Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik ontdek net dat mijn google home ook een accesspoint is begonnen en, zonder wachtwoord gewoon mee te connecten valt. Iemand enig idee waarom en hoe je dat uitzet? Connecten kan trouwens, maar je kan er niet zo veel mee lijkt het

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:33:
Ik ontdek net dat mijn google home ook een accesspoint is begonnen en, zonder wachtwoord gewoon mee te connecten valt. Iemand enig idee waarom en hoe je dat uitzet? Connecten kan trouwens, maar je kan er niet zo veel mee lijkt het
Dit doet de home als hij geen verbinding meer met internet heeft. Kan dat het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

SPX420 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:53:
[...]

Dit doet de home als hij geen verbinding meer met internet heeft. Kan dat het geval zijn?
Ja! Dat was er aan de hand bleek :) merci

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
RoosW schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:24:
[...]

Hi, mag ik vragen welke winkel hem verstuurd vanuit Duitsland, heb meerdere geprobeerd via Duitse vergelijking sites, maar geen enkele verstuurd naar Nederland :(
Versturen niet...maar via mediamarkt.de bestellen en kiezen voor afhalen in winkel. Dan weet je zeker dat je niet voor niks naar Duitsland rijd.(ze vragen om een duits woonadres maar heb daar het adres van de winkel in gezet) en krijg je vanzelf een mail wanneer het klaar staat

Als je van een borrel houd ook ff drank in slaan bij de supermarkt..kan op sterke drank best wat schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Medjai schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:03:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar, een Harmony hub heb ik al. Voor zo ver ik kon vinden kun je alleen de 'activiteiten' van de Harmony starten en stoppen met GH. Daarna niet kanaal veranderen, pauseren e.d. maar ik hoop dat ik het fout heb.
Mijn GH komt komende week binnen, dus ga het dan merken.
De standaard API van de Harmony kan idd alleen maar activiteiten aan sturen, via GH en via de Harmony cloud krijg je meer opties (zoals kanaal wijzigen op basis van zender naam).

Deze kan je dan activeren door "Hey Google, ask Harmony to switch to channel 1". De response van Google is dan "Asking Harmony" en die dan hoor je een andere stem die het commando bevestigd.

Zelf gebruik ik de harmony via IFTT door de activiteiten aan te sturen en vind de integratie via Harmony cloud niet fijn werken door dat je via de Harmony Cloud moet gaan.

Overigens zou ik wel de harmony kiezen in combinatie met een afstandsbediening (met de Companion heb ik zelf) zodat je de GH kan gebruiken om de boel in te schakelen en de afstandsbediening om te zappen aangezien dit veel sneller werkt. Ook vind ik de harmony app dramatisch om te gebruiken

Edit...de harmony hub met companion is goedkoper als een losse hub 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
http://www.androidauthori...-release-date-leak-804254

Mini Google home voor 50 dollar. Lijkt me wel wat voor m'n slaapkamer/badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:20
descon schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:35:
[...]

Versturen niet...maar via mediamarkt.de bestellen en kiezen voor afhalen in winkel. Dan weet je zeker dat je niet voor niks naar Duitsland rijd.(ze vragen om een duits woonadres maar heb daar het adres van de winkel in gezet) en krijg je vanzelf een mail wanneer het klaar staat

Als je van een borrel houd ook ff drank in slaan bij de supermarkt..kan op sterke drank best wat schelen
Dank je, ik heb ondertussen een US versie overgenomen. Zodra we verhuisd zijn me maar eens verdiepen in de mogelijkheden met Hue enzo.. Maar goed op dit moment schuilt alles in onafzienbare stapels kartonnen dozen :)
Ik snap alleen echt niet waarom ze de Duitse versie niet ook gewoon naar Nederland verzenden, het is toch aan de gebruiker wat ie er mee wil?
Ik heb zo een hekel aan die 'roll out per landje' strategie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
SPX420 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 00:42:
http://www.androidauthori...-release-date-leak-804254

Mini Google home voor 50 dollar. Lijkt me wel wat voor m'n slaapkamer/badkamer.
Mee eens, ben alleen bang dat we daar ook weer jaren op moeten wachten :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
RoosW schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Mee eens, ben alleen bang dat we daar ook weer jaren op moeten wachten :/
Ik denk dat zodra de Nederlandse taal ondersteund wordt, wij vrolijk mee doen met de nieuwste releases van Google

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
Als uitbreiding van de reguliere Home in de woonkamer, twee mini's voor de slaapkamer/werkkamer in bestelling staan. :) Ben benieuwd!

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

Gisteren geprobeerd de mannelijke stem in te stellen (Via More Settings, Preferences) maar daar stond bij mij alleen nog de Weather voorkeuren. Ook vinkje Beta aangezet. Kan nu ook Quiet hours instellen waar het volume van de Home niet boven een bepaald niveau komt tussen bepaalde uren. Handig als ik wat later ga slapen en vraag om de lichten uit te doen. Soms reageerde de Home dan met nogal harde stem.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:09
Google Home via iBood beschikbaar: http://www.ibood.com/elec...09/79258/google-home.html

€ 129,95 + € 5,95 verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Voor mij de ultieme optie erbij gekomen 'Pick a preferred TV or speaker for video and audio playback' https://support.google.com/googlehome/answer/7532812

Omdat ik iedere keer moest zeggen waar hij de muziek moest afspelen was voor mij de lol er vanaf. Nu dus niet meer.

die aanbieding van Ibood kan beter. Op verschillende plekken voor 99,99 euro te krijgen met gratis verzending.

@GermanPivo waar heb je die al besteld, nederlandse levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
cky schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:33:
Voor mij de ultieme optie erbij gekomen 'Pick a preferred TV or speaker for video and audio playback' https://support.google.com/googlehome/answer/7532812

Omdat ik iedere keer moest zeggen waar hij de muziek moest afspelen was voor mij de lol er vanaf. Nu dus niet meer.

die aanbieding van Ibood kan beter. Op verschillende plekken voor 99,99 euro te krijgen met gratis verzending.

US Playstore ;)
GermanPivo schreef op maandag 7 november 2016 @ 14:06:
[...]
Het is wel handig als je mensen kent die regelmatig vanuit de US naar NL vliegen en andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
Werkt er hier ook iemand met de Google Home en Autovoice?

Gisteren gaf ik een commando voor de AutoVoice en kreeg ik een (gesproken) melding dat een access token niet geactiveerd is, waarbij het gehele token wordt uitgesproken.

Meer bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Door de aankondiging van de Google Home Mini en Max ben ik mij wat gaan verdiepen in Google Home. Wat lijkt mij dit een mooie aanvulling in mijn woonkamer met gadgets.

Nu was ik erg benieuwd: Zijn er aanzienlijke verschillen tussen de originele Google Home en de Mini en Max? En dan heb ik het niet over het formaat of de aanwezige speaker, maar over de functionaliteiten? Of is de Google Home met de komst van de twee nieuwe apparaten ondertussen weer "outdated"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
Edzeau schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:21:
Door de aankondiging van de Google Home Mini en Max ben ik mij wat gaan verdiepen in Google Home. Wat lijkt mij dit een mooie aanvulling in mijn woonkamer met gadgets.

Nu was ik erg benieuwd: Zijn er aanzienlijke verschillen tussen de originele Google Home en de Mini en Max? En dan heb ik het niet over het formaat of de aanwezige speaker, maar over de functionaliteiten? Of is de Google Home met de komst van de twee nieuwe apparaten ondertussen weer "outdated"?
Functionaliteiten zijn exact gelijk, aangezien deze allemaal lopen via de assistant. Dus het enige verschil zit hem inderdaad in de speaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

GermanPivo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:53:
[...]

Functionaliteiten zijn exact gelijk, aangezien deze allemaal lopen via de assistant. Dus het enige verschil zit hem inderdaad in de speaker ;)
Gezien hetgeen ik nu allemaal met mijn home doe, zou ik de mini nemen mits die even goed kan luisteren als de normale home. Je kan nu een favoriet kiezen om audiomateriaal te spelen en dat is bij mij altijd mijn stereo. De home hoeft dus alleen feedback te geven. Dan is een mini prima.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28

J-P

Syntax erro....

cky schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:33:

Op welke sites doel je nu?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vraagje,
Wat is wijsheid om een mini, veilig en "goedkoop", naar NL te importeren?

Vraag2,
Infrarood wordt nu nog niet ondersteunt door een GH, is de beperking hardwarematig of kan het niet doordat de software nog niet gereed is?
Als het aan de hardware ligt, hoe kan ik dan mijn TV (of mijn 5.1) aan en uit zetten via GH?

Thanks alvast !

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
streamnl schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:15:
Vraagje,

Vraag2,
Infrarood wordt nu nog niet ondersteunt door een GH, is de beperking hardwarematig of kan het niet doordat de software nog niet gereed is?
Als het aan de hardware ligt, hoe kan ik dan mijn TV (of mijn 5.1) aan en uit zetten via GH?

Thanks alvast !
Google Home heeft geen infrarood. Mocht je appartuur willen bedienen via Google Home, kan je bijvoorbeeld kijken naar een losse Logitech Harmony Hub of een combinatiepakket met afstandbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:15:
Sinds de laatste update kan je de meeste recente TV's aan en uit zetten met een chromecast icm Google home. Werkt in ieder geval bij mij met een Philips TV (2012) en een 1e gen. ChromeCast .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@GermanPivo Thanks, maar als ik de reviews daarvan lees, dan zou ik (denk ik) eerder een Homey of iets dergelijks aanschaffen om hetzelfde te realiseren.

@Verwijderd Jij ook bedankt voor je antwoord, mijn tv is nog 4 jaar ouder. Ben benieuwd of het dan ook lukt bij mijn tv.

Maar als ik zo snel een conclusie mag maken, dan denk ik dat ik toch een audio chromecast moet aanschaffen voor mijn Harman Kardon...

Jammer, had gehoopt dat ik mijn 5.1. uit zijn standby kan halen.

Nogmaals bedankt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
streamnl schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:14:
@GermanPivo Thanks, maar als ik de reviews daarvan lees, dan zou ik (denk ik) eerder een Homey of iets dergelijks aanschaffen om hetzelfde te realiseren.

Nogmaals bedankt.
Ja, een Homey is daarvoor zeker een goede oplossing. Heb er zelf ook een staan, maar stuur die aan via Google Home omdat de spraak op de Homey voor mij niet lekker werkt. Kan je trouwens binnenkort ook met de Home Mini doen, dus dat is daarvoor wel een goedkopere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Sinds de laatste update kan je de meeste recente TV's aan en uit zetten met een chromecast icm Google home. Werkt in ieder geval bij mij met een Philips TV (2012) en een 1e gen. ChromeCast .
Hoe doe je dat precies? Ik kan m'n tv wel aanzetten met de Chromecast maar hoe zet je hem weer uit?

Gelukt met: oké Google turn off my TV.

[ Voor 4% gewijzigd door SPX420 op 07-10-2017 12:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Hmm, hier is uitzetten nog niet gelukt via de Home en Chromecast.

@streamnl Ik ben in november en december nog 2x in de US. Weet niet of je zo lang kan wachten... Heb eerder 2 home’s in m’n koffer meegenomen voor mede-tweakers en via PostNL doorgezet.

Edit:

Goede review van de verschillen tussen de gewone, de mini en de max versie van Google home: https://www.digitaltrends...-mini-vs-google-home-max/

[ Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 07-10-2017 15:06 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Ik ben hier al een tijdje mee aan het klooien, iemand die mij kan helpen?

Ik heb een Google Home en Philips HUE.
De lampen van Philips hebben een eigen naam en zijn onderverdeeld in verschillende kamers, bijvoorbeeld Livingroom en Kitchen.

Wat mij niet lukt is de Livingroom en Kitchen combineren. Ik wil graag dat als ik zeg, ''Hey Google, im going to bed'' dat de lampen die onder de groep Livingroom en de lampen onder de groep Kitchen allemaal uit gaan.

Met IFTTT heb ik al geprobeerd om 2 opdrachten aan te maken die beide luisteren naar hetzelfde comando. Ook dit werkt niet. Via andere apps kan ik wel groepen maken met lampen die ook in andere groepen zitten, maar deze wordt niet ondersteund in Google Home!

Ik kan dus lampen die onderverdeeld zijn per kamer niet in een apparte groep plaatsen via de Philips HUE app.

Heeft iemand hier een oplossing voor met bijvoorbeeld andere applicaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
Fearbeek schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:10:

De lampen van Philips hebben een eigen naam en zijn onderverdeeld in verschillende kamers, bijvoorbeeld Livingroom en Kitchen.

Wat mij niet lukt is de Livingroom en Kitchen combineren. Ik wil graag dat als ik zeg, ''Hey Google, im going to bed'' dat de lampen die onder de groep Livingroom en de lampen onder de groep Kitchen allemaal uit gaan.
Waarschijnlijk kan dat dit jaar nog met Google Home. Ze gaan zorgen dat je bestaande commando's, zoals goodnight, zelf uit kan breiden met een aantal handelingen.

So soon, you’ll be able to set the Home up to trigger a bunch of smart home devices when it hears those phrases — “good night,” for example, could tell the Home to arm your alarm system and turn out your lights.

Zie ook hier.

[ Voor 19% gewijzigd door GermanPivo op 11-10-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Dat is positief, hopen dat het niet heel lang meer duurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
-

[ Voor 99% gewijzigd door GermanPivo op 12-10-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos

Met IFTTT heb ik al geprobeerd om 2 opdrachten aan te maken die beide luisteren naar hetzelfde comando. Ook dit werkt niet. Via andere apps kan ik wel groepen maken met lampen die ook in andere groepen zitten, maar deze wordt niet ondersteund in Google Home!

Ik kan dus lampen die onderverdeeld zijn per kamer niet in een apparte groep plaatsen via de Philips HUE app.

Ik denk dat je wel wat kan met de Shortcuts in Google Home. Daarbij kan je wel meerdere opdrachten invoeren onder hetzelfde commando. Beiden worden dan door de Home uitgevoerd.

https://support.google.com/googlehome/answer/7382893?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
CoachKoos schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:19:
[...]

Ik denk dat je wel wat kan met de Shortcuts in Google Home. Daarbij kan je wel meerdere opdrachten invoeren onder hetzelfde commando. Beiden worden dan door de Home uitgevoerd.

https://support.google.com/googlehome/answer/7382893?hl=en
Losse opdrachten onder hetzelfde commando werken bij mij in ieder geval niet. ;) Hij pakt dan alleen de eerste.

Overigens is dit ook wel jammer: Google deactiveert voorgoed aanraakpaneel aan bovenkant Home Mini-speaker

Heb er twee in bestelling staan. Even afwachten of die exemplaren er ook last van hebben of dat ze de levering uitstellen. Anders maar annuleren en wachten op v2. :/

[ Voor 29% gewijzigd door GermanPivo op 12-10-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik kan m daar niet laten verzenden naar NL ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Reloader schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:47:
[...]

ik kan m daar niet laten verzenden naar NL ? :/
Kan ook niet. ;) Zie hieronder.
GermanPivo schreef op maandag 7 november 2016 @ 14:06:
[...]
Het is wel handig als je mensen kent die regelmatig vanuit de US naar NL vliegen en andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het op de volgende manier opgelost.

'Living' en 'Kitchen' lampen verplaatst naar een nieuw groep, 'downstairs'

Lampen hernoemd, bijvoorbeeld:

- Kitchen ceiling
- Kitchen cabinets

- Living room 1
- Living room 2
etc.

(heb ook 'Dining table' en 'Dining room' in 'downstairs')

Google home groepeerd deze ook op de gegeven naam, dus 'turn off kitchen lights' werkt op alle 'kitchen' lampen. Als ik alles aan/uit wil doen dan is het 'downstairs' lights

Google home gaat er ook best wel slim mee om, als ik het over Dining Room light heb dan gaat alleen die lamp aan/uit, maar als ik dining room lights (meervoud) dan gaat ook de dining table mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Goeie, ik ga vanavond ook even proberen om het anders in te delen! Zowel met de shortcuts als met hergroeperen. Vanavond ook de Chromecast aansluiten en hopen dat ik daarmee mijn tv aan en uit kan zetten en spotify kan draaien over de Bose Soundtouch die op de tv aangesloten zit.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Het is gelukt! Heb met verschillende namen en commandos het voor elkaar gekregen. Ik heb alle lampen beneden dezelfde naam laten houden, maar downstairs achter de naam toegevoegd. Met shortcuts kan ik nu dus zeggen Good Night, en dan doet GH alle Downstair lights uit.

Ook is het gelukt met de TV en Chromecast, was een makkelijke setup. Ik zit alleen met 1 probleem, ik wil graag muziek streamen over mijn Bose Soundtouch 300, dit doet hij nu via de TV. Ik heb een Oled dus ik ben bang voor Burn-in omdat hij constant hetzelfde laat zien op dezelfde plek...

Is er een mogelijkheid dat ik Google Home via Bluetooth aansluit op mijn Soundtouch en dat hij altijd muziek afspeelt zonder de TV aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Nee, dat werkt alleen de andere kant op. Je kunt er misschien een chromecast audio aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Kan ik er dan voor zorgen dat hij de muziek standaard afspeelt op de Chrome Audio? Of moet ik dat telkens aangeven als ik muziek opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oh dat heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, ik zeg altijd "Hey google, play radio 538 on tunein on my soundbar" (LG soundbar met Google Cast ingebouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Fearbeek schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:45:
Kan ik er dan voor zorgen dat hij de muziek standaard afspeelt op de Chrome Audio? Of moet ik dat telkens aangeven als ik muziek opstart?
Als het goed is, kan je dat inmiddels instellen. Zie hier. Heb het zelf alleen nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Is er geen mogelijkheid om spotify op de tv af te spelen en een ander beeld te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Fearbeek schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:35:
Is er geen mogelijkheid om spotify op de tv af te spelen en een ander beeld te laten zien?
Sommige tv's hebben de functie om het beeld uit te zetten, maar dat zou je even moeten checken in de handleiding van je tv. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
GermanPivo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

Als het goed is, kan je dat inmiddels instellen. Zie hier. Heb het zelf alleen nog niet getest.
ha die kende ik nog niet. Werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Heb er sinds gister ook een, helemaal geweldig. Meteen yeelight led strip besteld voor achter de tv :)

Je kan alleen geen nederlands nieuws krijgen of kan dat wel cia een radip station ofzo?

en mijn 4k tv met ingebouwde cast is niet supported, beetje jammer ga geen chromecast halen als het al standaard in mijn tv zit

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Tiduz schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:41:
En mijn 4k tv met ingebouwde cast is niet supported, beetje jammer ga geen chromecast halen als het al standaard in mijn tv zit
Die gedachte had ik eerst ook met mijn Samsung tv. Omdat Youtube en Spotify niet altijd lekker werkte heb ik een Chromecast gekocht om te testen. Geen moment spijt van gehad, alle Smart zooi van Samsung uitgezet. De integratie in Google Home is ook ontzettend handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Jep, wij gebruiken nauwelijks nog de (inmiddels ook erg slome) Netflix functie van de Samsung smart TV: alles met de chromecast. Ideaal, gaat de tv ook nog eens vanzelf aan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Voor Netflix gebruik ik eigenlijk mn ps4pro, en andere hdmi zit me pc op (heb maar 2 van de 4 hdmi poorten die HDR 4k 60hz ondersteunen) maar ik zag wel dat android tv support in de planning zit net :D

[ Voor 19% gewijzigd door Tiduz op 14-10-2017 17:27 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Hallo allemaal,

Ik heb dus pas een Google Home, en nu net een Philips Hue Base (2) met twee ambient white lampen, twee osram plug schakelaars één aan/uit/dimmer en nog een paar Hue lampen onderweg.
De Hue, na enig puzzelen (ik had er nooit aan gedacht de Osram Plug bij lampen te zoeken) alles aan de praat.
Echter, de Hue aan Home koppelen, dat gaat dus niet ik krijg na het opstarten van de app via add devices [Philips Hue] het inlogscherm van de externe Hue site (My Hue?) kies daar via Google inloggen, mijn account (dus dat is ook die aan de 'Home' gekoppeld is) dan de vraag of ik de app vertrouw [Yes].
Dan gaat het dus fout, je komt terug op de lijst van mogelijke devices en de mededeling 'Linking your Philips Hue account', dan verschijnt er na heel even beneden aan 'Couldn't update the settings, check your connection'.
Ik kom geen stap verder, ook niet na Home gereboot te hebben, de Bridge gewist te hebben en alles gecheckt te hebben, ja allemaal op zelfde WiFi (ik heb er maar 1).
De Hue app an sich werkt uitstekend, maar die koppeling lukt gewoon echt niet :?

Is er iemand die weet hoe ik dit wel aan de praat krijg?

[Edit 15-10-'17]
Op het Forum van Google Home, https://productforums.goo.../ULJ7o7uhVhk/L_BNwsBpAQAJ
blijkt al snel dat het een aanhoudend probleem is over een heel scala aan apparaten.
Lekker dan :/ Het lijkt er echter op dat ik een 'workaround' heb ontdekt door mijn ongeduld :9
Probeer van een ander apparaat af, waar niet de Philips Hue app op staat, maar wel de Google Home app. Vreemd genoeg is de afwezigheid van de Hue app genoeg om het koppelgebeuren via die website nu wel goed te laten verlopen. Zowel de Hue app en de Home app op de andere apparaten functioneren hierna naar behoren oOo

[ Voor 22% gewijzigd door RoosW op 15-10-2017 10:56 . Reden: Oplossing voor probleem ontdekt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Heeft iemand misschien de logitech harmony hub?

Die support google home maar alleen in uk en amerika staat erbij, maar werkt die niet gewoon met je ps4 en tv als je engels praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Tiduz schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:40:
Heeft iemand misschien de logitech harmony hub?

Die support google home maar alleen in uk en amerika staat erbij, maar werkt die niet gewoon met je ps4 en tv als je engels praat?
Zoek even in dit topic op Harmony of blader even terug naar begin augustus. Toen is dit hier besproken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Oke, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook eentje opgehaald uit Duitsland (was er toch). Online verkoopt Media Markt ze voor € 129, in de winkel voor € 149.

Ze matchen gewoon de on-line prijs als je er even naar vraagt.

Zeer leuke gadget, er valt nog genoeg te ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Voor mij nieuw: tv aan en uitzetten met Google Home. Heb een Sony Android TV model uit 2015. Eerder klaagde de Home altijd 'I can not power on and off devices yet'. Nu dus wel. Afspelen van Spotify naar mijn tv blijft problematisch. Ik blijf dat (default) naar een ingestoken Chromecast doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:20
Google Home bij iBood - € 119,95
http://www.ibood.com/elec...68/80294/google-home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28

J-P

Syntax erro....

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sooo . ik zit dikwijls/momenteel in de US.
Google Home kost hier $129 bij Best Buy, de google mini $49
Bij FNAC (Belgische online (en ook brick&mortar) retailer komt Google Home op 150eu

Flink prijsverschil dus, bovendien in de US dus ook Google Home Mini en Google Home Max te koop. Geen idee wanneer die naar Europa gaan komen.

Is er enig bezwaar om al die dingen mee te brengen vanuit de US voor gebruik in een Belgisch huis? Los van de spotgoedkope stekkeradapters die moeten gekocht worden om de amerikaanse stekkers in Belgie te laten passen ? Zit er verschil kwa voltage etc ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:13:

Is er enig bezwaar om al die dingen mee te brengen vanuit de US voor gebruik in een Belgisch huis? Los van de spotgoedkope stekkeradapters die moeten gekocht worden om de amerikaanse stekkers in Belgie te laten passen ? Zit er verschil kwa voltage etc ?
Een US versie in BE/NL is geen enkel probleem ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Nee, behalve de fysieke layout van de stekker (en dus een verloopje) gaat het verder allemaal prima werken.

* Hmmbob heeft z’n Amerikaanse Home ook gewoon hier in Nederland staan.

Tip van Flip: vorig jaar had Lowe’s (de bouwmarkten) ze voor 99 in de aanbieding, kijk dus ook even verder dan de standaard elektronica zaken. En kijk ook even of je geen extra sales-tax betaald: in de US zit dat niet in de geadverteerde prijs inbegrepen. De tax verschilt per staat, dus als je rond reist kun je kijken waar het het goedkoopste is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 19-10-2017 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Even een vraag over de Harmony Hub met de Google Home. Ik heb thuis televisie van Telfort. Ik kan op internet niets vinden over de compatibiliteit, de HUB is ook gewoon te koppelen met het Telfort kastje neem ik aan?

En dan zijn alle mogelijkheden beschikbaar (tv aan en uit, kanaal wisselen, volume veranderen etc)?

Ik zou dan gaan voor alleen de HUB, geen losse afstandbediening, het is dan ook puur voor de combi met de Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
CoachKoos schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:22:
Ik kan op internet niets vinden over de compatibiliteit, de HUB is ook gewoon te koppelen met het Telfort kastje neem ik aan?
Moet je hier even opzoeken: https://support.myharmony.com/en-us/compatibility
En dan zijn alle mogelijkheden beschikbaar (tv aan en uit, kanaal wisselen, volume veranderen etc)?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NashNL69
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 12:21
Even een vraag over de Harmony Hub met de Google Home. Ik heb thuis televisie van Telfort. Ik kan op internet niets vinden over de compatibiliteit, de HUB is ook gewoon te koppelen met het Telfort kastje neem ik aan?

Ik zou dan gaan voor alleen de HUB, geen losse afstandbediening, het is dan ook puur voor de combi met de Home.
Ik heb zelf de Home in combinatie met de Harmony Companion (inclusief hub dus) en KPN en dat werkt allemaal prima samen, ik kan me niet voorstellen dat dat niet geldt voor Telfort. Volgens mij werkt de Home in Europa nog niet naadloos met de Harmony, maar via IFTTT gaat het allemaal prima. Ook handiger om zelf je eigen commando's te kunnen geven met IFTTT dan te zeggen OK Google ask Harmony to...

In de praktijk gebruik ik de stemcommando's niet heel vaak om de tv en surroundsysteem te activeren, hiervoor gebruik ik toch vaker de zeer fijjne afstandsbediening van de Companion met hoge waf-factor. Wel gebruik ik vaak mijn eigen stemcommando Music om de Chromecast en surroundsysteem aan de zetten om daarna via Home Spotify-muziek via mijn muzieksysteem af te spelen.

Ik kan je dus wel aanraden om de Harmony Companion aan te schaffen, dus de hub met de afstandsbediening. Is vaak ook nog goedkoper. Van zender en volume veranderen met je stem is leuk om een keer te laten zien aan vrienden als een gadget, maar in de praktijk lijkt me het niet heel erg praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Heeft iemand al een mini gevonden die voor een leuk prijsje naar nl shipped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
milenko79 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:47:
Heeft iemand al een mini gevonden die voor een leuk prijsje naar nl shipped?
Weet je zeker dat je een versie van de mini wilt waarop de knoppen op de bovenkant niet werken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
GermanPivo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

Weet je zeker dat je een versie van de mini wilt waarop de knoppen op de bovenkant niet werken? ;)
Ik ben ook zoekende naar een mini die naar NL wordt verzonden.
Die knoppen die uitgeschakeld zijn aan de bovenkant maken mij weinig uit; ik verwacht niet dat ik ze nodig heb om mijn lampen te kunnen bedienen, series en video's op de TV, muziek op de stereo en mijn afspraken op te vragen.

Daarnaast, zijn ze niet met een software update uitgeschakeld? Want dan zouden ze met een update ook weer ingeschakeld kunnen worden in de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
xPhantom schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:57:
[...]

Ik ben ook zoekende naar een mini die naar NL wordt verzonden.
Die knoppen die uitgeschakeld zijn aan de bovenkant maken mij weinig uit; ik verwacht niet dat ik ze nodig heb om mijn lampen te kunnen bedienen, series en video's op de TV, muziek op de stereo en mijn afspraken op te vragen.

Daarnaast, zijn ze niet met een software update uitgeschakeld? Want dan zouden ze met een update ook weer ingeschakeld kunnen worden in de toekomst ;)
Daarvoor maakt het niet uit. Ik heb mijn order (US playstore) geannuleerd omdat ik er eentje onder andere als wekker wilde gebruiken. Dan wordt het vervelend als je er niet op kan slaan :+

Ze zijn met een softwareupdate uitgeschakeld, maar de kans is zeer klein dat ze ooit nog geactiveerd worden. Men vermoed dat het aan de hardware ligt. Dus ik wacht zelf in ieder geval op een v2. ;)

Maar ligt inderdaad aan de plek waarop je hem neerzet. M'n normale Home in de woonkamer raak ik nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik ben binnenkort in de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
GermanPivo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

Ja hoor, Ik gebruik te op mijn gewone home ook niet. Volume kan prima met spraak (set volume to five).pauze enzo ook.

De mini lijkt me perfect voor op zolder of in de badkamer ofzo.

Misschien mis ik wat functies van het aanraken op de bovenkant, maar vooralsnog heb ik het niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:13:
sooo . ik zit dikwijls/momenteel in de US.
Google Home kost hier $129 bij Best Buy, de google mini $49
Bij FNAC (Belgische online (en ook brick&mortar) retailer komt Google Home op 150eu
Als je nog wat langer in d'r VS bent, er loopt een aardige online aanbieding van $86 ex tax. https://9to5toys.com/2017/10/20/google-home-speaker/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
YouTube: Coming Soon to Amsterdam

Doelt Google hier mee op een Nederlandse versie van Google Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Nu ben ik dus nieuwsgierig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
Denk eerder een Google Store

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Zijn voor mij signalen dat wij (NL), langzaamaan ook compleet mee gaan doen met Google.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Zou een logische zijn gezien de lege kasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:11:
Zijn voor mij signalen dat wij (NL), langzaamaan ook compleet mee gaan doen met Google.
Ik hoop het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyGGL
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-08-2024
Hallo,

Ik heb eergisteren de mini uit Duitsland gehaald. Nu wil ik graag mijn devices er mee bedienen, echter zie ik door de bomen het bos niet meer; harmony, hue, trådfri, smartthing, raspberry, sonoff.

De ene hub/smart light ondersteund google home wel, de ander moet je weer afwachten op een update...

Wie kan mij helpen, ik wil graag het volgende doen met mijn google home;

- muziek (spotify) naar mijn stereo streamen en eventueel stereo aan/uit kunnen zetten. (Chromecast audio?)

- beeld (netflix) op mijn tv en eventueel ook aan/zetten. (Chromecast)

- lampen bedienen. Hue is vrij duur voor het aantal lampen dat ik dien te vervangen. Ik las over sonoff schakelaars, maar onduidelijk of deze google home supporten. Zelfde geldt voor de ikea trådfri.

Wie kan mij hier over adviseren?

Mocht je vragen over de mini hebben, Let me know :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
HeyGGL schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:38:
Hallo,

Ik heb eergisteren de mini uit Duitsland gehaald. Nu wil ik graag mijn devices er mee bedienen, echter zie ik door de bomen het bos niet meer; harmony, hue, trådfri, smartthing, raspberry, sonoff.

De ene hub/smart light ondersteund google home wel, de ander moet je weer afwachten op een update...

Wie kan mij helpen, ik wil graag het volgende doen met mijn google home;

- muziek (spotify) naar mijn stereo streamen en eventueel stereo aan/uit kunnen zetten. (Chromecast audio?)

- beeld (netflix) op mijn tv en eventueel ook aan/zetten. (Chromecast)

- lampen bedienen. Hue is vrij duur voor het aantal lampen dat ik dien te vervangen. Ik las over sonoff schakelaars, maar onduidelijk of deze google home supporten. Zelfde geldt voor de ikea trådfri.

Wie kan mij hier over adviseren?

Mocht je vragen over de mini hebben, Let me know :-)
Op Tradfri moet je idd nog even wachten tot het ondersteunt wordt. Echter heb ik via mijn domotica systeem home assistant het wel voor elkaar gekregen om de lampen te schakelen via spraak. Zelf gebruik ik dit bijna alleen maar om aan vrienden te laten dat de home het kan. Heel af en toe dim ik de lampen er mee. De lampen met stem bedienen is het zelfde als het via je telefoon doen, een knopje of een sensor werkt 10 keer sneller. Voor muziek en film gebruik ik de home wel elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:53

Kiwi

Gadgetfreak

Zijn er al manieren om de Google Home Mini in Nederland te kopen? Ik wil graag een broertje aanschaffen voor mijn originele Home, maar helaas is naar Duitsland rijden net wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyGGL
SPX420 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:46:
[...]

Op Tradfri moet je idd nog even wachten tot het ondersteunt wordt. Echter heb ik via mijn domotica systeem home assistant het wel voor elkaar gekregen om de lampen te schakelen via spraak. Zelf gebruik ik dit bijna alleen maar om aan vrienden te laten dat de home het kan. Heel af en toe dim ik de lampen er mee. De lampen met stem bedienen is het zelfde als het via je telefoon doen, een knopje of een sensor werkt 10 keer sneller. Voor muziek en film gebruik ik de home wel elke dag.
Zit er veel vertraging in ja? Ik heb mijn oog op sonoff, ben nog even aan het uitzoeken of het met Google werkt. Ik lees verschillende berichten... Ik ga dadelijk de chromecast in huis halen 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
HeyGGL schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

Zit er veel vertraging in ja? Ik heb mijn oog op sonoff, ben nog even aan het uitzoeken of het met Google werkt. Ik lees verschillende berichten... Ik ga dadelijk de chromecast in huis halen 😆
Vertraging valt wel mee, maar het kost meer moeite dan even een knopje indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Voor muziek: via chromecast naar tv (want ik heb een stereo zonder hdmi ingang). Voor lampen: Yeelight. Geen hub nodig. Ik gebruik uitsluitend mijn stem nog maar. Daarnaast ondersteunen ze o.a. thema's en schedules. Zijn wel wat aan de grote kant dus als ze in een lampekap moeten: prima. Als er ergens niet uit mogen steken: minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyGGL
woutur schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:51:
Voor muziek: via chromecast naar tv (want ik heb een stereo zonder hdmi ingang). Voor lampen: Yeelight. Geen hub nodig. Ik gebruik uitsluitend mijn stem nog maar. Daarnaast ondersteunen ze o.a. thema's en schedules. Zijn wel wat aan de grote kant dus als ze in een lampekap moeten: prima. Als er ergens niet uit mogen steken: minder.
Klinkt als een goed alternatief, ik ga je pm-en.

Verder kan ik bij GH spotify niet als primaire muziekplayer instellen. Hebben meer dit probleem?

Oja, ik heb mijn chromecast binnen! Een paar keer starte mijn tv op nadat ik GH de opdracht daartoe heb gegeven, maar dat doet het niet meer... :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:30
HeyGGL schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 01:05:
[...]
Verder kan ik bij GH spotify niet als primaire muziekplayer instellen. Hebben meer dit probleem?
iOS? Dan eerst je iPhone/iPad op US settings zetten met US taalinstellingen. De Google Home app heeft daarna meer (instel-) mogelijkheden en kun je o.a. de default muziek provider instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyGGL
Nope. Android.. maar vermoedelijk geldt daar dezelfde oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:43

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Ik gebruik daar Stringify voor, GH commando "goodnight" word afgevangen en een paar IFTTT commando's worden afgetrapt : Woonkamer lampen (HUE) uit, keuken lampen (HUE & INNR) uit, slaapkamer lampen aan (HUE) badkamer lamp aan (HUE), na 15 minuten tuin verlichting uit ( KAKU)

Afbeeldingslocatie: https://hpz4vg-db3pap001.files.1drv.com/y4pGVOmdHfn2a6qpa9TGsQSyTl5DKG9hPMJks6zS5jox2X9Im_-uYsOK7j2Jy0ZSKaJdhvO4fk6XSQ-0CSmGfdPaSAd0qeb-ub4RsbSUx_M9cjTWf-lbrRPKrzmFV4-5BqCNkLVLxy8Iuh4G6mjR0crkOrQlaxi9JElCf357KDAY5v5BQny2JBr42z_PMsynXyv/flow.png?psid=1

Ik heb een setup van : Domoticz draaien op Pi2 > 433Mhz transiever voor KaKu & zonnescherm motor, serial naar slimme meter, PNP sensor op de watermeter, Google Home, Chrome cast audio, chrome cast video, twee Sony SRS ZR5 chromecast enabled, IFTTT, Stringify, 5 HUE color , 5 HUE white. , KAKU schakelaar van action, en 4 sonoff schakelaars.

[ Voor 8% gewijzigd door geintje op 22-10-2017 17:55 ]

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06
Kan iemand eens proberen om via spraak Sky radio te starten op de Google Home? Als ik zeg: "Okay Google, play Sky Radio One-O-One FM on Tunein", dan vind hij dat station niet. "Radio five-three-eight" werkt b.v. wel.

Ik vind het vreemd omdat het station ook zo in de lijst bij TuneIn radio staat, en via de TuneIn app opstarten en casten naar de Google Home werkt wel.

Ik heb ook een Echo Dot, en die vindt het station ook via spraak.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Beefhead schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:20:
Kan iemand eens proberen om via spraak Sky radio te starten op de Google Home? Als ik zeg: "Okay Google, play Sky Radio One-O-One FM on Tunein", dan vind hij dat station niet. "Radio five-three-eight" werkt b.v. wel.

Ik vind het vreemd omdat het station ook zo in de lijst bij TuneIn radio staat, en via de TuneIn app opstarten en casten naar de Google Home werkt wel.

Ik heb ook een Echo Dot, en die vindt het station ook via spraak.
Het is soms even zoeken naar de juiste naam waar de home het mee vind. Als je het eenmaal gevonden hebt kan je het wel weer via shortcuts versimpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyGGL
Het viel mij op dat ik bij 'Hey Google good morning' geen traffic tijd naar mijn werk krijg (wel mijn agenda, het weer en nieuws). Dacht dat dit wel was... Hebben jullie dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik kreeg vanochtend netjes te horen dat het 25 min fietsen was naar mijn werk.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyGGL
Vreemd.. het werkt nog steeds niet. Kan je ook nergens instellen zo te zien. Hij weet wel mijn adres en werkadres. Eerder deed die het wel.. alle instellingen staan goed zo te zien (My Day staat work commute aan).

[ Voor 38% gewijzigd door HeyGGL op 24-10-2017 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raweimer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10-2023
Goedemorgen, sinds een paar dagen de google home mini in huis en heel blij mee! Verbaas me over de geluidskwaliteit uit zo'n kleine speaker.

Ik heb een Sony tb (geen smart tv), logitech harmony hub, chromecast en een onkyo receiver. Alles is volgens mij ook met elkaar gekoppeld en via ifttt heb ik het ook zo ingesteld dat ik met mijn stem de tv aan/uit kan zetten. Als ik muziek wil afspelen dan kan ik kiezen om dat of via de google home speaker zelf te doen of na instellen via de chromecast zodat het via de boxen van mijn receiver gaat.

Alleen als ik het via mijn chromecast doe dan moet ik dus wel eerst de opdracht geven om de tv aan te zetten en dan nog handmatig switchen naar de imput van mijn chromecast op mijn receiver. Wat ik zou willen is als ik zeg "play spotify music" dat hij dan 1) mijn receiver aan zet 2) deze op de juiste hdmi poort zet 3) het geluid via mijn receiver/boxen afspeelt.

Wat moet ik daar voor doen? Eerst een activiteit instellen in de harmony en dan via ifttt koppelen aan google assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik heb sinds gisteren een Harmony Hub (zonder losse AB). Wil ik koppelen aan de Home, maar krijg de melding dat het alleen in de English US te koppelen is.

