Anoniem: 467839

Haha daar hebben jullie helemaal gelijk in! ik vond het een vermakelijk filmpje en wilde het graag met jullie delen!

MooDyBLueS schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:50:
[...]

Als je online koopt heb je altijd 14 dagen op zicht wettelijk gezien. En goede webshops zoals Coolblue houden zich daar keurig aan, retourneren is gratis en je kan letterlijk het toestel als normaal gebruiken. Wees er alleen extra voorzichtig mee, want als je schade maakt kan die verhaald worden.

Zo heb ik ooit eens een HTC One geprobeerd maar toch weer binnen de 2 weken geretourneerd en een iPhone ervoor in de plaats genomen.

[...]

1. Plus de veranderingen op het gebied van gebruikte van materialen (aluminium en ionized glass).
2. En op het gezicht is juist weer het slechtste wat je kunt hebben,
Coolblue heeft niet voor niets tig awards gewonnen, ze zijn de enige webshop die het echt lijken te begrijpen. Er staat idd bij de producten dat je ze allemaal uitgebreid mag uitproberen, zoals je normaal ook zou doen. Top winkel! _/-\o_

Donstil schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:33:
[...]

Maar dan heb je nog steeds geen muziek een 64 GB komt niet volgeladen met muziek namelijk.
Apple music vreet je GB's op, dus de "offline" functie heeft geen toegevoegde waarde op een 16gb apparaat omdat deze direct vol zit! Het kan zijn dat jij overal wi-fi hebt, daar niet van hoor.
Anoniem: 467839 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:39:
[...]

Apple music vreet je GB's op, dus de "offline" functie heeft geen toegevoegde waarde op een 16gb apparaat omdat deze direct vol zit! Het kan zijn dat jij overal wi-fi hebt, daar niet van hoor.
Ook al gebruik je de offline functie niet, er wordt sowieso een cache opgebouwd door de app. Ik zit nu nog op een iPhone 5 met 16 GB opslag en daar merk ik ook dat ondanks dat ik geen muziek offline opsla, dat zowel Spotify als Apple Music de nodige MB's gebruiken aan "Documents & Data":
Spotify = 165 MB
Apple Music = 240 MB

Het is natuurlijk veel minder dan offline muziek, maar dit komt dus wel bovenop de App size. Apps zoals Pocket, Feedly, WhatsApp, OneNote en Google zijn bij mij de grootverbruikers op gebied van caching. Al die dingen zijn feitelijk "in de cloud", maar toch kosten deze mij alles bij elkaar zo'n 2-3 GB aan caching.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

vhal

ಠ_ಠ

Anoniem: 467839 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:36:
[...]

Coolblue heeft niet voor niets tig awards gewonnen, ze zijn de enige webshop die het echt lijken te begrijpen. Er staat idd bij de producten dat je ze allemaal uitgebreid mag uitproberen, zoals je normaal ook zou doen. Top winkel! _/-\o_
Dat wel, het gros wat retour komt na die 14 dgn. bij CB verschijnt weer op Marktplaats (Tweedekansjes) tegen een gereduceerd bedrag. Gek genoeg zie ik nooit iPhones, ws. gaan deze allemaal retour Apple.
.

Strava

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:53
Is cache niet zoiets als het gebruik van RAM geheugen? Oftewel benutten wat je hebt?

In het RAM geheugen worden recent gebruikte bestanden, programma's en apps tijdelijk opgeslagen voor supersnelle toegang bij het opnieuw openen.

Bij cache zoals Spotify of Apple Music wordt deze vorm van tijdelijke opslag toch gewoon gebruikt om muziek dat je recent hebt afgespeeld lokaal te kunnen afspelen zodat je niet je databundel / het netwerk onnodig belast? Ik neem aan dat iOS zo slim is om de cache te legen indien nodig en je je niet druk hoeft te maken om dit soort getalletjes? Ik heb net even een album van 16 nummers offline opgeslagen en Apple Music geeft 113 MB's aan. Daarvoor stond de Muziek app niet eens in mijn lijstje bij Opslag.

In mijn ogen bangmakerij om te stellen dat 16GB 'direct volzit' wanneer je de streamingdienst offline wilt gebruiken. Misschien hebben sommigen al genoeg aan 20 albums tijdelijk opslaan? Dan ben je hooguit 2,5GB armer.

Edit:
Tweakers als pdavie2311 kunnen nog aardig wat muziek offline kwijt op een 16GB iPhone ;)
pdavie2311 schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:56:
Heb nu nog 6,8 gb over..alle apps die ik wil en foto's nog niet zo veel..100 ofzo..Dan heb ik aan 16gb genoeg toch? En haal ik vrijdag de 6s...

[ Voor 27% gewijzigd door swv op 23-09-2015 10:04 ]

"Paus vertraagt levering iphone 6s"

http://www.rtlnieuws.nl/n...traagt-levering-iphone-6s

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 467839 op 23-09-2015 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vhal schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:49:
[...]

Dat wel, het gros wat retour komt na die 14 dgn. bij CB verschijnt weer op Marktplaats (Tweedekansjes) tegen een gereduceerd bedrag. Gek genoeg zie ik nooit iPhones, ws. gaan deze allemaal retour Apple.
.
Klopt qua iPhone's. Sommige merken voeren zelf een quality check en refurb uit. Apple zorgt ervoor dat ze op z'n minst een diagnostische test en optische check uitvoeren. Uiteraard moet de winkel hieraan meewerken, als die ervoor kiest om hem weer in voorraad te leggen zonder te checken (Media Markt bijv.), dan kan Apple er weinig aan veranderen, maar het idee is dat Apple hiermee voorkomt dat er slechte producten weer opnieuw verkocht worden.

In het verleden heb ik jarenlang in winkels gewerkt en hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat men iets terug wilde brengen met als reden "toch niet nodig" of "mijn <vul familielid in> heeft er ook al een voor me gekocht", terwijl bij een snelle check blijkt dat het apparaat gewoon defect is. Men is gewoon bang niet zijn/haar geld terug te krijgen of verplicht iets anders te moeten nemen, terwijl dit natuurlijk niet zo is.

Ik gaf net het voorbeeld van de Media Markt, hoe vaak ik het zelf helaas al heb meegemaakt dat ik een product kocht wat gebruikt (en niet in orde) bleek te zijn... De laatste keer was een paar maanden terug dat ik een cadeau voor iemand wou kopen en had een medewerker nodig omdat ze achter glas stonden. Hij pakte precies dat product waar geen seal meer omheen zat en ik confronteerde hem ermee, waarop ik afgesnauwd werd dat ik het ermee moest doen, want "het is grondig gecontroleerd". Aangegeven dat het een cadeau is en ik dus een gesealde versie wil hebben, ook ivm ruilen eventueel, maar meneer bleef volhouden. Uiteindelijk zover gekregen om samen de verpakking ter plekke te openen en de staat van het product te bekijken en hoewel er geen schade was, lagen alle kabels er rommelig in, zat het schermpje (was trouwens een compactcamera) vol met vingerafdrukken en ontbraken de nette kabelbinders en zakjes. Niet cadeau waardig. Heb het er gelijk bij laten zitten en gezegd dat ik bij een ander ging shoppen, sindsdien koop ik ook gewoon niks meer bij hun. Ook online niet.

Overigens weet ik niet of "het gros" wat jij aangeeft daadwerkelijk als tweedekansje aangeboden wordt. Ik heb ook weleens tussen de advertenties gekeken en ik zie dat er altijd wel een heel klein dingetje 'mis' mee is. Verpakking beschadigd, ontbreekt, kabeltje ontbreekt, kleine krasjes, handleidingen niet in doos. Allemaal vrijwel niet boeiend, maar ik denk eigenlijk dat de producten die 100% compleet en onbeschadigd terugkomen, ook wel gewoon de verkoop weer in gaan. En waarom niet? Het is immers niet tweedehands.
sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:53:
Is cache niet zoiets als het gebruik van RAM geheugen? Oftewel benutten wat je hebt?

In het RAM geheugen worden recent gebruikte bestanden, programma's en apps tijdelijk opgeslagen voor supersnelle toegang bij het opnieuw openen.

Bij cache zoals Spotify of Apple Music wordt deze vorm van tijdelijke opslag toch gewoon gebruikt om muziek dat je recent hebt afgespeeld lokaal te kunnen afspelen zodat je niet je databundel / het netwerk onnodig belast? Ik neem aan dat iOS zo slim is om de cache te legen indien nodig en je je niet druk hoeft te maken om dit soort getalletjes? Ik heb net even een album van 16 nummers offline opgeslagen en Apple Music geeft 113 MB's aan. Daarvoor stond de Muziek app niet eens in mijn lijstje bij Opslag.

In mijn ogen bangmakerij om te stellen dat 16GB 'direct volzit' wanneer je de streamingdienst offline wilt gebruiken. Misschien hebben sommigen al genoeg aan 20 albums tijdelijk opslaan? Dan ben je hooguit 2,5GB armer.
Mee eens. Maar jij pakt nu alleen Apple Music. Ik gaf van mijn iPhone al een aantal toch veelgebruikte applicaties die allemaal in de cloud werken, maar allemaal met caching werken.

Mijn punt is dan ook: ook al sla je niks lokaal op, maar gebruik je wel 10-20 cloud/streaming gebaseerde apps, dan nog kan je iPhone best snel vol raken met caching. Het hoeft niet, maar het kan.

En het probleem met caching is dat het zichzelf niet automatisch opschoont, althans... sommige apps zijn persistent in zeker mate. Ik zit nu namelijk rond de 500 MB vrije ruimte, maar dat komt omdat ik net 4 apps verwijderd heb vanwege het feit dat ik continu de melding kreeg dat er te weinig ruimte was. Ik kon niet eens 1 app updaten. Dat betekent dus dat die apps hun cache vasthouden, ondanks dat andere apps eigenlijk (tijdelijk) die ruimte nodig hebben.

Dus i.t.t. RAM werkt caching een stuk minder dynamisch en dus meer persistent. Maar dit is puur mijn eigen ervaring natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door MooDyBLueS op 23-09-2015 10:08 ]

Mediamarkt staat er idd bekend om gewoon alles zonder controle in het rek terug te hangen. Dit heb ik zelf vaker ook gezien.

maar als een medewerker de opengemaakt wil geven terwijl er gesealde staan, meteen even naar de manager vragen want dat kan natuurlijk niet.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik inspecteer producten wel vaker voordat ik ze koop. Vooral met aanbiedingen in winkels als MediaMarkt, Dixons en MyCom. Ik word dan vaak vreemd aangekeken door medewerkers.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Anoniem: 467839 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:07:
Mediamarkt staat er idd bekend om gewoon alles zonder controle in het rek terug te hangen. Dit heb ik zelf vaker ook gezien.

maar als een medewerker de opengemaakt wil geven terwijl er gesealde staan, meteen even naar de manager vragen want dat kan natuurlijk niet.
En dan krijg je een magazijnmedewerker van 40 jaar die even voor manager gaat spelen, ik ken de trucjes. :P
Zonder gekheid: je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar dat dit nodig is, is voor mij reden om die winkel tegenwoordig te mijden. En ik zeg dit ook tegen mensen als ze iets bij de MM willen kopen vanwege de prijs: prima voor aanbiedingen, maar verwacht geen service en ook geen snelle garantie afhandeling.

Om dan terug te komen op smartphones Apple: ik heb vrienden en collega's die weleens met een defecte Samsung hebben gehad en daar hoor ik MediaMarkt achtige verhalen over: 3-4 weken doorlooptijd van een reparatie, in sommige gevallen een refurbished toestel terug die flinke gebruikerssporen bevat, etc.

Toevalligerwijs heb ik vorige week donderdag een tweedehands iPad mini 2 voor mijn zoontje gekocht (hij pikte iets te vaak mijn iPad Air :P ) en deze bleek bij thuiskomst een ietwat gele waas aan de onderkant van het scherm te hebben en de mute switch leidde een eigen leven. Donderdag gelijk gechat met Apple Support (had nog 1 maand garantie), vrijdag door UPS opgehaald, maandag afgeleverd bij Apple, maandag gelijk onderzoek verricht en maandag gelijk een vervangend exemplaar opgestuurd. Dinsdag (gisteren dus) door UPS afgeleverd en wat blijkt: een splinternieuwe iPad mini 2. Volgens mij zelfs uit het tijdperk dat hij officieel niet meer iPad mini retina, maar iPad mini 2 heet, want de spacegrijze kleur is ietwat anders dan de ingeleverde.

Hoe dan ook: ik heb serieus nog nooit zo'n goede service meegemaakt en hoewel dit ongetwijfeld niet voor alle RMA's van Apple zo voorspoedig zal verlopen, bevestigt dit wel mijn vertrouwen in Apple als bedrijf. Het is gewoon ontzettend fijn (en in dit geval ver boven verwachting met een compleet nieuw product) dat ALS je dan toch een keer problemen hebt, dat je dan snel en goed geholpen wordt.
SirLenncelot schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:11:
Ik inspecteer producten wel vaker voordat ik ze koop. Vooral met aanbiedingen in winkels als MediaMarkt, Dixons en MyCom. Ik word dan vaak vreemd aangekeken door medewerkers.
Niks van aantrekken en gewoon mee door blijven gaan. d:)b Het is je goed recht en liever ter plekke gelijk aangeven dat iets niet klopt, dan er bij thuiskomst achterkomen en weer terug moeten met mogelijke discussies tot gevolg.

[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 23-09-2015 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anoniem: 467839 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:39:
[...]

Overal op WiFi? Ik zit nergens op WiFi, heb gewoon een degelijke data bundel.

Dat bedelen om de WiFi code vind ik altijd van die armoe.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Hier een filmpje over de camera van de 6s (Plus) vergeleken met andere toestellen. Het is natuurlijk wat voorbarig nog, dus hieruit moeten we nog geen conclusies trekken! Toch geeft het wel een redelijk beeld.

YouTube: iPhone 6s Camera Shootout

Gister ook dit filmpje gezien en daar was ik wel erg van onder de indruk.

YouTube: iPhone 6s - 4K Camera Test Video Sample - GIGA.DE

Wat vinden jullie ervan?

Donstil schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:21:
[...]

Overal op WiFi? Ik zit nergens op WiFi, heb gewoon een degelijke data bundel.

Dat bedelen om de WiFi code vind ik altijd van die armoe.
voor dat extra geld van die bundel had je ook de 64 gb kunnen kopen.

• swv
Zouden de tweakers die overmorgen al een 6s hebben bemachtigd resultaten over 4g+ willen delen als je in een 4g+-dekkingsgebied woont/werkt?

Omdat ik zelf KPN heb, bij voorkeur in
4G van KPN: klaar voor de toekomst

En anders
[Ervaringen] Vodafone 4G netwerk

Ik ben benieuwd of het dan ook meteen werkt :)

MooDyBLueS schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:16:
[...]

En dan krijg je een magazijnmedewerker van 40 jaar die even voor manager gaat spelen, ik ken de trucjes. :P
Zonder gekheid: je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar dat dit nodig is, is voor mij reden om die winkel tegenwoordig te mijden. En ik zeg dit ook tegen mensen als ze iets bij de MM willen kopen vanwege de prijs: prima voor aanbiedingen, maar verwacht geen service en ook geen snelle garantie afhandeling.

Om dan terug te komen op smartphones Apple: ik heb vrienden en collega's die weleens met een defecte Samsung hebben gehad en daar hoor ik MediaMarkt achtige verhalen over: 3-4 weken doorlooptijd van een reparatie, in sommige gevallen een refurbished toestel terug die flinke gebruikerssporen bevat, etc.

Toevalligerwijs heb ik vorige week donderdag een tweedehands iPad mini 2 voor mijn zoontje gekocht (hij pikte iets te vaak mijn iPad Air :P ) en deze bleek bij thuiskomst een ietwat gele waas aan de onderkant van het scherm te hebben en de mute switch leidde een eigen leven. Donderdag gelijk gechat met Apple Support (had nog 1 maand garantie), vrijdag door UPS opgehaald, maandag afgeleverd bij Apple, maandag gelijk onderzoek verricht en maandag gelijk een vervangend exemplaar opgestuurd. Dinsdag (gisteren dus) door UPS afgeleverd en wat blijkt: een splinternieuwe iPad mini 2. Volgens mij zelfs uit het tijdperk dat hij officieel niet meer iPad mini retina, maar iPad mini 2 heet, want de spacegrijze kleur is ietwat anders dan de ingeleverde.

Hoe dan ook: ik heb serieus nog nooit zo'n goede service meegemaakt en hoewel dit ongetwijfeld niet voor alle RMA's van Apple zo voorspoedig zal verlopen, bevestigt dit wel mijn vertrouwen in Apple als bedrijf. Het is gewoon ontzettend fijn (en in dit geval ver boven verwachting met een compleet nieuw product) dat ALS je dan toch een keer problemen hebt, dat je dan snel en goed geholpen wordt.

[...]

Niks van aantrekken en gewoon mee door blijven gaan. d:)b Het is je goed recht en liever ter plekke gelijk aangeven dat iets niet klopt, dan er bij thuiskomst achterkomen en weer terug moeten met mogelijke discussies tot gevolg.
Mijn bij BCC gekochte MBA vertoonde opeens kuren (het leeks alsof de alt toets intern vast bleef hangen), en bij BCC zou het 4 weken duren.
Even de apple store ingelopen, en na 3 dagen had ik mijn MBA terug met een compleet nieuwe body + toetsenbord. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 22:42

ronaldm3

Apple Watch :)

sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:44:
Zouden de tweakers die overmorgen al een 6s hebben bemachtigd resultaten over 4g+ willen delen als je in een 4g+-dekkingsgebied woont/werkt?

En anders

Ik woon in 010 en kan dat dus vrijdag avond wel even testen. :P

Power to the beat.

Anoniem: 467839 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:42:
[...]

voor dat extra geld van die bundel had je ook de 64 gb kunnen kopen.
Maar een 64 GB komt niet met gratis mobiel internet.
ronaldm3 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:46:
[...]

Is 010 4g+ ready ja?
Ben benieuwd :)

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 23-09-2015 10:51 ]

• SirLenncelot
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:49:
[...]

Maar een 64 GB komt niet met gratis mobiel internet.

[...]

Is 010 4g+ ready ja?
Ben benieuwd :)
FYI: nieuws: KPN biedt 4g+ aan in zeven Nederlandse steden

en ik heb ook een redelijk kleine databundel omdat ik op mijn werk en thuis gewoon gebruik maak van WiFi, daar zit geen bedelen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
ronaldm3 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:46:
[...]

Dat zou super zijn! Natuurlijk is het ook in jouw belang :+

Ervaringen kun je ook hier delen natuurlijk, maar in die andere topics proberen we de voortgang van 4g+ een beetje in kaart te krijgen. Aangezien het aantal toestellen en abonnementen met 4g+ nog schaars is, zorgt de 6s ongetwijfeld voor een boost in de ervaringen en resultaten.

• ronaldm3

ronaldm3

sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:59:
[...]

Ervaringen kun je ook hier delen natuurlijk, maar in die andere topics proberen we de voortgang van 4g+ een beetje in kaart te krijgen. Aangezien het aantal toestellen en abonnementen met 4g+ nog schaars is, zorgt de 6s ongetwijfeld voor een boost in de ervaringen en resultaten.
i'll keep you posted :)

Power to the beat.

Een handige iOS 9 feature waar ik net achter ben gekomen: vannacht vergeten mijn iPhone 5 op te laden, zat op 9% vanochtend en dus in Low Power Mode. Daarom vanochtend in de auto aan de lader gehangen (moest toch ruim een uur rijden) en het viel me op een gegeven moment op nadat ik een notification binnen kreeg dat de Low Power Mode nog ingeschakeld stond, terwijl de telefoon op 70% zat. Daarna, bij 80% kreeg ik een notification dat Low Power Mode uitgeschakeld was omdat de batterij inmiddels voldoende opgeladen was.

En het moet gezegd worden: in iets meer dan een uur van 9% naar 85% opgeladen in een zwakke autolader, dankzij de Low Power Mode, vind ik netjes. Het is geen Qualcomm Quick Charge, maar ik ga binnenkort eens testen hoe lang het eigenlijk duurt als ik hem aan een volwaardige lader hang thuis (en dus op 10% of minder zit).

Dit is natuurlijk voor alle iPhone's hetzelfde dan, maar de kleinere accu's bij de 6s (Plus) betekent tevens dat ze iets sneller volgeladen zullen zijn, zonder dat de accutijd minder is geworden (zoals de reviews inmiddels bevestigen).

[ Voor 12% gewijzigd door MooDyBLueS op 23-09-2015 11:12 ]

• rleppink
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Daring Fireball over de iPhones 6S: http://daringfireball.net/2015/09/the_iphones_6s

Altijd interessant. :)

MooDyBLueS schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:10:
Een handige iOS 9 feature waar ik net achter ben gekomen: vannacht vergeten mijn iPhone 5 op te laden, zat op 9% vanochtend en dus in Low Power Mode. Daarom vanochtend in de auto aan de lader gehangen (moest toch ruim een uur rijden) en het viel me op een gegeven moment op nadat ik een notification binnen kreeg dat de Low Power Mode nog ingeschakeld stond, terwijl de telefoon op 70% zat. Daarna, bij 80% kreeg ik een notification dat Low Power Mode uitgeschakeld was omdat de batterij inmiddels voldoende opgeladen was.

En het moet gezegd worden: in iets meer dan een uur van 9% naar 85% opgeladen in een zwakke autolader, dankzij de Low Power Mode, vind ik netjes. Het is geen Qualcomm Quick Charge, maar ik ga binnenkort eens testen hoe lang het eigenlijk duurt als ik hem aan een volwaardige lader hang thuis (en dus op 10% of minder zit).

Dit is natuurlijk voor alle iPhone's hetzelfde dan, maar de kleinere accu's bij de 6s (Plus) betekent tevens dat ze iets sneller volgeladen zullen zijn, zonder dat de accutijd minder is geworden (zoals de reviews inmiddels bevestigen).
Ik zou wel eens echte testen willen zien wat het effect is van die LPM.
imo verbruikt de helderheid de meeste battery %, maar deze wordt niet aangepast.

Helaas tot op heden nog geen duidelijke testen gezien.
sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:59:
[...]

Welk andere topic is dat?
Ik woon in Gorinchem (25 km van Rotterdam) en werk in het 010 gebied, kan dus ook wel even mee testen.

Gorinchem had redelijk snel 4g toen Vodafone dat uitrolde.

Heb zojuist de nodige reviews doorgenomen specifiek op het 16 GB opslag punt. Opvallen is dat o.a. ook in de door ronaldleppink gelinkte review aangehaald wordt dat 16 GB echt te klein is, dat third-party analytics dit ook aantonen, maar dat Apple zelf dus vol blijft houden volgens hun eigen analytics dat veel mensen aan 16 GB genoeg hebben.

Desondanks vormt het nu dus al in letterlijk elke review (Mossberg, The Verge, Daring Fireball, Engadget, WSJ, etc...) een groot punt en wordt het Apple nu al kwalijk genomen dat ze nog 16 GB aanbieden i.p.v. 32 GB.

Ik kan me om die reden dan ook niet voorstellen dat de iPhone 7 straks weer met 16 GB uitkomt. Als Apple dat nog een jaar wil gaan volhouden, ben ik bang dat het ze (terecht) op vernietigende reiews zal komen te staan. Je merkt nu al dat de reviewers zich inhouden omdat het voor de rest gewoon een goed toestel is en er inderdaad mensen zijn voor wie het genoeg is, maar ja... hoe lang nog Apple?
Anoniem: 467839 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:19:
[...]

Ik zou wel eens echte testen willen zien wat het effect is van die LPM.
imo verbruikt de helderheid de meeste battery %, maar deze wordt niet aangepast.

Helaas tot op heden nog geen duidelijke testen gezien.
Die wordt wel aangepast:
Also, as part of iOS 9, which is available for older models as well, Apple, like Android phone makers before it, has built in a "low power mode" that squeezes in an extra hour or so of battery life. It does this by cutting speed, brightness, and app activity in the background. You can still make calls, send and receive emails and texts, and browse the web in this mode.
Bron.

[ Voor 30% gewijzigd door MooDyBLueS op 23-09-2015 11:24 ]

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:35

pdavie2311

Live life to the fullest..

Het is voor mij duidelijk..ik ga voor de 64GB, 6s nu..ik probeer vrijdag een 64gb mee te krijgen ondanks mijn reservering voor een 16GB. Kleur maakt me nog niet zoveel uit, wil alleen niet roze..Lukt dat vrijdag niet, dan ga ik hem binnen een week omruilen in Oberhausen voor een 64GB versie met bijbetaling. Ik wil best vrijdag iemand zijn 64GB overnemen als je in zelfde tijdvak zit? Ik moet om 1130..Maar dan niet tegen handelsprijzen, ik bedoel, ik heb ook de reis gemaakt naar oberhausen.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

pdavie2311 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:26:
Het is voor mij duidelijk..ik ga voor de 64GB, 6s nu..ik probeer vrijdag een 64gb mee te krijgen ondanks mijn reservering voor een 16GB. Kleur maakt me nog niet zoveel uit, wil alleen niet roze..Lukt dat vrijdag niet, dan ga ik hem binnen een week omruilen in Oberhausen voor een 64GB versie met bijbetaling. Ik wil best vrijdag iemand zijn 64GB overnemen als je in zelfde tijdvak zit? Ik moet om 1130..Maar dan niet tegen handelsprijzen, ik bedoel, ik heb ook de reis gemaakt naar oberhausen.
Je kent iemand die zijn 64 GB voor een kleine meerprijs weg doet he ;)

MooDyBLueS schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:22:
Heb zojuist de nodige reviews doorgenomen specifiek op het 16 GB opslag punt. Opvallen is dat o.a. ook in de door ronaldleppink gelinkte review aangehaald wordt dat 16 GB echt te klein is, dat third-party analytics dit ook aantonen, maar dat Apple zelf dus vol blijft houden volgens hun eigen analytics dat veel mensen aan 16 GB genoeg hebben.

Desondanks vormt het nu dus al in letterlijk elke review (Mossberg, The Verge, Daring Fireball, Engadget, WSJ, etc...) een groot punt en wordt het Apple nu al kwalijk genomen dat ze nog 16 GB aanbieden i.p.v. 32 GB.

Ik kan me om die reden dan ook niet voorstellen dat de iPhone 7 straks weer met 16 GB uitkomt. Als Apple dat nog een jaar wil gaan volhouden, ben ik bang dat het ze (terecht) op vernietigende reiews zal komen te staan. Je merkt nu al dat de reviewers zich inhouden omdat het voor de rest gewoon een goed toestel is en er inderdaad mensen zijn voor wie het genoeg is, maar ja... hoe lang nog Apple?
Het is gewoon een kwestie van 64 gb = 4x zoveel als 16gb, (die te klein is), dus 64gb = win. €849 (middelste prijs)
als ze de 16gb vervangen voor 32 zal 90% van de 64 gb'ers afhaken. €749 (laagste prijs).

ze hebben een verkapte milkshake strategie uitgevoerd. Het zou me niets verbazen als de instapprijs totaal verdwijnt, en ze een 64-128-256 uitvoering gaan hanteren vanaf de 7(s). (en dan dus ook €849 - €949 €1049)

De 6C (of ander cheap model) dan voor €549 - €849 aanbieden (afhankelijk van opslag), en de 7(s) nog "exclusiever en meer premium" maken/aanprijzen.

• swv
Precies, neem de 64GB van Donstil en bespaar je de reis naar Oberhausen. Die bescheiden meerprijs was je anders ook kwijt aan de reis naar Oberhausen? Maargoed het is niet mijn taak om hier de verkoper uit te hangen haha. Ben wel verrast door de plotselinge wending. Ik wist niet dat de 6s 64GB ook nog een scenario was pdavie2311 :P
Donstil schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:22:
[...]

Welk andere topic is dat?
Ik woon in Gorinchem (25 km van Rotterdam) en werk in het 010 gebied, kan dus ook wel even mee testen.

Gorinchem had redelijk snel 4g toen Vodafone dat uitrolde.
Zie
sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:44:

En anders

:)
Anoniem: 467839 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:31:
ze hebben een verkapte milkshake strategie uitgevoerd. Het zou me niets verbazen als de instapprijs totaal verdwijnt, en ze een 64-128-256 uitvoering gaan hanteren vanaf de 7(s). (en dan dus ook €849 - €949 €1049)
Hier zat ik laatst ook over na te denken met precies deze modellen en prijsvoering :o

[ Voor 15% gewijzigd door swv op 23-09-2015 11:35 ]

sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:32:
Precies, neem de 64GB van Donstil en bespaar je de reis naar Oberhausen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 23-09-2015 11:39 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Maar ik moet vrijdag een tel hebben..mijne wordt verkocht en heb Niks meer..don zijnde kan ik pas dinsdag halen, omdat ik maandag niet kan...vandaar gewoon vrijdag de 16gb halen en dan later in de week, ben nog daggie vrij, de 64gb halen. Maar her liefst as vrijdag natuurlijk...

pdavie2311 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:40:
Maar ik moet vrijdag een tel hebben..mijne wordt verkocht en heb Niks meer..don zijnde kan ik pas dinsdag halen, omdat ik maandag niet kan...vandaar gewoon vrijdag de 16gb halen en dan later in de week, ben nog daggie vrij, de 64gb halen. Maar her liefst as vrijdag natuurlijk...
Het is natuurlijk ook nog wel even afhankelijk van de voorraad. Kan zomaar zijn dat ze geen 64 GB modellen beschikbaar krijgen. Of dat je naast het net vist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Laatst online: 22:04
pdavie2311 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:40:
Dan leen je voor die paar dagen een andere telefoon? Sim met sim-adapter erin en klaar.
Anoniem: 467839 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:31:
[...]

Het is gewoon een kwestie van 64 gb = 4x zoveel als 16gb, (die te klein is), dus 64gb = win. €849 (middelste prijs)
als ze de 16gb vervangen voor 32 zal 90% van de 64 gb'ers afhaken. €749 (laagste prijs).

De 6C (of ander cheap model) dan voor €549 - €849 aanbieden (afhankelijk van opslag), en de 7(s) nog "exclusiever en meer premium" maken/aanprijzen.
Precies, ik snap Apple's strategie en is vanuit winstoogpunt volledig te begrijpen, zelfs qua marketing eigenlijk. Maar mijn punt is juist: als ze de 16 GB bij de iPhone 7 aanhouden, dan gaat ze dit dusdanig veel negatieve publicaties opleveren, dat het ze weleens pijn kan gaan doen. Dat mensen om die reden geen iPhone 7 gaan nemen.

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Gisteren de iPhone 6s 16 GB bij de MediaMarkt gepre-ordered. Ik heb momenteel een Nexus 5 16 GB. Deze heb ik qua opslag ook nog lang niet vol, dus zie ik niet in waarom ik een iPhone 6s aan zou aanschaffen met meer opslag. De enige apps die ik ga gebruiken zijn: Whatsapp, Netflix, TuneIn en Youtube. Foto's maak ik niet tot weinig..

[ Voor 5% gewijzigd door init op 23-09-2015 12:25 ]

init schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:19:
Gisteren de iPhone 6s 16 GB bij de MediaMarkt gepre-ordered. Ik heb momenteel een Nexus 5 16 GB. Deze heb ik qua opslag ook nog lang niet vol, dus zie ik niet in waarom ik de 32 GB zou aanschaffen. De enige apps die ik ga gebruiken zijn: Whatsapp, Netflix, TuneIn en Youtube. Foto's maak ik niet tot weinig..
NL mediamarkt? en weet je of ze een lijst hadden en welke positie je dan stond etc?

• init
  • Niet online
Anoniem: 467839 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:21:
[...]

NL mediamarkt? en weet je of ze een lijst hadden en welke positie je dan stond etc?
Bij de MediaMarkt in Groningen (Sontplein). De verkoper die de reservering voor mij plaatste gaf aan dat ik nog maar de 2e was die een iPhone 6s kwam pre-orderen.

init schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:22:
[...]

Bij de MediaMarkt in Groningen (Sontplein). De verkoper die de reservering voor mij plaatste gaf aan dat ik nog maar de 2e was die een iPhone 6s kwam pre-orderen.
thx! en heb je aan moeten betalen en weet je ook hoeveel ze er gingen krijgen? (wat ze dachten)

• init
  • Niet online
Anoniem: 467839 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:24:
[...]

thx! en heb je aan moeten betalen en weet je ook hoeveel ze er gingen krijgen? (wat ze dachten)
Ik heb niks aan moeten betalen. De prijs die nu in het systeem stond was 700,- euro (16 GB versie). De verkoper heeft niet aangegeven hoeveel ze krijgen, alleen dat er genoeg iPhone 6s toestellen in bestelling staan (voor losse verkoop, dus niet voor de pre-orders).

[ Voor 5% gewijzigd door init op 23-09-2015 12:28 ]

init schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:27:
[...]

Ik heb niks aan moeten betalen. De prijs die nu in het systeem stond was 700,- euro (16 GB versie). De verkoper heeft niet aangegeven hoeveel ze krijgen, alleen dat er genoeg iPhone 6s toestellen in bestelling staan (voor losse verkoop, dus niet voor de pre-orders).
Die prijs klopt bij voorbaat al niet, maar dat weet je als het goed is wel. ;)

Dat er genoeg in bestelling staan zegt overigens helemaal niks. MM (of wie dan ook) kan wel leuk tienduizenden iPhone's bestellen bij Apple, maar hoeveel Apple er gaat leveren op launch day en aan welke resellers, dat is iets wat op dit moment alleen Apple weet. En zelfs dat staat waarschijnlijk niet vast voor Nederland.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Crap...
Vorige week is mijn 6 nog vanaf de overloop 6 meter loodrecht naar beneden gevallen zonder schade. Daarna nog wel 2x gevallen. Maar helaas net op de stoeptegels scherm kapot.

Nu twijfel ik. Met Applecare krijg ik straks een puntgaaf exemplaar (niet nieuw denk?). Zal ik die op MP zetten en een 6S kopen of toch, zoals ik van plan was, wachten op de 7?

Ik zie op MP dat een ZGAN 64GB 6 met nog een jaar AppleCare aangeboden wordt voor 700?!?
Is dat een beetje realistisch? Dan wordt een 6S wel interessant natuurlijk.

Via Apple is vast (en begrijpelijk) geen dealtje te sluiten om bij te betalen voor een 6S?

• SirLenncelot
  • Niet online
Uit de Daring Fireball review:
Second, I find myself triggering the Quick Action menu inadvertently when I want to enter “jiggle mode” on the home screen, to either delete or move an app. Tap-and-wait long-pressing has always been a little frustrating to me. I don’t like to wait. I’m impatient. So when I go to move an app on the iPhone 6S, I press on it, and more often than not, I press hard enough to register as a 3D Touch. For apps that don’t have any Quick Actions (which is to say, as of this writing, all third-party apps), what happens next is that you get a wee bit of haptic feedback to let you know your press registered as a 3D Touch event, but that there are no Quick Actions for this app. It feels like two very quick gentle taps. This haptic feedback is very clever. There is no alert, and no sound. Just that little feedback that feels like the haptic equivalent of your phone telling you “Uh-uh”. But the experience is frustrating, because now it’s taking me even longer to enter jiggle mode: first, without thinking about what I’m doing, I accidentally trigger the “Uh-uh, no quick actions for this app” 3D Touch. Then I have to let go, purposefully tap-and-hold gently, and wait. I expect to get used to this over time, but at this point, 3D Touch and long-pressing feel like they’re at odds with each other.
bron: http://daringfireball.net/2015/09/the_iphones_6s

Ben benieuwd hoe het gedrag dan is bij apps die wel longpress ondersteunen (zoals een pin plaatsen in google maps) en nu opeens te maken krijgen met deze nieuwe input methode. Lijkt me gruwelijk irritant als er niet snel updates uitkomen en je regelmatig verkeerde commands geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil: heb je een PM gestuurd

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 23-09-2015 13:44 ]

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22

Flipm0de

geen

Ik hem mn oude iphone te koop staan, nu vraagt een potentiele koper om het serienummer. Hier kan hij / zij toch niet veel mee? Behalve natuurlijk checken hoe oud het toestel is. Ik bedoel, hij / zij kan niet met het serienummer mn toestel als gestolen opgeven of laten blokeren.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Flipm0de schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:28:
Ik hem mn oude iphone te koop staan, nu vraagt een potentiele koper om het serienummer. Hier kan hij / zij toch niet veel mee? Behalve natuurlijk checken hoe oud het toestel is. Ik bedoel, hij / zij kan niet met het serienummer mn toestel als gestolen opgeven of laten blokeren.
Nee maar hij kan aanhand van het serienummer bijv. zien of het toestel als gestolen gemeld staat en of het een refurbished toestel is etc.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

readytoflow schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:09:
Ik zie op MP dat een ZGAN 64GB 6 met nog een jaar AppleCare aangeboden wordt voor 700?!?
Is dat een beetje realistisch? Dan wordt een 6S wel interessant natuurlijk.
Nee, dit is niet realistisch. Zonder Apple Care worden ze voor € 550-600 aangeboden. Apple Care nieuw was slechts € 99 (voor de 6 en ouder), die is als je het nu 1:1 verrekend met de ouderdom van het toestel nog max € 50 extra waard. Dus die € 700 zit zo'n € 100 te hoog en de vraag is zelfs of je die € 550-600 er werkelijk voor krijgt, het zijn namelijk vraagprijzen.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:00
Ik hoor overal dat 'live photo' 1,5 sec voor de foto en na de foto opneemt. Maar dat betekent dus dat er altijd minimaal een 1,5 seconde delay zit tussen de shutter button indrukken en daadwerkelijk maken van de foto?

Dat lijkt mij erg irritant eerlijk gezegd. Die delay bij tragere telefoons is altijd heel irritant wanneer je een foto van een bewegend iets wil maken.

[ Voor 17% gewijzigd door aicaramba op 23-09-2015 18:22 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:52
aicaramba schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:20:
Ik hoor overal dat 'live photo' 1,5 sec voor de foto en na de foto opneemt. Maar dat betekent dus dat er altijd minimaal een 1,5 seconde delay zit tussen de shutter button indrukken en daadwerkelijk maken van de foto?

Dat lijkt mij erg irritant eerlijk gezegd. Die delay bij tragere telefoons is altijd heel irritant wanneer je een foto van een bewegend iets wil maken.
Nee, hij neemt al op zodra je de app opstart, als je dus de shutter indrukt, heeft hij al 1,5 sec genomen.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
vhal schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:49:
[...]

.
Beetje off-topic hier, maar wilde toch reageren, om de info compleet te maken, zeg maar :)

Er zitten wel degelijk iPhones bij de Marktplaats Tweedekansjes van Coolblue : http://www.marktplaats.nl...postcode=&searchOnPage=on

Misschien zocht je naar een 6, en die zijn er niet altijd (vandaag ook niet zie ik, alleen 5s en 4S), maar de 6 staat er toch ook regelmatig bij, een collega heeft een 'Tweedekansje' 6 Plus.

• aicaramba
juliusyoup schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:23:
[...]

Nee, hij neemt al op zodra je de app opstart, als je dus de shutter indrukt, heeft hij al 1,5 sec genomen.
Ah, dat is een stuk beter, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
aicaramba schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:20:

Het is volgens meerdere reviewers juist storend dat er ook nog 1,5 seconden na de shutter opgenomen wordt. Hier beweegt de fotograaf meestal al met de camera. Ik las ergens dat dit probleem gelukkig wel al in de eerste iOS9 update aangepakt gaat worden. Iets met feedback van de gyroscoop en als de iPhone een beweging registreert dat de 1,5 seconden na de shutter afgekapt worden.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Iemand nog een 6s plus 64gb in de aanbieding? ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• swv
Dat ligt er aan wat je te bieden hebt :P Verkopers hebben deze dagen een luxe positie en zijn niet zo gul met aanbiedingen. Nja op een gulle tweaker na dan.

Iets anders. Weet je wat straks heel vervelend is? Als ik straks mijn 6s+ binnen heb met iOS 9.0:
- moet ik hem eerst uitpakken;
- opstarten en configureren als nieuwe iPhone;
- om vervolgens het iOS 9.1 PB profiel te downloaden;
- iPhone opnieuw opstarten;
- iOS 9.1 PB 2 laten downloaden;
- dan de iPhone weer resetten;
- iPhone instellen als: iCloud backup terug zetten en dan een tijdje niet aanraken;
- :/
- half uur later;
- }:|
- backup is teruggezet en apps zijn gedownload;
- spelen oOo

Edit:
- tot de conclusie komen dat de Apple Watch niet is ontkoppeld :F
- priegelen in de Apple Watch instellingen opzoek naar de factory reset knop;
- op de nieuwe iPhone de Apple Watch koppelen;
- op adem komen;
- na 2 weken verheug je je al weer op volgend jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door swv op 23-09-2015 19:29 ]

sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:25:
Dat ligt er aan wat je te bieden hebt :P Verkopers hebben deze dagen een luxe positie en zijn niet zo gul met aanbiedingen. Nja op een gulle tweaker na dan.

Iets anders. Weet je wat straks heel vervelend is? Als ik straks mijn 6s+ binnen heb met iOS 9.0:
- moet ik hem eerst uitpakken;
- opstarten en configureren als nieuwe iPhone;
- om vervolgens het iOS 9.1 PB profiel te downloaden;
- iPhone opnieuw opstarten;
- iOS 9.1 PB 2 laten downloaden;
- dan de iPhone weer resetten;
- iPhone instellen als: iCloud backup terug zetten en dan een tijdje niet aanraken;
- :/
- half uur later;
- }:|
- backup is teruggezet en apps zijn gedownload;
- spelen oOo
Ik ga dit doen.

- IPhone uit verpakking rukken.
- Menu doordrukken.
- Beta profiel downloaden.
- Beta installeren.
- ITunes Back-up terug zetten.
- Balen dat alles weer precies als de 6Plus aanvoelt die hij vervangt 7(8)7

• swv
Donstil schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:27:
[...]

Ik ga dit doen.

- IPhone uit verpakking rukken.
- Menu doordrukken.
- Beta profiel downloaden.
- Beta installeren.
- ITunes Back-up terug zetten.
- Balen dat alles weer precies als de 6Plus aanvoelt die hij vervangt 7(8)7
Via iTunes is ook wel een goed idee. Ik hoop dat PB 2 straks een combo update is anders moet eerst beta 1 nog gedownload worden.

Dat laatste punt spreekt inderdaad boekdelen haha.

Mensen die 9.0 draaien moeten er ook rekening mee houden dat ze door de release van 9.0.1, de 6s bij aankoop waarschijnlijk ook weer moeten updaten als de backup al in 9.0.1 gemaakt is. Vorig jaar had ik een poging gedaan om mijn iPhone 6 te updaten over de Apple Store Wi-Fi maar het duurde heel lang dus toen de boel maar afgebroken en ongeduldig in de trein gezeten tot ik thuis was.
sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:41:
[...]

Via iTunes is ook wel een goed idee. Ik hoop dat PB 2 straks een combo update is anders moet eerst beta 1 nog gedownload worden.

Dat laatste punt spreekt inderdaad boekdelen haha.

Mensen die 9.0 draaien moeten er ook rekening mee houden dat ze door de release van 9.0.1, de 6s bij aankoop waarschijnlijk ook weer moeten updaten als de backup al in 9.0.1 gemaakt is. Vorig jaar had ik een poging gedaan om mijn iPhone 6 te updaten over de Apple Store Wi-Fi maar het duurde heel lang dus toen de boel maar afgebroken en ongeduldig in de trein gezeten tot ik thuis was.
Mijn vriendin verkoop zo haar iPhone 6 en leent even een iPhone van een Ander.
Heb het toen precies zo gedaan, ook met de Public beta download enz, iTunes backup is voor mijn gevoel altijd completer (dit is niet zo naar het schijnt) maar het is vooral VEEEEEEL sneller klaar :)

Anoniem: 328026

Camera's van de iPhone 6 en de 6S met elkaar vergeleken.
https://www.yahoo.com/tec...lar-1262303423905846.html
juliusyoup schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:23:
[...]

Aangezien de tijd om de app te openen en je voor de eerste keer op de shutter button kan rammen korter is dan 1,5 seconde, ben ik benieuwd hoe de app hiermee omgaat. Ik zou het behoorlijk irritant vinden als hij die 1,5 sec ervoor echt vereist en je daardoor kortstondig aan het wachten bent. Zou genoeg reden zijn om dit in het geheel uit te schakelen.

Om eerlijk te zijn vind ik de feature gezien de review video's ook niet denderend eigenlijk. Ik zie alleen echt nut als je bewust zoiets gaan gebruiken, anders heeft het toch geen mooi effect.
Donstil schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:50:
[...]

Mijn vriendin verkoop zo haar iPhone 6 en leent even een iPhone van een Ander.
Heb het toen precies zo gedaan, ook met de Public beta download enz, iTunes backup is voor mijn gevoel altijd completer (dit is niet zo naar het schijnt) maar het is vooral VEEEEEEL sneller klaar :)
Klopt helemaal.

Al heb ik met de iPhone 6 van mijn vrouw gemerkt dat via iCloud ook steeds vlotter verloopt met elke nieuwe (en dus snellere) iPhone. Zal deels dankzij de 100 Mbit/s glasvezelverbinding zijn, maar bovenal door snellere flash storage en SoC/RAM. Met de 6s Plus ga ik dan ook bewust voor een iCloud restore, juist omdat ik benieuwd ben hoe snel dat nu is geworden. Nothing beats an iTunes backup though.
MooDyBLueS schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:45:
[...]

Aangezien de tijd om de app te openen en je voor de eerste keer op de shutter button kan rammen korter is dan 1,5 seconde, ben ik benieuwd hoe de app hiermee omgaat. Ik zou het behoorlijk irritant vinden als hij die 1,5 sec ervoor echt vereist en je daardoor kortstondig aan het wachten bent. Zou genoeg reden zijn om dit in het geheel uit te schakelen.

Om eerlijk te zijn vind ik de feature gezien de review video's ook niet denderend eigenlijk. Ik zie alleen echt nut als je bewust zoiets gaan gebruiken, anders heeft het toch geen mooi effect.

[...]

Klopt helemaal.

Al heb ik met de iPhone 6 van mijn vrouw gemerkt dat via iCloud ook steeds vlotter verloopt met elke nieuwe (en dus snellere) iPhone. Zal deels dankzij de 100 Mbit/s glasvezelverbinding zijn, maar bovenal door snellere flash storage en SoC/RAM. Met de 6s Plus ga ik dan ook bewust voor een iCloud restore, juist omdat ik benieuwd ben hoe snel dat nu is geworden. Nothing beats an iTunes backup though.
Weet je toevallig hoe het zit met de compleetheid?
iTunes Back-up voelt altijd een beetje als een Ghost image terug zetten op een Pc, alles is zoals je het achter gelaten hebt.

Vooral met de foto's vind ik dat fijn (op de zelfde plek in de camera rol enz) maar ook met apps is het super (App data zit er ook in).

Is dat ook zo met de iCloud Back-up?
Of zeg de iCloud Back-up alleen apps terug zonder data en instellingen?

Donstil schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:55:
[...]

Weet je toevallig hoe het zit met de compleetheid?
iTunes Back-up voelt altijd een beetje als een Ghost image terug zetten op een Pc, alles is zoals je het achter gelaten hebt.

Vooral met de foto's vind ik dat fijn (op de zelfde plek in de camera rol enz) maar ook met apps is het super (App data zit er ook in).

Is dat ook zo met de iCloud Back-up?
Of zeg de iCloud Back-up alleen apps terug zonder data en instellingen?
Ik weet niet of iCloud het op sommige punten misschien net iets anders aanpakt dan iTunes, maar ik weet wel dat ik inmiddels de nodige iDevices met iCloud voorzien heb van de back-up van het vorige apparaat en daarbij voor zover ik zelf gemerkt heb niks mistte:
- iPad 1 naar iPad 3
- iPad 3 naar iPad Air
- iPhone 4S naar iPhone 5c
- iPhone 5c naar iPhone 5

En van mijn vrouw:
- iPhone 4 naar iPhone 5
- iPhone 5 naar iPhone 6

Enige waar ik steeds rekening mee heb gehouden is dat op het nieuwe apparaat de nieuwste update gezet werd. Een enkele keer kwam er namelijk al snel een x.1 update die er out-of-the-box niet op stond.

Je kan het natuurlijk straks proberen met je 6s Plus en als je toch iets tegenkomt wat je mist, dan kan je altijd nog je iTunes back-up terugzetten. Al kan ik me goed voorstellen dat je op voorhand al gewoon voor iTunes kiest, omdat dat nu eenmaal jouw vertrouwde methode is en het natuurlijk sowieso feilloos werkt.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
SirLenncelot schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:38:
[...]

Het is volgens meerdere reviewers juist storend dat er ook nog 1,5 seconden na de shutter opgenomen wordt. Hier beweegt de fotograaf meestal al met de camera. Ik las ergens dat dit probleem gelukkig wel al in de eerste iOS9 update aangepakt gaat worden. Iets met feedback van de gyroscoop en als de iPhone een beweging registreert dat de 1,5 seconden na de shutter afgekapt worden.
Hoe zit het dan met die speciale foto die je wilt maken? Bijvoorbeeld je kind treed op en jij staat klaar om een foto te maken als hij iets leuks doet. Dan heb je de camera de hele tijd aan staan. Eigenlijk neemt ie dan dus de hele tijd op om uiteindelijk wanneer je die speciale foto hebt kunnen maken 3 seconden op te slaan. Dat is toch een aanslag op je accuduur? Wanneer ik met m'n 6 film gaat trekt dat de batterij ook veel sneller leeg.

Anoniem: 398486

Ik ga proberen volgende week zaterdag of zondag een iPhone 6S Plus uit Engeland te halen, 2 uurtjes met de trein vanaf hierzo :) nu maar hopen dat de gekte beetje over is (of niemand een 128GB versie koopt). Alleen nog even kijken of ik hem gewoon kan kopen en dan zeggen "kom hem halen in de winkel"

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hier de camera van de 6s vergeleken met de 6s Plus. Op dezelfde pagina ook tegenover de 6 en 6 Plus gezet.

De volgende foto's even naast elkaar zetten:

6s: http://3uf18f35l7041gblc8...5/09/iphone6slowlight.jpg

6s Plus: http://3uf18f35l7041gblc8.../iphone6spluslowlight.jpg

Let vooral op de details in de schilderijen...

[ Voor 21% gewijzigd door Liliuokalani op 23-09-2015 21:37 ]

• SirLenncelot
  • Niet online
readytoflow schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:07:
[...]

Hoe zit het dan met die speciale foto die je wilt maken? Bijvoorbeeld je kind treed op en jij staat klaar om een foto te maken als hij iets leuks doet. Dan heb je de camera de hele tijd aan staan. Eigenlijk neemt ie dan dus de hele tijd op om uiteindelijk wanneer je die speciale foto hebt kunnen maken 3 seconden op te slaan. Dat is toch een aanslag op je accuduur? Wanneer ik met m'n 6 film gaat trekt dat de batterij ook veel sneller leeg.
Als je de camera app opent dan begint het filmen. Dat is natuurlijk altijd al zo geweest, anders had je geen beeld en zou je door de lens moeten kijken. Ik vermoed dat ze het nu alleen op een betere resolutie doen en 1,5 seconde voor en 1,5 seconde na de foto opslaan.

Edit: leuk stukje gevonden over her design team van Apple. http://www.bloomberg.com/...built-3d-touch-iphone-6s/

[ Voor 7% gewijzigd door SirLenncelot op 24-09-2015 08:14 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fL1sMg8Sfo9azS6tQKDvti64/full.jpg

First World Problems ;(

Eigenlijk is de Plus niet eens zo heel veel groter dan ik had gedacht. De normale 6(s) naast de Nexus 4 is niet veel groter dan de Nexus. Niet zo gek als nagenoeg hetzelfde scherm erin zit. Tsja, het is dat de Plus nogal lomp gebouwd is maar anders wist ik het wel... :+

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 24-09-2015 12:40 . Reden: Stonden wat dingen dubbel ]

Strava

• ronaldm3

ronaldm3

The only thing we test, is everything :) 8)7

Power to the beat.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40
MooDyBLueS schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:45:
[...]

Wat denk je nou zelf? De kans lijkt me 99% dat een live photo maximaal 1,5 seconde opslaat voorafgaand aan de foto, en als de foto eerder gemaakt wordt de live photo ook korter zal duren.

Occam's razor.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:44
Nog niks over pre-orderen gezien op de Nederlandse Apple website. Zal hem wel niet worden morgen... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 24-09-2015 10:33 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30
mprkooij schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:24:
Nog niks over pre-orderen gezien op de Nederlandse Apple website. Zal hem wel niet worden morgen... ;(
als er iets gebeurt, is dat morgenvroeg. Dan gaat de store ff op zwart.

no comment

• Micheeels
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Martinus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:56:
[...]

als er iets gebeurt, is dat morgenvroeg. Dan gaat de store ff op zwart.
Maar zou er dan niet inmiddels een aankondiging van Apple geweest zijn dat de pre-orders morgen zullen beginnen? Of op z'n minst een Nederlandse productpagina? :P

• Kwal
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb voor morgen een iPhone 6s 64gb gereserveerd, is het mogelijk deze te wijzigen naar een iPhone 6s Plus 64gb?

• pdavie2311

pdavie2311

Kwal schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:07:
Ik heb voor morgen een iPhone 6s 64gb gereserveerd, is het mogelijk deze te wijzigen naar een iPhone 6s Plus 64gb?
Haha! Ik zit met hetzelfde..heb een 6s 16gb, maar wil een 64gb..

• aicaramba
SirLenncelot schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:38:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de fps? Kun je met live photo wel gewoon snel achter elkaar foto's maken? Of moet je steeds 1,5 sec wachten tot het opnemen is afgelopen?

vhal schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:19:
[afbeelding]

First World Problems ;(

Eigenlijk is de Plus niet eens zo gek veel groter dan ik had gedacht. De normale 6(s) naast de Nexus 4 is niet eens zo gek veel groter dan de Nexus. Niet zo gek als nagenoeg hetzelfde scherm erin zit. Tsja, het is dat de Plus nogal lomp gebouwd is maar anders wist ik het wel... :+
Conclusie: je vindt het niet eens zo gek? :P
MarcoC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:22:
[...]
Wat denk je nou zelf? De kans lijkt me 99% dat een live photo maximaal 1,5 seconde opslaat voorafgaand aan de foto, en als de foto eerder gemaakt wordt de live photo ook korter zal duren.

Occam's razor.
Ik verwacht ook wel een soortgelijk iets, maar het kan natuurlijk ook dat er dan helemaal geen live photo gemaakt wordt, als je direct na het opstarten op de shutter knop ramt. Dus die 99% vind ik wat voorbarig.
aicaramba schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:12:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de fps? Kun je met live photo wel gewoon snel achter elkaar foto's maken? Of moet je steeds 1,5 sec wachten tot het opnemen is afgelopen?
Dat verwacht ik niet. Gezien het feit dat zelfs een 4K stream real-time bewerkt kan worden, zit er genoeg verwerkingskracht in om deze over te laten lappen.

De iPhone 6 kan ~10 foto's per seconde maken in burst. Stel dat je dat doet, dan heb je op 0,1 sec na een vrijwel identieke live photo bij elk van de 10 losse foto's. In feite hoeft hij namelijk niet 10x een live foto te maken, want de bron is hetzelfde, op die 0,1 sec stapjes voor en achter na.

[ Voor 52% gewijzigd door MooDyBLueS op 24-09-2015 11:26 ]

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-06 10:27
Wat een avontuur nog..
Ben momenteel al verlengbaar met m'n huidige 5s 16GB.bij KPN/HI.

Zoals we allemaal willen, ben ik opzoek naar de beste deal en ben serieus aan het overwegen te kappen met nemen van een combinatie abonnement. En het toestel lekker los te kopen.
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op de 6s 64GB. Tsja het kost een rip en met de prijsverhogingen een rip extra. Maar ik blijf het de prettigste smartphones vinden.

Iemand al meer wijsheid over keuzes? Los kopen of in combinatie met een abo bij provider 'X'?
(Zat te denken om en topic aan te maken omdat ik niets terug kon vinden over aankoop advies voor de 6s)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

MooDyBLueS schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:20:
[...]

Conclusie: je vindt het niet eens zo gek? :P
nee, het is niet eens zo gek gedacht :P :D
het valt mij nu pas op

Strava

Novarion schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:22:
Wat een avontuur nog..
Ben momenteel al verlengbaar met m'n huidige 5s 16GB.bij KPN/HI.

Zoals we allemaal willen, ben ik opzoek naar de beste deal en ben serieus aan het overwegen te kappen met nemen van een combinatie abonnement. En het toestel lekker los te kopen.
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op de 6s 64GB. Tsja het kost een rip en met de prijsverhogingen een rip extra. Maar ik blijf het de prettigste smartphones vinden.

Iemand al meer wijsheid over keuzes? Los kopen of in combinatie met een abo bij provider 'X'?
(Zat te denken om en topic aan te maken omdat ik niets terug kon vinden over aankoop advies voor de 6s)
Euhm... de links staan gewoon boven het reactievenster. Kijk nog maar eens. ;)

Korte versie: met KPN is het goedkoper om los je toestel te kopen en een sim-only af te sluiten. Dat heb ik al voor 3 verschillende abo's berekend gebaseerd op de iPhone 6s Plus 64 GB (uitgaande van € 959 verkoopprijs).

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:06
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:43 ]

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Pff twijfels twijfels.... Sws nog niet besteld, maar mijn idee was:

12 oktober vlieg in naar amerika.. Koop ik hem daar voor 721,70 euro (volgens http://www.iculture.nl/iphone-kopen/iphone-buitenland/).

Mijn iphone 6 verkopen (450?) in nederland daarna, dan moet ik 270 euro zelf bijleggen.
Nadelen: verkeerde stekker + ik kan het doosje niet meenemen.

Iphone in nederland kopen, als ik terug kom van vakantie, €859..

wat denken jullie ??

• Novarion
MooDyBLueS schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:28:
[...]

Euhm... de links staan gewoon boven het reactievenster. Kijk nog maar eens. ;)

Korte versie: met KPN is het goedkoper om los je toestel te kopen en een sim-only af te sluiten. Dat heb ik al voor 3 verschillende abo's berekend gebaseerd op de iPhone 6s Plus 64 GB (uitgaande van € 959 verkoopprijs).
Snap wat je bedoelt, maar omdat dit topic 6s specifiek was en topic iPhone algemeen was, wist ik niet zeker of het relevant genoeg was. (Edit: laatste activiteit eind augustus en OP gaat over iPhone 4)

Als ik kijk naar KPN sim-only en 6s 64GB los, komt er het volgende uit:
toestel: €859
sim-only: €32,50x24=€780
totaal: €1639

Vraag me af of het totaal dan veel scheelt met de komende abo's incl. telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Novarion op 24-09-2015 11:50 ]

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
Darkvisje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:36:
Pff twijfels twijfels.... Sws nog niet besteld, maar mijn idee was:

12 oktober vlieg in naar amerika.. Koop ik hem daar voor 721,70 euro (volgens http://www.iculture.nl/iphone-kopen/iphone-buitenland/).

Mijn iphone 6 verkopen (450?) in nederland daarna, dan moet ik 270 euro zelf bijleggen.
Nadelen: verkeerde stekker + ik kan het doosje niet meenemen.

Iphone in nederland kopen, als ik terug kom van vakantie, €859..

wat denken jullie ??
doosje gewoon in de bagage, verkeerder stekker is niet dadelijk een probleem, iedereen heeft wel een paar van die stekkers liggen of je koopt gewoon een europese en je bent nog steeds beter af
boosterbosch schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:57:
[...]

doosje gewoon in de bagage, verkeerder stekker is niet dadelijk een probleem, iedereen heeft wel een paar van die stekkers liggen of je koopt gewoon een europese en je bent nog steeds beter af
Als je hier een stekker koopt is het voordeel wel heel klein natuurlijk.

Zeker ook omdat er maar 1 jaar garantie op zit. Als er überhaupt al garantie op zit, dat is namelijk niet 100% zeker (al vaker besproken hier)

• boosterbosch
Donstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:05:
[...]

Als je hier een stekker koopt is het voordeel wel heel klein natuurlijk.

Zeker ook omdat er maar 1 jaar garantie op zit. Als er überhaupt al garantie op zit, dat is namelijk niet 100% zeker (al vaker besproken hier)
nog steeds een voordeel van €112 en hij is toch in de VS ... beter €112 in zijn rekening dan die van apple ...

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:35
vhal schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:19:
[afbeelding]

First World Problems ;(

Eigenlijk is de Plus niet eens zo gek veel groter dan ik had gedacht. De normale 6(s) naast de Nexus 4 is niet eens zo gek veel groter dan de Nexus. Niet zo gek als nagenoeg hetzelfde scherm erin zit. Tsja, het is dat de Plus nogal lomp gebouwd is maar anders wist ik het wel... :+
Haha te erg, maar ook ik zit continu te twijfelen tussen de 6s of de 6s plus, en werk parttime bij de Amac en sta als het even rustig is continu te vergelijken. Al mijn collega's hebben de 6 plus en zweren erbij.

De 6 plus trekt in de winkel ook veel meer mijn aandacht, omdat de 6 eigenlijk maar een kleine stap is in grote. Ook nu heb ik nog geen idee over welk model ik moet nemen. De 6 plus hadden ze wel gewoon wat subtieler mogen vormgeven ipv opblazen.

• Darkvisje
boosterbosch schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:17:
[...]

nog steeds een voordeel van €112 en hij is toch in de VS ... beter €112 in zijn rekening dan die van apple ...
Ik heb 2 orginele eu adapters, dus dat is geen punt inderdaad. en 112 euro toch best wat geld.. en ik ben er toch.

Jullie mening is dus gewoon doen ? _/-\o_

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Darkvisje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:23:
[...]

Ik heb 2 orginele eu adapters, dus dat is geen punt inderdaad. en 112 euro toch best wat geld.. en ik ben er toch.

Doen. Als je twijfelt over de garantie: Apple Care aanschaffen = wereldwijd geldig.
[...]

Nee mijn mening is even goed navragen in de Orginele store (dus geen AT&T winkel oid) hoe het met de garantie in Nederland zit.

Of je koopt er idd AppleCare+ bij, is je voordeel wel weer wat kleiner maar speel je wel op Safe.

Doosje in de koffer doe ik zelf meestal niet trouwens. Je zou niet de eerste vlucht zijn die zijn koffer moet openen en dan krijg je dat niet uitgelegd. Hoewel de controle nu wel wat minder is met de slechte Euro.

• Darkvisje
Donstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:31:
[...]

Nee mijn mening is even goed navragen in de Orginele store (dus geen AT&T winkel oid) hoe het met de garantie in Nederland zit.

Of je koopt er idd AppleCare+ bij, is je voordeel wel weer wat kleiner maar speel je wel op Safe.

Doosje in de koffer doe ik zelf meestal niet trouwens. Je zou niet de eerste vlucht zijn die zijn koffer moet openen en dan krijg je dat niet uitgelegd. Hoewel de controle nu wel wat minder is met de slechte Euro.
Ik ga hem dan natuurlijk gewoon in de glazen kubus halen >:) en ik durf het doosje wel mee te nemen in mn handbagage. Ik heb gehoord dat ze de bon sowiesow doen mailen. Al met Al hoor ik niks wat me op dit moment kan tegen houden om hem daar te kopen.
In NYC is de Sales tax wel wat hoger dan de 8% die iCulture lijkt te hanteren.
Maakt het verschil weer kleiner ;)

Als je toch gaat, kun je dan eens vragen voor garantie en het hier posten.
Ben wel benieuwd wat inmiddels de officiële richtlijnen daarvoor zijn.

• Darkvisje
Donstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:42:
In NYC is de Sales tax wel wat hoger dan de 8% die iCulture lijkt te hanteren.
Maakt het verschil weer kleiner ;)

Als je toch gaat, kun je dan eens vragen voor garantie en het hier posten.
Ben wel benieuwd wat inmiddels de officiële richtlijnen daarvoor zijn.
Hoeveel zou het dan moeten zijn volgens mij jou? want ik zag ook op newyork.nl bv.. dat de tax nog steeds 8% is.

En voor de garantie ga ik zeker even da navragen en hier posten. Kleine moeite

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

boosterbosch schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:17:
[...]

Het is vooral de belastingdienst die geld misloopt, maw. wij allemaal als hij hem illigaal invoert :p

Maar goed als hij het risico van naheffing + boete en minder garantie wilt lopen is dat zijn keuze.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 24-09-2015 12:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• boosterbosch
[...]

als je al een eu adapter hebt is het zelfs €137 verschil. ik zou het zeker doen

• SirLenncelot
  • Niet online
aicaramba schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:12:
[...]

Dat is inderdaad een goede vraag. Wat als je twee keer 'afdrukt' achter elkaar. Daar heb ik nog niets over gelezen in reviews. Misschien kan een tweaker er morgen in dit forum iets over zeggen?

en toen je over fps begon dacht ik dat je de specifics van het filmpje in de live photo bedoelde. Daar heb ik het volgende over gelezen:
Apple has been quick to point out that a Live Photo is not a video, and it appears the feature is enabled by combining a 12-megapixel JPG with a MOV file. TechCrunch's Matthew Panzarino reports (in his full review of the new iPhones) that a Live Photo consists of a JPG combined with a MOV file that contains 45 frames playing back at around 15 frames per second. Combining a JPG with a MOV file means Live Photos take up twice the space of a normal image. Panzarino also shared some tips on getting good Live Photos shots, but said he believes the best use cases are still undiscovered.
http://www.macrumors.com/...live-photos-file-details/

edit: hier ook tweakers tussen? http://www.iculture.nl/oberhausen-wachtrij-iphone-6s/ 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 24-09-2015 13:10 ]

Sta je dan 24 uur in de rij om vervolgens om 07:00 gespierde Bulgaren voor te moeten laten gaan. Nee mij niet gezien 8)7
Darkvisje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:45:
[...]

Hoeveel zou het dan moeten zijn volgens mij jou? want ik zag ook op newyork.nl bv.. dat de tax nog steeds 8% is.

En voor de garantie ga ik zeker even da navragen en hier posten. Kleine moeite
Sales tax is opgebouwd uit meerdere factoren.
Dus je hebt Sales tax voor de Staat, county en city.

In NewYork is dat allemaal samen iets van 9,5%. Als je rekent met 10% zit je goed en is dat makkelijk.

Naar mijn mening valt of staat het met de Garantie of het interessant is en dat kunnen ze je alleen in de AppleStore vertellen.
(Ik heb zelf mee gemaakt dat een Amerikaanse release iPhone 5 hier geen garantie kreeg namelijk)

Novarion schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:46:
[...]

Snap wat je bedoelt, maar omdat dit topic 6s specifiek was en topic iPhone algemeen was, wist ik niet zeker of het relevant genoeg was. (Edit: laatste activiteit eind augustus en OP gaat over iPhone 4)

Als ik kijk naar KPN sim-only en 6s 64GB los, komt er het volgende uit:
toestel: €859
sim-only: €32,50x24=€780
totaal: €1639

Vraag me af of het totaal dan veel scheelt met de komende abo's incl. telefoon.
De abonnementen zullen in prijs niet wijzigen. Alleen de iPhone's. Dus als je een 6s 64 GB op het oog hebt, wordt die inderdaad € 60 duurder dan de 6 64 GB nu (afgaande op Duitse prijzen).

Kortom: pak gewoon de iPhone 6 64 GB op de KPN website (of die van andere winkels) en vergelijk, maar reken simpelweg elke keer € 60 meerprijs voor je toestel.

In mijn geval kwam ik geen één optie tegen die abo+toestel goedkoper was dan sim-only+toestel. Maar ik ben natuurlijk wel van de standaard KPN website uitgegaan, omdat de iPhone 6 inmiddels bij anderen goedkoper te verkrijgen is, wat niet het geval zal zijn met de 6s de eerste periode.

• SirLenncelot
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:15:
[...]

De abonnementen zullen in prijs niet wijzigen. Alleen de iPhone's. Dus als je een 6s 64 GB op het oog hebt, wordt die inderdaad € 60 duurder dan de 6 64 GB nu (afgaande op Duitse prijzen).

Kortom: pak gewoon de iPhone 6 64 GB op de KPN website (of die van andere winkels) en vergelijk, maar reken simpelweg elke keer € 60 meerprijs voor je toestel.

In mijn geval kwam ik geen één optie tegen die abo+toestel goedkoper was dan sim-only+toestel. Maar ik ben natuurlijk wel van de standaard KPN website uitgegaan, omdat de iPhone 6 inmiddels bij anderen goedkoper te verkrijgen is, wat niet het geval zal zijn met de 6s de eerste periode.
Als ik jouw berekening na ga dan kom ik voor KPN zorgeloos standaard op het volgende uit:
Abo+toestel= 199+60+54*24=1555
SO+toestel= 849+32,50*24=1629

Dus juist andersom bij dezelfde abonnementen.

volgens mij is dit meer een abonnementen en levertijden discussie

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SirLenncelot schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:23:
[...]

Als ik jouw berekening na ga dan kom ik voor KPN zorgeloos standaard op het volgende uit:

Dan hoor het idd hier eerder: [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11 :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Darkvisje
MooDyBLueS schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:15:
[...]

Oke dan nog 100euro is het altijd al goedkoper,en ik hoef niet op een release date te wachten in nederland en niet af te reizen of reserveren.

• Novarion
SirLenncelot schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:23:
[...]

Zojuist even berekend voor mijzelf, indien ik verleng.
Zie afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t3eg1bY.png
Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.