Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32
Stvn21 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:04:
[...]

Misschien komt het omdat ik geen kale installatie heb gedaan maar een upgrade.

Apps lopen vast, instellingenmenu, het nieuwe zoekscherm ook. Misschien is ie nog aan het indexeren ofzo. Even afwachten nog.
Ik heb ook een upgrade gedaan ipv kale installatie. Meestal werkt alles wel vlot, maar heb intussen al 3x een volledige hang gehad. Enkel een harde reset hielp nog. Vanavond eens een restore uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:01
Kunnen jullie ontwikkelaars al iets vertellen over third party notifications? Is dat hetzelfde als in iMessage waar je overal gelijk kunt reageren op een bericht, maar dan nu ook voor third party apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
Untouchablezz20 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:56:
Kunnen jullie ontwikkelaars al iets vertellen over third party notifications? Is dat hetzelfde als in iMessage waar je overal gelijk kunt reageren op een bericht, maar dan nu ook voor third party apps?
Ik weet wel dat je die interactieve notificaties verder uit kunt breiden, maar of het alleen bij één of meerdere swipe geastures, of dat je ook een overlay kunt tonen om wat in te voeren e.d. weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:28
Albert020 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:26:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe iOS9 op een iPhone 4S draait.
En of de snelheid dan weer een beetje terug komt van het toestel,
die ontnomen was door iOS8 ?
Het lijkt alsof het nog langzamer is geworden op de iPhone 4S. Batterij is ook om te huilen. Vannacht geïnstalleerd, opgeladen tot 100 procent, in vliegtuigmodus gezet en nu nog 20% over. Ik zou nog even wachten totdat er een stabielere bèta van iOS9 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Plisson schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:37:
[...]

Het lijkt alsof het nog langzamer is geworden op de iPhone 4S. Batterij is ook om te huilen. Vannacht geïnstalleerd, opgeladen tot 100 procent, in vliegtuigmodus gezet en nu nog 20% over. Ik zou nog even wachten totdat er een stabielere bèta van iOS9 uit komt.
Clean install gedaan?

Bij elke big update moet je eigenlijk backup maken factory reset en backup terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:28
Zuttasoxx schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:12:
[...]

Clean install gedaan?

Bij elke big update moet je eigenlijk backup maken factory reset en backup terug zetten.
Dat heb ik gedaan. De 4S is niet mijn primaire toestel, gebruik het meer voor dit soort dingen. Moet er nu wel bij zeggen dat de Power Saving Mode nu wel zijn werk doet. Nog geen procent eraf sinds vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
[...]

Tja, dat is vrij normaal voor een eerste beta, gaat snel beter worden. Op de iPhone 6 is accuduur ook om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
NotSoSteady schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:25:
[...]

Tja, dat is vrij normaal voor een eerste beta, gaat snel beter worden. Op de iPhone 6 is accuduur ook om te huilen.
bij de 6 plus al niet veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
[...]

Heb zelf aan iPhone 6, vroeg het even voor een kennis,
deze heeft een iPhone 4S en draait nog op iOS7, waar hij heel gelukkig mee is.
Hij zal hem denk ik dan ook niet gaan updaten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Albert020 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:45:
[...]

Heb zelf aan iPhone 6, vroeg het even voor een kennis,
deze heeft een iPhone 4S en draait nog op iOS7, waar hij heel gelukkig mee is.
Hij zal hem denk ik dan ook niet gaan updaten !
Die beta's zeggen niks, gaat heel snel al beter worden. Qua prestaties en accuduur, daarom is het ook een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:56:
Dat is niet aan ios9 maar aan de developers van die apps om dat te implementeren. Zolang ze dat niet doen of hun update nog niet (mogen) aanbieden werkt het dus niet

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:01
Donstil schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:15:
[...]

Dat is niet aan ios9 maar aan de developers van die apps om dat te implementeren. Zolang ze dat niet doen of hun update nog niet (mogen) aanbieden werkt het dus niet
Klopt, maar in iOS 8 was dit beperkt tot bepaalde actions, waardoor je alsnog naar de app geleid werd. Is het in iOS 9 mogelijk voor developers om bij een notificatie ervoor te zorgen dat er gelijk gereageerd kan worden. Dus text input mogelijk is. Uiteindelijk moet de developer dit uiteraard in zijn app verwerken, maar het gaat er nu meer om of de mogelijkheid in iOS 9 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:57
De batterijduur op m'n iPad is meer dan in orde. Mag van mij zo blijven. Gisteren na de update zeker twee uur op stroom laten staan. Heeft ie rustig alles kunnen indexeren. Nu pas op 66% met aardig wat gebruik.Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OiNUMmE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Mijn telefoon liep vanmiddag ineens heel erg snel leeg! ik zag de procenten zakken.. na een reboot lijkt dat nu weer opgelost te zijn, maar mijn iPad upgraden.. ik twijfel nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Orii schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:08:
Mijn telefoon liep vanmiddag ineens heel erg snel leeg! ik zag de procenten zakken.. na een reboot lijkt dat nu weer opgelost te zijn, maar mijn iPad upgraden.. ik twijfel nog..
Haha. Ik heb het juist andersom. iPad draait soepel, maar lees bij veel dat het op de iPhone nog niet je van het is (logisch natuurlijk, eerste beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Toch weer terug naar iOS8 gegaan door de magere batterijduur op iOS9, toch wel erg vervelend voor dagelijks gebruik. Normaal heb ik niet zo'n moeite met beta's paar crash'jes per dag ofzo vind ik geeneens zo heel erg storend, maar een batterij die het s'middags al begeeft is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
dannyvdb1997 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:34:
[...]

Haha. Ik heb het juist andersom. iPad draait soepel, maar lees bij veel dat het op de iPhone nog niet je van het is (logisch natuurlijk, eerste beta)
Nouja ik kon het toch ook niet laten om t op mn ipad te zetten 😂
Ik ben benieuwd goe t morgen gaat als ik de iPad de hele dag in gebruik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Orii schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:44:
[...]

Nouja ik kon het toch ook niet laten om t op mn ipad te zetten 😂
Ik ben benieuwd goe t morgen gaat als ik de iPad de hele dag in gebruik heb
Haha. Laat je je ervaringen even weten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Komt helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Heb iOS 9 ook op mijn iPad geïnstalleerd .... De PiP functie lijkt echter (nog) beperkt tot de video's app ? Of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:45
Op mijn iPad mini (1st gen) draait de beta niet erg soepel. Hij is vrij traag.
Is er iemand hier die iOS 9 op een iPad mini, iPad 2 of iPhone 4S heeft en hetzelfde ervaart?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:33
Ik denk niet dat de snelheid al bij de eerste dev beta te merken is ivm in de achtergrond nog extra draaiende processen? Of heb ik dit mis?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
carpebios schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:42:
Ik denk niet dat de snelheid al bij de eerste dev beta te merken is ivm in de achtergrond nog extra draaiende processen? Of heb ik dit mis?
Ja dat kan kloppen, na een reboot werkte de iPad weer wat soepeler, maar eigenlijk tzelfde als op iOS 8, ik kijk uit naar de komende beta's, met name voor de performance.

Klopt het dat op de iPad, het nieuwe Spotlight-scherm links, niet beschikbaar is?

Jolla C2 (Sailfish OS 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheLion01 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:41:
[...]

Klopt het dat op de iPad, het nieuwe Spotlight-scherm links, niet beschikbaar is?
Gaat hier goed. Kan er zowel komen door naar links te swipen, als "omlaag te swipen" zoals in iOS8.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
carpebios schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:42:
Veel dingen zijn nog niet geoptimaliseerd, vanaf juli is de publieke beta, dan zal alles 100% beter werken, vermoedelijk al wel eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
ZpAz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:19:
[...]

Gaat hier goed. Kan er zowel komen door naar links te swipen, als "omlaag te swipen" zoals in iOS8.
Welke taal heb je ingesteld voor het systeem en Siri? En welke iPad is het als ik vragen mag :)

Jolla C2 (Sailfish OS 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:35
Sinds 1 uur op iOS 9 (iPhone 6) en het valt me op dat mijn wifi beter werkt, en dat het lettertype is veranderd.

Verder slurpt hij helaas wel snel mijn batterij leeg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Ik ben vanochtend 07:00 begonnen met mijn iPhone van de lader af te halen, heb "power save mode" ingeschakeld, nu eens kijken hoelang hij het volhoud vandaag :) normaal heb ik aan het eind van de dag nog een procent of 10 over, ik vermoed nu wel niks meer, maar hopelijk meer dan gisteren (toen was ie halverwege de dag al zo dood als een pier)

--
Typfoutjes weg gehaald, ander toetsenbord ofzo :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Aherin op 11-06-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheLion01 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:25:
[...]

Welke taal heb je ingesteld voor het systeem en Siri? En welke iPad is het als ik vragen mag :)
Engels en Air 2.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik gebruik de energiespaarstand, merk er weinig van en accu gaat nu wel normaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:35
Sinds 9.0 is mijn iPhone 6 wel een kachel geworden, zal wel aan de extra processen op de achtergrond liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:03
Dit is op zich wel goed bedacht in iOS 9:

http://www.iculture.nl/touch-prediction-ios-9-uitgelicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Ook hier op m'n iPhone 5s gezet. Staat nu aan de lader, laat hem daar net als mijn iPad bij de update voorlopig nog wel ff op staan. Dan benieuwd hoe het met accuduur zit. iPad zoals gezegd geen klachten. Voor de rest, voor wat ik heb kunnen testen, loopt alles erg smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Had hier nog geen afbeeldingen van Picture in Picture voorbij zien komen, dus voor de personen die geïnteresseerd zijn. Zo kan het eruit zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jC5ALXV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RIIfD8L.jpg

Hoe het precies werkt is nog niet helemaal intuïtief. :/ De enige manier die ik, op dit moment, heb gevonden om het werkend te krijgen is door eerst een video full screen te openen en vervolgens de app te sluiten door op de home button te drukken.

Met apps zoals Netflix werkt het nog niet, omdat daar simpelweg nog geen ondersteuning (door devs) voor is ingebouwd. En websites met hun eigen unieke players (denk aan YouTube: YouTube waar full screen op de iPad niet 'echt' full screen is), werken ook niet.

Behalve dat er nog vrijwel geen ondersteuning vanuit third party apps is, is het wel een super fijne functie en ik denk dat het echt een hele welkome toevoeging is aan de iPad. :)

Waar het wel echt intuïtief bij werkt is bij FaceTime (video)gesprekken. Dat werkt echt helemaal top en is super handig als je tussendoor ook iets anders op je iPad wilt doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:25
Anderen ook problemen met synchroniseren via iCloud in de bèta? Wat ik op mijn iOS9 apparaat invoer in calender, contacten, notities enz. synced niet meer met andere apparaten. iCloud backup doet het trouwens ook niet. Ga vanavond weer terug naar 8.3, maar ben nieuwsgierig of anderen dit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 16:26
Mooie updates, ik ben blij met de veranderingen. Hoop wel dat Apple met iOS9 ook nog denkt aan piraterij.
Apple has opened up their iOS devices to such a degree with iOS 9 that the only reason to jailbreak is if you want to be a honeypot.
https://twitter.com/JZdziarski/status/608712006909222912
Unless Apple adds some form of codesign pinning to iOS 9, I fear it's going to open up the world to easy App Store piracy.
https://twitter.com/JZdziarski/status/608712748265037825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:43

PBP

Peabz21 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:16:
Anderen ook problemen met synchroniseren via iCloud in de bèta? Wat ik op mijn iOS9 apparaat invoer in calender, contacten, notities enz. synced niet meer met andere apparaten. iCloud backup doet het trouwens ook niet. Ga vanavond weer terug naar 8.3, maar ben nieuwsgierig of anderen dit ook hebben.
iCloud kan vaak problemen geven met betas ja. Je krijgt ook een melding bij Notes app dat hij niet compatible is met Yosemite en iOS8. En volgens mij doet iCloud het ook niet meer bij Fotos bij OSX 10.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:36
Waar ik wel problemen mee heb in deze beta is dat wanneer ik mijn iphone herstart heb ik alle apps voor de herstart weer kan sluiten in multitask scherm. Waarschijnlijk dat dit voor het stroomverbruik zorgt..

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Ik weet dat het niet is aangekondigd, en dat apple niet zo veel veranderd. Maar is er tegen beter weten in nog een mogelijkheid dat ze de multitasking slide view dingen nog aan de iphone 6 plus toevoegen? Dat zou echt Het verkooppunt voor de plus zijn.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
"Multi tasking slideview" ?
Wat bedoel je daarmee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Flipm0de schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:38:
Ik weet dat het niet is aangekondigd, en dat apple niet zo veel veranderd. Maar is er tegen beter weten in nog een mogelijkheid dat ze de multitasking slide view dingen nog aan de iphone 6 plus toevoegen? Dat zou echt Het verkooppunt voor de plus zijn.
Wellicht met de 6 Plus van later dit jaar, maar de kans dat ze die gaan toevoegen aan de huidige 6 Plus is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Scott schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:09:
[...]

Wellicht met de 6 Plus van later dit jaar, maar de kans dat ze die gaan toevoegen aan de huidige 6 Plus is niet zo groot.
Ik ben liefhebber van Apple maar mocht dat zo zijn, dan is dat echt geen stijl. Je beweert een jaar terug nog vol dat 1GB aan werkgeheugen meer dan genoeg is, om vervolgens het jaar erop een functie toe te voegen die niet zal werken met 1GB aan werkgeheugen.. Kom op, met een iPhone 6 Plus wil je toch juist zulk soort dingen doen. De mensen verwachten dat een toestel die net een jaar oud is, van een dermate groot formaat is en zoveel geld heeft gekost zo een simpele feature die de concurrentie al jaren heeft wel kan uitvoeren. Erg teleurstellend aangezien ik het een hele gave feature vind, maar immers al in het bezit van een iPhone 6 Plus echt niet nog eens 899 euro (64GB) ga uitgeven aan de nieuwste iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

keest12 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:13:
[...]

Ik ben liefhebber van Apple maar mocht dat zo zijn, dan is dat echt geen stijl. Je beweert een jaar terug nog vol dat 1GB aan werkgeheugen meer dan genoeg is, om vervolgens het jaar erop een functie toe te voegen die niet zal werken met 1GB aan werkgeheugen..
Ze zeggen nergens dat het is vanwege geheugengebruik.
Kom op, met een iPhone 6 Plus wil je toch juist zulk soort dingen doen. De mensen verwachten dat een toestel die net een jaar oud is, van een dermate groot formaat is en zoveel geld heeft gekost zo een simpele feature die de concurrentie al jaren heeft wel kan uitvoeren.
Hoe weet jij dat het zo'n simpele feature is?
Erg teleurstellend aangezien ik het een hele gave feature vind, maar immers al in het bezit van een iPhone 6 Plus echt niet nog eens 899 euro (64GB) ga uitgeven aan de nieuwste iPhone.
Het is vast ook wel een beetje bedoeld om mensen te motiveren een nieuwe telefoon te kopen (als ze dit inderdaad toevoegen aan het model van dit jaar). Jij doet dat niet, maar er zijn miljoenen anderen die het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 16:26
Reken er maar op dat het volledig afhankelijk is van de 2GB ram die de iPhone niet heeft, waardoor deze vorm van multitasking niet op de iPhone 6 Plus gaat komen. Vorig jaar was het simpelweg waarschijnlijk ook nog geen goede afweging tussen batterijverbruik en kracht om er al 2GB ram in te proppen.

[ Voor 29% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-06-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
1GB is al tijden de weinig, als ik kijk hoe vaak mijn iPad Air al tabbladen opnieuw moet laden, gewoon belachelijk. Ik kan jullie garanderen dat het ontbreken van de feature te maken heeft met het werkgeheugen, het is niet voor niets dat de iPad Air 2 nu 2GB werkgeheugen. Crashende apps worden vrijwel allemaal veroorzaakt door problemen met een gebrek aan geheugen, is gewoon terug te vinden in de logs.

[ Voor 59% gewijzigd door NotSoSteady op 12-06-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Uniciteit schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:44:
Had hier nog geen afbeeldingen van Picture in Picture voorbij zien komen, dus voor de personen die geïnteresseerd zijn. Zo kan het eruit zien:

Hoe het precies werkt is nog niet helemaal intuïtief. :/ De enige manier die ik, op dit moment, heb gevonden om het werkend te krijgen is door eerst een video full screen te openen en vervolgens de app te sluiten door op de home button te drukken.

Met apps zoals Netflix werkt het nog niet, omdat daar simpelweg nog geen ondersteuning (door devs) voor is ingebouwd. En websites met hun eigen unieke players (denk aan YouTube: YouTube waar full screen op de iPad niet 'echt' full screen is), werken ook niet.

Behalve dat er nog vrijwel geen ondersteuning vanuit third party apps is, is het wel een super fijne functie en ik denk dat het echt een hele welkome toevoeging is aan de iPad. :)

Waar het wel echt intuïtief bij werkt is bij FaceTime (video)gesprekken. Dat werkt echt helemaal top en is super handig als je tussendoor ook iets anders op je iPad wilt doen. :)
Er zit gewoon een knopje in de videospeler om picture-in-picture te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
NotSoSteady schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:51:
1GB is al tijden de weinig, als ik kijk hoe vaak mijn iPad Air al tabbladen opnieuw moet laden, gewoon belachelijk. Ik kan jullie garanderen dat het ontbreken van de feature te maken heeft met het werkgeheugen, het is niet voor niets dat de iPad Air 2 nu 2GB werkgeheugen. Crashende apps worden vrijwel allemaal veroorzaakt door problemen met een gebrek aan geheugen, is gewoon terug te vinden in de logs.
Klopt als een bus. Mijn 6 Plus laat ook bij het minste geringste andere apps op de achtergrond vallen of moet tabbladen herladen. Bovendien merk ik soms zelfs dat als ik muziek afspeel en een intensieve webpagina open, dat de muziek begint te haperen! Dit heb ik in al die jaren met een iPhone nog nooit gehad. Het is gewoon te weinig werkgeheugen voor een Full HD scherm en dat valt echt niet goed te praten voor die prijs. Neemt verder niet weg dat ik het een prima toestel vind, maar dit soort kleine ergernissen mogen niet voor komen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32
NotSoSteady schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:51:
Dat klopt volledig. 2GB is vooral belangrijk voor de iPad. Mijn iPhone 5S heeft weinig last van 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

NotSoSteady schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:55:
[...]

Er zit gewoon een knopje in de videospeler om picture-in-picture te activeren.
Dat is bij sites als vimeo.com en YouTube.com dus helemaal niet t geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Uniciteit schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:38:
[...]

Dat is bij sites als vimeo.com en YouTube.com dus helemaal niet t geval.
Vimeo wel bij full-screen, YouTube gebruikt een eigen webplayer, dus dat gaat inderdaad niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
NotSoSteady schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:06:
[...]

Vimeo wel bij full-screen, YouTube gebruikt een eigen webplayer, dus dat gaat inderdaad niet werken.
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Google deze functie expres erg lang uitstelt voor zijn eigen YouTube app. Sinds de officiele release van iOS8 heeft het ook bijna een half jaar geduurd voordat de video's in z'n app niet in kwaliteit dropte zonder reden. Ik heb thuis gewoon een 120 Mbps verbinding via mijn AirPort Extreme, maar 720p of 1080p was echt teveel gevraagd en hij dropte regelmatig naar 240p ofzo. Het was gewoon letterlijk iOS-gebruikers pesten, erg kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
keest12 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:49:
[...]

Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Google deze functie expres erg lang uitstelt voor zijn eigen YouTube app. Sinds de officiele release van iOS8 heeft het ook bijna een half jaar geduurd voordat de video's in z'n app niet in kwaliteit dropte zonder reden. Ik heb thuis gewoon een 120 Mbps verbinding via mijn AirPort Extreme, maar 720p of 1080p was echt teveel gevraagd en hij dropte regelmatig naar 240p ofzo. Het was gewoon letterlijk iOS-gebruikers pesten, erg kinderachtig.
Die Youtube app vind ik toch al verschrikkelijk met die irritante player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

NotSoSteady schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:06:
[...]

Maar dat verwacht je als gebruiker dus wel. Je verwacht in principe in elke player zo'n knopje. Het zou mij niet verbazen dat Apple nog het één en ander gaat tweaken, want intuïtief is het zeker niet omdat het nu inconsistent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
Ik ben toch maar terug gegaan naar IOS 8.4 b4. Batterij ging te snel leeg, gemiddeld 3x per dag opladen.
Nu weet ik dat dit een risico is voor als je met beta software werkt, dus nutteloze comments daarover hoeft niet meer.

Vond het overal een prettig IOS. Totaal maar 3 crashes gehad. Maar het was wel duidelijk te zien dat Apple er nog niet is. Ik ga volgend week op vakantie en daar heb ik niet de mogelijkheid om mijn toestel 3/4x per dag op te laden, vandaar dat ik terug ga naar 8.4 b4. "Shake to undo" welcome back, ook al haat ik je heel erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Xmoo schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:05:
Ik ben toch maar terug gegaan naar IOS 8.4 b4. Batterij ging te snel leeg, gemiddeld 3x per dag opladen.
Nu weet ik dat dit een risico is voor als je met beta software werkt, dus nutteloze comments daarover hoeft niet meer.

Vond het overal een prettig IOS. Totaal maar 3 crashes gehad. Maar het was wel duidelijk te zien dat Apple er nog niet is. Ik ga volgend week op vakantie en daar heb ik niet de mogelijkheid om mijn toestel 3/4x per dag op te laden, vandaar dat ik terug ga naar 8.4 b4. "Shake to undo" welcome back, ook al haat ik je heel erg :P
Hier hetzelfde. iPhone liep als een speer leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:37:
[...]

Hier hetzelfde. iPhone liep als een speer leeg.
Oké iets heel vaags.

iOS 8.4 b4 erop geïnstalleerd, back-up proberen terug te zetten maar ging niet omdat de back-up met iOS 9 was gemaakt. Dus weer terug naar iOS 9b1. Nu heb mijn toestel 3 uur bij mij gehad en matig gebruikt (af en to Whatsappen en een telefoon gesprek van 30sec.) na 3 uur was ik pas 12% kwijt. Terwijl ik daarvoor toen ik van iOS 8.4 b3 naar iOS 9 b1 was gegaan ik per uur 10 tot 15% batterij verloor. Nu weet ik niet of van 8.4 b4 naar 9.0 b1 hier invloed op heeft gehad, daar is het nu te kort voor om het te beoordelen. Morgen gaat de ultieme test beginnen :P Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Deze beta 1 is erg mooi en laat goed zien waar Apple heen wil. Helaas is de batterij extreem snel leeg, zelfs in energiebespaarmodus gaat die als een speer! Als de publieke beta er in juli is, hoop ik dat Apple dit heeft opgelost, aangezien jan en alleman er dan mee aan de haal gaat..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Dannydekr schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 22:47:
Deze beta 1 is erg mooi en laat goed zien waar Apple heen wil. Helaas is de batterij extreem snel leeg, zelfs in energiebespaarmodus gaat die als een speer! Als de publieke beta er in juli is, hoop ik dat Apple dit heeft opgelost, aangezien jan en alleman er dan mee aan de haal gaat..
Dat mag ik ook hopen, wacht dan eerst de ervaringen van verschillende,
gebruikers even af voor ik hem update !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik heb het batterijprobleem "opgelost".

Onder instellingen / algemeen / zoeken heb ik alles mbt mail uitgevinkt en wat ander zaken die ik niet in m'n zoekresultaten wil.

Daarnaast bij achtergondactiviteiten heb ik eerst deze functie aangezet, daarna alles eronder uitgevinkt en toen daarna het hoofdvinkje uitgezet. Schijnt namelijk een bug in te zitten waardoor apps op de achtergrond continu vernieuwen. De hoofdschakelaar alleen bleek niet voldoende te zijn.

Verder heb ik de bespaarmodus aangezet (dit hoeft volgens mij niet om de bug op te lossen).

Batterij gaat nu weer gewoon mee zo op het eerste oog te zien en de telefoon wordt ook niet meer warm. Of die op het oude niveau is weet ik het einde van de dag. Het is natuurlijk een workaround maar tot beta 2 is dit wel aan te raden.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hallo,

Ik draai nu ook de beta van iOS, ik werk echter met de screenreader voice-over. Ik ervaar een aantal ernstige bugs. Maar vraag me af of ze voice-over gerelateerd zijn. Zo ja moet ik dit wel aan apple melden anders zitten ze er in de release nog in.

- Als ik op het homescreen een map met apps aanmaak en in een van de apps is een nieuwe melding, krijg ik dat niet meer te horen als ik de map aanduid.

Maar enkel als ik de map open en op het specifieke app icoontje sta.

Hopelijk leg ik het begrijpelijk uit :D

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
Dannydekr schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:05:
Ik heb het batterijprobleem "opgelost".

Onder instellingen / algemeen / zoeken heb ik alles mbt mail uitgevinkt en wat ander zaken die ik niet in m'n zoekresultaten wil.

Daarnaast bij achtergondactiviteiten heb ik eerst deze functie aangezet, daarna alles eronder uitgevinkt en toen daarna het hoofdvinkje uitgezet. Schijnt namelijk een bug in te zitten waardoor apps op de achtergrond continu vernieuwen. De hoofdschakelaar alleen bleek niet voldoende te zijn.

Verder heb ik de bespaarmodus aangezet (dit hoeft volgens mij niet om de bug op te lossen).

