Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

In DL dus nog niet te krijgen. Zo gek is dat allemaal toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23

JB

Cédric roelt!

Anoniem: 93986 schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:28:
In DL dus nog niet te krijgen. Zo gek is dat allemaal toch niet?
Ik zoek ook in de US... Zie screenshot. Geen hits.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 16-12-2018 19:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zoekt ook verkeerd. Laat Alexa eens weg. Ik geef je net toch een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Anoniem: 93986 schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:33:
Je zoekt ook verkeerd. Laat Alexa eens weg. Ik geef je net toch een link?
Ik zoek niet verkeerd. Zonder Alexa vind ik ‘m ook niet. Ik geef je een duimpje voor je link, waarmee ik ‘m dus wel kan zien.

Mijn boefje is liev!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Is het al iemand gelukt om zijn iCloud kalender in te stellen als kalender om events aan te maken? Mij lukt het niet, zou niet eens weten waar ik moet kijken. Alexa kan ondertussen wel mijn events voor die dag opnoemen.

Consultant - Autogek

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
matthewk schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:13:
Is het al iemand gelukt om zijn iCloud kalender in te stellen als kalender om events aan te maken? Mij lukt het niet, zou niet eens weten waar ik moet kijken. Alexa kan ondertussen wel mijn events voor die dag opnoemen.
Als je in de settings gaat van de app of op de site, kan je daar onder "calendar"
gewoon je iCloud koppelen. Ik heb dat gedaan met mijn outlook agenda. Werkt goed.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

ppeterr schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:22:
[...]

Als je in de settings gaat van de app of op de site, kan je daar onder "calendar"
gewoon je iCloud koppelen. Ik heb dat gedaan met mijn outlook agenda. Werkt goed.
Dat heb ik gedaan, maar hij zegt dat er geen kalender is geselecteerd voor het aanmaken van events

Consultant - Autogek

• ppeterr
matthewk schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:24:
[...]

Dat heb ik gedaan, maar hij zegt dat er geen kalender is geselecteerd voor het aanmaken van events
Als ik via de site zelf naar die instellingen ervan ga, dan staat er onder de opties
iets als.

Alexa will add new events to this calendar: en dan een dropdown om de juiste te selecteren

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Held! Dat was m. Wist niet van die web backend. Heerlijk!

Consultant - Autogek

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13

B2

wa' seggie?

Ik heb sinds vandaag een Echo om wat mee te spelen. Maar nu loop ik (of eigenlijk de kinderen) er tegen aan dat Alexa sommige artiesten op Spotify niet zo verstaat zoals mijn Google Home's dat wel doen.

Als we bijvoorbeeld zeggen "Play Kinderen voor Kinderen" verstaat Alexa dat als "Play Kindle and for kindle". Zelfs als ik er achter 'On Spotify' zeg snapt Alexa het niet.

Is er een mogelijkheid om Alexa te leren wat je bedoeld? Als ik hetzelfde tegen Google Home zeg wordt Kinderen voor Kinderen wel netjes afgespeeld.

Alexa ondersteunt nog geen Nederlands, dan krijg je dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
B2 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:28:
Ik heb sinds vandaag een Echo om wat mee te spelen. Maar nu loop ik (of eigenlijk de kinderen) er tegen aan dat Alexa sommige artiesten op Spotify niet zo verstaat zoals mijn Google Home's dat wel doen.

Als we bijvoorbeeld zeggen "Play Kinderen voor Kinderen" verstaat Alexa dat als "Play Kindle and for kindle". Zelfs als ik er achter 'On Spotify' zeg snapt Alexa het niet.

Is er een mogelijkheid om Alexa te leren wat je bedoeld? Als ik hetzelfde tegen Google Home zeg wordt Kinderen voor Kinderen wel netjes afgespeeld.
Tja inderdaad als hierboven, in het engels is "kinderen voor kinderen" wel een lastige.
Maar toevallig dacht ik er vanmiddag nog aan of er iets zou zijn of komen als het "leren"
van geluids herkenning. En dan met IFTT daar een trigger aanhangen.
Maar dat lijkt er niet te zijn, anderzijds zou je een routine kunnen maken misschien die een
playlist afspeelt van bijvoorbeeld kinderen voor kinderen. Met een makkelijk uit te spreken woord.

Of dat kan binnen de routines, een playlist starten weet ik dus ook niet :D

Dat kan dus, bij routines een woord aanmaken die simpel is voor je kinderen, die vervolgens
koppelen aan een playlist/artiest met de juiste nummers erin.

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 20-12-2018 19:39 ]

• B2

B2

wa' seggie?

Anoniem: 93986 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:55:
Alexa ondersteunt nog geen Nederlands, dan krijg je dat.
Dat lijkt mij geen antwoord op m’n vraag. De vraag is of je Alexa commando’s kunt leren of aanpassen.

Daarnaast, om in te gaan op jouw opmerking:
Mijn Google Home’s hebben ook alleen Engels als taal ingesteld, geen secundaire taal. Zelfs toen Nederlands nog geen supported language was, ging dit al goed.

En Alexa kan het wel uitspreken als ik via de spotify app een nummer start.

[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 20-12-2018 19:43 ]

Wat jij nu zegt lees ik niet in je initiele vraag terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Anoniem: 93986 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:54:
Wat jij nu zegt lees ik niet in je initiele vraag terug.
Beetje kinderachtig, er staat letterlijk:
Is er een mogelijkheid om Alexa te leren wat je bedoeld?

• B2

B2

wa' seggie?

ppeterr schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:36:
[...]

Tja inderdaad als hierboven, in het engels is "kinderen voor kinderen" wel een lastige.
Maar toevallig dacht ik er vanmiddag nog aan of er iets zou zijn of komen als het "leren"
van geluids herkenning. En dan met IFTT daar een trigger aanhangen.
Maar dat lijkt er niet te zijn, anderzijds zou je een routine kunnen maken misschien die een
playlist afspeelt van bijvoorbeeld kinderen voor kinderen. Met een makkelijk uit te spreken woord.

Of dat kan binnen de routines, een playlist starten weet ik dus ook niet :D

Dat kan dus, bij routines een woord aanmaken die simpel is voor je kinderen, die vervolgens
koppelen aan een playlist/artiest met de juiste nummers erin.
Ik heb nu in Alexa’s history opgezocht wat Alexa van mijn commando maakt. In dit geval “Play kindle and for kindle”. Vervolgens heb ik daarvoor een routine aangemaakt om Kinderen voor Kinderen af te spelen. Een omweg, maar het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
B2 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:46:
[...]

Ik heb nu in Alexa’s history opgezocht wat Alexa van mijn commando maakt. In dit geval “Play kindle and for kindle”. Vervolgens heb ik daarvoor een routine aangemaakt om Kinderen voor Kinderen af te spelen. Een omweg, maar het werkt.
top!

Ik had op een gegeven moment dat als ik riep "turn on the radio" - er iets anders starte dan de radio.
Ik heb toen eens een tijdje de opdrachten bekeken die werden weergegeven op
de webpage backend. En deze als "goed" of "fout" aangemerkt.

Dit werkt, en niet veel later werkte "turn on the radio" weer juist.

Dus even een tijdje dat in de gaten houden werkt zeker ook verbeterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik probeer TuneIn werkend te krijgen op een Echo Dot v3, maar er gebeurd niets als je op het TuneIn icoon klikt in de Alexa app (settings - music - manage service).

Iemand een idee wat ik fout doe?

[ Voor 6% gewijzigd door sloth op 22-12-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat had je verwacht dat er ging gebeuren?

Wat ik mij kan herinneren hoef je verder niets in te stellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
sloth schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:04:
Ik probeer TuneIn werkend te krijgen op een Echo Dot v3, maar er gebeurd niets als je op het TuneIn icoon klikt in de Alexa app (settings - music - manage service).

Volgens mij is dat een service waar je geen account koppeling voor nodig hebt. Dus dat werkt out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Kan iemand met Amazon music het volgende voor me testen:

“Alexa, play 2 Unlimited”

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1160654

Hallo Allemaal,

Vandaag is mijn Kerst cadeu binnengekomen een amazon echo dot v3
er gaaf en ook erg blij mee. Vol enthousiasme alles aangesloten en begonnen met testen.
ik kom er alleen achter dat als ik hem thuis in het wifi netwerk hang dat hij geen devices vindt.

zelf als ik hem naar mijn nest thermostaat laat zoeken vindt hij niks.
hebben jullie enig idee wat ik fout doe?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:53

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 1160654 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:58:
Hallo Allemaal,

er gaaf en ook erg blij mee. Vol enthousiasme alles aangesloten en begonnen met testen.
ik kom er alleen achter dat als ik hem thuis in het wifi netwerk hang dat hij geen devices vindt.

Ik hoor het graag.
Je moet de bijbehorende skills installeren. Zie: https://nest.com/support/article/Nest-and-Amazon-Alexa

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
funk-e schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:55:

Heb geen amazon music, maar wel deezer.

En dat speelt vrolijk liedjes af van 2 unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1160654

Hallo allemaal.

Ik ben nu ruim 2 dagen aan het klooien met mijn alexa echo dot v3 maar kom geen steek verder.
en nu lees ik hier dat je de registratie buiten nl moet hebben.

helaas kom ik hier ook niet verder mee. wie kan mij verder helpen met een goede handleiding of zo iets
mijn dank zal groot zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar is echt meer dan genoeg over gesproken in dit topic. Probeer eerst eens te zoeken in het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Ja dat is een nadeel, mijn Alexa kan heen Nederlands en mijn Google home heeft in het Nederlands moeite met Engels namige artiesten en nummers...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
funk-e schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:55:

Lol hij pakt automatisch spotify hier, jeugdsentiment! Vrouw direct wakker >:)
sloth schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:04:

Anoniem: 1160654 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:58:
Hallo Allemaal,

Ik hoor het graag.
Hoe hebben jullie die besteld?!?!
Wordt toch nog niet naar NL verzonden?

Je moet een US of UK Amazon account hebben bij Amazon.
Vervolgens zet je in je device settings wel je lokale adress gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
dfrenner schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:18:
[...]
Hoe hebben jullie die besteld?!?!
Wordt toch nog niet naar NL verzonden?
De standaard manieren om aan non-international echo's te komen zijn reeds besproken in dit forum. Bestellen op een site die WEL naar NL verstuurt zoals cyberport, lufthansa, ebay e.d. of via een dienst als huifkar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Heeft iemand hier ervaring met ubuy.co.nl?
Daar is de US versie van de Echo Dot 3 35 euro. Maar is dat dan een goede versie?

edit: ik lees dat het verschil tussen de US versie en de Internationale versie vooral de skills zijn, en de powersupply. Ik neem voor het gemak even aan dat Spotify, Nest en Hue (dingen die ik gebruik) voor beide er wel zijn.

Maar aangezien de software dus verschilt, houdt dat denk ik ook in dat ALS nederlands beschikbaar gaat worden... die niet zomaar op de US versie beschikbaar komt?

[ Voor 61% gewijzigd door Cryothic op 14-01-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
Heb sinds kort Alexa actief op mijn Sonos (incl Spotify) door de region aan te passen en een Amerikaans adres op te geven.

Voorheen, voordat ik mijn regio had aangepast en het allemaal nog niet aan de praat had, kon ik wel mijn Honeywell thermostaat linken, nu lukt dat niet omdat de US plugin naar een andere login URL wijst (Honeywell Europe heeft een andere login url).

Kan ik gewoon de region weer aanpassen in mijn amazon account, de Skill installeren en vervolgens weer de regio terug zetten naar US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 21:44

DeFeCt

je wéét toch

j0eyv schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:56:
Ik lees hier maar heel weinig over de Echo Plus. Bijna niemand hier er eentje in huis? Ik heb deze bewust gekozen vanwege het iets beter geluid en de zigbee hub.
Ik heb er 1 op marktplaats opgedoken, maar dat was niet omdat ik opzoek was naar een plus. Wat ik niet helemaal begrijp is hoe ik het plus gedeelte benader. Ik zie in de Alexa app geen nieuwe opties.

Ander puntje ... de reklame in de NOS Skill voor Dutch Radio... hoe lang moeten we dat nog verduren? Hoogst irritant, helemaal omdat ik de skill al enabled heb en er dus kennelijk geen check is of je de skill wel of niet hebt,

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

madtraxx schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:48:
Kan ik gewoon de region weer aanpassen in mijn amazon account, de Skill installeren en vervolgens weer de regio terug zetten naar US?
Nadat ik Spotify aan de praat had, heb ik de regio teruggezet en bleef Spotify gewoon werken.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

B2 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:46:
[...]

Wat ook wil helpen is dat je vraagt "Alexa what's playing" zodat je hoort hoe Alexa het uitspreekt, kids kunnen het dan vervolgens proberen na te zeggen... is gelijk een leuk spelletje :)

Ik heb uiteindelijk een eenvoudig uit te spreken playlist aangemaakt voor mijn dochters, en die starten ze nu op.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cryothic schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:41:
Heeft iemand hier ervaring met ubuy.co.nl?
Daar is de US versie van de Echo Dot 3 35 euro. Maar is dat dan een goede versie?

edit: ik lees dat het verschil tussen de US versie en de Internationale versie vooral de skills zijn, en de powersupply. Ik neem voor het gemak even aan dat Spotify, Nest en Hue (dingen die ik gebruik) voor beide er wel zijn.

Maar aangezien de software dus verschilt, houdt dat denk ik ook in dat ALS nederlands beschikbaar gaat worden... die niet zomaar op de US versie beschikbaar komt?
Er is geen verschil in software. Het verschil in skills is afhankelijk op welke regio het ding word ingesteld. Stel je het ding in op US dan zijn er andere skills beschikbaar als op UK.
DeFeCt schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Ik heb er 1 op marktplaats opgedoken, maar dat was niet omdat ik opzoek was naar een plus. Wat ik niet helemaal begrijp is hoe ik het plus gedeelte benader. Ik zie in de Alexa app geen nieuwe opties.
Als je er niets aan hebt gekoppeld dan valt er ook niets te benaderen. Hoe je iets koppelt aan een Plus lees je gewoon hier,
https://www.amazon.de/gp/...?ie=UTF8&nodeId=201749200

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 17-01-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Vreemd probleem. Op mijn Sonos Beam kan ik Radio 538 (en andere stations) ineens niet meer afspelen via Alexa. "Alexa, play Radio 538" geeft netjes terug: "538 from Tunein", zoals gebruikelijk, maar dan blijft het verder oorverdovend stil. Via de Sonos app kan ik wel gewoon via Tunein radio afspelen. Tunein staat ook nog gewoon bij mijn skills in de Alexa app en ik kan Tunein ook gewoon op mijn telefoon gebruiken.

Nog een ander vreemd (en ik vind grappig) iets: Ik kreeg van Alexa te horen dat er nu een skill Dutch radio is. Waarschijnlijk, omdat ik veel Nederlandse radiostations kies.You can use it by saying "enable dutch radio". Ik dat netjes zeggen, maar dan krijg ik terug "I do not know a skill called "dutch radio". En bedankt Alexa voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat soort vage issues los ik meestal op door hem even van het stroom af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-06 21:06
DeFeCt schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Plus is voornamelijk de ingebouwde zigbee hub en de verbeterde sound. In principe heb je geen andere features behalve dat je voor b.v. basic dingen geen extra vendor hub nodig hebt. De hub is de Echo (meestal) in beperkte vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-06 21:06
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:15:
Dat soort vage issues los ik meestal op door hem even van het stroom af te halen.
Check! Helpt hier ook regelmatig. Maar een scene voor een automatische herstart of herstart by voice command is er dan weer niet. Beetje overdreven om er een smartplug voor te gaan kopen die elke nacht een herstart regelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
j0eyv schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:44:
[...]
Beetje overdreven om er een smartplug voor te gaan kopen die elke nacht een herstart regelt ;)
Heb je niet ergens een ouderwetse tijdschakelaar meer liggen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
DeFeCt schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:43:
[...]

Nadat ik Spotify aan de praat had, heb ik de regio teruggezet en bleef Spotify gewoon werken.
Het is gelukt! Jammer dat je nog steeds niet met Alexa Sonos kan groepen, tenminste ik heb de juiste commando's nog niet ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
j0eyv schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:44:
[...]

Check! Helpt hier ook regelmatig. Maar een scene voor een automatische herstart of herstart by voice command is er dan weer niet. Beetje overdreven om er een smartplug voor te gaan kopen die elke nacht een herstart regelt ;)
Helaas. De Beam gaat iedere avond van de stroom af, maar het speelt al een week ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

madtraxx schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:50:
[...]

Het is gelukt! Jammer dat je nog steeds niet met Alexa Sonos kan groepen, tenminste ik heb de juiste commando's nog niet ontdekt.
Ik heb (bij die lufthansa shop) een Dot besteld, dus die is nog onderweg.
Maar in de Alexa-app op mijn telefoon kan ik gewoon zeggen "Stop music on Sonos" en toen ging m'n Sonos uit.

Ik ga er stiekem voor nu even vanuit dat alles wat ik met Alexa op m'n telefoon kan, ik straks ook met de Dot kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
gr1542 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:05:
Vreemd probleem. Op mijn Sonos Beam kan ik Radio 538 (en andere stations) ineens niet meer afspelen via Alexa. "Alexa, play Radio 538" geeft netjes terug: "538 from Tunein", zoals gebruikelijk, maar dan blijft het verder oorverdovend stil. Via de Sonos app kan ik wel gewoon via Tunein radio afspelen. Tunein staat ook nog gewoon bij mijn skills in de Alexa app en ik kan Tunein ook gewoon op mijn telefoon gebruiken.
Ik heb hem inmiddels weer aan de praat. Ik heb tegen mijn Alexa App op de telefoon gezegd: "Alexa, play Radio 538 from tunein on Living Room" (Living Room is de naam van mijn Sonos systeem) en dat deed hij netjes. Daarna uitgezet en tegen de Beam gezegd 'Alexa. play radio 538" en bingo. Hij had dus inderdaad op de één of andere manier een zetje nodig. Zoals voorgesteld door Ciris en j0eyv; dus in ieder geval bedankt voor mij op het juiste spoor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Is er überhaupt inzicht of Alexa ooit Nederlands gaat praten :? Had verwacht dat ze door Google wellicht toch aan de slag zouden gaan, maar lijkt er niet echt op..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
Volgens mij was Amazon zo druk met andere zaken, dat nieuwe talen voorlopig even in de ijskast staan. Ik heb het al een paar keer gevraagd, maar je krijgt van Amazon geen concreet antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:06:
Is er überhaupt inzicht of Alexa ooit Nederlands gaat praten :? Had verwacht dat ze door Google wellicht toch aan de slag zouden gaan, maar lijkt er niet echt op..
Na Spaans en Italiaans is er niets meer aangekondigd. Alexa spreekt momenteel Engels, Duits, Japans, Spaans en Italiaans.

Omdat onze taal op het Duits lijkt komen we misschien relatief vroeg aan de beurt, maar misschien ook juist niet door het geringe aantal mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

even een crosspost (als dat mag), want ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere Echo gebruikers..
Amazon Echo 'false positives' op wakeup word

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ik loop tegen het "probleem" aan dat ik een commando op de ene echo plus geef (beneden) en dat Alexa antwoord op de andere echo dot (boven). Ik heb gezocht of dit ergens is in te stellen (misschien een soort primary echo) maar niks kunnen vinden... zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
DeFeCt schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:53:
Ik loop tegen het "probleem" aan dat ik een commando op de ene echo plus geef (beneden) en dat Alexa antwoord op de andere echo dot (boven). Ik heb gezocht of dit ergens is in te stellen (misschien een soort primary echo) maar niks kunnen vinden... zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Ik heb er 5, verdeeld over 3 verdiepingen, maar dit gebeurt me nooit. Ik merk wel dat de keuken of woonkamer het eens van elkaar overnemen wanneer er ook andere geluidsbronnen aanwezig zijn, mensen, keukenmachine, etc.

Probeer eens wat andere plekken uit en let eens op of er op dat moment ook andere geluiden zijn. Het algoritme om de dichtstbijzijnde te pakken werkt goed voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
DeFeCt schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:53:
Ik probeerde de app in mijn telefoon gisteren (telefoon vlak bij mijn mond en zachtjes praten), maar de beam, die een meter of 5 achter me stond pikte het toch zo nu en dan op. Daar zitten volgens mij beste microfoons in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
gr1542 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:21:
[...]

=============

Ik heb hem inmiddels weer aan de praat. Ik heb tegen mijn Alexa App op de telefoon gezegd: "Alexa, play Radio 538 from tunein on Living Room" (Living Room is de naam van mijn Sonos systeem) en dat deed hij netjes. Daarna uitgezet en tegen de Beam gezegd 'Alexa. play radio 538" en bingo. Hij had dus inderdaad op de één of andere manier een zetje nodig. Zoals voorgesteld door Ciris en j0eyv; dus in ieder geval bedankt voor mij op het juiste spoor zetten.
En het probleem is weer terug. Via spraakcommando wel een bevestiging, maar geen geluid. Via de Sonos app wel geluid van hetzelfde radiostation via Tunein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Fraggar schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 18:42:
[...]

Probeer eens wat andere plekken uit en let eens op of er op dat moment ook andere geluiden zijn. Het algoritme om de dichtstbijzijnde te pakken werkt goed voor mij.
De dot staat op de badkamer op de 1e verdieping en de plus beneden in de woonkamer, het is geen kwestie van het oppikken van het commando. Heb ontdekt dat het steeds bij dezelfde routine gebeurde en daar lag het dus aan, aangezien je bij een routine aangeeft op welk device je het uitvoert,... kennelijk maakt de invoer op een ander device dan niks uit,,,

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTim
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Heeft iemand ervaring met Tidal aansluiten op de Alexa? Volgens internet zou het moeten werken. Ik kan de skill zelf niet vinden, zodra ik op Tidal klik via music services gaat het fout en krijg ik een leeg app scherm te zien.

Check mijn startup: https://cryptobroom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
iTim schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:03:
Heeft iemand ervaring met Tidal aansluiten op de Alexa? Volgens internet zou het moeten werken. Ik kan de skill zelf niet vinden, zodra ik op Tidal klik via music services gaat het fout en krijg ik een leeg app scherm te zien.
Geen ervaring mee, maar ik kan de skill wel vinden in mijn app. Vanuit mijn ervaring weet ik dat bepaalde skills niet zichtbaar zijn als je je land/taal/account niet op de VS hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTim
  • Laatst online: 09-04-2024
Fraggar schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:51:
[...]

Geen ervaring mee, maar ik kan de skill wel vinden in mijn app. Vanuit mijn ervaring weet ik dat bepaalde skills niet zichtbaar zijn als je je land/taal/account niet op de VS hebt ingesteld.
Heel vreemd, ik heb mijn taal ook naar US gezet maar zie nog steeds geen Tidal app :-(

Check mijn startup: https://cryptobroom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
iTim schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:46:
[...]

Heel vreemd, ik heb mijn taal ook naar US gezet maar zie nog steeds geen Tidal app :-(
Ik heb even voor je gekeken, en ik zie als ik via de website dus naar audio/video
ga, daar tidal staan. En dan verder de account linking optie.

Probeer het dus eens door in te loggen op de website, en niet via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Laatst online: 17-06 10:03
iTim schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:46:
[...]

Niet alleen maar de taal op US zetten maar ook een ( nep ) adres in US kiezen.
Is al uitvoering in dit forum besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:43
Weet iemand een optie om de Echo via een script te laten praten? Ik zou graag vanuit mijn Domoticz omgeving Alexa wat willen laten zeggen als er bijvoorbeeld een deur te lang open staat.

Nu heb ik wel dit script gevonden: alexa_remote_control.sh. Hiermee zou het moeten gaan, alleen schijnt sinds november, het inloggen vanuit het script op alexa.amazon.com niet meer goed te gaan (Captcha issue) en daar is nog geen oplossing voor.

Wellicht heeft één van jullie een andere oplossing?

--> Update. Het is me inmiddels gelukt!

Eerst inloggen met je PC en dan het cookies.txt bestand kopieren vanaf je PC naar je map van het script. Zie ook deze site voor meer info:

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=24272
https://community.home-as...w-a-possability/52067/452

Enige vervelende is nu dat de cookie na 2 weken verlopen is. Ik ga het even aankijken.

[ Voor 31% gewijzigd door martijnn op 27-01-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Laatst online: 17-06 10:03
Ik zie net in de Aldi-folder dat zij nu ook slimme lampen gaan verkopen die compatibel zouden zijn met Philips Hue èn met Amazon Alexa. Ben benieuwd, heel nette prijzen maar kan er verder weinig over vinden dan in de folder staat.
https://www.aldi.nl/onze-...r&utm_campaign=week052019
( Aldi folder van deze week pagina 24 )

Als je al de Philips Hue Bridge of een andere Zigbee gateway hebt dan heb je de startset natuurlijk niet nodig: https://www.aldi.nl/onze-...r&utm_campaign=week052019

[ Voor 24% gewijzigd door lowo op 28-01-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
lowo schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:19:
Ik zie net in de Aldi-folder dat zij nu ook slimme lampen gaan verkopen die compatibel zouden zijn met Philips Hue èn met Amazon Alexa. Ben benieuwd, heel nette prijzen maar kan er verder weinig over vinden dan in de folder staat.
https://www.aldi.nl/onze-...r&utm_campaign=week052019
( Aldi folder van deze week pagina 24 )

Als je al de Philips Hue Bridge of een andere Zigbee gateway hebt dan heb je de startset natuurlijk niet nodig: https://www.aldi.nl/onze-...r&utm_campaign=week052019
Hmm ook in Duitsland waar ik woon alleen 2 euro duurder :)
https://www.aldi-sued.de/...ung-white-color-28012019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Hertog

Aut bibat, aut abeat

lowo schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:19:
Ik zie net in de Aldi-folder dat zij nu ook slimme lampen gaan verkopen die compatibel zouden zijn met Philips Hue èn met Amazon Alexa.
Let op, de Aldi heeft zelf geen hub, de startset is alleen een lamp en afstandsbediening. Bij Alexa staat ook '(via Amazon Echo Plus)'. Zonder Echo Plus of (andere) Zigbee hub kun je deze dus niet met Alexa aansturen.

Overigens zijn Philips Hue bridges geregeld goedkoop op marktplaats te vinden omdat er veel aanbiedingen zijn voor 'x lampen plus bridge'.
Dat is de 'uitbreiding', zo te zien een losse lamp. De startset is 5 euro duurder. Geen idee waarom..

[ Voor 39% gewijzigd door Hertog op 29-01-2019 08:46 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:55

Wish

ingwell

Hmmm,

Mijn Alexa geeft sinds een paar dagen telkens als antwoord op het keyword: "sorry i'm having trouble understanding you right now". Dat lijkt altijd neer te komen op een connectivity issue volgens Google. Dit gebeurde ongeveer op dezelfde tijd dat mijn Chromebook geen hosts meer kon resolven.

Het Chromebook issue heb ik opgelost door in de verbinding de Google DNS servers te forceren. Ik vermoed dat dit ook het Alexa euvel zou kunnen verhelpen, maar ik kan nergens vinden hoe ik die binnen Alexa kan forceren.

Het meest logische zou zijn om dit in de Ziggo verbinding te doen, maar volgens mij staat die mogelijkheid uitgeschakeld binnen de connectbox van Ziggo. Daar kan ik in ieder geval geen DNS-settings vinden.
De vraag staat ook uit bij Ziggo, maar mijn verwachtingen van die helpdesk daar zijn laag.

Iemand een gouden antwoord?

Dingen die ik al gedaan heb:
- paar keer Alexa van het stroom af
- Modem paar keer van het stroom af.

[ Voor 5% gewijzigd door Wish op 03-02-2019 20:45 . Reden: Bijgevoegd wat ik al ondernomen heb. ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49
Wish schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:57:
Hmmm,

Mijn Alexa geeft sinds een paar dagen telkens als antwoord op het keyword: "sorry i'm having trouble understanding you right now". Dat lijkt altijd neer te komen op een connectivity issue volgens Google. Dit gebeurde ongeveer op dezelfde tijd dat mijn Chromebook geen hosts meer kon resolven.

