9 september was het dan zover, de langverwachte iPhone 6s en iPhone 6s Plus zijn geïntroduceerd. Na weken en maanden van geruchten en discussies zijn de feiten nu boven tafel.

Dit topic is zoals vanouds weer om ervaringen te delen en te discussiëren over alle nieuwe features en mogelijkheden, maar uiteraard ook juist wat er toch nog mist of nog steeds niet veranderd is.

Op dit moment is het topic nog een work in progress en zal ik deze continu bijwerken. Mocht je tips of aanvullingen hebben of mede-auteur willen worden? Geef het aan en ik kijk of ik het erin kan verwerken.

Note: Alle onderstaande informatie, features, specificaties en prijzen zijn bevestigde/bewezen gegevens. Het oude geruchten topic is gesloten en om duidelijkheid te creëeren plaats ik hier geen informatie die nog niet bevestigd is.

[YouTube: https://youtu.be/cSTEB8cdQwo]

[YouTube: https://youtu.be/Ar2wuOxBpDw]

Nieuwe features
  • 3D Touch
  • 7000-series aluminium
  • 12 MP iSight camera met 50% meer focus pixels en Deep Trench Isolation
  • manual focus met Focus Pixels
  • 4K video met 30 fps
  • 1080p 120fps en 720p 240fps slo-mo video
  • 5 MP FaceTime camera met Retina flash
  • Live Photos
  • Optical Image Stabilisation voor video (alleen op iPhone 6s Plus)
  • roségoud als nieuwe kleur

Specificaties

https://farm1.staticflickr.com/588/21113826048_b5c729511c_m.jpghttps://farm6.staticflickr.com/5630/21275437496_4c04756ffa_m.jpg
scherm4,7" Retina HD met 3D Touch
1.335 x 750 pixels
326 ppi
1400:1 contrast ratio
5,5" Retina HD met 3D Touch
1.920 x 1080 pixels
401 ppi
1300:1 contrast ratio
500 cd/m2 maximale helderheid
afmetingen138,3 x 67,1 x 7,1 mm (H x B x D)
143 gram
158,2 x 77,9 x 7,3 mm (H x B x D)
192 gram
accu1.715 mAh
Li-ion
2.750 mAh
Li-ion
SoC en RAMApple A9 SoC
ingebouwde M9 motion coprocessor
2 GB RAM
camera12 MP iSight camera met 1,22µ pixels
ƒ/2.2 aperture
Autofocus met Focus Pixels
True Tone flash
Panorama's tot 63 MP
Auto HDR voor foto's
lens met 5 elementen en saffieren lens cover
Bestandsgrootte foto's: ~7,6 MB per foto
(~3,8 MB per foto met Live Foto's uitgeschakeld)
Optical Image Stabilization
video4K (3.840 x 2.160) op 30 fps
1080p HD op 30 of 60 fps
720p HD op 30 fps
Slo-mo video: 1080p op 120fps en 720p op 240fps
Cinematic video stabilization in 1080p of 720p resolutie
continue autofocus
maak 8 MP foto's tijdens het filmen
Bestandsgrootte Full HD (1080p) video's: ~130 MB per minuut
Bestandsgrootte 4K video's: ~375 MB per minuut
Optical Image Stabilization voor video
FaceTime camera5 MP sensor
ƒ/2.2 aperture
Retina flash
720p HD video
backside illuminated sensor
Auto HDR
Touch ID2e generatie Touch ID
2x sneller en preciezer
communicatie802.11ac Wi-Fi met MIMO tot 866 Mbps
Bluetooth 4.2
NFC
4G LTE Advanced tot 300 Mbps
tot 23 4G LTE banden
aansluitingenLightning connector
3,5mm hoofdtelefoonaansluiting
nano-simkaart
Kleuren

Zowel de iPhone 6s als iPhone 6s Plus worden leverbaar in de volgende kleuren:
  • zilver
  • goud
  • spacegrijs
  • roségoud

Opslag, prijzen en beschikbaarheid

Ook de iPhone 6s reeks begint gewoon weer bij 16 GB, met 64 GB en 128 GB als upgrade opties.

De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend gemaakt voor de iPhone 6s en iPhone 6s Plus, hetzelfde geldt voor de release datum. Dat we in fase 2 zitten is vrijwel zeker, maar wanneer dat is, is nog niet bekend. Naar verwachting zullen de prijzen in lijn liggen met die in Duitsland.

Voor de volledigheid heb ik een overzicht gemaakt met daarin ook de andere iPhone's die nog via Apple en Apple resellers te koop zullen blijven tegen een gereduceerd tarief.

iPhone16 GB32 GB64 GB128 GB
iPhone 6s Plus€ 849 *-€ 959 *€ 1.069*
iPhone 6s€ 739 *-€ 849 *€ 959 *
iPhone 6 Plus€ 749-€ 859-
iPhone 6€ 639-€ 749-
iPhone 5s€ 509€ 559--

* Deze prijzen zijn die van Apple Duitsland, naar verwachting liggen de Nederlandse prijzen op hetzelfde niveau
- Deze storage tier is niet (meer) leverbaar op dit model

Nieuws, round-ups en (p)reviews

Gerelateerde topics

[Voor 43% gewijzigd door MooDyBLueS op 22-09-2015 16:08]

***gereserveerd***

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:49

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Het sterretje achter de prijzen staat voor?

En mooie intro!
Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:05:
Het sterretje achter de prijzen staat voor?

En mooie intro!
Zojuist aangevuld, die was ik inderdaad nog vergeten, thnx! ;)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

En de 128GB voor de 6+ niet meer leverbaar? Wat apart. Dus dan zou mijn telefoon weer wat duurder verkocht kunnen worden :)

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Hoe kan het dat Coolblue de iPhone 6S 16 GB voor €699 aan kan bieden?
http://www.pdashop.nl/pro...710.1001434965.1441877808

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Groot inkoop als groot concern denk ik...ze raken ze toch wel kwijt.
Rooted schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:09:
Hoe kan het dat Coolblue de iPhone 6S 16 GB voor €699 aan kan bieden?
http://www.pdashop.nl/pro...710.1001434965.1441877808
Inmiddels zijn ze daar wakker geworden: € 739.

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:17:
[...]

Inmiddels zijn ze daar wakker geworden: € 739.
Haha ik wist het. Toch mooi dat ik de gouden iPhone 6S 64 GB voor 799 heb. Bespaard me weer 50 euro

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lees ik dat nou goed, beide iphones zijn zwaarder ten opzichten van het vorige model?
i6 129 g vs i6s 143g

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:36
Correct. Dat komt door het nieuwe stevigere aluminium.

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 12:59
Ze zijn zelf iets dikker en langer!
DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:29:
[...]

Haha ik wist het. Toch mooi dat ik de gouden iPhone 6S 64 GB voor 799 heb. Bespaard me weer 50 euro
Inderdaad! Maar wat me opvalt: de 6s Plus is wel in elke opslag tier een tientje goedkoper dan in Duitsland. Dus of Coolblue heeft zojuist officiële info van Apple gekregen, of iemand zit te slapen daar. ;)
beyazz06 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:30:
Lees ik dat nou goed, beide iphones zijn zwaarder ten opzichten van het vorige model?
i6 129 g vs i6s 143g
Klopt, komt door de extra componenten van 3D Touch en wellicht ook een deel door 7000-series aluminium.
Klopt, gezien de lengte van +0,2mm en breedte van +0,1mm, verwacht ik dat je daar helemaal niks van zal merken. Maar de dikte van +0,2mm is een ander verhaal, dat is procentueel toch de grootste verandering.

Ben benieuwd hoe dit moet snap covers en book cases zit.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 12:59
Zoals het er nu uitziet zullen de cases geen probleem zijn. Apple haar leren en siliconen hoezen moeten om zowel de 6- als de 6s modellen passen.
Al vind ik het wel toch gek dat ze eerst iets zo dun mogelijk maken en daarna toch weer terugkomen op dat feit.

[Voor 28% gewijzigd door MartijnMartijn op 10-09-2015 12:36]

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 21:13
Valt best mee. Zo past hij nog mooi in mijn leren Sena case waar mijn 6 inzat.

Wat gaan het trouwens 3 lange weken worden. Dat onderstaande landen voorrang krijgen snap ik wel, maar bij sommige frons ik toch mijn wenkbrauwen:
  • Australia
  • Canada
  • China
  • France
  • Germany
  • Hong Kong
  • Japan
  • New Zealand :+
  • Puerto Rico :+
  • Singapore
  • UK
  • US

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

martijnmartijn schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:35:
Al vind ik het wel toch gek dat ze eerst iets zo dun mogelijk maken en daarna toch weer terugkomen op dat feit.
Zal ook wel iets te maken hebben met bentgate en de behuizing die er voor moet zorgen dat het nu steviger gaat worden. Ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken....de reviews zullen het moeten showen.
martijnmartijn schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:35:
Zoals het er nu uitziet zullen de cases geen probleem zijn. Apple haar leren en siliconen hoezen moeten om zowel de 6- als de 6s modellen passen.
De eerste geruchten over de iPhone 7 zeggen alweer dat die zo dun wordt als de iPod touch modellen. Maar we hebben net de 6s serie gehad, dus ik heb even geen zin meer in geruchten, haha.

Wat mij nog het meeste stoort, is het gewicht. 192 gram, dat is gewoon een van de zwaarste toestellen op de markt, vergelijkbaar met de 6-inch Android en Lumia modellen.
SanderH_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:38:

Wat gaan het trouwens 3 lange weken worden. Dat onderstaande landen voorrang krijgen snap ik wel, maar bij sommige frons ik toch mijn wenkbrauwen:
Zijn dit geen nieuwe markten? Wellicht dat ze proberen te paaien op deze manier.

En waarom 3 weken? Bedoel je dat je verwacht dat Nederland 2 oktober aan de beurt is? Let's hope so.
Keurige OP!

[Voor 40% gewijzigd door Donstil op 10-09-2015 12:46]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 21:13
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:40:
[...]

Zijn dit geen nieuwe markten? Wellicht dat ze proberen te paaien op deze manier.

En waarom 3 weken? Bedoel je dat je verwacht dat Nederland 2 oktober aan de beurt is? Let's hope so.
Omdat hij op 25 september in bovenstaande landen uitkomt en de algemene verwachting is dat België en Nederland een week later volgen, zoals de vorige keren.

En tjah, nieuwe markten....misschien. Puerto Rico en Nieuw Zeeland hebben samen zo een 8 miljoen inwoners, België en Nederland samen hebben er 3-4 keer zoveel. Ze zullen vast wel een reden hebben, maar als ze Frankrijk en Duitsland kunnen meenemen in de eerste release... zou de Benelux ook wel moeten lukken vind ik.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 17:39
SanderH_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:46:
[...]

Omdat hij op 25 september in bovenstaande landen uitkomt en de algemene verwachting is dat België en Nederland een week later volgen, zoals de vorige keren.

En tjah, nieuwe markten....misschien. Puerto Rico en Nieuw Zeeland hebben samen zo een 8 miljoen inwoners, België en Nederland samen hebben er 3-4 keer zoveel. Ze zullen vast wel een reden hebben, maar als ze Frankrijk en Duitsland kunnen meenemen in de eerste release... zou de Benelux ook wel moeten lukken vind ik.
Maar wat jij vindt is voor Apple niet belangrijk :+
Het is er nu wellicht ook al beetje ingesleten of ze zien dat er genoeg Duitse in Nederland rond lopen.. In Belgie is de vraag niet zo groot.

Heeft de 6S nu wel 2GB ram? Dacht zoiets voorbij te zien komen?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 07:14
Famous schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:54:
[...]

Als we uitgaan dat onderstaande twitter bericht juist is, dan wel :-)

https://twitter.com/CreateTheJosh/status/641827973037817856

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:12
Vorig jaar werd de tweede wave ook niet genoemd in de keynote, maar dat werd een paar dagen later bekend gemaakt. En zoals jullie weten was de tweede wave toen een week later dan de eerste wave.

Edit: De prijzen zijn bij CoolBlue inmiddels verhoogd. De 6s Plus 64GB Space Gray die ik in de pre-order heb komt daarmee op €949 ipv €899. Nog steeds een tientje minder dan de Duitse prijzen.

[Voor 49% gewijzigd door swv op 10-09-2015 13:08]

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
Famous schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:54:
[...]

Maar wat jij vindt is voor Apple niet belangrijk :+
Het is er nu wellicht ook al beetje ingesleten of ze zien dat er genoeg Duitse in Nederland rond lopen.. In Belgie is de vraag niet zo groot.

In de review van Tweakers doen ze de aanname dat dit 2GB is, daarbij vermelden ze ook dat dit niet bevestigd is.
joffrey19 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:58:
[...]

Als we uitgaan dat onderstaande twitter bericht juist is, dan wel :-)

https://twitter.com/CreateTheJosh/status/641827973037817856
Dat zou heel goed kunnen. Als je logisch nadenkt, kan het ook bijna niet anders: 3D Touch voegt zoveel extra interface elementen toe, met zoveel extra achtergrondopties, dat je vrijwel zeker op de 6s Plus met 1 GB RAM tegen beperkingen aan zou lopen anders.

Hoewel ik geloof dat die chat wel echt is, blijft het natuurlijk ook maar een Apple Genius of Chat medewerker die dat bevestigt. Die kan net zo goed journalistje lopen trollen.

Sowieso ga ik wel wachten met kopen totdat iFixit het bevestigd heeft. Dat is dan weer een voordeel van pas in fase 2 aan de beurt zijn. :P

Wat mij net opvalt: de iPhone 6s Plus heeft nu ook OIS voor video! Dat had de 6 Plus niet, alleen voor foto.

[Voor 6% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-09-2015 13:12]

• Dynamic83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:53
SanderH_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:46:
[...]

Is dat zo ? De 5s kwam volgens mij op 20 september uit en in Nederland op 25 oktober. De regel van een week later komt niet altijd uit.

• Anoniem: 35872
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik snap zo'n 1e en 2e fase niet..

De telefoons liggen allemaal al klaar in de distributie centra.
Het is echt niet zo dat ze in die week verschil nog 10 miljoen telefoons moeten produceren..

Zou me niet eens verbazen dat ze nu al bezig zijn met de iphone7 te produceren..

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:17:
Zou me niet eens verbazen dat ze nu al bezig zijn met de iphone7 te produceren..
En dan een jaar lang op de plank houden? Voorraad aanhouden is een duur geintje voor langere tijd.

• wjhanegraaf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ook ik heb mijn bestelling geplaatst, Space Grey iPhone 6s via Studentmobiel.

Ik heb een contract verlenging gedaan bij Vodafone, maar wat een verschil in prijzen.
Normaal zou ik voor het losse toestel 356 euro ofzo moeten betalen, nu is dat 120 euro minder omdat ze een inkoop deal hebben met Vodafone. Nadeel is dat ik misschien iets langer moet wachten, maar dat heb ik er graag voor over :)

• Niet online
Joosie200 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:21:
[...]

En dan een jaar lang op de plank houden? Voorraad aanhouden is een duur geintje voor langere tijd.
Ja,

Ik weet niet wat de productiecapaciteit is voor Apple, maar tig miljoen telefoons produceren vergt best wat tijd..
Misschien hebben ze geen jaar nodig, maar geloof mij maar, de iphone7 is al klaar, zal nog wel getest worden, maar ik reken erop dat de productie voor de release datum best een lange tijd duurt en dat ze ruim van te voren al zijn begonnen met produceren.

http://www.iculture.nl/ap...erschermen-voor-iphone-6/
Bij GT ligt de capaciteit straks op bijna 200 miljoen schermen per jaar.. Maar er staat bij dat ze pas dit jaar zijn gaan opschalen, Dus geen idee of ze die capaciteit al hebben.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 10-09-2015 13:28]

Anoniem: 35872 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:17:
Ik snap zo'n 1e en 2e fase niet..

De telefoons liggen allemaal al klaar in de distributie centra.
Het is echt niet zo dat ze in die week verschil nog 10 miljoen telefoons moeten produceren..

Nee hoor, dit klopt niet. Zie de reactie van Joosie200 hieronder ook. Ik heb genoeg achtergrondartikelen gelezen en zelfs documentaires gezien over hoe het distributieproces ingericht is. Daarin werd ook uitgelegd dat Apple zo min mogelijk op voorraad houd, ze gaan dus zo dicht mogelijk tegen release aan produceren en bouwen daarbij even een kleine voorraad op, maar het produceren gaat gewoon verder. Het is ook niet zo dat op 25 september alle telefoons naar de fase 1 landen gaan, een klein deel wordt voorraad voor de fase 2 landen en dan wordt inderdaad nog meer geproduceerd in die week/weken voordat ze naar de fase 2 landen gedistribueerd worden.
Joosie200 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:21:
[...]

Helemaal. Daar is Amazon met de Fire Phone ook helemaal nat op gegaan, die produceerde, bouwde een giga-voorraad en vervolgens verkocht dat ding voor geen meter.

Net zoals tijd=geld, geldt ook voorraad=geld.
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:25:
[...]

Ja,

Ik weet niet wat de productiecapaciteit is voor Apple, maar tig miljoen telefoons produceren vergt best wat tijd..
Misschien hebben ze geen jaar nodig, maar geloof mij maar, de iphone7 is al klaar, zal nog wel getest worden, maar ik reken erop dat de productie voor de release datum best een lange tijd duurt en dat ze ruim van te voren al zijn begonnen met produceren.

http://www.iculture.nl/ap...erschermen-voor-iphone-6/
Bij GT ligt de capaciteit straks op bijna 200 miljoen schermen per jaar.. Maar er staat bij dat ze pas dit jaar zijn gaan opschalen, Dus geen idee of ze die capaciteit al hebben.
Het is maar wat je best wat tijd noemt. Ten tijde van de iPhone 6 en 6 Plus produceerde Foxconn alleen al zo'n 540.000 iPhone's per dag.

Neem daarbij het nieuws ter harte dat Pegatron zo'n 60% van alle iPhone's produceert tegenwoordig en Foxconn 40%, dan weet je dat de totale productiecapaciteit op zo'n 1,35 miljoen iPhone's per dag ligt.

Apple verkocht in het eerste weekend van de iPhone 6 en 6 Plus in totaal zo'n 10 miljoen iPhone's en na twee weken waren dat er 21 miljoen.

Productie voor alleen het eerste weekend heeft dus 8 dagen geduurd, afgaande op de maximale capaciteit van 1,35 miljoen. Na nog eens 8-9 dagen zaten ze aan 21 miljoen geproduceerde iPhone's.

Zo zie je dat er alleen op het prille begin even een grote voorraad aangelegd moet worden, maar dat de verkopen daarna afzakken naar onder het miljoen per dag. Dat is natuurlijk bij elke fase het geval, dus je krijgt een paar keer een piekproductie.

• Niet online
Ok, my bad, ik dacht dat het productie aantal een stukje lager was..
Neemt niet weg dat de ontwikkeling en testing van nieuwe producten wel veel tijd kost en dat evt het ontwerp etc voor de iphone 7 al klaar is en momenteel in testfase bevind..
Links en recht misschien nog hele kleine aanpassingen maar bij een product waar er miljoenen van verkocht worden moet het echt goed zijn voordat het in massa geproduceerd wordt.

• TheRaven123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-11-2019
en ze kunnen het zich veroorloven en ze zijn natuurlijk de absolute #1 in het creëren van een gekte en vraag naar iPhones.

daarnaast hebben ze na een tijd een goed inzicht in behoefte/pre-orders etc.

Als ze er een half miljoen per dag kunnen maken dan kunnen ze op basis daarvan vliegensvlug produceren.

[Voor 43% gewijzigd door TheRaven123 op 10-09-2015 13:55]

Anoniem: 35872 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:49:
Ok, my bad, ik dacht dat het productie aantal een stukje lager was..
Neemt niet weg dat de ontwikkeling en testing van nieuwe producten wel veel tijd kost en dat evt het ontwerp etc voor de iphone 7 al klaar is en momenteel in testfase bevind..
Links en recht misschien nog hele kleine aanpassingen maar bij een product waar er miljoenen van verkocht worden moet het echt goed zijn voordat het in massa geproduceerd wordt.
Geen probleem hoor. ;)
Volgens mij heb je met de iPhone 7 ook helemaal gelijk.

• Niet online
Maar wat zou nu de reden zijn om in fasen de Iphone te introduceren.
Mij lijkt het dat je gewoon een world-wide release wilt hebben..

Zal het dan toch met productiecapaciteit te maken hebben? Dat ze dit willen spreiden?
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:35:

Zal het dan toch met productiecapaciteit te maken hebben? Dat ze dit willen spreiden?
Klopt. Want daarmee houd je meer tijd over tussen productiestart en R&D. Anders zou Apple eerder moeten beginnen met productie, als ze alle landen die ze bedienen in één keer willen voorzien.

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Live Photos is gewoon een GIF met geluid, opzich wel een leuke toevoeging, ben benieuwd hoe groot zo'n live foto dan is. Daarbij vind ik 3D Touch en Taptic Engine een leuke optie erbij. Verder zoals verwacht niet echt wat bijzonders. Maar dat is nu eenmaal zo bij een S versie.

Belachelijk dat we in 2015 een smartphone met instapmodel 16gb hebben. Dat had 64gb moeten zijn, 32 is al krap, laat staan 16gb. Met 4k video's is het geheugen binnen no-time vol, daarbij ook nog 12 megapixel foto's. Ook het uit stekende camera vind ik een dikke minpunt. Daarom sla ik de gehele 6 lijn over en ga ik wel van de iPhone 5 naar de 7.

• TheMandroid
  • Laatst online: 16-12-2020
Worden live foto's ook in iCloud opgeslagen?
Of wordt het dan een stilstaande afbeelding?
Live foto's zag er tijdens de keynote wel geinig uit maar dit is natuurlijk een "foto" in de perfecte omgeving. Als ze überhaupt al gemaakt zijn met de iPhone.

In de Hands-on filmpjes die nu op YouTube verschijnen (zoals bv van The Verge) ziet het er allemaal een heel stuk minder indrukwekkend uit.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47
Met een alternatieve camera-app is het sowieso vast wel mogelijk om live photos te maken op oudere modellen? Ik vind het zelf iig niet zoveel bijzonders, maar ben ook niet echt een iPhone-man :P

iPhone 6s batterij is door Apple zelf 'gelekt' als zijnde 1.715 mAh. Bron.

Mitsjke schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:59:
Worden live foto's ook in iCloud opgeslagen?
Of wordt het dan een stilstaande afbeelding?
Je zal net als nu ongetwijfeld de optie hebben om:
- Live Foto's in het geheel uit te schakelen
- te kiezen of Live Foto's naar iCloud geback-upt moeten worden.
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:03:
Live foto's zag er tijdens de keynote wel geinig uit maar dit is natuurlijk een "foto" in de perfecte omgeving. Als ze überhaupt al gemaakt zijn met de iPhone.

In de Hands-on filmpjes die nu op YouTube verschijnen (zoals bv van The Verge) ziet het er allemaal een heel stuk minder indrukwekkend uit.
Ja, klopt. Ook op de MKBHD hands-on video zie je duidelijk dat het eigenlijk een paar foto's achter elkaar zijn, geen vloeiende video van 3 sec (of hoe lang het ook is), net alsof je gamet op 15 fps.

Ik vermoed dat het "live" gedeelte van de foto gewoon ~10 foto's zijn in de resolutie van je iPhone scherm (om opslag te maximaliseren) en het geluid als ~64 Kbps AAC ernaast opgeslagen wordt.

[Voor 68% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-09-2015 15:35]

• DeeSung
  • Niet online
Y.Y.Eagle schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:58:
Live Photos is gewoon een GIF met geluid, opzich wel een leuke toevoeging, ben benieuwd hoe groot zo'n live foto dan is.
Zo groot als 2×12 MP foto's. Dat is wat het speciaal maakt.

Wat mijn intresse ook heeft gewekt. Is het glas van de frontscreen. Hoe sterk is dat?.

Wanneer je glas is gebroken zal die vanwege 3D touch waarschijnlijk allemaal rare inputs krijgen. (Sensoren onder het scherm meten de afstand tussen het glas en backlid display)

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:27:
[afbeelding]

iPhone 6s batterij is door Apple zelf 'gelekt' als zijnde 1.710 mAh. Bron.
1715 mAh bedoel je? >:)

[Voor 45% gewijzigd door Liliuokalani op 10-09-2015 15:32]

DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:31:
[...]

Zo groot als 2×12 MP foto's. Dat is wat het speciaal maakt.

Wat mijn intresse ook heeft gewekt. Is het glas van de frontscreen. Hoe sterk is dat?.

Wanneer je glas is gebroken zal die vanwege 3D touch waarschijnlijk allemaal rare inputs krijgen. (Sensoren onder het scherm meten de afstand tussen het glas en backlid display)
Tijdens de keynote zei Phil dat het een ionized front-panel is, zeg maar net als de Apple Watch Sport, daar noemen ze het Ion-X.
Scherp! Thanks! Ga het gelijk aanpassen. ;)

• DeeSung
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:33:
[...]

Tijdens de keynote zei Phil dat het een ionized front-panel is, zeg maar net als de Apple Watch Sport, daar noemen ze het Ion-X.
Volgensmij was het dubbel geïoniseerd glas
DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:35:
[...]

Volgensmij was het dubbel geïoniseerd glas
Je hebt gelijk, ik vond het ook net op Apple's website onder het kopje Design.
They both feature Retina HD displays made from the strongest cover glass used on any smartphone in the world.

The new glass on iPhone 6s is made using a special dual ion‑exchange process, which makes it stronger at a molecular level and the most durable in the smartphone industry.
Ik moet trouwens wel lachen om Apple's marketing teksten. Die worden steeds algemener en daarmee eigenlijk best wel dom. Een paar voorbeelden:
Its familiar form feels just right in your hand.
Is onderstaande geen contradictie? :P
The world’s strongest smartphone glass. Now even stronger.
Net als deze overigens:
They come in two sizes. Perfect. And perfect.
3D Touch can only perform because it was designed alongside iPhone 6s.
En als afsluiter even een waarheid als een koe en tevens een sneer naar de Android eenheidsworst:
This level of integration between the A9 chip and iOS 9 means that your iPhone performs better and works more efficiently than if we used an off-the-shelf chip that we didn’t design.

[Voor 42% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-09-2015 15:42]

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:12
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:35:

Daarnaast bestaat er een soort Quick Response Team voor de eerste weken. Alle issues met iPhones uit de eerste batch worden naar hun doorgezet, en afhankelijk van het issue, wordt er aan een oplossing gewerkt welke zo snel mogelijk opgenomen kan worden in de lopende productielijn. Dat kan er voor zorgen dat minor issues uit fase 1 iPhones niet meer voorkomen in fase 2 of 3.

• DeeSung
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:36:
[...]

Je hebt gelijk, ik vond het ook net op Apple's website onder het kopje Design.

[...]
Met andere woorden. Beter dan gorilla glas 4.
DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:40:
[...]

Met andere woorden. Beter dan gorilla glas 4.
Met andere woorden, een andere marketing term ;)
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:27:
Ja, klopt. Ook op de MKBHD hands-on video zie je duidelijk dat het eigenlijk een paar foto's achter elkaar zijn, geen vloeiende video van 3 sec (of hoe lang het ook is), net alsof je gamet op 15 fps.

Ik vermoed dat het "live" gedeelte van de foto gewoon ~10 foto's zijn in de resolutie van je iPhone scherm (om opslag te maximaliseren) en het geluid als ~64 Kbps AAC ernaast opgeslagen wordt.
Ooh MKBHD zijn filmpjes heb ik nog niet gezien, wilde ik vanavond even doen.
Wat jij omschrijft zag ik ook op The Verge idd.

[Voor 15% gewijzigd door Donstil op 10-09-2015 15:40]

Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:40:
[...]

[...]

Ooh MKBHD zijn filmpjes heb ik nog niet gezien, wilde ik vanavond even doen.
Wat jij omschrijft zag ik ook op The Verge idd.
Je moet voor de gein maar eens alle iPhone 6s pagina's doornemen, het zijn toch alleen maar kreten naast gigapics. Zoals ik in mijn vorige post al zei zijn de teksten soms echt om te lachen. Of huilen... 8)7

• DeeSung
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:40:
[...]

[...]
Staat toch duidelijk more durable and stronger than ANY smarthphone screen.

Dit zijn 2 termen die namenlijk duidelijk te meten zijn

En er staat geen * achter. Dus ga er even vanuit dat apple de waarheid verteld :P.
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:44:
[...]

Je moet voor de gein maar eens alle iPhone 6s pagina's doornemen, het zijn toch alleen maar kreten naast gigapics. Zoals ik in mijn vorige post al zei zijn de teksten soms echt om te lachen. Of huilen... 8)7
Dat is meestal wel humor ja :p
DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:46:
[...]

En er staat geen * achter. Dus ga er even vanuit dat apple de waarheid verteld :P.
Ik hou van de producten maar dat laatste doe ik al een tijdje niet meer :)

(Iets met Wc eend)

[Voor 29% gewijzigd door Donstil op 10-09-2015 15:48]

• TheMandroid
Live Photo's zijn leuk bij echte actiefoto's.
Maar bij gewoon vakantiefoto's en portretten waar je foto's maakt van poserende personen of stilstaande gebouwen, is het natuurlijk zonde van je opslagruimte.

Ik twijfel zelf voor de 16GB icm iCloud. Op mijn Android heb ik 3.7gb aan Apps. Op mijn 32GB iPad heb ik in totaal 17GB aan apps (0 foto's), maar veel games, iWork, Garageband, iMovie, etc. Dingen die ik niet op mn telefoon zou zetten, die gebruik ik meer voor Facebook, Twitter, Nu.nl, Netflix, etc.
DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:46:
[...]

Het zal zeker geen keiharde leugen zijn, nee. Maar het kan ook maar nipt sterker zijn. En je kan natuurlijk ook selectief zijn in je tests en alleen degene die voor jou het meest positief uitpakken als bron gebruiken.

Net als Tim Cook over de Apple Watch: 97% customer satisfaction. Tja, als je vervolgens even de bron gaat lezen, dan zie je dus dat 31% "somewhat satisfied" is en 66% "very satisfied/delighted". In het Nederlands kan je dat het beste vertalen als "gematigd positief".
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:47:
[...]

Dat is meestal wel humor ja :p

[...]

Ik hou van de producten maar dat laatste doe ik al een tijdje niet meer :)

(Iets met Wc eend)
Trouwens... waar het gisterenavond over ging (en ik hou verder op hoor, haha): http://appleinsider.com/a...reorder-preparation-guide

De AppleCare prijzen voor iPhone 6s en 6s Plus zijn dus $129 nu. Dus die lease constructie (iPhone Upgrade Program) is daarmee weer een stapje interessanter. ;)
Mitsjke schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:49:
Live Photo's zijn leuk bij echte actiefoto's.
Maar bij gewoon vakantiefoto's en portretten waar je foto's maakt van poserende personen of stilstaande gebouwen, is het natuurlijk zonde van je opslagruimte.

Ik twijfel zelf voor de 16GB icm iCloud. Op mijn Android heb ik 3.7gb aan Apps. Op mijn 32GB iPad heb ik in totaal 17GB aan apps (0 foto's), maar veel games, iWork, Garageband, iMovie, etc. Dingen die ik niet op mn telefoon zou zetten, die gebruik ik meer voor Facebook, Twitter, Nu.nl, Netflix, etc.
Ik zou zelf echt proberen om 64 GB te gaan halen. Dat is 4-5x zoveel aan vrije ruimte als je iOS 9 er al afhaalt. Het scheelt weliswaar € 110, maar het scheelt ook een hoop gedoe. En je hebt een sterkere positie bij tweedehands verkoop (als je dat zou willen doen), omdat er toch veel mensen (nu al) zijn die geen 16 GB willen.

Mocht het je met name om de foto's gaan (dat lijkt bij jou niet zo), dan zou je het 50 GB iCloud plan kunnen nemen voor € 0,99 per maand en eens in de zoveel tijd je foto's van je iPhone afgooien. Kost je € 24 i.p.v € 110 als je over 2 jaar berekent. :)

[Voor 48% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-09-2015 15:56]

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
Wel mooie nieuwe docks voor de iPhones trouwens! In alle kleuren waar de iPhone 6s (Plus) ook leverbaar is. Voor 'maar' €59,- 8)7

[Voor 4% gewijzigd door wardjj op 10-09-2015 15:54]

MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:53:
[...]

Trouwens... waar het gisterenavond over ging (en ik hou verder op hoor, haha): http://appleinsider.com/a...reorder-preparation-guide

De AppleCare prijzen voor iPhone 6s en 6s Plus zijn dus $129 nu. Dus die lease constructie (iPhone Upgrade Program) is daarmee weer een stapje interessanter. ;)
Ooh goed om te weten.

Nou koop ik er geen Apple CARE bij normaal gezien (Koop ze met een CreditCard met anderhalf jaar verzekering) maar voor velen toch wel interessant.

Moet er wel even bij zeggen dat ik het er vandaag met een aantal gebruikers over gehad heb (Klanten vragen mij gek genoeg allemaal naar de Keynote 8)7 ) en dat ik maar 1x gehoord heb "ooh dat klinkt best interessant".

Edit: hoe werkt het met de jaarlijkse vernieuwing trouwens? Is dat per jaar of per refresh?

[Voor 5% gewijzigd door Donstil op 10-09-2015 15:58]

• Famous
Rosé goud gaat mij toch echt te erg naar het roze.
De space grey die ik nu heb slijt gigantisch aan de achterkant.. Wellicht toch maar de 6S overslaan of even wachten of vrienden hem nemen.

• DeeSung
  • Niet online
We gaan het meemaken wanneer er weer drop/scratch tests komen.

En die dok ziet er fragiel uit :P
Famous schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:58:
De space grey die ik nu heb slijt gigantisch aan de achterkant.. Wellicht toch maar de 6S overslaan of even wachten of vrienden hem nemen.
Want anders bezwijk je onder groepsdruk ofz?

wardjj schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:53:
Wel mooie nieuwe docks voor de iPhones trouwens! In alle kleuren waar de iPhone 6s (Plus) ook leverbaar is. Voor 'maar' €59,- 8)7

[afbeelding]
Dan heb ik toch viel liever de TwelveSouth HiRise voor $34,99 of $59,99 (Deluxe):

Is namelijk ook voor iPad (mini) geschikt.
Famous schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:58:
Vel eens een eerlijk oordeel over je eigen gebruik? Ga je er zuinig mee om of laat je hem overal slingeren en kwak je hem op tafels en banken neer?

Van al mijn iPhone's is mijn 3GS er het ergst aan toe geweest, vanwege de vele krasjes op de witte plastic achterkant. Mijn iPhone 4S en iPhone 5 hebben alleen op de alu rand hele kleine krasjes op een paar plekken en zijn verder in goede staat. Maar ik ga er dan ook wel behoorlijk zuinig mee om. Vandaar mijn vraag over hoe jij met je toestel omgaat.

[Voor 36% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-09-2015 16:03]

DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:58:
We gaan het meemaken wanneer er weer drop/scratch tests komen.

En die dok ziet er fragiel uit :P
Precies. Mijn katten en een dergelijk Dock zijn geen goeie combinatie :)

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:49
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:00:
[...]

Was ook mijn eerste gedachte, maar ik denk dat er -verstandig- bedoeld wordt: eerst bij vrienden kijken hoe de kleur/slijtage is, dan eventueel pas zelf tot koop overgaan?

• Famous
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:00:
[...]

Nee, om te kijken of die slijt ;)

De onderste hoeken lijkt nu wel met een korrel 120 geschuurd.
Weinig zin om weer daar tegen aan te kijken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:33
Zou die Apple upgrade plan lease onzin ook naar NL komen? Zeg bewust onzin, omdat het over het algemeen relatief dure oplossingen zijn zeker als je je telefoon niet smetteloos inlevert aan het einde van het jaar, maar wie weet heeft Apple er wel iets aantrekkelijks van gemaakt.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

NiGeLaToR schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:04:
Zou die Apple upgrade plan lease onzin ook naar NL komen? Zeg bewust onzin, omdat het over het algemeen relatief dure oplossingen zijn zeker als je je telefoon niet smetteloos inlevert aan het einde van het jaar, maar wie weet heeft Apple er wel iets aantrekkelijks van gemaakt.
Toevallig gisteren met Donstil een aardige discussie over gevoerd. Ik was van mening dat het goedkoper is om zelf te kopen en verkopen, ongeacht of je AppleCare neemt.

Maar nu kwam al het bericht dat AppleCare voor de 6s reeks $129 is geworden los, was voorheen $99. En Donstil gaf terecht aan dat je bij zelf verkopen wel erg voorzichtig met je toestel om moet gaan en geluk moet hebben met de tweedehands verkoopprijs om er echt voordeel uit te halen.

Denk dat het aankomt op wat je zelf wil en wat je makkelijk vindt. Als je onzuinig met je toestellen omgaat, dan is die constructie nog niet eens zo'n gek idee. Je hebt namelijk weliswaar een eigen risico, maar mag wel 2 'eigen schuld schade's' claimen zonder verdere bijkomende kosten (alleen eigen risico dus).
Famous schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:03:
[...]

Nee, om te kijken of die slijt ;)

De onderste hoeken lijkt nu wel met een korrel 120 geschuurd.
Weinig zin om weer daar tegen aan te kijken.
Haha oké oké :)
Maar wat doe je ermee dan?
NiGeLaToR schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:04:
Er zit AppleCare+ bij dus niet smetteloos inleveren kan je maximaal €79,- kosten.

• Famous
Niks, tuurlijk hij valt wel eens maar dit is echt niet normaal..

• DeeSung
  • Niet online
De 6S heeft ook een dikkere laag annodisering t.o.v. de 6.

Dit liet die kerel van de bend test ook zien. Hij moest langer schuren toen hij de compositie wilde bepalen van het alluminium.
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:08:
[...]

Haha oké oké :)
Maar wat doe je ermee dan?

[...]

Er zit AppleCare+ bij dus niet smetteloos inleveren kan je maximaal €79,- kosten.
Met waarschijnlijk nog één "maar"? Maar wat als je iPhone helemaal stuk is, dus gebarsten scherm, gaat niet meer aan, iTunes herkent hem niet meer?

Ik heb geen idee, maar als dat echt max. € 79 kost, dan begin ik het langzaamaan ook interessant te vinden. Maar dan om los erbij aan te schaffen.
Famous schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:10:
"Tuurlijk hij valt wel eens": YouTube

edit:
Sorry, kon het niet laten Famous. :D

[Voor 25% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-09-2015 16:16]

MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:13:
[...]

Met waarschijnlijk nog één "maar"? Maar wat als je iPhone helemaal stuk is, dus gebarsten scherm, gaat niet meer aan, iTunes herkent hem niet meer?

Ik heb geen idee, maar als dat echt max. € 79 kost, dan begin ik het langzaamaan ook interessant te vinden. Maar dan om los erbij aan te schaffen.
Nou bij Apple Care + is alles gedekt voor 79,- per incident.
Limiet 2 keer per jaar (zeg ik even uit mijn hoofd).

Dus rijd er een vrachtwagen overheen nadat jij hem net in het water hebt laten vallen en op het asfalt laat drogen is dat geen enkel probleem 8)7

Famous schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:10:
Zonder te oordelen, mag ik eens een foto zien.
Ben nu wel benieuwd na twee dagen.

Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:17:
[...]

Dus rijd er een vrachtwagen overheen nadat jij hem net in het water hebt laten vallen en op het asfalt laat drogen is dat geen enkel probleem 8)7
_O- Ik spuug net bijna mijn koffie over mijn MacBook heen dankzij jouw commentaar.
1.18. “Eigen risico” betekent het relevante eigen risico voor de Gedekte apparatuur. Het bedrag van het Eigen risico is als volgt:

iPad: € 49
iPhone 5, iPhone 5c, iPhone 5s, iPhone 6, og iPhone 6 Plus: € 69
iPhone 6s og iPhone 6s Plus € 99
iPod: € 29
Apple Watch € 75
Apple Watch Sport € 65
dit bedrag wordt door U betaald als U een vordering voor Onopzettelijke schade in Nederland indient onder deze Polis. Onthoud dat wanneer U een vordering in een ander land indient onder deze Polis, het Eigen risico moet worden betaald in de valuta van dat land en volgens het tarief dat in dat land geldt. Ga naar AppleCare+ Support voor meer informatie.
Je hebt helemaal gelijk, alleen staat in de polisvoorwaarden dat de 6s en 6s Plus een eigen risico van € 99 hebben. Best pittig.

En:
2.3. De Premie voor deze Polis is als volgt:

iPad: € 99
iPhone5, iPhone 5c, iPhone 5s, iPhone 6, og iPhone 6 Plus: € 99
iPhone 6s og iPhone 6s Plus: €149
iPod: € 59
Apple Watch: € 89
Apple Watch Sport: € 65
Deze prijzen zijn inclusief Assurantiebelasting tegen het geldende tarief.
Jeetje, Apple maakt het allemaal wel weer erg duur. Dit is niet meer naar verhouding zeg. $129 of € 149.

[Voor 14% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-09-2015 16:35]

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:51
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:17:
[...]

ik wilde hierop schieten en ben even in de verzekering gedoken, maar als ik hem vergelijk met veel toestelverzekeringen die Nederlandse providers aanbieden dan is het een sweet deal. AppleCare is goedkoper en stelt minder voorwaarden en uitsluitingen. kijk hier voor de voorwaarden.
Verschil is wel dat je bij AppleCare nooit tegen diefstal en verlies gedekt bent en veel toestelverzekeringen (onder bepaalde voorwaarden) dat wel bieden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Famous
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:18:
[...]

Zonder te oordelen, mag ik eens een foto zien.
Ben nu wel benieuwd na twee dagen.
Als ik eraan denk zal ik eens een foto maken na het werk. Meerdere keren over nagedacht om Apple erover te bellen maar gezien andere krasjes zullen ze dit niet onder garantie doen :+

Famous schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:38:
[...]

Als ik eraan denk zal ik eens een foto maken na het werk. Meerdere keren over nagedacht om Apple erover te bellen maar gezien andere krasjes zullen ze dit niet onder garantie doen :+
Ben bang van niet, nee. Ik lees net in de AppleCare+ voorwaarden namelijk dat slijtage (waar dat ongetwijfeld onder valt) uitgesloten is en zelfs niet onder de schadedekking met het eigen risico valt.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:51
Famous schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:38:
[...]

Uitsluitingen

5.1.6. cosmetische schade aan de Gedekte apparatuur die geen gevolgen heeft voor de functionaliteit van de Gedekte apparatuur, inclusief, maar niet beperkt tot, haarscheurtjes, krassen, deuken, gebroken plastic op poorten en verkleuring;

zie de link in mijn voorgaande post.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:33
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:08:
[...]

Toevallig gisteren met Donstil een aardige discussie over gevoerd. Ik was van mening dat het goedkoper is om zelf te kopen en verkopen, ongeacht of je AppleCare neemt.

Maar nu kwam al het bericht dat AppleCare voor de 6s reeks $129 is geworden los, was voorheen $99. En Donstil gaf terecht aan dat je bij zelf verkopen wel erg voorzichtig met je toestel om moet gaan en geluk moet hebben met de tweedehands verkoopprijs om er echt voordeel uit te halen.

Denk dat het aankomt op wat je zelf wil en wat je makkelijk vindt. Als je onzuinig met je toestellen omgaat, dan is die constructie nog niet eens zo'n gek idee. Je hebt namelijk weliswaar een eigen risico, maar mag wel 2 'eigen schuld schade's' claimen zonder verdere bijkomende kosten (alleen eigen risico dus).
Het is een kwestie van tco berekenen. Vond private lease concept ook debiel, tot ik ontdekte dat die prijzen vaak wel heel scherp zijn omdat ze gewoon 1.000 dezelfde auto's inkopen en dan in de lease gooien waarvan ze de restprijs goed kunnen voorspellen. De korting op 1.000 auto's is hoger dan op 1 en die korting zit verrekend in de leaseprijs. Zodanig dat ik er met afschrijving, onderhoud en verzekering/wegenbelasting in het geval van Fiat 500 actie bijvoorbeeld niet uit kwam.

Geen idee dus wat de kosten voor deze vorm bij Apple in NL zijn, of zie ik dat over het hoofd?
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:08:

Ah, maar 'm zelf slopen en laten repareren is normaliter (een stuk) duurder.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• Famous
SirLenncelot schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:43:
[...]

Uitsluitingen

5.1.6. cosmetische schade aan de Gedekte apparatuur die geen gevolgen heeft voor de functionaliteit van de Gedekte apparatuur, inclusief, maar niet beperkt tot, haarscheurtjes, krassen, deuken, gebroken plastic op poorten en verkleuring;

Doelde ook niet op Apple care maar gewoon een soort "fabrieksfout". Nu is Apple daar nogal simpel in door alles af te wijzen dus moeite maar bespaard.

Het begon echter al redelijk snel wat steeds wat erger werd.

• TheRaven123
NiGeLaToR schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:50:
[...]

Het is een kwestie van tco berekenen. Vond private lease concept ook debiel, tot ik ontdekte dat die prijzen vaak wel heel scherp zijn omdat ze gewoon 1.000 dezelfde auto's inkopen en dan in de lease gooien waarvan ze de restprijs goed kunnen voorspellen. De korting op 1.000 auto's is hoger dan op 1 en die korting zit verrekend in de leaseprijs. Zodanig dat ik er met afschrijving, onderhoud en verzekering/wegenbelasting in het geval van Fiat 500 actie bijvoorbeeld niet uit kwam.

Geen idee dus wat de kosten voor deze vorm bij Apple in NL zijn, of zie ik dat over het hoofd?

[...]

Ah, maar 'm zelf slopen en laten repareren is normaliter (een stuk) duurder.
Het gevaar van welke lease dan ook is, dat als er iets gebeurt dat niet gedekt is (in geval AC+ bijv. diefstal), je tijdenlang doorbetaalt zonder dat je het geleasde object nog hebt. Als je 6s gestolen wordt zul je toch moeten bellen, waardoor je een nieuwe of ander toestel koopt, en met dubbele kosten zit.

De schuldsanering bestaat op deze fundering.

[Voor 7% gewijzigd door TheRaven123 op 10-09-2015 17:31]

• TheRaven123
SirLenncelot schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:43:
[...]

Uitsluitingen

Staat hier niet letterlijk dat krassen deuken en andere cosmetische schade niet gedekt is door AC+?

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Het wordt een latertje dit jaar vrees ik. Net gebeld met aMac in Apeldoorn en ze zeiden dat ze gewoon reserveringen aannemen...

Was er net geweest en heb met de teamleider gesproken. Die zegt dat vanuit het hoofdkantoor de reserveringslijst per direct gestopt moet worden. Geen reserveringen dus. :(

Vertelt waarschijnlijk dus ook direct dat het nog een tijd gaat duren, want dit kost ze klanten, dus zouden ze dit niet doen als er een datum bekend is.

Geen waterdichte conclusie van mij, maar meer iets van belangen tegen elkaar afzetten.

Anoniem: 264553

TheRaven123 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:31:
[...]

Het gevaar van welke lease dan ook is, dat als er iets gebeurt dat niet gedekt is (in geval AC+ bijv. diefstal), je tijdenlang doorbetaalt zonder dat je het geleasde object nog hebt. Als je 6s gestolen wordt zul je toch moeten bellen, waardoor je een nieuwe of ander toestel koopt, en met dubbele kosten zit.

De schuldsanering bestaat op deze fundering.
AC+ kan je opzeggen binnen de actieve periode. Stel je verkoopt je telefoon of je raakt het kwijt, dan kan je het opzeggen en krijg je het resterende bedrag, wat je dan eigenlijk teveel had betaald, terug.
Anoniem: 264553 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:26:
[...]

AC+ kan je opzeggen binnen de actieve periode. Stel je verkoopt je telefoon of je raakt het kwijt, dan kan je het opzeggen en krijg je het resterende bedrag, wat je dan eigenlijk teveel had betaald, terug.
Ja, van AC+ als je dat los koopt.

Maar het gaat hier om de lease-constructie zoals het iPhone Upgrade Program is. Daar kom je gewoon niet zomaar van af. Je betaalt sowieso 12x het maandbedrag (vanaf $32) en daarna moet je het toestel inleveren. Als je toestel gestolen is, verwacht dan maar een gepeperde rekening van € 400 of meer. Plus dat je de resterende maanden gewoon nog moet betalen.

Dat is waar TheRaven123 op doelt.

• TheRaven123
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:56:
[...]

Ja, van AC+ als je dat los koopt.

Maar het gaat hier om de lease-constructie zoals het iPhone Upgrade Program is. Daar kom je gewoon niet zomaar van af. Je betaalt sowieso 12x het maandbedrag (vanaf $32) en daarna moet je het toestel inleveren. Als je toestel gestolen is, verwacht dan maar een gepeperde rekening van € 400 of meer. Plus dat je de resterende maanden gewoon nog moet betalen.

Dat is waar TheRaven123 op doelt.
Dit bedoel ik idd! _/-\o_

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 11:15

Kasai

Legendary

Jammer dat de prijzen wederom omhoog gaan. Ben benieuwd hoe duur ie gaat zijn bij KPN in combinatie met hun Spotify abonnement. Nog even wachten helaas :(

Atlas#22744

Kasai schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:56:
Jammer dat de prijzen wederom omhoog gaan. Ben benieuwd hoe duur ie gaat zijn bij KPN in combinatie met hun Spotify abonnement. Nog even wachten helaas :(
Als je het abo van € 54 per maand bedoelt, dan zal dat voor iPhone 6s 64 GB neerkomen op zo'n € 259. Dit gezien de € 60 prijsverhoging in Duitsland voor dit model.

Mijn vrouw kocht vorig jaar bij dat abonnement de iPhone 6 64 GB voor € 199, daarom weet ik het nog. :)

Edit: heb je in je gezin al een KPN abo of internet/tv/bellen? Let dan ook even op de voordelen die je daar uit kan halen, zoals korting op je abo of dubbele bundels (waardoor je effectief een lager abonnement kan kiezen).

[Voor 17% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-09-2015 20:02]

• TheMandroid
De oude iPhone 6 is afgeprijsd naar 629 in Duitsland.
En naar 639 in Nederland.

Dus grote kans dat we nóg een tientje meer mogen betalen voor de 6S in Nederland...

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 11:35
Wel bizar dat eigenlijk de prijzen zelfs in Europa niet gelijk zijn...:/
Mitsjke schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:04:
De oude iPhone 6 is afgeprijsd naar 629 in Duitsland.
En naar 639 in Nederland.

Dus grote kans dat we nóg een tientje meer mogen betalen voor de 6S in Nederland...
Hey, dat is gek! Ik heb vanochtend nog alle Duitse prijzen gecheckt op www.apple.de en die in de tabel in de openingspost gezet, maar die van de iPhone 6, 6 Plus en 5s zijn allemaal met € 10 gedaald!

[Voor 4% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-09-2015 20:14]

• TheMandroid
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:53:

[...]

Ik zou zelf echt proberen om 64 GB te gaan halen. Dat is 4-5x zoveel aan vrije ruimte als je iOS 9 er al afhaalt. Het scheelt weliswaar € 110, maar het scheelt ook een hoop gedoe. En je hebt een sterkere positie bij tweedehands verkoop (als je dat zou willen doen), omdat er toch veel mensen (nu al) zijn die geen 16 GB willen.

Mocht het je met name om de foto's gaan (dat lijkt bij jou niet zo), dan zou je het 50 GB iCloud plan kunnen nemen voor € 0,99 per maand en eens in de zoveel tijd je foto's van je iPhone afgooien. Kost je € 24 i.p.v € 110 als je over 2 jaar berekent. :)
Hmm ik denk dat ik dan toch voor een oude iPhone 6 met 64gb ga.
Vind 850 toch echt te veel voor een telefoon.
1x laten vallen en het is stuk.
Laat ik nou net al 3 telefoons in 4 jaar stuk laten vallen... :X |:(
Mitsjke schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:18:
[...]

Hmm ik denk dat ik dan toch voor een oude iPhone 6 met 64gb ga.
Vind 850 toch echt te veel voor een telefoon.
1x laten vallen en het is stuk.
Laat ik nou net al 3 telefoons in 4 jaar stuk laten vallen... :X |:(
Besteed dan de € 100/110 die je bespaart aan AppleCare+ of een verzekering. Dat lijkt me voor jou een goede investering. ;)

Of op z'n minst een book case.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
SanderH_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:38:

Puerto Rico is het grootste "unincorporated territory" van de VS. Ze betalen er ook met de US Dollar. Dat zal de reden zijn. De vorige keer waren ze volgens mij ook bij de 1e release.
Nieuw Zeeland is ook een belangrijke afzetmarkt van de voorheen 2e groep. Ik neem aan dat ze het liefst China ook in de 1e groep hebben, maar dat zal nog wel te lastig zijn.

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 11:15

Kasai

Legendary

MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:01:
[...]

Als je het abo van € 54 per maand bedoelt, dan zal dat voor iPhone 6s 64 GB neerkomen op zo'n € 259. Dit gezien de € 60 prijsverhoging in Duitsland voor dit model.

Mijn vrouw kocht vorig jaar bij dat abonnement de iPhone 6 64 GB voor € 199, daarom weet ik het nog. :)

Edit: heb je in je gezin al een KPN abo of internet/tv/bellen? Let dan ook even op de voordelen die je daar uit kan halen, zoals korting op je abo of dubbele bundels (waardoor je effectief een lager abonnement kan kiezen).
Volgens mij zelfs 64, maar daar zit Spotify bij te waarde van 10 euro per maand. Valt me eigenlijk een beetje tegen als ik nog 190 moet bij betalen voor zo'n duur abonnement.

Helaas heb ik nog geen KPN thuis. Maar die kortingen zijn wel heel interessant inderdaad :)

Atlas#22744

Jieve schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:05:
Wel bizar dat eigenlijk de prijzen zelfs in Europa niet gelijk zijn...:/
Waarom is dat bizar? Niet in heel Europa hebben we het zelfde btw tarief natuurlijk.
Om nog maar te zwijgen over de zwakke euro t.o.v. De dollar en het ontbreken van de euro in bv de UK.

Allemaal zo vreemd niet, voor andere prijzen in de EU hebben ze niet voor niets vrije handel ingevoerd.

Pagina: 1 2 3 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee