Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:15
Beste Tweakers!

Zoals jullie weten heeft Apple vanavond iOS 9 onthuld. Hier dus een topic voor jullie ervaringen met iOS 9

HomeKit

In HomeKit komt ondersteuning voor nieuwe apparaten, zoals bijvoorbeeld nog meer sensoren. En met HomeKit kun je via iCloud apparaten op afstand bedienen.

CarPlay & Batterijduur

Draadloze CarPlay is vanaf iOS 9 beschikbaar. Autofabrikanten kunnen zelf apps maken om autofuncties te bedienen. Ook is er een verbeterde batterijduur en beveiliging.

Tevens heeft Apple om de batterijduur in iOS 9 te verbeteren een Low Power-mode schakelaar toevoegt. Daarmee kun je de batterijduur verlengen met ongeveer 3 uur.

Bij normaal gebruik gaat de batterij ook langer mee. De iPhone 6 heeft in iOS 9 een 1 uur langere batterijduur.

iCloud krijgt tweestapsverificatie voor nog meer diensten dan voorheen.
De update is kleiner: slechts 1,3GB in plaats van 4,6GB.

Swift 2.0

Apple heeft Swift 2.0 open source gemaakt. De compiler van Swift werkt nu ook op Linux. Swift 2.0 is eind dit jaar beschikbaar.

Beschikbaarheid iOS 9

De publieke beta van iOS 9 komt in juli beschikbaar via beta.apple.com.
Die te installeren is vanaf de iPhone 4s en iPad 2, dus op alle toestellen waar je iOS 8 op kon installeren kun je nu ook iOS 9 installeren. De definitieve versie van iOS 9 komt zoals verwacht in de herfst van 2015 uit.

mprkooij wijzigde deze reactie 11-09-2015 23:44 (107%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 25-05 17:10
Ik ben vooral benieuwd naar de upgrades voor Siri. Het blijft iets leuks, maar vooralsnog gebruik ik het nooit omdat ik het gewoon stom vind om tegen mijn telefoon te gaan praten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 05:59

rammes

koekebakker 1e klas

Die powersaving mode, daarvoor wil ik de beta nog wel eens installeren.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Net even geïnstalleerd, weinig nieuws, nieuwe lettertype ziet er wel beter uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:07

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Ik heb de beta draaien maar nog nergens teken gezien van powersaving mode.

Wel iets gezien genaamd Find Friends, echter crashed eerste twee pogingen om de applicatie te gebruiken. Derde poging komt morgen. Goodnight!

http://www.Twitter.com/Xmoo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nul07
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14-09-2015
Ik ben ook benieuwd naar welke rol Siri gaat nemen in het nieuwe platform.
Daarna ben ik ook benieuwd naar de performance op de wat oudere toestellen.

Privacy? ja graag: Het VPN Topic en het Ad-blocking Topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:28
quote:
Xmoo schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:34:

Wel iets gezien genaamd Find Friends, echter crashed eerste twee pogingen om de applicatie te gebruiken. Derde poging komt morgen. Goodnight!
Powersaving is te vinden onder Instellingen>Batterij

Rub147 wijzigde deze reactie 08-06-2015 23:35 (75%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Xmoo schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:34:

Dit was voorheen al als losse app uit de App Store te downloaden.

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-09 23:44
Quick type in het Nederlands beschikbaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
quote:
Untouchablezz20 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:44:
Doe eens een gokje. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:58
quote:
Werkt prima hier met NL taal :)

Net even snel door de instellingen gelopen, heb nu al een punt wat verslechtert is.
Kijk maar naar Berichtgeving, staat nu allemaal op alphabetische volgorde ipv eerst welke aan staan en dan welke uit staan

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-09 23:44
quote:
TerrorSource schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:07:
[...]