Het Chromebook issue heb ik opgelost door in de verbinding de Google DNS servers te forceren. Ik vermoed dat dit ook het Alexa euvel zou kunnen verhelpen, maar ik kan nergens vinden hoe ik die binnen Alexa kan forceren.

Het meest logische zou zijn om dit in de Ziggo verbinding te doen, maar volgens mij staat die mogelijkheid uitgeschakeld binnen de connectbox van Ziggo. Daar kan ik in ieder geval geen DNS-settings vinden.
De vraag staat ook uit bij Ziggo, maar mijn verwachtingen van die helpdesk daar zijn laag.

Iemand een gouden antwoord?
Fff opnieuw Alexa opstarten, oftewel stekker eruit en erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:55

Wish

ingwell

MadDog11 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:02:
[...]

Fff opnieuw Alexa opstarten, oftewel stekker eruit en erin
Ah, sorry, net mijn post even ge-edit... heb ik namelijk al een paar keer gedaan zonder soelaas.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kun je ook acties toevoegen aan Routines mbt "3th party hardware"? De integratie met Bose werkt maar je moet "Ask Bose..." zeggen en dat zou ik graag als laatste actie aan een routine willen toevoegen dat de speaker in de keuken aan gaat als het nieuws en weer is voorgelezen door Alexa maar volgens mij kan dat niet?

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 08-02-2019 08:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:49
JB schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:51:
Kun je ook acties toevoegen aan Routines mbt "3th party hardware"? De integratie met Bose werkt maar je moet "Ask Bose..." zeggen en dat zou ik graag als laatste actie aan een routine willen toevoegen dat de speaker in de keuken aan gaat als het nieuws en weer is voorgelezen door Alexa maar volgens mij kan dat niet?
Dat gaat helaas niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik vind het "beleid" van Amazon zo irritant.
We kunnen hier heel veel niet eens bestellen, maar als het dan wel kan, is de prijs ook veel hoger....

Ik zocht uitbreiding van de Echo 2nd die ik heb.

Je hebt ze voor 69 euro:
https://www.amazon.de/Ama...1696&sr=1-7&keywords=echo

Niet naar NL...

Dan voor 79 euro:
https://www.amazon.de/Ama...1696&sr=1-2&keywords=echo

Niet naar NL...

Als wij hem willen bestellen:
https://www.amazon.de/Ama...696&sr=1-16&keywords=echo

99 euro...

Irritant zeg...

Edit:
Zo wil ik ook best deze een keer testen:
https://www.amazon.de/Ama...TF8&qid=1549894857&sr=1-2

Kan ook niet....

Die dash buttons lijken mij best handig.

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 11-02-2019 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:32:
Ooit van Huifkar gehoord..? En verder cyberport, lufthansa, ebay enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
dfrenner schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:32:
We kunnen hier heel veel niet eens bestellen, maar als het dan wel kan, is de prijs ook veel hoger....

Ik zocht uitbreiding van de Echo 2nd die ik heb.

Je hebt ze voor 69 euro:
https://www.amazon.de/Ama...1696&sr=1-7&keywords=echo

Niet naar NL...

Dan voor 79 euro:
https://www.amazon.de/Ama...1696&sr=1-2&keywords=echo

Niet naar NL...

Als wij hem willen bestellen:
https://www.amazon.de/Ama...696&sr=1-16&keywords=echo

99 euro...

Irritant zeg...

Edit:
Zo wil ik ook best deze een keer testen:
https://www.amazon.de/Ama...TF8&qid=1549894857&sr=1-2

Kan ook niet....

Die dash buttons lijken mij best handig.
Hoe ver woon je van de Duitse grens? Je kan het bij een DHL-punt laten afleveren dicht bij de grens (aan de Duitse zijde).

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dragon2 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:26:
[...]

Ooit van Huifkar gehoord..? En verder cyberport, lufthansa, ebay enz.
Huifkar is duur en de rest leveren de dash buttons niet.
funk-e schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:12:
Hoe ver woon je van de Duitse grens? Je kan het bij een DHL-punt laten afleveren dicht bij de grens (aan de Duitse zijde).
Niet echt, zoetermeer, misschien toch eens een ritje heen en weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:50:
[...]

Huifkar is duur en de rest leveren de dash buttons niet.
Ik was vorige keer 15 euro kwijt. Dat is nog steeds een stuk goedkoper dan de internationale versie kopen.... doe je er wat dashbuttons bij, valt het toch wel mee? Ik kan niet voor 15 euro naar Duitsland rijden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1181104

Zojuist ook 2 losse Tint lampen aangeschaft. Echter krijg ik ze niet gekoppeld aan Alexa, heb ik hiervoor een gateway nodig? Dacht dat mijn echo plus dit standaard al ingebouwd heeft zitten. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dragon2 excuses! Kon geen topic vinden over overige smart bulbs. Betreft het product van de link inderdaad, Tint lamp is van het merk Mueller. Ik reset de lamp eerst zodat hij gereed staat om te pairen, daarna zoek Devices binnen in de Alexa app, echter zijn de lampen niet vindbaar. Dit moet normaal wel het geval zijn toch? Want Alexa echo plus heeft een gateway standaard ingebouwd zitten en zou dus gekoppeld kunnen worden via zigbee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Anoniem: 1181104 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:28:
@dragon2 excuses! Kon geen topic vinden over overige smart bulbs. Betreft het product van de link inderdaad, Tint lamp is van het merk Mueller. Ik reset de lamp eerst zodat hij gereed staat om te pairen, daarna zoek Devices binnen in de Alexa app, echter zijn de lampen niet vindbaar. Dit moet normaal wel het geval zijn toch? Want Alexa echo plus heeft een gateway standaard ingebouwd zitten en zou dus gekoppeld kunnen worden via zigbee?
Ik bedoelde meer dat dit logischer in het alexa topic had gestaan.

Mgoed, dit staat in de handleiding:
Indien u een Zigbee Gatewayheeft (zoals de Hue Brigde V2, Amazon Echo Plus, Lightify Gateway):a.Start met zoeken via de Gateway of App b.Steek de stekker terug in het stopcontact en/of schakel de groep weer in, in de meterkast. Schakel de lamp aanc.De lamp is aangesloten wanneer dezedrie keer knippert (of het kleurcyclus afspeelt)

Dit EXACT ook zo gedaan..?

Zo ja, dan zou ik de lamp resetten:

Resetten van de tint lamp: In uitzonderlijke gevallen, b.v. omdat de afstandsbediening moest worden gereset,moet u de lamphandmatig opnieuw instellen. •Doe de lamp met de lichtschakelaar (met een constant interval van ongeveer 1 seconde) 5x aan en uit•Wanneer u de lamp weer inschakelt, geeft de lamp een kort knipperend signaal, of laat een kleurcyclus zien. De lamp is nu gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dragon2 deze handeling heb ik precies zo uitgevoerd en ook al een reset gedaan, echter blijft hij onvindbaar in de Alexa app. Normaal gesproken moet dit wel gewoon vindbaar zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ervaring met het koppelen van de Mueller Tint bulbs met Alexa Echo plus? Bij mij blijven de lampen onvindbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mesnen met Alexa en Volvo on call. Het werkt prima hoor!

En inderdaad, parkeerverwarming stond aan!

edit:
http://www.ibood.com/expe...mazon-echo-dot-gen-3.html

En 2 stuks besteld voor 73,85 euro totaal.

Net geen 37 euro per stuk, is toch een mooie prijs?

[ Voor 30% gewijzigd door BlakHawk op 11-03-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1181104 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:42:
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de Mueller Tint bulbs met Alexa Echo plus? Bij mij blijven de lampen onvindbaar..
YouTube: Tint Smart Home Leuchten mit Amazon Echo Plus / Show verbinden - Anl...

Net als iedere andere lamp dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmnidj1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:56
Is het iemand al gelukt om de Philips Smart TV Voice Control skill te activeren? Mijn TV is geschikt (Philips PUS7502) maar als ik in de Alexa app op mijn telefoon zoek naar de skill wordt deze niet gevonden. Als ik via een internetbrowser zoek op d amazon site is de skill wel zichtbaar? krijg wel de melding dat mijn alexa account is geconfigureerd is voor amazon.com en dat ik daarom op de .com skill site moet kijken. Is dit het probleem? Als adres heb ik gewoon mijn NL adres ingevoerd en doe aankopen via amazon.de...
Meer info over de skill op: https://toengel.net/phili...egbar-einrichtung/page/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk adres heb je waar ingevoerd? De locatie waar je Alexa staat mag gewoon je eigen adres zijn. De 'locatie' van je amazon account zal ergens in de US, UK of DE moeten zijn.

Dat is al zoveel voorbij gekomen in dit topic dat een simpele zoektocht hier je alle antwoorden zal geven.

@Fraggar Wellicht is het handig om dat soort info eens in de OP te verwerken?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 18-03-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ze zijn momenteel (weer) te koop voor €33.95 op iBood. Heb er nog maar eens twee besteld. Dat brengt 't totaal op 9 :X

Edit: zie nu 't linkje in dfrenner in "Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd" pas :X O-)

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 18-03-2019 13:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:22:
Welk adres heb je waar ingevoerd? De locatie waar je Alexa staat mag gewoon je eigen adres zijn. De 'locatie' van je amazon account zal ergens in de US, UK of DE moeten zijn.

Dat is al zoveel voorbij gekomen in dit topic dat een simpele zoektocht hier je alle antwoorden zal geven.

@Fraggar Wellicht is het handig om dat soort info eens in de OP te verwerken?
Ik heb geen goede reactie gevonden waarin duidelijk beschreven staat hoe dit soort problemen aangepakt moeten worden.
Overige reacties die interessante informatie bieden heb ik vastgezet met de nieuwe punaise-optie.

Als jij mede-auteur van het topic wil worden en de OP eens grondig wil herzien juich ik dat toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze lijkt mij anders prima geschikt om in OP te zetten?

Stekeltje in "Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd"

De pin optie is leuk maar als dat er wat meer zijn dan word het weer onhandig om daarnaar te verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@etmnidj1 : RobIII in "Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd"; het spotify gebeuren kun je omheen lezen; is niet relevant.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 18-03-2019 16:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Beide posts heb ik gepinned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmnidj1
Thanks Roblll Het was me inmiddels gelukt om de locatie van de "shop for digital content etc.' om te zetten naar Dld, alleen werkte de room-awareness opeens niet meer. Het leek wel de echo dot's niet meer aan een ruimte gekoppeld waren. In de app waren ze dat wel maar inde praktijk werkte het commando "dim te lights to
80%' opeens niet meer. en kreeg ik een foutmelding dat lights niet bekend waren als device. Nu weer terug naar US en alles werkt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmnidj1
@RobIII Probleem opgelost; account omgezet naar UK en de Philips Smart TV skill is beschikbaar en werkt! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
Sinds vandaag Domoticz Bridge via Alexa aan de praat, misschien een tip voor anderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-06 18:51
Sinds een aantal dagen heeft mijn Alexa kuren.

Ik gebruik hem enkel om lampen, apparaten en scenes in domoticz in en uit te schakelen. Dat doe ik doormiddel van een hele hoop ongebruikte nodemcu's die allemaal tasmota draaien, elke nodemcu heeft 4 virtuele relays (ik heb er niet echt relays aan gehangen) en gooit dus 4 hue emulaties op mijn netwerk. Elk virtueel relay krijgt een idx nummer en op die manier schakel ik dus met Alexa allerlei dingen in domoticz.

