Ik heb er een paar jaar geleden dan ook best veel tijd ingestoken om dat voor elkaar te krijgen. In ieder geval kreeg ik voor elkaar dat de leges van ruim € 300 naar € 0 gegaan zijn, maar verder dan dat wilde de door D66/VVD/CDA gedomineerde raad niet gaan. En uiteindelijk dus verhuisd. Dus ik heb precies gedaan wat je daar allemaal roept

gewoon maar besluiten dat ze niet voor je gelden want ikke duurzaam of ikke zielig is natuurlijk gewoon dikke kolder.
Dat is niet wat ik zeg, en dat is niet wat ik bedoel. Wat ik schreef was is dat ik denk dat het bij veel mensen niet bekend is. Ik denk dat er maar bar weinig mensen zijn die het weten en ondanks die kennis geen vergunning aanvragen.
"Ik wist het niet" is een slap excuus, dan vraag je het aan iemand die het weet,
Zie mijn opmerking hierboven, ik denk dat veel mensen er niet bij stilstaan. Ik denk eerlijk waar niet dat het om veel gevallen van onwil gaat. Je zou wel gek zijn om je de ellende op hals te halen. Dat je dat gebrek aan kennis niet goed vindt, ok, prima, kan. Ik vind wél dat de installateurs steken laten vallen, ik ben van mening dat die hier van zouden moeten weten en hun klanten hierover moeten i
nlichten. Ik durf niet te zeggen of het uit gemakzucht niet gebeurt, of dat men bij zichzelf denkt "ze liggen op het dak, ik heb mijn geld binnen", durf ik niet te zeggen.
-edit-
Het is mijn mening dat dingen als beschermd stadsgezicht, en de impact op de plaatsing van dingen als zonnepanelen e.d., een slechte zaak zijn. Ik snap prima dat (lang) niet iedereen die mening deelt. Maar wat ik maar heel moeilijk kan snappen is de wrijving tussen de uitsluitend subjectieve redenen hiervoor ("mooi", "niet mooi", "historie") en de objectieve noodzaak voor een energietransitie waarvan zonnepanelen een integraal onderdeel zijn. Dat, samen met het feit dat zonnepanelen (opdak-systemen) in een middag van het dak te halen zijn zonder een spoor achter te laten (iit dakkapellen, uitbouwen, e.d. die structurele aanpassingen aan een woning zijn) vind ik een argument om de plaatsing van zonnepanelen niet zo te hinderen als nu het geval is.
[
Voor 19% gewijzigd door
JeroenH op 25-06-2020 12:02
]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar