Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

9 september was het dan zover, de langverwachte iPhone 6s en iPhone 6s Plus zijn geïntroduceerd. Na weken en maanden van geruchten en discussies zijn de feiten nu boven tafel.

Dit topic is zoals vanouds weer om ervaringen te delen en te discussiëren over alle nieuwe features en mogelijkheden, maar uiteraard ook juist wat er toch nog mist of nog steeds niet veranderd is.

Op dit moment is het topic nog een work in progress en zal ik deze continu bijwerken. Mocht je tips of aanvullingen hebben of mede-auteur willen worden? Geef het aan en ik kijk of ik het erin kan verwerken.

Note: Alle onderstaande informatie, features, specificaties en prijzen zijn bevestigde/bewezen gegevens. Het oude geruchten topic is gesloten en om duidelijkheid te creëeren plaats ik hier geen informatie die nog niet bevestigd is.

Nieuwe features
  • 3D Touch
  • 7000-series aluminium
  • 12 MP iSight camera met 50% meer focus pixels en Deep Trench Isolation
  • manual focus met Focus Pixels
  • 4K video met 30 fps
  • 1080p 120fps en 720p 240fps slo-mo video
  • 5 MP FaceTime camera met Retina flash
  • Live Photos
  • Optical Image Stabilisation voor video (alleen op iPhone 6s Plus)
  • roségoud als nieuwe kleur

Specificaties

https://farm1.staticflickr.com/588/21113826048_b5c729511c_m.jpghttps://farm6.staticflickr.com/5630/21275437496_4c04756ffa_m.jpg
scherm4,7" Retina HD met 3D Touch
1.335 x 750 pixels
326 ppi
1400:1 contrast ratio
5,5" Retina HD met 3D Touch
1.920 x 1080 pixels
401 ppi
1300:1 contrast ratio
500 cd/m2 maximale helderheid
afmetingen138,3 x 67,1 x 7,1 mm (H x B x D)
143 gram
158,2 x 77,9 x 7,3 mm (H x B x D)
192 gram
accu1.715 mAh
Li-ion
2.750 mAh
Li-ion
SoC en RAMApple A9 SoC
ingebouwde M9 motion coprocessor
2 GB RAM
camera12 MP iSight camera met 1,22µ pixels
ƒ/2.2 aperture
Autofocus met Focus Pixels
True Tone flash
Panorama's tot 63 MP
Auto HDR voor foto's
lens met 5 elementen en saffieren lens cover
Bestandsgrootte foto's: ~7,6 MB per foto
(~3,8 MB per foto met Live Foto's uitgeschakeld)
Optical Image Stabilization
video4K (3.840 x 2.160) op 30 fps
1080p HD op 30 of 60 fps
720p HD op 30 fps
Slo-mo video: 1080p op 120fps en 720p op 240fps
Cinematic video stabilization in 1080p of 720p resolutie
continue autofocus
maak 8 MP foto's tijdens het filmen
Bestandsgrootte Full HD (1080p) video's: ~130 MB per minuut
Bestandsgrootte 4K video's: ~375 MB per minuut
Optical Image Stabilization voor video
FaceTime camera5 MP sensor
ƒ/2.2 aperture
Retina flash
720p HD video
backside illuminated sensor
Auto HDR
Touch ID2e generatie Touch ID
2x sneller en preciezer
communicatie802.11ac Wi-Fi met MIMO tot 866 Mbps
Bluetooth 4.2
NFC
4G LTE Advanced tot 300 Mbps
tot 23 4G LTE banden
aansluitingenLightning connector
3,5mm hoofdtelefoonaansluiting
nano-simkaart
Kleuren

Zowel de iPhone 6s als iPhone 6s Plus worden leverbaar in de volgende kleuren:
  • zilver
  • goud
  • spacegrijs
  • roségoud

Opslag, prijzen en beschikbaarheid

Ook de iPhone 6s reeks begint gewoon weer bij 16 GB, met 64 GB en 128 GB als upgrade opties.

De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend gemaakt voor de iPhone 6s en iPhone 6s Plus, hetzelfde geldt voor de release datum. Dat we in fase 2 zitten is vrijwel zeker, maar wanneer dat is, is nog niet bekend. Naar verwachting zullen de prijzen in lijn liggen met die in Duitsland.

Voor de volledigheid heb ik een overzicht gemaakt met daarin ook de andere iPhone's die nog via Apple en Apple resellers te koop zullen blijven tegen een gereduceerd tarief.

iPhone16 GB32 GB64 GB128 GB
iPhone 6s Plus€ 849 *-€ 959 *€ 1.069*
iPhone 6s€ 739 *-€ 849 *€ 959 *
iPhone 6 Plus€ 749-€ 859-
iPhone 6€ 639-€ 749-
iPhone 5s€ 509€ 559--

* Deze prijzen zijn die van Apple Duitsland, naar verwachting liggen de Nederlandse prijzen op hetzelfde niveau
- Deze storage tier is niet (meer) leverbaar op dit model

Nieuws, round-ups en (p)reviews

Gerelateerde topics

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 22-09-2015 16:08 (43%)

iPhone 6s batterij is door Apple zelf 'gelekt' als zijnde 1.715 mAh. Bron.

quote:
Mitsjke schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:59:
Worden live foto's ook in iCloud opgeslagen?
Of wordt het dan een stilstaande afbeelding?
Je zal net als nu ongetwijfeld de optie hebben om:
- Live Foto's in het geheel uit te schakelen
- te kiezen of Live Foto's naar iCloud geback-upt moeten worden.
quote:
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:03:
Live foto's zag er tijdens de keynote wel geinig uit maar dit is natuurlijk een "foto" in de perfecte omgeving. Als ze überhaupt al gemaakt zijn met de iPhone.

In de Hands-on filmpjes die nu op YouTube verschijnen (zoals bv van The Verge) ziet het er allemaal een heel stuk minder indrukwekkend uit.
Ja, klopt. Ook op de MKBHD hands-on video zie je duidelijk dat het eigenlijk een paar foto's achter elkaar zijn, geen vloeiende video van 3 sec (of hoe lang het ook is), net alsof je gamet op 15 fps.

Ik vermoed dat het "live" gedeelte van de foto gewoon ~10 foto's zijn in de resolutie van je iPhone scherm (om opslag te maximaliseren) en het geluid als ~64 Kbps AAC ernaast opgeslagen wordt.

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 10-09-2015 15:35 (68%)

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:53
Wel mooie nieuwe docks voor de iPhones trouwens! In alle kleuren waar de iPhone 6s (Plus) ook leverbaar is. Voor 'maar' €59,- 8)7

wardjj wijzigde deze reactie 10-09-2015 15:54 (4%)

quote:
wardjj schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:53:
Wel mooie nieuwe docks voor de iPhones trouwens! In alle kleuren waar de iPhone 6s (Plus) ook leverbaar is. Voor 'maar' €59,- 8)7

[afbeelding]
Dan heb ik toch viel liever de TwelveSouth HiRise voor $34,99 of $59,99 (Deluxe):

Is namelijk ook voor iPad (mini) geschikt.
quote:
Famous schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:58:
Rosé goud gaat mij toch echt te erg naar het roze.
De space grey die ik nu heb slijt gigantisch aan de achterkant.. Wellicht toch maar de 6S overslaan of even wachten of vrienden hem nemen.
Vel eens een eerlijk oordeel over je eigen gebruik? Ga je er zuinig mee om of laat je hem overal slingeren en kwak je hem op tafels en banken neer?

Van al mijn iPhone's is mijn 3GS er het ergst aan toe geweest, vanwege de vele krasjes op de witte plastic achterkant. Mijn iPhone 4S en iPhone 5 hebben alleen op de alu rand hele kleine krasjes op een paar plekken en zijn verder in goede staat. Maar ik ga er dan ook wel behoorlijk zuinig mee om. Vandaar mijn vraag over hoe jij met je toestel omgaat.

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 10-09-2015 16:03 (36%)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:46

Famous

R 400+

quote:
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:18:
[...]

Zonder te oordelen, mag ik eens een foto zien.
Ben nu wel benieuwd na twee dagen.
Iets later dan verwacht :+ Krasjes zat, maar die hoeken erg extreem..
Loop ik net tegen een tafel punt aan, twee deukjes in de achterkant :O

Xbox live: Ghesous

quote:
Moi_in_actie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:01:
[...]

Ah ja oke, de iPhone heeft het glas wat afgerond aan de zijkant, dan kan ik mij inderdaad voorstellen dat het er nogal lelijk uit ziet.
Hier zie je hoe een screen protector er op een iPhone 6 uitziet:

klik voor een grotere foto
quote:
SanderH_ schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:16:
[...]

Bevalt me prima. Hier kan je wat meer info vinden: SanderH_ in "[iPhone 6 & 6 Plus] Hoesjes"

Na ruim een half jaar gebruik zie ik nog geen slijtage. Ik ga hem dan ook opnieuw gebruiken voor mijn 6S.
Het is en blijft persoonlijk, maar een vriend van mij heeft ook deze gehad, maar hij gaf aan toch wel vaak bijna mis te grijpen. Vond het wat eng, dus nu gebruikt hij een Twelve South SurfacePad:
quote:
MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:09:
Wat mij vooral een doorn in het oog is met sleeves is het continu eruit moeten schuiven als je een notification hebt om te zien wat er binnenkomt.
Kijk daar heb ik dit voor.

:+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Famous

Famous

R 400+

quote:
mprkooij schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:34:
[...]

Bekijk die reveal video dan nog eens? Daar ziet hij er namelijk best mooi uit.. Ook al zie ik mijzelf niet met een roze telefoon lopen.. :P

*hond negeren*

quote:
schumi1986 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:10:
[...]

Aan die watchface te zien zou Apple zelf ook liever een ronde smartwatch gemaakt hebben :+
Ja want alle horloges zijn rond toch?
Rechthoekige horloges dat is echt iets van de laatste twee jaar 8)7

• Famous

Famous

R 400+

quote:
Donstil schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:36:
[...]

Ja want alle horloges zijn rond toch?
Rechthoekige horloges dat is echt iets van de laatste twee jaar 8)7

[afbeelding]
Mompelt iets over 8-hoekig :D
http://tweakers.net/ext/f/eyzWeWxDfnA3GlBOued5gfGh/thumb.jpg

Wat vinden jullie eigenlijk van het rosé goud? ik kan er eigenlijk nog steeds niet over uit..

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:01
http://www.apple.com/fr/shop/goto/iphone6s

oOo

SanderH_ wijzigde deze reactie 12-09-2015 09:08 (41%)

Voor diegenen die het gemist hebben, inmiddels is de gehele keynote op Apple's YouTube kanaal beschikbaar.

Be warned: de runtime is even lang als Fight Club en 2001: A Space Odyssey. Dus tenzij je net zo'n nerd als ik ben, raad ik je toch écht een van bovengenoemde films aan om je avond mee te vullen. :+

New aluminum alloy isn't to blame for iPhone 6s weight gain
The Verge

quote:
According to Apple, the aluminum in the 6S Plus only weighs 2 grams more than the aluminum in its predecessor. The aluminum in the 6S weighs a gram less than that in the 6.

...

It turns out the extra heft comes almost solely from that new 3D Touch display. The display assembly now weighs over twice as much as before. In the 6S, the display used to weigh 12 grams — it now weighs 29 grams.

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 12-09-2015 20:39 (94%)

quote:
fsfikke schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:09:
[...]

Dat zal je de komende jaren steeds vaker zien, de nieuwe BMW 7-serie heeft het bijv. ook ingebouwd :)
Ja de i8 ook idd.
Voor die toffe sleutel die erbij hoort.

QI is ook een mooie standaard voor in bv de armsteun. Zeker icm draadloze CarPlay.

Donstil wijzigde deze reactie 14-09-2015 00:22 (11%)

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 26-01 10:44
quote:
PeterPanda schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:11:
[...]

Wat ik me zo kan bedenken: kleinere bezel, betere accu, dunner, misschien draadloos opladen
Standaard 32GB? :X :X
Kleinere bezels gaat een lastige worden voor Apple. Zodra je een telefoon ziet met aan de zijkanten smalle bezels en aan de boven/onderkant wat grotere bezels weet je eigenlijk gelijk dat het een iPhone is. Het is gewoon een kenmerk van de iPhone.

Aanschouw:

quote:
sww89 schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:04:
Zucht :/

[...]

vs

[...]

Aldus http://www.iculture.nl/iphone-6s-verkoopcijfers-2015/

In mijn ogen betekent dit dat we nog helemaal niet weten of die 10 miljoen wordt gehaald op 25 september. Er vanuit gaande dat ze eenzelfde/iets meer voorraad hebben dan vorig jaar, China meedoet in de eerste ronde, de winkelverkoop een week later start en gezien de modellen die uren en dagen na pre-order start nog beschikbaar zijn denk ik dat het een nek aan nek race wordt in het voordeel van de 6s. Anders had Apple wel uitbundiger gereageerd.

Edit: Wat ik er mee wil zeggen is, er is hoop voor de release in NL als je er eentje wilt bemachtigen, mochten huidige ontwikkelingen een indicatie zijn. Alleen de 6s+ is een dingetje om snel bij te zijn :P
Hier nog een betere bron met meer info:
http://www.cnbc.com/2015/...first-weekend-record.html
http://www.macrumors.com/...10-million-first-weekend/
:+

• C.QL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-01 11:00
Ik heb hier reeds 5 jaar een trouwe iPhone 4 en zou nu voor de 6s 64GB gaan.

Heeft het eigenlijk zin om te wachten tot na de release voor een (lichte) prijsdaling?
Als ik naar het prijsverloop van de iPhone 6 64GB kijk, dan kende die half september wel een daling naar minimumprijs 800 euro en begin oktober nog een korte tijdelijke daling.

Weet iemand nog wat hiervoor de oorzaak zou kunnen zijn? En of we dit opnieuw moeten verwachten?

quote:
Geert1976 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:55:
ik verbaas me enigzins dat al die half-roze nieuwe iPhones al uitverkocht zijn tijdens de pre-orders in de landen waar dit mogelijk is.

Als je toch een 3 jaar geleden tegen menig man zou zeggen; "In 2015 loop jij rondt met een half-roze iPhone", zou toch 1 van de eerste reacties zijn; haha, een (half)roze iPhone??? jij bent niet goed bij je hoofd!

Ofwel; denk dat de reden van de keuze voor een half-roze hoofdzakelijk is zodat je goed kan laten zien dat je de nieuwste iPhone hebt.

Mocht Apple in 2016 een paarse iPhone op de markt gaan brengen, koop ik deze direct! ;)
Echte mannen dragen Roze.

Donstil wijzigde deze reactie 16-09-2015 10:04 (3%)

Was deze al voorbij gekomen?

Van links naar rechts: spacegrijs, goud, zilver, roségoud.
iDownloadblog heeft de nieuwe Cover art als wallpaper beschikbaar.
Kunnen we alvast in de stemming komen.

Gold iPhone

Pink iPhone

Space Grey iPhone
quote:
sww89 schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:11:
Ik vind zelf dat 16GB an sich niet echt te weinig is, maar bij een telefoon van inmiddels €739-€749 vind ik het anno 2015 wel wat gierig worden. Vandaar mijn eerdere opmerking. Maar verder maak ik er niet zo'n punt van en vind ik over het algemeen de argumenten niet zo sterk. Dat gezeur over geen sd kaart opslag vind ik altijd zo typisch. Er is toch ook de keuze voor een 64GB en 128GB model? Maar nee dan moet er opeens bijbetaald worden en dat is voor een aantal (uit het andere 'kamp' zullen we maar zeggen) een brug te ver :D Immers wanneer je voor Apple kiest weet je van te voren dat het geld gaat kosten dus als je meer opslag wilt dan moet je gewoon braaf die €100 extra aftikken en zo niet de mensen in hun waarde laten die dat wel doen :+
Vooral dat laatste is vaak moeilijk, althans dat zie ik altijd onder berichten op de Frontpage.

SD Kaarten zijn voor mij een No Go. Heb een blauwe maandag een Android telefoon gehad en dat hele file systeem (wat zo lekker open is weet je wel 8)7 ) is echt een rommeltje. Stop je er een SD kaart in met Muziek, laat je de Muziek app over je hele telefoon zoeken vind hij naast je Mp3's ook ringtones die hij dan vervolgens weer in een playlist opneemt |:(

Nee geef mij dan ook maar 100,- per geheugen upgrade meer, dat heb ik er wel voor over.

Neemt trouwens ook niet weg dat de gebruikers uit het andere kamp die 100,- ook betalen maar dan aan het eind van de rit, namelijk in vermindering van 2e hands waarde. Dat vergeten ze echter voor het gemak even mee te tellen.

Donstil wijzigde deze reactie 20-09-2015 21:23 (21%)

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05:53
Ik zweer nog altijd bij een goede leren sleeve. Bij gebruik is de iPhone zoals ie bedoeld is en bij geen gebruik relatief goed beschermd. Moet het hoesje wel strak genoeg zijn dat ie er niet uit glijd. Heb ik één keer gehad bij mijn oude iPhone 5 met een flinke beschadiging in het aluminium tot gevolg. Het leer was even iets te soepel en te ruim. Tegenwoordig met een andere sleeve van het Nederlandse Mujjo niet meer voorgekomen gelukkig.

Ik heb onderstaande Sena Ultraslim voor de 6 Plus nog liggen. En ultraslim is ie zeker! Heb 'm nooit meer verkocht toen ik overging op de kleinere 6, maar komt nu dus weer onverwachts van pas :)

Pff ik word me nu toch een partij ongeduldig niet normaal :X :X :X

swv wijzigde deze reactie 21-09-2015 21:40 (5%)

quote:
sww89 schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:38:
Ik zweer nog altijd bij een goede leren sleeve. Bij gebruik is de iPhone zoals ie bedoeld is en bij geen gebruik relatief goed beschermd. Moet het hoesje wel strak genoeg zijn dat ie er niet uit glijd. Heb ik één keer gehad bij mijn oude iPhone 5 met een flinke beschadiging in het aluminium tot gevolg. Het leer was even iets te soepel en te ruim. Tegenwoordig met een andere sleeve van het Nederlandse Mujjo niet meer voorgekomen gelukkig.

Ik heb onderstaande Sena Ultraslim voor de 6 Plus nog liggen. En ultraslim is ie zeker! Heb 'm nooit meer verkocht toen ik overging op de kleinere 6, maar komt nu dus weer onverwachts van pas :)

[afbeelding]

Pff ik word me nu toch een partij ongeduldig niet normaal :X :X :X
SENA is erg mooi ja, had ze vroeger ook altijd.
Inmiddels ben ik overgestapt op FITBAG, ook erg mooie sleeves, mooi leer enz (Andere materialen ook mogelijk), dit eigenlijk omdat de iPhone best een stukje niet beschermt is in een SENA sleeve.

Goed om te zien dat er nu al diverse Developers welke ik volg op twitter op 3D touch duiken.

Het voelde eerst een beetje als een gimmick maar inmiddels geloof ik er wel in. Het aftellen is begonnen. Laat maar komen :)

quote:
Noisia schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:40:
krijgen jullie geen krassen van zand op jullie toestellen als jullie sleeves gebruiken?
Ik niet maar kom dan ook nooit in aanraking met zand.

Donstil wijzigde deze reactie 21-09-2015 23:05 (37%)

• swv
Eens met Donstil. Behalve op dat incidentje na dat mijn iPhone er uit viel, maar dat is een kwestie van een goed hoesje kopen :p

Die nieuwe A9 chip is echt snel, maar dan ook heel snel. Ongeveer gelijk aan een Air 2! Dan moet die iPad Pro helemaal een beest zijn. Hoe ik hier bij kom? Iemand heeft de iPhone al gekregen. Merk op dat dit single core resultaten zijn, en de Air 2, 3 cores heeft. Hoe dan oom indrukwekkend.

http://forums.macrumors.c...t-their-6s-early.1919409/

swv wijzigde deze reactie 22-09-2015 06:56 (27%)

Volgens mij is vandaag de NDA verlopen, ik kijk net mijn Feedly feed na in Reeder en zie dat vrijwel iedereen reviews plaatst en nieuws naar buiten brengt. ;)

MacRumors: iPhone 6s Plus has smaller 2.750 mAh battery (was 2.915 mAh)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:08

vhal

ಠ_ಠ

First World Problems ;(

Eigenlijk is de Plus niet eens zo heel veel groter dan ik had gedacht. De normale 6(s) naast de Nexus 4 is niet veel groter dan de Nexus. Niet zo gek als nagenoeg hetzelfde scherm erin zit. Tsja, het is dat de Plus nogal lomp gebouwd is maar anders wist ik het wel... :+

vhal wijzigde deze reactie 24-09-2015 12:40 (11%)
Reden: Stonden wat dingen dubbel

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

mvdam

EV-Gekkie

Kreeg net dit van T-Mobile in de mail.. Hiermee wordt het wel een beetje overduidelijk dat het in elk geval ná zondag geen zin meer heeft om je nog in te schrijven voor een notificatiemail..

Privé: Leaf 2018 Soon-To-be 57,6kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• Novarion
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 25-01 00:14

Novarion

Klaasbaak

quote:
Noisia schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:23:
[...]

Als ik jouw berekening na ga dan kom ik voor KPN zorgeloos standaard op het volgende uit:
Abo+toestel= 199+60+54*24=1555
SO+toestel= 849+32,50*24=1629

Dus juist andersom bij dezelfde abonnementen.

volgens mij is dit meer een abonnementen en levertijden discussie
Zojuist even berekend voor mijzelf, indien ik verleng.
Zie afbeelding

• mprkooij
  • Laatst online: 26-01 10:44
JONGENS! Volgensmij is die morgen te pre-orderen. De site is al naar het Nederlands vertaald!

mprkooij wijzigde deze reactie 24-09-2015 16:51 (10%)

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:08
quote:
MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:02:
[...]

Volgens mij bedoelt hij het meer als bewijs. ;)
U vraagt:

• Novarion

Novarion

Klaasbaak

quote:
possimpible schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:48:
Wie weten er goede (doorzichtige) hoesjes/ bumpers en fatsoenlijke screen protectors voor een 6s plus? Neem aan dat de maat overeenkomstig de 6 plus is?
Voor screenprotectors gebruik ik niets anders meer dan tempered glass.
Sinds ik die heb, zal ik nooit meer een folie protector gebruiken.
Zwak, kras en vet gevoelig. Wat de tempered glass varianten dus niet of nauwelijks hebben.

Toch zit er ook meuk tussen bij de tempered glass protectors. Tijdje gelden via China de goedkoopst aangeschaft, glasstof en slijpsel zat nog op de randen, dat terwijl ze altijd stofvrij moeten zijn..

Ik ben zeer content met tempered glass 9H protectors van Nillkin. Hoge kwaliteit en kost ongeveer €7,-(Gewoon lekker via ebay kopen) Deze raad ik dus zeker aan, doorzichtige hoesjes heeft Nillkin trouwens ook, hier heb ik alleen geen ervaring mee.

Paar weken geleden toevallig al besteld voor mijn 6s'je O-)
It's the most wonderful time of the year o<:)

• swv

De MDA Pro was mijn eerste en die deed ik ook zonder probleem in mijn broekzak. Alleen was dat ding vooral erg dik. De 6s+ is natuurlijk vooral erg lang en breed wat meer in de weg kan zitten.
quote:
Sjaak1985 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:18:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat hij moeilijker in mijn broek past daar kan ik wel mee leven, maar merk dat ik vaak met 1 hand even snel wat nieuws check of even snel een reactie typ op een bericht. Ik begreep dat dit vooral niet meer mogelijk is of valt dat wel mee?? Ik begrijp natuurlijk dat je met je duim niet het hele scherm kan bedienen, maar het is voor mij wel een no go als je helemaal niks meer kan met 1 hand!
Ik weet nog dat ik de plus redelijk kon bedienen met een hand. Je moet alleen continu de telefoon in je hand verleggen om overal bij te kunnen maar samen met reachability is dat wel te doen. Je krijgt alleen af en toe het gevoel dat ie ieder moment uit je hand kan vallen.

Ik ben zelf wel gewend dat ik twee handen nodig heb als ik mijn iPhone pak. Hij zit namelijk in een sleeve en met een hand is dat niet te doen. Dus of ik dan een 6s of 6s+ heb maakt in die zin niet uit ;)

swv wijzigde deze reactie 26-09-2015 08:26 (5%)

• 414524
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
5s en s6 edge naar 6s+ 128gb goud.
2 woorden: groot, fenomenaal.
Wilde al langere tijd een phablet, heb hem nu.
128gb is heerlijk voor mijn muziek (ja, ik gebruik het). Android is niet mijn ding, dus zo is t prima.

• 414524
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Net ff deze gekocht voor in de auto, wil per se een bekerhouder omdat ik die brodit dingen niks vind (aan je luchtrooster).
In het echt vond ik de Fake Gold Pink iPhone behoorlijk tegenvallen trouwens. Lelijk zelfs.

Op de Apple site is het nog wel een soort fan subtiel en een beetje Rosé maar in het echt is het gewoon pink. Mijn vriendin had een armband om van rosé goud en die was totaal niet te vergelijken met de iPhone kleur. Zelfde geld voor het horloge.

quote:
Noisia schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:33:

Ik denk dat ik toch voor 6s ga. Als ik iets op een groter scherm wil doen dan kan ik uiteraard altijd mijn iPad erbij pakken :) Ik geef die 100 euro liever uit aan wat extra opslag capaciteit of een paar mooie assessoires.
Nou zo uiteraard vind ik dat niet. De iPad heb ik namelijk heel vaak niet bij me dus die even pakken gaat vaak niet op.

De Plus is de betere telefoon van de twee en dat is voor mij eigenlijk al reden genoeg om er weer voor te gaan.

Het formaat is in het dagelijks gebruik helemaal niet zo een nadeel als dat online geschetst word.

Ding past prima in den broekzak want is lekker dun, past het niet kan hij altijd ik de zal van mijn colbert o.i.d. En de bediening met 1 hand is eigenlijk ook wel prima, typen met 1 hand lukt hier namelijk prima en als ik echt veel op de bovenkant van het scherm "moet zijn" pak ik hem even met twee handen beet.

Daar zou ik het betere scherm, de betere accu duur en de betere camera niet voor willen missen.
quote:
Peabz21 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:08:
Heb nu de iPhone 6s 4,7", komend van een 5s. Ik ben nu al blij dat ik niet voor de Plus heb gekozen. Kom nu al met moeite bij de bovenkant van het schermen heb flink grote handen en het 4,7" scherm vind ik al lekker groot. Dat kan na gewenning over een paar maanden natuurlijk anders zijn.
Als je met de kleine iPhone niet bij de bovenkant van het scherm kunt heb je geen grote handen hoor 8)7

Ik kan dat namelijk gewoon met de Plus :)

Donstil wijzigde deze reactie 26-09-2015 13:08 (32%)

• Novarion

Novarion

Klaasbaak

quote:
Donstil schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:48:

Als je met de kleine iPhone niet bij de bovenkant van het scherm kunt heb je geen grote handen hoor 8)7

Ik kan dat namelijk gewoon met de Plus :)
En mocht je nou net niet de maat handen van Donstil hebben, is ook daar een oplossing voor als je echt de Plus wilt!
Namelijk: Thumb extenders :)

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-01 22:05

Cardwizard

Goed goan

6S Plus camera , rechtstreeks vanuit mijn filmrol

What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• swv
Kolere wat is die 6s+ een heerlijke telefoon :D :D :D Gelukkig is ie puntgaaf aangekomen en alles lijkt het te doen. De update naar 9.1 PB2 ging snel en backup terugzetten vanuit iTunes zowaar nog sneller.

4g+ lijkt ook te werken. Normaal haal ik op 4G800 rond de 30-40 Mbps en op 4G1800 rond de 60-70 Mbps. Tel dit bij elkaar op en je krijgt onderstaand resultaat:

• Novarion

Novarion

Klaasbaak

Zoals Noisia al liet zien met het persbericht.
9 oktober confirmed, de site:

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Eindelijk benchmarks van anandtech

Ofwel, het is een beest van een telefoon en gewoon sneller dan bv een iPad air 2. Ook qua innovatie is het met 3d-touch gaan vernieuwen en de upgrade van de camera is dat ook al. En als toetje ontdekt Anandtech ook dat de controller van de storage een andere klasse is:

Ze vermoeden dat er een soort SSD-controller inzit.

De discussie over 16 GB vind ik erg raar: er zijn echt mensen die aan 16 GB genoeg hebben en dus een relatief goedkoop instapmodel willen hebben en verder niets. De ietswat meer eisende users hebben er niet genoeg aan maar kopen dan maar een upgrade; deze is sinds vorig jaar voor 100 euro 64 GB ipv slechts 32 GB, dus ergens voldoet Apple aan hun behoeften. Natuurlijk is het duur enzovoort enzovoort, maar Apple moet toch ergens zijn miljarden mee verdienen. Die 90 euro winst op 64 GB modellen kan Apple gewoon vragen... want mensen kopen hun handel toch wel. Waarom zou Apple een prijs verlagen als het toch wel verkoopt. netto Winst = omzet*winst en dat laatste is de enige factor die in beweging moet blijven voor Apple. Het is en wordt duur gemaakt, maar tov vorig jaar heb je toch mooi 64 GB (en een goede telefoon) voor hetzelfde geld.
quote:
trekker22 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:51:
[...]

Bij mij toch niks te vinden op 3D touch.

Wel touch id vind die...

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

Ik dacht dit jaar toch echt een perfect exemplaar te hebben , maar nee weer problemen ! Elk jaar kan ik wel een iPhone terug brengen omdat er iets mee is , meestal scherm problemen zoals vlekken , rode waas , dode pixels , gelukkig doen ze daar nooit moeilijk over , mensen zeggen vaak het valt wel mee maar als je zoveel geld uitgeeft dan mag je toch een perfect toestel verwachten lijkt me

Nu had ik een keer of 10 per dag dat er ineens allemaal strepen verticaal over het scherm kwamen ;w

Voorbeeld :

Dus gisteravond maar weer in de auto gesprongen en de 6s plus geruild , ben meteen voor een witte gegaan aangezien ik al jaren de zwarte heb.... Hopelijk nu wel een probleemloos toestel :P

Cardwizard wijzigde deze reactie 30-09-2015 12:33 (12%)

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:17

pdavie2311

Live life to the fullest..

As promised…De foto met de Apple leather case en screen protector. Black al the way! Ik vind het goed zo!!

pdavie2311 wijzigde deze reactie 30-09-2015 14:09 (13%)

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

Zo heb ik mijn 6 plus een jaar gehad !

Nu het tegenovergestelde ... Spierwit

Cardwizard wijzigde deze reactie 30-09-2015 15:06 (41%)

• Vinnocchio
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 25-01 15:14
quote:
pdavie2311 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:04:
[...]

Das balen idd..die van mij past echt perfect om mijn 6s..Wellicht een maandagochtend modelletje? Morgen komt mijn sleeve ook nog binnen, maar het bevalt me zo wel goed met de case en screenprotector..Kijken of ik de sleeve ga gebruiken, haha..

Zo ziet het eruit. Vind sowieso dat m'n phone er wel een stuk breder door wordt en dus lastiger te bedienen... :|
Zou ik ook gewoon m'n geld terug kunnen krijgen?

Vinnocchio wijzigde deze reactie 01-10-2015 20:46 (4%)

• maarten22
  • Laatst online: 11:28
Nog geen week oud:(

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:01
De vertaling op Apple's website klinkt toch niet echt lekker, of misschien ligt het aan mij...

"Het enige wat is veranderd, is alles" zou toch wat aangenamer klinken denk ik.

SanderH_ wijzigde deze reactie 04-10-2015 16:31 (9%)

• pposthoorn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-01 20:50

pposthoorn

Constructeur / Projectleider

Hebben jullie iets gemerkt in het gebruik van mobiele data? Ik heb nu deze maand (7 dagen dus) al meer dan 3GB gebruikt terwijl ik volgens mij niks anders doe dan normaal. Ik heb de afgelopen week 5x zoveel gebruikt dan het week gemiddelde van het afgelopen half jaar. Als ik kijk naar mijn data verbruik in september dan zie ik ook duidelijk een toename vanaf het moment dat ik de 6s in gebruik heb genomen:

Tesla Model 3 LR RWD

quote:
MooDyBLueS schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Er bestaat altijd nog zoiets als "14 dagen op zicht" bij koop op afstand. Reden is niet nodig en dit is wettelijk bepaald. Maar geldt dus nadrukkelijk enkel bij webshops.

Ben trouwens erg benieuwd naar de ervaringen met de batterij hier gesteld is. Zouden mensen met de 6s (Plus) wellicht de battery benchmark kunnen draaien en hun screenshots hier posten?

Ik zie namelijk op MacRumors forum iPhone 6s modellen met de Samsung chip voorbijkomen die slechts 5:36 halen. Dus nog minder dan de resultaten waar o.a. iCulture naar linkt.
Ik heb de Samsung chip naar het schijnt maar merk geen verminderde batterij duur tov de 6 plus die hij vervangt. Gebruik het toestel nu bijna 2 weken.

Welke test hebben we het over? Kan hem wel even uitvoeren als dat iets zegt.

Donstil wijzigde deze reactie 07-10-2015 21:35 (3%)

Dit is geneuzel achter de komma toch? Kan mij eigenlijk maar slecht voorstellen dat ze bij Apple voor een andere chip fabrikant gekozen hebben terwijl de performance minder is.

Ze besluiten dit soort dingen echt niet met in het achterhoofd "Nou ze komen er heus niet achter".

Hieronder mijn Geekbench, straks de accu test nog even doen (moet met een volle accu)

Donstil wijzigde deze reactie 07-10-2015 22:18 (7%)

Ik heb vannacht de batterij test even laten lopen.
Telefoon op FlightModus, alle apps gesloten en scherm helderheid door geekbench aangepast.

Resultaat is meer dan prima.

• Vinnocchio
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 25-01 15:14
quote:
GioStyle schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:54:
Wat zijn jullie ervaringen met de lederen case van Apple? Ik heb er nu 3 in mijn handen en ze mankeren allemaal wel wat, vage strepen, hoekjes die niet strak/glad zijn... Ben ik nu te kritisch bezig of heb ik gewoon 3 wanproducten?
Ja hier ook slechte case, paste gewoon niet. Was trouwens de 6s plus case. Teruggestuurd. Bestel ook geen nieuwe.

• macmellow
  • Laatst online: 26-01 15:48
Vannacht mijn iPhone 6s 64GB Space Grey opgehaald bij Media Markt. Man of 25 stond voor de deur en er was voorraad zat, iedereen met een preorder heeft hem gekregen en alles was verder nog op voorraad behalve de Plus in 128GB.

MacBook Pro 15” 2018 16/512 GB, iPad 2019 128 GB, iPhone XR 128 GB

• b.jelle
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11-12-2019
quote:
Retourneren kan altijd, maar wat als je nieuwe iPhone weer een Samsung chip heeft ?

Je kan geen iPhones uit de doos blijven halen. Lijkt mij een onbegonnen zaak.

Trouwens:

Video: https://www.youtch?t=3&v=fde15ih0N2o
Net er ook achter gekomen dat ik een Samsung chip heb.

Maar scored hoger dan beide in deze video. Weet niet wat ik moet geloven zo....
Maar net de doos open, dus zal vanavond verder testen.

• doenietzodom
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-01-2018

Vanmiddag getest :)

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

• b.jelle
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11-12-2019
quote:
b.jelle schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:14:
[...]

Net er ook achter gekomen dat ik een Samsung chip heb.
[afbeelding]
Maar scored hoger dan beide in deze video. Weet niet wat ik moet geloven zo....
Maar net de doos open, dus zal vanavond verder testen.
Vanacht batterij test gedraaid (in flight modus). Hier ook uren minder.

CPU opnieuw getest met cpu herkenning in Geekbench, deze presteert nogsteeds ruim voldoende.
Laten we hopen dat het misschien softwarematig is, ook omdat ik nu veel Samsungs tegenkom (Macrumors) die beter presteren dan TSMC. Die van mij is dan ook alleen in batterijduur minder naar mijn idee. Voor eind van de 14 dagen maar even zien wat ik ga doen.....

• doenietzodom
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-01-2018
quote:
Olga2000 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ik ben al aan bepaalde indeling gewend, maar toen ik ging mijn nieuwe iPhone opnieuw installeren dacht ik dat sommige dingen toch niet handig waren.

Ik zag indeling op iPhone van mijn dochter en toen zag ik dat zij iets totaal anders op bv haar heerste pagina had. ... Ik zou het zo zeggen, het ontbreekt mij een beetje aan inspiratie.
Dit is mijn indeling, misschien heb je er iets aan.

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

Dit de mijne.

Al jaren hetzelfde trouwens, Core features al jaren op dezelfde plek. En altijd het vakje rechtsonder vrij :) (Staat zo vol anders)

• VictordeHolland
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-01 18:19
quote:
Impstoker schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:21:
Anandtech over de verschillende chips:

"What we know is that there isn't enough information currently out there to accurately determine whether the TSMC or Samsung A9 SoC has better power consumption, and more importantly just how large any difference might be. 1-on-1 comparisons under controlled conditions can provide us with some insight in to how the TSMC and Samsung A9s compare, but due to the natural variation in chip quality, it's possible to end up testing two atypical phones and never know it."

http://www.anandtech.com/...t-for-tsmc-and-samsung-a9

Deze man weet wel waar 'ie 't over heeft.
Anandtech heeft vaak goede artikelen :Y .
De belangrijkste quotes uit het artikel nog even op een rij:
quote:
with some chips operating at lower voltages or lower leakages than others, and other chips being altogether defective.
- de 'Silicon loterij'

Om een idee te geven wat een variantie er kan zitten tussen verschillende chips van hetzelfde type (in deze grafiek de Snapdragon 801):

quote:
The vast majority of the time the SoC is idling, making the display the biggest power consumer
- Veel mensen vergeten dat tegenwoordig het scherm het meeste batterij verbruikt.

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-01 17:43

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Kun je dmv serie nummer of iets weten welke chipset jouw iPhone heeft, of alleen via dat app? Ik heb er van de week 2 opgehaald in Duitsland. 16 & 64 GB Space grey.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• DeeSung
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
quote:
pdavie2311 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:36:
Wat een luxe probleem..de achterkant zie ik toch niet veel door de lederen case..maar vind de gouden ring leuk en chique...Daarentegen..Zwart verveelt nooit...Het zou dan worden: Morgen naar Oberhausen, mijn zwarte 6s ruilen voor een gouden 6s...Deze weer in mijn zwarte lederen Apple case doen...Screenprotector overzetten als het lukt...Ik heb nu wel de goede chip, haha, niet Samsung....

Edit..Ik kan niet meer reserveren in Oberhausen? Om nu op de bonnefooi morgen die kant op te rijden voor een gouden 6s 64GB? Hebben ze genoeg voorraad nu dan of zo?
Hier een foto van mijn combinatie.

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 26-01 21:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Tijdens het instellen van m'n 6s SG 128g zie ik een aantal flink donkere strepen op deze witte achtergrond. Is dit normaal?

http://tweakers.net/ext/f/kz6bAz34jYn5a5bMbNLObgxp/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/0JqgrXdNhubqsFIK1NwxR8ZC/thumb.jpg

Edit: normaal gesproken zou ik rustig afwachten tot ik een ander beeld op het scherm krijg, maar hij staat al dik een uur die wolken bij te werken :/

Apie! wijzigde deze reactie 11-10-2015 18:48 (14%)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-01 22:50

Underworld

+1 Inzichtvol

Toch maar ff kwaliteits vergelijking...
Het groene rondje zo zou naar mijn idee de foto moeten zijn (ik denk dat ik daar de focus op heb gezet).
Het rode gedeelte vind ik qua kwaliteit erg tegenvallen, het lijkt wel of hij zelf de foto aanvult met pixels en is ook erg blurry...

De foto is met daglicht gemaakt met live foto aan (zonder live foto aan zag ik zelf niet veel verschil met een andere foto). Misschien moet ik gewoon niet zo zeuren, maar na de iPhone 5 had ik betere kwaliteit verwacht. Of ik ben gewoon te gewend aan mijn D5100 (kan je niet vergelijken, ik weet het).

click voor groter

Ook 's avonds vind ik de kwaliteit wat tegenvallen (blurry) of is dit normaal voor een iPhone 6s met weinig licht?:

click voor groter

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 20:33

Vers van de pers! Mijn vriendin heeft de zilveren. Ik met Samsung chip en zij met TSMC. But who cares, ding werkt perfect!

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Dennis Evertse
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-01 15:00
Heb de 6S 64GB zilver (met samsung chip) sinds vrijdagochtend in huis, keurig bezorgd door BCC.

Hebben meer mensen dit?: (tekst scheef)

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Meer batterijtests lijken het verhaal van Apple te bevestigen:

http://9to5mac.com/2015/10/12/a9-battery-test/

fsfikke wijzigde deze reactie 12-10-2015 21:07 (12%)

DUT Racing

• Novarion

Novarion

Klaasbaak

Facebook energie vreter? (Aanvullend op mijn vorige post van 10:01)

Novarion wijzigde deze reactie 13-10-2015 10:36 (22%)

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

quote:
RnB schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:38:
Ik werd ook niet warm van de accutijd van mijn 6s op 9.0.2, dus ik heb 9.1 erop gezet.
Helaas is ook daar de accutijd minder dan die met mijn 6 was. Nu haal ik gelukkig wel gewoon twee werkdagen zonder op te laden, maar van 9u naar 6,5u gebruik, is toch wel siginificant vind ik.

Ik heb overigens een TSMC chip, voor de paranoide personen onder ons. :)
Ik een Samsung chip, maar die 9 uur haal ik ook wel. Ik kom er ruim de dag mee door en dat is voldoende voor mij. Dit is het nu:

Jay-v wijzigde deze reactie 14-10-2015 16:48 (10%)

• desune
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 05-01 15:55
quote:
DeeSung schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:51:
Ik wil ook de 2m kabel van apple kopen maar die is 30 euro. Nou zag ik hem in de pricewatch goedkoper, maar ik betwijfel of dit een originele is (ook al staat erbij van wel). Of zal ik het wel proberen?

Gisteren had ik 9:47 gebruik en 25:54 stand-by. Ik kan makkelijk een dag doorkomen met de 6S. Dit zijn dus op dagen dat ik niet werk anders zit ik er niet 9 uur op haha.
Ik gebruik deze:

http://www.amazon.de/Zert...ST=_AC_UL160_SR160%2C160_

Ooit een keer gelezen dat dit de beste kabel is, en stuk goedkoper dan die van Apple. Ben er tevreden mee en de kwaliteit is hoger dan die van Apple. 7,99 bij Amazon.de. De 1.8m is 9,99.

• Novarion

Novarion

Klaasbaak

quote:
Crusader schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:50:
[...]

Ik ben heel tevreden met de Nillkin Amazing 9H Glass screenprotector. Valt niet over de bolling maar precies op het display.
Voor de liefhebber, de hierboven omschreven screenprotector:

• kapa
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-01 10:22
eindelijk mn iphone 6S 128GB SG binnen. Hopelijk komt mijn book case binnenkort binnen van de Nodus collection. Lekker een naakte iphone met microzuignapjes laten bungelen.
O+

Nu heb ik er tijdelijk zo'n goedkope plastic backcover op zitten van €3,95 :+

Ik zit nog wel te twijfelen of ik nog een screen protector wil hebben en als ik er 1 ga nemen zal het die van Cinder worden. Die is dekt namelijk al het glas af. Ook de ronde hoeken.

Eerste indruk van de iphone 6s is wel goed. Ik kom zelf van een iphone 5 dus het is zeker even wennen.
Dat 3D touch is ook wel wennen hoor. Vaak ben ik te bang om door te drukken en dat resulteert vaak dat mijn iphone denkt dat ik de homescreen layout wil wijzigen met wiebelende icoontjes :+
Verder ben ik blij dat ik niet uiteindelijk voor de 6s+ ben gegaan, omdat ik nu na 1 dag al de 6S ietsjes te groot vind voor 1 hand bediening.
Voor derest is het een verademing hoeveel snelheidswinst ik heb geboekt tov mijn iphone 5 _/-\o_

klikkerdeklik :+

• Jeffrey0416
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10-04-2018
Ik heb er bij de lokale plakkert ergens onder in een metro station een screenprotector laten opzetten voor 20 Kuai ( 2,85 ) Gelijk de achterkant ook laten doen voor 10 Kuai. Eerst maakte ze het scherm schoon met een goedje en vervolgens spoot ze er een ander goedje op om de protector te bevestigen. Moet zeggen de protector voelt zeer fijn aan, lijkt net alsof ze er een extra glas laagje op geplakt heeft :)

Vroeg kocht ik wel eens de Zagg of andere duurdere protectors, maar die voelden toch niet helemaal lekker aan.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Kom op zeg.. 40 dollar.

Ik heb deze tempered glass protector gekocht voor 4 dollar gekocht bij aliexpress

Het bedekt het scherm volledig en is onzichtbaar tijdens gebruik. Alleen met fel licht zie je een schaduw.

Met een case om zie je zelfs dat niet meer.

Link dus: http://www.aliexpress.com...6-Plus-5/32354561908.html

kmf wijzigde deze reactie 16-10-2015 13:46 (20%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• BillSpaarbank
  • Niet online
quote:
PaYnE81 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:50:
[...]

Is dit in het settings menu? De bovenbalk is namelijk half transparant, en als je hier een icoontje onderschuift lijkt de hoek verkleurd viel mij gisteren (enigzins in paniek :+) op ^^
Nee helaas, het is ook in de browser en bij een volledig witte achtergrond. Dat de balk transparant is had ik ook ontdekt :)

De statusbalk loopt van links naar rechts van blauw naar geel. Toegegeven het is minimaal.

Het lijkt hier een beetje op, al is het bij mij veel minder erg.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• bryanvan
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-12-2019
quote:
Mrk87 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:49:
Morgen 2 weken de 6S in gebruik.

Ik loop echter tegen iets aan. Als ik de iPhone ontgrendel verschijnt (soms, niet altijd) de statusbar (met provider, tijd, batterijpercentage). Pas 1 of 2 seconden later. In die tussentijd kan ik niet swipen tussen verschillende homescreens. Vervelend als je snel iets op wilt zoeken.

Iemand die dit ook heeft en/of een idee heeft waar ik het in moet zoeken?
Dit heb ik ook, derde dag ding nu in gebruik. Op internet zegt men dat het komt door indexering van je telefoon. Zover ik gezien heb was het bij iedereen na een paar dagen of week weg.

Update voor wat betreft batterij verbruik. Ik ben dik tevreden, ik ga maar eens iOS 9.1 installeren.

(Voor die die anders mekkeren; het is inderdaad niet zoals iedereen het toestel gebruikt voor wat betreft intensitiviteit, maar voor mij is dit het. Komende van de 5S is dit 3x zo veel!

bryanvan wijzigde deze reactie 22-10-2015 20:55 (21%)

PSN: bryanlost

• TheMandroid
  • Laatst online: 09:43
Egaal scherm, tsmc chip, geen touch id problemen. Maar...

Bij low light situaties krijg ik op iedere foto van die blauwe vlekken. Dus kan hem alsnog om gaan ruilen en mee doen aan de roulette van fouten die ik dan weer kan krijgen.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Mijn OCD wordt weer flink op de proef gesteld. Sinds Gisteravond zit er opeens een fellere lichte plek in mijn display. Het lijkt feller te worden als de telefoon wat warmer wordt. Vandaag is het weer bijna niet te zien.

Niet mijn telefoon, maar zo ziet het eruit:

Meer mensen waar de batterij sinds de final van 9.1 keihard gaat?

Tot de laatste Closed beta nergens last van en sinds afgelopen week is het dwijlen met de kraan open.

Vanmorgen 11:00 van de lader. Nu alweer 9%.

Edit:
Mm ik moet het bij Safari zoeken. Bijna niet gebruikt, toch 45%

Donstil wijzigde deze reactie 26-10-2015 23:21 (23%)

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:19

robertwebbe

Robert Webbe

Dit was mijn beste 4G+ speedtest:

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 26-01 21:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik heb nou een paar keer zoiets gehad:
Facebook app:
http://tweakers.net/ext/f/8doVHdzQsAtYnxBdT4zm6OA5/thumb.png
Hierbij is het beeld naar beneden verplaatst met een grijs vlak erboven.
Kickstarter app:
http://tweakers.net/ext/f/UBeMaqrAStSE0DXQHp7d7fhk/thumb.png
Hierbij is er gewoon een donker vlak vanaf rechts over het beeld geschoven.

Ik heb nog geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg, maar het weer wegkrijgen was meestal de app afsluiten of heen en weer switchen tussen verschillende apps.

Apie! wijzigde deze reactie 30-10-2015 10:08 (12%)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Bartsmash
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-01 18:46
Hier een Iphone 6S.
Heeft iemand ook last van mijn probleem:
Twee keer na elkaar het snel zoek scherm opvragen (home screen -> naar beneden slepen).
Daarna worden icoontjes wazig / tekst onleesbaar

Mijn Ipad met IOS 9.1 heeft hier geen last van.

Plaatje:

Bartsmash wijzigde deze reactie 09-11-2015 11:45 (7%)

Er is net een kaars omgevallen terwijl mijn iPhone ernaast lag. Gevolg:

Nu heb ik het scherm enz weer volledig schoon maar als ik iemand bel klinkt die ander onderwater. Er zal dus ook kaarsvet in de iPhone zitten.

Wat is nou de beste manier om dit te laten maken bij Apple? Waterschade Swap aanvragen?

• TheMandroid
  • Laatst online: 09:43
quote:
aicaramba schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:44:
Ik heb de 6S nu ruim een maand en ik kan zeggen dat ik nog niet aan het formaat gewend ben. Als ik de telefoon met één hand bedien moet ik mijn hand ver oprekken om te voorkomen dat ik hem alleen onder beet heb en de telefoon gaat kantelen. Ook met de muis naar de bovenkant lukt me niet comfortabel. Ik gebruik nog regelmatig de 'one handed mode'.
Houdt je de telefoon wel op de "juiste" manier vast?
Ik merk dat veel iPhone gebruikers die een kleinere iPhone hebben gehad, de telefoon nog op de rechter manier vasthouden.
Terwijl je op de linker manier, een veel groter bereik hebt, met daarbij een betere grip.

• BillSpaarbank
  • Niet online
quote:
rmjanzen schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:48:
[...]

Uit nieuwsgierigheid waar ik op moet letten. Kunnen jullie een foto plaatsen?
Mijn tip, ga er niet naar zoeken, want er zijn maar heel weinig schermen in iPhones die heel mooi egaal wit zijn.

Dit is een voorbeeldje van gele/donkerdere vlekken in een display.

Mijn eerste exemplaar was bijvoorbeeld veel blauwer in de statusbalk bij het provider logo. Er zijn ook exemplaren die een oneffenheid hebben in de onderliggende witte laag van het scherm waardoor sommige stukken donkerder lijken.

Nogmaals, geen enkel scherm is perfect. Als het dusdanig erg is zoals op bovenstaande foto, dan zou ik er zeker actie op ondernemen. Maar kleine afwijkingen kun je bijna niet voorkomen bij een iPhone.

• BillSpaarbank
  • Niet online
quote:
Jirachi schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:47:
[...]

Ik heb inderdaad gelezen dat de nieuwe siliconen cases een wat gladder materiaal hebben. Dit sprak mij juiist aan, want ik heb een hekel aan cases die te rubberig aan voelen: gaan moeilijk uit je zak, blijft veel stof aan plakken en ik krijg kippenvel van het materiaal.

Ligt hij wel lekker in de hand en geeft ie wel iets meer grip dan zonder case? Heb je toevallig ook de gouden iphone?
Ik vind hem juist veel minder grip geven. Hij glijdt juist langzaam uit je handen. En het stof blijft er nog steeds aan plakken. Ik heb de space grey variant. Als ik jouw wensen bekijk kun je volgens mij beter voor de leren variant gaan.

Daarnaast slijt de hoes ook best snel. Het rubber slijt er vanaf. Klikken voor een groter plaatje.

BillSpaarbank wijzigde deze reactie 21-12-2015 10:17 (14%)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:16

JB

Cédric roelt!

Zijn er hier mensen die van een iPhone 6 naar een iPhone 6s zijn gegaan en ook gebruik maken van een Brodit telefoonhouder zoals hieronder afgebeeld?

Ik heb mijn passive houder gekocht toen er nog geen iPhone 6s bestond en ik heb laatst getest of de 6s in die van mij past, maar die gaat er erg stroef in. Omdat ze online nu verkocht worden als 6/6s passive houder, wil ik graag weten of diegene iets ruimer is, zodat de 6s er fijner in schuift. Zo niet, dan kan de huidige gewoon blijven zitten namelijk.

Mijn boefje is liev!

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 23:07

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

quote:
Bontes schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:46:
Mmm dacht plaats even een vraagje over het scherm van de 6s plus, zie ik dat hier nog recent precies over hetzelfde is gepost :)

Raar licht schaduw vlekje links onder...dit is de 4e Plus en heeft er het minst last van, een collega heeft precies dit soort schaduwtjes bovenin het scherm (en dat scherm is een replacement)als op de foto te zien is van Freddyathlon.

Zo te zien/te lezen ben ik niet de enige (ook in de rest van de wereld) met dit soort kleine imperfecties. Gekke is dat het schaduwtje bij het ene toestel beter te zien is als bij de ander. Maar goed verder technisch perfect en niet echt last van.....grrrr beetje wel haha maar na 4 swaps moet ik het maar accepteren, tis nauwelijks te zien...enkel door de ogen van een mieren n.... zoals ik.

Dan iets anders, tot op heden pushed de standaard emailapp nog steeds geen mail!?? Krijg geen meldingen en heb niks veranderd ook. Outlook doet wel zijn werk.
Dit verschijnsel bedoel je?

Dit is niet mijn 6s Plus, maar ook ik zie dit. Beste te zien als het toestel vlak ligt en je er vanuit een hoek naar boven overheen kijkt. Ook zoals op de foto ja.
Ik heb een Space Grey, maar bij een witte achtergrond zie je de ledjes van de backlight. Het lijkt daardoor alsof het scherm bobbelt, maar dat is gezichtsbedrog.

Maar anyway; ik ben ook zo'n mierenn**ker ;).
En als ik zie dat anderen juist weer donkere of gele plekken hebben op hun scherm, ben ik blij met deze hoor. Ik heb daar geen last van gelukkig. Ga hem dus ook absoluut niet ruilen; je weet nooit wat je terug krijgt.

Samsung Galaxy Note 10+  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 23:07

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Ik heb nog wel een vraag;

Mijn 6s Plus heb ik sinds zaterdag.
Ik zag in de instellingen dat er al aardig wat beluren zijn geweest volgens de gesprekstimers.

De aantallen zijn hetzelfde bij Totaal en Recente Periode. Zie mijn schermafdruk.

Mijn vraag; neemt de nieuwe iPhone dit over uit mijn 'oude' 6s?

Ik heb de telefoon geconfigureerd als nieuwe iPhone. Wel ingelogd met mijn Apple ID, welke ik al gebruik sinds de iPhone 4.

Ik kijk ook bij mijn Recente Oproepen onder de bel-app en zie daar mijn gesprekken staan van voor afgelopen zaterdag. Dit reikt terug tot ongeveer begin januari 2016.

Ik ga er niet vanuit dat ik een gebruikte iPhone heb gekregen, daar de seal er netjes omheen zat en de inhoud van de verpakking strak, als nieuw, verpakt zat. Ook volgens de Garantie-website van Apple zijn de aankoopdatum en garantiedatum juist.

http://imageshack.com/a/img922/1717/AdkPQC.png

Samsung Galaxy Note 10+  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Had m ook al in iPhone 6 topic gesteld (per ongeluk), maar ook maar even hier in de hoop dat hier de gouden oplossing komt :)
Sinds afgelopen weekend over naar een iPhone 6S en tot op heden best tevreden mee. Nu is een van de redenen om voor iPhone te gaan de zo geprezen camera waarvan Apple aangeeft dat alles handmatig aan te passen is. Wat ze er niet bij zeggen is dat dit in de ingebouwde camera app helemaal niet mogelijk is. Nu moet ik erbij zeggen dat ik van een Lumia 1020 afkom (nog altijd de beste telefooncamera) dus ik ben wat verwend maar ik had toch wel verwacht zaken als ISO, sluitertijd, witbalans etc aan te kunnen passen. Ik begrijp nu echter dat ik daarvoor aangewezen ben op een 3th party app en die zijn er nogal veel. Is er hier iemand bekend met een app die een vergelijkbaar intuitieve bediening heeft als Lumia Camera? (of dan tenminste de instellingsmogelijkheden)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

quote:
jaydenjarno schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:05:
Stomme vraag waar jullie waarschijnlijk snel het antwoord op weten
Heb een iPhone 6s en ziggo internet. Die is 140 megabits per seconde. Als ik m'n iPhone test met speedtest haal ik ongeveer maar 60 megabits. Is verbonden aan de router op 5 GHz met max 600 megabits doorvoer. Iemand enig idee waarom dit zo laag is?
Lijkt me eerder een probleem van de situatie.

Ik heb 200/20 van ziggo en het huidige model TimeCapsule, haal op 5ghz (net even getest, had daarvoor geen flauw idee) 175 Mbit.

De iPhone kan het dus wel.

Maat als je geen problemen hebt verder zou ik het lekker zo laten. 60mbit is toch prima op een smartphone.

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
quote:
jaydenjarno schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:05:
Heb een iPhone 6s en ziggo internet. Die is 140 megabits per seconde. Als ik m'n iPhone test met speedtest haal ik ongeveer maar 60 megabits. Is verbonden aan de router op 5 GHz met max 600 megabits doorvoer. Iemand enig idee waarom dit zo laag is?
Kans is groot dat het gewoon aan de situatie (model router, invloeden van buitenaf) ligt. Zelfs op een iPhone 6 haal ik de maximale snelheid van ons abonnement. Echt niet nodig op een smartphone, maar wel grappig. De 6S van mijn vriendin is via 4G wel weer sneller dan mijn 6.

5GHz 802.11ac (Asus RT-AC66U):

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 26-01 12:55
quote:
pdavie2311 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:52:
- Gebruik: 2 uur en 55 min
- Standby: 20 uur
- Percentage nog over: 36%
FB app aanwezig? Sinds ik die eraf gegooid heb haal ik 2d met één batterij lading:

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:33

Phntm

Tlingelingeling

quote:
RigolleM schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:52:
[...]

FB app aanwezig? Sinds ik die eraf gegooid heb haal ik 2d met één batterij lading:

[afbeelding]
Ik draai nu gewoon altijd LP mode, werkt goed hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 26-01 11:42
Is het normaal dat een iPhone 6s met gewoon gebruik (surfen, whatsapp etc.) zo snel al zoveel capaciteit heeft verloren? Heb de telefoon nog geen half jaar....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:58

Recrush

ᕙ༼ຈل͜ຈ༽ᕗ

Van de ene op de andere dag kan ik geen muziek meer toevoegen aan mijn 6S Plus. Met mijn 5S had ik aangevinkt dat ik handmatig muziek wil toevoegen en het zo naar mn iPhone kon slepen in iTunes. Echter met de 6S kreeg ik dit niet werkend dus maakte ik een nieuwe iTunes Library die ik met Autofill sync naar m'n iPhone. Dit werkt nu dus niet meer, krijg hierbij de volgende melding:

Ligt niet aan het bestandstype, zijn gewoon mp3's en muziek die ik eerder op de iPhone heb gehad krijg ik er nu niet meer op. Iemand een idee wat ik met deze melding moet? De enige reacties die ik via Google vind zijn dingen als "zet een backup terug", "herstel je iPhone naar fabrieksinstellingen" en dat vind ik nogal een extreme ingreep voor iets onnozels dat gewoon moet werken.

Zowel iPhone als iTunes waren niet up to date toen het van de ene op andere dag niet meer werkte. Zojuist allebei geupdate maar maakt geen verschil; werkt nog steeds niet.

IGN: Joomadbro

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:58

Recrush

ᕙ༼ຈل͜ຈ༽ᕗ

Tijdje geleden de volgende vraag al eens gesteld maar sindsdien nog geen oplossing gevonden. Kan ook helemaal niks vinden via Google, dus ik probeer het nog een keer en nu iets uitgebreider.

Wanneer ik met mijn iPhone 6S+ video opneem, gewoon met de camera app van Apple zelf, wordt het geluid dat opgenomen wordt enorm gedempt (alosf je onder water zit) wanneer er een klein beetje lawaai te horen is. Dit gebeurt helemaal abrupt. Is het lawaai weg dan wordt het geluid na een paar seconden weer normaal. Dit is heel storend want die drempel ligt erg laag waardoor ik de meeste filmpjes weg kan gooien bij gebrek aan goed geluid. Van het weekend filmpjes proberen te maken van een motor die langs reed maar het geluid viel constant weg wanneer hij langs mij reed.

Zie hier hoe de audiotracks van twee van de video's eruit zien:

Het is duidelijk dat het geluid nog lang niet clipped dus je verwacht niet dat de iPhone de gevoeligheid van de microfoon aanpast.

Iemand bekend met dit probleem? Zoals gezegd kan ik via Google en Youtube he-le-maal niets vinden en de iPhone zelf heeft natuurlijk geen geluidsinstellingen voor de camera. Ik ben dus een beetje lost, want juist een van de redenen dat ik de 6S+ heb genomen is de camera die nu dus een beetje nutteloos is.

Edit:
Bij gebruik alternatieve camera apps hetzelfde resultaat.

Recrush wijzigde deze reactie 20-06-2016 13:20 (4%)

IGN: Joomadbro

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

mvdam

EV-Gekkie

quote:
Khallouki schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

Ik snap de "Kosten voor service buiten garantie" niet helemaal. Mijn 6s is nog geen jaar oud (december 2015), maar het is mijn eigen schuld dat het is gevallen. Ik heb geen apple care. Betaal ik dat voor die kosten of niet?
Volgens mij zit je niet op de juiste plek te kijken op die pagina. Er staat letterlijk de kosten voor het vervangen van een scherm "buiten garantie", dus door eigen schuld defect geraakt. :)

De kosten voor service buiten garantie zijn van toepassing op "overigen" bijvoorbeeld waterschade en dergelijke.

mvdam wijzigde deze reactie 08-08-2016 15:26 (8%)

Privé: Leaf 2018 Soon-To-be 57,6kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• césaar
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 31-12-2019
Een nieuwe 6S plus 16GB gekocht voor €739. Ik kom van een android budget samsung smartphone (core 2).
Toch een hele verademing zo'n iphone.
De reden waarom ik een 6S plus en geen 7?
De nieuwe is niet vernieuwend genoeg.
- Ik heb nog nooit een telefoon gehad die defect was door waterschade
- Stereospeakers op een telefoon zullen altijd onderdoen voor een echte speaker set. De speaker zitten ook veel te dicht voor een stereo ervaring.
- Homeknop is vervelend in gebruik
- Is amper 0,4 keer zo snel dan de oude
- Nauwelijks verhoging in autonomie

Het scherm is duidelijk vet afstotender dan mijn ipad 3 display.
De telefoon valt toch iets groot uit, maar ik ben vaak in de lucht en wou een vervanger voor mijn tablet.
Inmiddels ook een hoesje gekocht:

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
mcaran schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:46:
[...]

Dan ben jij een hele goeie klant of zo. Want ik geloof namelijk niet dat ze zomaar een werkende toestel van 14 maanden zonder onderzoek voor een nieuw toestel is omgeruild. Zoals jij het beschrijft wordt in de Apple Stores niet gewerkt en zeker niet zonder dat je eerst een afspraak hebt gemaakt. Of je hebt geluk of je verhaal klopt niet.
Dan zal ik wel een hele goede klant zijn met geluk, of ik vertel gewoon bullshit om jullie te naaien :+

Of jouw beeld van hoe Apple stores werken komt niet overeen met de werkelijkheid....

fsfikke wijzigde deze reactie 15-03-2017 11:02 (6%)

DUT Racing

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True