Goed, een beetje omslachtig maar dit werkte al die tijd perfect tot een aantal dagen geleden, als ik film wil kijken, gaat de afzuigkap aan. Als ik de airco aanzet, gaat de keuken lamp aan etc.
Ik heb alle devices verwijdert uit Alexa, en hem opnieuw laten zoeken naar devices. Hij vindt netjes alle devices (de hue emulaties op de nodemcu's dus) en opnieuw dezelfde problemen.

Een kanttekening, ik heb ook sinds een aantal dagen pihole draaien. Die heb ik inmiddels om te testen even uit mijn router gehaald. Alle routers gereboot, ook Alexa, maar het probleem blijft.

Iemand hier nog meer problemen? Het is echt alleen Alexa, als ik in de webinterfaces van de nodemcu's inlog en de desbetreffende virtuele relays aan en uit schakel, schakelt in domoticz de juiste scenes en apparaten mee.

Alexa gooit de boel dus in de war en stuurt willekeurig een hue emulatie aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Chrisje1983 op 27-05-2019 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Chrisje1983 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 07:57:
Iemand hier nog meer problemen?

Alexa gooit de boel dus in de war en stuurt willekeurig een hue emulatie aan.
Philips heeft in de afgelopen weken groepen toegevoegd aan Philips Hue. Het is mogelijk dat Amazon hierdoor ook haar implementatie rondom Philips Hue heeft aangepast.

Zelf gebruik ik ook dagelijks Philips Hue-emulatie. Dat werkt uitstekend voor mij. De implementatie die ik gebruik lijkt veel op de HA Bridge. Omdat het voor mij wel zonder problemen werkt, zou het probleem bij jou in de emulatiesoftware kunnen zitten, bijvoorbeeld het verkeerd aanbieden van virtuele apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
En welke vorm gebruik jij precies? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Chrisje1983 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:54:
En welke vorm gebruik jij precies? Dank!
Ik heb een emulator in python geschreven op basis van de java-code van HA bridge zodat het precies op mijn wensen aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Fraggar schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:48:
[...]

Ik heb een emulator in python geschreven op basis van de java-code van HA bridge zodat het precies op mijn wensen aansluit.
Oke duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gebruiken mensen hier Alexa icm Bose Soundtouch skill? Ik heb sinds een week gezeur met deze skill. Heeft altijd perfect gewerkt met "okay" als je commando's gaf maar nu geeft Alexa terug;

"sorry I'm having trouble accessing your Bose Soundtouch control-skill right now"

maar het commando wordt (gelukkig) wel uitgevoerd. "Did you turn it off and on again?"; Jep, beiden uiteraard! Disable/enable skill in Alexa biedt ook geen soelaas :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

TWKterry

Master Mariner

ik heb sinds kort ook een Alexa dot3 ingesteld op een US amazon account.
Koppelen van de HUE verlichting ging zonder problemen, alle lampen en scenes gevonden.

De Denon HEOS skill geeft meer problemen, installeren en koppelen van HEOS account ging zonder problemen. Maar ik kan geen enkel device vinden terwijl ik toch 2x heos1, 2x heos5 en een heos avr vanaf dezelfde ipad gewoon kan bedienen in de heos-app.

Heos1 en Heos5 draadloos, heos avr via netwerk aangesloten.

Iemand anders wel gelukt om HEOS speakers te vinden via Alexa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:35
Heb de Alexa (echo dot 3) nu anderhalf jaar.
Eerst werkte alles zonder problemen, maar sinds kort kan ik in de app geen enkeles kill openen. Scherm blijft laden en gebeurt niets. Sommige nieuwe skills (als ik zoek) opent hij in de browser, maar alles wat ik geïnstalleerd heb kan ik dus niets mee.

Erg vervelend, omdat mijn HUE skill niet helemaal klopt. De groepen die ik in de HUE app heb aangemaakt (tuin, woonkamer, etc.) matchen niet met hoe Alexa het ziet. Gevolg is dus dat op Voice Command de verkeerde lampen aan/uit gaan.

De app heb ik al een paar keer opnieuw geïnstalleerd.

Iemand die ook deze problemen met de app heeft ?
Overigens is de app uit de NL play store nog steeds beta?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Nieksiero schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:56:
Heb de Alexa (echo dot 3) nu anderhalf jaar.
Eerst werkte alles zonder problemen, maar sinds kort kan ik in de app geen enkeles kill openen. Scherm blijft laden en gebeurt niets. Sommige nieuwe skills (als ik zoek) opent hij in de browser, maar alles wat ik geïnstalleerd heb kan ik dus niets mee.

Erg vervelend, omdat mijn HUE skill niet helemaal klopt. De groepen die ik in de HUE app heb aangemaakt (tuin, woonkamer, etc.) matchen niet met hoe Alexa het ziet. Gevolg is dus dat op Voice Command de verkeerde lampen aan/uit gaan.

De app heb ik al een paar keer opnieuw geïnstalleerd.

Iemand die ook deze problemen met de app heeft ?
Overigens is de app uit de NL play store nog steeds beta?
Heb je dezelfde problemen via de website dan? En per stem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:35
dragon2 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:41:
[...]

Heb je dezelfde problemen via de website dan? En per stem?
Website kan ik alles, Voice command werkt ook prima, maar dan dat is lastig om dan de skills daadwerkelijk te installeren (bijv. groepen aanmaken in de Hue skill).

Lijkt dus aan de app te liggen... Die nog steeds beta lijkt te zijn.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
Hier ontbreken in de app af en toe ook de skills, maar op de website via de Android phone geen probleem
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste