Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

9 september was het dan zover, de langverwachte iPhone 6s en iPhone 6s Plus zijn geïntroduceerd. Na weken en maanden van geruchten en discussies zijn de feiten nu boven tafel.

Dit topic is zoals vanouds weer om ervaringen te delen en te discussiëren over alle nieuwe features en mogelijkheden, maar uiteraard ook juist wat er toch nog mist of nog steeds niet veranderd is.

Op dit moment is het topic nog een work in progress en zal ik deze continu bijwerken. Mocht je tips of aanvullingen hebben of mede-auteur willen worden? Geef het aan en ik kijk of ik het erin kan verwerken.

Note: Alle onderstaande informatie, features, specificaties en prijzen zijn bevestigde/bewezen gegevens. Het oude geruchten topic is gesloten en om duidelijkheid te creëeren plaats ik hier geen informatie die nog niet bevestigd is.

Nieuwe features
  • 3D Touch
  • 7000-series aluminium
  • 12 MP iSight camera met 50% meer focus pixels en Deep Trench Isolation
  • manual focus met Focus Pixels
  • 4K video met 30 fps
  • 1080p 120fps en 720p 240fps slo-mo video
  • 5 MP FaceTime camera met Retina flash
  • Live Photos
  • Optical Image Stabilisation voor video (alleen op iPhone 6s Plus)
  • roségoud als nieuwe kleur

Specificaties

https://farm1.staticflickr.com/588/21113826048_b5c729511c_m.jpghttps://farm6.staticflickr.com/5630/21275437496_4c04756ffa_m.jpg
scherm4,7" Retina HD met 3D Touch
1.335 x 750 pixels
326 ppi
1400:1 contrast ratio
5,5" Retina HD met 3D Touch
1.920 x 1080 pixels
401 ppi
1300:1 contrast ratio
500 cd/m2 maximale helderheid
afmetingen138,3 x 67,1 x 7,1 mm (H x B x D)
143 gram
158,2 x 77,9 x 7,3 mm (H x B x D)
192 gram
accu1.715 mAh
Li-ion
2.750 mAh
Li-ion
SoC en RAMApple A9 SoC
ingebouwde M9 motion coprocessor
2 GB RAM
camera12 MP iSight camera met 1,22µ pixels
ƒ/2.2 aperture
Autofocus met Focus Pixels
True Tone flash
Panorama's tot 63 MP
Auto HDR voor foto's
lens met 5 elementen en saffieren lens cover
Bestandsgrootte foto's: ~7,6 MB per foto
(~3,8 MB per foto met Live Foto's uitgeschakeld)
Optical Image Stabilization
video4K (3.840 x 2.160) op 30 fps
1080p HD op 30 of 60 fps
720p HD op 30 fps
Slo-mo video: 1080p op 120fps en 720p op 240fps
Cinematic video stabilization in 1080p of 720p resolutie
continue autofocus
maak 8 MP foto's tijdens het filmen
Bestandsgrootte Full HD (1080p) video's: ~130 MB per minuut
Bestandsgrootte 4K video's: ~375 MB per minuut
Optical Image Stabilization voor video
FaceTime camera5 MP sensor
ƒ/2.2 aperture
Retina flash
720p HD video
backside illuminated sensor
Auto HDR
Touch ID2e generatie Touch ID
2x sneller en preciezer
communicatie802.11ac Wi-Fi met MIMO tot 866 Mbps
Bluetooth 4.2
NFC
4G LTE Advanced tot 300 Mbps
tot 23 4G LTE banden
aansluitingenLightning connector
3,5mm hoofdtelefoonaansluiting
nano-simkaart
Kleuren

Zowel de iPhone 6s als iPhone 6s Plus worden leverbaar in de volgende kleuren:
  • zilver
  • goud
  • spacegrijs
  • roségoud

Opslag, prijzen en beschikbaarheid

Ook de iPhone 6s reeks begint gewoon weer bij 16 GB, met 64 GB en 128 GB als upgrade opties.

De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend gemaakt voor de iPhone 6s en iPhone 6s Plus, hetzelfde geldt voor de release datum. Dat we in fase 2 zitten is vrijwel zeker, maar wanneer dat is, is nog niet bekend. Naar verwachting zullen de prijzen in lijn liggen met die in Duitsland.

Voor de volledigheid heb ik een overzicht gemaakt met daarin ook de andere iPhone's die nog via Apple en Apple resellers te koop zullen blijven tegen een gereduceerd tarief.

iPhone16 GB32 GB64 GB128 GB
iPhone 6s Plus€ 849 *-€ 959 *€ 1.069*
iPhone 6s€ 739 *-€ 849 *€ 959 *
iPhone 6 Plus€ 749-€ 859-
iPhone 6€ 639-€ 749-
iPhone 5s€ 509€ 559--

* Deze prijzen zijn die van Apple Duitsland, naar verwachting liggen de Nederlandse prijzen op hetzelfde niveau
- Deze storage tier is niet (meer) leverbaar op dit model

Nieuws, round-ups en (p)reviews

Gerelateerde topics

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 22-09-2015 16:08 (43%)

• Dynamic83
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 17-09 18:23
quote:
SanderH_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:46:
[...]

Omdat hij op 25 september in bovenstaande landen uitkomt en de algemene verwachting is dat België en Nederland een week later volgen, zoals de vorige keren.
Is dat zo ? De 5s kwam volgens mij op 20 september uit en in Nederland op 25 oktober. De regel van een week later komt niet altijd uit.

• DeeSung
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
De 6S heeft ook een dikkere laag annodisering t.o.v. de 6.

Dit liet die kerel van de bend test ook zien. Hij moest langer schuren toen hij de compositie wilde bepalen van het alluminium.

• TheRaven123
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:50:
[...]

Het is een kwestie van tco berekenen. Vond private lease concept ook debiel, tot ik ontdekte dat die prijzen vaak wel heel scherp zijn omdat ze gewoon 1.000 dezelfde auto's inkopen en dan in de lease gooien waarvan ze de restprijs goed kunnen voorspellen. De korting op 1.000 auto's is hoger dan op 1 en die korting zit verrekend in de leaseprijs. Zodanig dat ik er met afschrijving, onderhoud en verzekering/wegenbelasting in het geval van Fiat 500 actie bijvoorbeeld niet uit kwam.

Geen idee dus wat de kosten voor deze vorm bij Apple in NL zijn, of zie ik dat over het hoofd?

[...]

Ah, maar 'm zelf slopen en laten repareren is normaliter (een stuk) duurder.
Het gevaar van welke lease dan ook is, dat als er iets gebeurt dat niet gedekt is (in geval AC+ bijv. diefstal), je tijdenlang doorbetaalt zonder dat je het geleasde object nog hebt. Als je 6s gestolen wordt zul je toch moeten bellen, waardoor je een nieuwe of ander toestel koopt, en met dubbele kosten zit.

De schuldsanering bestaat op deze fundering.

TheRaven123 wijzigde deze reactie 10-09-2015 17:31 (7%)

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Noisia schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:57:
[...]

De SalesTax verschilt in de US per staat. Volgens mij kost een iPhone echter in elke staat hetzelfde...
Ja, omdat de prijs altijd excl. sales tax genoemd wordt.

DUT Racing

quote:
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:13:
Ik twijfel er aan of die lens niet wat anders is geworden. Op sommige filmpjes maar vooral op de Apple website is de ring duidelijk anders.
Ik heb geen idee hoor, maar zou dat niet simpelweg voor de behuizing (0,2mm dikker) of het andere materiaal kunnen komen?

Edit: Hierbij de vergelijking, ik geef even de links naar de full res foto's. Zet ze maar eens in twee aparte tabbladen naast elkaar. Ik kan eigenlijk totaal geen verschil ontdekken. Het lijkt er voor mij zelfs op dat Apple lui is geweest en alleen een andere kleur heeft gebruikt (roségoud uiteraard).

- iPhone 6 camera module
- iPhone 6s camera module

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 10-09-2015 21:41 (40%)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online

Famous

R 400+

quote:
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:18:
[...]

Zonder te oordelen, mag ik eens een foto zien.
Ben nu wel benieuwd na twee dagen.
Iets later dan verwacht :+ Krasjes zat, maar die hoeken erg extreem..
Loop ik net tegen een tafel punt aan, twee deukjes in de achterkant :O

Xbox live: Ghesous

• Darow
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 31-08 12:10
Misschien een stomme vraag maar werkt dat 3d touch ook gewoon met een screenprotector? Heb namelijk de BodyGuardz Pure Glass in mijn hoofd om erbij te halen.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:31

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

quote:
MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:09:
[...]

Je kan het wel goed in je voordeel draaien zeg. ;)

Zonder gekheid: de iPhone 6 was bij introductie € 699, de 6s wordt naar verwachting € 739 (dat is hij iig in Duitsland). Dat is dus € 40 duurder.

Je kan dat niet met de huidige straatprijs van de iPhone 6 vergelijken, want dat is een toestel van een jaar oud. Over een jaar is de iPhone 6s ook in straatprijs gedaald.

Daarbij komt dat de iPhone 6 waarschijnlijk in de eerste maand wanneer de 6s beschikbaar komt (in NL) nog verder in straatprijs zal dalen (huidige adviesprijs is inmiddels € 639 geworden). Dit omdat die dan relatief gezien bijna niet meer verkoopt en ze met aanbiedingen je juist binnen proberen te lokken.

Dus ja, als de iPhone 6s je te duur is, zou ik nog even wachten met het kopen van den iPhone 6.
Alsof 40 euro niks is :') Ieder jaar gaan ze wel in prijs omhoog, ik kan me in ieder geval geen moment voorstellen waar de iPhone 3GS of de 4 zo duur is geweest. Sterker nog, de 4 was iets van 499 euro als ik het mij goed herrinner. Samsung heeft hier trouwens ook een handje aan met de S-lijn. De S3 was ruim 100 euro goedkoper at launch dan de nieuwe S6 die binnen enkele maanden toch weer vervangen word.
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:37:
Screen protectors.. Nooit begrepen. Dan liever een sleeve. Mensen vergeten soms dat het gewoon een gebruiksvoorwerp is.
Ik begrijp anders niet waarom je geen screenprotector zou willen, ze kosten geen drol en het voorkomt krassen. En begin alsjeblieft niet over Gorilla Glas 3 of 4 of saffier, dat is echt je reinste kul marketing en na een korte periode normaal gebruiken beginnen de krasjes alweer te komen. Zo heb ik 1 jaar een screenprotector op mijn Nexus 5 gehad en nu bijna 1 jaar zonder, nog geen week nadat hij eraf was had ik een halve dag zonder veel activiteit een 50-eurocent muntje in mn broekzak zitten en het scherm was al aangetast.

Daarnaast vergeten veel mensen dat de doelgroep van iPhones ook tienermeisjes omvat die ieder jaar weer een nieuwe van pappie en mammie krijgen omdat hij weer eens gevallen is en het scherm aan diggelen ligt. Maar ja, dat is sowieso belachelijk natuurlijk...

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Famous
  • Nu online

Famous

R 400+

quote:
mprkooij schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:34:
[...]

Bekijk die reveal video dan nog eens? Daar ziet hij er namelijk best mooi uit.. Ook al zie ik mijzelf niet met een roze telefoon lopen.. :P

*hond negeren*

• TheRaven123
  • Nu online
weer wat geleerd!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:44
quote:
Choasmarkk schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:52:
Hoi mensen,

Ik heb net een iPhone in Frankfurt gereserveerd. Deze kan ik gewoon zonder probleem daar ophalen met een Nederlands paspoort enzo?
Ja.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Ik wil mensen niet de les lezen, maar het lijkt mij verstandig dat iedereen een weloverwogen keuze maakt, dus raad ik iedereen sterk aan a.u.b. onderstaande even door te lezen als je het nu in je hoofd hebt zitten om een 16 GB iPhone 6s (Plus) te gaan kopen:

Een 8 MP foto van de laatste paar iPhone's zijn gemiddeld zo'n 2,5 MB per stuk. Een 12 MP foto zal werkelijk 50% groter zijn, dus zo'n 3,8 MB afgerond.

Daarnaast slaat de iPhone 6s (Plus) standaard Live Foto's op waarvan inmiddels door de aanwezigen bij de keynote bevestigd is dat die 2x de ruimte van een normale 12 MP foto innemen, ofwel zo'n 7,6 MB per stuk.

Met andere woorden: tenzij je de nieuwste features bewust uitschakelt (Live Foto's), zal elke gemaakte foto dus 3x zoveel ruimte in beslag nemen.

Dan video: dankzij deze post van SalimRMAF heb ik onderstaande bijgewerkt op basis van de werkelijke ruimte die video op een iPhone 6s (Plus) in beslag neemt. Een 1080p video van een iPhone 6 neemt zo'n 130 MB per minuut aan ruimte in. Op de 6s is dit 200 MB per minuut en 4K is letterlijk 4x de resolutie van 1080p, maar Apple gebruikt ofwel een lagere bitrate of een betere codec voor 4K video en daardoor neemt dit zo'n 380 MB per minuut in beslag.

Zie hier dan de voorbeelden die echt niet gek zijn na een paar maanden gebruik:
1000 foto's op iPhone 6 = ~2,5 GB
25 1080p video's van 3 minuten op iPhone 6 = ~9,8 GB
Totaal: ~12,3 GB

Zoals je ziet zit je al heel snel aan de beperking met een iPhone 6 (Plus) van 16 GB. Nu het voorbeeld van de 6s (Plus) met dezelfde hoeveelheden:
1000 foto's + live foto's = ~8,6 GB
25 4K video's van 3 minuten = ~28,5 GB (of ~15 GB als je het bewust beperkt tot 1080p)
Totaal: ~37,1 GB (of ~23,6 GB bij 1080p i.p.v. 4K)

Kortom: weet goed wat je met je laatste GB doet!

Kijk voor de gein maar eens hoeveel foto's en video's je nu op je iPhone hebt staan en bedenk daarbij of je weleens wat hebt moeten back-uppen en je kan eenvoudig nagaan of je aan 16 GB genoeg zal hebben of niet. Je kan ook zeggen: als je nu weleens je 16 GB leeg moet maken van foto's dan zal dit ongeveer 3x zo vaak moeten op de 6s (Plus).

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 12-09-2015 19:25 (14%)
Reden: Gewijzigd n.a.v. bevestigde opslagruimte voor 1080p en 4K video op de iPhone 6s (Plus).

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:23
quote:
TheRaven123 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:58:
Echt super dat MooDyBLueS de tijd en moeite heeft genomen bovenstaand stuk te typen.

Als je het niet weet, kun je ook niet weten dat 16gb écht te weinig is.

Ik ben zo zelf geinformeerd voordat ik mijn 5s kocht, en ben godsgelukkig dat ik 32gb (tegenwoordig 64gb) heb gekozen!
Tuurlijk kun je dit wel weten, zeker als je al een iphone hebt kun je toch kijken naar het aantal gb wat je al in gebruik hebt en moet je toch een vrij realistische schatting kunnen maken of meer gb nodig is of niet.

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-09 01:47

SalimRMAF

4KStudio.nl

Het is al bekend geworden dat een minuut

FullHD 1080P video: 200MB inneemt
UltraHD 4K video: 380MB inneemt per minuut.

Twee maal de bitrate dus, dat valt dus wel mee.

SalimRMAF wijzigde deze reactie 12-09-2015 19:08 (3%)

Gulfstream G650

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07:00
quote:
MooDyBLueS schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:23:
Ik wil mensen niet de les lezen, maar het lijkt mij verstandig dat iedereen een weloverwogen keuze maakt, dus raad ik iedereen sterk aan a.u.b. onderstaande even door te lezen als je het nu in je hoofd hebt zitten om een 16 GB iPhone 6s (Plus) te gaan kopen:

Een 8 MP foto van de laatste paar iPhone's zijn gemiddeld zo'n 2,5 MB per stuk. Een 12 MP foto zal werkelijk 50% groter zijn, dus zo'n 3,8 MB afgerond.

Daarnaast slaat de iPhone 6s (Plus) standaard Live Foto's op waarvan inmiddels door de aanwezigen bij de keynote bevestigd is dat die 2x de ruimte van een normale 12 MP foto innemen, ofwel zo'n 7,6 MB per stuk.

Met andere woorden: tenzij je de nieuwste features bewust uitschakelt (Live Foto's), zal elke gemaakte foto dus 3x zoveel ruimte in beslag nemen.

Dan video: dankzij deze post van SalimRMAF heb ik onderstaande bijgewerkt op basis van de werkelijke ruimte die video op een iPhone 6s (Plus) in beslag neemt. Een 1080p video van een iPhone 6 neemt zo'n 130 MB per minuut aan ruimte in. Op de 6s is dit 200 MB per minuut en 4K is letterlijk 4x de resolutie van 1080p, maar Apple gebruikt ofwel een lagere bitrate of een betere codec voor 4K video en daardoor neemt dit zo'n 380 MB per minuut in beslag.

Zie hier dan de voorbeelden die echt niet gek zijn na een paar maanden gebruik:
1000 foto's op iPhone 6 = ~2,5 GB
25 1080p video's van 3 minuten op iPhone 6 = ~9,8 GB
Totaal: ~12,3 GB

Zoals je ziet zit je al heel snel aan de beperking met een iPhone 6 (Plus) van 16 GB. Nu het voorbeeld van de 6s (Plus) met dezelfde hoeveelheden:
1000 foto's + live foto's = ~8,6 GB
25 4K video's van 3 minuten = ~28,5 GB (of ~15 GB als je het bewust beperkt tot 1080p)
Totaal: ~37,1 GB (of ~23,6 GB bij 1080p i.p.v. 4K)

Kortom: weet goed wat je met je laatste GB doet!

Kijk voor de gein maar eens hoeveel foto's en video's je nu op je iPhone hebt staan en bedenk daarbij of je weleens wat hebt moeten back-uppen en je kan eenvoudig nagaan of je aan 16 GB genoeg zal hebben of niet. Je kan ook zeggen: als je nu weleens je 16 GB leeg moet maken van foto's dan zal dit ongeveer 3x zo vaak moeten op de 6s (Plus).
Een heel goed verhaal, maar ik heb nu na bijna een jaar nog geen 100 foto's gemaakt met mijn Note 4 (die ik heb bewaard). Daarnaast misschien 2 minuten aan filmpjes die ik eigenlijk nog moet opruimen.

Daarnaast gebruik ik Spotify en staat er ongeveer voor 1gb aan muziek op mijn Note 4. Conclusie: van de 32GB heb ik er 22 over en er zit niet eens een SD kaartje in. Voor sommige mensen is 16GB simpelweg genoeg.
quote:
Thomas18GT schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:54:
[...]

Een heel goed verhaal, maar ik heb nu na bijna een jaar nog geen 100 foto's gemaakt met mijn Note 4 (die ik heb bewaard). Daarnaast misschien 2 minuten aan filmpjes die ik eigenlijk nog moet opruimen.

Daarnaast gebruik ik Spotify en staat er ongeveer voor 1gb aan muziek op mijn Note 4. Conclusie: van de 32GB heb ik er 22 over en er zit niet eens een SD kaartje in. Voor sommige mensen is 16GB simpelweg genoeg.
Dan heb jij zeker genoeg aan 16 GB inderdaad. :)
Wat prima is, het gaat er ook niet om dat ik zeg dat 16 GB voor iedereen te weinig is, zeker niet, alleen dat veel mensen het zich niet realiseren hoe snel het kan gaan en in veel gevallen ook gaat. Maar de hoofdlijn van dit verhaal is dat de 6s reeks gewoonweg meer opslag vereist en je dus niet kan zeggen "mijn huidige iPhone heeft 16 GB en daar heb ik genoeg aan, dus ik heb ook genoeg aan een iPhone 6s (Plus) met 16 GB".

Niet dat jij advies nodig hebt, maar anders zou ik inderdaad ook tegen jou zeggen: neem gewoon een 16 GB iPhone. ;)

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-09 21:13
quote:
ronaldm3 schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:51:
[...]

Net zoveel boxen als werkgeheugen :)

Ik heb het gevoel dat Apple misschien gaat proberen deze iPhone door te laten lopen tot 2017 en dan pas met de 7 te komen.
Er valt toch niks meer aan te verbeteren??
Mwauh, dat lijkt me sterk. Van een 's'-model (dus 4s, 5s, 6s) zijn er meestal technisch gezien niet zo veel verbeteren. Meestal alleen een nieuw design waardoor je dus een groter scherm krijgt. De CPU & GPU gaat er in het s-model meestel veel harder op voor uit.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Een patent van Apple heeft ongeveer een kans van 1% om gerealiseerd te worden :p

DUT Racing

• cranebird
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-09 12:03
quote:
ronaldm3 schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:28:
Zo bedenk me zojuist een fantastische functie die ze toe kunnen voegen aan Touch 3D:

Open het multitask venster doe een Force Touch en tada alle openstaande apps zijn afgesloten.

Ik ga gelijk Ive ff mailen :).
Ja, hoi, Ive hier ;) : Je weet dat je dan juist meer batterij aan het verbruiken bent? Alleen bij een vastgelopen app of een app waarvan je weet dat ie de komende 10 minuten op de achtergrond nog veel aan het doen is het zinvol om hem af te sluiten.

Alles afsluiten is nooit een goed idee, omdat je dan 0,0 gebruik maakt van de geheugencaching, en dus (veelgebruikte) apps altijd van scratch moet opstarten, wat veel intersiever is voor de cpu.

(bron zeg meer dan 1000 woorden - één van de vele)

• Donstil
quote:
sww89 schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:04:
Zucht :/

[...]

vs

[...]

Aldus http://www.iculture.nl/iphone-6s-verkoopcijfers-2015/

In mijn ogen betekent dit dat we nog helemaal niet weten of die 10 miljoen wordt gehaald op 25 september. Er vanuit gaande dat ze eenzelfde/iets meer voorraad hebben dan vorig jaar, China meedoet in de eerste ronde, de winkelverkoop een week later start en gezien de modellen die uren en dagen na pre-order start nog beschikbaar zijn denk ik dat het een nek aan nek race wordt in het voordeel van de 6s. Anders had Apple wel uitbundiger gereageerd.

Edit: Wat ik er mee wil zeggen is, er is hoop voor de release in NL als je er eentje wilt bemachtigen, mochten huidige ontwikkelingen een indicatie zijn. Alleen de 6s+ is een dingetje om snel bij te zijn :P
Hier nog een betere bron met meer info:
http://www.cnbc.com/2015/...first-weekend-record.html
http://www.macrumors.com/...10-million-first-weekend/
:+

quote:
fsfikke schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:10:
[...]

Ik zie bijna een link met onze prinsjesdag :o What are they up to.... :|
Ik gok dit.

• Donstil
quote:
Jirachi schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:35:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar als je van een 4S komt, is de 6 net zo voor de hand liggend, gezien de forse minderprijs en de weinige verschillen met de 6S.
Juist niet zou ik zeggen. Als je zolang met een toestel doet dan wil je toch dat hij op moment van kopen het allernieuwst is.

quote:
Donstil schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:21:
[...]

Ja absoluut maar NU NU NU niet :)
oke, jij wint! :X

• Donstil
quote:
Peabz21 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:19:
Van de iPad's heeft de Mini ook mijn voorkeur. Het is daarom jammer dat Apple de Mini niet als een volwaardige iPad beschouwd en gewoon de nieuwste hardware erin stopt. Apple associeerd kleiner met mindere specs, net zoals bij de MacBooks.
En de iPhone 6s :P

quote:
Geert1976 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:55:
ik verbaas me enigzins dat al die half-roze nieuwe iPhones al uitverkocht zijn tijdens de pre-orders in de landen waar dit mogelijk is.

Als je toch een 3 jaar geleden tegen menig man zou zeggen; "In 2015 loop jij rondt met een half-roze iPhone", zou toch 1 van de eerste reacties zijn; haha, een (half)roze iPhone??? jij bent niet goed bij je hoofd!

Ofwel; denk dat de reden van de keuze voor een half-roze hoofdzakelijk is zodat je goed kan laten zien dat je de nieuwste iPhone hebt.

Mocht Apple in 2016 een paarse iPhone op de markt gaan brengen, koop ik deze direct! ;)
Yup, dat zeker (laten zien dat je de nieuwste hebt).

Maar wat ook nog zou kunnen is dat Apple de voorraad als volgt heeft opgebouwd:
- spacegrijs: 10 miljoen
- zilver: 10 miljoen
- goud: 5 miljoen
- roségoud: 2 miljoen

En dat dit dus de reden is dat die utverkocht is en de rest relatief makkelijker te verkrijgen is. Ik heb geen idee hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat Apple met een nieuwe kleur niet gelijk evenveel gaat produceren als de overige.

• Donstil
quote:
Geert1976 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:55:
ik verbaas me enigzins dat al die half-roze nieuwe iPhones al uitverkocht zijn tijdens de pre-orders in de landen waar dit mogelijk is.

Als je toch een 3 jaar geleden tegen menig man zou zeggen; "In 2015 loop jij rondt met een half-roze iPhone", zou toch 1 van de eerste reacties zijn; haha, een (half)roze iPhone??? jij bent niet goed bij je hoofd!

Ofwel; denk dat de reden van de keuze voor een half-roze hoofdzakelijk is zodat je goed kan laten zien dat je de nieuwste iPhone hebt.

Mocht Apple in 2016 een paarse iPhone op de markt gaan brengen, koop ik deze direct! ;)
Echte mannen dragen Roze.

Donstil wijzigde deze reactie 16-09-2015 10:04 (3%)

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:11
quote:
MooDyBLueS schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:54:
Waarom duurt het eigenlijk zo belachelijk lang dit keer voordat de iPhone 6s pagina's op Apple.nl vertaald zijn naar het Nederlands?

Ik kan me herinneren dat dit normaal is direct na de keynote, dat gebeurt ook in Duitsland, Frankrijk en dergelijk, maar die zijn inmiddels naar de respectievelijke talen vertaald. Of gaan ze daar ook (bewust?) mee wachten tot ze bekend maken wanneer de iPhone's in NL verkrijgbaar zullen zijn?
Ik heb het ook wel eens aangegeven ergens bij een nieuwsartikel hier op Tweakers. Toen werd mij verteld dat ik m'n mond moest houden, want ik kan toch Engels? Ja ik kan Engels, dus!?! Het voelt gewoon alsof je een beetje in de steek wordt gelaten door Apple. ;w
Apple bevestigt officieel dat screen protectors blijven werken met 3D Touch, zolang ze Apple's ontwerp richtlijnen volgen.
quote:
Apple marketing chief Phil Schiller appears to have confirmed in an email to 3D Techtronics that screen protectors that comply with Apple's design guidelines will work with 3D Touch. "Yes. screen overlays that follow our guidelines will continue to work with 3D Touch," Schiller wrote.
Bron.

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 17-09-2015 09:56 (13%)

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:12

ronaldm3

Apple Watch :)

quote:
Noisia schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:13:
[...]

Toen liep je niet zo maar even naar de concurrent om het toestel op te pikken. t-mobile had toen uiteraard het alleenrecht om de iPhone te verkopen binnen Nederland. Zelfs Apple resellers konden je niet aan een simlock vrij toestel helpen.
Ik sprak net een vrachtwagen chauffeur, een vriend van een collega van hem wist te melden dat ie gisteren een lading iPhone's voorbij zag komen... Het model kon die niet zien want ze waren nog ingepakt!! _/-\o_

Anyway, We moeten nog een weekje wachten en dan kunnen we met z'n allen gaan zeuren over het feit dat Apple niet vernieuwend genoeg is en dat we met smart uitkijken naar de 7!! 8)7

Power to the beat.

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14:50
quote:
ronaldm3 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:58:
[...]

Ik sprak net een vrachtwagen chauffeur, een vriend van een collega van hem wist te melden dat ie gisteren een lading iPhone's voorbij zag komen... Het model kon die niet zien want ze waren nog ingepakt!! _/-\o_

Anyway, We moeten nog een weekje wachten en dan kunnen we met z'n allen gaan zeuren over het feit dat Apple niet vernieuwend genoeg is en dat we met smart uitkijken naar de 7!! 8)7
Haha hoor wat je zegt, ik sprak een vrachtwagenchauffeur een vriend van een collega van hem :p

Jullie zitten jezelf helemaal gek te maken hierzo

PC : ASUS Maximus Ranger VIII - i5 6600k @4.5 - 8GB DDR 4 - EVGA GTX 1080 ACX 3.0

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
schumi1986 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:22:
[...]

Haha hoor wat je zegt, ik sprak een vrachtwagenchauffeur een vriend van een collega van hem :p

Jullie zitten jezelf helemaal gek te maken hierzo
Nou ken ik ronaldm3 niet persoonlijk, maar de kleuterjuf van de buurvrouw van zijn nichtje vertelde me dat zijn opmerkingen vaak sarcastisch zijn :p

DUT Racing

• ronaldm3

ronaldm3

quote:
fsfikke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:26:
[...]

Nou ken ik ronaldm3 niet persoonlijk, maar de kleuterjuf van de buurvrouw van zijn nichtje vertelde me dat zijn opmerkingen vaak sarcastisch zijn :p
Haha ja idd die juf zei dat nog!!

Idd een beetje sarcastisch!!

Power to the beat.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Mitsjke schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:35:
[...]
Twijfel alleen nog tussen Silver of Rose Gold. Wil de kleur eerst in het echt zien. Als ik beide reserveer, ben ik dan ook verplicht om beide te kopen? Of kan ik van m'n reservatie ook 1 annuleren ter plekke?
Je mag alle gereserveerde iPhone's ophalen (max 2 per persoon) of maar een van de twee (of 0, maar dan kan je beter thuisblijven :+ )

DUT Racing

• TheMandroid
  • Laatst online: 15-09 00:09
De rose gold is denk ik echt een kleur die je in het echt moet zien om te oordelen.
Als je bv filmpjes over de rose gold dock zoekt, verschilt de kleur enorm aan het licht. De ene keer is het bronzig, de andere keer weer huidskleurig en weer een andere keer is het gewoon paars.

• Martinus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:00
quote:
Mitsjke schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:45:
[...]
Zou ik mogen vragen welke CC? Hier namelijk maar 180 dagen :'(
Das afhankelijk van je pakket, bv ing heeft 2 cc kaarten. De een met 180 de ander met 365 dgn, echter kost ook meer wat vaak ook weer gecorreleerd is met de hoeveelheid je kan CC-en.

no comment

Voor degenen die hun huidige iPhone op iOS 8 laten en pas naar iOS 9 overstappen met de aanschaf van een iPhone 6s (Plus): Ars Technica heeft weer eens een epische review geschreven over de meest recente iOS versie.

http://arstechnica.com/ap...os-9-thoroughly-reviewed/

• mprkooij
Ik hoop dan toch echt dat we de iPhone's 25 september kunnen gaan pre-orderen :D

• Donstil
iDownloadblog heeft de nieuwe Cover art als wallpaper beschikbaar.
Kunnen we alvast in de stemming komen.

Gold iPhone

Pink iPhone

Space Grey iPhone
quote:
sww89 schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:11:
Ik vind zelf dat 16GB an sich niet echt te weinig is, maar bij een telefoon van inmiddels €739-€749 vind ik het anno 2015 wel wat gierig worden. Vandaar mijn eerdere opmerking. Maar verder maak ik er niet zo'n punt van en vind ik over het algemeen de argumenten niet zo sterk. Dat gezeur over geen sd kaart opslag vind ik altijd zo typisch. Er is toch ook de keuze voor een 64GB en 128GB model? Maar nee dan moet er opeens bijbetaald worden en dat is voor een aantal (uit het andere 'kamp' zullen we maar zeggen) een brug te ver :D Immers wanneer je voor Apple kiest weet je van te voren dat het geld gaat kosten dus als je meer opslag wilt dan moet je gewoon braaf die €100 extra aftikken en zo niet de mensen in hun waarde laten die dat wel doen :+
Vooral dat laatste is vaak moeilijk, althans dat zie ik altijd onder berichten op de Frontpage.

SD Kaarten zijn voor mij een No Go. Heb een blauwe maandag een Android telefoon gehad en dat hele file systeem (wat zo lekker open is weet je wel 8)7 ) is echt een rommeltje. Stop je er een SD kaart in met Muziek, laat je de Muziek app over je hele telefoon zoeken vind hij naast je Mp3's ook ringtones die hij dan vervolgens weer in een playlist opneemt |:(

Nee geef mij dan ook maar 100,- per geheugen upgrade meer, dat heb ik er wel voor over.

Neemt trouwens ook niet weg dat de gebruikers uit het andere kamp die 100,- ook betalen maar dan aan het eind van de rit, namelijk in vermindering van 2e hands waarde. Dat vergeten ze echter voor het gemak even mee te tellen.

Donstil wijzigde deze reactie 20-09-2015 21:23 (21%)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:38
quote:
r_buren956 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:18:
Vraagje: Kan je als Iphone gebruiker iets met Google Drive?? Ik heb laatst een abbo genomen op 100GB Google Drive maar zit nu toch weer te dubben om de Iphone 6S 64 GB te nemen (of de 16GB)
Ik heb alleen geen idee of je als Apple user iets met Google Drive kunt?
Ja foto's synchroniseren/kijken.

• ls789
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:20
ik ga ook na alleen maar zwart (sinds Iphone 3GS) eens een witte nemen :)
Zullen we het hier niet over reserveringen en/of overnames gaan hebben? Daar is een apart topic over:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:08

• Liliuokalani
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online

• Donstil
quote:
MooDyBLueS schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:24:
[...]

Ok, kan iemand alsjeblieft toelichten waar jullie het over hebben dan? Ik deel toch gewoon info? Als jullie dat irritant vinden, dan ga je toch lekker naar een ander topic? Hoe is dat mijn probleem?
Nee nee dat jij info deelt is het niet. Dat waarderen we (althans ik in ieder geval) maar het gaat om het feit dat je meerdere berichten achter elkaar post.

Het policy dat je het laatste bericht aanpast als je dat laatste bericht zelf bent.

461943

quote:
ronaldm3 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:22:
[...]

Of tot dat we hem zelf in bezit hebben en dan zelf een oordeel kunnen maken.
Dat kan ook, maar ik zou mijn beslissing om het ding te kopen juist willen laten afhangen van de reviews.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
sww89 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:44:
[...]

Ik zou mijn beslissing laten afhangen van de tientallen gebruikers in een topic als deze ipv de 'mening' van enkele reviewers. Neem nou bijvoorbeeld de Apple Watch. Als ik af zou gaan op de review van Tweakers dan had ik er niet zo snel een gekocht.
Reviews van T.net over Apple hardware zijn meestal voorspelbaar negatief :p

DUT Racing

• DwightKSchrute
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:58
quote:
Zuttasoxx schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:14:
Anandtech vind ik meestal het diepgaanst. Het duurt ook een tijdje eer die review klaar is.
Ars Technica lees ik ook altijd graag. Misschien ligt dat wat in het verlengde van Anandtech. Andrew Cunningham komt, naar ik meen, bij Anandtech vandaan.
quote:
vhal schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:49:
[...]

Dat wel, het gros wat retour komt na die 14 dgn. bij CB verschijnt weer op Marktplaats (Tweedekansjes) tegen een gereduceerd bedrag. Gek genoeg zie ik nooit iPhones, ws. gaan deze allemaal retour Apple.
.
Klopt qua iPhone's. Sommige merken voeren zelf een quality check en refurb uit. Apple zorgt ervoor dat ze op z'n minst een diagnostische test en optische check uitvoeren. Uiteraard moet de winkel hieraan meewerken, als die ervoor kiest om hem weer in voorraad te leggen zonder te checken (Media Markt bijv.), dan kan Apple er weinig aan veranderen, maar het idee is dat Apple hiermee voorkomt dat er slechte producten weer opnieuw verkocht worden.

In het verleden heb ik jarenlang in winkels gewerkt en hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat men iets terug wilde brengen met als reden "toch niet nodig" of "mijn <vul familielid in> heeft er ook al een voor me gekocht", terwijl bij een snelle check blijkt dat het apparaat gewoon defect is. Men is gewoon bang niet zijn/haar geld terug te krijgen of verplicht iets anders te moeten nemen, terwijl dit natuurlijk niet zo is.

Ik gaf net het voorbeeld van de Media Markt, hoe vaak ik het zelf helaas al heb meegemaakt dat ik een product kocht wat gebruikt (en niet in orde) bleek te zijn... De laatste keer was een paar maanden terug dat ik een cadeau voor iemand wou kopen en had een medewerker nodig omdat ze achter glas stonden. Hij pakte precies dat product waar geen seal meer omheen zat en ik confronteerde hem ermee, waarop ik afgesnauwd werd dat ik het ermee moest doen, want "het is grondig gecontroleerd". Aangegeven dat het een cadeau is en ik dus een gesealde versie wil hebben, ook ivm ruilen eventueel, maar meneer bleef volhouden. Uiteindelijk zover gekregen om samen de verpakking ter plekke te openen en de staat van het product te bekijken en hoewel er geen schade was, lagen alle kabels er rommelig in, zat het schermpje (was trouwens een compactcamera) vol met vingerafdrukken en ontbraken de nette kabelbinders en zakjes. Niet cadeau waardig. Heb het er gelijk bij laten zitten en gezegd dat ik bij een ander ging shoppen, sindsdien koop ik ook gewoon niks meer bij hun. Ook online niet.

Overigens weet ik niet of "het gros" wat jij aangeeft daadwerkelijk als tweedekansje aangeboden wordt. Ik heb ook weleens tussen de advertenties gekeken en ik zie dat er altijd wel een heel klein dingetje 'mis' mee is. Verpakking beschadigd, ontbreekt, kabeltje ontbreekt, kleine krasjes, handleidingen niet in doos. Allemaal vrijwel niet boeiend, maar ik denk eigenlijk dat de producten die 100% compleet en onbeschadigd terugkomen, ook wel gewoon de verkoop weer in gaan. En waarom niet? Het is immers niet tweedehands.
quote:
sww89 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:53:
Is cache niet zoiets als het gebruik van RAM geheugen? Oftewel benutten wat je hebt?

In het RAM geheugen worden recent gebruikte bestanden, programma's en apps tijdelijk opgeslagen voor supersnelle toegang bij het opnieuw openen.

Bij cache zoals Spotify of Apple Music wordt deze vorm van tijdelijke opslag toch gewoon gebruikt om muziek dat je recent hebt afgespeeld lokaal te kunnen afspelen zodat je niet je databundel / het netwerk onnodig belast? Ik neem aan dat iOS zo slim is om de cache te legen indien nodig en je je niet druk hoeft te maken om dit soort getalletjes? Ik heb net even een album van 16 nummers offline opgeslagen en Apple Music geeft 113 MB's aan. Daarvoor stond de Muziek app niet eens in mijn lijstje bij Opslag.

In mijn ogen bangmakerij om te stellen dat 16GB 'direct volzit' wanneer je de streamingdienst offline wilt gebruiken. Misschien hebben sommigen al genoeg aan 20 albums tijdelijk opslaan? Dan ben je hooguit 2,5GB armer.
Mee eens. Maar jij pakt nu alleen Apple Music. Ik gaf van mijn iPhone al een aantal toch veelgebruikte applicaties die allemaal in de cloud werken, maar allemaal met caching werken.

Mijn punt is dan ook: ook al sla je niks lokaal op, maar gebruik je wel 10-20 cloud/streaming gebaseerde apps, dan nog kan je iPhone best snel vol raken met caching. Het hoeft niet, maar het kan.

En het probleem met caching is dat het zichzelf niet automatisch opschoont, althans... sommige apps zijn persistent in zeker mate. Ik zit nu namelijk rond de 500 MB vrije ruimte, maar dat komt omdat ik net 4 apps verwijderd heb vanwege het feit dat ik continu de melding kreeg dat er te weinig ruimte was. Ik kon niet eens 1 app updaten. Dat betekent dus dat die apps hun cache vasthouden, ondanks dat andere apps eigenlijk (tijdelijk) die ruimte nodig hebben.

Dus i.t.t. RAM werkt caching een stuk minder dynamisch en dus meer persistent. Maar dit is puur mijn eigen ervaring natuurlijk.

MooDyBLueS wijzigde deze reactie 23-09-2015 10:08 (26%)

• Donstil
quote:
TheRaven123 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:39:
[...]

Apple music vreet je GB's op, dus de "offline" functie heeft geen toegevoegde waarde op een 16gb apparaat omdat deze direct vol zit! Het kan zijn dat jij overal wi-fi hebt, daar niet van hoor.
Overal op WiFi? Ik zit nergens op WiFi, heb gewoon een degelijke data bundel.

Dat bedelen om de WiFi code vind ik altijd van die armoe.

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
quote:
ronaldm3 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:46:
[...]

Ik woon in 010 en kan dat dus vrijdag avond wel even testen. :P
Dat zou super zijn! Natuurlijk is het ook in jouw belang :+

Ervaringen kun je ook hier delen natuurlijk, maar in die andere topics proberen we de voortgang van 4g+ een beetje in kaart te krijgen. Aangezien het aantal toestellen en abonnementen met 4g+ nog schaars is, zorgt de 6s ongetwijfeld voor een boost in de ervaringen en resultaten.

• G33st
quote:
pdavie2311 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:40:
Maar ik moet vrijdag een tel hebben..mijne wordt verkocht en heb Niks meer..don zijnde kan ik pas dinsdag halen, omdat ik maandag niet kan...vandaar gewoon vrijdag de 16gb halen en dan later in de week, ben nog daggie vrij, de 64gb halen. Maar her liefst as vrijdag natuurlijk...
Dan leen je voor die paar dagen een andere telefoon? Sim met sim-adapter erin en klaar.
Donstil: heb je een PM gestuurd

Geert1976 wijzigde deze reactie 23-09-2015 13:44 (3%)

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-09 23:08
quote:
aicaramba schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:20:
Ik hoor overal dat 'live photo' 1,5 sec voor de foto en na de foto opneemt. Maar dat betekent dus dat er altijd minimaal een 1,5 seconde delay zit tussen de shutter button indrukken en daadwerkelijk maken van de foto?

Dat lijkt mij erg irritant eerlijk gezegd. Die delay bij tragere telefoons is altijd heel irritant wanneer je een foto van een bewegend iets wil maken.
Het is volgens meerdere reviewers juist storend dat er ook nog 1,5 seconden na de shutter opgenomen wordt. Hier beweegt de fotograaf meestal al met de camera. Ik las ergens dat dit probleem gelukkig wel al in de eerste iOS9 update aangepakt gaat worden. Iets met feedback van de gyroscoop en als de iPhone een beweging registreert dat de 1,5 seconden na de shutter afgekapt worden.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• mprkooij
quote:
Donstil schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:01:
[...]

Ja nee hij moet nog een weekje wachten, dan verkoopt mijn 6 Plus beter.
Haha, voor mij voelt het trouwens wel als een echte upgrade, ga van een iPhone 6 naar een iPhone 6s Plus. :D

• xIO3Y
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-09 07:05
quote:
ronzuid schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:28:
[...]

Werkt een USA iPhone 6s ook gewoon hier op 4G?
Is er nog iets waar ik op moet letten, ben volgende week in USA, bepaald type nummer ouzo, voor de europese markt?
Zorgen dat je modelnummer A1688 (iPhone 6s) of A1687 (iPhone 6s Plus) hebt. Deze modellen zijn de Europese versies en in de VS verkrijgbaar bij/onder providers Sprint, T-Mobile en Verizon. En natuurlijk ook zorgen dat deze simlockvrij zijn. Meer info

xIO3Y wijzigde deze reactie 24-09-2015 19:40 (17%)

• Donstil

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-09 23:08
quote:
Hiervoor is de peek-and-pop functie van 3D touch dus bedacht.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Maar je zou anno 2015 wel het 64GB model als uitgangspunt kunnen nemen en alleen 16GB adviseren als diegene uit eerdere ervaring kan vertellen dat hij/zij daar genoeg aan heeft. Maar persoonlijk vind ik 4k en Live Photos geen reden om naar 64GB over te stappen als je bij de eerdere iPhones ook al uit kon met 16GB. Zo'n wezenlijk verschil zal dat niet maken denk ik.

Maar vanaf nu wil ik ervaringen lezen :Y)

• mprkooij
quote:
pdavie2311 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:42:
Heb er heeeeel wat voor moeten doen idd..haha..Ik wil alleen maar zorgen dat mensen niet voor hetzelfde komen te staan als ik vandaag..Mekaar een beetje helpen toch?
Ik heb dit gehad bij de Apple Store in Den Haag, stond ik daar met een iPhone 6 64GB van €800,- + een leather case van €50,- in totaal €850,-. Bleek dat ik maximaal €750,- kon pinnen per dag ;(

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

quote:
swoutr schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:04:
Veel mensen die specifiek voor een 6s gaan dit jaar omdat de 6 plus hen niet beviel? En waarom dan niet?
quote:
Sjaak1985 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:54:
[...]

Of mensen die geen 6s gaan nemen maar wel spijt hebben van hun keuze voor de 6 plus?

Ik twijfel namelijk ook heel erg.
quote:
Bandeleros schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:55:
[...]

[...]

Ik twijfel ook tussen een 6s en 6s plus.
Ik ga elke 2 jaar voor de s versie, en ook nu ga ik weer voor de s versie. Twijfel alleen erg tussen de "normale" en de plus versie.

Iemand die antwoordt kan geven op de eerder gestelde vragen? _/-\o_
Ja, 6 Plus hier en ik ga de 4.7" 6S halen.

Het scherm van de 6 Plus is fantastisch en de accuduur is ook geweldig - werkelijk de eerste iPhone waarvan ik denk "ja, eindelijk all-day battery life." Daarnaast is het scherm ook erg fijn naar te kijken. Naar mijn mening zichtbaar scherper dan de voorgaande 326 ppi schermen, incl. de 4.7" iPhones.

Het grote nadeel is wel echt het formaat. De 5.5" iPhone is vaak net zo groot als 5.7" of 6" Android toestellen! Als je het toestel in je broekzak houdt, zoals ik, dan merk je eigenlijk altijd dat je hem bijhebt zodra je gaat zitten of, bijvoorbeeld, iets actiefs gaat doen zoals fietsen.
Daarnaast kun je niet echt 'onopvallend' het toestel gebruiken. Op de kleinere iPhones kun je gerust, zonder dat iedereen het merkt, bijvoorbeeld een Whatsappje versturen - maar op de 6 Plus heeft direct iedereen door dat je met het toestel bezig bent.

Overigens een ander nadeel van de 6 Plus, maar waarvan ik veronderstel dat het met de 6S Plus is opgelost... is performance. Multitasking was niet fijn op de 6 Plus, aangezien apps constant uit het RAM geheugen werden gegooid. Daarnaast was er zo nu en dan ook wat lag, waarvan ik vermoed dat het door de downsampling komt.

Als je twijfelt, dan zou ik je aanraden om - wat betreft functies - echt alleen het scherm en de accuduur in overweging te nemen. Optische stabilisatie en 'landscape mode' moet je bijna niet mee laten wegen.

De stabilisatie is handig meegenomen, maar voor de meeste mensen zullen 7/10 foto's die je maakt worden genomen in situaties met voldoende licht - dan is de exposure time vaak al zó laag dat de stabilisatie vrijwel geen effect heet.

Landscape mode moet je helemaal niet meenemen als je kiest tussen de normale en de Plus versie. Als je de iPhone in landscape mode houdt, dan openen 9/10 apps nog steeds in portrait mode. En als een app wel landscape mode ondersteunt, dan is het vaak voor extra tekst te tonen en niet - zoals in Mail of Berichten - om een extra lijst of iets dergelijks te laten zien in het scherm.

Ik ga de accuduur zeker missen, maar de iPhone 6(S) is gewoon zóveel meer handzaam... de 4.7" wordt mijn keuze.

• 414524
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
5s en s6 edge naar 6s+ 128gb goud.
2 woorden: groot, fenomenaal.
Wilde al langere tijd een phablet, heb hem nu.
128gb is heerlijk voor mijn muziek (ja, ik gebruik het). Android is niet mijn ding, dus zo is t prima.

• Novarion
  • Laatst online: 11-09 16:49

Novarion

Klaasbaak

quote:
Donstil schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:48:

Als je met de kleine iPhone niet bij de bovenkant van het scherm kunt heb je geen grote handen hoor 8)7

Ik kan dat namelijk gewoon met de Plus :)
En mocht je nou net niet de maat handen van Donstil hebben, is ook daar een oplossing voor als je echt de Plus wilt!
Namelijk: Thumb extenders :)

• PGB83
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13-09 22:22
quote:
Donstil schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:48:

Als je met de kleine iPhone niet bij de bovenkant van het scherm kunt heb je geen grote handen hoor 8)7

Ik kan dat namelijk gewoon met de Plus :)
Als je met je pink ter ondersteuning van het toestel, de bovenkant kan halen met je duim bij de 6s Plus heb je onmenselijk grote handen. :Y

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:56

Cardwizard

Goed goan

Bedankt ! Dan ben ik ook onmenselijk ;-)

Pink over dwars onder de plus , met de duim raak ik de speaker aan

What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 01:24
Via de Apple Store app gereserveerd. In de Apple Store app zet je je account eerst op Deutschland.
Dan ga je aankomende ochtend om 06:00 naar het product wat je wil en klik je op "Möglichkeit zur Reservierung prüfen". Dan kies je de winkel uit waar je het wil oppikken en als je geluk hebt is het model wat jij wil nog voorradig en kun je het afhaalmoment kiezen.

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

6S Plus camera , rechtstreeks vanuit mijn filmrol

• TheRaven123
  • Nu online
quote:
heel erg mooie fotos! die tomaten moet je btw plukken, zijn al aant barsten :9

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 06:44
fr iDay

make sense! :)

• rmjanzen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17-09 23:28
quote:
cardwizard schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:23:
Wat mij betreft snel een hoes er om inderdaad

Vind zelf zonder hoes veel en veel mooier , nu had ik altijd een case om mijn iPhone en laatst een paar dagen niet (omdat het gewoon mooier is) laat ik hem vallen !! Aan alle kanten natuurlijk beschadigd , kon wel janken
Snel een case er omheen dan zie je het niet meer

• indofk
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:48
iPhone 6S cameraproblemen door oververhitting: http://t.co/S0ZCGmyNTQ

http://i.imgur.com/lhpNudp.jpg

indofk wijzigde deze reactie 28-09-2015 18:33 (7%)

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Eindelijk benchmarks van anandtech

Ofwel, het is een beest van een telefoon en gewoon sneller dan bv een iPad air 2. Ook qua innovatie is het met 3d-touch gaan vernieuwen en de upgrade van de camera is dat ook al. En als toetje ontdekt Anandtech ook dat de controller van de storage een andere klasse is:

Ze vermoeden dat er een soort SSD-controller inzit.

De discussie over 16 GB vind ik erg raar: er zijn echt mensen die aan 16 GB genoeg hebben en dus een relatief goedkoop instapmodel willen hebben en verder niets. De ietswat meer eisende users hebben er niet genoeg aan maar kopen dan maar een upgrade; deze is sinds vorig jaar voor 100 euro 64 GB ipv slechts 32 GB, dus ergens voldoet Apple aan hun behoeften. Natuurlijk is het duur enzovoort enzovoort, maar Apple moet toch ergens zijn miljarden mee verdienen. Die 90 euro winst op 64 GB modellen kan Apple gewoon vragen... want mensen kopen hun handel toch wel. Waarom zou Apple een prijs verlagen als het toch wel verkoopt. netto Winst = omzet*winst en dat laatste is de enige factor die in beweging moet blijven voor Apple. Het is en wordt duur gemaakt, maar tov vorig jaar heb je toch mooi 64 GB (en een goede telefoon) voor hetzelfde geld.

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 01:24
Holy shit die benchmarks :D
quote:
trekker22 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:51:
[...]

Bij mij toch niks te vinden op 3D touch.

Wel touch id vind die...

• ronaldm3

ronaldm3

quote:
MooDyBLueS schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:55:
[...]

Waarom? Om te laten zien hoe akelig dicht de smartphone al in de buurt komt van toch behoorlijk potente laptop cpu's. Apple liegt dus ook duidelijk niet als ze zeggen dat de iPad Pro "desktop class" architecture aan boord heeft.

In dat opzicht verbaast het mij ook niks dat de iPhone 6s real-time een 4K stream in iMovie kan bewerken en de iPad Pro er maar liefst vier tegelijk aankan. Wat mij betreft hét toonaangevende bewijs dat de zeer nauw geïntegreerde hard- en software zoals alleen Apple dat maakt (voor consumenten) nog altijd het resultaat oplevert. Dat ga je op een Surface Pro 3 niet redden, zelfs niet met Core i7.

Ja, de Surface is een tablet, maar bijna geen enkele andere tablet heeft een Core i5 aan boord, deze zit met name in laptops.

[...]

Nope, een Core i5, hier na te lezen (zie de tablet performance pagina's voor de benchmarks van Kraken e.d.).
Tevens willen ze denk ik laten zien dat ook al prop je 4, 8 of 12kernen op een SOC dat zorgt er nog niet voor dat ie loopt als een malle, oftewel de juiste hard-software combi zoals MooDyBLueS aangeeft is gewoon veel belangrijker. :) En dan met een dualcore :)

Power to the beat.

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

quote:
davee92 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:06:
[...]

Wil jij even laten weten hoe die zit ?;o.
En welke screenprotector ?:)
No probs! Ik heb nu een screenprotector van Muvit, online gekocht voor 14,95, 0,22 mm dik of zo. Rommel! Hij ziet eruit als een plastic velletje, komt niet eens tot de randen, waar de afronding begint en ook nog eens trekt hij stof aan langs de randen. Ik laat vanmiddag een nieuwe Tempered Glass Screenprotector erop plakken bij de plaatselijke Telecombinatie winkel. Ik weet zo niet welk merk zij hebben, maar had deze ook op mijn iPhone 6 en voelt gewoon echt aan als glas en ook vingervlekken amper komen erop. Deze kost 19,99, maar meer dan waard. Ik wil wel even vragen welk merk dit is, zodat ik dit dit later vandaag kan melden. We blijven maar bezig met al die accessoires, haha!! 8)7

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone Xs SG 64G - Apple Watch Series 4 SG 44mm

• arjen9551
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07:30
quote:
Jeffrey0416 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 04:44:
Ik heb hem nu ongeveer 4 dagen, de 6S+, moet zeggen dat het voor mij weer een enorme vooruitgang is. Ik kwam van de 5S ( Koop overigens altijd alleen de S modellen. ) Alleen waar ik me zorgen om maak is dat het toestel uit China komt, zit namelijk in Shanghai en heb hem daar in de store gekocht. Nu is mijn vraag uiteraard, gaat dit voor problemen zorgen bij de Doane o.i.d en hoe zit het met de antenne....
Haha, waarom kijk je daar dan ook niet eerder naar ;) douane doet overigens niet zo moeilijk lijkt mij. Je moet hem miss niet nieuw in doos meenemen, maar gewoon als 'gebruiksvoorwerp'. Antenne gegevens heb ik hier niet zo bij de hand, maar je kan natuurlijk even opzoeken welke band(en) jouw provider hier in NL gebruikt.

B.net

• TheMandroid
  • Laatst online: 15-09 00:09
quote:
MooDyBLueS schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:18:
[...]

Heb net uitvoerig naar 6s Plus vs. 6 Plus vs. Galaxy S6 Edge+ zitten kijken (laatstgenoemde heeft volgens mij dezelfde camera als de S6 en S6 Edge) en ik vind de Samsung duidelijk scherpere foto's maken. Dusdanig veel scherper, dat ik eigenlijk wel teleurgesteld ben in de 6s Plus camera. Had er veel meer van verwacht: nieuwe sensor, OIS, deep trench isolation, focus pixels. Maar helaas. Wat dat betreft ligt het in lijn met jouw oordeel. ;)
Jah klopt, vind het echt jammer. Ook de lowlight foto's zijn donkerder dan bij oude modellen. Nu weet ik niet of dit met de editor nog op t zelfde niveau te krijgen is, maar automatisch was fijner geweest.
Maar aan de andere kant is Apple ook niet dom: als ze een Samsung S6-like camera in de 6S hadden gestopt, dan kreeg je het iPhone 4S verhaal. Dan heb je zo'n killerphone dat mensen 5 jaar na release nog steeds hun telefoon gebruiken. :p

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:56
Hier 52% iPhone 6S

Gebruik: 3 uur 38 min
Stand-by: 7 uur 55 min
het zal mij echt jeuken wat iemand van een iPhone vindt. Ik moet 'm prettig vinden werken.
Dat hele 'Apple-kamp/Android-kamp' komt mij wat treurig/zielig over.

mijn 2 centjes...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Geert1976 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:56:
het zal mij echt jeuken wat iemand van een iPhone vindt. Ik moet 'm prettig vinden werken.
Dat hele 'Apple-kamp/Android-kamp' komt mij wat treurig/zielig over.

mijn 2 centjes...
Kan jij je er dan niet ontzettend over opwinden dat iemand die jij totaal niet kent een ander merk smartphone koopt :? Of nog erger, als die totale vreemde er meer geld aan uit geeft, wat denkt hij wel niet? Dat hij beter is dan ik???!!

:+

fsfikke wijzigde deze reactie 02-10-2015 18:04 (13%)

DUT Racing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:22
quote:
Vinnocchio schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:55:
[...]

Dat groter kan ik me nog voorstellen maar dat duurder is voor een iphone van 800€ of meer natuurlijk peanuts.
Maar ik zie nu toch wel op de apple site dat het kan: https://support.apple.com/nl-nl/HT202105
Peanuts? Stel zo'n lader is 0,5 euro duurder. Bij een verkoop van 200 miljoen telefoons per jaar, heb je het over 100 miljoen minder winst. Dat noem ik geen peanuts.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22-07 23:02
Even resetten door homeknop en aan/uit knop 5-10 seconden ingedrukt te houden. Dit zou het moeten verhelpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
  • Nu online

Famous

R 400+

quote:
Vinnocchio schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:14:
[...]

Heb je enig idee hoe weinig een iPhone aan kostprijs kost? De 6plus was 168€!!
Dan is zelfs 100miljoen peanuts.
Gelukkig heeft Apple verder geen kosten waardoor ze lekker veel winst maken :Y!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
  • Nu online

Famous

R 400+

quote:
SanderH_ schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:29:
De vertaling op Apple's website klinkt toch niet echt lekker, of misschien ligt het aan mij...

[afbeelding]

"Het enige wat is veranderd, is alles" zou toch wat aangenamer klinken denk ik.
Krijg je als je google translate gebruikt :+

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:35
Ik heb afgelopen weekend een 6s opgehaald in Engeland. Waren er nog genoeg.

Eerst twijfelde ik over het wel of niet upgraden, maar ben echt blij dat ik het heb gedaan... En wel om de live Photos. Ja, het is een gimmick, maar ik vind het echt grappig om te zien hoe gek mensen aan het doen zijn, voordat ze op de foto gaan. En het leukste is : dit kan je delen via iMessage en gedeelde fotostream met anderen.. En mensen op ios 9 zien dan ook de live photo door op het scherm te drukken (en dat hoeft geen 3d touch te zijn). Echt goed gedaan! En... Verstuur je hem naar iemand met een Watch os 2, dan doet hij het daarop ook! Echt leuk!

Naast natuurlijk de snelle processor en touch id en alles enzo.

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Wat doen jullie Tweakers eigenlijk met een iPhone 6s? Ik moet mijzelf nog overtuigen van het feit dat ik een upgrade (huidig: 5s) nodig heb, maar alles wat ik ermee doe functioneert nog fantastisch: nieuws checken, mail, browser, WhatsApp, social media, Google maps/TomTom, af en toe een foto schieten, etc.

Die super snelle CPU en GPU enzo heb ik persoonlijk echt nooit nodig. Ik game er niet op omdat zowat alle games van die freemium games zijn, of gewoonweg mij niet interesseren. De enige reden waarom ik een 6s zou willen is… omdat het nieuw is. En omdat ik mijn abonnement kan verlengen over een paar weken.

Dus ik overweeg gewoon 25 Euro per maand minder te gaan betalen met een SIM-only, en deze keer eens geen 400 Euro opzij te leggen voor een upgrade ;)

Maar... misschien mis ik iets. Wat doen jullie met een 6s? Wat maakt het de investering waard?

• ExquisiteSteez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 07-09 11:48
Ik vind het best een naai actie van Apple. Apple weet natuurlijk ook dat de meeste mensen meteen voor de 64GB versie kiezen. Dus automatisch €100 meer betalen. Had zelf liever een 32GB versie gezien.

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de 16GB en 64GB versie.

Ik game nooit op mijn iPhone er staan ook nooit films of series op.
Ik heb via KPN gratis Spotify Premium. Dus er staat nooit muziek op mijn iPhone. Ik werk de helft van week thuis. Foto's 1x in de week op mijn iMac zetten (als het echt nodig is) is voor mij geen probleem. Daarnaast heb ik ook nog een dropbox account met 8GB.

Tja, ik had een iPhone 6 met 64GB. Maar die was altijd maar voor de helft gevuld. 32GB zou dus perfect zijn voor mij...

Hoeveel GB hou je trouwens over als je de 16GB versie neemt; maw hoe groot is iOS9 ?

ExquisiteSteez wijzigde deze reactie 06-10-2015 13:24 (5%)

• Donstil
Ppff krijgen we dat geneuzel rond de 16 GB versie nu elke paar pagina's weer? Dat hebben we al een aantal keer besproken.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 29-08 16:02
quote:
indofk schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:48:
heb nu een aantal maanden een s6 edge ( werd verliefd op het design) maar ik als power user word helemaal gek van het steeds trager worden van het toestel.
Als power user zou je een custom rom moeten proberen. Wereld van verschil.
quote:
Nu word het dus de 6s plus en ik heb het gevoel dat ik er alleen maar op vooruit ga , al zal ik google now wel gaan missen , maar goed dat dacht ik ook toen ik overstapte van htc naar samsung met blinkfeed.
Het zal even wennen zijn. Het is maar net wat je met je Android allemaal deed. iOS is nu gelukkig wel beter geworden qua deel mogelijkheden en apps die onderling beter samenwerken.
quote:
Het design van de IPhone 6 heeft me altijd al erg aangesproken en ben blij dat dit met de s versie in stand is gehouden . Het stabiele os spreekt mij ook erg aan. Word bij Android altijd gek als ik bv snel een foto wil maken maar dat het opstarten zo traag is omdat er op de achtergrond eerst geheugen vrij gemaakt moet worden .
De S6 is toch erg snel qua foto's nemen. Ik heb na een half jaar nog niet gezien dat het trager werd.

Toch wens ik je veel plezier ermee en dat zal vast lukken. Ik vind de iPhone 6 nog steeds erg goed.

• ExquisiteSteez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 07-09 11:48
Retourneren kan altijd, maar wat als je nieuwe iPhone weer een Samsung chip heeft ?

Je kan geen iPhones uit de doos blijven halen. Lijkt mij een onbegonnen zaak.

Trouwens:

• pposthoorn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:08

pposthoorn

Constructeur / Projectleider

Hebben jullie iets gemerkt in het gebruik van mobiele data? Ik heb nu deze maand (7 dagen dus) al meer dan 3GB gebruikt terwijl ik volgens mij niks anders doe dan normaal. Ik heb de afgelopen week 5x zoveel gebruikt dan het week gemiddelde van het afgelopen half jaar. Als ik kijk naar mijn data verbruik in september dan zie ik ook duidelijk een toename vanaf het moment dat ik de 6s in gebruik heb genomen:

Tesla Model 3 LR RWD

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

Leuk bedoelt, maar dit is niet de HK ;).

Hoedje wijzigde deze reactie 07-10-2015 20:18 (81%)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
twieren schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:06:
[...]

Wetterlijk 14 dagen bedenktijd.
Even oppassen met dat soort uitspraken. Producten gekocht in een fysieke winkel kunnen aldaar bekeken en getest worden, hierbij heb je dus geen wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd. Dat heb je alleen bij online aankopen.

Nou is apple vrij coulant en bieden ze van zichzelfuit 14 dagen bedenktijd aan.

DUT Racing

• Donstil
quote:
sww89 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:34:
[...]
Handig hoor een Multicore score van 4500 bij iets als het voeren van een telefoongesprek :z
Bel jij er ook daadwerkelijk mee dan?
Ik doe dat op zijn max 10 minuten per maand.

Haat bellen met een passie, doe het zakelijk al zoveel dat ik het privé echt heb afgezworen.
Gebeld worden vind ik ook mega hinderlijk, irritante sociale verplichting die je wordt opgelegd door de beller.

Maar goed dat is voer voor een ander topic.

• Donstil
Ik heb vannacht de batterij test even laten lopen.
Telefoon op FlightModus, alle apps gesloten en scherm helderheid door geekbench aangepast.

Resultaat is meer dan prima.

quote:
Donstil schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:34:
Ik denk dat Apple hier toch mee gelezen heeft, de Slogan op de Nederlandse site is aangepast :P

"Er is maar één ding veranderd. Alles"

[...]
Och wat erg... dan verander je de slogan, maar gebruik je niet de juiste grammaticaregels. Zonder de woorden te veranderen, zou het als volgt moeten zijn: "Er is maar één ding veranderd: alles".

Buiten dat: de slogan is nog steeds erg houterig van opzet. Nu heb ik even niet paraat wat de vorige slogan exact was, maar beter zou zijn: "Het enige wat veranderd is, is alles".

Kom op Apple Nederland! Als jullie meelezen, mogen jullie deze door mij verbeterde slogan gratis in jullie reclame-uitingen opnemen. Als jullie nog een keer mijn hulp nodig hebben, wil ik ingehuurd worden. :+

• Donstil
quote:
thibautb schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:14:
Hoeveel kans is er eigenlijk dat als ik om 6 uur ga kijken naar de site dat er nieuwe modellen in de store aan zijn gekomen en ik er kan reserveren? Vooral een 6plus sg 128G? Ik denk dat dat 1 van de zeldzamere modelletjes is?
Nou je hebt 2 type toestellen. Drie kleuren en drie verschillende opslag types.

Er zijn dus 18 verschillende mogelijkheden.

Dat maakt je kans precies 50%, het lukt namelijk wel, of het lukt niet :+

Donstil wijzigde deze reactie 09-10-2015 00:37 (3%)

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True