Batterij gaat nu weer gewoon mee zo op het eerste oog te zien en de telefoon wordt ook niet meer warm. Of die op het oude niveau is weet ik het einde van de dag. Het is natuurlijk een workaround maar tot beta 2 is dit wel aan te raden.
Bedankt voor de tip. Ga ik ook proberen, batterij van 6 gaat net iets te snel leeg na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
Mijn batterij van iphone 6 loopt gewoon leeg als een vergiet.
Bij het gewoon unlocken is er bij wijze vna spreken al 1% verdwenen.
Hier mag apple nog hard aan werken voro ze ene public beta beschikbaar stellen.
Enig idee binnen welke termijn we ene 2de beta mogen verwachten?
Zou dit nog voor juli zijn dneken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
Hoi,

Ik hoop het. Is die dan ook over the air binnen te halen? ook al draai je hem zonder dev. acount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
Hoe kom je erbij dat vandaag misschien wel eens de tweede beta zou kunnen gaan verschijnen? (Aangezien de publieke beta pas in juli komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoffaboyS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04-2023
Als de nieuwe functies gaan denk ik vloeiend werken als S6 uitkomt want die krijgt meer ram een betere camera en fourch touch mischien ook de split screen multitasking.

https://www.twitch.tv/roffaboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

DaviddeVogel schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:03:
Ik ben vooral benieuwd naar de upgrades voor Siri. Het blijft iets leuks, maar vooralsnog gebruik ik het nooit omdat ik het gewoon stom vind om tegen mijn telefoon te gaan praten.
Dat inderdaad, en het werkt nog slecht. Als je bijvoorbeeld iets Engelstalig wilt starten/afspelen dan krijg je een Nederlands "woord" dat er fonetisch op lijkt.
Ik hoop dat Apple snapt dat als je Nederlandse Siri hebt, je nog steeds naar anderstalige zaken luistert/zoekt.

Ook ben ik erg benieuwd naar het proactieve. Google Now werkt op zich wel goed, maar het is veel te mager. En als je met openbaar vervoer reist heb je er weer weinig aan. Maar goed, als we moeten wachten op landelijke dekking voor Apple Maps Transit dan zijn we ook 2029.
THE_BASE schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:01:
Waar Samsung de hoeveelheid standaard apps verminderd, maakt Apple er meer van: Find My Friends en Find My iPhone worden standaard geïnstalleerd met iOS 9. Ik ben er klaar mee.
Ik ben nog altijd voor een poweruser switch waarmee je net iets meer mag, waaronder stockapps verwijderen.

Ik ben overigens erg benieuwd: picture in picture, werkt dat (of zou het mogelijk zijn dat het werkt) met Youtube? Vette optie, maar ik gebruik de Video.app nooit.

En wat gebeurt er under the hood bij de bespaar optie? Op zich een fijne feature maar je wilt nog wel wat kunnen dan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
Het engie dat er tot nu toe gebeurt in de besparingsmodus is dat je batterij even snel blijft leeglopen en dat is snel heeeeel snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
falcon186 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:51:
Het engie dat er tot nu toe gebeurt in de besparingsmodus is dat je batterij even snel blijft leeglopen en dat is snel heeeeel snel!
Werkt inderdaad nog niet, als ie dadelijk in volgende beta's gaat werken zal de mail niet meer automatisch opgehaald worden en worden alle apps op de achtergrond uitgezet en zullen deze ook niks meer ophalen. Tevens zal de helderheid van je scherm flink verlaagd worden.

Het komt er eigenlijk op neer dat je scherm helderheid zo laag mogelijk blijft en je alles handmatig moet ophalen, dus alleen als jij dat wil en hiermee dus zoveel mogelijk energie/accuduur te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Laatst online: 12-09 10:07
Als je vanaf het homescreen naar links scrollt zie ik enkele nieuwsberichten (nu.nl telegraaf & AD).
Weet iemand of je nog invloed hebt op de nieuwsresultaten die er getoond worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
iAmRenzo schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:37:
[...]

Ik ben overigens erg benieuwd: picture in picture, werkt dat (of zou het mogelijk zijn dat het werkt) met Youtube? Vette optie, maar ik gebruik de Video.app nooit.
Zou theoretisch mogelijk moeten zijn.
Alleen hierbij zijn wij afhankelijk van Google, en die verwacht ik niet op een korte termijn het te hebben geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Oeps, ging iets fout! Dubbelpost! Excuses

[ Voor 95% gewijzigd door Ryur op 15-06-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Batterij is een heel stuk beter na die dirty fixes m.b.t. de zoekindexatie en de achtergrondprocessen. Hij is nog niet wat het geweest was, maar het is nu in ieder geval weer bruikbaar tot er een goede fix van Apple komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan1973
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-02-2022
Is het iemand opgevallen dat de optie niet storen na selectie in het engels is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
misschien moet apple, de persoon die dit het eerst meldt, een beloning geven.....:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Wat is de beste manier om terug te gaan naar ios 8.3 of ios 8.4b1? ios9 loopt bij mij nu zo vaak vast dat ik amper 30sec achter elkaar me telefoon kan gebruiken terwijl het bijna een week zonder al te veel problemen heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
TerrorSource schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:04:
Wat is de beste manier om terug te gaan naar ios 8.3 of ios 8.4b1? ios9 loopt bij mij nu zo vaak vast dat ik amper 30sec achter elkaar me telefoon kan gebruiken terwijl het bijna een week zonder al te veel problemen heeft gedraaid.
In DFU Mode zetten en dan aan je pc prikken om te herstellen. Daarna evt. back-up terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ivan1973 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:29:
Is het iemand opgevallen dat de optie niet storen na selectie in het engels is?
Er staat wel meer in het engels, ook zie je geen datums in bijv de app store maar een of andere vage engelse melding. Waarom zou dat op moeten vallen als het toch een beta is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
Misschien nog een bug:
- telefoon
- cotnacten
- Daar zie ik al mijn contacten staan, als ik enkel een bepaalde groep wil zien dan doet hij lastig. Het springt altijd terug op "alle groepen" geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik weet niet of meerdere mensen hier last van hebben, maar elke keer als ik de Rabo Bankieren App open moet ik mijn toestel weer registreren. Erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
McGreenNL schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:46:
Ik weet niet of meerdere mensen hier last van hebben, maar elke keer als ik de Rabo Bankieren App open moet ik mijn toestel weer registreren. Erg vervelend
Geen last van. Ik heb dan wel de saldochecker aanstaan.

Zeker vervelend, maar installeer dan ook geen beta op een toestel voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beta 2 is wel vaker op dinsdag als de eerste beta op maandag ge released werd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:56
En iOS 9 Beta 2 is beschikbaar!
Weet iemand wanneer deze OTA te installeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Heb hem gedownload maar nog niet geïnstalleerd. Zie in de changelog niks staan betreft batterij dus ik wacht nog even met het installeren ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:19
Nieuwe functie voor als je te weinig ruimte hebt met het updaten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hgk2tekp9i3vrhMTUYYkKkgj/thumb.jpg

En idd na het updaten werden er weer applicaties gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21
Ik krijg hem niet in OTA te zien :(

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:42

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb anderhalf uur geleden de OTA update uitgevoerd. iOS 9b2 lijkt vooral sneller te reageren en minder te haperen. Batterij kan ik nog niks over zeggen, maar hij *lijkt* ook sneller op te laden (dus loopt ie minder stroom weg te zuigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand testen of die irritante Safari bug eruit is. Waar hij de "laatste" pagina opnieuw ging laden ipv de nieuw ingevulde URL. Die stoorde mij het meest namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Het batterij probleem lijkt opgelost. Sinds de update, een ruime drie kwartier geleden, 1 procent in standby verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
knny schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:48:
Ik krijg hem niet in OTA te zien :(
Nope, hier ook niet. Dan maar geen delta update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Er zijn problemen met de WatchOS 2 beta 2 update las ik op twitter. Iedereen (ook diegene die GEEN dev zijn) hebben een tijdje de update aangeboden gekregen. Lijkt wel alsof Apple de update daarna tijdelijk heeft teruggetrokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Dannydekr schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:12:
Het batterij probleem lijkt opgelost. Sinds de update, een ruime drie kwartier geleden, 1 procent in standby verbruikt.
Ik heb hem alsnog maar geupdate. In twee uur tijd een drop gehad van 2%. Podcast geluisterd en af en toe gewhatsapped. Batterij probleem lijkt verholpen te zijn.

Beta 2 reageerd ook beter en pas 1 crash gehad toevallig in de podcast app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:09
Als ik 'm probeer te updaten naar iOS9b2 krijg ik de melding dat de download mislukt is. Meer mensen last van, en eventueel een oplossing? Of gewoon te druk op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Daily driver waardig, geweldige accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 23:43
Beta 2 is heel wat vlotter en soepeler. Een plezier om met te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:57

JJ93

Error 418

Weet iemand waar je als developer voor moet zorgen om te zorgen dat je app op iOS9 werkt i.c.m. SplitView? Ik neem aan dat dit automatisch goed gaat als je AutoLayout op de juiste manier geïmplementeerd hebt? Weet iemand meer?
Pagina: 1 2 ... 29 Laatste