Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18-04 08:56
ppeterr schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:29:
[...]

Ik ben eigenlijk nog steeds heel happy met mijn dotje.
De dingen waar ik hem voornamelijk voor gebruik zijn:

"turn on the radio" en dan speelt vrolijk 538 op mijn setje
"turn on the tv" of "trigger watch ziggo sport" "turn on netflix" "pause netflix" - werkt 100%
(in combi met de harmony elite)

HUE zal ongetwijfeld goed werken, ik heb nog een aantal andere dingen die ook goed
werken maar meer het gadget gehalte ondersteunen.

"place an event in calender" "set a reminder for" "put on my shopping list"

Al met al voor die paar tientjes het proberen waard vind ik.
Klinkt allemaal heel goed. Heb zelf ook een Elite, vergeten te vermelden.
Maar als je dat zegt, bv Netflix dan start die automatische alles op en ook op de goede instelling (HDMI)?

En dat radio, dan is die wel verbonden ook zeker met je receiver of je moet Sonos/Heos/Bluesound hebben natuurlijk :)

Mmmm klinkt goed. Maar, wat is nu het verschil tussen een Echo en een Home?

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:35
Frid0 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:37:
[...]

Klinkt allemaal heel goed. Heb zelf ook een Elite, vergeten te vermelden.
Maar als je dat zegt, bv Netflix dan start die automatische alles op en ook op de goede instelling (HDMI)?

En dat radio, dan is die wel verbonden ook zeker met je receiver of je moet Sonos/Heos/Bluesound hebben natuurlijk :)

Mmmm klinkt goed. Maar, wat is nu het verschil tussen een Echo en een Home?
Als ik roep "trigger netflix" dan start hij gewoon de activiteit van de harmony, dus als
je dat in orde hebt werkt alles wat je met de logitech ook kan.
(het kan trouwens ook zonder "trigger" met de orginele skill van logitech)

Als ik roep "turn on the radio" start hij de laatste zender die ik speelde.
Als ik roep "turn on radio 3FM" - maar dan een beetje " threee effff mmm" dan snapt ze het
en gaat dat aan. In principe speelt dat dan af op de echo dot, maar als ik dan zeg
"connect to soundbar" dan gaat gaat het over mijn KW 950".

Ik denk dat het verschil in de echo en de home met de mogelijkheden elkaar niet zal ontlopen.
Maar dan is de Home, nu al in het nederlands, of komt vast sneller dan op de dot.

Ik gebruik trouwens KODI op de shield, en als ik dan roep "trigger movie time" dan start de
shield, en kan ik "play - pause" etc ook doen. vast nog veel meer.

ow, en ik gebruik deezer voor mijn muziek "play jackson on dezeer" werkt perfect.

ppeterr wijzigde deze reactie 12-09-2018 12:06 (11%)

MENTAL SHUTDOWN

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19-04 18:57
Iemand hier al bekend met de skill “Cleo” van Amazon? Dit is een leuke manier om een bij te dragen aan het leren van een taal aan Alexa. Ben nu driftig bezig om Alexa wat Nederlands te leren. Wie weet komt het Nederlands ooit nog eens beschikbaar voor Alexa.

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-04 01:45
Zit er weer een nieuwe korting aan te komen? Ik wil er nog wel 2 extra bij hebben voor 57 euro totaal.

• skoni
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19-04 16:31
SkorpionNL schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:13:
Iemand hier al bekend met de skill “Cleo” van Amazon? Dit is een leuke manier om een bij te dragen aan het leren van een taal aan Alexa. Ben nu driftig bezig om Alexa wat Nederlands te leren. Wie weet komt het Nederlands ooit nog eens beschikbaar voor Alexa.
Gaaf! wist ik nog niet. Bedankt voor de tip. Thuis gelijk even testen!

• SonnyBBQ
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-04 12:06
icecreamfarmer schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:30:
Ik krijg het niet snel gevonden maar kan je radio stations ook hernoemen?
Want als ik nu hotmixradio dance zeg of arrow classic rock vindt hij niet wat ik zoek.
Kan ik die favoriet maken?

Want wat ik gevonden heb werkt niet ik krijg nergens een optie om iets favoriet te maken.
Ik herken je probleem.
Je kan wel favorieten instellen bij TuneIn in de Amazon app, maar ik heb nog geen manier gevonden om deze via stem af te spelen

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:40

JB

Cédric roelt!

SkorpionNL schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:13:
Goed om te weten! Ik hoop toch echt dat Amazon ons kikkerlandje niet links laat liggen...

Mijn boefje is liev!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:40

ToolkiT

brit-tweaker

SonnyBBQ schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:54:
[...]

Ik herken je probleem.
Je kan wel favorieten instellen bij TuneIn in de Amazon app, maar ik heb nog geen manier gevonden om deze via stem af te spelen
Ik heb ook het idee dat Alexa je voorkeuren leerd.. 'NPO radio2' gaf me in het begin een vage russische zender maar nu doet hij het altijd ineens goed..

Ditto dat toen ik veel BBC radio2 luistererde en toen alleen Radio2 zei dat ze het toen door had wat ik bedoelde..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• SonnyBBQ
volg het Amazon devices event hier:

https://blog.aboutamazon....ices-event-september-2018

Al een hoop nieuwe aankondigingen: Nieuw Dot, Echo Plus en Show. De Echo Input (Dot zonder speakers) Wall clock en zelfs een microgolfoven met alexa integratie.

• Heyster
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09-04 09:05
Ik krijg met geen mogelijkheid de Nederlandse Radio 10 uit de echo.
Met Alexa, speel radio 10, starten de klanken van een Spaanse zender die dezelfde naam draagt.
Als ik in de Alexa App, via TuneIn doorzoeken naar Radio 10 zoek, vindt hij alles maar geen Radio 10. De TuneIn Radio 10 Android App op mijn telefoon kent Radio 10 wel, maar de Alexa App weer niet.
NPO Radio 2 lukt wel.

Iemand een idee?

a backup is a man's best friend

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
Nope, dat komt gewoon omdat de Nederlandse taal niet word ondersteund.

In de Alexa app als ik zoek met TuneIn dan vind die bij mij gewoon Radio 10 trouwens. Ik zoek dan op Radio10 en niet Radio 10.
In TuneIn staat ie dan als Radio10 Number 1 en als Radio 10 Non-stop.

En als ik dan zeg Play radio 10 non-stop dan speelt ze die netjes af.

ciris wijzigde deze reactie 21-09-2018 09:03 (70%)

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-04 14:03
Tip: als er maar 1 zender is waarnaar je luistert via alexa & TuneIn, volstaat de volgende keer 'Alexa, play TuneIn' om het meest recente station weer af te spelen.

• Jodelo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09-12-2018
Ik heb vandaag ook de cleo skill ontdekt. Hiermee kun je Alexa helpen om nederlands te leren. Als we dit nu allemaal even oppakken, is de kans dat alexa sneller in nederlands aangesproken kan worden ook groter
kom jongen allemaal even eer uurtje per week :)

• DonNL
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 05-04 07:43
Hallo tweakers,
ik heb sinds gisteren een probleem met mijn Echo Spot.
De stroom had ik er vanaf gehaald om een verlengdoos te vervangen. Nu gaat de Spot helemaal niet meer aan. Ik heb meerdere contactdozen geprobeerd. Het is een Amerikaanse stekker met omvormer naar EU plug. Nooit problemen gehad tot de stroom er dus af ging.. Iemand een idee?

• Fraggar
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:30
DonNL schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:35:
Hallo tweakers,
De stroom had ik er vanaf gehaald om een verlengdoos te vervangen. Nu gaat de Spot helemaal niet meer aan. Ik heb meerdere contactdozen geprobeerd. Het is een Amerikaanse stekker met omvormer naar EU plug. Nooit problemen gehad tot de stroom er dus af ging.. Iemand een idee?
Ik heb dit 1x meegemaakt met een Dot. Die was helaas niet meer te redden en is door Amazon onder garantie vervangen.

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-04 23:15
DonNL schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:35:
Hallo tweakers,
De spot gaat niet meer aan zeg je maar is de voeding dan nog wel ok?
Tip, trek de stekker van de netvoeding even uit de spot en meet de boel dan door of er wel spanning op staat.
Zo nee dan is het kwestie van een nieuwe officiële Echo Spot netvoeding zien te vinden ( of een gewone gestabiliseerde stekkervoeding met dezelfde uitgangsspanning nemen met dezelfde stekkeraansluiting )

Meestal begeeft de netvoeding het in het geval van een plotselinge stroomuitval en is er met de Echo Spot dus niks aan de hand.
Misschien wil Amazon jou wel onder garantie voorzien van een ( europese ) stekkernetvoeding voor de Echo Spot.

• DonNL
lowo schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:42:

De spot gaat niet meer aan zeg je maar is de voeding dan nog wel ok?
Tip, trek de stekker van de netvoeding even uit de spot en meet de boel dan door of er wel spanning op staat.
Zo nee dan is het kwestie van een nieuwe officiële Echo Spot netvoeding zien te vinden ( of een gewone gestabiliseerde stekkervoeding met dezelfde uitgangsspanning nemen met dezelfde stekkeraansluiting )

Meestal begeeft de netvoeding het in het geval van een plotselinge stroomuitval en is er met de Echo Spot dus niks aan de hand.
Misschien wil Amazon jou wel onder garantie voorzien van een ( europese ) stekkernetvoeding voor de Echo Spot.
Goede tips, thanks! Dat ga ik eens proberen, het uitlezen. Ik heb de Spot in Amerika gekocht ongeveer half jaar terug, is dat via de garantie in Nederland te krijgen mocht de voeding stuk zijn?

• lowo
DonNL schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:13:
[...]

Goede tips, thanks! Dat ga ik eens proberen, het uitlezen. Ik heb de Spot in Amerika gekocht ongeveer half jaar terug, is dat via de garantie in Nederland te krijgen mocht de voeding stuk zijn?
Je kunt het natuurlijk vragen en anders is het een kwestie van een simpele stekkernetvoeding nemen met de juiste uitgangsspanning en vermogen ( en stekkeraansluiting ).
Vind het nog steeds raar waarom ze de Echo spot niet net zoals de dot konden voorzien van een micro-USB aansluiting zodat je een willekeurige USB-voeding kunt gebruiken..

• DonNL
lowo schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:20:
[...]

Je kunt het natuurlijk vragen en anders is het een kwestie van een simpele stekkernetvoeding nemen met de juiste uitgangsspanning en vermogen ( en stekkeraansluiting ).
Vind het nog steeds raar waarom ze de Echo spot niet net zoals de dot konden voorzien van een micro-USB aansluiting zodat je een willekeurige USB-voeding kunt gebruiken..
Ja.. Inderdaad..
Ik ga eerst vanavond het proberen uit te lezen, anders neem ik contact op met de klantenservice over hoe en wat.

-Update-
Het uitlezen was niet gelukt. Ik heb contact opgenomen met de klantservice van Amazon.
Ik zou eerst een nieuwe kabel krijgen om het te proberen en anders kosteloos het apparaat mogen opsturen en vervangen. Enige probleem is dat het wel naar een Amerikaans adres verzonden moet worden. Amazon Duitsland ligt blijkbaar los van Amazon Amerika wat dat betreft.. De verzendkosten van mijn kant zouden vergoed worden.

Ik heb nu eerst een nieuwe kabel via Amazon Duitsland besteld. Als die niet werkt, dan stuur ik het terug naar Amerika..

DonNL wijzigde deze reactie 26-09-2018 06:19 (31%)

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm beetje aan het spelen met Cleo. Als ik onderstaand artikel lees, heb ik er een hard hoofd in dat Alexa nog Nederlands gaat leren... Komt niet eens meer voor in de vergelijkingen omdat ze achterblijven :/

https://www.ad.nl/lifesty...thermostaat-aan~aefd6065/

Mijn boefje is liev!

• waterstof
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-04 11:29
JB schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:26:
Hmm beetje aan het spelen met Cleo. Als ik onderstaand artikel lees, heb ik er een hard hoofd in dat Alexa nog Nederlands gaat leren... Komt niet eens meer voor in de vergelijkingen omdat ze achterblijven :/

https://www.ad.nl/lifesty...thermostaat-aan~aefd6065/
Achterblijven volgens.... 😉

Maar wel een goed idee om massaal de Cleo skill te installeren en wat tijd in te steken. 😀👍

Wie doen er mee?

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:25
Jodelo schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:23:
Ik heb vandaag ook de cleo skill ontdekt. Hiermee kun je Alexa helpen om nederlands te leren. Als we dit nu allemaal even oppakken, is de kans dat alexa sneller in nederlands aangesproken kan worden ook groter
kom jongen allemaal even eer uurtje per week :)
Nog nooit van gehoord, maar ook maar even geïnstalleerd!
Leuk, vanavond eens proberen.

Maar er zijn ook wat nieuwe producten uit zie ik.

Een nieuwe Echo Plus (2nd). 149$
En een nieuwe spot: de Echo Show. 229$

Iemand al hands on ervaring? Hoe verhoud zicht de nieuwe Echo plus tegenover de Echo Plus 2nd?

Youtube: DashcamNL

• ciris
Gister voor het eerst gebeld met de Alexa app en dat is verbazend helder en storingsvrij. Ik bel regelmatig met Telegram en dat gaat lang niet altijd soepel.

• dfrenner
ciris schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:13:
Gister voor het eerst gebeld met de Alexa app en dat is verbazend helder en storingsvrij. Ik bel regelmatig met Telegram en dat gaat lang niet altijd soepel.
Maar kan dat al in NL dan?
Hoe werkt dat, ik merk dat ik vaak nog zit te prutsen met verschillende accounts bij de setup...

Grrrrr.... "This phone number is linked to another account"

dfrenner wijzigde deze reactie 09-10-2018 11:22 (7%)

• ciris
Toevallig bel ik naar iemand met een ook de Alexa app. Die werkt perfect in ieder geval.

Hoe bedoel je in NL en verschillende accounts? Er is maar 1 manier om alles netjes aan de praat te krijgen en dat is GEEN NL account gebruiken. Maar dat is al zo vaak besproken.

• dfrenner
ciris schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:35:
Toevallig bel ik naar iemand met een ook de Alexa app. Die werkt perfect in ieder geval.

Hoe bedoel je in NL en verschillende accounts? Er is maar 1 manier om alles netjes aan de praat te krijgen en dat is GEEN NL account gebruiken. Maar dat is al zo vaak besproken.
Ik heb geen NL account, maar geen idee welk account zij bedoelen, waar mijn nummer aan gekoppeld is...

Ik kan niet goed terugvinden welk account uberhaupt gekoppeld is (ik weet dat het een UK account is)

dfrenner wijzigde deze reactie 09-10-2018 11:42 (9%)

• ciris
In je UK account zal je je telefoonnummer moeten zetten schat ik zo. Ik heb daar nooit iets mee gedaan en het werkte hier out of the box.

• dfrenner
ciris schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:27:
In je UK account zal je je telefoonnummer moeten zetten schat ik zo. Ik heb daar nooit iets mee gedaan en het werkte hier out of the box.
Net contact gehad, ik had blijkbaar al een mobile account (voor kindle oid).
Rechtgetrokken, tel nummer in account gezet, zijn er maar 2 vrienden van mij die ik kan bellen...

• ppeterr
Als we het toch over de app hebben, athans dat neem ik aan.

Ik vind de hele app voor android wel wat karig. Ja ik heb nu een alexa button
als een widget op mijn home screen. Maar dingen zoals "play dezeer" of
"add a reminder" en eigenlijk de meest nuttige dingen voor mij werken niet.

Waar gebruiken jullie de app voor ? (buiten dat bellen dan, waar ik niet geheel het nu van in zie)

wat dan wel weer goed werkt, met weergave en spraak

- what is on my calendar
- what is the weather

ppeterr wijzigde deze reactie 09-10-2018 15:58 (11%)

MENTAL SHUTDOWN

• ciris
De Alexa button zelf gebruik ik eigenlijk ook niet. De app zelf wel. Voornamelijk om verlichting, de speakers en wat contactdozen in te stellen. Ook voor het maken van groepen voor muziek door het huis heen en dergelijke.

Aangezien ik familie in het buitenland heb wonen, DL, is het bellen via de app gewoon gratis verder. En dat werkt dus beter als met Telegram.

Dus nee, Alexa zelf gebruik ik niet op de telefoon, heb immers 3 echo's in huis, maar de app zelf dus wel.

• ppeterr
ciris schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:19:
De Alexa button zelf gebruik ik eigenlijk ook niet. De app zelf wel. Voornamelijk om verlichting, de speakers en wat contactdozen in te stellen. Ook voor het maken van groepen voor muziek door het huis heen en dergelijke.

Aangezien ik familie in het buitenland heb wonen, DL, is het bellen via de app gewoon gratis verder. En dat werkt dus beter als met Telegram.

Dus nee, Alexa zelf gebruik ik niet op de telefoon, heb immers 3 echo's in huis, maar de app zelf dus wel.
Ja, oke. Ik gebruik gewoon de dot hier ook in huis. En de app om een en ander in te stellen.
Maar in de auto zie ik wel mogelijkheden, zeker omdat ik een android front end erin heb.
Anders maar een echo dot ergens in de auto plakken O+

edit: zie wel een charmante oplossing

YouTube: How to get Amazon Alexa in your car (DIY Smart Car)

ppeterr wijzigde deze reactie 09-10-2018 16:58 (8%)

MENTAL SHUTDOWN

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:35
Gebruiken jullie de Mi Home skill (de versie die alle ‘servers’ checkt)? Ik heb deze gekoppeld, echter er worden geen devices gevonden terwijl ik wel twee smart zigbee stekkers hebben gekoppeld aan mijn gateway (server: mainland china).

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-04 14:05
Mijn Dot spreekt ineens alleen maar Duits.
Vanochtend sprak ze nog Engels. De echo en de spot spreken nog wel Engels.

Edit: net een volledige reset uitgevoerd want de Dot wilde alleen nog Duits spreken. Zelfs met de app kreeg ik haar niet naar Engels. Nu is alles weer ok.

SunnieNL wijzigde deze reactie 14-10-2018 09:43 (40%)

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:13

Galois

1811 - 1832

Bij ons wordt tweewekelijks op maandag het PDM-afval opgehaald. We vergeten dat vaak en ik wil dus Alexa ons dat helpen herinneren. Ik wil dus een 'reminder' instellen op maandag om 7.30 AM om de twee weken.

Nu lukt het dus wel elke maandag, maar niet elke maandag om de twee weken. Amazon zegt dat Alexa heel slim is, daarom denk ik dat ik niet weet hoe het moet (en mijn Google skills ook niet zo goed zijn :)).

Weet iemand hoe het moet?

(maar eigenlijk denk ik dat het gewoon niet kan :))

EDIT: en wat ik eigenlijk ook graag zou willen is het volgende. Ik heb ook de Nest thermostaat dit perfect met Alexa werkt (ik heb 'm niet op zelflerend staan, omdat ik zeer onregelmatig thuis ben). Als ik weet dat ik over een uur wegga, dan wou ik graag bv. het commando willen geven: "Alexa, set temperature at 4 PM at 16 degrees." Maar dat werkt helaas niet (ze gaat dan hele rare dingen zeggen als dat ze niet weet welk device ze moet bedienen. Zonder 'at 4 PM' doet ze het wel. Dus die 3 woorden 'at 4 PM' brengt haar in de war en heeft ze geen idee welk device ze moet bedienen :)

Galois wijzigde deze reactie 22-10-2018 09:12 (37%)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• ciris
In de app kan je toch gewoon repeat aanzetten voor een reminder?

• Galois

Galois

1811 - 1832

ciris schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:13:
In de app kan je toch gewoon repeat aanzetten voor een reminder?
Nee, niet voor een tweewekelijkse reminder. Welk voor een wekelijkse reminder.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• ciris

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ja, ik zal die eens testen.

Maar wel raar dat Alexa zoiets eenvoudigs niet heeft. Ook niet om bv. je lampen uit te doen over x minuten. Ik heb Philips Hue en daarin kan je van alles instellen. Maar ik zou het fijn vinden als ik tegen Alexa zou kunnen zeggen: "Sleepingroom kids off in 10 minutes.' oid...

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:39

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Zo wil ik graag voor de oudste thuis een herinnering z'n boekentas in te pakken op schooldagen. Dat betekent dus zondagavond t/m donderdagavond. En dat kan niet in Alexa tenzij je er losse reminders van maakt. En dat geeft niet, maar als je dan ook voor 2 kids een "bedtime" reminder wil op diezelfde dagen heb je opeens 15 reminders staan...
Wat je moet doen is je probleem melden bij Amazon en hopen dat ze 't oppakken. I did. Helaas een generieke 'Your request has been received and routed to the appropriate internal team for consideration.' en mijn ticket is niet meer toegankelijk...

RobIII wijzigde deze reactie 22-10-2018 10:25 (33%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• meesje
meesje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:37:
Gebruiken jullie de Mi Home skill (de versie die alle ‘servers’ checkt)? Ik heb deze gekoppeld, echter er worden geen devices gevonden terwijl ik wel twee smart zigbee stekkers hebben gekoppeld aan mijn gateway (server: mainland china).
Even mezelf quoten. ;) Niemand hier die xiaomi spul gebruikt icm alexa?

• Guidooow
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-04 13:23
meesje schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:51:
[...]

Ja, mijn yeelight werkt perfect met Alexa. Mi Vacuum heeft ook gewerkt, echter na een update van de vacuum of Alexa niet meer (geen zin om uit te zoeken waar het probleem zit). Ik ben verbonden met de Singapore server.

• SonnyBBQ
[...]

Ik gebruik Alexa ook in combinatie met Yeelight. Werkt perfect om aan en uit te zetten en kleuren te veranderen.

De 'whisper mode' is trouwens gelanceerd. Hierbij fluistert Alexa terug indien je tegen haar fluistert. Dit vind ik persoonlijk een leuke toevoeging, aangezien ik alexa regelmatig gebruik als er al iemand anders ligt te slapen.

• Klein_Kipje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:47
(jarig!)
Iemand nog tips of trucs om de duitse prijs van 39.99 ipv 59.99 (Dot 2e gen) te kunnen gebruiken. Nu staat er
Dit item kan niet worden bezorgd in Nederland.

www.weitjerock.com

• dragon2
  • Niet online
Klein_Kipje schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:22:
Iemand nog tips of trucs om de duitse prijs van 39.99 ipv 59.99 (Dot 2e gen) te kunnen gebruiken. Nu staat er
Dit item kan niet worden bezorgd in Nederland.
Nee. Alleen voor Duitsers.

of je leest dit topic even door voor diverse suggesties

• Klein_Kipje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:47
(jarig!)
dragon2 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

Nee. Alleen voor Duitsers.

of je leest dit topic even door voor diverse suggesties
Niet nodig om het nog eens door te lezen, daar was ik van op de hoogte.
Was gewoon benieuwd of iemand iets nieuws had ontdekt en het misschien was vergeten te melden :P

www.weitjerock.com

• Lex_brugman
  • Laatst online: 19-04 00:24
Kaspers schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:39:
Tip: als er maar 1 zender is waarnaar je luistert via alexa & TuneIn, volstaat de volgende keer 'Alexa, play TuneIn' om het meest recente station weer af te spelen.
Je kan zelfs zeggen: Alexa, play radio

• ppeterr
Zojuist de skill voor de shield tv toegevoegd. Nu nog enigzins iets nuttigs verzinnen ermee!

Iemand al iets leuks gevonden ?

MENTAL SHUTDOWN

• dfrenner
SonnyBBQ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:39:
[...]

Ik gebruik Alexa ook in combinatie met Yeelight. Werkt perfect om aan en uit te zetten en kleuren te veranderen.

De 'whisper mode' is trouwens gelanceerd. Hierbij fluistert Alexa terug indien je tegen haar fluistert. Dit vind ik persoonlijk een leuke toevoeging, aangezien ik alexa regelmatig gebruik als er al iemand anders ligt te slapen.
Hier werkt het nog niet, misschien door het UK account?

• SonnyBBQ
Zou inderdaad kunnen. Ik gebruik de US.
Het werkt hier meestal goed. Heel af en toe spreekt Alexa nog op normaal volume terug.

• dfrenner
[...]

Nope ik gebruik het in combinatie met HomeWizard en HomeWizard Link.

Overigens is het gelukt met meerdere profielen, een mooie volgende stap zou zijn dat Alexa de stem herkent en het bijhorende profiel gebruikt.

Op dit moment moet ik routines per profiel aanmaken, waardoor ik eerst van account moet wisselen om mijn eigen routines te gebruiken als mijn vrouw daarvoor Spotify heeft geluisterd.

• ppeterr
[...]

Gisteren een Yeelight strip gekocht, nu even maand wachten tot hij er is denk ik :)

MENTAL SHUTDOWN

• ppeterr

MENTAL SHUTDOWN

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:54
dfrenner schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:04:
[...]

Hier werkt het nog niet, misschien door het UK account?
Heb je de "whisper mode" ook geactiveerd? Want ik kreeg het eerst ook niet aan de praat ondanks dat ik US account heb maar kwam er toen achter dat je het eerst moet activeren

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:20
[...]

Zet hem op Singapore. Mijn yeelights en de yeelights strip zijn prima vindbaar en bedienbaar met Alexa

Je kan ze dan alleen niet meer vinden in de mi home app

Janet_ wijzigde deze reactie 11-11-2018 02:40 (9%)

• dragon2
  • Niet online
Cyberport en lufthansa hebben nu ook aanbiedingen voor de echo dot v3 en de echo v2 (cyberport). Gewoon de internationale versies in alle kleuren.

• timbe
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-04 20:58
Hallo,

Ik heb een Echo dot (2e generatie) voor mijn hue lampen en lochitech harmony.
Het werkt op zich best goed, alleen als ik bepaalde delen van de kamer sta met bv de tv aan hoort Alexa mij niet goed.
Kun je dit oplossen door een 2e Echo te plaatsen?

• ciris
Ja.

• timbe
@Ciris: bedoel je dat dit kan?

Welke echo kan ik het beste momenteel kopen?

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:54
timbe schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:50:
[...]

@Ciris: bedoel je dat dit kan?

Welke echo kan ik het beste momenteel kopen?
Ik heb zelf 2 Echo Dots 2nd gen in huis, een in de woonkamer en een in de slaapkamer, werkt perfect.

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

• timbe
dragon2 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:08:
Cyberport en lufthansa hebben nu ook aanbiedingen voor de echo dot v3 en de echo v2 (cyberport). Gewoon de internationale versies in alle kleuren.
Ik krijg de melding dat ze niet naar Nederland verzenden.
Kun je dit omzeilen?

• dragon2
  • Niet online
timbe schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:27:
[...]

Kun je dit omzeilen?
Wie zijn 'ze', lufthansa en/of cyberport? En ze versturen de door mij genoemde modellen wel naar NL...

Cyberport verstuurt volgens mij alles wel naar NL, bij lufthansa staat het per product erbij en indien niet kun je hooguit via huifkar, kennissen oid wat regelen.

• timbe
Ik heb nu een Echo dot (2e generatie), kan ik hier gewoon een andere Echo aan toevoegen.

Bv een echo Dot 3e generatie?

Wat is het verschil tussen de 2e en derde generatie?

Bedankt voor jullie hulp alvast!

• meesje
timbe schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:39:
Ik heb nu een Echo dot (2e generatie), kan ik hier gewoon een andere Echo aan toevoegen.

Bv een echo Dot 3e generatie?

Wat is het verschil tussen de 2e en derde generatie?

Bedankt voor jullie hulp alvast!
Wat betreft je eerste vraag: ja.
Je tweede vraag had je ook zelf makkelijk kunnen google-en: “echo dot 3 vs 2” levert al genoeg hits op.
O.a.: https://www.techadvisor.c...-3-vs-echo-dot-2-3684278/

• odvdveer
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-04 22:09
timbe schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:27:
[...]

Kun je dit omzeilen?
De internationale versies worden wel naar nederland verstuurd en zijn nu nog in de aanbieding op amazon.de

• thamarty
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-02 20:55
Ik heb ineens problemen met routines, hij wil deze niet meer uitvoeren. Hij negeert ze gewoon. Zijn er meer mensen? Ik heb alles al terug gehaald naar fabrieksinstellingen. Ook de routines opnieuw aangemaakt. Het probleem begon na de laatste APP update.

• znjamznjam
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 29-01 14:26
Ja bij mij werken routines ook niet meer. Al laatste twee weken. Via voice niet maar via applicatie dan wel 8)7
Is er iemand die comunicatie naar skype kan instellen. Ik zie comunicatie optie onder settings niet.

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-04 01:45
De echo spot 95 euro, echo show 119 euro, echo dot 25 euro en de normale echo 59 euro worden nu ook naar Nederland verstuurd.

Ik had zelf al twee keer de echo dot voor 54 euro samen in de prime actie van een aantal maanden terug.

Het valt mij op dat de echo dot niet echt goed meer reageert op mijn stem, in het begin reageerde hij vrijwel altijd. Nu is het ongeveer 30% kans dat hij reageert, allebei doen ze dit.
Ik moet echt meerdere malen het wake woord herhalen, als het "wake" woord is gelukt en ik eenmaal zijn aandacht heb vangt hij wel alle commando's op zonder problemen. Meer mensen last van?

• mno
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-04 20:25
Chrisje1983 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 05:18:
De echo spot 95 euro, echo show 119 euro, echo dot 25 euro en de normale echo 59 euro worden nu ook naar Nederland verstuurd.
Alleen het oude model (2) van de Echo Dot toch?

Gewoon rösti

• znjamznjam
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 29-01 14:26
Ik heb problem met routines opgelost. Ik heb echo spot volledig factory reset gedaan. Daar na opnieuw aangemeldt en nu werken alle routines zo als het hoort. Sterke nog mij echo dot reageert ook veel better.
Ik krijg alleen nog Heos app niet aan de praat. Hij zit heos maar geen enkele reactive als je wat roept.
Ik zie ook skype optie niet onder comunicatie.

Iemand tip?

• Bunta
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-04 06:04
Tot nu toe dik tevreden met de Echo Show 2. Aangezien ik wat collega's in Duitsland heb was het geen moeite om dit speeltje in huis te krijgen. De Show opstarten, instellen op taal, locatie veranderen, slimme verlichting linken en gaan met die hap. Snap alleen niet waarom skills allemaal Duits blijven in de app als mijn locatie gewoon op Nederland staat. Verder heeft het aanzetten van mijn Xbox tot nu toe maar één keer gewerkt, niet echt een probleem allemaal natuurlijk maar wel vreemd. Heb nog iets geks met contacten uit mijn telefoon die zogenaamd gesynchroniseerd zouden moeten zijn, als ik Alexa om mijn contacten vraag wordt er maar eentje weergegeven, nou heb ik het vermoeden dat alleen de contacten die op de sim of telefoon zelf staan weergeven worden, kan iemand dit bevestigen? Heb een Oneplus6 met twee sim kaarten, wellicht dat de tweede sim ook een dingetje kan zijn?

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• dfrenner
Bunta schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:30:
Tot nu toe dik tevreden met de Echo Show 2. Aangezien ik wat collega's in Duitsland heb was het geen moeite om dit speeltje in huis te krijgen. De Show opstarten, instellen op taal, locatie veranderen, slimme verlichting linken en gaan met die hap. Snap alleen niet waarom skills allemaal Duits blijven in de app als mijn locatie gewoon op Nederland staat. Verder heeft het aanzetten van mijn Xbox tot nu toe maar één keer gewerkt, niet echt een probleem allemaal natuurlijk maar wel vreemd. Heb nog iets geks met contacten uit mijn telefoon die zogenaamd gesynchroniseerd zouden moeten zijn, als ik Alexa om mijn contacten vraag wordt er maar eentje weergegeven, nou heb ik het vermoeden dat alleen de contacten die op de sim of telefoon zelf staan weergeven worden, kan iemand dit bevestigen? Heb een Oneplus6 met twee sim kaarten, wellicht dat de tweede sim ook een dingetje kan zijn?
Volgens mij alleen contacten die ook hun mobiele nummer hebben gekoppeld aan hun Amazon account. En volgens mij dan extra nog telefonie hebben geactiveerd in hun Echo device.

• Bunta
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-04 06:04
dfrenner schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:09:
[...]

Volgens mij alleen contacten die ook hun mobiele nummer hebben gekoppeld aan hun Amazon account. En volgens mij dan extra nog telefonie hebben geactiveerd in hun Echo device.
Dan begrijp ik nog steeds niet helemaal waarom de contacten op mijn telefoon uitgelezen worden.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• dfrenner
Bunta schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:40:
[...]

Dan begrijp ik nog steeds niet helemaal waarom de contacten op mijn telefoon uitgelezen worden.
Hij legt een link tussen de contacten op je telefoon en de nummers die overeenkomen met een telefoonnummer gekoppeld aan hun alexa account. Die mensen kun je vervolgens met je echo bellen.

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-04 14:36

Snappie88

Mr. Hollywood

Sinds vrijdag eigenaar van een Echo v3, maar ik krijg nog niet alles voor elkaar:

- Nest smart home skill werkt niet (zowel in Nederlands en Amerikaans adres)
- Hue scenes worden niet herkend (kleur en aan/uit weer wel)
- Mi Home wachtwoord word niet geaccepteerd (zal zeer waarschijnlijk met Mi Home zelf te maken hebben)

Wellicht weten de meer ervaren eigenaren hoe deze problemen op te lossen? Of is het wellicht slim om de Echo een reset te geven?

Surfin' paradise!

• dragon2
  • Niet online
Snappie88 schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:38:
Sinds vrijdag eigenaar van een Echo v3, maar ik krijg nog niet alles voor elkaar:

- Nest smart home skill werkt niet (zowel in Nederlands en Amerikaans adres)
- Hue scenes worden niet herkend (kleur en aan/uit weer wel)
- Mi Home wachtwoord word niet geaccepteerd (zal zeer waarschijnlijk met Mi Home zelf te maken hebben)

Wellicht weten de meer ervaren eigenaren hoe deze problemen op te lossen? Of is het wellicht slim om de Echo een reset te geven?
"Werkt niet" is lekker duidelijk...

Basisvraag: in welk land heb je je amazon account gezet.
Zie je de skill wel, kun j hem installeren, welk commando gebruik je...

En de scenes, welk commando gebruik je daarvoor, en zijn ze wel zichtbaar in de alexa app/site.
Dan zou het gewoon moeten werken: Turn on [scene] in [room].

• thamarty
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-02 20:55
Ik krijg nog steeds de routines niet aan de praat. Meermaals reset gedaan maar zonder succes.
Meer mensen last van?

• ciris
Nope.

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 18-04 14:26
thamarty schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:21:
Ik krijg nog steeds de routines niet aan de praat. Meermaals reset gedaan maar zonder succes.
Meer mensen last van?
Yep zie mijn post in het sonos topic.

Ik heb een play one mar krijg met geen mogelijkheid Alexa routines werkend.
De Alexa app blijft aangeven dat hij geen geschikte devices gevonden krijgt (Alexa couldn't find any audio devices for you) dit terwijl hij mijn sonos 3x ziet:
Sonos one (echo icoon)
Bedroom speaker (echo icoon)
Bedroom speaker (als speaker)

Het apart is dat al het andere wel werkt, spotify bedienen, alarm zetten, Hue lampen bedienen.
Iemand dit ook gehad en kunnen oplossen? Want routines zouden handig zijn zodat ik met Alexa goodmorning gelijk alles opstart.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• ciris
Volgens mij was het algemeen bekend dat de Sonos one nog niet alle Alexa features kan uitvoeren?

https://en.community.sono...through-sonos-one-6793094

Wellicht dat er wat verandert is ondertussen.

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

dragon2 schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:10:
[...]

"Werkt niet" is lekker duidelijk...

Basisvraag: in welk land heb je je amazon account gezet.
Zie je de skill wel, kun j hem installeren, welk commando gebruik je...

En de scenes, welk commando gebruik je daarvoor, en zijn ze wel zichtbaar in de alexa app/site.
Dan zou het gewoon moeten werken: Turn on [scene] in [room].
Je hebt gelijk, excuses. Ik was de wanhoop nabij en vluchtig een bericht in elkaar geflanst.

1) Nest kan ik niet installeren, "skill is not available in your region". Stond eerst in Nederland ingesteld, heb hem toen veranderd naar een fictief adres in Amerika, maar kan nog steeds de skill niet installeren.

2) In zeg tegen Alexa "Alexa, turn kitchen to arctic dawn" of "Alexa, turn kitchen lights to artic dawn", maar dan krijg ik terug dat ze "artic dawn" niet herkent. Geen van de speciale setting in Hue overigens. Dingen als "Alexa, please turn kitchen (lights) to blue" pakt ze dan weer wel. Ik ga vanavond het op jou manier proberen, kijken of dat beter uitpakt.

Surfin' paradise!

• ciris
Bij puntje 1 werkt een reboot van de Alexa meestal na het veranderen van je adres. En staat je device op een us adres of je account? Je device kan je gewoon op een nl adres blijven.

Puntje 2 ga je nooit aan de gang krijgen zo. Kleuren noemen werkt wel maar termen als "artic dawn" kan je vergeten.

• dragon2
  • Niet online
Snappie88 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:50:
[...]

Je hebt gelijk, excuses. Ik was de wanhoop nabij en vluchtig een bericht in elkaar geflanst.

1) Nest kan ik niet installeren, "skill is not available in your region". Stond eerst in Nederland ingesteld, heb hem toen veranderd naar een fictief adres in Amerika, maar kan nog steeds de skill niet installeren.
Ik denk dat je niet snapt wat de vraag is. Welke amazon store begon je mee? Dus niet het huisadres maar amazon.com, amazon.de, amazon.co.uk, amazon.nl, etc.

Ik denk dat je het beste opnieuw kunt beginnen, en dan vanuit de amazon US store (UK store kan evt ook maar ik weet niet of nest daar beschikbaar is).

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ah! Ik heb de .de versie gebruikt geloof ik. Is er ergens een lijst te vinden van waar welke skills beschikbaar zijn?

Wel ontzettend vervelend dat dit soort dingen regioverbonden zijn, niet erg gebruikersvriendelijk...

Surfin' paradise!

• dragon2
  • Niet online
Snappie88 schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:19:
Ah! Ik heb de .de versie gebruikt geloof ik. Is er ergens een lijst te vinden van waar welke skills beschikbaar zijn?

Wel ontzettend vervelend dat dit soort dingen regioverbonden zijn, niet erg gebruikersvriendelijk...
Tja dat is al vanaf het begin zo, lees deze thread maar door. US heeft de meeste, maar sommige skills moet je juist weer UK voor hebben. Je kunt ook beide accounts aanmaken en de skills lijst doorlopen, voordat je je echo's ergens aan hangt...

Iig zie ik zelf bij UK een nest camera en een nest thermostaat skill staan.

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 18-04 14:26
ciris schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:37:
Volgens mij was het algemeen bekend dat de Sonos one nog niet alle Alexa features kan uitvoeren?

https://en.community.sono...through-sonos-one-6793094

Wellicht dat er wat verandert is ondertussen.
Klopt niet alles maar dit zou moeten werken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• j0eyv
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-04 14:04
Ik lees hier maar heel weinig over de Echo Plus. Bijna niemand hier er eentje in huis? Ik heb deze bewust gekozen vanwege het iets beter geluid en de zigbee hub.

• gr1542
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:54
j0eyv schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:56:
Ik lees hier maar heel weinig over de Echo Plus. Bijna niemand hier er eentje in huis? Ik heb deze bewust gekozen vanwege het iets beter geluid en de zigbee hub.
Wel interesse, vooral vanwege de Zigbee Hub. Hoe bevalt deze? Vooral de aansturing van Hue lampen e.d. boeit me.

• dfrenner
De nieuwe vind ik best mooi, maar is niet op een normale manier in NL te bestellen.
De oude vond ik niet zo mooi.

Ik heb nog de Echo hier staan.

• dragon2
  • Niet online
Volgens mij hebben de meeste tweakers juist GEEN plus omdat ze al hubs/bridges hebben en/of die liever aanschaffen dan de wat minimale versie die de plus biedt.

Ikzelf zou in ieder geval niet weten wat ik ermee moet; bv mijn hue lampen doen dan lang niet alles wat met een hue bridge wel kan, dat soort dingen.

• j0eyv
gr1542 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:11:
[...]

Wel interesse, vooral vanwege de Zigbee Hub. Hoe bevalt deze? Vooral de aansturing van Hue lampen e.d. boeit me.
Werkt perfect. Lamp erin gedraaid en Alexa laten zoeken. Lamp knipperde na enkele seconden en was daarna voice controlled te bedienen. aan, uit, brightness geprobeerd. Werkt perfect. Kleuren kan ik niet testen want die heb ik niet.

• j0eyv
dfrenner schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:21:
[...]

De nieuwe vind ik best mooi, maar is niet op een normale manier in NL te bestellen.
De oude vond ik niet zo mooi.

Ik heb nog de Echo hier staan.
ik woon dicht bij de Duitse grens. Ik heb deze dus laten afleveren bij een DHL pickup point net over de grens. Op blackfriday besteld, Amazon Echo Plus, Philips Hue E27 bulb, Amazon Smart Plug stopcontact voor totaal 130 euro.

• j0eyv
dragon2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:59:
[...]

Volgens mij hebben de meeste tweakers juist GEEN plus omdat ze al hubs/bridges hebben en/of die liever aanschaffen dan de wat minimale versie die de plus biedt.

Ikzelf zou in ieder geval niet weten wat ik ermee moet; bv mijn hue lampen doen dan lang niet alles wat met een hue bridge wel kan, dat soort dingen.
Wat doen ze bijvoorbeeld niet? ik heb er tot nu toe geen last van maar heb dan ook nog maar 1 HUE lamp. Uiteindelijk wil ik de goedkopere mi-light verlichting voice controlled kunnen bedienen.

• dfrenner
j0eyv schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:34:
[...]

ik woon dicht bij de Duitse grens. Ik heb deze dus laten afleveren bij een DHL pickup point net over de grens. Op blackfriday besteld, Amazon Echo Plus, Philips Hue E27 bulb, Amazon Smart Plug stopcontact voor totaal 130 euro.
Wow, dat is een nette prijs zeg!
dragon2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:59:
[...]

De nieuwe plus heeft anders een veel mooier design en weer betere hardware voor geluid aan boord.
Daarom zou iki juist wel de nieuwe plus willen!

• lowo
j0eyv schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:35:
[...]

Wat doen ze bijvoorbeeld niet? ik heb er tot nu toe geen last van maar heb dan ook nog maar 1 HUE lamp. Uiteindelijk wil ik de goedkopere mi-light verlichting voice controlled kunnen bedienen.
Ik heb Philips Hue en heel even wat Mi-Lights gehad.
Als je het simpel wil houden ga dan niet voor de Mi-Light maar voor Yeelight!
Laatstgenoemde is het best te vergelijken met de Philips Hue verlichting.

De Mi-Lights die ik had liggen heb ik snel weggegeven aan een kennis die eens wat kleurlampen wilde hebben, ik vond die bar slecht. Zeker als je een vergelijking maakt met de Philips Hue Color lampen!
Yeelight lampen ( bovendien werken deze via Wifi dus geen bridge nodig ) zijn vele malen beter dan de Mi-Light lampen.

• j0eyv
lowo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:46:
[...]

Ik heb Philips Hue en heel even wat Mi-Lights gehad.
Als je het simpel wil houden ga dan niet voor de Mi-Light maar voor Yeelight!
Laatstgenoemde is het best te vergelijken met de Philips Hue verlichting.

De Mi-Lights die ik had liggen heb ik snel weggegeven aan een kennis die eens wat kleurlampen wilde hebben, ik vond die bar slecht. Zeker als je een vergelijking maakt met de Philips Hue Color lampen!
Yeelight lampen ( bovendien werken deze via Wifi dus geen bridge nodig ) zijn vele malen beter dan de Mi-Light lampen.
Ik snap je opmerking. De keuze voor mi-light is wel een bewuste aan mijn kant. Ik heb er ongeveer 30/40 nodig en kan deze tegen inkoopsprijs krijgen. Yeelight kost ongeveer 20 euro p/s terwijl de verlichting van mi-light mij ongeveer 9,50/10,00 kost. Vind ik toch best een verschil..

Ervaring met Yeelight heb ik niet maar wel voldoende met mi-light en kan nou eigenlijk niet zeggen dat ik ze slecht vind.

• lowo
j0eyv schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:38:
[...]

Ik snap je opmerking. De keuze voor mi-light is wel een bewuste aan mijn kant. Ik heb er ongeveer 30/40 nodig en kan deze tegen inkoopsprijs krijgen. Yeelight kost ongeveer 20 euro p/s terwijl de verlichting van mi-light mij ongeveer 9,50/10,00 kost. Vind ik toch best een verschil..

Ervaring met Yeelight heb ik niet maar wel voldoende met mi-light en kan nou eigenlijk niet zeggen dat ik ze slecht vind.
Sorry, een inderdaad wat heftige reactie van mij.
Ik had destijds alleen Philips Hue lampen en zocht naar een goedkoper alternatief.
Dat werd toen de Mi-Light met een bridge om ook op afstand te kunnen bedienen.
Vergeleken met de Philips Hue vond ik deze lang niet zo goed en zeker de kleurweergave kwam niet in de buurt van die van de Hue.

Dit jaar een paar Yeelight colorlampen gekocht bij Banggood voor iets meer dan 14 euro per stuk en deze vond ik iig een stuk beter dan de Mi-Light.
Yeelight komt que kleur en wit-tinten een heel stuk dichter bij de Hue's en zijn regelmatig in de aanbieding voor ongeveer 15 euro per stuk.
Maar als je er inderdaad minstens 30 nodig hebt alsnog een enorme uitgave.

• JB

JB

Cédric roelt!

Amazon brengt slimme Alexa-klok uit;

https://nu.nl/gadgets/563...gt-slimme-alexa-klok.html

Iemand een idee welk klok dat is? Op Amazon kan ik ‘m niet vinden. Maakt geen verschil als ik de shop op US/DE zet.

Hopelijk ook eens een update of we wel/geen NL kunnen gaan verwachten. Beetje vermoeiend zo.

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True