Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Ik heb thuis 2 Echo's, 1 in de woonkamer en 1 in de keuken.

Met name in de woonkamer merk ik dat er best vaak een 'false positive' op het wakeup word is..
oftwel dat de Echo denkt dat we Alexa zeggen en dus gaat luisteren..

Hebben anderen dit ook?
Zijn er mensen die een ander wakeup word gebruiken, maakt dat verschil?

En voor de Google Home assistent gebruikers, herkennen jullie dit of werk 'OK google' wel goed?

mrsT word namelijk nogal sjaggie als alexa weer eens out of the blue begint te ouwehoeren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 13:34
Ik heb de google home in de keuken en woonkamer en slaapkamer. Ook hier reageert de home op de televisie wel eens.

Dan hoor je hem iets roepen in de keuken in de trand van, ik heb je niet verstaan of dit begrijp ik niet, terwijl er geen commando is gegeven.

Hey google en Oke google werken beide slecht als ik televisie aan het kijken ben, ik ben er nog niet heel tevreden over. De eerste week werkte het beter, het lijkt steeds minder vaak goed te gaan dan dat het wel goed gaat.

Ik vind het concept echt super en zou graag het apparaat blijven gebruiken in de woning in combinatie met hue verlichting, maar betrap mezelf er steeds vaker op dat ik gewoon de lichtschakelaar gebruik in plaats van google te vragen of de app te openen.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
RetroHead schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:41:
Ik heb de google home in de keuken en woonkamer en slaapkamer. Ook hier reageert de home op de televisie wel eens.

Dan hoor je hem iets roepen in de keuken in de trand van, ik heb je niet verstaan of dit begrijp ik niet, terwijl er geen commando is gegeven.

Hey google en Oke google werken beide slecht als ik televisie aan het kijken ben, ik ben er nog niet heel tevreden over. De eerste week werkte het beter, het lijkt steeds minder vaak goed te gaan dan dat het wel goed gaat.

Ik vind het concept echt super en zou graag het apparaat blijven gebruiken in de woning in combinatie met hue verlichting, maar betrap mezelf er steeds vaker op dat ik gewoon de lichtschakelaar gebruik in plaats van google te vragen of de app te openen.
Ik heb ook Hue lampen en de combi met echo vind ik super.. maar de false positives geven wel irritatie...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39

JB

Cédric roelt!

Geen last van tot dusverre. Siri is vaker aan het k*tten in die zin. Beide dots (keuken & woonkamer) nog nooit zelf aan zien gaan of op basis van een woord dat lijkt op Alexa.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb er in totaal 5 in gebruik maar amper last van false positives. Mijn Google Home heeft er op dezelfde plek meer last van.

Bij mij staan de Echo's op stille plekken, bv niet naast de tv maar juist op een kastje aan de overzijde van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Google home geeft bij mij exact hetzelfde probleem. Die is nu gedegradeerd tot een badkamerspeaker.

Jammer, ik vond het best leuk, maar als je relaxt tv zit te kijken en dat ding begint uit het niks te blèren, neen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 14:38

cdoens

Peugeot-gek

Hier nog weinig last maar de Google Home mini ligt onder de tv en laatst was iemand op tv noodles aan het koken. Google zei netjes dat ze niks met vraag kon doen. :)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
ToolkiT schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:38:
Ik heb thuis 2 Echo's, 1 in de woonkamer en 1 in de keuken.

Met name in de woonkamer merk ik dat er best vaak een 'false positive' op het wakeup word is..
oftwel dat de Echo denkt dat we Alexa zeggen en dus gaat luisteren..

Hebben anderen dit ook?
Zijn er mensen die een ander wakeup word gebruiken, maakt dat verschil?

En voor de Google Home assistent gebruikers, herkennen jullie dit of werk 'OK google' wel goed?

mrsT word namelijk nogal sjaggie als alexa weer eens out of the blue begint te ouwehoeren..
Ik heb het met mijn iPhone en “He Siri” continu.
Iedere dag meerdere malen op werk.

Mijn Amazon Echo heb ik nu ongeveer een jaar in de woonkamer en de keren dat het daar gebeurde zijn op één hand te tellen. Ok misschien net twee handen. Maar echt zo veel beter dan Siri!
JB schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:39:
Geen last van tot dusverre. Siri is vaker aan het k*tten in die zin. Beide dots (keuken & woonkamer) nog nooit zelf aan zien gaan of op basis van een woord dat lijkt op Alexa.
Siri ligt bij mij op werk op mijn bureau en serieus dat ding reageert op de meest kansloze zinnen die in nog niet eens lijken op “he Siri”.

Voor mij heeft Apple de home assistent strijd duidelijk verloren.

Google home heb ik alleen boven als test, werkt grappig maar Alexa is zo veel verder. Zelfs vanuit buitenshuis een “drop in” intercom naar je Echo opzetten met je telefoon. Ideaal!
Hooglander1 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 18:43:
Google home geeft bij mij exact hetzelfde probleem. Die is nu gedegradeerd tot een badkamerspeaker.

Jammer, ik vond het best leuk, maar als je relaxt tv zit te kijken en dat ding begint uit het niks te blèren, neen.
Dat gebeurt bij Alexa echt niet. Één keer met tv kijken gehad, toen had je van de reclames waar Alexa in voor kwam.

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 05-02-2019 21:35 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39

JB

Cédric roelt!

@dfrenner Nu nog Nederlands leren, die slet!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
JB schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:24:
@dfrenner Nu nog Nederlands leren, die slet!
Ja inderdaad!
Maar volgens mijn is het daaromheen nog angstvallig stil :-(

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44

MsG

Forumzwerver

Heb het hier soms met Google Home, maar als hij verder geen input hoort krijg ik ook niet altijd een heel riedeltje, dus is het enkel het luister-geluidje, die ik zelf heb aangezet, anders zou je al niet eens wat horen, tenzij hij er een half commando in verstaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb een Sonos met Alexa geactiveerd en toen die op het TV meubel naast de TV stond kwam zo'n false positive inderdaad soms meerdere keren per avond voor.

Uiteindelijk heb ik hem verplaatst naar een bijzettafeltje krap 3 meter van de TV af en nu heb ik ze nooit meer.
Pagina: 1