IFTTT naar HTTP commando's zoek kom ik geen duidelijke applet tegen.

Mag ik vragen welke jij gebruikt??
Ik gebruik daar Webhooks voor

https://ifttt.com/maker_webhooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik was al aan het testen ermee. Heb nu alleen het volgende. Ik zeg tegen GH "thermostat to #". In de test is # 25.

Dan moet naar Homewizard: http://<url>/25. Ik heb nu in de URL aan het einde # maar dat werkt niet...

Hoe zorg ik dat webhooks de # ziet als een getal. In Tasker werk je met een %temp waarde, zit dat in Webhooks anders?

EDIT: heb het gevonden, ingrediënt toevoegen knop gemist :P

Kan je ook Google een opgehaalde waarde laten terugkoppelen? Dus de temperatuur opgehaald in de thermostaat met een HTTP GET?

Dan moet de reactie van GH dus pas komen als de waarde is opgehaald...

[ Voor 19% gewijzigd door CoachKoos op 27-08-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Sinds deze week ook in bezit van een google home.
En ik moet zeggen dat de speaker een mooi geluid heeft en goed werkt met spotify ook het casten van youtube naar de TV werkt uitstekend.

Echter waar ik nu tegen aan loop is het koppelen linken van de google account met netflix.

Ik krijg bij meer instellingen geen keuze video en foto's om vervolgens netflix te kunnen linken.
Iemand hier een oplossing in wat ik verkeerd doe?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:13:
Goedenavond,

En ik moet zeggen dat de speaker een mooi geluid heeft en goed werkt met spotify ook het casten van youtube naar de TV werkt uitstekend.

Echter waar ik nu tegen aan loop is het koppelen linken van de google account met netflix.

Ik krijg bij meer instellingen geen keuze video en foto's om vervolgens netflix te kunnen linken.
Ik heb geen Netflix maar misschien heb je wat aan de volgende pagina:
https://support.google.com/googlehome/answer/7214982?hl=en

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik heb met een beetje geluk binnenkort een Google Home en vroeg me af of die te koppelen is aan mijn Klik aan Klik uit ICS 1000?
En is het te koppelen met die IKEA lampen en wat komt er allemaal bij kijken.
Met andere woorden wat heb ik dan allemaal nodig om dat te realiseren?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:13:
Goedenavond,

Je moet de taal van je toestel op Engels (US) zetten, de Home app even force stoppen (of toestel rebooten) en je hebt in 1 keer veel meer opties, inclusief Netflix maar ook shortcuts (Ok google, show time = watch Shooter on netflix on chromecast of iets dergelijks).
Ad de Jong schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:29:
Ik heb met een beetje geluk binnenkort een Google Home en vroeg me af of die te koppelen is aan mijn Klik aan Klik uit ICS 1000?
Je hebt hier 4 dingen voor nodig: een raspberry pi, een RFXcom usb receiver/sender (rond de 100 euro), een Domoticz installatie op je rpi en een HAbridge installatie.

Google Home kan apparaten die in HABridge zijn geconfigureerd aan en uitzetten. HABridge kan op zijn beurt met Domoticz praten via api calls. In domoticz kan je met behulp van RFXcom klik aan klik uit apparaten besturen.

[ Voor 32% gewijzigd door thecompany op 31-08-2017 18:11 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04
En met die nieuwe lampen van Ikea?
Is dat eenvoudiger te verbinden met Google Home?
Of kom je dan toch op de Philips lampen uit (Hue?)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
Ad de Jong schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:28:
En met die nieuwe lampen van Ikea?
Is dat eenvoudiger te verbinden met Google Home?
Of kom je dan toch op de Philips lampen uit (Hue?)
De Ikea lampen kunnen na een Hue update ook bestuurd worden met de Hue bridge. Deze wordt op zijn beurt native ondersteund door Google Home dus ja, deze zijn een stuk eenvoudiger te verbinden. Je hebt wel een Hue bridge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
Vanuit de UK een Google Home meegenomen (plus verloopstekker). Erg blij mee. Elke ochtend het nieuws luisteren (US based nieuws) of overdag BBC Radio. Nederlandse radio lukt helaas nog niet terwijl deze wel in TuneIn beschikbaar zijn. Iemand hier al iets op gevonden? Oh en dan niet streamen via je telefoon, maar echt via Google Home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:53

Kiwi

Gadgetfreak

De oplossing van @thecompany is wel erg omslachtig. Een simpele Raspberry Pi met alleen HA-Bridge moet genoeg zijn.
De ICS-1000 kan voor zover ik weet worden aangestuurd via UDP commando's, en HA-Bridge heeft de mogelijkheid om deze te verzenden. Je zal alleen even moeten uitzoeken welke UDP commando's je nodig hebt, maar volgensmij is daar genoeg documentatie over te vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
HomeWizard is met HTTP commando's te sturen, dus via IFTTT kan je met Google Home werken.