Ik ben nogmaals al mijn instellingen nagelopen en deze accounts staan allemaal op Engels/US:
  • Google Home app
  • Google account
  • Harmony app
  • Harmony account
De eerste keer moest ik in de Home app na LINK nog aangeven hoe ik in wilde loggen bij Harmony (Facebook, Google of Facebook), maar dat verzoek krijg ik nu niet meer. De app gaat nu direct naar de melding.

Ik heb bij Google ook Harmony verwijderd als app met toegang tot mijn Google account.

Iemand hier een idee wat ik nog meer moet instellen?
Idee om mijn Harmony account te verwijderen (hoe)??
Of is werken via IFTTT een oplossing?

@raweimer Bij jou werkt het wel via Linken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 21:34
CoachKoos schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:04:
Ik heb sinds gisteren een Harmony Hub (zonder losse AB). Wil ik koppelen aan de Home, maar krijg de melding dat het alleen in de English US te koppelen is.

Ik ben nogmaals al mijn instellingen nagelopen en deze accounts staan allemaal op Engels/US:
  • Google Home app
  • Google account
  • Harmony app
  • Harmony account
De eerste keer moest ik in de Home app na LINK nog aangeven hoe ik in wilde loggen bij Harmony (Facebook, Google of Facebook), maar dat verzoek krijg ik nu niet meer. De app gaat nu direct naar de melding.

Ik heb bij Google ook Harmony verwijderd als app met toegang tot mijn Google account.

Iemand hier een idee wat ik nog meer moet instellen?
Idee om mijn Harmony account te verwijderen (hoe)??
Of is werken via IFTTT een oplossing?

@raweimer Bij jou werkt het wel via Linken?
Ik had hetzelfde probleem.
In de Harmony desktop applicatie kun je ook de taal nog op Engels zetten (op het inlogscherm zit een dropdown menu, eerst uitloggen dus). Ik heb ergens gelezen dat die ook op Engels moet. Ik had zelf mijn Android systeem instelling op Engels (NL) staan (ipv Engels (US)) en dan werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Medjai schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:14:
[...]

Ik had hetzelfde probleem.
In de Harmony desktop applicatie kun je ook de taal nog op Engels zetten (op het inlogscherm zit een dropdown menu, eerst uitloggen dus). Ik heb ergens gelezen dat die ook op Engels moet. Ik had zelf mijn Android systeem instelling op Engels (NL) staan (ipv Engels (US)) en dan werkt het ook niet.
Ok, de accountinstelling had ik al op Engels gezet, maar idd misschien ook bij het inlogscherm aanpassen!

Sluit je dan ook je HUB aan op je desktop/latop om te synchroniseren of alleen de instelling op de software aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 21:34
Nee, hub hoef je niet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
raweimer schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:40:
Goedemorgen, sinds een paar dagen de google home mini in huis en heel blij mee! Verbaas me over de geluidskwaliteit uit zo'n kleine speaker.

Ik heb een Sony tb (geen smart tv), logitech harmony hub, chromecast en een onkyo receiver. Alles is volgens mij ook met elkaar gekoppeld en via ifttt heb ik het ook zo ingesteld dat ik met mijn stem de tv aan/uit kan zetten. Als ik muziek wil afspelen dan kan ik kiezen om dat of via de google home speaker zelf te doen of na instellen via de chromecast zodat het via de boxen van mijn receiver gaat.

Alleen als ik het via mijn chromecast doe dan moet ik dus wel eerst de opdracht geven om de tv aan te zetten en dan nog handmatig switchen naar de imput van mijn chromecast op mijn receiver. Wat ik zou willen is als ik zeg "play spotify music" dat hij dan 1) mijn receiver aan zet 2) deze op de juiste hdmi poort zet 3) het geluid via mijn receiver/boxen afspeelt.

Wat moet ik daar voor doen? Eerst een activiteit instellen in de harmony en dan via ifttt koppelen aan google assistant?
Een beetje TV kun je automagisch aan laten zetten als er iets op de HDMI poort aanspringt, soort van wake on lan zeg maar, meestal is dat wel maar op 1 poort. Als je tv dat ondersteunt lijkt me dat de makkelijkste oplossing.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raweimer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10-2023
@CoachKoos Zorg er voor dat je voor inloggen de taal op engels zet en na inloggen ook (land: Verenigde staten). Daarna je hub syncen via de app en dan tegen google home zeggen "" hey google, ask hormony to turn volume up". Dan krijg je in de Home app de mogelijkheid om je harmony te linken en dan zou alles moeten werken

@Erasmo Zowel het aan/uit zetten van mijn tv via GH + Harmony + Ifttt als het afsprelen van beeld/geluid via de aangesloten chromecast werkt. Alleen zijn het nu 2 handelingen en wil ik hier graag 1 handeling van maken. Dus ik zeg "hey Google, play Ub40 on spotify on chromecast livingroom" en dat dan mijn receiver (+ evt tv) aan gaat en ook de juiste poort selecteert zodat ik het geluid hoor via mijn boxen ivp de GH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Ik zie nu dat Cyberport.de de Google Home Mini verkoopt. Ze leveren blijkbaar ook tot België. Alles in totaal, dus de Google Home Mini en het verzenden van een goede 8 euro komt op een goede 67 euro.

Komen buiten deze kosten hier nog extra bij? Iemand die ervaring hiermee heeft?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Toevallig was een vriend van me in de buurt van een Duitse Mediamarkt. Alle Mini's uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoensSocialL schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:47:
Ik zie nu dat Cyberport.de de Google Home Mini verkoopt. Ze leveren blijkbaar ook tot België. Alles in totaal, dus de Google Home Mini en het verzenden van een goede 8 euro komt op een goede 67 euro.

Komen buiten deze kosten hier nog extra bij? Iemand die ervaring hiermee heeft?
Bedankt voor de tip, net besteld. Levering Nederland geen probeem zo te zien, totaalkosten 66.99
Pagina: 1 ... 5 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...