Werkt prima hier met NL taal :)

Net even snel door de instellingen gelopen, heb nu al een punt wat verslechtert is.
Kijk maar naar Berichtgeving, staat nu allemaal op alphabetische volgorde ipv eerst welke aan staan en dan welke uit staan
Dus nu eindelijk een extra regel boven het toetsenbord met woorden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-09 12:48
Ik heb m ook geïnstalleerd.
Vraagje, kon je altijd al zoeken in de Instellingen?
Bovenin zit een zoekbalk om snel een setting te vinden .. Kan het me niet heugen of dit er al was.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 08:10
Kan iemand de wave wallpaper sharen? vind die echt VET :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
quote:
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:20:
[...]

Dus nu eindelijk een extra regel boven het toetsenbord met woorden?
Hier niet, misschien heeft hij het over die trackpad achtige functie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:42
quote:
Kev7381 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 01:44:
Kan iemand de wave wallpaper sharen? vind die echt VET :D
http://www.idownloadblog....red-wallpaper-for-iphone/
quote:
Untouchablezz20 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:44:
Nope.
quote:
NotSoSteady schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:32:
Net even geïnstalleerd, weinig nieuws, nieuwe lettertype ziet er wel beter uit.
Vind er eigenlijk een stuk meer vernieuwing in zitten als dat ik gedacht had.
Nieuwe lettertype vind ik nog wat vreemd ogen.

Nieuwe MultiTask window op de Plus is wel fraai en handig.
Ook viel het me op dat er wat design tweaks zijn doorgevoerd. Menu's die nu weer rechthoekig zijn (zoals in 7.0) en andere wat nu op zichzelf staande "ballonnetjes" zijn geworden.

Ook viel het me op dat ze wat tweaks aan de status bar hebben toegevoegd.
Als je nu in "mail" zit en je opent een Link (Safari bv) dan verandert het gedeelte waar normaal je provider staat in "terug naar Mail", wat ik persoonlijk wel handig vind.

Ik heb de Keynote nog niet gekeken maar deze updates spreken mij in ieder geval prima aan.

Donstil wijzigde deze reactie 09-06-2015 06:32 (68%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-09 12:40

Cardwizard

Goed goan

iemand met een 6 Plus die de beta heeft geïnstalleerd ? , loopt het wat soepeler ? makkelijk te checken door spotlight naar beneden te trekken en dan de iPhone kantelen

What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Waar Samsung de hoeveelheid standaard apps verminderd, maakt Apple er meer van: Find My Friends en Find My iPhone worden standaard geïnstalleerd met iOS 9. Ik ben er klaar mee.

MacBook  Apple Watch  iPhone XS  Apple TV  AirPods  AirPort Express

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 13:15
quote:
THE_BASE schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:01:
Waar Samsung de hoeveelheid standaard apps verminderd, maakt Apple er meer van: Find My Friends en Find My iPhone worden standaard geïnstalleerd met iOS 9. Ik ben er klaar mee.
Dan stap je lekker over naar Android, je hoeft het niet te gebruiken :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-09 21:59
iOS 9 beta 1 op m'n iPad Air (Eerste Generatie) gezet. Loopt vrij soepel (iOS 8 vond ik niet denderend lopen op m'n Air). Vooral Safari is bij mij een stuk sneller geworden. Multitasking werkt vooralsnog hier met alleen apps van Apple. Heb Keynote niet helemaal gevolgd, maar misschien komt dat in de toekomst nog met andere apps. De multitasking werkt wel ok. Lettertype is even wennen, maar oogt fijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-09 18:49

muhda

Time Traveler and philosopher.

quote:
THE_BASE schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:01:
Nee he, niet nog meer apps die je niet nodig hebt. Ik dacht dat ze het wel afgeleerd hadden na Tips, Watch etc. Zijn Find My Friends/Phone wel te verwijderen?

If those who have no knowledge were silent, then the disputes would come to an end.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
Enige waar ik nu keihard tegen aan loop is het batterij verbuik. 6.30 uit oplader gehaald, amper aangeraakt en nu nog 79% over, lijkt wel gewoon minder te worden als je er naar kijkt :(

Nieuwe multitasking is nog wel even wennen, misschien is het rechter scherm iets te groot.

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dannyvdb1997
quote:
TerrorSource schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:32:
Enige waar ik nu keihard tegen aan loop is het batterij verbuik. 6.30 uit oplader gehaald, amper aangeraakt en nu nog 79% over, lijkt wel gewoon minder te worden als je er naar kijkt :(

Nieuwe multitasking is nog wel even wennen, misschien is het rechter scherm iets te groot.
Hier nog weinig ervaring met batterij op m'n Air. Vanochtend iOS 9 erop gezet, nu aan de lader. Met iOS 8 haalde ik makkelijk 10 tot 12 uur. Even afwachten nog dus hier...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
quote:
muhda schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:32:
[...]

Nee he, niet nog meer apps die je niet nodig hebt. Ik dacht dat ze het wel afgeleerd hadden na Tips, Watch etc. Zijn Find My Friends/Phone wel te verwijderen?
Volgens mij vergeet iedereen dat er ook een iCloud Drive icoontje bij is gekomen, deze kan je via Instellingen > iCloud > Drive aanzetten

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06-09 15:21

zwik

randomized

quote:
cardwizard schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 06:56:
iemand met een 6 Plus die de beta heeft geïnstalleerd ? , loopt het wat soepeler ? makkelijk te checken door spotlight naar beneden te trekken en dan de iPhone kantelen
Gaat even soepel als in 8.3 :) (niet soepel dus).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

quote:
ZpAz schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:40:
[...]

Dit was voorheen al als losse app uit de App Store te downloaden.
Oh oke, dan zit het er nu automatisch bij.
Derde poging heeft gewerkt, geen crash meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:52

B2

wa' seggie?

iOS 9 zojuist op een spare iPhone 5C geinstalleerd maar loopt voor een eerste beta goed stabiel! Misschien dat ik het ook wel op m'n iPad Air ga zetten. M'n main telefoon doe ik nog even niet :)
Helaas was vanmorgen de download van El Capitan nog niet klaar voordat ik naar m'n werk ging en het gaat hier iets te lang duren voordat ik die 6GB binnen heb :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12:48
Het draait allemaal redelijk stabiel maar niet vloeiend. Ik heb een 6 plus. De batterij lijkt ook veel sneller leeg te lopen. Nu maar hopen dat Beta 2 snel komt. Tot nu toe lijlken alle apps het wel te doen. Ik heb alleen problemen met de Music app, ik zie mijn library maar kan geen muziek afspelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
quote:
wjnieuw schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:27:
Het draait allemaal redelijk stabiel maar niet vloeiend. Ik heb een 6 plus. De batterij lijkt ook veel sneller leeg te lopen. Nu maar hopen dat Beta 2 snel komt. Tot nu toe lijlken alle apps het wel te doen. Ik heb alleen problemen met de Music app, ik zie mijn library maar kan geen muziek afspelen.
Weet wel zeker dat de batterij veel sneller leegloopt.
welgeteld 9min gebruikt volgens Batterij in instellingen en toch is me batterij al op bijna 50% sinds 6,30uur vanochtend.

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
muhda schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:32:
[...]

Helaas niet. Daarnaast zorgt Muziek ervoor dat wederom mijn geordende bibliotheek een zooitje is.

MacBook  Apple Watch  iPhone XS  Apple TV  AirPods  AirPort Express

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20-09 12:38

boosterbosch

The Travelling Belgian

Doe net een restore van iCloud Backup en word hier gevraagd om een heleboel itunes paswoorden van random email adressen van mensen die ik totaal niet ken :s

Je kan me volgen op: Facebook | Instagram | Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:21
quote:
TerrorSource schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:32:
Dat ligt zeer waarschijnlijk aan jouw battery, en niet zozeer aan iOS 9. Indien je een Mac hebt, download eens coconutBattery en sluit je iPhone aan via de USB kabel. Je kunt dat de batterij-status bekijken. Waarschijnlijk is is de batterij van jouw iPhone een flinke hoeveelheid van zijn maximale capaciteit verloren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
quote:
boosterbosch schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:57:
Doe net een restore van iCloud Backup en word hier gevraagd om een heleboel itunes paswoorden van random email adressen van mensen die ik totaal niet ken :s
Leuk hé, een jailbreak met illegale apps ;-).

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
Waar ik ook achter kwam, als je een app open hebt, en je krijgt een melding van een andere, waar je even naar kijkt (dus je switched naar een andere app), dan verschijnt dit bovenaan het scherm:

Dan kan je dus heel makkelijk terug switchen naar de app waar je oorspronkelijk was, bijvoorbeeld wanneer je een appje tussendoor ontvangt enz.

En hier de zoekbalk die nu in de Instellingen aanwezig is:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

quote:
CRXDelSol schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:04:
[...]

het bizarre is dat ik geen jailbreak had

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
quote:
ThomasG schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:03:
[...]
Dat ligt zeer waarschijnlijk aan jouw battery, en niet zozeer aan iOS 9. Indien je een Mac hebt, download eens coconutBattery en sluit je iPhone aan via de USB kabel. Je kunt dat de batterij-status bekijken. Waarschijnlijk is is de batterij van jouw iPhone een flinke hoeveelheid van zijn maximale capaciteit verloren.
Ligt niet aan me batterij kan ik je zeggen. Voor iOS 9b1 was er niks aan de hand. Ik heb nu energy saver aan en het lijkt al wat beter te gaan.

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
quote:
boosterbosch schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:13:
[...]

Misschien niet recent, maar ik gok zo dat je die ooit wel hebt gehad, en je nog altijd een backup gebruikt die tevens al uit de tijd stamt dat je een jailbreak hebt gehad?
Ik hoef enkel de login in te voeren van mijn 2 Apple ID's voor europees en Amerikaanse app store.
Mijn vader moet bij herstellen ook mijn Apple ID gebruiken omdat hij met mijn Apple ID apps als Navigon heeft geïnstalleerd. Werkt top, maar moet ie wel bij een update of herstel mijn wachtwoord invoeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

quote:
CRXDelSol schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:41:
[...]

Misschien niet recent, maar ik gok zo dat je die ooit wel hebt gehad, en je nog altijd een backup gebruikt die tevens al uit de tijd stamt dat je een jailbreak hebt gehad?
Ik hoef enkel de login in te voeren van mijn 2 Apple ID's voor europees en Amerikaanse app store.
Mijn vader moet bij herstellen ook mijn Apple ID gebruiken omdat hij met mijn Apple ID apps als Navigon heeft geïnstalleerd. Werkt top, maar moet ie wel bij een update of herstel mijn wachtwoord invoeren.
klopt idd, maar heb nooit illegale apps gehad, enkel een paar tweaks :s

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:36
ik heb ook de beta geïnstalleerd op mijn iphone 6. Draait gigantisch laggy en traag nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Werkt verder eigenlijk best prima, ik denk dat hem gewoon blijf draaien tot de uiteindelijk versie. Vorig jaar werkte WhatsApp namelijk niet, nu wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
quote:
Stvn21 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:01:
ik heb ook de beta geïnstalleerd op mijn iphone 6. Draait gigantisch laggy en traag nog.
Wat is er traag en laggy dan? Ik heb nergens last van met mijn iPhone 6.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stvn21
quote:
NotSoSteady schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:02:
[...]

Misschien komt het omdat ik geen kale installatie heb gedaan maar een upgrade.

Apps lopen vast, instellingenmenu, het nieuwe zoekscherm ook. Misschien is ie nog aan het indexeren ofzo. Even afwachten nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
quote:
Stvn21 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:04:
[...]

Misschien komt het omdat ik geen kale installatie heb gedaan maar een upgrade.

Apps lopen vast, instellingenmenu, het nieuwe zoekscherm ook. Misschien is ie nog aan het indexeren ofzo. Even afwachten nog.
Ik draai ook geen kale installatie, maar eerste keer ging het ook niet helemaal lekker, na een reboot werkte alles een stuk sneller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

quote:
NotSoSteady schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:02:
[...]

op mijn 6 plus lijkt het toetsenbord iets trager te reageren dan op de 8.4 beta. Maar dat kan even goed liggen aan het feit dat er nog apps aan het instaleren zijn op de achtergrond en icloud photo library ook nog fotos aan het downloaden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
quote:
boosterbosch schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:44:
[...]

klopt idd, maar heb nooit illegale apps gehad, enkel een paar tweaks :s
Wellicht gekraakte tweaks? (Die normaal gesproken in Cydia betaald aangeboden worden e.z, wil het ook wel eens voorkomen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:00

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Doorgaans is het batterijverbruik altijd even wat hoger na een IOS update. Na enkele dagen komt het verbruik weer terug op oude peil omdat dan alles weer ingesteld/ververst/geindexeerd is.
Ik zou het een weekje geven en dan nogmaals de batterijduur bekijken. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Mooi filmpje van iCulture met de belangrijkste vernieuwingen:

http://www.iculture.nl/ios-9-video-preview-vernieuwingen/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

quote:
Michael Knight schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:33:
Doorgaans is het batterijverbruik altijd even wat hoger na een IOS update. Na enkele dagen komt het verbruik weer terug op oude peil omdat dan alles weer ingesteld/ververst/geindexeerd is.
mijn 6 plus heeft 15% batterij verloren terwijl hij in de usb poort van mijn werk laptop (lenovo t440p) geprikt is en aangeeft dat hij aan het opladen is :s

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:54
Eindelijk is zoeken in Keychain (Saved Passwords) mogelijk! :D

Ik had wat problemen met het verkrijgen van een Two Factor Auth. code, maar voor de rest loopt iOS 9 prima op een iPhone 6. Nog geen gekke dingen tegengekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• javami
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 26-06 21:10
Slide Over eens getest, handige functionaliteit! Wel jammer dat je niet de camera kan kiezen, dat zou wel erg tof zijn; gelijk je resultaat bekijken :)

Testje met safari als slide over:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
quote:
boosterbosch schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:36:
[...]

mijn 6 plus heeft 15% batterij verloren terwijl hij in de usb poort van mijn werk laptop (lenovo t440p) geprikt is en aangeeft dat hij aan het opladen is :s
Hier gaat de accu ook vrij rap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:42
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe iOS9 op een iPhone 4S draait.
En of de snelheid dan weer een beetje terug komt van het toestel,
die ontnomen was door iOS8 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Hier ook een 6 plus met snel dalende capaciteit. Voor de rest lijkt alles het goed te doen.

Het switchen tussen apps met behulp van twee keer drukken op de home knop is ook mooier geworden :) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
quote:
zwik schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:26:
Hier ook een 6 plus met snel dalende capaciteit. Voor de rest lijkt alles het goed te doen.

Het switchen tussen apps met behulp van twee keer drukken op de home knop is ook mooier geworden :) .
Het wegvegen van apps kan nu ook op turbo snelheid, die animatie is veel meer responsive.
Ik ga terug naar iOS 8, batterij gaat me te snel leeg. Wel mooie update verder, ik wacht op de beta 2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

quote:
CRXDelSol schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:43:
[...]

Het wegvegen van apps kan nu ook op turbo snelheid, die animatie is veel meer responsive.
Ik ga terug naar iOS 8, batterij gaat me te snel leeg. Wel mooie update verder, ik wacht op de beta 2.
offtopic:
leuke naam, rij je zelf ook een sol? Ik wel :P .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:16
quote:
[...]

Wegvegen van apps gaat inderdaad lekker snel nu. Deed me hier aan denken :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stvn21
quote:
[...]

quote:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:41
Wat ik me een beetje afvraag. Is dit de eerste keer dat jullie een beta gebruiken van iOS? Batterijgebruik is bij de betas altijd veel hoger. Verhalen over falende batterijen zijn ook gewoon dikke onzin.

De eerste 2 ~ 3 beta's zijn gewoon energie slurpers.

Maar back on topic. Ik heb de low power mode eens aangezet, werkt grappig. Je batterij icoontje krijgt een andere kleur :). Bij het opladen gaf hij op een gegeven moment aan: "Battery level is above 80%, disabling low-power mode".

Ik ben ook erg blij met het nieuwe toetsenbord trouwens.

depl0y wijzigde deze reactie 09-06-2015 14:06 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies, nog geen 24 uur lang de beta kunnen proberen en nu al conclusies trekken

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
quote:
depl0y schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:05:
Wat ik me een beetje afvraag. Is dit de eerste keer dat jullie een beta gebruiken van iOS? Batterijgebruik is bij de betas altijd veel hoger. Verhalen over falende batterijen zijn ook gewoon dikke onzin.

Maar back on topic. Ik heb de low power mode eens aangezet, werkt grappig. Je batterij icoontje krijgt een andere kleur :). Bij het opladen gaf hij op een gegeven moment aan: "Battery level is above 80%, disabling low-power mode".

Met de Energie spaarstand aan gaat me batterij wel langer mee, oftewel daalt minder snel.

Moet wel zeggen dat ik wel denk dat ik op 9b1 blijf voorlopig, hopende dat batterijverbruik de komende dagen wat beter gaat.

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stvn21
quote:

Wat is er veranderd aan het toetsenbord dan? Of bedoel je die trackpad feature?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• depl0y
quote:
Stvn21 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:20:
[...]

Wat is er veranderd aan het toetsenbord dan? Of bedoel je die trackpad feature?
Kleine letters wanneer shift niet actief is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
quote:
CRXDelSol schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:04:
[...]

En de enige oplossing is je hele reservekopie gedag te zeggen :p. Been there done that.
quote:
boosterbosch schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:13:
[...]

Dan heb je muziek gedownload die nog aan een Apple ID gelinkt zit.

Liliuokalani wijzigde deze reactie 09-06-2015 14:37 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

quote:
zwik schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:54:
[...]

Gaat even soepel als in 8.3 :) (niet soepel dus).
Dat zal met software dus niet opgelost kunnen worden ben ik bang , erg jammer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
quote:

I know, maar dit gaat om ervaringen delen en mijn ervaring is dat de accu er vrij snel doorheen vliegt. Gelukkig zit ik altijd bij een PC dus geen probleem, geen zin om weer terug te gaan naar iOS 8 en alles lijkt verder gewoon te werken dus.

Ligt het aan mij of komt het control center ook iets minder vloeiend omhoog (iPhone 6)?

NotSoSteady wijzigde deze reactie 09-06-2015 15:20 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
quote:
zwik schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:48:
[...]

offtopic:
leuke naam, rij je zelf ook een sol? Ik wel :P .
offtopic:
Ik heb heel lang een Sol gereden, heerlijke auto, vooral met deze mooie zomer dagen :-). Heb echter sinds kort m'n eerste kind, en rijdt daarom dan ook nu BMW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Nu online

Splinter Cell

AMD HD7850

Vraagje: als je apps gaat afsluiten; en je draait iPhone/iPad in landschap of portret mode , draait het scherm dan ook mee? In iOS 8 blijft het scherm gelocked. Is dit in iOS 9 nu veranderd?

Splinter Cell wijzigde deze reactie 09-06-2015 15:54 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joon
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:32
De wallpaper van iOS9 is "Rainbow Barrel" door Chris Burkard.

Heb zojuist ook iOS9 geïnstalleerd, wat zuipt die de batterij leeg zeg.
Het is alsof ze willen dat je de low-power mode test :D

verder geen aanmerkingen, werkt goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

weet iemand of de Picture in Picture optie ook werkt op de iPhone 6 Plus of enkel op de iPad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
Enkel op de iPad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

Zo blij dat je "Shake to undo" kunt uitzetten. Te vinden bij Accessibility

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:01

MichaelK1985

Don't you know?

Is het nu mogelijk om de cache van apps te verwijderen? En in multi tasking is het mogelijk om alles direct te sluiten?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
quote:
Xmoo schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:45:
Zo blij dat je "Shake to undo" kunt uitzetten. Te vinden bij Accessibility
Top! Gelijk uitgezet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 13:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Iemand al ios 9 op de ipad geinstalleerd? Hoe bevalt het nieuwe multitasken?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dannyvdb1997
quote:
Erhnam schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:09:
Hier op iPad Air 1. Tot nu toe werkt het prima. Multitasking is een handige feature en mijn ervaringen tot nu toe zijn goed. Al veel gebruik van gemaakt om bijv snel even wat op te zoeken op internet als je in bijv Facebook zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da Rock
  • Laatst online: 24-08 16:22

Da Rock

Systeembaas

Zo te horen is het wachten op beta 2?

iPhone X 64GB (2017)  Apple MacBook Pro (2017)  Apple AirPods (2017)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-09 12:08
Wat ik mij afvraag,
Mijn dev account is nu "omgezet", kon ik voorheen alleen de beta's testen van OSX, nu dus ook van iOS en watchOS etc.
Maar hoe zit dat dan met de UDID registratie?? Zijn hier mensen die daar antwoord op kunnen geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13:27
Die registraties blijven gewoon? En je kunt dus gewoon voor alles programmeren.
Ik vind het wel vervelend dat je nu met 1 account evenveel kunt als dat je 2x dat bedrag betaalt hebt. Gaan ze daar nog voor compenseren?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Erhnam schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:09:
Draai het hier op de iPad Air 2. Ja, het werkt zoals geadverteerd zeg maar. Het is vergelijkbaar met Windows Metro split screen. Het werkt niet met elke app. Je krijgt een lijstje waar je uit kan kiezen. En niet alle apps staan daar nog tussen. Developers zullen hun apps dus wel moeten updaten.

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Misschien een dom vraagje ; betalen jullie dan allemaal 99 euro per jaar voor een developpers account?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dannyvdb1997
quote:
Wouter lucassen schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:42:
Misschien een dom vraagje ; betalen jullie dan allemaal 99 euro per jaar voor een developpers account?
Jup

Acties:
  • 0Henk 'm!

• depl0y
quote:
Wouter lucassen schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:42:
yup

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
Als een Ios developper is dat geen verrassing natuurlijk :P Ik volg jullie ervaringen met smart ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joon
Ben terug gegaan naar iOS8, Siri Handsfree werkte niet en handsfree bellen werkte ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Uitwisselen UDID inschrijvingen is niet toegestaan.

Hoedje wijzigde deze reactie 09-06-2015 22:24 (81%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource

Hoedje wijzigde deze reactie 09-06-2015 22:25 (83%)

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da Rock

Da Rock

Systeembaas

Hoedje wijzigde deze reactie 09-06-2015 22:25 (82%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

Hoedje wijzigde deze reactie 09-06-2015 22:25 (76%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da Rock

Da Rock

Systeembaas

Hoedje wijzigde deze reactie 09-06-2015 22:25 (80%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joon
quote:
Waarom niet, elke iOS software update werkt toch zo?
Of het nou een beta is of niet, het is niet dat er een NDA op rust of zo.

tip: Als je een update uitvoerd i.p.v. een restore maakt de update gebruik van de bestaande activatie.

joon wijzigde deze reactie 09-06-2015 22:25 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10:31
quote:
carpebios schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:59:
Die registraties blijven gewoon? En je kunt dus gewoon voor alles programmeren.
Ik vind het wel vervelend dat je nu met 1 account evenveel kunt als dat je 2x dat bedrag betaalt hebt. Gaan ze daar nog voor compenseren?
Ik ben nu zo'n 9 maand (van de 12) een iOS ontwikkelaar (a 100$). En daarnaast zo'n 1 maand (van de 12) OSX ontwikkelaar (a 100$).

De tijden worden bij elkaar opgesteld. Hoef dus niet over 3 maand mijn (vroegere iOS)Developerslicentie te verlegen, maar pas over ongeveer 14 maand ;).

Een van de beste oplossingen dus. Enige wat nog netter zou zijn is als er gevraagd werd wat je wilde doen: het geld terugkrijgen of laten verlengen zoals het nu gaat.

Ryur wijzigde deze reactie 09-06-2015 22:24 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

restore werkt alleen met een geregistreerde UDID inderdaad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-09 12:08
Ik heb toevallig gisteren mijn acount weer verlengt, kreeg meteen de mededeling dat dat omgezet was naar een nieuwe acount, en kon ook meteen ios 9 en osx 10.11 downloaden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
quote:
cardwizard schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:23:
restore werkt alleen met een geregistreerde UDID inderdaad
Heb hier geen last van gehad gisteravond toen ik iOS 9 installeerde. Maar genoeg over UDID denk ik zomaar want anders zorgen we ervoor dat een modje weer te snel posts gaat aanpassen terwijl het netjes bleef...

Wat mij wel opvalt met iOS 9 op iPhone 6 is dat niet alle bijlages in emails goed worden laten zien. De bijlages die wel goed gaan openen nu in een iets ander scherm als op iOS 8 volgens mij...

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
quote:
Ryur schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:22:
[...]

Ik ben nu zo'n 9 maand (van de 12) een iOS ontwikkelaar (a 100$). En daarnaast zo'n 1 maand (van de 12) OSX ontwikkelaar (a 100$).

De tijden worden bij elkaar opgesteld. Hoef dus niet over 3 maand mijn (vroegere iOS)Developerslicentie te verlegen, maar pas over ongeveer 14 maand ;).

Een van de beste oplossingen dus. Enige wat nog netter zou zijn is als er gevraagd werd wat je wilde doen: het geld terugkrijgen of laten verlengen zoals het nu gaat.
Voordeel is dus dat iOS en OSX nu samen gaan voor 1 bedrag. Dus 100 euro en je hebt iOS, OSX en WatchOS development in 1 keer.
Dit doen ze omdat ze nu met WatchOS zitten, en dus dan weer een abonnementsvorm moeten bedenken dus hebben ze nu weggeschoven.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:17
quote:
Op Twitter kwamen we tot de conclusie dat de battery drain waarschijnlijk door de vernieuwde Spotlight komt, die indexeert. Terugdenkende aan de batterijproblemen met MacBooks op Yosemite is het geen gekke gedachte.

• Donstil
Eigenlijk stoort de batterij me na een dag gebruik niet zo.
Ik heb 9.0 op mijn plus gezet en nu nog iets van 30% over terwijl ik iets van 100 foto's heb gemaakt en tien minuten (totaal) heb gefilmd en verder nog wat normaal werk, appen, Facebook, Instagram enz. Natuurlijk gaat het allemaal wat harder maar ik haal de dag er wel mee en dan vind ik het prima.

Er zit wel een irritante Siri bug in, ongeveer 8 van de 10 keer dat ik mijn telefoon unlock schiet hij eerst naar Siri.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:

Ja dat krijg je als een zooi niet-developers een developer beta gaan zitten installeren. Niet voor niks brengt Apple de user beta's pas later in het proces uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• depl0y
Schijnbaar werkt canOpenUrl niet meer vanuit de SDK. Op zich een prima maatregel tegen apps die je hele telefoon willen bekijken en aan hun servers willen melden wat je hebt geïnstalleerd.

Heb er een kleine blog post over geschreven voor de ontwikkelaars onder ons: http://cocoa.ninja/posts/Device-harvesting/
Pagina: 1 2 3 ... 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True