Volgens het persbericht van Ikea kan je (binnenkort) ook hun lampen via Google Home schakelen:
Het bedrijf schrijft dat het deze zomer en herfst met firmware-updates komt voor zijn Trådfri-ledlampen en verbindingshub, waardoor deze compatibel worden met de stemassistenten van Apple, Google en Amazon.
Hier de link:
nieuws: Ikea gaat slimme lampen compatibel maken met HomeKit, Alexa en Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Mocht je via Google home wilen netflixen: de chromecast is vandaag in de aanbieding voor €35 bij Bol.

"ok google, play narcos on Netflix on my tv"

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 01-09-2017 15:22 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

TheGabeMan schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:15:
Vanuit de UK een Google Home meegenomen (plus verloopstekker). Erg blij mee. Elke ochtend het nieuws luisteren (US based nieuws) of overdag BBC Radio. Nederlandse radio lukt helaas nog niet terwijl deze wel in TuneIn beschikbaar zijn. Iemand hier al iets op gevonden? Oh en dan niet streamen via je telefoon, maar echt via Google Home.
Als ik zeg ; ok google play radio 1; dan gaat hij gewoon NPO radio 1 spelen

Vandaag de home meegenomen uit de saturn net over de grens in kleve , jeej, met europese stekker

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Radio 538 geeft steevast een foutmelding dat hij hem niet kon vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Hmmbob schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:27:
Radio 538 geeft steevast een foutmelding dat hij hem niet kon vinden....
Zit naar wat ik gelezen heb in het feit dat Google alleen Engels "verstaat" en "spreekt".

Radio klinkt redelijk hetzelfde.. In de cijfers 538 zit het probleem. Dat vertelt GH naar iets van: vifetreeagt. En dat is geen bekende zender... Engelse uitspraak proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Iemand ervaringen met de API.IA van Google Home met de Webhooks?

Ik wil dat GH mijn temperatuur ophaalt (met een http get) en uitspreekt. Er zijn wel tutorials, maar daarbij gaat het vooral om het verzenden van data om gegevens op te vragen via een http get. Ik krijg deze niet werkend voor mijn vraagstuk.

Moet dus worden:
IK: hey Google, what is the room temperature?
GH: the room temperature is 23 degrees.

Iemand daar een goede oplossing of tutorials voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
bonzz.netninja schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:17:
[...]

Als ik zeg ; ok google play radio 1; dan gaat hij gewoon NPO radio 1 spelen

Vandaag de home meegenomen uit de saturn net over de grens in kleve , jeej, met europese stekker
Spreek je dan engels radio one of nederlands radio een?
Bij het eerste zegt ie: Can't find or isn't available
Bij het tweede zegt ie: Playing Radio English talk on TuneIn

Mijn Google Home en Nexus 6P (gekoppeld) staan trouwens op Engels (US)

[ Voor 7% gewijzigd door TheGabeMan op 01-09-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
CoachKoos schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:06:
[...]

Zit naar wat ik gelezen heb in het feit dat Google alleen Engels "verstaat" en "spreekt".

Radio klinkt redelijk hetzelfde.. In de cijfers 538 zit het probleem. Dat vertelt GH naar iets van: vifetreeagt. En dat is geen bekende zender... Engelse uitspraak proberen?
heb 3 jaar in de VS gewoond, maar Engelse uitspraak lijkt niet te helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

TheGabeMan schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:34:
[...]

Spreek je dan engels radio one of nederlands radio een?
Bij het eerste zegt ie: Can't find or isn't available
Bij het tweede zegt ie: Playing Radio English talk on TuneIn

Mijn Google Home en Nexus 6P (gekoppeld) staan trouwens op Engels (US)
In het engels...radio one dus.

" ok google, play radio one"

Ook mooi, als je acda en de munnik wilt luisteren (stel dat) wordt dat ' play a-c-d-a and the muunick"

[ Voor 10% gewijzigd door bonzz.netninja op 02-09-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
bonzz.netninja schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:37:
[...]

In het engels...radio one dus.

" ok google, play radio one"

Ook mooi, als je acda en de munnik wilt luisteren (stel dat) wordt dat ' play a-c-d-a and the muunick"
Vaag, ik krijg het niet voor elkaar. Heb de Home uit UK meegenomen, woon in Belgie en had locatie op mijn echte huisadres staan, heb adres aangepast naar Nederland, maar lijkt ook niet te helpen.

Taal nog aangepast naar UK english en telefoon omgezet naar nederlands, maar geen succes.

Wel nog een ander dingetje dat opvalt: Alle apps die in de Home app aangeboden worden, geven problemen bij het installeren. Als ik bijv de BBC iPlayer wil installeren krijg ik altijd de melding: "Item niet gevonden - Opnieuw proberen". Moet ik de play store ook nog van land wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

TheGabeMan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:47:
[...]

Vaag, ik krijg het niet voor elkaar. Heb de Home uit UK meegenomen, woon in Belgie en had locatie op mijn echte huisadres staan, heb adres aangepast naar Nederland, maar lijkt ook niet te helpen.

Taal nog aangepast naar UK english en telefoon omgezet naar nederlands, maar geen succes.

Wel nog een ander dingetje dat opvalt: Alle apps die in de Home app aangeboden worden, geven problemen bij het installeren. Als ik bijv de BBC iPlayer wil installeren krijg ik altijd de melding: "Item niet gevonden - Opnieuw proberen". Moet ik de play store ook nog van land wisselen?
Ik zat ook te kijken in die store maar kreeg het idee dat die vooral voor de chromecast waren bedoeld, niet zo zeer de home zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 08:26
Ik volg het topic al een tijdje en zit nog steeds enorm te twijfelen tussen de Google Home en Athom Homey.

Het grootste punt is dat in het geval van smart locks voor de voordeur, Google Home alleen schijnt te werken met August, en August werkt (nog?) niet op onze Europese sloten. Ik ben nog aan het twijfelen tussen een Nuki of Danalock.

Ondertussen werkt Home gelukkig wel weer met Ring Video deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
Hmmbob schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 07:27:
[...]
heb 3 jaar in de VS gewoond, maar Engelse uitspraak lijkt niet te helpen :(
Als ik vraag:
Hey Google, play Radio 538 (five three eight)

Antwoord ze: Sure, playing five hundred thirty eight dace radio

Het lukt me niet om de gewone 538 af te spelen

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Wellicht via IFTT?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranik
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 12:47
Bij problemen met de naam kun je ook de lokale frequentie gebruiken, voor radio 1 bijvoorbeeld "play 98.9 FM".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Dranik schreef op maandag 4 september 2017 @ 07:01:
Bij problemen met de naam kun je ook de lokale frequentie gebruiken, voor radio 1 bijvoorbeeld "play 98.9 FM".
Dus dan is de lokatie die ik in geef in de settings wel belangrijk? Want anders is 98.9 FM verschillend tussen bijv Belgie en Nederland..... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranik
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 12:47
TheGabeMan schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:27:
Dus dan is de lokatie die ik in geef in de settings wel belangrijk? Want anders is 98.9 FM verschillend tussen bijv Belgie en Nederland..... toch?
Dat lijkt me wel. Sowieso wel handig om je lokatie goed op te geven i.v.m. weer, verkeer etc. Anders kun je ook nog roepen: "Hey boobie*, play 98.9 FM Amsterdam"

* ik ga echt niet elke keer een bedrijfsnaam scanderen en 'boo-boo' of 'boobie' werkt bij mij ook prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
TheGabeMan schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:27:
[...]

Ik vraag me af of je locatie uitmaakt. Je kan je (auto)radio op 99.9 FM zitten, maar als daar geen zender achter zit hoor je ruis....De vraag is of er een zender achter de door jou genoemde frequentie zit.
Bovendien kan je een zender in Groningen een andere frequentie hebben dan in Maastricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Geprobeerd met 102.3, maar geen 538....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Nu ook de Google home binnen vanuit Duitsland...meeste krijg ik wel gekoppeld alleen in combinatie met de harmony heb ik het nog niet werkend.

Taal van het toestel en de harmony staan op US (Engels)...alleen krijg de harmony niet gelinkt via "add devices"...iemand nog tips ? De Harmony is niet zichtbaar onder "Home control"

EDIT : Gevonden...kon via het home screen... |:(

[ Voor 15% gewijzigd door descon op 04-09-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 08:26
Zou ik hier mogen vragen wat de belangrijkste verschillen zijn tussen Google Home en de Homey? De Homey heeft immers ook een "Google Assistant" tegenwoordig, en het lijkt alsof Homey meer netwerk opties heeft.

Ik ben aan het begin van het opstellen van onze smart home en wil graag een van deze twee aanschaffen om mee te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 14:10

HeroS

SmartHome Nerd

Arcticwolfx schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:59:
Zou ik hier mogen vragen wat de belangrijkste verschillen zijn tussen Google Home en de Homey? De Homey heeft immers ook een "Google Assistant" tegenwoordig, en het lijkt alsof Homey meer netwerk opties heeft.

Ik ben aan het begin van het opstellen van onze smart home en wil graag een van deze twee aanschaffen om mee te starten.
De Homey is een Domotica controller en de spraak werkt niet al te best.

De Home is veel slimmer en je kunt hem ook vragen stellen. Dus bv hoe hoog is de Eiffeltoren. Daarnaast kan de Home niet rechtstreeks een apparaat aansturen. Hij heeft immers alleen maar BT/WiFi aan boord.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Vanmorgen m'n "Goodmorning" routine met de GH gedaan en bij mijn agenda kreeg ik opeens een telefoonnummer en zelfs een afspraak "Geld pinnen voor vakantie" in het Nederlands uitgesproken..

Is dat nieuw of was het altijd al en valt het mij nu pas op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Oh dat moet ik dan ook eens proberen vanavond. Ik krijg nu trouwens wel mijn GMail agenda er op, maar mijn werk agenda (Exchange) die ik wel op mijn telefoon in de GMail app heb, krijg ik niet op Home. Zal nog niet ondersteund zijn neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
TheGabeMan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:51:
Oh dat moet ik dan ook eens proberen vanavond. Ik krijg nu trouwens wel mijn GMail agenda er op, maar mijn werk agenda (Exchange) die ik wel op mijn telefoon in de GMail app heb, krijg ik niet op Home. Zal nog niet ondersteund zijn neem ik aan?
In je Gmail app link je alleen je Exchange agenda zodat deze erin wordt weergegeven. Ik gebruikte mijn Gmail kalender helemaal niet, maar heb nu Calendar Sync + gedownload op mijn werk PC. Daarmee synchroniseer je tussen Gmail en Exchange. Je kan er zelfs voor kiezen om alleen van Exhcange naar Gmail of andersom te synchroniseren.

Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Heb hier een vervelend iets voor met m'n Google Home. Ik heb een Spotify premium abonnement en wanneer ik bv vraag "Play Music from Coldplay on Spotify" werkt dit perfect. Echter wil ik in de home app Spotify als default music provider zetten maar ik heb hier geen enkele optie... Is dit bij nog mensen zo ? Dus geen Play Music, geen Spotify, geen enkele default optie...

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Arcticwolfx schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:59:

Ik heb ze beide. Ik gebruik Google Home voor de spraak opdrachten en laat Homey deze dan uitvoeren omdat Google gewoon veel beter is in voice recognition (doe ik via het IFTTT kanaal van Google Assistant). Tenzij Google Home het direct kan aansturen zoals bv mijn LIFX lampen. De Google Assistant van Homey vind ik niet zo fijn omdat je dan "Hey Google ask Homey" voor elk commando moet zeggen ipv alleen "Hey Google" (of "Hey Homey" voor degene bij wie het goed werkt).

Verder heeft Homey natuurlijk heel veel manieren om te communiceren met je apparaten en heb je inmiddels al een mooi dashboard app (soort Toon van Eneco maar dan betet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Bvapple schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:44:
Heb hier een vervelend iets voor met m'n Google Home. Ik heb een Spotify premium abonnement en wanneer ik bv vraag "Play Music from Coldplay on Spotify" werkt dit perfect. Echter wil ik in de home app Spotify als default music provider zetten maar ik heb hier geen enkele optie... Is dit bij nog mensen zo ? Dus geen Play Music, geen Spotify, geen enkele default optie...
Kan het zijn dat je via een ander apparaat de default player op Spotify hebt gezet? Ik meen me te herinneren dat ik ook zoiets had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Mijn tablet is het enige device waar de home app op staat. Momenteel is er zelfs nog geen default app geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Bvapple schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:52:
Mijn tablet is het enige device waar de home app op staat. Momenteel is er zelfs nog geen default app geselecteerd.
Ik denk dat het wel eens kan helpen, voor zover je dit nog niet gedaan hebt, om je taal naar English US te zetten, dan krijg je veel meer opties in de Google Home app. Bij more settings -> Music kan ik de default player selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
De taal staat op US...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ImJ0sPj.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JcCX11g.png

• Hmmbob
Probeer nu de taal van je toestel eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvapple
Thanks, dat was inderdaad de oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ook handig en nu beschikbaar: Volume verlagen tijdens luisteren. Zodra het 'Ok Google' commando herkend is, wordt het volume (waar dan ook afspelend) naar beneden gedaan zodat je normaal sprekend je commando kan geven en normaal kan luisteren wat de Home te zeggen heeft.

Bereikbaar in de Home app, onder het hoofdmenu van Instellingen van je Home apparaat.

• Hmmbob
Ik zie momenteel geen specifieke aanbiedingen in de US, maar ik ga binnenkort weer een keer op en neer die kant op. Als ik er 1 of 2 in de koffer moet stoppen voor de een of de ander.... Let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 19:32
TheFes schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:00:
[...]

Als ik vraag:
Hey Google, play Radio 538 (five three eight)

Antwoord ze: Sure, playing five hundred thirty eight dace radio

Het lukt me niet om de gewone 538 af te spelen
Hier lukt het wel, probeer maar is Hey Google Play 538 main.
Zo staat die in tuneIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, eindelijk. Geloof me, dat heb ik wel 100 keer geprobeerd. Heb er zelfs een ticket voor ingeschoten bij Tunein, dus misschien dat dat geholpen heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
Er zit schot in de NL versie! Vraag alleen is hoe lang het gaat duren als ze nu nog iemand zoeken... Tijd dat die wat opgeleverd heeft?

https://androidworld.nl/nieuws/google-assistant-vacature/

• dapluiz
  • Laatst online: 09-09 07:27
Werd tijd, lijkt wel of Google Europa niet interessant vindt ofzo, Daydream View is ook niet normaal te bestellen in Nederland.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:20
descon schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:03:
Nu ook de Google home binnen vanuit Duitsland...meeste krijg ik wel gekoppeld alleen in combinatie met de harmony heb ik het nog niet werkend.
Hi, mag ik vragen welke winkel hem verstuurd vanuit Duitsland, heb meerdere geprobeerd via Duitse vergelijking sites, maar geen enkele verstuurd naar Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Hoe kan je google home gebruiken in combinatie met een stopcontact?
gewoon dat je bv een ventilator kunt aanschakelen door te zeggen 'ok google, blow me' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
it0 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:47:
gewoon dat je bv een ventilator kunt aanschakelen door te zeggen 'ok google, blow me' ?
Een optie is om met KlikAanKlikUit te werken, maar daar moet je dan wel hun ICS of een HomeWizard aan koppelen, dat zorgt voor het stukje aansturing van de KAKU.

Je kan op de site van GH kijken welke andere domotica ondersteund worden, zijn er meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:30
it0 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:47:
Ik gebruik een Belkin Wemo Switch, wordt ondersteund door GH.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

De reden dat ik het vraag is omdat ik alles moeilijk kan vinden. Google Home lijst een hoop vendors op, maar dan weet ik nog niks. Is er iets wat net zo werkt als een chromecast, dat is namelijk wat ik zou verwachten.

@Bernard0343 kan je iets meer uitleggen hoe dat dan in zijn werk gaat (het opzetten met GH)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:30
it0 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:10:
@Bernard0343 kan je iets meer uitleggen hoe dat dan in zijn werk gaat (het opzetten met GH)?
Zo moeilijk is dat niet hoor, het wijst zich redelijk vanzelf. Enneh.. het is mij ook gelukt ;) k ga er van uit dat je app op Engels hebt staan..

Je prikt de Wemo in een stopcontact, downloadt en installeer de Wemo App en volgt de stappen in deze app. (tip: geeft je switch een Engelstalige naam)

Koppelen aan Google Home
  • Je opent de Google Home app
  • In het menu links klik je op 'home control', het 'devices' scherm komt in beeld
  • Je klikt op het plusje rechtsonder en je zoekt naar 'Wemo'.
  • Je klikt Wemo aan, volgens mij gaat GH nu naar de Wemo switch zoeken
  • Wanneer de switch gevonden is, moet je even op het aan/uit knopje op de switch.
  • Koppeling is gelegd.
  • Met het commando: "turn <naam_switch> on / off" zet je de switch aan of uit.
Succes!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vraag me af waarom er geen standaard 'inbouw Belkin of welk ander merk dan ook' switches zijn. Nu plug je een stopcontact in een stopcontact..

• CoachKoos
InF.Inc schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:42:
Ik vraag me af waarom er geen standaard 'inbouw Belkin of welk ander merk dan ook' switches zijn. Nu plug je een stopcontact in een stopcontact..
Smartwares heeft er in ieder geval 1....
http://www.homewizard.nl/...pcontact-sh5-rbs-23a.html

Denk andere merken ook wel.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Als ik nu om Radio1 vraag krijg ik niet meer de BBC maar gewoon de NPO, scheelt weer casten vanaf de telefoon.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wordt interessant de komende periode:
* Nieuwe google home mini
* Nieuwe google home max
* Nederlandstalige Google assistant
* Albert Heijn app voor google home nieuws: Albert Heijn gaat app uitbrengen om boodschappen te bestellen via Goo...

goede ontwikkelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
En.. werkende reminders!
Ik heb gisteren mijn eerste reminder via de Google Home gezet, werkt als een zonnetje.. Ook met multi-users, de reminder die mijn vriendin er in zette kwam niet in mijn agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

TheFes schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:47:
En.. werkende reminders!
Ik heb gisteren mijn eerste reminder via de Google Home gezet, werkt als een zonnetje.. Ook met multi-users, de reminder die mijn vriendin er in zette kwam niet in mijn agenda
Moest je iets configureren voordat dat werkte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Nope, ik had gelezen dat het geïntroduceerd was en het werkte meteen.

Je kunt "set a reminder for {something}" zeggen en dan vraagt de GH naar de het moment
Of je zegt "set a reminder for {something} on {(date and) time} en dan snapt de GH het meteen

De GH herhaalt het dan nog even en vraagt om confirmatie voordat het in je agenda gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
TheFes schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:36:
Nope, ik had gelezen dat het geïntroduceerd was en het werkte meteen.

Je kunt "set a reminder for {something}" zeggen en dan vraagt de GH naar de het moment
Of je zegt "set a reminder for {something} on {(date and) time} en dan snapt de GH het meteen

De GH herhaalt het dan nog even en vraagt om confirmatie voordat het in je agenda gezet wordt.
Ik dacht dat dit er al standaard in zat, maar kwam begin september bij een test erachter dat het niet het geval is. Online stonden al klachten dat deze optie er niet in zit, terwijl de Echo dat wel schijnt te hebben.

Mooi dat het er nu in zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Heb bij HomeWizard nagevraagd of zij bij een NL versie van de Home ook gaan koppelen.

Hierbij hun reactie:
We zijn op dit moment aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om Google Home te gebruiken met de HomeWizard.

Vanwege de overweldigende hoeveelheid tips en ideeën die we krijgen (en zelf hebben) kunnen we niet garanderen dat de deze feature er binnen afzienbare tijd komt, maar je kunt er van op aan dat we alle feedback serieus nemen.
Dat is dus een van de punten op hun wishlist van klanten.

• bvhaute
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik moest deze week in Berlijn zijn en heb me in de plaatselijke mediamarkt een Google Home aangeschaft. Werkt prima en ben onder de indruk hoe goed de voice recognition werkt, maar onder de music services vind ik helaas geen tunein terug (ik heb enkel de keuze uit google play music en spotify. Nu had ik het apparaat gekocht om (onder andere) lokale radiostations te streamen en te beluisteren, maar dit lukt nu dus niet.
Uit posts van andere gebruikers begrijp ik dat zij blijkbaar wel de optie tunein beschikbaar hebben. Ik heb al wat rondgezocht op internet, maar geen aanwijzingen gevonden naar een oplossing.
Iemand een idee wat er juist verkeerd loopt waardoor ik geen tunein terugvind als music service?

• Hmmbob
Probeer eens het geheel (je telefoon en de home) in het Engels / VS te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoachKoos
bvhaute schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 00:01:
Ik moest deze week in Berlijn zijn en heb me in de plaatselijke mediamarkt een Google Home aangeschaft. Werkt prima en ben onder de indruk hoe goed de voice recognition werkt, maar onder de music services vind ik helaas geen tunein terug (ik heb enkel de keuze uit google play music en spotify. Nu had ik het apparaat gekocht om (onder andere) lokale radiostations te streamen en te beluisteren, maar dit lukt nu dus niet.
Uit posts van andere gebruikers begrijp ik dat zij blijkbaar wel de optie tunein beschikbaar hebben. Ik heb al wat rondgezocht op internet, maar geen aanwijzingen gevonden naar een oplossing.
Iemand een idee wat er juist verkeerd loopt waardoor ik geen tunein terugvind als music service?
Mocht de optie van @Hmmbob niet werken, ik heb TuneIn helemaal niet ingesteld, maar als ik "Play radio 3" roep naar de Home dam zegt ie wel "Getting Radio 3 on TuneIn" en speelt ie gewoon Radio 3 af...

• CoachKoos
Ik wil mijn TV ook aansturen met de GH, dan kom je denk ik automatisch uit bij een Harmony. Kan het op de Logitech site niet helemaal helder krijgen wel compatibel zijn, maar moet er denk ik 1 zijn i.c.m. een Hub?

En als de koppeling werkt, kan dan de Harmony bij wijze van in de kast blijven liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:34
CoachKoos schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:56:
Ik wil mijn TV ook aansturen met de GH, dan kom je denk ik automatisch uit bij een Harmony. Kan het op de Logitech site niet helemaal helder krijgen wel compatibel zijn, maar moet er denk ik 1 zijn i.c.m. een Hub?
.....
Daar ben ik ook benieuwd naar, een Harmony hub heb ik al. Voor zo ver ik kon vinden kun je alleen de 'activiteiten' van de Harmony starten en stoppen met GH. Daarna niet kanaal veranderen, pauseren e.d. maar ik hoop dat ik het fout heb.
Mijn GH komt komende week binnen, dus ga het dan merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvhaute
  • Laatst online: 08-03-2024
CoachKoos schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:53:
[...]

Mocht de optie van @Hmmbob niet werken, ik heb TuneIn helemaal niet ingesteld, maar als ik "Play radio 3" roep naar de Home dam zegt ie wel "Getting Radio 3 on TuneIn" en speelt ie gewoon Radio 3 af...
_/-\o_
Bedankt, dit werkt blijkbaar wel (was wel eerst ff zoeken naar de preciese naamgeving van Studio Brussel in tunein. Bleek "VRT Studio Brussel" te zijn...).

Tunein blijft evenwel niet terug te vinden onder music services (ook niet nadat ik de optie van Hmmbob heb geprobeerd), maar om één of andere reden kun je dus wel degelijk radiostations afspelen op Google Home mbv tunein. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:34
Mijn GH is binnen, krijg alleen Netflix niet gekoppeld. In de home app krijg ik geen 'Videos and photos' optie.
Alles staat in Engels US (telefoon, GH).
Iemand een tip?

Het is gelukt. Na een paar voice commands kwam er een 'activity card' in de home app met een 'link' knop op Netflix te linken.

Nu alleen de Harmony hub nog.... Die geeft aan dat dit nog niet beschikbaar is in mijn regio. Telefoon en GH staan op US, harmony account inmiddels ook....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4YSUOknl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l5DK4pgl.jpg

[ Voor 127% gewijzigd door Medjai op 01-10-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Medjai schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:07:

Nu alleen de Harmony hub nog.... Die geeft aan dat dit nog niet beschikbaar is in mijn regio. Telefoon en GH staan op US, harmony account inmiddels ook....
Ik vind ook dat dit nog niet soepel werkt. In een vorige versie van de Home app kon je een app selecteren en die koppelen. In de huidige versie lijkt het wel of je eerst een keer het commando moet verzenden (praten) naar de Home en dan meldt deze "this option is nog configured yet" en dan pas krijg je de optie om te linken in het startscherm van je Home app...

Misschien ook zo bij de Harmony?
Pagina: 1 ... 4 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...